Nieuwe versterker

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 57.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

10W is meer dan je denkt hoor! Zeker met buizen. Ik doe het er al jaren mee. Mijn vorige speakers waren Rogers LS3/5a's met 82,5 dB/W@16Ohm en die kon ik prima aansturen met 25W Audio Innovations 500. Beter zelfs dan een stevige Cyrus II.
Maar dan kun je nu dus zelf ook vaststellen.

Die lucht: ik vermoed dat het iets is van papier in olie caps?

Hmmm. Ik zie het nu pas eigenlijk... zitten de ingangen aan de zijkant? Of wat zie ik nou op de fotos?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-07-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:07:
10W is meer dan je denkt hoor! Zeker met buizen. Ik doe het er al jaren mee. Mijn vorige speakers waren Rogers LS3/5a's met 82,5 dB/W@16Ohm en die kon ik prima aansturen met 25W Audio Innovations 500. Beter zelfs dan een stevige Cyrus II.

Hmmm. Ik zie het nu pas eigenlijk... zitten de ingangen aan de zijkant? Of wat zie ik nou op de fotos?
Waarom ''zeker'' met buizen? Als het een eerlijk opgegeven vermogen is, maakt het echt niet uit of je torren of buizen gebruikt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:24:
Waarom ''zeker'' met buizen? Als het een eerlijk opgegeven vermogen is, maakt het echt niet uit of je torren of buizen gebruikt.
'T clipt beter :) (daar gaan we weer :P )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 12:32
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:07:

Het is zelfs 7 of 8 w geloof ik. Heb ze nu aangesloten op 8Ohm, binnenkort maar eens op 4Ohm proberen. De Concertino's zijn 6Ohm. Ben benieuwd.

Die lucht, ach ik stoor me er niet aan. Het zijn denk ik de lampen, want de doos waar ze in zaten die stonk ook :9 De verwarming kan ik er uit doen, want jongens wat een warmte komt er van af. Ben ook nieuwe hoofdsponsor van de Eneco ben ik bang.

Die ingang van de interlinks. Ja daar stond ik ook even van te kijken. Die zitten idd aan de zijkant. Heb er geen last van, moet alleen even de cd-speler aan de andere kant zetten.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*zucht*

Nee ik heb het niet over clippen. Het gaat over impedanties en hoe een versterker een luidspreker aanstuurt. Misschien is het ook wel het 'gebrek aan dempingsfactor', feit blijft dat gehoormatig een buizenversterker eerder goed klinkt (=vanaf laag volume) en minder het idee geeft dat het mager klinkt en je dus harder wilt.

De 'ervaring' leert dat buizenwatts 'harder' gaan dan transistorwatts. Wetenschappelijk gezien is dat bullshit (ja mijn ene hersenhelft vind dat ook) maar gevoelsmatig klopt het toch ergens wel. Empirisch bepaald is trouwens niet onwetenschappelijk; mischien meten we het verkeerd ofzo. Maar aangezien muziek luisteren grotendeels gevoel is wil ik dat zeker niet uitsluiten.

En dan mag jij het noemen hoe je wilt. Ik vind het gewoon lekkerder klinken :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-07-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:34:
En dan mag jij het noemen hoe je wilt.
Beter clipgedrag noem ik dat :)

En als je moete had genomen het uit te leggen was je op deze link gekomen: http://www.stereophile.com/features/357/index.html , welke laat zien waar het grote verschil tussen de twee vandaan komt en ook duidelijk laat zijn dat een buis inderdaad meer vermogen lijkt te hebben.

Een van de lezers vat het mooi samen:
Louder is not always better. More dynamic is not always more accurate.

[ Voor 58% gewijzigd door voodooless op 05-07-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:04:
Een goede simpele stereoversterker (met een goede zware voeding en zonder geluidsregeling) is veel beter voor muziek luisteren (kijk op vorige paginas), en als je ook nog eens vooral lekker rustig wilt kunnen luisteren kun je helemaal beter een leuk buizenversterkertje nemen. Die klinken ook goed bij laag volume (echte klasse A).

Kijk; zo ziet de Denon er van binnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr1706/insidelrg.jpg

[afbeelding]

Eight legs bááááááád

en zo ziet een goede stereoversterker er van binnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/korsun-ks99/korsun%20ks%2099%20dentro.jpg

Two legs góóóóóóóód (vrij naar G. Orwell's Animal farm)
Er gaat veel meer aandacht in de verwerking en de kwaliteit van de componenten zitten.
Dat hangt er maar heel erg vanaf wat je koopt. Want denon kan het ook goed doen,en zelfs nog een beetje beter als die stereo-versterker van jou (symetrische opbouw, véél betere stroomverzorging & power-elco's). Zie dit voorbeeld van deze 7.1 A/V versterker.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b7221702b7fac551190fe0e246e1eb2/full.png

:) Super apparaat btw :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 05-07-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51675

Balboa schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:38:
[...]

Bijkomende kosten qua vracht kun je zelf berekenen op hun site. Wat betreft BTW, dat is gewoon 19% over alle kosten, dus ook over de invoerrechten (die zijn 2% geloof ik voor versterkers)

Bevindingen tot nu toe. Erg muzikaal geluid en dan moet het hele zaakje nog inspelen. Had hiervoor een NAD C370, maar dit is dan toch net wel weer even wat anders!

Vooruit dan, ff snel geschoten 8)

Rara, wat is het?
[afbeelding]

Juist, de Yarland ;D
[afbeelding]

[afbeelding]

Overzichtjes
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben net verhuisd en eigenlijk nog druk aan het klussen, maar er zijn altijd zaken die voorrang hebben O0
Hoe is de betaling verlopen (via iban) ? en met wie verreken je dan de btw (komt "de staat" aan de deur om hun deel op te halen??).

Ik ben ook nieuwsgierig naar die dussun lijkt me vooral met het warme weer een betere keuze ipv. die warme olie lampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:37:
Dat hangt er maar heel erg vanaf wat je koopt. Want denon kan het ook goed doen,en zelfs nog een beetje beter als die stereo-versterker van jou (symetrische opbouw, véél betere stroomverzorging & power-elco's).

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3703_2.jpg

Merkloos :+ (tweevoudig mono)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

[...]

Dat hangt er maar heel erg vanaf wat je koopt. Want denon kan het ook goed doen,en zelfs nog een beetje beter als die stereo-versterker van jou (symetrische opbouw, véél betere stroomverzorging & power-elco's). Zie dit voorbeeld van deze 7.1 A/V versterker.

[afbeelding]

mag ik vragen welke denon amp dat is want je moet natuurlijk geen denon amp van zoveel $k vergelijken met een chinese amp van een paar honder pleurie. Als je trouwens van symetrische opbouw houd zou je eens naar de Dussun v8i moeten kijken, die heeft tenminste 2 ringkernige trafo's inplaats van die ene van denon http://www.audiocostruzio...i/dussun-v8/dussun-v8.htm en hij kost ook nog eens minder dan 1000 euro.

@ balboa

ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat met de betaling enzo is gegaan. Of kon je het geld gewoon online op hun rekening storten zonder daarvoor een 1 of ander rare andere rekening te openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hangt er maar heel erg vanaf wat je koopt. Want denon kan het ook goed doen,en zelfs nog een beetje beter als die stereo-versterker van jou (symetrische opbouw, véél betere stroomverzorging & power-elco's).

Uhm,... die kost dan ook wel ietsje meer dan €170 denk je niet? |:(
Heb je zijn grote broer wel eens gezien? (ook maar €460 trouwens)
Afbeeldingslocatie: http://www.eastwestaudioshop.nl/images/acc/korsun2.jpg
symmetrisch? Check!
veel betere stroomverzorging? check! (heb je links en rechts die 400VA toroidale trafo's gezien?)
power elco's? Check! (nee dat zijn geen blikjes black booster!)

Praat geen poep man.

Bovendien wordt die Denon zeer waarschijnlijk ook in China gemaakt. Leuk, maar overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Beetje vreemd om een simpele stereo amp en een 7.1 receiver met videocircuits, DACs, DSPs en upscaling chips te vergelijken... je moet dat allemaal maar in zo'n doosje weten te krijgen. Ik zie ook niet waarom symmetrie iets met prestaties te maken heeft :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 157535 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:54:
[...]

