![]() |
Welkom bij de zesde foto-opdracht van de HG Fotografie in zn nieuwe jasje |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Geel |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld |
Jongens, feedback mag net zoals de voorgaande weken in FGS feedback topic. Melden dat je mee gaat doen is écht niet nodig hoor
En OMG wat ben ik chaotisch bezig. Het is natuurlijk pas zondag

Dus. Nog even een slotje erop
Maar vanaf nu kan je losbarsten!

Dus. Nog even een slotje erop
Maar vanaf nu kan je losbarsten!
[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 15-05-2006 00:06 ]

Mijn allereerste post bij een dergelijk foto topic. Complimentjes en kritiek zijn natuurlijk welkom! Maar, ik ben een beginner en heb nog niet veel eelt op mijn zieltje
Deze luis zag ik wegkruipen op een zogenaamd baby-viooltje in onze achtertuin. Ik denk dat het beestje 1 á 2 mm groot was. Ik heb de foto (uiteraard) genomen met de macro-functie van mijn zaterdag gekochte IXUS 60. Behalve de rotatie en resolutie, heb ik niets aan deze foto veranderd.
Zie deze pic voor uitvergroting van de luis.
Zie deze pic voor het orgineel (2mb).
Veel geler dan dit kon het moeilijk worden dacht ik zo
[ Voor 10% gewijzigd door artacis op 15-05-2006 18:30 ]
Anoniem: 168548
Om eerlijk te zijn is het beestje meer een stoorzender, dan iets van toegevoegde waarde.artacis schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:25:
[afbeelding]
Mijn allereerste post bij een dergelijk foto topic. Complimentjes en kritiek zijn natuurlijk welkom! Maar, ik ben een beginner en heb nog niet veel eelt op mijn zieltje![]()
Deze luis zag ik wegkruipen op een zogenaamd baby-viooltje in onze achtertuin. Ik denk dat het beestje 1 á 2 mm groot was. Ik heb de foto (uiteraard) genomen met de macro-functie van mijn zaterdag gekochte IXUS 60. Behalve de rotatie en resolutie, heb ik niets aan deze foto veranderd.
Verdel wel een leuke "intratuin" foto
Op de terugweg van Veendam naar Emmen heb ik deze foto genomen, toevallig kwam er net een vogeltje aanvliegen:
Voorgaande foto: http://members.home.nl/copyman/got/fotografie/geel.jpg
Foto aan de hand van koraks zijn tip:

Aardig geel lijkt me.
Voorgaande foto: http://members.home.nl/copyman/got/fotografie/geel.jpg
Foto aan de hand van koraks zijn tip:

Aardig geel lijkt me.
edit:
Het is trouwens een Gele Kwikstaart voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Het is trouwens een Gele Kwikstaart voor zover ik heb kunnen ontdekken.
[ Voor 35% gewijzigd door Copyman op 16-05-2006 15:04 ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
offtopic:
Ik geef mijn tanden op, ook geel.... bah bah
Ik hoop niet dat je dichtbij gekomen bent bij die luis.artacis schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:25:
[afbeelding]
Mijn allereerste post bij een dergelijk foto topic. Complimentjes en kritiek zijn natuurlijk welkom! Maar, ik ben een beginner en heb nog niet veel eelt op mijn zieltje![]()
Volgens mij is het namelijk een teek, zoals het onderstaande plaatje ook een teek is:

[ Voor 8% gewijzigd door Resistance_NL op 16-05-2006 13:16 ]
Het ziet er meer uit als een mijt, eerlijkgezegd. Een viooltje in een stadstuin is ook geen erg typische habitat voor teken, terwijl het in nagenoeg elke tuin wemelt van de mijten.
@Copyman: lekkere plaat! Had eventueel boven nog wat afgecropt mogen worden (witte lucht voegt hier weinig toe IMO) en 1/3 tot 1/2 stop overbelichten is ook geen gek idee. Maar dat zijn maar kleine puntjes natuurlijk
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Ondanks het offtopic gezoem hierboven: Top plaat, ook leuk dat vogeltje mee deed in de kleur Geel!Copyman schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:59:
Op de terugweg van Veendam naar Emmen heb ik deze foto genomen, toevallig kwam er net een vogeltje aanvliegen:
[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 16-05-2006 13:53 ]
Dankje, dat was inderdaad een kwestie van geluk. Hij past er in ieder geval goed tussen.littlejoannes schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:53:
Ondanks het offtopic gezoem hierboven: Top plaat, ook leuk dat vogeltje mee deed in de kleur Geel!
Ik zelf denk dat juist dat kleine stukje lucht er nog voor zorgt dat het geel nog iets beter naar voren komt. Je hebt een referentie zeg maarkoraks schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:20:
[...]@Copyman: lekkere plaat! Had eventueel boven nog wat afgecropt mogen worden (witte lucht voegt hier weinig toe IMO) en 1/3 tot 1/2 stop overbelichten is ook geen gek idee. Maar dat zijn maar kleine puntjes natuurlijk
Hallo
Mijn eerste foto die ik plaats, gemaakt met een: Canon PowerShot A610 (Nog geen 5 min Geleden)
Ik vond het wel speciaal (Ok het is niet echt orgineel)
Maar ik wil hem dus wel inzetten voor de Foto-opdracht.

