Zooo, vanmiddag mijn W810i binnen gekregen van de postbode. Een T-mobile branded geval nog wel ook. (godzijdank lijkt daar weinig van over na het selecteren van een ander theme)
Heb lang gewacht op de K800i maar met de haven in zicht gekozen voor de W810 omdat ik nu een goede deal met T-mobile kon maken (5 Euro korting/maand 1 jaar contract, bijna gratis foon). Realiseerde me dat ik goede geluidskwaliteit met een beetje camera belangrijker vond dan top of the bill camera en so-so geluid.
Maar goed na een middagje klootviolen inderdaad geconstateerd dat ik ook een heftige ruis hoor op die W810i. Als zelf appointed audiofiel vind ik dat inderdaad zwaar klote, maar goed het blijft een telefoon en geen MP3 speler, ik was allang blij met 512 MB (overigens gauw vol als je 20 GB gewend bent

) Het nare bericht voor den mede-tweaker is dat naar mijn smaak deze ruis (als je m niet hoort, vooral niet naar gaan luisteren!) nooit weg zal gaan na een firmware upgrade. Het lijkt een nare eigenschap te zijn van de DAC die sonyericsson in haar oneindige wijsheid heeft geselecteerd.
Rest mij nog een narrige opmerking te maken richting de meegleverde oordopjes. Ook ik heb een jaar geleden per ongeluk de Sony EX-51 oordopjes gekocht. Maar daarna vrolijk verder gestoomd richting de Sharps uit Japan waar een gerespecteerde collega tweaker de levering van verzorgd.
De meegeleverde oordopjes van Sony zijn lichtjaren beter dan wat standaard tegenwoordig meegestuurd wordt met een gemiddelde MP3 speler, maar voor 30 pleuro valt daar nog een hoop aan te verbeteren.
Waardepunten van een W810i wat mij betreft:
- Je eigen hoofdtelefoon, het zij de earplugs van 30 euri of de Sennheisers van 300 euro.
- Meegeleverde halve GB (alhoewel ik net zag dat je een coupon krijgt bij de K800i
- 1cm kleiner dan een K800i en smaller
[
Voor 3% gewijzigd door
delorean7 op 28-06-2006 23:43
]