Nieuwe versterker

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 57.384 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Nou, je DVD speler zal vermoedelijk wel beter gaan klinken. Altijd moeilijk te zeggen natuurlijk. En aangezien het ding toch alleen stereo is, heb je er alleen wat aan bij stereo bronnen => Audio CD. Dus, dan zou het ding het meeste nut hebben achter je CD speler (die vermoedelijk ook een betere clock heeft).

Ik denk zelf dat een externe DAC vaak overrated is. Als je CD speler al goed is, is er geen reden om een externe DAC te kopen.

Ik kan me echter ook voorstellen dat andere mensen hier heel anders over denken :)

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 07-08-2006 21:57 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:51:
die d9 heb ik wel wat over gelezen, schijnt met stereo ook super te zijn, hij heeft alleen geen decoder toch? maar een chinese processor is ook niet al te duur geloof ik...

zag net op ornec ook de xindak dac3 mkII staan, ik weet maar heel weinig van dac's maar zou je zoiets gewoon op een dvd speler aan kunnen sluiten en dan een heel mooi stereo geluid eruit kunnen krijgen?

Ik heb laatst een ear 834p aangesloten op mijn set, dit is een buizen phono trap, wouwie dat klonk echt high-end! Zijn er ook goede chineese phono trappen?
Op een beetje dvdspeler zit een dac en 5.1 tulpuitgangen. Zelfs op die van het Kruitvat zitten alle aansluitingen die je nodig hebt om deze goed van signaal te voorzien en te laten schakelen. Scarts zie je verrekte weinig op surroundversterkers/reveivers.
Voor HT zal dat best goed klinken. 5.1 is niet zo gevoelig voor verspelen van de minutieuze ruimteinformatie omdat je midden in het geluid zit.

Als je toch een digitale uitgang hebt zou het toch moeten lukken lijkt me. Alleen voor het geld koop ik net zo lief een complete cd-speler. En de DAC is nou net hetgene wat in de evolutie van de cd-speler altijd het meest aan verbeterd is (en dus het snelst verouderd). De componenten zijn meestal ook beter op elkaar afgestemd in 1 doos.

Die Ear834p is wel :9~ Weet je wel hoe goed die is? Ik wou dat ik hem me kon veroorloven.
Ja er zijn ook een paar goede chinese phonotrappen, maar de spoeling is erg dun.
Dussun μ3i Phono Preamplifier als je hem nog krijgen kunt, erg goed naar t schijnt. Als ik het voor elkaar krijg wil ik deze gaan kopen.
JOLIDA JD-9ATube Phono
Pre Amplifier (hybride), ook goed, maar normale prijs. Zou mijn 2e keus zijn.
Muse Phonobox (vaag ding) lijkt me niet zo.
Meixing / Ming-Da MC767-RD: mijden als de pest: slechte buizenpre want hij bromt door slechte aarding.
Op Audioconstrutioni staat een hele lijst.
Hier op een duits forum staan ook ervaringen met de dussun en Meixing en veel andere bij.

Dus je weet nu hoe een goede vinyl setup klinkt? Is dat nu minder realistisch? Nee he?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:28:
Op een beetje dvdspeler zit een dac en 5.1 tulpuitgangen. Zelfs op die van het Kruitvat zitten alle aansluitingen die je nodig hebt om deze goed van signaal te voorzien en te laten schakelen. Scarts zie je verrekte weinig op surroundversterkers/reveivers.
Misschien dan wel geen scart, maar het ding heeft wel degelijk videoschakeling:
Scart is sowiso outdated. HDMI is momenteel hip, en daar voor het doorlussen van de losse beeldsignalen (component) zoals dit ding het kan. Niks mis mee (naast S-video en composite) :)
Voor HT zal dat best goed klinken. 5.1 is niet zo gevoelig voor verspelen van de minutieuze ruimteinformatie omdat je midden in het geluid zit.
Je wil niet weten hoe brak zo'n kruitvat speler klinkt!
Als je toch een digitale uitgang hebt zou het toch moeten lukken lijkt me. Alleen voor het geld koop ik net zo lief een complete cd-speler. En de DAC is nou net hetgene wat in de evolutie van de cd-speler altijd het meest aan verbeterd is (en dus het snelst verouderd). De componenten zijn meestal ook beter op elkaar afgestemd in 1 doos.
Houdt dit nu in dat we het met elkaar eens zijn ? Waar blijft dan de champagne?
Dus je weet nu hoe een goede vinyl setup klinkt? Is dat nu minder realistisch? Nee he?
Waarom zou het minder realistisch zijn dan bijvoorbeeld een CD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry , een stukje terug heb ik mijzelf verkeerd uit gedrukt , maar ik vind vinyl ook veel mooier klinken dan met cd ( zelfs met een shitty NAD phono stage) , die Ear had mijn vader geleend om op zijn set te beluisteren, klonk voor geen meter met zijn linn sondek lp12, hebben we dat ding naar boven gesjouwd en hem op mijn thorens 321 met Denon 103 element aangesloten op mijn cambridge audio 640A , en dat klonk echt helemaal te gek, daarom vraag ik mij af of er ook chineese phono trappen zijn , want de ear kan ik zelf ook niet betalen :).

Ik heb een toshiba sd360e speler gekocht, dat ding heeft alleen digitale uitgangen en 1 analoog stereo, en ik wil er goed stereo geluid uit krijgen. Was al verbaasd hoe goed het klonk, mooi dynamisch.

Ga wel wat lezen over al die phono trappen, als ik toch zo een chineese versterker koop, kan ik beter gelijk doorsparen en er nog iets bij doen, want ik heb geen zin om 2x die verzendkosten te betalen. Die cd spelers van original zien er ook wel heel goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:53:
Misschien dan wel geen scart, maar het ding heeft wel degelijk videoschakeling:
dat lijkt me duidelijk te zien aan de achterkant. Ook met component-aansluiting. en dat zit ook op die dvd-speler van het kruitvat dus. Maar S-video is nu ook voldoende. Ik bedoelde alleen dat het mij verbaast dat je dat nooit ziet. Ik heb een satellietontv, video, pc en nu even een dvd, ik kan dat nooit allemaal met scart aansluiten. Je zou zeggen dat een AV-receiver dat voor je kan regelen, maar niet dus.
Scart is sowiso outdated. HDMI is momenteel hip, en daar voor het doorlussen van de losse beeldsignalen (component) zoals dit ding het kan. Niks mis mee (naast S-video en composite) :)
Je wil niet weten hoe brak zo'n kruitvat speler klinkt!
net als de rest van mijn spullen... en die van iedereen die niet net een 1080p scherm met BD heeft gekocht. Maar ik zal m s gaan beluisteren'. Hij is al wel retetraag iig. het duurt wel 5 minuten voor je door het menu van een dvd heen bent.
Houdt dit nu in dat we het met elkaar eens zijn ? Waar blijft dan de champagne?
is een zoen ook goed? :>
Ik bekijk de dingen meestal ook heel nuchter hoor. Ik hou ook niet zo van die 'audiofiele' Yomanda poespas. Maar ik weet wel wanneer het goed klinkt. Ik heb er totaal geen behoefte aan om mezelf voor de gek te houden.
Waarom zou het minder realistisch zijn dan bijvoorbeeld een CD :?
was tegen Robert bedoeld. Ik dacht dat hij bedoelde dat hij cd/transistor veel realistischer vond.
Want daar gaat het juist om; realisme. Er zijn meer manieren om dat te halen. En sommige dingen moet je praktisch houden. Stel je de stroomrekening eens voor als je 5.1 buizenversterkers zou hebben en dat je bij het kijken naar een film om de 25 minuten een andere plaat op moest zetten. Weg beleving van de film.
Maar voor stereo luisteren is dat nog wel te doen.

Wat ik nog wel even neer wilde zetten: bij het luisteren naar de Yarland pro200SE van Balbao leek het of de diepte in het geluidsbeeldniet zo goed was (hoge verwachtingen!). Maar toen ik er thuis nog eens over nadacht kwam ik tot de conclusie dat het bijna hetzelfde klonk als bij mij als ik naar cd luister. De cd is denk ik de beperking daarin. Het is gewoon 99% van het maximaal haalbare van 16/44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk niet dat je kunt stellen dat een van de twee reaslistischer is/lijkt. Bij LP's het je meestal het geluk dat de opnames en masterking erg goed zijn gedaan, iets dat bij CD's veel minder vaak het geval is, zeker de laatste tijd. 16/44.1 is denk ik het probleem niet, eerder dingen als jitter en DAC's die het hem doen. Een goede CD speler maken is niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plus dat de platenmaatschappijen de cd's ook nog eens verpesten door flinke dynamiekcompressie en tegen het maximale uitsturen zodat het 'op de radio lekker klinkt' (cq het meest opvalt).

Ik heb een een voorbeeld gezien van Depeche Mode - Playing the angel: de scope van de cd was constant maximaal uitgestuurd. Het rare was, op de lp kon je ineens duidelijk weer dynamiek zien met zachtere passages. Dat ligt dus niet aan de opname of het medium maar puur aan het masteren. Denk je iets moois te kopen :( Dat was vroeger ook al met lp's waar veel slechte bij zaten. Geen wonder dat die zo'n slechte reputatie hebben bij veel mensen.

16/44 is wél een plafond, ingegeven door het maximaal haalbare van de techniek op dat moment, hoe je het ook wendt of keert. Ik bedoel; het wordt nu toch ook al beter opgenomen dan dat (24/96 of 24/192?). Gelukkig.

edit: ik zou wel eens het verschil willen horen: SACD of DVD-A tegen CD tegen LP. Mijn gehoor zegt me dat die 16/44 de ruimtelijkheid beperkt. Maar dat is natuurlijk subjectief.

De powerbuy op dvd.nl is trouwens afgelopen. De rekeningen komen nu binnen. Er zijn >20 deelnemers dus we krijgen 10% korting op de filters. Jeuhhh, wel €6 :P
Maargoed, €56 voor een goed lichtnetfilter is echt goedkoop, zelfs met porto erbij.

Edit: ik had m ook, ik had ff de pdf bijlage niet gezien.
G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) 56.00EUR
VC-2 Schuko Power Cable 1.5 Meter 22.00EUR
Yarland FV-34AIII Tube Amplifier 230V version 130.00EUR
scheelt toch mooi €20

Moet je nagaan: €130 voor een single ended buizenversterker! Ik denk dat de reparatie van mijn andere heel wat duurder gaat worden (ok er komt nog het eea aan porto en btw bij).
Mijn Audio Note Oto SE is een 10 Watt EL84 Single Ended, dus ook een penthode. Ik ben heel benieuw hoeveel het verschil uiteindelijk gaat zijn met deze EL34 SE. Er zitten natuurlijk ook nog stuurbuizen in en de ene buis is de andere niet. Maar toch. Kijken waar 'm het verschil zit tussen die €2400 en die €130.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:21:16/44 is wél een plafond, ingegeven door het maximaal haalbare van de techniek op dat moment, hoe je het ook wendt of keert. Ik bedoel; het wordt nu toch ook al beter opgenomen dan dat (24/96 of 24/192?). Gelukkig.
Het mag dan wel het plafond zijn, maar het is niet het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, kwam net op een forum een heel interessant stukje tegen: http://www.audiofil.net/f...m_posts.asp?TID=1588&PN=1

als je iets naar beneden scrolled staat er heel veel info over chineese cdp's in het engels, hier zeggen ze dat er in de xindak dac3 wel een clock zit?

Xindak DAC-3 digital decoder
Super Low Jitter Precis ional master clock circuitry.

l Delta digital interface sonic digital up-sampling circuit resembling Denon AL24 processor. Upgrading the 16bit/44.1KHz format of normal CD to 24bit/96kHz format.

l Multi-step Seelen-key low-pass filter

l Audiophile chips from AD Corporation USA: AD1854K 24bit/96k DAC

l Full employ of high pr^mcis ional five rings metal foil resistor

l Wima and Elna polypropylene capacitors.

l Clean power supplied by multi isolated shielding filter dual round transformer. Digital and analogue separate power supplies.

Dynamic range: 113dB

THD: -101dB

Frequency response: 20Hz - 20kHz(0,!Ó0.5dB)

S/N ratio: 112dB

Output impedance: 470L[

Output voltage: 2V(RMS, 0dB)

Wel raar, er word ook gezegt dat deze dac vergelijkbaar is met dac's van 2000 dollar (ornec 220 euro) Dan zou het nog best wel mooi kunnen gaan klinken als je er bv. een computer of xbox(omgebouwd) met ongecomprimeerde muziek voor zet, of natuurlijk een cd speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dus wel een of andere reclocking mechanisme, en resampling. Verder inderdaad wat er al op de print te zien was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je dat dit een aardig geluid geeft als ik het aan sluit op mijn omgebouwde xbox? zou wel leuk zijn , kan ik mijn cd's allemaal op 1 grote HD zetten. Heb nu een cambridge audio 640C weet niet hoe dat vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk het niet, Xbox heeft een aangepaste Nvidia soundstorm versie, en deze doet via SPDIF alleen maar 48 Khz PCM output. Alles wordt dus geresampelt, en dat stukken slechter dat die DAC of software dat dus zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wel heel jammer, weet jij of een goedkopere chineese cd speler het beter zou doen als mijn cambridge 640C? zat te kijken naar de original cd spelers a6s a8s/t of een 2008... dan verkoop ik mijn cambridge en koop ik zo een chinees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk wel dat die chinese beter zijn. Maar als je het geld hebt kun je natuurlijk ook eerst bestellen en dan zelf vergelijken en je eigen conclusie trekken. Dan verkoop je gewoon de minste en met een beetje geluk haal je er nog winst uit ook (of qua geluid of financieel).
Mij lijkt de Opera Consonance 120 linear erg interessant (of de Original A8T), ik weet alleen niet wat hij gaat kosten vanuit china (bij importeur hier is +/- 700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu heel wat gelezen en ik denk dat de meest interessante speler voor mij de shanling cd-t80 zou zijn, dit is een cd-speler met een buizen output stage, heeft een goede burr brown dac (1738) en is heel mooi gebouwd. http://www.shanling.com/SCD-200Ctxt.htm Heel klein beetje naar beneden scrollen en daar staat een review.

Die opera consonance 120 kan ik niet vinden op ornec... De original a8t heb ik een recensie over gelezen: http://www.positive-feedback.com/Issue26/original.htm dan kan ik misschien beter gelijk voor een original 2008F gaan... Wel goede dingen over de consonance CDP gelezen. Maar in die positive feedback review zeggen ze dat de 2008 een grote stap vooruit is vergeleken met de a8t en a8s, en het prijsverschil is niet heel hoog geloof ik. En dat is nog niet eens de 2008F! Nu moet ik er nog achter komen of de shanling t80 of de original 2008F beter is. Dan spaar ik even door ( nog twee weken school vakantie :) ) en heb ik hoop ik een hele mooie upgrade.

Over 1derhalve maand mijn verjaardag , dus misschien dat ik dan wat nordost bekabeling kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2008F is erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor niveau zit die speler vergeleken met europese of amerikaanse CDP, en kan je misschien een beschrijving geven van de klank?

Het leuke van de shanling cd-t80 ( ook wel het broertje van de populaire t100 genoemd) is dat je de tube kan vervangen voor een betere, of een met andere klank eigenschappen, ook kan je de transistors voor de output veranderen. Maar ben bang dat de shanling alleen maar warm klinkt en niet echt open en transparant...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ornec heeft meer dan ze op de site hebben staan hoor. Je kunt ook naar dingen vragen.

Ik denk dat 'niet open of transparant' heel relatief is. Hij zal best erg goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zouden jullie mij mischien wat tips kunnen geven over goede en betaalbare recievers? Hij moet in ieder geval heel erg all-round zijn. Er moeten goede DAC's inzitten, want ik wil hem via SPDIF aansluiten op mijn HTPC. Daarnaast is een goede stereo weergave voor gewone muziek eigenlijk nog belangrijker. En als het even kan, moet hij er ook nog goed uitzien, want ik ben nogal een designfreak.

Eigenlijk had ik nog even willen doorsparen om een geheel nieuwe set te kunnen kopen. Dan had ik in een winkel kunnen gaan luisteren naar welke luidsprekers en recievers goed bij elkaar passen. Maar helaas is mijn huidige versterker echt naar de klote aan het gaan. Hij kraakt aan alle kanten, en soms valt het geluid helemaal weg. Daarom heb ik nu 'maar' een budget van zo'n 1000euro voor een goede reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOORY VERVELENDE KINDER OM MIJN PC...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:01:
Ornec heeft meer dan ze op de site hebben staan hoor. Je kunt ook naar dingen vragen.

Ik denk dat 'niet open of transparant' heel relatief is. Hij zal best erg goed klinken.
Dat wist ik niet, misschien hebben ze de opera consonance 120 dan wel, geloof dat die niet zoveel duurder is dan de shanling. Ja , ben gewoon benieuwd hoe de original 2800F vergelijkt met de shanling... maar de shanling krijgt hele positieve recensies dus hij zal in ieder geval wel goed zijn.

http://www.6moons.com/industryfeatures/hifiart/hifiart.html deze man heeft wel een mooi set, allemaal quad spullen en een garrard draaitafel. Hij heeft ook de shanling en zegt hierover: My preferred CD reference is the Shanling CD-T80. :)

Ik ga in ieder geval voor de G&W 2006 amp, tenzij Thierryziezo hem echt heel erg vind tegen vallen. Zo een shanling lijkt mij een leuk compromie , heb ik toch nog een buisje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:43:
Ik ga in ieder geval voor de G&W 2006 amp, tenzij Thierryziezo hem echt heel erg vind tegen vallen. Zo een shanling lijkt mij een leuk compromie , heb ik toch nog een buisje :P
Aan die combo zit ik ook te denken... maar het is toch 1000 euro bij elkaar en om dat zonder garantie in china te bestellen.... mmmmmm.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

900 euro geloof ik, met douane en alles, en dan kunnen ze het misschien nog iets goedkoper maken door de waarde te verlagen.

Zoals Jeep eerder al zei, die opera consonance 120 linear is ook heel erg interessant, heb er heel veel positieve recensies over gelezen. Zou alleen echt niet weten hoe die vergelijkt met de shanling of de original... Bij ornec staat het merk opera er wel , dus waarschijnlijk kunnen ze de CDP wel leveren.

Ik zou dan mijn Cambridge set verkopen, dat compenseert het voor een goed deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik heb net even een mailtje gestuurd naar ornec, met de vraag of ze die opera cd speler kunnen leveren en hoeveel die dan zou kosten, ik heb ook gevraagd wat de verschillen tussen de original en de shanling zijn qua klank en welke het best matched met de G&W. Ohja heb ook gelijk geinformeerd over dat verlagen van de waarde voor de douane...

Dus ben benieuwd:)

• El Cid
  • Niet online
El Cid schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:04:
Zouden jullie mij mischien wat tips kunnen geven over goede en betaalbare recievers? Hij moet in ieder geval heel erg all-round zijn. Er moeten goede DAC's inzitten, want ik wil hem via SPDIF aansluiten op mijn HTPC. Daarnaast is een goede stereo weergave voor gewone muziek eigenlijk nog belangrijker. En als het even kan, moet hij er ook nog goed uitzien, want ik ben nogal een designfreak.

Eigenlijk had ik nog even willen doorsparen om een geheel nieuwe set te kunnen kopen. Dan had ik in een winkel kunnen gaan luisteren naar welke luidsprekers en recievers goed bij elkaar passen. Maar helaas is mijn huidige versterker echt naar de klote aan het gaan. Hij kraakt aan alle kanten, en soms valt het geluid helemaal weg. Daarom heb ik nu 'maar' een budget van zo'n 1000euro voor een goede reciever.
Eigenlijk vreesde ik al dat dit topic niet geschikt was voor mijn vraag. :X

Verwijderd

JA, nou goede receiver merken zijn iig denon , pioneer en marantz... tenzij je een chinees wilt? op www.dvd.nl staan recensies van verschillende receivers.

Verwijderd

El Cid schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:23:
[...]

Eigenlijk vreesde ik al dat dit topic niet geschikt was voor mijn vraag. :X
Wat wil je nog meer doen met dat ding ?

Binnen jouw budget denk ik dat de Denon 2107 2807 (sorry tiep-O) de beste prijs/kwaliteisverhouding heeft. Die heeft in ieder geval wat jij hierboven beschrijft. Qua disign moet je zelf maar kijken, want da's natuurlijk een persoonlijke aangelegenheid. Maar je krijgt wel veel waar voor je geld, goede DAC's (BurrBrown) en zelfs HDMI en scaling -> 1080 etc. + evt video-conversie van video/S-video -> HDMI/Analoog etc.

Kortom best veel voor een aanvaardbare prijs. Zie o.a. hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 13:42 ]

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:30:
JA, nou goede receiver merken zijn iig denon , pioneer en marantz... tenzij je een chinees wilt? op www.dvd.nl staan recensies van verschillende receivers.
Eigenlijk wil ik gewoon de beste geluidskwaliteit voor m'n geld. Of ik dat via een Chinees, of zelfs tweedehands bereik maakt me niks uit. Door dit draadje heb ik al wel gekeken naar die receiver van Dussun. Maar die is geheel analoog en heeft dus geen DAC's, waardoor die voor mij afvalt. Verder ben ik me niet bewust van Chinese receivers.

Verwijderd

we hadden het meer over stereo versterkers ja.

Maar om even op je vraag terug te komen, ik ben nog nooit iets tegengekomen wat aan jouw eisen voldoet. Moet er perse een radio in zitten dan? Je vraagt immer om een receiver (=geintegreede versterker + tuner).
Buiten dat is het blijkbaar bijna onmogelijk om een goede (audiofiele) stereoweergave te maken in een surroundversterker. Laat staan voor een niet onbeperkt budget. En dan ook nog iets van aan jouw gevoel voor esthetica beantwoord...

Praktisch gezien kom je di een heel eind in de richting met bovengenoemde Dussun D9 als 5.1 versterker misschien met een losse DAC ervoor zoals deze Shanling
Ga maar eens googlen wat die allemaal kan.

Ik heb ongeveer hetzelde probleem als jij: pc in de woonkamer voor film kijken en stereo voor muziek luisteren, alleen ik heb het heel anders aangepakt.

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:17:
Ik heb ongeveer hetzelde probleem als jij: pc in de woonkamer voor film kijken en stereo voor muziek luisteren, alleen ik heb het heel anders aangepakt.
Hoe dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, sorry ik moest weg... daarom liet ik je ff bungelen.

Ik heb al heel lang een hoogstaande stereoinstallatie die zeer muzikaal en ruimtelijk klinkt. Daarmee kan ik alle soorten muziek genieten, zij het renaissancemuziek, Bach, Mahler, John Lee Hooker, Dido, Rammstein, Armand van Helden, Ryuichi Sakamoto of Genesis. Daarvoor heb ik een draaitafel en buizenversterker. Maarja, niet alles kun je op vinyl kopen dus ook een cd-speler.

Punt is alleen, het is een beetje zonde om een versterker van €2400 met buizen die slijten te gebruiken voor tv kijken. Daarvoor heb ik dus ooit een Technics analoge surround receiver gekocht met 3 extra surroundspeakers om de buizen te sparen (en voor radio te luisteren) als ik film kijk. Sinds ik getrouwd (en dus verhuisd) ben heb ik de surroundspeakers verkocht (vrouwen willen geen 10 speakers in de woonkamer) en gebruik ik de receiver puur als reserve en voor muzak (en dat zuigt). TV kan dus ook over de stereo en dat is voorlopig voldoende.

Omdat dvd-spelers tot voor een jaar nogal prijzig waren en dvd-menus en reklame een pain in the *ss zijn speel ik liever vanaf de pc en stuur het signaal via een 10m lange kwaliteits s-videokabel naar de pc. Het geluid gaat gewoon naar de Logitech 5500 THX 4.1 set via 2 minijacks. En dat klinkt zeer acceptabel. Best goed eigenlijk. Alleen War of the Worlds (nwe versie) vond ik qua geluid tegenvallen omdat ikdie al in de bios gezien heb. Die bliksem knalde er niet echt uit zoals in de bios maar klonk veel wolliger. Als ik het zou willen verbeteren zou ik dus of
- de pc naast de tv moeten zettten (geen optie ivm ruimte en de kabels liggen netjes onder het laminaat) en 2 fronts over de versterker. onhandig
- een losse dvd kopen met analoog 5.1 uit die ook mijn ondertitels van de xvid weer kan geven, samen met de Dussun D9 en opnieuw een centre en sub en 2 surrounds kopen. plan a, maar duur
- of net als jij het onderste uit de kan willen met een aparte htpc, spdif uit, externe superieure dac in de versterker en kwalitatief mindere versterker vanwege budget. duur

Ik ben aan het plannen voor het 2e. Ik denk dat je meer verschil haalt uit een versterker dan uit een dac. Als je een beetje fatsoenlijke dvd-speler hebt zit daar best een redelijke dac in.

Het geluid dat uit een goede geluidskaart komt is wel zo goed dat je dat best analoog aan een versterker kunt voeren. Bedenk wel dat surroundsound andere eisen stelt aan versterking dan stereo. Surround haalt de ruimteinformatie juist uit de 5 of 7 aparte kanalen, bij stereo moet het gereconstrueerd worden uit minieme signalen die faserein weergegeven moeten worden om voor onze oren de illusie ruimte door reflekties en galm te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:03:
Ik ben aan het plannen voor het 2e. Ik denk dat je meer verschil haalt uit een versterker dan uit een dac. Als je een beetje fatsoenlijke dvd-speler hebt zit daar best een redelijke dac in.
Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde. Het systeem wat ik als HTPC gebruik, is echt een doosje van alles. Een tijdje terug had ik nog meerdere PC's 24/7 draaien, maar vanwege de energierekening en het milieu heb ik alles samengepropt in 1 doos. Ik kijk TV via de satelliet, dus hij doet onder meer dienst als decoder. De enige kast die voor mij esthetisch verantwoord was, en mij in staat stelde een echt stil systeem te bouwen, had maar 2 vrije PCI-sloten. En aangezien ik die 2 sloten nodig had voor de DVB-S kaarten, heb ik verder geen ruimte meer voor een goede geluidskaart. Nou heeft het moederbord ook audio uitgangen, maar die zijn behoorlijk brak. De enige manier om dan nog fatsoenlijk geluid te krijgen is via de SPDIF uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

El Cid schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:08:De enige manier om dan nog fatsoenlijk geluid te krijgen is via de SPDIF uitgang.
Helaas dat zelfs niet. Onboard sound doet altijd brakke resampling. Daar heb je met AC3 geen last van natuurlijk omdat het daar niet optreedt, maar bij alle stereo bronnen wel.

Enige echte andere oplossing is dan een externe geluidskaart via USB of Firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:34:
[...]
Enige echte andere oplossing is dan een externe geluidskaart via USB of Firewire.
En da's nog eens helemaal hip ook ;)

Overigens wil ik wel toevoegen dat het wel vaak een verbetering is om gebruik te maken van de spdif ipv de analoge uitgangen van de onboard geluidskaart. Dit verschil is merkaar omdat je je onboard niet de D/A conversie + versterking laat doen, maar helemaal op-en-top zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
deepspace schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:34:
[...]

Helaas dat zelfs niet. Onboard sound doet altijd brakke resampling. Daar heb je met AC3 geen last van natuurlijk omdat het daar niet optreedt, maar bij alle stereo bronnen wel.
Volgens mij stuurt mijn moederbord het pure 44.1KHz geluid door SPDIF, zonder resampling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ie dat niet doet. Welk MB/chip heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:08:
Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde. Het systeem wat ik als HTPC gebruik, is echt een doosje van alles. Een tijdje terug had ik nog meerdere PC's 24/7 draaien, maar vanwege de energierekening en het milieu heb ik alles samengepropt in 1 doos. Ik kijk TV via de satelliet, dus hij doet onder meer dienst als decoder. De enige kast die voor mij esthetisch verantwoord was, en mij in staat stelde een echt stil systeem te bouwen, had maar 2 vrije PCI-sloten. En aangezien ik die 2 sloten nodig had voor de DVB-S kaarten, heb ik verder geen ruimte meer voor een goede geluidskaart. Nou heeft het moederbord ook audio uitgangen, maar die zijn behoorlijk brak. De enige manier om dan nog fatsoenlijk geluid te krijgen is via de SPDIF uitgang.
Oftewel: je hebt vantevoren niet goed uitgedacht en nu heb je jezelf in de hoek gezet. Verkeerd mobo dus eigenlijk want de pc's die ik heb hebben zeer goed onboard geluid. Niet audiofiel, maar dat hoeft ook niet voor film (had ik al uitgelegd^^).

Ik kijk ook via satelliet, maar gewoon via decoderkastje. Op pc zul je wel makkelijker gratis kanalen kunnen kijken, maar ik vind het best zo (zonder upc). Maar of je nou een externe geluidskaart of een externe dac moet gebruiken... tja, dat is jouw keuze.

Edit Sorry, ik bedoelde het niet om je af te zeiken alleen dat je soms niet alles optimaal kùnt kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
deepspace schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:58:
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ie dat niet doet. Welk MB/chip heb je?
Er zit een VIA Envy chipset op mijn moederbord, die bit-accurate-transfers ondersteund. Dit heb ik speciaal zo uitgezocht omdat ik wist dat ik geen ruimte ging hebben voor een apparte geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:03:
[...]

Oftewel: je hebt vantevoren niet goed uitgedacht en nu heb je jezelf in de hoek gezet. Verkeerd mobo dus eigenlijk want de pc's die ik heb hebben zeer goed onboard geluid. Niet audiofiel, maar dat hoeft ook niet voor film (had ik al uitgelegd^^).

Ik kijk ook via satelliet, maar gewoon via decoderkastje. Op pc zul je wel makkelijker gratis kanalen kunnen kijken, maar ik vind het best zo (zonder upc). Maar of je nou een externe geluidskaart of een externe dac moet gebruiken... tja, dat is jouw keuze.
Je weet niet wat je zegt. Ik heb echt heel lang zitten wikken en wegen over mijn systeem. Zoals vaak, kon ik mijn wensen niet 100% vervullen. Het ene gaat vaak ten koste van het ander. Prestaties vs energieverbruik, hitte vs lawaai, etc. Zeker omdat ik alles ook op Linux wou hebben werken, was het hard zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

El Cid schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:10:
Er zit een VIA Envy chipset op mijn moederbord, die bit-accurate-transfers ondersteund. Dit heb ik speciaal zo uitgezocht omdat ik wist dat ik geen ruimte ging hebben voor een apparte geluidskaart.
Ah, dan is er niks aan de hand :) Houden zo! Al had een USB oplossing je meer keuzevrijheid gegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 11-08-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, bericht aangepast.

Heb je dezenu al gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.chinese-hifi.co.uk/shanling/49_1_b.jpg
249 GBP incl verzenden

Power output: 50W×4/8Ω RMS
Working voltage: 230V +/- 1
The decoder for four format in the domestic that include the DTS/Dobly Digital/Prologic II/DTS-ES/Dobly Digital EX/HDCDsignal decode.
Use the top class chip of American Crystal company for audio decode, them is CS4926,CS8415 and CS4228A.
It's adapt to play the AV Home Theater system.
Weight: 12 kg

Is op zich niet echt duur en ziet er ook niet verkeerd uit. Ik had het zelf trouwens eerst ook verkeerd gezien. Ik denk dat ie het wel uithoud tegenover een Denon hoor. Wat is er bijzonder aan Denon? Ik snap niet helemaal waarom mensen denken dat dat zo'n topmerk is hoor. Gewoon betere Japanse hifi zoals er wel meer zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Geen verontschuldiging nodig hoor. Had het niet als afzeiken opgevat, en bovendien kan ik wel wat hebben. :)
Heb je dezenu al gezien?
[afbeelding]
249 GBP incl verzenden
Ja, die had ik al gezien. Maar ik zie nu pas dat het ook een versterker is. Althans, dat lijkt de " Power output: 50W×4/8Ω RMS" te impliceren. Daar had ik aanvankelijk overheen gelezen. Ik dacht dat het een pure decoder/DAC was, die nog een apparte versterker nodig had. Dus dat je doelde op deze, in combinatie met de analoge Dussun D9.

Jammer dat je deze Chinees niet even zomaar kan beluisteren. Maar jij denkt dat ie zich goed staande houdt tegen bijvoorbeeld die Denon receiver die hierboven wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat je voor dat geld een net zo goede normale receiver kunt kopen. Decoder chipjes zijn niet echt het nieuwste van het nieuwste meer, en specs zijn nu ook niet zo overdonderend. Voor 370 euro (en dan is ie nog niet thuis en zonder belasting en invoerrechten) kun je dan beter een up-to-date model van bijvoorbeeld Denon kopen. Heb je up-to-date techniek en de DAC's zullen echt niet onder doen voor deze chinees. In dit geval lijkt het me dus totaal niet zinvol.

[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 11-08-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
*zucht*

http://chinese-hifi.co.uk/melody.htm

Ik ben verliefd.

O+

Niet dat ik nu opeens voor een buizenversterker ga hoor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door El Cid op 11-08-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag net deze Denon AVR 1705 voor €250. Is dat niks voor je?

misschien kun je wat vinden op 1 van deze fora:
http://www.avtalk.co.uk/f...hread&frm_id=3&rid=0&SQ=0
http://www.dvd.nl/forum/viewforum.php?f=54
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=19.0

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:30:
Ziet er goed uit. Maar op het moment heb ik geen tijd om een en ander te beluisteren. Mischien dat ik er nog eens naar kijk als ie er over 2 weken nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jeep, Heb je de Meixing MingDa MC-Phono 2006 al opgemerkt? Is net nieuw, maar ziet er heel interessant uit, lijkt mij leuker dan de dussun u3 omdat het een buizen pre is! Heeft ook een apart staande voeding!

http://www.ornec.com/product/EU/100375/

Ik heb de laatste paar dagen weer serieus naar mijn platenspeler geluisterd, en ben echt aan het genieten, en dat met een simpel NAD pp1 phono trapje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
El Cid schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:46:
[...]

Ziet er goed uit. Maar op het moment heb ik geen tijd om een en ander te beluisteren. Mischien dat ik er nog eens naar kijk als ie er over 2 weken nog staat.
Voor 30 euro meer heb je de 7x80W Marantz SR4600 reciever / versterker nieuw uit de winkel, kijk eens bij de lokale mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:30:
De Denon 1705 heb ik hier gehad en binne een week terug gebracht, dat ding ruisde veelst erg :(. Ik heb hem omgeruild voor de iets duurder model 1905 die stukke lekerder klinkt.
BTW 250 euro voor een tweedehandse denon 1705 8)7
Dat ding koste 2 jaar geleden 270 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik heb ook niet beweerd dat het een goed apparaat is! :/
Dat zal ik ook niet snel doen van een Denon. Ik bedoelde het trws ook niet alof je dit ook voor stereo zou kunnen gebruiken, ik had egenlijk alleen naar de aansluitingen/mogelijkheden gekeken. Zo zie je maar weer, nooit alleen naar de specificaties kijken, dan ga je geheid de mist in.

@Robert 1325
ja, half voorbij zien komen, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in Ming Da. Ik had die 767 al eens zien staan bij degene van wie ik mijn draaitafel kocht. Hij raadde het me af, hoewel hij hem over had (ja, er zijn nog eerlijke mensen). Hij zei dat hij bromde omdat de aardig niet klopte. Dat heb ik onlangs dus meerdere keren gelezen dat het ontwerp gewoon niet klopt. Gevonden: quote van Röhren und Hören:
MeiXing hat eine uralte Schaltung aus den 60ern genommen, die in dieser Form auch schon mal in den 80ern von der Elektor veröffentlicht wurde.
Konzipiert allerding für die ECC83! Das einzige was die Chinesen geändert haben, war die Anoden- und Kathodenwiderstände neu zu dimensionieren. Nicht berücksichtigend, das die aktive RIAA-Gegenkopplung nur in Verbindung mit dem 2k2kOhm-Kathodenwiderstand der ursprünglichen Schaltung funktioniert.
Komplett weggelassen wurde dann auch gleich die sinnvolle Eingangsbeschaltung der ersten Stufe.
Nachdem ich jetzt alles noch mal neu aufgezogen habe klingts.... Shit happens.
Dat houd voor mij in dat je dus niet weet hoe je een goede phono-pre moet maken - duur of goedkoop. Dan kun je er wel een stapel buizen tegenaangooien in een nieuw ontwerp maar ik krijg er daardoor geen vertrouwen in.
Een goed ontwerp is meestal misleidend eenvoudig; eenvoud is het kenmerk van het ware.

Bovendien is hij nog behoorlijk duur en zwaar (komt op totaal €700), spuuglelijk met die vensters (zwart met goud is voor patsers, hoerekassie kijke). En niet instelbaar.

De Dussun heeft als voordeel dat je de afsluitweerstand veel beter kunt afstellen op je element. (de Ming Da helemaal niet: alleen 100Ohm). Dat is bij menig (vooral duur) element een must. En aangezien ik zo al 3 elementen heb...

Verder weet ik niet zo zeker of ik wel een buizen prepre wil. Ik was laatst in Utrecht bij Wilbert Hifi en daar hadden ze helemaal geen buizen prepre's uit principe. 'Niet stil genoeg' was het commentaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, en die U3? hoe klinkt die? ik zag hem wel staan bij cattylink in de prijstlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlgs mij erg goed
Beter iig dan de Lehman Blackcube SE die ik op het oog had. Volgens deze tenminste.
Vielleicht lags an der späten Stunde, aber der Korsun deklassiert den BC deutlich. Das MC war jetzt auch gehörmässig gut abgeschlossen. Der BC hat einen weichen, warmen unteren Bereich - das gefällt mir ausserordentlich. Aber der Korsun zeigt, dass das quasi wie mit dem Quast aufgertragen ist. Das Orchester fächert sich prima auf, da sitzen scheinbar mehr Instrumente. Das große Orchester wird viel eher fühlbar. Das es so einen Unterschied macht hätte ich nicht gedacht. Und ehrlich gesagt gefällt mir der kleine BC optisch viel besser.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 18:30 ]

Verwijderd

oh, das wel een leuke phono stage dan, bij cattylink is die toch nog te koop? Dan ga ik daar na de versterker/cd speler upgrade voor sparen.... PFFF, zo blijf ik doorgaan.

Hoeveel zijn de douane kosten nou ongeveer? is er daarin ook nog verschil tussen versterker , cdp of een stekkerdoos ( G&W tw 3 SE ) ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zo blijf je doorgaan. Alleen wel een stuk goedkoper en beter dan ik begonnen ben.

Voor douanekosten moet je gewoon de douane bellen. Maar invoerrechten zijn peanuts (paar %) vgl met de BTW (19%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via audioforum.be de buizenamps "ontdekt" van DARED

verkoopt ook amps in de prijscategorie van Prima Luna ed.
heeft er toevallig iemand ervaring met DARED? en of deze prijs kwaliteit meer of minder zijn aan te raden dan PL I/II

hier enkele links

http://www.hayendaudio.nl/winkel/index.html

http://www.qualityhifi.nl...ker:_Dared_uit_China.html

greets, s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ziet er iig mooi uit. De prijs ook, voor de verkoper dan :(
Hayendaudio is ook de importeur van Cayin Spark. Even een vergelijk:
A300B €3680 (Ornec €1050)
CDT-17A €2500 (Ornec €660)
HA1-A €950 (Ornec €260)
Maar dan heb je ook mooi 2 jaar garantie. Dat wil niet zeggen dat het niet reeele prijzen zijn, maar waar je in het westen allemaal extra aan moet betalen....

Nu wil dat nog niet perse wat over Dared zeggen, maar wel over het prijspeil van HEA. Voel jij ook al die knoop in je buik?

@Blobber:
ja ok, maar de importeur koopt groot in en verzend per zeevracht (normaal gesproken). En ook Ornec maakt er winst op. Dat zegt toch wel iets over waar al dat geld heengaat. Niet dat ik een ander zijn boterham niet gun, maar zoveel hoeft er nou toch ook niet bovenop? En ze mogen er ook wel gewoon eerlijk over zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:27:
HA1-A €950 (Ornec €260)
Maar dan heb je ook mooi 2 jaar garantie. Dat wil niet zeggen dat het niet reeele prijzen zijn, maar waar je in het westen allemaal extra aan moet betalen....

Nu wil dat nog niet perse wat over Dared zeggen, maar wel over het prijspeil van HEA. Voel jij ook al die knoop in je buik?
Dan moet je er wel bij zeggen dat je bij Ornec nog een flink bedrag aan transportkosten + invoerrechten moet betalen.
Maar zelfs dan blijft er een substantieel verschil over ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:27:
HA1-A €950 (Ornec €260)

JUIST! daarom dat ik ook 2de hands aan het rondkijken ben naar interessante koopjes.
Want geef toe..zonder technische kennis is china-import een beetje 'not done' ... ik denk bvb maar in het geval de amp geen autobias heeft...-of kan de eerste beste doe-hetzelver deze even fine-tunen?? of zijn deze mensen vh forum allen ing.electronica :) - daar zit bij mij dus een beetje het dubbel gevoel en heb ik in beide gevallen 'een knoop in mijn buik'

Aan gezien mijn speakers >90dB (91dB meer bepaald) en >4Ohm (6Ohm meer bepaald) zitten ben ik dus opzoek na jouw advies naar single-ended triode amps met dubbele trafo's :) Heeft er soms iemand de Cayin 743D al beluisterd/besteld via de powerbuy/....

Om nog even terug te komen op mijn vorig vraagje...wat denken jullie van de 'budget amps' van Dared (+-1000 euro) betere elektronica dan de PLI/II of wat valt er te verwachten?

greetz, s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 'autobias' schijnt niet altijd zo super te zijn. En als het goed is zijn ze al wel ingesteld (maarja, met hoeveel aandacht?). Bij Cayin kun je de bias met een klein schroevendraaiertje zo van de buitenkant aan de bovenkant instellen en bij Classic (ook) zit er zelfs een analoge Volt-meter op met een knopje per buis zodat je hem perfect in kunt stellen. Dus als de bias wat verloopt met de tijd kun je zo bijstellen.

Ik durf gewoon die Yarland wel aan omdat ik iemand ken die daar ooit nog voor geleerd heeft en dat hardstikke leuk vind. En ik ben zelf ook niet meer zo bang om de schroevendraaier/soldeerapparaat ter hand te nemen (als ik het maar ff weet).

Ik kan je vraag niet beantwoorden (dat snapte je al :P) maar waarom niet ff googlen? dat doe ik ook steeds en dan kom je toch een hoop te weten.
bron
Questo integrato ha un suono tipicamente "valvolare" molto rotondo , corposo e piacevole all'ascolto ...

Adatto alle persone che amano la dolcezza e ascoltano per lunghi periodi la propria musica preferita.

Non affatica mai e se avete diffusori particolarmente secchi e vi occorre un po di morbidezza questo e l'ampli che fa per voi ... io amo molto questo tipo di suono ...
Deze geintegreerde versterker heeft een typisch 'buizengeluid': heel rond, volumineus en rustig in het hoog.
Geschikt voor mensen die van rond geluid houden en langere tijd naar hun favoriete muziek willen luisteren.
Niet vermoeiend en goed combinerend met luidsprekers die een droog geluid hebben en daar een beetje zachtheid voor je in kunnen brengen. Ik hou erg van dit type geluid.
(ff vertaald uit de losse pols, ik heb nooit italiaans geleerd).
Tussen de regels door lezend: een typisch buizengeluid (op de negatieve manier). Een stukje verderop staat ook wat over terughoudend in de bas.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 16:17 ]

Verwijderd

Thierryziezo : heb jij je G&W versterker al ontvangen? Zo ja, hoe bevalt die?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb in ieder geval binnen een paar weken dit beestje thuis staan:

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/UcD-kast.jpg

En nee, het is geen minimac ;)

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 24-08-2006 13:36 ]

Verwijderd

mystery kast?

Ik hoop vandaag mijn Yarland FV-34A te mogen ontvangen met G&W netfilter

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd

Nee hoor is geen mystery kast, de kast (+ eventueel inhoud, UCD class-D versterker) is van http://www.hexateq-av.com/. Volgens mij heeft de eigenaar ingezien dat er behoefte is aan mooie alu profielen/ behuizingen.

