Sartura, meer random dan dat krijg je het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:31:
Zondag na de geweldige eerste serieuze try op twins waar we tot 28% kwamen leek het gisteren een leuke avond te gaan worden.
Waar we normaal gesproken moeite moeten doen om om 19:00 40man online te hebben, dat is de tijd dat we normaal beginnen was het gister opeens anders. Voor eerste keer om 19:00 dat we met 52 man online waren, grappig als mensen denken dat we twins gaan killen dat men dan wel allemaal online willen komen (60 man inguild dus vrijwel iedereen online).
Maar nu de tries opzich. Eerste 3 gingen verloren omdat 1 persoon (kwamen we niet achter wie het was) aoe spells gebruikte waardoor de neutral bugs kwamen en we wipen. Daarna wat problemen met tanks online houden en lag bij 1 vd tanks. Uiteindelijk een poging naar 32% enja, diezelfde tank weer dc'eden toen was het al laat met veel repairkosten en mensen die te moe werden. Vanavond dus weer opnieuw
ga er vanuit dat twins wel dood gaan vanavond, maja, dat dachten we gisteren ook
Trouwens, wat is AQ40 eigenlijk makkelijk!!! Ja, het kost veel tijd voordat iedereen daadwerkelijk weet wat te doen en dat dan ook echt doen. Maar ik mis wel iets in AQ40 en dat is de random factor. Als iedereen weet wat te doen en dit doet dan wipe je eigenlijk nooit. Zou leuker zijn dat bepaalde bazen een random factor hebben waardoor ze opeens veel moeilijker zijn of dat het hele gevecht opeens anders loopt, dat komt nu niet voor. Neem nou bv onyxia of vael. Die staan bij meeste guild al zeer lang op farm, amar toch wipen ze zo af en toe, dat zie ik in AQ40 neit gebeuren, alleen de server lag en dc kan ervoor zorgen dat een guild wiped.
Verwijderd
Nja, ik zou het wel eerst op farm willen hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Bij ons in de guild hebben we ook een beetje een probleem met AQ40. Qua loot is het wel aardig, maar de set items zullen voor veel klassen niet echt helpen qua PvE t.o.v. tier 2. Er zijn wel een aantal idioot goede non-set items, helemaal voor healers. We zitten nu bij Huhu, beste poging was 13%. Is het verstandig eerst AQ af te maken en op farm te krijgen, zodat het in 1 avond te doen is? Of is het beter om AQ te laten vallen en Naxx te gaan doen zodra het uitkomt? Lastig.
De bedoeling is om sowieso 4 dagen Naxx te doen, en 2 dagen oude zooi farmen. Het liefst dus zowel BWL als AQ, maar dan moeten we Huhu, Twins en C'thun neerhalen in 2-3 weken voor 1.11 uit is. Dat zie ik niet helemaal gebeuren.
Van wat ik gehoord heb zijn de eerste bosses al van twin emperor difficulty, dus zou het zeker geen slecht idee zijn om aq40 te farmen. Ik kan niet spreken voor mijn eigen guild, maar ik denk dat MC eens in de 2 weken gaat worden gehouden als naxx uit is, tis alleen een farminstance, en daarnaast is er echt geen drol meer aan en we hebben inmiddels allemaal wel zodanig goede loot dat mc niet of nauwelijks een upgrade meer is, waar twin emps en c'thun nog wel het een en ander qua leuk spul droppen.
Ik persoonlijk kan niet wachten tot naxxramas uit is, en we lekker gaan knallen met leuke bosses, leuke atmosfeer (zoals ik al zei, vond aq40 een beetje flets qua design).
dat testen zal wel langer gaan duren dan 2-3 weken, daar het met aq40 ook al een maand ofzo aan de gang was, en naxx heel wat groter is dan aq40
Wij zitten met hetzelfde alleen doen wij BWL in 1dag @ zondag gelukkig, maar ik vraag me af of je AQ kan droppen, aangezien de eerste boss schijnbaar al van twin emps niveau is..Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Bij ons in de guild hebben we ook een beetje een probleem met AQ40. Qua loot is het wel aardig, maar de set items zullen voor veel klassen niet echt helpen qua PvE t.o.v. tier 2. Er zijn wel een aantal idioot goede non-set items, helemaal voor healers. We zitten nu bij Huhu, beste poging was 13%. Is het verstandig eerst AQ af te maken en op farm te krijgen, zodat het in 1 avond te doen is? Of is het beter om AQ te laten vallen en Naxx te gaan doen zodra het uitkomt? Lastig.
De bedoeling is om sowieso 4 dagen Naxx te doen, en 2 dagen oude zooi farmen. Het liefst dus zowel BWL als AQ, maar dan moeten we Huhu, Twins en C'thun neerhalen in 2-3 weken voor 1.11 uit is. Dat zie ik niet helemaal gebeuren.
fear werkte afaik niet zo zuiver...Helox-in-a-box schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:08:
[...]
meestal wordt een van de adds gefeared bij ons op de server (Executus, horde-side)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stonden net met 40 man buiten AQ40 gisteren, *ploep*, 5 man online opeens lol en natuurlijk was de login server weer helemaal onbereikbaar tot na 22:30 dus ging de raid niet door
Verwijderd
Ammagad waddafak iez thies!!!!
http://www.thottbot.com/?i=37611
Finally
2 runs before I would hit exalted with the Hydraxians I finally got my pants!!!!! >.<
Finally
2 runs before I would hit exalted with the Hydraxians I finally got my pants!!!!! >.<
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 10:28 ]
Verwijderd
BWL doen wij tegenwoordig ook weer 1 dag. Hadden een periode van negatieve progressie aldaar, oftewel we deden er steeds langer overM1lamb3r schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:20:
[...]
Wij zitten met hetzelfde alleen doen wij BWL in 1dag @ zondag gelukkig, maar ik vraag me af of je AQ kan droppen, aangezien de eerste boss schijnbaar al van twin emps niveau is..
Persoonlijk vind ik ook dat we eerst AQ40, inclusief Ouro, op farm status moeten hebben voor we onze aandacht volledig leggen op Naxx. Helaas is de Guild Master het daar niet mee eens, en ja dan heb je als officer niet zo gek veel in te brengen.
Verwijderd
AQ40 = sidegrades en feral crapVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:30:
[...]
BWL doen wij tegenwoordig ook weer 1 dag. Hadden een periode van negatieve progressie aldaar, oftewel we deden er steeds langer over, maar het zit weer op het goede spoor. Vandaag na de reset is het weer BWL feest. Waarschijnlijk hele instance tussen 6-11 ofzo.
Persoonlijk vind ik ook dat we eerst AQ40, inclusief Ouro, op farm status moeten hebben voor we onze aandacht volledig leggen op Naxx. Helaas is de Guild Master het daar niet mee eens, en ja dan heb je als officer niet zo gek veel in te brengen.
Naxxramas = tier 3 en fatsoenlijke upgrades
Verwijderd
AQ40 = wicked healer en healadin loot.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:42:
[...]
AQ40 = sidegrades en feral crap
Naxxramas = tier 3 en fatsoenlijke upgrades
Angelista's Charm, Sartura's Might, Legplates of Blazing Light, Ring of the Martyr, Cloak of Clarity, Scepter of the False Prophet, Wormscale Blocker, Amulet of the Fallen God, et cetera, et cetera
Maar qua sets zijn het voornamelijk sidegrades idd, daar ben ik het wel mee eens. Naxx loot > AQ loot voor PvE. Alleen het lijkt erop dat sommige items in AQ beter zijn dan de Naxx variant, en dan zou het toch jammer zijn als je die item-pool niet aan kan spreken. We willen immers toch allemaal ons karakter zo goed mogelijk verbeteren?
Gisteren The Stochades gedaan met o.a. een lvl32 Priest en een lvl41 Warrior; wat was het toen simpel.
We deden alles op het gemakje, en nog waren we in 30min klaar. Erg lekker om zo snel even XP te krijgen.
