[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161338

Anoniem: 161338 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:24:
ik heb vandaag een Club3d 7800gs besteld maar nu vroeg ik mij af wat het verbruik van deze kaart is t.o.v. mijn huidige Asus 6800TD. Is dit ongeveer hetzelfde of verbruikt deze meer/minder?
weet iemand hier het antwoord op?

verder heb ik een 350watt Delta (??) voeding met 18 ampere op de 12v. Mijn 6800 (V9999/TD) draait goed met deze voeding zal de 7800GS ook goed draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Anoniem: 174427 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:31:
[...]

Ik weet niet hoeveel ampere dat ding op de 12v lijn heeft maar ook dit moet minimaal 22A zijn.

Ik raad je aan om een iets zwaardere variant te nemen. Minimaal betekent ook echt minimaal, denk niet dat de kaart lekker loopt op minimaal ;) Ik heb zelf een tagan 480W gekocht dan kun je ook weer even verder (had voorheen een 360W chieftec)
Mijn Asus 7900 GT draait probleemloos in mijn Nexus Breeze 400 case. Daar zit deze voeding in. (Onderaan de page staan output specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 14:07
Skater schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:28:
[...]

Mijn Asus 7900 GT draait probleemloos in mijn Nexus Breeze 400 case. Daar zit deze voeding in. (Onderaan de page staan output specs).
Ah gelukkig, ik werd al zenuwachtig toen ik dat van die 22A las :>
Van mn vakantiegeld ga ik namelijk o.a. een 7900GT en een Antec case met 450W voeding kopen, en die heeft 15A/17A op de lijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Maegrim schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:10:
[...]

Van mn vakantiegeld ga ik namelijk o.a. een 7900GT en een Antec case met 450W voeding kopen, en die heeft 15A/17A op de lijnen :)
En zelfs 450 Watt is eigenlijk, objectief gezien, overdone. Ik heb eeb Dual Xeon @ 3,0 met 2 Gb mem en een 7800GS GS+ 512 Mb (een 7900GTX in AGP vermomming) draaien op een 480 Watt Tagan U22..

En met die dual xeon vraagt mijn sysje vééél meer stroom dan jouw systeem. Wat dat betreft overschatten mensen vaan de Watt-waarde en overdrijven ze het aantal benodigde Amps (imho dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 14:07
Voor 10 euro minder heb je een iets mindere kast met 400W PSU, dan geef ik graag dat extra tientje uit :)

[ Voor 33% gewijzigd door Maegrim op 17-05-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Maegrim schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:10:
[...]

Ik lees ook alleen voor wat er op mijn ASUS 7900GT doos staat. Ik zeg niet dat het niet loopt met minder maar het lijkt me niet dat ze die specs er voor niets op zetten :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 17-05-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-06 11:13
Vandaag een nieuwe PC besteld, met o.a. een XFX 7600GS Extreme. Da's een normale 7600GS met 256Mb RAM, maar met 500Mhz. core en 900Mhz. RAM. Perfecte vervanger voor mijn 6600GT in mijn vorige PC, deze is zelfs passief gekoeld...

Best aardig hoeveel prestatie je momenteel krijgt voor 140,-. Toch weer een stuk sneller dan de 6600GT waar ik een jaar geleden 199,- voor betaalde...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
Ik zit echt met m'n handen in het haar :/ ik snap er niks meer van .. mijn XFX 7900GT EE is echt de gekste kaart die ik ooit in m'n handen heb gekregen :S :/ eerst op stock kon deze kaart helemaal niks aan geen OC, geen check naar OC hoe ver die kon .. crashen bij spellen etc etc allemaal vreemde bugs. Bijna een keer RMA gedaan, maar toen ik de stock koeler er terug op zette deedtie t weer geweldig :/ ok dus niet kapot. Weer waterkoeling erop en toen met powerstrip overclocked naar 'n extreme 600 / 1700 ofzo (dat ligt toch in de buurt van GTX clocks :P?). Hiermee paar keer Atitool getest, reteveel artifacts (volgens atitool). 3dMark06 liep perfect, CS:S deed die normaal .. echt vage stuff, maar zo nu en dan nog wel eens crashes of dat m'n beeld ging knipperen (zwart - gewoon beeld - zwart).

Nou heb ik dus vandaag m'n overclocke terug gehaald van 580 / 1680 naar 550 / 1600 dat is nog 'n overclock, want standaard loopt m'n kaart 520/1500 .. en nou loopt de kaart perfect :/ ik heb nu al 50 minuten atitool aan het scannen voor artifacts en nog geen een artifact geweest :/

Ik ga m'n kaart dalijk dus weer naar 600 / 1600 clocken eens kijken of die dat volhoudt, ik vind dit wel heel vaag dat m'n kaart zo moeilijk/vreemd doet.

Denkt iemand dat 'n fresh install van Windows XP 64 goed zal doen ? .. Dat is eigenlijk wel het enige dat in me opkomt wat echt een verschil kan maken, en dan meteen na fresh install windows up to date brengen en als eerste de display drivers eroverheen denk ik dan zo :S anders snap ik het ook niet meer hoor :P

Heeft iemand ideeën over mijn "probleem" met mijn kaart .. herkent iemand het ? wil iemand me iets zeggen of tips geven over hoe ik het probleem voor eens en altijd de wereld uit kan helpen (als dat nu nog niet zo is ..) laat het horen aub :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb ook dergelijke problemen gehad met mijn 7800GT, waarna mijn kaart in een dood stukje troep eindigde. Gelukkig heb ik nog wel garantie gekregen en een nieuwe thuisgestuurd gekregen welke ik nooit meer zal overclocken.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Goesiman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:18:
Ik heb ook dergelijke problemen gehad met mijn 7800GT, waarna mijn kaart in een dood stukje troep eindigde. Gelukkig heb ik nog wel garantie gekregen en een nieuwe thuisgestuurd gekregen welke ik nooit meer zal overclocken.
ja ik heb nou ook geen absurde overclocks meer ofzo .. ik draad 'm nu 550 / 1600 vind ik goed genoeg voor 'n 7900GT maar ik vind het gewoon zo vreemd, out of the box wilde die kaart eerst niet fatsoenlijk draaien, toen trouwens eerst terug geclocked naar stock snelheden :S toen weer naar monsteroverclock gebracht en nu op medium overclock en loopt die gewoon :S :/

Waardoor is jou 7800GT btw ver*piep*t dan ?? oververhitting oid ?? .. Of gewoon onbekende reden ?? Oververhitting kan bij mij iig nie gebeure .. heb Waterkoeling erop en de kaart komt stressed niet boven de 45 graden uit.

Maar ik ga denk ik gewoon van t weekend windhoos opnieuw installeren hopelijk zijn daarmee alle problemen verleden tijd :S *ik hoop het* ondertussen als iemand nog ideeën heeft laat t horen please

Atitool heeft btw nou alweer 'n uur erop zitten en ik laat 'm gewoon doorscannen tot ik naar bed ga .. misschien is dat eens goed voor 'n kaart lekker lang stress testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb dezelfde problemen met mijn XFX 7900GT EE, en is op het moment naar RMA.

Neem hier eens een kijkje:

GURU3D 7900GT OC

Het is een vrij bekend probleem met de overgeclock' te 7900GT's.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
V3g3ta schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:48:

GURU3D 7900GT OC

ja ik heb al die fora al afgelezen ;) k ken het probleem ik vraag me alleen af hoe het zo kan zijn dat het nu ineens wel gewoon stabiel werkt en dat eerst (1 week geleden ofzo) die kaart gewoon compleet klote was .. maar goed misschien heb ik gewoon geluk gehad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Jij hebt toch zo'n groot Innovatek blok op je kaart? Ik heb er één van Alpha Kool, een Nexxxus XP3. Heb je niet alle schroeven te strak aangedraait want je krijgt al snel dat je kaart gaat buigen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik jouw temps van 45 stressed behoorlijk aan de hoge kant vind.
Ik draai zelf nu met XFX Extreme UCE 520/1500 ViVo op 600/1650 (zonder vcore mod) en de kaart is idle 32 graden en stressed 36.

