Toon posts:

Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik heb geen idee. Google heeft gereplyed op mijn email. "We zijn bezig het probleem te onderzoeken"

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt bloggen op Amerikaanse sites onder activiteiten in de VS (waarbij je ads voor 50% van de page views worden vertoond op jouw deel)? Ik heb gekeken wat Google onder activiteiten verstaat, en het lijkt mij dat dat er niet onder valt, want ik heb verder niks met de website te maken, maar je weet maar nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:06:
[...]
Denk dat bidvertiser maar overboord gaat als het zo blijft...
Ik heb bidvertiser eruit geknikkerd. Ik had al langer een issue met ze lopen over performance van Ads. maar dat is ook niet zo gek aangezien hun ad-servers in USA staan. Bij het laden van de website was je meest van de tijd aan het wachten op Ads van bidvertiser, aldus de website verder ging. Zover ik begreep kreeg je ook betaald voor het aantal impressions (bijv 4 dollar op 10k aan impressions, maar kan er dik naast zitten hoor)

Overigens gelijk maar de juiste termen erin geknikkerd, en het een skyscraper-look gegeven.

Dus.. 2 weekjes proberen.. en kijken hoever we komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:38
Ik heb zelf nu 'AdBrite' draaien, ze bieden ook meer dan alleen contextual text ads, maar deze zijn 't minst vervelend (en Google achtig). 't Aparte aan AdBrite is dat advertisers ook direct ads voor x dagen op je website kan kopen. Op 't moment heb ik alleen nog maar 'standaard' ads draaien, er is geen CPM helaas, maar per click is 't standaard wel 0.10€, wat op zich niet slecht is.

Met de andere soorten (zoals inline, echte banners e.d.) heb ik geen ervaring maar deze zullen ongetwijfeld beter betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
banners, die andere op je site willen hebben, kan ji zelf de prijs voor bepalen... of zeggen, ok, bepalen jullie maar, maar het bedrag moet minstens rond de (bijv 10 euro liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Dutch2007 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:39:
banners, die andere op je site willen hebben, kan ji zelf de prijs voor bepalen... of zeggen, ok, bepalen jullie maar, maar het bedrag moet minstens rond de (bijv 10 euro liggen)
Dat weet ik ja, maar dat geldt niet voor de 'network ads' die standaard te voorschijn komen als er verder niets te vinden is, zover ik weet kun je daarvan de prijs niet (erg veel) verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 11:53
Leftblank schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:34:
't Aparte aan AdBrite is dat advertisers ook direct ads voor x dagen op je website kan kopen.
Dit kan ook al een tijdje bij AdSense, Site Targeted Ads. 2/3 van mijn AdSense inkomsten bestaan uit Site ads, levert een heel stuk meer op (bij een forum iig) dan contextual ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ook eens AdSense op een wow forum gehad dat ik draaide voor een server had het aangevraagt maar iets 'verkeerd' gedaan waardoor de clicks niet altijd binnenkwamen.

Na een vriend van mij er naar te hebben laten kijken bleek er ergens een haakje niet goed te staan.

De inkomsten gingen hard omhoog na eerst een maand of 3-4 misschien een $2 tot $3 per maand te maken ging ik ineens naar $70-100 per maand. Maar door de stijging wist AdSense me te vertellen dat ik aan 'klik fraude' deed en me niets uitkeerde. Op het forum had ik zo'n 1500-2000 unieke bezoekers per dag. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar AdSense maar kreeg geen reactie, alle meuk van de website/forum afgehaald en naar Clicksor gegaan dit heeft me een leuk $451.89 opgeleverd en zo mijn onkosten eruit gehaald.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal weken adsense op mijn website maar ben niet tevreden over de relatie tussen de tekst van de pagina en de advertenties die getoond worden.

Graag wil ik advertenties van voetbalreizen op mijn pagina hebben staan maar dit blijkt tot nu toe onmogelijk. Nu heb ik de tekst uit: http://www.voetbalreizen.nl/ gekopieerd en mijn eigen adsense code eronder gezet, resultaat: "Reizen naar Londen enz enz".

Als test heb ik de adsense code van voetbalreizen ook op mijn testpagina gezet en jahoor: de voetbalreizen kwamen weer tevoorschijn, verander ik de client code in die van mij dan komen de London reizen weer tevoorschijn.

Gaat google (of adsense) iedere pagina apart beoordelen door een crawler o.i.d. of gaat dit als het ware 'on the fly'? Wie kan me helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 04-07 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:46:
Ik heb sinds een aantal weken adsense op mijn website maar ben niet tevreden over de relatie tussen de tekst van de pagina en de advertenties die getoond worden.

Graag wil ik advertenties van voetbalreizen op mijn pagina hebben staan maar dit blijkt tot nu toe onmogelijk. Nu heb ik de tekst uit: http://www.voetbalreizen.nl/ gekopieerd en mijn eigen adsense code eronder gezet, resultaat: "Reizen naar Londen enz enz".

Als test heb ik de adsense code van voetbalreizen ook op mijn testpagina gezet en jahoor: de voetbalreizen kwamen weer tevoorschijn, verander ik de client code in die van mij dan komen de London reizen weer tevoorschijn.

Gaat google (of adsense) iedere pagina apart beoordelen door een crawler o.i.d. of gaat dit als het ware 'on the fly'? Wie kan me helpen??
Na het aanpassen van de site kan het een poos duren vooraleer Google dat merkt. Op https://www.google.com/webmasters/tools/siteoverview?hl=nl kan je dit zien wanneer je daar je site hebt aangemeld. Je krijgt dan iets in de aard van Googlebot heeft op 9-mrt-2007 voor het laatst toegang gehad tot uw startpagina.

Dus zolang de pagina niet is ingelezen zal het ook niet werken. Kan gerust enige weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
co0lman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:14:
[...]
Na het aanpassen van de site kan het een poos duren vooraleer Google dat merkt. Op https://www.google.com/webmasters/tools/siteoverview?hl=nl kan je dit zien wanneer je daar je site hebt aangemeld. Je krijgt dan iets in de aard van Googlebot heeft op 9-mrt-2007 voor het laatst toegang gehad tot uw startpagina.
Dus zolang de pagina niet is ingelezen zal het ook niet werken. Kan gerust enige weken duren.
Daar komt bij dat het bij die voetbalreizen-site best kan gaan om site-targeted ads, dus om adverteerders die specifiek hebben aangegeven dat ze advertenties op die site willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
het ecpm van mijn adsense advertenties lag vanmorgen op $1.887. is dat niet enorm hoog?
en ik ben 17 dan hoef je toch tot ongeveer 10 000 euro geen belasting af te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
hansjuh schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:45:
het ecpm van mijn adsense advertenties lag vanmorgen op $1.887. is dat niet enorm hoog?
en ik ben 17 dan hoef je toch tot ongeveer 10 000 euro geen belasting af te dragen?
Bij minder dan +/-800 per kwartaal hoef je 't niet op te geven, bij meer dan ik meen 1100 verlies je je kinderbijslag, voor meer info moet je even op de site van de SVB kijken ;)
Uw kind mag tot € 1.196,- netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.196,- of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomervakantie van 2006 mag uw kind met vakantiewerk € 1.100,- netto extra bijverdienen.

U bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800,- netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
In geval van 16/17 jaar en thuiswonend.

[ Voor 32% gewijzigd door Leftblank op 14-03-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
hansjuh schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:45:
Zoiets kan als je weinig bezoekers hebt. Bijv, 5 bezoekers die toevallig ook alle 5 geklikt hebben. Als je dan 1.80 per click krijgt, kom je op een CPM van 1800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50
Ik heb nu een dag of 5 adsense op een nieuwe site staan en heb nu al 10 dollar terwijl de site nog niet eens goed geindexeerd is door Google en Yahoo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
ilovetechno schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:11:
Ik heb nu een dag of 5 adsense op een nieuwe site staan en heb nu al 10 dollar terwijl de site nog niet eens goed geindexeerd is door Google en Yahoo. :)
Oppassen dat je geen "ongeldige" clicks genereerd.
Anders ben je al je dollars zo weer kwijt ;)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Nu online
heo kan het eigelijk dat ik slecht op ongeveer een dag in de week geld verdien met meijn site? op de meeste dagen staat er gewoon dat ik 0,00 heb verdient terwijl er toch pageviews en kliks zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Nou, ik heb denk ik AdSense nu ongeveer 9 maanden, en bijna 80 euro. Zodra ik de 100 heb gaan de ads eraf en zeg ik het zaakje op. Schiet namelijk niet echt op dit, en is meteen de site wat netter en sneller.

Heb sinds enkele weken PayPal, en daar heb ik al meer mee verdient dan met 9 maanden Google Adsense. Dus niet zo moeilijk welke het veld moet ruimen :P

[ Voor 49% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2007 16:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Nu online
hoe werkt dat dan met paypal? ook reclames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
hansjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:49:
hoe werkt dat dan met paypal? ook reclames?
Ik gok dattie op eBay doelt; Paypal zelf heeft geen adverteer-deel zover ik weet, hooguit referrals misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Donaties misschien? TommyGun, het hangt een beetje van je bezoekersaantallen af of dit veel of weinig is. Als je een structurele Pagina-CTR van minder dan 1% hebt, is er wel iets aan de hand. Misschien heb je een site met voornamelijk terugkerende bezoekers, die advertentieblind zijn? Of gewoon niet goed geoptimaliseerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij paypal heten het "verwijzingen".
(Ads voor paypal)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Marger schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:57:
Donaties misschien? TommyGun, het hangt een beetje van je bezoekersaantallen af of dit veel of weinig is. Als je een structurele Pagina-CTR van minder dan 1% hebt, is er wel iets aan de hand. Misschien heb je een site met voornamelijk terugkerende bezoekers, die advertentieblind zijn? Of gewoon niet goed geoptimaliseerd natuurlijk.
Nouja het is een forum, dus altijd vaste locaties voor reclame wat niet echt werkt. Ik wil geen advertenties in posts en topics, dat verziekt de boel alleen maar. En idd, gewoon donaties via PayPal (creditcard bijv), geen ads. Zijn meestal terugkerende bezoekers die ook graag een VIP status ofzo willen hebben dus doneren zo nu en dan.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Forums doen het heel, heel erg beroerd wat CTR betreft. Als ik in de buurt zou komen van de 1% zou ik nu iig een dikke Volvo XC90 rijden :) In plaats daarvan hebben we een 3e hands 205je met 200k op de teller ;)

Grootste deel van mijn AdSense inkomsten op het forum komen overigens van de Site advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bartvb schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:38:
Forums doen het heel, heel erg beroerd wat CTR betreft. Als ik in de buurt zou komen van de 1% zou ik nu iig een dikke Volvo XC90 rijden :) In plaats daarvan hebben we een 3e hands 205je met 200k op de teller ;)

Grootste deel van mijn AdSense inkomsten op het forum komen overigens van de Site advertenties.
Inderdaad, mijn overall CTR is 0,09% :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat is niet veel, maar ja, forum inderdaad :P Misschien kun je nog het een en ander optimaliseren zodat je sneller bij die uitbetaling uitkomt? Waar op de pagina staan je ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik zit nog een factor 3 lager ongeveer :\

Groot deel van de kliks komt overigens van niet ingelogde users. Die krijgen overigens een leaderboard tussen de eerste en tweede post in een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:11:
Het gebruik van google_hints is zeker tegen de regels, en is genoeg om je account (+openstaande credit) te cancelen ;)

[...]

Google heeft geen invloed op het aantal hits dat je pagina heeft. Heeft namelijk niets met google te maken ;)
Het zou wel kunnen dat adsense een aantal hits mist, die er wel zijn geweest. Dat zou je moeten controleren met een andere bezoekers-aantallen-teller.
Zo, even een hele oude post citeren :) Google heeft zeker wel invloed op het aantal hits van een pagina of een site, ALS je een significant deel van je bezoekers via Google binnenhengelt. Dat is echter met een hoop sites het geval, omdat Google 80 a 85 procent van de Nederlandse zoekmachinemarkt in handen heeft en omdat Google nog altijd een populaire manier voor het vinden van informatie is. Momenteel zijn er grote updates gaande in de Google SERPS en een hoop websites, waaronder de mijne, worden daardoor beinvloed. Lees ook dit topic op Webmasterworld.