Ondertussen bijna lvl25 met mijn NE Druid, maar kan niet wachten tot ik lvl60 ben.. Voorlopig ben ik van plan om Balance te gaan, met een beetje Restoration. End game wil ik volledig Restoration gaan, of denken jullie dat Balance meer gewild is? Feral vind ik eigenlijk maar weinig aan.
Ondertussen bijna lvl25 met mijn NE Druid, maar kan niet wachten tot ik lvl60 ben.. Voorlopig ben ik van plan om Balance te gaan, met een beetje Restoration. End game wil ik volledig Restoration gaan, of denken jullie dat Balance meer gewild is? Feral vind ik eigenlijk maar weinig aan.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Hmz, das nieuw dan.. ik zie er niets randoms aan. Ja, waar Santura heen gaat, maar daar kan je op in spelen. Dat is gewoon hoe het gevecht is. tanks gaan voor Santura+adds, kill adds, kill Santura.. niet tanks rennen weg voor Santura+adds, kan het makkelijker??Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:17:
[...]
Sartura, meer random dan dat krijg je het niet.
As you might have noticed, it's a dutch forum, so please speak dutchVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:27:
Ammagad waddafak iez thies!!!!
Finally
Gratz
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter185 op 23-05-2006 11:25 ]
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Verwijderd
Tsja, behalve wanneer de adds van de ene kant van de kamer ineens zonder reden naar de andere gaan en daar alle clothies neerramt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:08:
[...]
Hmz, das nieuw dan.. ik zie er niets randoms aan. Ja, waar Santura heen gaat, maar daar kan je op in spelen. Dat is gewoon hoe het gevecht is. tanks gaan voor Santura+adds, kill adds, kill Santura.. niet tanks rennen weg voor Santura+adds, kan het makkelijker??
Verwijderd
Oh lol, oopsWouter schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:24:
[...]
As you might have noticed, it's a dutch forum, so please speak dutch
Gratz
Niet meer zo gewend om Nederlands te spreken op fora ^^
Verwijderd
zoiets heet aggro reset.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:26:
[...]
Tsja, behalve wanneer de adds van de ene kant van de kamer ineens zonder reden naar de andere gaan en daar alle clothies neerramt.
sartura is redelijk makkelijk, maar als je niet oplet ben je ook zo dood.
Alle bazen zijn goed te doen tot huhuran, beetje een cockblock.
Verwijderd
huhuran en twins zijn ook makkelijk mogelijk. ik bedoel meer, als niemand een fout maakt dan versla je elke baas in AQ40. Zou leuker zijn dat het meer random is, dat er serieus een kans is dat ook al maakt niemand een fout je toch nog kan wipen
Vandaar dat ik zeg, het is te simpel.
Gisteravond eindelijk in ZG de Bat boss down 
in principe raid ik niet doordeweeks, ivm vriendin
, maar gister avond kwam ik rond 10 uur online
en ze waren in ZG bezig, dus ik kon ook mee.
waren bij de Bat boss, toen ik aankwam, een aantal dingen in de strategie aangepast, (neem meestal de leiding van het AOE team op mij) we zouden allemaal omste beurt Frost nova en.
uiteindelijk toch moeten resetten, toen 2 x 2 mages die frost nova doen aan het begin van de bat waves, en daarna de andere 2 mages, en ging echt perfect, kregen hem tot 5% en toen iedereen wipe
3 de poging Bats boss DOWN, het heeft een tijd geduurt maar nu eindelijk weer een boss verder
ik hoor veel over de tier 0.5 sets, die zou je in principe min of meer kunnen soloen?
waar begint de tier 0.5 quest line voor mages?
hoe heet de set eigenlijk? kan ik even op thottbott checken, of ze het waard zijn.
in principe raid ik niet doordeweeks, ivm vriendin
en ze waren in ZG bezig, dus ik kon ook mee.
waren bij de Bat boss, toen ik aankwam, een aantal dingen in de strategie aangepast, (neem meestal de leiding van het AOE team op mij) we zouden allemaal omste beurt Frost nova en.
uiteindelijk toch moeten resetten, toen 2 x 2 mages die frost nova doen aan het begin van de bat waves, en daarna de andere 2 mages, en ging echt perfect, kregen hem tot 5% en toen iedereen wipe
3 de poging Bats boss DOWN, het heeft een tijd geduurt maar nu eindelijk weer een boss verder
ik hoor veel over de tier 0.5 sets, die zou je in principe min of meer kunnen soloen?
hoe heet de set eigenlijk? kan ik even op thottbott checken, of ze het waard zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Valkyre op 23-05-2006 11:51 ]
Verwijderd
Hier nog meer mensen van deathwing die naar Kazzak toe komen? Ik kom zelf van Daggerspine af en Kazzak is op het moment een superserver... geen lag geen que's helemaal niks.. nu maar hopen dat het niet te druk gaat worden met die migratie.... maar ik zie het postief in
Gisteren Ouro met een goeie tactiek eindelijk zonder problemen gekregen, nu nog die grote blob , viscidus ( ofzoiets ) en AQ40 is leeg
kom maar op met naxx
Gisteren Ouro met een goeie tactiek eindelijk zonder problemen gekregen, nu nog die grote blob , viscidus ( ofzoiets ) en AQ40 is leeg
Verwijderd
Me guild heeft afgelope vrijdag de Snake en batboss gesloopt. Helaas zaten er wat randoms in de group 
Was de 2e run
Was de 2e run
Verwijderd
Ossirian is meest random imo, wat een irritant gevecht zeg. Beetje te "gemaakt" ook.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:08:
[...]
Hmz, das nieuw dan.. ik zie er niets randoms aan. Ja, waar Santura heen gaat, maar daar kan je op in spelen. Dat is gewoon hoe het gevecht is. tanks gaan voor Santura+adds, kill adds, kill Santura.. niet tanks rennen weg voor Santura+adds, kan het makkelijker??
Je bedoelt dat de game voor de encounter een muntje opgooit; kop = gegarandeerde whipe, munt = killable? Zodra er zulk soort dingen ingebouwd worden, cancel ik mn account direct. Zoiets doet me namelijk denken aan bijv. de catch-up logic in Need for Speed Most Wanted - Als je wint, heb je gewonnen omdat de pc je liet winnen, ipv dat je gewoon beter was op dat moment.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:40:
huhuran en twins zijn ook makkelijk mogelijk. ik bedoel meer, als niemand een fout maakt dan versla je elke baas in AQ40. Zou leuker zijn dat het meer random is, dat er serieus een kans is dat ook al maakt niemand een fout je toch nog kan wipenVandaar dat ik zeg, het is te simpel.
Er zullen hooguit 50-100 mensen migraten van Deathwing naar Kazzak.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:49:
Hier nog meer mensen van deathwing die naar Kazzak toe komen? Ik kom zelf van Daggerspine af en Kazzak is op het moment een superserver... geen lag geen que's helemaal niks.. nu maar hopen dat het niet te druk gaat worden met die migratie.... maar ik zie het postief in
Gisteren Ouro met een goeie tactiek eindelijk zonder problemen gekregen, nu nog die grote blob , viscidus ( ofzoiets ) en AQ40 is leegkom maar op met naxx
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Mjuh, dat wel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:37:
[...]
zoiets heet aggro reset.
sartura is redelijk makkelijk, maar als je niet oplet ben je ook zo dood.
Alle bazen zijn goed te doen tot huhuran, beetje een cockblock.
Maar soms is het gewoon zo random dat het ontzettend irritant is.
En eens met Ossirian, op papier werkt het prima, maar 1 keer pech met een knockback en je wiped gewoon.
Verwijderd
Mooi zo , blijft het lekker rustigOn_E schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:00:
[...]
Er zullen hooguit 50-100 mensen migraten van Deathwing naar Kazzak.
Vraagje;
Staan er bij jullie op de server wel eens tier1 BoE items op de AH? En voor welke prijzen gaan deze dan weg?
Staan er bij jullie op de server wel eens tier1 BoE items op de AH? En voor welke prijzen gaan deze dan weg?
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Ik bedoel meer van, makkelijk of extreem moeilijk. Neem nou bv Onyxia, als je die paar maanden op farm heeft is ie extreem makkelijk, zelfs met veel DB.Miles Teg schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:52:
[...]
