Jejking schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:41:
Ja éindelijk weer ontopic. Blij dat er ten minste een paar mensen zijn die het goede voorbeeld geven
@ Pilske: ik denk dat er bij nVidia op het moment hárd gewerkt wordt om de fouten uit de oude revisie weg te knutselen, en ik denk ook wel dat de oplossing al op deze planeet is gezet. De vraag is natuurlijk: wanneer ligt die oplossing in de winkels? Ik zou zeggen ongeveer 6 tot 8 weken na nu, gevoelsmatig, omdat die nieuwe revisie pas net onder de waferstempels ligt en de winkels eerst hun oude voorraad kwijt moeten. Iemand anders meer details?
Wat je nu zegt klopt voor geen meter! Dit heeft dus echt nul komma nul met waferstempels te maken. Ze gaan heus die core niet opnieuw modifceren/aanpassen/ontwerpen en bakken hoor
De artifacts en gerelateerde problemen die men heeft, is nagenoeg overal terug te herleiden tot fouten mbt het geheugen. Welke oozaak dat heeft is natuurlijk nog steeds gisssen, verkeerd PCB, te warme componenten, wie zal het zeggen.
(Ik zet zowiezo m'n vraagtekens bij de speeds van het geheugen. Op de GT kaartjes wordt 1.4ns Samsung gebruikt. Officieel is dat geheugen dat op 700DDR draait en volgens specs hoort daar een default vdimm van 1.8v-1.9v bij. Dus vanuit de fabriek wordt dit ram al geoverklokt qua speeds en voltage.) Dat wordt toch behoorlijk opgevoerd als je dat op 900 DDR laat draaien
Het is wel duidelijk dat het met het PCB onwerp te maken heeft en niet met de core zelf.
Verklaard ook waarom sommige kaarten van bepaalde fabrikanten wel problemen hebben en andere niet. nVidia heeft al duidelijk aangeven dat ze echt niet iets aan het ontwerp gaan veranderen en legt de oplossing (en verantwoording) bij de kaarten bakkers neer die van de specs zijn afgeweken.
M'n eigen kaartje is inmiddels al RMA gegaan. Maar absoluuut niet omdat de core rot is, daarmee deed ik 690MHz artifact vrij, het geheugen draaide dan wel op 1400MHz, op 1500MHz voor het geheugen en de de core op 520MHz had ik toch weer artifacts. Dus dat is echt een geheugen probleem. Op andere fora ook al dezelfde verschijnselen, de core gaat retehard maar het ram is brak.
Als ik nu persé een nieuwe kaart zou gaan kopen zou ik wellicht eVGA nemen, die hebben in elk geval al iets veranderd aan het PCB (en hebben een goede RMA afhandeling itt XFX)
De extra weerstandjes die erop zijn gesoldeerd bij de regeling van het voltage voor de core is waarschijnlijk gewoon een vmod vanuit de fabriek, want deze kaarten schijnen nu standaard met het nieuwe bios op 1.45v ipv 1.25v te lopen.
Maar ja, of dat iest aan de geheugen problemen afdoet vraag ik me af. Da's gewoon nog even wachten tot de gebruikerservaringen van die reeks kaarten wat meer te vinden is op inet.
[Voor 10% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-06-2006 10:05]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover