Nieuwe versterker

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 57.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL. Lastig he? Als je geen meneer in de winkel kunt vertrouwen (voor zover je dat kunt/wilt). Bronnen van internet zijn toch moeilijker in te schatten. Maar ik heb eigenlijk ook niet veel vertrouwen in Meixing maar veel mensen kopen ze omdat ze erg goedkoop zijn (en er flashy uitzien?). Als je zelf kunt modificeren is het geen punt natuurlijk.

Dit topic is ondertussen al best wel lang geworden, maar een stuk terug staat ook al erg veel informatie over de verschillen tussen buizenversterkers.

Stefan: die op marktplaats lijkt me helemaal goed qua opbouw. Voorganger van de 743D met dubbele trafo's en 300B SET. Qua prijs is het een beetje aan de dure kant (Balboa heeft voor de Yarl 200Pro in totaal minder betaald) maar deze kun je evt ook nog andere buizen kiezen. Das ook niet verkeerd. En geen zenuwen vanwege import. Als je het kunt betalen... proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
deepspace schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:00:
UcD kits zijn er niet zoveel helaas. Ik ga zelf inderdaad zo'n hexateq kast gebruiken, echter niet met standaard UcD amp. Als ie klaar is wil ik best wel een keer langskomen om het te showen :P

Je hoeft trouwens geen twee potmeters, een stereo pot is voldoende. Dat is dan inderdaad een passive pre-amp. Sommigen zweren erbij. Ik zelf heb daar nog wel wat vraagtekens bij in sommige gevallen.
Dat lijkt me briljant! Het is voor mij ook geen haast project, aangezien ik de komende tijd nog in het buitenland zit voor m'n werk.

Wordt een dergelijke passive pre-amp ook gebruikt in het gros van de geintegreerde verstekers?
Het enige nadeel wat ik nog zie is het beperkte aantal aansluitingen van de meeste UCD amplifiers, hiervoor kan je natuurlijk een pre-amp gebruiken... maar in welke prijsklasse moet ik dan denken, om de kwaliteit van UCD te matchen?

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ewoutb schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 06:40:
Wordt een dergelijke passive pre-amp ook gebruikt in het gros van de geintegreerde verstekers?
Het enige nadeel wat ik nog zie is het beperkte aantal aansluitingen van de meeste UCD amplifiers, hiervoor kan je natuurlijk een pre-amp gebruiken... maar in welke prijsklasse moet ik dan denken, om de kwaliteit van UCD te matchen?
Nee, geintegreede amps gebruiken vrijwel altijd een actieve versie. Zelf ga ik ook een actieve versie maken. Wil je een phono versie, dan kom je sowiso niet om een RIAA ampje heen.

En passieve amp bestaat uit een potmeter en een keuzeschakelaar. Samen kost je dan 20 tot 100 euro denk ik (zonder kast). Een actieve versie kost je wat meer. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wil. Buizentrapje bijvoorbeeld, of toch gewoon een klasse A discrete schakeling, of (zoals ik ga doen), nette opampjes... Kan allemaal :) Momenteel ga ik nog mijn Marantz receiver gebruiken als pre. Helaas is dat een echt onding :( Nouja.. het moet maar even..

Het lijk me trouwens sowiso wel leuk om een dergelijke amp te vergelijken met wat andere dingen. Nu het topic toch over amps gaat kunnen we misschien een bijeenkost organiseren om wat verschillende dingen te beluisteren.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 30-08-2006 08:01 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ben mezelf aan het overtuigen om via Ornec een koopje ;) te doen. Ik heb Balboa gecontacteerd en mss ga ik wel even langs voor een luistersessie met m'n speakers op de Yarland pro200se.
De cayin 743d trekt ook nog altijd mijn aandacht maar ik vermoed dat deze duurder is en vond em nergens terug langswaar ik em kan bestellen -was wel toevallig ergens op 'cattylink' terecht gekomen maar dit leidde ook tot nergens uiteindelijk- De classic 16.2 is duurder maar ik vermoed alles inclusief dat het me rond de 1500euro zou uitkomen en wat ik al een 'ambetantere' gedachte vind ipv de 700 euro all-in voor de Yarland pro 200se.
Nu moet ik nog iemand in de buurt trachten te vinden die em zou kunnen fine-tunen indien nodig!
Ik weet niet of de standaard 300B buizen in de yarland voldoening geven of het aan te raden is om nog te spelen met andere -duurdere- 300B buizen idem voor de buisjes die de voorstuurbuizen?

plz yr advice :)

stefan

Verwijderd

Je mag hier ook langskomen als je wilt hoor. Moet niet, mag...
De standaard buizen zijn redelijk goed maar je hoeft niet perse de (dure) eindbuizen te vervangen. De rectifier en stuurbuizen vervangen voor NOS of betere scheelt ook enorm. Zoek even dat duitse forum op (roehrenundhoeren.de) daar staan al diverse tweaks. De eindbuizen zijn wel vrij prijzig om te vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 05:03:
Je mag hier ook langskomen als je wilt hoor. Moet niet, mag...
De standaard buizen zijn redelijk goed maar je hoeft niet perse de (dure) eindbuizen te vervangen. De rectifier en stuurbuizen vervangen voor NOS of betere scheelt ook enorm. Zoek even dat duitse forum op (roehrenundhoeren.de) daar staan al diverse tweaks. De eindbuizen zijn wel vrij prijzig om te vervangen.
dankjewel voor de uitnodiging!
ik vermoed dat 4KT88 buizen even prijzig zijn dan 2 300B buizen
Ik weet niet of je ergens verkooppunten weten en of recensies voor de cayin 743d... het googlewerk levert niks op. _/-\o_

greetz, s.

Verwijderd

misschien beetje offtopic maar wist niet of ik het hier of best bij het topic van de platenspeler moest plaatsen. Bestaat er geen grijsimport voor platenspelers? :D
zou wel aangenaam zijn een clearaudio emotion voor 100 euro ofzo ;)

groetjes,
s.

Verwijderd

ik heb gevraagd over die yarland pro 200 se op dat duitse forum, ze zeiden dat mijn speakers niet geschikt zijn voor die versterker, ze vonden de mingda 368B-90 wel 1 van de betere "goedkope chineese" buizenversterkers.

http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html die schijnt ook erg goed te zijn, is alleen weinig info over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:42:
misschien beetje offtopic maar wist niet of ik het hier of best bij het topic van de platenspeler moest plaatsen. Bestaat er geen grijsimport voor platenspelers? :D
zou wel aangenaam zijn een clearaudio emotion voor 100 euro ofzo ;)
s.
Wil je je platen zo graag grijs draaien dan? :P
Een Clearaudio kun je trouwens heel makkelijk importeren uit het land van herkomst. Je rijd er zo de grens mee over. De prijs is in Duitsland alleen exact hetzelfde ;)

Ik heb wel Opera- Consonace draaitafels gezien. De Droplet is helemaal :9~ De importeur hier vraagt er €4000 voor (zonder arm!)
Maar de nr 2 en 6 zijn ws betaalbaarder.
Voor de rest heb ik nog niks gevonden in China. Of en waar je het kunt kopen is mij niet bekend, ws zal de Chinese fabriek het niet willen leveren voor export omdat ze hier een eigen importeur hebben. Maar misschien Cattylink of COEM audio.

