Wat verdient een 15- of 16-jarige zoal?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 75.307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174503

Topicstarter
.
ik vroeg me af wat jullie als 15/16 jarigen verdienen en zo wat voor pc hadden?
mis. een domme vraag maar ik zou niet weten of ik veel geld heb of juist niks en wil graag sparen voor een nieuwe pc.

ik heb 2 kranten wijken en verdien zo'n 40 tot 50 euro per week.
en krijg nog sondag's geld van ong. 10 euro per week.
ik de komende vakantie heb ik ook vakantie werk bij een restaurant (waar ik stage gelopen heb)

als ik uit ga dan spaar ik zo wat niks. ik maak gauw 40 euro op.
en dan zo nog wat in de week.
ik ben benieuwd wat jullie verdienen en uitgeven :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Bergie

Lekker belangrijk...

Tja, als je een nieuwe pc wilt kopen zal je toch moeten gaan sparen. Zet gewoon elke week/maand een vast bedrag op je spaarrekening. De rest moet je je dan maar mee zien te redden; makkelijk zat :)

Uitgaan hoeft echt niet veel geld te kosten (al doet het dat natuurlijk wel vaak :P) Maar 40 euro op een avond vind ik persoonlijk best veel voor een avondje stappen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56

Dentheman

Zie signature

verdienen:
Werk1: 6 dagen p/m * €25 = €150
Werk2: 10 dagen p/m * 30 =300
Werk2 = tijdens zomervakantie 31 dagen p/m = Kassa :+
zakgeld: €20 p/m

uitgeven:
uitgaan: €+-20 per keer, 3-4 keer p/m (zeg €75 p/m)
eten: €20-30 p/m

inkomsten = 470-100= 370 p/m en dat spaar ik vrijwel allemaal voor m'n rbw (nog 10 maandjes :P) en ik wil op vakantie in het najaar, het leuke van sparen is: dat als ik iets zie wat ik wil hebben het gewoon kan kopen en niet eerst daarvoor hoef te sparen :)

Ben 17 jaar

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 11-05-2006 22:53 . Reden: Leeftijd erbij gezet ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

hneel

denkt er het zijne van

* hneel kreeg op z'n 18e een Commodore 64. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik een 386...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik kon toen al normaal schrijven. En dat voor een belg!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 11:53

Technicality

Vliegt rechtsom...

* Technicality is 16

Gewoon werken, zakgeld sparen (ik ben zelf trouwens niet zo van het lange-termijn sparen, meer voor: hey een paar 100 euro, wat zal ik kopen). Ik krijg €100 euro p/m waar 60 vanaf gaat voor reiskosten. Daarnaast werk ik ongeveer 1,5 keer per week (tja..) wat @ 4 euro per uur neerkomt op zon 100-200 per maand. Tenslotte klus ik wel eens bij als sitebouwert, dat levert al betere bedragen op (fhankelijk van het soort site 200-1000 euro).

Ik regel meestal eerst een opdracht voordat ik iets wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16

Ace

Happy Happy Joy Joy

shaidar schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:19:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

shaidar schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:19:
_/-\o_ _/-\o_

Ik had toen een 286 geloof ik.
Toen ik 17 werd heb ik mijn eigen PC gebouwd na jaren sparen.

Nu heb ik een ... zie pc in zig, en verdien(de) 300 per week :P
Verdien nu niets, vakantie voor een jaar dat nu bijna om is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 12-05-2006 01:42 . Reden: regel afgemaakt ;) ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Bergie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:50:
Uitgaan hoeft echt niet veel geld te kosten (al doet het dat natuurlijk wel vaak :P) Maar 40 euro op een avond vind ik persoonlijk best veel voor een avondje stappen.
Ik vind dat vrij normaal, eigenlijk?

TS: toen ik 16 was, verdiende ik ongeveer 150-200 euro in de maand. Qua sparen is het heel simpel: ga naar de bank, open een spaarrekening en maak elke week/maand een bepaald percentage van je inkomen over. Als je merkt dat je er vaak geld vanaf haalt terwijl dat niet nodig is, dan kun je die spaarrekening ook door je ouders laten beheren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Toen ik 16 was heb ik 3 maanden in de kassen gewerkt (na mijn examen ;) )en zo mijn stereoset bij elkaar gespaard.. :p

Ik moet ook zeggen dat ik 40 euro op een avond veel geld vind (ook nu nog)... :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja mijn eerste PC's heb ik gekregen(386's en 486's).
Toen ik naar de middelbare school ging nam ik een krantenbaantje.
De pentium200 (zelfgebouwd uit gekregen onderdelen, later snelle videokaart en 10GB HDD aangeschaft) bak die ik had staan heb ik toen voor een gulden of 600 ge-upgrade naar een Duron800.
De hardeschijven, CDROM, brander en de videokaart heb ik toen meegenomen (want in die P200 bak zat een Savage4 Pro 8MB en die was nog goed genoeg destijds)

Ondertussen zijn er al enkele duizenden euros in mijn bak verdwenen gok ik :+
De kast staat er nog, maar elk onderdeel van het systeem is ondertussen al minstens eens vervangen :P
Een stuk of 6 harddisks, 3 videokaarten, 5 repen RAM, 3 moederborden, 3 CDROM spelers, 4 branders (laatste is een DVD modelletje), 4 processors, 5 CPU koelers, 3 voedingen, 4 toetsenborden, 3 muizen, 3 monitoren, 2 speakersets.... naja you catch my drift ;)

edit: owjah en ik heb niet eens alles gesloopt ofzo :P
Meestal was het meer zoiets van: hmm dat onderdeel is traag... vervangen maar...
Alleen de hardeschijven zijn stuk voor stuk gecrashed, tot op de huidige 2, en ook eens een gestorven voeding gehad. Gelukkig bleef het daar ook bij (stervende voedingen willen nog wel eens andere onderdelen meenemen). Had het ook wel aan kunnen zien komen eigenlijk... 250watt NoName kreng met een GF2GTS, AthlonXP2000+, KT400 plank, 2 HDD's 2 opticals, en wat er allemaal niet meer in zat destijds....

edit2: Destijds was de cultuur ook nog niet echt om veel uit te gaan ofzo (iig in mijn ervaring)... breezer bestond nog niet :+

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 12-05-2006 03:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 15:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Anoniem: 174503 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:47:
.
ik vroeg me af wat jullie als 15/16 jarigen verdienen en zo wat voor pc hadden?
mis. een domme vraag maar ik zou niet weten of ik veel geld heb of juist niks en wil graag sparen voor een nieuwe pc.
Hmm ben allang geen 15/16 meer (TS denkt zeker dat hier alleen 15/16 jarigen zitten ;))
* CAP-Team is 30, bijna 31 :+

Toen ik 15/16 was had ik nog een Commodore 64 :+

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 12-06 10:52

BKJ

CAP-Team schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:02:
[...]

Toen ik 15/16 was had ik nog een Commodore 64 :+
Ik een Acorn Electron Basic

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Toen ik 15 was, inmiddels alweer heel lang geleden :o had ik geen pc. Daar was gewoon geen geld voor.
Ik werkte bij AH voor 3,95 gulden per uur. Daarmee verdiende ik ongeveer 140 gulden per 4 weken. Verder kreeg ik 50 gulden kleedgeld per maand, en dus had ik ongeveer 200 gulden per maand te besteden. Maar daar moest ik wel alles van betalen. Al m'n geld ging op aan audio en cd's, dus een computer zat er gewoon niet in.
Toen ik 16 was kreeg ik van een kennis een oude 286 en daar was ik echt zo blij mee! Eindelijk een computer in huis.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Canaria schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:24:
Toen ik 15 was, inmiddels alweer heel lang geleden :o had ik geen pc. Daar was gewoon geen geld voor.
Ik werkte bij AH voor 3,95 gulden per uur. Daarmee verdiende ik ongeveer 140 gulden per 4 weken. Verder kreeg ik 50 gulden kleedgeld per maand, en dus had ik ongeveer 200 gulden per maand te besteden. Maar daar moest ik wel alles van betalen. Al m'n geld ging op aan audio en cd's, dus een computer zat er gewoon niet in.
Toen ik 16 was kreeg ik van een kennis een oude 286 en daar was ik echt zo blij mee! Eindelijk een computer in huis.
Idem hier, alleen kreeg ik de 286 op mijn 15e. Pfff, alweer 15 jaar geleden. :)

Ik kreeg 45 gulden per maand en daar moest ik het mee doen. Uitgaan? Geen geld voor. Werkte destijds bij de C1000 voor 3,54 gulden per uur. Als ik dan toch wat gespaard had, kocht ik een spelletje voor mijn Atari 2600. :)

Wat veranderen tijden toch...

