Anoniem: 157535 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:33:
erg bedankt voor de informatie

De Original was idd mijn voorkeur omdat hij zo'n mooie look had maar ik kon er alleen bijna niks over vinden en om hem dan te kopen is wel een grote gok. over Melody kon ik wel wat meer vinden en zij hadden voor 520 euro de SP3 en nog 2 andere modellen die voor mij ook nogwel betaalbaar zijn.
graag gedaan, ik heb het zelf ook net allemaal uitgezocht (+wat ik al wist, en waar ik zelf ook nog niet uitben) dus daarom deel ik het maar.
Het oog wil ook wat. Dus daarom dacht ik dat al wel dat je hem gewoon mooi vond. Maar nu zul je 300B buizen wel ineens mooier gaan vinden om te zien omdat ze zo mooi klinken (en letterlijk een vet uiterlijk hebben, het zijn grote dikke buizen.
Ik gaf zelf de voorkeur aan de H34II
Specification
Vacuum Tube: EL34×4 ;6SL7×2 ,6SN7×2 ; 5AR4×2
Power Output: 40W+40W ClassAB1
Dimensions(mm): 430(W)×185(H)×380(D)
Weight: 28kg

mijn mening? Lomp, goedkope eindbuizen, geen dubbel trafo, Push-Pull, duur. Gemaakt voor veel vermogen, maar heb je dat nodig? Zonder meerdere reviews niet kopen.
en de H88II
Specification
Vacuum Tube: KT88×4 ;6SL7×2, 6SN7×2 5687×2
Power Output: 50W+50W ClassAB1
Dimensions(mm): 430(W)×185(H)×380(D)
Weight: 28kg

Deze heeft wat betere buizen, maar niet de echte snoepjes. Weer veel vermogen. Het kan zijn dat de eerste paar W wel klasse A is, maar ik denk dat de ruimtelijkheid en de finesses daardoor wel de mist ingaan.
Ik zou eigenlijk niet weten welke beter is van de 2 maar de H34 heeft wel de EL34 buizen en de H88 de KT 88 waarvan je zei dat ze wat minder waren.
sorry, ik was al bang dat ik het onduidelijk opschreef: de KT88 is een stukje beter dan de EL34 (ook flink duurder)
de SP3 heeft trouwens deze specificaties met weer andere buizen
Specification
Vacuum Tube: 5881×4 ;12A×7×2, 6922×2 12AU7×2
Power Output: 38W+38W
Dimensions(mm): 275(W)×185(H)×350(D)
Weight: 20kg
en de Original had
Six 12AU7 and four EL34( compatible with 6CA7)
Class A amplification circuit.
.One set of balanced XLR input
.One set of RCA input
.Two sets of speaker binding posts
.One set of RCA preamplifier output
.Output power:
.S/N ratio: 95 db
zie trouwens wel dat de SP3 de minste buizen heeft als ik het zo bekijk
ja, en weinig ingangen, maar wel 1 XLR.
ik zou dan later nog deze cd speler erbij kunnen aanschaffen maar ik moet eerst het geld nog even compleet krijgen
afbeelding
Er zijn heel veel mooie cd-spelers, CD, HDCD, SACD. Deze heeft wel de looks mee, maar is ook wat duurder. Voor hetzelfde geld heb je een SACD-speler. Denk daar eerst even over na of je een HDCD/SACD speler wilt (denk aan prijs en beschikbaarheid van de media).
In SACD's is meer keuze dan HDCD en het klinkt beter. Maar ik denk dat SACD's het toch niet gaan maken. En HDCD al helemaal niet. Wel is het zo dat HDCD niks meer kost omdat de chipjes gewoon hetzelfde zijn.
zou je trouwens nog iets meer willen uitleggen over de bias want zo'n opdondertje van 1200 volt lijkt me een eenmalige ervaring

Mooi, waarschuwing is aangekomen.