@ balboa

ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat met de betaling enzo is gegaan. Of kon je het geld gewoon online op hun rekening storten zonder daarvoor een 1 of ander rare andere rekening te openen ?
Betaling gaat gewoon met internetbankieren. Erg simpel. Je krijgt een IBANnr. van hun en de verdere gegevens die je nodig hebt om de betaling te doen. De BTW en invoerrechten betaal je aan de koerier van DHL. Makkelijker kan niet.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Balboa schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:38:
[...]
Bevindingen tot nu toe. Erg muzikaal geluid en dan moet het hele zaakje nog inspelen. Had hiervoor een NAD C370, maar dit is dan toch net wel weer even wat anders!
Dan zit ik in hetzelfde schuitje, ik heb nu een Nad c370, maar sinds ik de Jungson Bd1 speakers heb, begin ik me een beetje te storen aan het "nep buizen" geluid van de Nad, ik zit erover te denken om over een paar maanden een Dussun DS99 of v6i te gaan kopen, ik neem tenminste aan dat deze een stuk strakker zullen klinken dan de Nad. :)
Buizen begin ik maar niet aan, krijg ik ruzie hier :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 06-07-2006 21:14 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:34:

De 'ervaring' leert dat buizenwatts 'harder' gaan dan transistorwatts. Wetenschappelijk gezien is dat bullshit (ja mijn ene hersenhelft vind dat ook) maar gevoelsmatig klopt het toch ergens wel. Empirisch bepaald is trouwens niet onwetenschappelijk; mischien meten we het verkeerd ofzo. Maar aangezien muziek luisteren grotendeels gevoel is wil ik dat zeker niet uitsluiten.
nog een leuk stukje gevonden waarom ze nou harder klinken:

Wetenschapelijk is bewezen dat buizen versterkers een truck in zich hebben waardoor het lijkt dat ze harder klinken. Als buizen buiten hun liniair bereik worden gedreven, zijn het de harmonischen die het menselijk oor voor de gek houden, en zo aan onze hersenen doorgeven; "deze versterker klinkt harder". Terwijl de amplitude niet meer wordt, wordt wel het siganaal meer en meer "geclipt" wat een ervaring geeft alsof de versterker steeds harder klink. Dit is ook meteen de acoustische truck dat ze zo,n 12dB harder lijken te klinken, dan een perfecte niet te oversturen versterker. Een transistor versterker van het zelfde vermogen die gaat clippen bij een zelfde ingangs signaal als bij een buizenversterker, klinkt niet harder, maar meer overstuurd.
De oversturing bij de transistor versterker is minder subtiel en dus horen wij dat niet als harder maar als meer overstuurd en de buizenversterker doet dit dus wel. Buizenversterkers klinken breder en harder als dat ze werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Balboa

Bevalt de Dussun ds99 eigenlijk ook een beetje want daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :D en heb je daar ook wat mooie pics van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:40:
Beetje vreemd om een simpele stereo amp en een 7.1 receiver met videocircuits, DACs, DSPs en upscaling chips te vergelijken... je moet dat allemaal maar in zo'n doosje weten te krijgen. Ik zie ook niet waarom symmetrie iets met prestaties te maken heeft :)
Precies. We gaan nu echt de redenering kant op van: goh deze ziet er van binnen mooier uit dan die ander -> ergo....deze is beter. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 157535 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:16:
@ Balboa

Bevalt de Dussun ds99 eigenlijk ook een beetje want daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :D en heb je daar ook wat mooie pics van ?
Die heb ik nog niet geprobeerd. Wel even snel uitgepakt. Ziet er goed en degelijk uit aan de buitenkant. Hoe het klinkt? Nog even afwachten. Heb de komende dagen weinig tijd om te luisteren.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:40:
Inderdaad, helemaal waar. Maar aansluitend bij de post van deepspace denk ik dat ik toch kies voor zo'n versterker;
deepspace schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:35:
[...]

Beter clipgedrag noem ik dat :)

En als je moete had genomen het uit te leggen was je op deze link gekomen: http://www.stereophile.com/features/357/index.html , welke laat zien waar het grote verschil tussen de twee vandaan komt en ook duidelijk laat zijn dat een buis inderdaad meer vermogen lijkt te hebben.

Een van de lezers vat het mooi samen:

[...]
Als ik op diverse pagina's lees over buizenversterkers, dan krijg ik de indruk dat een buizenversterker een stuk minder precies is in zijn weergave. Zo lees ik over THD's van ca. 1% terwijl die Denon die ik noemde een THD heeft van ca. 0,05%. Daarnaast heeft ook een dergelijke Denon een heel erg mooie dynamiek.

Als ik dit alles neem met alle verdere toegevoegde functionaliteit, dan kies ik dus liever voor een dergelijke Denon.

Bovendien, wanneer je een stel buizenversterkers hebt als eindversterker(s) heb je ook nog een knappe voorversterker nodig. En die zijn ook niet goedkoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ow boy.. hier gaan we weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ach, geluid is natuurlijk altijd al voor een groot deel een "beleving", waardoor het dus berust op het gevoel van de luisteraar. Ik ben nu eenmaal iemand die meer van "letterlijke" reproductie houd, terwijl van buizen bekend is dat zij minder "letterlijk" reproduceren (door diverse vormen van distortion, goed zichtbaar in de grafieken in het door jou gelinkte artikel).

Overigens staat in één van de brieven van dat artikel een mooie opmerking: Dat een buizenversterker meer weg heeft van een muziekinstrument. En dat is niet waar ik naar op zoek ben (mijn smaak dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:20:
Bovendien, wanneer je een stel buizenversterkers hebt als eindversterker(s) heb je ook nog een knappe voorversterker nodig. En die zijn ook niet goedkoop !
Dat is echt niet waar. Een buizenversterker kan net zo goed een geintegreerde versterker zijn als een halfgeleiderbak. Je kunt een pure buizenversterker bouwen die met een potmeter voor volumeregeling ertussen zo aan een DAC gehangen kan worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup. En zo blijven we aan het vechten met de vooroordelen... Je moet gewoon zelf luisteren, dat zeggen de verstandigen hier toch ook telkens weer?
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:20:
[...]

Als ik op diverse pagina's lees over buizenversterkers, dan krijg ik de indruk dat een buizenversterker een stuk minder precies is in zijn weergave. Zo lees ik over THD's van ca. 1% terwijl die Denon die ik noemde een THD heeft van ca. 0,05%. Daarnaast heeft ook een dergelijke Denon een heel erg mooie dynamiek.
Nee, dat is dikke onzin. Er staat op de voorgaande paginas genoeg over te lezen. Het gaat met name niet over de luide stukken (clipgedrag enzo) maar over de zachte passages, low-level akoestische informatie, fasegedrag bla bla bla. THD zegt zegt weinig tot niets over de kwaliteit van de weergave (thd van een speaker is vele malen groter en daar valt blijkbaar niemand over).

Ga eerst even goed lezen voor je ouwe koeien gaat opdiepen.

Het enige waar ik liever geen buizen voor zou willen is voor surround. Dat is imho onnodig (surround is qua ruimtelijke informatie toch al anders) en het is een beetje erg energieverspilling. Maar dan nog; liever geen Denon.
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:34:
Tja ach, geluid is natuurlijk altijd al voor een groot deel een "beleving", waardoor het dus berust op het gevoel van de luisteraar. Ik ben nu eenmaal iemand die meer van "letterlijke" reproductie houd, terwijl van buizen bekend is dat zij minder "letterlijk" reproduceren (door diverse vormen van distortion, goed zichtbaar in de grafieken in het door jou gelinkte artikel).
Weer zo'n vooroordeel! Ik houd ook van 'letterlijke reproductie' Als het hard en schel is opgenomen wil ik dat ook zo horen. Niet met een lievig sausje eroverheen. En dat doet mijn buizenversterker ook zo. Eerlijk en recht voor zijn raap, maar wel mooi en met alle minime details.
Overigens staat in één van de brieven van dat artikel een mooie opmerking: Dat een buizenversterker meer weg heeft van een muziekinstrument. En dat is niet waar ik naar op zoek ben (mijn smaak dus :) )
Dat is maar een dichterlijke opmerking, geen feit. Slappe hap, geen wetenschap. Ga toch zelf luisteren.
deepspace schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:42:
Ik kon me herinneren dat je een aantal pagina's terug zelf een dergelijke vergelijking hebt gemaakt om aan te geven dat vervorming niet erg zou zijn ;)
Ik zei niet dat vervorming niet erg is.
Doe ff niet zo flauw. Ik had het over THD vs intermodulatievervorming. Een versterker is geen muziekinstrument die zelf muziek bijmaakt, hij versterkt alleen. Het ontwerp is alijd een afweging van kwaden.

En mezelf voor de gek houden doe ik ook niet hoor. Ik heb genoeg ervaring om te weten wat goed en realistisch klinkt. Ik zou bijvoorbeeld nooit een cd-speler kopen alleen omdat er buizen inzitten, liever niet eigenlijk. Een phono voorversterker word ik ook niet warm van alleen omdat er buizen inzitten.
Dat ik deze versterker heb is puur omdat het beter klinkt. Ik was helemaal niet van plan een buizenversterker te kopen, maar het zgn 'wollige' buizengeluid had deze helemaal geen last van.
Dat bedoelde ik dus te zeggen.

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 06-07-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:04:
Weer zo'n vooroordeel! Ik houd ook van 'letterlijke reproductie' Als het hard en schel is opgenomen wil ik dat ook zo horen. Niet met een lievig sausje eroverheen. En dat doet mijn buizenversterker ook zo. Eerlijk en recht voor zijn raap, maar wel mooi en met alle minime details.
Kom zeg, hou jezelf nu niet voor de gek he. Een single ended buis zonder terugkoppeling doet precies dat niet. Technisch onmogelijk. Mag dan wel mooi zijn, maar het is verre van een letterelijke reproductie. Een snelle blik op de scoop die in- en output vergelijkt zal dan onomstotelijk bewijzen.
Dat is maar een dichterlijke opmerking, geen feit. Slappe hap, geen wetenschap. Ga toch zelf luisteren.
Ik kon me herinneren dat je een aantal pagina's terug zelf een dergelijke vergelijking hebt gemaakt om aan te geven dat vervorming niet erg zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jeep: Over vervorming gesproken, heb je die link van deepspace gevolgd ?

In dat artikel staan een paar grafieken, en daaraan kan je niet alleen zien dat een buizenversterker harder klinkt, maar ook dat ie meer vervorming veroorzaakt dan een MOSFET-systeem.

Uit de grafieken lees ik bij de buizen niet zo zeer clipping af, maar een vorm van compression/limiting, daarnaast had de in het artikel gebruikte buizen-versterker last van een DC-shift.

Tevens wanneer de sinusgolf via een speaker wordt gemeten, dan lijkt de sinusgolf via de MOSFET meet op een sinusgolf dan de reproductie via de buizenversterker.

En dan ten slotte: De in dat artikel gebruikte MOSFET versterker was nog eens uitgerust met een inmiddels behoorlijk verouderd type systeem (hij schijft dat hij een "oude uit de kast haalde" oid). De tegenwoordige UHC-MOSFET's zijn een heel stuk beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 07-07-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Leuk al dat technobabble, maar uiteindelijk gaat het maar om één ding (zoals John Lennon eens zei) :
Klinkt het o.k.?
En dat is een tamelijk subjectieve aangelegenheid. :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blobber schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:03:
Leuk al dat technobabble, maar uiteindelijk gaat het maar om één ding (zoals John Lennon eens zei) :
Klinkt het o.k.?
Pcies, en dat is één van de dingen die ik eerder probeerde over te laten komen. Ik houdt gewoon meer van het geluid van een knappe UHC-MOSFET versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

blobber schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:03:
Klinkt het o.k.?
Prima, maar begin dan niet te zeggen dat de reproductie van een single ended non-feedback buiszenamp zo dicht komt bij een pure reproductie van het ingangssignaal, want dat is simpelwel technisch onmogelijk. Fantastisch dat het oke klinkt natuurlijk.

Over buizen pre-amps: leuk is te vermelden dat deze meestal veel minder "problemen" hebben dan de grote broertjes. Je kunt er erg goede THD, IMD en SNR cijfers uithalen, en hoeft ook zeker niet warm en wollig te klinken ;)

@Jeep:
Ik zei niet dat vervorming niet erg is.
Doe ff niet zo flauw. Ik had het over THD vs intermodulatievervorming. Een versterker is geen muziekinstrument die zelf muziek bijmaakt, hij versterkt alleen. Het ontwerp is alijd een afweging van kwaden.
Zei je dat niet:
De harmonischen van een buizenversterker zijn gewoon hetzelfde als de normale boventonen van instrumenten en je binnenoor. Dat is dus vele malen minder storend.
:?

Wat zei iemand over artiekel ook alweer:
Dat een buizenversterker meer weg heeft van een muziekinstrument.
En wat zei jij daar vervolgens weer over:
8)7

Nu ben ik vast weer erg flauw....

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 07-07-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wil jij mij nu werkelijk gaan vertellen wat ik gezegd heb?

ga toch eens terug naar school; leren lezen. Met dat welles-nietes help je mensen echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:33

sphere

Debian abuser

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:32:
wil jij mij nu werkelijk gaan vertellen wat ik gezegd heb?

ga toch eens terug naar school; leren lezen. Met dat welles-nietes help je mensen echt niet.
Luister, je bent gewoon aan het ontkennen dat een buizenunit informatie toevoegt die er op de geluidsdrager niet is. Als dat werkelijk je standpunt is, dan zijn we snel klaar, tegen onredelijkheid valt niet op te discussieren.

Dat jij het niet hinderlijk vindt is in deze niet relevant. Natuurgetrouwe weergave van de opname is met een buis niet mogelijk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

sphere schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:50:
[...]

Luister, je bent gewoon aan het ontkennen dat een buizenunit informatie toevoegt die er op de geluidsdrager niet is. Als dat werkelijk je standpunt is, dan zijn we snel klaar, tegen onredelijkheid valt niet op te discussieren.

Dat jij het niet hinderlijk vindt is in deze niet relevant. Natuurgetrouwe weergave van de opname is met een buis niet mogelijk.
Volgens mij is de discussie wat natuurgetrouw is niet echt relevant. Het gaat er meer om wat de muziekliefhebber als natuurgetrouw ervaart en dat is zo persoonlijk als 't maar kan. Je kan wel de hele inboedel van de Abby Road studio's kopieeren maar dan nog klinkt het waarschijnlijk niet natuurgetrouw omdat je dezelfde ruimte niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als jij onder vervorming informatie verstaat dan heb jij gelijk. Ik vind dat alleen niet. Dat is niet onredelijk zijn, dat is verschil van interpretatie.

Ik heb liever een versterker die niets weglaat en wat extra harmonische vervorming geeft, dan een versterker die details weglaat, intermodulatie vervorming geeft maar 'geweldige meetwaarden' heeft. Dat is mijn keuze.

Als jij ontkent dat een transistorversterker ook zijn gebreken heeft dan ben jij ook gewoon onredelijk. Natuurgetrouw is met hifi trouwens nog steeds een illusie. Je kunt proberen er dicht bij in de buurt te komen, maar uiteindelijk gaat het er toch om of je ervan kunt genieten. Daar doen we het toch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Wat mij betreft discussie gesloten. Laten we het weer hebben over waarmee het topic gestart is :)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:15:
Ik heb liever een versterker die niets weglaat en wat extra harmonische vervorming geeft, dan een versterker die details weglaat, intermodulatie vervorming geeft maar 'geweldige meetwaarden' heeft. Dat is mijn keuze.
Ik begrijp nog steeds niet waar je die intermodulatieverhalen vandaan haalt... of het weglaten van details... Dat is, om het met je eigen woorde te zeggen:
En nu ben ik er inderdaad klaar mee!

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 08-07-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Jullie slaan mekaar toch niet de hersens in tijdens het testen van diverse opstellingen in een evt. AVH meet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 10300 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:21:
Jullie slaan mekaar toch niet de hersens in tijdens het testen van diverse opstellingen in een evt. AVH meet? :P
Ow nee hoor, in ieder geval niet van mij kant. En Jeep zou niet durven om een schoolkindje te slaan, toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613

Graag jullie hulp!

De audiowinkel waar ik mijn meeste spullen koop heeft een mooie aanbieding gedaan. De persoon in kwestie wist dat ik opzoek was naar een buizenversterker rond de 1000-1500 euro en bij mijn laatste bezoek wist hij me dit te vertellen:

Hij heeft in stock nog een schitterende buizenversterker staan die hij -letterlijk- niet verkocht krijgt door de 'surround en plasma'-hype -waar de winkel ook
in gespecialiseerd is.

Het gaat over de:

SPARK 530 serie 0.8
geintegreerde buizenamp
4/8Ohm
2x50W
34kg
ik vermoed de buizen - van een chinese site rechtstreeks copy paste-
KT-100~4A12AU7~2
12AX7~4A12BH‚VA/6N6~2
5u gespeeld
en recent nog even 'gefinetuned' -omdat hij terug in de etalage staat voor verkoop-
ik vermoed dat het toestel +-5 jaar oud is. -wat volgens hem geen probleem is -

de originele prijs is 2800 euro
hij staat nu in 'aanbieding voor '2500euro' in de etalage
hij wil em overlaten aan mij voor 1500 euro.

Van de service nadien maak ik me geen zorgen - eigen herstellingslab etc.-
..enkel vraag ik me af of dit werkelijk een mooie kans kan zijn - ook de leeftijd en het niet gebruik..is dit een probleem?- Is dit een goeie prijs?
Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij zo'n aankoop
Heeft er iemand ervaring met dit toestel ?Kent iemand het vermelde type buizen - pro's en con's -?

hier ook enkele foto's die ik heb gevonden op internet..

groeten,

stefan

hier alvast een link met foto :

http://images.google.be/i...6hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:23:
Wat mij betreft discussie gesloten. Laten we het weer hebben over waarmee het topic gestart is :)
wijze woorden! _/-\o_
Jullie slaan mekaar toch niet de hersens in tijdens het testen van diverse opstellingen in een evt. AVH meet?
Nee hoor! :) Iedereen die het ff vraagt is altijd welkom, ook al ben ik het niet met 'm eens.
deepspace schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 21:32:
Ow nee hoor, in ieder geval niet van mij kant. En Jeep zou niet durven om een schoolkindje te slaan, toch :+
Jawel hoor })

@ Stefan_82:
het is geen slechte deal. Normaal gesproken. Cayin Spark zijn goed gebouwde versterkers van Chinese makelij. Een van de echt degelijk gemaakte merken. En service is ook zeker wat waard. En je kunt hem direct meenemen.

Echter als je de voorgaande pagina's gelezen hebt komt het denk ik in een wat ander licht te staan. Als je niet bang bent voor een beetje risico ben je toch voordeliger uit, zelfs al moet je de reparaturen zelf bekostigen. Het slijten van buizen is toch voor je eigen rekening. Ik denk dat de Cayin Spark 743D (SE 300B met dubbele trafos) beter zal klinken, en die heb je voor minder al in huis.

Zo te zien is heeft die aangeboden Spark een flinke power in huis, maar is wel push-pull. Hij zal dus wel flink dynamisch klinken, maar inleveren op ruimtelijkheid en fijn-dynamiek tov van Single-Ended Triode.
Het ligt ook een beetje aan je speakers, hebben die een goed rendement (> 90dB/W >4Ohm) of heb je al die power echt hard nodig (laag rendement/lage impedantie).

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-07-2006 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:04:
Graag jullie hulp!

De audiowinkel waar ik mijn meeste spullen koop heeft een mooie aanbieding gedaan. De persoon in kwestie wist dat ik opzoek was naar een buizenversterker rond de 1000-1500 euro en bij mijn laatste bezoek wist hij me dit te vertellen:

Hij heeft in stock nog een schitterende buizenversterker staan die hij -letterlijk- niet verkocht krijgt door de 'surround en plasma'-hype -waar de winkel ook
in gespecialiseerd is.

Het gaat over de:

SPARK 530 serie 0.8
geintegreerde buizenamp
4/8Ohm
2x50W
34kg
ik vermoed de buizen - van een chinese site rechtstreeks copy paste-
KT-100�~4�A12AU7�~2
12AX7�~4�A12BH‚VA/6N6�~2
5u gespeeld
en recent nog even 'gefinetuned' -omdat hij terug in de etalage staat voor verkoop-
ik vermoed dat het toestel +-5 jaar oud is. -wat volgens hem geen probleem is -

de originele prijs is 2800 euro
hij staat nu in 'aanbieding voor '2500euro' in de etalage
hij wil em overlaten aan mij voor 1500 euro.

Van de service nadien maak ik me geen zorgen - eigen herstellingslab etc.-
..enkel vraag ik me af of dit werkelijk een mooie kans kan zijn - ook de leeftijd en het niet gebruik..is dit een probleem?- Is dit een goeie prijs?
Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij zo'n aankoop
Heeft er iemand ervaring met dit toestel ?Kent iemand het vermelde type buizen - pro's en con's -?

hier ook enkele foto's die ik heb gevonden op internet..

groeten,

stefan

hier alvast een link met foto :

http://images.google.be/i...6hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG
had je dit een tijdje trug op het htforum ook al niet gevraagt http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45272.0

maargoed, wat ik volgens mij ook al in dat andere topic had gezegt is dat je voor 1500 euro beter een andere Cayin uit China oid kunt halen. bijv de a-300B http://www.ornec.com/product/EU/100366/ met 2 300B buizen (1050,-) of zijn broertje met 6550 buizen voor 900. +- verzendkosten etc. kom je dan ook rond de 1500 uit maar je zal dan waarschijnlijk wel wat beters in huis halen en hij ziet er ook wat beter uit dan dat groene ding.

Maar het heeft natuurlijk ook voordelen om hem in Nederland te halen omdat je hem dan natuurlijk kunt beluisteren en je wat betere garantie/service hebt.

pro's con's

De voordelen van buizenversterkers:
- Eenvoudige configuratie (schema)
- Minder componenten
- Eenvoudige gelijkrichter (fasedraaier)
- Rendement is beter (tot 50%)
- Overbelasting van eindbuizen beschadigt de buis niet
- Kan werken zonder tegenkoppeling
- Aanpassing aan luidsprekers met een trafo

De nadelen van een buizenversterker:
- Grote afmetingen
- Warmteontwikkeling
- Koppelcondensatoren noodzakelijk
- Werkt met hoge spanningen (300 volt)
- Slijtage gevoelig (gloeidraad)
- Uitgangstransformatoren vrijwel altijd noodzakelijk
- Microfonie

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 10-07-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 02:17:
[...]

wijze woorden! _/-\o_

[...]

Nee hoor! :) Iedereen die het ff vraagt is altijd welkom, ook al ben ik het niet met 'm eens.

[...]

Jawel hoor })

@ Stefan_82:
het is geen slechte deal. Normaal gesproken. Cayin Spark zijn goed gebouwde versterkers van Chinese makelij. Een van de echt degelijk gemaakte merken. En service is ook zeker wat waard. En je kunt hem direct meenemen.

Echter als je de voorgaande pagina's gelezen hebt komt het denk ik in een wat ander licht te staan. Als je niet bang bent voor een beetje risico ben je toch voordeliger uit, zelfs al moet je de reparaturen zelf bekostigen. Het slijten van buizen is toch voor je eigen rekening. Ik denk dat de Cayin Spark 743D (SE 300B met dubbele trafos) beter zal klinken, en die heb je voor minder al in huis.

Zo te zien is heeft die aangeboden Spark een flinke power in huis, maar is wel push-pull. Hij zal dus wel flink dynamisch klinken, maar inleveren op ruimtelijkheid en fijn-dynamiek tov van Single-Ended Triode.
Het ligt ook een beetje aan je speakers, hebben die een goed rendement (> 90dB/W >4Ohm) of heb je al die power echt hard nodig (laag rendement/lage impedantie).
Ik had gisteren dit forum 'ontdekt' en ben maar gekomen tot pg 8 om alles door te nemen :)

Mijn speakers zijn Monitor Audio's RS6 -- 91dB en 6ohm

Ik weet dat ik in principe deze power niet nodig heb -is enkel handig indien ik later mss andere speakers zou aankopen die toevallig een lagere gevoeligheid zouden hebben maar ja..-
Ik ben van België en het is net of in NL zijn de verkopers veel vrijer met uitlenen en laten testen van spullen aan mogelijke klanten. en als je hier in België al een verkoper vindt dan is veelal het aanbod heeel beperkt. Laatst heb ik tot 2 maal toe een afspraak gemaakt met Technology Factory uit Antwerpen en die man is nooit opgedaagd. Terwijl we echt via mail een afspraak hadden vastgelegd, hij liet zelfs geen 'verontschuldiging' of dergelijks achter. De reden weet ik alvast: ik ben student -had em ontmoet op de audiobeurs in Antwerpen- en blijkbaar zijn studenten voor 'Francis' geen potentiële kopers! . Grijsimport lijkt zo 'tempting' maar het zijn mijn zuurverdiende centjes van mijn vakantiejob en als er iets aan is... ik ben niet technisch aangelegd....I only do the listening :*)
Indien er mensen zijn die winkels in Belgie weten zijn die een iet of wat degelijk aanbod qua buizenamps hebben ..let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 157535 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:37:
pro's con's

De voordelen van buizenversterkers:
- Eenvoudige configuratie (schema)
- Minder componenten
- Eenvoudige gelijkrichter (fasedraaier)
- Rendement is beter (tot 50%)
- Overbelasting van eindbuizen beschadigt de buis niet
- Kan werken zonder tegenkoppeling
- Aanpassing aan luidsprekers met een trafo

De nadelen van een buizenversterker:
- Grote afmetingen
- Warmteontwikkeling
- Koppelcondensatoren noodzakelijk
- Werkt met hoge spanningen (300 volt)
- Slijtage gevoelig (gloeidraad)
- Uitgangstransformatoren vrijwel altijd noodzakelijk
- Microfonie
Dit rijtje heb je volgens mij hier vandaan geplukt:

http://www.audiovideo.info/allesover5.php?id=1587

Overigens klopt de info ook niet helemaal: je kunt weldegelijk een buizenversterker zonder koppelcondensatoren ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 13443 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 02:17:
[...]

quote]

Wat zijn de verschillen met een single ended triode? of heb je ergens een link met meer info over de verschillen idem voor de term 'push pull' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:50
ik zie nergens dat er een sony ES geadiveerd wordt. Doet dit dan toch zoveel onder voor een ander hi-end merk?
Ikzelf heb een sony f770ES (wel al ouder type) en heeft echt het gevoel dat hij power aan boord heeft. Op internet vind ik hier veel goede recenties over, maar nergens vergelijkingen met NAD ofzo, dus of er veel verschil tussen zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep thats wright ;)