/nostalgie

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op mijn 14e als manusje-van-alles-en-soms-wat-meer in de horeca: 60 guldens per dag, begon om 10.00, stoppen om 16.00. Niet slecht dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-06 09:10
Als 16 jarige kreeg ik 3 eu per uur, 7 uur werk per week (zaterdag) = 21 eu per week.
Nu (18) krijg ik €4,124 netto/uur bij mn nieuwste baantje, en bij mn andere minimumloon. (Iets van €3,30 bruto/uur + reiskostenvergoeding?)

Overigens kun je ook opeens 90 eu per maand krijgen als je 18 wordt en nog op school zit (en thuiswoont), en op vervolgonderwijs krijg studiefinanciering :). Zie de IB-Groep site ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RedPixel op 12-05-2006 13:22 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als 16-jarige werkte ik bij de bollenboer, en ving ik iets van vijf of vijfeneenhalve gulden per uur. Nu ietsje meer. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

mijn eerste eigen pc heb ik 3 jaar geleden gekocht (was toen ook 16), door 2 weken te gaan werken op mijn school toen (vakantiejob, banken goedzetten...). Was niet echt een PC te noemen maar eerder een vreemd samenharksel dat bijzonder vlot draaide en niet zoveel kostte (kleine 500€)...

specs:

P4P800Se
P4 3000gighz
2*512 ram
(en toen was het geld op)
IBM deskstar 4.2 of 4.3 gigabyte (gratis)
Trident videokaart met 16mb videogeheugen :+ (2€50)
CD-lezer die alleen officiële cd's las, gekleurde waren te moeilijk
Tybotech voeding
Bananendoos (tja goedkoper vind je niet als case 8)7)

Gewoon wat sparen, en eens je aan 4a500€ zit kan je beginnen iets te kopen dat deftig is, je moet gewoon geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

poeh hee, bijna 10 jaar geleden alweer :D
toen begon ik ook net bij de appie denk ik. In t begin geen vetpot, wat Canaria zegt verdiende ik ook ongeveer, maar als je een paar jaar blijft gaat het best rap omhoog en die winstuitkering aan het einde van het jaar was ook altijd lekker. Toen ik wegging zat ik op meer dan 12 euro per uur trouwens, was toen 23 :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toen ik 16 was, had ik een maandelijks uit te geven bedrag van rond de 900 gulden. Hier zat een bedrag van 150 gulden voor kleedgeld al bij opgeteld, dus zeg maar dat ik 750 gulden te besteden had aan andere dingen dan kleding.

Mijn PC op dat moment was (na heeeel lang nadenken) een 486DX-66 met 32MB geheugen en 2 harde schijven van 420MB en een 2x CD-brander... Gekocht op de HCC-dagen voor het luttele bedrag van 1599 guldens...
hitchhacker schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Ik een Acorn Electron Basic
Of je bent nu al redelijk oud of je was heel zuinig op dat dingetje... Heb er ook mee gewerkt maar dat was voor het eerst toen ik 5 a 6 jaar oud was... _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2006 16:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als 16 jarige verdien ik 4 euro per uur bij de boer.
verderder eens per week folders 7 euro... en euro of 8 van m'n ouders.

en 40 euro als je uit gaat? hoe veel drink je wel niet of ben je nog zo nuchter als het maar kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GoldenSample schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:31:

en 40 euro als je uit gaat? hoe veel drink je wel niet of ben je nog zo nuchter als het maar kan?
Geen idee waar 16-jarigen uitgaan maar ik zie de laatste tijd veel feestjes "binnen de bebouwde kom" waar ook nog entree-gelden en/of garderobe-kosten worden gerekend. Dan vind ikzelf 40 Euro niet eens zoveel (ben namelijk zelf al makkelijk 40 tot 70 Euro kwijt voor mijn entree-gelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 22-06 11:53

Technicality

Vliegt rechtsom...

GoldenSample schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:31:

Ik vind dat je dat zo duur kan maken als je zelf wilt. Als je veel rondjes geeft, paar drankjes koopt voor een doelwit meid kan het snel oplopen hoor... Als ik alleen ga houd ik het meestal bij een drankje of 6-8 (niet alleen alcohol). Meer vind ik niet nodig, thuis drink ik toch ook niet zoveel |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, toen ik jou leeftijd was (ugh.....dat klinkt als oude bok....) waren PC's niet echt betaalbaar of zo. M'n pa kreeg van z'n werk een Amiga 2000 ter waarde van een kleine 5000 gulden, en daar deden we alles mee (prima bakkie trouwens).
Maar tijdens de vakanties werkte ik gewoon (eerst 500 gulden en na verloop van tijd 1500 gulden per maand), en daar deed ik een jaar mee. PC onderdelen kopen deed ik pas toen ik 20 of zo was. Eindelijk betaalbare geheugen modules en zo...
Nee, tegenwoordig zijn die pc's een stuk goedkoper. Een maandje werken, en je kan al een hele goede bak kopen.

Als je graag een PC wil hebben, zou ik voor willen stellen dat je met 2 dingen begint:
- Cursus nederlands schrijven (en waarschijnlijk zou spreken en luisteren ook aardig zijn, gezien je zgreivzteil)
- Sparen. 1 maandje zou genoeg moeten zijn voor een leuke machine. Zie boven voor specs (Athmozz).

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben al 20, en zit amper aan 25€ als ik een avond uitga... zoek gewoon andere café's/dancings uit waar je weinig entree moet betalen, en waar de drank meevalt. Als je uitgaat kan je trouwens toch met 10 drankjes op de hele avond zeker toekomen, en als je drinkt om zat te zijn: voor je vertrekt ff de jeneverfles legen en je gaat zeker niet veel meer moeten uitgeven...

edit: tenzij het natuurlijk eind-examens ofzo is, dan ligt daar 6 weken drinkgeld te wachten... >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 12-05-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06
begon met 2,50 euro p/u bij de Appie, versien inmiddels meer als het dubbele als 19 jarige :) Kocht op mijn 17e mijn huidige pc :) Gewoon een beetje sparen, en zet het op een spaarrekening, niet op je gewone rekeneing laten staan, want dan gaat het meestal als nog op :P

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 152769 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:43:
ik ben al 20, en zit amper aan 25€ als ik een avond uitga... zoek gewoon andere café's/dancings uit waar je weinig entree moet betalen, en waar de drank meevalt.

*knip*
Precies; uitgaan is nog echt wel betaalbaar afhankelijk van de eisen en wensen die je hebt voor de omgeving waar je je in bevindt. Goede tips zijn: schuurfeestjes, studenten-feesten in publieke gelegenheden, gelegenheden die net niet "in de loop" liggen in het centrum en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 12-06 10:52

BKJ

MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:26:

Of je bent nu al redelijk oud of je was heel zuinig op dat dingetje... Heb er ook mee gewerkt maar dat was voor het eerst toen ik 5 a 6 jaar oud was... _/-\o_
Ik voel me nu met mijn 25 lentes erg oud na deze uitspraak :P

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:33:
[...]

Geen idee waar 16-jarigen uitgaan maar ik zie de laatste tijd veel feestjes "binnen de bebouwde kom" waar ook nog entree-gelden en/of garderobe-kosten worden gerekend. Dan vind ikzelf 40 Euro niet eens zoveel (ben namelijk zelf al makkelijk 40 tot 70 Euro kwijt voor mijn entree-gelden)
ligt mischien ook aan het 'boerse' platteland hiero.. maar nergens waar je op zaterdag veel intree echt hoeft te betalen... ja ik heb het er niet over bij een concert ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hitchhacker schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:37:
[...]

Ik voel me nu met mijn 25 lentes erg oud na deze uitspraak :P
Wees niet bang; ik ben een 2.5 Moore-cycles ouder dan jij. >:)
GoldenSample schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:40:
[...]

ligt mischien ook aan het 'boerse' platteland hiero.. maar nergens waar je op zaterdag veel intree echt hoeft te betalen... ja ik heb het er niet over bij een concert ofzo... ;)
Mmm... Doe mij eens wat adressen dan want als ik uitga is de minimum-entree al rond de 15 euro en voor sommige avondjes zijn we aan het eind van het liedje makkelijk 200 per persoon kwijt. :X

[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoldenSample schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:40:
Ik snap ook niet dat je ergens gaat waar je entree moet betalen... Helft van de Gentse Overpoort heeft nog gratis entree, en dat is gewoon DE studentenbuurt waar je alleen uitgaansgelegenheden hebt (de ene naast de andere). Kan toch niet dat je nergens iets vind waar je geen entree betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 152769 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Ik snap ook niet dat je ergens gaat waar je entree moet betalen... Helft van de Gentse Overpoort heeft nog gratis entree, en dat is gewoon DE studentenbuurt...
Het ligt alleen niet echt binnen het bereik van mensen die uit Zwolle komen, om maar een plekkie te noemen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toen ik 15 was verdiende ik 5.33 euri per uur en werkte ik 2 avonden en een zaterdag per week. Meestal kwam ik dan rond de 12 uur uit. Maar met dat baantje was ik toen ook heel blij :D nu nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
18327 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:55:
[...]

Ik vind dat vrij normaal, eigenlijk?
40e voor een avondje stappen normaal? :o Ik geef max. 10 euro uit op een avondje, ben wel gek.
Edit:
MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:41:Mmm... Doe mij eens wat adressen dan want als ik uitga is de minimum-entree al rond de 15 euro en voor sommige avondjes zijn we aan het eind van het liedje makkelijk 200 per persoon kwijt. :X
Omfg :X :X :X

Mensen, zoek de goede kroegen op; gratis entree en bier voor 50ct :) Groningen ftw !!

Maarreuh, ontopic.
Toen ik 14/15/16/17 was werkte ik bij mijn vader op het bedrijf. Met de trekker ploegen, onder de kipper rijden, sproeien etc. Ook combinen en aardappel rooien. Daarnaast asperges steken en de laatste 2 jaar eieren opstapelen bij ons leghennenbedrijf. Daarnaast maakte ik toen websites freelance voor bedrijven in de buurt. Per maand had ik zo'n 300e te besteden gemiddeld. Tegenwoordig werk ik met mijn 19 jaartjes bij een IT-bedrijfje en verdien ik 8 euro netto en werk naast m'n studie 27 uur in de week. Per maand heb ik zo'n 1300e te besteden en dat heb ik als alles-zelf-moeten-betalende-student ook zeker nodig.

[ Voor 78% gewijzigd door Peedy op 12-05-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:46:
[...]

Het ligt alleen niet echt binnen het bereik van mensen die uit Zwolle komen, om maar een plekkie te noemen. B)
Gij zijt Zwollenaar? www.rock-inn.nl
De Rock Inn rules imho :) beste cafe van Zwolle als je het mij vraagt. :)
Bier is er niet echt goedkoop ofzo, maar ze serveren wel goed bier. 2.20 voor een flesje Hertog.
Voordeel is ook dat het niet aan de Voorstraat zit zoals de meeste cafe's. Tis daar altijd gezeur en veeeel te druk.
Ook Popfront is cool (http://www.zwols-popfront.nl/). Altijd gratis entree en er komen vaak zat bandjes daar. Bier is er ook goedkoop, maar 1.60 voor een amsterdammertje.

Edit:
Owjah, Popfront zit tegen Hedon aan. Gewoon de linker deur in gaan ipv de rechter.
In Hedon heb je vaak wel entree ivm de bands die er optreden.

[ Voor 51% gewijzigd door McKaamos op 12-05-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb als 16 jarige een X2 3800+ :D :D :D
Mijn grote trots

Maar ik werk bij een computerwinkel; maar ik verdien nou niet zo gek veel.
Ik heb mijn pc van een zwak pctje opgebouwd naar een bruut rekenmonster.

Ik denk zowisow niet dat je een pc op zeer korte termijn kunt realiseren maar er echt geld voor opzij moet leggen.

Doe dan een klein bedrag per maand ofzo.
Zodat je nog wat overhoudt voor overige uitgaven e.d.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:46:
[...]

ik haalde gent aan om te tonen dat ook in de Niet-Boerse (gent is nu niet echt het prototype platteland) gebieden nog veel gratis te doen is, zelfs in de echt gekende uitgaansbuurten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik had een 386 DX-40 toen ik 13 was... daarvoor mijn oudere broer al een 286 SX-25 (ehh ja, dat is idd 25Mhz...), mooi ding. En nog iets daarvoor toen ik een jaar of 9 a 10 was een C64, programmeerde ik een beetje op, leuk :) Heb even bij de AH gewerkt voor, ik geloof, tussen de 6 a 8 gulden per uur. Ik ging pas uit toen ik 14-15 was, en dan nog niet eens "echt"... dus ik spaarde alles op. Gaf alleen geld uit aan een computer, flightsim joysticks, en flightsims... en computer boeken. Een kleine nerd die jacht vlieger wilde worden ;)

40 euro vind ik nu ook best veel voor een avond uit, maar het komt wel eens voor... 200 is bizar. Dan moet je wel naar een dure discotheek gaan en alleen maar mixjes drinken oid? Vroeger ging ik wel naar de escape, 20 gulden toegang en 4 gulden voor een biertje (later op de gastenlijst als ik daar inval werk deed haha, leuke tijden, gratis toegang en 40 gulden drank) Lijkt me nu nog wel kunnen? Voor 40-50 euro kan je volgens mij goed uitgaan, en rustig naar de kroeg voor 15.

(ben overigens blij dat ik nu gewoon kan kopen wat ik wil qua hardware... lastig als je zo jong bent en wel alles wilt hebben, maar geen geld hebt. Ik leef met je mee...)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 12-05-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
McKaamos schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:46:
[...]Gij zijt Zwollenaar? www.rock-inn.nl
De Rock Inn rules imho :) beste cafe van Zwolle als je het mij vraagt. :)
Bier is er niet echt goedkoop ofzo, maar ze serveren wel goed bier. 2.20 voor een flesje Hertog.
Voordeel is ook dat het niet aan de Voorstraat zit zoals de meeste cafe's. Tis daar altijd gezeur en veeeel te druk.[/b[
Idd goed café, de Rock Inn.
Mocht je de daar draaiende muziek niet echt wat vinden, probeer Het Nieuwscafé eens (bij het Maagjesbolwerk). Wel wat ouder publiek, maar wel erg gezellig.
De Dokter (Voorstraat) kan ook, maar vaak erg druk en vind het er zelf niet zo extreem boeiend meestal.
Het Vliegende Paard (ook Voorstraat, stukje verder dan de Dokter) ook leuk café (alleen geen Martini Rosso :( ) Vooral veel studenten en soms willen ze niet-studenten nog wel eens weigeren, naar het schijnt.
Sally O'Briens, Ierse pub, goed bier :Y) , alleen niet al te goedkoop vind ik zelf. Zit aan het Bethlehemskerkplein. Gaan wel vroeg dicht, maar dat doet de Rock Inn ook.

Zijn allemaal geen extreem goedkope cafés ofzo, maar ik heb het er nog nooit voor elkaar gekregen om 40 euro op 1 avond uit te geven. Bij Dokter en Vliegende Paard heb je op zaterdag garderobe van 1 euro, dus dat valt wel mee. Als je er een stuk of 10 biertjes doorjast op 1 avond ben je nog maar zo'n 20-25 euro kwijt...scheelt alweer een stuk :P . En inderdaad, als je zat wilt worden, zuip je thuis dan bijna klem en giet in de kroeg die laatste paar biertjes naar binnen (en dan lekker de toiletten van de kroeg gaan verkennen :Y) ). Stuk goedkoper...

Ben nu 19, heb mijn eerste PC zelf gekocht (en in elkaar gesjouwd) op mijn 16e. Heb het systeem nu nog, alleen eens een andere videokaart, extra HDD en TFT erbij geplukt. Het heeft me destijds zo'n 500 euro gekocht (beeldscherm, boxen had ik nog). Binnenkort wel weer geheel nieuw systeem.
Ik was op dat moment werkloos, maar had daarvoor bij Six Flags gewerkt (minimumloon, weet zo niet eens meer hoeveel dat was:P). Werk nu bij een broodjeszaak en verdien 7,25 per uur, ben op m'n 16e begonnen met 4,50 daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

18 jaar, verdien 200-300 euro per maand, betaalt daar mijn prelude 2.0i van :P (wegenbelasting + verzekering à 90 euro), plus mijn internet a 50 euro, en heb een P4 3.0 / 512 / R9800P. Daarnaast heb ik wel een Bose AM6.III, een dikke versterker, en een 26" lcd aan de muur hangen :)

* Nik heeft niets te klagen, en is 29 mei weer blut na het aanschaffen van velgen en banden :P

Hoe doet 'ie het? Niet uitgaan. harde muziek kan ik ook in mijn auto draaien, en een biertje pakken op het balkon kost ook al geen drol. Dus dan kun je best wel wat sparen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 12-05-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:53:
[...]

Precies; uitgaan is nog echt wel betaalbaar afhankelijk van de eisen en wensen die je hebt voor de omgeving waar je je in bevindt. Goede tips zijn: schuurfeestjes, studenten-feesten in publieke gelegenheden, gelegenheden die net niet "in de loop" liggen in het centrum en dergelijke.
Nou waar ik uit gan is het 3 euro intree en 0.50 cent jas ophangen.
1.50 p. biertje.
3tot 5 euro om te eten.
rest Bierjtess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

pEeDy16 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:54:
[...]

40e voor een avondje stappen normaal? :o Ik geef max. 10 euro uit op een avondje, ben wel gek.
Een 5 tot 10 euro entree, 10-15 bier en nog een broodje döner na afloop en ik ben alweer 40 euro lichter. Als ik niet aan het bier zit maar aan bijvoorbeeld wodka/redbull of cola/beerenburg gaat het makkelijk richting de 80 euro.

Hoe de **** kun je goed op stap voor 10 euro? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

10 euro kost de garderobe bijna al :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

18327 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:48:
[...]

Een 5 tot 10 euro entree, 10-15 bier en nog een broodje döner na afloop en ik ben alweer 40 euro lichter. Als ik niet aan het bier zit maar aan bijvoorbeeld wodka/redbull of cola/beerenburg gaat het makkelijk richting de 80 euro.

Hoe de **** kun je goed op stap voor 10 euro? :?
waar ga jij in hemelsnaam uit dan?
entree betalen voor een cafe? waanzin!
en 5 euro voor 1 broodje doner? damn...
in deze regionen betaal je 2.50/3 euro voor zoiets... en 10 bier kan je al hebben voor 16 euro... (en das goed bier ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:29

M-ThijZ

Riding on Rails

Je kunt toch van te voren gezellig bij iemand thuis indrinken?
Je kunt toch thuis ook even de frituur aanzetten?
Je kunt toch jassen in iemands auto, of bij iemand die dichtbij woont dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja. honger krijg ik altijd als ik bier op heb.
en ja 3 euro vind ik niks hoor ;)
jassen ja wat is 50 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdisk
  • Laatst online: 19-06 09:18

fdisk

XBL: fd1sk

€40 is natuurlijk niets, paar biertjes en een tosti na het werk ben je al €20 kwijt, en dan heb je de parkeerkosten nog niet betaald. Laat staan een avond uit. Tegenwoordig doe ik dat niet veel meer, maar als het ervan komt dan is het meestal €100+

En ja, toen ik 15 was had ik een Atari 800XL (die moet nog steeds hier ergens op zolder liggen, misschien doet ie het nog). Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar gespaard had om 600 gulden bij elkaar te krijgen voor een diskdrive voor dat ding (de 1010 geloof ik). Dan stas je wel even te denken in de winkel. Proberen te bepalen of het nou wel zo'n slimme aankoop is en dan toch doen en beginnen met sparen voor het volgende dingetje. Dat werd op een gegeven moment een Atari ST, met Star LC-10 printer en een zwart wit monitor voor 2500 gulden als ik het me goed herinner. Daar heb ik heel wat kantoren voor schoongemaakt en zakgeld opzij gezet en oude kranten voor ingeleverd (toen was dat nog een paar cent waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Uitgaan is schrikbarend duur, sta er ook elke keer van te kijken.

Toen ik 15/16 was had ik een zaterdagbaantje in de bakkerij, en schnabbelde redelijk veel bij met computers van anderen repareren. Was zo rond 1998/1999 toen de eerste betaalbare onderdelen op de markt te vinden waren.

Het leuke was dat ik ervoor alleen maar afdankers had, die kosten me doorgaans helemaal niks, en ik had vaak erg leuke machines om wat mee te gaan prutsen. Doordat ik niet in mijn achterhoofd had dat een computer hardstikke duur was heb ik er juist redelijk veel verstand van gekregen, en probeerde je wat meer dan op een machine waar je ziel en zaligheid in zat. Als je al verstand ervan hebt, probeer dan zelf iets leuks te bouwen. Heb je op langere termijn veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uitgaan voor 40+ euro lolll... Met carnaval ja..

Hier in Breda geef ik op een normaal uitgaansavondje uit hoeveel er in mijn portemonnee zit. Echt heel gek, stop er 15 euro in of 25 euro in. Het is altijd weg >:)
Maar meer dan 25 euro doe ik niet (eerst indrinken, dan biertjes pakken in de stad en doner/mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoeveel je uitgeeft hangt ook een beetje af van of je op jacht bent naar de vrouwtjes. Daar kan je heel veel drankjes aan kwijt zijn... En als je zelf ook nog 15-20 bier drinkt gaat het erg hard hoor :P

zoveel drink ik niet, had bij kerstgala 20 bier op, heb over 20min fietsen 2.5 uur gedaan, en wat helemaal stom was dat ik met fiets weggegaan was maar zonder thuisgekomen ben |:( wel terug gevonden trouwens. Maar er zijn zat mensen die zoveel drinken

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toen ik 17 was (6 jaar geleden ongeveer) verdiende ik rond de 1200 gulden per maand (werkte toen 16 tot 24 uur in de week).
Ik werkte toen met een p3 450, standaard machientje voor die tijd (niet traag, maar ook geen megamonster).

Ik verdien nu (ben nu 23) verdien gemiddeld 700€ per maand maar heb wel een stuk meer vaste lasten erbij gekregen (eigen auto, 50€/maand verzekering, 32€/maand belasting, 40€/maand voor internet abo).
En wat ik nu voor pc heb lijkt me weinig relevant, ten eerste omdat het er een stuk of 8 zijn, ten tweede omdat ik heel veel hardware bij elkaar verzamel en er echt niet de volle mep voor betaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

fdisk schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:53:
€40 is natuurlijk niets, paar biertjes en een tosti na het werk ben je al €20 kwijt, en dan heb je de parkeerkosten nog niet betaald. Laat staan een avond uit. Tegenwoordig doe ik dat niet veel meer, maar als het ervan komt dan is het meestal €100+
Ik sta echt versteld van de bedragen die mensen uitgeven :? Een tosti is 3 euro ofzo? Een (duur) biertje 2.25? Dan kan je ruim 7 bier en een tosti krijgen voor 20 euro; lijkt me wel genoeg? Stel je deelt wat parkeer geld, kost het je 5 ofzo als je laat gaat. Burgertje achteraf, ook 5 euro, entree 10 euro, en 12 bier wat best veel is voor de meeste mensen (natuurlijk drinkt iedereen hier er 20...) zeg a 3 euro. Dan zit je op 56 euro. De helft van die 100 dus voor een avond stappen naar een redelijk prijzige tent met entree. Ik snap wel dat je eventueel 100 kan uitgeven, 20 entree, 30 taxi, en 10 bacos a 8 euro en wat te eten voor 20... =150 euro maar dat lijkt me niet een standaard avond uit? Ach ieder z'n eigen ding :) Ik zou het zonde vinden, voor 30 euro kan je leuk uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 15:50

Christiano007

Ich bin der champion

Zoijar schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Ik sta echt versteld van de bedragen die mensen uitgeven :? Een tosti is 3 euro ofzo? Een (duur) biertje 2.25? Dan kan je ruim 7 bier en een tosti krijgen voor 20 euro; lijkt me wel genoeg? Stel je deelt wat parkeer geld, kost het je 5 ofzo als je laat gaat. Burgertje achteraf, ook 5 euro, entree 10 euro, en 12 bier wat best veel is voor de meeste mensen (natuurlijk drinkt iedereen hier er 20...) zeg a 3 euro. Dan zit je op 56 euro. De helft van die 100 dus voor een avond stappen naar een redelijk prijzige tent met entree. Ik snap wel dat je eventueel 100 kan uitgeven, 20 entree, 30 taxi, en 10 bacos a 8 euro en wat te eten voor 20... =150 euro maar dat lijkt me niet een standaard avond uit? Ach ieder z'n eigen ding :) Ik zou het zonde vinden, voor 30 euro kan je leuk uitgaan.
En een fatsoenlijke vriendenkring haalt ook wel eens een paar rondjes voor elkaar.
Nu lijkt 12 bier voor jouw misschien wel veel...maar dat is gemiddeld er maar stuk of 3/4 biertjes in een uur tijd als je 3/4 uur uitgaat. Aangezien sommige mensen vanaf 10/11 tot uurtje of 4 snachts uitgaat is dat niet echt veel.
zoveel is dat niet helaas. Als we het nu over halve liters praten ok ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 13-05-2006 17:07 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Vanaf 10/11 tot 4 uur :p? Waar je tot 4 uur kunt begint het pas leuk te worden rond 12:00/12:30.. En dan nog heb ik het om 3 uur vaak wel gezien *gaap*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Ik verdien 8 euro per uur. Ben nu 16 (over 3 dagen 17 :D). Ik werk in een restaurant/feestzaal. Voornamelijke bezigheid: genoeg drank bij de mensen brengen. Ik de zomer ga ik twee weken bij een Duits bedrijf werken, ook voor 8 euro per uur. Daar werk ik 80 uur in totaal (2*40) en verdien 640 euro excl. de overuren (vorig jaar een kleine 5 overuren).

Qua geld zit ik niet in problemen, mij is van vroegs af aan geleerd om te sparen. Als ik iets leuks zie wat ik wil, dan kan ik dat kopen. Ik besef ook dat ik niet alles moet willen en voldoende moet sparen voor later (rijbewijs, studie etc).

Toen ik 13 was kreeg ik voor mijn verjaardag (nou, moest 75% bijbetalen :P) een computer. 256 MB geheugen, 40 GB hardeschijf, 900 Mhz. Kostte toen rond de 700 euro. Paar jaar geleden heb ik deze verkocht, 200 euro voor gekregen, en voor dat geld een nieuwe gekocht. De uiteraard in de loop der jaren vernieuwd met andere onderdelen. Totale kosten: 850 euro. Athlon XP 2400+, 160 GB HD, 1.5 GB geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 13-05-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Zoijar schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Wat ik kwijt ben als ik op stap ga:
-pakje peuken à 4 euro
-entree à 5 euro
-ongeveer 15 bier gemiddeld à 1,50 tot 2 euro per biertje
-broodje döner à 3 euro, soms twee broodjes
Let wel: 15 bier over de hele avond, wat neerkomt op ongeveer 3 biertjes in een uur, gemiddeld. Komt nog bij dat ik wel 's een rondje geef en soms wil een dame ook wat te drinken...stappen is een dure hobby. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik had op me 13e een 386, daarna toen ik 15 was een P2 - 266 daarna heb ik me meerste eigen pc gekocht, dat koste mij ongeveer 600 gulden! en toen was ik 17/18 geloof ik:

- Abit VA6
- Celeron 500
- 128mb SDRAM (later is daar gewoon wat bijgekomen)
- Viper 2 Savage2000 (2e hands, 50gulden)
- 2e hands monitor -> weet prijs niet meer. 300gulden, IIyama vision master pro 400, die heb ik ook nog steeds in gebruik!

Dit heb ik gekocht van me krantewijk, afwassen baantje, verjaardags geld, en nog wat denk.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_X op 14-05-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 18:16

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Toen ik 15 was, verdiende ik 40 euro per maand en had ik een eigen PC samengesteld uit onderdelen van oude PC's. De specs van dat ding:

- Pentium MMX 200 @ 225 MHz
- Abit Socket 7 plank met CPU-Softmenu
- 64 MB EDO ram
- 1 GB, 1,5 GB en 2,5 GB HDD's
- 40 speed CD speler
- S3 Virge 4 MB en Voodoo 1 4 MB

Dat was voor die tijd (lees: 3 jaar geleden :P ) best wel cool, omdat mijn vrienden ook soortgelijke bakken hadden en dan speelden we op LAN parties altijd spellen als Red Alert 1. Carmegeddon 2, Counter-Strike 1.3, Age of Empires, enz.

Een jaar later had ik een zomer lang op het land gewerkt (rotwerk, trouwens) en had ik zo'n 450 euro gespaard. Daarvan had ik dit gekocht:

- Athlon XP 2000+
- MSI KT4V-L
- 256 MB DDR
- 80 GB HDD
- Radeon 9200
- Samsung DVD speler

En dat was toen helemaal geweldig. Tegenwoordig verdien ik met 3 ochtendwijken zo'n 400 euro per maand. Maar tegenwoordig geef ik bijna niks meer uit aan PC's. Zo heb ik laatst bijv. een saxofoon gekocht om saxofoon te leren spelen.

Het valt me ook op dat sommige mensen bijzonder veel uitgeven als ze uitgaan. Ik kom hier in het dorp met 15 euro makkelijk rond. Entree- en garderobekosten bestaan hier niet en het bier varieert van 1,60 voor een fluitje tot 2 euro voor een fles. Ook shots kosten hier in het dorp maar 2 euro. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Toen ik 15 was verdiende ik 10 gulden per week met oppassen, kreeg ik 45 gulden zakgeld per maand en 100 gulden kleedgeld per maand.
Ik mocht toen om de week uit en dan gaf ik ongeveer 20 gulden uit. Ik dronk voornamelijk frisdrank en entree betaalde je niet de kroeg waar ik altijd kwam. Een computer had ik niet. Wij hadden thuis een computer staan waar we met het hele gezin achter zaten. Dat was een AMD, weet niet meer wat er voor de rest inzat.

Ik kocht pas een computer toen ik 18 was, ik heb toen het moederbord/CPU/GPU/Mem van de AMD vervangen. Een jaar later kocht ik mijn eigen computer. Aan deze bak (p4 3.0/9800pro/2x200gb heb ik in de afgelopen 2 jaar ongeveer 1000 euro uitgegeven.

Ik heb deze computer kunnen kopen door een baantje te zoeken en vooral te sparen. Ik werk op een zwembad en verdien daar €7.17 bruto per uur + onregelmatigheidstoeslag. Verder heb ik met deze computer altijd mazel gehad omdat ik mijn spullen met korting kan kopen en ik ook genoegen neem met iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06
flashin schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:27:
Vanaf 10/11 tot 4 uur :p? Waar je tot 4 uur kunt begint het pas leuk te worden rond 12:00/12:30.. En dan nog heb ik het om 3 uur vaak wel gezien *gaap*
Jah dus eerst naar een cafe, waar je een paar biertjes drinkt, vervolgens naar een tent waar je zelf weer wat drinkt en wat weggeeft. nog ff wat eten, makkelijk 50 euro per avond. Ik doe het dan ook niet elke week, maar als ik uitga dan ook gewoon goed.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135177

Ik ben nu 16 en vul 2 avonden per week de vakjes bij de Appie Heijn om de hoek voor een lullige 3.10 p/u. Ik verdien per maand 70+ euri en om de 3 maanden komt daar ook nog de uitkering van de personeelskorting bij wat meestal rond de 30 a 40 euro ligt. Ik ben al een tijdje op zoek naar ander werk, ik heb tot nu toe niks kunnen vinden (en dan heb ik het over iets dat mijn positie zou verbeteren). Ik heb nu mijn hoop gevestigd op een baan als freelance-nieuwstikker bij T.net maar ben nog niet aangenomen noch afgewezen. Dit zou een hele verbetering zijn omdat ik dan VEEL meer zou kunnen werken en het werk ook echt LEUK zou vinden.

Ik heb meer dan 3 jaar geleden (begin 2003) mijn huidige computer gekocht. Een Pentium 4 op 2.4GHz, 512MB RAM, GF4200ti 128MB en een HD van 80GB. Die precieze prijs weet ik niet meer maar het was nogal wat, m'n ouders en m'n opa en oma hebben dan ook het meeste eraan betaald :D. Binnenkort hoop ik mijn huidige systeem te vervangen door een nieuw monster met een Conroe of Woodcrest processor (hangt af van budget). Ook aan dit systeem zullen m'n ouders en grootouders mee betalen :D.