Je bedoelt dat de game voor de encounter een muntje opgooit; kop = gegarandeerde whipe, munt = killable? Zodra er zulk soort dingen ingebouwd worden, cancel ik mn account direct. Zoiets doet me namelijk denken aan bijv. de catch-up logic in Need for Speed Most Wanted - Als je wint, heb je gewonnen omdat de pc je liet winnen, ipv dat je gewoon beter was op dat moment.
Maar, stell je hebt haar 5x gekilled omdat er geen DB kwam en de 6de keer opeens 5 keer DB. Das dan een groot verschil en zul je omdat je de ervaring niet heb op wipen.
Bedoel dus meer op die manier
Verwijderd
Verschilt per item. Gisteren zag ik Arcanist Bindings staan voor 600g buyout, terwijl Lawbringer Bracers er stonden voor 1400g buyout. Maar het gebeurt in ieder geval wel dat BoE epics uit MC verkocht worden.Masch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
Vraagje;
Ik moet misschien maar eens een Lawbringer Belt gaan kopen aangezien wij die sinds juli vorig jaar al niet meer gehad hebben.
yep, belt of might heb ik regelematig zien staan voor 900 gold.Masch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
Vraagje;
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Ja, en Dunemaul en Deathwing blijven lekker overvol met lag van hier tot Tokyo.
Nogmaals dank Blizzard.

Fantastische guide: www.wowwiki.com/tier_0.5Gohan-san schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:40:
Ga er vanuit dat het je flink wat goud en speeltijd kost. Maar de set is wel oke.
Paling Terran & Shaman
lock / druid meuk voor rond de 300g geloof ik. 1 x prophecy gezien voor 800 (later naar 500) en voor de rest niets.Masch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
Vraagje;
Wij verkopen regelmatig tier 1 bracers/belts. Aangezien niemand ze nodig heeft en we er maximaal 2 per item in de bank bewaren. Wat we teveel hebben verkopen we om de guildbank wat te spekken.
Deze items gaan bij ons echter niet voor meer dan 200-500G.
Deze items gaan bij ons echter niet voor meer dan 200-500G.
Verwijderd
Ik zet regelmatig Giantstalker bracers op AH en die gaan voor ~280g. Dat is op een volwassen (oude) server met veel MC-guilds.Masch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
Vraagje;
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 12:41 ]
Verwijderd
Hmz, heb neit veel op AH gezien, was wel zo maar stopte nadat mijn guild runs naar MC voor mensen buiten de guild ging houden. Dus met 30 man van ons (helft daarvan is dan alts) en dan 10 anderen. Die 10 anderen mogen elke item hebben die er dropped mits ze ervoor betalen. Bedragen liggen dan zo tussen de 200 en 425g. Weet niet uit me hoofd de bedragen exact, maar zoals bij Onyxia is een tier2 head 425g en bv om Quel'Serrar te krijgen 100g.
Leverd de mensen die van de guild meegaan nu zoon 100-150g per weekend op, best handig als je 4dagen aan het wipen bent in AQ40 in de week
Leverd de mensen die van de guild meegaan nu zoon 100-150g per weekend op, best handig als je 4dagen aan het wipen bent in AQ40 in de week
Wie ben jij van Kazzak en welke guild?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:49:
Gisteren Ouro met een goeie tactiek eindelijk zonder problemen gekregen, nu nog die grote blob , viscidus ( ofzoiets ) en AQ40 is leegkom maar op met naxx
Vind Kazzak helemaal niet zo'n über server. Tja, weinig lag en geen queue's, maar we ik merk wel dat de lag terugkomt. Regelmatig lagspikes in MC/BWL, we hebben ook al 2 weken slecht tot niet kunnen raiden vanwege random disconnects. Als je bijvoorbeeld van een instance portalled naar Orgri en naar de bank gaat, dan heb je wel degelijk last van lag, NPC's die pas na een x aantal seconden tevoorschijn komen en idem met mailbox. Gaat dezelfde kant op als Laggerspine imo.
Verwijderd
Mn ingame naam is Aquinas en zit in Synergy, en op 2-3 guildies na heeft niemand connection problemen of lag ed, wel af en toe een disconnect maar daar blijft het bij, we hebben nog nooit een raid hoeven te cancellen daarvoor op Kazzak, dat was op Daggerspine wel anders...Hooli-gan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:44:
[...]
Wie ben jij van Kazzak en welke guild?
Vind Kazzak helemaal niet zo'n über server. Tja, weinig lag en geen queue's, maar we ik merk wel dat de lag terugkomt. Regelmatig lagspikes in MC/BWL, we hebben ook al 2 weken slecht tot niet kunnen raiden vanwege random disconnects. Als je bijvoorbeeld van een instance portalled naar Orgri en naar de bank gaat, dan heb je wel degelijk last van lag, NPC's die pas na een x aantal seconden tevoorschijn komen en idem met mailbox. Gaat dezelfde kant op als Laggerspine imo.
En dat het even duurt dat alle NPC's en mailboxen te zien zijn heb ik iederdaad ook, maar volgens mij hoort dat erbij als je naar OG gaat op een drukke avond..
Ik heb eindelijk 2 chars kunnen kopieeren naar de testserver maar nou kan ik nog niet op de testserver inloggen!?
Iemand die weet hoe dit komt?
Verwijderd
Volgens mij is er iets mis met de Authenticatie server, die zijn ze aan 't upgraden en die zou rond een uur of 7 klaar zijn dacht ik ergens te hebben gelezen.BioHazard schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:34:
Ik heb eindelijk 2 chars kunnen kopieeren naar de testserver maar nou kan ik nog niet op de testserver inloggen!?Iemand die weet hoe dit komt?
Verwijderd
Als je econometrist bent kan je gewoon uitrekenen of de alternatieve hypothese (verdeling niet uniform) significant is voor jouw getallen. Helemaal als je bij toeval de dropkans weet waarmee de loottable wordt vastgelegd. Maar zo op het oog lijkt een steekproef van 40 wel erg klein.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:30:
Tja, ik weet echt wel eea van random / pseudorandom. Ik ben econometrist, net als mijn broer, en wij zetten toch beide wel wat vraagtekens bij een aantal gebeurtenissen. Tuurlijk, vreemde dingen gebeuren, inherent aan random, maar de hoeveelheid en de "rareness" (gewoon uit te rekenen) vallen gewoon wat te erg op imo.
Voorbeelden:
- Geen DS-legguards op de eerste 40 (!!) Raggie-kills.
- DS-chest is niet eens zeldzaam bij ons, al aantal van gedisenchant.
- Druid-chest was bijne non-existant.
- Many more....
Grappige is: We hebben een week niet geraid en zijn toen ook van GM gewisseld. 3 Raggie-kills --> 4 (!!) DS-legguards, en veel andere vage rare loot-changes.
Tuurlijk, ik kan het (nog) niet bewijzen oid, maar ik zie iets teveel vreemde dingen gebeuren.
Er zijn een paar threads hierover op wow-europe, op de forums. Er was iemand die meer data had, en aantoonde dat over een vrij groot aantal gevechten de verdeling inderdaad uniform werd. Hij merkte verder op (sorry voor de herhaling) dat veel mensen random verwarren met fair (een dobbelsteen kan echt 40 keer geen 6 geven), dat de steekproef sowieso vaak te klein is (je moet echt vele tientallen of zelfs honderden gevechten hebben gehad voor de verdeling duidelijk wordt), en dat drops soms alleen uniform zijn over de hele instance (als je dus relatief veel vaker in het begin blijft, dan is je verdeling dus automatisc niet uniform).
Verwijderd
Nou, je doet wel een heel aantal gevechten dus de steekproef is snel groot genoeg, je moet het alleen eerst wel bijhouden en dat heb ik dus nooit gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:39:
[...]
Als je econometrist bent kan je gewoon uitrekenen of de alternatieve hypothese (verdeling niet uniform) significant is voor jouw getallen. Helemaal als je bij toeval de dropkans weet waarmee de loottable wordt vastgelegd. Maar zo op het oog lijkt een steekproef van 40 wel erg klein.
Er zijn een paar threads hierover op wow-europe, op de forums. Er was iemand die meer data had, en aantoonde dat over een vrij groot aantal gevechten de verdeling inderdaad uniform werd. Hij merkte verder op (sorry voor de herhaling) dat veel mensen random verwarren met fair (een dobbelsteen kan echt 40 keer geen 6 geven), dat de steekproef sowieso vaak te klein is (je moet echt vele tientallen of zelfs honderden gevechten hebben gehad voor de verdeling duidelijk wordt), en dat drops soms alleen uniform zijn over de hele instance (als je dus relatief veel vaker in het begin blijft, dan is je verdeling dus automatisc niet uniform).
Uitzondering kunnen altijd voorkomen inderdaad, dat noemde ik ook al. Het grote aantal uitzondering en de opmerkelijke loot-changes wanneer er van het vaste raidschema is afgeweken springen echter (te?) flink in het oog.
40 runs geen DS-pants heeft een kans van (6/8)^40 = 0,00101%
Echter, dit als enige "anomaly" zou nog wel kunnen (hoewel 40x geen DS ansich al erg onwaarschijnlijk is), want het is één van de vele items, zeg 200.
De kans dat ziets als met DS zich voordoet met een willekeurig item: (1-(1-0.00101%)^200)*100% = ongeveer 0,2%
Zeker niet onmogelijk dus. Echter, het is niet de enige "anomaly". Maargoed, zoals gezegd, ik heb de loot niet gedetailleerd bijgehouden.
En "na verloop van tijd" kun je nog mee uitkijken natuurlijk. in de laatste 4 runs zijn er nu 5 DS-pants gedropt, waarbij er dus geclaimed wordt (door mij) dat dit gebeurde na een "event", daarbij claimende dat het ergens tijdsafhankelijk is (iig van een event die 5 weken heeft plaatsgevonden).
Om dat na te gaan kun je dus niet met de kans werken dat er 5 DS is gedropt in de laatste 45 runs (wat nu feitelijk het geval is). Deze kans zou een stuk groter zijn dan claimen dat er 0 in 40 runs droppen en vervolgens (volgens claim dus met andere omstandigheden) 5 in 4 runs.
Nou ga ik me hier ook niet gedetailleerd mee bezighouden. Kost teveel tijd en uiteindelijk interesseert me het niet heel erg veel en veranderen we er toch ook niets mee (Blizz zal het nooit toegeven als het zo is, als ze het zelf al weten), maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ergens niet helemaal goed gaat met de random-generator van Blizz.
Maar als je kijkt naar hoe groot de kans is dat Rag 40x achter elkaar geen DS leggings dropt, is die kans ook opmerkelijk klein. De kans op DS leggings is theoretisch namelijk 1/4 (dropt 2 leggings, 8 verschillende soorten).
Na 4 kills had ie dus al moeten droppen, na 8 runs hadden er al 2 moeten zijn, etc. Nu is mijn kansberekening niet zo heel goed, maar volgens mij blijft de kans dat Rag 40x geen DS leggings dropt uiteindelijk op 0.1% ofzo over
Maar goed het kan wel.. we hadden gister ook de epic mount van mandokir in ZG... en dies ook 0.2% ofzo ^^
Na 4 kills had ie dus al moeten droppen, na 8 runs hadden er al 2 moeten zijn, etc. Nu is mijn kansberekening niet zo heel goed, maar volgens mij blijft de kans dat Rag 40x geen DS leggings dropt uiteindelijk op 0.1% ofzo over
Maar goed het kan wel.. we hadden gister ook de epic mount van mandokir in ZG... en dies ook 0.2% ofzo ^^
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 23-05-2006 14:03 ]
Verwijderd
Je moet eigenlijk niet denken: de volgende keer zijn mijn kanser groter. De kans is immers bij elke kill gelijk (~20%). Random loot ftwBosmonster schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:02:
Maar als je kijkt naar hoe groot de kans is dat Rag 40x achter elkaar geen DS leggings dropt, is die kans ook opmerkelijk klein. De kans op DS leggings is theoretisch namelijk 1/4 (dropt 2 leggings, 8 verschillende soorten).
Dat Raptortje is lief btw, zeker als er een dikke Orc op zit zoals ik (ik heb hem ook
Yeah, dat denk/zeg ik dan ook nietVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:09:
[...]
Je moet eigenlijk niet denken: de volgende keer zijn mijn kanser groter. De kans is immers bij elke kill gelijk (~20%). Random loot ftw
Ik zeg dat bij iedere kill de kans dat er nog steeds geen DS gedropt is kleiner wordt (er is immers een 25% kans bij iedere kill dat er een DS dropt).
Na 40 kills is de kans dat er nog steeds geen DS gedropt is < 0.1% (0.001% volgens iemand hierboven).
Eigenlijk kan ik me dat dus ook niet voorstellen
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 23-05-2006 14:33 ]
Verwijderd
Anyways... random schmandom, het is een spelletje, ik ga me er niet druk over maken, levert wel grappige discussies op ingame. "No, u cant be leader, u have craplootzzz!!!!!" etc etc. Begint een beetje zijn eigen leven te leiden, meer grappig dan serieus natuurlijk, je kunt er toch niets aan doen...
Kijk uit naar 1.11 trouwens, vet veel recipe's die ik allemaal kan krijgen, muv van de BS recipe op Cenarion Hold - revered, maar da's ook wel te regelen...
Guild heeft me trouwens exalted met TB gemaakt, dus als iemand de DI-boots wil op Stormreaver ^^ tweakerskorting!
Kijk uit naar 1.11 trouwens, vet veel recipe's die ik allemaal kan krijgen, muv van de BS recipe op Cenarion Hold - revered, maar da's ook wel te regelen...
Guild heeft me trouwens exalted met TB gemaakt, dus als iemand de DI-boots wil op Stormreaver ^^ tweakerskorting!
Verwijderd
- kans dat DS dropped = 0,25
- kans dat DS niet dropped = 1-0,25 = 0,75
(kans dat DS 40 keer achter elkaar niet dropped) = (kans dat DS niet dropped) ^ 40 = 0,75 ^ 40 = 1,00566e^-10 = 0,0000100566 = 0.0000101 = 0.00101%
- kans dat DS niet dropped = 1-0,25 = 0,75
(kans dat DS 40 keer achter elkaar niet dropped) = (kans dat DS niet dropped) ^ 40 = 0,75 ^ 40 = 1,00566e^-10 = 0,0000100566 = 0.0000101 = 0.00101%
Iedereen vergeet alleen dat er bij 1 kill 2x dezelfde pants kunnen droppen 
Dus de kans dat DS legs dropt is niet 25% maar lager
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
8 klassen, 2 pants per keer. Kans dat 1 van die 2 een DS pants is lijkt me 2/8 = 0.25.Ryceck schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:51:
Iedereen vergeet alleen dat er bij 1 kill 2x dezelfde pants kunnen droppen
mierenneukmodus
Eigenlijk is het zelfs nog anders, er zijn 8 verschillende, dat betekent dus 12,5% dropchance. Je trekt alleen nu gewoon tachtig keer uit de pot, Het zou dan eigenlijk dus 0,875 ^ 80 moeten zijn, hier ga ik er wel vanuit dat je 2 keer dezelfde drop per rag kill kan krijgen, anders krijg je nog andere getallen, daar let ik eigenlijk nooit op of dat zo is.
/mierenneukmodus
Eigenlijk is het zelfs nog anders, er zijn 8 verschillende, dat betekent dus 12,5% dropchance. Je trekt alleen nu gewoon tachtig keer uit de pot, Het zou dan eigenlijk dus 0,875 ^ 80 moeten zijn, hier ga ik er wel vanuit dat je 2 keer dezelfde drop per rag kill kan krijgen, anders krijg je nog andere getallen, daar let ik eigenlijk nooit op of dat zo is.
/mierenneukmodus
Er kunnen bij een kill 2 pants droppen. Ervanuitgaande dat elke pants een zelfde droprate heeft, is er pér slot 12,5% kans dat hij dropt. De kans die je wilt weten is een beetje verschillend. Minstens 1 drop, of 1 drop, dat is een ander percentage.
