Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Maarja, dan moet je wel zelf wat moeite doen. Het is niet heel erg lastig, want het zijn maar een paar onderdelen, en de handleiding en support is erg goed. Het past prima binnen je budget. Voor <1000 euro heb je dan een amp die commercieel in het 5 tot 15K sigment zou vallen
Maar het allerbelangrijkste is: luisteren! En staar je niet blind of features die je misschien helemaal nooit zal gebruiken.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Je kunt kiezen tussen UcD180, 400 of 700. Net naar wat je wil, maar de 180 is voor de meeste toepassingen voldoende. Neem wel de AD versie. Je heb een trafo, voeding, en module nodig voor een basic setup. Als optie kun je nog een softstart module erbij nemen incl handige knop besturing.
Bedenk ook dat een mooie kast niet goedkoop gaat zijn. En een pre-amp heb je natuurlijk ook nog nodig.
Anoniem: 13284
Als je het mij vraagt is er veel beters te krijgen voor 1500 euro dan een Nad of Cambridge.Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:23:
Is de klank dan werkelijk zo schitterend en vergelijkbaar met een uit het 5 tot 15K segment? Zoveel beter dan die Cambridge en Nad?
Wat is het verschil tussen de AD en ST dan?deepspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:09:
Er komt wel een beetje solderen aan te pas ja. Maar het meeste is gewoon opsteken.
Je kunt kiezen tussen UcD180, 400 of 700. Net naar wat je wil, maar de 180 is voor de meeste toepassingen voldoende. Neem wel de AD versie. Je heb een trafo, voeding, en module nodig voor een basic setup. Als optie kun je nog een softstart module erbij nemen incl handige knop besturing.
Bedenk ook dat een mooie kast niet goedkoop gaat zijn. En een pre-amp heb je natuurlijk ook nog nodig.
Oh....ik zie het al....de ingangsbuffer. Maar waar is die precies goed voor dan?
[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 09-05-2006 21:37 ]
Like I said: ga luisteren! Misschien vind je een bepaalde amp wel helemaal niksThierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:23:
Is de klank dan werkelijk zo schitterend en vergelijkbaar met een uit het 5 tot 15K segment? Zoveel beter dan die Cambridge en Nad?
Verschil tussen ST en AD is de opamp. Vooral bij de UcD180 is het verschil tussen de twee opamps best groot. De ST versie van de UcD400 heeft eigenlijk al een behoorlijke opamp.
[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 09-05-2006 21:37 ]
Tja, een oude Pass labs met een leuke voorversterker, Sugden A21 of AU51voor/eind enz enz.. Alles wat 10 jaar oud is en wat nu nog 1500 euro waard is, zal veel beter klinkenThierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:35:
Kan je me dan even zeggen wat voor beters ik wel kan krijgen voor die prijs?
Hoeft niet, zie Lavardin IT, maar ga geen Nad halen omdat deze gesplitst is, die cambrigde kan wel veel beter klinken.Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:40:
Mijn vraag was eigenlijk vooral of er veel verschil was tussen een gesplitte voor- en eindversterker en een integrated.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 12609
22KG!
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 08-09-2006 13:04 ]
Kost dat maar 1500 euro?
Weet wat je zegtAnoniem: 13284 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:38:
Erg leuk, maar hoeft nergens naar te klinken natuurlijk
[ Voor 46% gewijzigd door voodooless op 09-05-2006 22:44 ]
Buizenversterker hèdeepspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:44:
Klinkt naar vervorming met 1% THDVermodelijk 2e orde, dus het zal vast wel lekker klinken
Welke buizen gebruikt worden zijn ook nog belangrijk, maar mijn reply was natuurlijk....
Anoniem: 13443
at d8 je van €150 voor een single ended triode EL34?

http://www.ornec.com/product/EU/100160/
Of die andere: dat is een
MELODY SP3 MKII
TUBE INTEGRATED AMPLIFIER

en die kost veel minder dan €1500
Meer in de orde van $700 + verzendkosten ($200)+ btw (douane)
http://www.cattylink.com/PRO-melody-SP3II.htm
Ik zou alleen geen Melody kopen.
Ken je Mark Levinson (de persoon en oprichter van Mark Levinson, Cello, en nu Red Rose Audio).
Die koopt 90% van zijn spullen in China en plakt er zijn eigen label op.
Kijk eens op redrosemusic
De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000.
Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van $268/€182/$242
zie model op deze pagina [url=cattylink]http://www.cattylink.com/engproducts-P4.htm[/url]

of newyorksound
of ornec voor €182
of china-highend-hifi.com €365 door to door
De Korsun u2 is trouwens ook een leuk dingetje en gelijk aan de versterker uit de redrose Spirit system
Dit is trouwens ook een hele mooie versterker:
De Yarland pro 200SE

Hij word uitgebreid besproken op een duits forum
http://www.roehren-und-ho...040326c83e3a6b6d57cc0ac2f
Zo, de knuppel ligt nu wel in het hoenderhok, en hopelijk is iedereen nu wakker.
PS
het gaat over zgn grijsimport: garantie is een probleem (opsturen is duur). Niet alle spullen uit China zijn betrouwbaar (Dussun wel bv, Melody minder).
Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben. Het is dus net als beleggen.
Die Dussun ziet er wel aardig uit. Ben je zeker dat dit om een zogeheten OEM-versie van de Red Rose Passion gaat? Heb je deze zelf ook staan? Is het betrouwbaar die versterker zo te kopen? Het prijsverschil tussen de RR Passion en die Dussun KS99 is gigantisch. Hoe verklaar je dit?Anoniem: 13443 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 05:32:toon volledige bericht
de meeste waar voor zijn geld?
at d8 je van €150 voor een single ended triode EL34?
[afbeelding]
http://www.ornec.com/product/EU/100160/
Of die andere: dat is een
MELODY SP3 MKII
TUBE INTEGRATED AMPLIFIER
[afbeelding]
en die kost veel minder dan €1500
Meer in de orde van $700 + verzendkosten ($200)+ btw (douane)
http://www.cattylink.com/PRO-melody-SP3II.htm
Ik zou alleen geen Melody kopen.
Ken je Mark Levinson (de persoon en oprichter van Mark Levinson, Cello, en nu Red Rose Audio).
Die koopt 90% van zijn spullen in China en plakt er zijn eigen label op.
Kijk eens op redrosemusic
De Red Rose Passion is een hele mooie 100Wsolid state versterker van $3000.
Hij is alleen exact gelijk aan een Dussun (voorh Korsun) DS99 van $268/€182/$242
zie model op deze pagina [url=cattylink]http://www.cattylink.com/engproducts-P4.htm[/url]
[afbeelding]
of newyorksound
of ornec voor €182
of china-highend-hifi.com €365 door to door
De Korsun u2 is trouwens ook een leuk dingetje en gelijk aan de versterker uit de redrose Spirit system
Dit is trouwens ook een hele mooie versterker:
De Yarland pro 200SE
[afbeelding]
Hij word uitgebreid besproken op een duits forum
http://www.roehren-und-ho...040326c83e3a6b6d57cc0ac2f
Zo, de knuppel ligt nu wel in het hoenderhok, en hopelijk is iedereen nu wakker.
PS
het gaat over zgn grijsimport: garantie is een probleem (opsturen is duur). Niet alle spullen uit China zijn betrouwbaar (Dussun wel bv, Melody minder).
Je moet dit niet van je laatste geld kopen, maar als je het geld over hebt kun je vreselijk mazzel hebben. Het is dus net als beleggen.
Stikkertjes, hebberigheid, merknamen namen, high-end geleuter... en verdere blablaThierryziezo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:18:Het prijsverschil tussen de RR Passion en die Dussun KS99 is gigantisch. Hoe verklaar je dit?
Zal zeker een waarheid in zitten, maar die Dussun kost 200 euro, dat kost een beetje volumeregelaar al.deepspace schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:23:
[...]
Stikkertjes, hebberigheid, merknamen namen, high-end geleuter... en verdere blabla
Wat ik zei geldt natuurlijk ook voor dergelijke volumeregelaarsAnoniem: 13284 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:55:
Zal zeker een waarheid in zitten, maar die Dussun kost 200 euro, dat kost een beetje volumeregelaar al.
Quad
De beste oplossing voor iederen die geld teveel heeft.
Ik zou alleen niet voor de nieuwe 99/909 range gaan want dit is een beetje boven ieders budget
(tot mijn ergenis)
Ikzelf heb een Quad 33 / 303 en daar komt subliem warm en vol geluid uit.
natuurlijk moet je er wel een goede speakerset bij hebben. zoals dat ene bedrijf waar ik de naam van kwijt ben. vorger het het Oostrum loudspeaker systems. O.L.S.
Handgemaakt spul geweldig.
voor meer info zie Quad Hifi
En als je een buizen versterker wilt hebben zou je kunnen gaan voor die nieuwe uitgebrachte 22/202. Zeer nostalgish maar wel mooi.

veel succes met het aanschaffen van een nieuwe versterker
Ik ga er niet een heel verhaal van maken maar op Audioasylum wordt er veel over gezegd.
En hier is nog wat info.
Waarom ik er zelf vertrouwen in heb:
1 China maakt al jaren OEM producten en heeft genoeg kennis in huis
2 veel zeer dure high-end producten worden in China gemaakt (Quad, B&W nautilus, Red Rose, Vincent, Nad, Prima Luna enz enz.
3 de diverse 'audiofiele' bladen zoals Stereophile proberen de boel dood te zwijgen (ivm advertentieinkomsten) maar de schaarse testen die ik gevonden heb zijn allemaal ZEER, zeer lovend!!!
4 vwb luidsprekers: chinezen zijn zeer bedreven in meubelmakerswerk en hebben de tijd voor perfecte afwerking.
5 de ribbon tweaters van Aurum Cantus hebben wereldwijd een zeer goede reputatie.
6 chinezen zijn handelaars en zijn trots op wat ze doen: stel dat je apparaat kapot is balen zij daar ook van en zullen alles doen om je tegemoet te komen: op dat duitse forum bv las ik dat hij hem maar defect moest verkopen met de opbrengst als vergoeding en daarmee hij kreeg zo een nieuwe versterker opgestuurd (verzendkosten is bijna zelfde als nieuwprijs dus dat was wel praktisch)
7 als een versterker het doet doet ie het. Als hij direct kapot gaat kun je reklameren en als ie later kapot gaat moet je toch zelf de reparatie betalen want dan is het meestal toch pas na 5-10 jaar.
ik heb een hele dure Audio Note Oto SE buizenversterker en die is nu na 10 jaar kapot. Dat moet ik ook zelf betalen. Vorige keer was het ook f600 voor een onderhoudsbeurt Met deze prijzen is een nieuw apparaat goedkoper dan hier laten repareren.
8 van oa Timaudio weet ik dat hij het apparaat zelf eerst een aantal uren test voor ze op te sturen.
9 China heeft ook 220-240V/50Hz
10 ze kopen internationaal goede onderdelen (alps potten, WIMA condensatoren) in en verwerken die in hun producten
11 Chinezen hebben buizenversterkers altijd in ere gehouden en gebruiken die nog steeds oa in legermateriaal.
12 ze maken heel veel zelf en kunnen daardoor de onderdelen beter afstemmen. Zo maken ze bijvoorbeeld zelf de trafo's (met de nieuwste machines) voor die buizenversterkers. Westerse fabrikanten kopen al hun onderdelen los in en fabrieken daar dan een apparaat van.
Haken en ogen:
1 verzendkosten zijn gigantisch voor zware spullen (>>20 kg loopt op boven de €200)
2 de douane maakt je spullen open (BTW)
3 betaal alleen via paypal of creditcard en NOOIT via Western Union wire transfer
4 zorg ervoor dat je een exportproduct krijgt bedoeld voor de buitenlandse markt. Ze maken vaak 2-3 versies: voor de lokale markt hebben vaak wat mindere componenten en het spul bedoeld voor export heeft betere. Ze willen dus vooral een goed figuur slaan. Hun eer is erg belangrijk voor ze.
opmerkingen
- Bij NYsound kun je beter niet kopen: die is bedoeld voor de USA markt en je loopt kans op een 110V apparaat en dat figuur is een beetje slecht voor je hart (fouten in communicatie en slordigheden)
- ik heb zelf nog niks niks gekocht bij Ornec/Cattylink/Timaudio maar heb wel een duur Japans Dynavector element gekocht via audiogon en de verkoper bleek dus uit Hong Kong te komen. Met Paypal betaald (speciaal aangemeld ervoor) en dat ging allemaal super. Goed verpakt, perfecte communicatie, goede aftersale, verzonden als 'replacement for defect part'
- ik heb een vriendin die net uit Hong Kong over is gekomen en die vertelde me al eerder dat electronica in HK allemaal veel goedkoper is. Ik kreeg niet de indruk alsof het mindere kwaliteit zou zijn. Jammer genoeg is ze nu hier en kan niet ff snel voor me checken.
Als ik geld heb ga ik eerst eens beginnen met iets kleins (voedingsfilter/stekkerblok) en ga dan kijken hoe het loopt. Dan ws de Yarland pro200SE. Die ga ik vergelijken met mijn Audio Note en verkoop dan 1 van de 2. Dan de Aurum Cantus Leisure 3SE speakers, zelfde MO. Cd speler Opera cd120 linear of deze, zelfde MO. Er worden namelijk ook super cd/hdcd/sacd spelers gemaakt in China.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-05-2006 17:31 ]
Een buizenversterker is niet bedoeld voor 30 min luisteren. Dat is ongeveer de opwarmtijd tot hij optimaal klinkt. Maar er is geen mooier geluid dan dat van een 300B single ended triode!!!
Ik heb zelf een buizenbak voor het relaxte hele avond muziek luisteren en een technics surround receiver voor radio en tv. Dat is dus
1 om de buizen te sparen
2 voor achtergrond muziek
3 als reserve (en daar moet ik het nu mee doen en het klinkt voor geen meter
Het ligt aan het type en merk buis hoelang hij meegaat.
Voorversterkerbuizen gaan vaak erg lang mee (6->10 jaar)
Eindversterkerbuizen gaan 3000 uur mee of langer (dat is 3 jaar veel luisteren: elke avond 3 uur)
Transistoren slijten ook: het geluid wordt na verloop van tijd ook minder alleen je merkt het niet zo. Daarentegen is het geluid van een buizenversterker weer als nieuw met een nieuwe set buizen.
Door het beperkte vermogen heb je dan ook nog het liefst speakers met een hoge efficientie.
Mijn AudioNote Oto is ook maar 2x10W en daar bezorg ik de buurt flink overlast mee.
2x8W is voldoende voor luidsprekers met een rendement van >90dB/W. Heb je luidsprekers van 86dB/W zul je in een grote kamer (>4mx8m) wat consessies doen aan luidsterkte
Bedenk: meestal gebruik je niet meer dan 1W. Het verschil tussen een versterker van 10 of 20W is slechts 3dB, een versterker van 100W klinkt slechts 2x zo luid als een van 10W!!!
Rekenvoorbeeld:
stel je hebt luidsprekers van 87dB/W op 1 m. Stel je zit op 4 m dan is dat nog maar 81dB voor 1 speaker, 84dB voor 2 speakers. En de resonatie van de ruimte versterkt je geluid ook nog aanzienlijk. Met 8W is dat dus 10xlog8 dB=9dB meer.
93dB is nog best veel lawaai op 4m afstand!
Met een 64W versterker zou je dan theoretisch 102 dB kunnen halen met een transistorversterker. Maar in praktijk is dat anders omdat een buizenwatt krachtiger klinkt. Ja ik weet het, dit klinkt heel vaag maar het is wel zo.
Ik heb ooit Rogers LS3/5a's gehad met een rendement van 82.5 dB/W. In een kleine kamer gingen die nog best hard met mijn (op zich goede) Yamaha 30W. Ik heb er alleen wel een woofer mee opgeblazen (dat lukt je niet met een buizenversterker omdat die anders clipt).
Met een Mission Cyrus 2 (50W) ging het een stuk beter. Toen was het geluid en volume goed (vooral omdat de voeding van die Cyrus 2 veel groter was). Ik ben toen naar een Audio Innovations 500 gegaan (25W penthode) en het geluid werd alleen maar veel en veel beter, maar niet minder hard. Mijn AN OTO zou met zijn 10W echt wel genoeg zijn om mijn vrouw gek te maken met Rammstein of Metallica).
Ik heb nu wel andere speakers: Reference 3A MC met 92,5dB/W, maar als ik nu mijn Techniks 80W vergelijk met 10W buizen, dan gaat hij wel harder, maar ik heb eerder de neiging om hem zachter te zetten omdat het 'te hard' klinkt (transient modulatie vervorming). Het klinkt wel harder maar zonder 'power'. De Audio Note hoef ik niet eens voorbij de 9 uur te draaien omdat het dan hard zat gaat. Ik hoor dan alles goed genoeg en het heeft wel power en ik voel het dan in mijn maag.
Maar als je mij eerlijk vraagt is voor veel mensen een goede transistor versterker beter omdat het gewoon zo lekker makkelijk en probleemloos werkt en best goed kan klinken.
Je moet het gewoon eens horen om het te snappen. Maar als je echt wilt genieten van muziek en er echt voor wilt gaan zitten is er niks mooiers dan buizenversterking.
BTW: buizen klinken niet per definitie wollig en zacht en lief. Echt niet. Een goede versterker versterkt alleen, hard en recht. Mijn AN kan heel gemeen klinken als dat zo op de cd staat.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-05-2006 17:00 ]
Tja, het handige van een buis is dat ie wat "liever" clipt dan een transistor. Je hoort het eigenlijk beina niet. Dat je voor herrie niet zoveel W nodig hebt is natuurlijk wel waarAnoniem: 13443 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:47:
de output van een buizenversterker is niet te vergelijken met een transistor
Dat was een Classic 16.0. Noooooooit van gehoord
Op de pagina van de fabrikant staan een paar links naar reviews.
Daar bleek al uit dat een australische zgn 'high end' fabrikant claimt hetzelfde apparaat 'mede ontwikkeld' te hebben en er daarom 2x zoveel voor vraagt...
Ik begin nu echt een beetje te walgen van die zgn 'high end' uitzuigers

