Foto-opdracht week 19 - Landschap

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.973 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 21:04
KatirZan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:32:
Dit is het uitzicht vanaf mijn kamer
Na mijn gevoel is dit geen landschap foto maar een snapshot van struiken aan de waterkant.
Ik vindt de foto erg saai, ik snap niet wat je ons als kijker wilt vertellen met deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vanmiddag tijdens een fietstochtje gemaakt:

't Platteland
Afbeeldingslocatie: http://images.osiris.sapcentrifuge.net/landschap_small.jpg
Klik voor large, kan wat sloom laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
KatirZan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:32:
Dit is het uitzicht vanaf mijn kamer, zit zelf aan het water dus genoeg om te bekijken.

Belichting een heel klein beetje aangepast, geschoten op iso 800

Klik op foto voor grote versie

[afbeelding]
mag ik vragen waarom je kiest voor iso800 op klaarlichte dag?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Osiris schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:56:
Vanmiddag tijdens een fietstochtje gemaakt:

't Platteland
Zo, die is blauw. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Net een nieuwe cam gekocht, en dan denk ik... lekker in het zonnetje wat schieten vanavond. Maar helaas, het was nogal donker hier.

Heb de foto iets bijgewerkt qua gamma en contrast, meer niet. Al ben ik in bijwerken geen ster!

Dit is de Stenderkast, molen uit 1802, die nabij Usselo staat (wat weer onder Enschede ligt).

Afbeeldingslocatie: http://www.koekie.net/zooi/IMG_0088-2s.jpg

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:50:
Net een nieuwe cam gekocht, en dan denk ik... lekker in het zonnetje wat schieten vanavond. Maar helaas, het was nogal donker hier.

Heb de foto iets bijgewerkt qua gamma en contrast, meer niet. Al ben ik in bijwerken geen ster!

Dit is de Stenderkast, molen uit 1802, die nabij Usselo staat (wat weer onder Enschede ligt).

[afbeelding]
Mag van mij nog wat wat meer kleur in, hij is een beetje flets. Verder technisch ok, ik zou de lantarenpalen nog wel ff wegshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:01

dotcode

///\00/\\

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/4883/pano22ud.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Bastien schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:50:[...] Heb de foto iets bijgewerkt qua gamma en contrast, meer niet. Al ben ik in bijwerken geen ster! [...]
Nou, hoe je het voorelkaar krijgt om met een 350D op ISO-400 zo veel ruis te produceren in de donkere partijen is mij een raadsel. Zo donker zal het toch wel niet zijn geweest, als je 1/320 F/14 hebt belicht? Of heb je de "evaluatieve" mode gebruikt, waardoor de lucht teveel invloed heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
dotcode: Niet dat ik het beter kan, maar je plakpoging is mislukt. Zelfs op de thump zie je de verschillen en naden in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:47:
[...]
Nou, hoe je het voorelkaar krijgt om met een 350D op ISO-400 zo veel ruis te produceren in de donkere partijen is mij een raadsel. Zo donker zal het toch wel niet zijn geweest, als je 1/320 F/14 hebt belicht? Of heb je de "evaluatieve" mode gebruikt, waardoor de lucht teveel invloed heeft gehad?
Wat bedoel je met evaluatieve mode?

Het regende een beetje op dat moment, dus echt heel licht was het niet. Ik heb 'm automatisch gemaakt, dus geen handinstellingen. Heb 'm net een dag dus moet eea nog uitvinden op de cam :) Maar het viel mij ook al wel op dat er nogal wat ruis op zat. Maarja, dat zie je thuis pas echt.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bastien schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:58:
[...] Wat bedoel je met evaluatieve mode?
Zie pag. 77 van de NL gebruiksaanwijzing. Dit is de standaardmeetmethode, maar ik gebruik meestal "gemiddelde meting met nadruk op het midden" of, bij veel tegenlicht, de methode "deelmeting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153202

Bastien schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:50:

[afbeelding]
Zoals bij een aantal anderen hier haal je jezelf bij voorbaat al naar beneden, je kent je cam bijvoorbeeld nog niet goed (dus nog in experimenteer fase) en je bent blijkbaar zelf ook niet tevreden over het resultaat..... waarom plaats je je foto hier dan als het minimaal ruim testcasewaardig moet zijn?
Sorry, ik moest dit even kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 13-05-2006 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 20:11

Karel V

Een simpele ziel

Anoniem: 153202 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:39:
[...]

Zoals bij een aantal anderen hier haal je jezelf bij voorbaat al naar beneden, je kent je cam bijvoorbeeld nog niet goed (dus nog in experimenteer fase) en je bent blijkbaar zelf ook niet tevreden over het resultaat..... waarom plaats je je foto hier dan als het minimaal ruim testcasewaardig moet zijn?
Sorry, ik moest dit even kwijt.
Uit enthousiasme. Je hebt net een leuke foto geschoten. Ma en pa zeggen, hey die ziet er mooi uit. En je wil hem graag delen. En zelf ben je nog te onervaren om precies te zien of je foto van hoge of van lage kwaliteit is (betekent dus vaak laag, kwam ik achter).

Orion84 en djengizz, nog bedankt voor de aanvullende informatie en positieve kritiek.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Karel V schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:21:
[...]

Uit enthousiasme. Je hebt net een leuke foto geschoten. Ma en pa zeggen, hey die ziet er mooi uit. En je wil hem graag delen. En zelf ben je nog te onervaren om precies te zien of je foto van hoge of van lage kwaliteit is (betekent dus vaak laag, kwam ik achter).

Orion84 en djengizz, nog bedankt voor de aanvullende informatie en positieve kritiek.
ik zou zeggen gewoon doorgaan, maar wel kritisch blijven. Ik vind het prima dat je hier foto's post, zolang ze maar aan de eisen voldoen.
(Trouwens, je ouders zullen altijd zeggen dat je mooie foto's maakt, daarvoor zijn het je ouders ;) )

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

Zoefff

❤ 

Karel V schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:21:
[...]

Om je een handje te helpen met beoordelen hebben we een aantal foto's in de FGS Policy staan waarvan wij (moderators FG) vinden dat ze van showcasekwaliteit zijn.

Probeer als je niet zeker bent je foto met een van die foto's te vergelijken. Sowieso kan je vaak wel stellen dat als je zelf nog een beetje twijfelt over een foto, dat wij dat zéker zullen doen ;)

Aan de ene kant vind ik het leuk dat er zo enthousiast op deze weekopdracht wordt gereageerd, aan de andere kant vind ik het wel jammer dat er toch veel foto's tussen zitten die ik zelf niet als showcasewaardig wil bestempelen. Ik denk dat het voor veel mensen goed is om de drempel toch nog wat hoger te leggen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:39:
[...]

Aan de ene kant vind ik het leuk dat er zo enthousiast op deze weekopdracht wordt gereageerd, aan de andere kant vind ik het wel jammer dat er toch veel foto's tussen zitten die ik zelf niet als showcasewaardig wil bestempelen. Ik denk dat het voor veel mensen goed is om de drempel toch nog wat hoger te leggen :)
Dat bedoel ik.... _/-\o_
Ik heb me daar bij de vorige opdracht ook schuldig aan gemaakt. Ik was meteen al begonnen met de opmerking dat ik geen tijd meer had om het te bewerken....de foto was dus gewoon niet af en had ik dus ook niet moeten plaatsten. En daarom heb ik nu ook nog niets ingezonden. Hopen dat er vanmiddag wat goeds uit rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Heel veel fletse 'recht-toe-recht-aan' platen hier; terwijl landschapsfoto's het vooral moeten hebben van fraaie belichting en een mooie angle (vooral belichting).
Das iig 1 van de manieren hoe je je kan onderscheiden tussen de meute, vind ik persoonlijk.