Dat jij niet veel verschuivingen ziet als gevolg van je rankings in Google komt misschien doordat je relatief weinig bezoekers via Google krijgt? (Check evt even je webstats en dan in het bijzonder de verschillen tussen 6 en 7 maart. Dat is de dag dat de Nederlandse SERPS enorm veranderd zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Marger schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 06:51:
Dat is niet veel, maar ja, forum inderdaad :P Misschien kun je nog het een en ander optimaliseren zodat je sneller bij die uitbetaling uitkomt? Waar op de pagina staan je ads?
-- Header --
-- Shoutbox --
-- Ads --
-- Forum list --
-- Ads --
-- Stats --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
De optie die bartvb hier ook noemt, een leaderboard tussen de eerste en tweede posting van iedere thread, schijnt toch wel de beste positie te zijn. Je moet een advertentie proberen aan te bieden op een plek waar mensen daadwerkelijk lezen. Zelfs als ik aanneem dat jij met 'forum list' ook de thread-pagina's bedoelt (en niet alleen de topicoverzichten), krijg je het effect dat de content die de mensen echt willen lezen, allemaal gecentraliseerd staat tussen twee ad-blokken. Iemand die een topiclijst leest, scant heel snel naar wat hij wil weten en zal vrijwel nooit een advertentie meenemen, hoe mooi die ook geblend is. Iemand die in een topic kijkt, leest meestal wel degelijk de informatie die daar aangeboden wordt en leest de postings opeenvolgend. Als je dus precies op de plek waar de hersenen de tweede posting verwachten, een ad neerzet, zullen de meeste lezers deze onwillekeurig wel moeten zien en dus sneller geattendeerd worden op eventuele aantrekkelijke advertenties. Dus vergeet die blokken boven en onder je postinglijst, maar maak op de thread-pagina's eens:

-- Posting 1 --
-- Leaderboard Ad --
-- Posting 2 --
-- Posting 3 --
-- Posting 4 --

Daarnaast schijnt direct na de laatste posting ook nog een goed idee te zijn, zoals hier op GoT, nog voor de reply-optie en het navigatiesysteem dus. Dat zou kunnen werken omdat mensen dan zien dat ze klaar zijn met de pagina/thread en openstaan voor ideeën voor de volgende stap.

Waarschijnlijk levert dat alles je veel meer kliks op dan alle overige posities, omdat deze ads wel degelijk waargenomen zullen worden, in tegenstelling tot wat jij noemt. Je kunt dan nog experimenteren met het uiterlijk van de ads: juist contrasteren of dezelfde look geven als je forumpostings. Als je een hele donkere achtergrond hebt, kan contrasteren heel goed werken, anders zou ik gewoon het kleurschema van de postings aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heb je volledig gelijk in, maar zoals ik eerder aangaf ga ik geen ads tussen posts plaatsen, verpruts imo een topic volledig. Hier op GoT staat het idd boven de Fast Reply (of Quick Reply, hoe het ook mag heten) en dat ziet er niet slecht uit, maar ik heb daaronder nog een tabel "Similar Topics" en die zou dan wel erg laag weggedrukt worden, dus vandaar dat de ads daaronder staan. (Dus zowel bij de forum list, de topic list als de topics zelf).

Enkele images;

http://www.gamergun.com/files/1/fast_reply_open.PNG
http://www.gamergun.com/files/1/fast_reply_closed.PNG
http://www.gamergun.com/files/1/header_ad.PNG

Heb wat dingen weg-gepaint, forum is nml niet helemaal legaal qua content, maar voldoet wel aan Google hoor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 17-03-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik zie ze niet zo graag die ads op een forum. Maar hangt er ook af hoe ze geplaatst zijn. Zo heb je forums waar de ads net in soort van post geplaatst zijn. Heb dan liever dat ze zijn zoals hier boven en onderaan de pagina.

Op een forum die vaak bezocht wordt heeft het ook meer effect dan wanneer dit staat op een forum met af en toe eens inhoud. De spider komt hier ook vaker langs en dus zijn de advertenties altijd gelinkt aan de pagina inhoud. Als dit maar om de week gebeurt dan krijg je redelijk wat on-interessante onderwerpen in je banners en dat is niet zo heel fijn voor jezelf maar ook voor de zaken die je aan je gebruikers wil gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ok, ik dacht dat je bedoelde dat je alleen geen ads binnen een reply wilde, zoals die bijvoorbeeld door ad bots worden geplaatst.

Ik vraag me af wat het precies zou verprutsen (die kleurige banner is in elk geval veel lelijker), welk nadeel zou je ervan ondervinden? IMO geef je adsense ook niet echt een kans als je niet bereid bent de methode, die het meest succes heeft, te proberen. Je kunt dan in elk geval niet echt wijzen op adsense zelf als de oorzaak van het niet werken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Spiders zitten constant op mijn forum, zowel van Google, Yahoo als MSN. De hele dag door :P

@ Marger; ik geef AdSense nergens de schuld van hoor ;). Die kleurige banner is idd lelijk maar 9 van de 10 keer staat er gewoon text, alleen kreeg ik die net niet te pakken met het refreshen :P Maarjah dat ik maar snel die 100 dollar heb en dan weg ermee :P

[ Voor 59% gewijzigd door TommyGun op 17-03-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:21
Ik heb nu ook adsense op mijn gister gereleasde site :*) ,

Ging trouwens best snel, 15:00 aangemeld, 17:00 Site goedgekeurd. :)

Alleen had ik een vraagje, ik ben zelf nog minderjarig (bijna 17). Kan ik dan Adsense op mijn naam zetten en mijn gironummer opgeven om het geld over te laten maken?

[ Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 18-03-2007 13:29 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

S2801 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:27:
Ik heb nu ook adsense op mijn gister gereleasde site :*) ,

Ging trouwens best snel, 15:00 aangemeld, 17:00 Site goedgekeurd. :)

Alleen had ik een vraagje, ik ben zelf nog minderjarig (bijna 17). Kan ik dan Adsense op mijn naam zetten en mijn gironummer opgeven om het geld over te laten maken?
Wat staat daarover in de registratie-voorwaarden?
Wettelijk mag je een beetje bijverdienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Coach4All schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:13:
[...]

Wat staat daarover in de registratie-voorwaarden?
Wettelijk mag je een beetje bijverdienen....
Dat de houder van adsense ouder dan 18 moet zijn. Maar als ik mijn vaders giro opgeef zal er belasting betaald moeten worden, omdat hij ouder dan 18 is en een vast inkomen heeft.

Als ik het verdien hoef ik het niet op te geven, (tot 800 euro per kwartaal, las ik een paar posts terug), maar ik ben minderjarig.

Dus ik vroeg me af hoe andere minderjarigen hier op GoT dit hebben opgelost...

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik denk dat de anderen hier vrijwel allemaal boven de 18 zijn ;)

Is registratie bij Adsense niet los van bankgegevens? Google zal aan jou bankgegevens niet kunnen achterhalen hoe oud je bent hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Xandrios schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:59:
Ik denk dat de anderen hier vrijwel allemaal boven de 18 zijn ;)

Is registratie bij Adsense niet los van bankgegevens? Google zal aan jou bankgegevens niet kunnen achterhalen hoe oud je bent hoor :)
Nee, maar bij het opgeven van de gegevens staat:
naam rekening houder, en daar staat de naam van de adsense houder....

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

Bij mij heeft het wel redelijk nut :)
Ik heb zo'n 1500 unieke bezoekers per dag en ik verdien per maand zo'n 30 tot 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb met al me sites 50k bezoekers per dag.

Verdien ongeveer 3000euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:28:
heb met al me sites 50k bezoekers per dag.

Verdien ongeveer 3000euro per maand
Leuk voor je. En?

Als je met 50k unieke bezoekers zo'n 100 euro (130 USD) trekt dan moet je er toch eens wat aan gaan verbeteren, dat is namelijk een eCPM van 2.60 USD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verbeteren? Hele veel mensen zouden dromen van zo'n eCPM.

Een hoge eCPm haal je alleen als je een heel specifieke website hebt, waar heel specifieke producten aangeboden kunnen worden. Over het algemeen verliest de website zijn uniekheid naarmate hij groter wordt. En dan gaat je eCPM dus ook naar beneden.

Ikzelf doe tegen de 300K hits per dag, en draai met moeite 25-30 cent eCPM gemiddeld. En dat is na flink wat optimaliseren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 18-03-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb je een punt, ik ben vooral sites gaan bouwen nadat ik in aanraking ben gekomen met Adsense, en dus vaak op Adsense gericht, en daarmee ook meteen vaak op de "leukere niches" gericht.

Mijn gem. eCPM (alle sites bij elkaar) hangt rond de 22 USD, maar heb enkele sites die tegen de 400 eCPM aanhangen. Dat zijn dan wel zogenaamde "made for adsense" sites over een aantal topniche's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelf zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over Adsense tov bidvertiser. Voor de kliks die niet gegenereerd worde krijg ik altijd wat terug voor de pageviews en dergelijk. Op het moment lig ik nu ook op een schamele 2.98 dollar, maar dat is dat ik m'n content voor adsense even wat beter moet optimaliseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:29:
Voor de kliks die niet gegenereerd worde krijg ik altijd wat terug voor de pageviews en dergelijk.
Ik kan er geen wijs uit, wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry per eCPM moest dat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dan snap ik nog steeds niet wat je wilt aangeven. Wat zijn kliks die niet gegenereerd worden? En die mysterieuze kliks leveren jou geld op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Ik heb sinds een tijdje ook adsense draaiende. En ik ben er tevraden over :)

Nu heb ik vandaag per ongeluk voor de eerste keer op een link geklinkt. Site is nu een 1 maand lopend. Word ik nu al geblokkeerd?

Zijn er werkende plugins voor firefox dat het niet mogelijk is om op adsense links te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 22:07
Amd RuLuzzz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:14:Nu heb ik vandaag per ongeluk voor de eerste keer op een link geklinkt. Site is nu een 1 maand lopend. Word ik nu al geblokkeerd?
Ze zullen je niet na 1 klik meteen blokkeren hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 12:42
Amd RuLuzzz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:14:
Nu heb ik vandaag per ongeluk voor de eerste keer op een link geklinkt. Site is nu een 1 maand lopend. Word ik nu al geblokkeerd?
Je krijgt eerst per email een waarschuwing... en die krijg je pas naar tientallen kliks.
Niet dat ik je aanraad om het te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
Hoe kun je achterhalen of een bepaalde niche veel of weinig waard is bij adsence? Ik heb een forum in brandpreventie, dit is een erg specifiek vakgebied, maar ik vraag me af of dit ook betekend dat kliks meer waard zijn. Ik heb relatief niet erg veel bezoekers, 300 visits en 6000 hits per dag.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

http://www.emarky.nl/best...nse-onderwerpen-keywords/

Daar staan wat "goede niches".

Om keywords met elkaar te kunnen vergelijken kun je het volgende tooltje gebruiken: https://adwords.google.com/select/TrafficEstimatorSandbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Jongens, kunnen jullie mij hiermee helpen? Ik ben op mijn hoofddomein geblokkeerd voor AdSense door Google. De reden is mij nog steeds onduidelijk. Ik had om opheldering gervaagd, maar elke keer kreeg ik hetzelfde standaard nietszeggende antwoord.

Geen probleem (niet zo heel erg dan), maar ik wil graag wel AdSense tonen op een subdomein. Het is een compleet andere website, die niets met de website op het hoofddomein heeft te maken. Echter krijg ik daar de AdSense niet te zien. Hierover heb ik een mailtje gestuurd, met de uitleg dat ik geblokkeerd was, en op deze andere website tot mijn verbazing ook. Ik krijg het volgende terug:
Hallo,

Bedankt dat u ons op de hoogte heeft gesteld van de klikken op uw
advertenties. We waarderen uw eerlijkheid en uw pogingen om eigen klikken
vanaf nu te voorkomen.

Om u op weg te helpen bij het controleren van de bestemming van
advertenties op uw pagina zonder risico te lopen op ongeldige klikken,
bieden we u de AdSense Preview-tool aan. Zie voor meer informatie:

https://www.google.com/su...se/bin/topic.py?topic=160

Ga naar https://www.google.com/su...bin/answer.py?answer=9876
als u meer wilt weten over het weergeven van de URL's van uw
Google-advertenties.

Ga naar https://www.google.com/su...in/answer.py?answer=23921
voor tips en richtlijnen over hoe u voorkomt dat uw account negatief wordt
beïnvloed.

Met vriendelijke groeten,

Het Google AdSense-team
Fijn, maar wat doet die preview tool? Het vage verhaal in het helpcentrum is niet heel duidelijk. Kan ik met die tool nu zien waarom er geen AdSense getoond worden op mijn website :? Ik gebruik Linux, en heb dus ook alleen een Firefox browser. Die preview tool die alleen werkt onder Windows met IE kan ik dus niet gebruiken.

Kan iemand hier opheldering over geven, of moet ik maar gewoon terug mailen en vragen om wel een inhoudelijk antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:22
mithras schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:45:

[...]
Fijn, maar wat doet die preview tool? Het vage verhaal in het helpcentrum is niet heel duidelijk. Kan ik met die tool nu zien waarom er geen AdSense getoond worden op mijn website :? Ik gebruik Linux, en heb dus ook alleen een Firefox browser. Die preview tool die alleen werkt onder Windows met IE kan ik dus niet gebruiken.
Die preview tool is om het onnodig te maken dat iemand op zijn eigen advertenties klikt om te kijken waar ze heen linken. Die tool laat namelijk in de statusbalk zien welke url achter de advertentie zit, dus op welke site je terecht komt.

Deze tool lost dus niet het probleem op ofzo. Ik begrijp dat je account 'gewoon' geblokkeerd is, en de ervaring is volgens mij dat je beter andere advertentie inkomsten kunt gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sparow schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:32:
[...]

Die preview tool is om het onnodig te maken dat iemand op zijn eigen advertenties klikt om te kijken waar ze heen linken. Die tool laat namelijk in de statusbalk zien welke url achter de advertentie zit, dus op welke site je terecht komt.

Deze tool lost dus niet het probleem op ofzo. Ik begrijp dat je account 'gewoon' geblokkeerd is, en de ervaring is volgens mij dat je beter andere advertentie inkomsten kunt gaan zoeken....
Nee, dat is niet het geval. Dat is namelijk het enige wat ik uit de support kreeg: het domein is wel geblokkeerd, mijn account echter niet. Het eerste mailtje wat ik van Google kreeg omdat (ineens) mijn advertenties niet meer werkte:
Hallo Jurian,

Bedankt voor uw bericht. De site, http://juriansluiman.nl/blog/6, is
eerder in overtreding bevonden met ons beleid en we hebben daarom onze
servers opdracht gegeven geen advertenties meer te vertonen op deze site.

Uw AdSense-account blijft echter actief. We raden u echter met klem aan
ons programmabeleid (https://www.google.com/adsense/policies) aandachtig
door te lezen, zodat u zeker weet dat al uw andere pagina's voldoen aan
onze richtlijnen.

Houd er rekening mee dat we de account kunnen uitschakelen als er in de
toekomst meer schendingen worden aangetroffen.
Waarna ik vroeg wat er eigenlijk verkeerd is gegaan. Waarom ik geen waarschuwing heb gekregen als er iets fout was gegaan. Hoe ik dit kon oplossen en wat ik moest doen om het in het vervolg te voorkomen. Het antwoord:
Hallo Jurian,

Bedankt voor uw bericht. Zoals wij u eerder berichtten, zullen wij onze
beslissing niet herzien. Echter, uw AdSense account is actief, hetgeen
betekent dat u nog steeds de code kunt plaatsen op sites die voldoen aan
ons programmabeleid.

Voor verdere vragen raden we u aan om AdSense support te raadplegen op
http://www.google.com/adsense_help . Als u hierop het antwoord niet kunt
vinden, beantwoordt u dan gerust dit bericht.
Mijn vraag daarop of het nu nog mogelijk is om op mijn site (mits alles verbeterd is) nog AdSense te plaatsen of niet. De extra uitleg over het hoe en wat heb ik toen al laten zitten, een verloren zaak dacht ik. Maar ik was wel benieuwd of dit domein nu "AdSense onwaardig" is verklaard, of dat ze het anders hebben opgelost. Het antwoord:
Beste Jurian,

Bedankt voor uw bericht. Nogmaals, uw account is onveranderd actief.
Onderstaand bericht hebben wij u eerder deze week toegestuurd:

Bedankt voor uw bericht. Zoals wij u eerder berichtten, zullen wij onze
beslissing niet herzien. Echter, uw AdSense account is actief, hetgeen
betekent dat u nog steeds de code kunt plaatsen op sites die voldoen aan
ons programmabeleid.

Voor verdere vragen raden we u aan om AdSense support te raadplegen op
http://www.google.com/adsense_help . Als u hierop het antwoord niet kunt
vinden, beantwoordt u dan gerust dit bericht.
Ik vind het jammer dat er gewoon met wat standaard antwoorden gegooid wordt, want ik was met plezier met AdSense bezig.

Nu wilde ik dus opnieuw beginnen met een andere site, maar dat kan dus ook niet :? Het is wel vervelend, omdat AdSense (de tekstuele ads) een hele rustige vorm van van adverteren is waarbij je veel keus hebt en de stijl geheel naar wens aan te passen is.

/edit: Het meest cru: later (een aantal maanden) kreeg ik een mailtje met de volgende passage (het begin):
We hebben geconstateerd dat u momenteel geen contextgerichte Google-advertenties op uw pagina's weergeeft via het AdSense-programma. Middels dit bericht willen we u helpen een nieuwe start met AdSense te maken of het potentieel van uw site hiermee te optimaliseren.
Tja, daar kan ik weinig aan doen. Ik wil best wel, alleen is het voor mij tot op heden een totaal raadsel waarom ik ben geblokkeerd :P

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 23-03-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
mithras schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:50:
Ik wil best wel, alleen is het voor mij tot op heden een totaal raadsel waarom ik ben geblokkeerd :P
In het eerste mailtje van google dat je citeert, zeggen ze dat ze je pogingen waarderen om vanaf nu eigen klikken te voorkomen.
Dus volgens Google heb je op Adsense-advertenties op je eigen site geklikt.
Check ook het programmabeleid nog eens:
https://www.google.com/ad...y?answer=48182&topic=8423
Het komt bv. ook nogal eens voor dat op ongeoorloofde wijze de aandacht wordt gevestigd op Adsense-advertenties en dan vlieg je er ook uit.
Verder zou ik voorzichtig zijn met het letterlijk kwoten van e-mails van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het valt me op dat Google wel vaak het design van de banners omgooit de laatste tijd. Eerst een google-logo ipv de tekst, toen een 'shopping cart'...en nu net kwam ik deze tegen op m'n site:

Afbeeldingslocatie: http://upload.xandrios.net/googleadweeranders.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:56:
Het valt me op dat Google wel vaak het design van de banners omgooit de laatste tijd. Eerst een google-logo ipv de tekst, toen een 'shopping cart'...en nu net kwam ik deze tegen op m'n site:

[afbeelding]
ben jij een zogenaamde premium-user of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Niet dat ik weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:05
Welke site is van jou? De link vanuit je profiel lijkt me niet correct (freefanhost)?

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 25-03-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
DeadMetal schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:49:
[...]

Welke site is van jou? De link vanuit je profiel lijkt me niet correct?
het is http://www.xandrios.net, maar dan wordt je doorgestuurd naar: http://www.shakiramedia.com/ daar lijkt me die afbeelding ook vandaan te komen, gezien de kleursetting...

ik zag die 'rare' advertentie overigens niet, maar dat kan ook toeval zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Cadezo op 25-03-2007 16:55 . Reden: onjuiste info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

NightBird

DPC-Crew Coding
cdezoete schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:54:
[...]

ik zag die 'rare' advertentie overigens niet, maar dat kan ook toeval zijn...
Ik denk dat ze daar inderdaad mee aan het testen zijn, ik zie ze bij mijn pagina's ook heel af en toe langsvliegen. De ene is nog lelijker dan de ander :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
De inkomsten uit adsense moet ik onder overige inkomsten opgeven. Hier gaat rond de 35% belasting vanaf. Erg jammer, maar zo werkt het eenmaal in nederland.

Nu gaan de kosten die ik maak, webhosting en promotie van mijn uiteindelijke winst af. De winst die ik na de belasting schoon over hou. Is er een mogelijkheid om dat te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Amd RuLuzzz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:28:
De inkomsten uit adsense moet ik onder overige inkomsten opgeven. Hier gaat rond de 35% belasting vanaf. Erg jammer, maar zo werkt het eenmaal in nederland.

Nu gaan de kosten die ik maak, webhosting en promotie van mijn uiteindelijke winst af. De winst die ik na de belasting schoon over hou. Is er een mogelijkheid om dat te veranderen?
Herinvesteren?
(Laptop & software t.b.v. coding, inhuur van coders/designers, verwervingskosten zoals zakelijke lunches, etc.etc.)
Maaruhhhhh, deze vraag lijkt me meer iets voor in W&I. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
mithras schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:50:
[..heel verhaal..]
Tja, daar kan ik weinig aan doen. Ik wil best wel, alleen is het voor mij tot op heden een totaal raadsel waarom ik ben geblokkeerd :P
Jammer om te horen, maar je mag niet klagen; veel accounts worden afgesloten én 't domein gebanned. Ook bij mij gebeurd 1,5 jaar geleden; alleen 'n automatisch mailtje gekregen, zonder verdere info - ik kan nu dus (op m'n eigen naam/domein) geen AdSense meer gebruiken, erg jammer - zeker aangezien ik nog steeds alleen nog maar naar de oorzaak kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

Kid Buu

Huh, Pietje?

Amd RuLuzzz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:28:

-

[ Voor 38% gewijzigd door Kid Buu op 10-05-2007 01:24 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar probleem: op mijn bescheiden weblogje heb ik het Adsense gebeuren draaien en sinds gisteren zie ik de advertenties in Firefox niet meer, maar in IE 6 nog wel.

Hebben meer mensen die ervaring of ben ik de enige? :)

FF
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07145/leeg.jpg

IE
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07145/nietleeg.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik je toevallig AdBlock Plus? Deze blokkeert de Adsense reclame's nu ook als je AdBlock plus hebt uitgeschakeld voor je eigen website (optie 'Uitschakelen op www...').
Alleen als je AdBlock Plus helemaal uitschakeld worden de Adsense reclames getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen Tempel schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:31:
Gebruik je toevallig AdBlock Plus? Deze blokkeert de Adsense reclame's nu ook als je AdBlock plus hebt uitgeschakeld voor je eigen website (optie 'Uitschakelen op www...').
Alleen als je AdBlock Plus helemaal uitschakeld worden de Adsense reclames getoond.
Check, geregeld. Daar had ik het zelf niet gezocht, dank je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 16:22

-d-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks m'n vele pogingen tot verschillende keywords in google adsense te stoppen, blijf ik advertenties (images) van online faxen voor m'n neus houden. Heb meerdere malen CTRL-F5 ingedrukt maar ik zou gewoon Text-ads willen zien en dan geen images :P

Helaas kan ik het niet echt vinden @ Google.

Overigens doet deze het iets beter dan bidvertiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Ondanks m'n vele pogingen tot verschillende keywords in google adsense te stoppen, blijf ik advertenties (images) van online faxen voor m'n neus houden. Heb meerdere malen CTRL-F5 ingedrukt maar ik zou gewoon Text-ads willen zien en dan geen images

Helaas kan ik het niet echt vinden @ Google.

Overigens doet deze het iets beter dan bidvertiser.
Dat je images krijgt kan je gewoon aanpassen. Ga naar Adsense Instellingen --> Adsense voor inhoud en dan is het de eerste optie. Zet deze op Alleen tekstadvertenties...

Je kan ongewenst advertenties ook blokken via de Google Adsense preview-tool (https://www.google.com/ad...ery=preview&topic=&type=f), even de url vinden en dan bij Instellingen --> Filter voor concurrerende advertenties deze url plakken....

[ Voor 28% gewijzigd door Cadezo op 01-05-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje...waarschijnlijk al eens behandeld maar ik gegoogeld en kan er maar niets over vinden.
Als ik mijn complete kanalen report bekijk dan zie ik heel veel meer clicks en een veel hoger bedrag staan dan als ik bij mijn algemene report staan. Hoe zit dit nou precies? Het creeert nogal wat onduidelijkheid voor mij.
Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 16:06 . Reden: formulering niet ok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:05:
Heb een vraagje...waarschijnlijk al eens behandeld maar ik gegoogeld en kan er maar niets over vinden.
Als ik mijn complete kanalen report bekijk dan zie ik heel veel meer clicks en een veel hoger bedrag staan dan als ik bij mijn algemene report staan. Hoe zit dit nou precies? Het creeert nogal wat onduidelijkheid voor mij.
Alvast bedankt!
Daar stond laatst een artikel over op de Adsense-blog: http://adsense-nl.blogspo...n-klikken-en-totalen.html

Daar wordt je vraag volgens mij beantwoordt in de derde alinea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Xandrios schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:56:

[afbeelding]
de shopping carts zijn sites waarbij je google checkout kon gebruiken geloof ik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdezoete schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:25:
[...]

Daar stond laatst een artikel over op de Adsense-blog: http://adsense-nl.blogspo...n-klikken-en-totalen.html

Daar wordt je vraag volgens mij beantwoordt in de derde alinea...
Hartstikke bedankt voor de link!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 12:29
Ik heb ook nog een vraagje, iets is me niet helemaal duidelijk aan het Adsense systeem.

Vanmiddag enkele Adsense blokken geplaatst (tekst), werkt allemaal prima,
maar begrijp ik het goed dat je voor elk blok apart de wizard moet doorlopen,
en vervolgens díe script code moet gebruiken?

Als ik dus een nieuwe pagina aanmaak met een artikel,
en daarin bijvoorbeeld 3 Adsense blokken wil verwerken,
moet ik gewoon voor elke pagina een blok aanmaken?

Daarnaast zou ik graag willen weten of het kwaad kan je eigen site (vrij vaak :9 ) te bezoeken,
zonder dat je eruit geflikkerd wordt.. (dat geldt alleen voor klikken op eigen ads dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

Kun je de code niet gewoon hergebruiken dan? Of gebruik je verschillende formaten?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Cyclonist schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:53:
Als ik dus een nieuwe pagina aanmaak met een artikel,
en daarin bijvoorbeeld 3 Adsense blokken wil verwerken,
moet ik gewoon voor elke pagina een blok aanmaken?

Daarnaast zou ik graag willen weten of het kwaad kan je eigen site (vrij vaak :9 ) te bezoeken,
zonder dat je eruit geflikkerd wordt.. (dat geldt alleen voor klikken op eigen ads dacht ik)
De code geldt per formaat. Als je een blok van hetzelfde formaat en dezelfde kleur op een andere pagina wilt gebruiken, kun je dat gewoon kopieren van je eerste pagina.

Je eigen site mag je zo vaak bezoeken als je wilt, maar op je eigen ads klikken is dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Oke heel erg bedankt! Ik gebruik ads van 2 formaten,
dan kan ik de scripts daarvan dus gewoon hergebruiken binnen de pagina's, scheelt weer tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Nu online
Cyclonist schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:53:
Het kan geen kwaat als je je eigen site veel beoek, ze betalen toch niet per pageview, alleen klikken op je eigen ads zou ik zeker niet doen, je wordt er zo uitgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik las dit zojuist op de webpagina van Google Adsense zelf:

Met AdSense voor inhoud geeft u Google-advertenties weer op uw site. De kosten van deze advertenties kunnen per klik (CPC) of per duizend vertoningen (CPM) worden berekend. Bij CPC-advertenties genereert u inkomsten wanneer uw gebruikers op de advertenties klikken. Bij CPM-advertenties genereert u inkomsten in uw account telkens wanneer de advertentie op uw site wordt weergegeven.

Kun je die keuze uit CPC / CPM zelf maken door een bepaald soort advertenties te kiezen,
of bepaald google welke van je ads hieruit bestaan?

* is overgelukkig met z'n eerste 78 cent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cyclonist schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:31:
Ik las dit zojuist op de webpagina van Google Adsense zelf:

Met AdSense voor inhoud geeft u Google-advertenties weer op uw site. De kosten van deze advertenties kunnen per klik (CPC) of per duizend vertoningen (CPM) worden berekend. Bij CPC-advertenties genereert u inkomsten wanneer uw gebruikers op de advertenties klikken. Bij CPM-advertenties genereert u inkomsten in uw account telkens wanneer de advertentie op uw site wordt weergegeven.

Kun je die keuze uit CPC / CPM zelf maken door een bepaald soort advertenties te kiezen,
of bepaald google welke van je ads hieruit bestaan?

* is overgelukkig met z'n eerste 78 cent :P
CPM gebeurt alleen als iemand aangeeft op jouw site specifiek te willen adverteren. Heb je dus geen keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het artikeltje gelezen over kanalen tesamen met nog een aantal andere artikelen en begrijp ik het nou goed dat kanalen twee functies hebben?
1. Om te beoordelen welk advertentieblok in een bepaalde opmaak en lokatie het best scoort.
2. Om adverteerders info te verstrekken over je website zodat ze de mogelijkheid hebben om reclameblokken te plaatsen op jouw website.

Als dat laatste zo is, is het dan niet belangrijk om kanaal namen te kiezen die met je context te maken hebben? bv. mijn website gaat over lowrider model cars..1 kanaal voor lowrider en een tweede voor model cars. Of heeft dit er niets mee te maken en komen adverteerders enkel op je website terecht door de context op je website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Kanalen beschikbaar stellen aan adverteerders is (als ik het goed begrepen heb) alleen interessant voor CPM campagnes. Mensen geven dan aan op welke sites ze een CPM campagne willen doen en kunnen daarbij eventueel ook aangeven welke kanalen ze dan willen gebruiken. Dat laatste werkt alleen als jij bepaalde kanalen beschikbaar maakt voor de buitenwereld.

Als je twee verschillende delen op je site hebt kan je dus idd die twee consequent een van de kanalen toewijzen aan secties op je site. Als je b.v. een site hebt over 'je eerste eigen huis' zou je kanalen beschikbaar kunnen maken als 'hypotheek', 'notaris', 'klussen', 'verhuizen', etc. Dit voor de verschillende delen op je site.

Moet hier zelf nog eens naar gaan kijken, op dit moment kunnen mensen alleen CPM campagnes op mijn hele site doen (wat veel meer geld oplevert in mijn geval dan CPC). Wel is het zo dat die CPM campagnes erg raar lijken te verlopen. Heb aan het begin van de dag een eCPM die vaak een factor 2 hoger ligt dan aan het einde van de dag :\ Moet eens op zoek naar een of ander Perl/PHP/Python scriptje dat m'n adsense stats op kan halen zodat ik dat richting RRDtool oid kan sturen. Eens kijken wat er nou precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
Is het ook mogelijk om te bekijken wat de aanbieders op die op mijn site staan voor een klik over hebben? Om zo die kanalen eruit te filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Nu online
Er zijn wel bestanden in de omloop met de 4000 best betaalde klikken bijvoorbeel(van 15 euro per klik en lager), maar dan moet je ff googlen of downloaden met een p2p prog.

Je kunt bijv in de meta tags van je site keywords zoals auto en spam en spyware zetten, dat zijn onderwerpen waarvan advertenties veel geld opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
hansjuh schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:18:
Je kunt bijv in de meta tags van je site keywords zoals auto en spam en spyware zetten, dat zijn onderwerpen waarvan advertenties veel geld opbrengen.
Ik zou dat alleen doen als die keywords ook een hoge relevantie voor de site hebben, anders zijn de gevolgen voor je ranking al snel rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

@hansjuh: zoekmachines zijn toch echt wel slimmer tegenwoordig, naar de meta-keywords wordt al jaren niet meer gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
André schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:36:
@hansjuh: zoekmachines zijn toch echt wel slimmer tegenwoordig, naar de meta-keywords wordt al jaren niet meer gekeken ;)
De google ads worden daar toch wel op gebaseerd of niet dan?
Ik heb een pagina zonder tekst voorzien van keywords,
de ads op die pagina zijn keurig aangepast op de keywords.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

De meta-keywords wordt gewoon als content gezien, niet als specifieke keywords voor die pagina. Wanneer je dus geen normale content hebt is er toch content in de vorm van de meta-keywords aanwezig. Je had net zo goed de woorden gewoon los in de body kunnen plaatsen, dat maakt geen verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Nu online
prijk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:24:
[...]

Ik zou dat alleen doen als die keywords ook een hoge relevantie voor de site hebben, anders zijn de gevolgen voor je ranking al snel rampzalig.
Ik had ooit een rommel site waar van alles opstond en toen heb ik daar die dingen ook in gewijzigd, wat betere ads opleverde. Ik had sowieso niet veel bezoekers van zoekmachines.
André schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:36:
Bij mijn site werkte het wel alhoewel niet meteen alle ads anders werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Heeft iemand de vernieuwde frontpage van Adsense al gezien? Ik zag hem vanavond rond kwart over zes... Was vergeten een screenshotje te maken, dus ik dacht ik ga er weer even heen, maar nu zie ik weer de 'gewone' frontpage...

kreeg hem daarnet toch weer te zien, hier toch nog een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://www.dezoete.net/adsense2.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Cadezo op 09-05-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

Kid Buu

Huh, Pietje?

Vind de nieuwe layout idd wel een verbetering. Niet dat het me echt uit maakt, het gaat tenslotte om wat het verdiend :)

Had trouwens een interessante discussie vandaag met iemand erover de inkomsten betreft Google Adsense. De discussie ging over voor welke periode de inkomsten uit de maand december toegerekend moeten worden.

Stel dat je in de december 2006 $1,000 hebt verdiend, zal je dit pas in januari 2007 ontvangen. Hij was van mening dat dit voor het jaar 2006 als belastbaar inkomen moet worden toegerekend. Ik was het daar niet mee eens en heb het ook even opgezocht op de Google Adsense nieuwsgroep, waar een AdSense medewerker kon vertellen dat het erom ging wanneer het geld daadwerkelijk ook uitgekeerd was om te bepalen voor welke periode het toegerekend kon worden. Afijn, we zijn er nog niet helemaal uit. Wat zijn jullie bevindingen hierover? Excuses als dit al eens eerder aan bod is geweest.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Kid Buu schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:32:
Stel dat je in de december 2006 $1,000 hebt verdiend, zal je dit pas in januari 2007 ontvangen. Hij was van mening dat dit voor het jaar 2006 als belastbaar inkomen moet worden toegerekend.
Ik reken het zelf altijd in de maand dat ik het bedrag ontvang. In dit geval in Januari dus.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kid Buu: Jullie hebben allebei een beetje gelijk. De Belastingdienst vindt beide in orde, mits je het consequent toepast. Het hangt dus af van je boekhoudmethode. Dit geldt niet alleen voor de inkomsten kant, maar ook voor de uitgaven kant. Vb: Tel je je inkomsten pas als je ze ontvangt (dus niet wanneer je verkoopt (hier zit ook het probleem met Adsense, want je verkoopt de ganse dag clicks, via- om het makkelijker te maken - een tussenpersoon, nl. Google), dan moet je ook je uitgaven pas tellen als je het bedrag overmaakt. Dus: niet de factuurdatum van je hostingbedrijf telt in dit geval, maar de betaaldatum.

Hoe ga ik hier zelf mee om?
Ik zie het zo: de dag dat Google mij betaalt is ook de dag waarop ik een factuur stuur naar Google. Fictief dan, want Google hoeft die factuur natuurlijk niet vanwege de administratieve rompslomp. Maar toch is dit de standaard boekhoud procedure; Jij hebt als uitgever immers een dienst geleverd aan Google (nl. ruimte op je webpagina).
Kortom, ik maak in mijn boekhouding altijd gebruik van de factuurdatum, niet van de betaaldatum. Als je van het laatste gebruik maakt wordt het met name als je een wat groter bedrijf met meer transacties hebt zeer onoverzichtelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

vraagje over de belastingen: veel sites worden gewoon als hobby gerund. Ik kan mij voorstellen dat de adsense inkomsten moeten worden opgegeven. Maar kan ik dan ook eerst hosting- en scriptkosten aftrekken als kosten?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 20:18
mr. TCB schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:39:
Ik kan mij voorstellen dat de adsense inkomsten moeten worden opgegeven. Maar kan ik dan ook eerst hosting- en scriptkosten aftrekken als kosten?
Yep!
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste