Toon posts:

[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.019 views sinds 30-01-2008

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018
Pilske schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:27:
[...]

Atitool geeft bij mij juist iedere seconde 'n artifact terwijl ik helemaal geen artifacts krijg in game oid .. :P gewoon atitool deinstalleren en met rivatuner overclocken .. werkte bij mij 'n stuk beter ..

maar wel zonde van je kaart joh :( .. ('t ziet er in mijn ogen uit als 'n brakke GTX klaar voor RMA ..)
Heb hem net nog even getest bij een vriend met wat betere voeding. Nou, dat ding is dus echt gaar. Met m'n TFT werd het al telkens zwart, maar een CRT flipt helemaal, meteen stand-by "KLIK", 1 1seconde beeld, "KLIK", geen beeld etc.

Ja, wel jammer. Half februari al een verotte 7800 GT CO gehad. Nieuwe kaart had verklote fan-control (15 minuten nodig om af te remmen na laden Windows). Die heb ik ingeruild met EVGA step-up. Nu een weekje mijn 7900 GTX en dan dit weer. Naja, ze zijn wel snel bij EVGA. Durf te wedden dat als ik hem maandag opstuur ik de maandag erna een nieuwe heb :>

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 19:49
Anoniem: 165478 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:00:
@ Pilske,
De snelheden die jij haalt met je 7900 zijn niet uitzonderlijk hoog. (dat kan hoger :) maar kijk uit!!)
lol was ook maar 'n loze kreet hoor :D en ik weet ook dat m'n 7900 nog 'n heel eind verder kan (mem op 1900 al gehaald met gemak). Ik moet alleen 'n Volt mod voor de GPU uitvoeren daar zit het probleem atm namelijk. Oh ja en ik weet dat ik uit moet kijken met OCen 8)7

Maar 'n stukje over die Sparkles zou wel fijn zijn, nou ben ik ook wel benieuwd. Ook omdat ik over 'n aantal weken/maanden toch van deze verrotte 7900GT af wil, want dit is toch echt niet prettig :/

@jcvjcvjcvjcv:
Zo'n problemen had ik ook deed er ook 'n half uur over om terug te klokken, maar nu ik die chippies aan de achterkant van m'n kaart koel met 'n heatsink zijn die problemen verleden tijd.
Waar koop jij BTW 'n eVGA kaart ? in 'n amerikaanse webshop ? ik zit namelijk ook wel een beetje te kijken om 'n eVGA aan te schaffen juist omdat ze zo'n goeie RMA afhandeling hebben (van horen zeggen..)

[Voor 25% gewijzigd door Pilske op 10-06-2006 18:11]

• jcvjcvjcvjcv
Heb 15 februari een EVGA 7800 GT CO (470/1100) gekocht bij Azerty voor €339
Na hem 1 avond gebruikt te hebben deed die het totaal niet meer (niks leesbaars meer iig) > RMA (DOA); azerty betaald verzendkosten (EVGA Europe bestond toen nog maar half ofzo). Had die kaart gekozen omdat hij een GTX koeler had (dus stiller en koeler) en vanwege de fikse stockclocks.
De nieuwe 7800 GT CO had een verrotte fan-control (die 15 minuten dus). Dit was normaal volgens Azerty en EVGA, dus daar kon ik niks aan doen. Had wel binnen garantie een Zalman erop kunnen zetten, maar geen zin in geklieder aangezien ik step-up in het oog kreeg (sinds begin maart ook in EU).
De 7900 GTX stond heel lang backordered, maar geen probleem, want ik had 90 dagen. Je moet binnen 90 dagen in de rij gaan staan. Na die 90 dagen kun je geen step-up meer aanvragen. Maar je kunt wel een paperlaunched product orderen in die 90 dagen. (Die bijvoorbeeld nog 2 maanden op zich laten tot echte beschikbaarheid.)

Vervelende was de prijzen in Europa: eerst €679 voor de GTX, later € 599 en 2 dagen voor het eind van mijn 90 dagen nog €549. Ik heb veel met ze gemailed over die prijzen en kreeg ook netjes antwoord (van die europese manager op het end niet meer :( , maar wel van Joe Darwin (US marketing manager EVGA)).

Moch hem uiteindelijk opsturen en had met een week m'n 7900 GTX (woensdag voor hemelvaart opgestuurd, zij maandagochtend kaart ontvangen, tussen de middag het geld en 's middags mijn nieuwe kaart opgestuurd) >:) (geen "2-3 bussinessdays" dus) :P

Nu heb ik net RMA aangevraagd. Weet je wat erbij stond:

Part Number: 512-P2-E570-AX
Card Description: e-GeForce 7900 GTX EGS
Serial Number: ************** (niet voor jullie :Y) )
Place of Purchase: EVGA Europe
Date of Purchase: 5/16/2006

Iets naar onderen:

Request for:
Replacement
Refund (Only available for products purchased from EVGA directly and within 30 days of purchase)

Leuk zo :) . Ik ga eens kijken of ik een refuns van € 549 kan krijgen. Dan kan ik bij Azerty mooi een nieuwe halen en heb ik daar wat euro's aan verdiend en heb ik weer een kaart die ik weer kan step-uppen. :*) (Als de 8 serie dan binnen die 90 dagen komt.)

Heatsinkjes op de achterkant? Mwah, vind het vreemd dat hij nu pas problemen geeft, en de eerste 5 dagen niet. Verders heb ik geen heatsinkjes in huis en gaan ze hem bij EVGA ook niet testen met heatsinkjes erop. Ik wil gewoon die € 549 hebben :) .

[Voor 7% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 10-06-2006 18:26]

Anoniem: 165478

Hej Pilske ik had al begrepen dat je weet hoe het werkt het OC'en, als je als loodgieter zijnde een WC kan opbouwen dan zit dat wel goed. Overclocken is ook niet zeer moeilijk, maar voltmodden ga ik (nog) niet aan beginnen, dat vind ik nog te leip, loodgieter ok, maar electro technicus ben ik niet :(

PS: die gevens die ik gaf OC'en tot 510 Mhz zijn van een 7800GS, en niet van de 7900.

Ja die gegevens van Sparkle zijn echt wel cool, zeker als je kijkt tussen die grote jongens.
Daarnaast is Sparkle eigenlijk alleen goed (en tegen een goede prijs) te verkijgen bij dollarshop.

Die shop is volgens mij gewoon Sparkle Europa (zie dankwoord review 7950GX2). Dus als je een probleem hebt zul je niet van het kassie naar de muur worden gestuurd (zie ook hun shopservey).

Ik zal zeker het blad kopen en de resultaten plaatsen. maar mischien kun je ook gewoon naar de winkel (of zeer uitgebreidt tankstation) het is het nr. met een mega grote voeding test. (ik kan namelijk wel een scan maken maar niet uploaden hier)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 165478 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:25:
Hej Pilske ik had al begrepen dat je weet hoe het werkt het OC'en, als je als loodgieter zijnde een WC kan opbouwen dan zit dat wel goed. Overclocken is ook niet zeer moeilijk, maar voltmodden ga ik (nog) niet aan beginnen, dat vind ik nog te leip, loodgieter ok, maar electro technicus ben ik niet :(
mmhh .. Electro technicus moet ik binnenkort maar es worden (A) :P (klinkt echt alsof het niks is), maar ik moet eerst 'n nieuwe kaart op het oog krijgen, en dan zit ik te denken of ik niet beter gewoon 'n 7600GT (misschien SLI) setup kan doen .. kan ik ff door en dat kaartje is niet al te duur (I)..
Maar als ik eenmaal 'n nieuw kaartje op het oog heb kan ik m'n 7900GT voltmodden en just incase dat het fout loopt kan k dan die andere nemen .. :P mmhh of ik neem 'n 7800GTX nemen, kan ik m'n WC block nog steeds gebruiken, en wat ik begrijp zijn de 7800GTX nog behoorlijke beesten :D

edit: Ok ik ben erover uit .. zodra ik deze kaart heb gevoltmod (en het mislukt 'n keer ofzo of de kaart begeeft het) ga ik over op 'n eVGA 7900 kaart .. het lijken me echt stoere kaarten :D zit alleen nog te kijken tussen de GT of GTX versie :D.. en d'r is dan vast wel iemand te vinden die 'n WC blok wil voor z'n 7900GT of 7800GTX (handig zo'n reference design kaarten die voor 'n boel kaarten worden gebruikt ..).