2 drops is 12,5% x 12,5%, weet neerkomt op 1,56%. Vrij klein, maar het komt voor.
De kans op minstens 1 drop is dan 25%, terwijl de kans dat er maar 1 dropt, iets lager is (durf even niet te zeggen hoeveel..
)
2 drops is 12,5% x 12,5%, weet neerkomt op 1,56%. Vrij klein, maar het komt voor.
De kans op minstens 1 drop is dan 25%, terwijl de kans dat er maar 1 dropt, iets lager is (durf even niet te zeggen hoeveel..
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Zelfs met kans 0 kan een gebeurtenis nog plaatsvinden.
Even een vraagje voor de PvP-ers onder ons. Nou heb ik een paar daagjes ge-pvp-ed in AV, voornamelijk voor rep, maar ik vroeg me af wat voor rang haalbaar zou zijn met 2 avonden per week vol de battlegrounds in, denken we dan aan rang 7-8 ofzo? Word namelijk vaak uitgeloot voor raids atm, en zit er aan te denken die raids voorlopig maar vaarwel te zeggen en lekker te pvp-en (veel intenser/interessanter/afwisselender). Wil natuurlijk uiteindelijk wel iets terug voor de inspanningen.
Iemand enige ervaring hiermee?
Even een vraagje voor de PvP-ers onder ons. Nou heb ik een paar daagjes ge-pvp-ed in AV, voornamelijk voor rep, maar ik vroeg me af wat voor rang haalbaar zou zijn met 2 avonden per week vol de battlegrounds in, denken we dan aan rang 7-8 ofzo? Word namelijk vaak uitgeloot voor raids atm, en zit er aan te denken die raids voorlopig maar vaarwel te zeggen en lekker te pvp-en (veel intenser/interessanter/afwisselender). Wil natuurlijk uiteindelijk wel iets terug voor de inspanningen.
Verwijderd
Nou, de kans op géén DS drop is eigenlijk (7/8)*(7/8) = 0,2344 = 23,44%, kleiner dan 25%, niet groter. De andere sets kunnen ook dubbel droppen, niet alleen DS ;-)Mojo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:59:
Er kunnen bij een kill 2 pants droppen. Ervanuitgaande dat elke pants een zelfde droprate heeft, is er pér slot 12,5% kans dat hij dropt. De kans die je wilt weten is een beetje verschillend. Minstens 1 drop, of 1 drop, dat is een ander percentage.
De kans op minstens 1 drop is dan 25%, terwijl de kans dat er maar 1 dropt, iets lager is (durf even niet te zeggen hoeveel..)
Meer intuïtief:
Kans dat 1 dropt (eerste): (1/8)*(7/8) = 0,109375
Kans dat 1 dropt (tweede): (7/8)*(1/8) = 0,109375
Kans dat 2 droppen: (1/8)*(1/8) = 0,015625
Sommeren: 0,234375 = 23,44% (zoals boven).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 15:08 ]
Wil je alleen av doen of ook wsg en ab, Ik kan namelijk op een avond pvp'en van 8 tot 12, zon 40k honor halen (ab en wsg), als je alles wint, dit is een schatting hoor ( je hebt drink brakes, je moet naar de wc etc..), als je dan 2 avonden neemt, denk ik dat je op rank 10 kan komen. Maar goed ik ga dan wel mee met gasten die goed zijn en dus dat we zowat alles winnen.Perox schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:03:
Zelfs met kans 0 kan een gebeurtenis nog plaatsvinden.![]()
Even een vraagje voor de PvP-ers onder ons. Nou heb ik een paar daagjes ge-pvp-ed in AV, voornamelijk voor rep, maar ik vroeg me af wat voor rang haalbaar zou zijn met 2 avonden per week vol de battlegrounds in, denken we dan aan rang 7-8 ofzo? Wordt namelijk vaak uitgeloot voor raids atm, en zit er aan te denken die raids voorlopig maar vaarwel te zeggen en lekker te pvp-en (veel intenser/interessanter/afwisselender). Wil natuurlijk uiteindelijk wel iets terug voor de inspanningen.
Verwijderd
Op onze server kom je met 80K in de week niet verder dan rank 6-8. Om rank 10 te halen moet je 200-250K per week halen.Speedy55 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:08:
[...]
Wil je alleen av doen of ook wsg en ab, Ik kan namelijk op een avond pvp'en van 8 tot 12, zon 40k honor halen (ab en wsg), als je alles wint, dit is een schatting hoor ( je hebt drink brakes, je moet naar de wc etc..), als je dan 2 avonden neemt, denk ik dat je op rank 10 kan komen. Maar goed ik ga dan wel mee met gasten die goed zijn en dus dat we zowat alles winnen.
PvP ranks zijn sterk afhankelijk van de server waar je op speelt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 15:40 ]
Zoals het er nu naar uit ziet moet je wel uitkijken dat je pas op rank 7 en hoger zit wanneer patch 1.11 er is. Als je nu 7 of meer haalt en je verliest terug rank dan worden je rewards niet automatisch geupdate. Je zal dus opnieuw moeten honor farmen voor de nieuwe rewards. Nuja dit is wat ik uit al die flamethreads op de officiële fora haal, of het waar is is een ander...Perox schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:03:
Zelfs met kans 0 kan een gebeurtenis nog plaatsvinden.![]()
Overigens worden rank 12 en 13 wel automatisch geupdate...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik denk dat deze vraag wel vaker voorbij is gekomen, maar kan zo 1,2,3 niks tevoorschijn googelen ofzo, maar ik heb nu eindelijk vast internet en dit spel lijkt me wel aantrekkelijk, maar voordat ik het koop zou ik het wel graag eens willen proberen. Is het mogeljk om ergens een demo te downloaden, of een trail versie?
Oh, dat gaat wel lukken, ben pas gruntKapoen schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:45:[...]
Zoals het er nu naar uit ziet moet je wel uitkijken dat je pas op rank 7 en hoger zit wanneer patch 1.11 er is. Als je nu 7 of meer haalt en je verliest terug rank dan worden je rewards niet automatisch geupdate. Je zal dus opnieuw moeten honor farmen voor de nieuwe rewards. Nuja dit is wat ik uit al die flamethreads op de officiële fora haal, of het waar is is een ander...
Maar goed, dat was na 1 avondje AV te hebben gedaan, voor de komende reset hoop ik toch wel sergeant of nog 1 hoger te worden. Dan maar effe zien hoe het loopt. Winnen is iets dat ik nog niet heb zien gebeuren, helaas, wel veel verwoede gevechten.
WG vond ik maar niets eigenlijk, komt waarschijnlijk omdat ik in AV ben begonnen, toch een (iets
AB is tot nu toe altijd leeg op mijn server, maar wie weet als er bonus honour te verkrijgen is.
Bedankt voor jullie inschattingen
Ja dan klopt toch ook wat ik zegVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:05:
[...]
Nou, de kans op géén DS drop is eigenlijk (7/8)*(7/8) = 0,2344 = 23,44%, kleiner dan 25%, niet groter. De andere sets kunnen ook dubbel droppen, niet alleen DS ;-)
Meer intuïtief:
Kans dat 1 dropt (eerste): (1/8)*(7/8) = 0,109375
Kans dat 1 dropt (tweede): (7/8)*(1/8) = 0,109375
Kans dat 2 droppen: (1/8)*(1/8) = 0,015625
Sommeren: 0,234375 = 23,44% (zoals boven).
Kortom: kans op 1 drop: 23,44%, kans op MINSTENS 1 is 25%, en kans op geen drop is dan 75%
[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 23-05-2006 16:10 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik ben ooit begonnen op de guest pass van een vriend, dus als je mensen kent die dit al spelen zou je eens kunnen navragen of die een guest pass over heeft.Killed-1 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:52:Ik denk dat deze vraag wel vaker voorbij is gekomen, maar kan zo 1,2,3 niks tevoorschijn googelen ofzo, maar ik heb nu eindelijk vast internet en dit spel lijkt me wel aantrekkelijk, maar voordat ik het koop zou ik het wel graag eens willen proberen. Is het mogeljk om ergens een demo te downloaden, of een trail versie?
De enige vraag die je jezelf moet stellen is: Wil je verslaafd raken aan een spel of niet? Zo niet, begin er dan maar niet aanKilled-1 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:52:
Ik denk dat deze vraag wel vaker voorbij is gekomen, maar kan zo 1,2,3 niks tevoorschijn googelen ofzo, maar ik heb nu eindelijk vast internet en dit spel lijkt me wel aantrekkelijk, maar voordat ik het koop zou ik het wel graag eens willen proberen. Is het mogeljk om ergens een demo te downloaden, of een trail versie?
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 23-05-2006 17:01 ]
wereld antwoordBosmonster schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:00:
[...]
De enige vraag die je jezelf moet stellen is: Wil je verslaafd raken aan een spel of niet? Zo niet, begin er dan maar niet aanZo ja, gewoon kopen
Verwijderd
Een vraagje over me mage, is het verstandig om gewoon alle skills te kopen zodra de mage traienr wat nieuws heeft. Zoals dampen amgic lvl... .
Nu ik langzaam me mage aan t laten groeien ben (1week bezig 2de char) zit ik nu op lvl 24, en het valt me op dat ik hoofdzakelijk fire en ice gebruik, kvindt arcane gewoon neit belangrijk. Wat is nu die belangrijke arcane skill die ik toch moet hebben in me tallent tree?
Nu ik langzaam me mage aan t laten groeien ben (1week bezig 2de char) zit ik nu op lvl 24, en het valt me op dat ik hoofdzakelijk fire en ice gebruik, kvindt arcane gewoon neit belangrijk. Wat is nu die belangrijke arcane skill die ik toch moet hebben in me tallent tree?
Ja, je moet eigenlijk altijd gewoon alles kopen wat de trainer heeft, zeker als je niet bekend bent met de skills, want dan kun je ze proberen.
Als je een alt levelt en al wel weet wat de skills doen is dat beetje geld vaak weer geen probleem.
Als je een alt levelt en al wel weet wat de skills doen is dat beetje geld vaak weer geen probleem.
tot aan lvl 30 à 33 kan je gerust alles trainen wat je wil, maar met het oog op je mount (lvl 40) begin je dan best te besparen op minder nuttige trainingen, vanaf dan beginnen trainingen duur te worden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:26:
Een vraagje over me mage, is het verstandig om gewoon alle skills te kopen zodra de mage traienr wat nieuws heeft. Zoals dampen amgic lvl... .
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Hmm, ga ik ff opzoeken...want wat bedoel je preciet met opnieuw farmen? Dat als je rank 8 bent vóór nieuwe patch dat je dan terugzakt? Of dat je gewoon je oude gear houdt na update en dat je dan ff die nieuwe gear moet kopen, maar wel gewoon je rank houdt?Kapoen schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:45:
[...]
Zoals het er nu naar uit ziet moet je wel uitkijken dat je pas op rank 7 en hoger zit wanneer patch 1.11 er is. Als je nu 7 of meer haalt en je verliest terug rank dan worden je rewards niet automatisch geupdate. Je zal dus opnieuw moeten honor farmen voor de nieuwe rewards. Nuja dit is wat ik uit al die flamethreads op de officiële fora haal, of het waar is is een ander...
trinket is wel geinig en de necklaces ook wel, die zie je niet veel in mc. Wel weer in zg/ony.Bosmonster schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:46:
[...]
Vind je? Misschien geinig als je geen MC runt.. anders vrij nutteloze items.
Stel: jij bent nu rank 8 en koopt de huidige items voor deze rank. Je speelt daarna geen PvP meer en zakt naar rank 5 of zo tegen de patch er is. Dan zal je opnieuw naar rank 8 moeten klimmen om de verbeterde items te krijgen. Als je op rank 8 zit bij het verschijnen van de nieuwe patch is er geen probleem natuurlijk, dan heb je direct toegang tot de verbeterde itemssuperbassie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:50:
[...]
Hmm, ga ik ff opzoeken...want wat bedoel je preciet met opnieuw farmen? Dat als je rank 8 bent vóór nieuwe patch dat je dan terugzakt? Of dat je gewoon je oude gear houdt na update en dat je dan ff die nieuwe gear moet kopen, maar wel gewoon je rank houdt?
[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 23-05-2006 18:04 ]
Ik kan je guildmaster wel begrijpen, imho is AQ40 een enorme tegenvaller voor guildprogressie, je kan er niet echt gigantisch betere gear van krijgen. Het is wel relaxed als je guild BWL net op farm heeft en je direct AQ40 erbij pakt. Dan krijg je dus dubbel zo snel je gear.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:30:
[...]
BWL doen wij tegenwoordig ook weer 1 dag. Hadden een periode van negatieve progressie aldaar, oftewel we deden er steeds langer over, maar het zit weer op het goede spoor. Vandaag na de reset is het weer BWL feest. Waarschijnlijk hele instance tussen 6-11 ofzo.
Sowieso zal je uiteindelijk instances moeten droppen als Naxx uitkomt.
Niet echt.. woensdag/donderdag naxx, vrijdag MC + BWL, zondag AQ40, maandag/dinsdag naxx, dat moet zeker kunnen, helemaal als naxx een beetje soepel loopt en mensen steeds betere gear krijgen. Eventueel kun je MC droppen, maar die doen we nu nog wel steeds voor de legendaries (10% van de guild met een legendary is niet genoegDarkShadow schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:04:
Ik kan je guildmaster wel begrijpen, imho is AQ40 een enorme tegenvaller voor guildprogressie, je kan er niet echt gigantisch betere gear van krijgen. Het is wel relaxed als je guild BWL net op farm heeft en je direct AQ40 erbij pakt. Dan krijg je dus dubbel zo snel je gear.
Sowieso zal je uiteindelijk instances moeten droppen als Naxx uitkomt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ok, thnxKapoen schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:55:
[...]
Stel: jij bent nu rank 8 en koopt de huidige items voor deze rank. Je speelt daarna geen PvP meer en zakt naar rank 5 of zo tegen de patch er is. Dan zal je opnieuw naar rank 8 moeten klimmen om de verbeterde items te krijgen. Als je op rank 8 zit bij het verschijnen van de nieuwe patch is er geen probleem natuurlijk, dan heb je direct toegang tot de verbeterde items
niets voor mij te vrezen iig
/edit
is er btw al meer bekend over die nieuwe pvp-sets?
[ Voor 6% gewijzigd door superbassie op 23-05-2006 18:58 ]
http://www.curse-gaming.com/en/wow/newitemsets.htmlsuperbassie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:52:
[...]
Ok, thnx
niets voor mij te vrezen iig
/edit
is er btw al meer bekend over die nieuwe pvp-sets?
En MC+BWL in 4 uur tijd gaat ons niet lukken hoor. MC lukt nog maar net, en BWL hooguit t/m Chromaggus als het goed gaat.
Verwijderd
Ik heb vanmiddag WoW Gekocht,ik heel blij de doos openen, installeren(5 cd's
) heel blij een acount aanmaken, maar nu blijkt dat ik een pre-paid kaart moet hebben
dus nu kan ik nog niet spelen

Het spijt me je mede te delen dat deze informatie ons reeds bekend isVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:08:
Ik heb vanmiddag WoW Gekocht,ik heel blij de doos openen, installeren(5 cd's) heel blij een acount aanmaken, maar nu blijkt dat ik een pre-paid kaart moet hebben
dus nu kan ik nog niet spelen
Heeft niet veel nu omdat nog te melden hoor
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Verwijderd
ja ik kwam uit m'n werk,ik was nog NET optijd om WoW te halen:P dus ik naarhuis blij installeeren, lukt niet,ik kijk op m'n klok, ist al 6 uur --> Winkels geslotenCrowmeister schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:19:
[...]
Het spijt me je mede te delen dat deze informatie ons reeds bekend is![]()
Heeft niet veel nu omdat nog te melden hoorMaar goed je hebt inderdaad een game of creditcard nodig
moek me de hele avond vervelen
en der is geen andere manier om WoW te spelen?
