Nieuwe versterker

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 57.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Anoniem: 13443 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:00:

@fatalfelix:
sorry voor het saaie verhaal, maar wat ik wil zeggen:
kijk even goed naar het type versterker dat je uitzoekt. Het is niet voor niets dat ik die Yarland pro200SE, Cayin Spark 743D en de Classic 16.2 aanbeveel. Als ik naar alle onderdelen en de opbouw kijk kun je daar het meeste van verwachten.
Van de Yarland weet ik dat hij goed is

[...]

De Cayin heeft dezelfde opbouw en betere buizen (daar zitten Full Music 300B buizen in die goed klinken) en ook de dubbele trafos. Ziet er ook erg netjes uit van binnen.

De Classic 16.2 heeft ook alles in huis:
makkelijk in gebruik (meters en biasinstelling)
geen negatieve terugkoppeling
nadeel: duurder
geen dubbele trafos, maar wel goede.
toon volledige bericht
die 743 D van cayin is idd ook een mooie amp maar ik denk dat ik toch voor de a88t ga aangezien ik op het hififorum.de en de google search veel goede reviews en berichten lees. Bijv dit review http://www.6moons.com/audioreviews/cayin/a88t.html en dit duitse hifi forum staat ook vol met goeie berichten over deze amp http://www.hifi-forum.de/viewthread-111-468-1.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:22:

Dat laatste zou ik dan graag willen weten :)
Ik weet het zelf niet, maar ik kan me zo indenken dat er nog wel wat is misschien. Ik geloof dat ik eens op Triode Dick's website wat heb gelezen van de voordelen, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
Prima :) Dan zal ik nu ook wat plaatjes van amps laten zien :+
Review: http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1822.1/
[afbeelding]

Of dit prachtexemplaar:
[afbeelding]

En ja, dat bordje met de blauwe T is de gehele amp excl voeding ;)
Ik ben wel erg benieuwd naar die amps. Wanneer ga jij er een maken? Kan ik even luisteren. ;)
Dingen zijn vrij eenvoudig te maken en zijn niet duur. Prima om eens te proberen als ze ook zo goed klinken. Waar heb jij ze gehoord dan?

Deze ziet er wel vet uit ook:

Afbeeldingslocatie: http://hypex.nl/pics/applications/SW180_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hypex.nl/pics/applications/SW180_2.jpg

Mooie kastjes ook voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:25:
Ik ben wel erg benieuwd naar die amps. Wanneer ga jij er een maken? Kan ik even luisteren. ;)
Dingen zijn vrij eenvoudig te maken en zijn niet duur. Prima om eens te proberen als ze ook zo goed klinken. Waar heb jij ze gehoord dan?
Nou, ik moet momenteel effe wat rustig aan doen, omdat ik een appartement gekocht heb. Maar als ik wat spul verkocht heb, wil ik aan de slag om een vier voudige UcD180AD te maken.

Ik heb ze zelf kunnen horen bij een fellow DIY'er, een paar maanden terug. Een standaaard UcD180AD, en een flink gemodificeerde UcD400 (van de zelfde gast als eerste review). We hebben de amps vergeleken op een prachtig DIY speaker systeem! Verder was er nog een T-amp (bekend van www.41hz.com ) en mijn eigen Parasound HCA1000 aanwezig.

De UcD's waren in deze vergelijking echt de winnaars, de gemodificeerde versie lag net ietsjes voor de standaard versie. Het geluidsbeeld dat deze amps neerzetten is echt schitterend. Ik had nooit gedacht dat het aan een amp kon liggen, maar deze vergelijking was gewoon heel duidelijk. Het beeld van de UcD is breedt, en naar voren. Het komt zeg maar los van de speakers. Bij mijn Parasound was dat anders. Daar kwam het geluid gewoon uit de speaker. Plaatsing was prima, maar de ruimtelijkheid is toch anders. Controle van het laag was bij alle amps goed. Het midden en hoog van de UcD is gewoon heel erg mooi. Hij geeft gewoon weer wat erin gaat, en meer niet :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had even een mail gestuurd over de prijzen van de Cayin a88t bij chinese-hifi en moet zeggen dat ze een erg sneller reactie hebben :), heb dat zelf wel eens anders meegemaakt:

Hi,Roger

Many thanks for interest
The prices on the website also applies to Holland, but not inc tax, as we
will declare very low value, I suppose you won't pay a lot extra.
I suppose 100pounds extra will be enough for the tax, so should be lower than
900pounds totally.
and I do not think there is any huge difference between both 6550 and KT88, also
I believe the KT88 gets longer life

Hope this helps

Regards,
Ben

de prijs was dus toch inclusief verzendkosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die DS99 versterker is dat wat? Kent iemand die? Ik vind namelijk de Vi6 toch een beetje overkill moet ik eerlijk zeggen. Maar vind die DS99 wel zeer intressant..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Cyberpope schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:34:
Die DS99 versterker is dat wat? Kent iemand die? Ik vind namelijk de Vi6 toch een beetje overkill moet ik eerlijk zeggen. Maar vind die DS99 wel zeer intressant..
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in Dussun, dus vond ik reviews:
http://www.positive-feedback.com/Issue24/dussun.htm

De DS-99 komt er niet slecht vanaf :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mooi... Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken, maar had er nog een echt redelijke review gevonden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

voor de duitssprekenden: hier staat ook een heel verhaal over Dussun V8i en andere.

Er staan ook veel quotes over de hele controverse 'is korsun/Dussun hetzelfde als Red Rose' wat ook een beetje door de bullshit van Mark Levinson heenprikt als zouden het niet hetzelfde versterkers zijn als zijn eigen (Red Rose Passion en Affirmation) 10x zo dure.

Er staat ook een beetje kritische maar interessante quote bij van Norman, van COEM(China OEM)-Audio. Hoe objectief hij is kan ik helaas niet zeggen.
Hyper A and there is no great heat as conventional class A devices. Excellent control of bass and incredible high damping factor. Can bypass the preamp and used only as a power amp.
Most customers opt for another tube amp for this arrangement because the sound is cold and coarse.
The outlook is invincible and famous as the OEM products fro www.redrosemusic.com.
We have been best distributor of this amp in Hong Kong and we see this amp is losing its popularity because the sonic performance is not warm at all. It seems to be a great value item because of the huge size J. It is a must to buy a tube preamp for it. Before making your decision to buy this, make sure you personally made the audition and ask yourself the question: Do you like to put an oil painting of a pretty lady or a photograph of a porky Madame on your wall?
I was the number one seller of V8i in HK for 6 months.
When people ask me how is the sound of V8i my answer is "powerful"
If you ask how is a girl look like...if it comes to the same answer... powerful - what do you think??
V8i was one of the first amps launched in HK and the market was very huge.
But funny enough Korsun banned the grey import - and I reply with a smile tothem; let's see what happen?? at last they return to me 6 months later and agree to supply me korsun products again...but the market passion for V8i in HK is died; if there is no other amp from china then it will be v8i dominating. But if there are competitors in china nobody buy the V8i))))) the Powerful sound is cold and not musical. Very good control of bass but honestly I did not turn on the amp for more than 60 hours and then I sold it out in the second hand market. The sound is as boring as the sound from my TV. I would like better the sound of very cheap tube amp instead. I don't mind you buying
any amp...if you don't ask I will not say anything to keep the integrity of being unbiased. But if you ask I must give you the best picture to your choice. In Australia and Galapagos there are strange animals dominating. Just because there is no outside competitors...the fact is: in china, the korsun can hardly win any awards from the national expo...even the second line products G&W and Longyu or Bada did won some awards.
Music is for your ear but not for the outlook or the famous correlation with Mark Levinson OEM.
toon volledige bericht
en nog een gerucht... (interessante thread)
Die Classic Verstärker sollen in ihrer jeweiligen Preisklasse auch besser sein, als die kleineren Korsun (KS99).

Original sind angeblich super CD-Spieler und Xindak ebenso.

Es muss also nicht immer Korsun und Shengya sein...
Dus die kleine Classic transistorversterkers schijnen ook zeker niet slecht te zijn, en net zo duur (maar wel met afstandbediening)
Volgens mij gaat het dan over de Classic 6.10
Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/english/product/images/No610top.jpg
De binnenkant ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.coemaudio.com.au/images/130.jpg

een andere duitser heeft de Dussun DS99 en is er zeer blij mee:
So, meine lieben Hifi Enthusiasten,

habe gestern ca. 2,5h Stunden das Vergnügen gehabt, den Korsun KS99 aufspielen zu hören. Was soll ich Euch sagen; ich hatte viel in diversen Foren gelesen und mir so ein Bild anderer Nutzer (Importeure) machen können. Aber jetzt bin ich doch ein wenig überrascht - im positiven Sinne. Habe meinen alten Myryad T40 immer geliebt und sehr zu schätzen gewusst, doch was der KS99 aus der Musik macht, ist meiner Meinung nach atemberaubend. Mag ja durchaus möglich sein, dass das mit höherwertigeren Verstärker noch besser geht; aber darüber kann ich mir hier und jetzt kein Urteil bilden.

Hatte immer gedacht, dass meine Kompaktboxen (Acoustic Research Helios B15) ziemlich basslastig sind (würde ich jetzt als schwammig bezeichnen) - insbesondere bei einer wandnahen Aufstellung; aber der KS99 bringt den Bass so verdammt "staubtrocken" rüber, dass einem Hören und Sehen vergeht - harte, impulsstarke Schläge in den Raum. Aua!

Ansonsten bemerkt man einen deutlichen Zugewinn in der Raumtiefe mit klarer Differenzierung von Instrumenten und Stimmen (Jazz, Klassik). Die beiden Schallquellen, sprich: Schallwandler, sind überhaupt nicht mehr wahrnehmbar - es ist eine geschlossene, große Bühne mit deutlicher Tiefenstaffelung in mehreren hintereinander liegenden Ebenen. Besonders ist mir die impulstreue Dynamik des KS99 gegenüber dem Myryad bei anspruchsvoller Musik aufgefallen - der Korsun regiert sprichwörtlich das Geschehen und befiehlt den Lautsprechern, was zu tun ist. Wenn die Musik sehr komplex wird, geht er nicht in die Knie (wird weich) und bringt nur noch einen "Einheitsbrei" durch anscheinende Überforderung 'raus, sondern bleibt mit stoischer Ruhe in seinem Element; auch bei Extrempegeln. Er wringt die AR B15 förmlich aus, die jetzt wohl eindeutig an ihr Limit gehen. Weiss jetzt schon, dass ich neue Lautsprecher brauche, die dem KS99 ebenbürtig sind. Empfehlungen?

Einzig ärgerlich ist, dass keine FB dabei ist. Man muss die Lautstärke manuell am Regler einstellen - bin wohl etwas verwöhnt und kann dem Motto "Reduce to the max" hier nicht ganz folgen. Halte jetzt vielleicht mal nach einem "neutralen" Röhren-Preamp Ausschau; vielleicht einer von Shengya/Vincent aus China; und baue diesen in meine Kette ein.
toon volledige bericht
Nog even een plaatje van de binnenkant van de Dussun DS99 (eigenlijk de Korsun KS99)
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/korsun-ks99/korsun%20ks%2099%20dentro.jpg

Erlijk gezegd vind ik de Dussun er van binnen wat beter uitzien. Niet dat dat alles zegt, maar aan de stroomvoorziening te zien kan hij meer power leveren.

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-05-2006 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Eerlijk gezegd valt het me erg op dat alle links (en ook jou geruchtenlink) uit 2004 en 2005 zijn. Je zou toch ook denken dat als dit zo opvallend is als ik het vind er ook recentere verhalen te vinden zouden moeten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wil het zeggen dat wij hier een beetje laat wakker zijn geworden? Als een onderwerp genoeg behandeld is zeggen de meeste admins wel van gebruik eerst eens de search, dat is hier toch ook? Ik kan de search op die Duitse fora niet gebruiken omdat ik niet geregistreerd ben.

Misschien is het ook wel door wat Norman al zei: We have been best distributor of this amp in Hong Kong and we see this amp is losing its popularity because the sonic performance is not warm at all. Dat zou een 2e reden kunnen zijn.

In Nijmegen staat de DS99 op demo bij EastWestsound. Dus je zou m kunnen beluisteren. (hij kost daar vanaf 1 juni €525)

En zoals Norman nog meer zei: Music is for your ear but not for the outlook or the famous correlation with Mark Levinson OEM Dat is natuurlijk een waarheid als een koe.

Voor een 'budget high end' (contradictio in terminis?) transistorversterker zou ik ook eens kijken naar de
G&W TW-2006X (€205)
Afbeeldingslocatie: http://www.gwtsinghua.com/pic/tw-2006-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100106/tw-2006-8.jpg
vertaalde beschrijving fabrikant

G&W TW-2008X (€170)
Afbeeldingslocatie: http://www.gwtsinghua.com/UploadFiles/20031017174426434.jpg
vertaalde link fabrikant

Jolida 1501RC hybride met afstandsbediening (329GBP incl verzk)
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/jolida-1501/jolida%201501.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/jolida-1501/dentro.jpg
meer plaatjes van audioconstuzioni
review
Hij heeft 2 buizen in het voorversterkergedeelte en heeft daardoor een veel mildere klank, maar wel met flink veel power.

Allemaal geen misselijke jongens met die 400VA ringkerntrafos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:31:
Misschien wil het zeggen dat wij hier een beetje laat wakker zijn geworden? Als een onderwerp genoeg behandeld is zeggen de meeste admins wel van gebruik eerst eens de search, dat is hier toch ook? Ik kan de search op die Duitse fora niet gebruiken omdat ik niet geregistreerd ben.
Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Mits het binnen 1 forum is. Maar blijft het toch opvallend vinden, dat de meeste links die ik vind (duits, americaans, italiaans oid) dateren uit 2004/2005. Zou denken als dit opgepikt werd het wel breder bekend zou worden.. Ik dicht niet de audio-maffia zo veel macht toe dat ze alles weten te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Cyberpope schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:02:Ik dicht niet de audio-maffia zo veel macht toe dat ze alles weten te killen.
Onderschat deze mensen niet! Je wil niet weten hoe vaak deze in fora opduiken om hun propaganda te verspreiden :P Op andere fora heb ik het wel vaker gezien. Erg triest.

Ik denk echter niet dat dat hier het geval is. Dit zijn gewoon typisch een soort hypes. Een tijd lang is het erg hot, en dan ebt het weg. Is niet meer dan normaal eigenlijk en geldt voor alle dingen wel.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 30-05-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het probleem met de "audio-maffia" is ook dat een heleboel mensen dat zijn. Bijna iedereen die ooit redelijk wat poen heeft uitgegeven aan die apparatuur ziet niet graag dat er nu iets is dat 3 keer goedkoper is en vrijwel even goed. Dus ook mensen die er zelf geen commerciële belangen bij hebben zullen de Chinese apparaten wantrouwen (en dat ronspuien). En dat nog eens afgezien van het feit dat mensen dat soort onbekende dingen áltijd neigen te wantrouwen (de meerderheid dan hè). Wat de boer niet kent dat vret ie nie.
Dat heb je overigens overal hoor, is redelijk normaal. Kijk maar eens hoe er vroeger werd afgegeven op Japanse artikelen (camera's, electronica, auto's etc.).

Oh ja....en ik wil ook even zeggen dat niet alle westerse hifi-fabrikanten oplichters zijn die met pseudo-wetenschappelijke blabla geld uit de portomennees van de consumenten proberen te troggelen. Hier is gewoon alles stukken duurder. De grond waar de fabriek staat, de fabriek zelf, de machines, het personeel, het vervoer, de tussenhandel etc.

Ben je een x-aantal jaren verder dan zal China ook steeds duurder worden, wat vroeger dus ook gebeurd is met de Aziatische tijgers en Japan.

[ Voor 37% gewijzigd door zimbab op 30-05-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hulde Zimbab :) Dat is helemaal correct. Ze kunnen natuurlijk niet allemaal oplichters zijn ;) Zijn het ook lang niet. Probleem is alleen dat ze er wel tussen zitten. Niet alleen hier, maar zeker ook in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor:

Jullie hebben me zeer goed geholpen bij de keuze van een degelijke high-end versterker. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een uit China en die zou ik willen kopen op ornec.com. Weet iemand hoe het zit met de levertijd en bijkomende taksen en invoerkosten?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Leuk om te horen. Hou ons op de hoogte van je ervaring. Ik zit er namelijk ook aan te denken. Welke gaat het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat heb ik in een eerdere post al beschreven wat dat extra kost. +/- 4,5% invoerrechten (afhankelijk van het soort apparaat) en btw over alles (apparaat, transportkosten en invoerrechten).
Levertijd is een paar dagen, + tijd bij de douane (en dat is lastig in te schatten).

We zijn ook verder helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar hoe het allemaal loopt en hoe het uiteindelijk klinkt is natuurlijk wel waar het allemaal om te doen is toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-06-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als je wilt kun je via deze bestellen.

Dan weet je exact wat het kost.

http://china-highend-hifi.com/new_page_151.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Is de BTW gewoon 21%? Bij china-highend-hifi betaal je voor de Dussun DS99 365 euro, 314 euro voor verzending en product (dus zonder btw en invoerrechten). Helaas zijn er bij ornec.com ook een heleboel producten die china-highend-hifi niet levert (zoals de Yarland Pro 200SE die ik eigenlijk graag had willen bestellen).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

BTW = 19%. Maar wel over de totale prijs inclusief verzendkosten.

En mail ze of ze toch kunnen leveren en voor welke prijs. Wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet altijd eerst goed navragen. En ik heb ok al zien staan ergens (COEM prijslijst die ik toevallig vond bij iemand via google?) dat ze meer kunnen leveren maar het niet openlijk mogen zeggen. Dus altijd ff vragen. En je moet ze goed zeggen dat ze vantevoren de papieren goed regelen, dat je niet 8Raf nog een rekening van de postbode krijgt.

Je moet ook vantevoren even informeren over welke transporteur het beste/goedkoopste is.

En een paypal account voor je creditcard regelen, want dat is sterk aan te bevelen. Betaal nooit via wire transfer of Western Union!!!

De DS99 kost ongeveer $170 om op te sturen +€170 + invoer + BTW over alles dan zit je al snel aan de €365. Die prijs is niet zo gek hoor. In Nederland kost ie €525 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog een interessant stukje gevonden over buizen waarom hoe en wat. Wat is SET, PP; klasse B, AB, A. Biasing, tube-rolling, NOS-tubes. Allemaal erg interessant als je interesse hebt in een buizenversterker.

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=121357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178795

Via E-bay heb ik mij laten verleiden tot het kopen van een KORSUN KS-99.De versterker werd aangeboden voor 275,- euro omdat hij wat lichte schade had van het verschepen.(levering vanuit Nederland)
Normaal draai ik met een scylla 80 S maar deze is al sinds enige tijd in reparatie en ik het luisteren naar een Pioneer zo vresselijk zat was dat naar het lezen van wat recencies dacht van laat ik het maar eens proberen.Ook zou ik normaal nooit een versterker kopen zonder hem te kunnen beluisteren maar voor het geld kon ik het niet laten.

Op Maandag werd het apparaat geleverd na het uitpakken voelde het apparaat zeer solide met zijn 13 kilo.Natuurlijk de versterker gelijk aangesloten op mijn systeem.Eerder had ik al gelezen dat er in het begin een wat schril koud geluid uitkomt, en inderdaad niet om aan te horen en ook het laag klonk totaal zonder enige controle na een uurtje of 2 a 3 was er wel enige verbetering maar ik hoorde absoluut niet wat ik wil horen mooi vinden was er absoluut niet bij.
De volgende dag heb ik de versterker aangezet met de tuner en een uurtje of zes laten spelen op een laag volume bij thuiskomst heb ik nog een isotek burnin cd gedraaid waar door de versterker heerlijk heet werd.
Nu kwam er een totaal ander geluid uit de Korsun als de dag ervoor het laag was geheel onder controle en gaat zeer diep, en het hoog en midden zijn zeer zuiver en goed in verhouding tot het lage.
Na de hele middag geluisterd te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik echt onder de indruk ben van deze chinees die muziek echt kan laten leven.

Ook voor het oog ziet het apparaat er goed uit de volume knop voelt erg lekker aan en heeft een goed regel bereik.Wel vind ik de input selector wat shabby aanvoelen, let wel dit is het enige negatieve wat ik tot nu toe kan zeggen over de Korsun.

Gebruikte aparatuur:

Korsun KS-99
Rotel rcd 990
Chario academy II
van den hul interlinks en speaker cable.
Belden power cables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Slightly Off-topic, maar aangezien dit topic ook een beetje over Chinese hifi gaat, post ik hem toch maar hier ;)
Ik heb vandaag mijn Jungson Beauty Deity 1 Luidsprekers binnengekregen

Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/jungson/bd12-250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-dimension.com/pictures/jungson/BD-1-450.jpg

De plaatjes doen deze beauty's geen eer aan, ze zijn werkelijk schitterend uitgevoerd, massief hout met een dikke laag pianolak afgewerkt.Ik heb ze via acoustic-dimension besteld, een audio bedrijfje in Zoetermeer.De prijs was €998,- pp inclusief stands Voor €20 kwam hij ze bij me bezorgen, had me anders €40 gekost bij de Tpg :)

Wat het geluid betreft ben ik al zeer tevreden, hoewel ze nog wel een tijd moeten inspelen voordat ze écht goed gaan klinken.Volgens de de man van Acoustic-dimension konden deze speakers het opnemen tegen modellen van gerenommeerde merken die in een veel hogere prijsklasse zitten.
Ik geloof hem nu al, het hoog is heel mooi transparant en er komt nu al verassend veel laag uit terwijl de drivers nog niet echt ingespeeld zijn.Verder kan het geluid nog een stuk beter worden als ik een beter cd-speler heb, want deze is tamelijk brak :)
Het geluid van mijn Geluidskaart (M-Audio) klinkt trouwens verrassend goed :)

Versterker: Nad c370
Cd-speler: Pioneer PD-F 957
Luidspekers: Jungson Beauty Deity 1
Pc-kaart: M-Audio Audiophile 2496

[ Voor 7% gewijzigd door blobber op 14-06-2006 18:06 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Mooie luidsprekers zeg :) :9 ! En dat voor 1k euro zit het er verdomt goed uit! Kan je wat meer info en plaatjes verzorgen. Wat voor woofer en tweeter er worden gebruikt, evt filter info. Handleiding ;) ?

Verder als je nog een goede cd speler wilt kopen en zeker niet groot budget kan ik je maar een cd speler aanraden en dat is de Philips CD753. Deze match perfect met NAD en Linn versterkers na me eigen bevindingen. Het complete interne loopwerk, dac en interne circuitcomponenten zijn nagenoeg compleet het zelfde als de marantz cd5000 en Denon cd spelers, terwijl die zelf een stuken goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Handleiding zit er niet bij, alleen een stuk in het Chinees hoe je de stands in elkaar moet zetten :D , op de Site van Acoustic Dimension staat het volgende:
JungSon Beauty Deity 1
Monitor style loudspeakers.

These beautifully handcrafted loudspeakers will complement almost any amplifier. The units used are carefully selected and made by Morel. Morel has over 30 years of experience in making loudspeaker units for many loudspeaker manufacturers. A stiff cabinet without parallel sides prohibits resonance and keeps the sound from being muddy and undefined. These loudspeakers perform well over a great range of music. The Beauty Deity 1 shows what our manufacturer is capable of in terms of development and finish. The speakers are finished with a hand polished piano lacquer with a very classy shine.

Specifications: Beauty Deity 1 (may change without notice)
• frequency response: 35Hz - 20kHz (-3dB)
• Efficiency: 85dB
• Impedance 8 Ohm
• Max Power music Handling: 1000watts
• Weight 13kgs each
• Cabinet finish: piano lacquered natural hard wood
toon volledige bericht
Er zitten dus Morel Drivers in, type mij nog onbekend :) maar ze klinken erg goed :)

van de Jungson site:
Afbeeldingslocatie: http://www.jungson.com/content/product_pages/images/bdno1_fw.jpg
Meer info kan ik niet vinden :)
Meer plaatjes heb ik ff niet, camera uitgeleend aan familielid die er een maandje vandoor is :X

De BD2 schijnt dezelfde drivers en filters te bezitten, maar met een fineer kast, zodat het iets minder mooi is, maar kwa geluid hoeft dat niet veel slechter te zijn en hij kost maar de helft van de BD1 :)

Dank voor de tip voor de cd speler! Ik zal deze zeker meenemen in mijn overweging als ik een neiuwe ga kopen, voorlopig moet ik echter pas op de plaats maken :D

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 14-06-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

So! B) :9
Dat is echt mooi freq lijn zeg! Ziet er vrij liniear uit.
Morel drivers zijn vrij goede en duurzame drivers. Ze maken zover ik het weet zelf geen luidsprekers en verkopen hun drivers veel voor DIY gebruik. Je vindt ze veel in Duitse webshops. Verder 85dB rendement is zat in een middel grote kamer met een 50watt goeie gebalanceerde versterker zoals je NAD. Alleen dat hij 1000watt music handling power aan kan dat is wel pmpo he ;) dat je je daar niet op verkijkt ;).
Mooi spul hoor! Echt zal ze erg graag eens willen horen.

Veel plezier er mee :)

Na wat zoeken denk ik dat er als woofer een MOREL MW 168 MG is gebruikt en als tweeter MOREL MDT 32 S. Als ik kijk naar de rendement, freq curve en ohm/watts.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 14-06-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:
So! B) :9
Dat is echt mooi freq lijn zeg! Ziet er vrij liniear uit.
Morel drivers zijn vrij goede en duurzame drivers. Ze maken zover ik het weet zelf geen luidsprekers en verkopen hun drivers veel voor DIY gebruik. Je vindt ze veel in Duitse webshops. Verder 85dB rendement is zat in een middel grote kamer met een 50watt goeie gebalanceerde versterker zoals je NAD. Alleen dat hij 1000watt music handling power aan kan dat is wel pmpo he ;) dat je je daar niet op verkijkt ;).
Mooi spul hoor! Echt zal ze erg graag eens willen horen.

Veel plezier er mee :)

Na wat zoeken denk ik dat er als woofer een MOREL MW 168 MG is gebruikt en als tweeter MOREL MDT 32 S. Als ik kijk naar de rendement, freq curve en ohm/watts.
Ik vind hem bijna eng recht lopen :D
Ik merk dat het laag al wat sprekender aan het worden is, na een paar uurtjes inspelen, verbazend hoe laag zo'n kastje kan gaan :) Dank je voor de extra info, super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die morel woofer 6.5inch die kan in 16.4liter behuizing gepoort onder nette belasting echt tot 40hz gaan... best knap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

blobber schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:48:
Slightly Off-topic, maar aangezien dit topic ook een beetje over Chinese hifi gaat, post ik hem toch maar hier ;)
Ik heb vandaag mijn Jungson Beauty Deity 1 Luidsprekers binnengekregen

[afbeelding]
[afbeelding]

De plaatjes doen deze beauty's geen eer aan, ze zijn werkelijk schitterend uitgevoerd, massief hout met een dikke laag pianolak afgewerkt.Ik heb ze via acoustic-dimension besteld, een audio bedrijfje in Zoetermeer.De prijs was €998,- pp inclusief stands Voor €20 kwam hij ze bij me bezorgen, had me anders €40 gekost bij de Tpg :)

Wat het geluid betreft ben ik al zeer tevreden, hoewel ze nog wel een tijd moeten inspelen voordat ze écht goed gaan klinken.Volgens de de man van Acoustic-dimension konden deze speakers het opnemen tegen modellen van gerenommeerde merken die in een veel hogere prijsklasse zitten.
Ik geloof hem nu al, het hoog is heel mooi transparant en er komt nu al verassend veel laag uit terwijl de drivers nog niet echt ingespeeld zijn.Verder kan het geluid nog een stuk beter worden als ik een beter cd-speler heb, want deze is tamelijk brak :)
Het geluid van mijn Geluidskaart (M-Audio) klinkt trouwens verrassend goed :)

Versterker: Nad c370
Cd-speler: Pioneer PD-F 957
Luidspekers: Jungson Beauty Deity 1
Pc-kaart: M-Audio Audiophile 2496
toon volledige bericht
Heb je ze echt 'op zicht' gekocht , zonder vooraf te beluisteren?
Ze zien er iig erg fraai uit, maar...schijn kan bedriegen. Blijkbaar heb je een goeie gok gedaan, maar persoonlijk zou ik het risico nooit nemen, zeker als het speakers betreft (is toch zo'n 1000€)
Alvast veel luiisterplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 143259 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:20:
[...]
Heb je ze echt 'op zicht' gekocht , zonder vooraf te beluisteren?
Ze zien er iig erg fraai uit, maar...schijn kan bedriegen. Blijkbaar heb je een goeie gok gedaan, maar persoonlijk zou ik het risico nooit nemen, zeker als het speakers betreft (is toch zo'n 1000€)
Alvast veel luiisterplezier!
Ik ben niet alleen op het uiterlijk afgegaan, ik las een kort stukje op een site van een audioclub, die hadden het beestje beluisterd icm met een buizenbak en waren erg onder de indruk.Daarna heb ik uitvoerige correspondentie met Acoustic-dimension gehad en volgens hun zou de Nad geen enkel probleem hebben met deze speakers.En tenzij mijn mensenkennis me helemaal in de steek liet, zijn dat geen mensen die je met een slecht ding willen afschepen :) Wat het geluid betreft moet je eigenlijk gaan luisteren, maar af en toe hou ik wel van een gokje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is mooi! Minder mooi dan Aurum Cantus (kwa drivers dan hoor, kwa afwerking en uiterlijk zijn ze geweldig, de drivers zien er alleen wat gewoontjes uit maar dat zie je niet achter het doek). Ik vond deze na AC het meest interessant. En de prijs is ook niet verkeerd! Bij NewYorksound (export direct uit Hong Kong) kost deze netto $770 en de BD2 $430 tegen €500. Daar kun je niet voor importeren hoor!
Edit: oeps! Bij NYsound komt er ook nog eens $ 165 voor de stands bij. Dan wordt de prijs die jij betaald hebt alleen maar nog beter! Dan is die DB2 voor €500 incl stands helemaal een koopje als je bedenkt dat wij wel BTW betalen.

Het is alleen jammer dat je met de rest van de set nu zwaar onder de maat zit. Zo kun je ze niet echt een goed signaal voeren. Als ze zo goed zijn als ik ze inschat kun je er rustig een versterker van €2000 en een cd-speler van €1000 mee combineren (gerekend in normale nederlandse winkelprijs).

Óf... 1 van de mooie cd-spelers en versterkers die hier al eerder langsgekomen zijn, via import.
Zit je dus toch in het juiste topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 15-06-2006 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

excuseer mijn traagheid...

Morel drivers zijn mooi hoor, maar die zijn duur voor Jungson om te importeren uit Denemarken (?)
Het is wel iets anders dan de eigen productie ribbon tweaters (en bass-drivers) van Aurum Cantus. Dat doet niets af aan de fraaie kwaliteit van jouw mooie nieuwe speakers, ik bedoel alleen dat het goedkoper is om eigen fabrikaat (ook Chinese dus) drivers te gebruiken. En die ribbons lopen bij sommige typen al vanaf 1900Hz, die zijn dus vanaf stemgebied net zo supersnel als elektrostaten.
Frequentiecurve zegt niet alles, fasegedrag zegt meer, en de snelheid, overshoot en natrillen van de drivers is ook belangrijk.

NAD is best ok, maar high end zou ik het niet direct noemen (de BD1 wel). Ik heb zelf ook Nad gehad, maar vooral qua degelijkheid vind ik het niks en het geluid is een beetje braaf. En waarom ook niet eens een echte (ipv NAD's nep buizengeluid) buizenversterker proberen als die speaker er zo goed op klinkt?

Als bron zou een draaitafel het mooiste zijn maar dat is niet perse ieders ding, en als je geen platen hebt nogal duur om mee te beginnen. Maar een goede cd-speler scheelt ook. E-sound E5 is ook in Nederland te koop, dan zit je aan de €1100. Maar dat is net zoiets als deze speakers (of het eten van mijn chinees: veel voor weinig... en lèkker!).

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 15-06-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 01:32:En die ribbons lopen bij sommige typen al vanaf 1900Hz, die zijn dus vanaf stemgebied net zo supersnel als elektrostaten.
Frequentiecurve zegt niet alles, fasegedrag zegt meer, en de snelheid, overshoot en natrillen van de drivers is ook belangrijk.
Zo laag kun je alleen de grotere ribbons inzetten. De kleine aurum cantus die je in deze 2-weg's ziet kun je eigenlijk niet onder de 3 Khz gebruiken (2.5 Khz met extreen filter kan ook nog). De grotere broertjes kun je echter vanaf 2 Khz gebruiken, en de hele grote inderdaad nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt er bij dat een ribbon tweeter en complete andere afstraling en fase gedrag heeft als een normaal tweeter. En daar moet je dan ook weer de kennis voor hebben omdat goed toe tepassen. Ik ken genoeg merken die het verneuken om ribbon's toe tepassen.

Verder ik vind dat die morel drivers er best goed uit zien. Niet veel poespas en geblaat met gedraaide connus weet ik het veel. Ik heb zelf goeie ervarringen met morel drivers kwa belasting (Heb ze zelf in mijn auto met audison VRx 4.300). En voor deze prijs, incl stands en zo afwerking en goeie drivers, sorry maar dit gewoon een top product als je kijkt kwaliteit/prijs verhouding. We moeten nu alleen wachten hoe het later het hem gaat bevallen na een tijdje in gespeelt te hebben.
En ik snap nu ook niet waarom mensen die nu gaan vergelijken met book-shelf speakers van 2000euro plus..... ze kosten toch nog niet eens 1K... vergelijk ze dan ook met andere van die prijs. Zelfs lager als je nagaat dat er stands bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 01:17:
dat is mooi! Minder mooi dan Aurum Cantus (kwa drivers dan hoor, kwa afwerking en uiterlijk zijn ze geweldig, de drivers zien er alleen wat gewoontjes uit maar dat zie je niet achter het doek). Ik vond deze na AC het meest interessant. En de prijs is ook niet verkeerd! Bij NewYorksound (export direct uit Hong Kong) kost deze netto $770 en de BD2 $430 tegen €500. Daar kun je niet voor importeren hoor!
Edit: oeps! Bij NYsound komt er ook nog eens $ 165 voor de stands bij. Dan wordt de prijs die jij betaald hebt alleen maar nog beter! Dan is die DB2 voor €500 incl stands helemaal een koopje als je bedenkt dat wij wel BTW betalen.
Ik ben eerst naar de Aurum Cantus L2 Se MkII gaan kijken, maar vond toch wat tegenstrijdige recenties.De L3 lag boven mijn budget en de L5 vond ik niet mooi :)
Toen kwam ik dezen tegen en was ik toch wel direct verliefd op :) (vooral na het rekensommetje dat je hierboven ook maakt)Verder hielp het mee dat ik deze in nederland kon krijgen :)
Het is alleen jammer dat je met de rest van de set nu zwaar onder de maat zit. Zo kun je ze niet echt een goed signaal voeren. Als ze zo goed zijn als ik ze inschat kun je er rustig een versterker van €2000 en een cd-speler van €1000 mee combineren (gerekend in normale nederlandse winkelprijs).
Ik ben bezig om geleidelijk te upgraden, de Nad heb ik jaren geleden aangeschaft toen mijn oude versterker het begaf.Nu waren mijn ultra brakke speakers aan de beurt.De kans dat ik nu tegen de beperkingen van de rest van mijn spullen aanloop neem ik op de koop toe, er komt iig al 20x beter geluid uit dan voorheen :) De eerstvolgende upgrade zal iig mijn cd-speler worden, maar dat gaat nog wel even duren, want die dingen kosten geld enzo en dat is nu weer even op ;)
Óf... 1 van de mooie cd-spelers en versterkers die hier al eerder langsgekomen zijn, via import.
Zit je dus toch in het juiste topic ;)
En daar moet ik jou mede voor bedanken, zonder dit topic zou ik deze luidsprekes nooit zijn tegengekomen :)

@Mauce: De prijs/prestatie verhouding vond ik dus ook opmerkelijk, vooral idd nadat ik er achter kwam dat de stands er al bij zaten :) Ik ben ook benieuwd hoe het geluid zich ontwikkeld als ze ingespeeld raken.Morgen heb ik genoeg tijd om ze eens flink wat muziek te voeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 15-06-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Ik heb net ff dit hele toppic doorgelezen. Zoals ik hier hoor zijn Chinese versterkers wel te pruimen. Sterker nog ze zijn populair. Ik ga deze zomer voor een stage naar Shanghai, en ik dacht er aan om misschien een versterker (met voeding) te kopen en die mee naar huis te nemen. Ik zat te denken aan een vacuum tube versterker omat ik die er wel mooi uit vind zien. Vooral omdat ze zo'n nostalgische look hebben.
Dus wat ik wilde vragen: Ik zoek een amp die in de klasse goedkoop tot goedkoopste zit, met een voeding die in de klasse mid-end zit, al dan niet gecombineerd. De radiobuis moet wel een tijdje meegaan en moet ook makkelijk te vervangen zijn. De radiobuis moet van buiten zichtbaar zijn, want daar doe ik t voor. Anders kan ik net zo goed een solid state amp nemen die ik vanuit persoonlijk en wetenschappelijk oogpunt beter vindt.

@Jeep: leuk dat je voor de vacuum tubes vecht! Ze zullen onwaarschijnlijk wel verdwijnen als discrete componenten, maar kunnen hun intrede doen in solid state circuits.
@deepspace: ik zou graag met je in discussie gaan over feedback. Er zijn wel negatieve kanten aan die je niet beseft. Maar die gaan meer over verkeerd ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ blobber
Tnx! Heb ik me niet voor niks uitgeslooft. Ik ben het ook helemaal met je eens. Omdat ik al heel mooie Reference 3A MC's heb zou ik er niet mee op vooruitgaan, maar ik ben erg benieuwd hoe het klinkt.

@Aca
Leesmoe geworden? :P Ik snap alleen 'versterker en voeding' niet. De voeding zit bij eenversterker altijd ingebouwd hoor. En China heeft 220V dus een voedingstrafo is ook overbodig.

Ik vecht niet voor buizen maar voor het mooiste geluid! En in mijn ervaring weten buizenversterkers gewoon het meest muzikale en emotioneel boeiende geluid te presenteren. Wat boeit het nou of het een oud principe is. Als het maar werkt. Ik ben juist heel pragmatisch wat dat betreft. Nostalgie heb je weinig aan en een religieuze verering van (arbitraire) meetwaarden of wat voor schakelijng dan ook heb je weinig aan als de muziek minder goed/echt/realiteitsnabootsend klinkt.

Ik vind die modelletjes van Yarland erg leuk (FV34A of C), en erg goedkoop. Als je het in je bagage wilt meenemen moet het alleen niet >20kg zijn samen met de rest van je koffer. De FV34AIII weegt 13kg en kost ~€140, de FV34C 8kg en €125. Allebei single ended.
Ook leuk is de Cayin Spark HA-1A koptelefoon-versterker (EL34 in SE-triode) met tevens 2W 8Ohm luidsprekeruitgangen. Leuk voor de slaapkamer of echt hoog rendement luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal leuk worden bij de douane jongen als je dat mee wilt nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:06:
@Jeep: leuk dat je voor de vacuum tubes vecht! Ze zullen onwaarschijnlijk wel verdwijnen als discrete componenten, maar kunnen hun intrede doen in solid state circuits.
Verdwijnen? Buizen hebben de laatste jaren nou juist een enorme revival doorgemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:49:
Zal leuk worden bij de douane jongen als je dat mee wilt nemen....
waarom? Je kunt het toch gewoon aangeven? Tarief is meestal alleen btw. En als je het daar al gebruikt hebt is het 2e hands. De douane is echt niet zo moeilijk hoor. Meestal laten ze je gewoon doorlopen als je via 'niets aan te geven' loopt. Net als pakketjes die vaak zo door de douane gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En beneden de 225 euro is het geloof ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:14:
Hallo,

Ik ben van plan om mijn hifi-set geleidelijk aan te upgraden. Afgelopen zaterdag ben ik even bij de lokale dealer langsgeweest om wat informatie in te winnen en hij gaf me enkele folders mee van Nad en Cambridge.

Ik beschik over een budget van +/- 1500 euro om mijn eerste upgrade te financieren. Later volgt nog een CD-speler, platenspeler en (DAB-)tuner. Ik twijfel namelijk nog ontzettend tussen de combinatie van Nad C162 voorversterker en de Nad C272 eindversterker en de Cambridge 840A (verkrijgbaar vanaf juni). Ik weet helemaal niet hoe ik zou moeten beslissen, want ze beschikken elk over hun plus- en minpunten: zo beschikt de Cambridge over een balanced audio-input en multiroom-uitgangen.

Weten jullie welke versterker het meeste waar voor zijn geld biedt?

Brecht.
Hoi,

Sinds een weekje in't bezit van een Cambridge 840A (voor 980€).
Bij thuiskomst direct aangesloten en....viel dat effe tegen! Het deed mij denken aan een budgetsetje van 200€, plat, geen diepgang, het geluid bleef gewoon aan mijn speakers plakken(b&w802/s3). Ik stond vroeger altijd wantrouwig tov het begrip 'inspelen' (een auto ja, die moet ingereden worden, maar een versterker...?). Intussen weet ik wel beter: heb hem gewoon aan laten staan gedurende al die tijd (met radio-signaal op een heel laag pitje) en dat begint blijkbaar zijn vruchten af te werpen.
Nu: mooi strak laag, veel detail, het geluid komt mooi los van de speakers...Zo zie je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Korsun ks-99 en de Red Rose lijken van binnen wel ERG veel op elkaar.

http://img217.imageshack....unks99dentro9zu.jpg[/img]

http://img217.imageshack.us/my.php?image=redrose5pc.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 178795 op 21-06-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je plaatjes werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je... zo goed als identiek. Vraagt je dan wel af welke modificatie 1800 euro moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Waarschijnlijk het stickertje "Red Rose" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

blobber schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:10:
Waarschijnlijk het stickertje "Red Rose" :)
Ik denk weet zeker eerder nog het stickertje "designed by Mark Levinson". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand hier eigenlijk ook ervaringen met het geluid van een hybride amp (dus een buizen voor en een losse eindversterker) ? Dit lijkt mij namelijk ook wel wat omdat je dan de voordelen van de buis hebt en de power van de mosfet. Het is mischien een beetje een rare vraag, maar ik vroeg me eigenlijk af of het ook mogelijk is om een sub met ingebouwde versterker (actief) op je hybride of geintegreerde buizenamp aan te sluiten. Dit vroeg ik mij eigenlijk af omdat ik de Sonus Faber Conertino's wel erg mooi vind. Ik lees alleen in meerdere revieuws dat het mid/hoog perfect is maar dat de bas wel wat meer kan. Daardoor dacht ik dus van ja die kan ik dan later wel mooi aanvullen met een sub, maarja kan dit wel op een buizenamp. Een andere optie zou dan de grotere Sonus Faber Concerto kunnen zijn maar die vind ik toch net iets te duur om in 1 keer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:52:
[...]

Ik denk weet zeker eerder nog het stickertje "designed by Mark Levinson". ;)
Dat zou een nog ergere gotspe zijn en reden voor een rechtzaak. Het ding is gewoon door de ingenieurs van Korsun ontworpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:31:
[...]

Dat zou een nog ergere gotspe zijn en reden voor een rechtzaak. Het ding is gewoon door de ingenieurs van Korsun ontworpen namelijk.
Sja....als hij dat er op mag zetten van hun is er toch niks aan de hand? Ethisch gezien wel natuurlijk, maar gerechtelijk gezien niet. Ik weet overigens niet óf het er op staat, maar de reden dat mensen het kopen is niet omdat het een Red Rose is (wie had er ooit van gehoord?), maar omdat de man achter Red Rose Mark Levinson is.

Maar toch zou ik graag eens een site zien waar beide interieurs te zien zijn van de Korsun en Red Rose.

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 21-06-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:27:
heeft iemand hier eigenlijk ook ervaringen met het geluid van een hybride amp (dus een buizen voor en een losse eindversterker) ? Dit lijkt mij namelijk ook wel wat omdat je dan de voordelen van de buis hebt en de power van de mosfet. Het is mischien een beetje een rare vraag, maar ik vroeg me eigenlijk af of het ook mogelijk is om een sub met ingebouwde versterker (actief) op je hybride of geintegreerde buizenamp aan te sluiten. Dit vroeg ik mij eigenlijk af omdat ik de Sonus Faber Conertino's wel erg mooi vind. Ik lees alleen in meerdere revieuws dat het mid/hoog perfect is maar dat de bas wel wat meer kan. Daardoor dacht ik dus van ja die kan ik dan later wel mooi aanvullen met een sub, maarja kan dit wel op een buizenamp. Een andere optie zou dan de grotere Sonus Faber Concerto kunnen zijn maar die vind ik toch net iets te duur om in 1 keer te kopen.
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 157535 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:27:Het is mischien een beetje een rare vraag, maar ik vroeg me eigenlijk af of het ook mogelijk is om een sub met ingebouwde versterker (actief) op je hybride of geintegreerde buizenamp aan te sluiten.
Tuurlijk, gewoon de high level ingangen van een subamp gebruiken. Die hang je gewoon parallel aan je speakers, merk je verder niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke dus gewoon zoiets
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/paralell.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, gewoon parallel aan je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:12:
Nee, gewoon parallel aan je speakers.
oke thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Afbeeldingslocatie: http://richardbrice.net/quad3303b.jpg

Ik heb momenteel deze prehistorische Quad 303 / 33 set aan m'n B&W 602/S3 speakers hangen, zou het aanschaffen van een nieuwe versterker zinvol zijn om het geluid te verbeteren of zou het verschil te verwaarlozen klein zijn?

De Quad set is in principe niet meer up to date qua aansluitingen / mogelijkheden, en er zit ook geen afstandbediening bij. Maar dat vind ik eigenlijk geen belangrijk punten. Het gaat me puur om het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ga luisteren zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik eerder voor andere speakers gaan dan, want die oude Quad setjes doen het nog best aardig meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat oude Quadsetje is wel kwaliteit natuurlijk. Ik denk dat die nog steeds goed klinkt, maar ik vermoed dat een goede moderne verterker wat frisser en analitischer zal klinken. Die oude transistors klinken wel goed maar een beetje braaf, weinig sprankelend.
Maar het blijft een goede basis voor een stereoset. Met betere speakers is volgens mij ook meer winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het blijft een goede basis voor een stereoset. Met betere speakers is volgens mij ook meer winst te behalen.
zimbab schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:58:
Ga luisteren zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik eerder voor andere speakers gaan dan, want die oude Quad setjes doen het nog best aardig meestal.
hehe, nou ja.. de B&W 602/s3's heb ik pas 2 maanden geleden aangeschaft, die speakers blijven nog wel wat jaren hier staan.. ik ben er dik tevreden mee. Had bijna gekozen voor Dyn Audio (die klinken vooral 'ontzettend' lekker in het hoog) maar vond de B&W's toch net even wat meer allround.

Ik vroeg het me gewoon af, het is namelijk wat moeilijk om een directe vergelijking met een nieuwere versterker te maken, dan zou ik een moeten lenen.

Ik vermoed wel dat er iets van verschil in zit, ik heb dezelfde Speakers namelijk met een Marantz versterker gehoord en het klonk iets verfijnder. Maar dat zat 'm denk ik niet in het geluid zelf maar meer in de manier waarop de versterker met het volume omging.

Op een zeer laag volume is m'n Quad namelijk niet zo sterk, dan hoor je eerst de linkerspeaker (volume op 5%), dan de rechter erbij komen (op 15%) en dan beide speakers in stereo als het volume tot een kwart wordt opengedraaid.

Bij de Marantz had je een soort dim-effect, zelfs op een heel laag volume bleef het stereobeeld in-tact en had je toch nog een heel 'vol' geluid. Maar dat zal iets zijn wat alle moderne versterkers wel zullen hebben. Ik ben geen kenner op dit gebied :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 23-06-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:54:
dat oude Quadsetje is wel kwaliteit natuurlijk. Ik denk dat die nog steeds goed klinkt, maar ik vermoed dat een goede moderne verterker wat frisser en analitischer zal klinken. Die oude transistors klinken wel goed maar een beetje braaf, weinig sprankelend.
@Jeep: Wat bedoel je hiermee. Ik weet wat analytisch betekent, maar analytisch geluid? Nog bedankt voor advies btw.

@Fatalfelix: Ik mag toch hopen dat er BJT's gebruikt worden ipv MOSFET's. Op zich zou t wel moeten kunnen zo'n hybride versterker. Met terugkoppeling kan je heel veel issues oplossen. Waarom je een buis als eerste trap zou willen hebben verbaast me wel. Die dingen geven enorm veel ruis af vergeleken met BJT's. Eindtrap begrijp ik wel: jullie houden van HD2 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh sorry, teveel audiobladen gelezen :P
Met analitisch bedoel ik dat je details beter hoort, oftewel simpel gezegd de hoge tonen lopen verder door. Ook transistorversterkers verouderen langzaam. En vooral de engelse smaak is toch al 'ronder' met minder doordringend hoog. De frequentiecurve is op 20kHz vaak al een paar dB minder. Met als gevolg dat het geluid rustiger klinkt en minder vermoeiend om langer naar te luisteren, maar je hoort ook minder precies waar een instrument staat.
Dat in tegenstelling tot bv duitse speakers die een rechte frequentiecurve hebben tot in de vleermuizengesprekken.
En je moet eens opletten of de attack ook goed is, voor klassiek is een Quad 33 mooi, maar klinkt het ook nog lekker met stevige rock?

Ga hier niet teveel op af, want het kan mijn vooroordeel zijn tegen oude versterkers; ik weet dat die oude Quads nog steeds erg geliefd zijn en goed klinken. Zoals eerder in deze thread gezegd is: luidsprekers maken veel meer verschil in het geluid omdat daar de omzetting van elektrisch naar akoustisch plaatsvind..
Ik zou inschatten speakers 50%, versterker 35%, cd 10%, kabels 5%.

@Beathoven: wat jij verteld zit m in de potmeters die niet goed afgestemd zijn. Dat is wel irritant trouwens. Mijn buizenversterker klink trouwens al magnifiek ook al staat hij heel erg zacht. Ik heb geen loudness nodig.
Als je naar de betere audiowinkel gaat kun je heel makkelijk vergelijken als je zegt ik heb die boxen, hoe klinkt een andere versterker daarbij? Als je een rustig tijdstip afspreekt wil men het zo voor je klaarzetten. Maarja, service betaal je uiteindelijk toch.

Je kunt ook de gok wagen en via internet bestellen en dan weer verkopen wat het minste klinkt, maar in jouw geval zul je denk ik meer hebben aan een goed persoonlijk advies van een gespecialiseerde audiozaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 23-06-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:44:
En vooral de engelse smaak is toch al 'ronder' met minder doordringend hoog. De frequentiecurve is op 20kHz vaak al een paar dB minder. Met als gevolg dat het geluid rustiger klinkt en minder vermoeiend om langer naar te luisteren, maar je hoort ook minder precies waar een instrument staat.
Een speaker die erg piekt in het hoog of sterk vervormt in het hoog, klinkt inderdaad vermoeiend. Maar een speaker die niet open klinkt door duidelijk aflopend hoog is eigenlijk net zo vermoeiend. Net alsof er een gordijn voor hangt. Nou is dat natuurlijk wel smaakgebonden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 15:00
Heb ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een Yarland Pro-200SE besteld. Ben benieuwd ;)
Ga deze "vergelijken" met een Dussun DS99 die ik er ook bij besteld heb. Even afwachten wat de uiteindelijke "schade" gaat worden.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
De UcD's waren in deze vergelijking echt de winnaars, de gemodificeerde versie lag net ietsjes voor de standaard versie. Het geluidsbeeld dat deze amps neerzetten is echt schitterend. Ik had nooit gedacht dat het aan een amp kon liggen, maar deze vergelijking was gewoon heel duidelijk.
Amen. Stuur hier m'n B&W Nautilus 804 mee aan (paar UCD400AD, met 500VA en 40.000uF caps) "and never looked back!"

Zelfs bij aanschaf van m'n Denon 4306 blijf ik deze gebruiken als eindversterking voor de N804's - prachtig geluid voor z'n geld gewoon!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:27:
Heb ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een Yarland Pro-200SE besteld. Ben benieuwd ;)
Ga deze "vergelijken" met een Dussun DS99 die ik er ook bij besteld heb. Even afwachten wat de uiteindelijke "schade" gaat worden.
* Anoniem: 74009 is jaloers _/-\o_

en superbenieuwd. Echt balen dat ik geen geld heb op t moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:14:
[...]

* Anoniem: 74009 is jaloers _/-\o_

en superbenieuwd. Echt balen dat ik geen geld heb op t moment.
Ben ook erg benieuwd. Mocht je interesse hebben kun je natuurlijk een keertje komen luisteren/kijken. We zullen wel zien :)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mmm... ga ik even afwachten voordat ik ga bestellen :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:33:
Ben ook erg benieuwd. Mocht je interesse hebben kun je natuurlijk een keertje komen luisteren/kijken. We zullen wel zien :)
Ik wou het niet direct vragen maar het lijkt me erg leuk. Ik kan ook evt wel mijn Reference3a en Myryad cd en wat kabels meenemen. Maar pas als de stank opgetrokken is hoor :P (ze schijnen in het begin tijdens het inspelen te stinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 13443 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:02:
[...]

Ik wou het niet direct vragen maar het lijkt me erg leuk. Ik kan ook evt wel mijn Reference3a en Myryad cd en wat kabels meenemen. Maar pas als de stank opgetrokken is hoor :P (ze schijnen in het begin tijdens het inspelen te stinken).
Komt goed, zal hem eerst geruime tijd moeten laten inspelen denk ik. En anders zet ik er wel een bus deo bij ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor graag wat je van de dussun vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Laatst online: 08-06 13:12

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Na veel info zoeken ( google, avforums, tweakers en bellen met diverse hifizaken) toch even een inbreuk op dit topic. Een heel topic leek me niet nodig (durfde ik niet aan ;) ...

Mijn probleem!
Ik heb een Denon avr 1705 i.c.m. met twee mission m34i, twee mission m31i en een m3c1i. Ik heb net de twee m34i aangeschaft om weer een stapje verder te kunnen genieten binnen mijn budget, maar het valt me tegen.

Ik heb uit de tweeters van mijn boxen een behoorlijke ruis. Dat is al zo bij -70db (laagste stand met geluid) en zonder muziek spelend. Ook met muziek spelend hoor ik de ruis.
Dit is dan te horen op een afstand tot 1,0/ 1,5 meter. Ik lees (en hoor van mijn hifizaak) dat een ruis uit een tweeter i.c.m met een verterker uit deze klasse normaal is (tot op een bepaalde afstand). Nu draai ik iedere avond lekker muziek als de kleine slaapt, dus vrij zacht. Ik had zo gehoopt en verwacht om lekker te kunnen genieten. Ik heb het idee dat ik de ruis er soms echt doorheen hoor. Ik ga er natuurlijk ook onbewust opletten, maar dat ik logisch.
Ik gebruik redelijke kabels van magnat. Deze zijn 2mm per draad. De rca kabel die ik gebruik is van zeer goede kwaliteit. Ik heb deze van een auduiliele collega gekregen.

Wat ik na lezen en tips krijgen heb geprobeerd:
Aardlus i.c.m computer verhelpen door te aarden
Alle ingangen (heb alleen rca) uit de receiver halen en proberen
Computer uit de buurt halen
Draadloze koptelefoon uitzetten of wegahelen
Dect telefoons uit de buurt (min 3 meter)
Aaansluiten via rca op dvd speler i.p.v. computer

Niks heeft geholpen.

Heeft iemand een idee wat te doen, of waar verder te zoeken?