Zijn broertje is helemaal een vette bak:

. 300B single-end amplification
· without total loop feedback
· the best capacitors JENSEN M-Cap PHILIPS,etc.
· transformers with surprising function , frequency response at 5Hz-56Khz and lower distortion at high frequency.
· testing meter with 270°pointer being firstly adopted domestically.
· earphone socket is convenient for user to listen with earphone.
· time-delay function when turn-on to prolong tubes’ service life.
· tube-usage-time accumulator to be easy to monitor tubes’ service life.
Used Tubes: 300B*2 6SN7*3 Parameter:
Power:9.5W(RMS)*2
Frequency Response:5Hz—56KHz(-3db 7.5W)
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-05-2006 17:16 ]
Jungson is erg goed. De versterkers van Cayin en Melody, cd spelers van E.Sound en Original zijn de/mijn favorieten. (zowel geluidskwaliteit als betrouwbaarheid(!))
Met maar 9.5 W vermogen. Watt/kilo percentage ligt wel erg laag heAnoniem: 13443 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:13:
Zijn broertje is helemaal een vette bak:
Persoonlijk begrijp ik die fascinatie met buizen totaal niet. Het ziet er niet uit, heeft weinig vermogen, en in verhouding bakken vervorming, vaak in verhouding slechte SNR,lange opwarmtijd, beperkte levensduur, en het is ook nog eens niet goedkoop. De sound kan me ook niet echt bekoren.
Alleen omdat het spul uit China zonder bekend naamplaatje redelijk goedkoop is, vind ik nog lang geen rede om ervoor te vallen, hoe goed het spul ook is (daar twijfel ik eigenlijk helaam niet over).
Zoals ik al zei: vooral gaan luisteren wat jij lekker vind klinken.
Sommigen zweren bij een buis, anderen bij classe A amps, weer anderen op weer wat anders... Het is allemaal zo persoonlijk dat je je echt zelf een beeld zult moeten vormen. Laat je dus niet verleiden door al die Chineese pimpamps voordat je ze niet hebt kunnen beluisteren en vergelijken.
Wat mezelf wel leuk lijkt is zo'n SACD speler uit China. Daar zou ik het geld nog best wel eens voor over kunnen hebben
[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 10-05-2006 21:11 ]
Je zal nog schrikken hoeveel goed klinkend geluid dat kan betekenen
Ik heb hier een Bocama/Lafayette buizenbakkie staan dat ik vooral voor m'n hoofdtelefoon en een paar JM Lab speakertjes bij de PC gebruik maar aangezien ik momenteel zonder eindversterkers zit heb ik 'm ook eens m'n grote fronts laten aansturen. Ondanks de slechts 2x13W klinkt dat toch heel niet verkeerd
Misschien moet je er dan toch eens meer horen? Er zijn ongetwijfeld grote onderlinge verschillen, zoals bij alle soorten versterkers. Ik heb er ook niet zoveel gehoord maar m'n vader is nogal met buizen bezig en heeft een paar zeldzame buizen op de kop getikt waarmee ie de, in zijn ogen, ideale buizenversterker heeft ontworpen en gebouwd. En het heeft gewoon iets.Persoonlijk begrijp ik die fascinatie met buizen totaal niet. Het ziet er niet uit, heeft weinig vermogen, en in verhouding bakken vervorming, vaak in verhouding slechte SNR,lange opwarmtijd, beperkte levensduur, en het is ook nog eens niet goedkoop. De sound kan me ook niet echt bekoren.
Wat ik zelf het zwakste punt aan buizen vind is dat de uitgangsimpedantie in verhouding hoog is zodat de stroom die er kan lopen beperkt is. Dat heeft z'n uitwerking op het laag, al valt dat nog reuze mee. Mijn neef was in de veronderstelling dat buizenversterkers alleen voor oude mannetjes met saaie klassieke muziek interessant waren, maar we hebben 'm even uit de droom geholpen met een paar transmission lines aangestuurd door een Audio Innovations buizenbak die snoeihard club/trance draaide. Eind van het verhaal: neef heeft de betreffende versterker van m'n vader overgenomen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nee hoor, daar schrik ik niet van. Ik schrik eerder van het gewicht van een dergelijke bakExirion schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:16:
Je zal nog schrikken hoeveel goed klinkend geluid dat kan betekenen
Tja, ik vind het gewoon niks. Een buis doet iets met het geluid, en dat hoort gewoon niet in mijn ogen. Het kan misschien heel mooi zijn, maar het is gewoon niet mijn ding. De meeste buizen amps zijn ook gemaakt om iets toe te voegen. Je kunt namelijk prima een buizenbak maken met veel minder vervorming. Maar dat haalt het karakter van de amp weg natuurlijkMisschien moet je er dan toch eens meer horen? Er zijn ongetwijfeld grote onderlinge verschillen, zoals bij alle soorten versterkers. Ik heb er ook niet zoveel gehoord maar m'n vader is nogal met buizen bezig en heeft een paar zeldzame buizen op de kop getikt waarmee ie de, in zijn ogen, ideale buizenversterker heeft ontworpen en gebouwd. En het heeft gewoon iets.
Nee, ik maak wel mijn Classe D bakje van Nederlandse/Belgische makelij. Doe ik ook nog wat goeds voor de economie
Ook leuk: http://www.ciaudio.com/D100.html (review)

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 10-05-2006 22:08 ]
Ik hoop komend weekend foto's te posten van m'n nieuwe rear-versterker. Binnenkort komt ook de grotere 4-kanaals erbij. Zoals eerder gezegd totaal 6 mono klasse-A of klasse-A/B (schakelbaar) mosfet versterkers met high-end ontwerp en opbouw. De versterker voor de achterkanalen is zwaar overkill en als stereo versterker al riant met 2 gescheiden voedingen met ieder een kleine 100.000uF buffering, DC-gekoppeld signaalpad en XLR ingangen met Jensen inputtranformatorendeepspace schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:31:
Nee, ik maak wel mijn Classe D bakje van Nederlandse/Belgische makelij. Doe ik ook nog wat goeds voor de economie
Ook leuk: http://www.ciaudio.com/D100.html
[afbeelding]
En uiteraard ook geheel Nederlands ontwerp/makelij
Zoals je zelf zei kun je voor 1000 euro een versterker bouwen die met gemak versterkers overtreft die klinkende merknamen dragen en een riant veelvoud kosten. Qua kostprijs kom ik wel tamelijk boven de 1000 euro uit met 6 kanalen, maar een 7-kanaals Arcam P7 van een slordige 4.5 mille valt er kwalitatief bij in het niet
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
daar is die jongen niet mee geholpen.
Dat is de grootste onzin. Een versterker moet zo goed mogelijk versterken zonder toevoegingen. Punt. Een buizenversterker die 'iets toevoegd' kan nooit natuurlijk klinken.Een buis doet iets met het geluid, en dat hoort gewoon niet
Een transistor voegt ook vervormingen toe met een zeer eigen onnatuurlijk karakter. De harmonischen van een buizenversterker zijn gewoon hetzelfde als de normale boventonen van instrumenten en je binnenoor. Dat is dus vele malen minder storend.
Het gewicht van elke goede versterker is gewoon erg hoog. Een goede versterker kan nooit licht zijn omdat je een goede voeding nodig hebt met flinke (rinkern)trafos.
De kwaliteit van een buizenversterker word met name bepaald door de trafos. De Yarland hierboven heeft daarom een dubbel uitgangstrafo zodat ook de bas erg goed en strak is.
En dat gewicht moet gedragen worden door een solide constructie, dus dat doet nog een extra schepje bovenop het gewichtAnoniem: 13443 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:01:
Het gewicht van elke goede versterker is gewoon erg hoog. Een goede versterker kan nooit licht zijn omdat je een goede voeding nodig hebt met flinke (rinkern)trafos.
De kwaliteit van een buizenversterker word met name bepaald door de trafos.
Wel moet ik zeggen dat mensen een verkeerde indruk van buizenversterkers zouden kunnen krijgen vanwege het feit dat ze ineens weer erg populair zijn geworden en de markt overspoeld wordt met soms wat dubieuze Chinese produkten. Dat geeft wellicht een vertekend beeld van 'de buizenversterker'.
Anoniem: 32896
- Bij gebruik van digitale ingangen geen enkele kans op verstoring voordat de boel versterkt is, de ruis wordt hierbij dus niet mee versterkt
- Harmonische vervormingen zijn hetzelfde als bij een buizenversterker, geeft dus dat warme geluid
- Ze hebben een voortreffelijk rendement, geloof vaak meer dan 90%. Deze beestjes worden dus bijna niet warm en zijn vriendelijker voor de stroom rekening.
- Is gewoon verkrijgbaar met alle dolby zut e.d. voor als je nog eens een filmpje wil kijken.
Digitale versterkers zijn van een redelijk aantal merken te krijgen, zeker weet ik dat Panasonic en HK (de duurste types hebben dit geloof ik, heet dacht ik digitial path oid) volledige digitale versterkers hebben. JVC moet je niet hebben aangezien die een hybride systeem hebben die stieken toch weer het geluid analoog maakt en stervens heet worden :-S
Zelf heb ik de Panasonic SA-XR55 wat een redelijk goedkope versterker is (dacht rond de 400 euro). Maar icm mijn 5 Canton GLE-70 speakers is het geluid erg goed.
Maar zoals gezegt werdt is geluid vaak iets heel persoonlijks, voor de een klint een hele dure opstelling pas goed terwijl voor de ander deze dure opstelling totaal bagger klinkt en hij weer verlangt naar zijn el-cheapo versterkertje
Wel met het aanprijzen van alleen maar buizenamps zekerAnoniem: 13443 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:01:
jongens!!! Maak er nou geen buizen<>transistor flamewar van!!!!
daar is die jongen niet mee geholpen.
Toch krijgt ie het voor elkaar.Dat is de grootste onzin. Een versterker moet zo goed mogelijk versterken zonder toevoegingen. Punt. Een buizenversterker die 'iets toevoegd' kan nooit natuurlijk klinken.
Klopt, maar bij transistor amps doen ze op zijn minst nog moeite om de vervorming tot een minumum te beperken. De hypex amps zijn wat dat betreft meer buizen amps, allen dan met een bak minder vervorming.Een transistor voegt ook vervormingen toe met een zeer eigen onnatuurlijk karakter. De harmonischen van een buizenversterker zijn gewoon hetzelfde als de normale boventonen van instrumenten en je binnenoor. Dat is dus vele malen minder storend.
Absoluut is dat een van de belangrijkste (en duurste) onderdelen.De kwaliteit van een buizenversterker word met name bepaald door de trafos. De Yarland hierboven heeft daarom een dubbel uitgangstrafo zodat ook de bas erg goed en strak is.
Noem het ding aub niet "digitaal", want dat heeft er in de meeste gevallen niks mee te maken.Anoniem: 32896 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:24:
Je kan ook overwegen om een digitale versterker te nemen.
Knap als jij er eentje vindt die die zijn sound direct digitaal naar de amp geeft. Er komt vooralsnog altijd nog een DAC aan te pas.- Bij gebruik van digitale ingangen geen enkele kans op verstoring voordat de boel versterkt is, de ruis wordt hierbij dus niet mee versterkt
Orde is het zelfde ja, maar echt warm is het meestal niet, omdat vervorming amper aanwezig is. Het klinkt gewoon neutraal, zoals het hoort (in ieder geval de Hypex UcD modules).- Harmonische vervormingen zijn hetzelfde als bij een buizenversterker, geeft dus dat warme geluid
[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 10-05-2006 22:38 ]
Wil je een 6 kanaals versterker hebben die hetzelfde presteerd als een goede 2 kanaals versterker, ben je 3x zoveel kwijt. Je hebt immers 3x zoveel componenten.
Hier is een site toegewijd aan digitale versterkers, staat meer infodeepspace schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:25:
Noem het ding aub niet "digitaal", want dat heeft er in de meeste gevallen niks mee te maken.
[...]
Knap als jij er eentje vindt die die zijn sound direct digitaal naar de amp geeft. Er komt vooralsnog altijd nog een DAC aan te pas.
.
http://www.puredigitalaud...talamplifiers/index.shtml
Van de Panasonic site http://www2.panasonic.com...rtner=7000000000000005702
Clear, Powerful Sound Via Digital Amplification
The benefits of digital technology are now available in a high-quality amplifier. Digital amplifiers are much more efficient than traditional analog amplifiers, generating less heat and taking up less space while still generating large amounts of clean output power. Sound quality is also improved by eliminating the digital to analog conversion necessary when connecting a digital source device, such as a DVD player, to an analog amplifier. All processing and amplification are done in the digital domain, resulting in low distortion and extremely low background noise.
Mag dus duidelijk zijn dat er geen DAC gebruikt wordt bij de digitale ingangen
Nee...Anoniem: 32896 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:47:Mag dus duidelijk zijn dat er geen DAC gebruikt wordt bij de digitale ingangen
Als ik dergelijke onzin al lees:
So what dat het hybrids zijn (zijn het niet)! Het is net zou fout om dat fout te noemen als om Classe-D "Digitaal" te noemen.In case we haven't made ourselves perfectly clear, beware of digital amplifiers that only have analog inputs! These products are actually hybrids and are NOT pure digital.
Zie ook vooral: http://en.wikipedia.org/w...t_stand_for_.22digital.22
[ Voor 59% gewijzigd door voodooless op 10-05-2006 23:20 ]
Dat doe ik helemaal niet. Ik zeg zelfs dat hij misschien beter af is met een transistorversterker vanwege het gemak. Het is alleen zo dat de beste versterkers die ik gehad heb, en de vele die ik gehoord heb wel met buizen zijn.deepspace schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:25:
Wel met het aanprijzen van alleen maar buizenamps zekerIk wil alleen maar aangeven dat er veel meer is, en dat ie gewoon moet gaan luisteren
Natuurlijk is het waar dat je een versterker moet horen, maar het vergelijken is nogal lastig vanwege de interactie met de speakers. Een versterker kan in de winkel heel goeed klinken, maar als je hem dan thuis hebt met andere speakers (met een lastig impedantieverloop) kan hij helemaal naar niks klinken.
Wat mij opvalt sinds ik in '85 begon met audio is dat je altijd beperkt bent aan de merken die een winkel voert. Zij kiezen als het goed is de merken uit die ze voeren op (hopelijk) het beste geluid. Alleen als je dan een test leest waar een bepaalde amp of box geweldig goed uitkomt hebben ze die weer niet en kun je dus gewoon niet vergelijken. Zo heb ik vroeger ('87?) mijn Rogers LS3/5a's blind gekocht en besteld. En dat was zèker geen miskoop! Sterker nog: hij wordt nog steeds (na)gemaakt. Mijn 1e buizenversterker is me door mijn vaste verkoper aangeraden, en dat was ook een goede keus.
Conclusie: soms heb je het meest aan een goede adviseur/winkel (met luisterruimte) en soms moet je zelf gewoon de sprong wagen (je eigen onderzoek doen).
Waty ook een mogelijkheid is is 2e hands spul kopen. Meestal zijn de verkopers die via hifi.nl verkopen echt betrouwbare mensen Ik heb dat al 4x gedaan en het beviel erg goed. Sommigen heb je echt goed contact mee, die geven je nog tips mee of accescoires die ze niet meer gebruiken. Of een bezoekje achteraf. Er zitten soms ook advertenties bij die minder vertrouwen wekken (bieden vanaf... hoge prijs) maar dat lees je gewoon uit de advertentie tekst al af dat je daar niet op moet reageren.
Ze hebben op http://www.hifi.nl/ trouwens ook diverse testen van apparatuur en accessoires.
Hier vind je 2e hands
http://markt.hifi.nl/cgi-...assifieds/classifieds.cgi
En welke versterkers goed zijn... tja, dan moet je de hifi bladen bijhouden. Wat ook een hulp kan zijn: in de duitse bladen staan altijd bestenliste en What Hifi heeft ook zoiets. Dan kun je even kort checken of het wat is en wat het nieuw kost. (Het is alleen een indicatie hè? )
Klopt helemaal, maar zegt dat wat over de speaker, of over de versterkerAnoniem: 13443 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:16:
Natuurlijk is het waar dat je een versterker moet horen, maar het vergelijken is nogal lastig vanwege de interactie met de speakers. Een versterker kan in de winkel heel goeed klinken, maar als je hem dan thuis hebt met andere speakers (met een lastig impedantieverloop) kan hij helemaal naar niks klinken.
Tuurlijk, maar denk wel eerst drie keer naConclusie: soms heb je het meest aan een goede adviseur/winkel (met luisterruimte) en soms moet je zelf gewoon de sprong wagen (je eigen onderzoek doen).
Dergelijke reviews moet je natuurlijk ook met een korreltje zout nemen. Die mensen zijn alles behalve objectief.Ze hebben op http://www.hifi.nl/ trouwens ook diverse testen van apparatuur en accessoires.
Hier geldt het zelfdeEn welke versterkers goed zijn... tja, dan moet je de hifi bladen bijhouden. Wat ook een hulp kan zijn: in de duitse bladen staan altijd bestenliste en What Hifi heeft ook zoiets. Dan kun je even kort checken of het wat is en wat het nieuw kost. (Het is alleen een indicatie hè? )
Absolute BS site, alleen handig voor de tweedehands sectie.Dergelijke reviews moet je natuurlijk ook met een korreltje zoet nemen. Die mensen zijn alles behalve objectief.
Ze hadden daar een forum, maar alle discussies over Duitse winkels of aanbiedingen werden gekilled want dat bracht schade toe aan de Nederlandse hifidealers... en ze durven zich nog 'onafhankelijk' te noemen ook. Nooit een slechte review gelezen op die site.
Ik heb er zelf ook zo'n digitale versterker.e kan ook overwegen om een digitale versterker te nemen. Dat zijn versterkers die een digitaal PWM signaal direct versterken. De voordelen van deze versterkers zijn:
- Bij gebruik van digitale ingangen geen enkele kans op verstoring voordat de boel versterkt is, de ruis wordt hierbij dus niet mee versterkt
- Harmonische vervormingen zijn hetzelfde als bij een buizenversterker, geeft dus dat warme geluid
- Ze hebben een voortreffelijk rendement, geloof vaak meer dan 90%. Deze beestjes worden dus bijna niet warm en zijn vriendelijker voor de stroom rekening.
- Is gewoon verkrijgbaar met alle dolby zut e.d. voor als je nog eens een filmpje wil kijken.
Hij wordt inderdaad zo goed als niet warm( behuizing komt eigelijk niet boven de kamertemperatuur)
De behuizing is inderdaad erg plat (<5cm)
En geeft een zeer aardig geluid, moeilijk te laten klippen en is (in de meeste gevallen) geschikt voor de weergave voor SACD
Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
In combinatie met een SACD speler heb je dan een leuke digitale set die niet beroerd klinkt.
Als ik TS was ging ik alle soorten versterkers die hier genoemd zijn eens flink uitproberen.
Ieder soort heeft z'n voor en nadelen en charmes ofcourse. En is maar net wat je in je geluid verwacht of juist niet wilt hebben. Als je bij een versterker van 0,01 cent een betere luisterervaring hebt dan een van 100.000,- of juist andersom dan moet je dat gewoon doen.
Iedereen heeft in dit topic zo'n beetje elk soort versterker duidelijk uitgelegd en je weet nu wat er te krijgen is
Ik wens je suc6 ermee
[ Voor 23% gewijzigd door KneppaH op 11-05-2006 01:20 ]
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
toch even op reageren.Thierryziezo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:18:
Die Dussun ziet er wel aardig uit. Ben je zeker dat dit om een zogeheten OEM-versie van de Red Rose Passion gaat? Heb je deze zelf ook staan? Is het betrouwbaar die versterker zo te kopen? Het prijsverschil tussen de RR Passion en die Dussun KS99 is gigantisch. Hoe verklaar je dit?
Wat maakt het uit of het echt een OEM van Red Rose is (wat het weldegelijk is)? Meneer 'High End Guru' Mark Levinson is op reis naar China en vind daar versterkers goed geneg om onder zijn eigen naam voor het 10-voudige te verkopen (eventueel met een paar kleine aanpassingen op details). Dat zegt toch al genoeg over de kwaliteit?
Ik heb m zelf niet staan maar ik ga wel zeker de μ3i Phono Preamplifier kopen (wanneer ik het geld ervoor heb).
Is het betrouwbaar? Ik denk het wel als je je geld terug kunt roepen (paypal). Het is iig veiliger dan via fleabay kopen (daar lees ik nog wel eens over miskopen/slechte producten die voor de chinese binnenlandse markt bedoeld zijn). Zoals ik al zei het is net als beleggen: je kunt voor weinig een superapparaat kopen maar er is een kleine kans dat je pech hebt. Je moet het geld dus 'over hebben' zeg maar, en het niet van je laatste spaarcentjes doen.
Het prijsverschil is gigantisch omdat veel 'high end' spul verkocht wordt voor wat een gek ervoor geeft. En omdat Mark Levinson een cynische ouwe oplichter cq. slimme handelaar is.
Waarom kost een Levis hier €150 en in de USA $70 en een namaak van goede kwaliteit in Turkije €40? Globalisering, outsourcing, marketing. De tussenhandel (ML) verdient gewoon aan de slechte arbeidsomstandigheden van de chinezen die op een soort van campus bij de fabriek wonen. Dan kun je beter direct bij hen kopen toch? Als je dan meer koopt verdienen zij (die het verdienen) er meer aan.
Trouwens: je moet ook nog speakers kopen neem ik aan? Ik denk dat de Aurum Cantus Leisure 3SE MKII heel erg mooie speakers zijn.
Voor info lees de reviews op http://www.kellsieavdesign.com
de Leisure 2SE kost $499 via grijze import, €1200 officieel via duitse importeur
http://www.wodaudio.de/aucantus/speakers.htm
Lees maar eens op dit forum hoe enthousiast ze erover zijn (staan ook veel plaatjes bij hoe mooi ze afgewerkt zijn).
Edit:
ik wil toch wat plaatjes omdat ze zo mooi zijn
Dussun V6i

En kijk dit zijn specs:
Output Power 2x600W / 2Ω; 2x300 W / 4Ω; 2x150 W / 8Ω
Dit is helemaal wat het ideaal zou moeten zijn!!! En als ik naar de capacitors kijk geloof ik nog dat het waar is ook. Met deze versterker kun je dus speakers met het meest beroerde impedantieverlooop aansturen zonder verlies.
http://www.china-highend-hifi.com/prod0112321.htm
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-05-2006 01:29 ]
Gelukkig iemand die niet zegt dat een digitale versterker onzin is. Ik vind het erg jammer dat er mensen zijn die een dergelijke nieuwe techniek meteen als onzin naar de prullebak verwijzen zonder even goed te kijken wat het precies is en hoe het werkt. Als je het mij vraagt een beetje kortzichtigKneppaH schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:07:
Ik heb er zelf ook zo'n digitale versterker.

Zucht... Waar heb ik zelf gezegt dat het onzin zou zijnAnoniem: 32896 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:12:
Gelukkig iemand die niet zegt dat een digitale versterker onzin is. Ik vind het erg jammer dat er mensen zijn die een dergelijke nieuwe techniek meteen als onzin naar de prullebak verwijzen zonder even goed te kijken wat het precies is en hoe het werkt. Als je het mij vraagt een beetje kortzichtig
Dus: noem het gewoon Classe D, en aub niet digitaal, want dat klopt gewoon niet en doet het zeker geen eer aan!
There are also PWM amps that claim to be truly 'digital', using One-Bitâ„¢ technology, or generating the PWM signal directly from the PCM data stream. Although the manufacturers of such amplifiers will naturally proclaim their superiority over all others, such self-praise should generally be ignored. Implementing feedback in a 'pure' digital design is at best difficult, and may be impossible without using a DSP (digital signal processor) or resorting to an outboard analogue feedback system. Including additional ADCs and DACs (analogue to digital converters and vice versa) is unlikely to allow the amplifier to be any 'better' than the direct analogue methods described in this article.
A relative newcomer to the scene is the Sigma-Delta modulator, however at the time of writing this still has problems (challenges in corporate speak). The main issue is that the transition rate is too high, and it must be reduced to accommodate real-world components - particularly the power switching MOSFETs.
The 'pure' digital solutions described above have another shortfall, and that's the fact that the number of different pulse widths is finite, and determined by the clock speed. A digital system can only switch on a clock transition. Based on currently available information, only around 8 x oversampling is possible if a digital noise shaping filter is added to the system. An analogue modulation system has an effectively infinite number of different pulse widths, but this is not possible with any true digital implementation.
[ Voor 68% gewijzigd door voodooless op 11-05-2006 10:07 ]
Nou vooruit, dan zal ik je ook steunenGelukkig iemand die niet zegt dat een digitale versterker onzin is.
Ik heb zelf een Panasonic XR50 met een surround set uit de Monitor Audio Radius serie. Deze luidsprekers staat er om bekend dat ze het geluid al gedetailleerd doorgeven, maar met deze reveiver erbij vind ik het resultaat bijzonder verrassend, je hoort details in nummers die je daarvoor nooit hoorde. En inderdaad, je kunt het volume zo hoog draaien als je wilt, nul vervorming of distortion.
Enig nadeel: toen ik de set kocht, kon ik de receiver nergens beluisteren in combinatie met kwalitatieve speakers. Veel hifi zaken vinden digitaal helemaal niets en hebben het dus ook niet in hun assortiment. Maar dat was anderhalf jaar geleden, wellicht is de situatie ondertussen verbeterd.
Samen met een Original CD2008F CD speler

Een remote in een doos
Original heeft de mooiste en beste remotes van de Chinese markt (voor wat het waard is)
Is weer is wat anders dan die plastic remotes van Arcam (waar je 2000e voor een cdspeler betaald en er een remote van €2,- bij krijgt

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 11-05-2006 11:11 ]
Valt toch nog wel mee. Het zit gewoon goed in elkaar. Twee dikke ringkernen van een VA of 600 gok ik, met voor ieder kanaal een redelijk bescheiden hoeveelheid caps (als je ziet wat sommige high-end merken erin stoppen tenminste). Maar het is meer dan genoeg natuurijk. Voor het geld is het denk ik echt een topamp, zeker als je kijkt naar de afwerking en opbouw.Anoniem: 13443 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:15:
Output Power 2x600W / 2Ω; 2x300 W / 4Ω; 2x150 W / 8Ω
Dit is helemaal wat het ideaal zou moeten zijn!!! En als ik naar de capacitors kijk geloof ik nog dat het waar is ook. Met deze versterker kun je dus speakers met het meest beroerde impedantieverlooop aansturen zonder verlies.
Edit: opde foto's van http://www.china-highend-hifi.com/prod0112321.htm zijn i.p.v 4 kleinere zes flinkere caps te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 11-05-2006 11:19 ]
Ja, Arcam maakt plastic remotes van 2 euro, nasty el cheapo crap voor zo'n duur apparaat. Klopt. Op jouw plaatje ziet die remote er ook uit als een plastic crap remote van 2 euroEen remote in een doos
Original heeft de mooiste en beste remotes van de Chinese markt (voor wat het waard is)
Is weer is wat anders dan die plastic remotes van Arcam (waar je 2000e voor een cdspeler betaald en er een remote van €2,- bij krijgt)
En ik geil niet op doosjes, sorry
Wel een mooi apparaat op het eerste gezicht, heb je high res foto's en onafhankelijke reviews van dat spul?
Dit is trouwens de letters sectie van AAA-Audio.com, de Amerikaanse distributeur van Dussun. Een klant vraagt zich af waarom Dussun zoveel goedkoper is direct vanuit China... het antwoord is voorspelbaar.
http://www.aaa-audio.com/letters.htm
Ik ben zeer geneigd om te geloven dat het gewoon dezelfde producten zijn; waarom eenzelfde behuizing bouwen (kost veel geld) om dan vervolgens te gaan beknibbelen binnenin? Verder gaat een groot deel van AAAs verdediging in op de voltage verschillen, die niet van toepassing zijn voor Europa
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-05-2006 11:35 ]
MetaalDr. Strangelove schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:19:
[...]
Ja, Arcam maakt plastic remotes van 2 euro, nasty el cheapo crap voor zo'n duur apparaat. Klopt. Op jouw plaatje ziet die remote er ook uit als een plastic crap remote van 2 euroOf is hij van metaal? Dan is het een metalen crap remote, want ergonomisch is hij alvast niet... rechthoekig en van die sneaky kleine knopjes
En ik geil niet op doosjes, sorry
Wel een mooi apparaat op het eerste gezicht, heb je high res foto's en onafhankelijke reviews van dat spul?
Ik heb zat plaatjes, zal ze is posten.
En wbt ergonomie, juist top. Veel beter dan bv die van Arcam of van Marantz
Die van mijn Cayin CDT17A was echt de beste remote die ik ooit heb gehad, deze schijnt nog net even wat 'beter' te zijn
Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn wanneer je de apparatuur in gebruik hebt.
\_Specs_/
1 Maand gelden zat hij er aan te denken luidsprekers van -+ 100 euro te kopen en om daar nu een versteker van 1500 euro aan te hangen.
Daarbij al die adviezen voor versterkers zijn een beetje nutteloos als je niet weet wat voor muziek de topic starter wil draaien, hoe groot de kamer is, welke type luidsprekers, welk volume enz enz.
[ Voor 31% gewijzigd door Part op 11-05-2006 20:43 ]
Met een stel Elax speakers van 100 euro zul je echt geen noemenswaardige winst halen met een versterkerupgrade richting een versterker van 1500 euroThierryziezo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:10:
Misschien wordt het tijd om even te reageren: die speakers van Eltax van 100 euro heb ik nu momenteel in gebruik, maar deze wil ik ook op termijn vervangen. Omdat de speakers voor mij een grote stap vooruit waren, wil ik eerst beginnen met een upgrade van versterker en cd-speler, om daarna ook de speakers te vervangen. Muziek die ik wil draaien is hoofdzakelijk rock (U2, Dire Straits, Pink Floyd, The Police en nog van dat). De kamer is redelijk groot: toch een 40-tal m².

Heerlijk boeiend over die afstandbediening. Vooral ook of ie in een doosje komt of niet.Anoniem: 12609 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:52:
[...]
Metaal
Ik heb zat plaatjes, zal ze is posten.
En wbt ergonomie, juist top. Veel beter dan bv die van Arcam of van Marantz![]()
Die van mijn Cayin CDT17A was echt de beste remote die ik ooit heb gehad, deze schijnt nog net even wat 'beter' te zijn
Ik weet er wel ééntje: behold. Van CD-loopwerk digitaal naar de voortrap, vervolgens digitaal naar de eindtrappen en dan analoog naar de speakers. Idealiter zet je de monoblocks dan dicht bij de speakers.deepspace schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:25:
Knap als jij er eentje vindt die die zijn sound direct digitaal naar de amp geeft. Er komt vooralsnog altijd nog een DAC aan te pas.
Hier een foto van het setje (de disco kan wel uit neem ik aan):

[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 11-05-2006 22:17 ]
Later volgen de speakers. Mijn interesse gaat eerst naar een versterker- en cd-upgrade (nu heb ik een Medion DVD-speler. Kan je je wel inbeelden dat dit niet gaat zoals ik wil?)Exirion schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:32:
[...]
Met een stel Elax speakers van 100 euro zul je echt geen noemenswaardige winst halen met een versterkerupgrade richting een versterker van 1500 euroKoop dan liever eerst een paar fatsoenlijke speakers voordat je gaat nadenken over een goeie versterker.
erg intressant allemaal die "goedkope" chinese inportAnoniem: 12609 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:07:
Die Dussun v6i heb ik dus ook besteld om te 'testen'![]()
Samen met een Original CD2008F CD speler
[afbeelding]
Een remote in een doos![]()
Original heeft de mooiste en beste remotes van de Chinese markt (voor wat het waard is)![]()
Is weer is wat anders dan die plastic remotes van Arcam (waar je 2000e voor een cdspeler betaald en er een remote van €2,- bij krijgt)
[afbeelding]
maar Da_man waar heb jij je spullen besteld? en wat betaal je aan verzenden en inport belastingen boven op de verkoop prijs?
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)
Een dergelijke setup is verre van ideaal als je het mij vraagt.. Veel geblaat op die website. En zo te zien gebruiken ze ook geen classe D amps, dus er zit uiteindelijk ook gewoon een DAC in.zimbab schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:50:
Ik weet er wel ééntje: behold. Van CD-loopwerk digitaal naar de voortrap, vervolgens digitaal naar de eindtrappen en dan analoog naar de speakers. Idealiter zet je de monoblocks dan dicht bij de speakers.
@Thierryziezo: merk op dat speakers de allergrootste invloed hebben op de weergave (gevolgd door de ruimte).
[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 11-05-2006 22:34 ]
OK.......zeg dan ook even waarom.deepspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:21:
[...]
Een dergelijke setup is verre van ideaal als je het mij vraagt..
Maar afgezien van dat.....jij zei knap als je er ééntje vind, maar hij bestaat dus wel. En de set schijnt echt super te klinken (zlf nog niet gehoord) dus zo verre van ideaal zal het ook wel niet zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door zimbab op 11-05-2006 22:25 ]
Argumentatie voor deze intuitieve ingeving?deepspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:21:
Een dergelijke setup is verre van ideaal als je het mij vraagt..
Het is juist wel een goeie oplossing. Door speakerkabels moet stroom lopen, op interlinks moet slechts spanning staan. De afstand tussen de eindversterker en de speaker heeft een grotere invloed dan de afstand tussen voor- en eindversterker. Het is niet voor niks dat actieve speakers als een (kostbaar) ideaal worden beschouwd.
Zoals ik al zei: omdat je met een versterker van 1500 euro op een paar speakers van 100 euro geen donder opschiet?Thierryziezo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:24:
De speakers zijn gepland over een jaar of 2. Waarom zou ik nu nog wachten met de versterker?
Dan heb je natuurlijk ook het verhaal van het actieve filter vaak nog hè. Maar voordeel van de langere interlinks is hier extra groot omdat die digitaal zijn.Exirion schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:26:
[...]
Argumentatie voor deze intuitieve ingeving?
Het is juist wel een goeie oplossing. Door speakerkabels moet stroom lopen, op interlinks moet slechts spanning staan. De afstand tussen de eindversterker en de speaker heeft een grotere invloed dan de afstand tussen voor- en eindversterker. Het is niet voor niks dat actieve speakers als een (kostbaar) ideaal worden beschouwd.
Twee jaar is wel een serieus lange tijd voor je je speakers gaat upgraden. Koop dan zolang een redelijk goede tweedehands versterker (zoals die van mij misschien binnenkortThierryziezo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:29:
Toch bouw ik liever een degelijke installatie op waar ik jaren mee voortkan dan een halve oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 11-05-2006 22:32 ]
Ook al was dit totaal niet het punt waar ik over viel, het is toch incorrect! Lange interlinks zijn juist niet aan te raden. Waarom: Het zijn kleine signalen, en deze zijn veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf, ook al heb je afschermen. In gevallen met een passieve pre-amp is het zelfs ten sterkste af te raden om lange interlinks te gebruiken vanwegen de belabberde ingangsimpedantie. Speakerkabels zijn redelijk imuun voor storingen. De signalen zijn groot, de de uitgangsimpedantie is laag. Perfect om lange afstanden af te leggenExirion schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:26:
Nee, bestaat niet want voor de versterker zit er een DACzimbab schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:23:
OK.......zeg dan ook even waarom.
Maar afgezien van dat.....jij zei knap als je er ééntje vind, maar hij bestaat dus wel. En de set schijnt echt super te klinken (zlf nog niet gehoord) dus zo verre van ideaal zal het ook wel niet zijn.
Anoniem: 159816
Waarom maakt het je dan wel uit wat voor versterker en CD-speler we wat vinden? NOFI, maar er zijn hier aardig wat mensen met redelijk wat ervaring en we proberen je een beetje te laten profiteren van onze ervaringen.Thierryziezo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:34:
Maakt me niet uit wat jullie ervan vinden:p. Toch ga ik eerst voor de versterker en cd-speler.
Maar goed.....als je het dan écht niet wilt.......
Voor 1500 euro kan je ook naar een TacT kijken. Arcam FMJ is ook prima, Naim is ook te gek. Ik zou met zo'n budget gewoon een aantal winkels gaan bezoeken, want we kunnen hier praten als Brugman, maar eigenlijk moet je het gewoon horen en zien.
[ Voor 19% gewijzigd door zimbab op 11-05-2006 22:45 ]
Oh zo.....ja....voor de eindtrap (in dezelfde behuizing, dat dan weer weldeepspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:40:
Nee, bestaat niet want voor de versterker zit er een DACIs dus niet helemaal een dergelijke set. Verder staat die website vol met nepplaatjes en veel prietpraat zonder onderbouwing. Leuk dat ze op 786 Khz sampelen, echter nuttig is het niet.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik wel erg moe wordt van de mensen die bij elke fabrikant (oftewel oplichter) toch maar even moeten zeggen dat dit en dat maar prietpraat is enzo. 99% van de mensen is niet geïnteresseerd in de gedetailleerde onderbouwing en een website is ook niet bedoeld om alle technische zooi er op te zetten, maar om je producten aan te prijzen.
Prima als het dan prietpraat is, maar kom zelf dan even met argumenten waarom dat zo is en bronnen of onderzoeken waaruit dat eenduidig blijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 11-05-2006 22:56 ]
Er zijn al een paar bronnen genoemd.jedel schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:53:
[...]
erg intressant allemaal die "goedkope" chinese inport
maar Da_man waar heb jij je spullen besteld? en wat betaal je aan verzenden en inport belastingen boven op de verkoop prijs?
De meeste spullen komen echter bij www.av123.com vandaan, gewoon een Amerikaans bedrijf (geen grijsimport e.d.)
Zolang deze voor de volume control zit misschien wel, maar dan is het hele spul niet anders dan een HT amp die digitaal aan de DVD speler zit.zimbab schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:54:
Oh zo.....ja....voor de eindtrap (in dezelfde behuizing, dat dan weer wel) zit inderdaad nog een DAC ja. Maar de DAC zo laat mogelijjk inzetten heeft natuurlijk wel zijn voordelen.
Op deze manier prijs je helemaal niks aan. Die website bevate eigenlijk helemaal GEEN info.Verder wil ik nog even kwijt dat ik wel erg moe wordt van de mensen die bij elke fabrikant (oftewel oplichter) toch maar even moeten zeggen dat dit en dat maar prietpraat is enzo. 99% van de mensen is niet geïnteresseerd in de onderbouwing en een website is ook niet bedoeld om alle technische zooi er op te zetten, maar om je producten aan te prijzen.
Het is de bedoeling dat de website dat zelf onderbouwt, niet ikPrima als het dan prietpraat is, maar kom zelf dan even met argumenten waarom dat zo is en bronnen of onderzoeken waaruit dat eenduidig blijkt.
Ik ga ook niet zeggen dat ze slecht spul verkopen, want dat doen ze vast niet. Hun plugin concept spreekt me zeker wel aan. Maar die sampling onzin snap ik niet hoor. Het is natuurlijk vooral iets om anders dan anderen te zijn. Helemaal bedroevens is dat men niet weet wat een SACD is
Edit: Hey, nu heb ik daadwerkelijk ook specs gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 11-05-2006 23:16 ]
Dat is wat je gevoel je ingeeft, maar je zit er toch echt naast.deepspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:40:
Ook al was dit totaal niet het punt waar ik over viel, het is toch incorrect!
Juist OMDAT het bij speakers om lage uitgangsimpedantie draait zijn lange kabels uit den boze. Er moet stroom kunnen lopen en elke meter kabel zorgt voor een weerstand die de stroom beperkt. We hebben hier over invloed op de dempingsfactor die een grote invloed op de laagweergave heeft.Lange interlinks zijn juist niet aan te raden. Waarom: Het zijn kleine signalen, en deze zijn veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf, ook al heb je afschermen. In gevallen met een passieve pre-amp is het zelfs ten sterkste af te raden om lange interlinks te gebruiken vanwegen de belabberde ingangsimpedantie. Speakerkabels zijn redelijk imuun voor storingen. De signalen zijn groot, de de uitgangsimpedantie is laag. Perfect om lange afstanden af te leggen
Je kan me voor gek verklaren, maar ga eens wat lezen over het hoe en waarom van actieve speakers. Eerlijk gezegd zegt mijn gevoel ook dat interlinks met kwetsbaardere signalen omgaan en dat DUS korte interlinks belangrijker zijn, maar dat gaat in de praktijk niet helemaal op.
Het risico dat jij loopt is dat je een amp koopt en er straks achterkomt dat je amp niet goed matched met de speakers die je mooi vind klinken. Dat zou zonde zijn
Jij hebt gewoon gespiekt!!! Is idd 2x 600VAdeepspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:17:
[...]
Valt toch nog wel mee. Het zit gewoon goed in elkaar. Twee dikke ringkernen van een VA of 600 gok ik, met voor ieder kanaal een redelijk bescheiden hoeveelheid caps (als je ziet wat sommige high-end merken erin stoppen tenminste). Maar het is meer dan genoeg natuurijk. Voor het geld is het denk ik echt een topamp, zeker als je kijkt naar de afwerking en opbouw.
Edit: opde foto's van http://www.china-highend-hifi.com/prod0112321.htm zijn i.p.v 4 kleinere zes flinkere caps te zien.
dat andere interne plaatje is van de V8i, die heeft nml 2x 60.000 microF (6 van 10 mF) en 1000VA trafos.
De V6i heeft 32 mF per kanaal oftewel 4 van 8mF?
Dat valt op zich wel mee, ik heb er wel eens 1 gezien met bijna 1 hele Fahrad !!!
Idd ik had het ook al gelezen. Ongeveer hetzelfde ontwijkende 'high end' BS wat Mark Levinson ook zei als verweer tegen de aantijging dat zijn producten hetzelfde zijn als van Dussun.Dit is trouwens de letters sectie van AAA-Audio.com, de Amerikaanse distributeur van Dussun. Een klant vraagt zich af waarom Dussun zoveel goedkoper is direct vanuit China... het antwoord is voorspelbaar.
oh ben jij er zo eenEn ik geil niet op doosjes, sorry
Als je even op dat duitse forum kijkt: daar hebben al meerdere mensen chinees spul gekocht en ze zijn er allemaal razend enthousiast over.Wel een mooi apparaat op het eerste gezicht, heb je high res foto's en onafhankelijke reviews van dat spul?
interesant:
http://www.xs4all.nl/~viv...0hi-end/dussun%20v6i.html
http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-end/v6iprice.html
http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-end/v6ilinks.html
van een nederlander die al eens gezocht heeft
zijn blog:
http://blogger.xs4all.nl/viver/
Iemand op hifi-forum.de heeft dus de Dussun V6i en de Original cd2008 gekocht en is er maar wat blij mee
http://www.hifi-forum.de/viewthread-100-351.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-32-5255.html
verdere hits op dat forum
Ik gebruik google omdat ik niet geregd ben daar en dus de search niet kan gebruiken
http://www.positive-feedback.com/Issue24/dussun.htm
http://www.nubert-forum.de/nuforum/ftopic12758.html
Ze zijn trouwens ook in Nederland te koop bij East West sound
dan kost de DS99 €475 en de V6i €1150
Dus koop je eerst een amp+cd en neem je die simpel onder je arm mee naar de winkel om speakers te luisteren.Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:50:
De reden om eerst speakers te kopen en dan een amp is omdat je speakers veel meer invulling geven aan de klank; je kies als het goed is voor een klank, niet voor een speakerDe speaker is dus de belangrijkste aankoop in een set en omdat hij van zoveel invloed is moet je die als eerste doen. Vervolgens koop je een versterker en bron die erbij passen om het geluid te polishen.
Het risico dat jij loopt is dat je een amp koopt en er straks achterkomt dat je amp niet goed matched met de speakers die je mooi vind klinken. Dat zou zonde zijn