Iemand uit je familie vragen of je hun creditcard nummer mag gebruiken voor registratie, je kunt later je betaalmethode dan alsnog omzetten naar gamecard, als je die gehaald hebt. (en omdat de eerste 30 dagen gratis zijn, wordt er niet van die CC afgeschreven)Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:25:
[...]
ja ik kwam uit m'n werk,ik was nog NET optijd om WoW te halen:P dus ik naarhuis blij installeeren, lukt niet,ik kijk op m'n klok, ist al 6 uur --> Winkels gesloten
moek me de hele avond vervelen![]()
en der is geen andere manier om WoW te spelen?:P
Verwijderd
k had ut net aan m'n ma gevraagd:p ut moch niet, want ze zijn bang dat der iets mis gaatOn_E schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:30:
[...]
Iemand uit je familie vragen of je hun creditcard nummer mag gebruiken voor registratie, je kunt later je betaalmethode dan alsnog omzetten naar gamecard, als je die gehaald hebt. (en omdat de eerste 30 dagen gratis zijn, wordt er niet van die CC afgeschreven)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 19:37 ]
Vertel maar dat er niets mis kán gaan omdat er miljoenen gamers zijn die dit doen. De meeste gebruiken hun creditcard. Blizzard kan moeilijk miljoenen gamers oplichten. 
Vandaag m'n hunter geleveld naar 24. Echt even wat anders dan mijn warrior. Warrior begon beetje te vervelen.. Is nu level 43. Heb trouwens een build gemaakt om te levelen: http://www.wowhead.com/talent/?TZEV0VxxoVoVik. Wat vinden jullie? Denk er over na om Blood Craze er bij te doen maar weet niet wat er dan uit moet.
Hoe zit het eigenlijk met die Test Realm? Hij blijft maar down hier. Kan alleen inloggen op die site.
Vandaag m'n hunter geleveld naar 24. Echt even wat anders dan mijn warrior. Warrior begon beetje te vervelen.. Is nu level 43. Heb trouwens een build gemaakt om te levelen: http://www.wowhead.com/talent/?TZEV0VxxoVoVik. Wat vinden jullie? Denk er over na om Blood Craze er bij te doen maar weet niet wat er dan uit moet.
Hoe zit het eigenlijk met die Test Realm? Hij blijft maar down hier. Kan alleen inloggen op die site.
je kan ook via de bank automatische incasso.. doe ik ook.. is nog goedkoper ook aangezien ik nergens 6 mnd prepaid cards kon kopen..
Verwijderd
Mja, we kunnen het wel halen hoor.Thijs schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:04:
[...]
http://www.curse-gaming.com/en/wow/newitemsets.html
En MC+BWL in 4 uur tijd gaat ons niet lukken hoor. MC lukt nog maar net, en BWL hooguit t/m Chromaggus als het goed gaat.
Anyway, hoe heet die geheime Naga village? En waar?
Ah, thnx. Ik had ook al de plaatjes gezien op de wow site. Wel erg jammer dat de graphics nog gewoon hetzelfde zijn, of verandert dat nog?Thijs schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:04:
[...]
Ik heb nu omdat er geen AB was weer eens een WSG.....maar pff, daar is echt geen bal aan, ten eerste duurt het veel te lang, op den duur hadden we allebei de vlag en stonden zowel allies als horde lekker op de base met hun vlag en zodoende gebeurde er dus niets. Ook vind ik de map eigenlijk te groot voor maar 10 personen per team. Mja, misschien dat fixed wel leuk is, maar daar kom ik toch nooit in
Verwijderd
Of ik heb niet goed opgelet bij statistiek,of 7/8 * 7/8 is niet 0,2344. 49/64 is nog altijd ruim boven een half. volgens mij ben je '1 -' vergetenVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:05:
[...]
Nou, de kans op géén DS drop is eigenlijk (7/8)*(7/8) = 0,2344 = 23,44%, kleiner dan 25%, niet groter. De andere sets kunnen ook dubbel droppen, niet alleen DS ;-)
Damn!
Net WSG gedaan 5 horde 41,42,44,44,45 tegen 10 allies (10x49) en denk je dat die lamers eerlijk doen? Nee gaan ze bij de res plaats campen en ons direct na de res al killen terwijl er 1 met de vlag blijft rennen op en neer.. 5 min 3-0...
Heb het 2 rondes volgehouden, toen exit game, 20 sec till exit, exit NOW!...
Net WSG gedaan 5 horde 41,42,44,44,45 tegen 10 allies (10x49) en denk je dat die lamers eerlijk doen? Nee gaan ze bij de res plaats campen en ons direct na de res al killen terwijl er 1 met de vlag blijft rennen op en neer.. 5 min 3-0...
Heb het 2 rondes volgehouden, toen exit game, 20 sec till exit, exit NOW!...
Vergeet anders de hekjes even nietOf ik heb niet goed opgelet bij statistiek,of 7/8 * 7/8 is niet 0,2344. 49/64 is nog altijd ruim boven een half. volgens mij ben je '1 -' vergeten
Fankriss stelt echt niet veel voor 
We AoE'de de weg daarheen vanavond, 3 mensjes dood, waaronder ik ofcourse... We wisten een beetje wat we moesten doen, eerste try op 69% geloof ik. Tweede try neer met maar een paar doden..
En waarom heb ik zo'n gevoel dat alles in AQ40 om nuke nuke nuke gaat, bij skeram(adds), sartura(adds), en dit ook alweer...
1 try op huhuran gedaan, maar dat werd niet veel, dikke NR gear nodig

We AoE'de de weg daarheen vanavond, 3 mensjes dood, waaronder ik ofcourse... We wisten een beetje wat we moesten doen, eerste try op 69% geloof ik. Tweede try neer met maar een paar doden..
En waarom heb ik zo'n gevoel dat alles in AQ40 om nuke nuke nuke gaat, bij skeram(adds), sartura(adds), en dit ook alweer...
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
Eens, Huhuran zelf is ook een groot nuke feest.jarnotjuh schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:15:
Fankriss stelt echt niet veel voor
Maar dan een nuke feest met ranzig veel NR gear.
Verwijderd
Was niet Drakki, die is een stuk makkelijker .... was Lord V. .... tot 40% summonen daar shades, die linken je, en als je ze niet pakt, ben je op slag dood. Is in de kamer van The Beast. De taktiek die je hierbij nodig hebt is iets complexer denk ik, ik vond 'm pittig in ieder geval. Wellicht hadden we een mage extra nodig, wat meer AoE .... hoewel we 2 hunters hadden .... maar we via de gchat hadden we 't erover, dat hunter o.a. Lord V. gingen manadrainen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:24:
[...]
je hebt het over drakki + 2 adds? de spelerlimiet is nu 10 mensen (was 15),maar de huntertrick werkt nog steeds het beste bij drakki:
- hunter neemt drakki mee naar de kamer van "the beast" en doet een feign death
- ondertussen worden de twee adds getankt (sleep kan ook, maar werkt vaak slecht ivm resists) en 1 voor 1 afgemaakt.
- tegen de tijd dat drakki weer terug is kan de main tank beginnen te tanken en kan drakki afgeslacht worden
We zijn er nog niet helemaal uit, of hij healt zichzelf, of hij healt iedere keer als er iemand ompleurt. Hadden wat lui guides zitten lezen, ikzelf doe dat pas na een aantal pogingen, eerst zelf ideeen opdoen, is wel 't leukst, maar niet iedereen heeft zin om iedere keer dat hele stuk door te werken. Ikzelf vind 't wel leuk, aangezien ik die dungeons iha gewoon leuk vind om te doen. Ik moet M.C. nog voor 't eerst zien, maar dat gaat wel lukken. Ik hoor wel dat 'ie erg saai is. 20-man dungeons zijn wat mij / ons betreft ook 't leukst en maximaal overzichtelijkst om te doen, naast 't feit dat looten steeds vervelender wordt
Verwijderd
Idd, AQ40 is een groot nukefest, tis dat alleen de manier waarop het te doen steeds verschilt.
Gister dus weer 50man online in de guild wat normaal niet voorkomt omdat we de twins zouden gaan killen. En weer een drama geworden. Beste poging was zondag op 28% en die hebben we wel 3 keer verbroken gisteren. Maarja, beste poging gister was 17% en toen dc'ed 1 van de MT's
Begin er nu met hele guild wel echt sagrijnig van te worden, we weten dat we het kunnen maar gaat steeds mis en dan met beste pogingen is het een disconnect die die poging verziekt
Trouwens, bij twins nu ook gezien dat gear (metname van MT) zeer belangrijk aan het worden is. Onze warrior die als hij er is altijd wel MT is ziet er geen heil in om voor full tier2 te gaan, hij kiest voor %block/parry/dodge. Maar bij twins is degeen die wel in full tier2 loopt niet dood te krijgen en onze als waren standaard MT wel. Ben benieuwd hoe dat in Naxx zal gaan
Maarja, denk dat ik niet de enige ben die dkp aan het sparen is voor de tier3 set. Voordeel is wel, ik heb me dkp al uit gegeven
Als twins dood zijn krijg ik beste schild in het spel op het moment en als ik nog eens 25 arcanite bars erbij heb kan ik Thunderaan summonen
Gister dus weer 50man online in de guild wat normaal niet voorkomt omdat we de twins zouden gaan killen. En weer een drama geworden. Beste poging was zondag op 28% en die hebben we wel 3 keer verbroken gisteren. Maarja, beste poging gister was 17% en toen dc'ed 1 van de MT's
Begin er nu met hele guild wel echt sagrijnig van te worden, we weten dat we het kunnen maar gaat steeds mis en dan met beste pogingen is het een disconnect die die poging verziekt
Trouwens, bij twins nu ook gezien dat gear (metname van MT) zeer belangrijk aan het worden is. Onze warrior die als hij er is altijd wel MT is ziet er geen heil in om voor full tier2 te gaan, hij kiest voor %block/parry/dodge. Maar bij twins is degeen die wel in full tier2 loopt niet dood te krijgen en onze als waren standaard MT wel. Ben benieuwd hoe dat in Naxx zal gaan
Verwijderd
Volgens mij maximaail 16DRaakje schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:46:
Weet iemand what the maximum aantal buffs is dat je kan hebben.
Dit kan pas als je 1e keer met een gamecard fo met creditcard heb geregistreerd....BootVluchteling schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:15:
je kan ook via de bank automatische incasso.. doe ik ook.. is nog goedkoper ook aangezien ik nergens 6 mnd prepaid cards kon kopen..
Verwijderd
Gisteren met mn guild de laatste baas in aq40 down gekregen, wat een vreemd gevecht zeg...
Wachten, naar binnen rennen , kleine adds killen en weer naar buiten.. en dan 4x.. ofzoiets maar wel leuk om te doen

Dropte wel een mooie trinket http://www.thottbot.com/?i=53110
Wachten, naar binnen rennen , kleine adds killen en weer naar buiten.. en dan 4x.. ofzoiets maar wel leuk om te doen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 08:33 ]
Over het PVP gedeelte, ik zelf vind eigenlijk WSG + AV het leukst.
av lekker groot 40 man, en als je gaat samen werken, is het heel erg goed te doen.
wsg is juist niet zo groot,meestal kort en krachtig, ik weet nog de eerste keer dat ik in wsg zat, was ergens in de lvl 20, en toen een hele spannende match van een dik uur gehad.
beste is denk ik voor AV te qeuen, en ondertussen WSG te doen. het is alleen jammer als je in wsg tegen allemaal tier 2 allies bent maar goed.
av lekker groot 40 man, en als je gaat samen werken, is het heel erg goed te doen.
wsg is juist niet zo groot,meestal kort en krachtig, ik weet nog de eerste keer dat ik in wsg zat, was ergens in de lvl 20, en toen een hele spannende match van een dik uur gehad.
beste is denk ik voor AV te qeuen, en ondertussen WSG te doen. het is alleen jammer als je in wsg tegen allemaal tier 2 allies bent maar goed.
Verwijderd
Laatste boss is C'thun, of bedoel je laatste als in enige die je nog niet neer had?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:32:
Gisteren met mn guild de laatste baas in aq40 down gekregen, wat een vreemd gevecht zeg...
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ben nog niet helemaal wakkeer, ja de laatste die we nog niet neer hadden , C'thun ---> Ouro ---> Visc , in die volgorde hebben we ze neer gekregen ( bug family hadden we al eerder neer )Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:39:
[...]
Laatste boss is C'thun, of bedoel je laatste als in enige die je nog niet neer had?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 08:54 ]
En IFA heeft weer een boss down in AQ40 
Gisteren op de 2e attempt Fankriss down gebracht..
Natuurlijk nog even bij Huhuran kijken maar dat is gewoon een raar gevecht
En mensen moeten nog wennen om niet alles te dispellen want zon dispelde Wyvern sting is au
En nu nog NatureResistance gaan farmen... 67 unbuffed... nog 140 te gaan
Gisteren op de 2e attempt Fankriss down gebracht..
Natuurlijk nog even bij Huhuran kijken maar dat is gewoon een raar gevecht
En mensen moeten nog wennen om niet alles te dispellen want zon dispelde Wyvern sting is au

En nu nog NatureResistance gaan farmen... 67 unbuffed... nog 140 te gaan
Ik zie op die curse-gaming pagina een aantal blauwe sets met veel attack power vs undeadThijs schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:04:
[...]
op. Zijn die te koop bij Argent Dawn of zo? Uiteraard bedoeld voor Naxxramas, maar het lijkt mij dat scholo/strat ook een pak gemakkelijker gaan worden zo
ach ja wat is eerlijk mogen ze dan niet bij de graveyard staan?Predje schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:08:
Damn!
Heb het 2 rondes volgehouden, toen exit game, 20 sec till exit, exit NOW!...![]()
![]()
Als ik de vlag heb verstop ik me altijd en sommige plaatsen zijn echt perfect is dat dan ook niet eerlijk?
Net als dat mensen altijd zeuren over twinks (vooral lvl 10-19) iedereen weet dat het massaal gebeurt maar als je dan achter staat moet je ze tekeer horen gaan over hoe oneerlijk het wel niet is.
Kon je op de wow pagina ook ergens zien hoe je qua honor staat tegenover de rest van je server?
heb weleens gehoord at het kon, maar kan het atm niet vinden.
lijkt erop dat ik het net gevonden heb
alleen werkt ie nu niet, zou wel weer met de patch day te maken hebben 
ow sweet sta:
1,061st Spellhawk The Upraise 60 3,528 - 12 13,209
heb weleens gehoord at het kon, maar kan het atm niet vinden.
lijkt erop dat ik het net gevonden heb
ow sweet sta:
1,061st Spellhawk The Upraise 60 3,528 - 12 13,209
[ Voor 41% gewijzigd door Valkyre op 24-05-2006 09:27 ]
250-300gMasch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:05:
Vraagje;
voornamelijk warlock en druid spul
boom!
your ambush crits Bd for 376.
Bd dies.

Mn lvl 19 rgoue alt die een lvl 18 mage in westfall (met full life en mana) one-shot
En mn gear is echt nog niet super. Maar verveelde me, en ging toen maar eens in westfall ganken
screenshot
Grappige was dat toen ik uit stealth kwam en die mage ambushte, ik meteen een group invite kreeg. Er rende namelijk ook een shammy rond in westfall
your ambush crits Bd for 376.
Bd dies.
Mn lvl 19 rgoue alt die een lvl 18 mage in westfall (met full life en mana) one-shot
En mn gear is echt nog niet super. Maar verveelde me, en ging toen maar eens in westfall ganken
screenshot
Grappige was dat toen ik uit stealth kwam en die mage ambushte, ik meteen een group invite kreeg. Er rende namelijk ook een shammy rond in westfall
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou je posts nuttig en wees vriendelijk voor elkaar
Hou je posts nuttig en wees vriendelijk voor elkaar