Heb 15 februari een EVGA 7800 GT CO (470/1100) gekocht bij Azerty voor €339
Na hem 1 avond gebruikt te hebben deed die het totaal niet meer (niks leesbaars meer iig) > RMA (DOA); azerty betaald verzendkosten (EVGA Europe bestond toen nog maar half ofzo). Had die kaart gekozen omdat hij een GTX koeler had (dus stiller en koeler) en vanwege de fikse stockclocks.
De nieuwe 7800 GT CO had een verrotte fan-control (die 15 minuten dus). Dit was normaal volgens Azerty en EVGA, dus daar kon ik niks aan doen. Had wel binnen garantie een Zalman erop kunnen zetten, maar geen zin in geklieder aangezien ik step-up in het oog kreeg (sinds begin maart ook in EU).
De 7900 GTX stond heel lang backordered, maar geen probleem, want ik had 90 dagen. Je moet binnen 90 dagen in de rij gaan staan. Na die 90 dagen kun je geen step-up meer aanvragen. Maar je kunt wel een paperlaunched product orderen in die 90 dagen. (Die bijvoorbeeld nog 2 maanden op zich laten tot echte beschikbaarheid.)
Vervelende was de prijzen in Europa: eerst €679 voor de GTX, later € 599 en 2 dagen voor het eind van mijn 90 dagen nog €549. Ik heb veel met ze gemailed over die prijzen en kreeg ook netjes antwoord (van die europese manager op het end niet meer

, maar wel van Joe Darwin (US marketing manager EVGA)).
Moch hem uiteindelijk opsturen en had met een week m'n 7900 GTX (woensdag voor hemelvaart opgestuurd, zij maandagochtend kaart ontvangen, tussen de middag het geld en 's middags mijn nieuwe kaart opgestuurd)

(geen "2-3 bussinessdays" dus)
Nu heb ik net RMA aangevraagd. Weet je wat erbij stond:
Part Number: 512-P2-E570-AX
Card Description: e-GeForce 7900 GTX EGS
Serial Number: ************** (niet voor jullie

)
Place of Purchase: EVGA Europe
Date of Purchase: 5/16/2006
Iets naar onderen:
Request for:
Replacement
Refund (Only available for products purchased from EVGA directly and within 30 days of purchase)
Leuk zo

. Ik ga eens kijken of ik een refuns van € 549 kan krijgen. Dan kan ik bij Azerty mooi een nieuwe halen en heb ik daar wat euro's aan verdiend en heb ik weer een kaart die ik weer kan step-uppen.

(Als de 8 serie dan binnen die 90 dagen komt.)
Heatsinkjes op de achterkant? Mwah, vind het vreemd dat hij nu pas problemen geeft, en de eerste 5 dagen niet. Verders heb ik geen heatsinkjes in huis en gaan ze hem bij EVGA ook niet testen met heatsinkjes erop. Ik wil gewoon die € 549 hebben

.
[Voor 7% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 10-06-2006 18:26]