de info klopt dan mischien wel niet 100% maar wel grotendeels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
_sepulnation_ schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:17:
ik zie nergens dat er een sony ES geadiveerd wordt. Doet dit dan toch zoveel onder voor een ander hi-end merk?
Ikzelf heb een sony f770ES (wel al ouder type) en heeft echt het gevoel dat hij power aan boord heeft. Op internet vind ik hier veel goede recenties over, maar nergens vergelijkingen met NAD ofzo, dus of er veel verschil tussen zit weet ik niet.
De meeste versterkers hebben genoeg 'power' aan boord om de meeste speakers aan te sturen, dus daarmee onderscheid een amp zich niet echt, tenzij het exceptioneel is. Sony lijdt natuurlijk een beetje aan een imago-probleem, maar de ES serie kan zeker goed meekomen met de meeste andere fabrikanten van betaalbare AV-apparatuur in de instap- en middenklasse. Het probleem is dat men in de wat duurdere prijsklasses (>€2000) geen Sony meer koopt, maar voor Denon, Marantz en Arcam gaat kiezen. Terecht m.i., want Sony heeft daarin vrijwel geen producten te bieden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Weinig, maar ze hebben het wel. Een voordeel van Sony is echter wel weer dat je het via internet erg goedkoop kan kopen vaak. Zo zat ik een tijdje te kijken naar een SACD speler van hun (http://www2.preissuchmasc...d/main.asp?produkt=319900) en die kan je op internet zo voor 500 euro onder de adviesprijs en dan heb je echt wel een goede speler. Daarna zou je hem altijd nog wat kunnen laten modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar dat is een oud model, eigenlijk alleen bij uitstek geschikt voor een medium dat je nu toch wel officieel als 'mislukt' mag kwalificeren. En ik durf sterk te betwijfelen dat dit na al die tijd nog steeds zo'n goede speler is als de concurrentie. Denon en Yamaha leveren voor hetzelfde bedrag uitstekende allesslikkers.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-07-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat is misschien wel waar, maar toen hij nog wel heel recent was (en zo oud is hij nu ook al weer niet) kon je hem ook voor 700-800 euro krijgen. Het gaat me ook niet specifiek om dit model. Ik haal deze gewoon even aan omdat ik toen naar deze zat te kijken. Maar ik wil gewoon even melden dat het feit dat Sony zo'n consumentenmerk is ook als gevolg heeft dat je ze vaak voor erg goede prijzen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181613 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:10:
Wat zijn de verschillen met een single ended triode? of heb je ergens een link met meer info over de verschillen idem voor de term 'push pull' :?
Een stukje terug heb ik dat al geschreven. Moet je ff een paar paginas terug lezen.
Als je 1 buis het hele signaal (denk aan een sinus) van 0-360 graden laat doen, heb je weinig power maar wel het meest simpele versterkingspad. Een push-pul doen 2 buizen elk 180 graden en hen je kans dat het signaal bij de overgang iets minder schoon is. Net als bij 2 buizen parallel, dan heb je ook meer power, maar meer kans op 'versmering' omdat beide buizen niet helemaal hetzelfde signaal geven.

Het komt er een beetje op neer dat als power geen issue is je het best de meest simpele schakeling kunt hebben om het signaal zo zuiver en detailrijk mogelijk te houden. Single ended triode dus.
En natuurlijk maakt het type buis ook uit. En de rest van de componenten, maar vooral de trafo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:49:
[...]

Een stukje terug heb ik dat al geschreven. Moet je ff een paar paginas terug lezen.
Als je 1 buis het hele signaal (denk aan een sinus) van 0-360 graden laat doen, heb je weinig power maar wel het meest simpele versterkingspad. Een push-pul doen 2 buizen elk 180 graden en hen je kans dat het signaal bij de overgang iets minder schoon is. Net als bij 2 buizen parallel, dan heb je ook meer power, maar meer kans op 'versmering' omdat beide buizen niet helemaal hetzelfde signaal geven.

Het komt er een beetje op neer dat als power geen issue is je het best de meest simpele schakeling kunt hebben om het signaal zo zuiver en detailrijk mogelijk te houden. Single ended triode dus.
En natuurlijk maakt het type buis ook uit. En de rest van de componenten, maar vooral de trafo's.
bestaan er single ended triode versterkers aan betaalbare prijzen en zonder aan grijsimport te doen?
of zit je dan al gauw rond de 2000 EUR zoals de unison research s2k? Mijn huidige set bestaat uit een NAD en in vgln met de Spark..had je wel de typisch tubesound gecombineerd met heel wat power dat een heel dynamisch beeld weergaf.... maar in feite heb ik op dit moment mss die power niet nodig en kan ik beter investeren in detailrijkheid van de muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 181613 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:14:
[...]

bestaan er single ended triode versterkers aan betaalbare prijzen en zonder aan grijsimport te doen?
of zit je dan al gauw rond de 2000 EUR zoals de unison research s2k? Mijn huidige set bestaat uit een NAD en in vgln met de Spark..had je wel de typisch tubesound gecombineerd met heel wat power dat een heel dynamisch beeld weergaf.... maar in feite heb ik op dit moment mss die power niet nodig en kan ik beter investeren in detailrijkheid van de muziek
Detailrijkheid? Kijk eens naar de Parasound HCA-1500. Ik heb zelf de HCA-1000 (kleine versie) en ben daar erg positief over. Minstens evenveel detailweergave als bovengenoemde buizenamp, dynamischer en meer controle over het laag.

Voor de mensen die het 'typische' buizengeluid willen benaderen met een transistoramp. Gooi eens een analoge equalizer tussen je bron en amp :+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176431 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:06:
ik heb trouwens nog een unison research te koop staan

de s2 voor 750 euro met extra set voorbuizen NOS

[afbeelding]
is dit de S2k? is deze nog te koop en ben je van België... indien beiden positief :*) mogelijkheid om te beluisteren?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:32:
[...]

Detailrijkheid? Kijk eens naar de Parasound HCA-1500. Ik heb zelf de HCA-1000 (kleine versie) en ben daar erg positief over. Minstens evenveel detailweergave als bovengenoemde buizenamp, dynamischer en meer controle over het laag.

Voor de mensen die het 'typische' buizengeluid willen benaderen met een transistoramp. Gooi eens een analoge equalizer tussen je bron en amp :+
op 1e: ik bedoelde met details daarnet niet 'details' zoals in de audiojournalistiek bedoeld wordt. Dus niet naar de 20 kHz oplopende frequentiecurve maar exacte plaatsing in de ruimte van instrumenten, de stilte ertussen, indruk van breedte- en diepteweergave. Dat komt niet door een bepaalde curve in de frequentiekarakteristiek, maar met het minimaliseren van fasedraaiingen.

op 2e, als je nou werkelijk denkt dit met een equaliser in je muziek te kunnen toveren :X
Anoniem: 181613 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:37:
is dit de S2k? is deze nog te koop en ben je van België... indien beiden positief :*) mogelijkheid om te beluisteren?
Grijsimport is anders wel een tikkie goedkoper.

Ik antwoord maar even voor Alwin omdat het mss wel even duurt voor hij weer voorbijkomt: nee hij komt uit Zuid-Holland en heeft die vlgs mij nog wel te koop. Hij heeft ook een Yarland 34BIII. Ik kan je zijn emailadres wel geven als je belangstelling hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-07-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:18:
op 1e: ik bedoelde met details daarnet niet 'details' zoals in de audiojournalistiek bedoeld wordt. Dus niet naar de 20 kHz oplopende frequentiecurve maar exacte plaatsing in de ruimte van instrumenten, de stilte ertussen, indruk van breedte- en diepteweergave. Dat komt niet door een bepaalde curve in de frequentiekarakteristiek, maar met het minimaliseren van fasedraaiingen.
Heb ik ooit geschreven dat ik met details de curve bedoel?
op 2e, als je nou werkelijk denkt dit met een equaliser in je muziek te kunnen toveren :X
Met een doodnormale equalizer kan het inderdaad niet. Die opmerking van mij was een beetje overdreven. Je kan met compressors echter wel een hele hoop nabootsen van een tube amp. Er bestaan zelfs compressors die voor dit doel gemaakt zijn. Bovendien is het misschien interessant om je in te lezen over HEXfet's. Dit zijn transistors met veel negatieve eigenschappen, maar de klank is ongeveer gelijk aan de tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Wat Barry zegt ^^

Er zijn wat dat betreft inmiddels hele goede DirectX/VSTi plugins te rkijg die verschillende tube-amps kunnen "simuleren", en zelfs plugins die Tube-mic's kunnen simuleren. Wat dat betreft; Als het via je PC kan, zijn er ook stand-allone DSP's te rkijg die dat kunnen dus.

Echter een simpele EQ is het niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Grote grap van dat is dat het gewoon een simulatie is van een intepretatie van het buizengeluid. Er zijn erg veel verschillende buizenversterkers met erg veel verschillende karakteristieken, dus een simulatie van een buizenversterker is een erg stereotype simulatie. Net zo beetje als die wazige concerthal settings op die Soundblasters enzo. Net alsof ze allemaal hetzelfde klinken. Nee dus....het is een stereotype simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
zimbab schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:
Grote grap van dat is dat het gewoon een simulatie is van een intepretatie van het buizengeluid. Er zijn erg veel verschillende buizenversterkers met erg veel verschillende karakteristieken, dus een simulatie van een buizenversterker is een erg stereotype simulatie. Net zo beetje als die wazige concerthal settings op die Soundblasters enzo. Net alsof ze allemaal hetzelfde klinken. Nee dus....het is een stereotype simulatie.
Beetje krom om een goed DSP effect te vergelijken met de audiosettings van een flut set. Het ''typische'' buizengeluid komt voor in alle buizenversterkers, anders is het niet typisch meer. Dat versterkers onderling anders klinken is geen nieuws. Maar dat heeft ook echt niet puur alleen met de bepaalde buis of transistor te maken. Er zijn meer aspecten die het uiteindelijke geluid bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G_M_C en Barry, ik denk dat het hele 'waarom' van een buizenversterker totaal aan jullie voorbijgaat. Het gaat niet om een simpel trucje. Als dat zo was zou het principe allang niet meer gebruikt worden.

Ja, je kunt de nadelen van een buizenversterker nabootsen, maar wat heb je daar in 's hemelsnaam aan? Je kunt geen muzikale informatie uit het niets toveren met elektronica. Het zal altijd kunstmatig bewerkt en minder mooi worden, er komen immers steeds meer componenten in de signaalweg. Het voordeel van een buizenversterker is juist dat puristische; zo min mogelijk componenten.

Andere versterkers die dit hebben zijn bv de 47 Labs. Die zijn ook heel minimalistisch maar klinken toch echt heel goed. Ze zijn wel erg controversieel omdat er zo weinig componenten inzitten (zelfs 6!!! componenten voor 1 kanaal). Dit zijn een paar plaatjes van de 4717 Shigaraki:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/47labs01_270504.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/47labs06_270504.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/47labs08_clgr_270504.jpg

Ik heb het gehoord op een paar goede 1 weg luidsprekers en ik werd direct gegrepen door de muziek toen ik binnenliep. Echt heel bijzonder, en dat is een transistorversterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:58:
Het ''typische'' buizengeluid komt voor in alle buizenversterkers, anders is het niet typisch meer.
Oh nee hoor. Je kunt lang niet stellen dat alle buizenamps de zelfde sound zouden hebben. Daar zitten weer grote onderlinge verschillen in. En je kunt zelfs een buizeamp maken zonder al de bekende nadelen ;)

Ik zeg nog steeds: ga eens naar een UcD luisteren. Ik heb al mening buizenliefhebber hiervoor zien vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:41:
[...]

Oh nee hoor. Je kunt lang niet stellen dat alle buizenamps de zelfde sound zouden hebben. Daar zitten weer grote onderlinge verschillen in. En je kunt zelfs een buizeamp maken zonder al de bekende nadelen ;)
Inderdaad. Barry zegt ook dat het "typische" buizengeluid wordt gesimuleerd, maar dat de versterkers onderling uiteraard nogal kunnen verschillen. Wat is dan het typische buizengeluid? Het typische buizengeluid is meer iets van vroeger, maar ook bij de buizenverserkers staat de ontwikkeling niet stil. Zo zou je de oude transistorversterkers ook wel van een typerend geluid kunnen betichten. Tegenwoordig worden er echt wel hele neutrale buizenversterkers gemaakt. Minder neutraal dan de meeste transistorversterkers uiteraard en altijd een heel stuk duurder, maar ze zijn er wel. Ik weet zeker dat er aantal zijn die hij er niet uit zou kunnen pikken (best wel veel denk ik, want zó duidelijk is het nu ook weer niet of het een buis is of niet).

En daarmee vind ik de vergelijking met de DSP's die hij aanhaalt en de audiosettings van een flutset nog steeds gegrond. Ze gaan beiden uit van een stereotype geluid. Verder wil ik natuurlijk de kwaliteit van een goede DSP niet vergelijken met de Soundblaster zooi, maar dat insinueerde ik ook niet in mijn post.
Ik zeg nog steeds: ga eens naar een UcD luisteren. Ik heb al mening buizenliefhebber hiervoor zien vallen ;)
Zullen prima versterkertjes zijn (ik ben nog steeds erg benieuwd), maar ze zijn lastig te beluisteren. Zoek maar eens een winkel die ze heeft. Dat zijn er echt heel weinig als ze er überhaupt al zijn in Nederland. Hypex moet eens met wat producten van hun in een kamertje op de VAD gaan staan ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 11-07-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Een aantal pagina's terug is er veel gesproken over de Dussun DS99. Ik heb deze, samen met een Yarland Pro-200SE onlangs gekocht. Ik heb er voor gekozen om de Yarland te houden. Dit was ook mijn eerste opzet, maar ik was erg benieuwd naar de Dussun. Deze viel zeker niet tegen, maar ik ben gewoon een nieuw (buizen)pad ingeslagen.

Voor wie interesse heeft in de Dussun verwijs ik naar http://www.htforum.nl/.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa, kun je mss een beetje uitgebreider beschrijven? En mss een direct linkje? Ik weet zo niet wat je bedoelt. Wil je hem verkopen dan? (prijs?)

Hehe. Eindelijk opent de pagina. Wel een aardig (hoog) bedrag. Maar je zou dom zijn als je hem direct al voor minder zou neerzetten. Jij hebt tenslotte het risico en de moeite ervoor gehad.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-07-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:21:
Balboa, kun je mss een beetje uitgebreider beschrijven? En mss een direct linkje? Ik weet zo niet wat je bedoelt. Wil je hem verkopen dan? (prijs?)
Ik wil hem idd verkopen. Weet niet of deze link mag, anders moet hoor ik het wel.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46691.0

Mocht iemand eerst even willen luisteren vind ik dat geen probleem.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Hier het A/V sectie op de frontpage voor op www.tweakers.net . Normaal waren aanbieden op dit forum mag niet idd. Wel mooi dingetje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Voor die prijs kan ik hem ook in Honkong bestellen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door blobber op 14-07-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
blobber schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:25:
Voor die prijs kan ik hem ook in Honkong bestellen ;)
Doe maar goed bod dan ;) Vergeet niet dat een luistersessie in HongKong net even iets prijziger is dan in Utrecht >:)

Verdere discussie hierover liever niet in dit topic, stuur maar een email als je belangstelling hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Balboa op 14-07-2006 11:31 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk er sterk aan een versterker bij ornec.com te bestellen (de in dit topic alom geprezen Yarland), maar helaas kan ik de site niet meer volledig bekijken. Iemand die raad weet?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik Opera
Ik zit nu ergens anders en merk dat ik op de site ook niet voorbij de startpagina kom, IE en FF doen het geen van beide. Met Opera echter geen probleem! Kan ik je sowieso aanraden.

Ik ben vandeweek bij Balboa geweest (erg leuk!) en ik moet zeggen dat die Yarland pro200SE er indrukwekkend uitzag. En klonk. We hebben een paar uurtjes zitten vergelijken en schuiven en kabels wisselen. Zoals het stond klonk het redelijk (met MIT Terminator 4 kabels). Met Siltech Londonkabels klonk het ineens opvallend beter, met Cardas interlink nog beter.
Met mijn Ref3a speakers klonk het nog wat losser en voller, maar qua karakter bijna hetzelfde als met Balboa's kleinere Sonus Fabers.

Het volume was in ieder geval toereikend, met beide LS, 88 en 92 dB/W. Het enige opvallende kleine nadeel vond ik alleen wel de volumeregeling. Die voelt superdegelijk aan, maar hij klikt in redelijk grote stappen. Niet helemaal onwerkbaar, maar ik heb liever traploos.

Ik kan er wel een lang verhaal van maken, maar om kort te gaan: het klonk erg goed, vergelijkbaar met mijn set thuis en die was ietsje duurder. De diepteafbeelding vond ik wat tegenvallen, maar Balboas huis is nog lang niet klaar en de opstelling was nog niet geweldig. En het belangrijkste: we hebben alleen met cd geluisterd en dat klinkt sowieso veel platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:07:
edit:
Ik ben vandeweek bij Balboa geweest (erg leuk!) en ik moet zeggen dat die Yarland pro200SE er indrukwekkend uitzag. En klonk. We hebben een paar uurtjes zitten vergelijken en schuiven en kabels wisselen. Zoals het stond klonk het redelijk (met MIT Terminator 4 kabels). Met Siltech Londonkabels klonk het ineens opvallend beter, met Cardas interlink nog beter.
Zeker waar. Daarom zijn de MIT's reeds verkocht en ben ik een speurtocht gestart naar de juiste Cardas. Jeep was zo aardig om zijn Cardas Crosslink en Siltech LS kabels tijdelijk uit te lenen! :P
Met mijn Ref3a speakers klonk het nog wat losser en voller, maar qua karakter bijna hetzelfde als met Balboa's kleinere Sonus Fabers.
Moet je er ook even bij vermelden dat mijn SF twee a drie keer in die van jou passen :Y)
Het volume was in ieder geval toereikend, met beide LS, 88 en 92 dB/W. Het enige opvallende kleine nadeel vond ik alleen wel de volumeregeling. Die voelt superdegelijk aan, maar hij klikt in redelijk grote stappen. Niet helemaal onwerkbaar, maar ik heb liever traploos.
Ook dit klopt, maar ik heb er geen probleem mee. Het vermogen is toereikend voor het volume waar ik meestal op speel. Tja..ik heb ook buren.
Ik kan er wel een lang verhaal van maken, maar om kort te gaan: het klonk erg goed, vergelijkbaar met mijn set thuis en die was ietsje duurder. De diepteafbeelding vond ik wat tegenvallen, maar Balboas huis is nog lang niet klaar en de opstelling was nog niet geweldig. En het belangrijkste: we hebben alleen met cd geluisterd en dat klinkt sowieso veel platter.
Diepte is zeker waar aan gewerkt moet gaan worden. Hoop met akoestische aanpassingen nog wat te winnen en de rest een beetje met het finetunen van kabels en opstelling.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:54:
Zullen prima versterkertjes zijn (ik ben nog steeds erg benieuwd), maar ze zijn lastig te beluisteren. Zoek maar eens een winkel die ze heeft. Dat zijn er echt heel weinig als ze er überhaupt al zijn in Nederland. Hypex moet eens met wat producten van hun in een kamertje op de VAD gaan staan ofzo.
Winkels kun je inderdaad vergeten, je moet die dingen immers zelf maken, maar in nederland zijn er meer dan zat mensen die hem hebben hoor! En die willen vast wel een keer iemand uitnodigen voor een luistersessie :) Zelf ga ik er voor de winter nog een maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183193

interressant topic dat voor mij wel wat vragen heeft beantwoord.

Balboa je hebt een reaktie op HTforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:03:
[...]

Winkels kun je inderdaad vergeten, je moet die dingen immers zelf maken, maar in nederland zijn er meer dan zat mensen die hem hebben hoor! En die willen vast wel een keer iemand uitnodigen voor een luistersessie :) Zelf ga ik er voor de winter nog een maken _/-\o_
Je hebt toch ook nog wat van die kant en klare ontwerpjes op basis van de UcD modules? Maar ook al zouden die er niet zijn vind ik alsnog dat Hypex er goed aan zou doen eens met wat van die bakkies op een show te gaan staan. Kan de scepsis weggenomen worden bij mensen.

Die nieuwe CD-speler kit van Tentlabs is ook wel ok, maar je bent voor zo'n setje naar verwachting een dikke 2.000 euro kwijt. Dat was wel even slikken toen ik dat zag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:46:
Je hebt toch ook nog wat van die kant en klare ontwerpjes op basis van de UcD modules?
Die zijn er zeker, maar als je zelf aan de slag gaat krijg je voor minder geld een veel beter eindresultaat! Aan de standaard hypex modules valt nog vanalles te tweaken namelijk.
Die nieuwe CD-speler kit van Tentlabs is ook wel ok, maar je bent voor zo'n setje naar verwachting een dikke 2.000 euro kwijt. Dat was wel even slikken toen ik dat zag!
Ik doe het wel moet hun 35 euro klokje dat in mijn CD speler zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Voor de mensen die nog interesse hebben in de powerbuy op het DVD forum. Ga snel een kijkje nemen zal ik zeggen!

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1495076#1495076

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

zimbab schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:54:
Speaker en Co in Groningen heeft 2 700W monoblokken. Misschien andere filialen inmiddels ook wel.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183885

lowfi schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:59:
[...]

Langer doorsparen.. 300 euro is niet veel geld en als je die goedkopere koopt heb je ongetwijfeld na een tijdje "had ik toch maar die of die gekocht"
Hallo allemaal , ik ben Arjen, ik woon in China, Xiamen en heb geluisterd naar de 16.0 met 2 masteraudio speakers ik moet zeggen het klinkt heel erg goed en ik vind het ook een heel mooie versterker als ik je een beetje kan helpen met aanschaf of wat dan ook laat het ff weten.

Groeten, Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

sphere schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:27:
[...]

Speaker en Co in Groningen heeft 2 700W monoblokken. Misschien andere filialen inmiddels ook wel.
Oké....ik zal eens gaan rondvragen en als mijn OV weer geldig is misschien eens ergens langs. Ik ben niet écht in de markt voor die dingen, maar ben wel nieuwsgierig en wellicht raak ik na het luisteren wel heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik zou ze gewoon even bellen, misschien gaan die dingen wel ON TOUR naar Haarlem en/of Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na lang overleg ga ik toch maar meedoen met de powerbuy @ dvd.nl.
Ik heb vorige week weer eens een telefoontje gehad over de reparatie van mijn Audio Note. De TD van Hobo-hifi had een verkeerde trafo binnengekregen :( Het kan nog wel een maand ofzo duren :Z Dus zoveel heb je aan garantie...

Ik ga gewoon de Yarland FV-34A III bestellen samen met een powerfilter. Als de mijne misschien ooit eens gerepareerd is verkoop ik hem desnoods gewoon weer. Maar dat kan ik op het moment net betalen. Die Techniks receiver ben ik onderhand goed zat. Ook al zou hij qua meetwaarden missschien goed moeten klinken komt er voor mij geen genietbare muziek uit.

@Arjen in China
dankjewel voor je aanbod. Ik ben juist de hele China-hifi gaan uitzoeken vanwege die Classic 16.0. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe de 300B uitvoering klinkt (de Classic 16.2), maar ik denk dat ik me dat op het moment eigenlijk niet kan veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184176

Hallo,

iemand nog interesse in een paar sublieme Aurum Cantus Volla's ??

Ik bied een paar aan in kleur Cherrywood met de originele voeten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ha die Jan... Heb je ze nog steeds? :P
Hele mooie speakers, dat wel. :9 Ik denk alleen dat je beter wat over kunt vertellen. Is wel zo interessant.
(ik weet niet of de moderators eigenlijk wel zo blij zijn met dergelijke expliciete aanbiedingen)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-08-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184305

hallo,

ik ben deze topic al een tijdje aan het volgen en vind het zeer interessant.
Nu zat ik er aan te denken om mijn cambridge audio 640A versterker te gaan vervangen voor een dussun ds99. Ik draai met B&W dm603s3 's . Denken jullie dat dit een goede upgrade zal zijn?

MVG

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op zich wel, maar ik zou niet de Dussun kiezen. Ik zou voor de G&W 2006X gaan als je een transistorversterker zoekt. Die is minstens net zo goed opgebouwd als de Dussun.

Lees deze nog eens

ik heb net ff gezocht en ik kwam net een draadje tegen op een Frans HT-forum en daar vroeg iemand naar deze drie:
Dussun DS99
G&W 2006X
Classic 6.10
Dat zijn net de keuzes die ik eigenlijk wou noemen als je bij Ornec koopt (of eigenlijk in China). Classic schijnt Chinees A-merk te zijn (qua bouw en klank) maar de 16.0 valt voor mij af vanwege de voedingstrafo (niet toroidale trafo) maar ook omdat ik m lelijk vind (en ik ben blijkbaar niet de enige). Degene die hem heeft noemt hem levendig en snel, passend bij relatief milde Engelse speakers.

Over de Dussun word gezegd dat de Dussun op de terugweg is qua populariteit (men is blijkbaar bekomen van de schrik dat ie identiek is aan de Red Rose Passion en beoordeelt m nu op eigen merites). eerder merkte ook al iemand hier op dat er geen recente googlehits op waren (<2004).

Over de G&W meld een eigenaar: J'ai un 2006 TX depuis 15 jours, étonnant ampli tout en douceur et en muscle et très musical. 'verbazend goede versterker altijd zacht met spierballen en zeer muzikaal'. En ik vind 'm geweldig mooi. Maar dat is om naar te kijken.
Hij heeft geen koptelefoonplug, maar zoals gezegd; het is een minimalistische versterker met zeer goede onderdelen. Die fransoos was verrast over de kwaliteit van de onderdelen: potentiomètres japonais Alps, condensateurs Elna Silmic, Nichikon et Wima, 40 000 µf de capacités de filtrage Nover, Transfo toroïdal 400 VA, transistors JFET 25SC200 et 2SA19043, câble HP Monster Cable. Chapeau pour la fabrication. Pratiquement que des composants discrets sauf un CI pour gérer la temporisation des HP. Circuits imprimés très propres avec repérage des composants manifestement montés à la main.
Prima onderdelen dus en veel power ook bij lage impedantie.

En ga eens voor de gein ergens met een goede buizenversterker luisteren. Dat is eigenlijk pas echt een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Goed besteld dan.

Binnenkort verwacht ik de G&W TW-2006X (gekocht op ebay aan 349 euro).

Ik hou jullie op de hoogte!

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de info, mijn vader heeft twee audion 300b blokken staan dus ik weet hoe een goede buizenversterker klinkt! kwam net ook de jolida 1501rc hybride versterker tegen, lijkt mij ook wel interessant...

Ik ga de versterker ook voor films gebruiken dus het moet wel een beetje stevig klinken en dan ben je al gouw meer geld kwijt bij buizen.

Thierryziezo : zijn er nog meer van die GW versterkers te koop? kan je me anders een link of een username geven, dan kan ik het in de gaten houden...

Ik vraag me af hoeveel ik totaal kwijt ben als ik de GW versterker bij ornec koop, 400 euro ofzoiets?

die jolida 1051rc is wel iets duurder geloof ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 06-08-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Thierryziezo
dat is toch wel de prijs incl verzendkosten hoop ik? :o

@Robert
Balbao's Yarland is dan ongeveer gelijk aan die monoblokken.
Die Jolida is ook niet verkeerd, het is een goed merk, alleen de prijzen liggen wat hoger dan de andere Chinese merken omdat ze eigenlijk een Amerikaans merk zijn (Maryland).
Ook mooi idd, en hij is er ook in een versie met RC. Bij Cattylink kost ie $3xx en $4xx met RC
Wat ik gelezen (audio asylum?) heb is het echter een beetje vlees noch vis. Met een hybride is niet gezegd dat je automatisch het beste uit 2 werelden krijgt, maar ook de nadelen.

Als je hem ook met films gaat gebruiken (daar heb ik mijn receiver oorspronkelijk ook voor) waarom dan geen 5.1? Niet dat dat moet hoor. Gewoon over de stereo klinkt ook al stukken beter. De Dussun D9 vind ik dan wel weer interessant. Buizenversterkertje voor stereo, die D9 voor het filmgeweld. :9

Maargoed, een beetje praktisch gezien is voor jou een goede transistor beter (beetje zonde van je buizen en de stroom voor homecinmema). Waarom doe je niet snel mee met de powerbuy. Doe er dan gelijk een powerfilter bij (= ook een goede goedkope upgrade) met een kabel, dan zit je op >21kg (dus lagere versendkosten/kg) en krijg je 5% korting en 10% op het powerfilter.

Moet je wel heel snel wezen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Ik heb 379 betaald incl verzending. Bij Ornec.com was dit 349 (product+verzending) maar zonder invoertaksen en btw.

Volgens mij niet zo'n slechte koop... Ik kocht dit op ebay van sino845electronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga niet mee met die powerbuy, wil nog even nadenken hierover. Heb de 300B's op mijn B&W's gehoord en het was niet zo een goede match ( weinig laag ) ... Waarschijnlijk is het wel een stuk beter met een goede voorversterker.

5,1 past niet in mijn kamer, woon bij mijn ouders ( 17 jaar oud) ... En het leuke van stereo vind ik dat je al snel een hoog niveau kan bereiken terwijl je bij 5.1 veel meer geld moet uit geven. luister muziek en kijk films 50/50.

EDIT: Die versterker op ebay is nu 399 euro geworden en dan moeten er nog verzendkosten bij, misschien is ornec nu wel goedkoper ?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 184305 op 06-08-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Zend gewoon een beste voorstel in, Robert. Ik heb het geprobeerd met 320 euro en ik kreeg een tegenbod van 349 euro. Met verzending van euro kwam ik zo dus op 379 euro. Bij ornec.com betaal je voor je product en de verzending ervan alleen al 349 euro (dus zonder btw en invoer). Mijn keuze was snel gemaakt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Thierry
Oh ik schrok al. Nee, dat is een nette prijs. Ik heb ook al eens via ib gekocht en dat ging ook prima alleen geef ik wel de voorkeur aan een winkel.
Ik moet nu ook iets van €360 betalen aan Ornec voor €227 aan spullen (22kg) (gaat nog korting vanaf vanwege de powerbuy). Alleen als de douane je pakket opent moet je toch 2% invoerrechten en 19% btw betalen. Dat blijft zo.

@Robert
Vreemd, dat zou toch goed moeten klinken. Heb je ze op 4Ohm of 8Ohm aangesloten? Op 4 Ohm krijg je nml meer power en alles wordt groter (geluidsbeeld). Voorversterker helpt daar niks aan (bass en trebleregeling word het bijna nooit beter van, alleen maar slechter). En de ruimte en plaatsing scheelt natuurlijk ook. Dichter bij de muur heb je meer bas.

Ik heb ook jaren muziek geluisterd op een kamertje van 2x3 met een goede versterker en superboxjes (Cyrus II 50W Tr, later Audio Innovations 500 25W Bz met LS3/5a's) en dat klonk super.

Over 5.1 heb je helemaal gelijk.

Misschien wel verstandig om je niet te laten opjagen door die powerbuy. Je kunt ook afwachten tot hij bij Ornec bij today only staat, scheelt ook weer €10.
Dan wordt het €205 + €144 voor DHL express -/- die €10, en dan achteraf evt nog de btw. Maar als je het er bij zegt helpen ze die kosten reduceren (lager factuurbedrag, zelfde verzendkosten). Gewicht is 14kg.
Als je nog wat koopt (powerfilter, kabels)tot 21 kg zijn de verzendkosten nog maar €129. Goede kabels zul je ook eens nodig hebben namelijk. En die Von Masoch kabels van Ornec zijn iig niet slecht (VM=oem van Xindac en die zijn erg goed) en zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 184305 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:53:
EDIT: Die versterker op ebay is nu 399 euro geworden en dan moeten er nog verzendkosten bij, misschien is ornec nu wel goedkoper ?
Let wel... hij komt dan uit duitsland, dus heb je geen last van de 2% en 19%btw... Haal die eraf en de vergelijkbare prijs is 330 euro. (alleen de vraag is of je die heffing moet betalen. Mijn ervaring is dat bij internationale couriers als UPC of iets dergelijks ALTIJD het geval is. )

Ik zie trouwens bij deze versterker aan 8ohm staan... zou hij ook 4 ohm boxen aankunnen???

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 07-08-2006 09:32 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8 of 4 ohm ben ik eigenlijk vergeten, misschien moet ik het nog een keer proberen, voor mij is een buizenamp tegenover een transistoren amp hetzelfde als een platenspeler tegenover een cd-speler, veeeeel realistischer. die kabels zijn wel handig ja, want als ik de nordost bekabeling en powercords van mijn vader op mijn huidige set aansluit klinkt die 2 x zo goed!

Die versterker op ebay is wel aantrekkelijk , tenminste geen onverwachtse douane kosten... maar bij ornec kan je voor weinig extra geld zo een netfilter kopen en die powercables zien er ook mooi uit.

Denk nog even na en ga nog wat meer lezen, ben ook benieuwd hoe Thierryziezo zijn G&W gaat vinden...

nogmaals bedankt voor alle tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij is een buizenamp tegenover een transistoren amp hetzelfde als een platenspeler tegenover een cd-speler, veeeeel realistischer.
Voor mij ook. ;)
Mijn visie daarop is gebaseerd op 20 jaar ervaring. en waarschijnlijk net andersom als jij het bedoelt

Die Dussuns en G&W kunnen allemaal prima met 4Ohm speakers overweg omdat ze een flink zware voeding hebben. Daar is die 400VA ringkerntrafo juist voor zodat je ook lastige speakers onder controle houdt. Een speaker heeft trouwens geen constante waarde van 4 of 8 Ohm maar een gemiddelde. Een lastige speaker kan wel zakken tot 2 Ohm! Heb je dan een zwakke versterker dan zakt je geluid dus in. Die Dussun en G&W kunnen ook bij 2Ohm nog flink power leveren, 100W@8 Ohm, 180W@4 Ohm, 250W@2 Ohm is mijn voorzichtige schatting.
De Dussun V6i is echt een beest: die levert gewoon 150W, 300W en 600W @ 8,4 en 2 Ohm. Maargoed, een vriendin zoek je ook niet uit op de spierballen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik zie net een mooi koopje op audiogon. Over van een 'high profile install' (ja echt!) van $5000 voor $3500... ;)
Red Rose Music M1
Afbeeldingslocatie: http://www.hotrodaudiomods.com/audiogon/images/redrose-m1.jpg
Red Rose Music's M1 Multichannel Audio Video Amplifier

We have several of the Red Rose Music M-1 amplifiers we have left from a high-profile install.
The M-1 amplifier was designed by Mark Levinson himself :Z to bridge the gap between high-end 2-channel gear and multichannel gear. Usually multichannel integrated amps and/or preamps are jam-packed with high-speed digital devices and circuitry which introduce noise and eventually become obsolete or incompatible. To combat the obsolescence and noise issue, the M1 integrated is 100% ANALOG! This means it is future proof and will never become obsolete.

The analog circuitry onboard this amp is designed around Mark Levinson's personal high-end 2-channel design architecture and sounds absolutely incredible. Not only is the sound unbelievable but so is the low price point of $5,000! The Red Rose M1 easily (and we mean easily!) competes with amplifiers in the $12,000 range, and has to be heard to be believed.

We have a small amount of the M1s in the beautiful, scarce Champagne color. They are brand new and factory-sealed, A-stock with a 1 year warranty.

We suggest you act now because they are being offered for only $3,500 while they last!

Snel kopen! En oh ja, hij lijkt dus helemaal NIET op dit origineel Chinese ontwerp:
Afbeeldingslocatie: http://www.cattylink.com/images/products/KORSUN-D9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die d9 heb ik wel wat over gelezen, schijnt met stereo ook super te zijn, hij heeft alleen geen decoder toch? maar een chinese processor is ook niet al te duur geloof ik...

zag net op ornec ook de xindak dac3 mkII staan, ik weet maar heel weinig van dac's maar zou je zoiets gewoon op een dvd speler aan kunnen sluiten en dan een heel mooi stereo geluid eruit kunnen krijgen?

Ik heb laatst een ear 834p aangesloten op mijn set, dit is een buizen phono trap, wouwie dat klonk echt high-end! Zijn er ook goede chineese phono trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 184305 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:51:
zag net op ornec ook de xindak dac3 mkII staan, ik weet maar heel weinig van dac's maar zou je zoiets gewoon op een dvd speler aan kunnen sluiten en dan een heel mooi stereo geluid eruit kunnen krijgen?
Een externe DAC heeft imho alleen nut als deze ook het signaal reclocked, of een apparte clock input heeft die de clock van de DVD speler krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, misschien zit er wel een clock in? even opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm , ik zie nergens iets over een clock staan, jammer....anders was het wel interessant geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nope, als ik zo naar de print kijk zit er geen reclocking mechanisme op. Zoiets hoort altijd thuis in een externe DAC vind ik. Erg jammer, want het ziet er verder heel erg netjes uit!

Je kunt net zo goed een goede CD speler kopen. Dat is al een wereld van verschil t.o.v een DVD speler!

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 07-08-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb al een cambridge audio 640C cd speler, die klinkt al aardig, maar ik dacht dat ik met zo een DAC een wat beter geluid uit mijn dvd speler en cd speler kon krijgen.... als ik hier alleen mijn cd speler beter mee maak, heb ik liever een nieuwe , dan kan ik deze weer doorverkopen
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.