Cattylink heeft de Cayin 743D overigens gewoon in de prijslijst staan
743D $938.00
oude prijslijst

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 15:39 ]

Verwijderd

Nog een vraagje... zonder nog maar eenmaal een SET amp gehoord te hebben, hoor ik van alle kanten dat dit de beste sound geeft.

Nu nog steeds denkend aan de Prima Luna I +- 1250 EURO met zijn ongelofelijke recenties voldoet hij helemaal niet aan het rijtje 'hoe moet/kan een mooie -qua geluid- buizenamp' klinken : goedkope EL34 buizen, geen dubbele trafo's (15kg), autobias, ...

Ik weet niet of er mensen zijn die de vgln reeds hebben aangegaan met bvb een Yarland pro200se/ FV34-A./ Cayin 743D
of beter gezegd wat valt er te verwachten bij een vergelijkende test tssn de PL en zijn 'Chinese concurrenten'.

Stel je krijgt carte blanche PL of Yarland?

greetz, s. 8)7

Verwijderd

binnenkort haal ik mijn eigen versterker weer op. Dat is een EL84 in triode en dan ook SE. Maar dan wel helemaal getuned. Tenminste dat lijkt me wel met een Audio Note die door de Jong Systems is afgeleverd.

Je moet denk ik ook een beetje onderscheid maken tussen potentie van de hoofdcomponenten en een volledig getunede versterker. Als je voor minder geld de eerste kunt kopen dan valt er nog eea aan te tweaken (black gates, buizen) om het geluid te verbeteren. Dat zul je met die PL niet zo snel doen en of het veel verbetert? Vergelijk het met een flinke ruwe diamant of een mooi geslepen diamantje.

Vlak ook de schrijvende pers niet uit met hun gesponsorde lovende recencies. Je kunt nog zo objectief zijn maar uiteindelijk zijn het toch de nederlandse importeurs en winkels die de advertenties betalen. Ik moest erg lachen om de HVT van deze maand. Moet je maar eens kijken, pag 6 ofzo staat een rectificatie omdat ze het plaatje van een Yarland VF34B geplaatst hebben ipv een Unison research SK2. Alleen het commentaar erbij... niet gewoon zeggen dat ze een fout gemaakt hebben maar dat die Chinezen zo goed kunnen kopieren. En het plaatje lijkt voor geen meter. |:(
Maar echt zoooo denigrerend. Oh ja, en dat we namaak moeten mijden! Ja, logisch; dezelfde kwaliteit voor 1/10 van het geld.

Carte blanche? Doe mij de Classic 16.2 dan maar. Zal ik nooit meer zeuren.
vanwege de inregelmogelijkheid, koptelefoonaansluiting en omdat ie zoooo mooi is. Gebrek aan dubbele trafos en geen point to point soldering ten spijt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis moet binnenkort naar Hong Kong.
Ik vroeg me af, stel hij koopt een versterker (Cayin, Classic, Yarland, ..) voor mij.

Kan hij deze zomaar meenemen op het vliegtuig? (mits betaling van het extra gewicht) of bestaat er een soort export verbod? Moeten er dan ook nog douane kosten betaald worden? of houdt dit geen mogelijkheden in?

groeten,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:02:
Een kennis moet binnenkort naar Hong Kong.
Ik vroeg me af, stel hij koopt een versterker (Cayin, Classic, Yarland, ..) voor mij.

Kan hij deze zomaar meenemen op het vliegtuig? (mits betaling van het extra gewicht) of bestaat er een soort export verbod? Moeten er dan ook nog douane kosten betaald worden? of houdt dit geen mogelijkheden in?

groeten,

Stefan
als diegene zegt dat het een cadeau is van iemand daar dan hoeft er volgens mij geen belasting over betaald te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff op de site van de douane kijken. Of gewoon vragen bij de douane...
Uit mijn hoofd mag je het alleen meenemen als het gebruikt is, of een gift tot een waarde van €45anders komt er gewoon btw overheen als het meer is. Het scheelt iig de verzendkosten + de btw daarover.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Na aanleiding van het volgen van deze topic kan ik meedelen dat ik sind kort een trotse bezitter ben van de G&W TW-2006x amp.
Een tijdje geleden heb ik andere speakers gekocht, de Canton RCL. Mijn NAD 314 amp was ook aan vervanging toe en dus ging ik op zoek naar een andere versterker.

Na diverse reviews gelezen te hebben en ook op het technisch advies van Jeep is de keuze op de G&W TW-2006 gevallen. En jongens....dit is subliem!! Inderdaad Westerese High-End kwaliteit uit China voor een spotpriis. De versterker klinkt zeer gedetaileerd, helder en is superstrak in het laag. Ook de rust in het middengebied en het totaalgeheel is subliem. Bij mijn NAD amp zat ik meer aan de volumeknop te draaien dan muziek te luisteren. Bij deze versterker is dat niet nodig, de amp geeft een uitstekende balans in de pieken, en bovendien een prachtig stereobeeld. Ook op laag volume zijn alle instrumenten goed gedetaileerd te horen. Een tijdje geleden heb ik geluisterd naar een Primare van 2000 euro, De G&W doet zeker niet onder voor deze versterker, heel solide gebouwd.

Ik kan me goed voorstellen dat de westerse hi-fi wereld dit stil houdt en er niet over publiceerd.

Een nadeeltje: de gebruiksaanwijzing is in het Chinees O-) , maar dat neem ik graag op de koop toe.

groet,
Ron

Afbeeldingslocatie: http://anavatos.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://anavatos.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1911.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1913.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1918.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1924.jpg

Volgende vervanging is de NAD cd speler voor waarschijnlijk een Original A6s of 2008
Afbeeldingslocatie: http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1921.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hoe veel was je er uiteindelijk aan kwijt dan en heb je er zelf ook foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
zimbab schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:54:
Ik wou precies hetzelfde vragen :P

Als 'ie echt goedkoop is, IA?

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 06-09-2006 20:01 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Eigen foto's staan nu in bovenstaand bericht. Je kunt de versterker bestellen bij Ornec 349 euro daar komen de invoer en btw 19 procent kosten nog bij. Als je meer dan 21 kilo aan apparatuur besteld, worden de verzendkosten minder en je wordt je apparatuur in verhouding dus goedkoper. Ik heb de versterker uit Duitsland via Ebay en zelf opgehaald (345 euro) omdat ik toevallig in de buurt was dus geen benzinekosten meegerekend. In prijs verschilt het dus niet zoveel met Ornec tenzij de Douane je spullen niet controleerd maar ik vraag me af ze of zo'n zwaar object over het hoofd zullen zien. Je kunt natuurlijk mazzel hebben.
zimbab schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:54:

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Zo te zien zijn er hoogwaardige onderdelen gebruikt.

Verwijderd

mooi zeg. Ik vind 'm er ook erg mooi uitzien.
Dat je niet zo met het volume zit te emmeren zegt ook wel wat over de kwaliteit. Het gaat gewoon harder zonder vermoeiend te worden (vervorming) en blijft mooi klinken ook op laag volume.

Gebruiksaanwijzing? Waar heb je die voor nodig? Voor 2 draai- en een drukknop? Anders ga je toch gewoon een keer 's middags naar de chinees? Als je die een beetje kent willen ze het vast wel even voor je voorlezen. Ik denk dat ze dat best wel stoer vinden dat je zoiets uit China hebt gekocht.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
[RANT]
offtopic:
... en langzamerhand neemt China zo de hele wereld over met Westerse techniek en goedkope Oosterse productieprocessen zonder aanvankelijk zelf in R&D te investeren. Op dezelfde wijze zoals westerse landen al qua industrie hebben ingeleverd bij de productie van auto's, motoren en consumer electronics. Wat vertrekt na hi-fi naar het verre oosten??

...

Oja... jullie programmeerbaantjes... *kuch* IT offshoring. :P

[/RANT]

Zo, m'n ei weer kwijt. Niet dat vele andere merken een beter idee zijn. Met Harman Kardon koop je bvb óók Chinees spul, maar dan Chinese kwaliteit voor een Europese prijs... dus als audioliefhebber en niet als chauvinistische econoom is het vast een goede koop.

[ Voor 22% gewijzigd door PHiXioN op 07-09-2006 04:03 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

PHiXioN schreef op donderdag 07 september 2006 @ 03:36:
Oja... jullie programmeerbaantjes... *kuch* IT offshoring. :P
Ach, Dat die gasten kunnen overtypen wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk kunnen proggen. Ik zie dagelijks van die gasten uit India en China op fora... Ik zie die gasten echt niet als een gevaar. Het zijn over het algemeen echt gigantische purtsers op een enkeling na :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Ik ben op zoek naar een 5.1 versterker/receiver waar ik mijn laptop (digitaal - optisch), dvdspeler (digitaal- optisch of coax), xbox (digitaal - optisch of coax), televisie (gewoon stereo pluggen) en cd speler (gewoon stereo pluggen) op aan kan sluiten.

De vereisten zijn dus: minimaal 2 digitale optische aansluitingen en 1 digitale coax aansluiting. Met die 2 stereo inputs zit het op iedere versterker/receiver wel goed lijkt me ;)
Dit moet zo goedkoop mogelijk, dus ik ben van plan voor een 2e hands te gaan (meer dan 150 euro wil ik er sowieso niet voor uitgeven). Ik heb wel het een en ander op marktplaats gevonden, maar dit zijn allemaal audio én video receivers. Dat heb ik dus niet nodig...iemand suggesties? Of gaat het niet lukken voor dit bedrag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat er niet veel audio-only receivers zijn met digitale ingangen :)
Wat is het probleem met een AVR (audio/video receiver) ?
Je gebruikt misschien niet alle opties maar so what? Hij doet toch wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ja uiteraard is dat ook goed :P
De receiver moet ook pre-out hebben. Ik heb nu een tweedehands van sony gevonden met alles wat ik wil, maar is wel 250 euro vraagprijs...nog maar even overdenken.

Maar een pre-out geeft 6 outputs...en een speakerset zoals bijvoorbeeld een 5.1 set voor de pc heeft maar 3 inputs. Moet ik daar zo een 2 naar 1 kabeltje voor kopen? (zo een kabel die je bijvoorbeeld ook gebruikt om je discman op de stereo inputs aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

6x mono = 3x stereo ;) 3x cinch naar mini-jack will do!

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 08-09-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op donderdag 07 september 2006 @ 03:36:
Niet dat vele andere merken een beter idee zijn. Met Harman Kardon koop je bvb óók Chinees spul, maar dan Chinese kwaliteit voor een Europese prijs... dus als audioliefhebber en niet als chauvinistische econoom is het vast een goede koop.
Nee, je koopt nog steeds westerse kwaliteit (dus er is flink op de inhoud bezuinigd) voor een westerse prijs. De kwaliteitscontrole is immers hetzelfde. Heb je de fotos van de binnenkant op voorgaande paginas niet gezien? Het maakt vlgs mij echt niet uit waar de fabriek staat of welke handen het maken. Globalisering is niet dat consumenten ervan zullen profiteren maar fabrikanten de winst maximaliseren.

Nee geef mij dan maar Chinese kwaliteit tegen een Chinese prijs. De chinese kwaliteit van meubelmakerswerk (speakerbehuizingen) is trouwens sowieso al hoger dan de westerse. Zelf importeren is voor mij zoiets als Max Havelaar HiFi.

En in 1 zin afserveren van 2 miljard mensen als gigantische prutsers lijkt mij een beetje erg kort door de bocht. Die chinezen zijn echt niet dom hoor. Met de chinezen gaat het net als vroegere met de Japanners: eerst zie je ze alles kopieren, daarna verbeteren en vervolgens is er niks beters te koop. Nou ja, dat laaatste moeten ze nog maar eens waar zien te maken. Maar het potentieel is er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 04:34:En in 1 zin afserveren van 2 miljard mensen als gigantische prutsers lijkt mij een beetje erg kort door de bocht. Die chinezen zijn echt niet dom hoor. Met de chinezen gaat het net als vroegere met de Japanners: eerst zie je ze alles kopieren, daarna verbeteren en vervolgens is er niks beters te koop. Nou ja, dat laaatste moeten ze nog maar eens waar zien te maken. Maar het potentieel is er zeker.
Tuurlijk zijn ze niet dom, maar ze zijn er ook nog lang niet (Heel IT land zit vol met prutsers natuurlijk, maar de grote hoeveelheden vandaar vallen wel op ;) (zijn natuurlijk ook zat mensen)). We moeten er echter niet bang voor zijn. Zodra ze stoppen met kopieeren, en zelf gaan innoveen willen ook daar de mensen meer verdienen, en zullen hun producten ook net zo duur worden als hier.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 09-09-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mailtje gestuurd naar de belgische douane voor allerlei info mbt verzending vanuit niet EU landen via interent..maar tot zover nog geen antwoord.

Hoe kan je nu de juiste totale kost bepalen of wanneer en hoe betaal je opeens -zoals Jeep- meer aan accijnzen

Nu had ik nog een vraagje ivm de verzending via Ornec. Wat moet je betalen via PayPal aan Ornec en wat niet? Is het enkel het product + shipping op voorhand en de taxen bij aflevering.
Of de taxen en shipping apart bij aflevering of .....

Indien ik de Yarland Pro200se zou bestellen wat kan ik dan nog best mee bestellen? Power Cord? filter? speakercable - op het moment heb ik de QED S.A biwire -

graag jullie hulp!
mvg, stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ik had het hier ook nog even moeten posten:
Ik heb trouwens eindelijk de specificatie van de extra door DHL geinde kosten:

Er klopt (zoals ik al dacht) niets van:
invoerrechten zijn berekend over goederenwaarde ($prijs x koers=€196) + 70% van de transportkosten die veel te hoog geschat zijn (€198) x 4%=€15,76

De BTW is gerekend over €196 + 100% vrachtkosten à €282 + invoerrechten = €96

ik wist niet dat je een dienst (transport) ook in kon voeren en dat dit dan ook gaat tegen hetzelfde tarief als de goederen

Ik moet dus een bezwaarschrift indienen bij de inspecteur van de belastingdienst/zuid binnen 6 weken na dagtekening.

Nou ja, die 4% invoerrechten zijn in principe peanuts, maar ik denk dat het beter zu zijn als Ornec op de factuur die ze op de buitenkant plakken ook de verzendkosten zouden vermelden, want nu betaal ik dus ineens BTW over fictieve verzendkosten en nu moet ik het maar weer zien terug te krijgen.

Ik heb net gebeld met DHL: je kunt erop bezwaar maken maar de inspecteur der belastingen rekent €42 per 'regel' ambtelijke kosten. Kortom: het heeft weinig zin om daarover te gaan klagen. Oftewel: dan ben ik mooi genaaid door de douane.
laat Ornec dus de goederenkosten zowel als de verzendkosten op de factuur vermelden!

Stefan: ik zou zeker een G&W powerfilter meebestellen en een paar Von Masoch netkabels. Het kost maar weinig ivm de prijs hier en het is niet echt zwaar. Het werkt goed en ze zijn perfect gemaakt. En speakerkabels en interlinks eigenlijk ook. Ik vind het een beetje jammer dat ik niet meteen meer kabels meebesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:08:
Oftewel: dan ben ik mooi genaaid door de douane.
Nee, door DHL. Die weten zeer goed wat het kost (ze vervoeren immers zelf) en berekenen ook de aanslag VOOR de belastingen (dat doet niet de belastingdienst, maar een interne dienst van DHL, die het wel ter goedkeuring aan de belastingdienst voorlegt). Ik heb hier ook al een paar keer geeikel met DHL over gehad.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? En dus...
Wat moet ik eraan doen dan? (of beter kan).

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:31:
huh? En dus...
Wat moet ik eraan doen dan? (of beter kan).
Niets... Helaas. In dat traject ben je aan de leeuwen overgeleverd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LMU310
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10-2006
Ziet er goed uit.

Om nog eens op 300b buizen terug te komen. Ik heb zelf enkele ValveArt Mesh 300b buizen laten overkomen en deze doen het aanmerkelijk beter in mijn Spark 930 dozen. (Voorheen EH 300B) De bas is behoorlijk dieper en ook het midden. En het zit er nog leuk uit deze openhaarden. Waar ook mee te spelen valt zijn de voortrappen, vervang de goedkopen chinese 12bh7 maar eens door een paar van GE of RCA zelfs een ECC 81 doet het beter.
Ik heb de gloeistroom aansluiting gewijzigd en er zitten nu een paar raytheon GU7 's in en dit is ook niet slecht.
Zoals je ziet met buizen valt er nog wat te winnen verder hebben de Spark/Cayins de mogelijkheid flink mee te sleutelen ik wil nog wel eens experiment doen door ipv. de 300B (zijn duur) eens een paar penthoden in te zetten die als triode geschakeld zijn. Bijv. 6l6/5881, als hier iemand ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.

Louis

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg ook eindelijk een antwoord van Ornec op mijn mailtje betreffende andere artikelen die niet op de site staan. Die leveren ze dus niet. Alleen wat op de site staat.

Ook ben ik aan het kijken naar andere buizen. Aan een Audio Note (Japans perfectionisme) van €2400 ga je niet zo gauw lopen sleutelen. Maar deze Yarland nodigt wel erg uit om er aan te gaan lopen tweaken. Ik heb de binnenkant even laten zien aan iemand die er verstand van heeft en die vertelde me dat de voorspanning ws is vast ingesteld met een weerstandje, dus zijn gematchte buizen wel nodig.

Hier hebben ze leuke NOS buizen (lekker duur) tubeworld.com
Of tubedepot
tubeampdoctor
Maar tube-town heeft de meeste interessante artikelen met erg nette prijzen.
en BTB elektronik heeft ook heel erg veel en nog betere prijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik sta op het punt om een tweedehands versterker te kopen. Ik weet er echter maar weinig vanaf.
Zie onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.asbyon.com/images/modelle/3104_3.jpg

Dit is de achterkant van de versterker welke ik op het oog heb. Mijn doel is om mijn creative 5.1 setje hierop aan te sluiten (voor films en games), en daarnaast ook mijn twee stereo speakers (om muziek te luisteren).
Zal het werken als ik mijn 5.1 creative setje aansluit op de A aansluitingen (plus de zes plugjes onderin voor de centre en rear), en mijn twee stereo speakers op de (vier) B aansluitingen? Op de voorkant zitten 2 knopjes waarmee ik kan switchen tussen A en B speakers.

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 17-09-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Ja, dat kan. Zorg alleen dat je niet tegelijk A én B aanzet, de belasting zou dan nog wel eens voor problemen kunnen zorgen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Bedankt voor je verlossende antwoord ;) Als ik dit ding heb kan ik ook mooi m'n laptop optisch aansluiten :)
Tegelijk alle speakers aan zal sowieso niet gebeuren.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thierryziezo schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:45:
Ik heb hem inderdaad besteld, maar nog steeds niks ontvangen. Ik hou jullie verder op de hoogte!
En heb je hem al binnen? Ik twijfel nog erg om hem te bestellen, maar moet er toch maar eenkeer aan geloven. Ook bij ornec besteld?

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niet bij Ornec, maar bij een uiterst langzame ebayer. Ik hoop hem deze of een van de komende weken te mogen ontvangen (hij is al besteld van eind juli :s).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Verwijderd

@Blobber. Ik zag dat je Jungson speakers hebt gekocht. Ik ben zelf op zoek naar nieuwe speakers (onlangs mijn Bowers verkocht) en ik vroeg me af welke versterker je hebt aangesloten.

En hoe klinken die speakers? Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb me bij de Belgische douane even geïnformeerd ivm importeren van buizenversterkers. Na een tijdje heen en weer gemail waarbij ze vroegen uit welk materiaal de versterker bestond, platic of metaal. waarbij ze later dan terug mailden welk soort metaal..ik dacht echt van :? NU ja uiteindelijk kreeg ik het volgende replytje

Gecaht

Vrijblijvend geven wij u de volgende inlichtingen.

geluidversterker mono: invoerrecht 2% en BTW 21%

Hoogachtend

Patricia De Paepe

fiscaal deskundige

Nu de invoerrechten worden deze bepaald over de prijs vh toestel incl of excl de verzendkost.
@Jeep: ivm de 'problemen' die je had met de meerkost. je zegt ergens dat je op de factuur ook de verzendkost moet laten vermelden of ...mm maw ik begrijp het verhaal eigenlijk niet zo goed 8)7
Indien je zin zou hebben kan je even met de gegevens die ik gekregen heb, even het rekensommetje maken wat het mij zou kosten _/-\o_ als je daarvoor zin zou hebben.
Een vraagje dat ik eerder had gesteld: gebeurt de betaling van enkel de versterker bvb via PAYPAL aan ornec en de taxen en verzending bij aflevering aan DHL?

zoals je ziet is België 21%...toevallig nergens een powerbuy via NL aan de gang??

groetjes,stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHL importeert het dus voor je en verzorgd dus ook de aangifte, maar ze nemen de standaard verzendkosten voor het gewicht als het niet op de rekening laat vermelden.

Zoals ik van de douane begrepen heb gaat de 2% invoer alleen over de waarde, de BTW over het hele bedrag. Maar DHL heeft voor mij dus 2% over waarde + porto gerekend en daaroverheen BTW.

Je moet dus op de site van Ornec inloggen en bestellen klikken om te zien wat de verzendkosten worden. Dan weet je dus de goederenwaarde en verzendkosten. Reken daar maar ruwweg 25% overheen, dan heb je een goed richtbedrag.

Als je dus een gewicht boven de 21kg hebt krijg je korting voor DHL. Maar dan moet je dus wel heel duidelijk er bij zeggen dat ze de verzendkosten op de pro-forma invoice zetten. Doe je dit niet en pakt de douane je pakket er uit doet DHL de aangifte voor je met BTW over de dubbele verzendkosten en dan ben je dus €40 extra kwijt (ongeveer). Zit je onder de 21kg maakt het niet uit.

Als je echt besteld hebt krijg je een bevestigingsmail van Ornec support en staat de status van de order op jouw account bij Ornec op Processing. Jij betaalt Ornec de rekening die je van hen krijgt (PDF via mail), als het geld ontvangen is sturen ze het op en komt je status op Tracking te staan en is het dus verzonden (je kunt dan zien waar je pakket is). Als ze aan de deur komen int DHL van jou de rekening voor de douane. Je kunt het ook weigeren dan krijg je een rekening (zie hierboven ergens).

Stel je koopt een versterker van €205, netfilter €60, kabel €25 dan zit je op 21kg, je hebt €290 aan goederen en €135 verzendkosten. Je betaalt Ornec dan €425 via Paypal (+3%?) of direct via de bank aan Knoxed (hoofdfirma van Ornec) en +/- €100 aan de postbode/koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Heeft iemand real life foto's van die Yarland buizenversterkers? Ik wil er een leuk setje bij hebben en vind de Yarland's wel interessant :)

Jeep, jij misschien?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die Ornec spullen komen toch gewoon uit de UK? Waarom zou dat allemaal zo lastig gaan met belasting, invoeren en BTW? Is toch gewoon EU transport :?

Anyway, ik krijg binnenkort ook wat "uit China", een SACD speler: http://www.ornec.com/product/EU/100230/ . Echter voor zo'n 100 euro minder dan er op de Ornec site staat (en dan staat ie thuis) :D Incl. 2 jaar officieele garantie en gloednieuw.

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 02-10-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

deepspace schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:03:
Die Ornec spullen komen toch gewoon uit de UK? Waarom zou dat allemaal zo lastig gaan met belasting, invoeren en BTW? Is toch gewoon EU transport :?

Anyway, ik krijg binnenkort ook wat "uit China", een SACD speler: http://www.ornec.com/product/EU/100230/ . Echter voor zo'n 100 euro minder dan er op de Ornec site staat (en dan staat ie thuis) :D Incl. 2 jaar officieele garantie en gloednieuw.
En dan is de vraag waar je hem gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Cyberpope schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:04:En dan is de vraag waar je hem gehaald hebt.
Bij de Duitse importeur van JungSon :) Hij had een aantal van deze dingen op Ebay staan, en zodoende heb ik hem dus kunnen bemachtigen voor leuk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ornec is een handelsfirma zoals er wel meer zijn. Er word direct vanuit China verstuurd, de rekening gaat echter naar de UK. Dat is iig een stuk makkelijker en betrouwbaarder dan geld overmaken naar een Chinese bank.

real life foto's van mij staan wel ergens in dit topic (pag 20?) en op audioconstructioni
Ook op röhren und hören staatn foto's van de 200SE. Ik heb m bij Balbao zien staan en ik kan je zeggen dat ze er in het echt net zo mooi uitzien als op de foto's van Ornec/Yarland.

Je kunt ook bij mij in Ede wel komen kijken, misschien wil ik die van mij nog wel weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:27:

Stel je koopt een versterker van €205, netfilter €60, kabel €25 dan zit je op 21kg, je hebt €290 aan goederen en €135 verzendkosten. Je betaalt Ornec dan €425 via Paypal (+3%?) of direct via de bank aan Knoxed (hoofdfirma van Ornec) en +/- €100 aan de postbode/koerier.
Ik heb even bij ornec gekeken hoeveel het zou kosten ..maar via DHL wordt er 225 euro verzending aangerekend voor 34kg verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan toch? 34kg is meer dan 21kg. Dat is tenslotte ook een flink gewicht. 'T was even een rekenvoorbeeld. Ik weet zo ff niet meer welke versterker e.d. het jou om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:49:
Dat kan toch? 34kg is meer dan 21kg. Dat is tenslotte ook een flink gewicht. 'T was even een rekenvoorbeeld. Ik weet zo ff niet meer welke versterker e.d. het jou om gaat.
ja mmm, ik dacht dat het boven de 21kg enkel voordeliger werd (prijs-gewicht) :)
Het gaat om de Yarland pro 200se...goede keuze? ;) -voor ik aankoop moet ik nog iemand vinden die er wat van kent qua ruststroomafstelling ed. ...-
welke netcables zijn aan te raden -want ik zie er enkele met een niet-EU stekkerkop
idem voor speakercables en interlinks.

Dus ik moet aan Ornec zeker vragen dat ze de kostprijs vd apparaten én de transportkosten APART op de beschrijving en 'rekening' plaatsen die uiterlijk aan de doos 'hangt'

-als ik het goed begrijp deze apart te vermelden want anders kan de douane ook BTW een invoerrechten nemen op de transportkosten-

groetjes, stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de powercords die bij ornec vermeld staan, hebben volgens mij geen EU stekkerkop...maar zijn niet de schuko cords van Duitse makelij en wel EU compatible?

Ik heb gezien dat de powercords max 3m zijn en doordat er bij mij aan eenzelfde stopcontact printer, laptop, bureaulamp,... hangt werk ik momenteel met een gewone verdeelstekker... nu vraag ik me af of het wel nuttig is om de netfilter in een gewone verdeelstekker te steken..of moet deze best echt wel direct aan het net worden gesloten?

groeten,

stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker goede keuze. Zwaar, maar dat is ook goed. Ik heb m gehoord met mijn speakers en dat klinkt gewoon echt goed.

Zelf mijn simpele FV34A kan zich nu meten met mijn veel en veel duurdere Audio Note en ik heb nu beiden kort na elkaar beluisterd, en ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat de Audio Note op alle vlakken beter is. Ik vind qua plaatsing, detail en neutraliteit de Yarland zelfs beter.

Je moet voor powercable dus die met schuko-stekker hebben. De VC1 of VC-2 Die heb ik dus ook besteld. Gewoon een goede en afgeschermde kabel. Ik kan eerlijk gezegd nog geen verschil ontdekken in geluid met deze of met een gewone kabel. En het heeft natuurlijk alleen zin als je een netfilter gebruikt. Je stroom wordt echt niet 'vervuild' op de laatste 1,5m van de stroomcentrale naar de versterker.
Dus ik moet aan Ornec zeker vragen dat ze de kostprijs vd apparaten én de transportkosten APART op de beschrijving en 'rekening' plaatsen die uiterlijk aan de doos 'hangt'

-als ik het goed begrijp deze apart te vermelden want anders kan de douane ook BTW een invoerrechten nemen op de transportkosten-
Precies. Dat doen die rijksgoedgekeurde boeven trouwens toch wel. BTW gaat over alles heen; goederen, invoerrechten en verzendkosten. Maar dan gaat het iig niet over fictieve verzendkosten die 2x zo hoog liggen.
Ik heb gezien dat de powercords max 3m zijn en doordat er bij mij aan eenzelfde stopcontact printer, laptop, bureaulamp,... hangt werk ik momenteel met een gewone verdeelstekker... nu vraag ik me af of het wel nuttig is om de netfilter in een gewone verdeelstekker te steken..of moet deze best echt wel direct aan het net worden gesloten?
Dat zou ik zeker doen, filter direct in het stopcontact. Een stopkontact is meestal dubbel (en anders maak je er simpel een dubbel stopcontact van: stroom eraf en ff ander stopcontact erop). Dan kun je het filter in de ene en de rest op een verdeeldoos (geen stekker toch zeker!) in de andere doen.

Ornec heeft nu trouwens ook nieuwe interessante interlinks en andere zilverkabel-typen van deze serie (alleen dus niet voor de stroom dat is weggegooid geld imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Als iemand van plan is binnenkort te bestellen bij Ornec, mail mij dan even. Kunnen we de verzendkosten delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep: denk je dat die powercords het waard zijn voor het geld als ik ze ivm een G&W filter zou gebruiken? Ben een tijdje weg geweest en heb nu iets heel anders gedaan dan mijn versterker vervangen... Ik heb een squeezebox gekocht, en hem laten modificeren bij boldercable.

Wat een upgrade van mijn cambridge 640C cd speler zeg, ik heb ineens een hele andere set. Denk niet dat ik snel een nieuwe versterker ga kopen, ben heel tevreden met dit geluid. Alleen een paar kabel upgrades zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hoe kan ik berekenen wat ik totaal kwijt ben voor een G&W TW-2006X?

ENORME interesse!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gewoon inloggen en in je winkelmandje gooien. Dan zie je wat je ornec moet betalen. Hierna vermenigvuldig je dit bedrag met 1,2138 dan wet je wat je totaal rekening is als de doaune netjes de verzendkosten rekenen.

Zit er ook aan te denken om een G&W TW-2006X te bestellen.

Ik kom uit op 410 euro totaal.

En met zijn tweeen bestellen... Mmm, scheelt 40 euro. Daarvoor rij ik bijvoorbeeld niet voor op en neer naar Zaandam.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 05-10-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Cyberpope schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:01:
Gewoon inloggen en in je winkelmandje gooien. Dan zie je wat je ornec moet betalen. Hierna vermenigvuldig je dit bedrag met 1,2138 dan wet je wat je totaal rekening is als de doaune netjes de verzendkosten rekenen.

Zit er ook aan te denken om een G&W TW-2006X te bestellen.

Ik kom uit op 410 euro totaal.

En met zijn tweeen bestellen... Mmm, scheelt 40 euro. Daarvoor rij ik bijvoorbeeld niet voor op en neer naar Zaandam.
Nee, begrijp ik. Maar wij zijn volgens mij niet de enige die de bij Ornec willen bestellen. 40 EUR minder als jij de mijne besteld is trouwens best acceptabel, dan stuur jij voor 10 EUR mijn amp op naar Zaandam :) Maar het kan altijd nog goedkoper als er meer bestellingen komen.

Zou iedereen zich in dit topic kunnen melden die mee wilt doen aan een grote bestelling? Dit kan je een hoop geld besparen

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mabye ook wat gaan bestellen, ik wacht nog heel even tot mijn cd- speler is verkocht... dan ga ik zo een filter en wat power cables kopen, of heeeell misschien een amp.... Dus ligt eraan hoe snel jullie gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb geen superhaast moet ik zeggen...... Ben al een jaartje aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb opzich ook geen haast. Gisteren heb ik mijn huidige set aangeboden op verschillende fora, maar bijna alles kan ik al beschouwen als 'verkocht'. Dus ik moet wel weer wat anders hebben tijdelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:19:
Ik heb opzich ook geen haast. Gisteren heb ik mijn huidige set aangeboden op verschillende fora, maar bijna alles kan ik al beschouwen als 'verkocht'. Dus ik moet wel weer wat anders hebben tijdelijk :)
ja ik heb ook geen haast ( yarland pro 200se + netfilter +kabels) bestellen maar praktisch gezien heb ik ook nog geen deftige plaats om hem te plaatsen en moet ik dus nog wat gissen voorlopig qua kabellengte + is mijn digifototoestel kapot en moet ik dringend een nieuwe : is ook weeral 400 euro.

Voor een grote bestelling te plaatsen moeten we wel zien of al dan niet iedereen uit NL of BE komt. Het zou bvb niet de bedoeling zijn dat ik vanuit Antwerpen naar Amsterdam zou rijden om de yarland op te pikken...mss moeten we daar wel even over afspreken

groeten,stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey barry, jij bent zeker Barlo op htforum:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:19:
hey barry, jij bent zeker Barlo op htforum:)
Klopt. Ik hoef niet te vragen hoezo, ik zag je reactie al op het HTforum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:17:
[...]

ja ik heb ook geen haast ( yarland pro 200se + netfilter +kabels) bestellen maar praktisch gezien heb ik ook nog geen deftige plaats om hem te plaatsen en moet ik dus nog wat gissen voorlopig qua kabellengte + is mijn digifototoestel kapot en moet ik dringend een nieuwe : is ook weeral 400 euro.

Voor een grote bestelling te plaatsen moeten we wel zien of al dan niet iedereen uit NL of BE komt. Het zou bvb niet de bedoeling zijn dat ik vanuit Antwerpen naar Amsterdam zou rijden om de yarland op te pikken...mss moeten we daar wel even over afspreken

groeten,stefan
Ach, als de ontvanger van de Ornec producten ook wilt opsturen ben je alsnog goedkoper uit denk ik.

Maarja, zoals ik eerder al aangaf; ik heb geen haast. Ik wil wel zeker weten dat alles daadwerkelijk aankomt. Bovendien heeft Ornec meer leuk spul, dus ik wil me niet puur op 1 amp richten.

Zijn er trouwens niet meer leveranciers van dit soort spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, timaudio bv. maar ornec heeft hele goeie prijzen en heeft ook veel positieve reacties gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:19:
Jeep: denk je dat die powercords het waard zijn voor het geld als ik ze ivm een G&W filter zou gebruiken? Ben een tijdje weg geweest en heb nu iets heel anders gedaan dan mijn versterker vervangen... Ik heb een squeezebox gekocht, en hem laten modificeren bij boldercable.

Wat een upgrade van mijn cambridge 640C cd speler zeg, ik heb ineens een hele andere set. Denk niet dat ik snel een nieuwe versterker ga kopen, ben heel tevreden met dit geluid. Alleen een paar kabel upgrades zou niet verkeerd zijn.
jawel, anders zou ik ze zelf niet gekocht hebben :)
Maar wat ik probeerde te zeggen: wees er een beetje nuchter in. Ik had net een stuk gelezen op audioholics en dat is wel lekker ontnuchterend.
Een versterker filtert zelf ook al en heeft een flinke capaciteit om stroom te leveren als het lichtnet ff inkakt (mijn oude cyrus 2 speelde dik een halve minuut door als ik de stekker eruit trok). Aan de andere kant: het bekende Logitech 'plopjes' topic zou erg kort blijven als je die op een filter zou aansluiten met afgeschermde kabel. Het heeft dus wel degelijk zin. Ik heb dus de G&W met von Masoch kabel en dat werkt erg prettig, maar het geluid wordt er nog niet wonderbaarlijk beter van (wel rustiger).

update geluid Yarland FV34AIII
Wat ik ook gehoord heb sinds ik mijn Audio Note terug heb: de Yarland doet er echt niet voor onder! Hij is zelfs op een paar punten beter. Dat had ik zo eigenlijk niet verw8. Ok, de Oto SE is wat zwarter op de achtergrond, geeft een wat breder podiumbeeld en heeft wat meer power (vollere sound), de FV34A plaatst de instrumenten preciezer. Ik ergerde me wel eens aan het zwabberen van de stem in het midden, ik kon de zangstem nooit direct in het midden plaatsen bij de Oto, de Yarland zet 'm direct goed neer. De Yarland klinkt wat korrelliger en neutraler. Er zit nu wel meer bas in dan in het begin, maar de diepste bassen knallen er minder goed uit dan met de Audio Note. Ik denk dat deze waarnemingen waarschijnlijk wel terug te leiden zijn tot een andere frequentiecurve, maar die preciezere weergave niet. Dat zal ws wel blijven met andere buizen. Ik denk dat de oorzaak daarvan zit in de schakeling die bij de Yarland door 1 vv-buis en 1 EL34 per kanaal gedaan word en bij de Audio Note door 2 vv en 2 EL84 in parallel gedaan wordt. Door de parallele schakeling krijg je blijkbaar toch een klein beetje versmering, de simpele opbouw van de Yarland werpt blijkbaar toch zijn vruchten af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of die G&W een passieve of een actieve pre-amp heeft? De dussun ds99 heeft namelijk een passieve... Wat me ook opvalt bij die post van een paar pagina's terug zie je foto's op die handleiding waar die grote caps (elco's?) blauw zijn, maar op de foto's eronder zijn die dingen zwart? Mij lijkt iets met een passieve pre-amp beter omdat het simpeler is.... vooral voor die prijzen.... ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me passief he?

Chinezen veranderen de componenten nogal eens zonder opgaaf van redenen. Niks om je zorgen over te maken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Lijkt me niet ;)
En als het wel zo is, dan hoef ik dat ding niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barry, wat is er volgens jou mis met passief? is toch juist mooi , voorversterker is vaak een zwak gedeelte van geintregeerde versterkers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thierryziezo schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:08:
Niet bij Ornec, maar bij een uiterst langzame ebayer. Ik hoop hem deze of een van de komende weken te mogen ontvangen (hij is al besteld van eind juli :s).
Wie was die e-bayer??? Ik heb nu ook een veel belovend contact, maar als het dezelfde is laat ik het erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was sino, nog wat ( staat een paar pagina's terug ook).... denk dat het dezelfde is, geloof dat de winkel soundkingdom heet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:34:
barry, wat is er volgens jou mis met passief? is toch juist mooi , voorversterker is vaak een zwak gedeelte van geintregeerde versterkers....
Een passieve voorversterker is qua signaalweg natuurlijk perfect, in theorie. Met passief kun je echter alleen verzwakken, niet versterken. Gezien niet alle bronnen dezelfde output hebben, is het handig om een aktieve voorversterker te gebruiken. Ook is het bij een passieve voorversterker ontzettend belangrijk dat de kabel aan de loper van goede kwaliteit is en hij moet zo kort mogelijk zijn, anders werkt 'ie als hoogdoorlaat filter.

Het zwakste gedeelte van een goedkope intergrated amp is trouwens meestal de voeding en de eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, sorry, ik ben natuurlijk helemaal geen expert, maar ik heb zelf liever een passieve, want mijn gemodificeerde squeezebox heeft al een digitale pre-amp, die van hoge kwaliteit is, maar een pre-amp wil ik niet opgeven omdat het zo handig is met het switchen van bronnen.. En ik dacht dat een passieve pre-amp het geluid minder kleurt dan een actieve (paar slecht capacitors en het is verpest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
heeft iemand ook ervaring met de image 65i tube versterker ,die heb ik namelijk net besteld ik had hiet voor al de yarland 34 van € 125 besteld om te proberen en dat was goed bevallen. Nu heb ik dan de image besteld ,maar ik lees nergens daar een rewiew over en als je het apparaat ziet echt een plaatje.
dat van die verzendkosten en doane daar ben ik ook al van geschrokken, :'( maar ja je wilt wat.
Zo kan iemand mij dus vertellen wat hij van die Image 65I vind. :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouw , dat ding ziet er mooi uit! welke yarland 34 had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Dat was de Yarland FV-34C III Tube Amplifier 230V version
maar die was voor me'n maat bedoeld om te proberen, en die is er zeer content mee.
ik heb hem ook gebrobeerd en ik stond versteld wat daar uitkwam zo mooi. helder en een diepe strakke bas en dat voor 10 watt.
toen heb ik mijn eigen versterker weer aangesloten , dat is een Maranz PM80 gemodificeerd door Jk in het harde.maar dat beesje is al 10 jaar oud en dat klonk in eens niet meer wat een verschil. en toen heb ik besloten om die image 65 I te bestellen en die heb ik morgen binnen die heb ik namelijk 19 september besteld nou het zal mij benieuwen. ik heb gelijk een set EH 6550 buizen besteld voor en en eindbuizen. maar die heb ik al twee weken binnen beteld bij de tubestore in canada. zo vandaar. :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Dit is de afbeelding van de Image 65I het is een push-pull amp het het er gewoon schitterend uit. een vraag aan Jeep wat zijn je bevindingen hier over Afbeeldingslocatie: http://hifi-analyse.dk/Image/Image_65i.jpg

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Vandaag is de 2006x in de aanbieding bij ORNEC. Ik zit er aan te denken hem vandaag te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zit nu ook een beetje te denken, ben nog steeds niet helemaal zeker of ik misschien ook het buizen pad op wil, zat te denken aan dezelfde prijsklasse als de G&W... Maarja, hoeveel power heb ik nodig om mijn B&W vloerstaanders aan te drijven (dm603s3) 90db/8ohm... zit in een 4 bij 4 kamertje. Ik wil hem dan gebruiken voor muziek en films (60/40) dus hij moet ook een stevige laag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scheelt toch weer 10 euro :) en voor het geld van de G&W kan je denk ik niet een net zo geschikte buizen versterker kopen, ik heb over mijn speakers gelezen dat ze een flinke buizen versterker moeten hebben....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot hoe laat gaat die today only aanbieding? Kan ik nog even nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

verzendkosten zijn ook fors lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik heb de image 65 i aangesloten en een halve dag laten draaien. hij wordt steeds beter het laag is al superstrak en het midden en het hoog is gewoon tintelend voor je oren het is echt een schitterend apparaat .zolas hij ingepakt zat in een speciale doos en de versterker zat nog ingewikkeld in een mooie fluwelen zak de eindtraps worden appart gevoed door 4 ringkern travo;s dus elke eindbuis heeft een eigen ringkern tot zijn beschikking de stuurbuizen worden gevoed door een blok trafo dat wordt er speciaal bij vermeld. ik geniet met voole teugen ik heb mijn andere versterker er ook op aangesloten dat is de maranz SR 6200 daar gebruik ik namelijk de preout van en die laat ik dan weer insturen op de image dus mijn dvd's dts werkt dan ook . het hoofdgeluid gaat dan over de buizenversterker en mijn center en mijn achterste luidspeakers worden dan aangestuurd door de Maranz. oja mijn hoofdspeakers zijn van het merk elipson 1303 en de achterste zijn van mission de V61 de center moet ik nog een niuwe voor kopen dat is een prutding. ik ben zeer tevreden nu alles klinkt perfect

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen dhl en tnt express? tnt is goedkoper namelijk... Ben er nu bijna zeker van dat ik de G&W 2006 ga bestellen, gaan jullie nog een gezamelijke koop doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Weet ik ook niet.. heb voor TNT gekozen, maar wel die opmerking bij de opmerkingen gezet. Indien veel verschil moeten ze me even contacten, betaal ik die 18 euro nog bij.