Je geeft aan dat je WinXP 64 draait, ik zou die kaart gewoon eens testen op een WinXP 32 systeem, of anders ff WinXP 32 op een andere partitie/HD installeren en kijken of je de problemen nog steeds hebt.

Edit.
ik zit net dat stuk op Guru3D te lezen. Schijnt toch wel een erg vervelend probleem te zijn bij sommige kaarten. Met name XFX en eVGA hebben er last van. De delta voor de vertex is bij een aantal probleemkaarten te hoog ( 40 of hoger) ingesteld waardoor je artifacts krijgt. Persoonlijk zou ik zo'n kaart RMA doen, ipv de Delta op nul in stellen wat als patchmiddel kan worden gebruikt.
delta:
Make 1 aspect of the core work harder/faster than other 2 factors total of 3 factors with all their own mhz, its new on 7000's and its causing major probs, Gainward dont use a delta on 3D and got no issues, it seem to be Leadtec and XFX with +40 or more deltas.
XFX Exteme Edition zonder problemen met delta 0
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v252/CCCowboy/other/My7900GT.jpg

Voor GTX kaarten gaat de volgende tabel op:
core 650 + delta 50 = 700
core 675 + delta 25 = 700
core 700 + delta 0 = 700

Het beste is dus om beneden de 700 te blijven, dus met core 675 + delta 50 = 725 treden er problemen op
all the xfx 7900gtx bios' there already had the vertex delta's set properly for whatever overclocked core that particular card was set to (a 675mhz card had its delta value lowered to 25mhz rather than left at 50mhz ) however, evga had left their bios' with the vertex delta set at 50mhz even on their 690mhz superclocked cards - resulting in a 740mhz vertex clock and possible problems.

It seems clear that some boards will have the corrected bios and some wont (probably the very first launch examples) - but it is easily fixed. I will post a guide on how to alter/flash the 7900gtx bios if anybody wants one. I havnt researched the 7900gt problem - so i cant really comment there i'm afraid.
hmmm, beetje toevallig, het Forum van XFX is ook opeens dicht... :
The XFX Forum is no longer active. Any product, support or non-support questions should be directed to our brand-new Help Desk. The technical professionals at the XFX Help Desk have all of the latest XFX product information on hand, at the ready to provide you with quick and accurate answers that are tailored to your specific request, system or set-up. A comprehensive tracking feature enables you to track the details of any inquiry you make. And, you can even search through a saved "history" for previous inquiries.

Ik heb zelf nog nergens last van maar ik heb dan ook een kaart van de tweede lichting met zwart PCB. Maar ik moet het nog uitvoerig testen. Waarschijnlijk treed het probleem het meest op wanneer er gebruikt wordt gemaakt SM 3.0.
Stukje hieronder heeft betrekking op de GTX, wellicht ook op de GT
As for some games causing the issue and others not, no news there. You can still have a card that is acting up, but not notice since none of the games played use SM 3.0. Games use different coding. Any newer SM 3.0 or HDR based games will have issue while SM 2.0 based games will not. This is reflected in the 3Dmark06 scores on bad cards. The SM 3.0 score drops considerably while the SM 2.0 tests remain the same.

Try looping the last test of 3DMark06 and see what happens. So far, in my little research, every GTX card tested failed. They don't even come close to finishing the 25 loops before they artifiact. So far to fail. EVGA GTX, EVGA GTX SC, EVGA GTX SC Watercooled, XFX GTX, MSI and Gigabyte. The problem is not brabd specific. They all use the reference BIOS from NVIDIA
Btw, op de achterkant van de GT zitten twee voltage regulators, het zou geen kwaad kunnen om deze twee te voorzien van een heatsink lees ik net op Guru3D

Edit twee
En hier wellicht een oplossing voor vastlopende GT kaarten. Een user met een gloednieuwe eVGA 7900 GT kreeg een replacement voor z'n kapotte eVGA 7900 GT.
Ook deze kaart liep weer vast, doordat de kaart uit 3D tijdens het gamen naar 2D-kloksettings springt en de zaak dan vastloopt. Hij heeft z'n bios ge-edit zodat deze alleen nog maar 1 kloksetting heeft, dus geen verschil meer tussen 2D en 3D kloksettings( 1 clock reading)
Z'n kaart loopt nu niet meer vast :)

[ Voor 116% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-05-2006 14:42 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik zoek iemand met een XFX 7900GT Etreme Edition (het exacte type kan ik dezeavond posten) om eens te testen of die kaart samen met die van mij in SLI wil werken op m'n Asus P5WD2-E (met Intel 975X chipset inderdaad)

Is er per toeval iemand hier van België die het ziet zitten om dat eens te testen? Ikzelf heb geen zin om 300€ uit te geven als ik niet zeker weet dat het werkt :/

Hier zijn wat links waar mensen successvol een SLI opgezet hebben op een Intel Chipset...

http://www.ocworkbench.co...b.cgi?/topic/29/1358.html
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=66546
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97441
http://www.ocworkbench.co...?newsid1146558331,51467,=
http://www.elitebastards.com/forum/viewtopic.php?t=14693

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

shaidar schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:09:
Ik zoek iemand met een XFX 7900GT Etreme Edition (het exacte type kan ik dezeavond posten) om eens te testen of die kaart samen met die van mij in SLI wil werken op m'n Asus P5WD2-E (met Intel 975X chipset inderdaad)

Is er per toeval iemand hier van België die het ziet zitten om dat eens te testen? Ikzelf heb geen zin om 300€ uit te geven als ik niet zeker weet dat het werkt :/

Hier zijn wat links waar mensen successvol een SLI opgezet hebben op een Intel Chipset...

http://www.ocworkbench.co...b.cgi?/topic/29/1358.html
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=66546
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=97441
http://www.ocworkbench.co...?newsid1146558331,51467,=
http://www.elitebastards.com/forum/viewtopic.php?t=14693
Succesvol? Ik heb al je genoemde topics even doorgenomen en der wordt juist vermeld dat die 84.43 drivers wat die "big sam" gebruikt niet diegene zijn die je kunt downloaden bij Nvidia. Oftewel het gaat nog steeds niet werken met de huidige drivers (ongeacht welke kaart).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik heb hier wel een paar drivers liggen waarmee het zogezegd zou moeten lukken ...

Mmm, precies is het bijna onmogelijk om iemand anders met een 7900GT te vinden ... k zal er dan maar eentje moeten gaan halen zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben aan het proberen om gebruik te maken van de hardwarematige HDTV ondersteuning van nVidia, ook wel PureVideo genoemd door de nVidia marketing mensen. Volgens de startpost heb ik hiervoor oa $20 dollar kostende PureVideodrivers voor nodig en dubieuze DRM updates voor Mediaplayer 10.

Weet iemand een alternatief hiervoor? Ik zit zo hier en daar al te lezen dat het met media player classic kan, maar ik weet nog niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Potjanbloemen ... nu heb ik werkelijk alles om een SLI te testen op een Intel moederbord, enkel nog een 2de 7900GT .... en ik vind niemand die er zo eentje heeft om even mee af te komen! argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ga gewoon naar een winkel in de buurt en vraag of je de kaart mag terugbrengen als hij het niet doet. Is misschien iets duurder of misschien niet, maar een beetje service is best wel mogelijk van een goede winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:41
Forceware 90 komt eraan: http://www.vr-zone.com/?i=3661
Volgens de geruchten komende dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:11

XanderDrake

Build the future!

biobak schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:47:
Dat ziet er zeer gaaf uit! Je mem en core voltage aanpassen via je drivers zonder BIOS onzin, een goede monitor tool (CPU/Mobo/GPU1 en GPU2 voor SLI :) ), Image quality example scherm, Video stresstest build in, ect. ect.!!

Go nVidia _/-\o_

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Zo zeg, dat is zéker niet verkeerd. Wordt een druk weekje volgende week met een niewe cpu en moederbord dat er aan komt, plús een niewe driver met een totaal niew control panel om mee te spelen :P

Je cpu overklokken in windows gewoon? Echt dope >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:10:
Dat kan nu ook al met nTune van nVidia. Nu integreren ze dat in de drivers.

Introductie van deze drivers zal wel samenhangen met de komst van de 7950GX2, zeg maar de 2e generatie quad SLI kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://www.vtr-hardware.com/media/images/news/1/8291.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/105vgc1.jpg

Gelukkig een stuk korter dan de 7900GX2 surfplanken (zo'n 11 cm naar het schijnt).

[ Voor 52% gewijzigd door biobak op 20-05-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
biobak schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:15:
Introductie van deze drivers zal wel samenhangen met de komst van de 7950GX2, zeg maar de 2e generatie quad SLI kaarten.

Gelukkig een stuk korter dan de 7900GX2 surfplanken (zo'n 11 cm naar het schijnt).
Aha, zou Nvidia nu ook quad kaarten + software hebben die wel stabiel is in een test :P.

Wel grappig trouwens. Crossfire/SLI is al dubieus wbt prestatie/prijs en dan komt er nu nog een Quad SLI opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134968

@ Pilske

Ik denk dat ik mischien een oplossing heb voor jou OC probleem. Als je even in dit topic kijkt zal je daar een aantal infrarood scans van een 7900GT zien. Blijkt dat de achterkant van de kaart bloedheet word! soms wel 80 graden onder load. En deze persoon heeft er nog wel een VF900Cu opzitten. Als jij een waterblok op je kaart hebt wil dat zeggen dat er totaal gaan airflow meer onder je kaart is. Daardoor zullen die chipjes op de achterkant van de kaart nog warmer dan normaal worden. Mischien komt daar je instabiliteit vandaan? Vooral ook omdat de kaart met de stock koeler het wel doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 20-05-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik weet niet of het hier al genoemd is (search leverde niets op), maar er komen weer nieuwe 7800-serie kaarten aan.

Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/1494_large_nvdriverdiff_crop.png

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:10:
Zo zeg, dat is zéker niet verkeerd. Wordt een druk weekje volgende week met een niewe cpu en moederbord dat er aan komt, plús een niewe driver met een totaal niew control panel om mee te spelen :P

Zo te zien kun je hier ook je fan controleren.
eindelijk wat minder geluid in 2d 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Ik heb net een XFX 7600GT XXX besteld, de 7900GT's waren niet verkrijgbaar spijtig genoeg :) Hij zal wel meegaan tot de DirectX 10 kaarten uitkomen zeker ? :)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:07
Anoniem: 134968 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:01:
@ Pilske

Ik denk dat ik mischien een oplossing heb voor jou OC probleem. Als je even in dit topic kijkt zal je daar een aantal infrarood scans van een 7900GT zien. Blijkt dat de achterkant van de kaart bloedheet word! soms wel 80 graden onder load. En deze persoon heeft er nog wel een VF900Cu opzitten. Als jij een waterblok op je kaart hebt wil dat zeggen dat er totaal gaan airflow meer onder je kaart is. Daardoor zullen die chipjes op de achterkant van de kaart nog warmer dan normaal worden. Mischien komt daar je instabiliteit vandaan? Vooral ook omdat de kaart met de stock koeler het wel doet.
Ik zeg niet dat dat niet het probleem is maar ....

Ik heb ook een 7900 GT met waterkoeling en ik heb nergens last van :?

en precies onder die chipjes die schijnbaar heel warm worden zit bij mij passief gekoelde Nforce 4 SLi chipset [ Gigabyte GA-K8N-SLi]

kan goed ocen haal 10000 punten in 05 op 555 mhz core en 1850 mhz mem [geen voltmods] :?

Dan zou je toch eigenlijk zeggen dat ik er ook last van zou moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb ook een passief blokje onder die chipjes zitten. Maar wellicht verschilt het per opstelling. Mischien heb jij nog fatsoenlijke airflow in je kast. Iig het zou kunnen, niet elke Gt heeft er veel last van. Hetzelfde als dat niet lke chip evenver Oc-ed

Edit:
Heb jij je 3800+ Oced? Ik heb met OC en een 3200@2.5 namenlijk maar 9000 puntjes terwijl ik ook kan Ocen tot 550/1800. Ik zit namenlijk te twijfelen tussen een X2 3800+ en een x2 4200+. Heb nu een 3200+ meestal @ stock. Als ik met stock CPU de GPU OC haal ik iets van 8000 in 3dmark05

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 20-05-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ Mr. Wizard:

Bedankt voor die info, ik ga zometeen hier thuis es kijke of m'n moeder misschien ook zo'n warmte camera heeft (hopelijk :P) en dan kijken hoe warm die chip wordt, ik heb namlijk net al even gevoeld met m'n vingers en die chip is best al warm .. of misschien dalijk even 'n temperatuur sensortje opplakken als ik die nog kan vinden :/

Iig heel erg bedankt voor die foto, hopelijk ligt het daaraan, dan kan ik opzoek gaan naar 'n heatsinkje of 'n stellage voor 'n 40 mm fan die ik toevallig nog hier heb liggen :D.. hopelijk lost dit was op.. ik zie nou al 'n mooi gat in m'n kaart zitten waarmee ik die fan mooi stabiel op de kaart kan monteren :P Als dit het probleem oplost zal ik wel wat fototjes posten .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Anoniem: 134968 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:23:
Ja ik heb ook een passief blokje onder die chipjes zitten. Maar wellicht verschilt het per opstelling. Mischien heb jij nog fatsoenlijke airflow in je kast. Iig het zou kunnen, niet elke Gt heeft er veel last van. Hetzelfde als dat niet lke chip evenver Oc-ed
Thermaltake shark [heeft wel 2 van die openingen aan de zijkant] met 1 120 mm outtake en 3 120 mm intake [2 bovenop 1 voor] :)
Edit:
Heb jij je 3800+ Oced? Ik heb met OC en een 3200@2.5 namenlijk maar 9000 puntjes terwijl ik ook kan Ocen tot 550/1800. Ik zit namenlijk te twijfelen tussen een X2 3800+ en een x2 4200+. Heb nu een 3200+ meestal @ stock. Als ik met stock CPU de GPU OC haal ik iets van 8000 in 3dmark05
Als ik niet aan benchen ben heb ik hem op 2,3 ghz draaien maar dat is puur omdat ik mijn zalman 9500 op laagste stant wil laten draaien :)
onder het benchen laat ik hem op 2,6 ghz lopen [nog niet hoger geprobeerd btw maar dat doe ik denk ik ook niet met een lucht koeler :) ]

EDIT :

ik zou voor de x2 3800 + gaan omdat je meestal met de x2 3800+ wel die 0.2 ghz kunt overklokken ;)
[mischien de conroe maar het duurt nog even voor dat die uit is ;) ]

[ Voor 13% gewijzigd door Nano2009 op 20-05-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik heb ook een groot waterblok op m'n GT en nergens last van, klokt zonder problemen en zonder vmod tot 590/1850MHz M'n chipset is ook watergekoeld.

Moet wel zeggen dat ik toch nog wel goede luchtverversing heb in m'n CM Stacker (2x120 intake en 2x80 exhaust + 1x120 exhaust)

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-05-2006 19:03 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nano2009 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:47:

Als ik niet aan benchen ben heb ik hem op 2,3 ghz draaien maar dat is puur omdat ik mijn zalman 9500 op laagste stant wil laten draaien :)
onder het benchen laat ik hem op 2,6 ghz lopen [nog niet hoger geprobeerd btw maar dat doe ik denk ik ook niet met een lucht koeler :) ]

EDIT :

ik zou voor de x2 3800 + gaan omdat je meestal met de x2 3800+ wel die 0.2 ghz kunt overklokken ;)
[mischien de conroe maar het duurt nog even voor dat die uit is ;) ]
Nee ok, dan scheelt het dus niet zoveel. Ik denk dat ik de processor markt maar even afwacht :) Mijn CPU wil ook wel op 2,6 draaien maar ik kom dan in de knoei met de devider voor men mem. En men geheugen loopt niet lekker op 437 helaas :( (maar dit word hopeloos of topic alsk over dat ding ga lullen :P)

Ik heb trouwens in dat topic met de infrarood scans gelezen dat de gespicificeerd operating temp voor die chipjes rond de 70C liggen. Er is dus wel degelijk een verschil tussen een goed geventileerde kast en een slechte.

@ Pilske: Ik denk niet dat er standaart op een digi cam een infrarood sensor zit. Dat soort dingen zijn meestal behoorlijk prijzig. Deze man had ook toevallig geluk doordat ze zon ding op zijn bedrijf hadden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 20-05-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
naar aanleiding van het topic met die warmte foto's van een 7900GT heb ik maar eens even wat snel inelkaar geknutseld (sorry voor de resolutie van de fotos .. dit is wat je nodig hebt:

Afbeeldingslocatie: http://img277.imageshack.us/img277/4469/pict01094no.th.jpg

v.l.n.r: M3 moertjes, grote tang (om vast te houden), stuk M3 schroefdraad (+- 7,5 cm), kleinere tang (aandraaien vd moertjes), nog meer moertjes (in die 2 zakjes), 'n 40mm fan .. (gemonteerd en al ;) )

Dan zoek je 'n gat op je kaart waar het niet uitmaakt als er wat gegalvanizeerd schroefdraad/moertjes mee in aanraking komt (lekker scheve zin ..), deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://img277.imageshack.us/img277/640/pict01100dj.th.jpg

Ik heb dus een stukje M3 schroefdraad gebogen op +- 2 of 3 centimeter .. en onder een normaal moertje (boven) en een borgmoertje (uiteinde) erop gedraaid ;)

dan zet je je fan goed vast in dat gaatje, en dan draai je je fan precies zodat die op de chips is gericht ! :)

als je het goed doet komt het er zo uit te zien .. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/4339/pict01121st.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Pilske schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:16:
naar aanleiding van het topic met die warmte foto's van een 7900GT heb ik maar eens even wat snel inelkaar geknutseld (sorry voor de resolutie van de fotos .. dit is wat je nodig hebt:

[afbeelding]

v.l.n.r: M3 moertjes, grote tang (om vast te houden), stuk M3 schroefdraad (+- 7,5 cm), kleinere tang (aandraaien vd moertjes), nog meer moertjes (in die 2 zakjes), 'n 40mm fan .. (gemonteerd en al ;) )

Dan zoek je 'n gat op je kaart waar het niet uitmaakt als er wat gegalvanizeerd schroefdraad/moertjes mee in aanraking komt (lekker scheve zin ..), deze dus:

[afbeelding]

Ik heb dus een stukje M3 schroefdraad gebogen op +- 2 of 3 centimeter .. en onder een normaal moertje (boven) en een borgmoertje (uiteinde) erop gedraaid ;)

dan zet je je fan goed vast in dat gaatje, en dan draai je je fan precies zodat die op de chips is gericht ! :)

als je het goed doet komt het er zo uit te zien .. ;)

[afbeelding]
toon volledige bericht
Leuk gedaan, vind alleen de afstand wat groot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:21:
[...]

Leuk gedaan, vind alleen de afstand wat groot ?
mwah .. lijkt maar zo hoor das hooguit 10 centimeter, en aangezien daar (volgens mij) bijna geen airflow is komt die koude lucht dus wel aan + dat fannetje draait op 6000 toeren dus daar zit behoorlijk wat kracht aan ..
ik heb even gevoeld met m'n vinger op de chip en de koude lucht komt er echt ;) maar ik denk dat ik nog een kleine aanpassing ga maken dat idd de fan iets dichter bij die chips komt 3 tot 5 cm afstand hooguit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
maakt die fan niet veel lawaai :?

en het belangrijkste natuurlijk :

kun je nou wel goed ocen ???? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Nano2009 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:40:
maakt die fan niet veel lawaai :?

en het belangrijkste natuurlijk :

kun je nou wel goed ocen ???? :)
fan is ultra stille sharkoon 40mm .. is stiller dan al m'n andere fans (papst @ 7V) dus geen probleem qua geluidsproductie.. ik ga zometeen eens overclocken, maar ik wilde 'm eerst even idle laten draaien en dan ga ik zometeen even die chip met de hand voelen .. :P (rustig opbouwen he ...)

*edit* net 1,5 uur ofzo zitten gamen .. geen problemen, OC'en gaat nog niet verder dan 550 / 1800 misschien gewoon geen golden sample :P dan maar n keert volt mod ... ik denk btw dat ik achter op mn kaart deze heatsinkjes ga zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_rhs1_c_p.jpg

gewoon op n paar van die chipjes, en dan ook nog die fan goed erop richten, nu is die chip nog redelijk heet maar niet meer super.

[ Voor 31% gewijzigd door Pilske op 20-05-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netjes pilske :) Verry tweak :P

Wat waren nou de stock speeds van je kaart?
Ik denk dat trouwens die chips koelen vooral goed is voor de stabieliteit van de kaart. En niet voor het halen van hogere OC resulutaten. Maar dus wel veel stabielere :)

Edit: Hoe zit het met de rest van de airflow? mischien kan je een fototje maken van de hele opstellen, een soort overview?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 21-05-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 18:27
Welke 7900gt zal ik nu nemen? Mijn asus 7900gt vertoont artifacts en knippert bij overclocken. Al op 470mhzcore en 1400mhz memory. Heeel raar dus. Zal ik nu xfx nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:26:
Welke 7900gt zal ik nu nemen? Mijn asus 7900gt vertoont artifacts en knippert bij overclocken. Al op 470mhzcore en 1400mhz memory. Heeel raar dus. Zal ik nu xfx nemen?
Hoe bedoel je? Hij overklokt niet ver genoeg dus vraag je een RMA aan? Beetje vreemd hè. Of bedoel je dat je kaart altijd artifact vertoont, ook zonder te overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Mijn Asus 7900GT gaat vrij hard.
Heb gisteren lang AtiTool gedraaid en rthdrib dit ging met de stock koeler goed tot 540/786 (de detect optimal settings waren 553/786) eb stressed met stock koeler 69 graden.

Krijg deze week me vf900Cu binnen kijken wat die gaat doen. hoop dat ik hiermee de 560 moet gaan halen.

plaatjes komen asap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
SOEDARKMASTER schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:26:
OC'en brengt geen garanties met zich mee tot hoever je kan gaan, dat weet je zelf ook. XFX schijnt heel vaak ver te gaan dus als je de meeste kans op een goede OC wilt hebben kan je XFX nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Maar als ik ook maar 1 mhz overclock krijg ik overal groene pixels. Is dat niet een beetje vreemd? :?

Kan ik mijn kaart dan eigenlijk nog omruilen tegen een ander? Ze moeten altijd mij hebben met 3dkaarten. Mijn vorige 6800le wilde ook al niet overclocken want toen kreeg ik altijd zwarte schermen.

[ Voor 50% gewijzigd door JSTPS op 21-05-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Misschien zit je koeler er af fabriek niet goed op. Of je voeding is niet toereikend. Het kan zelfs hele andere oorzaken hebben, maar een 470 overklok is wel erg weinig, maar aangezien je kaart het goed doet op stock snelheid is geen enkele winkelier verplicht je kaart weer in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
kiddyl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:20:
Misschien zit je koeler er af fabriek niet goed op. Of je voeding is niet toereikend. Het kan zelfs hele andere oorzaken hebben, maar een 470 overklok is wel erg weinig, maar aangezien je kaart het goed doet op stock snelheid is geen enkele winkelier verplicht je kaart weer in te nemen.
Dat zou kut zijn, dat ik met deze blijf zitten. Maar mijn voeding is trouwens een antec truepower 480 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 08:36
trouwens, is een 7800GTX flashable met een 7900GT bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaatgaap schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:12:
trouwens, is een 7800GTX flashable met een 7900GT bios?
Vast wel.. Of die het nog doet is een 2e B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160395

Ik heb een XFX 7800GS en deze wil ik graag aansluiten op mijn LCD TV. De LCD TV wil alleen 720p slikken via component.

Nu kan dit op 2 manieren maar ik weet niet of dit gaat werken:

-De DVI-I uitgang gebruiken en omzetten naar component door een verloopstuk
-De VGA uitgang gebruiken en omzetten naar component door een verloopstuk

Zou het uiteindelijke signaal nog 720p zijn? Wat is de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 134968 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:34:
Netjes pilske :) Verry tweak :P

Wat waren nou de stock speeds van je kaart?
Ik denk dat trouwens die chips koelen vooral goed is voor de stabieliteit van de kaart. En niet voor het halen van hogere OC resulutaten. Maar dus wel veel stabielere :)

Edit: Hoe zit het met de rest van de airflow? mischien kan je een fototje maken van de hele opstellen, een soort overview?
Het heeft inderdaad de stabieliteit van m'n kaart verhoogd, tenminste dat denk ik. Bijvoorbeeld: Eerst haalde ik in CS:S met 4x AA maar 60 fps en nu met de fan op m'n kaart chippies blazende haalde ik gister tussen de 90 ~ 120 FPS (normaal kwam ik niet eens boven de 90 FPS) ..

OC'en gaat inderdaad nog niet verder dan dat die al deed (geen verrassing opzich maar wel teleurstellend), 550 / 1600 vind ik nog steeds wel nette clocks voor 'n XFX 900GT EE. Daar komt wel bij dat ik dan álleen in atiTool artifacts krijg; niet in 3dMark06, niet in CS:S, niet in NFS:U2, in geeneen ander spel.

*Pilske pakt camera*

allereerst nog 'n kleine aanpassing van de fan.. in het midden van de kaart zit namelijk nog 'n gat voor M3 schroefdraad:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/5646/pict01105jg.th.jpg

De Intake, Outtake foto (fans e.d.)
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/303/pict0111flow1gx.th.jpg

Als ik er zelf naar kijk zie ik eigenlijk 'n beetje te weinig flow.. ohw ! en ik ben nog de fan van de voeding vergeten die blaast omhoog door de voeding en dan door de achterkant eruit (dus ook 'n outtake fan)

misschien dat m'n airflow niet uuhm goed genoeg is .. maar hoe zou ik 'm dan beter kunnen maken ?? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

biobak schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:47:
Als ik het goed begrijp kun je met dit programma je core van de kaart dus omhoog gooien zonder een voltmod te doen???

Dat zou wel relaxed zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb je er geen break-out box bijgekregen met component uitgang? Mijn oude 7800GTX en nu mijn 7900GT heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160395

Nee die heb ik er niet bijgekregen. Ik kan nu wel naar zo een ding gaan zoeken. Maar als mijn DVI/VGA uitgang sowieso geen component signaal ondersteund, heeft het misschien ook weinig zin zo een breakout box te nemen. Heb je er nu twee? Anders wil ik voor een zacht prijsje zo een ding wel overnemen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 160395 op 21-05-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De 'oude' 7800GTX' heb ik niet meer, maar waarschijnlijk ondersteund jou kaart wellicht niet eens de break-out box. Het is een TV-out box met S-Video, component en composiet uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilske schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Het heeft inderdaad de stabieliteit van m'n kaart verhoogd, tenminste dat denk ik. Bijvoorbeeld: Eerst haalde ik in CS:S met 4x AA maar 60 fps en nu met de fan op m'n kaart chippies blazende haalde ik gister tussen de 90 ~ 120 FPS (normaal kwam ik niet eens boven de 90 FPS) ..

OC'en gaat inderdaad nog niet verder dan dat die al deed (geen verrassing opzich maar wel teleurstellend), 550 / 1600 vind ik nog steeds wel nette clocks voor 'n XFX 900GT EE. Daar komt wel bij dat ik dan álleen in atiTool artifacts krijg; niet in 3dMark06, niet in CS:S, niet in NFS:U2, in geeneen ander spel.

*Pilske pakt camera*

allereerst nog 'n kleine aanpassing van de fan.. in het midden van de kaart zit namelijk nog 'n gat voor M3 schroefdraad:
[afbeelding]

De Intake, Outtake foto (fans e.d.)
[afbeelding]

Als ik er zelf naar kijk zie ik eigenlijk 'n beetje te weinig flow.. ohw ! en ik ben nog de fan van de voeding vergeten die blaast omhoog door de voeding en dan door de achterkant eruit (dus ook 'n outtake fan)

misschien dat m'n airflow niet uuhm goed genoeg is .. maar hoe zou ik 'm dan beter kunnen maken ?? ..
toon volledige bericht
Ja 550/1600 haal ik ook zonder artifacts in atitool. Ik kan wel hogr maar dan krijg ik artis in ati tool. Je airflow lijkt me zeer redelijk.

Ik heb trouwens nog even gevoelt aan die chipjes aan de achterkant. Alleen die redelijk grote met een T erop word bloedheet, die kon ik nauwelijks vastpakken. Ga der zelf denk k ook ff en sinkje opzetten, even kijken of ik er nog 1 heb.

offtopic:
Hoe heb je die blackice dual daarboven erin gemaakt? En ziet dat er aan de bovenkant nog wel fatsoenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Mijn 7900gt wil totaal NIET overclocken. Op 453mhz komen er al groene puntjes in het scherm en gaat ie ook knipperen. Ik wilde hem graag weer terug sturen, en omruilen voor een andere kaart, maar de doos is al weggegooit. Hoe stuur ik hem nu terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 11:53
ik heb mijn 7900 gtx op 700/1800 draaien en heb nu 2x (bij TR Legend en City Life) een crash gehad. net of je beeldscherm knapt, krijg van die scheuren in beeld. je hoort wel geluid en alles maar niks reageert zodat ik em opnieuw moet opstarten...

waar ligt dit aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 134968 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:53:
[...]

Ja 550/1600 haal ik ook zonder artifacts in atitool. Ik kan wel hogr maar dan krijg ik artis in ati tool. Je airflow lijkt me zeer redelijk.

Ik heb trouwens nog even gevoelt aan die chipjes aan de achterkant. Alleen die redelijk grote met een T erop word bloedheet, die kon ik nauwelijks vastpakken. Ga der zelf denk k ook ff en sinkje opzetten, even kijken of ik er nog 1 heb.

offtopic:
Hoe heb je die blackice dual daarboven erin gemaakt? En ziet dat er aan de bovenkant nog wel fatsoenlijk uit?
die redelijk grote met n T erop wordt bij mij dus ook bloedheet.. en daar staat die fan dus nou ook op gericht .. :) 550/1600 kan ik trouwens echt 3 uur artifacts scannen zonder fouten :P dus eigenlijk is m'n kaart nou wel ok .. maar goed ik wacht tot forceware 90 dan installeer ik windows opnieuw (loopt nu ook brak doordat het steeds crasht e.d.) en als het dan nog niet over is vraag ik RMA aan ..

offtopic:
Ik heb bovenop m'n kast een fangrill van ACryan speciaal voor BIX 2 erop gezet, en via een mal daarvoor uitgezaagd: zo ziet het uit, dit is wel 'n oude foto, het enige dat veranderd is is dat ik het nu met M3 schroefdraad en wat moertjes heb vastgezet (mooier imo, zal ieder ander persoon wel lelijk vinden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
TimmieVelthuis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:02:
ik heb mijn 7900 gtx op 700/1800 draaien en heb nu 2x (bij TR Legend en City Life) een crash gehad. net of je beeldscherm knapt, krijg van die scheuren in beeld. je hoort wel geluid en alles maar niks reageert zodat ik em opnieuw moet opstarten...

waar ligt dit aan???
Hoezo draait jouw geheugen maar op 1800? Of is mijn geheugen gewoon snel? Ik draai mijn geheugen op 1760mhz. Dat scheelt niet veel. Maar de core heb ik maar op 540mhz en jij op 700. Dat is wel weer een wat pijnlijker verschil. :P

(Mijn 7900gt tje klokt weer over _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:34
V3g3ta schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:48:

GURU3D 7900GT OC

Ik heb dat probleem ook, denk ik. Ik heb een BFG GeForce 7900 GTX OC. Maar ik heb er de laatste paar dagen alleen maar problemen mee, spellen die hangen, en daarna het beeld wat constant op zwart gaat. Is het nou een kwestie van die Vertex clock terugzetten, of is het toch maar beter een RMA aan te vragen??

-Edit-
Ik heb het BIOS van de kaart geflashed, geen delta clock meer en zowel memory als core naar 650 MHz geclocked. Nu werkt 'ie. Maar ik ga toch maar een RMA aanvragen, want da's natuurlijk niet de bedoeling...

[ Voor 15% gewijzigd door ^Mo^ op 22-05-2006 06:58 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilske schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:23:
[...]

die redelijk grote met n T erop wordt bij mij dus ook bloedheet.. en daar staat die fan dus nou ook op gericht .. :) 550/1600 kan ik trouwens echt 3 uur artifacts scannen zonder fouten :P dus eigenlijk is m'n kaart nou wel ok .. maar goed ik wacht tot forceware 90 dan installeer ik windows opnieuw (loopt nu ook brak doordat het steeds crasht e.d.) en als het dan nog niet over is vraag ik RMA aan ..

offtopic:
Ik heb bovenop m'n kast een fangrill van ACryan speciaal voor BIX 2 erop gezet, en via een mal daarvoor uitgezaagd: zo ziet het uit, dit is wel 'n oude foto, het enige dat veranderd is is dat ik het nu met M3 schroefdraad en wat moertjes heb vastgezet (mooier imo, zal ieder ander persoon wel lelijk vinden :P)
Denk dat 550 toch wel zo een maximum is voor deze kaarten. Vmodjes zullen em wel hoger krijgen, hij word sowieso niet zo warm. Ik heb nu met men VF700CU iets van 54C max met OC. Is zeker netjes.

offtopic:
Hmm, waarmee heb je zo netjes in je kast gezaagt? Ik was ook van plan binnekort een WC setje aan te schaffen vanwege een echt veels te hete chipset. Maar ik kon die grote radiator nergens kwijt. Dit is mschn een optie. Mijn kast is wel vans taal ipv aluminium. Ik heb wel s geboort in een stalen kast, nou dat is echt niet makkelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 21-05-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 134968 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Denk dat 550 toch wel zo een maximum is voor deze kaarten. Vmodjes zullen em wel hoger krijgen, hij word sowieso niet zo warm. Ik heb nu met men VF700CU iets van 54C max met OC. Is zeker netjes.

offtopic:
Hmm, waarmee heb je zo netjes in je kast gezaagt? Ik was ook van plan binnekort een WC setje aan te schaffen vanwege een echt veels te hete chipset. Maar ik kon die grote radiator nergens kwijt. Dit is mschn een optie. Mijn kast is wel vans taal ipv aluminium. Ik heb wel s geboort in een stalen kast, nou dat is echt niet makkelijk
Ik ga misschien later (lees: na windows herinstallatie) eens een voltmod uitvoeren op deze kaart ... ik denk dat als ik over ga stappen ik 'n hele nieuwe 7900GT laat komen (zo'n black PCB versie :9~ ).

offtopic:
Om zo'n gat te zagen moet je het eerst 10 keer uit tekenen, daarna op iedere hoek +- 5mm van het uitgetekende gaten boren en dan met 'n decoupeerzaag erdoorheen .. wel alles goed vasthouden.
Als je precieze uitleg wilt vraag me dan in het waterkoeltopic .. daar hoort dit namelijk meer thuis omdat het gaat over 'n waterkoeling inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

kheb de laatste tijd een raar probleempje.
ik heb namelijk 2 7800GTX'en als ik SLI wil afzetten krijg ik een blauw scherm. (me error op,...).Weet iemand hoe dit komt, is dit te verhelpen? ik heb al nieuwe drivers opgezet, het was effe weg maar nu is het blijkbaar terug.
En nu staan mijn kaarten 520/1370. stock 490/1350. Als ik de pci express clock verhoog kan ik mijn memory nog altijd niet hoger krijgen dan 1370. Ik lees hier nu met die forceware 90 die eraan komt om meer volt te geven. Zou dat aan te raden zijn?(ik zou het enkel doen om te benchen). Er zitten dus arctic silencer 5 rev3 koelers op(altijd bij de asus 7800GTX TOP's).
mijn core krijg ik zelfs tot 550(wel artifacten)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 151544 op 21-05-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkie
Twix schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:38:
Mijn Asus 7900GT gaat vrij hard.
Heb gisteren lang AtiTool gedraaid en rthdrib dit ging met de stock koeler goed tot 540/786 (de detect optimal settings waren 553/786) eb stressed met stock koeler 69 graden.

Krijg deze week me vf900Cu binnen kijken wat die gaat doen. hoop dat ik hiermee de 560 moet gaan halen.

plaatjes komen asap
Mijn Asus 7900GT met VF900Cu draait stabiel op 550/460 in ATiTool. Bij hogere settings krijg ik gele puntjes in het 3D beeld. Hoe kom jij in hemelsnaam op zo'n hoge memspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Skater schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:14:
[...]

Mijn Asus 7900GT met VF900Cu draait stabiel op 550/460 in ATiTool. Bij hogere settings krijg ik gele puntjes in het 3D beeld. Hoe kom jij in hemelsnaam op zo'n hoge memspeed?
Nee, die van jou staat hoger. Je moet jouw aantal mhz x 4 doen, en dan kom je op 1840mhz uit. Hij heeft hem maar op 1550mhz lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

SOEDARKMASTER schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:29:
[...]Nee, die van jou staat hoger. Je moet jouw aantal mhz x 4 doen, en dan kom je op 1840mhz uit. Hij heeft hem maar op 1550mhz lopen. ;)
Klopt :). Hoop dat ik dat ook ga halen. nog even wachten dus op me zalman. Maar 480 voor je mem is idd x4 en erg netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 22-05-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkie
Wat een opluchting.... ;) Moet er nog bij zeggen dat ik een casetemp van 35 graden heb, lekker warm ;) maar hij is tenminste wel stil (Nexus Breeze 400 case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Rivatuner 2.0 RC16!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 22-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Helaas werkt de fancontrol het niet voor mijn 7900GT met deze nieuwe Rivatuner. Nu is mijn hoop gevestigd op de Forceware 9x.xx drivers voor een simpel iets als fancontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een melding voor alle 7800GS bezitters:

Deze release van RivaTuner ondersteunt de 7800GS native, als gebruikt wordt gemaakt van de ForceWare drivers tot en met 87.**.De core wordt nu daadwerkelijk gezien als een G70 en niet meer als NV47.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Even een melding voor alle 7800GS bezitters:

Deze release van RivaTuner ondersteunt de 7800GS native, als gebruikt wordt gemaakt van de ForceWare drivers tot en met 87.**.De core wordt nu daadwerkelijk gezien als een G70 en niet meer als NV47.
En RT 2.0 RC16 ondersteunt alle 7800GS kaarten. Hij leest (vie de HIS) ook de correcte core's uit.

Hij ondersteunt dus;
- de "gewone" 7800GS (G70 / 7800, 16 pipes),
- de 7739 BLISS 7800GS (met G70 / 7800GT core, 20 pipes)
- en ook de 7876 BLISS 7800GS GS+ (met G71 / 7900GT core, 24 pipes).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-05-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Hallo ik heb een vraag,

ik ben van plan ook een systeem aan te schaffen deze week met een 79000 gtx ..
Nu ben ik van plan een Club3d 79000 gtx aan te schaffen aangezien deze het goedkoopst is.
Nu heb ik in dat andere topic gelezen dat er best nog al wat problemen zijn met deze kaart.
Ik lees hier dat jullie je kaart overclocken en er heatsinkjes op plakken ... kun je deze heatsinkjes er gewoon letterlijk op plakken? of formuleren jullie het gewoon zo .. en vervalt je garantie niet als je dit doet?
Verder wil ik graag weten naar wat voor type cooler ik moet zoeken als ik deze wil vervangen, want op de website van mijn shop hebben ze geen apparte catogorie met GFX coolers.
En als laatste ter bevestiging eigelijk ... als je de cooler vervangt neem ik aan dat je garantie zeker vervalt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

kiddyl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:07:
Helaas werkt de fancontrol het niet voor mijn 7900GT met deze nieuwe Rivatuner. Nu is mijn hoop gevestigd op de Forceware 9x.xx drivers voor een simpel iets als fancontrol.
Dat ligt niet aan Rivatuner, maar aan de 7900GT in het algemeen. Ze hebben bijna allemaal last van een fan-controller die niet werkt. Ik heb er geen last meer van sinds m'n VF900-Cu, maar die standaard fan maakte een tering-herrie :)

Nu nog even m'n oproep herhalen:
Ik wil testen of ik 2 XFX 7900GT Extreme Editions in SLI aan de praat krijg op m'n Intel moederbord. Is er hier misschien iemand die met zijn XFX 7900GT Extreme edition wil langskomen om dat even te testen? Ik ben er vrij zeker van dat het werkt, maar nu ook niet zo zeker dat ik mij een 2de kaart aanschaf waarmee ik blijf zitten moest het dan toch niet werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Dan stuur je hem toch terug?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Anoniem: 176663 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:27:
Hallo ik heb een vraag,

ik ben van plan ook een systeem aan te schaffen deze week met een 79000 gtx ..
Nu ben ik van plan een Club3d 79000 gtx aan te schaffen aangezien deze het goedkoopst is.
Nu heb ik in dat andere topic gelezen dat er best nog al wat problemen zijn met deze kaart.
Ik lees hier dat jullie je kaart overclocken en er heatsinkjes op plakken ... kun je deze heatsinkjes er gewoon letterlijk op plakken? of formuleren jullie het gewoon zo .. en vervalt je garantie niet als je dit doet?
Verder wil ik graag weten naar wat voor type cooler ik moet zoeken als ik deze wil vervangen, want op de website van mijn shop hebben ze geen apparte catogorie met GFX coolers.
En als laatste ter bevestiging eigelijk ... als je de cooler vervangt neem ik aan dat je garantie zeker vervalt of niet?
1. Plakken is inderdaad plakken. er zit een soort lijn op die aan je geheugen blijft plakken en daarbij ook meteen warmte geleidend is.
2. Problemen waren er alleen met de eerste set 7900GT(X) series kaarten (lees ff linkje op guru3D.com)
3. De Zalman VF900Cu word het meeste gebruikt. Maar Arctic kan ook (na modificaties).Maar ook de Sytrin KuFormula VF1 behoord tot de mogelijkheden.
4. Als je nog nooit hebt geOC`d met je VGA kaart. Laat dan de drivers de optimale snelheid kiezen door gebruik je maken van Autodetect. (coolbits 2.0 downloaden) en ga het dan Stress testen met ATiTool en RTHDRIBL (zie google)

5. lees dit topic ook even door [rml][ OC] nVidia GeForce 7 Series[/rml]

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

oke dank u :)
en hoe zit het met garantie als je die dingetjes erop plakt en van fan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Anoniem: 176663 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:04:
oke dank u :)
en hoe zit het met garantie als je die dingetjes erop plakt en van fan veranderd?
De garantie vervalt na het vervangen van de standaard koeler. Ik heb dit echter wel een keer gedaan, waarna mijn 7800GT is overleden. Toen heb ik de standaard koeler er weer opgeschroefd en RMA gestuurd waarna ik gelukkig een nieuwe thuisgestuurd kreeg. Dit geluk zal echter niet iedereen hebben!

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Goesiman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:37:
[...]

De garantie vervalt na het vervangen van de standaard koeler. Ik heb dit echter wel een keer gedaan, waarna mijn 7800GT is overleden. Toen heb ik de standaard koeler er weer opgeschroefd en RMA gestuurd waarna ik gelukkig een nieuwe thuisgestuurd kreeg. Dit geluk zal echter niet iedereen hebben!
Ik denk het wel, hoe groot schat jij de kans dat een webwinkel de stock koeler van een geRMA'de kaart eraf gaat schroeven met de kans dat ze dan de garantie verspelen en zélf 'n nieuwe kaart moeten regelen?? Ik denk niet dat er webwinkels zijn die dit doen, tenzij je dus echt té opvallend bezig bent :P (schroefjes vergeten etc bedoel ik dus he ..)

iig verspeel je geen garantie door heatsinkjes op 'n kaart te plaatsen .. als je ze er nog netjes af kunt krijgen lijkt het mij geen probleem ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, toen ik de stockkoeler heb verwijdert heb ik de termo prut op de heathsink laten zitten (wel van de kaart gehaalt natuurlijk:P). Vervolgens de schroefjes er weer opgeschroeft zodat de onderkant niets kon raken, en in een klein doosje (het doosje dat je bij je VF700Cu krijgt was perfect) gestopt. Als de kaart nu kapot gaat zet ik gewoon die oude koeler er weer op. Geen haan die ernaar kraait. Ik heb men kaart 3/4 van de tijd toch op stock speeds draaien, dus voor mij zijn er zelfs geen morele bezwaren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 134968 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:56:
Haha, toen ik de stockkoeler heb verwijdert heb ik de termo prut op de heathsink laten zitten (wel van de kaart gehaalt natuurlijk:P). Vervolgens de schroefjes er weer opgeschroeft zodat de onderkant niets kon raken, en in een klein doosje (het doosje dat je bij je VF700Cu krijgt was perfect) gestopt. Als de kaart nu kapot gaat zet ik gewoon die oude koeler er weer op. Geen haan die ernaar kraait. Ik heb men kaart 3/4 van de tijd toch op stock speeds draaien, dus voor mij zijn er zelfs geen morele bezwaren :P.
daarom .. ik heb die koelprut er dan afgehaald, maar ik kan het wel faken ergens mee denk ik :P het gaat er in ieder geval om dat het stock koeler verwijderen gelijk gesteld wordt met het slecht koelen van 'n kaart, maar het enige wat wij doen is de kaart betere koeling geven.. Dus dat maakt het nog minder het probleem.. Het feit dat de meeste van ons 'n kaart overclocken vind ik ook eigenlijk niet zo'n probleem. Als nVidia geen garantie wil geven als kaarten overclocked zijn laat de functie er dan uit en stel de core en mem snelheden gewoon vast. En maak het natuurlijk onmogelijk om deze te veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilske schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:25:
[...]

daarom .. ik heb die koelprut er dan afgehaald, maar ik kan het wel faken ergens mee denk ik :P het gaat er in ieder geval om dat het stock koeler verwijderen gelijk gesteld wordt met het slecht koelen van 'n kaart, maar het enige wat wij doen is de kaart betere koeling geven.. Dus dat maakt het nog minder het probleem.. Het feit dat de meeste van ons 'n kaart overclocken vind ik ook eigenlijk niet zo'n probleem. Als nVidia geen garantie wil geven als kaarten overclocked zijn laat de functie er dan uit en stel de core en mem snelheden gewoon vast. En maak het natuurlijk onmogelijk om deze te veranderen..
Oowh dit is geen onzin. Ik heb 2 jaar geleden een kart gesloopt bij het eropzetten van een nieuwe koeler. Het is me daarna nooit meer gebeurt. Maar geen garantie als gevolg van onzorgvuldig gebruik vnd ik een goede zaak. Stel dat ik een nieuwe oven koop, maar die oven word maar 180C terwijl ik eentje van 220C wil. Ik mod die oven, vervolgens vliegt tie in de fik. Mooi niet datk garantie hoor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Anoniem: 134968 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:46:
Oowh dit is geen onzin. Ik heb 2 jaar geleden een kart gesloopt bij het eropzetten van een nieuwe koeler. Het is me daarna nooit meer gebeurt. Maar geen garantie als gevolg van onzorgvuldig gebruik vnd ik een goede zaak. Stel dat ik een nieuwe oven koop, maar die oven word maar 180C terwijl ik eentje van 220C wil. Ik mod die oven, vervolgens vliegt tie in de fik. Mooi niet datk garantie hoor te krijgen.
[inkopper]
Ken je grenzen mod geen ovens. Dat is een overclock van 40 graden Dat kan een oven niet aan dan worden ze te warm :+.
[/inkopper]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Anoniem: 151544 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:38:
kheb de laatste tijd een raar probleempje.
ik heb namelijk 2 7800GTX'en als ik SLI wil afzetten krijg ik een blauw scherm. (me error op,...).Weet iemand hoe dit komt, is dit te verhelpen? ik heb al nieuwe drivers opgezet, het was effe weg maar nu is het blijkbaar terug.
En nu staan mijn kaarten 520/1370. stock 490/1350. Als ik de pci express clock verhoog kan ik mijn memory nog altijd niet hoger krijgen dan 1370. Ik lees hier nu met die forceware 90 die eraan komt om meer volt te geven. Zou dat aan te raden zijn?(ik zou het enkel doen om te benchen). Er zitten dus arctic silencer 5 rev3 koelers op(altijd bij de asus 7800GTX TOP's).
mijn core krijg ik zelfs tot 550(wel artifacten)
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125274

Snap niet waarom iemand met een goed verstand een nvidia zou kopen, de
7900 gtx is een aanfluiting en de X1800XT PE( snelheden die bijna al deze kaarten doen) is minimaal 150 euro goedkoper en is gewoon stukken sneller als de 7900 gtx op 1024x1280 met aa en af en heeft betere beeldkwaliteit en features.

http://www.technic3d.com/?site=article&action=article&a=245&p=3

Gewoon logisch dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125274 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:51:
7900 gtx is een aanfluiting en de X1800XT PE( snelheden die bijna al deze kaarten doen) is minimaal 150 euro goedkoper en is gewoon stukken sneller als de 7900 gtx op 1024x1280 met aa en af en heeft betere beeldkwaliteit en features.

Gewoon logisch dit...
1 ) Het blijft game afhankelijk
2 ) Laat ATI eerst maar eens goede drivers maken, dan praten we verder !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon logisch dit...
Omdat er van Ati, lame genoeg, geen enkele fatsoenlijke AGP kaart meer uit komt. Daarmee wordt ruim meer dan 50% van alle computergebruikers vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 23-05-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Gewoon logisch dit...
Wat een loze opmerking weer. Ga lekker naar je ATi fanclub. als je een 7900GT(X) koopt ga je de spellen echt niet op 1024 draaien. dan komt 1280 eerst. En dat de 1800XT PE goedkoper is dan de 7900GTX mooi voor jouw.

een flame: Nee een opmerking naar iemand die gewoon zit te blaaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ach ja, het ligt er maar net aan welk mobo je hebt.
Ik had een mobo op het oog waar alleen SLI ondersteuning op zit en geen Crossfire chipset...
Heb nog nog geen SLI opstelling, maar over een jaartje ofzo wil ik er toch een 2de kaart in zetten.

Dat zou dus niet gaan op mijn mobo als ik een ATI kaart zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

Gewoon logisch dit...
Dat jij het niet snapt zegt wel wat over jou 'goede verstand' nietwaar? ;) Naast gameperformance kunnen meer dingen tellen, zo verbruikt een snelle ATI kaart beduidend meer energie (en genereert dus méér warmte) dan een moderne nVidia 7 serie kaart. Iets wat voor mij erg belangrijk is. Daarnaast kan iemand een duidelijke voorkeur hebben op driver gebied, zo ben ik persoonlijk niet zo weg van ATI drivers in vergelijking met die van nVidia.

Anyway, wat jij doet is kort door de bocht wat flamen, doe dat maar ergens anders. Houd het hier graag leuk en genuanceerd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Omdat ik niemand vond die bereid was om even met zijn 7900GT af te komen, en die dan proberen aan de praat te krijgen in een SLI opstelling op een P5WD2-E (Intel 975X chipset), ga ik me er volgende week zelf een 2de kopen.

Moest het echt niet werken, dan kan ik ze 2de hands terug verkopen, en proberen zo weinig mogelijk geld er op te verliezen.

Blijkt dat het tóch werkt, dan heb ik ofwel een SLI rig, ofwel verkoop ik ze alsnog, omdat die P4 650 een beetje een bottleneck zal zijn dan ...

Anyway, volgende week open in wel een nieuwe thread, of plaats ik m'n bevindingen van m'n SLI op een niet-nVidia chipset hier neer ...

Ben ik nu de enige die dat zéér interessant vind om SLI pratende te krijgen op een niet-nVidia chipset, of gaan mijn berichten wat verloren in de massa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik denk dat de meeste op zeker spelen en bij voorbaat al een nF4 chipset mobo nemen voor SLI en misschien ben je wel de enige ketter hier door een niet-nVidia chipset nemen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

shaidar schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:11:
Omdat ik niemand vond die bereid was om even met zijn 7900GT af te komen, en die dan proberen aan de praat te krijgen in een SLI opstelling op een P5WD2-E (Intel 975X chipset), ga ik me er volgende week zelf een 2de kopen.

Moest het echt niet werken, dan kan ik ze 2de hands terug verkopen, en proberen zo weinig mogelijk geld er op te verliezen.

Blijkt dat het tóch werkt, dan heb ik ofwel een SLI rig, ofwel verkoop ik ze alsnog, omdat die P4 650 een beetje een bottleneck zal zijn dan ...
Gewoon alle GPU intensieve settings lekker omhoog gooien en genieten van je SLI })
Anyway, volgende week open ik wel een nieuwe thread, of plaats ik m'n bevindingen van m'n SLI op een niet-nVidia chipset hier neer ...

Ben ik nu de enige die dat zéér interessant vind om SLI pratende te krijgen op een niet-nVidia chipset, of gaan mijn berichten wat verloren in de massa?
Jammer dat je niemand kan vinden. Is het echt niet mogelijk om via een winkel iets te regelen? Of dat je zelf langs gaat met je PC?
Mocht SLI niet werken en je mocht 2de hands gaan verkopen. Dan zou je kunnen overwegen om alleen je mobo te verkopen en een SLI ready bord te kopen. Voor 85 euro heb je een SLI bord, waarschijlijk nog goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 23-05-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
shaidar schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:11:

Zonder ge-hackte driver gaat het niet lukken. nVidia heeft ooit aangegeven geen aandacht te willen schenken aan niet-nVidia chipsets omdat er voor SLI de nForce4 SLI en nForce4 SLI for Intel borden zijn. Derhalve ondersteunen de drivers zonder hack geen andere chipset voor SLI dan de nForce4 SLI chipsets.
Ik ben meer geinteresseerd in Crossfire op een SLI bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Die gemodde driver heb ik in m'n bezit, alsook wat aanwijzingen waar er vanalles interessant staat in de registry.

Volgende week kan ik het dus proberen, alleen moet ik nog ergens zo'n SLI brugje zien te vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Moet je iemand met een A8N32-SLI zien te vinden. Die heeft een flexibele SLI brug en past dus altijd.

Hier staat er ook eentje bij een webshop: http://www.cool-prices.nl...d--6,sgid--20,artId--2411

[ Voor 36% gewijzigd door biobak op 23-05-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
ForceWare 91.28
Zowel 32 bits als 64 bits incl nieuwe control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

biobak schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:10:
ForceWare 91.28
Zowel 32 bits als 64 bits incl nieuwe control panel.
Woei _/-\o_
Ik zat al gespannen de Guru3D en VR-Zone fora te volgen, ik ben heeeeel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Kies ik voor de Engelse driver, krijg ik toch een NL control panel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

biobak schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:18:
Kies ik voor de Engelse driver, krijg ik toch een NL control panel :/
Hilbert Hilledroon had hetzelfde probleem, in zn review @ Guru3D. Zn WinXP instal is NL, en daardoor zn controle panel ook.

Verder: WAT GAAT DIT SLOOOOM :'( veelste veel mensen die em ook willen hebben.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.