De Pentium D 805, de nieuwe overklokkoning? Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
zo vandaag mijn artic freezer pro binnen, erin gezet en werkt toppie idle is ie nu ong 39 graden @ 3.4 ghz !!

maar wat maakt dat ding herrieeee !!!!!!!! het lijkt wel een stofzuiger ik word helemaal gek van dat geluid.. ik dacht dat deze best wel stil was ? zou ik em langzamer kunne laten draaien ?

als dit zo door gaat word het zosnel mogelijk een zalmannetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerwinR
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-01 21:52
Even een opmerking over bepaalde types asrock borden...
Ik heb de fout gemaakt een 775i65GV te halen. Dacht een mATX bord te halen met AGP (Voor mijn GF4ti4200).
Maar er zit een AGI slot op. Dit is fysiek een agp slot maar werkt als een pci bus. Je driver zal ook zeggen dat je kaart een pcikaart is. Dit in het verband dat het interne intel vga gewoon doorwerkt naast je geplaatste agp kaart. En zoals je weet kan er maar 1 agp apparaat zijn! Zo zijn er ook borden met PCIe en agp tegelijk. Deze werken in het ergste geval allebij op pci snelheid...
Ik heb intussen een 775i65G besteld die een normaal agpx8 slot heeft. Wat mijn i805 betreft die loopt fluitend op 3.3Ghz(666Fsb) zonder vcore truukjes en noemenswaardige tempverhogingen. Onder last(prime95 2x) komt ie op 45C ;) Wel gekoeld door een Zalman CNPS7700-ALCu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171576

@ P43000
Hoe zit het met de nieuwe topic, wil het een beetje lukken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Hmm als ik mijn CPU boven de 3Ghz clock wil Windows niet meer opstarten. Voltage staat op auto en lees dat mensen hiermee zelfs tot 3,6 Ghz kunnen overclocken. Moet ik mijn voltage veranderen, en zo ja naar wat? Heb een P5SD2-X moederbord van Asus.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 09:42
Anoniem: 171576 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:33:
@ P43000
Hoe zit het met de nieuwe topic, wil het een beetje lukken? :P
Ik met deze hittegolf de hele dag zitten nerden zeker ;) Ik heb de moederbordenlijst wat aangepast, een stuk over koelers toegevoegd en een soort mini-ram FAQ toegevoegd omdat ik daar helemaal &(^$&^*%&*^ van wordt ;) Het is allemaal nog niet af en met dit weer heb ik ook wel wat anders te doen. Denk dat ik vanavond laat of anders morgen Deel 3 post ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171576

Ja, als je speciaal voor mij dat stukje over geheugen toe wilt voegen, zou ik inderdaad wel heel erg fijn vinden. Ik ben benieuwd. Betrek je er ook iets meer de nieuwere modellen bij zoals de 830 en 930 bijvoorbeeld?

Misschien is een lijstje met OC's maar dan met waterkoeling wel iets. Zomaar een ideetje... succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 11:33
P5VD1-X Update

Na het installeren van mijn nieuwe CPU Koeler heb ik weer een poging gedaan om mijn D805 op de P5VD1-X iets sneller te krijgen. Zelfs met de voltmod (VID2 en VID3 kortgesloten in mijn geval) kreeg ik de FSB niet hoger als 166. Zelfs niet met een DRAM frequentie van 1:1
Bij een FSB van 167 of hoger wilde het systeem gewoon niet booten, ongeacht de memory timings, ongeacht een VCore van 1.40V.

Bij een FSB van 166 Mhz was het systeem overigens niet stabiel. Op het moment dat de processor moest gaan werken (100% CPU Load) crashte het systeem. Je zag de VCore dan overigens ook droppen naar rond de 1 Volt.

Het lijkt er erg sterk op dat dit moederbord de VCore gewoon niet stabiel genoeg kan houden bij hogere belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 09:42
LAST POST (weer eens wat anders ;) )

Vanaf nu HIER verder SVP :Y)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste