Nieuwe versterker

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 57.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Een blauwe gloed mag gewoon, maakt niets uit :)
Ziet er wel extra leuk uit, maar verwacht niet dat je't in je volgende set buizen weer gaat zien, want't is niet normaal :)
(Ik heb dan wel geen buizen-hifiversterker, maar wel 2 buizen-gitaarversterkers, en qua technologie verschilt't gewoon helemaal niet :P )

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:21:

Ach, dat zit ik me net te bedenken: druiloor 1325, jij waardeert die v6i niet omdat het geen v8i is.
Druiloor? ;) Ik wilde je niet beledigen, ik heb hem ook maar op 1 set gehoord, en daar vond ik hem zelf niet mooi klinken. Het zou best kunnen dat de versterker geweldig klinkt met andere speakers enzo. En smaken verschillen natuurlijk ook, was wel heel erg onder de indruk van het laag en hoe goed de versterker alles netjes liet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nog even voor de sfeer en in het motto van blauw-gloeiende buizen :P
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4097/6v6eindbuismetblauwegloed5yzaq0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool!!!, wou dat ik een tube amp had gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
mooie foto bij mij gloeien net zo vooral als je de lichten uit doet en helemaal in het donker zit dan zie je van die hele mooie efecten vooral als je vier van die eindbuizen hebt, ik heb daar evn onderzoek gedaan het is zo dat de ene kant van de buis is een kathode en de andere kant een anode de stroom gaat van de ene naar de andere kant dat noemen ze dan atomen en die botsen tegen elkaar en dan zie je die blauwe gloed vergelijk het met een tlbuis zonder fluorpoeder dan heb je namelijk het zelfde effect, Maar ik had nooit gedacht dat het ook in een Vacuum buis zou geschieden.

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb je het linkje al gegeven voor de 6550, je kunt er ook zoeken op 12AX7 enz. Wat ook simpel werkt is een merk en type buis invoeren in google en dan kom je heel veel interessante sites tegen.

Op zich is het niet verkeerd om een setje buizen reserve te hebben, maarja beetje sneu wel :P

Blauwe gloed is normaal ja (ergens heb ik in dit topic een linkje voorbij zien komen over hoe buizen werken en werd ook de blauwe gloed verklaard). Mooi toch? Mijn EL34 gloeien alleen oranje, en de EL84 zie ik niet eens.

Voor Ecc82 en 83 (=12AX7 en 12AU7) is misschien Tungsol wel wat, of mooie NOS (zie ook machmat.com).
Wormaap schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:51:
Ook al in het HT-patstopic gevraagd, maar hier ook nog's :+
Die Ornec-amps en andere spullen, waar staan die nu kwalitatief t.o.v. de Europese merken?
Als ik m'n Rega Mira3 zou vervangen door zo'n Ornec-ding dat de helft kost, zou ik er dan op vooruitgaan, of kan ik dat beter laten?
'Sommige' Europese spullen zijn zwaar overgewaardeerd cq overprijsd. Het gaat er niet om wat het kost om te maken of om de kwaliteit maar eerder 'wat een gek ervoor geeft' oftewel: maak een goed product met minimale inspanning en onderdelen en verkoop het voor een prijs die de markt toelaat. Dan krijg je dus zulke taferelen als met Mark Levinsons Red Rose / Korsun. Plus dat heel veel 'europese' producten gewoon uit chinese fabrieken komen.

Om concreet op je vraag te antwoorden: ja dat kan maar het is nogal lastig uit te vinden welke je dan moet kopen omdat de bladen en internetsites er nogal schamper over doen (zacht uitgedrukt). Boycotten zeg maar.
Ik heb het risico genomen en ben toch wel gesterkt in mijn overtuiging dat ze hele mooie spulen kunnen maken. Ik ben serieus aan het overleggen of ik niet mijn Audio Note ga verkopen ipv de 'tijdelijke' Yarland. Ik moet nog een tijdje rustig en goed luisteren met mijn eigen kabels ook, maar ik vind de Yarland op een aantal belangrijke punten echt beter dan de Audio Note. FYI de Audio Note Oto SE kost €2400 en ik heb voor de Yarland FV34AIII alles bij elkaar zo'n €350 betaald (+ zweet en hartkloppingen vanwege het vermeende risico). De prijs bij Ornec is €139. Ik weet zeker dat hij jouw Rega er uit speelt. Of Rega moet helemaal jouw smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
In het vacuüm van de versterkerbuis bevinden zich twee elektroden, de anode(+), uitgevoerd als een plaat (en daarom in het verleden ook zo genoemd), en de kathode(-), uitgevoerd als gloeidraad of als buisje met daarin een gloeidraad. Tussen deze twee elektroden wordt met behulp van een hoge spanning (enkele tientallen tot honderden volts) een elektrisch veld opgebouwd. Elektronen die uit de verwarmde kathode zijn losgemaakt, bewegen zich van de kathode naar de anode.

Tussen kathode en anode, vlakbij de kathode is een roostervormige elektrode, het stuurrooster, geplaatst met daarop een negatieve spanning ten opzichte van de kathode, waardoor de elektronen moeilijker, of in het geheel niet, de anode kunnen bereiken. Afhankelijk van de grootte van de negatieve spanning zullen meer of minder elektronen naar de anode gaan. De stroom door de buis kan dus worden geregeld door de negatieve spanning op het rooster te variëren. Door in serie met de anode een belastingsweerstand op te nemen kan over die belastingsweerstand als gevolg van de variërende anodestroom een spanningsverandering opgewekt worden die aanzienlijk groter is dan de verandering in de negatieve spanning op het stuurrooster. Aldus wordt (spannings)versterking verkregen.

dit komt wan de site wikipedia erg leervol :P :P :9 :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik vind het eigenlijk ook wel vet dat zo'n oude techniek als de elektronenbuis gewoon nog zo levensvatbaar is. Niet alleen in Hifi maar ook bij gitaarversterkers.
Ik was het ooit helemaal niet van plan om te kopen maar het geluid heeft me overtuigd. Terwijl ik eigenlijk had gespaard voor een Linn LP12 liet mijn audioadviseur (hij is de naam wel degelijk waardig) de Audio Innovations 500 horen en ik was direct verkocht. De Audio Note die ik nu heb heb ik eigenlijk toevallig omdat het enige was wat ze hadden omdat ze de AI 500 hadden laten vallen bij een onderhoudsbeurt. En nu eindelijk zelf 1 uitgezocht, en echt een voltreffer. En dan voor belachelijk weinig geld. Het is toch wel een goed recept om het beste geluid te maken met de meest simpele schakeling (zie binnenkant van de FV34A).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:51:
cool!!!, wou dat ik een tube amp had gekocht
Geloof me, als je van Hifi houdt wil je geen tubes!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Barry|IA schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:
[...]

Lekker domme opmerking weer. Weet je wel wat de vereisten zijn om aan het predikaat hifi te voldoen? De gemiddelde My First Sony voldoet er al aan bij wijze van spreke. Verder geven een heleboel mensen (terecht) om een geluid wat zij mooi vinden en als dat wat meer vervorming betekent.....so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Voor een verklaring van de blauwe gloed die sommige buizen vertonen check deze link:
http://www.jacmusic.com/html/articles/blueglow/blueglow.htm

Ben zelf nog aan het denken of ik misschien ook moet geloven aan een buizen amp.De yarland 200Se lijkt me opzich wel mooi, maar ook de Cayin KT88 mag er wezen, moeilijk, moeilijk :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van Hi-Fi en vind mijn pa's 300B mono blokjes heel mooi klinken!

Blobber, als je die cayin kt88 mooi vind, maar em toch te duur vind:

http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html

Schijnt op hetzelfde niveau te zijn, je kan hem bestellen bij timaudio, dat is een duitse importeurvan chinese spullen.... Hij geeft geen prijzen, maar dat ding koste volgens mij iets van 400 euro ( heb het zelf een keer gevraagd)

er zijn best veel mensen op het duitse tube forum ( ben even de naam kwijt, iets met rohren nog wat) die met hem gehandeld hebben.

( je moet wel de 2020A hebben en niet de 2020)
http://www.timaudio.com/showphoto.asp?photoid=565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zimbab schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:31:
[...]

Lekker domme opmerking weer. Weet je wel wat de vereisten zijn om aan het predikaat hifi te voldoen? De gemiddelde My First Sony voldoet er al aan bij wijze van spreke. Verder geven een heleboel mensen (terecht) om een geluid wat zij mooi vinden en als dat wat meer vervorming betekent.....so be it.
Hifi is inderdaad een verouderde kreet, waar bijna iedere set aan voldoet. Maar ik beschouw de benaming gewoon nog zoals je die hoort te beschouwen; een benadering naar realistische weergave van geluid. Dat heb je met een tube amp veel minder snel als met een transistor amp. Kleuring en vervorming genoeg door de speakers ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:10:
Ik hou van Hi-Fi en vind mijn pa's 300B mono blokjes heel mooi klinken!

Blobber, als je die cayin kt88 mooi vind, maar em toch te duur vind:

http://www.pacificvalve.us/XSD2020AKT8.html

Schijnt op hetzelfde niveau te zijn, je kan hem bestellen bij timaudio, dat is een duitse importeurvan chinese spullen.... Hij geeft geen prijzen, maar dat ding koste volgens mij iets van 400 euro ( heb het zelf een keer gevraagd)

er zijn best veel mensen op het duitse tube forum ( ben even de naam kwijt, iets met rohren nog wat) die met hem gehandeld hebben.

( je moet wel de 2020A hebben en niet de 2020)
http://www.timaudio.com/showphoto.asp?photoid=565
Hee, da's mooi, ik was zelf al aan het zoeken geslagen, maar je komt van alles tegen waarvan je geen idee hebt of het goed is zodat het heel wat tijd kost om daar weer verdere info voor te vinden.Bedankt voor de tips, ik ga alle info eens op me laten inwerken, btw dat forum is http://www.roehren-und-hoeren.de :)
Ps, die amp lijkt niet verkeerd idd :9~

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej, denk het ook niet, vind hem er alleen niet super mooi uitzien, maar het geluid schijnt toppie te zijn... Ik was eerst van plan dat ding te kopen maar ben uiteindelijk mijn cambridge 640C cd-speler gaan upgraden naar de Squeezebox ( doosje om muziek te streamen van je computer),

een gemodificeerde ...
koste me uiteindelijk iets van 650 euro totaal met verzendkosten en mods(amerika), even vergeleken met mijn pa's wadia cd23 en mijn squeezebox klinkt iets opener en duidelijker, terwijl zijn wadia net even dat beetje extra sfeer heeft. ( kan natuurlijk de match zijn met zijn set, want bij mij klinkt de squeezebox een stuk beter)

toen dacht ik , mijn cambridge audio 640A doet nu onder voor de rest van me set , dus heb ik maar een G&W tw 2006 x versterker besteld... Die komt hopelijk in een weekje binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Die G&W lijkt me een mooie versterker, voor die prijs kan je daar iig nooit een miskoop mee doen ;)
Mijn upgrade pad verloopt eigenlijk net zo, als je het één hebt ge-upgrade, ga je weer denken aan een upgrade van het ander omdat dat opeens zwakke punten vertoont.Nou ja, het houdt je iig lekker bezig en dankzij onze Chinese vrienden is het ook nog redelijk tot zeer goed betaalbaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 11-10-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ben nog steeds niet helemaal zeker of ik de goede keuze heb gemaakt, wilde eigenlijk wel buizen, ivm met de muzikaliteit, maar gebruik mijn set ook veel voor films ( stereo) met een beamer en dan word het al gauw te warm in een 4 bij 4 kamertje :) + een transistoren amp is toch net wat makkelijker, je zet hem zo even aan en uit.

Mijn vader zegt dat hij nog nooit helemaal tevreden is geweest met een transistoren versterker, hij heeft dingen van NAD, SUMO en KRELL gehad (en veel dingen uitgeprobeerd), maar zijn 300B buizen van 25 w per kanaal op zijn B&W 801's vind die nog steeds het mooiste ;)

De volgende upgrades weet ik al: kabels en stroomvoorziening... Ik ga speltz anti-cables kopen en voor de stroomvoorziening een G&W filter + von masoch power cords, ben nog een student en werk in een rozen tuin voor 5 euro per uur, dus het is voor mij nogal veel geld :(

Ben echt heel blij met die chinezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:24:
ja, ik ben nog steeds niet helemaal zeker of ik de goede keuze heb gemaakt, wilde eigenlijk wel buizen, ivm met de muzikaliteit, maar gebruik mijn set ook veel voor films ( stereo) met een beamer en dan word het al gauw te warm in een 4 bij 4 kamertje :) + een transistoren amp is toch net wat makkelijker, je zet hem zo even aan en uit.

Mijn vader zegt dat hij nog nooit helemaal tevreden is geweest met een transistoren versterker, hij heeft dingen van NAD, SUMO en KRELL gehad (en veel dingen uitgeprobeerd), maar zijn 300B buizen van 25 w per kanaal op zijn B&W 801's vind die nog steeds het mooiste ;)

De volgende upgrades weet ik al: kabels en stroomvoorziening... Ik ga speltz anti-cables kopen en voor de stroomvoorziening een G&W filter + von masoch power cords, ben nog een student en werk in een rozen tuin voor 5 euro per uur, dus het is voor mij nogal veel geld :(

Ben echt heel blij met die chinezen :*)
Als je heel verstandig met je geld om wilt gaan, zou ik eens wat DIY kabels proberen. Die doen echt niet onder voor de meest dure kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader zegt dat hij nog nooit helemaal tevreden is geweest met een transistoren versterker.........

Maar gaat het nou om je vader of gaat het over jezelf ? Wat vind jezelf ???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over mij, en ik ben al heel blij met een goede transistorenversterker :) Die anti-cables zijn helemaal niet duur hoor, interconnect voor 125 euro ( schijnt op hoger niveau dan nordost spm te spelen) en speaker kabel van de rol voor 3 euro per meter ...

Moet natuurlijk ook matchen met je set , een hele dure kabel kan natuurlijk minder klinken dan een goedkope kabel...

Ja , ik weet het, heb het nogal veel over mijn pa, hij heeft mij besmet met dit virus 8) en ik ben hem er zeer dankbaar voor, hij is al heel wat langer bezig dan mij en heeft al heel wat meer centjes besteedt, terwijl ik mijn set niet eens zo slecht vind vergeleken met de zijne / hij is nu wel een beetje jaloers op mijn squeezebox O-)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet gek maken met kabels. 125 euro voor een interlink is veel te veel geld als je van plan bent om bijvoorbeeld 4 a 500 euro aan een versterker uit te geven.
Ik zou niks speciaals kopen, gewoon een degelijk snoer zonder blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mezelf blijkbaar al gek laten maken, want ik vond mijn simpele vdhull d102 mk3 IC toch al een hele upgrade van een stel freebee kabeltjes... Ieder zijn mening, vind zelf dat 125 euro voor een "goede" IC een leuke prijs is. En heb laatst ook Nordost blue heaven bekabeling op mijn set geprobeerd, wow! dat is mooi

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:42:
ik heb mezelf blijkbaar al gek laten maken, want ik vond mijn simpele vdhull d102 mk3 IC toch al een hele upgrade van een stel freebee kabeltjes... Ieder zijn mening, vind zelf dat 125 euro voor een "goede" IC een leuke prijs is. En heb laatst ook Nordost blue heaven bekabeling op mijn set geprobeerd, wow! dat is mooi
En nu met ogen dicht??? *O* :Y

Ik kan zelf kabels maken die jij mooier vind klinken dan welke Nordost kabel dan ook. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is 2 keer een meter DAP microfoonkabel, 2 Neutrik RCA pluggen en een heel mooi verhaaltje over hoe ik het kabeltje vind klinken. Als ik dan ook nog eens aanwezig mag zijn tijdens jouw beoordeling over mijn kabel, dan ben je ECHT verkocht!

Snap je nu een beetje hoe het werkt?

[ Voor 29% gewijzigd door Barry|IA op 11-10-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

:z Interconnects die verschil in geluid geven. :z

Misschien als de overdracht balanced wordt ja. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou best kunnen dat jouw kabels goed zijn ja , kabels hoeven niet duur te zijn :), vind die hoge prijzen van kabels ook stom, maar voor mij is een kabel upgrade net zo belangrijk als een versterker upgrade, dan haal je er gewoon meer uit. En de prijzen van anti-cables zijn niet zo hoog vind ik.

Ik hoor het verschil met ogen dicht en met ogen open, voor mij het verschil tussen vdhull en nordost , een veel opener geluid, snelheid, bas een stuk strakker en duidelijker, veel minder verkleuring... sorry je kan mij niet om praten, ben en blijf een kabel believer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xander2000, heb je het ooit uitgeprobeerd? het verschil tussen een hema lamp draadje en een nordost kabel? ( of een ander merk zoals QED bv.)

Wees blij dat je het verschil niet hoord, het scheelt een hoop geld |:(

Maareh, laten we het hier gewoon bij houden , want dit gaat een beetje off-topic, Er zijn al zoveel disscusies over kabels geweest op zoveel fora, daar kom je nooit uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Xander2000 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:02:
Misschien als de overdracht balanced wordt ja. :z
Nee, in dat geval zijn de kabelinvloeden nog kleiner :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

deepspace schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:58:
[...]

Nee, in dat geval zijn de kabelinvloeden nog kleiner :)
Dat staat er toch...

