Console-games nemen markt over

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:47
Tja, veel spelen zijn goed geschikt voor consoles, maar ja, veel type spelen zijn absoluut niet geschikt voor consoles.

Consoles zijn altijd beter geweest voor aktiespelen en shooters zijn aktiespelen, waarbij je niet veel verschillende controls nodig hebt.
Das een zwak punt van console, er zit een redelijk laag limiet op het aantal beschikbare controls om dingen aan te sturen. Voor sommige sims heb je gewoon volledig toetsenbord nodig met alle toetsen plus de ctrl and shift combinaties.

Persoonlijk hou ik console markt wel in de gaten, maar wat er wordt aangeboden aan games is voor mij op dit moment niet interessant. Zie mijn type games er gewoon nog niet.

Ik denk ook dat consoles nu terug komen vanwege de grote hoeveelheid reclame, plus dat de virusgevaar + gevoeligheid van windows installatie ook invloed heeft.(hierbij bedoel ik, dat veel pc problemen de gewone mensen boven de pet groeien)
Teveel mensen vinden het maar niks als zoonlief op hun pc games installeerd, altijd bang dat er iets aan de pc instellingen kapot gaat, wat ze niet zelf kunnen repareren.

Wat is er dan makkelijker om een console te kopen en wat games?
Maar eerlijk gezegd vind ik trouwens de prijzen van console games veel te hoog.
Ze beweren altijd dat copies de prijzen omhoog drijven, alleen dat is bij de consoles dus niet het geval. Dus daarmee vervalt de copies drijven de prijs omhoog smoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 00:40:
Wat ook nog een voordeel is voor de console, online cheaten zal er weinig tot niet zijn. Maar je moet toch ook voor xbox live een X bedrag per maand betalen (abbo?), dat is een trend wat mij ervan weerhoud ooit nog een console te gaan kopen, ze krijgen je min of meer volledig 'in de macht' op deze manier (immers waar gaat het stoppen?) wil je een beetje meegaan met de tijd.

Argument dat iedereen anders ook met een controller FPS games zit te spelen is maar een waardeloos excuus voor het ontbreken van een toetsenbord/muis bij een console imho. Je kunt nooit de precisie bereiken met een controller die je in combinatie met toetsenbord/muis wel kan halen.

Consoles beginnen ook steeds meer op media centers te lijken, er zal vast een tijd komen dat je al het spul in je hele huis kunt integreren, van lichtbediening tot games maar dat zien we dan wel weer.

Grootste nadeel van console is 'gamen op de bank', als je bijvoorbeeld snel ff wat wilt opzoeken op internet moet je of dichterbij op de tv gaan zitten of apart naar je PC toelopen...nee ik heb het liever zoals het nu is, een bureau met alles in handbereik. Daarnaast, ik hou van 'klooien' met diverse instellingsmogelijkheden die games hebben en het modgebeuren eromheen (afhankelijk van het soort game dan).

Het heeft hopelijk wel een groot voordeel dat de consoles meer in opmars komen: de beginners en 'luilakken die geen moeite willen doen iets uit te zoeken' zullen hopelijk sneller geneigt zijn een console te kopen, zijn we daar ook van af. Toegegeven een heel klein groot beetje PC fanboy achtig ;) hell nu ik erover nadenk, straks krijgen we virtuele oorlogen console vs PC :+
Hier ben ik het mee eens 8)

Ik ben wél een échte PC fanboy. Ik wil anoniem blijven van allerlij on-line services en ik speel alleen met onze kleine clan of vaak skirmish.
Wij [onze 8tallige clan bestaande uit hechte vrienden die professioneel gamen op de PC] stappen niet zomaar even met 8 man over op de console. Dan is de markt alweer 8x500 = 4000 euro rijker en wij armer.
Wat niet op een console kan en wat wij als clan wensen is een herbalancing van het spel. Elk spel passen wij aan. Sommige games maken wij veel moeilijker (UT2004 oa) en sommige games maken wij zwaarder (LOTR serie oa). Die gebouwen in een strategiespel zijn veel te zwak. 15x sterker die handel om een voorbeeld te noemen. Dat gaat niet op een console en dan krijgen wij een beetje het kauwen op het gegeven idee. Wij willen anders zijn. Gamen zoals het écht bedoeld is. Hardcore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ook door warez lijkt me..... PC games zullen vaker illegaal zijn dan console games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 15:30
PC-Gaming zal niet zo snel verdwijnen (en zeker niet na de introductie van muis + keyboard voor console). Op de PC kan je veel dingen op game-gebied die je op console niet/nooit zal kunnen doen.

Over het punt van illegale kopieen wil ik wel eens wat bewijzen zien :D, Volgens mij is het juist de trend om je consolegames illegaal te hebben, al helemaal als we Azie meerekenen. PC games natuurlijk ook, maar als iemand een game van internet kan downloaden kan die ook zorgen voor illegale games op zijn console.

Console gaming is heel handig voor bepaalde spellen, zoals racegames en sportspellen, maar in de nabije toekomst zie ik mensen geen insane reacties over kunnen brengen zoals in FPS games op PCs wel kan (als je niet weet waar ik het over heb zie BV: http://video.google.com/v...537877980228048&q=quake+3)

Dit brengt mij op een volgend punt. In PC games worden in de wereld van eSports nog lang niet bedreigd door de console games. CS, WC3, Q3, PK, SC, Q4; allemaal games die niet op een console gespeeld kunnen worden (ook als ze er op zouden worden uitgebracht). Zelfs een RTS is zal niet op hoog niveau op een console gespeeld kunnen worden omdat er te weinig toetsen zijn voor een snelle micro.

Nog een punt, en niet de minste. Het Tweaken (niet geheel misplaatst voor een GoT topic); Wat ik geweldig vind aan PC games is dat je totale controle hebt (in vergelijking met console games). Je hebt niet alleen meer opties in de games zelf, maar ook toegang tot de gamebestanden zelf. Nou hoef ik hier denk ik niet het verhaal van mods en configs etc te vertellen.
Het komt erop neer dat de mensen die meer geinteresseerd zijn in de game meer kunnen doen, en van dat soort mensen zijn er genoeg.

Voor een game PC moet je veel werk verrichten in vergelijking tot consoles (hardware/software : videokaarten/drivers/pc werkend houden). Daar komt als voordeel bij dat je meer van games afweet dan de gemiddelde consolegamer (wat kan mijn nieuwe videokaart, wat verbetert de nieuwe driver, wat maakt een spel zwaar, wat maakt een spel mooi, etce tfcetc). De

Een korte slogan een game PC kan alles wat een console kan, maar een console kan niet alles wat een game PC kan.

De enige reden volgens mij dat sommige mensen zouden kunnen denken dat PC-gaming verleden tijd is, is omdat ze dus zien dat de consoles in populariteit stijgen. Dit komt volgens mij alleen omdat gameb populairder wordt; De nieuwe massa koopt een console niet een PC, het is voor een developer dus voordeliger om console games te maken.

Nou zal de PC-game markt (oa. door bovengenoemde redenen) niet verdwijnen, en zelf ook blijven groeien, dus blijven daar de games ook op uitkomen (al helemaal de games die niet te spelen zijn op consoles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 10:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Consoles beginnen ook steeds meer op media centers te lijken, er zal vast een tijd komen dat je al het spul in je hele huis kunt integreren, van lichtbediening tot games maar dat zien we dan wel weer.

Grootste nadeel van console is 'gamen op de bank', als je bijvoorbeeld snel ff wat wilt opzoeken op internet moet je of dichterbij op de tv gaan zitten of apart naar je PC toelopen...nee ik heb het liever zoals het nu is, een bureau met alles in handbereik. Daarnaast, ik hou van 'klooien' met diverse instellingsmogelijkheden die games hebben en het modgebeuren eromheen (afhankelijk van het soort game dan).
Mijn excuus over muis/toetsenbord is waardeloos maar volgens jou is 'gamen op de bank' een groot nadeel omdat je dan niet even snel wat op kan zoeken? :P Jaja, ijzersterk argument om op je bureaustoeltje te zitten ipv lekker op de bank achter je big-ass widescreen tv met volledig 5.1 door de kamer heen.

Nog 1 van de grote voordelen van consoles is de multiplayer op diezelfde bank, een potje FIFA of Dead or Alive multi kan je op de PC wel vergeten zonder dat je een halve LAN moet organiseren.

En je kan lang of kort ouwehoeren, uiteindelijk gaan de PC fanboys aan het korste eind trekken en waarschijnlijk hebben ze dat nog grotendeels aan zichzelf te danken ook, er valt gewoon veel meer te verdienen aan dezelfde titel op een console dan op de PC.
AgamemnonZ schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:36:
PC-Gaming zal niet zo snel verdwijnen (en zeker niet na de introductie van muis + keyboard voor console). Op de PC kan je veel dingen op game-gebied die je op console niet/nooit zal kunnen doen.

Over het punt van illegale kopieen wil ik wel eens wat bewijzen zien :D, Volgens mij is het juist de trend om je consolegames illegaal te hebben, al helemaal als we Azie meerekenen. PC games natuurlijk ook, maar als iemand een game van internet kan downloaden kan die ook zorgen voor illegale games op zijn console.
Het bewijs lijkt me vrij duidelijk, daar gaat dit topic namelijk over. Developers zijn uit op winst, en ze gaan nu steeds meer ontwikkelen voor het platform waar de meeste winst te behalen valt.
Console gaming is heel handig voor bepaalde spellen, zoals racegames en sportspellen, maar in de nabije toekomst zie ik mensen geen insane reacties over kunnen brengen zoals in FPS games op PCs wel kan (als je niet weet waar ik het over heb zie BV: http://video.google.com/v...537877980228048&q=quake+3)
Zie deze meneer Tetris spelen. Nou zal je meteen denken dat het geen vergelijking is met een FPS maar ik vind zijn skills toch redelijk insane
http://video.google.com/v...682373443&q=tetris+master
Nog een punt, en niet de minste. Het Tweaken (niet geheel misplaatst voor een GoT topic); Wat ik geweldig vind aan PC games is dat je totale controle hebt (in vergelijking met console games). Je hebt niet alleen meer opties in de games zelf, maar ook toegang tot de gamebestanden zelf. Nou hoef ik hier denk ik niet het verhaal van mods en configs etc te vertellen.
Het komt erop neer dat de mensen die meer geinteresseerd zijn in de game meer kunnen doen, en van dat soort mensen zijn er genoeg.

Voor een game PC moet je veel werk verrichten in vergelijking tot consoles (hardware/software : videokaarten/drivers/pc werkend houden). Daar komt als voordeel bij dat je meer van games afweet dan de gemiddelde consolegamer (wat kan mijn nieuwe videokaart, wat verbetert de nieuwe driver, wat maakt een spel zwaar, wat maakt een spel mooi, etce tfcetc). De
Erg mooi gezegd, want je beschrijft hier precies waarom consoles in populariteit toenemen. Dat gepruts, gemod en gepiel is nou precies wat het grote publiek -niet- wil. Die wil een game spelen en niet uren hanessen met drivers & mods. Je moet minder als hardcore gamer denken en meer als developer om te kunnen inzien dat consoles inderdaad de markt over gaan nemen omdat het 'casual gamer' publiek vele malen groter is dan het 'hardcore gamer' publiek.

Je kan hier wel de hardcore gamer gaan uithangen en 'dat je meer weet dan een console gamer' maar kijk even naar de best verkopende game op de PC op dit moment, en dat al vele maanden lang. Juist, dat is The Sims. En heeft Myst ook niet jaren de ranglijsten aangevoerd? Zijn dat hardcore games voor hardcore gamers? Nee, dat zijn games voor het grote publiek en -daar- wordt dik aan verdiend dus dat is interessant voor developers. Als datzelfde grote publiek dan ook nog eens dezelfde toptitels op een console kan spelen is de keuze voor een developer snel gemaakt. Bron: The Sims Pwns The World
De enige reden volgens mij dat sommige mensen zouden kunnen denken dat PC-gaming verleden tijd is, is omdat ze dus zien dat de consoles in populariteit stijgen. Dit komt volgens mij alleen omdat gameb populairder wordt; De nieuwe massa koopt een console niet een PC, het is voor een developer dus voordeliger om console games te maken.

Nou zal de PC-game markt (oa. door bovengenoemde redenen) niet verdwijnen, en zelf ook blijven groeien, dus blijven daar de games ook op uitkomen (al helemaal de games die niet te spelen zijn op consoles).
PC gaming is zeker niet verleden tijd, maar er zullen nog maar weinig PC first titels gaan verschijnen in de categorien games die op een console te spelen zijn. Waar de PC nog steeds heel groot in is zijn MMO's (aangezien je daar per maand voor betaald, en kopieren dus geen invloed heeft) en dat zal nog wel een tijdje zo blijven alhoewel ze ook steeds meer op consoles verschijnen.

Zodra er ook maar -iets- betaald moet worden (XBL maandelijks 5 euro bijvoorbeeld) dan gaan de haren bij de meeste PC boys al rechtop staan. Want waarom betalen wanneer het gewoon gratis te spelen is op de PC. MMO's zijn ook eng, daar moet je namelijk ook voor betalen (of op een zielige private server gaan klooien met 5 man).

Allemaal prima hoor, maar doe dan ook niet moeilijk over het feit dat je de volgende Grand Theft Auto pas eind 2007 speelt met halfslachtige console besturing.

[ Voor 63% gewijzigd door Ace op 08-05-2006 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als echte pc fanboy >:) zie toch nog een lichtpuntje in deze duistere tijden van de next-gen console hype, en dat is, jawel, Crytek!, bekend van uiteraard Far Cry en, later dit jaar, de waanzinnig mooie en op technisch gebied ( DX10 anyone >:) vooruitstrevende niewe game Crysis :P

Wie de filmpjes gezien heeft, weet wat ik bedoel ;)

En wat Activision met COD 3 doet: was het niet zo dat die ook bezig zijn met een andere FPS dan COD franchise?. Bedoeld voor de PC? Ik zie juist dat de echte grote titels van het komende jaar op zowel Xbox360, PS3 én PC uit gaan komen, échte console titels daargelaten uiteraard.

Ook Microsoft wil zich meer gaan richten op de PC gaming, getuige de vele opties in het niewe besrturingssysteem Vista, gericht op gamers.

Nee, hoewel nu de next-gen consoles alle aandacht op zich gevestigd zien, zie ik het wat betreft PC gaming echt niet somber in. Ook deze ronde zullen ze overleven, en de ronde daarna, en daarna....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

keldon schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:44:
[...]
En je kan lang of kort ouwehoeren, uiteindelijk gaan de PC fanboys aan het korste eind trekken en waarschijnlijk hebben ze dat nog grotendeels aan zichzelf te danken ook, er valt gewoon veel meer te verdienen aan dezelfde titel op een console dan op de PC.
Dat is gewoon dikke bullshit. Je kan een pc game ook gaan maken zodat mensen met meerdere ermee kunnen spelen. Alleen word er over het algemeen spellen gemaakt die voor een speler zijn. En dat is ook niet erg omdat er vaak maar een speler nodig is en de andere aan de andere kant van het internet zit.

Ik ben verder wel een console gamer omdat ik dat een stuk goedkoper vind (een keer een console kopen van 100 a 200 euro en de komende 4 jaar nog lekker kunnen spelen). Een pc is leuk en de spellen erop zijn soms best aardig alleen die worden gemaakt voor een type persoon wat ik niet ben.

Maar om te zeggen dat pc gamen uitgebanned gaat worden. Dat denk ik never nooit. Dat het populaire westerse genre van fps`en binnenkort mischien wel links zal laten liggen omdat console games er steeds beter mee weg kunnen zou wel mogenlijk zijn. Zeker omdat dat soort games beter verkopen op consoles doordat ze dan niet zomaar gedownload worden is daar een leuk feitje. Maar er zijn zoveel meer dingen mogenlijk op een pc waardoor het niet zomaar zal uitsterven. In welk ander medium heb je zoveel knoppen te gebruiken :)
Als crytek zijn spellen veel meer ziet verkopen op een 360 of ps3 zal die echt niet moeilijk doen om de volgenden super geile filmpjes te maken voor de next gen consoles :z ;)

[ Voor 9% gewijzigd door disjfa op 08-05-2006 02:05 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wél als Ati cq nVidia met een misschien nog wel grotere zak met geld op de stoep staan, om er maar voor te zorgen dat die game nét wat beter op hun hardware draait als van op de concurrent :)

Afgezien van het feit óf Xbox360 of PS3 die game wel kan draaien :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 02:07:
Wél als Ati cq nVidia met een misschien nog wel grotere zak met geld op de stoep staan, om er maar voor te zorgen dat die game nét wat beter op hun hardware draait als van op de concurrent :)
Dat is een argument wat alleen zal opgaan op pc gaming. Met console gaming gaat het om het platform en niet om welke fabrikant de hardware maakt :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je aan een "big ass" wide screen als je console maar restricted is tot een bepaalde resolutie? Ik wil er niet een wellus-nietus spelletje van maken ;) Ik hou het erop dat beide platformen zijn voor- en nadelen hebben.

Trouwens, nieuwe technologieën moeten ook geshowd worden, neem bijvoorbeeld de Half Life 2 en Doom 3 engines (zijn inmiddels ietwat verouderd, de game Crysis is misschien een beter voorbeeld). Vooralsnog zie ik dat niet gebeuren op een console, gezien ze nog steeds slecht tot niet uitbreidbaar zijn kwa hardware (wil ik verder niet aflaten op de consoles, je kunt ook plezier erin hebben zonder de nieuwe technologieën immers), voorlopig zullen we de komende jaren nog wel van PC gaming kunnen genieten :)

//edit: terwijl ik dit tikte werd min of meer hetzelfde gezegd hierboven :+

//edit2: @hieronder, je bedoeld dat de huidige consoles (althans xbox360 alleen waarschijnlijk) momenteel superieur is aan de pc kwa graphics?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je idd gelijk in. Maar als ik zie hoe snel de ontwikkelingen zich op computergebied ontwikkelen, met name die van de videokaarten, en in iets mindere mate die van de cpu's, hoewel die ook gaan beginnen met volgend jaar de eerste Quad core cpu's, dan kan ik mij niet aan de indruk ontrekken, dat het geen 2 jaar meer zal duren, voordat pc gaming op grafisch gebied weer superieur zal zijn tov van deze generatie consoles. En die moeten dan nog een jaar of 2/3 voordat de volgende next-gen consoles weer voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 02:15:
Heb je idd gelijk in. Maar als ik zie hoe snel de ontwikkelingen zich op computergebied ontwikkelen, met name die van de videokaarten, en in iets mindere mate die van de cpu's, hoewel die ook gaan beginnen met volgend jaar de eerste Quad core cpu's, dan kan ik mij niet aan de indruk ontrekken, dat het geen 2 jaar meer zal duren, voordat pc gaming op grafisch gebied weer superieur zal zijn tov van deze generatie consoles. En die moeten dan nog een jaar of 2/3 voordat de volgende next-gen consoles weer voor de deur staan.
.... Ja en wat als de pc gewoon niet verkoopt of tot geen winst zal komen. Dan heeft het compleet geen nut. Dan kan je wel toffe dingen maken maar dan krijg je er niets voor terug. Idereen download je spelletje toch wel.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 02:11:
Wat heb je aan een "big ass" wide screen als je console maar restricted is tot een bepaalde resolutie? Ik wil er niet een wellus-nietus spelletje van maken ;) Ik hou het erop dat beide platformen zijn voor- en nadelen hebben.
1920x1080 zou ik nou niet bepaalde 'restricted' willen noemen voor een tv :) Het grootste gedeelte zal op die resolutie toch echt niet op de PC gamen.
Trouwens, nieuwe technologieën moeten ook geshowd worden, neem bijvoorbeeld de Half Life 2 en Doom 3 engines (zijn inmiddels ietwat verouderd, de game Crysis is misschien een beter voorbeeld). Vooralsnog zie ik dat niet gebeuren op een console, gezien ze nog steeds slecht tot niet uitbreidbaar zijn kwa hardware (wil ik verder niet aflaten op de consoles, je kunt ook plezier erin hebben zonder de nieuwe technologieën immers), voorlopig zullen we de komende jaren nog wel van PC gaming kunnen genieten :)
Ze zijn niet uitbreidbaar maar het is over het algemeen wel zo dat er pas 1.5-2 jaar na launch het maximale uit zo'n machine gehaald kan worden. Dus games die nu uit zijn voor de 360 zijn een stuk minder grafisch vergeleken bij wat er 2007 uit komt. Neem als voorbeeld PGR3, die benut niet de volle 720p resolutie omdat de devkits op dat moment dit ook nog niet deden.

Ik kom misschien over als een enorme console fanboy of anti-PC maar ik ben geen van tweeen. Ik game gewoon graag en zie die trend de laatste jaren naar de consoles verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PWM schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:29:
De voordelen zijn natuurlijk legio:

1. Minder support. 1 platform, 1 soort hardware, 1 soort drivers.
2. Sterk groeiende markt (Meer dan 150 miljoen verkochte consoles van de laatste (Xbox, GC, PS2) generatie.
3. (veel) Minder illegale kopieeen.

Vooral het laatste punt zal de devlopers aanspreken.
Dat laatste punt is voornamelijk relevant voor het sales department, de daadwerkelijke developers hechten meer waarde aan het eerste punt :). Veel gamers ook overigens.

En dan nog aangaande wat argumenten die ik voorbij heb zien komen:
- big ass widescreen: consoles alleen lage resoluties? De xb360 en PS3 ondersteunen HD content, dus dat argument gaat niet op.
- de nieuwe crytek engine: hoewel ik maar pas geleden ben begonnen met xbox360 engine development denk ik dat het prima te draaien is op een next-gen console. De hardware met de huidige stand van zaken op de PC kan dan wellicht de nieuwe consoles alweer hebben ingehaald wat rauwe processing power betreft, de daadwerkelijke throughput is nog altijd in favor of de consoles waar de software met veel en veel minder abstractielagen werkt en je ook nog eens de beschikking hebt over betere features. Het is wachten op DirectX 10 hardware voordat de inhaalslag weer gemaakt kan worden, maar bedenk ook dat met de steeds gedetailleerdere content het ontwikkelen van games ook veel duurder wordt. En aangezien de gamers met de huidige prijzen al lopen te klagen (hoewel ik de laatste zal zijn die zal beweren dat daar niet een beetje vanaf kan), is er dus gewoon een limiet aan het product van de hoeveelheid en 'gedetailleerdheid' van de content. En dat heet dan gewoon marktwerking :). Gamers vragen om veel content én lage prijzen, veel content tegen een lage prijs kan alleen bij een laag detailniveau, dus nieuwe features blijven onbenut en komt het slechts neer op meer processing power.

Indy developers kunnen het sowieso al niet meer bijbenen dus die zullen future-gen op een gegeven moment laten vallen, wat overblijft zijn de grote studio's met hun massaproductie die geen overbodig risico willen lopen (lees: minder innovatie). En zo komen de goedkope, low-end platforms zoals de Nintendo Revolution in opmars. En als iemand die graag met de nieuwste technieken bezig is vind ik dat natuurlijk enorm jammer, maar die nieuwste technieken kosten veel geld en dat moet natuurlijk wel betaald worden.

Tot zover mijn doemscenario ;)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2006 02:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
ik moet zeggen dat ik me Pc vroeger alleen voor Internet gebruikte en af en toe voor een spelletje. Ik heb alle consoles wel thuis staan (netjes verpakt ik spaar ze namelijk ook ;) ). Maar sinds ik Wow speel ben ik toch wel erg gewent geraakt aan Toetsenbord met Muis. Ik speelde ook wel Cs vroeger maar toch altijd het meest op me Consoles. Toen de 360 kwam en de geruchten Kwamen dat Wow daarop uit zou komen dacht ik kijk das beter in je luie stoel wow spelen.

Toen die demo van FF11 er was op de 360 en dat geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat het niet werkt dat Chaten en snel akties doen was mij te ingewikkeld. En dat je voor dat soort spellen gewoon het lekkerst achter je peeceetje zit O-)

Ik denk dat er voor de PC voornamelijk mmorpg/FPS/RTS games zullen blijven uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37
Ik ben 2 jaar terug ook overgestapt van de PC naar de Consoles (eerst de Xbox en nu de Xbox360) en het bevalt me perfect.

Niet elk jaar me PC meer voor vele euro's upgraden met nieuwe videokaarten en processors, maar gewoon 1x de aanschaf van een console. Verder speelt het veel lekkerder op mijn 42" plasma op de bank dan achter mijn bureau op een 20" TFT.

Verder heeft het ook een andere positieve insteek. Omdat ik elk jaar mijn PC flink aan het upgraden was was er geen geld voor games, die ik dan maar van het internet afhaalde. Bij mijn 360 moet ik de games wel kopen en dat bevalt me een stuk beter eerlijk gezegd. Toen ik mijn games van het internet afhaalde had ik bijna alles, maar keek er amper naar om. Tegenwoordig begin ik games weer te waarderen omdat je veel kieskeurig je games uitkiest.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 15:31
je kunt altijd nog van je pc een konsolle maken :+: tv-out, draadloos ramplank/muis/gamepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bartje321 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:02:
je kunt altijd nog van je pc een konsolle maken :+: tv-out, draadloos ramplank/muis/gamepad :)
Brr... ** Afschuw ** * nero355 loves cabels thank you :P

Verder snap ik dat consoles vs. pc's na al die jaren nog steeds niet :

Mario Smash voetbal oid is gewoon kickass op zo'n Cube ding !! No way dat ik dat op mijn pc wil spelen dan is alles verpest in 1 keer !!

Platform/Arcade Racing/Puzzel meuk/alles wat ik effe vergeten ben zoals Eye-Toy enz. doe je op je console.

FPS/RTS/RPG/MMORPG/en Simulatie Racers en vliegspul doe je gewoon op je PC :)

Als dat backwards compatible spul een beetje goed uitpakt ben ik een Woeii klant over een tijdje puur wegens de maffe goofy Mario/Nintendo games B)

En over illegaal kopieren @ pc : Goh lijkt me leuk dat ik 60 € uitgeef aan Tombraider en het dan na 4 levels links laat liggen omdat het niet meer boeit :z Heb je niet eens een MP optie of wat dan ook :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 16:53

Steffy

Ayreonaut

Console games worden net zoveel gekopieerd als PC games, misschien dat het op de 360 nu nog niet kan, ze hebben tijd nodig om een mod chip te ontwikkelen maar dat komt wel. Op oude consoles waren er op elk van de 3 illegale games te draaien, zelfs voor de Gamecube kwam een modchip die via een externe driver gewone dvd's kon lezen. Dus het illegaal kopieren gaat niet echt op.

Ook denk ik dat er een groot verschil is, PC gamers eisen bepaalde kwaliteiten aan een spel, daar wordt meestal veel aandacht aan besteed en PC games zijn dan ook een stuk volwassener dan Console games, daar is het meer lange leve de lol maar PC gamers zijn veel serieuzer. Vooral op RTS, RPG en FPS gebied eisen mensen dingen, de weinige games die uitkomen zoals mensen soms doen vermoeden zijn wel van veel betere kwaliteit, hebben vaalal een langere levensduur en kunnen vaak achteraf gemod worden. Al die dingen zorgen gewoon voor lange ontwikkel tijden.

Zelf vind ik Halo nog het beste voorbeeld tussen PC en Console games. Halo was de hit van de Consoles van de vorige generatie. De standaard waar elke game zich aan moest meten en iedereen vond het geweldig, tot het op de PC uit kwam en PC gamers er hun kritische blik op het spel hadden geworpen. Toen zag je toch echt wel de kloof tussen de verschillende game kwiliteiten. Wat was dat een verschrikkelijk boutspel zeg, sorry ik kraak zelden echt wat af maar dat was wel 1 van de meest waardeloze games ooit. Nu niet zeggen het was een poort, het gaat om de gameplay en die gaat heus niet verloren door poorten, dat het verder niet te spelen was omdat ze crappy werk hadden geleverd met poorten staat daar los van.

PC games zullen altijd wel blijven bestaan, bepaalde games lenen zich niet voor spelen met controlers en zittent op de bank. Sommige dingen eisen concentratie, een toetsenbord waar je mee kunt chatten etc. Nee mij zie je al sinds 98 niet meer op een console, de PC scene heeft gewoon een fijne community wat bij console games vaak ontbreekt, mods, lekker achter je pc met alles bij de hand gamen, internet, muziek, etc. PC gamen is gewoon zoveel fijner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 29-09 21:29

inXs

known as inXs

Console is zeker wel lekker gamen op de bank.. Maar een FPS op een console vind ik nog steeds onvoorstelbaar bagger spelen, vooral vanwege het gemis van een muis ;) Ik denk dus zolang er MP is voor FPS's Dat PC gaming gewoon blijft bestaan.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

PWM schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:29:
Het wachten is nog even op een Muis en keyboard voor de consoles, en dan lijken de dagen van PC gaming echt over.
Kan allang:
nieuws: Muis en keyboard aan Xbox en Playstation 2
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=2279&page=1

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn er zulke dingen voor de volgende generatie console's zo ja.. dan kan Core Duo 2 om mij de boom in.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Daarnaast, ik hou van 'klooien' met diverse instellingsmogelijkheden die games hebben en het modgebeuren eromheen (afhankelijk van het soort game dan).
Ik denk zeker dat het MOD gebeuren niet onderschat dient te worden, kijk maar hoe Vlave menig MOD heeft opgekocht en verkoopt via STEAM. En daarnaast, de console games worden toch altijd eerst op de PC gemaakt en ontworpen, als ik het goed heb O-)

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
RA7 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:46:
[...]
En daarnaast, de console games worden toch altijd eerst op de PC gemaakt en ontworpen, als ik het goed heb O-)
ze worden dan wel op een pc ontwikkeld, maar (helaas) voor een console, en dan vaak weer omgebouwd voor de pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Tog jammer dat als ze al op een PC zijn ontwikkeld, meestal niet uitgegeven worden voor de PC.
Ik bedoel, als je producent bent, en je maakt een game voor console, dat ontwikkeld is op de PC, je heel stom bent om die dan niet op de PC uit te brengen. Je hoeft er immers weinig voor te doen om het op de PC uit te brengen, want het is al ontwikkeld op de pc. "Ben ik nou zo slim, of zijn die producenten nou gewoon zo dom?" :O

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
het probleem is juist dat de games speciaal gemaakt zijn voor consoles en niet voor de pc, op watvoor systeem ze gemaakt zijn heeft er niks mee te maken. de games kunnen dan ook grotendeels weer niet getest worden op pc's AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:49:
Console games worden net zoveel gekopieerd als PC games,
Deze aanname baseer jij op het feit dat de meeste consoles te kraken zijn. Als ik om mij heen kijk zie ik dat het een grote uitzondering is om een spel voor de PC netjes te kopen, maar de spelletjes voor de console wél netjes worden gekocht :). De console moet vaak worden gekraakt dmv een chip oid, dat willen veel mensen niet.

Ja, consoles zijn te kraken, maar zolang de console games niet massaal worden gekopieeerd is dit nog niet zo'n groot probleem.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het belangrijkste voordeel aan console gaming is dat Japanse ontwikkelaars primair voor consoles ontwikkelen. Japan is gewoon de bron voor kwaliteit en innovatie. Helaas zien we de laatste 10 jaar nauwelijks nieuwe genres en innovatie komen uit Amerika/Europa.

Dat er nu nog veel gamers zijn die toetsenbord/muis prettig vinden begrijp ik. Tegelijk is het een kwestie van tijd totdat dit opgelost wordt voor de console. De Nintendo Wii controller zal waarschijnlijk het hele muis/toetsenbord gebeuren voor FPS overbodig maken. Het schieten met een lightgun op het scherm is immers vele malen intuïtiever en natuurlijker dan het richten met een muis.

Een ander punt wat ik wil aanstippen is dit: de diversiteit van PC hardware maakt het lastig voor ontwikkelaars om een consistente presentatie te leveren. Dit is vooral zichtbaar in het feit dat nagenoeg geen enkele PC game een consistente framerate heeft. Vaak is duidelijk zichtbaar wanneer er veel vijanden of ingewikkelde scenery gerenderd moet worden dat de framerate zakt. Dit is voor mij de ultimate irritatie. Zodra er slow-down optreedt hoeft het voor mij niet meer.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muis + toetsenbord is toch allang mogelijk? en PS 3 krijgt ook gewoon die aansluitingen. vind dit wel een voordeel in FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wereld is meer dan fps alleen he. De innoverende games van de laatste jaren zijn stuk voor stuk console only

Jullie doen net alsof de overgang naar consoles een doemscenario is. Ik ben jarenlang pc gamer geweest alvorens op console over te schakelen. Nu wil ik niet meer terug. Waarom?:

- steek schijfje in
- zet console aan
- speel

Fantastisch verschil met de pc, niet? Je moet je zelfs geen zorgen maken over de systeemvereisten: bij jou zal het even goed draaien als bij je buur

[ Voor 64% gewijzigd door boe2 op 08-05-2006 12:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 15:30
@ Keldon;

Al mijn argumenten en beweringen zijn bedoeld om aan te tonen hoe groot het verschil nog tussen consoles en PCs is. Al die mensen die om die argumenten een PC boven een console verkiezen zijn bij elkaar een zeer grote markt die, zolang de console zijn beperkingen houdt, niet zal verdwijnen.

Het antwoord op de vraag; PC gaming nadert zijn einde, is volgens mij dan ook nee. Wel is het zo dat console gaming sneller zal groeien dan PC gaming (of al sneller groeit) omdat de massa meer games gaat spelen. De massa wilt geen moeilijkheden dus die kopen een console. Er zullen dus meer console games uitkomen, maar alleen meer van hetzelfde, aangezien veel gamegenres niet op een console te spelen zijn.
En aangezien de PC game markt dus niet verdwijnt vanwege deze genres zullen gamedevelopers nog lang games en op de PC en op de console uitbrengen.

@ alle verhalen over illegale games en kosten/baten van voor developers(/uitgevers); Ik heb hierover zelf weinig cijfers in mijn kop, en ik zie ook geen links naar artikelen die hier uitsluitsel over geven.
Het enige dat ik zie is dat de console markt toeneemt.
AgamemnonZ:
Console gaming is heel handig voor bepaalde spellen, zoals racegames en sportspellen, maar in de nabije toekomst zie ik mensen geen insane reacties over kunnen brengen zoals in FPS games op PCs wel kan (als je niet weet waar ik het over heb zie BV: http://video.google.com/v...77980228048&q=quake+3)
Keldon:
Zie deze meneer Tetris spelen. Nou zal je meteen denken dat het geen vergelijking is met een FPS maar ik vind zijn skills toch redelijk insane
http://video.google.com/v...73443&q=tetris+master
lol @ tetris; ook heel knap, maar toch een stuk minder imo; je hebt bv geen denkende tegenstander die het jou zo moeilijk (en onverwacht, want AI is altijd makkelijker dan een mens) mogelijk probeert te maken; daarnaast is de hele gameplay van veel eSport games veel dieper dan console games.

Dan nog een gek hersenspindsel; De bevolking wordt steeds technischer door alle technische (hardware/software) apparaten die ons omringen. Nou is eenvoud voor veel mensen nog heel belangrijk (vandaar de consoles), maar ik kan me voorstellen dat in de toekomst PCs en de gemiddelde mens meer naar elkaar toe zullen groeien. Dus dat PCs eenvoudiger/toegankelijker worden (met natuurlijk de opties tot volledige controle nog wel beschikbaar) en dat de gemiddelde mens wat technischer wordt.

@ post hierboven; PC gaming is meer dan FPS games zoals al vaker in deze thread is gezegd. RTS/MMO/Simulaties/etc.

[ Voor 3% gewijzigd door AgamemnonZ op 08-05-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:35

Cybje

First Post!

Als echte PC en Linux aanhanger, heb ik een week terug een Xbox 360 gekocht. Ik zat er toch steeds over te denken. In winkels kun je het wel uitproberen, maar dat is toch heel anders dan thuis. Ik moet zeggen dat ik wel echt verkocht ben en PC-gaming lekker achter me laat. Ik had nooit verwacht dit ding te kopen, vooral ook omdat ik al zo'n 8 jaar lang echt Linux fan ben.

Grote voordelen voor mij zijn:
- Het werkt gewoon. Geen gekloot met instellingen, drivers, etc. Gewoon soepel gamen op hoge resolutie (1280x720)
- Een apparaat dat er redelijk netjes uitziet om in een huiskamer te plaatsen
- Vrij lage prijs ... wil je een PC hebben die zonder haperen goed de nieuwste games aankan, ben je toch wel veel meer kwijt dan 399 euro
- Je kunt makkelijk bij alle dingen voor je games, zoals online downloads. Niet meer lang zoeken naar addons, maar gewoon eenvoudig via Xbox Live binnenhalen

Enige nadeel is zo'n gamepad. Met games als WoW zou dat lastig zijn, maar WoW is er dan ook niet voor de Xbox 360.

Ik zie het nog wel gebeuren dat een erg groot deel van de games overgaat op consoles. Het lijkt mij ook makkelijker voor de softwarebedrijven, want als je nu support moet leveren op een bug, kan het aan duizend dingen liggen (XP versie, drivers, etc.).

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat snelle shooterss zoals quakeworld en quake 3 nou aan het uitsterven zijn. quake 4 is al zo goed als dood online. en dit zijn gewoon spellen die je met keboard en muis moet spelen.

voor de rest zijn consoles wel tof. veel makkelijker voor de ontwikkelaar(minder hardware problemen enzo) en minder piraterij.zit er zelf aan te denken om een playstation 3 te gaan kopen... even kijken wat er op de E3 gaat gebeuren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

RA7 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:01:
Tog jammer dat als ze al op een PC zijn ontwikkeld, meestal niet uitgegeven worden voor de PC.
Ik bedoel, als je producent bent, en je maakt een game voor console, dat ontwikkeld is op de PC, je heel stom bent om die dan niet op de PC uit te brengen. Je hoeft er immers weinig voor te doen om het op de PC uit te brengen, want het is al ontwikkeld op de pc. "Ben ik nou zo slim, of zijn die producenten nou gewoon zo dom?" :O
Nou, je zegt dat je dan maar weinig hoeft te doen... helaas pindakaas. Je moet daarna juist nog veel meer doen om het te laten werken.. waarom? omdat de game word ontwikkeld met 1specifieke hardware eis. Als je dit wilt gaan over zetten naar 1001verchillende pc configuraties (en dat de boel dan nog eens moet blijven werken) kost veel en veel meer tijd en moeite dan je zou denken. :)

Voor de TS:
PC games zelf zullen nooit verdwijnen, omdat dit altijd top of de bill is kwa nieuwe hardware e.d. en je hebt altijd wel een ontwikkelaar die daar even een nieuwe game mee wilt maken. Pas wanneer er we niet hoger kunnen kwa prestaties (dus denk aan games in film-kwaliteit) dan heb je kans dat het helemaal verschuift naar de consoles. Er komt immers geen nieuwe hardware meer uit die een game naar de volgende niveau kan brengen (wat nu nog steeds kan). Visueel gezien dan. Ai e.d. kan altijd beter worden en dat word eens tijd ook !! :(

Tegen die tijd, zijn de consoles ook weer x aantal generaties verder... en dan word het denk ik wel puur consoles. Als de nieuwe controller goed werkt van de Wii, dan kun je straks RTS en FPS games evengoed spelen op een PC als Console... (tuurlijk, het is een kleindere resolutie bij de Wii, maar geef het 1 of 2 generaties de tijd) en als Microsoft of sony het een beetje namaakt... kun je al je misschien al met de deze nextgen (ps3,xbo360) op hoge kwaliteit FPSen op console.

Zelf denk ik dat de ontwikkelaars niet meer willen ontwikkelen voor de PC omdat de verkopen zoveel minder zijn dan op Console (enkele uitschieters na) en ja... dit is eigenlijk wel de schuld van de PCgamers die 95% download en 5%games koopt uit de budgetbak. Jammer, maar het gaat wel zo.

edit: ari3 zegt ook zoiets als mij zie ik nu :D

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchie! op 08-05-2006 13:13 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Naar jaren alleen maar pc games gespeeld te hebben ben ik overgegaan naar de GBA en toen gelijk eigenlijk een cube werd het zat met de geklooi met settings en andere ellende die pc games hebben.

Dus nu een schijfje er in en spelen maar geen gelul gewoon spelen.

Je heb gelijk dat FPS minder lekker spelen op een console dan op een PC maar je kan ook niet alles hebben.

Sinds ik een gamecube heb kies ik mijn games die ik wil spelen met zorg uit en geniet er van om ze uit te spelen en dat deed ik niet echt met PC games.

Tevens zijn Console games kwa afwerking en algemene qualiteit vaak beter dan PC games omdat je namelijk geen patches kan installeren kkunnen ze minder snel een spel de deur uitgooien en later fixen met patches.

Tevens zijn consoles meer fun als je met 2 of meer op de bank speelt :) heerlijk gewoon om mario kart te spelen met mijn vrouw! goud waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Steffy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:49:
Console games worden net zoveel gekopieerd als PC games, misschien dat het op de 360 nu nog niet kan, ze hebben tijd nodig om een mod chip te ontwikkelen maar dat komt wel. Op oude consoles waren er op elk van de 3 illegale games te draaien, zelfs voor de Gamecube kwam een modchip die via een externe driver gewone dvd's kon lezen. Dus het illegaal kopieren gaat niet echt op.

...bla bla...
Ow, waar heb jij die externe drive gezien dan?
*Wil wel als Gamecube modder een externe driver :*) *

Gamecube kan je ombouwen met een viper, of qoob chip of softmod o.i.d.

Ik heb ook jarenlang pc-games gespeelt maar toch ben ik pas 5 maanden in bezit van een gamecube.

Ik heb hier voor gekozen omdat je makkelijker met meerdere mensen kan spelen.
Bij een pc is het een halve lan of ieder thuis *goh, wat leuk 8)7 *

En het ombouwen van de xbox 360 is opzich niet eens zo moeilijk (Ik zeg NIET dat ik het kan)
Chip is eigenlijk een 2e bios, dat zal offline voor de xbox 360 niet zo moeilijk zijn maar door de XBoxlive word het moeilijk. Als je een centraal Warez-XBoxlive opzet, denk ik wel dat je met de 360 er al bent.
Maar dan alsnog vinden veel mensen het eng om dat te doen, hij kan in brand vliegen of hij kan kapot gaan. Als je het door een prutser laat doen, tja, dan wel. Maar laat je pc in elkaar zetten door een onervaren pc-bouwer en je vertrouwt het ook niet.

Ook precies richten is met een console niet moeilijk. Er zijn genoeg adapters om een muis en toetsenboord op PSX/PS2, XBox of Gamecube.aan te sluiten.

Snappen mensen niet dat een console gewoon een pc is die door een fabrikant is aangepast en gelockt? Alles wat op een pc kan, kan een console ook, alleen de programma's zijn er niet/niet-massaal. *roept Linux voor XBox en t is ofja :9 *

Je speelt gewoon bepaalde spellen op de pc, en andere op de console, net wat ieder wil.
Je kan het niet vergelijken, ze zijn beide uit andere concepten ontwikkeld en komen wel bij elkaar in de buurt.

Een vrachtwagen laten racen tegen een ferrari kan je ook niet vergelijken.

Het is wat ieder wil en bij developers gaat het idd alleen maar om geld (net zoals bij de rest van de wereld en mensen)

Tegen alles is ook wel een weerwoord te bedenken en je komt er toch niet uit omdat het een mening is van wat hij of zij prettiger vind.

[ Voor 16% gewijzigd door DJKroon op 08-05-2006 14:02 . Reden: Nog wat info erbij ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Oblivion is het bewijs dat een PC spel wel kan verkopen mits deze goed is. Ikzelf moest 3 keer voor naar winkel en bij de derde keer had ik de laatste :| . Ik koop zelf redelijk wat games en zie ommeheen dat een aantal mensen dat ook doen. Zeker als de games goed zijn. Er zijn wel wat lui die echt alles alleen maar downloaden en me uitlachen als ik een spel koop maar een stel vrienden van mij zijn het wel met mij eens en die doen ook hetzelfde. EA zet weer hoog in op het pc platform met Spore, Crysis en battlefield 2142 en om nog gauw andere te noemen: Quake Wars, Prey, Test drive unlimited en nog vele andere lijkt het pc platform allesbehalve stervende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Laatst online: 02-09 14:43
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:20:
muis + toetsenbord is toch allang mogelijk? en PS 3 krijgt ook gewoon die aansluitingen. vind dit wel een voordeel in FPS
Ik weet het niet hoor met zo'n muis een toetsenbord op me schoot. Want 9/10 zakt onderuit in zij/haar bank en dat speelt niet echt lekker volgens mij.. Nee geef mij maar een buro met toetsenbord en muis ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van wachten op Muis en keyboard voor consoles. dat is de omgekeerde wereld. zo maak je van een Xbox 360 een PC. en waarom zou men 300 euro extra uit moeten geven aan een Xbox 360. terwijl er een multifunctioneel apparaat bestaat als de PC die OOK nog ns kan gamen.

En hoe zit het dan met de online support. volgens mij (ik heb geen verstand van de online console wereld) moet je sowieso een maandelijks bedrag betalen wil je Uberhaupt online kunnen spelen met een console. en ik weet zeker dat veel (jongere) gamers dit niet zien zitten.

er werd al opgeschept met de Specs van de Xbox 360. zoveel GHz processor en een zeer snelle videochip. over 1 jaar heeft PC DirectX 10 en de bijbehorende videokwaliteit. terwijl de tijd in console land weer 2 jaar stil zal staan.

Nu in reactie op de topicstarter. hij heeft inderdaad gelijk. de markt voor PC Games krimpt in en de consoles breiden uit. ik verwacht dat dat over 1 jaar wel weer anders zal zijn. als de Xbox 360 vergeleken met een High end gamespc gewoon weer verouderd is.
en nu het bericht dat de Playstation 3 qua videokwaliteit niet veel kan verschillen van de 360. geld bovenstaande stelling ook voor de P3.

De PC markt geeft ook heus wel een reactie op dit gebeuren. er worden de laatste tijd veel 'PC Exclusive' games; hierbij denk ik aan RPG(MMO) en RTS games, uitgebracht en aangekondigt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 06:32
Wat de TS ziet, was mij idd ook enorm opgevallen.

Ik als FPS'er zou het niet leuk vinden om op een console te spelen. Ook al is er een toetsenbord en muis: het is (bij mij thuis) gewoon onpraktisch: hoeveel mensgen hebben nou een soort tafel oid voor hun tv om er muis en toetsenbord te leggen :?

En een pc kan ik altijd upgraden (zoals al gezegd is is dit niet weggelegd voor de leek). Dus voor mij heeft het verplaatsen van de aandacht naar consoles alleen maar nadelen.

Neem bijv. twee enorm bekende spellen: CS en WoW.
Ik denk dat de meeste CS'ers voor de pc kiezen (omdat het echt FPS is), en de WoW'ers zouden zich veel beter aan de consoles kunnen aanpassen (denk ik, ben geen WoW'er). Misschien dat een WoW'er dit mij kan vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:54:
Dat van wachten op Muis en keyboard voor consoles. dat is de omgekeerde wereld. zo maak je van een Xbox 360 een PC. en waarom zou men 300 euro extra uit moeten geven aan een Xbox 360. terwijl er een multifunctioneel apparaat bestaat als de PC die OOK nog ns kan gamen.
Ja, zit wat in... maar een goede gamepc is echt 1500. Een xbox360, 400euro. Opzich wel leuk (ik doe net zo hard mee) voor pc gamen geef je echt veel meer uit dan console (dikke videokaart alleen is al meer dan 400euro) dan nog eens extra spullen.

Maar je ziet ook dat mensen een PC muis kopen van 90euro. Dus, waarom ook dan niet voor een console? op de pc is een muis van 25euro al voldoende. Mensen hebben het er gewoon voor over, of niet.
En hoe zit het dan met de online support. volgens mij (ik heb geen verstand van de online console wereld) moet je sowieso een maandelijks bedrag betalen wil je Uberhaupt online kunnen spelen met een console. en ik weet zeker dat veel (jongere) gamers dit niet zien zitten.
Wow werkt met gamecard/timecards. Of CC of bankoverschrijving. En nu kom ik regelmatig mensen tegen die 12 of 14jaar zijn ! dus daar zou ik geen zorgen ommaken.

Voor xboxlive betaalje 1x per jaar 1bedrag en daarna mag je alle games online spelen, extra dingen worden gratis aangeboden of tegen betaling, details echt ervan weet ik niet.
er werd al opgeschept met de Specs van de Xbox 360. zoveel GHz processor en een zeer snelle videochip. over 1 jaar heeft PC DirectX 10 en de bijbehorende videokwaliteit. terwijl de tijd in console land weer 2 jaar stil zal staan.
Ja, console zal achter blijven lopen wat dat betreft (of weer door de PC worden ingehaald... maar dat hoeft toch niet per se nadelig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:07:
Wow werkt met gamecard/timecards. Of CC of bankoverschrijving. En nu kom ik regelmatig mensen tegen die 12 of 14jaar zijn ! dus daar zou ik geen zorgen ommaken.
Het gaat om de mensen die jij NIET tegenkomt in maandbetaalde games :Y)
Ja, console zal achter blijven lopen wat dat betreft (of weer door de PC worden ingehaald... maar dat hoeft toch niet per se nadelig te zijn?
weer door de PC Ingehaald? PC zit al op het Xbox 360 niveau...de maximale prestatie van Xbox 360 is ongeveer vergelijkbaar met Oblivion op een 7900GTX op max detail.

ik stel voor dat je de Trailer van Crysis bekijkt. en het zijn geen voorgerenderde plaatjes maar ingame actie.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:14:
[...]

Het gaat om de mensen die jij NIET tegenkomt in maandbetaalde games :Y)
Ik bedoelde maar te zeggen, dat dus ook jongere gamers zullen gaan betalen. Kijk eens naar de mobiele telefoons. Kinderen van 8jaar hebben ze zelfs. En hun hebben dan abbo of kopen prepaidkaartjes. Dit gaat straks ook bij games, denk zelfs dat binnen 10jaar dit allang standaard is geworden. Betalen voor online gamen (de nieuwe games dan).

Voor een ontwikkelaar is het niet intressant om een spel uittegeven en daarbij, wereldwijd servers huren/kopen voor de multiplayer. Dit gaat echt verdwijnen. Bij het xboxlive, zit het er allemaal al in.

EDIT: Ken het filmpje van Crysis en het is zeker mooi :D maar van de xbox360 is het nu nog allemaal 1e generaties games. De 2e en 3e generatie zullen nog wel een stukje mooier worden. Tuurlijk, de PC zal niet onderdoen. Maar is het dan belangrijk dat de PC mooier blijft ?

Ik koop liever een console (1x in de 5jaar) dan dat ik x aantal keer moet upgraden per jaar, om het maximale te kunnen behalen... en hoeveel geld verschil zit er dan wel niet in? enorm is dat.

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchie! op 08-05-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop liever een console (1x in de 5jaar) dan dat ik x aantal keer moet upgraden per jaar, om het maximale te kunnen behalen... en hoeveel geld verschil zit er dan wel niet in? enorm is dat.
Vergeet niet dat je voor een console gedurende die 5 jaar extra kosten moet maken omdat A: je wilt online spelen en B: Console games zijn over het algemeen nog wel wat duurder dan PC games.
Plus dat een PC voor meerdere taken dan alleen gamen kan gaan. ik zie je nog geen tweakers.net op een 360 tevoorschijn halen :P

Nou zei het dat ik een groot fan ben van RTS Games. en deze zie ik zo snel nog niet op een 360 verschijnen. zo ik ook niet willen eigenlijk. want dat betekent dat je ook moet betalen om een RTS Game online te spelen.

Je hebt wel gelijk dat het onbetaald online spelen minder zal worden. nu zijn het alleen nog de MMO games. maar dat zullen er vast wel meer worden.
Dan heb je ook wel gelijk dat speciaal voor games ontworpen machines een voordeel hebben tov de PC.
Maar als je naar het heden kijkt is dat nu nog niet aan de orde.

De Console zal ook steeds meer de PC kant op gaan denk ik. Muis en Toetsenbord op PS3 zal me niks verbazen. de voordelen van beide platformen zullen gecombineerd worden tot 1.

Teneinde zullen games op een Game 'computer' (ik zeg geen console noch PC) gespeeld kunnen worden. Playstation 3 en Xbox 360 hebben tov de PC een voordeel qua prijs. maar weer een nadeel in toepassingen en het maandelijks betalen. wat voor de PC alleen bij MMO games nog het geval is.

Kijk echter in elk willekeurig game blad (voorbeeld PCGameplay) en maandelijks rollen de previews en aankondigingen er weer uit. de PC markt is niet dood en de Console markt zal hem ook niet dood krijgen. tenzij ze gaan combineren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mee eens :) het zal feitelijk een mix worden. Nintendo zal wel, echt gameconsole blijven maar sony microsoft zijn echt bezig met een mix.

offtopic:
Lees jij ook PCgameplay :p uiterstgoed blad :9 en, zie nu ook dat je van RTS houd, kom een naar: [rml][ RTS] Supreme Commander (opvolger van Total Annihilation)[/rml] :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aap schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:07:
[...]

Ja, zit wat in... maar een goede gamepc is echt 1500. Een xbox360, 400euro. Opzich wel leuk (ik doe net zo hard mee) voor pc gamen geef je echt veel meer uit dan console (dikke videokaart alleen is al meer dan 400euro) dan nog eens extra spullen.
Wat trouwens nog veel meer meeteld is dat je PC (Zeker van E1500) over een jaar alweer verouderd is. Die XBOX kun je over 4 jaar nog steeds gebruiken en de games die je er dan op speelt zien er exact zo uit zoals de ontwikkelaar ze heeft bedoeld. Een PC is upgradable. Dat is een voordeel, maar tegelijkertijd ook een enorm nadeel.

2,5 jaar terug heb ik me krom gekocht aan een dikke game PC. Nu kan ik met een beetje mazzel quake4 en 640x480 spelen. Een game PC koop ik nooit meer. Al dat gezeik met de laatste omega of gewone ati drivers. Gepiel omdat je geheugen weer eens brak blijkt en je allemaal blauwe schermen geeft. Toch net iets brakke drivers bij een bluetooth dongel. VIA chipset die toch wat conflicteerd met je grafische kaart. Verlekkerd kijken naar screenshots in bladen terwijl je bij het instaleren er achter komt dat dat alleen haalbaar is met 2 fps. Natuurlijk zijn veel problemen op te lossen door een beetje te lopen tweaken en veel reviews lezen. Maar ik ben zo langzamerhand op een leeftijd gekomen dat ik daar gewoon de tijd niet voor heb. Het liefst heb ik het net als een dvd speler. Uit de doos halen, neerzetten, kabels aansluiten, batterijen in de afstandsbediening, minimale configuratie (standaard DTS, breedbeeld, en HD resolutie oid) en gaan met die banaan.

Console is gewoon aan, cd erin en spelen maar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik ga straks (waarschijnlijk) een nintendo Wii (Revolution) kopen als eerste console. Puur voor de fun-factor. Zodat ik na een dag werken lekker op de bank neer kan ploffen en met m'n vriendin een spelletje kan doen (op de Wii that is ;)) Ik heb 't een beetje gehad met al die reclame op tv.
En het feit dat je 'gouwe ouwe' kan downloaden is ook wat waard.

Maar ik moet er niet aan denken dat ik gta/morrowind/oblivion/transport tycoon/deus ex/groud control op een console ga doen (ok, gta misschien voor de multiplayer, maar ik weet eigenlijk niet precies wat dan de mogelijkheden zijn, dus misschien ook niet). Als is het maar omdat je je beter kunt concentreren achter een bureau dan onderuit op de bank.

Ik denk dat er voor allebij een markt is. Console meer voor de 'fun' games. Games die je lekker met meerdere mensen of alleen op de bank speelt. En de pc voor de serieuzere games. Die meer controle vragen.

Console games nemen de markt niet over, ze nemen hun plaats in op de markt. En die zou best groter kunnen zijn dan de markt voor de pc games. Natuurlijk overlappen ze elkaar hier en daar, maar ze hebben beide bestaansrecht naast elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 08-05-2006 16:11 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:14:
[...]

weer door de PC Ingehaald? PC zit al op het Xbox 360 niveau...de maximale prestatie van Xbox 360 is ongeveer vergelijkbaar met Oblivion op een 7900GTX op max detail.
Tsja, dan heb je het over 1 spel. Graw en CoD2 zien er weer beter uit op de 360 dan op de PC. Het is koffiedik kijken. Pas als er een game of 20 cross-platform (360-PC) zijn, kan je daar echt iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

J2pc schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
Console games nemen de markt niet over, ze nemen hun plaats in op de markt. En die zou best groter kunnen zijn dan de markt voor de pc games. Natuurlijk overlappen ze elkaar hier en daar, maar ze hebben beide bestaansrecht naast elkaar.
Mooi gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:36:
Komt ook door warez lijkt me..... PC games zullen vaker illigaal zijn dan console games.
Uit een eerlijk hart:

Ik was laatst in de Free Record shop in Uden om mijn exemplaar van Lord of the Ring BFME II te halen en ik kwam in gesprek met de filiaalmanager (aardige vent) en we hadden het of warez. Volgens zijn woorden zijn 4 op de 10 bemachtigingen illegaal.

Dus als hij gelijk heeft en iedereen zou zijn spul legaal kopen dan zullen we een flinke prijsdaling kunnen gaan meemaken, maar nu is het een vizieuze cirkel. Des te meer jatwerk des te hoger de prijs van een game wat zich doortrekt.,

Ik ben beslist niet onschuldig, maar ik begin nu wel een beetje in te zien hoe het zaakje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:28:
[...]

Uit een eerlijk hart:

Ik was laatst in de Free Record shop in Uden om mijn exemplaar van Lord of the Ring BFME II te halen en ik kwam in gesprek met de filiaalmanager (aardige vent) en we hadden het of warez. Volgens zijn woorden zijn 4 op de 10 bemachtigingen illegaal.

Dus als hij gelijk heeft en iedereen zou zijn spul legaal kopen dan zullen we een flinke prijsdaling kunnen gaan meemaken, maar nu is het een vizieuze cirkel. Des te meer jatwerk des te hoger de prijs van een game wat zich doortrekt.,

Ik ben beslist niet onschuldig, maar ik begin nu wel een beetje in te zien hoe het zaakje werkt.
En vergeet vooral niet dat de prijzen al nauwelijks tot niet zijn gestegen in de afgelopen 15-20 jaar. Hoewel sommigen hier bij hoog en laag blijven beweren dat games vroeger veeeel goedkoper waren, is dat gewoon niet zo.

Bijvoorbeeld (gejat van TheInsider, thx):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arnoudo/nintendo/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arnoudo/nintendo/7.jpg

De Nes generatie. Games varierend van 50-70 euro( met hoge uitschieters tot 90-100 euro).
Concurentie was er toen bijvoorbeeld van Sega, die dezelfde prijzen hanteerde:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~arnoudo/nintendo/17.jpg

PC Games, hetzelfde verhaal. In de afgelopen 20 jaar zijn de prijzen niet gestegen. De kosten daarentegen zijn wel verveelvoudigd. Daar tegenover staat natuurlijk ook weer dat de markt gegroeid is.

Ik kan niet zo 1-2-3 een bron vinden met de opbrengsten per game in pak em beet 1990.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 08-05-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik zeg het maar nogmaals

pc spellen zullen niet verdwijnen, we zullen altijd heavy (3d veeleisend) shooters op de pc mogen ontvangen zoals nu het geval is. dit puur omdat nvidia en ati bakken vol geld verdienen door 3d kaarten te verkopen, en bv microsoft die dankzij directx er toch voor zorgt dat men op windows blijft spelen (denk aan halo2 alleen op vista)

je ziet het nu al bij vele games, intros met ati of nvidia logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:40:
ik zeg het maar nogmaals

pc spellen zullen niet verdwijnen, we zullen altijd heavy (3d veeleisend) shooters op de pc mogen ontvangen zoals nu het geval is. dit puur omdat nvidia en ati bakken vol geld verdienen door 3d kaarten te verkopen, en bv microsoft die dankzij directx er toch voor zorgt dat men op windows blijft spelen (denk aan halo2 alleen op vista)

je ziet het nu al bij vele games, intros met ati of nvidia logo
Zou het Ati en Nvidia uitmaken of ze een paar miljoen high end kaarten verkopen per jaar (en de rest mainstream), of pak en beet 300-400 miljoen kaarten mogen fabriceren voor consoles die 3-4 jaarlijks worden vervangen?

/EDIT

Dit is overigens een echte vraag, geen retorische

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-05-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja consel games zijn in het algemeen duurder dan pc games en ze worden ook veel minder snel afgeprijsd. Vandaar dat ik het op legaale pc games hou.
Veder is zo dat bijna iedereeen al een pc heeft, om dan ook nog een consel te gaan kopen vind ik maar een dure grap.

Ok, het zal me inderdaad niet verbazen als de komende tijd de consel markt gaat groeien en pc markt afneme maar toch zal het geheel niet verdwijnen.
Zo zullen de meeste 3Dshooter nog steeds op de pc's uitkomen vanwege de besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:04:

Ok, het zal me inderdaad niet verbazen als de komende tijd de consel markt gaat groeien en pc markt afneme maar toch zal het geheel niet verdwijnen.
Zo zullen de meeste 3Dshooter nog steeds op de pc's uitkomen vanwege de besturing.
Zoals Quake, Graw, Battlefield, Wolfenstein, Gears of War enz. enz.

Stuk voor stuk PC games die nu al naar consoles gaan, of alleen op een console uitkomen.

Quake: Bagger
Baatlefield: Redelijk goed
Wolfenstein: Prima
Graw: Fantastisch

Graw werd speciaal ontwikkeld voor de 360, en is echt een heel goede shooter geworden. Developers tweaken net zo lang totdat ze het goed aan de praat hebben, en de muis niet meer gemist wordt.
Vraag aan de (vele vele) Graw spelers hoe het speelt, en je krijg lovende kritieken. Honderduizenden inmiddels, en allemaal tot voor kort FPS met muis en toetsenbord verslaafd.

Mijn omkeer kwam met Halo 2, die online geweldig speelt, en je geen seconde het gevoel geeft dat je een muis nodig hebt.

RTS, dat is voor mij het grote vraagteken. Het gaat nu geprobeerd worden met Lotr, maar of dat lukt, ik weer het niet.

Ik heb om mijn PC 10 games staan, allen RTS. De rest consoles.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 08-05-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:05

Vrijdag

De Zwarte

Meest mensen willen "out of the box" gamen => kiezen een console want da's plug & play ipv een pc die plug & pray is => ontwikkelaars, marketeers/whatever in de buisiness zien dat => gaan zich richten op spellen op de console want makkelijker en beter je afzetmarkt beheersen ivm kopieën.

Okee, da's een beetje zwart wit maar het is toch al eerder gezegd. Pc gaming zal wel nooit verdwijnen maar wel stevig afnemen.

Persoonlijk maakt het mij niet uit op welk platform ik speel, het gaat mij erom dat het spel leuk genieg is om te spelen. Naast mijn pc heb ik een Xbox, PS2, Lynx en GBA. (de Lynx vooral omdat ik het wel een leuk ding vond, overgekocht van de buurjongen voor €25 met drie spelletjes) Op de Xbox speel ik vooral D&N Heroes, Outrun 2006, Silent Hill 2 en 4 Tony Hawk 3 & 4 en Forza. De PS2 is voor Silent Hill 1, 2 en 3 Wipeout 2079, Soul Calibur 2 & 3, ICO, Shadow of the Colossus.
De pc gebruik ik voor Guild Wars, Age of Mythology en Spellforce, speel de laatste tijd nog maar zelden shooters, behalve CoD: UO.

Wat mij betreft heeft een console zeker een toegevoegde sociale waarde. Gewoon een avondje met wat vrienden/vriendinnen + console + bier/drank + snacks = Lol. En daar kan geen lanparty tegenop.
Prutsen aan mijn pc vind ik ook leuk, beetje dingen erin veranderen maar jaarlijks upgraden voor een spelletje vind ik onnodig. Heb nu een P4 2,8, 9800 non-pro met 1 gig werkgeheugen en een leuk 19"tfttje en voorlopig blijft het daar wel bij, misschien meer hd (zit nu op ongeveer 160 gig) of een andere agp kaart maar ik ga geen honderden euro's uitgeven "om het beter te kunnen zien". Dan schaf ik wel een Xbox2 aan als ik dat zo graag wil.

Geldkwestie maak ik mij niet druk om. Jaarlijks abbo op een Live network is wmbt de digitale variant van lidmaatschap van een maandblad of een sport/hobbyclub. En spellen van rond de €60,- ach, een beetje slim shoppen en er kan heel wat af. Ik heb altijd het idee dat men wél bereid is om bergen geld uit te geven voor voetbalkaartjes, bier en dergelijke, maar voor digitaal entertainment, dus spellen, films en muziek élke prijs te hoog vind :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
PC gamers zijn gewoon andere type mensen dan console gamers. Je ziet ook telkens weer de discussie om elkaar te overtuigen van het gelijk van hun platform, wat weinig zin heeft imho. Wel is het zo dat console games toegankelijker zijn voor de massa's, de groeimarkt zal daar ook wel blijven zitten.

Waar ik me wel zorgen over maak is het verdwijnen van bepaalde genres die toch redelijke gericht zijn op de PC, namelijk RTS en de kwalitatief hoogwaardige MP FPS shooters, games met het nivo van Quake 1/2/3 zie je niet zo snel meer. Het gaat tegenwoordig meer om de 'fun' dan om de 'skills' heb ik het idee, voor de console kan ik het wel begrijpen, daar leeft het 'arcade' idee nog steeds.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zie hierboven dat Battlefield en Tony Hawk genoemd worden en geloof me daar zijn maar 2 juiste opties voor :

1. Battlefield op de PC.
2. Tony Hawk op de PS2 en geen andere console !!

Wat dat betreft zouden we allen naast een PC + console ook nog eens alle consoles moeten hebben, maar ja wie heeft daar nou het geld voor :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:28:
[...]

Uit een eerlijk hart:

Allemaal wel leuk en aardig, maar hoe komt een filiaalmanager in hemelsnaam aan die cijfers? Hij kan immers niet zien wat er niet gekocht wordt door het downloaden, en hij kan al helemaal niet zien hoeveel mensen er nou eigenlijk downloaden. Ik kan zo ook wel wat getallen uit de lucht halen, wil nog niet zeggen dat het ook waar is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf game bijna alleen maar op de PC. Ik heb nog wel een SNES staan, voor de oldschool mariokart, Lufia II, etc. Games die, mijns inziens, gewoon op de console horen.
Misschien is niet iedereen het met me eens, maar als ik aan console denk, denk ik aan spellen als Mario, Zelda. Misschien omdat ik consoles niet meer gebruik sinds het SNES/N64 tijdperk, maar ik vind dat soort games gewoon echte concolegames. Ik zou er niet aan moeten denken om mariokart over een netwerk of over internet te gaan spelen.

Zelf speel ik allerlei spellen op de computer, van RTS tot FPS tot Hitman 2 (is niet echt een genre voor :+) en ik ben zelf gewoon verkocht aan muis + tobo, voornamenlijk omdat ik ze al vanaf mn 4e jaar vastheb.

Wat ik me serieus afvraag is hoeveel mensen eigenlijk illegale spellen downloaden. Wij als tweakers weten dat het kan en doen het ook massaal (ja ik weet het op sommige uitzonderingen na), maar ik vraag me serieus af hoe Average Bob daar nou in staat. Heeft hij uberhaupt wel een fatsoenlijke internetverbinding om ze mee binnen te halen, en weet hij waar hij ze kan halen? Is de gemiddelde consument zich bewust van het bestaan van usenet, torrents, dcc, etc? Ik vraag het me toch wel af, als ik eens in mn vriendenkring (~18) rondvraag die niet into computers zijn, is het antwoord bijna altijd nee.
Daarnaast denk ik ook dat de mensen die dan wel weten waar ze hun warez moeten halen, dat ook massaal doen, en ook gewoon games downloaden die ze gewoon even willen proberen, terwijl de normale consument daar een demo van downloadt.

Goed voorbeeld is mijn vader. Hij is jurist, heeft zelfs cybercrime-wetgeving geschreven (toch vind hij het niet zo heel erg als ik warez download). Hij heeft tot nu toe elk Tomb Raider spel gekocht wat uit is gekomen, en toen Tomb Raider Legends uit kwam, heeft hij toch eerst de demo gedownload. Ikzelf had, als ik eerlijk ben, gewoon even het hele spel van het internet geplukt en het uitgecheckt. Zoals iemand anders al zei, waarom 50+ euro uitgeven voor een spel als je er na 4 levels al op bent uitgekeken: de demo's die de makers uitbrengen is het antwoord, of is in ieder geval bedoeld om het antwoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik denk dat de ts er flink naast zit met zijn analyse.

ik ben zelf een fanatiek gamer op de pc en geen consoles.

al kreeg ik een xbox 360 gratis of een ps3 verkoop hem gelijk.

games zoals rpg/strategie zijn gemaakt voor de pc en een console kan er gewoon niet aan tippe.

moet er niet aan denken dat c&c generals op de ps3 komt.

of css source de gameplay is heel anders.

mijn mening consoles sucken en ben niet de engiste die er zo over denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

jorisw86 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:25:
ik denk dat de ts er flink naast zit met zijn analyse.

ik ben zelf een fanatiek gamer op de pc en geen consoles.

---

mijn mening consoles sucken en ben niet de engiste die er zo over denkt
Alleen is het zo dat gamen steeds meer is ingeburgerd. Hell, als huismoeders en basisschoolmeisjes zich en masse vermaken met spellen als The Sims en Mario spelletjes, tja die willen gewoon fun en simpelheid. Helaas voor het leger"self-proclaimed" hardcore/pro pc gamers maakt het meerendeel de dienst uit, omdat het meerendeel de grootste afzetmarkt is en geen flauw benul heeft van kopiëren. Want waarom denk je dat ketens als Dixons, FRS en Intertoys nog steeds bestaan ondanks de relatief hoge prijzen? Simpel, omdat _de massa_ daar gewoon hun entertainment komen _kopen_ en helemaal niet weten hoe of wat ze moeten doen om aan warez te komen, of ze willen het niet eens weten.
nero355 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:28:
Ik zie hierboven dat Battlefield en Tony Hawk genoemd worden en geloof me daar zijn maar 2 juiste opties voor :

1. Battlefield op de PC.
2. Tony Hawk op de PS2 en geen andere console !!

Wat dat betreft zouden we allen naast een PC + console ook nog eens alle consoles moeten hebben, maar ja wie heeft daar nou het geld voor :?
Ik heb Tony Hawk voor de pc (prima te doen met gamepad), PS2, Xbox én GBA. Doorslaggevende factor voor mij was niet op welk platform het uit was, maar welke versie er het goedkoopst was toen ik in de winkel stond. Ik hou er geen diepere filosofie op na wat dat betreft :)

Nu ik zo denk over de eerder in dit topic aangehaalde e-sports, er zou best een verschuiving kunnen plaatsvinden naar de consoles. Van FPS naar fighting, als je die kampioenen Tekken of DOA bezig ziet, da's gewoon ziekelijk goed.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TroonStaal schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:48:
Ik heb Tony Hawk voor de pc (prima te doen met gamepad), PS2, Xbox én GBA. Doorslaggevende factor voor mij was niet op welk platform het uit was, maar welke versie er het goedkoopst was toen ik in de winkel stond. Ik hou er geen diepere filosofie op na wat dat betreft :)
Op de PC wel te doen ja echter tot ik alle knoppen had zoals het hoort (PS2 style zeg maar) was ik een half uur verder door dat vage menu ervan :/ Dan bedoel ik deel 3 van THPS.
X-Box is naar mijn mening net als GC en GBA gewoon NIET ervoor gemaakt kwa gamepad/controls.

Zo vind ik ook race games op de X-Box zo'n beetje #1 en dan bij voorkeur de oude grote controller O+

Tijd voor een controller die je aan elkaar kan clicken hoe jij hem ideaal vindt misschien :? Daar gaat mijn patent :+
Nu ik zo denk over de eerder in dit topic aangehaalde e-sports, er zou best een verschuiving kunnen plaatsvinden naar de consoles. Van FPS naar fighting, als je die kampioenen Tekken of DOA bezig ziet, da's gewoon ziekelijk goed.
Die zijn er nu toch ook ?? Was zelfs @ MTV te zien kort geleden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

PWM schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:48:
[...]

Zou het Ati en Nvidia uitmaken of ze een paar miljoen high end kaarten verkopen per jaar (en de rest mainstream), of pak en beet 300-400 miljoen kaarten mogen fabriceren voor consoles die 3-4 jaarlijks worden vervangen?

/EDIT

Dit is overigens een echte vraag, geen retorische
Voor zover ik weet is de grootste bron van inkomsten voor componentbouwers nog altijd een deal met computerbouwers als Dell, Compaq etc. Als je even nagaat dat die jaarlijks ettelijke bedrijven voorzien van ettelijke aantallen computers, dan weet je wel dat die markt een stuk groter is dan game consoles of thuiscomputers.

Waarom richten Ati en Nvidia zich dan toch op de hardcore high end en maken ze nieuwe, snelle grafische kaarten die maar aan een beperkt publiek besteed zijn? Ten eerste om vraag te creeeren en de grafische wapenwedloop op gang te houden. Ik denk dat de grafische vooruitgang op de PC heel vaak wordt gebruikt als maatstaf waar een nieuwe console aan moet voldoen.
Ten tweede om nieuwe technologie in de praktijk te kunnen testen en de grootste fouten er zo uit te kunnen halen voordat ze ermee naar een console- of computerbouwer stappen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunp01nt schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:27:
[...]

Voor zover ik weet is de grootste bron van inkomsten voor componentbouwers nog altijd een deal met computerbouwers als Dell, Compaq etc. Als je even nagaat dat die jaarlijks ettelijke bedrijven voorzien van ettelijke aantallen computers, dan weet je wel dat die markt een stuk groter is dan game consoles of thuiscomputers.

Waarom richten Ati en Nvidia zich dan toch op de hardcore high end en maken ze nieuwe, snelle grafische kaarten die maar aan een beperkt publiek besteed zijn? Ten eerste om vraag te creeeren en de grafische wapenwedloop op gang te houden. Ik denk dat de grafische vooruitgang op de PC heel vaak wordt gebruikt als maatstaf waar een nieuwe console aan moet voldoen.
Ten tweede om nieuwe technologie in de praktijk te kunnen testen en de grootste fouten er zo uit te kunnen halen voordat ze ermee naar een console- of computerbouwer stappen.
Je moet denk ik ook niet vergeten dat tot nu toe bijna elke grafische chip voor een console is afgeleid van de hoogste desktopvariant van dat moment, moge dat nou ATi of Nvidia zijn (verschilt ook per console). Ik denk dat als de GPU makers best veel macht hebben in dit opzicht: als zij ervoor kiezen om hun main investeringen over te zetten naar de consoles, en daar alle high-end dingen voor uit te brengen, dan zal de PC games industrie misschien wel instorten. Maar ik betwijfel ten zeerste of ze dat gaan doen, ze moeten wel een duidelijk groter winstoogmerk hebben op de console markt voordat ze dat willen doen.

Ook is het zo dat heel veel mensen toch nog GPUs nodig zullen hebben voor PCs. Al zou de hele gamesindustrie naar de consoles verplaatsen, zullen nog miljoenen computers met grafische chips nodig zijn voor bedrijven. Deze GPUs zijn wel een stuk goedkoper dan de high-end dingen waar menig tweaker om kwijlt, maar ze zijn wel het grootste deel van de omzet van de GPU bakkers. Daarom denk ik niet dat de GPU bakkers over zullen stappen op de consoles voor hun high-end chips, en dus computergaming altijd wel zal blijven bestaan, naast console gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw Standpunt. PS3 Online spelen zal qua basis pakket geen geld kosten. nu word ie ondanks de hoge prijs (600 euro anyone?) toch weer wat aantrekkelijker dan over n half jaar een Conroe inbouwen. met bijbehorend duur moederbord en DX10 Videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bhai schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:01:
....
Neem bijv. twee enorm bekende spellen: CS en WoW.
Ik denk dat de meeste CS'ers voor de pc kiezen (omdat het echt FPS is), en de WoW'ers zouden zich veel beter aan de consoles kunnen aanpassen (denk ik, ben geen WoW'er). Misschien dat een WoW'er dit mij kan vertellen :?
Ik zou me niet aan kunnen passen, ik heb het hele toetsenbord aan knoppen nodig, snelheid is voor een WoW'er die pvped ook erg belangrijk, ok de nauwkeurigheid misschien iets minder, maar nee voor mij geen console met WoW aub. En dan nog maar niet te praten over alle macro's etc die gebruikt worden, interface aanpassingen. Maar goed misschien voor iedereen ook weer anders.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dat er geen maandelijkse kosten aan de PS3 online service worden gehengeld. plus dat het ding met een 60 GB Hard disk komt. hij is toch echt wel aantrekkelijk. :9~

Maarja een Conroe Systeem met DX10 kaart is dat ook. PC geeft mij tenminste nog genoeg game mogelijkheden. over de prijs verhouding tussen PC en Console. kijk naar de PS3. die heeft zoveel mogelijkheden doordat er veel gekopieerd is van de PC. een Hard Disk. snelle Processor + snelle grafische chipset. De 600 Euro die je ervoor moet neertellen is nog zo gek nog niet. je krijgt er ook HDMI afspeelmogelijkheden en een Blu-ray disk speler bij.

De Xbox 360 vind ik voor wat je er in krijgt spotgoedkoop. vooral als ze hem straks misschien nog wel 219 euro maken ip 299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-09 18:35
Vergeet niet dat je bij een console ook nog een TV nodig hebt, en als je wilt dat de graphics vergelijkbaar zijn met je pc moet je ook nog voor minstens €700 een TV kopen (en eventueel een geluidsset ala minstens €300). Voor mij zou het iig niets uitmaken in prijs, behalve dat ik mijn pc teveel voor andere dingen gebruik dat ik er toch niet op zou willen besparen.

Heb net even geteld, ongeveer 5 a 6 spellen van de 26 die ik op mijn pc heb geinstalleerd lijken mij speelbaar op een console. De rest werkt gewoon niet lekker met een gamepad.
En daarbij ken ik nog wel wat voordelen van een pc tov de console:
- Alt tabben naar msn (zou niet graag voor elke blieb van de ene naar de andere kamer willen lopen)
- Muziek draaien op de achtergrond, bij sommige spellen begint de muziek na een tijdje te vervelen, dan zet ik winamp aan.
- Ik kan langer achter elkaar achter een bureau gamen dan in een bank (maar dat ligt ook aan mijn rug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 29-09 18:55

KneoK

Not in a million lightyears

Janoz schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:05:
[...]

Wat trouwens nog veel meer meeteld is dat je PC (Zeker van E1500) over een jaar alweer verouderd is. Die XBOX kun je over 4 jaar nog steeds gebruiken en de games die je er dan op speelt zien er exact zo uit zoals de ontwikkelaar ze heeft bedoeld. Een PC is upgradable. Dat is een voordeel, maar tegelijkertijd ook een enorm nadeel.
Upgraden vind ik absoluut geen argument in deze discussie.
Waarom is een pc over een jaar verouderd en een console niet ? De pc is verouderd omdat de hardware niet veranderd als je niet upgrade ? De spellen worden mooier, maar de hardware kan het niet bijbenen ? Naar mijn weten stromen de consolecomponenten nog steeds niet via een internetverbinding je XBOX360 in en is je console over een jaar ook verouderd. En over 2 jaar besluit Microsoft eens dat de veroudering wel genoeg is en komen ze met een nieuwe console op de markt, waar je, net zoals bij je pc upgrade, weer flink wat geld aan moet uitgeven om te kunnen genieten van state-of-the art graphics en gameplay.

De XBOX kun je over 4 jaar nog gebruiken om spellen te spelen met technieken die nu bedacht zijn. Over 4 jaar ziet een nieuw spel er dus net zo "knullig" uit als nu omdat je met dezelfde hardware in je doosje zit. Precies hetzelfde probleem bij een pc als je niet upgrade.

Een pc die gloednieuw was in de tijd dat de XBOX net uitkwam kon, laten we er voor het gemak maar even van uit gaan, net zulke mooie beelden tevoorschijn toveren als de XBOX. Een jaar later koop je een nieuwe videokaart en wat geheugen en ineens is je pc in staat veel mooiere beelden te renderen dan die XBOX, die nog steeds met dezelfde, misschien ietwat opgepoetste, graphics komt.
Ja, het kost wat geld, dat upgraden. Maar als jij mooiere graphics op je tv wilt zul je nu ook 300~400 Euro moeten uitgeven aan een nieuwe next-gen console.

Ik heb niets tegen consoles, heb er zelf heel veel, de meeste nog in gebruik (NES, SNES, Sega Master System II en Megadrive, XBOX) en vind de ervaring bij bepaalde spellen leuker dan op de pc, soms omdat je met vrienden lekker op de bank kan zitten, soms door andere aspecten.
Maar ik heb dit gevoel op de pc ook. Lekker een RTS spel spelen, een leuke MMO en tussendoor makkelijk chatten. En natuurlijk wordt het chatgedeelte steeds makkelijker door Team Speak-achtige systemen voor consoles, maar ik vind het helemaal niet prettig om door zo'n headsetje te lullen.

Wat mij betreft blijft pc-gaming en console-gaming gewoon naast elkaar bestaan. Elk heeft zo z'n charmes.

Wat betreft illegale kopieen. Kijk eens op een willekeurige bittorrent site naar het aantal leechers/seeders voor XBOX/PS2 spellen... Die aantallen doen echt niet onder voor pc spellen. Bij mij is het op dit moment zelfs erger op mijn XBOX dan op mijn pc. Op mijn pc heb ik nu 7 legale spellen draaien en geen enkele download. Op de XBOX heb ik zeker 7 illegale spellen staan en 19 legale spellen in de kast. En wat dacht je van de 64-in-1 cartridges voor gameboy/NES/... van vroeger ?
En een pc spel is tegenwoordig helemaal niet zo eenvoudig meer illegaal te spelen voor de gemiddelde gebruiker. Daemon-Tools, Starforce, images branden. Huh, een exe bestand kopieeren naar de spelmap ?
Bijna net zoveel werk als een mod-chip te laten inbouwen/softmod uit te voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 09-05-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik denk dat het allemaal wel meevalt :

1. De markt word nu bestormd door allerlei nieuwe consoles. XBOX360 gaat als een jekko, nintendo en Sony staan met hun nieuwe consoles in de startblokken. Veel publiciteit dus je zou als game-ontwikkelaar wel gek zijn als je daar geen graantje van mee wil pikken.... Over een jaar of 2 is de hype weer voorbij en is de geforce 9900GTXXXXX turbo weer the next best thing. XBOX360/PS3/WII lijken dan weer kinderspeelgoed ;) (figuurlijk gesproken, NOFI)

2. Tuurlijk, consoles zijn meestal goedkoper in aanschaf! 300 euro voor een Xbox360 en je bent onderweg! Maar jah, dan wil je natuurlijk ook spelen. En het liefst een beetje veel want kijk wel eens niet hoeveel games er zijn! Maar dan.... AUW! Die games kosten 60-70 euro per stuk!! Elke maand een spelletje is toch al snel 800 euro per jaar aan software... en voor de nieuwe consoles kun je ze niet zomaar kopieren...Helemaal leuk is het als je dat gloednieuwe spel na 2 weken in de kast mikt en er nooit meer uit haalt omdat het toch wel tegenvalt. Op de PC kon je tenminste eerst nog een demo downloaden om te kijken of je het leuk vond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 22:33
BioWEB schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:13:
[...]

De XBOX kun je over 4 jaar nog gebruiken om spellen te spelen met technieken die nu bedacht zijn. Over 4 jaar ziet een nieuw spel er dus net zo "knullig" uit als nu omdat je met dezelfde hardware in je doosje zit. Precies hetzelfde probleem bij een pc als je niet upgrade.
Heb jij Black gezien op de xbox? Je staat er van te kijken wat dat oude ding nog op het scherm kan toveren. :) Black ziet er iig verre van knullig uit. :) Kunnen sommige PC die nu uitkomen nog iets van leren.
dominator schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:57:
IMaar dan.... AUW! Die games kosten 60-70 euro per stuk!! Elke maand een spelletje is toch al snel 800 euro per jaar aan software.
Pas nog een gloednieuwe game gekocht voor xbox360. 51 euro was de schade, dus dat is echt niet veel hoger dan een PC game. :)

En daarnaast kan je ook demo's downloaden via Xbox Live. Dus die vlieger gaat ook niet op.

[ Voor 31% gewijzigd door Albinoraptor op 09-05-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

dominator schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:57:

2. Tuurlijk, consoles zijn meestal goedkoper in aanschaf! 300 euro voor een Xbox360 en je bent onderweg! Maar jah, dan wil je natuurlijk ook spelen. En het liefst een beetje veel want kijk wel eens niet hoeveel games er zijn! Maar dan.... AUW! Die games kosten 60-70 euro per stuk!! Elke maand een spelletje is toch al snel 800 euro per jaar aan software... en voor de nieuwe consoles kun je ze niet zomaar kopieren...Helemaal leuk is het als je dat gloednieuwe spel na 2 weken in de kast mikt en er nooit meer uit haalt omdat het toch wel tegenvalt. Op de PC kon je tenminste eerst nog een demo downloaden om te kijken of je het leuk vond....
Voor de consoles zijn er ook zat demo's hoor :) , zitten meestal bij de bladen, of je kan ze downloaden (schijnt, ik heb geen live abbo oid)
Wat de Xbox2 betreft, volgens jouw rekensommetje komt dat neer op €399+€800=€1200,- Een beetje game pc komt ook rond die prijs, en dan heb je er nog geeneens spellen bij. Dan zou het voordeliger zijn een console te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Albinoraptor schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:03:
[...]
Pas nog een gloednieuwe game gekocht voor xbox360. 51 euro was de schade, dus dat is echt niet veel hoger dan een PC game. :)

En daarnaast kan je ook demo's downloaden via Xbox Live. Dus die vlieger gaat ook niet op.
Uitzonderingetje dan, verreweg de meeste games zijn wel wat hoger geprijst bij release. Ik wist het trouwens niet van die demo's bij de xbox, wel positief. Blijft wel een minpunt dat momenteel de enige manier om aan games voor je Xbox360 te komen de legale manier is.... ;) (heb het niet over de oude xbox, menigeen heeft daar al een 300GB schijf in zitten welke stampvol met allerlei minder legale meuk staat ;) )
TroonStaal schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:12:
[...]
Voor de consoles zijn er ook zat demo's hoor :) , zitten meestal bij de bladen, of je kan ze downloaden (schijnt, ik heb geen live abbo oid)
Wat de Xbox2 betreft, volgens jouw rekensommetje komt dat neer op €399+€800=€1200,- Een beetje game pc komt ook rond die prijs, en dan heb je er nog geeneens spellen bij. Dan zou het voordeliger zijn een console te kopen.
Ik koop niet elk jaar voor 1200 euro een nieuwe PC hoor? Laatste upgrade vorig jaar was een 7800GTX en die gaat zeker nog niet weg voor de DX10 generatie.... CPU (X2 3800+) en geheugen (1GB DDR400) zijn nog ruimschoots voldoende voor elke game dus daar verwacht ik dit jaar geen kosten meer aan. Als we hetzelfde budget aanhouden dan kan ik dus voor 1200 euro aan software kopen, wat neerkomt op 30 titels (oh ja, PC games zijn goedkoper :) ). Nou weet ik niet of er dergelijke fanatiekelingen bestaan maar ik denk niet dat ik die dit jaar zal aanschaffen. (download ze meestal eerst en de echt gave koop ik uiteindelijk, max 10 titels per jaar ong.) Kortom, financieel gezien denk ik dat het elkaar niet zo bar veel ontloopt. Of je koopt een console en een berg games, of je geupgrade je PC eens in de zoveel tijd en je koopt een berg games.... :)

[ Voor 48% gewijzigd door stylezzz op 09-05-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Albinoraptor schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:03:
[...]

Heb jij Black gezien op de xbox? Je staat er van te kijken wat dat oude ding nog op het scherm kan toveren. :) Black ziet er iig verre van knullig uit. :) Kunnen sommige PC die nu uitkomen nog iets van leren.

[...]
Met knullig bedoel ik niet dat ze er slecht uit zien, vandaar de aanhalingstekens.. Er komen nu ook best voor de pc nog spellen uit die op een ouder systeem veel beter draaien/grafisch beter zijn dan spellen die uitkwamen in de tijd dat die pc nog gloednieuw was. Ik probeerde meer de overeenkomst uit te leggen tussen pc en console. Beiden raken op een bepaald moment out-dated. De pc kun je dan upgraden (of iets rigoreuzer, een compleet nieuwe aanschaffen) en je kunt je console vervangen door een opvolger.

Wat aapenootjes overigens zegt over aanschaf van allerlei apparatuur voor een console vind ik ook wel een goeie. Om optimaal te genieten van een next-gen moet je inderdaad een vrij prijzige tv kopen, een leuke 5.1 set hebben staan eventueel. En dan kun je natuurlijk zeggen:"tsja, die apparatuur koop ik niet alleen voor de console.", maar ik koop een pc ook niet om alleen spelletjes op te spelen.

Wat ik overigens in de startpost zag staan:
De voordelen zijn natuurlijk legio:

1. Minder support. 1 platform, 1 soort hardware, 1 soort drivers.
2. Sterk groeiende markt (Meer dan 150 miljoen verkochte consoles van de laatste (Xbox, GC, PS2) generatie.
3. (veel) Minder illegale kopieeen.
Je gaat er met punt 1 alleen van uit dat spellen console-gebonden zijn. Er zijn daarbij ook hartstikke veel cross-platform spellen. Dan ben je dus bezig om in het geval van de oudere generatie consoles, voor 3 platformen aan het proggen, de XBOX, PS2 en Gamecube, die naar ik heb begrepen totaal verschillende hardware- en softwareconfiguraties heben. En met de next-gens precies hetzelfde, als Sony en Nintendo met hun consoles uitkomen. Het is dus iets minder simpel als je het hier neerzet.

[ Voor 25% gewijzigd door KneoK op 09-05-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Toch gek, dat ik als ik in een ouwe doos met pc games kijk er op sommige dozen, toch veel goedkopere prijzen staan dan nu, zelfs rekening houdend met de inflatie.

Sorry hoor, maar pc games waren eerst rond de 50 gulden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

bangkirai schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:16:
Toch gek, dat ik als ik in een ouwe doos met pc games kijk er op sommige dozen, toch veel goedkopere prijzen staan dan nu, zelfs rekening houdend met de inflatie.

Da's niet waar hoor. Ik heb vroeger als jong mannetje, toen ik voor het eerst spellen begon te kopen voor mijn 486's/P1's ook wel regelmatig 69 ~ 99 gulden uitgegeven voor een spel hoor. Virtua Fighter 1 & 2, Daytona USA, Virtua Cop 1 & 2, (ja, was best wel "into the Sega games" :) ) Battle Arena Toshinden, FX Fighter. Enkele voorbeelden van spellen die hier nog in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:51
BioWEB schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:31:
[...]

Da's niet waar hoor. Ik heb vroeger als jong mannetje, toen ik voor het eerst spellen begon te kopen voor mijn 486's/P1's ook wel regelmatig 69 ~ 99 gulden uitgegeven voor een spel hoor. Virtua Fighter 1 & 2, Daytona USA, Virtua Cop 1 & 2, (ja, was best wel "into the Sega games" :) ) Battle Arena Toshinden, FX Fighter. Enkele voorbeelden van spellen die hier nog in de kast staan.
Ik heb vroeger gewoon veel gegamed op de nes en de snes.

Daarna overgestapt op de pc Pentium 3 700 mhz en 32 mb videokaart.

En ik moet eerlijk zeggen ik ben nu weer terug naar de Xbox 360. Heerlijk gewoon spel erin controller aanzetten op de bank neer ploffen en even een uurtje spelen.
Ben je klaar console uit en tv kijken of naar bed.

Geen windows gezeik geen virus of drivers geen hardware upgrade.

Aanzetten en spelen.

(ik heb nog steeds spijt dat ik me sega saturn heb weg gedaan met daytona USA)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Precies, dus pc spelen worden gewoon duurder over de tijd.
Is ook logisch, vroeger had je 50k nodig voor game ontwikkeling of zelfs minder en tegenwoordig lopen die ontwikkelingskosten in de miljoenen.
Maar, goedkoper, nah.

Gemiddeld goedkoper, omdat ze ouwe troep dumpen en dan doodleuk beweren, dat spelletjes goedkoper worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
bangkirai schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:40:
Precies, dus pc spelen worden gewoon duurder over de tijd.
Is ook logisch, vroeger had je 50k nodig voor game ontwikkeling of zelfs minder en tegenwoordig lopen die ontwikkelingskosten in de miljoenen.
Maar, goedkoper, nah.

Gemiddeld goedkoper, omdat ze ouwe troep dumpen en dan doodleuk beweren, dat spelletjes goedkoper worden :P
Ik heb kasten volstaan met PC games. Vanaf 1985. De gemiddelde prijs van een game ligt tussen de 100-140 gulden.

Heel af en toe zit er bijvoorbeeld een 89,95 bij, maar de rest, boven de 100,-.

Games zoals

Simcity
Simcity 2000
C&C
C&C Red Alert
Alle Sierra adventures
Sam & Max

Enz. enz. Games van de goede begin jaren 90. Allen ruim boven de 100,- guldens.

/EDIT

Zie nog een mooie liggen voor de kenners:

Tristan. Pinball game, waarvan de kast op 1 scherm past, in de simpelste variant: 179,- guldens

Afbeeldingslocatie: http://www.littlewingpinball.com/contents/en/info/tr/tristan_screen.jpg

Slightly offtopic. Echter, dat PC games vroeger 50-80 gulden kosten, is een Urban Myth.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 09-05-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Wilde het onderstaande reactie al in het begin van deze topic geven, bij dezen dan maar:

Ik kan eerlijk gezegd de console opmars geen ongelijk geven....

Zelf ben ik pas begonnen om te kijken hoe het is om voor de TV te gamen, video out van video kaart op tv en een paar USB hubs om een extra keyboard muis en gamepad voor de TV te hebben...

Resultaat: ik speel nu spellen zoals Sonic (zowel de retro versies als de wat "nieuwere" 3d versies) die ik dus nooit van mijn leven voor mijn PC monitor zou spelen... Spellen zoals obscure / silent hill e.d. krijgen ineens zo een andere spannender dimensie... tegelijkertijd relaxed op bank (naja...silent hill en relaxed...)

Combineer dit met het gemak waarop je een spel kan opstarten (console) en je hebt een "winner".
Maar naar mijn gevoel blijft de PC een apart game platform ik denk zelf aan:
- competities op hoog niveau (dan heb je aan: een goede TFT icm met een goede gaming keyboard en gaming muis en mouse pad, een klein streepje voor.)
- strategie games, games zoals C&C op een console ??
- point & click games (adventures, RPG's ...)
- toevoegingen van MOD's dit extend je gameplay ervaring behoorlijk.

Het bovenstaande is natuurlijke zeker mogelijk op een console, maar naar mijn gevoel veel makkelijker / uitgebreieder op een PC (competities zul je zeker wel heben met gamepad geoorienteerde games, strategy games kan je ook op een console spelen, point and click is mogelijk met de gamepad, MOD's <=> downloadbare content zoals XBOX market place...)

Dat op er op / via de PC's veel gekopieerd wordt dat spreek ik niet tegen maar dat het op consoles zoveel minder is...? Als ik zie wat er allemaal op usenet en mirc bots rondzwerft qua console games...
Wat ik persoonlijk een nadeel vind van consoles:
- De exclusiviteit van bepaalde (veel) titels (begrijpelijk natuurlijk)
- De prijs van console games.

Geloof me als ik hier in de stad dixons, daynabyte, RFS, V&D (koopjesgedeelte)... rondkijk en de prijzen met elkaar vergelijk dan zie ik soms de ene titel voor 44 euro wat in een andere winkel voor 20 euro verkocht wordt... of kijk eens op marktplaats / 2ehands / ebay... goede (niet te oude) PC games die vaak voor belachelijke prijzen eruit gaan... Dit vind ik een groot pluspunt voor de PC alleen het upgraden vind ik een grotere nadeel dan voordeel (alhoewel ik nu nog steeds een radeon 9700 pro heb die ik sinds de release nog steeds met tevredenheid gebruik...FEAR, oblivion, doom III en quake 4 werkt allemaal redelijk goed!)

Een PC is ik heel wat minder game vriendelijk... installeren > instellen > spel opstarten en weer settings moeten veranderen (als er niks crashed natuurlijk) > zit je in een spel en er blijkt al snel dat je een patch nodig hebt....tja....

Maar ik heb mijn PC nu kunnen veranderen in een soort console...CTRL + F12 en hup alles gaat via TV out... ik loop naar de woonkamer waar de keyboard / gamepad / muis al aangesloten staan (allemaal extra)....
Het opstarten doe ik door 2x op een mapje te klikken waarin de snelkoppelingen in het groot zijn weergegeven...
Een console is natuurlijk tig x makkelijker en heeft veel meer leuke titels… maar tover je console maar eens om in een PC (office / Macromedia / etc...) samengevat: PC heeft heel wat meer flexibiliteit …weer een pluspuntje voor de PC

En ik heb trouwens tot nu mijn logitech gamepad voor heel wat titels werkend gekregen zo moeilijk is dat ook weer niet (wingman profiler software _/-\o_ ), maar hier ook: nothing beats a console when it comes to user friendliness …zeg maar…

Toch zit ik te denken aan het halen van 1 of meerdere(?) consoles in the future zeg maar...want relaxed gamen op de TV met een gamepad (zonder al het “gedoe” eromheen) is best wel relaxed icm met al die mooie titels die er zijn en gaan uitkomen => _/-\o_

my 2 cents

Mocht ik iets fout hebben begrepen / geïnterpreteerd in mijn reactie bij dezen: sorry … nogmaals het is maar => my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo Wii for me pls :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 28-09 21:12
PWM schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:48:
[...]
Slightly offtopic. Echter, dat PC games vroeger 50-80 gulden kosten, is een Urban Myth.
Kocht in de VS alle pc games voor omgerekend 80 gulden :P
NFS2
Diablo
aaaah them good ol' days

Maar zowel een console als een pc vertegenwoordigen een bepaald "gevoel"
Console speelt anders voor mij als pc (nou is de laatste console die ik heb een Sega Saturn :+ )
Nou is voor mij de PC ongeveer zoiets als een "counter strike" machine... dus is het wat gespecialiseerder.

edit: leest verhaal van : guardian-spirit
is eensch met hem :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 10-05-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Doe mij er maar ook een : Zit echt laatste tijd flink op het beest je te geilen namelijk :9~

Trouwens dit :
guardian-spirit schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:35:
Wat ik persoonlijk een nadeel vind van consoles:
- De exclusiviteit van bepaalde (veel) titels (begrijpelijk natuurlijk)
- De prijs van console games.
kan je gerust aanvullen met "De prijs van console games." wat mij betreft. Nou denken jullie "ja is al genoemd" maar ik bedoel het ietsjes anders :

Waarom kost een budget titel voor de PC gemiddeld 4/5 € minder dan diezelfde titel voor de PS2/X-Box :? Soms zelfs nog meer !!!