Ik denk dat Jasper en Copyman dat goed hebben geïllustreerd. Nou jah, het gene wat ik dus graag zie in een landschap. Kan voor menig ander weer anders zijn :)

[ Voor 74% gewijzigd door Silent Thunder op 13-05-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geruudt
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
In zeeland gemaakt gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudmathijssen.nl/images/overig/got_contest_landschap_klein.jpg

Uiteraard clickable en geheel onbewerkt (behalve resize natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

geruudt schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:49:
In zeeland gemaakt gisteren:

[afbeelding]

Uiteraard clickable en geheel onbewerkt (behalve resize natuurlijk)
Jammer dat je op deze landschapsfoto niks van het landschap ziet. Dat is gewoon totaal onderbelicht.
Mooie lucht, maar dat was niet de opdracht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het landschap zoals ik het zie aan de andere kant van het meertje achter ons huis in Houten.
Het was enorm heiig vandaag, grijzige lucht, dus heb ik de lucht behoorlijk moeten oppimpen en daarom het water dus ook.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/opdracht/Houten600.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 03-06-2006 15:53 . Reden: Wijziging url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

@ Niko70
Vind hem hem juist mooi met die kleuren.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
Anoniem: 153202 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:54:
Het landschap zoals ik het zie aan de andere kant van het meertje achter ons huis in Houten.
Het was enorm heiig vandaag, grijzige lucht, dus heb ik de lucht behoorlijk moeten oppimpen en daarom het water dus ook.
[afbeelding]
Ik vind 'em nou niet echt ''landschap'', maar sjeeez wat een mooie plaat.

tikkeltje naar rechts draaien mag ;)
havym schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:44:
Weer op de camping op de motorboot gemaakt.
Foto is onbewerkt.

[afbeelding]
Wat aan ''opdracht week 19'' begrijp je niet? De pic is voor deze week gemaakt ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Silent Thunder op 13-05-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:46

Sharky

Skamn Dippy!

Silent Thunder schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:58:
[...]

Ik vind 'em nou echt echt ''landschap'' maar sjeeez wat een mooie plaat.

de term landschap wordt idd wel erg ver opgerekt maar wat een ontzettend mooie foto indeed. Ik ga m'n best doen om punten van kritiek te vinden, kan ff duren ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silent Thunder schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:58:
[...]
Ik vind 'em nou niet echt ''landschap'', maar sjeeez wat een mooie plaat.
[...]
Bedankt voor de complimenten :)
Bedoel je met "naar rechts draaien" dat de horizon niet recht staat?
Dat lijkt inderdaad zo, maar de huizen staan ook niet loodrecht tegenover me. Kijk maar naar de verticale lijnen, die staan zo goed als verticaal. Ik had ook een stukje naar links kunnen lopen, maar dan stond de zwaan er weer niet goed op. Die zwaan is namelijk veel dichterbij dan het lijkt...ik moest de diafragma daarom helemaal knijpen om hem ook scherp te krijgen.
Ik zie nu trouwens pas dat ik vuil op m'n sensor heb. Dat wordt door de geknepen diafragma ook beter zichtbaar. :'( Werk ik nog wel ff weg. EDIT: Done.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 13-05-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:07
Mijn landschap view bijdrage: Molens en Molen in het Noordelijke Eemshaven. Door de opstijgende warme lucht en een tamelijke zoom niet de scherpste foto maar wel een leuke gedachte, oud en nieuw. De techniek staat voor niks!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janssensander/forum/molens600.jpg

Gemaakt met een Panasonic TZ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Djensen schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:58:
Mijn landschap view bijdrage: Molens en Molen in het Noordelijke Eemshaven. Door de opstijgende warme lucht en een tamelijke zoom niet de scherpste foto maar wel een leuke gedachte, oud en nieuw. De techniek staat voor niks!

[afbeelding]

Gemaakt met een Panasonic TZ1
Mischien dat vlekje in het midden even wegwerken.
(Was je lens vies? of stof op de censor?)
[afbeelding]
Grappig, dit is niet zo ver van waar ik woon.
Ik heb zelfs op het punt gestaan een van die huizen te kopen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-05-2006 02:56 . Reden: Stukje over Houten erbij ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

[afbeelding]
Ik weet ook niet of dit een landschap is, maar wow wat een coole foto _/-\o_ ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 09:20
Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.

Kan aan mij liggen maar vandaag is het dus zondag... Anyway van mij geen inzending ( jaja ik weet het, ik was heel blij toen deze opdracht begon ) maar het weer is vandaag echt bagger en ik lever liever niets in dan een slechte foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zie mijn reply aldaar :X |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Heaget schreef op zondag 14 mei 2006 @ 08:07:
[...]

Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.

Kan aan mij liggen maar vandaag is het dus zondag... Anyway van mij geen inzending ( jaja ik weet het, ik was heel blij toen deze opdracht begon ) maar het weer is vandaag echt bagger en ik lever liever niets in dan een slechte foto.
Same here, maar wist van te voren al een beetje dat ik waarschijnlijk geen kans zou krijgen voor een mooie foto, nu ben ik eindelijk uit de stad en regent het :P maar niet getreurd, aangezien Zoefff zo aardig was om het nieuwe onderwerp al te melden kunnen we daar al over nadenken ;)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:32
Mijn eerste bijdrage O-) O-)
Vrijdag gemaakt in het Openluchtmuseum in Arnhem. (Is het enige 'landschap' wat ik deze week gezien heb ;( )
EOS350D + Kitlens 18-55
Lens op 18mm/f 7.1 op Landschap modus.
Bijgewerkt: Kleuren lucht en polarisatie. (Maar nu anders :P :P)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.m.bakker/GOT/IMG_5627_GOT_Klein.jpg

(Foto klikbaar naar grote versie)

[ Voor 14% gewijzigd door IS128AE op 14-05-2006 19:30 ]

ITIL sucks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
WOW! Die lucht is echt TE bewerkt man! Ik zie de Cyaan vlakken er als "Glow in the dark" uitspringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mjah, beetje gespeeld met wat curves, wilde eigenlijk het contrast tussen de gele bloempjes en het groene wat hoger krijgen, maar na wat prutsen kreeg ik zo'n (IMO) heerlijk contrast tussen de lucht en het gras en juist dat vond ik oa wel mooi aan de plaat, naast dat 't (wederom IMO) een mooi (platte)landschap is met ál die bloemetjes en die koeien op de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Osiris schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:37:
[...]

Mjah, beetje gespeeld met wat curves, wilde eigenlijk het contrast tussen de gele bloempjes en het groene wat hoger krijgen, maar na wat prutsen kreeg ik zo'n (IMO) heerlijk contrast tussen de lucht en het gras en juist dat vond ik oa wel mooi aan de plaat, naast dat 't (wederom IMO) een mooi (platte)landschap is met ál die bloemetjes en die koeien op de achtergrond :)
Ik vind hem ook veel te blauw. Wellicht klopt de instelling van jouw monitor niet.
Ik kwam daar een tijd geleden ook achter. Ik dacht namelijk een foto mooi bewerkt te hebben totdat ik die foto op een andere monitor zag....toen schrok ik van hoe blauw die foto eigenlijk was.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 14-05-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heaget schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:28:
WOW! Die lucht is echt TE bewerkt man! Ik zie de Cyaan vlakken er als "Glow in the dark" uitspringen!
Inderdaad. Kijk ook maar eens naar de overgang van de lucht en de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik denk dat dat randje meer aan de lens zelf ligt. Veel Chromatische Aberratie als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heaget schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:59:
Ik denk dat dat randje meer aan de lens zelf ligt. Veel Chromatische Aberratie als je het mij vraagt..
Nee, overduidelijk met het toverstafje in PS de lucht geselecteerd en toen de lucht bewerkt. Bij overmatige bewerking krijg je dit soort narigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vanmiddag geschoten, mooie luchten met dit weer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/werkm102/img/watermolen_lq.jpg
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:32
Anoniem: 153202 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:14:
[...]

Nee, overduidelijk met het toverstafje in PS de lucht geselecteerd en toen de lucht bewerkt. Bij overmatige bewerking krijg je dit soort narigheid.
Staat nu een onbewerkte versie op. Wat vinden jullie daarvan dan ??

ITIL sucks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
LoneGunman schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:53:

[afbeelding]
(klikbaar)
Like WAUW! Die foto is echt heeeel erg mooi! Ik heb geen ruk te doen dus ik ga ff snel de polder in, misschien lever ik nog wat in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IS128AE schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:59:
[...]

Staat nu een onbewerkte versie op. Wat vinden jullie daarvan dan ??
De lucht moet wel wat aan gedaan worden, maar anders dan je voorheen heb gedaan.
Heaget had toch een beetje gelijk wat die overgang bomen/lucht betreft. Maar dat werd m.i. wel versterkt door de bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Het werd inderdaad behoorlijk versterkt want het was omgeveer het eerste wat me opviel na die lucht. Ik ben trouwens net teurg uit de polder... Er zat een zwaan midden in het pad waar ik over moest, nog geprobeerd een omtrekkende beweging te gebruiken maar sloten overal maakte het onmogelijk.. Geen mooi landschapje van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

[afbeelding]
(klikbaar)
Nice. Wat voor instellingen en nabewerkingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Anoniem: 128143 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:32:
[...]

Nice. Wat voor instellingen en nabewerkingen ?
- Canon 300D + 18-55USM
- 3x RAW foto (AEB) uit de hand (vandaar ook licht onscherp).
- HDR (tonemapping) afbeelding gemaakt met Photomatix
- In PS nog wat levels en selective color toegepast. Tevens noise-reductie en resize + USM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
Ik zal op de valreep ook nog effe mijn duit in het zakje doen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Weekopdracht/DSC_9298_600.jpg

Ik denk landschap, ik denk koeien.

Heb helaas nog geen pola filter, maar ik vond deze zelf wel geslaagd.

@hieronder: hmm, hij had een graadje naar links gemogen he? Volgende opdracht beter ;), of bedoelde je dat niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Stiegl op 14-05-2006 20:04 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Erg mooie foto, maar ARGH! die horizon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
op de valreep, net voor sluitingstijd....

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/51/146351380_8e47d76ee1.jpg
clickable voor 1024x681

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Peertje schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:45:
[...]

Dit is precies het type bewerking wat ik mooi vind :) Wordt ook vaak in de Elsevier gebruikt.
Heej grappig, ik zat inderdaad te denken waar ken ik dit soort foto's van :D
Ik heb dus ook een Elsevier abbo :Y)
Ziet er erg mooi uit inderdaad :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 15:40
op het laatste moment van deze week-opdracht.
mijn eerste foto post hier.

vanmiddag geschoten in park brakkenstijn hier in Nijmegen.

benieuwd naar reacties :)

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a109/klaasjes-fotos/misc/Untitled-HDR-02-kleiner.jpg

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
The Cheese schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:56:
Ik denk landschap, ik denk koeien.
Mooie foto! :Y)
Een beetje meer contrast zou na mij gevoel de foto doen verbeteren.
Ook het aanpassen van de scheve horizon natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/fotolib/PICT4121/600.jpg

Vandaag geschoten op de Oisterwijkse Vennen. Het weer was niet helemaal geweldig, maar met polarizer heb ik de muggen getrotseerd en heel snel deze foto gemaakt. Enige nabewerking is het contrast beetje verhogen en groen-channel beetje desaturaten. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23

UTM

[afbeelding]
(klikbaar)
Zou je misschien hierover een how-to willen schrijven? Het lijkt me geweldig om een foto zo te bewerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168865

Nog snel voor sluiting mijn inzending

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2116/landschapk5nc.jpg
(klikbaar)

Vanmiddag genomen in Laren (GLD)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 168865 op 14-05-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:16

RHE123

Edubits

Afbeeldingslocatie: http://www.robineggenkamp.nl/foto/soesterduinen.jpg

Vanavond geschoten in de Soesterduinen. Was erg lekker weer om daar rond te lopen! [spam]Aangezien dit de locatie is voor de Minolta-meet: [rml][ Meeting 28 Mei] Konica-Minolta meets Soest[/rml][/spam]

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
w03f schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:11:
[...]

Zou je misschien hierover een how-to willen schrijven? Het lijkt me geweldig om een foto zo te bewerken :)
Als ik even tijd heb deze week wil ik dit best doen. Het resultaat is alleen vaak afhankelijk van de fotograaf, en niet de nabewerking. Niet dat ik mezelf nu zo op de borst wil kloppen, maar het komt vaak genoeg voor dat de foto's die voor je gevoel 'het beste' zijn geworden (op locatie), thuis toch niks blijken te zijn en vice versa. Met nabewerking kom je heel ver, maar als je basis al niet goed is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Oxi: Deze foto had ik zelf gemaakt willen hebben! Mooie sfeer en bescheiden nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oxi schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:50:
[afbeelding]

Vandaag geschoten op de Oisterwijkse Vennen. Het weer was niet helemaal geweldig, maar met polarizer heb ik de muggen getrotseerd en heel snel deze foto gemaakt. Enige nabewerking is het contrast beetje verhogen en groen-channel beetje desaturaten. :)
Alleen die overhangende takken in het midden bovenin storen me. Ze lijken me dood en hebben een vreemde kleur. Erg jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 15-05-2006 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
KillerDream schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:50:
[...]
Mooie foto! :Y)
Een beetje meer contrast zou na mij gevoel de foto doen verbeteren.
Ook het aanpassen van de scheve horizon natuurlijk. :)
Wat is dat toch met tweakers en harde contrasten :?
Ik vond deze bewerking eigenlijk al redelijk gewaagd, je kunt het natuurlijk nog veel extremer doen zoals LoneGunman, maar dat vind ik persoonlijk (even los van de compositie) niet mooi meer. Het is een soort afweging tussen een wat abstractere bewerking en een meer sfeervolle, naar mijn mening.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
The Cheese schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:37:
[...]

Wat is dat toch met tweakers en harde contrasten :?
Ik vond deze bewerking eigenlijk al redelijk gewaagd, je kunt het natuurlijk nog veel extremer doen zoals LoneGunman, maar dat vind ik persoonlijk (even los van de compositie) niet mooi meer. Het is een soort afweging tussen een wat abstractere bewerking en een meer sfeervolle, naar mijn mening.
Helemaal mee eens, gotters slaan imo vaak een beetje door als het om nabewerking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RHE123 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:51:
[afbeelding]

Vanavond geschoten in de Soesterduinen. Was erg lekker weer om daar rond te lopen! [spam]Aangezien dit de locatie is voor de Minolta-meet: [rml][ Meeting 28 Mei] Konica-Minolta meets Soest[/rml][/spam]
Mooi shot, vooral met die glooiendelijn van de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Voor spek en bonen, het is inmiddels week 20, dat weet ik ja :P Maar de nieuwe foto-opdracht is nog niet bekend, dus ik stop hem er stiekem nog even tussen:

De nieuwe weekopdracht is al lang bekend hoor ;)

En limiet is limiet, helaas ook voor jou. Je kan het natuurlijk wel proberen in het solo show- danwel testcasetopic :)

[ Voor 47% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Edit, ik zou net een edit plaatsen, had week 20 helemaal over het hoofd gezien. Excuses :) Ik wip hem even door naar het testcase topic :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.