(Als de kabel de overdracht balanceert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Een gebalanceerde verbinding geeft je geen beter signaal, alleen minder / geen interferentie van buitenaf :)

Oh wacht... Is dat niet het hele punt van dure kabels? Nevermind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Wormaap schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:05:
Een gebalanceerde verbinding geeft je geen beter signaal, alleen minder / geen interferentie van buitenaf :)

Oh wacht... Is dat niet het hele punt van dure kabels? Nevermind :+
Watt een gemieren**k hier. Een gebalanceerde verbinding geeft NIET minder / geen interferentie van buitenaf, maar geeft de mogelijkheid om het oorspronkelijke signaal uit het vervuilde signaal te filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

NEEEEEE... niet weer die kabeldiscussie.. genade... stop ermee svp :N :N :N :X :X :X

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberpope op 12-10-2006 00:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Xander2000 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:08:
Watt een gemieren**k hier. Een gebalanceerde verbinding geeft NIET minder / geen interferentie van buitenaf, maar geeft de mogelijkheid om het oorspronkelijke signaal uit het vervuilde signaal te filteren...
wie neukt er nu mieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Wormaap en jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nouja, als ik echt zou gaan mierenneuken dan zou ik nog wel uitleggen waarom 'het oorspronkelijke signaal uit het signaal filteren' niet helemaal juist is :p
* Wormaap mompelt iets over fasedraaiing dat niet gelijk is aan filtering... enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Wormaap schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:16:
Nouja, als ik echt zou gaan mierenneuken dan zou ik nog wel uitleggen waarom 'het oorspronkelijke signaal uit het signaal filteren' niet helemaal juist is :p
* Wormaap mompelt iets over fasedraaiing dat niet gelijk is aan filtering... enzo...
Haha. :X :D Laten we maar stoppen. Volgens mij is het wel duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:
Nog even voor de sfeer en in het motto van blauw-gloeiende buizen :P
[afbeelding]
Deze manier van blauw gloeien is normaal, je zal ook zien dat het glas op de plek waar het met electronen gebombardeerd wordt (daar is het blauwe schijnsel van) in de loop van de jaren bruinig wordt. Lijneindtrappen in televisies deden dat ook altijd. Hoort bij hoge vermogens in combinatie met bepaalde constructies en glassoorten.

Als je hele buis blauw gloeit kan er wel wat aan de hand zijn (overbelasting of vervuiling van het vacuum), maar dat is hier dus duidelijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
En nu met ogen dicht??? *O* :Y

Ik kan zelf kabels maken die jij mooier vind klinken dan welke Nordost kabel dan ook. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is 2 keer een meter DAP microfoonkabel, 2 Neutrik RCA pluggen en een heel mooi verhaaltje over hoe ik het kabeltje vind klinken. Als ik dan ook nog eens aanwezig mag zijn tijdens jouw beoordeling over mijn kabel, dan ben je ECHT verkocht!

Snap je nu een beetje hoe het werkt?
Jij lult af en toe echt uit je nek. No offense, maar hou hier aub even mee op. Als je dan toch je mening wilt verkondigen en een kabeldiscussie wilt starten doe dat dan op je eigen forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Balboa op 12-10-2006 00:27 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:42:
Maar wat je voor 125 euro krijgt, is dat niet gewoon een goede kwaliteit soepele coax van hooguit 5 euro per meter, met een paar stekkertjes eraan? Alles beter dan dat is practisch onmogelijk te horen, als het niet door je eigen gehoor is, dan toch wel door veel zwakkere schakels in de keten.

Edit: Sorry, ik lees net dat er al een halve discussie over aan de gang is geweest, anders had ik m'n mond maar gehouden vanwege dat het kennelijk gevoelig ligt. Maar als ik toch bezig ben: Ieder z'n smaak, en het aanschaffen van zulke kabeltjes (inkoopsprijs van de materialen komt dichter in de buurt van mijn stukje coax dan in de buurt van 125 euro ;) )zorgt er in elk geval nu voor dat er iemand op een jacht in de zon ligt voor de kust van een tropisch eiland :) Dat is ook wat waard.

[ Voor 24% gewijzigd door mae-t.net op 12-10-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Balboa schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:24:
Jij lult af en toe echt uit je nek. No offense, maar hou hier aub even mee op. Als je dan toch je mening wilt verkondigen en een kabeldiscussie wilt starten doe dat dan op je eigen forum.
Pissed omdat iemand het niet eens is met het verschil? Sorry hoor, maar ga lekker met je MIT kabels naar het HTforum ofzo, misschien dat daar IEDEREEN het eens is. Maar zeg hier niet gelijk dat ik uit me nek lul, want ik heb genoeg ervaring met die hele kabelmarkt. Mensen zoals jij heb ik graag bij mij in de zaak hoor, die lopen met de duurste kabels naar buiten en ik krijg de centen.

Trouwens heel toevallig dat die believers eigenlijk nooit echt wat van de techniek achter Hifi weten. Die denken dat het een of ander magisch gedoe is. Ga toch een blinde test aan man, met je kabels, eens kijken of het die hele obsessie wel waard is :O

Ik heb nog even een paar leuke quotes gevonden van mezelf:
''Barry is anti-kabel en anti-meubel. Niks maakt verschil en alles klinkt hetzelfde...''

Ik ben niet ''anti-kabel'' en ''anti-meubel'', niks is hier draadloos en de set staat niet op de grond ^-^

Maar inderdaad, álle kabels klinken hetzelfde en laat ik niet beginnen over meubels :-X

Sorry, maar ik ben gewoon te nuchter om in dat soort onzin te geloven. ''Ja, dat zou best kunnen, maar je kunt het toch op z'n minst proberen??'' Ja, tuurlijk zou dat kunnen. Maar sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten of het werkt.

Stel; ik heb een fiets gemaakt met vierkante wielen en ik Sjonnie hoe onwijs beter dat fietst; totaal geen vermoeide benen meer, meer controle over het stuur en een betere wegligging. Moet Sjonny dit dan eerst uit proberen voordat hij een oordeel geeft?

Ik snap best dat jullie verschil denken te horen, de markt voor dure kabels is namelijk GROOT! Ook niet iedereen heeft een opleiding consumentenelektronica gedaan en niet iedereen komt maandelijks op open dagen van kabelfabrikanten (vertegenwoordigers van kabelfabrikanten horen trouwens zelf geen verschil :D). Dus ik verklaar niemand voor gek als je dure kabels hebt en daadwerkelijk verschil denkt te horen. Maar met logisch nadenken kom je een heel eind. Waarom worden er alleen dure kabels gemaakt voor Hifi toepassingen en niet voor grote industriele doeleinden, met VEEL meer bandbreedte en op VEEL hogere frequenties? Ziekenhuizen gebruiken gewoon CAT6 voor data-overdracht, hartslagmetingen en meldingen. Als betrouwbaarheid van componenten ergens belangrijk is dan is dat wel bij ziekenhuizen.

Ik vind gewoon dat de meeste hier op het forum Hifi als magie zien. Er wordt altijd maar geroepen dat de gekste producten het geluidsbeeld verbeteren, maar NIEMAND weet waarom!! Da's toch vreemd? Als ik zoveel geld uitgeef aan kabels, dempers, meubels, zekeringen, e.d., dan wil ik weten WAAROM zo'n product uberhaupt het geluid kan veranderen. Als je aankomt met het argument; ''ik hoor het verschil, dus ik hoef de werking ervan niet te weten'', dan vind ik je gewoon OF te rijk en je weet uit verveling niet meer wat je met je geld moet doen, OF ik vind je te lui om op onderzoek uit te gaan en je wilt er bij horen, om ook serieus genomen te worden bij de ''extreme HT forum legend blabla...-leden''. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ik ooit serieus genomen zal worden :D

Neem die recencies van hifi.nl... Zo fout! :D

Voorbeeld:

Volgens de leverancier plak je de sjoelschijven onder je reflexpoort, op je baffle. Met de houtnerf verticaal!
Vervolgens plakt de recensist de schijven BOVEN de reflexpoort! :-X
Toevallig ook, de recensist is aan het begin altijd sceptisch over het product, maar daarna ''gaat er een wereld voor hem open''.

Laat ik nu eens heel gevaarlijk doen en zeggen dat al die ''voo-doo'' praktijken regelrechte oplichterij is :D Word ik dan opeens veel gequote door leden die een mooie plug als avatar hebben, of meer kabelnamen in hun signature hebben dan apparatuur? ;)

Gaaaaap.... Ik denk dat ik zo m'n sfeerverlichting aanzet, m'n muziek en ik pak er een biertje bij. Dan hoor ik een wereld van verschil!! Zit tussen m'n oren, ik weet het... Maar het is wel lekker :)
En:
Wat ik zeg heeft weinig zin, dat weet ik. De meerderheid hier denkt namelijk wel zoveel verschil te horen. Ik heb dure kabels ''gehoord'', maar ik kon ze niet uit elkaar halen. Voor mij klonk alles hetzelfde. Ik heb dus een poging gedaan om het verschil ook te horen. Wie heeft wel eens een blindtest uitgevoerd en zou het nog eens willen doen op een luisterdag?

Er was al eens een luisterdag op GoT(?), daar zaten destijds ook believers. Men beweerde duidelijke verschillen te horen tussen interlink A en interlink B. Goed, aansluiten die zooi! De luisteraars konden de kabels toch echt niet uit elkaar houden! Wanneer dit op het forum besproken werd lag het opeens aan de concentratie tijdens het luisteren, dat ging niet zo goed omdat er meerdere mensen bij zaten. Eerst was het verschil nog zo duidelijk

Het blijft ook niet bij interlinks en luidsprekerkabels, waar ik me ergens nog een beetje kan voorstellen dat er MEETBAAR verschil KAN zijn. Nee, ook glaszekeringen, stoppen, netsnoeren, dempers, CD sound improvers!! (zie hifi.nl), pfffff...... HiFi is geen magie!!
En:
Ik probeer niet te beweren dat men het verschil niet kan horen, ik zeg alleen dat wetenschappelijke feiten dat uitsluiten. Leuk als jij het wel hoort. Vervolgens zeg ik dat het psychoakoestiek is en dat sluiten de meeste hier uit.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y221/gabriella72/gezichtsbedrog1.gif
Het lijkt alsof de circels draaien, ook als je de afbeelding uitprint. Wetenschappelijk gezien kan inkt op papier niet bewegen.

Het zijn de hersenen die ons laten denken dat de de lijnen schuin lopen en de circels bewegen. Dit komt door een bepaalde structuur in de figuren. De hersenen kunnen dus dingen toevoegen die er niet zijn. Voor je gevoel is het er toch echt wel. Doordat de hersenen dit doen, ben je een subjectief ''meetinstrument''.
Je kunt niet wetenschappelijk onderbouwen waarom het gehoor iets kan waarnemen, wat meetapparatuur niet kan. Je wilt dus zeggen dat het gehoor iets kan waarnemen wat meetapparatuur niet kan meten. Theoretisch gezien is dat vrijwel onmogelijk, zeker gezien de vele beperkingen van het gehoor en de veelzijdigheid van meetapparatuur.

Meetapparatuur laat zich niet misleiden door emotie, waarneemingsbedrog, smaak e.d. Wanneer je een stel ''oren'' namaakt, met een linear frequentiebereik die verder doorloopt dan het gehoor, zou je de geluidsgolven kunnen meten en omzetten naar een grafiek. Voor plaatsing van instrumenten en stemmen heb je andere ''sensoren'' nodig, je moet namelijk fase en delay's meten . Die sensoren hebben amper beperkingen en ''waarnemen'' alles objectief.

Heel veel mensen kunnen wel wetenschappelijk onderbouwen waarom meetapparatuur wél nauwkeuriger is dan het gehoor. Het is dus wetenschap tegen filosofie. Daar valt niet over te discusseren, gezien wetenschappelijk bewezen feiten niet als 'feiten' worden beschouwd door filosofen.

Offtopic: Filosoof betekent in het Grieks letterlijk 'iemand die van wijsheid houdt'.
Staat hier ook dergelijke onzin in waar jij op doelde? :)

[ Voor 77% gewijzigd door Barry|IA op 12-10-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44:
neej, denk het ook niet, vind hem er alleen niet super mooi uitzien, maar het geluid schijnt toppie te zijn... Ik was eerst van plan dat ding te kopen maar ben uiteindelijk mijn cambridge 640C cd-speler gaan upgraden naar de Squeezebox ( doosje om muziek te streamen van je computer),

een gemodificeerde ...
koste me uiteindelijk iets van 650 euro totaal met verzendkosten en mods(amerika), even vergeleken met mijn pa's wadia cd23 en mijn squeezebox klinkt iets opener en duidelijker, terwijl zijn wadia net even dat beetje extra sfeer heeft. ( kan natuurlijk de match zijn met zijn set, want bij mij klinkt de squeezebox een stuk beter)

toen dacht ik , mijn cambridge audio 640A doet nu onder voor de rest van me set , dus heb ik maar een G&W tw 2006 x versterker besteld... Die komt hopelijk in een weekje binnen..
Hoelang heb je die squeezebox dan al? Zie hem namelijk al staan voor 250 euro :?

Ik wil trouwens deze eindamp halen: http://www.audiocostruzio...mpli/Classic/Classic8.htm

Volgens mij ziet ie er behoorlijk degelijk uit, ook van binnen maar iemand die er echt verstand heeft hier nog commentaar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens ;)

Ga jij fijn van hifi houden, dan ga ik nog ff van muziek genieten.
Dat heb je met een tube amp veel minder snel als met een transistor amp. Kleuring en vervorming genoeg door de speakers
Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet meer en vervorming is alleen de veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming itt tot intermodulatievervorming.

Met mijn €130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker dan ook, die ik ooit gehoord heb.
En nu met ogen dicht???

Ik kan zelf kabels maken die jij mooier vind klinken dan welke Nordost kabel dan ook. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is 2 keer een meter DAP microfoonkabel, 2 Neutrik RCA pluggen en een heel mooi verhaaltje
Lijd er hier iemand aan zelfoverschatting? Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van dat 'verhaaltje' van jou, dus dan zal het met de kabel ook wel niet werken.
Wat is er in dat plaatje hierboven? Het staat gewoon stil hoor. Dat is geen gezichtsbedog, dat is gewoon de chemische reaktie van de kegeltjes in je hoornvlies. Dat gebeurt niet in je hersenen maar doordat je oogspier altijd wat trilt icm de complementaire kleuren die zorgen voor naijlen lijkt er beweiging in te zitten.

Ja, er word veel verdiend aan kabels (teveel) maar dat wil NIET zeggen dat er geen verschil tussen kabels hoorbaar is. Jij hebt dit verhaal op audioholics blijkbaar totaal niet gesnapt.
Je hoeft echt niet 'in kabels te geloven' om blind het verschil te kunnen horen. Voor Coulomb geloofde men ook niet dat lucht massa had omdat je lucht immers niet met het oog kunt waarnemen.

Oogkleppen ophebben is 1 ding, blind zijn nog veel vervelender.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

[...]

Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.

Met mijn €130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker ik ooit gehoord heb.
Trollen?? Dan ben jij ook bezig. We doen immers exact hetzelfde :)

Ik zei:
Dat heb je met een tube amp veel minder snel als met een transistor amp. Kleuring en vervorming genoeg door de speakers
Jij zei:
Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.
Gewoon woord tegen woord dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

[...]

Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.

Met mijn €130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker ik ooit gehoord heb.
Goed zo Jeroen zo mag ik het horen. :9 :9 dat geblair over kabeltjes en transistors. uitendelijk gaat het de kwaliteit en het ECHT genieten van je muziek

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het zou een groot feest worden als fabrikanten ook volledig bouwen en afstemmen op gehoor, ''het gaat immers om hoe het klinkt, de muziekbeleving''.

Edit:

:D

De kwaliteit van een geluidsinstallatie is slechts te horen,

Wat dacht je Jeep, ik probeer het nog een keer?
:+

[ Voor 32% gewijzigd door Barry|IA op 12-10-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat dat op: "ik probeer het NOG een keer"? Ik probeer het helemaal niet. Nu niet, en dat andere topic heb ik niet eens gelezen, laat staan in gereageerd.
Hou nu op want dit is totaal off-topic.

Het topic heet 'nieuwe versterker' weet je nog?
Trollen?? Dan ben jij ook bezig. We doen immers exact hetzelfde
Nee, jij zit te trollen, ik houd jou een spiegel voor.

Het is niet "Gewoon woord tegen woord dus" maar realiteit tegenover inbeelding. Als een buizenversterker een geloofwaardiger beeld neerzet dan een transistorversterker is de weging van die zgn 'vervorming en kleuring' blijkbaar verkeerd. De vervorming die een speaker produceert is trouwens vele malen hoger dan die van een versterker (zoals altijd bij omzetting van elektrische naar akoestische energie) en daar klaagt niemand over.

Als buizen echt inferieur aan transistoren zouden zijn in geluidsversterking zouden ze al lang niet meer gemaakt worden. Cassettebandjes wil nu tenslotte niemand meer, maar de LP is al jaren met een forse revival bezig (ik heb er net weer een stapel nieuwe gekocht).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
He Jeroen al we eerst maar onze nos buisjes hebben wat zullen we dan genieten van onze muziek
met of zonder goede kabeltjes. 8)7

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oh boy, hier gaan we weer ;)
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:53:
Als buizen echt inferieur aan transistoren zouden zijn in geluidsversterking zouden ze al lang niet meer gemaakt worden. Cassettebandjes wil nu tenslotte niemand meer, maar de LP is al jaren met een forse revival bezig (ik heb er net weer een stapel nieuwe gekocht).
Een LP is niet als een buis, technisch inferieur. Niks wat je zegt kan dat goedpraten. Ja, er zijn mensen die ervan houden, maar dat heeft niks met inferieuriteit te maken. Net zo min als je kunt stellen dat een willekeurige my first Sony daadwerkelijk Hifi is ;)

En nogmaals: het is onzin om intermodulatievervorming los te zien van harmonische vervorming. Ze zijn gekoppeld en je kunt nooit stellen dat het een "ontbreekt" en het ander niet. Zie ook hier voor uitleg.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 12-10-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:04:
[...]

Hoelang heb je die squeezebox dan al? Zie hem namelijk al staan voor 250 euro :?
2 weken ofzo, als je hem standaard koopt is die maar 250 euro, maar dan klinkt die ook zo , ik heb hem laten modificeren ( de analoge outputs) en nu klinkt ie super! heb er ook een speciale power supply bij gekocht van hetzelfde bedrijf (boldercables) . Hij doet er oa. een iets betere dac in, verkort het signaal pad ( hoofdtelefoon uitgang is uitgeschakeld, de interne clock zit er niet meer in) en doet er sonic caps in ( gen2 en platinium) in bypass modus. Niet dat ik weet wat het allemaal betekend.... ohja in de power supply zitten black gates... Het was in ieder geval een heeeeeeleee grote upgrade van mijn cambridge cd speler naar deze...

ik heb de squeezbox 2 ipv de squeezebox 3 tweedehands gekocht omdat die goedkoper is om te modificeren, rechtstreeks laten opsturen naar boldercables en die hebben hem na de mods naar mij gestuurd (allemaal in amerika)

Ik wist niet dat kabels hier zo een gevoelig onderwerp waren, mijn excuses dat ik erover ben begonnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, ik wist dat 1 opmerking over over kabels genoeg zou zijn om het vuur flink hoog op te stoken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Barry|IA schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:55:
[...]

Pissed omdat iemand het niet eens is met het verschil? Sorry hoor, maar ga lekker met je MIT kabels naar het HTforum ofzo, misschien dat daar IEDEREEN het eens is. Maar zeg hier niet gelijk dat ik uit me nek lul, want ik heb genoeg ervaring met die hele kabelmarkt. Mensen zoals jij heb ik graag bij mij in de zaak hoor, die lopen met de duurste kabels naar buiten en ik krijg de centen.

Trouwens heel toevallig dat die believers eigenlijk nooit echt wat van de techniek achter Hifi weten. Die denken dat het een of ander magisch gedoe is. Ga toch een blinde test aan man, met je kabels, eens kijken of het die hele obsessie wel waard is :O

Barry, een porsche rijdt dus ook niet anders dan een lada omdat het allebei auto's zijn en vier wielen hebben? Kom op!

Dat er mensen zijn die een beetje doorslaan met betrekking tot een aantal recensies e.d. daar ben ik het helemaal met je eens. Maar ga svp niet verkondigen dat jouw mening en "kennis" de absolute waarheid betreffen!

Denk dat er verder al voldoende is geschreven over de rest van je "opmerkingen". Laten we het daar maar bij laten.

PS. in welke zaak werk je?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:53:
Buizen zijn inferieur aan halfgeleiders. Dat is een keihard feit. Dat ze voor veel mensen lekkerder klinken is wat anders ;) Heeft met kleuring en fijne vervorming te maken, maar voor een deel ook met nostalgie en emoties te maken. Oftewel brainfucking :+

Je zult altijd mensen hebben die zich laten leiden door wat er tussen hun oren gebeurt en daarop blindvaren. Niet wetende dat niets zo manipuleerbaar is als ons brein. Het feit dat het ene kabeltjes blauw is, en een andere rood, heeft al invloed op jouw gevoel over de kabeltjes, en dus ook op je beleving van het geluid. Ik weet 100% zeker dat er mensen zijn die verschillen horen als ik 2 identieke kabeltjes met verschillende kleuren na elkaar laten luisteren.

En zolang die mensen er zijn, is er een zeer lucratieve en winstgevende business voor kabelfabrikanten. Zo simpel is het :) Ik ben bereid veel geld en energie in m'n setup te steken, en dat doe ik ook, maar ik weiger me te laten leiden door de idioterie rondom kabels.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is werkte denk ik >:) Als je je steeds zo aan die 'domme' mensen ergert wil je ws liever ergens anders werken.

Barry:
Er wordt altijd maar geroepen dat de gekste producten het geluidsbeeld verbeteren, maar NIEMAND weet waarom!! Da's toch vreemd? Als ik zoveel geld uitgeef aan kabels, dempers, meubels, zekeringen, e.d., dan wil ik weten WAAROM zo'n product uberhaupt het geluid kan veranderen. Als je aankomt met het argument; ''ik hoor het verschil, dus ik hoef de werking ervan niet te weten'', dan vind ik je gewoon OF te rijk en je weet uit verveling niet meer wat je met je geld moet doen, OF ik vind je te lui om op onderzoek uit te gaan
Daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. Ik hou ook totaal niet van BS en magische praktijken, maar ik ben niet te beroerd om het zelf te testen.

Ik heb dat G&W filter niet voor niets samen met die (goedkope!) powerkabel gekocht
1: om te proberen wat het nou werkelijk uitmaakt
2: omdat ik de elektrische installatie hier niet vertrouw (dus voor mijn gemoedsrust)
3: om van het geplop van inschakelende apparatuur en halogeenlampen af te zijn.

De resultaten die ik gemerkt heb zijn vooralsnog:
1: ik hoor geen constant verschil in het geluid op zich (ook niet slechter dus)
2: Ja, ik kan rustiger luisteren. En ik zie dat de spanning net 220-224V is en fluctueert.
3: Ik kan het lampje boven mijn draaitafel nu rustig aandoen zonder een dreun uit de speakers te horen en ik kan de halogeenlampen aanlaten zonder effect op de weergave.

Vervelend blijft echter dat die goedkope dimmers harder zoemen dan mijn 'inferieure' Chinese buizenversterker die vele malen stiller is qua ruisen dan de Audio Note/technics receiver/tv/satellietontvanger. Als ik dus de dimmer achter in de kamer opendraai heb ik al meer storing dan er uit mijn stereo komt, zelfs als ik een (nieuwe 180 gr) lp draai. Je kunt zoveel winnen aan zaken die niks met de apparatuur te maken hebben door simpelweg door de akoestiek aan te passen door bv een kleed neer te leggen, interferentie verminderen door snoeren goed aan de kant leggen of een niet die storende lamp aan te doen.
Een ding weet ik nu wel heel zeker: die Yarland is gewoon heel erg goed, los van wat hij gekost heeft.

/me gaat nu eens andere EL34 buisjes bestellen omdat ik dat nog nooit geprobeerd heb.
Buizen zijn inferieur aan halfgeleiders. Dat is een keihard feit. Dat ze voor veel mensen lekkerder klinken is wat anders Heeft met kleuring en fijne vervorming te maken, maar voor een deel ook met nostalgie en emoties te maken. Oftewel brainfucking
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Wat jij poneert als een 'keihard' feit wordt telkens door waarnemingen ontkracht.
Dat een techniek oud is wil nog niet zeggen dat het inferieur is. Buizen en transistoren zijn voor zeer veel doeleinden in te zetten. Voor inzet in bv een computer of meetapparatuur zijn buizen idd inferieur, maar voor audio zijn ze juist wel beter. Mede doordat je schakeling zo simpel kunt houden.
Het gaat ook niet om toevoeging van 'fijne' vervorming (wat is dat voor BS?) en kleuring, maar juist door het weglaten en maskeren van muziekale informatie (de kleinste variaties in het elektrisch signaal) door de transistor.
Fijne vervorming en kleuring is ok voor gitaarversterkers, maar juist niet voor audio. Jouw argument is gewoon foute en misleidende informatie. Een audio versterker hoort gewoon neutraal te klinken, of je nou buizen of transitoren gebruikt. De duurste versterkers klinken dan ook helemaal niet zo verschillend.

Daar hebben we het in dit topic trouwens al genoeg over gehad.
Ik weet 100% zeker dat er mensen zijn die verschillen horen als ik 2 identieke kabeltjes met verschillende kleuren na elkaar laten luisteren.
Duh, als het er 2 op de honderd zijn heb je ook al gelijk. Ik denk dat er weinig mensen zijn die toe durven te geven dat ze geen verschil horen. Dat is namelijk hetzelfde als je eigen feilbaarheid toegeven. Er zijn maar weinig mensen die daartoe bereid zijn. Dat is dus menselijke psychologie gebruiken om ze voor gek te zetten!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:34:Het feit dat het ene kabeltjes blauw is, en een andere rood, heeft al invloed op jouw gevoel over de kabeltjes, en dus ook op je beleving van het geluid.
Moet je eens opletten wat er gebeurt als je er ook nog eens een pijltje op zet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
Exirion schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

Buizen zijn inferieur aan halfgeleiders.
Wacht maar tot er een atoombom ontploft!

Dan zit jij met je transistor te huilen, terwijl degene met buizen lekker van muziek kan genieten :+

Afgezien van een beetje straling dan.......

Ach alles is betrekkelijk, ik ben nu aan het kijken naar een all-in-one setje omdat ik mijn HK-AVR3550 weg ga doen. En die moet niet meer dan 400 euro gaan kosten :P

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Moet je eens opletten wat er gebeurt als je er ook nog eens een pijltje op zet >:)
Ja, lache! Mensen met een simpel psychologisch trucje in de zeik zetten. Als je zulk soort dingen doet in een dubbelblindtest moet je ook zorgen dat je voldoende metingen doet voor voldoende statische gegevens.

Een totaal ander voorbeeld (ik wil hiermee niet zeggen dat ik nou zo geweldig ben, maar wel dat ik niet zo vatbaar ben voor trucs).
Op vakantie in Turkije was een (zeer intelligente en eerlijke) dame die voor de lol toeristen wegwijs maakte met het kopen van leer. Ze vertelde dan over kwaliteit van leer, verwerking en hoe je het verschil kon zien tussen echt en nepleer, geverfd leer, en over verkooptrucs van de verkopers (aansteker over het kunstleer :P) Ze liet het ook zien met een paar jassen die ze had en vroeg de mensen welke zij zouden kiezen (om te kijken of ze er wat van opgestoken hadden en als laatste 'lesje'). Ze deed dit al jaren.

Ze legde 2 jassen neer: 1 gemaakt van grote stukken die er mooi uitzag en zacht aanvoelde en 1 van kleinere stukken leer dat geverfd was. Toen vroeg ze welke ze zouden kiezen. De meeste mensen kozen de mooie gladde jas, sommige de andere.
Toen ze mij vroeg zei ik: geen van 2-en. Maar als ik 1 moest kiezen dan de lelijke want die is tenminste van echt leer.
Ze was zeer verbaasd: er was in al die jaren nog niet 1 iemand geweest die de truc met de neppa jas doorhad. Iedereen kiest dus gewoon braaf 1 jas uit zonder na te denken dat het misschien wel doorgestoken kaart is.
Eén zo een test wil echter niet zeggen dat er niet werkelijk verschil in kwaliteit leer is. Trejk de analogie door naar kabels.

(hmm, nou ga ik zelf ook door over die stomme kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bucanier schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:38:
Dit is de afbeelding van de Image 65I het is een push-pull amp het het er gewoon schitterend uit. een vraag aan Jeep wat zijn je bevindingen hier over [afbeelding]
Op dat duitse forum (iets met hoeren) is er iig iemand zeer tevreden over
Danach kam der Nelson - für mich DIE Überraschung. Ein excellent verarbeiteter Bolide, tolle Haptik - man muss nur mal den schweren, sahnig laufenden Lautstärkeregler in die Finger nehmen... Und dieser Amp passte supergut zu den Energys - wunderbare Wärme, dennoch klasse Auflösung - DAS hab ich schon die ganze Zeit gesucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buizen zijn inferieur aan halfgeleiders. Dat is een keihard feit.

Tja, de persoon die dit zegt verkondigt een vrij ongenuanceerde mening. Buizen zijn op bepaalde punten inferieur aan halfgeleiders. Maar op andere punten zijn buizen weer superieur.
Dat buizen inferieur zijn is te kort door de bocht.

Elke zendinstallatie die een groot vermogen moet leveren doet dit door middel van (gek he) buizen. (dit ter illustratie dat buizen nooit zijn weggeweest)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:08:
Elke zendinstallatie die een groot vermogen moet leveren doet dit door middel van (gek he) buizen. (dit ter illustratie dat buizen nooit zijn weggeweest)
Dat dat tussen neus en lippen door op de wikipedia staat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk nog veel gebruikt wordt. Gezien de lage efficiëntie van buizen lijkt me dat toch echt iets van vroeger. Zeker op hoge frequenties zijn transistoren veel effectiever dan een buis. Het is echter wel handig dat je met een buis 15 KW kan uitsturen ;) Ziet er ook erg indrukwekkend uit:

Afbeeldingslocatie: http://ww31.tiki.ne.jp/~jj4xsc/amp/4cx15000a/15000kmg/15000ch2.jpg

Los daarvan, een zender is heel wat anders dan een audio versterker, en heeft dus ook heel andere benodigde eigenschappen.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 12-10-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin er nu een beetje spijt van te hebben dat ik niet voor buizen ben gegaan :'( als ik al die berichten lees, over die yarland, is echt geen geld voor dat ding dan.

Die pijltjes op kabels zijn wel handig, als je em dan een keer tussen je set uithaalt en hem er later weer in zet, weet je welke kant die op is ingeburned. 8)7 vraag me af hoeveel mensen mij nu voor gek gaan verklaren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, ik heb niets met wikipedia. Dat is ook maar een verzameling van opmerkingen, waaraan iedere gezonde of zieke geest iets aan kan bijdragen. Ik zie dit ook niet als bron van absolute betrouwbaarheid.

Ik reageerde alleen maar op exirion (of zoiets) die stelt dat buizen troep is en halfgeleiders toppie. Met buizen kan je ook goede versterkers bouwen.
(En met halfgeleiders kan je ook de eigenschappen van slecht ontworpen buizenversterkers naabootsen ; slechte buizenversterkers, die door velen als mooi worden ervaren)
En dan bedoel ik slecht als in de zin van - het niet reproduceren van een exacte copy van het ingangssignaal.

edit: dat van die pijltjes op je kabels - dat is opm de boel hier wat op te fokken, ik herken dat wel. :+

en ik wil ook eens weten waarom transistoren op hoge frequenties beter zijn dan een buis. En 15kW is nog lang niet het vermogen van een professioneel zendstation.

Nog even een leuke vermelding: (niet dat ik tegen buizenversterkers ben) :

Kan HiFi beter of gemakkelijker bereikt worden met buizen dan met transistoren?

Het antwoord is volmondig: Neen.
Er is geen enkele reden dat een buizen versterker het HiFi ideaal beter of gemakkelijker benadert dan een transistor versterker. Met de ouderwetse buizentechnologie kan best wel een goede versterker gebouwd worden. Maar in vergelijking met een transistor versterker van dezelfde kwaliteit is de buizen versterker:

Aanzienlijk duurder (de verouderde onderdelen zijn nu erg duur)

Beperkt qua vermogen.

Groter, en vereist een ruime opstelling i.v.m. de vereiste koeling

De luidspreker transformator is en blijft een probleemgeval bij eindversterkers

Buizen versterkers geven meestal een slechte demping aan de luidspreker(s) Dat komt vooral de basweergave niet ten goede

Gevoelig voor veroudering (de eigenschappen van buizen gaan in de loop der tijd achteruit)

Energetisch onvoordelig (gebruikt veel meer energie)

Slechter qua ruiseigenschappen (bij gevoelige voorversterkers)

Behept met microfonie (bij gevoelige voorversterkers leidt het aanraken van de versterker tot bijgeluiden)

Nogmaals edit: (dit vind ik ook een leuke die iedereen mag lezen)

Over het "Warme Buizengeluid"

Veel van mijn generatie genoten (ik ben van 1947) hebben een herinnering aan de gezelligheid bij die zo "warm" klinkende radio / pick-up van de jaren ver terug. Dat "warme" geluid kwam vooral door de slechte luidsprekers en luidspreker behuizingen van die tijd (de dome tweeter bestond nog niet), de slechte hoge tonen weergave van de middengolf radio en het radiomeubel met z’n boemerige lage tonen (zie luidspreker behuizingen / gevouwen baffle), veelal nog verstopt achter dempende leunstoelen in propvolle kleine woonkamers.
Als je dat nostalgische gevoel terug wilt, prima, en richt ergens in je huis een 50-er jaren kamer in met zulke spullen en zwijmelen maar...
Ga echter niet de gebrekkigheid van de technologie van toen propageren als het summum voor nu.
En het is natuurlijk helemaal kolder om een "warm" geluid te associeren met de thermisch verhitte kathode van elektronen buizen. De term "warm" wordt bij gebrek aan een beter woord.nog wel eens gebruikt voor een soort geluid met voldoende laag en geen scherp hoog. Dat heeft niets te maken met iets wat je in graden Celcius kunt meten.

bron: http://www.breem.nl/fldtechniek/pgbuizen.htm

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En al die verhalen over buizenversterkers is er één ding vergeten; Ze zien er wèl prachtig uit :)

Maar dat is natuurlijk mijn mening ;)

Maar goed, veel eerder in het topic schreef ik al dat ik de "cleanheid" van UHC-MOSFET's meer kon waarderen dan het geluid van de buizenversterkers. En de hierboven beschreven eigenschappen zijn daarvan groten deels de reden; Een transistor is een stuk efficienter, en ook een stuk "zuiverder" qua letterlijk natuurkundige geluidsreproductie. En dat is nu eenmaal mijn smaak ...

En dat alles leidt dus tot de volgende conclusie: Iedereen koopt dat apparaat welke het beste bij zijn of haar smaak past (en schijnbaar maakt de werkelijke natuukundige exactheid van de reproductie voor een aantal mensen minder uit :) )

Zo beter deepspace :?

:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar sla je de spijker mee op zijn kop. Ik ben niet tegen buizen, en ook niet tegen halfgeleiders.
En buizenversterkers zien er zonder meer fantasisch uit.( maar als het hierom ging zou er nooit 1 setje van het merk quad zijn verkocht).
Maar ga een gevoel niet tot wetenschap verheffen. Of met stelligheid onzin als feit verkondigen.
Geniet gewoon van de totaalbeleving van de muziek. En dat is inclusief het uitzicht op een stel gloeiende buizen.

Ik heb trouwens ook een merkteken op de stekker van mijn stofzuiger gezet. Zo kan ik waarborgen dat miijn stofzuiger na het inspelen steeds dezelfde klank voortbrengt. Met een speciaal zilveren snoer, merk ik nu ook dat het geluidsbeeld helemaal van de stofzuiger loskomt. En wie me tegenspreekt zal ervan lusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:08:En dat alles leidt dus tot de volgende conclusie: Iedereen koopt dat apparaat welke het beste bij zijn of haar smaak past, en schijnbaar maakt de werkelijke natuukundige exactheid van de reproductie minder uit :)
Laat dan wel alles achter de komma weg, want ook dat is weer smaakgebonden. Ik vind dat bijvoorbeeld wel belangrijk, en mijn ervaring is ook dat dat het lekkerste klinkt.

Ik heb toevallig vorige week zaterdag (onder andere) een aantal buizen amps (en een hybride) mogen beluisteren. Het klonk op zich erg fraai, en ik was echt verbaast hoe hard iets dergelijks nog gaat ondanks het kleiner vermogen. Echter was er wel een hoge mater van kleuring aanwezig. Ik kan best snappen dat mensen dat lekker vinden klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:28:
[...]
Laat dan wel alles achter de komma weg
Zie EDIT

Naja, ik heb ook al meerdere luistersessies achter de rug. Ik blijf fan van Harman/Kardon apparatuur, maar omdat ik sinds dit jaar meer,- en meer AV-functionaliteit wens is mijn oog gevallen op de AVR serie van Denon. In het bijzonder de 4306 of de "kleinere" AVC-A11XVA (de AVC-A1XVA is vééééls de overdreven :P)

Ik verwacht niet dat ik voldoende zal kunnen sparen voor de 11XVA dus ik denk dat het de 4306 zal gaan worden. En die geeft prima geluid, en biedt de AV functionaliteit die ik zoek.

En dat laatste is overigens ook een overweging om geen buizenversterker te nemen, ik heb nog geen enkele buizenversterker gezien met AV functionaliteit. Ze zullen ongetwijfeld bestaal, al dan niet in combinatie met een losse voorversterker, maar dan zit e.a. wss is de prijsklasse "onbereikbaar voor de gewone mens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ik vind persoonlijk, je moet iedereen in ze'n waarde laten ongeacht wat hij koopt of het nou een transistor amp of een buizen amp is het is al duur genoeg allemaal.
als iemand van zijn zuur verdiende centen een mooi hifi set koopt met een paar goede luidspeakers dan is hij daar trots op. En als je dat dan aan je vrienden laat zien en laat horen en je wordt dan afgekraakt, van je had beter dat of je had beter het zo moeten doen dan geeft dat een zuur gevoel.Je hebt het tenslotte voor je zelf gekocht en niet voor een ander,natuurlijk er is altijd baas boven baas.Als jij met je normale inkomen een leuk 2' hands auto'tje kan kopen en de buurman komt de volgende dag met een gloednieuwe mercedes aan rijden met alle toeters en bellen omdat toevallig een betere baan heeft en veel geld en dat hij dat ook nog zo uit zijn achterzak betaald, berijpen jullie wat ik bedoel. :D

Ik heb zelf nu mijn Image 65I gekocht en daar ben ik trots op en als ik dan een kronzilla bij een ander zie staan van € 25.000 nou ja dat moet hij weten, ik ben er tevreden mee net zoals met mijn eigen zelfbouw speakers daar ben ik trots op, en mijn mediavoort sacd player ben ik ook trots op en ik heb een mooi geluid. :9

Wat een ander zegt dat moet een ander weten en of ik nou een kabeltje van € 50 gebruik of eentje van een merk als monster waar ik dan bv € 400 voor moet betalen het maakt allemaal niet uit, het gaat tenslotte waar je je zelf het beste in kan vinden. niet iedereen heeft even veel geld om aan zijn hobby's te voldoen al het goed komt langzaam. ik heb zelf 10 jaar met mijn maranz pm 80 gespeeld tot volle tevredenheid nog nooit stuk geweest ,en nu was het tijd voor een nieuwe uitdaging en die kans heb ik gekregen dankzij de goedkopen en goede spulletjes uit china en ik vind het mooi klinken en dat mag iedereen weten ook. O-) :P :9

ps. ik heb mensen gekend die zo ergens op een show waren geweest en die zo klakkeloos een set voor hun kochten van ettelijke 10.000 ste euro's omdat ze het zo konden betalen zonder er zich van bewust te zijn wat hifi eigenlijk inhoud een ander kon er alleen maar van dromen, dat is het verschil met geld koop je de halve wereld maar of je daar dan zo gelukkig mee bent ja dat laat ik liever in het midden :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Bucanier op 13-10-2006 00:36 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ach, mensen met geld teveel waarderen niet wat ze kopen :P

Trouwens nog mensen in de buurt van Limburg met Chinees spul? Ik ben echt enorm benieuwd hoe het nou daadwerkelijk klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wormaap schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:19:
Trouwens nog mensen in de buurt van Limburg met Chinees spul? Ik ben echt enorm benieuwd hoe het nou daadwerkelijk klinkt :)
CD-speler ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat mijn verhaal was. En wat dat betreft lijkt het mij het beste om evt. een topictitelverandering aan te vragen, omdat het overgrote deel; van dit topic over buizenversterkers gaat. Simpelweg "nieuwe versterker" dekt de lading niet meer.

Wellicht iets in de trant van "[discussie] Nieuwe buizenversterkers" ? Of iets anders ?

Zal ik dan maar een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif doen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Naast buizen gaat het ook over chineese hifi "zooi", dus jou voorstel zou de lading ook niet dekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, het is juist wel interessant om ook over ander chinees spul te spreken, maar laten we chinese kabels dan maar achterwegen laten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

We kunnen altijd twee topics beginnen, eentje voor "China hifi" en een andere voor de buizendiscussie (al denk ik dat die ondertussen al genoeg uitgemelkt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel, maar ik vind dit topic juist zo mooi omdat er al zoveel info in staat... over vanalles, buizen transistoren, cd spelers, iemand die iets wil weten over chinese hi-fi hoeft dit topic alleen maar door te lezen om de benogde kennis te krijgen... We kunnen natuurlijk ook een soort samenvatting maken en dat dan in een topic genaamd "china hifi" stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik zou zeggen, veeg al die discussies van buizen vs torren etc. bij elkaar en maak daar een nieuw topic van en laat de rest lekker staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zeker :) Over een paar weken hoop ik m'n Rega Apollo te hebben, ik ben dan best benieuwd hoe die zich verhoudt t.o.v. jouw Magic Boat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic boat? die zien er best gaaf uit, weet iemand hoe goed die dvd-speler versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nope, ik heb de SACD versie, maar als je ff kijkt in het "Post hier foto's en specs ..." topic, daar is ook iemand met de DVD speler.

Wormaap? Waar zit je precies? Mischien kunnen we een keer wat afspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf zit ik in Geleen, vlak bij Maastricht. Jij zit zo te zien aan de andere kant van ons mooi Limburg :P
Maar lijkt me inderdaad wel leuk om dan's wat af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat een end weg allemaal. Ookal ben ik geinteresseerd, en mag ik misschien ook wel komen, is het vanwege de afstanden al bijna onhaalbaar.

En overigens zou er al eerder een soort van luistertest zijn meen ik mij te herinneren; Een soort van meet met/bij/door deepspace, ooit eens besproken in een topic wat ging over kabels :P . Een dubbel-blinde test oid :+

Maar met dat soort afstanden .... naja, wellicht komt er eens een keer een AVH-meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb thuis niet echt de juiste opstelling voor iets dergelijks helaas. Is nu ook vooral behelpen helaas :( Als ik begin volgend jaar mijn eigen stulpje hebt is dat een ander verhaal :D

Dan heb ik 38 m^2 plek en wil ik best wat mensen uitnodigen.

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 13-10-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:24:
[...]
Precies wat mijn verhaal was. En wat dat betreft lijkt het mij het beste om evt. een topictitelverandering aan te vragen, omdat het overgrote deel; van dit topic over buizenversterkers gaat. Simpelweg "nieuwe versterker" dekt de lading niet meer.

Wellicht iets in de trant van "[discussie] Nieuwe buizenversterkers" ? Of iets anders ?

Zal ik dan maar een [afbeelding] doen ?
Dat heb ik ook al zitten denken. Alleen dat het alleen over buizenversterkers gaat ben ik het absoluut niet eens. Ik heb het topic eigenlijk een beetje gekaapt van Thierrieziezo. Ik heb al direct zowel buizenamps als de Dussuns, G&W en Classic's aangedragen. Er zijndus ook al wat mensen die een Dussun DS99 of G&W 2006 hebben gescoord. Een goede transistorversterker klinkt ook goed en is in het gebruik gewoon praktischer, zeker met AV.
Kabels en netfilters zijn een beetje aan komen waaien vanwege de synchroon lopende inkoopactie van DVD.nl (nu afgerond).

Ik stel voor iets van [china hifi] nieuwe versterker of nieuwe versterker, import uit china?

BTW: ik woon in Ede, da's niet heel centraal in NL. Je bent altijd welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Ben ik helemaal eens met Jeroen (Jeep) :P :9
Ik wacht met spannig af _/-\o_ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt mij ook een goed idee,

Zit elke keer mijn status bij ornec te kijken, ongeduldig.... (accepted)
Hoop dat mijn verwachtingen voor de G&W niet te hoog zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
ik had het precies zo robert elke dag wel 5 keer kijken of de status al veranderd was in een P
zelfs in de nacht keek ik zit namelijk in de mobile Survelance , maar na twee keer bellen met ornec eindelijk een P er in toen moest ik nog 4 dagen wachten op de DHL nota benne het stond in nederland op zaterdag 13.50 het was door de doane heen en toen ging de zending weer pas maadagochtend verder. zit je al twee weken aan het wachten ik dacht dat DHL 24 uur door ging nou blijkbaar niet. Maar ja geduld wordt beloond en het was het wachten waard alleen je moet daar geen feestweek hebben in china want dan stopt de productie ook. of effe zelf heen vliegen dat kan natuurlijk ook. 8)7 _/-\o_ :P :9

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het geruststellende bericht, hij staat nu al sinds dinsdag op accepted, maar misschien lopen ze nog steeds een beetje achter ivm. de feestweek... de week van 23 okt. heb ik vakantie, hoop dat die dan binnen is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
afgelopen dinsdag mmm ik denk zo maar dat je ham dan pas volgende week vrijdag binnen hebt in het ergste geval die week er op. ze praten erover of binnen 72 uur of drie weken bij in out of stock .
de eerste keer dat ik die Yarland bestelde dat was ook dinsdag avond had ik diezelfde week op vrijdagavond om 18.49 de p van processing en die wwek daarop op dinsdag had ik hem binnen.
je krijgt dan ook een tracknummer van dhl je kunt hem dan volgen vanaf de volgende dag als de processing ingaat. je moet ongeveer op 25 tot 100 euro rekenen voor de doane inklaringskosten en BTWWWWWWWW. :+ :+

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
Vandaag mn Marantz SR2400 en DV2400 gehaald :D
Niks buizen, gewoon kleine transistortjes.

Mooie set zeg. En voor het vervangen van mn HK3550 moet ik zeggen dat ik er in geluid zelfs niet op achteruit ben gegaan.

En om dan maar 400 euro te betalen is in mijn ogen een koopje

[ Voor 8% gewijzigd door basset op 13-10-2006 20:24 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:12:
bedankt voor het geruststellende bericht, hij staat nu al sinds dinsdag op accepted, maar misschien lopen ze nog steeds een beetje achter ivm. de feestweek... de week van 23 okt. heb ik vakantie, hoop dat die dan binnen is :S
hier een leuk linkje voor je robert http://www.gwtsinghua.com/ShowArticle.asp?ArticleID=210

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:04:
[...]

Ik stel voor iets van [china hifi] nieuwe versterker of nieuwe versterker, import uit china?
Onderhand gaat het daar wel veel over, maar de eerste stapel posts niet. Dus dan opent iemand zo'n topic en het blijkt op het eerste gezicht niks met het spul uit China te maken te hebben. Misschien is het een beter idee gewoon een fijn nieuw topic te openen over het leuke spul uit China? Dan is het ook geen allegaartjes-topic meer :)

Toevoeging: nadat iemand een topicstart met wat relevante info, plaatjes en wetenswaardigheden over Hi-Fi en China heeft gemaakt zou ik nog het een en ander aan posts kunnen moven natuurlijk. Zeg het maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Abbadon op 13-10-2006 20:39 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
Knowloon hifi uit Hongkong :9 daar komt het allemaal weg knowloon is namelijk de wijk in hongkong is net zo groot als de provincie Utrecht en daar staat een universyti waar ze dat spul in elkaar zetten

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn universiteiten in China hifi-fabrieken? Dat klinkt niet erg logisch. Ik denk dat ze daar hun jeugd liever iets laten leren dan dat ze ze de hele dag printplaten laten solderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de link, ga bijna kwijlen :9~

Die douane kosten had ik al rekening mee gehouden , ik heb voor tnt ipv. dhl gekozen , weet niet of dat uitmaakt qua snelheid, maar het scheelde me 18 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
;) Nou heeft iemand al een naam voor een nieuw topic ? 8)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:40:
Die douane kosten had ik al rekening mee gehouden , ik heb voor tnt ipv. dhl gekozen , weet niet of dat uitmaakt qua snelheid, maar het scheelde me 18 euro :P
Nou ik heb niets meer gehoord van Ornec over TNT of DHL. Ga uit van een week of 4 dan zit ik altijd goed. Gezien mijn nieuwe boxen eind november gereed moeten zijn, is dit allemaal acceptable.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk wel interesse in de Dussun V6i, maar als ik zo kijk, zie ik geen aansluiting voor een subwoofer... toch?

Wil misschien in de nabije toekomst wat meer laag introduceren in mijn stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bucanier schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:00:
;) Nou heeft iemand al een naam voor een nieuw topic ? 8)
China Hifi V.S Westerse Hifi?

Ik luister nu naar Dream Theater - Metropolis op mijn ''Oh-zo-foute'' Marantz SR6400 en Parasound HCA-1000. Klinkt toch erg lekker 8) Ik denk dat je zo'n G&W of Yarland amp toch wel heel erg op z'n staart moet trappen om net zo strak en hard te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Barry|IA schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:33:
China Hifi V.S Westerse Hifi?

Ik luister nu naar Dream Theater - Metropolis op mijn ''Oh-zo-foute'' Marantz SR6400 en Parasound HCA-1000. Klinkt toch erg lekker 8) Ik denk dat je zo'n G&W of Yarland amp toch wel heel erg op z'n staart moet trappen om net zo strak en hard te spelen.
En dit is gebaseerd op? Zelf luisteren of op prijs of op uiterlijk? Als het die laatste 2 is, maak je je dan niet net zo schuldig aan psychoacoustiek als jij mensen met hun kabels verwijt. Als ik naar de spec's kijk zit er namelijk tussen een G&W en jou Marantz weinig verschil, afgezien dat de ene een pure stereoversterker is en de ander een sourround versterker.

Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben. Ik heb de G&W gekocht en ga hem afzetten tegenover mijn Onkyo Intergra. En die heb ik nog niet zolang geleden tegenover een Marantz gehad (stereo bak pm700 :?) en vond de Onkyo net iets mooier klinken (echter klankbeeld gewend). De G&W is een gok, wellicht is het niets, wellicht wel. Maar dat kan ik alleen beoordelen als ik luister, niet zo.

En westers versus china... Mmmme.. waar je dan Yamaha, Onkyo, Denon neer??? Om maar te zwijgen over alle versterkers die er gemaakt worden van andere merken?

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 14-10-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Cyberpope schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:00:
[...]

En dit is gebaseerd op? Zelf luisteren of op prijs of op uiterlijk? Als het die laatste 2 is, maak je je dan niet net zo schuldig aan psychoacoustiek als jij mensen met hun kabels verwijt. Als ik naar de spec's kijk zit er namelijk tussen een G&W en jou Marantz weinig verschil, afgezien dat de ene een pure stereoversterker is en de ander een sourround versterker.
Gebaseerd op niks, ik zei ''ik denk...''. De Marantz telt trouwens alleen mee als voorversterker, de Parasound staat er namelijk achter voor de versterking. Met z'n 750VA ringkern en 45A current per kanaal, denk ik gewoon dat 'ie speakers een stuk realistischer kan aansturen. Mijn speakers hebben een efficientie van 84dB, dus dan heb je zoiets wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Cyberpope schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:00:
En westers versus china... Mmmme.. waar je dan Yamaha, Onkyo, Denon neer??? Om maar te zwijgen over alle versterkers die er gemaakt worden van andere merken?
Het gaat er niet om WAAR het gemaakt is, maar waar het verkocht wordt. Uiteindelijk komt bijna alles uit China, dus dan zouden we nooit kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:46:
[...]

Nou ik heb niets meer gehoord van Ornec over TNT of DHL. Ga uit van een week of 4 dan zit ik altijd goed. Gezien mijn nieuwe boxen eind november gereed moeten zijn, is dit allemaal acceptable.
Vier weken ! pfff, hoop dat het sneller gaat , Ik denk dat ornec (knoxxed) niet zoveel personeel heeft om goedkoper te kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:02:
Ik heb eigenlijk wel interesse in de Dussun V6i, maar als ik zo kijk, zie ik geen aansluiting voor een subwoofer... toch?

Wil misschien in de nabije toekomst wat meer laag introduceren in mijn stereo.
Net even gekeken op internet, en bij de specs staat dat die gewoon een pre-out en een line out heeft, dus je moet er wel een subwoofer aan kunnen hangen...

Heb hem gehoord, heel stevig groot geluid :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 18:09 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.