Helaas lijkt hij een beetje scheef maar hij is gewoon normaal genomen.
Dit is in de voortuin gemaakt.
Tips/Commentaar welkom!
Ik ben nog aan het expirimenteren met mijn Canon en moet nog veel leren.
Mijn eerste foto die ik plaats, gemaakt met een: Canon PowerShot A610 (Nog geen 5 min Geleden)

Tips/Commentaar welkom!
Life is complicated
kun je omschrijven waarom jij hem speciaal vindt? Mij doet hij namelijk niks, mij trekt hij niet aan om er langer naar te kijken. Niet om te bashen ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd naar hetgene wat jou heeft doen besluiten om deze foto te plaatsen. (Want dat zie ik waarschijnlijk (nog) niet)W1ckeD-GT schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:12:
Hallo
[afbeelding]
Tips/Commentaar welkom!
No worries m8
Anoniem: 12020
In elk geval heeft hij twee poten te veel voor een luis.Resistance_NL schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:10:
offtopic:
[...]
Ik hoop niet dat je dichtbij gekomen bent bij die luis.
Volgens mij is het namelijk een teek, zoals het onderstaande plaatje ook een teek is:
[afbeelding]
Anoniem: 153202
En dan heb je het nog heel mild verwoord.....DeoDupke schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:40:
[...]
kun je omschrijven waarom jij hem speciaal vindt? Mij doet hij namelijk niks, mij trekt hij niet aan om er langer naar te kijken. Niet om te bashen ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd naar hetgene wat jou heeft doen besluiten om deze foto te plaatsen. (Want dat zie ik waarschijnlijk (nog) niet)
Ik hoop dat men wel wat creatiever wordt en er niet weer hoofdzakelijk bloemen ingestuurd worden. Mijn werk moet ik alleen nog bewerken. Ik heb door-de-weeks alleen weinig tijd. Het wordt in ieder geval geen bloem !!!!!
Toch maar een keer meedoen:

Nabewerkt: pedaaltje geselecteerd, op plug en stukje kabel na (rechtsonderin). Selectie omgedraaid en kleuren eruit gehaald. Beetje standaard misschien, maar hij springt er wel mooi uit. En ja, hij staat iets hoger op een batterijtje voor de foto, en nee, normaal is het niet zo'n troep

Nabewerkt: pedaaltje geselecteerd, op plug en stukje kabel na (rechtsonderin). Selectie omgedraaid en kleuren eruit gehaald. Beetje standaard misschien, maar hij springt er wel mooi uit. En ja, hij staat iets hoger op een batterijtje voor de foto, en nee, normaal is het niet zo'n troep
Juist
Geel...? Een banaan natuurlijk. Volgende keer meer tijd in de foto zelf stoppen, want de hoeveelheid photoshop die eraan te pas moest komen voor de achtergrond en kleine dingetjes was wat teveel.

Even over de foto hier boven van Jeldert: Wat vind je er nu zelf van? Ruim die zooi op de achtergrond eens op, zet wat nette belichting neer, kies een mooie onder- en achtergrond en probeer het nog eens. Beetje waardeloos, vind je niet? Sorry, ik ben wat hard misschien, maar probeer er wat beters van te maken.
W1ckeD-GT, leuk dat je je eerste foto met ons deelt, maar je kan wat meer uit deze bloemen halen. Ga wat dichter op die plantjes zitten, kies een leuke compositie (rule of thirds wellicht) en kijk of je (misschien dmv photoshop werk) dat geel wat mooier kan krijgen.

Even over de foto hier boven van Jeldert: Wat vind je er nu zelf van? Ruim die zooi op de achtergrond eens op, zet wat nette belichting neer, kies een mooie onder- en achtergrond en probeer het nog eens. Beetje waardeloos, vind je niet? Sorry, ik ben wat hard misschien, maar probeer er wat beters van te maken.
W1ckeD-GT, leuk dat je je eerste foto met ons deelt, maar je kan wat meer uit deze bloemen halen. Ga wat dichter op die plantjes zitten, kies een leuke compositie (rule of thirds wellicht) en kijk of je (misschien dmv photoshop werk) dat geel wat mooier kan krijgen.
[ Voor 58% gewijzigd door Mercarra op 16-05-2006 22:43 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Tja, de onderwerpen die hier worden gepost zijn idd geel, maar of ze dan ook goed zijn...
Die van Copyman vind ik dan wel weer heel geslaagd
@Jeldert: beetje rommeltje zo. Die kabels zijn wel leuk (al zou wat meer metaal mooi zijn), maar die adapter weer niet. Ook van dat tapijt weet ik het niet zo. Als je dan toch dit hebt, bewerk 'm dan wat harder. Meer zoiets dus:
http://home.planet.nl/~ooter000/got/boss.jpg
Liever niet zomaar bewerkte foto's van iemand anders plaatsen. Heb er een linkje van gemaakt
edit:
Mercarra: leuk, maar wellicht 't wit echt wit laten zijn (en wat levendigere kleuren)? En wat kleiner diafragma
Die van Copyman vind ik dan wel weer heel geslaagd
@Jeldert: beetje rommeltje zo. Die kabels zijn wel leuk (al zou wat meer metaal mooi zijn), maar die adapter weer niet. Ook van dat tapijt weet ik het niet zo. Als je dan toch dit hebt, bewerk 'm dan wat harder. Meer zoiets dus:
http://home.planet.nl/~ooter000/got/boss.jpg
Liever niet zomaar bewerkte foto's van iemand anders plaatsen. Heb er een linkje van gemaakt
edit:
Mercarra: leuk, maar wellicht 't wit echt wit laten zijn (en wat levendigere kleuren)? En wat kleiner diafragma
[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 17-05-2006 13:28 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hier mijn entry voor deze week:

Je kent 'm wel, het bekende livestrong bandje wat enkele jaren geleden een grote rage was en waar vaak het doel van vergeten werd. Zoals je ziet draag ik hem nog steeds en maak ik op deze foto een vuist voor de bestrijding van kanker. www.wearyellow.com

Je kent 'm wel, het bekende livestrong bandje wat enkele jaren geleden een grote rage was en waar vaak het doel van vergeten werd. Zoals je ziet draag ik hem nog steeds en maak ik op deze foto een vuist voor de bestrijding van kanker. www.wearyellow.com
[ Voor 12% gewijzigd door D4V3 op 17-05-2006 01:16 ]
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Ik vind hem mooi. Ik denk alleen dat hij nog sterker overkomt als de achtergrond echt zwart-wit is en niet enigszinds sepia (gelig) getint.D4V3 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:12:
Hier mijn entry voor deze week:
[afbeelding]
O ja: @Copyman:
[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 17-05-2006 08:38 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
@artacis: beetje saaie plaat en de achtergrond is wat druk. Ik had denk ik meer achtergrond weg gecropped.
@Copyman: goeie plaat man! Niks op aan te merken: kijkt lekker weg.
@W1ckeD-GT: ik ben zelf niet zo'n fan van selectieve kleuren maar was wel te verwachten met dit thema
Ik vind ondanks de selectieve kleur het geel er nog niet echt uitspringen. Beetje flets.
@Jeldert: sluit me wel een beetje aan bij inquestos
@Mercarra: Ondanks dat het 'maar' een banaan is vind ik het geen slechte productfoto.
@D4V3: thematisch sterk. De ruis vind ik niet echt storend, de toning vind ik wat minder.
@Copyman: goeie plaat man! Niks op aan te merken: kijkt lekker weg.
@W1ckeD-GT: ik ben zelf niet zo'n fan van selectieve kleuren maar was wel te verwachten met dit thema
@Jeldert: sluit me wel een beetje aan bij inquestos
@Mercarra: Ondanks dat het 'maar' een banaan is vind ik het geen slechte productfoto.
@D4V3: thematisch sterk. De ruis vind ik niet echt storend, de toning vind ik wat minder.
Idee: LeukRobert-Jan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:41:
Na lang mee kijken wil ik zelf toch ook eens mee doen.
Mijn kamer rond kijkend vanuit mijn stoel stuitte mijn oog op een geel boek in de kast, resulterend in de volgende foto. Nabewerkt in photoshop.
[afbeelding]
Ben benieuwd naar de reacties.
Uitwerking: minder, dat je speelt met je DOF ok, maar er is niks scherp op je foto, verder had het volgens mij best een mooie, sprekende foto kunnen worden als je er gewoon wat meer zorg aan had besteed. Ik vraag me dan ook af waarom je al genoegen hebt genomen met dit resultaat, die boeken staan er nu ook nog, waarom niet wat meer geexperimenteerd voor posten?
No worries m8
Ik heb al een eerder op internet foto's van gummieberen gezien, en daar heb ik ook met veel bewondering naar gekeken. Ik heb een tijd zitten denken wat ik voor weekopdracht foto zou maken, en ik had wat ideeen, die later niet uitvoerbaar zouden zijn ivm de tijd. Vandaag was ik in de winkel voor wat boodschappen en mijn oog viel op een zakje gummieberen. Toen schoten de foto's van de gummieberen door mijn hoofd besloot ik iets met gummieberen te doen. Het resultaat:

Ik zag niet meteen wat 't was. Dacht eerst gewoon 4 gummyberen, waarvan 1 gele. Ik wilde al replyen dat ik het met die stokjes toch wat rommelig vond, toen ik zag dat "ze" hem hadden gespiest.
Leuk idee dus, maar iets minder goed uitgevoerd.
Misschien was 't beter geweest als die groene bladeren niet op de achtergrond waren geweest. 't is allemaal nu niet zo duidelijk
Misschien was 't beter geweest als die groene bladeren niet op de achtergrond waren geweest. 't is allemaal nu niet zo duidelijk
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Lolligjustawitte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:
Ik heb al een eerder op internet foto's van gummieberen gezien, en daar heb ik ook met veel bewondering naar gekeken. Ik heb een tijd zitten denken wat ik voor weekopdracht foto zou maken, en ik had wat ideeen, die later niet uitvoerbaar zouden zijn ivm de tijd. Vandaag was ik in de winkel voor wat boodschappen en mijn oog viel op een zakje gummieberen. Toen schoten de foto's van de gummieberen door mijn hoofd besloot ik iets met gummieberen te doen. Het resultaat:
[afbeelding]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Daarentegen legt justawitte nu wel de nadruk op de gele gummiebeer. Misschien dat je de foto net iets ruimer had kunnen nemen, puur voor een beter overzicht. Al met al toch een nette foto. 
En voor de anderen: bedankt voor de comments.
En voor de anderen: bedankt voor de comments.
Leuk gedaan met die beertjes, ik heb zoiets nog nooit eerder gezien : -)
Ik dacht in eerste instantie: "waarom groene beertjes als daders, die vallen bijna helemaal weg tegen de achtergrond van blad / struikgewas", maar als je rode beren had genomen, zou dat wrschl de aandacht teveel van de gele afgeleidt hebben.justawitte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:
een heel verhaal over gummyberen
Mijn conclusie na deze gedachtensprongen: gaaf idee en technisch ook goed uitgewerkt!
@copyman: mooi !! ik vind deze versie (zonder teveel lucht) ook mooier.
@mercarra: mooie productfoto; heel clean.
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Zonder die achtergrond was de foto weer zo kaal en ik had nog gezocht naar blaajes in andere kleuren, maar die kon ik zo snel niet vinden. Edit: ik heb ook wel foto's waar de achtergrond niet opstaat, maar die zijn toch wel erg kaal.inquestos schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:15:
Ik zag niet meteen wat 't was. Dacht eerst gewoon 4 gummyberen, waarvan 1 gele. Ik wilde al replyen dat ik het met die stokjes toch wat rommelig vond, toen ik zag dat "ze" hem hadden gespiest.
Dof is idd krap, maar dit is gemaakt met m'n macrolens, en daardoor word de dof vrijsnel vrij klein. Ik was allang blij dat de gummiebeer scherp was en de beertjes daarachter nog enigzins zichtbaar.The Cheese schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:17:
[...]
LolligIk had alleen liever iets meer scherptediepte gezien zodat de achterste beren ook scherp waren. Ik zag in eerste instantie niet dat het om gummieberen ging.
Ik had ook een rode gummiebeer en een neutrale (of wat voor kleur het ook is) maar de rode zijn erg fel en daardoor valt de gele eigenlijk niet meer op. Van de neutrale kleur had ik er maar eentje, dus die vlieger ging ook niet op.wimD70 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:34:
[...]
Ik dacht in eerste instantie: "waarom groene beertjes als daders, die vallen bijna helemaal weg tegen de achtergrond van blad / struikgewas", maar als je rode beren had genomen, zou dat wrschl de aandacht teveel van de gele afgeleidt hebben.
Mijn conclusie na deze gedachtensprongen: gaaf idee en technisch ook goed uitgewerkt!
Dat ruimer nemen is opzich wel een idee. Als het onderwerp niet zozeer geel moest zijn, dan had ik waarschijnlijk ook wel wat meer beren in andere kleuren gebruikt, en dat moet je wel meer afstand nemen.Copyman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:25:
Daarentegen legt justawitte nu wel de nadruk op de gele gummiebeer. Misschien dat je de foto net iets ruimer had kunnen nemen, puur voor een beter overzicht. Al met al toch een nette foto.
[ Voor 21% gewijzigd door Justawitte op 17-05-2006 15:47 ]
Na eerst wat geëxpirimenteerd te hebben met boterbloemetjes, brem en paardebloemen, kreeg ik opeens een ingeving:

wel gek trouwens dat als je het bos ingestuurd wordt met zo'n breed te interpreteren foto-opdracht, de meest onverwachte dingen opeens ook geel blijken te zijn...

wel gek trouwens dat als je het bos ingestuurd wordt met zo'n breed te interpreteren foto-opdracht, de meest onverwachte dingen opeens ook geel blijken te zijn...
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken maar kon er helaas niet zo snel een vinden hier in Rotterdam, en om nou een schaalmodel te nemenRvO_6 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:32:
[afbeelding]
Lamborghini Gallardo (schaal: 1:18)
Als echte autogek was dit het eerste waar ik aan moest denken.
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Had dan op z'n minst een andere onder- en achtergrond gebruikt om het wat echter te laten lijken.RvO_6 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:32:
[afbeelding]
Lamborghini Gallardo (schaal: 1:18)
Als echte autogek was dit het eerste waar ik aan moest denken.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 18-05-2006 07:18 ]
Idee een 9, uitwerking een 5. Als je de foto voor het eerst ziet moet je echt even goed kijken wat het nu precies is. De achtergrond is imho vrij druk, te druk. Maar, het idee is wel heel leuk! Gemiddeld dus nog een ruime voldoendejustawitte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:
[afbeelding]
Nice! Leuk idee om al het gele om je heen maar op te hangen aan het wasrek. Beetje druk, maar ook wel weer leuk dat je kan blijven zoeken in de foto
Het feit dat je ver kan inzoomen maakt een foto nog niet meteen interessant... Bovendien is het meer groen dan geelAnoniem: 170601 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:24:
[afbeelding]
Zo'n beetje de eerste foto met m'n nieuwe 70-300 Sigma APO
[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 18-05-2006 15:14 ]
Mooie plaat Zoefff.
Het kader doet het niet voor mij maar de rest van de bewerking wel. Geeft een lekkere ouderwetse anaologe feel. Foto zelf is ook sterk al was misschien iets meer schuin naar rechts net leuker geweest (om zo een gelijke afstand tussen de 'archieven' te krijgen
)
Het kader doet het niet voor mij maar de rest van de bewerking wel. Geeft een lekkere ouderwetse anaologe feel. Foto zelf is ook sterk al was misschien iets meer schuin naar rechts net leuker geweest (om zo een gelijke afstand tussen de 'archieven' te krijgen
Iedere koe is een dier maar niet ieder dier is een koe.koraks schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:20:
[...]
Het ziet er meer uit als een mijt, eerlijkgezegd. Een viooltje in een stadstuin is ook geen erg typische habitat voor teken, terwijl het in nagenoeg elke tuin wemelt van de mijten.
Iedere teek is een mijt maar niet iedere mijt is een teek.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Geweldig, echt super, wat een beeld, goed bewerkt, goede compositie, wat 't idee erachter is weet ik niet, maar boeit me ook niet echtZoefff schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:16:
Bij deze dus mijn inzending voor deze week, een "archief"foto
[afbeelding]
Leuk zo'n beetje grungy-stijl, "oude" lijntjes over foto heen vind ik dan weer minder, past er niet bij (de omlijsting en bewerking)
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik het eerdaags eens over ga doen. Ik heb ondertussen nog wel wat ideetjes. Dan zal ik zeker je punt van de uitwerking meenemen.Zoefff schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:10:
[...]
Idee een 9, uitwerking een 5. Als je de foto voor het eerst ziet moet je echt even goed kijken wat het nu precies is. De achtergrond is imho vrij druk, te druk. Maar, het idee is wel heel leuk! Gemiddeld dus nog een ruime voldoende
Wat jou foto betreft: Dat kader doet imho afbreuk aan je foto. Toning en compositie is verder wel ok.
BierwimD70 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:41:
Na eerst wat geëxpirimenteerd te hebben met boterbloemetjes, brem en paardebloemen, kreeg ik opeens een ingeving:
[afbeelding]
Anoniem: 53805
Mijn eerste 'weekopdracht foto'
Genomen met een Nikon D70 op 52 mm ( F5.0 - 1/200 - Iso 320 )

Het is een 'kunstvoorwerp' wat ik enige tijd geleden gekregen heb.
Ben er zelf niet echt tevreden over, maar wilde hem toch posten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 53805 op 18-05-2006 20:31 ]
Leuk voorwerp
, maar misschien dat je 'em wat beter had kunnen belichten.
De kleur springt er nou niet echt uit...
De kleur springt er nou niet echt uit...
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 18-05-2006 20:36 ]
Op een zwarte webpagina komt het kader denk ik wel goed tot z'n recht. Nu op zo'n witte pagina niet. Probeer het eens....Zoefff schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:16:
Maargoed, ik kan natuurlijk niet ongestraft commentaar geven op andermans foto zonder jullie ook de gelegenheid te geven om commentaar op mijn foto te geven
Bij deze dus mijn inzending voor deze week, een "archief"foto
[afbeelding]
Klik voor 800px!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 18-05-2006 21:48 ]
zoiets dusD4V3 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:47:
[...]
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken maar kon er helaas niet zo snel een vinden hier in Rotterdam, en om nou een schaalmodel te nemen

Maar idd bij dat schaalmodel moet je de foto ook zo maken dat je bijna niet kan zien dat het een schaalmodel is.

Zojuist geschoten in het Lloyd's Kwartier met een 28-75 Tamron op mijn KM-7D.
klein beetje saturation, rest komt van een polarisatie filter
[ Voor 19% gewijzigd door fenrir op 18-05-2006 21:58 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Komen wel duidelijk minder foto's binnen als vorige week, dit is blijkbaar een lastige week 
Mooie foto Fenrir. Pola filter werkt hier goed, krijgt mooie kleurtjes en contrast.
Niet zoveel op aan te merken, ik had misschien even gewacht tot het wolkje niet meer achter dat bord zat.
Mooie foto Fenrir. Pola filter werkt hier goed, krijgt mooie kleurtjes en contrast.
Niet zoveel op aan te merken, ik had misschien even gewacht tot het wolkje niet meer achter dat bord zat.
Misschien dat het ook komt omdat het minder lekker weer is
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Bij de vorige opdracht waren er ook heel veel slechte niet showcasewaardige foto's ingestuurd. Wat dat betreft dus wel een vooruitgang.nomad85 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:23:
Komen wel duidelijk minder foto's binnen als vorige week, dit is blijkbaar een lastige week
Marientjuh schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:32:
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 19-05-2006 18:56 ]
Allemaal mensen zijn geschrokken van de kritische reacties en durven nu niets meer erop te zetten
Ik zelf heb de hele week lopen denken maar ik kon nergens op komen...
Ook maar eens wat proberen.. Ik wilde iets met dit blije gele bekertje - dit vond ik wel een passende "omgeving".

Met name voor "D4V3", "RvO_6", "Mercarra" en "Virus.NL":
Het is geel en het is heel snel????......NEE, niet een Lambanaani......, een Lamborghini natuurlijk (maar dan wel een echte)
Lambanaani: Effe snel geschoten, verder weinig aan gedaan. EDIT: Nog wat beweging in gebracht.
Lamborghini: Met meer dan 200 km/h geschoten op de A2 vanuit een andere auto met het raam open. Hopen dat de politie daar niet ook een mooie foto van gemaakt heeft
Maar hier mijn uiteindelijke inzending:

Klik....
Het is geel en het is heel snel????......NEE, niet een Lambanaani......, een Lamborghini natuurlijk (maar dan wel een echte)
Lambanaani: Effe snel geschoten, verder weinig aan gedaan. EDIT: Nog wat beweging in gebracht.
Lamborghini: Met meer dan 200 km/h geschoten op de A2 vanuit een andere auto met het raam open. Hopen dat de politie daar niet ook een mooie foto van gemaakt heeft

Maar hier mijn uiteindelijke inzending:
Klik....
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 03-06-2006 15:56 . Reden: Wijziging url ]
Je hebt het kunstvoorwerp nog, dus je kunt het altijd nog een keer proberen. Een paar dingen die je kunt proberen: iets ruimer kaderen en het object niet in het midden plaatsen, maar meer naar rechts (als je de schaduw links houdt). Ik denk dat dat laatste een mooie driehoek op kan leveren. Sowieso kun je gaan spelen met de belichting en de schaduwen die dat oplevert. En misschien is het ook de moeite waarom om een beetje te gaan spelen met de kleurtjes, maar de compositie is belangrijker. Als je de tijd neemt om ermee te spelen en veel te kijken levert het vast iets op waar je meer tevreden over bent. En het is leerzaam om te doen natuurlijk.Anoniem: 53805 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:27:
Mijn eerste 'weekopdracht foto'
[afbeelding]
Helaas wat onscherp.
Een kortere sluitertijd was beter geweest, dan bevries je de bewegingen van het water. Dat geeft een mooier effect.
En die zwarte stop (of wat is dat) onder water stoort enorm.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 20-05-2006 15:39 ]
Hier mijn aller eerste post op tweakers. En dus ook mijn eerste post voor de foto weekopdracht.
Voorlopig zijn mijn foto's alleen nog maar point and shoot, maar ik hoop daar snel verandering in te brengen.
De camera die ik gebruik is de Fuji FinePix S602z van mijn vader. Dus de mogelijkheden voor handmatige focus en sluitertijden zijn wel aanwezig.
Nu even over mijn foto. Toen ik het topic doorkeek zag ik dat ons grootste gele export product er nog niet tussen zat. Dat kan natuurlijk niet als rasecht kaaskop. Vandaar mijn stukje kaas.

Link naar het origineel
Voorlopig zijn mijn foto's alleen nog maar point and shoot, maar ik hoop daar snel verandering in te brengen.
De camera die ik gebruik is de Fuji FinePix S602z van mijn vader. Dus de mogelijkheden voor handmatige focus en sluitertijden zijn wel aanwezig.
Nu even over mijn foto. Toen ik het topic doorkeek zag ik dat ons grootste gele export product er nog niet tussen zat. Dat kan natuurlijk niet als rasecht kaaskop. Vandaar mijn stukje kaas.

