De i915p ondersteund geen dualcore CPU`s, daarom zie je hier weinig van in dit topic
Borden met een KT880pro of ultra chipset beschikken bijna nooit over voltage aanpassingen voor de CPU, geheugen of chipset. Hierdoor wordt je overclock mogelijk tegengehouden. Je zult waarschijnlijk rond de 3,4GHz stranden.
En dan nog 2 vragen meer, wat zijn sowieso de nadelen van AS-Rock en Abit? Kun je bij deze moederborden bijvoorbeeld de spanning niet genoeg opschroeven om genoeg te overclocken of waarom gebruikt niemand deze? Ik kan namelijk niets ontdekken waarom ik niet zo'n low budget moederbord zou kopen, omdat het verschil tussen de duurdere moederborden alleen maar lijkt te zitten in luxe als bijvoorbeeld firewire, wat ik toch niet ga gebruiken... Zou voor mij zo'n AS-Rock of Abit moederbord kunnen volstaan en welke zouden jullie me aanraden? (hoeft niet uit bovenstaande moederborden)
ASRock onderscheidt zich door borden met exotische chipsets (ULi, ATi, SiS) met extreem veel functionaliteit voor een zeer lage prijs. Meestal beschikken ze echter niet over uitgebreide overclock mogelijkheden. Voor zowel AMD als Intel processoren heeft ASRock een grote keus in moederborden.
Abit onderscheidt zich door borden voor
enthousiasten te produceren. Ze staan bekend om de vele overclock mogelijkheden. Abit is wereldberoemd geworden door de BP6 serie en de NF7 serie versterkte dat imago alleen maar. Abit is laatst bijna failliet gegaan echter en heeft een tijdje weinig bordjes geproduceerd, het aanbod is dan ook veel kleiner dan bij grotere fabrikanten als ASRock, Asus of MSI. De moederborden die Abit wel heeft gemaakt beschikken nog steeds over zeer uitgebreide overclock opties. In vergelijking met een bedrijf als Asus maakt Abit moederborden met minder poespas (firewire, extra LAN poort, WiFi) maar met betere overclock opties. Hier zit echter wel het probleem van leverbaarheid en prijs aan vast.
Als je ervaringen zoekt naar de SATA RAID functie van de NF4, dan zoek je dat toch in het NF4 topic? Dit is inderdaad vrij offtopic. Verder is het ook een retorische vraag, in de specs van de mensen die tot nu toe gepost hebben met een NF4 SLI IE staat prima wie wel en niet RAID draait
/me alvast aan deel 2 werkende gaat. Tips voor de SP mail me maar op m`n adres dat in de huidige SP staat
[
Voor 12% gewijzigd door
-ErikE- op 09-06-2006 15:38
]