Verder zou ik eigenlijk alle consoles moeten hebben omdat ik dan het volgende rijtje aan games kan spelen :

Gran Turismo, Project Gotham Racing, Mario Smash Football.

En dan ook nog een PC .... :/

Eigenlijk moeten we dus gewoon tegen ALLE spellen makers aanschoppen en ze verplichtten ALLE GAMES op ALLE CONSOLES en de PC uit te brengen in plaats van tegen elkaar blaaten wat nou beter is, een console of een pc :) :)

Leg hierbij mijn "gamepads die per spel ideaal zijn en niet universeel" probleem naast en we hebben 2 leuke punten om naar te streven denk ik toch ??

Gamers moeten elkaar supporten niet afkraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 05:19

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Singstar moet je gezellig in de woon kamer doen, niet in een zolderkamertje waar je pc staat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aight! schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:36:
Singstar moet je gezellig in de woon kamer doen, niet in een zolderkamertje waar je pc staat :P.
Denk dat bij de gemiddelde tweaker er wel iets van een pc in de huiskamer staat hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:40:
Denk dat bij de gemiddelde tweaker er wel iets van een pc in de huiskamer staat hoor :>
Ik heb zelfs een echte microfoon en nog draadloos ook :P Pro stuff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 06:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

BioWEB schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:13:
Upgraden vind ik absoluut geen argument in deze discussie.
Waarom is een pc over een jaar verouderd en een console niet ? De pc is verouderd omdat de hardware niet veranderd als je niet upgrade ? De spellen worden mooier, maar de hardware kan het niet bijbenen ? Naar mijn weten stromen de consolecomponenten nog steeds niet via een internetverbinding je XBOX360 in en is je console over een jaar ook verouderd.
Over een jaar is je console niet verouderd. De allernieuwste xbox game die op die dag uitkomt kun je exact zo spelen zoals de maker het heeft bedoeld. Zelfs nu de 360 uit is komen er nog steeds gewone xbox spellen uit. De xbox is al 5! jaar op de markt. Probeer nu maar eens een nieuwe pc game te kopen die draait op een 5 jaar oude computer!

De computer verouderd omdat er van je wordt verwacht dat je upgrade. Die verwachting is er niet bij de consoles, en dat is het grote verschil.
En over 2 jaar besluit Microsoft eens dat de veroudering wel genoeg is en komen ze met een nieuwe console op de markt, waar je, net zoals bij je pc upgrade, weer flink wat geld aan moet uitgeven om te kunnen genieten van state-of-the art graphics en gameplay.
De lifespan van een console is heel wat meer dan 2 jaar. Kijk hoe lang de PS1 meegegaan is. Kijk hoe lang de PS2 al meegaat....
Maar voor de xbox360 worden over 5 jaar nog steeds spellen gebakken die alles uit dat apperaatje halen omdat die spellen specifiek getarget worden op die apparaten. Over 5 jaar krijg je op de pc gewoon een melding 'Minimaal DX15 kaart vereist'.

Nu komt Fifa 2006 uit. Fifa2006 is keurig te spelen op een ps2 of xbox, maar niet aan de praat te krijgen op een computer uit 2001.
Een pc die gloednieuw was in de tijd dat de XBOX net uitkwam kon, laten we er voor het gemak maar even van uit gaan, net zulke mooie beelden tevoorschijn toveren als de XBOX. Een jaar later koop je een nieuwe videokaart en wat geheugen en ineens is je pc in staat veel mooiere beelden te renderen dan die XBOX, die nog steeds met dezelfde, misschien ietwat opgepoetste, graphics komt.
Ja, het kost wat geld, dat upgraden. Maar als jij mooiere graphics op je tv wilt zul je nu ook 300~400 Euro moeten uitgeven aan een nieuwe next-gen console.
300 a 400 euro uitgeven in 5 jaar is natuurlijk wel iets minder dan elk jaar een nieuwe graka kopen ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze discussie heb ik al zo vaak gezien de laatste 20 jaar. Steeds weer voorspelt de ene kant de ondergang van de andere. Maar tot nu toe wordt er op de PC en op consoles nog steeds gegamed.

De PC en console markt zijn verschillende markten met verschillende mensen en verschillende wensen. Ze zullen pas verdwijnen als er een apparaat op de markt komt dat de functionaliteit van beide biedt.

Het is onzin om te denken dat de PC game markt aan het instorten is. Er zijn altijd verschuivingen in de markt maar instorten, nee. Neem nu als voorbeeld WoW. Meer dan 5 miljoen exemplaren verkocht. Daar boven op komt een bedrag van 750 miljoen euro per jaar aan abonnementsgeld. Is er ook maar één console game dat daar in de buurt kan komen?

De console games zouden nu ineens de cutting edge van de markt moeten zijn? Noem dan eens een paar nieuwe ontwikkelingen in console games die het laatse jaar zijn gedaan? Volgens mijn zijn er geen nieuwe ontwikkelingen, alleen maar nieuwe spellen gebasseerd op oude gameplay.
Voor de echte nieuwe ontwikkelingen moet je op de PC zijn. Daar worden de nieuwe game genres ontwikkeld om daarna, als ze succes hebben, naar de consoles te worden geport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:28:
De console games zouden nu ineens de cutting edge van de markt moeten zijn? Noem dan eens een paar nieuwe ontwikkelingen in console games die het laatse jaar zijn gedaan? Volgens mijn zijn er geen nieuwe ontwikkelingen, alleen maar nieuwe spellen gebasseerd op oude gameplay.
Voor de echte nieuwe ontwikkelingen moet je op de PC zijn. Daar worden de nieuwe game genres ontwikkeld om daarna, als ze succes hebben, naar de consoles te worden geport.
Singstar, Bongo's, Buzzer, Dance Dance Revolution, Guitar Hero, Bash fishing, lightguns, Eye-toy, NDS, PSP... dat zijn toch wel aardige innovatieve gameplay elementen die op consoles verschenen zijn/consoles zijn. Zijn die spellen grafisch gezien top-of-the-line? Nee, maar dat doet er ook niet toe, ze zijn leuk om te spelen én het is nog nooit eerder gedaan, behalve wat in arcade hallen.

Zowel console als pc hebben sterke punten. Innovatieve spellen op de pc zijn ook meestal niets meer dan dezelfde soort maar dan met betere graphics. Op de pc heb je grofweg fps, rts/tb, rpg, racing, sport, adventure, simulation. Op de console heb je die ook, behoudens dan rts, die heb ik nog niet gezien. Want je gaat mij niet vertellen dat een spel als pak 'm beet Far Cry nou écht zo innovatief was qua gameplay. Het was gewoon de zoveelste shooter maar dan met mooiere graphics en betere physics. Zelfde geldt voor veel rts titels. Hier en daar zijn er apartere spellen, zoals Hitman, Beyond good and evil en Still Life of hybrids zoals Spellforce maar dat is een druppel op de gloeiende plaat.

Daarom geloof ik ook niet dat de pc het alleenrecht heeft op "nieuwe en innovatieve" spellen, het hangt er vanaf hoe je "nieuw en innovatief" definiëert. Betere graphics, engine/physics kan ik, met alle respect, _niet_ innovatief noemen. Een dansmat of sambaballen dan weer wel. Over het algemeen zijn games oude wijn in nieuwe zakken, of dat nu op de pc of de console is. Natuurlijk zijn er ook wel spellen die zowat een genre op zich zijn, Darwinia lijkt me daar een goed voorbeeld van, of Spore. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik van beiden niet zo heel veel weet behoudens wat artikelen.

Wat me een aannemelijke ontwikkeling lijkt is dat men de pc vooral voor spellen als rts/(betaalde)mmorpg's/enkele shooters gaat gebruiken en dat consoles steeds vaker een plek in de woonkamer in gaan nemen zoals nu bijv. de dvd speler. Pc gaming zal heus niet uitsterven maar consolegaming is/wordt gewoon vele malen groter, zeker als je kijkt wat voor alleskunners de next gen dingen zijn.

In ben geen verstokte console gamer, pc gamer of platform fanboy, ik ben gewoon gamer. En in mijn optiek is een gamer iemand die spellen speelt omdat/die hij/zij dat leuk vindt, ongeacht op welk platform :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 10-05-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:23:
[...]Singstar, Bongo's, Buzzer, Dance Dance Revolution, Guitar Hero, Bash fishing, lightguns, Eye-toy, NDS, PSP... dat zijn toch wel aardige innovatieve gameplay elementen die op consoles verschenen zijn/consoles zijn. Zijn die spellen grafisch gezien top-of-the-line? Nee, maar dat doet er ook niet toe, ze zijn leuk om te spelen én het is nog nooit eerder gedaan, behalve wat in arcade hallen.
Grappig dat je nieuwe ontwikkelingen in de arcade hal doortrekt naar de console en dan de ontwikkeling aan de console toekent. Dingen pikken uit de arcade hal en dan dunnetjes overdoen is geen vernieuwing.

Bij echte vernieuwingen denk ik aan de eerste Doom, dune enz..
In ben geen verstokte console gamer, pc gamer of platform fanboy, ik ben gewoon gamer. En in mijn optiek is een gamer iemand die spellen speelt omdat/die hij/zij dat leuk vindt, ongeacht op welk platform :)
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
1983 stortte de console market voor de eerste keer in :/

Over consoles verouderd, na 1 jaar.
Hmm, meestal worden van machines, die vaste hardware hebben, de games steeds beter, totdat de limiet van de hardware bereikt is.
Programmeurs leren zeg maar meer trukjes op de hardware goed aan te sturen.

Op de pc wordt nooit de limiet van hardware bereikt, daar wordt te slordig voor geprogrammeerd en ze moeten teveel schipperen met compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangkirai schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:16:

En mijn pa moest voor mijn nieuwe mariokart spelletje voor N64 120 gulden neertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 10:38
De nieuwe NFS: Carbon komt ook alleen op de consoles uit :'(

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jip_86 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:10:
De nieuwe NFS: Carbon komt ook alleen op de consoles uit :'(

bron
Sinds Hot Pursuit 2 is het toch allemaal een brakke zooi dus echt missen zal ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 22:21
Gelukkig heeft de PC game wereld nog een fenomeen als MODs. Heel veel PC spellen hebben hoge omzet te danken aan de mods die voor het spel uitkomen. Daarnaast is het voor veel mensen natuurlijk leuk om aan je 'eigen' spel te werken. Ik mensen nog niet gauw op een console programmeren, al kan dat met de volgende generatie consoles natuurlijk veranderen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@mods, sluit AUB het topic niet. Ik zal uitleggen waarom ik deze een kick geef.

Gezien het topic, bijna 2 jaar geleden gestart is, vraag ik mezelf nu af, of er in de afgelopen 2 jaar een grote veranderingen is geweest m.b.t. pc-games vs console-games.

Wat mij opvalt is dat er dit jaar (begon al 4e kwartaal 2007) een hele sterke line-up is van goede pc games. Wat meteen resulteerd in: PC gaming is (nog lange) niet over.

Tegelijkertijd hebben de consoles ook een hele sterke line-up, welke zelfs nog groter is dan die van de PC. Dit komt natuurlijk omdat er meer games uitkomen voor de verschillende consoles.

Wat valt nog meer op? Multiplatform. Volgens mij was het nog nooit zo sterk als nu, games die uitkomen op de PC, Xbox360 en PS3 (en soms de Wii). De ontwikkelaar en/of uitgever wil meer geld verdienen en dan is poorten een (vrij) goedkope manier.

Ook lijkt Exclusief een beetje tot het verleden te behoren, of maar enkele maanden exclusief. Dit vind ik zelf geen ramp, omdat je nu minder afhankelijk bent van een bepaalde platform, al heeft elk platform nog zijn eigen, exclusieve games.

Wat denken jullie nu verder hoe het zal gaan met de pc-games vs console-games?

Ik denk dat het PC-platform toch iets kleiner gaat worden. De volgende Unreal Tournament zal waarschijnlijk eerst, of alleen maar op de platforms komen. Activision was ook al bezig aan het kijken om misschien alleen of meer te gaan richten richting de consoles. Misschien word het zelfs zo, dat de games eerst ontwikkeld gaan worden voor de consoles, dan een poort naar PC i.p.v. andersom.

Trekken ontwikkelaars zich echt meer naar de consoles? Komt het nu echt door de massale kopien die men maakt voor de PC ? of juist iets compleet anders? brand er op los!

Hopelijk kunnen we verder in dit topic. Het is ook leuk en nuttig om nog eens je oude reacties te lezen om je stand van zaken te (her)zien :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Sorry :) we kunnen daar maar beter verder gaan. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JuliettPapa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:31:
Wat valt nog meer op? Multiplatform. Volgens mij was het nog nooit zo sterk als nu, games die uitkomen op de PC, Xbox360 en PS3 (en soms de Wii). De ontwikkelaar en/of uitgever wil meer geld verdienen en dan is poorten een (vrij) goedkope manier.
Natuurlijk willen ze meer geld verdienen. Echter moeten ze nu bijna wel multiplatform ontwikkelen om hetzelfde te verdienen :).

Verder hebben de afgelopen twee jaar bewezen dat steeds meer traditionele PC games (FPS en RTS) ook voor de consoles gereleased worden. Ze zullen ook altijd wel op de PC uit blijven komen in de nabije toekomst (zeg komende 5 a 10 jaar), maar je merkt dus wel een verschuiving wat dat betreft.
Trekken ontwikkelaars zich echt meer naar de consoles? Komt het nu echt door de massale kopien die men maakt voor de PC ? of juist iets compleet anders? brand er op los!
Mja, dat zijn dingen die al uitgebreid in deze topic aan bod zijn gekomen.

.edit: oh ja, dat andere topic was er ook nog 8)7

Pagina: 1 2 Laatste