Een stabiele versterker kan elke speaker aansturen en hoort neutraal te klinken. En die Dussun versterkers zijn stabiel.
Verder ondergraaft het prijspeil van dat chinese spul compleet de strategie van het meerjarenplan en voorzichtig upgraden. Je koopt een mooie 2x100W versterker voor €200 met cd-speler van €300, verzendkosten €200, speakers €500 + €200 verzenkosten = €1500 En dan heb je een systeem dat de sterren van de hemel speelt en waarvan je een willekeurig element kunt upgraden in plaats van 2 jaar lang behelpen met brakke speakers.
voorbeeld:
versterker
Dussun DS99 Integrated Amplifier € 170.00 link 12kg SW
G&W TW-2006X integrated amplifier € 205.00 link

vertaalde link fabrikant
CD-speler
Shanling CD-A10T € 274.00 link
Deze heeft een buizen uitgangstrap

link fabrikant
Original 2008 CD Player € 289.00 link 15kg netto
heel veel plaatjes
Shanling SCD-S300 SACD PLAYER € 310.00 link

ik weet niet zeker of hij echt goudkleurig is. Hier zijn meer plaatjes van alle kanten en duidelijk zilverkleurig + een review in het italiaans (met ratings 1-5)
Nog een alternatief met tube/analog/coax/optical output Original A8T €280
Stel dat je budget nu €1500 zou zijn (?) dan heb je nog €500 voor speakers
speakers
Von Masoch Response One S Bookshelf€300 link 16kg net/paar
Kloon van Pro-Ac response 1SC (reviews
Very very similar to the finest ProAc Response 1s. Sweet sound and high dinamic compared to the cabinet size. It needs an high current and high power amplifier, more than 50 Watts/ch
Scan Speak D2010/8513 & SeasH702 units, same internal component design(filter block, WIMA ERO capacitors etc.). Fiber wood body. 8 ohms, 45hz ~ 30Khz, 83db, 20-100w
Von Masoch Response 2.5 Standing Speakers €415 link + een hoop verzendkosten (vloerstaanders zijn groot en zwaar)
Knock-off van Proac response 2.5 (reviews

Maar veel mooier zijn Aurum Cantus speakers. Dat zijn geen namaak maar gewoon erg goed en originele ontwerpen met geweldige ribbon-tweaters.

Ik lees er alleen maar goede dingen over.
http://www.avtalk.co.uk/f...aded=1&rid=0&SQ=0&start=0
http://www.roehren-und-ho...806b9c236759e7b159b80bbaf
impoteur, klik voor links naar reviews in bladen
De Leisure 2SE kosten $500 en de standaards (die moet je er eigenlijk wel bijhebben) $150. Komt nog wel een bult verzendkosten bij.
Opgeteld:
amp: €170 +btw= €205 (DS99)
cd: €275 +btw= €330 (CD10T)
speakers $500+btw=€500 (Leisure2SE)
verzendkosten €400
onvoorzien €65 (importkosten ??) of powerfilter
totaal: €1500
Dan heb je een degelijke goed gebalanceerd systeem met een cd-speler op topniveau, een flinke versterker die goed klinkt en een een stel luidsprekers met een droge strakke bas en een fantastisch mid/hoog dat stemmen heel erg goed weergeeft, erg sprankelend, analitisch maar wel heel erg ruimtelijk.
Je zult in jouw grote kamer niet superveel bas hebben (afh plaatsing) maar al wel meer en veel beter dan nu. (ik drijf in mijn kamer van 4x9m al de kamer uit als ik hem wat harder zet met vergelijkbare speakers).
Je zou later kunnen upgraden naar een buizenversterker voor meer ruimtelijkheid of een zwaardere (zie ik het nut niet van in, maargoed). Een subwoofer. Andere speakers met meer bas om de ruimte te vullen (lees het effect van de AC Harmony vloerstaander nog maar eens na op avtalk. De cd-speler is qua geluid al zo goed dat je nauwelijks verbetering kunt verwachten, alleen met een (goede) draaitafel (as je al/nog platen hebt) of misschien met SACD/DVD-A.
Ik heb al eens contact gehad met iemand die 6 sets AC Volla's direct uit China besteld heeft. Hij heeft ze nog te koop
Hij is er helemaal weg van, maar hij vraagt er wel €2650 voor
Maar stel dat je als verterker de Yarland pro200SE zou kiezen met een stel AC Leisure 3SE dan zou je denk ik mijn set wel wegspelen voor 1/4 van de prijs (ik heb een Audio Note Oto SE 2x10W Single Ended Triode van €2400, een Myryad CD100 van €1000 met Reference 3A Master Control van €4000)
* Anoniem: 74009 weet wel hoe hij zijn eigen set in de toekomst gaat upgraden, en daar komen geen nederlandse winkels aan te pas.
Maak je on de dempingsfactor niet druk, de seriespoel van je filter verneukt deze toch weer.Exirion schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:39:
Juist OMDAT het bij speakers om lage uitgangsimpedantie draait zijn lange kabels uit den boze. Er moet stroom kunnen lopen en elke meter kabel zorgt voor een weerstand die de stroom beperkt. We hebben hier over invloed op de dempingsfactor die een grote invloed op de laagweergave heeft.
Actief is natuurlijk net anders. Daar heb je dan ook geen seriespoelJe kan me voor gek verklaren, maar ga eens wat lezen over het hoe en waarom van actieve speakers. Eerlijk gezegd zegt mijn gevoel ook dat interlinks met kwetsbaardere signalen omgaan en dat DUS korte interlinks belangrijker zijn, maar dat gaat in de praktijk niet helemaal op.
Lange interlinks geven je eerder problemen. Als het niet door storing is, is het wel door door een afname in het hoog.
Test zelf: sluit je set aan met 20 meter interlink, of 20 meter speakerkabel... Ik durf te wedden dat de versie met de lange speakerkabel beter klinkt!
Zoek de verschillen:Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 04:31:
ik weet niet zeker of hij echt goudkleurig is. Hier zijn meer plaatjes van alle kanten en duidelijk zilverkleurig + een review in het italiaans (met ratings 1-5)

Lijkt wel een compleet ander ding
Edit: is ook inderdaad van de S200

Dit is de daadwerkelijke binnenkant:

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 12-05-2006 09:10 ]
Anoniem: 107284
Je zult een Duitser bijna nooit horen dat hun spul slecht is. Kijk maar naar de Duitse auto's. Omdat de Opel, BMW en ik dacht Audi zooo (technisch) slecht is, koopt de Duitser geen Duitse auto's meer, maar een jappaner. En dat gebeurt nu massaal, terwijl de trend al een aantal jaren tevoren al begon. Nu pas roept de Duitsers dat ook. Zelfs de chef productie van een BMW zei in een reportage dat ie van zijn leven lang nooit meer een BMW zal kopen.Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:36:
Als je even op dat duitse forum kijkt: daar hebben al meerdere mensen chinees spul gekocht en ze zijn er allemaal razend enthousiast over.
Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:57:
Je zult een Duitser bijna nooit horen dat hun spul slecht is.
Als je even op dat duitse forum kijkt: daar hebben al meerdere mensen chinees spul gekocht en ze zijn er allemaal razend enthousiast over.

Anoniem: 107284
Zucht... jij gelooft hem op zijn mooie blauwe ogen? Hij is er helemaal weg van en wil hem verkopen kwijt... Yeach right. Blijkbaar zijn er anders weinig medestanders anders zouden ze zijn spullen wel willen kopen.Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 04:31:
Hij is er helemaal weg van, maar hij vraagt er wel €2650 voor
Wat betreft de gewichten die je bij de speakers plaatst: het zegt imho helemaal niets over de kwaliteiten van de speakers. Je kan simpele Eltax volgooien met loodbitumen, maar no way dat ze beter zal klinken dan de lichte B&W 805S (beide aangesloten op een matchende amp).
Dit topic is gesloten.