Kan het zo zijn dat mijn coax kabel naar de TV (splitsing met TV kaart in comp) storing geeft?
Ik heb een draadloze muis...

Mij is verteld dat dit het niet kan zijn, dus heb ik het niet geprobeerd.
Ben ik toe aan een sterkere, zwaardere receiver (zit er niet in i.v.m. de directrice thuis) of weten jullie wat te doen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 07:50

Blamm

Niet meer Smart

Allereerst lijkt me dit best een eigen topic waard hoor ;)

Maar heb je niet toevallig familie of vrienden met een versterker/receiver uit dezelfde klasse ongeveer? Je zou deze dan in jouw set kunnen proberen op de plaats van de Denon. Heb je nog steeds ruis, dan kun je je receiver alvast uitsluiten. Je kunt het ook omdraaien natuurlijk, jouw receiver in een andere set aansluiten.

Ik heb zelf een Marantz SR4300 (redelijk gelijkwaardig aan jouw Denon denk ik) en hoor ook heel lichte ruis uit mijn tweeters komen, maar daarvoor moet ik hem wel behoorlijk hard zetten, en heel dicht op de luidsprekers gaan zitten. Tijdens muziek/film hoor ik het absoluut niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Blamm op 29-06-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is weldegelijk eeen ander topic waard. Maar om even behulpzaam te zijn:

om fouten te vinden moet je logisch nadenken en 1 voor 1 dingen uitsluiten. Kabels of luidsprekers kan het niet aan liggen want die zijn passief.
Een aardlus is het niet want dan hoor je 50Hz brom, geen ruis.
Draadloze apparaten mogen geen storing geven op een versterker, anders is hij niet in orde.

Hoor je de ruis op alle ingangen? (cd, aux, vid) dan is het eindversterkergedeelte kapot.
Hoor je de ruis op 1 ingang? Met of zonder apparaat eraan? Met: ligt aan apparaat of de ingang is kapot>probeer een andere ingang. Zonder apparaat: is het overspreken van de ingang ernaast? (bijv. satelietontvanger die uitstaat geeft flink ruis), dan heb je een slechte versterker.

Waar ik eigenlijk aan denk is dat er in je verterker ergens een kapotte capacitor of weerstand zit.

Opm: je speakers hebben een flink hoog rendement met een pittig hoog (zo ken ik mission tenminste) hetgeen je probleem sterker naar voren brengt.

Opm 2: dergelijke versterkers zijn nou niet bepaald uitblinkers om eens lekker op laag niveau mee te luisteren. Er zit dan geen vol laag meer in en de hoge tonen vallen wat weg. Wat zeg ik? Surroundreceivers zijn helemaal niks om eens lekker muziek mee te luisteren (mijn reserve is een Techniks surr receiver en klinkt best goed, maar om naar te gaan zitten luisteren is het 3x niks); er gaat gewoon veel te veel geld zitten in 5.1 versterking en alle lampjes en knopjes. Een goede simpele stereoversterker (met een goede zware voeding en zonder geluidsregeling) is veel beter voor muziek luisteren (kijk op vorige paginas), en als je ook nog eens vooral lekker rustig wilt kunnen luisteren kun je helemaal beter een leuk buizenversterkertje nemen. Die klinken ook goed bij laag volume (echte klasse A).

Kijk; zo ziet de Denon er van binnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr1706/insidelrg.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr1706/inside2lrg.jpg
Eight legs bááááááád

en zo ziet een goede stereoversterker er van binnen uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/korsun-ks99/korsun%20ks%2099%20dentro.jpg
Two legs góóóóóóóód (vrij naar G. Orwell's Animal farm)
Er gaat veel meer aandacht in de verwerking en de kwaliteit van de componenten zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-06-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als mensen trouwens nog iets uit China moeten hebben dan moeten ze het even in dit forum of in de powerbuy sectie van het htforum plaatsen want er wordt waarschijnlijk een powerbuy georganiseerd met Ornec. Heb zelf als voorproefje op de amp die ik aan het einde van het jaar ga bestellen alvast een Xindak FS-01
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/Xindak20FS1_2_090506.jpg
en 2 AC-01 besteld.
Afbeeldingslocatie: http://avforum.no/minhjemmekino/users/wmorig/411a6ef1ffab814f579f9bd8fcfacf5e.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 30-06-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176821

Sinds een goede maand heb ik een Dussun V6i. Daarvoor een poosje een Dussun DS99 gebruikt.
De DS99 is een geweldige versterker, maar niet in staat op mijn electrostaten goed aan te sturen en dat kan de V6i wel. Ik vind het een absolute wereldversterker. Ik heb hem bij Eastwestaudio gekocht en ben ook zeer te spreken over de support, het lijkt wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:12:
[...]

[...]

hehe, nou ja.. de B&W 602/s3's heb ik pas 2 maanden geleden aangeschaft, die speakers blijven nog wel wat jaren hier staan.. ik ben er dik tevreden mee. Had bijna gekozen voor Dyn Audio (die klinken vooral 'ontzettend' lekker in het hoog) maar vond de B&W's toch net even wat meer allround.

Ik vroeg het me gewoon af, het is namelijk wat moeilijk om een directe vergelijking met een nieuwere versterker te maken, dan zou ik een moeten lenen.

Ik vermoed wel dat er iets van verschil in zit, ik heb dezelfde Speakers namelijk met een Marantz versterker gehoord en het klonk iets verfijnder. Maar dat zat 'm denk ik niet in het geluid zelf maar meer in de manier waarop de versterker met het volume omging.

Op een zeer laag volume is m'n Quad namelijk niet zo sterk, dan hoor je eerst de linkerspeaker (volume op 5%), dan de rechter erbij komen (op 15%) en dan beide speakers in stereo als het volume tot een kwart wordt opengedraaid.

Bij de Marantz had je een soort dim-effect, zelfs op een heel laag volume bleef het stereobeeld in-tact en had je toch nog een heel 'vol' geluid. Maar dat zal iets zijn wat alle moderne versterkers wel zullen hebben. Ik ben geen kenner op dit gebied :)
toon volledige bericht
Ik heb zelf vroeger de 33-voorversterker gehad (icm met de 405), en beneden stand '3' van de volumeregelaar, bleek idd dat de links/rechts balans niet zo nauwkeurig was.
Hierover stond zelfs iets in de Nedrlandstalige handleiding (van Transtec), voor zover ik mij nog herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:06:
Als mensen trouwens nog iets uit China moeten hebben dan moeten ze het even in dit forum of in de powerbuy sectie van het htforum plaatsen want er wordt waarschijnlijk een powerbuy georganiseerd met Ornec. Heb zelf als voorproefje op de amp die ik aan het einde van het jaar ga bestellen alvast een Xindak FS-01
[afbeelding]
en 2 AC-01 besteld.
[afbeelding]
Ik zag die powerbuy, ben ook wel geïnteresseerd. Helaas is die site van Ornec echt BAGGERtraag :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:06:
[afbeelding]
en 2 AC-01 besteld.
[afbeelding]
Ow, hey. Interessant. Alleen 3 dingen:
1 als je wacht tot het apparaat in 'today only' voorbijkomt heb je al meer korting (€5 of €10 korting)
2 verzendkosten lopen per gewicht, dus hoe meer je bestelt, hoe duurder het wordt. Het wordt pas echt interessant per zeevracht.
3 je moet het eenmaal in Nederland ook weer ophalen, of laten versturen; kost ook weer extra.

Ik was eigenlijk van plan om die powerfilterplant als eerste te bestellen om eens te kijken hoe dat allemaal loopt (zonder alteveel risico).

Maar super dat je het ff meldt!!
Edit: tijdens doorploegen gelezen: seafare is vanaf 1000 kg. Da's best veel. En airfreight is goedkoper vanaf 21 kg. Maarja, daar zit je zelf ook zo aan met een knappe versterker.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-07-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens nog ff kleine mededeling:

er zijn ondertussen 13 deelnemenden aan de powerbuy dus krijgen we van Ornec al 7% korting op alles + verzendvoordeel :). Bij 20 personen krijgen we trouwens nogmeer korting en ik denk dat de animocheck nogwel 2 weken doorgaat dus je kan nogwel aanmelden bij dat forum van dvd.nl. Wel jammer dat ik zelf op dit moment nog geen geld heb voor de amp want dan had ik al snel 100 euro korting :) (betekent betere kabels :P), nouja hopelijk dat er begin volgend jaar nog zo'n powerbuy komt. Vraag me btw trouwens af wat voor brakke server ze gebruiken want die site hangt continu :(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 03-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, ik wel graag meedoen, maar ik kom gewoonweg niet op de site. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal ze eens even een mail sturen want dit kan zo echt niet met hun site :(

edit: zo de mail is verstuurd, hoop dat ze er binnen een week wat aan doen

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 03-07-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ook gemaild :)

Ben wel geïnteresseerd in de G&W TW2006... en dat leuke filter.

