Sinds een maandje of zoiets heb ik deze telefoon. Na een paar jaar mobielloos te zijn(daarvoor een Nokia 3310) had ik besloten voor deze mobiel te gaan. Hij zag er goed uit, en de functies die ik zou gebruiken zaten erop (camera, en normale functies).
Pluspunten/Voordelen:
- Hij ziet er goed uit, vooral met de rode standaard achtergronden(glas roze/rode roos) samen met een rood oplichtend touchpad. Ik ben niet van het hippe gedoe(bah, geen ipod voor mij), maar dit is gewoon een mooie mobiel
- Er zit een Sudoku spelletje op
Minpunten/Nadelen:
- Het grootste nadeel meteen: de trilfunctie werkt niet goed. Ik heb de telefoon nog nooit voelen trillen, met strakke of wijde broek, dat maakt niet uit. Het enige wat je van het trillen merkt, is het geluid wat hij maakt, maar voelen: ho maar! En aangezien ik vaak oordoppen in hebt, mis ik oproepen vaak.
- De geluidskwaliteit is erg brak. Ik was sowieso niet van plan om de telefoon als mp3speler te gebruiken, omdat de telefoon met mijn eisen aan geluidskwaliteit, en bediening daarvoor waarschijnlijk pas over 6 jaar op de markt komt, had ik het ook niet verwacht. Maar als ik het geluidskwaliteit op speaker vergelijk met andere telefoons komt hij daar echt als laatste uit de test.
- Het scherm is redelijk gevoelig voor krassen. Ik doe hem zeker niet bij sleutels in een zak, maar icm een mp3speler in een broekzak(geen scherpe randen) komen er toch redelijk veel krassen op, welke wel minder te zien zijn als het scherm opgelicht is.
- Het touchpad is even wennen, en niet geschikt voor mensen die heel snel en effectief met een telefoon willen werken. Het ziet er goed uit, het werkt niet onhandig, maar zeker niet meer dan dat. Je moet dus altijd kijken wat je doet, en kan niet op de tast werken. Opzich is het ook redelijk onergonomisch, aangezien je je vinger niet op een toets kan laten rusten als je ergens op moet wachten.
- De foto's hebben op de grootste resolutie(1280x960) geen mogelijkheid tot zoomen, op kleinere resoluties is dit wel het geval. Het maken van een foto duurt toch redelijk lang, het is toch wel iets van "even wachten jongens, hij is nog niet klaar". Om vanuit standby een foto te kunnen maken ben je toch 15/20 seconden bezig. Als je eenmaal in het fotomenu bent en alle instellingen goed hebt staan duurt het maar iets van 7 seconden.
Andere opmerkingen:
- Vingerafdrukken: het valt wel mee, de krassen zijn erger. Als het scherm opgelicht is, zie je er ook niets van. Volgens mij heb je niet meer last van vinger afdrukken als met andere telefoons met slider.
- De rekenmachine ziet er heel cool/futuristisch uit.
- Er zijn 6 alarmen in te stellen, bv elke dag, elke werkdag of eenmalig. Maar de instellingen daarvoor vervallen als je dat alarm even uitzet.
- KPN is klote. Een machtig maar inefficient bedrijf waar de klanten de dupe van zijn, zelfs als ze hun fouten zelf erkennen.
- De kwaliteit van de fotos is opzich niet erg brak. Voor zo'n klein dingetje vindt ik de fotos iig redelijk goed.
Zelf ben ik totaal niet iemand die een telefoon nodig heeft, maar met DigId, en betalen via internet(Postbank) wordt het steeds meer opgedrongen. Een logisch gevolg opzich.
Nu betaal ik 15 euro per maand voor een KPN 20 abbo(5 euro korting per maand). Uiteindelijk ben ik niet meer tevreden of ontevreden met een of deze mobiel. Het geld is het net wel/niet waard. (en nu heb ik het dus ook over het hebben van een mobiel opzich, niet deze speciale)
Maar uiteindelijk dus aardig wat minpuntjes
Dit is dus mijn 2e telefoon sinds mn 3310(2002 oid), veel vergelijkingen kan ik dus niet maken)
Verder is het een mooie mobiel, en KPN is klote.
[
Voor 22% gewijzigd door
Pantalaimon|A op 24-03-2007 03:12
]