De meeste buizenversterkers hebben aan de binnenkant bij de buis een potmetertje om de stuurspanning in te stellen. In een buizenversterker worden hoge voltages gebruikt omdat in die buis de vonk over moet springen. Als je de versterker uit zet wil dat niet zeggen dat er geen spanning meer op staat!!!: condensatoren. De spanning is er pas na een dag ofzo vanaf. Weet dus waar je mee bezig bent ook als hij uitstaat. Doe dit het liefst samen met iemand die er verstand van heeft. Ik weet niet welke pootjes je moet meten om de spanning in te stellen, wel dat je het moet doen als hij aan staat en opgewarmd is.
Soms kun je alleen meerdere buizen met 1 potmetertje instellen en dan heb je gematchte buizen nodig.
Er zijn versterkers zoals Prima Luna en een paar van Yarland e.a. die een autobias hebben (maar of dat optimaal resultaat geeft? Misschien is het net als met goedkope autofocuscameras?)
De mooiste oplossing (onder de china amps) hebben dus de Classics.
zag trouwens die classic 16.0 ook staan, deze was ong dezelfde prijs als die Original dacht ik. Er zit ook een soort opwarmfunctie op die aangeeft waarneer je kan gaan spelen of hebben de meeste buizenamps dat?
Nee, ik heb geleerd altijd het volume zacht/uit te draaien voor je een versterker uit doet en te controleren voor je hem aandoet. En pas als hij een minuutje of 2 aanstaat pas het volume open te draaien. Er zijn een paar die dat hebben (ook de PL weer) en het is gewoon chic.
Daarom vind ik die Classic 16.0 en 16.2 zulke vreselijk mooie versterkers: er is gewoon erg goed over nagedacht en erg mooi gemaakt met oog voor detail. In de praktijk zijn het gewoon erg mooie amps.
Dit was de versterker die mij op deze zoektocht zette, de man die hem verkocht was er heel lang naar op zoek geweest en was er helemaal weg van, maar moest hem vanwege verhuizing (=duur) verkopen (ik heb met hem getelefoneerd).
Ik weet dat je aan de specs van een apparaat niet kunt zien of hij mooi klinkt maar als je de Melody H34II vergelijkt met de Classic 16.0 welke heeft dan betere componenten
Classic 16.0
# Output Power:40W(pentode state) 20W(triode state)
# Frequency Response:8HZ-82KHz(10W RMS)
# Harmonic Distortion(THD+N):0.5%(1KHz 12.5W RMS pentode state)
# S/N(without weight):90db
# Tubes:12AT7*2 6N8P*2 EL34EH*4(Russian)
# Power Voltage: Customized according to different mains voltage in different countries and regions
# Dimensions:450(W)×350(D)×150(H)mm
# Packing Dimensions:515(W)×445(D)×275(H)mm
# Net Weight:20Kg
# Gross Weight:24kg
Dat is geen moeilijke vraag: zie jij ook staan
Triode state? Het is weliswaar geen echte triode maar een penthode, maar je kunt hem wel als triode schakelen. Dit klinkt stukken beter.
Lees
deze review maar eens door:
Op
deze Australische verkoopsite staan nog meer info en plaatjes en die review. Daar staat ook bij wat dat triode uitmaakt.
Als je een echte hork bent ga je in Rotterdam vragen bij
www.classicaudio.nl en doe je net of je er 1 wilt kopen (à €2100) en vraag je een demo aan. De 16.2 staat nog niet in de prijslijst maar gaat over de €3000 kosten.
de 16.2 zit trouwens wat boven mijn budget maar heeft wel 2 300B en 6sl7 buisjes.
Maar het is wel de mooiste en waarschijnlijk laatste versterker die je ooit zult kopen als het vermogen van 10W voor jou genoeg is (ergo: als je geen speakers koopt die een laag rendement of laagohmig zijn). Hij staat op mijn lijstje van 2

(zie hieronder).
Hij kost bij Ornec trouwens maar €1100. Hij weegt wat minder (21kg) en met een niet te dure CD-speler zit je er niet al teveel boven hoor.
Ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat er 2 uitspringen
Yarland pro200SE

minpuntjes:
het laswerk intern is wat slordig, soldeerpuntjes ook even checken
slechts 2 ingangen (cd en lp, what more do I want?)
een zware loeres van 29kg door de dubbele trafos.
Pluspunten!!!
300B Single ended Triode (yihaaa)
goede type stuurbuizen, waarvan sommige gewisseld kunnen worden voor betere
dubbele trafos voor ver doorlopende en strakke bas
ik vind 'm mooi
op
dit zelfde forum staan 30 paginas enthousiaste reacties en mogelijkheden tot verbetering beschreven.
De meeste knal voor uw knaken die je maar voor kunt stellen!!!!
Classic 16.2
omschrijving fabrikant
minpuntjes:
geen dubbele trafo's voorzover ik zie, maar wel hoogwaardig zelf gemaakt op eigen specificaties. De bas zal daardoor misschien ietsje minder strak zijn(?)
Pluspunten:
istie niet mooi?

retro strakke Tchernobyl-look
ook 300B SET (vul hier de vreugdekreet in van uw keuze)
Bias instelbaar door gaatje naast de buisvoet, instelling af te lezen op de analoge meter
sublieme afwerking
4 ingangen (ook geen tapeloop?)
Een kwalitatief goede koptelefoonuitgang op het front (dan heb je de tapeloop iig niet nodig voor een aparte koptelefoonamp)
time-delay voor inschakelen van volume
je kunt met de LED precies aflezen hoe lang de buizen gebruikt zijn
Electro Harmonics buizen (best goed)
goede capacitors JENSEN M-Cap PHILIPS, enz.
Hij is redelijk duur voor een China amp maar ik denk dat je geen betere geintegreerde versterker waar dan ook kunt kopen.
nog een paar interessante links:
uitleg over SET en Push-pull
vraag over Music Angel KT88
Er staat daar trouwens heel veel info over buizenversterkers uit China of hier vandaan.
http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewforum.php?f=4