Overigens heb ik nog nooit aan een powerbuy meegedaan. Hoe werkt het met betaling? Ik neem aan dat de buyer geld wil hebben voordat hij bestelt. En ik ben niet van plan om een wildvreemde 300 euro te geven. Gelijk oversteken is bij mij het devies met wildvreemden :)

[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:27:
Ik heb ook gemaild :)

Overigens heb ik nog nooit aan een powerbuy meegedaan. Hoe werkt het met betaling? Ik neem aan dat de buyer geld wil hebben voordat hij bestelt. En ik ben niet van plan om een wildvreemde 300 euro te geven. Gelijk oversteken is bij mij het devies met wildvreemden :)
Het is voor mij ook de 1e keer dat ik meedoe aan zo'n powerbuy. Het werkt zo: Je hebt een groep mensen die geinteresseerd zijn in producten van een bep shop. Uit die groep mensen offeren een paar mensen zich vrijwillig op die de boekhouding doen en alles met Ornec regelen. Dan stort je dus bij 1 van die tussenpersonen geld op de rekening en die stort het dan in het geheel weer op de rekening van Ornec. De persoon die alles met het geld regelt stuurt natuurlijk wel eerst uitgebreid informatie over zichzelf door zodat het niet mogelijk is dat hij er met het geld vandoor gaat. Mocht je dit nou ook niet vertrouwen dan kun je jezelf ook als vrijwilliger opgeven en dan stort iedereen het geld op jou rekening en moet jij het daarna overmaken naar Ornec.

hier nog wat meer info: http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=69200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:27:

... ik ben niet van plan om een wildvreemde 300 euro te geven. Gelijk oversteken is bij mij het devies met wildvreemden :)
idem

dan moet je zorgen dat je ze leert kennen, dan zijn het geen wildvreemden meer :P Maargoed, je kunt je voorstellen dat de organisator al dat geld niet even zo gaat voorschieten. Zeker niet omdat er dan altijd van die aso's zijn die zich achteraf 'bedenken' en dan blijf je lekker zitten met alle spullen...

Oh ja, over de site van Ornec: ik snap niet dat mensen er niet op komen...
Nooit problemen mee en hij gaat met 30-40 kBps (XP+Opera)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-07-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb opera er ook even opgezet en de problemen met ornec.com zijn verholpen :). was zeker een anti mozilla site ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dan moet je zorgen dat je ze leert kennen, dan zijn het geen wildvreemden meer :P Maargoed, je kunt je voorstellen dat de organisator al dat geld niet even zo gaat voorschieten. Zeker niet omdat er dan altijd van die aso's zijn die zich achteraf 'bedenken' en dan blijf je lekker zitten met alle spullen...
Uiteraard, omgekeerd zou ik het ook niet doen. Maar het risico is me te groot.
uitgebreid informatie over zichzelf door zodat het niet mogelijk is dat hij er met het geld vandoor gaat
Mja, ik zou bij wijze van spreken aan mijn vader 300 euro kunnen overmaken. Als mijn vader dan geen zin heeft om dat terug te geven, dan haalt het weinig uit dat ik alles van hem weet ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:52:
[...]

Uiteraard, omgekeerd zou ik het ook niet doen. Maar het risico is me te groot.

[...]

Mja, ik zou bij wijze van spreken aan mijn vader 300 euro kunnen overmaken. Als mijn vader dan geen zin heeft om dat terug te geven, dan haalt het weinig uit dat ik alles van hem weet ;)
ja maar dan weet je wel waar hij woont zodat je er met je honkbalknuppeltje opaf kunt stappen })

Maargoed als je geen risico wil zou je dus jezelf kunnen opgeven als penningmeester. En als je helemaal niet van vooruit betalen houd dan kun je de import waarschijnlijk wel vergeten want die doen namelijk niet aan rembours. Je zou dan gewoon alles in Nederland moeten halen maar dan ben je wel zo het dubbele kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nou ja, ik kan gewoon bij Ornec bestellen. Kost me alleen een hoop meer geld waarschijnlijk.

Nu geeft dat even weinig garantie natuurlijk... ik heb ook via ebay wel eens iets gekocht bij een grote seller (10.000+ positive feedbacks) die net op de fles ging... dag centjes.

Is degene die die powerbuy runt een beetje betrouwbaar? Heeft hij eerder powerbuys gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet zo niet of diegene er al eerder 1 heeft georganiseerd maar dat zou je ook kunnen vragen in http://www.dvd.nl/forum/v...s=0&postorder=asc&start=0 Zie trouwens wel dat hij meer dan 700 posts heeft geplaats in dat forum dus het is zoizo al niet iemand die zich net eventjes heeft aangemeld en gelijk een powerbuy organiseert.

overzichtje van z'n posts http://www.dvd.nl/forum/search.php?search_author=hstadman

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 03-07-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja zo'n inkoopacties gaat altijd over vertrouwen. Maarja... dat is altijd zo met handelen. Ook als je het zelf besteld en zelfs als je het in de winkel koopt.

Maar zoals ik al zei: je kunt ook w88 tot het die dag in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Vandaag gearriveerd. De Yarland Pro-200SE :9
Afbeeldingslocatie: http://www.yarland.com/en/products/images/por200se-1.gif

Samen met de Dusson DS99. Yarland direct aangesloten en het klinkt koud uit de doos nu al goed/muzikaal! Wat een ding is die Yarland! Je ziet het niet goed op de foto, maar het is echt een joekel van een ding. Zowel in formaat als in gewicht. _/-\o_

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Top zeg :9 , ben benieuwd naar je bevindingen :)
Btw, wat waren nou die bijkomende kosten etc.? Viel het mee of tegen?

[ Voor 42% gewijzigd door blobber op 04-07-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
blobber schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:17:
Top zeg :9 , ben benieuwd naar je bevindingen :)
Btw, wat waren nou die bijkomende kosten etc.? Viel het mee of tegen?
Bijkomende kosten qua vracht kun je zelf berekenen op hun site. Wat betreft BTW, dat is gewoon 19% over alle kosten, dus ook over de invoerrechten (die zijn 2% geloof ik voor versterkers)

Bevindingen tot nu toe. Erg muzikaal geluid en dan moet het hele zaakje nog inspelen. Had hiervoor een NAD C370, maar dit is dan toch net wel weer even wat anders!

Vooruit dan, ff snel geschoten 8)

Rara, wat is het?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ewoudaltena//bestandenewoud/diversen/IMG_7564.JPG

Juist, de Yarland ;D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ewoudaltena//bestandenewoud/diversen/IMG_7566.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ewoudaltena//bestandenewoud/diversen/IMG_7567.JPG

Overzichtjes
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ewoudaltena//bestandenewoud/diversen/IMG_7571.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ewoudaltena//bestandenewoud/diversen/IMG_7570.JPG

Ben net verhuisd en eigenlijk nog druk aan het klussen, maar er zijn altijd zaken die voorrang hebben O0

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd! Nu even een tijdje inspelen...
Denk er wel aan dat je het volume altijd helemaal laag zet voordat je hem aan/uit doet (en voor omschakelen) om ploppen te voorkomen en de voeding te sparen (misschien is mijne daardoor kapot gegaan?)

Ik zag vorige week bij Audiodesign in Utrecht diverse 300B buizen (oa Audio Note monoblokken) en dat zijn enorme joekels van dingen. En ze lijken op het fototje zo klein... :B

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze in vergelijking klinken.

BTW: heb jij wel eens bouwvakkers zien klussen zónder muziek? Dus je prioriteiten lopen helemaal goed hoor! :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-07-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie versterker zeg, al zullen bepaalde vrouwen / vriendinnen dat ding graag het huis uit zien. Maar goed, zo'n buizenversterker mag gezien en vooral gehoord worden :)

p.s. hoeveel kost zo'n versterker gemiddeld?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 05-07-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoe vaak moet je nu die buizen vervangen? En wat kost dat elke keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 06:59:
Hoe vaak moet je nu die buizen vervangen? En wat kost dat elke keer?
voorversterkerbuizen na ca. 7000/8000 uur
eindversterkerbuizen na ca. 3000/4000 uur

prijzen van buizen zijn oplopend van +- 15 tot een paar honder euro per buis maar dit hangt dan weer af van het type.
Balboa schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:38:
[...]

Bijkomende kosten qua vracht kun je zelf berekenen op hun site. Wat betreft BTW, dat is gewoon 19% over alle kosten, dus ook over de invoerrechten (die zijn 2% geloof ik voor versterkers)

Bevindingen tot nu toe. Erg muzikaal geluid en dan moet het hele zaakje nog inspelen. Had hiervoor een NAD C370, maar dit is dan toch net wel weer even wat anders!

Vooruit dan, ff snel geschoten 8)

Rara, wat is het?
[afbeelding]

Juist, de Yarland ;D
[afbeelding]

[afbeelding]

Overzichtjes
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben net verhuisd en eigenlijk nog druk aan het klussen, maar er zijn altijd zaken die voorrang hebben O0
toon volledige bericht
ziet er goed uit zeg 8), stuur je er trouwens de oudere generatie SF Concertino's mee aan of zijn dat de nieuwe want dat kan ik niet zo goed zien. En lukt dat allemaal zonder problemen met de 8w 300b buizen ?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 05-07-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
ziet er goed uit zeg 8), stuur je er trouwens de oudere generatie SF Concertino's mee aan of zijn dat de nieuwe want dat kan ik niet zo goed zien. En lukt dat allemaal zonder problemen met de 8w 300b buizen ?
Valt me echt mee. Boel staat nu nog in te spelen, maar ik ervaar nu nog geen probleem. Het is natuurlijk geen knaller voor keiuharde techno oid. Het zijn idd de oudere versie Concertino's. Heerlijk geluidje samen met zo'n buizenversterker!

Ze stinken wel die buizen zeg. Beetje penetrante olie lucht oid. :9

Het mooie is dat zelfs mijn vrouw deze versterker "stoer" vindt. Ik had hem nog niet staan of ze zegt, "dat frontje is wel mooi, zullen we cd-speler nu ook vervangen?". Ik kijk haar aan en moest hard lachen, blijkt ze het echt te menen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Balboa op 05-07-2006 15:09 ]

Handtekening

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.