Of te wel, ik heb hem net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hem nu niet meer staan bij today only, maar heb hem wel in mijn mandje, kan ik hem dan nog steeds voor de goedkopere prijs bestellen?

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F*** ben hem nu kwijt geraakt, daar gaat me korting.... oh wacht ff, zie hem nu weer staan bij today only...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem ook maar besteld, laat hem bezorgen via tnt, scheelt ook weer 18 euro. Heb ook besloten om via paypal te betalen, is toch net even iets betrouwbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi Henk, dan maar even snel (ben hardstikke moe maar vooruit). Mijn bevindingen? 50W pp is best erg veel. Dat slurpt 400W continu uit je stopcontact (of 200W omdat PP efficienter is??) Hoe dan ook, 50W is best veel. Zijn je Elipsons dan zo inefficient dat je dat nodig hebt? Zo uit mijn hoofd hebben die een rendement van zo'n 88dB/W.

Image is wel een goed merk. Ik vind ze niet mooi (ik hou niet zo van dat overdadige zwart met goud) en dus ben ik er niet zo ingedoken, maar ik herrinner me wel dat ze goed gemaakt zijn.

6550 zijn mooie buizen. Op de site van Ornec staat dat er al EH buizen inzitten. En wat heb jij er bij gekocht dan? Ook EH? Zijn ze wel echt anders?
Je kunt buizen goedkoper in Duitsland bestellen bij Tubetown.de of BTB of in NL NOS buizen bij machmat.com. Ik wil heel binnenkort ook eens een paar buizen bij BTB bestellen. Een paar mooie echte Svetlana's (met de =C= opdruk) kosten daarr verdorie maar €26, net zoveel als mijn eigen Shuguang EL34B.

Een vergelijking van KT88/6550 vind je hier: roehren und hoeren.

In principe is er niks mis met een Push-pull, het heeft een wat ander karakter dan een SET. Het klinkt dynamischer, meer power. Maar ik ga persoonlijk meer voor het perfecte stereobeeld en de fijne nuances. Knallen kan ik met mijn speakers toch wel. Misschien was het trouwens handiger om eerst ff te vragen? :P Het ligt ook een beetje aan je muziekvoorkeur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een kwartier naar de Dussun v8i geluisterd. Mijn bek valt open, wat een verschil met mijn marantz sr7400. Ik gebruik de dussun nu als eindversterker voor mijn fronts. (M80JE)
Dit is nu voor het eerst dat de cantons laten horen dat ze bas fatsoenlijk weer kunnen geven. En cynisch genoeg maken ze mijn svs-sub nu discutabel.

Wat een beest van een versterker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de v6i gehoord, en vond er niks aan eigenlijk, heel saai.... Wel super strak en open. Misschien was de set niet matched? ( Usher vloerstaanders + esound e5 cdp) Ik hoop niet dat de G&W die ik besteld heb zo gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat je de speakers en versterker als 1 geheel moet bekijken.
Had nooit verwacht dat een versterker "an sich" goeie speakers om zeep kan helpen bij een verkeerde match.
De eerder genoemde 15% geld kennelijk niet voor een mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
Ook al in het HT-patstopic gevraagd, maar hier ook nog's :+
Die Ornec-amps en andere spullen, waar staan die nu kwalitatief t.o.v. de Europese merken?
Als ik m'n Rega Mira3 zou vervangen door zo'n Ornec-ding dat de helft kost, zou ik er dan op vooruitgaan, of kan ik dat beter laten?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, gelukkig klinken zijn mijn B&W's qua klank vrij rijk en een beetje donker, dus een wat killere versterker zal waarschijnlijk gecompenseerd worden.... Wat me ook opviel van toen ik de v6i beluisterde, was dat het geluid helemaal niet naar voren kwam, maar gewoon een beetje achter de speakers hing.... Helemaal niet mijn smaak in geluid, ik hou van live / upfront...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ornec spullen kunnen qua kwaliteit en afwerking de velgelijking :) makkelijk doolstaan.
En dan praat ik over de dusson die ik zelf heb , en ook de spullegies die ik bij south-east heb zien staan.

Als je meneer "south-east" over ornec hoort praten, dan is het daar allemaal troep. Maar dit is waarschijnlijk een soort van beschermingsdrift voor zijn handel.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberpope: heb jij al iets gehoord van ornec, over het verschil tussen tnt en dhl? , mijn status is nu accepted, Hoe lang duurt het eigenlijk om hier te komen als die verzonden is?

Heb nu toch wel zin om dat ding in te spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn svs had ik binnen 2 dagen uit amerika hier. Het duurde daarna nog 4 dagen om langs de douane te komen. Moest 25 euro extra kosten aan bax-global betalen voor administratiekosten. Dit terwijl ik 180 dollar verzendkosten had betaald.

Ach, dat zit ik me net te bedenken: druiloor 1325, jij waardeert die v6i niet omdat het geen v8i is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Beste Jeep, bedankt voor je reactie vind ik echt leuk, waarom omdat ik niet zo goed thuis ben in de buizen versterkers, ik heb er wel een paar weken studie in zitten lezen op forums en dergelijke de een had het over dit en de ander over dat . Dus ik heb de knoop doorgehakt deze versterker stond mooi bij mijn andere apparatuur en mijn lcd tv is oon zwart pianolak dus vandaar. ik heb heb hem nu dus twee dagen aanstaan en ik ben er tevreden over elke dag zal hij wel wat beter klinken,(hoop Ik).
In ieder geval hij klinkt een heel stuk beter dan mijn maranz PM80 JK MODI.
Wat die buizen betreft dat wist ik ook niet dus ik heb nu dus exacte zelfde buizen op voorraad (foutje Van Mij) De EH6550 buizen geven een blauwe gloed is dat normaal ? staat wel leuk in het donker.
ik moet nog heel wat leren denk ik over de buizenamps. dus Jeep als ik dan andere buizen moet bestellen welke raad jij mij dan aan het gaat dus over de stuurbuizen de vervanger voor de 12AX7 en de 12AU7 en de eindbuizen de EH6550, jij hebt er meer van in huis vanwege je kennis dan ik.
dus ik wacht je antwoord mat spanning af ;) :9~

alle goed komt langzaam

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.