Link naar het origineel
@ Rooligan: beetje veel ruimte om het onderwerp zelf heen. Zou hem wat krapper kaderen. Ook zou de kaas wat geler kunnen door wat te schuiven met curves in PS PSP ofzo.
offtopic:
Op het origineel is goed te zien dat er ook wat geel sap uit de kaas op de tegels is gekomen bij het snijden
Op het origineel is goed te zien dat er ook wat geel sap uit de kaas op de tegels is gekomen bij het snijden
dan heb je mijn foto niet goed bekeken.Rooligan schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:51:
Hier mijn aller eerste post op tweakers. En dus ook mijn eerste post voor de foto weekopdracht.
[afbeelding]
Link naar het origineel
Verder over jou foto, ik vind hem niet leuk, mooi, waarom niet? Omdat je gewoon een stuk kaas hebt gefotografeerd, ja de opdracht is geel, maar vind je nu zelf ( eerlijk ) dat je een leuke foto hebt geschoten. Iets om naar te kijken? De bedoeling is dat hier showcasewaardige foto's worden geplaatst. Dat is een hoge lat maar de bedoeling is dat je dus ook niet zomaar je point en shoot foto's plaatst.
No worries m8
Wat ik veel erger vind is dat er deze week erg weinig reacties gegeven werden op de inzendingen. Op mijn inzending heb ik bijvoorbeeld geen enkele commentaar of reactie gehad. Ik heb best wel veel moeite gedaan, maar als het hier zo stil blijft haak ik ook af..... erg jammer.nomad85 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:23:
Marientjuh schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:32:
Niko70 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:50:
Bij de vorige opdracht waren er ook heel veel slechte niet showcasewaardige foto's ingestuurd. Wat dat betreft dus wel een vooruitgang.
Heaget schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:37:
Allemaal mensen zijn geschrokken van de kritische reacties en durven nu niets meer erop te zetten. Ik zelf heb de hele week lopen denken maar ik kon nergens op komen...
Je zou verwachten dat op z'n minst de moderators het een beetje levendig zouden kunnen proberen te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 21-05-2006 10:02 ]
Joh, laat je niet zo snel uit het veld slaan. Ik zie dat je al drie weken mee doet en je zult zelf gezien hebben dat de reacties en de inzendingen nog al wisselen. Better luck next week zou ik zeggen. En daarnaast is geen commentaar ook een vorm van commentaarAnoniem: 153202 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:45:
Wat ik veel erger vind is dat er deze week erg weinig reacties gegeven werden op de inzendingen. Op mijn inzending heb ik bijvoorbeeld geen enkele commentaar of reactie gehad. Ik heb best wel veel moeite gedaan, maar als het hier zo stil blijft haak ik ook af..... erg jammer.
Je zou verwachten dat op z'n minst de moderators het een beetje levendig zouden kunnen proberen te houden.
Over je foto: Geel zit er zeker in maar overheerst niet echt voldoende. Het enige dat het gele eruit doet springen is het feit dat het gele potlood meer centraal is en volledig in beeld. Het is meer thema reggae zo. Wel mooi de vallende beweging vastgelegd.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Een foto overwegend geel maken vind ik te simpel. Dat kan iedereen.....(of eigenlijk zelfs dat niet). Ik vind het juist de kunst om een opdracht op een andere manier aan te pakken. Wat creatiever dus. In dit geval om de aandacht op een andere manier op het thema "geel" te vestigen. Ik heb geprobeerd dat te bereiken met scherpte/focus op het gele, maar dat was jou blijkbaar niet opgevallen. Is mijn aanpak dan mislukt of zegt dat alleen maar meer over jou?djengizz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:31:
[...]
Joh, laat je niet zo snel uit het veld slaan. Ik zie dat je al drie weken mee doet en je zult zelf gezien hebben dat de reacties en de inzendingen nog al wisselen. Better luck next week zou ik zeggen. En daarnaast is geen commentaar ook een vorm van commentaar
Over je foto: Geel zit er zeker in maar overheerst niet echt voldoende. Het enige dat het gele eruit doet springen is het feit dat het gele potlood meer centraal is en volledig in beeld. Het is meer thema reggae zo. Wel mooi de vallende beweging vastgelegd.
Dat mogen anderen bepalen....
Nou, bij deze mijn eerste deelname in deze reeks topics
Hoop dat ik wat nuttigs kan toevoegen ook in de toekomst...

Sounds like spring

Sounds like spring
I get your point. Ik zal proberen de volgende keer een interessantere foto te plaatsen.DeoDupke schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:56:
[...]
dan heb je mijn foto niet goed bekeken.
Verder over jou foto, ik vind hem niet leuk, mooi, waarom niet? Omdat je gewoon een stuk kaas hebt gefotografeerd, ja de opdracht is geel, maar vind je nu zelf ( eerlijk ) dat je een leuke foto hebt geschoten. Iets om naar te kijken? De bedoeling is dat hier showcasewaardige foto's worden geplaatst. Dat is een hoge lat maar de bedoeling is dat je dus ook niet zomaar je point en shoot foto's plaatst.
Maar ja, alle begin is moeilijk. Dus enkele tips zijn altijd welkom.
Erg veel humor!justawitte schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:
Niko70
Het enige positieve dat ik over je foto kan melden is dat het inderdaad gelukt is om iets geels en de beweging vast te leggen.. Verder is het echt een foto waar je nog net niet misselijk van wordt, er ontbreekt ook echt iets van een onderwerp of iets in die richting, ik vind de foto dus kaal. Wat de foto erg "onduidelijk" maakt is dat er niet echt een scherp punt is, ik kan er met mijn ogen in ieder geval niet op scherpstellen.
Ik had je foto eerder al gezien en besloten er niet op te reageren omdat de foto mij dus eigenlijk echt niets doet.. Maar gezien je toch graag van anderen een reactie wil horen dus toch nog even bij deze.
Het enige positieve dat ik over je foto kan melden is dat het inderdaad gelukt is om iets geels en de beweging vast te leggen.. Verder is het echt een foto waar je nog net niet misselijk van wordt, er ontbreekt ook echt iets van een onderwerp of iets in die richting, ik vind de foto dus kaal. Wat de foto erg "onduidelijk" maakt is dat er niet echt een scherp punt is, ik kan er met mijn ogen in ieder geval niet op scherpstellen.
Ik had je foto eerder al gezien en besloten er niet op te reageren omdat de foto mij dus eigenlijk echt niets doet.. Maar gezien je toch graag van anderen een reactie wil horen dus toch nog even bij deze.
Bedankt voor je reactie. Jouw mening is me duidelijk. Ik ben blij te horen dat mijn foto toch iets doet met je, ook al beweer je later weer van niet....je wordt er namelijk (net niet) misselijk vanNeo_TGP schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:11:
Niko70
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153202 op 21-05-2006 16:55 ]
Anoniem: 168865
Hier bij zend ik mij inzending
Hij is niet helmaal perfect, maar ik ben veel aan het klooien geweest, en dit was zonder meer de beste. Qua na bewerking heb ik in PS de niveaus aan gepast. Foto genomen met een Fujifilm S9500

*Klikbaar naar 1024 versie
Hij is niet helmaal perfect, maar ik ben veel aan het klooien geweest, en dit was zonder meer de beste. Qua na bewerking heb ik in PS de niveaus aan gepast. Foto genomen met een Fujifilm S9500

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 168865 op 21-05-2006 17:34 ]
In het gulden-tijdperk had je er een "geeltje" (briefje van f 25,-) uit kunnen laten stekenAnoniem: 168865 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:32:
Hier bij zend ik mij inzending
[afbeelding]
Ben benieuwd of jullie dit wat vinden. (eerste x dat ik zo'n opdracht topic post)
Heb de foto gemaakt met een Ixus 40 & wat nabewerkt.

Bij gebrek aan reacties wil ik wel even inspringen, ook al heb ik nog geen bijdrage gelevert.
Ik vind het een erg mooi foto, vooral door het contrast en volle kleuren. Alleen de peper op je ei vindt ik wat afdoen aan de soberheid van het geheel. Dat maakt het wat rommellig.
Dit vind ik nou een mooie foto, gewoon basic, geen rare frutsels of zo en een nabewerking die in mijn ogen echt doel treftluminous schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:18:
Ben benieuwd of jullie dit wat vinden. (eerste x dat ik zo'n opdracht topic post)
[afbeelding]
Helemaal mee eens, maar zat er al op voordat ik het door had. Macht der gewoonte vrees ik.Bent schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:46:
Alleen de peper op je ei vindt ik wat afdoen aan de soberheid van het geheel. Dat maakt het wat rommellig.
Nieuwe week, nieuwe kansen: Foto-opdracht week 21 - Portret 
Ik moet zeggen dat er deze week best leuke inzendingen tusssen zaten. Keep it up boys & girls!
Ik moet zeggen dat er deze week best leuke inzendingen tusssen zaten. Keep it up boys & girls!
Sluit ik me bij aanBent schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:46:
[...]
Bij gebrek aan reacties wil ik wel even inspringen, ook al heb ik nog geen bijdrage gelevert.
Ik vind het een erg mooi foto, vooral door het contrast en volle kleuren. Alleen de peper op je ei vindt ik wat afdoen aan de soberheid van het geheel. Dat maakt het wat rommellig.
Ook zou het geheel nog iets levendiger kunnen worden, door iets aan de kleuren te doen. Het ziet er een beetje donker uit voor een ontbijtje
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Pagina: 1
Let op:
Twee opmerkingen voordat je een foto plaatst:
Twee opmerkingen voordat je een foto plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...