Karel V schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 06:51:
[...]
Ik had geen schoenen meegenomen om op de dijk te klimmen, en op skeelers op de dijk kruipen is ook best lastig. Waarschijnlijk omdat de foto niet scherp is, komt het niet echt uit dat de rechterboom in werkelijkheid een hele boomrij is, en het groen daarnaast een slootkant wat ook helemaal naar achteren doorloopt.
Ok, jammer dat die idd mooi doorlopende rij bomen zo in het niet valt, door de onscherpte en donkerheid.
[...]
Woow hoe zie je dat allemaal?
Met behulp van de EXIF gegevens die in de foto zitten.
Met de exposure Bias heb ik volgens mij nog niet geknutseld. Ik zal eens kijken wat het is.
Mja, meestal loopt die van -2 tot +2 en standaard staat die op 0 lijkt me. Waar je die precies voor dient te gebruiken weet ik ook niet precies. Waarschijnlijk heb je die per ongeluk zo gezet ofzo?
Sorry, ik begin net.
Dat geeft niet, iedereen moet een keer beginnen, maar in de startpost van dit topic staat wel duidelijk dat er behoorlijk strenge eisen aan de foto's zijn die hier gepost mogen worden. Dus zeker als je net begint moet je uitermate kritisch zijn op je eigen foto's. Je hebt handmatig van alles in zitten stellen, terwijl je er duidelijk nog weinig verstand van hebt. En dat die foto te donker, en onscherp was had je zelf ook wel kunnen zien lijkt me?
[...]
De foto die je gelijk ziet (dus niet de link) is inderdaad heel sterk verkleind. Dat had ik met een printscreen van het fotoprogramma gedaan (waar het verkleind weer word gegeven) en in paint opgeslagen (hoe ik hem netjes in PhotoImpact kan verkleinen weet ik nog niet).
Ik had het over de grote foto. Als je die op ware grote bekijkt dan ziet dat er niet bepaald lekker uit.
[...]
Dat heb ik gekregen door de whitebalance op de blauwe lucht in te stellen.
En met welk doel heb je dat gedaan? Spelen met je whitebalance kan leuke resultaten geven, maar in deze vind ik het er niet mooier op geworden?