Zo daar ben ik ook weer. Iets eerder terug van mijn werk dus even tijd om wat antwoorden te geven.
Hoe is de kwaliteit van de FM-radio?
De kwaliteit van de radio is een beetje standaard. Zelf ben ik nooit zo'n hele grote fan van radio's op mp3 spelers. De ontvangst valt altijd tegen. Zo ook met deze speler. Waar ik in mijn kamer met mn gewone radio Radio 538 goed ontvang, doet ie dat op de M6 niet.
Verder kan ik over de radio vermelden dat je zelf zenders kan voorprogrammeren door een fm.ini bestandje aan te maken in Kladblok wel grappig dat je dan ook zelf de naam van het radiostation erbij kan zetten. Ook je kan de M6 zelf naar zenders laten zoeken en deze komt dan weer in een aparte playlist te staan. Handmatig afstellen van een zender kan voor zover ik nu kan zien niet tenzij je dus dat fm.ini bestandje aanmaakt.
Maar dat hij als Mass Storage Device te gebruiken is, wil niet zeggen dat hij de nummers automatisch pakt als je ze op die manier op de player dumpt...
Beetje onduidelijk dus, misschien kan een eigenaar van het apparaatje hier duidelijkheid scheppen?
Weet niet precies of ik de vraag goed begrijp, maar de speler gebruikt de ID3 tags die aan mp3-tjes zitten om nummers te herkennen. Alles in mappen zetten werkt dus niet. Je kan op Artiestnaam, Titel, Album en Rating zoeken naar bepaalde nummers. Verder kan je ook playlisten aanmaken. En je hebt nog een browse functie waar je dus gewoon door mappen heen kan bladeren zoals jij ze op de speler gezet hebt. Hoop dus dat het zo beetje duidelijk is.
Of het apparaat ook dusdanig als mass storage device te gebruiken is dat je elke digi cam erop kan aansluiten en de foto's kan overzetten weet ik niet...... Als ik bijv kijk naar de iAudio X5 die ik gehad heb, daar kwam om de zoveel tijd ook een update uit waardoor er weer meer camera's het apparaat als massstorage konden gebruiken, dus verwacht dat het hier niet veel anders is. Maar zal het wel een keertje uitproberen.
Als je nog wat kan vertellen over de beeldkwaliteit. En, als dat lukt, over de batterijduur.
Als dank voor de review wil ik je codenummer wel doorgeven, en krijg je 10 euro

De beeldkwaliteit is naar mijn idee goed te noemen. Kleuren zijn mooi, het is ook totaal niet korrelig. Het is een mooi strak beeld. De batterijduur kan ik nog niet heel veel over vertellen omdat ik hem nog maar net heb, en nog niet heel erg lang geluisterd heb, maar zal kijken hoe lang die het vol houdt zonder op te laden

De meegeleverde oordoppen zijn zeer goed van geluidskwaliteit, jammer dat ze er geen neck-strap-hoofdtelefoon bij hebben gedaan met deze dopjes, en ze zijn zwart... ik heb een philips headset gekocht die wel aan deze criterea voldoet, een witte headset staat beter bij een witte speler.
Hierover verschillen we dus van mening. Ik vind de kwaliteit van de meegeleverde doppen zeker niet heel slecht, maar er is wat betreft geluidskwaliteit veel meer uit de speler te halen. Vandaar dat ik ook adviseer om er andere (lees hogere kwaliteitsdoppen) oordoppen bij aan te schaffen. Maar als je daar op het moment geen geld voor hebt voldoen de bijgeleverde doppen, maar kan dus wel nog stuk beter.
Er staat een standaard filmpje van een chineze chick op het device, maar als dat 18fps is dan ziet het er erg goed uit!
Er staat als titel bij het filmpje [TEST20fps]DEMO VIDEO CLIP.avi dus lijkt erop dat ze een 20fps filmpje hebben gebruikt. Maar het filmpje speelt in ieder geval wel redelijk soepel af. Nu is het wel een filmpje met niet al te veel snelle actie dus hoe het bij sneller beeldverloopt gaat kan ik nog niet zeggen. Je kan het filmpje in ieder geval
hier downloaden (geen dank

)
hoe zit het eigelijk met de krasgevoeligheid? daar hoor ik nix van, en dat was toch een van de grootste problemen van de ipod...
Zoals ik in mn review al had gezet, zit er op zowel de achterkant als voorkant als een beschermfolie. dit is niet zo'n lullig plak folietje wat je er normaal gesproken zo snel mogelijk afhaalt omdat het er anders niet uitziet, maar echt een heel net beschermfolie. Je kan het vergelijken denk ik met de screenprotectors die je voor bijv een PDA kan kopen, alleen dan zit het er een stuk steviger op. Zeker ook laten zitten. Geloof me, je merkt niet eens dat die er op zit. Je moet echt goed kijken wil je het zien. Dus krassen op je speler. No Way!!!
.lrc bestanden laden en kijken of je inderdaad de songtekst op je apparaat ziet
Ik ken dit niet, maar als je een voorbeeld hebt en dit kan posten, dan wil ik het best binnenkort even voor je uitproberen.
Geloof dat ik zo'n beetje alle vragen nu wel zo goed en kwaad als het kon heb beantwoord. Mijn mail adres is te vinden in mn profiel, maar goed zal hem ook hier even neerzetten

. Dus voor eventueel mensen die op die manier vragen willen stellen of mijn factuurnummer oid nodig hebben (

), mail gerust.
edit:
Leuk om nog even bij te vermelden. Op de cd die je erbij krijgt staat dus software om video's om te zetten naar video's die de M6 kan afspelen. Ook zit er standaard de K-Lite codec pack bij. Hoef je niet percee te installeren, maar wel handig denk ik.
[
Voor 13% gewijzigd door
13art op 23-06-2006 16:14
]
Enjoy the silence...