[off-topic]
volgens mij zit hij in Belgie, aangezien ik ooit in het verleden hem gesproken heb.
[/off-topic]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:57:
Nee hoor is geen mystery kast, de kast (+ eventueel inhoud, UCD class-D versterker) is van http://www.hexateq-av.com/. Volgens mij heeft de eigenaar ingezien dat er behoefte is aan mooie alu profielen/ behuizingen.
Klopt allemaal ;) In inhoudt echter gaat grotendeels afwijken van de standaard bezetting :)
[off-topic]
volgens mij zit hij in Belgie, aangezien ik ooit in het verleden hem gesproken heb.
[/off-topic]
Klopt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Weer een dag verder en een zending rijker :) (en €109 armer maar dat ga ik nog uitzoeken).
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/696/1verpakkingtripleboxis6.jpg
Ik had vandaag echt een <+:) gevoel.
Echter de duvel scheit altijd op de grote hoop... mijn Audio Note Oto SE is na 4 maanden eindelijk gerepareerd en nagekeken. Kreeg net een telefoontje terwijl ik net de Yarland aan het neerzetten ben. Nou dan kunnen we heel snel vergelijken (maar ik laat m lekker ff daar staan want geld is op )

Nu interessanter verhaal:

De doos is aangerand door de douane zie ik nu: er zit een messteek door alle 4 dozen heen
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/5870/2metdankaandedouanexf5.jpg
Ze hebben tot in het doosje met buizen gestoken maar niks geraakt gelukkig.
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/1773/4doosyarlandnofllz5.jpg
Ze maken het dus niet even netjes open maar steken er gewoon een gat in. 'T is geen pak coke! 7(8)7

Zo. Alles neergezet, filter, kabels eraan. Cd-speler aangesloten, speakers... foto's gemaakt van de hele zendingAfbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/2938/5dehelezendinguitgepaktpt0.th.jpg.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8407/14fv34aiiidetailvoorkantoy7.jpg
*klik* ik doe hem aan...
...niets... :/

Geen gloeien, geen warmte geen plop. :? *zweet* :X
Misschien los contactje? Bel de oude elektronicus die nog buizen op school geleerd heeft,... niet thuis. Slik. Wat nu.
Dan zelf maar nalopen, hmm, misschien een socket van netfilter niet goed: geswitched: hey, aardelampje brand toch groen. Nog niks. Hmm, kabel? Hmm, zit wel wat los achterin.
Versterker gedraaid, ff flink die kabel erin gedouwd. Hey... hij kan nog verder... :o

*klik* JA! Het begint te gloeien. Ohhhh, wat mooi. O+

1 minuutje opwarmen moet genoeg zijn na deze hoogspanning... en ja, Katie Melua begint te zingen. Wat heet zingen... het klinkt nu al mooi
Ja maar,.. hij moet toch eerst inspelen en opwarmen enzo? Nee hoor, het klinkt direct al erg goed. Vele malen beter dan mijn 80W (T)echniks receiver. Er zit wel een scherp randje op het hoog, maar zo zingt Katie Melua ook wel. Bas is niet superstrak, maar wel lekker. Het klinkt nu al lekker vloeiend en natuurlijk. Zometeen ff Rammstein opzetten...

CD is afgelopen. Hij bromt heel iets, als ik hem vol open open of dicht draai kan ik het net horen. Wel hoor ik heel af en toe een zacht scherp fluittoontje. Er zit blijkbaar iets niet helemaal goed vast.

De volumeknop gaat trouwens traploos en lekker soepel. De ingangskeuze heeft een lekkere stevige klik.
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/2323/11yarlandfv34aiiiachterondermv0.th.jpg
De speakeraansluitingen zijn lekker stevig. Frontje is mooi afgewerkt. Hij heeft ook een CE stickertje op de onderkant (als dat echt is tenminste, ze plakken het overal op ).

Zo nu nog een shot van de hele setup nu.
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8492/13helesetspelendnoflqc3.th.jpg

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

109 euro? zeker douane kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonge, daar ben je nog ff zoet mee die foto's erin zetten!

Yup, BTW + invoer. Maar vlgs mij is het teveel. Anyway, alles werkt prima en dat wist ik vantevoren dat ik de kans liep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOzo, die versterker ziet er voor dat geld echt super uit!, klinkt ie een beetje aardig met rammstein? En is dat een von masoch power cable?

Ik heb gister de dussun v6i gehoord, gaf een heel mooi stevig geluid met veel rust maar was kil. Vond mijn cambridge set eigenlijk muziekaler klinken. Ik kan waarschijnlijk beter goede bekabeling kopen om dit wat ik nu heb te optimaliseren... En ik zou ook nog wel een phono stage willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Feli man! Ziet er mooi uit voor een buizenamp ;) Lekker simpel en basic.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:18:Er zit wel een scherp randje op het hoog, maar zo zingt Katie Melua ook wel.
Je kun nog zo'n zachte amp hebben, dat scherpe gaat bij Melua er niet af hoor. Het zit gewoon in de opname. Geen rede tot zorgen dus.

Misschien dat dingen als brom en fluiten nog verdwijnen als de buizen ingespeelt raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:21:
[...]

De Denon 1705 heb ik hier gehad en binne een week terug gebracht, dat ding ruisde veelst erg :(. Ik heb hem omgeruild voor de iets duurder model 1905 die stukke lekerder klinkt.
BTW 250 euro voor een tweedehandse denon 1705 8)7
Dat ding koste 2 jaar geleden 270 euro.
Hey, ik heb toevallig sinds een tijdje dezelfde receiver en hier ruist ie totaal niet, en klinkt erg lekker. mss produktiefoutje?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat is een Von Masoch vc2 netsnoer cq tuinslang. En Rammstein klinkt ook goed :) Klinkt echt overtuigend. Vergeleken met mijn Audio Note is de bas wat terughoudend, maar het knalt er wel uit, en als er inzit hoor je het wel. Dit in tegenstelling tot die 80W receiver (die op zich niet echt slecht is) maar daar leek wel helemaal geen bas in te zitten. Het klinkt gewoon heel neutraal zo, maar dan wel heel muzikaal en ruimtelijk (dat begint nu wel te komen).

Over dat brommen en fluiten: ik noem dat juist omdat het dingen zijn die je bij een slechte/ slecht gebouwde buizenversterker kunt verwachten, maar ik bedoel dat het juist heel erg meevalt. Ik heb toch speakers met een behoorlijk hoog rendement maar ik hoor de dimmer van het lampje op de speaker harder en indringender dan de heel zachte brom uit de basspeaker. Dat fluittoontje is net iets harder maar ik heb het nog maar 3x gehoord en voor hoogstens 1 seconde. Niet echt een probleem dus. De versterker is juist erg stil. Zelfs als ik hem helemaal opendraai hoor ik totaal geen ruisen.

Bedenk ook dat doordat ik nu een paar goede speakerkabels mis en interconnect voor LP dat ik niet echt kan vergelijken met de normale situatie. Wel zit er nu een goed powerfilter voor, dat werkt dan weer positief. Maar sinds ik hem aangezet heb mis ik mijn €2400 Oto SE veel minder. Het komt er toch zeker voor 90% in de buurt (voor minder dan 1/10 van het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Leuk om dat te horen, dat had ik echt niet verwacht van zo een goedkope buizen amp! Waarschijnlijk zal ik het geluid leuker vinden dan dat van de dussun v6i, die behoorlijk saai maar heel mooi klinkt :) .

Denk je dat zo een ding mijn B&W dm603s3 vloerstaanders kan aandrijven? ze zijn geloof ik 90db in 8 ohms. en ik draai in een kamer van 4 bij 4 ( ja ik weet het, veel te klein voor die speakers) .

Dan kan ik switchen tussen mijn cambridge en deze ....

ik heb gehoord dat buizenamps moeilijk zijn om te matchen met speakers dus het blijft natuurlijk een grote gok.

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier past maar een reactie op

:9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:18:
Zo. Weer een dag verder en een zending rijker :) (en €109 armer maar dat ga ik nog uitzoeken).

Knip
Dat ziet er echt perfect uit!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Wat was je nou in totaal kwijt voor de Yarland? Ik neem aan dat die € 109 import heffing voor de totale zending is? Dat is dan natuurlijk wel bitter op een versterker van € 139 of waren de andere onderdelen ook erg prijzig?

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu mijn vaders audion 300B mono blokken aangesloten op mijn B&W's, De buizen zijn wel op, maar het klinkt echt heel mooi! Heel dynamisch en veel meer diepte, en vooral de stemmen ...

Zo een yarland pro 200se zal dus zeker niet verkeerd zijn , Mijn pa's mono blokjes zijn 25 watt per kanaal. Maar hoef ze maar een kwart open te draaien in mijn kleine kamer. Heb er ook geen voorversterker voor dus het laag moet ook nog iets strakker en beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog even een foto gemaakt van de binnenkant. Indrukwekkend. Indrukwekkend leeg.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/2015/15yarlandfv34aiiiinsidels1.th.jpg
Wel netjes afgewerkt, het soldeerwerk ziet er erg netjes uit (beter dan ik soldeer :P), Wima MKP condensators, Alps potmeter en die 2 dikke zijn 220 µF.

Ik heb dus
Yarland FV-34AIII Tube Amplifier 230V version à €139
G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) à €65 16kg
VC-2 Schuko Power Cable 1.5 Meter à €26
verzendkosten €135 (totaal 22kg)
invoerrechten en BTW (+ ?) €109

@Robert1325
Waarom zijn buizenamps moeilijk te matchen met speakers? Ik denk dat dat best goed zal matchen met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ergens gelezen, maar nu ik mijn pa's 300B's hoor geloof ik daar niet zo meer in. Heb ze nu net aangesloten op het voorversterker gedeelte van mijn cambridge. Klinkt gewoon hetzelfde als mijn cambridge normaal.... I

k ben nog steeds rustig aan het nadenken over wat ik ga doen , ik heb nu wel genoeg geld bij elkaar gespaard om wat moois te kopen , vooral als ik mijn oude versterker verkoop. Weet nog niet of ik beter voor een hele mooi versterker kan gaan of een iets mindere en een mooie chineese cd speler. De dussun v6i klinkt wel veel preciezer en strakker dan de 300B's . Maar er komt veel te weinig emotie van de muziek over vergeleken met de 300B's of mijn CA 640A.

Ga zo een film kijken met de 300B's , kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:26:
[afbeelding]
Wel netjes afgewerkt, het soldeerwerk ziet er erg netjes uit (beter dan ik soldeer :P), Wima MKP condensators, Alps potmeter en die 2 dikke zijn 220 µF.
Zeker netjes :) Mooi afgeschermde kabels, net PCB. Maar om die elko's nu dik te noemen ;) Echte monsters zijn het niet natuurlijk. Hoeft ook niet natuurlijk. Mijn nieuwe amp krijg in verhouding eigenlijk ook niet veel meer. Hoewel het voor brom misschien van voordeel is om een grotere elko te gebruiken. Echter is een buisvoeding vaak wat complexer dan die van een normale amp, en zijn er dus wat meer factoren van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik ben opzich wel geinteresseerd in een Dussun DS99. Die is 170 euro. Is die inkoopactie al afgelopen? En hoeveel mensen hier doen er aan mee? T DVD.nl forum is oeoa manier offline ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De powerbuy is nu al een tijdje voorbij , jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de powerbuy is al zo'n 2 weken afgelopen. Maar dat maakt niet echt veel uit hoor. Je kunt ook gewoon de today only bijhouden dan heb je bijna netzoveel korting.

Robert, je zou deze eigenlijk eens moeten proberen. Ik weet eigenlijk niet zo zeker wat ik met deze ga doen omdat ik mijn eigen versterker heel binnenkort weer terug heb. Als ie nieuw is kan ik hem ook nog goed verkopen.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook verlokkelijk om eens lekker te gaan tuberollen. EL34 buizen kosten echt weinig, 2x €10 voor EH en 2x€12 voor JJ. Dat is beter te doen dan een paar 300B's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik weet niet wat ik kan verwachten met zo een versterker, ik zag ook mooie el34 buizen versterkertjes van cayin staan op ornec. Heb net de film jarhead met de 300B;s gekeken en vond het wel een hele vooruitgang , Mijn eigen versterker is zo onrustig.

EDIT: de buizenamps van image zien er ook wel interessant uit...

http://www.ornec.com/product/EU/100288/
http://www.ornec.com/product/EU/100286/

En de cayin 265ai , heeft een hele goede recensie gehad, is een solid state klasse A met 40wpc. http://www.ornec.com/product/EU/100079/

http://www.hometheaterhif...ted-amplifier-3-2004.html
http://www.audiocostruzio...pli/cayin265/cayin265.htm

Maarja, geen buizen amp, dus dan loop ik al gouw een risico dat het kil kan gaan klinken ( volgens mijn smaak dan ) Die dussun v6i was dus echt mijn smaak niet.

ps. Mingda , wat was daar ook alweer mis mee? ik zie heel veel positieve reacties op ornec en ze zijn best laag geprijst.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ff niet meer wie, maar die ging de G&W 2006X bestellen. Ik denk dat die veel muzikaler is. Wacht maar eens af tot hij zijn bevindingen geeft.

Meixing scharrelt zijn ontwerpen overal vandaan en bouwt dat dan gewoon. Goedkoop, van binnen niet echt goed afgewerkt soms zonder er echt veel bij na te denken lijkt het. Dat kan best goed gaan, als je weet wat je zoekt (en niet het goedkoopste uitzoekt?). Maar ik vind ze ook echt niet mooi. En andere merken hebben vergelijkbare dingen.
Fixeer je ook niet op losse voor en eindversterker want dat is alleen handig om de einversterker dicht bij de speakers te kunnen plaatsen. Het geluid wordt er niet beter van.
Lees nog maar eens een eindje terug in dit topic, daar geef ik al aan waar je naar moet kijken:triode, single ended, liefst 300B (10W), 2A3 (3W) of 845 (20W), dubbele trafos enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo , de topic starter heeft die versterker besteld, wel benieuwd wat hij ervan vind...

Ja, meixing heeft heel veel keuze , dan zullen er vast wel een paar dingen tussen zitten die niet echt geweldig zijn. Ik was zowieso al van plan om een geintregeerde te kopen, anders moet je weer een extra paar goede interlinks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, ik heb nu ook een omschrijving gevonden van de EL34-B buizen die er in zitten:
EL34 B - 14,00 - Shuguang - Electron Tube (dikkere EL34 - mooi helder en toch warm, iets helderder dan EL34A)
EL34 A - 12,00 - Shuguang - Electron Tube (echt een warm klinkende EL34, die toch mooi helder blijft)
Dus dat klopt wel met mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, en denk je dat het de moeite waard is om een iets duurdere el34 amp te kopen, of kan je dan beter gelijk voor een 300B gaan?

Net de platenspeler op de 300B's aangesloten, Girl from ipanema erop, MUZIEK! Ik heb alleen geen mooie phono stage (NAD voorversterker waar een pp1 in zit)

Die Yarland FV-34C III krijgt heel veel positieve reacties op ornec , vraag mij af of er grote verschillen tussen de goedkope yarlands zijn. Ook een leuk idee is om zo een goedkope yarland en een dussun u3i te kopen, dan zit je denk ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
Eerder in dit topic zijn de UCD modules naar voren gekomen, deze lijken me erg interessant om een mooie versterker mee te bouwen. Het valt me alleen op dat de meeste kits en bouw schema's uitgaan van enkel een versterkings gedeelte, dus zonder volume regeling.
Ik heb momenteel een CA 640A en zag de reactie van robert 1325, waarin hij aangaf dat het geluid met de 640A als pre en zijn buizen mono blokken hetzelfde is als met de 640A.

Kopen de meeste mensen een deftige voorverster incm. UCD mono blokken? Of zijn er ook oplossingen voor volume controle in twee mono blokken / dual mono configuratie?
Ik neem aan dat de 640A als pre icm twee UCD mono blokken weinig verbetering geeft t.o.v. de 640A?

Edit: evntueel overweeg ik ook de stap naar 5.1 met twee mono blokken voor de fronts icm. met een receiver.

[ Voor 7% gewijzigd door Ewoutb op 28-08-2006 15:00 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk meer power, Maar een voorversterker is vaak veel moeilijker om goed te maken. Er zaten wel wat verschillen, zoals iets meer helderheid en diepte, maar verder klonk het een stukje vlakker. de bas was ook heel onduidelijk en modderig.

Ik heb wel is een buizen voorversterker met transistoren eindblokken gehoord en dat leverde een veel beter geluid op. Dus als je van die UCD blokken wilt kan je volgens mij beter doorsparen voor een leuke geintregeerde of UCD en een goede voorversterker.

Verder weet ik zelf niet veel van die UCD blokken dus het kan ook dat ik er volledig naast zit....

Edit: net nog even een stukje over die G&W 2006 gelezen op de pagina van G&W >:) en bij de aanbevolen combo's staan B&W en Rogers speakers. HMMMMM

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Veel mensen met een UcD gebruiken gewoon een simpele potmeter als "voorversterker" ;) Ik ga zelf een wat ingewikkelder exemplaar maken uiteindelijk. Dat vooral omdat ik alles balanced wil hebben, en een kant en klare balanced voorversterker is vrijwel niet te krijgen (en het is natuulijk fun om te maken).

Ik denk zeker wat de UcD's beter zullen klinken dan de 640A. Als ze het tegen amp van meerdere K EURO's kunnen opnemen, dan ook met een 640A (no offence natuurlijk ;) ). Is denk ik een kwestie van uitproberen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de set hoe groot het verschil zal uitvallen. Misschien vind je de UcD sound wel niks..

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 28-08-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een potmeter zou een veel beter idee zijn, want de 640A haalde de 300B blokken helemaal terug naar een lager niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb hem inderdaad besteld, maar nog steeds niks ontvangen. Ik hou jullie verder op de hoogte!

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dankje, dacht even dat je ons vergeten was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
deepspace schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:10:
Veel mensen met een UcD gebruiken gewoon een simpele potmeter als "voorversterker" ;) Ik ga zelf een wat ingewikkelder exemplaar maken uiteindelijk. Dat vooral omdat ik alles balanced wil hebben, en een kant en klare balanced voorversterker is vrijwel niet te krijgen (en het is natuulijk fun om te maken).

Ik denk zeker wat de UcD's beter zullen klinken dan de 640A. Als ze het tegen amp van meerdere K EURO's kunnen opnemen, dan ook met een 640A (no offence natuurlijk ;) ). Is denk ik een kwestie van uitproberen. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de set hoe groot het verschil zal uitvallen. Misschien vind je de UcD sound wel niks..
Lever je met een dergelijke potmeter veel in in kwaliteit? Een voorversterker is er toch niet voor niks neem ik aan :-) Een potmeter is enkel handig bij een dual mono of stereo kast lijkt me, twee mono blokken met twee potmeters lijkt me niks!
Ik ging er zelf eigenlijk ook wel vanuit dat een UCD400 mijn 640A volledig zou wegspelen, ik heb ze alleen nog niet kunnen beluisteren... dat kan volgens mij ook maar op een beperkt aantal plaatsen in Nederland :(

Zijn er in Nederland veel bedrijven die UCD kits aanbieden? Ik heb tot nu toe alleen http://www.hexateq-av.com/intro.html gevonden, zeer mooie behuizingen en samengestelde kits! Mijn voorkeur gaat wegens beperkte ervaring wel uit naar een kit.. kan ik niks vergeten ;)

@ Robert, jouw ervaring is voor mij iig wel zeer bruikbaar, ik weet dat ik dus geen gebruik moet gaan maken van het voorversterk gedeelte van de 640A! Alleen zover ik weet zijn er geen *betaalbare * geintegreerde UCD oplossingen op de markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewoutb, ik heb even opgzocht en ik denk dat deepspace een passive volume control ( of passive pre-amp bedoelde) die kan je zelf bouwen :

http://www.dact.com/html/passive_preamp.html

of kant en klaar kopen (moet er denk ik een interlink tussen) Zijn ook wat duurder
http://www.stereophile.com/amplificationreviews/604placette/

en er zullen vast wel voorgemonteerde zonder behuizing te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

UcD kits zijn er niet zoveel helaas. Ik ga zelf inderdaad zo'n hexateq kast gebruiken, echter niet met standaard UcD amp. Als ie klaar is wil ik best wel een keer langskomen om het te showen :P

Je hoeft trouwens geen twee potmeters, een stereo pot is voldoende. Dat is dan inderdaad een passive pre-amp. Sommigen zweren erbij. Ik zelf heb daar nog wel wat vraagtekens bij in sommige gevallen.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 29-08-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:54:
ok, en denk je dat het de moeite waard is om een iets duurdere el34 amp te kopen, of kan je dan beter gelijk voor een 300B gaan?

Net de platenspeler op de 300B's aangesloten, Girl from ipanema erop, MUZIEK! Ik heb alleen geen mooie phono stage (NAD voorversterker waar een pp1 in zit)

Die Yarland FV-34C III krijgt heel veel positieve reacties op ornec , vraag mij af of er grote verschillen tussen de goedkope yarlands zijn. Ook een leuk idee is om zo een goedkope yarland en een dussun u3i te kopen, dan zit je denk ook wel goed.
Op je eerste vraag: nee en nee. Tenminste als het alleen aan het type buizen zou liggen. De transformatoren maken ook een groot deel uit. En het merk buis. De FV serie heeft eenvoudige trafos maar de Pro serie (dus ook die met 300B buizen) hebben dubbele uitgangstransformatoren waardoor je meer (controle over de) bas hebt.

Op het 2e, je kunt ook vast wel goedkoop een betere phono-pre vinden, 2e hands of bv die van Pro-ject. Kun je ook zo weer verkopen.

Dat die FV34C zoveel reacties krijgt komt zeer waarschijnlijk omdat hij erg veel lijkt op de Sonice Aria MINI PI. Een super klein en goedkope entree in de buizenversterkers. Die heeft goede recensies gehad in de audiobladen. En daar lijkt hij als 2 druppels water op. De FV34A heeft binnenkort ook een lovende recensie hoor ;)

Als je kijkt naar de schakeling van die 'kleine' Yarlands en de buizen, wat denk je zelf? Triode SE 2xEL34, Push Pull 4x EL34, triode EL84 parallel? Dat zijn compleet verschillende versterkers.
Ik vond dit stukje op de site van Menno van der Veen.
In de pentode-instelling is de versterker luid en zeer dynamisch met een krachtig maar wat week laag. Details zijn niet alle goed hoorbaar, maar het geluidsbeeld is uiterst vriendelijk, haast ouderwets rond en aangenaam. Stevige bruine blues en rock voelen zich in deze instelling heel gelukkig.
In de ultralineaire-instelling is de versterker minder dynamisch. Hij klinkt strakker en toont veel meer details. Ook de basweergave is meer gecontroleerd en sneller. Het geluidsbeeld loopt dieper naar achteren door. Voor een correcte weergave van jazz en klassiek is dit de juiste instelling.
In de triode-instelling komen details en controle sterk op de voorgrond te staan. De versterker heeft een extreem grote resolutie en diepte afbeelding. De afwezigheid van enige vervorming (ook 2-e harmonische vervorming) is uitstekend waarneembaar. Deze instelling is vooral geschikt voor verfijnde weergave waarbij alle details wezenlijk zijn, dus voor als men intensief en gefocust luistert. Het vermogen is nu geen 30 Watt, zoals bij pentode en UL, maar ongeveer 15 Watt. In luidheid betekent dit slechts een verschil van 3 dB, dus het verschil is net niet/wel waarneembaar. De meeste luisteraars zullen nauwelijks kunnen horen dat de versterker ietsje minder vermogen heeft in deze triode-instelling.
Dus bedenk wat jou het meest aanspreekt en zoek daar je versterker bij.

Ik heb nu The Chemical Brothers opstaan, dat klinkt toch wel erg lekker hoor (zit ook wel erg veel bas in en dat compenseert lekker). Ik heb mijn speakers nogal een stuk van de muren afstaan omdat ze nogal erg veel bas hebben. Ik zit te bedenken dat als je in een kamer van 4x4 zit (ik hier in 4x9) met zulke vloerstaanders dat je dan misschien ook wel erg veel baas hebt en dat de Yarland 34A dan juist wel erg lekker klinkt. Bedenk wel: hij is stil, power zat, zeer neutraal, zeer muzikaal met veel detail en ruimtelijkheid, alleen de bas loopt minder ver door.

Je mag trouwens altijd langskomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mooie aanbieding volgens mij gezien
Het gaat om een 6 jaar oude broertje van de Spark die ik enkel pagina's geleden had vermeld.
Deze keer single-ended-triode versterker

zijn vraagprijs 750 euro
Nieuwprijs was: 4000 gulden (2000 euro)

Te koop aangeboden:

Spark 730D Single Ended Triode 2x8 watt

Buizenbezetting:
2 x Sylvania 12AT7WB NOS (meten 130%). Dit is het naar mijn smaak best klinkende type maar ik heb een 20-tal andere buisjes voor andere voorkeuren.
2 x 6L6GC Svetlana nieuw of Sovtek 5881
2 x Spark 300B, heb eventueel nog 1 Tj Full Music 300B. (+ 1 nieuwe extra = 100euro/ normaal het paar 450 euro)

foto:
http://www.marktplaats.nl...otid%3D5026-40279-15698-0

wat denken jullie hiervan??

graag jullie mening

groetjes, s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, Er zitten nu ik goed kijk inderdaad veel verschillen tussen die yarlands. Wat is de 34A? triode? De 34c is in ieder geval triode. Mijn speakers zitten wel net op de grens van wat die yarlands aan kunnen .

The Chemical Brothers - Surrender is wel een goede test cd.

Dan is er ook nog de yarland pro 88 se, met kt88 buizen en lekker veel power. Zal niet zo precies klinken als de 300B waarschijnlijk. Ben de weg een beetje kwijt, er is veel te veel keuze . Als ik voor een buizen versterker ga , koop ik liever een iets duurdere die mijn cambridge gewoon kan vervangen.

Blijf nog wel even rondlezen en wachten op de reactie van Thiery en zijn G&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meixing MingDa MC-368-B valve amplifier heeft goede recensies gehad op die italiaanse site en hier ook:

http://babelfish.altavist...torder%3dasc%26start%3d15

http://www.ornec.com/product/EU/100043/

Hij heeft een schakelaar voor ultra linear (2x50 wtt) en triode 2x 35wtt , in die italiaanse recensie staat dat de eerste voor pop/rock en klassiek geschikt is en de tweede voor jazz , en vocals.

en voor transistoren schijnt de classic 6.6 heel mooi te zijn ( beter dan dussun v6 / v8 en cayin 265ai)

EDIT: NEt weer een stuk tekst tegen gekomen over de slechte kwaliteit van mingda spullen, dus dan maar geen mingda :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 21:00 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.