Behalve werk en zakgeld merk ik ook dat ik op een of andere manier meer heb gespaard toen ik kleiner was dan andere kinderen. Ik weet niet hoe dit is gekomen maar ik merk wel dat ik inmiddels een behoorlijk totaal vermogen heb opgebouwd. Zeker als ik hoor hoe leeftijdgenoten het hebben vraag ik mezelf wel eens af hoe ik aan al dit geld kom. Hierdoor heb ik nu (en zal ik tijdens m'n studie) wat meer ademruimte op het gebied van geld hebben.

En oh ja, nog een tip voor als je moeite heb met sparen. Ik heb zelf vorig jaar een tijdje gehad dat ik veel te veel geld uitgaf. Wat ik toen gedaan heb is vrij simpel: al je contant geld dat je hebt op je rekening storten en ook als je het ontvangt zo snel mogelijk storten en niet overal je bankpas mee naar toe nemen. Als je bv. gaat stappen kan je aan het begin v.d. avond wat geld pinnen voor bier en co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 20:44

ALH

Toen ik 16 was had ik een krantenwijk (ochtendkrant) en daarnaast een baantje in de logistiek en dat leverde mij geloof ik een gulden of 600 per maand op.
Nu ben ik 20 en heb nog steeds dat baantje in de logistiek maar nu levert het me 600-800 euro op per 4 weken :) Geen ochtendkrant meer gelukkig :P

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105668

Ik heb sinds m'n 15 een ochtend krantenwijkie waar ik nu dus al 3 jaar (ben nu 18) 270,- per maand voor vang. De kranten die ik elke ochtend over heb verpats ik illegaal door aan m'n buurman a 20 euri in de maand. Verder 50 euro zakgeld per maand en sinds kort iets van een bijdrage van 96,80 van IBG. Soms een PC'tje repareren voor een mooi bedrag.....

Wij hebben eigenlijk altijd wel een familie-pc gehad, maar sinds 2 jaar heb ik een eigen :D !
P4 3,2 Ghz, 2 x 512 ram, 2 x 160 gb + 1 x 200 gb, X800 Pro, mooi 17" tft'tje, mooi moederbordje, dvd-fikker enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 24-06 21:43
Ik ben 18 en werk in een hotel. Het verdient best goed en daarom kan ik het me ook permitteren om veel te sparen. Soms wil ik ook wel eens het loon "ophopen".

Zoals het loon van april, ik heb even met mijn baas gesproken en eind mei (na de examens) krijg ik het loon van april + mei. Grote voordeel: de maand mei heb ik niet zoveel geld op zak, en na de examens heb ik bruut veel zodat ik helemaal los kan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139486

Ik ben 15 en type dit vanaf mn helemaal zelf bij elkaar gewerkte gamepc :D
AMD 3500+
Asus A8N SLI
Ati X1800XT 512 MB
OCZ 2GB platinum
en nog wat niet zo interessante shit

Ik heb hem helemaal zelf betaald, ik heb er wel een jaar voor gewerkt bij de boer en door andermans pc te fixen. Maar toen ik voor het eerst mn EIGEN pc aandrukte was ik zooooo trots op me zelf. Jongens bij mij in de klas krijgen zo´n pc van hun pa, maar ik ben er trotser op.

Ik verdien bij de boer 3.5 euro per uur, ik werk elke zaterdag van 8 tot 7,
om een pc te fixen vraag ik 15 euro plus onderdelen kosten,
Ik heb in een maand ongeveer 200 euro te besteden, ik spaar hier een redelijk groot deel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03-2024
Leeftijd: 17
Verdient: €230,- in de maand
Hoe:

krantenbaan, als je vroeg kunt opstaan zoals ik is dit je ideale baan. Dat is economie: je doet werk dat andere mensen niet willen doen (achterlijk vroeg opstaan) dus krijg je lekker betaald

ff denken...ik werk 3/4 uur per dag, op zaterdag 1 1/4 uur dus dat is plusminus 25 uur in de maand:

maakt 230/25 = 9,2 euro per uur :9

Edit: Oh jah, en PC komt van paps en mams, is goedkoop maar betekent dat je maar 1 keer in de 5 of 6 jaar aan nieuw spul komt

[ Voor 15% gewijzigd door Muscrerior op 16-05-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
JacquesdeBuys schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:06:
Leeftijd: 17
Verdient: €230,- in de maand
Hoe:

krantenbaan, als je vroeg kunt opstaan zoals ik is dit je ideale baan. Dat is economie: je doet werk dat andere mensen niet willen doen (achterlijk vroeg opstaan) dus krijg je lekker betaald

ff denken...ik werk 3/4 uur per dag, op zaterdag 1 1/4 uur dus dat is plusminus 25 uur in de maand:

maakt 230/25 = 9,2 euro per uur :9

Edit: Oh jah, en PC komt van paps en mams, is goedkoop maar betekent dat je maar 1 keer in de 5 of 6 jaar aan nieuw spul komt
Hmm dat is zeker netjes! Maar een krantenwijk heeft volgens mij wel veel nadelen. Als ik straks mijn examen gedaan heb kan ik 50 uur per week werken. 50 * 7,07 = 353,5 per week! Maal 4 = 1414 euro per maand. Dus dat telt lekker aan, maarja je moet er wel veel voor werken...

edit:
Ben trouwens ook 17 jaar

[ Voor 3% gewijzigd door KappuhH op 16-05-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27

drooger

Falen is ook een kunst.

Hmm dat is zeker netjes! Maar een krantenwijk heeft volgens mij wel veel nadelen. Als ik straks mijn examen gedaan heb kan ik 50 uur per week werken. 50 * 7,07 = 353,5 per week! Maal 4 = 1414 euro per maand. Dus dat telt lekker aan, maarja je moet er wel veel voor werken...
En het leuke is dat je niet zoveel uren mag werken :D

Het maximum ligt ergens in de 30, als ik me niet vergis. Maar vindt ook maar eens een baan waarbij je zoveel uren kan maken, als je er vanuit gaat dat er mensen zijn met vaste contracten en mensen die ook ineens veel uren kunnen maken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
drooger schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:35:
[...]

En het leuke is dat je niet zoveel uren mag werken :D

Het maximum ligt ergens in de 30, als ik me niet vergis. Maar vindt ook maar eens een baan waarbij je zoveel uren kan maken, als je er vanuit gaat dat er mensen zijn met vaste contracten en mensen die ook ineens veel uren kunnen maken.
Heb vaker in vakanties zoveel gewerkt en nog nooit iets gehoord dat ik teveel werkte. Wel moet ik op een gegeven moment uitkijken dat ik niet teveel verdien ivm met kinderbijslag 8)7 Ik heb een nul-urencontract, de baas is mij niets verplicht en ik de baas niets, dat vind ik wel een goede en prettige regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Even van de site van Dactylo uitzendbureau gekopieerd

werken onder de 18
Hoe lang mag je werken
Op schooldagen mag je nooit langer werken dan twee uur. En dan niet voor 07.00 of na 19.00 uur. Op zaterdag mag je 8 uur werken, maar gedurende de hele week mag je nooit meer werken dan 12 uur. Wil je op zondag werken, dan mag dat alleen als je de zaterdag daarvoor niet gewerkt hebt en nooit meer dan 9 zondagen in 13 weken. Tijdens de schoolvakanties mag je natuurlijk ook werken, 8 uur per dag en maximaal 40 uur per week. Per jaar mag je niet meer dan 6 weken vakantiewerk doen, waarvan maximaal 4 weken achter elkaar. Na 4,5 uur werken heb je recht op een half uur pauze.

lees de rest hier

volgens mij gelden deze regels ook bij een flex contract.

[ Voor 4% gewijzigd door 10110001 op 16-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10110001 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:01:
Even van de site van Dactylo uitzendbureau gekopieerd

werken onder de 18
Hoe lang mag je werken
Op schooldagen mag je nooit langer werken dan twee uur. En dan niet voor 07.00 of na 19.00 uur. Op zaterdag mag je 8 uur werken, maar gedurende de hele week mag je nooit meer werken dan 12 uur. Wil je op zondag werken, dan mag dat alleen als je de zaterdag daarvoor niet gewerkt hebt en nooit meer dan 9 zondagen in 13 weken. Tijdens de schoolvakanties mag je natuurlijk ook werken, 8 uur per dag en maximaal 40 uur per week. Per jaar mag je niet meer dan 6 weken vakantiewerk doen, waarvan maximaal 4 weken achter elkaar. Na 4,5 uur werken heb je recht op een half uur pauze.

lees de rest hier

volgens mij gelden deze regels ook bij een flex contract.
Dat geld voor 15-jarigen, er staat namelijk helemaal niet bij dat het voor 18-jarigen is en het staat onder het stukje voor 15-jarigen. Het zou daarnaast een beetje raar zijn als het voor 18-jarigen gold omdat eronder staat dat 16- en 17-jarigen meer mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Het stukje geld voor mensen onder de 18. Staat er toch duidelijk bij.
Het was meer als reactie op de opmerking dat je als je onder de 18 bent helemaal geen 50 uur in de week mag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124508

Topic starter zal wel uit brabant of omgevingh komen als ie 40 eppo op maakt per avond. Maare ben nu 18 en zal eens uitrekenen hoeveel ik krijg. Studie financiering is 330 euro. Laag inkomen ouders helpt :P. 150 eppo van mijn vader is allementatie. Nu ik stage loop ook nog 140 eppo in de maand erbij. Bij elkaar toch wel netjes 620 euro. Nu ik zo lees eigenlijk wel veel. Maarja er gaat ook wel bijna 300 euro elke maand naar mijn spaar rekening. Voor de rest geef ik veel geld uit aan benzine en roken maar voor de rest niet echt veel. Pc is een simpele p3 omdat ik geen games meer speel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Deze persoon heeft op 15 jarige leeftijd na een jaar werken bij Super de Boer (+ elders gebietste centen) een spiksplinternieuwe pc gekocht. Intussen is die al weer 3 jaar oud, maar was destijds bijna 2000 euro (ok, in een redelijk dure winkel, maar toch :p). Verdiende toen 150 euro in de maand.

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 17-05-2006 21:02 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik van mijn ouders niet zo vaak uit mag..

Maar wat je eens zou kunnen doen ( wat ik ook zo ga doen )

Een brief schrijven naar bijna elk bedrijf in het dorp met cv etc. En dan maar hopen dat je iets terug krijgt.. Plus ik klus bij voor mijn moeder ( ouders zijn 50+ ik 15.. ) dus ik ben heel geschikt om te stofzuigen etc etc. a 2 euro in het uur. ( gemiddeld 40 euro per maand... )

Dat zou je ook kunnen proberen. En verder.. oma's opa's oom's en tante's lief aankijken.

En nooit te bang wezen om iets te vragen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
Toen ik 18 was kocht ik mijn eerste pc via de krant (1995)
uiteindelijk 2100 gulden voor betaald.

AMD 486 dx4 120Mhz
4Mb fp 72 pins
trident 9440 1MB
soundcard met onboard wavetable(die ik pas na drie jaar aan de praat kreeg)
HD:850MB WD
2 speed cd-rom
14inch monitor

het was voor autocad, maarja C&C1 was net uit...
oqw ja, toen werkte ik nog niet echt structureel (net daarvoor 3maanden vakanitewerk ivm examens)
dus het was eigenlijk spaargeld

[ Voor 18% gewijzigd door technopeuter op 18-05-2006 10:34 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27

drooger

Falen is ook een kunst.

Deze persoon heeft op 15 jarige leeftijd na een jaar werken bij Super de Boer (+ elders gebietste centen) een spiksplinternieuwe pc gekocht. Intussen is die al weer 3 jaar oud, maar was destijds bijna 2000 euro (ok, in een redelijk dure winkel, maar toch :p). Verdiende toen 150 euro in de maand.
Komt erg bekend voor, ik heb op 15 jarige leeftijd m'n pc gekocht, tijdens m'n half jaar contract bij SdB, daarna was het van beide kanten ook exit. Die van mij was een aldi pc, md8080xl, inclusief monitor iets van 1300-1400 euro.

Nu werk ik wederom bij de Super de Boer voor 3,59 euro per uur, goede invulling voor m'n 36 weken durende vakantie. Laatst naar de discotheek gegaan, die een kilometer of 2 verderop is.(ben normaal niet echt een uitgaanspersoon) Ik heb in totaal iets van 12 euro uitgegeven, lekker goedkoop. 4 Euro aan de entree, de rest aan drank en een frikandel speciaal. Waarom zou je zoveel willen drinken, zodat je je er later helemaal niks meer van kan herinneren?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 10:56

Dentheman

Zie signature

drooger schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:13:
[...]
Waarom zou je zoveel willen drinken, zodat je je er later helemaal niks meer van kan herinneren?
Valt wel mee hoor, ik weet altijd alles nog (alhoewel er soms wel wat gaten zitten) en kan ook aardig wat wegtanken, ik ben _nooit_ lam omdat dat er zoo zielig uitziet, als iemand strompelend over straat loopt :p Maar het vergroot het plezier wel, flink (aangeschoten) dronken zijn :) Vooral meisjes zijn dan een stuk makkelijker in de omgang :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

drooger schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:13:
[...]
*knip* Waarom zou je zoveel willen drinken, zodat je je er later helemaal niks meer van kan herinneren?
Veel? Als 1 whisky-cola me al 10 Euro kost in bepaalde tenten, drink ik dan veel of geef dan ik veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
MAX3400 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:39:
[...]

Veel? Als 1 whisky-cola me al 10 Euro kost in bepaalde tenten, drink ik dan veel of geef dan ik veel uit?
Inderdaad, of baco's van 4,50 :/. Die kunnen ze van mij in een plaats drukken waar de zon nooit schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ricardo87 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Inderdaad, of baco's van 4,50 :/. Die kunnen ze van mij in een plaats drukken waar de zon nooit schijnt.
Daar betaal ik meestal ook het dubbele voor. Maar ja, ik ga dan ook niet elk weekend uit dus per saldo moet ik ook iets van 30-50 per weekend rekenen (opzij zetten) en dat gaat er dan het eind van de maand ineens doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
albert heijn 7u p/week + ochtendwijk (40minuutjes :7 )

210 per maand

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171133

Toen ik 15 was kreeg ik 5 euro zakgeld per week.
Ik had verder een baantje in een restaurant à 3,00 euro per uur. Werkte daar verder niet veel, dus erg opschieten deed dat ook niet.

Ik geloof dat het minimumloon als je 15 bent rond de 2,80 ligt. Is geen vetpot in ieder geval.

Ik hoefde van dat geld verder niks te doen, ja, uitgaan enzo wel. Maar mijn ouders financeerde de computer (ook die van mezelf, die ik overigens toen nog niet had), mijn kleding en al mijn andere hebbedingetjes. Ik ben verwend ja ;)

Het werken deed ik eigenlijk alleen maar om voor mezelf het gevoel te hebben dat ik geld had wat ik zelf verdiende, maar nodig had ik het niet. Kan je dus niet vertellen of jij goed zit met de hoeveelheid geld die je hebt.

Ik ben nu 19, studeer en werk enkel op de zaterdag. Ik verdien zo ongeveer 50 euro met enkel die zaterdag werken. Daarnaast krijg ik natuurlijk studiefinancering. Van dat geld betaal ik mijn auto (die ik overigens ook heb gekregen :P maar dat ding heeft zoveel benzine nodig) en uitgaan. De rest wordt, nog steeds, gefinanceerd. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 171133 op 22-05-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Toen ik 15 jaar was werkte ik bij een tankstation en dan bij de autowasstraat. Verdiende erg lekker, want ik kreeg mijn loon (5 gulden per uur) zwart uitbetaald en mocht alle fooi zelf houden (terwijl de rest vh personeel het moest delen onderling). Ik ging daar gemiddeld met 100 gulden per zaterdag naar huis. Werkte ook maar 1 dag dus. Dat was dus 400 gulden in de maand. Daar kwam bij dat ik nog wel eens voor een oud dametje een auto poetste, ook 1 keer in de 2 maanden 75 gulden extra. Voor een 15-jarige best veel geld, want veel uitgaven had ik toen ook nog niet. Heb er erg veel profijt van gehad, want heb veel kunnen sparen in die tijd, daarom heb ik nu (ben nu 24 jaar) een lekkere spaarpot.

Maar onthoudt 1 ding; geld ligt voor het oprapen. Ik noem iets simpels als auto's poetsen op je vrije zaterdag. Vraag ik 75 euro voor (niet duur, als ze naar een poestbedrijf gaan, kost het t dubbele). En dat keer 4 is gewoon 300 euro extra in de maand. Kun je leuke dingen van doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 21-06 23:18
Ik ben zo'n typisch uitzonderingsgeval; ben een programmeur op erg hoog niveau, binnenkort m'n nieuwe PC binnenhalen (ben 16): AMD Athlon FX-60, 4GB Ram, 7900GT SLI B)

Mwah, gaat ook wel veranderen zodra ik studeer, dan moet alles een hele andere richting op. Laten we het er maar op houden dat ik voor een 16 jarige binnen loop :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Peter op 22-05-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op mijn 15e verdiende ik ongeveer 5 gulden per uur. Aantal uren was heel erg verschillend, maar in die tijd rond de 12 uur per week. Aan het eind verdiendde ik ongeveer 5 of 6 euro en werktte ik soms wel 4 dagen per week (naast een voltijd opleiding, die door gebrek aan studenten op 2 dagen werd gegeven samen met de avondopleiding).

Dit geld is eigenlijk nooit naar een PC uitgegaan. Ik heb dit toen voornamelijk in gereedschap (wat ik niet meer gebruik) en uitgaan gestopt. Ik heb pas op mijn 20e een eigen PC gekocht, want we hadden voor die tijd nog genoeg aan de PC van mijn ouders.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 31-05 17:55
Ik verdien nu 5.50€ in het uur, netto :)
Mijn werktijden per maand verschillen.. Maar normaal kom ik wel aan de 14 uur per week. .Alleen nu tijdens de examens iets minder ;)

PC heb ik van me werk meegeschooierd.. p3, 1.2ghz.. Wouden ze wegdonderen. Zelf beetje nieuwe hardware ingepleurd, en klaar is Kees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Peter schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:49:
Ik ben zo'n typisch uitzonderingsgeval; ben een programmeur op erg hoog niveau, binnenkort m'n nieuwe PC binnenhalen (ben 16): AMD Athlon FX-60, 4GB Ram, 7900GT SLI B)

Mwah, gaat ook wel veranderen zodra ik studeer, dan moet alles een hele andere richting op. Laten we het er maar op houden dat ik voor een 16 jarige binnen loop :*)
Mag ik vragen wat wat voor programmeur je bent, hoe lang je al programmeert en hoe veel je gemiddeld per project/uur verdient? Ik ben zelf ook 16 en ik ben al bezig met programmeren sinds m'n 14e. Mijn probleem is eigenlijk altijd geweest dat ik altijd alles wil weten en me daarom moeilijk kan focussen op het leren van 1 ding. Ik kan nu wel redelijk programmeren maar moet er eigenlijk veel meer tijd in steken maar ik ben ook bezig met een modeling course (120 uur aan video en 7 projecten 8)7 , is overigens wel supervet), ben bezig met een studie van het MIT OCW programma, werk 5 uur per week, sport 5 uur per week en heb daarna ook nog een of ander iets dat ze school noemen (gym 4), en last but certainly not least: zo'n sociaal levending.

Ik zit er al een tijdje aan te denken om me echt serieus bezig te gaan houden met C# en ASP.NET (helaas is webscripten nou 1 v.d. weinige dingen die ik niet echt boeiend vind) om dan misschien dat te gebruiken om geld te verdienen. Ik wist alleen niet of je daar als 16-jarige geld mee kan verdienen maar als ik jou zo hoor moet dat goed te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:27
Een week voor ik 16 ben:

€ 6,-/u voor alles wat ik met pc's/netwerken/etc. voor anderen doe. Systeem in elkaar zetten reken ik vast € 15,- voor en zodra m'n automatische installatiesysteem helemaal af is het installeren van systemen ook vast € 15. Genoeg inkomen zo. ;)

Specs zie hieronder.

[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 28-05-2006 11:13 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Overigens reken ik voor computers fixen (installeren, bouwen, problemen oplossen whatever) gewoon 12,50 per uur. No matter what, geen gezeik over fixed prijzen. Gewoon 12,50 / u.

Edit: ben 18

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 28-05-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 12:24
Leeftijd: 16
Inkomen: atm zo'n 5 tot 6 euro per uur, afhankelijk van hoe snel ik werk :+
Na aankomende woensdag (lees: na examens) werk ik zo'n 40-50 uur in de week.
komt neer op zo'n 250 euro per week,
Specs: [ oud ]
een AMD Sempron :( 3000+, 512 mb werkgeheugen en een ATI radeon 9800 Pro
19" breedbeeld tft,.. Intussen al zo'n 15 muizen gehad.
En een beetje casemodding

Nieuw: [ al begonnen met bestellen :) ]
Conroe :*) daarop nog even wachten dus
2x1gig geheugen en een XFX Geforce 7900GT
That's it :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
ik ben nu net 17 jaar geworden. Verdien zo'n 180 euro per maand.

Specs:

Amd Athlon XP 2800+ draaiende @ 3000 speeds
2x512mb Takems geheugen
Asus radeon 9550 256 mb
Levicom 450 watt voeding
160 gb MaXtor
dvd rw brander
CRT scherm 17' wordt deze week nog vervangen door een Acer 19' widescreen.
ultra x keyboard
MX1000 muisje

Aan het einde van de zomervakantie heb ik mn vakantiebaantje weer gehad en ben ik weer eens 600 euro ofzo rijker kan ik weer een mooi moederbordje en cpu en vga voor halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:27
Ricardo87 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:08:
Overigens reken ik voor computers fixen (installeren, bouwen, problemen oplossen whatever) gewoon 12,50 per uur. No matter what, geen gezeik over fixed prijzen. Gewoon 12,50 / u.
Fixed prijzen zorgen er juist voor dat ik niet veel te weinig vang voor een Windowsinstallatie door het allemaal automatisch te laten doen. Op deze manier vang ik het hele bedrag van de normaalgesproken 2,5 uur werk, terwijl er maar een uur voor nodig is bijvoorbeeld.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Laatst online: 13-06 13:09
Ik heb toen gewoon wat gerelgeld met mijn vader, hij betaalde de helft mee voor de computer. Zo kon hij meer op die computer zitten en had ik mijn eigen. Beeldscherm, toetsenbord enzo had ik al. Gezorgd voor een goede grafischekaart (nog steeds de fx5200, maar ik game eigenlijk niet meer) en dan dingen die je erbij wilt hebben zo nu en dan bij kopen. Software via school nu scheelt ook bakken geld.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Laatst online: 13-06 13:09
Z-Dragon schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:41:
[...]
Fixed prijzen zorgen er juist voor dat ik niet veel te weinig vang voor een Windowsinstallatie door het allemaal automatisch te laten doen. Op deze manier vang ik het hele bedrag van de normaalgesproken 2,5 uur werk, terwijl er maar een uur voor nodig is bijvoorbeeld.
Het is ook makkelijker vindt ik zo, anders moet je voor ieder soort werk wat anders rekenen en meestal doe je ook nog even dit en vragen ze dit en dat. Dan zou je eerst helemaal uit moeten rekenen wat je moet krijgen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
5mebibyte schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:55:
[...]

Het is ook makkelijker vindt ik zo, anders moet je voor ieder soort werk wat anders rekenen en meestal doe je ook nog even dit en vragen ze dit en dat. Dan zou je eerst helemaal uit moeten rekenen wat je moet krijgen.
Ik kom meestal gewoon bij de mensen thuis, mijn teller begint te lopen bij aanvang van de werkzaamheden en stopt wanneer ik klaar ben. Dat ronden we af naar boven op hele uren * 12,50. Niets moeilijks aan toch?

Daarnaast vind ik het niet erg bij mensen thuis te komen, heb altijd wel een leuk gesprek / discussie en wat bakken koffie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben 16 en help regelmatig mensen die problemen hebben met hun computer. Een makkelijke 'baan' als je handig bent met computers :)
Zelf vraag ik 15€ per uur :X

Wanneer ik iets wil kopen (koop ik dat vaak gewoon, maar stel dat dat niet zo makkelijk ging :+ ) zou ik gewoon zo min mogelijk gaan uitgeven, 40 euro per avond is gewoon aan de hoge kant tot veel. Dat kan best wat minder :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 2 3 4 Laatste