Sparkle behoort echter ook nog tot de mogelijkheden, is dit eigenlijk 'n amerikaans merk (net als eVGA ..), dan is dezelfde houding te vinden tegenover RMA en bugs oplossen e.d. :) gotta love america :P (ook al snap ik XFX dan niet, die komen toch ook uit amerika .. :/)

[Voor 28% gewijzigd door Pilske op 11-06-2006 14:31]

Hej, pilske,

Ja EVGA heeft het goed voor elkaar met de RMA.
Zoals ik zie bij de shopserveys van Dollarshop zit dit ook wel goed. Volgens mij zijn ze gewoon Sparkle europa. Dus daar heb je lijkt mij ook goeie service.

Sparkle is btw, taiwanees

http://www.sparkle.com.tw/

tja XFX, die hebben gewoon hun naam gemarket, maar die hebben volgens mij nu veel problemen met OC series, net als BFG ;(

In de benchmark Dbase staan resultaten van een 7600GT Sparkle SLI mischien leuk voor jou
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/936

• jcvjcvjcvjcv
Beetje lame ook dat er op het forum van XFX een dikke censuur was. En nu hebben ze geen forum meer. Op het forum van EVGA is er zo te zien geen censuur :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 21:57
Het topic is een beetje lang, dus ik vraag het zo maar, wat is op het moment de beste Geforce 7 kaart in de budget tot de iets duurdere klasse klasse (laten we zeggen van 280 tot 300 euro ofzo, of goedkoper)? Misschien dat de 7900GT wat is, of is 2x7600GS beter? Qua prijs maakt he tniet zo veel uit, 2x7600GS is goedkoper... Maar ja dan zul je zien dat ik ook weer een andere voeding nodig heb...

[Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 14-06-2006 10:18]

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 23-03 15:32
jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:16:
Beetje lame ook dat er op het forum van XFX een dikke censuur was. En nu hebben ze geen forum meer. Op het forum van EVGA is er zo te zien geen censuur :)
Dat kan je wel zeggen ja. Wat ik begrijp van het topic op Xtreme, zijn er door de kaartebakkers in kwestie goedkope componenten gebruikt voor de stroomvoorzieningen (MosFets en voltage regulators)
Mijn kaart is inmiddels ook RMA gegaan naar de webshop waar ik hem gekocht heb.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

@exodus,

Op dit moment denk ik zelf dat de Sparkle het beste is, (heb er zelf een maar dat laat mij niet beinvloeden). De 7900GT staat in de hardware.info alzijnde het best overclockbaar.

Daarnaast waren er veel discusies gaande over problemem met de 7900GT, ik heb mijn leverancier gebeld en deze had weinig problemen gehad.

Jammer dat eigenlijk niemand zijn mening deelt over Sparkle in de product servey.

• eX0duS
Ik heb de Sparkle besteld, is ook de goedkoopste volgens mij, toch nog een hoop geld helaas...

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2020

ride277

Cooled by Noctua

Ik heb net een Asus EN7900GT TOP/2DHT/256M besteld. Kan iemand hier misschien (uit eigen ervaring) wat meer over zeggen? Thanx!

| system specs |

Anoniem: 119773

ff een vraagje,
Ik heb een asus 7800gt 256mb en nu wil ik er een 2e bij zetten dus in sli configuratie maar het lijkt erop dat de asus 7800 gt (256mb) nauwelijks verkrijgbaar nog is.
Toen de 7900 gt serie gelanceerd werd toen dacht ik :mooi als de prijs zakt van 7800 gt koop ik mooi een 2e 7800gt voor sli.
Moet de 2e kaart persé ook een asus zijn?
of kan het ook volstaan met een ander merk als de chip maar hetzelfde is? Wel flauw van de fabrikanten als blijkt dat de 7800 inderdaad niet meer verkrijgbaar is .
Ik ga nu toch geen 7900gt(x) aanschaffen want mijn 7800 gt is net een jaar oud dus als ik een nieuwe koop dan voor sli en niet 7900 gt 256 single config dat is de moeite niet.....
Ze bedenken altijd wel weer iets om je het geld uit de zak te kloppen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als de mem/kloksnelheid hetzelfde is zou het moeten lukken...

• jcvjcvjcvjcv
Anoniem: 165478 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:12:
@exodus,

Op dit moment denk ik zelf dat de Sparkle het beste is, (heb er zelf een maar dat laat mij niet beinvloeden). De 7900GT staat in de hardware.info alzijnde het best overclockbaar.

Daarnaast waren er veel discusies gaande over problemem met de 7900GT, ik heb mijn leverancier gebeld en deze had weinig problemen gehad.

Jammer dat eigenlijk niemand zijn mening deelt over Sparkle in de product servey.
Ik zou dus niet alleen op een oordeel van HWI afgaan..... >:)

• eX0duS
Hij draait nu 550/800, weet niet of dat goed is, denk dat ie nog wel hoger kan...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Anoniem: 119773 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:35:
ff een vraagje,
Ik heb een asus 7800gt 256mb en nu wil ik er een 2e bij zetten dus in sli configuratie maar het lijkt erop dat de asus 7800 gt (256mb) nauwelijks verkrijgbaar nog is.
Toen de 7900 gt serie gelanceerd werd toen dacht ik :mooi als de prijs zakt van 7800 gt koop ik mooi een 2e 7800gt voor sli.
Moet de 2e kaart persé ook een asus zijn?
of kan het ook volstaan met een ander merk als de chip maar hetzelfde is? Wel flauw van de fabrikanten als blijkt dat de 7800 inderdaad niet meer verkrijgbaar is .
Ik ga nu toch geen 7900gt(x) aanschaffen want mijn 7800 gt is net een jaar oud dus als ik een nieuwe koop dan voor sli en niet 7900 gt 256 single config dat is de moeite niet.....
Ze bedenken altijd wel weer iets om je het geld uit de zak te kloppen.
Chip moet hetzelfde zijn, dus een 7800GT + een andere 7800GT kán. Mixes maken kan niét, dus je kan geen 7800GT aan een 7800GTX koppelen, of aan een 7900xxx...

Voor de rest, zolang je maar een driver gebruikt van boven de 80.xx, dan kan je álle merken aan elkaar koppelen. Dan kan je die Asus mixen met wat je maar wilt, Leadtek ofzo. Clockspeeds verschillen? Maakt niet uit, dan klokt de ene kaart zichzelf terug :)

MIsschien gaat moi dit maar es in de SP zetten ;)

Anoniem: 119773

Jejking schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Chip moet hetzelfde zijn, dus een 7800GT + een andere 7800GT kán. Mixes maken kan niét, dus je kan geen 7800GT aan een 7800GTX koppelen, of aan een 7900xxx...

Voor de rest, zolang je maar een driver gebruikt van boven de 80.xx, dan kan je álle merken aan elkaar koppelen. Dan kan je die Asus mixen met wat je maar wilt, Leadtek ofzo. Clockspeeds verschillen? Maakt niet uit, dan klokt de ene kaart zichzelf terug :)

MIsschien gaat moi dit maar es in de SP zetten ;)
Thanx ik weet genoeg!

• eX0duS
Ik heb op mijn Sparkle 7900GT de nvsilencer 5 geplaatst (zat eerst op mijn 6800XT), deze past wel, helaas steekt zeg maar de warme lucht afvoer uit de kast, ik heb zo'n tussenstukje weg moeten buigen, anders paste het wel niet.
Dus voor diegene die een nvsilencer willen plaatsen, hij past niet helemaal zoals het hoort.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

* RoadKill21 is nu ook de trotse eigenaar van een Gainward 7800GS+
Zal vanavond eens even benchen, kijken wat dit speeltje kan :+
Verbaast me wel, dat die stock koeler, de kaart zo koel houd, 40c idle, waar mijn Leadtek 6800le met zalman vf700alcu 56c idle was.

6600 punten met 3dmark05 (1900mhz proc..)
Toch een aardige stop omhoog van mijn 6800(le), echt lekker om alles zo soepel te hebben draaien en ook hoge kwaliteit in te kunnen stellen.

Zielig he zo, Xander :P

Het hele systeem kan hoger, moet alleen mezelf ertoe zetten om pinmod te doen, de proc kan op lucht 2500mhz, dus daar ligt het niet aan :( Dat of sneller geheugen kopen en FSB omhoog gooien, maarja, dat kost weer geld.. ;(

[Voor 51% gewijzigd door RoadKill21 op 15-06-2006 21:16. Reden: 3dmark05]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

RoadKill21 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:53:
* RoadKill21 is nu ook de trotse eigenaar van een Gainward 7800GS+
6600 punten met 3dmark05 (1900mhz proc..)
Dat kan zoooveel hoger })

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 21:32
Ik moet even mijn gal spugen op 4launch.
Ik heb nu een maand mijn 7900GT en zoals ik enkele pagina's terug al meldde, heb ik rma aangevraagd.
Dus ik die gasten gemaild dat hij heel vaak en veel artifacts vertoond en blabla. Ook vroeg ik vorige week of ik niet ff langs kon komen afgelopen maandag (was toen in de buurt van eindhoven namelijk) zodat ze de kaart meteen konden testen en dat ik dan een nieuwe zou mee kunnen nemen. Dit ging helaas niet zeiden ze. Ik moest de kaart maar gewoon opsturen en 4 tot 6 weken wachten op uitsluitsel.

Ik: Heel leuk en aardig maar ik moet ook gewoon nog dingen voor school en werk doen op mijn pc en ik heb niet een vervangende videokaart liggen. Bovendien heb ik de kaart zelf nog geen eens 4-6 weken in mijn bezit! En ik ben vast niet de enige met dit probleem bij jullie (4launch).

Zij: Dit is de normale gang van zaken, op dit moment wordt er een oplossing gezocht voor de 7900 case.

Ik: Hoe lang gaat dat dan duren voordat jullie een oplossing hebben?

Zij: Het is zo dat een garantieafhandeling 4 tot 6 weken duurt. Dit is gewoonlijk bij ons. Wat ik u adviseer is om alvast het product ter RMA aan te bieden.

Ik: Ja dat is leuk en aardig maar dan heb ik geen videokaart en zoals al eerder vermeld kan ik mijn pc de komende weken nog niet missen. Dus is dit geen passende oplossing!

Zij: Zoals ik al zei is het zo dat een garantieafhandeling 4 tot 6 weken gaat duren. Wij verwachten dat de dagwaarde van de videokaart gecrediteerd zal gaan worden. Hierdoor is het mogelijk dat u alvast een nieuwe bestelling plaatst en uiteraard betaald en dat u na de garantieafhandeling de dagwaarde van de videokaart gecrediteerd zult krijgen.

Dus ik heb net maar het volgende teruggemaild:
Ik ben een student dus jullie kunnen niet verwachten dat ik even een nieuwe videokaart ga kopen terwijl ik er potverdorie net één heb gekocht. Kan ik mijn videokaart niet gewoon terugsturen en mijn geld binnen 5 werkdagen teruggestort krijgen? Ik vind dat jullie dit probleem schandelijk oplossen en als het zo door blijft gaan dan ga ik echt nooit meer iets bij jullie kopen. Dus ik hoop dat ik deze keer wel een positief bericht terugkrijg!

Ik wil wel eens weten wat jullie hiervan vinden. Is het normaal dat ik hier eigenlijk een 4 tot 6 weken op zou moeten wachten? Ik heb die kaart net!
Ik weet wel dat ik NOOIT meer iets bij hun ga kopen.

• Pilske
Gurneyhck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:31:
offtopic:
Dat heb ik me dus ook voorgenomen in de zomer 2 jaar geleden toen ik voor het eerst waterkoeling had gekocht, ze hebben me echt totaal geen hulp geboden of 'n vriendelijk gebaar gemaakt.
Wat was het geval, ik had 'n koolance extern systeem 'n CPU koelblok en 'n NB koelblok besteld. Na 2/3 dagen kreeg ik het dan eindelijk thuis bezorgd en ik denk dat iedereen dat gevoel wel kent als je net aan iets nieuws begint. Ik was nogal kindsblij met m'n nieuwe spulletjes dus ik meteen alles uit het plastic en karton en meteen op m'n computer aansluiten alles.
Ik had de koelvloeistof er al bijna inzitten toen bleek dat het CPU blok 'n andere slang diameter aansluiting had :/. Dus ik zat daar al te mokken, ik weer alle fans terug geschroefd in m'n PC en meteen met 4launch gemailed.

Ik zei van ja ik heb dit en dat net bij u gekocht, maar nou is het CPU block een andere maat dan de rest van het systeem. Ik heb de verpakking geopend maar is het misschien mogelijk om het terug te sturen, ik bedoel de verpakking zal voor de meeste mensen geen probleem zijn als die geopend is zolang alles maar werkt (toch ?).

Mailden zij meteen terug van "nee sorry geopende verpakkingen nemen wij niet terug".

Ik weer terug ja maar hadden jullie dan niet op z'n minst preventief 'n mailtje kunnen sturen, het valt jullie toch ook wel op als er 'n CPU block met 'n te grote diameter wordt besteld.

Mail terug: "daar zijn wij niet voor"

Toen heb ik ze nog 'n mail gestuurd of ze het misschien terug wilde nemen en me dan 80% of 90% van de nieuwprijs terugbetaalden ervoor omdat zij naar mijn mening ook wat behulpzamer hadden mogen zijn als iemand zo'n bestelling plaatst.

Natuurlijk mail terug dat ze dit niet deden i.v.m. zogenaamde kas incorrectheden :/ ik voelde me écht genaaid en heb ze toen maar 'n mailtje gestuurd dat ze 'n klant kwijt waren en erin konden stikken, sindsdien heb ik die winkel ook bij al m'n vrienden afgeraden enzo (A).

Nou je kunt het al raden ik vind ook niet dat je je klanten zo kunt behandelen zorg dan op z'n minst voor vervangend materiaal tegen betaling van 'n borg (en sowieso hebben ze jou kaart dan als borg). Ik bedoel als je ze zegt dat je je pc nodig hebt voor school kunnen zij ook wel 'n beetje denken van ohw geen zware 3d apps nou ok we sturen hem dit low budget desktop kaartje ter vervanging en we gaan uit van de goedheid van de klant en anders houden we zijn 7900GT gewoon.

Nee ik zou nog lang niet klaar zijn met protesteren tegen die winkel. Ik wil je trouwens niet ontmoediggen, maar als ze alle klanten zo behandelen als mij dan maak je weinig kans.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 11:41

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

eX0duS schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:42:
Ik heb op mijn Sparkle 7900GT de nvsilencer 5 geplaatst (zat eerst op mijn 6800XT), deze past wel, helaas steekt zeg maar de warme lucht afvoer uit de kast, ik heb zo'n tussenstukje weg moeten buigen, anders paste het wel niet.
Dus voor diegene die een nvsilencer willen plaatsen, hij past niet helemaal zoals het hoort.
Dit kan je ook als voordeel zien :)

Aangezien de warmte meteen weg word gevoerd van zowel de GPU als de temp in je behuizing. denk dat je temperatuur aanzienlijk lager is dan met de oorspronkelijke koeler.

en enkele pagina`s terug heeft dacht ik iemand een HowTO geplaats hoeje die NV5 wel passend kan maken.

• Demon_Eyez
Volgens mij gaat dit overal zo, die RMA behandelingen duren lang. Het is wel flauw van ze dat ze je niet even een budget kaartje te leen geven. Ik zou als ik jou was een simpel kaartje 35 euro aanschaffen om de tijd te overbruggen.
Mijn kaart is inmiddels ook RMA en ik zal ook even moeten wachten, heb inmiddels wel een nieuwe 7900 GT aangeschaft. Als ik die andere terug krijg ,kijk ik wel wat ik doe, of ik zet hem op V&A of ik ga voor SLI.

Ik zou in elk geval even de shop survey aanvullen met jouw nare ervaring mbt 4Lauch. Daar pak je ze tenminste nog een beetje mee aan.
Wat ik wel slecht vind is dat ze de dagwaarde crediteren van je kaart, lekker dan als je 2 maanden moet wachten voor uitsluitsel. :X

Ik weet dat eVGA niet zo moeilijk doet, die sturen je gewoon een vervangende kaart, maar ja da's volgens mij alleen in Amerika. XFX daarentegen zijn weer zakkenwassers die heel moeilijk doen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Anoniem: 127768

hoe genereren jullie die code's uit de Starttopic? Ik heb namelijk de nieuwe Dell 9150 met een 7900GS kaart erin. Deze zie ik hier nog niet instaan. Als ik weet hoe het werkt zal ik hier ook even een codefile van insturen voor aanvulling van de starttopic.

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gurneyhck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:31:
Ik moet even mijn gal spugen op 4launch.
Ik heb nu een maand mijn 7900GT en zoals ik enkele pagina's terug al meldde, heb ik rma aangevraagd.
Dus ik die gasten gemaild dat hij heel vaak en veel artifacts vertoond en blabla. Ook vroeg ik vorige week of ik niet ff langs kon komen afgelopen maandag (was toen in de buurt van eindhoven namelijk) zodat ze de kaart meteen konden testen en dat ik dan een nieuwe zou mee kunnen nemen. Dit ging helaas niet zeiden ze. Ik moest de kaart maar gewoon opsturen en 4 tot 6 weken wachten op uitsluitsel.

Ik: Heel leuk en aardig maar ik moet ook gewoon nog dingen voor school en werk doen op mijn pc en ik heb niet een vervangende videokaart liggen. Bovendien heb ik de kaart zelf nog geen eens 4-6 weken in mijn bezit! En ik ben vast niet de enige met dit probleem bij jullie (4launch).

Zij: Dit is de normale gang van zaken, op dit moment wordt er een oplossing gezocht voor de 7900 case.

Ik: Hoe lang gaat dat dan duren voordat jullie een oplossing hebben?

Zij: Het is zo dat een garantieafhandeling 4 tot 6 weken duurt. Dit is gewoonlijk bij ons. Wat ik u adviseer is om alvast het product ter RMA aan te bieden.

Ik: Ja dat is leuk en aardig maar dan heb ik geen videokaart en zoals al eerder vermeld kan ik mijn pc de komende weken nog niet missen. Dus is dit geen passende oplossing!

Zij: Zoals ik al zei is het zo dat een garantieafhandeling 4 tot 6 weken gaat duren. Wij verwachten dat de dagwaarde van de videokaart gecrediteerd zal gaan worden. Hierdoor is het mogelijk dat u alvast een nieuwe bestelling plaatst en uiteraard betaald en dat u na de garantieafhandeling de dagwaarde van de videokaart gecrediteerd zult krijgen.

Dus ik heb net maar het volgende teruggemaild:
Ik ben een student dus jullie kunnen niet verwachten dat ik even een nieuwe videokaart ga kopen terwijl ik er potverdorie net één heb gekocht. Kan ik mijn videokaart niet gewoon terugsturen en mijn geld binnen 5 werkdagen teruggestort krijgen? Ik vind dat jullie dit probleem schandelijk oplossen en als het zo door blijft gaan dan ga ik echt nooit meer iets bij jullie kopen. Dus ik hoop dat ik deze keer wel een positief bericht terugkrijg!

Ik wil wel eens weten wat jullie hiervan vinden. Is het normaal dat ik hier eigenlijk een 4 tot 6 weken op zou moeten wachten? Ik heb die kaart net!
Dit is geen flame en ik val jou ook niet aan, maar als de procedure online staat ( heb net gekeken ) en je koopt daar een product wat niet goed is.. Dan weet je toch dat als het een RMA word wat de procedure is en hoelang het gaat duren ?

Ik geef je wel gelijk dat ze met een "oplossing" hadden moeten komen...

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 19:43
[quote]Demon_Eyez schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:16:
[...]
**knip**

RMA afhandeling is bij vele bedrijven heel erg verschillend, zo heeft 1 bedrijf mij gewoon een verloopstukje gestuurd omdat er een vervangend product was geleverd. Bij een andere kon k gewoon een vga kaart inleveren en directe een andere meenemen.
Helaas te lezen dat er bedrijven zijn die niet met hun klanten meedenken, dan haak ik van te voren al af!
Veel succes en ik zou gewoon doorgaan met klagen, ze behoren je van dienst te zijn!

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• eX0duS
Twix schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:18:
[...]

Dit kan je ook als voordeel zien :)

Aangezien de warmte meteen weg word gevoerd van zowel de GPU als de temp in je behuizing. denk dat je temperatuur aanzienlijk lager is dan met de oorspronkelijke koeler.

en enkele pagina`s terug heeft dacht ik iemand een HowTO geplaats hoeje die NV5 wel passend kan maken.
Hehe ipv een stuk van de koeler af te zagen heb ik een stuk uit mijn kast gesloopt. }:O

• Gurneyhck
[quote]profweirdo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:43:
Demon_Eyez schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:16:
[...]
**knip**

RMA afhandeling is bij vele bedrijven heel erg verschillend, zo heeft 1 bedrijf mij gewoon een verloopstukje gestuurd omdat er een vervangend product was geleverd. Bij een andere kon k gewoon een vga kaart inleveren en directe een andere meenemen.
Helaas te lezen dat er bedrijven zijn die niet met hun klanten meedenken, dan haak ik van te voren al af!
Veel succes en ik zou gewoon doorgaan met klagen, ze behoren je van dienst te zijn!
Heb daarnet een mailtje van ze teruggehad:
Hierbij ontvangt u een e-mail naar aanleiding van uw RMA.
Dit is de normale RMA procedure. Wij crediteren alleen bij DOA en verkeerder leveringen het bedrag direct terug.
Wat bedoelt u met ‘als het zo door blijft gaan’? Wij hebben nooit eerder problemen ondervonden wat betreft de garantie afhandelingen met klanten.

Dus ik teruggemaild met het voorbeeld van pilske (bedank daarvoor pilske! ;) )
quote:
"Wij hebben nooit eerder problemen ondervonden wat betreft de garantie afhandelingen met klanten."

Ahum.. misschien toch maar eens wat vaker de productsurvey lezen op tweakers.net. Of het forum van de gathering of tweakers. Nog nooit hé??
Ik zal één quote doen voor jullie:
pilske zijn verhaal over zijn wc set

Zo maar één quote over jullie. Echt waar ik vind jullie online winkel heel mooi, goede en aantrekkelijke prijsstelling, vrij snelle levering. Maar om er dan vervolgens je er zo makkelijk vanaf te maken nadat het product is verkocht. Jullie kunnen me toch op zijn minst tegemoed komen en een tijdelijk vervangend kaartje sturen. Jullie hebben dan mijn kaart als borg. Ik snap dat echt totaal niet! Verwachten jullie nu echt dat een student er nog maar even een kaart bij koopt?? Jullie mogen al blij zijn dat ik uiteindelijk zoveel geld bij elkaar heb kunnen schrapen om deze (op dit moment) waardeloze aanschaf te doen. Ik ben diep teleurgesteld. Ik verheug me er simpelweg gewoon op om af en toe na school eens een spelletje te spelen met mooie graphics. En nu kan dat gewoon niet. En ik kan de kaart ook niet terugsturen want dan kan ik niets meer voor school doen. Ik voel me gewoon onmenselijk behandeld. Kunt u zich daar dan werkelijk niets bij voorstellen?

Paar minuten later meteen weer een mail terug:
Geachte heer/mevrouw,
Ik zal er inhoudelijk niet op in gaan over hetgeen wat op tweakers is geplaatst betreft de afhandeling van die RMA, omdat ik het fijne daarvan niet afweet.
Wij kunnen u een nieuwe kaart aanbieden echter is de levertijd van dat product nog onbekend.
Ik begrijp dat u de afhandeling van uw RMA teleurstellend vindt daarom zal ik kijken wat ik voor u kan betekenen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Zodra je tweakers.net noemt scheiten ze dus blijkbaar meteen in hun broek en terecht natuurlijk 8)
Heb nu dus eindelijk wel 'iets' bereikt. Heb nu gevraagd hoelang het duurt voordat ik uitsluitsel krijg. Ben benieuwd! Ik hou jullie updated!

• eX0duS
Ik ben anders tevreden over hun... Wat ik wel wat stom vind is als je daar iets gaat afhalen dat ze elk product een voor een af gaan. Als ik een geheugenbankje af haal is dat in 2 seconden gepiept, maar als iemand voor je een compleet systeem af komt halen, dan gaan ze een voor een die producten af en ben je al snel 10 minuten verder. :p

• loodgieter

loodgieter

eX0duS schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:36:
[...]

Hehe ipv een stuk van de koeler af te zagen heb ik een stuk uit mijn kast gesloopt. }:O
LOL :+

• Gurneyhck
Ben inmiddels aan het mailen geweest met club3d. Zij hebben mij aangeboden mijn kaart binnen 2 weken te zullen vervangen, waarschijnlijk sneller.
Ook heb ik de shopsurvey van 4launch ingevuld met mijn verhaal.
Krijg ik net een mail van hun, dat ze de shopsurvey hebben gelezen en dat ze garanderen dat nadat ze het defect hebben geconstateerd ze mijn kaart vervangen binnen 2 weken.
"to little to late" heb ik teruggestuurd. Kom nou, zodra het op tweakers staat dan zijn ze daar wel ineens bereid wat klantvriendelijker te doen |:(

• Demon_Eyez
tsja, moet wel zeggen dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn...

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Gurneyhck schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:47:
"to little to late" heb ik teruggestuurd. Kom nou, zodra het op tweakers staat dan zijn ze daar wel ineens bereid wat klantvriendelijker te doen |:(
Als ze je na het lezen van je shopsurvey een betere aanbieding doen is het wel zo netjes om dat ook in de shopsurvey te verwerken. Zowel voor de winkel (ze doen toch beter hun best voor je) als voor andere mensen die sneller hun garantie afgehandeld willen zien (die weten dat ze ook een shopsurvey moeten plaatsen ;) )

Anoniem: 172912

Al die kaarten met die artifact's, zijn dat allemaal kaarten die jullie zelf hebben overgeclocked????

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
ik heb onlangs ook een asus en7900gt 256 mb aangeschaft en ik heb een paar probleempjes

f.e.a.r. - als ik stresstest doe slaat ie vast, als ik normaal spel doe artifacts
moto gp 2 - lagt dik :s

hitman blood money doet 't daarintegen gewoon prima

drivers 84.21 forceware van de nvidia site.. of kan ik beter asus drivers nemen?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 19:02

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nu is het inmiddels al zo lang geleden en ik vraag me af of iemand misschien al wat weet van een Acrtic cooler voor de 7800GS.... :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Beste mensen,
Ik had een vraag over de 7900GS. Mijn vraag is kort en simpel (voor jullie ;)) Bestaat deze kaart wel voor de desktop PC?
Ik heb het ergens gelezen maar vroeg me af of hij wel bestaat. Ik heb ook even gezocht en kon hem niet vinden voor de desktop PC.
Bij voorbaad dank.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ofzoiets schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:25:
Beste mensen,
Ik had een vraag over de 7900GS. Mijn vraag is kort en simpel (voor jullie ;)) Bestaat deze kaart wel voor de desktop PC?
Ik heb het ergens gelezen maar vroeg me af of hij wel bestaat. Ik heb ook even gezocht en kon hem niet vinden voor de desktop PC.
Bij voorbaad dank.
Vanuit Nvidia's kant niet, er is wel een soort van 7900GS gemaakt door Gainward, de 7800GS+
Deze is alleen in AGP uitvoering te krijgen, ik weet niet of je dat zoekt, aangezien je zeer weinig info zelf geeft.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• loodgieter

loodgieter

RoadKill21 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:23:
[...]

Vanuit Nvidia's kant niet, er is wel een soort van 7900GS gemaakt door Gainward, de 7800GS+
Deze is alleen in AGP uitvoering te krijgen, ik weet niet of je dat zoekt, aangezien je zeer weinig info zelf geeft.
Ik weet dat Dell ze verkoopt in hun inspirion (schrijf ik dat goed?) systemen.

Zoek even op GoT misschien dat er wat meer over te vinden is?

• jcvjcvjcvjcv
Gurneyhck schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:47:
Ben inmiddels aan het mailen geweest met club3d. Zij hebben mij aangeboden mijn kaart binnen 2 weken te zullen vervangen, waarschijnlijk sneller.
Ook heb ik de shopsurvey van 4launch ingevuld met mijn verhaal.
Krijg ik net een mail van hun, dat ze de shopsurvey hebben gelezen en dat ze garanderen dat nadat ze het defect hebben geconstateerd ze mijn kaart vervangen binnen 2 weken.
EVGA heeft het over hooguit een week :P

Ik las op het forum dat iemand een kaart had gekocht bij Dollarshop.nl en die was ook brak, (kan gebeuren) en dat zou ook een week of 3 duren. Toen melde hij dat hij een VGA kaart nodig had.
De shop dacht hiermee mee en heeft toen direct geswapped (zonder dreiging op tweakers :))

Ik vind de afhandeling van 4launch zeer zwak, als je moet gaan dreigen om goede service te krijgen doe als shop echt iets fout. Het is heel triest dat je gvd op je strepen moet gaan staan om je goed recht te krijgen. En 6 weken is echt te lang is er geen vertrouwen in je klant als hij zegt dat het kapot is (als een tweaker zegt dat het kapot is is het ook kapot).

Een klant is meer dan iemand die bij je koopt, dat is iemand die je hoort te betrekken bij je bedrijf (lijkt mij), een tevreden klant is een terugkomende klant. En met name met de aankoop van een 7900GT mag je ervan uitgaan dat iemand vaker iets zal en kan kopen (al moet je iedereen super service bieden.

@4launch, sorry maar dat kan echt beter.

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11-2022
Welke videokaart komt overeen met RSX van de PS3?

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 22:28
r00t schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:20:
Welke videokaart komt overeen met RSX van de PS3?
7900GTX zou ik dan zeggen, maar dat kun je natuurlijk niet direct vergelijken, omdat de RSX veel sneller geheugen etc. heeft, en dat games voor de PS3 veel beter geoptimaliseerd zullen worden.

specs PC

• Pilske
Anoniem: 172912 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:57:
Al die kaarten met die artifact's, zijn dat allemaal kaarten die jullie zelf hebben overgeclocked????
Nee, de meeste kaarten met problemen zijn die met standaard overclocks van de fabriek uit. Dat staat ook heel vaak vermeldt in dit topic he ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demon_Eyez
Zucht.... volgens mij komt er geen eind aan... m'n tweede XFX 7900 GT die ik anderhalve week gelden gekocht heb (ter vervanging van m'n eerste XFX 7900 GT die inmiddels RMA is) geeft sinds vandaag weer artifacts. Alle kleuren van de regenboog in Deep Freeze, en Serious Sam II is inmiddels onspleelbaar door de vele texture fouten. Deze kaart heeft dus alleen op default kloks gedraaid notabene met een 92mm fan erop gericht! Daar wordt je toch niet goed van.
Als ik het ram naar 700 downklok ipv 750 zijn er geen artifacts. Heb er m'n buik vol van. Ik ga echt kijken voor een ATi X1900 XT.
Kom wel in aanmerking nu voor een directe omruil, maar wil nu even geen nVidia en XFX crap meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j005t
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 22:49
ik heb een xfx 7900gt besteld en kwam daarna dit tegen (link) rottig dat ik het niet eerder zag anders had ik wel een andere kaart gekocht

http://www.xtremesystems....thread.php?t=99895&page=1

het lijkt erop dat de problemen veroorzaakt worden door 2 (dingetjes, geen idee wat het zijn) zodra die een keer oververhit raken heb je de problemen, dus zodra je de kaart ontvangt zou je er een stuk metaal op moeten duwen. (raar dat de fabrikant dat niet voor je doet).

allicht het proberen waard, je garantie blijft behouden, je mag heatsinks aanbrengen op de kaart. Mensen daar die het meteen gedaan hebben hebben geen problemen. Mensen die het later gedaan hebben nadat ze het probleem kregen bleven het houden.

Sommige dingen komen van tweakers forum dus zullen je wellicht bekend voorkomen.

- http://img403.imageshack.us/img403/5623/pic0011jh.jpg
- http://www.fatonion.net/7900hot.jpg

xfx doet trouwens heel naar tegen klanten over dit probleem, ze negeren je mails en als je naar ze toe gaat zeggen dat ze met het probleem bezig zijn. (ook uit internet bronnen ovrigens, voor wat dat waard is)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
j005t schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:29:
ik heb een xfx 7900gt besteld en kwam daarna dit tegen (link) rottig dat ik het niet eerder zag anders had ik wel een andere kaart gekocht

http://www.xtremesystems....thread.php?t=99895&page=1

het lijkt erop dat de problemen veroorzaakt worden door 2 (dingetjes, geen idee wat het zijn) zodra die een keer oververhit raken heb je de problemen, dus zodra je de kaart ontvangt zou je er een stuk metaal op moeten duwen. (raar dat de fabrikant dat niet voor je doet).

allicht het proberen waard, je garantie blijft behouden, je mag heatsinks aanbrengen op de kaart. Mensen daar die het meteen gedaan hebben hebben geen problemen. Mensen die het later gedaan hebben nadat ze het probleem kregen bleven het houden.

Sommige dingen komen van tweakers forum dus zullen je wellicht bekend voorkomen.

- http://img403.imageshack.us/img403/5623/pic0011jh.jpg
- http://www.fatonion.net/7900hot.jpg

xfx doet trouwens heel naar tegen klanten over dit probleem, ze negeren je mails en als je naar ze toe gaat zeggen dat ze met het probleem bezig zijn. (ook uit internet bronnen ovrigens, voor wat dat waard is)
Dit was allemaal toch al zo'n beetje bekend ? (staat tenminste heel vaak genoemd in deze topic)

En ff tussendoor, mijn kaart is ooit begonnen met artifacten, heb hem toen teruggeclocked naar stock speeds en toen 'n heatsink erop gezet en nu geen problemen meer ermee gehad. Dus dat van als je het een keer hebt dat je er dan niet meer vanaf komt is niet echt helemaal waar ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RoadKill21 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:23:
[...]

Twix schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:24:
[...]
Ik weet dat Dell ze verkoopt in hun inspirion (schrijf ik dat goed?) systemen.

Zoek even op GoT misschien dat er wat meer over te vinden is?
Sorry, voor mijn late reactie (had het druk).
Ik dacht zelf dat mijn volgende videokaart misschien iets van de 7900GT zal zijn, maar toen had ik (inderdaad) bij dell iets van een 7900GS gezien. Toen dacht ik bij mezelf dat ik nooit iets gelezen had over de 7900GS en vroeg me af of hij wel bestaat. Het was dus meer een nieuwsgierigheid van mij... En als het (nu) ook nog eens alleen als AGP uitvoering is laat ik het maar liggen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties, mijn vraag is beantwoord. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j005t
Pilske schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:54:
[...]

Dit was allemaal toch al zo'n beetje bekend ? (staat tenminste heel vaak genoemd in deze topic)

En ff tussendoor, mijn kaart is ooit begonnen met artifacten, heb hem toen teruggeclocked naar stock speeds en toen 'n heatsink erop gezet en nu geen problemen meer ermee gehad. Dus dat van als je het een keer hebt dat je er dan niet meer vanaf komt is niet echt helemaal waar ...
mja ik heb niet alle 13 delen doorgelezen om te kijken of het er al stond maar zag op deze pagina nog steeds mensen die er problemen mee hadden dus denk post het maar ff. sorry als het allemaal al zo duidelijk was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demon_Eyez
Mijn post was ook niet zo zeer om dit probleem te melden, maar meer om aan te geven dat er dus nog steeds geen oplossing voor is en dat het probleem zich dus ook wel degelijk voor doet bij ViVo kaarten.
Ook mss belangrijk om te weten dat ondanks deze tweede kaart vanaf dag 1 is voorzien van heatsinks en voldoende koeling, de kaart toch defect raakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j005t
ok, dat is zeer matig.

• Demon_Eyez
Ja, heb er nu even genoeg van. Ik ga nu kijken voor een X1900XT (X) heb geen zin meer in gedoe, of continu met de gedachte in m'n acherhoofd dat de kaart het elk moment kan begeven, is het niet na twee weken dan wel na 6 maanden oid.

• Lord Bendtner
  • Laatst online: 18-03 14:10
Ben nieuw in dit topic. Ik heb sinds vandaag een 7800GS (AGP) Extreme van XFX. Deze is standaard hoger geklokt op 440/1300. Ik heb even Rivatuner geinstalleerd en deze zegt dat ie een G70 Core heeft.
Kijk ik vervolgens in dat unlock menuutje (bij ''reinstall'') dan zie ik dat er idd een heleboel pipes/vertexshaders niet aangevinkt staan. Deze zijn disabled. Echter staat er bij mijn kaart ook één quad niet aangevinkt van 4 pipes die wel onder 'enabled' staan? :9~ :>

Standaard heeft mijn kaart 16/6. Als ik die extra aanvink 20/6. Denken jullie dat dit gaat werken?

Wat zal ik doen?

[Voor 5% gewijzigd door Lord Bendtner op 19-06-2006 16:39]

Better, Best, Bendtner

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Jantje88 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:38:
Ben nieuw in dit topic. Ik heb sinds vandaag een 7800GS (AGP) Extreme van XFX. Deze is standaard hoger geklokt op 440/1300. Ik heb even Rivatuner geinstalleerd en deze zegt dat ie een G70 Core heeft.
Kijk ik vervolgens in dat unlock menuutje (bij ''reinstall'') dan zie ik dat er idd een heleboel pipes/vertexshaders niet aangevinkt staan. Deze zijn disabled. Echter staat er bij mijn kaart ook één quad niet aangevinkt van 4 pipes die wel onder 'enabled' staan? :9~ :>

Standaard heeft mijn kaart 16/6. Als ik die extra aanvink 20/6. Denken jullie dat dit gaat werken?

Wat zal ik doen?
Als je had gesearched, wist je het antwoord: Helaas, niet mogelijk. Pipes zijn laser cut, in stukken dus.
Je mag het best proberen, je PC gaat er niet stuk van ofzo, maar verwacht het ergste ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• j005t
ik heb vandaag mijn xfx 7900gt mogen ontvangen. ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen problemen gezien heb. Een paar uur oblivion zitten spelen en mijn overclock getest van 520/720 en alles werkt perfect, geen problemen tot nu toe. Hopen dat dat zo blijft. 3dMark03 score = 19001 punten. Ook die dingen die ik in het plaatje eerder gepost had worden totaal niet heet. wat bij xs forum wel gezegd werdt (boven 80C). maar ik kan er mijn vinger gewoon opleggen, voelt warm aan maar niet heet. (of ik heb een extreem hoge pijngrens :P)

edit: ik heb de versie met zwarte pcb en groene dvi-poorten

deze dus

niet deze

op xfx site staat die versie bij vivo en hogere clocks mar ik heb de non vivo en standaard clocks. misschien een gelukje en een goede revisie gekregen.

[Voor 32% gewijzigd door j005t op 19-06-2006 20:21]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:05
Kon het niet 1 2 3 vinden maar waarom staan er in de pricewatch 3 verschillende XFX 7600GT ?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• loodgieter

loodgieter

Ballebek schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:10:
Kon het niet 1 2 3 vinden maar waarom staan er in de pricewatch 3 verschillende XFX 7600GT ?
pricewatch XFX 7600GT

dit omdat iedere laatse 3 letters (UDx) staan voor het type + de snelheid
XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T73G-UDD (3,7)
XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T73G-UDF3
XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T73G-UDL3
XFX Site - 7600GT

[Voor 15% gewijzigd door loodgieter op 19-06-2006 23:20]

Anoniem: 127768

Ofzoiets schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:25:
Beste mensen,
Bij voorbaad dank.
Als je de 1e post had gezien had je geweten dat hij er is :9 . Ik heb hem in mijn Dell zitten. Ik wilde er ook een stukje van maken voor de starttopic, maar weet niet hoe je die code genereert.

Ik heb een 7900GS PCI-Express met 256MB DDR3 en Dual-DVI. Ik moet nog checken wat de frequenties zijn enzo.

• TheZeroorez
  • Niet online
UBB code is niet zo moeilijk, en anders kun je altijd nog het verhaaltje zo neerpleuren en vragen of hij erin opgenomen mag worden, jij kan die TS toch niet aanpassen ;)

• jcvjcvjcvjcv
A bien. Net 7900 GTX teruggekregen van RMA.

Doet 'ie dit na 2 rondjes BF2:

http://www.coenverbruggen.nl/Screenshots/BF2/Artefacts/screen200.jpg

3D Mark is echter niks op te zien en ATI traytool vind ook niks.. 8)7

Wat zal ik doen... :?

Anoniem: 176663

hoe kan dat nu ..
Ik heb ook een 7900 en doe me best artifacts te krijgen (klinkt raar, maar ik test em gewoon bedoel ik hiermee)

ik run zowat elke dag 3dmark06 soms 3 keer achter elkaar
ik speel oblivion en F.E.A.R. (heb bf2 ook, maar dacht dat deze 2 betere gfx testers zijn)
speel deze games alleen maar puur om die gfx tot het uiterste te laten gaan

en ik heb nu na ongeveer 4 weken nog helemaal nix noppes nada ..
nu vraag ik me af of ik gewoon gelukkig ben of dat ik misschien me kaart toch niet 100% test hoewel ik dat wel denk :/
speel/test alles op 1280*960 75 Hz

ik heb 2 gb ram .. en een 4400+
dus me systeem limiteerd die gfx niet denk ik

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 21-06-2006 16:03]

• jcvjcvjcvjcv
Hehe, BF2 is wel heel gevoelig voor instabiliteit. Core 10 MHz te hoog = crash terwijl andere games wel draaien.

Ik heb er ook 2 GB ram bij, maar dan een Venice 3000+ (welliswaar @ 2.25)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb een Asus en7900gt, die overclocked (20%) 3dmark05 en 06 vlekkeloos draait, maar op de standaard snelheid al gaat artifacten bij troll's liar (3dmark03) Ik testte dus ook moet 03 omdat er gezegd werd dat hij véél zwaarder is, veel gevoeliger zullen ze bedoen :/

• Kuip
  • Laatst online: 23:59
Anoniem: 176663 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:02:
hoe kan dat nu ..
Ik heb ook een 7900 en doe me best artifacts te krijgen (klinkt raar, maar ik test em gewoon bedoel ik hiermee)

ik run zowat elke dag 3dmark06 soms 3 keer achter elkaar
ik speel oblivion en F.E.A.R. (heb bf2 ook, maar dacht dat deze 2 betere gfx testers zijn)
speel deze games alleen maar puur om die gfx tot het uiterste te laten gaan

en ik heb nu na ongeveer 4 weken nog helemaal nix noppes nada ..
nu vraag ik me af of ik gewoon gelukkig ben of dat ik misschien me kaart toch niet 100% test hoewel ik dat wel denk :/
speel/test alles op 1280*960 75 Hz

ik heb 2 gb ram .. en een 4400+
dus me systeem limiteerd die gfx niet denk ik
Probeer in BF2 eens als commander te spelen en een paar keer te switchen van commander scherm naar spel en weer terug. Dit gaf bij mij dikke lijnen en strepen in beeld. (Asus 7900GT@ stock)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Kuip schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:28:
[...]

Probeer in BF2 eens als commander te spelen en een paar keer te switchen van commander scherm naar spel en weer terug. Dit gaf bij mij dikke lijnen en strepen in beeld. (Asus 7900GT@ stock)
lijkt mij bugje in spel ipv gfx issue ;)

FFXIV on PS4

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2021
ik heb een xfx 7800GS XT en hij wordt stressed 93 graden en dan gaat het beeld soms even zwart en dan weer normaal en na een paar keer dan freezed die.. is dit een reden om hem te rma'en?
en met 81.98 drivers krijg ik goeie scores in 3dmark05 maar artifacts en in hogere drivers veelste lage scores en freezes

is deze kaart fout? het is trouwens de ver 1.0 warranty 01/06

[Voor 3% gewijzigd door tjtristan op 22-06-2006 22:00]

http://specs.tweak.to/15535

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik heb nu een 7600GS bij mijn 7900GT zitten. Echter zou ik graag ook afzonderlijk het eea willen instellen van deze kaart. Ik zie alleen de opties van mijn 7900. Overigens kan ik nu wel meerdere monitors aansturen, maar ik wil graag te temp en speeds etc zien van mijn 2e kaart, is dit mogelijk?

Ik gebruik uiteraard al de nieuwste drivers.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

tjtristan schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:59:
ik heb een xfx 7800GS XT en hij wordt stressed 93 graden en dan gaat het beeld soms even zwart en dan weer normaal en na een paar keer dan freezed die.. is dit een reden om hem te rma'en?
en met 81.98 drivers krijg ik goeie scores in 3dmark05 maar artifacts en in hogere drivers veelste lage scores en freezes

93 graden? Das zon 50% hoger dan mijn stressed temps :o klopt niets van! Is de doorvoer van lucht wel in orde bij jou PC?

• tjtristan
XanderDrake schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:59:
[...]

93 graden? Das zon 50% hoger dan mijn stressed temps :o klopt niets van! Is de doorvoer van lucht wel in orde bij jou PC?
kijk zelf maar:

http://img484.imageshack.us/img484/6362/img38232jd.th.jpg

• warchaser
  • Laatst online: 09:33
Ten eerste geen uitvoer van onderen, scheelt ook al.. en je hebt een slechte voeding... dus te weinig stroom.. daar kan het ook aan liggen..

teminste als pfc fwat ik zie opeens een goed merk is :P

• v35
  • Laatst online: 20-03-2018
Er staat PFC Compliant.. dat is dus niet het merk. PFC betekent Power Factor Correction, waaraan bepaalde eisen worden gesteld in de EU. Zowiezo betekent een onbekend merk echt niet meteen dat het een slechte voeding is.
Maar goed, zo te zien ligt dit aan de koeling. Je hebt geen actieve intake, waardoor je videokaart niet in de luchtstroom hangt en dus blijft warme lucht rondom je videokaart hangen. Ik zou eens je kast open laten staan en een tweede ventilator op je videokaart zetten. Als dat helpt weet je dat het daar aan ligt.

• tjtristan
oja mijn voeding is een mercury 400 watt met 17A op de +12V lijn. maar ik heb ook al een andere geprobeerd maar dat wil ook niet baten. (coolermaster 550W)

• TheZeroorez
  • Niet online
  • Je airflow is een beetje gaar, alle lucht van je processor wordt in een bochtje afgezogen naar buiten, meer niet echt.
  • Wat er zou zijn aan airflow is al verstoord door al je kabels die in de weg zitten, ook zal die lucht niet al te koel zijn door die twee HDD's
Het zal zeker niet verkeerd zijn om voorin je kast een intake te zetten, en misschien een mooie Freezer 7 bijvoorbeeld op je processor, zodat de lucth gewoon van voor naar achter door je kast een gaat. Als het mogelijk is zou ik ook kabeltjes inkorten/meer wegwerken, en de onderste van de twee HDD's in je onderste 5.25" bay leggen (eventueel in zo'n passive Zalman geval) Dit zou je videokaart véél meer verkoeling moeten geven.. Wat je ook nog kunt doen is een 80mm intake in de zijkant van je kast maken, vlak voor je videokaart. Misschien helpt het ook om het printplaatje aan de achterkant van je kast 'onder' je videokaart te verwijderen.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

PcManiaxx

ondertitel duh

Mensen die ervaring hebben met de 7600GT? Is het beetje leuk kaartje? Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de 7600GT en 7800GT/GTX. Het moet wel een prijs/prestatie verhouding hebben uiteraard ;)

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:19:
  • Je airflow is een beetje gaar, alle lucht van je processor wordt in een bochtje afgezogen naar buiten, meer niet echt.
  • Wat er zou zijn aan airflow is al verstoord door al je kabels die in de weg zitten, ook zal die lucht niet al te koel zijn door die twee HDD's
Het zal zeker niet verkeerd zijn om voorin je kast een intake te zetten, en misschien een mooie Freezer 7 bijvoorbeeld op je processor, zodat de lucth gewoon van voor naar achter door je kast een gaat. Als het mogelijk is zou ik ook kabeltjes inkorten/meer wegwerken, en de onderste van de twee HDD's in je onderste 5.25" bay leggen (eventueel in zo'n passive Zalman geval) Dit zou je videokaart véél meer verkoeling moeten geven.. Wat je ook nog kunt doen is een 80mm intake in de zijkant van je kast maken, vlak voor je videokaart. Misschien helpt het ook om het printplaatje aan de achterkant van je kast 'onder' je videokaart te verwijderen.
Ik denk niet dat dit een doorslag gevende factor is, de lucht toevoer. Volgens mij is het gewoon een RMA gevalletje.
PcManiaxx schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:43:
Mensen die ervaring hebben met de 7600GT? Is het beetje leuk kaartje? Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de 7600GT en 7800GT/GTX. Het moet wel een prijs/prestatie verhouding hebben uiteraard ;)
Als je voornamelijk de game speelt die je met je icon weergeeft, dan heb je aan een 7600GT ruim voldoende ;)
Deze kaart beschikt tevens over de grootste prijs/snelheid verhouding.

• RumaNoV
  • Laatst online: 22-02 22:23

RumaNoV

Folding

Heeft er al iemand ervaring met de passief gekoelde 7600GT van MSI? Ziet er mij een knap kaartje uit en passief gekoeld is altijd een pluspunt :) Maar wat ik mij dan afvraag bij zo een kaartjes is of er geen problemen zijn met overheating en dergelijke?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 17:00

SgtStrider

Fractal Switchover!

tjtristan schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:59:

Is normaal hoor, mijn beide kaarten worden ook rond die temperatuur stressed (85/90), in Oblivion soms zelfs 100. Bij beperkte airflow is het zoiezo al balen, maarja :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 151544
  • Niet online
Wordt half-life 2 episode 1 eigenlijk al onmiddelijk ondersteund qua SLI??
of moeten de profiles nog bij de nieuwe drivers zitten te nog meoten uitkomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Conroe
Wat is beter: GT of GS? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12-2021
De GS is een AGP versie van de 7800 serie (ik neem aan dat je die bedoelt), en de GT is een pci-e versie wat eigenlijk een gedowngrade versie van de GTX is. Als je iets beter had gezocht was je er zelf ook wel uit gekomen, er staat genoeg informatie in dit topic.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij kun je een GTX meer als een extreme GT zien, want er zijn IMHO toch véél meer GT's dan GTX'en.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Conroe
Goesiman schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:14:
[...]

De GS is een AGP versie van de 7800 serie (ik neem aan dat je die bedoelt), en de GT is een pci-e versie wat eigenlijk een gedowngrade versie van de GTX is. Als je iets beter had gezocht was je er zelf ook wel uit gekomen, er staat genoeg informatie in dit topic.
Nee, ik las dat er nu ook een 7600GS is...
Dat is dus de AGP-versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, ook daar is een AGP versie van.. je hebt dat artikeltje dus denk ik niet echt goed gelezen :X

[Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 27-06-2006 07:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Conroe
TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:20:
Volgens mij kun je een GTX meer als een extreme GT zien, want er zijn IMHO toch véél meer GT's dan GTX'en.
Waarvoor denk je dat die X staat? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
extreme, dat weet ik hoor ;)

Maar Goesiman zegt dat de GT een 'mislukte' GTX chip is, wat volgens mij meer zo is dat een 'heel goede' GT chip een GTX wordt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 16:18
Jeetje wat ben ik blij met mijn 7900GTX, zo Smooood..., gisteren gekocht.., had een hele tijd een 7800GTX en voor een dag een X1900 XT, maar die XT is echt helemaal niets in vergelijking met de 7900GTX, ff een uiting van joepie _/-\o_ :)

The orange or the black pill..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Rob_Kstr schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:31:
Jeetje wat ben ik blij met mijn 7900GTX, zo Smooood..., gisteren gekocht.., had een hele tijd een 7800GTX en voor een dag een X1900 XT, maar die XT is echt helemaal niets in vergelijking met de 7900GTX, ff een uiting van joepie _/-\o_ :)
Maar ook prachtig beargumenteerd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:20:
Er zijn jouw mening meer GT's dan GTXen? Zoiets heet een feit en geen mening ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat bedoelde ik ook, maar twee keer 'volgens mij' stond zo raar, dus zette ik een (tegenwoordig standaard voor mij) IMHO neer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik ga zometeen maar is ff aan de slag met m'n 7900GT van EGVA Knock Out (500/1500)

Ik neem aan dat dat mooie scores moet opleveren :)

• jcvjcvjcvjcv
PcManiaxx schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:13:
Ik ga zometeen maar is ff aan de slag met m'n 7900GT van EGVA Knock Out (500/1500)

Ik neem aan dat dat mooie scores moet opleveren :)
I wish you luck! Na mijn 7800 (DOA), 7800 (kapotte fan-control), 7900 GTX (opgeblazen?) ben ik intussen aangekomen bij een 7900 GTX die artefacts geeft in BF2, maar niet in 3D mark :(

• Anoniem: 151544
  • Niet online
jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
[...]

I wish you luck! Na mijn 7800 (DOA), 7800 (kapotte fan-control), 7900 GTX (opgeblazen?) ben ik intussen aangekomen bij een 7900 GTX die artefacts geeft in BF2, maar niet in 3D mark :(
wow jij hebt al pech gehad in je leven zeg.

Anoniem: 124625

Ik heb een klein probleempje met mijn scherm (Samsung 204B), als ik bijv. max payne 2 speel heb ik V-sync aan en fps vast op 60 (bij 60 hertz 1600 X 1200). Maar wat ik dan zie is toch een hapering elke seconde, is hier iets aan te doen of ligt het gewoon aan de tft?

Anoniem: 124625

Oeps

[Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 124625 op 26-06-2006 14:47]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

jcvjcvjcvjcv schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
[...]

Valt me op dat de DOAS laatst toch echt aanzienlijk gestegen zijn :r

Harde pech, maar kan je niks aan doen.

Ga je je kaart nog RMA''en of inruilen voor een andere?

Welk merk is het trouwens?

• jcvjcvjcvjcv
PcManiaxx schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:50:
[...]

Valt me op dat de DOAS laatst toch echt aanzienlijk gestegen zijn :r

Harde pech, maar kan je niks aan doen.

Ga je je kaart nog RMA''en of inruilen voor een andere?

Welk merk is het trouwens?
Merk is EVGA. En daar ben ik blij mee, want ik heb met 7 dagen een andere. Ze hebben me nu een upgrade naar 7950 aangeboden. Maar als dat betekent dat ik moet bijbetalen ga ik dat niet doen. Ik wil gewoon een werkende 7900 GTX. Ik heb op dat aanbod van die 7950 gereageerd of hij me niet een 7900 GTX kon sturen en me daar dan een jaar lang step-up rechten op kon geven. Lees: als de 8 serie uit is voor 3 tientjes de snelste halen :)

Anoniem: 97329

GS staat helemaal niet voor AGP, wat een nonsens.

• TheZeroorez
  • Niet online
We hadden het over de 7800 serie, nou ga jij voor mij maar eens 'n 7800GS PCI-E vinden, entertain me :Y)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee