Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
De site laad wel langzaam dus geduld. Engels is ook wat gebrekkig, maar ja daar moet je maar doorheen lezen
Verwijderd
Omg nou net het stuk over de video snap ik geen bal van >_<
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 09:42 ]
Verwijderd
Wat wil je trouwens weten over die video? Misschien kom ik eruit.
Verwijderd
een vertaling naar het engels/nederlands zou ik zeer op prijs stellenWe tried to use other specifications or other coding format document of AVI, can't broadcast,Certainly the miniplayer also supports broadcast video frequency which the resolution under 320*240 ,The official say when broadcast this video frequency ,the frame number that the processor can handle can be higher,attain 30 frame doesn't have problems,Certainly seen from the compatibility,this point still needed very much,after all the resources that download from the network is not whole is 320*240 resolutions.
Verwijderd
Dat wil dus zeggen dat het niet lukt om AVI te gebruiken, en dat hij niet iets onder de resolutie 320*240 wilt afspelen.Gratis translation:
Wij probeerden andere specificaties of ander code formaat document van AVI te gebruiken, kunnen, Zeker de miniplayer ook steunen niet uitzenden uitzenden videofrequentie die de resolutie onder 320*240, De beambte zegt wanneer deze videofrequentie, het omlijsting nummer uitzend dat de bewerker kan behandelen kan hoger zijn, bereik 30 omlijstingen niet hebben problemen, Zeker gezien van de verenigbaarheid, dit punt nog steeds nodige heel veel, na alle hulpbronnen dat Is 320*240 resoluties.
Neeneenee.. Hij kan geen formaten anders dan AVI afspelen. AVI dus wel. Zelfde geldt voor de resolutie. Lager kan wel.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:57:
[...]
Dat wil dus zeggen dat het niet lukt om AVI te gebruiken, en dat hij niet iets onder de resolutie 320*240 wilt afspelen.
Die review is al door een gratis vertaalprogramma van Chinees naar Engels gehaald naar het schijnt. Das ook te zien aan het Engrish. Nu weer naar Nederlands klopt helemaal geen ruk meer van.
Verwijderd
Ik vond het al gaar dat niet kleiner dan 320*240 kon spelen.
Na 10 keer lezen las ik nog steeds hetzelfde
Krijg je dan niet dat audio en video out of sync geraken?DjWannaB2002 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:23:
En als ik het goed begrepen heb kan je dus ook filmpjes van bijv 30fps erop zetten, speelt ie ook zonder problemen af. Dus hij zal het dan wel zelf ´downgraden´ naar 18fps.
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
-Bron-
Ach Bron is mmport.nl , kreeg ik ook mail vanShrien schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:29:
''Ik heb confirmatie van MMport dat de witte 5 4GB versie zoals het er nu uitziet, volgende week beschikbaar komt.''
-Bron-
marco_sire@hotmail.com
http://en.meizu.com/userf...ts.asp?TID=239&PN=1&TPN=1
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
http://translate.google.c...=zh-CN%7Cen&hl=en&ie=UTF8
marco_sire@hotmail.com
Rond de 300 mb dacht ik.marco_sire schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:15:
iemand een idee hoe groot een filmpje wordt van 750 mb als je deze geconverteerd hebt naar het formaat voor de meizu??
Doet het niet bij mij.
Wauw, wat veel pics zeg
ik dacht gelezen te hebben dat die ook engels ondersteunde en mijn ouders zijn chinees, dus zolang ze me ff vertellen waar de play zoeken en film mogelijkheden uitleggen, kom ik er ook wel uitDjWannaB2002 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:10:
Dat is idd niet verkeerd. Maar vraag me alleen af hoe het dan met de taal zit. Denk dat je dan aan chinees gebonden bent. Tja of jou chinees moet beter zijn dan die van mij
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Jij wintDxue schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:05:
[...]
ik dacht gelezen te hebben dat die ook engels ondersteunde en mijn ouders zijn chinees, dus zolang ze me ff vertellen waar de play zoeken en film mogelijkheden uitleggen, kom ik er ook wel uit
Hier nu ook.RoD schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:31:
^^ Hier wel.
Verwijderd
Wat een sexy ding is en blijft het toch. Zeker weten dat ik hem ga halen als ik een aantal reviews heb gelezen en me geld heb
Verwijderd
mmport zegt dat ie rond de 20e binne moet komen
en zoals al vele male gezegd, het is gewoon een gruwelijk strak spelertje! kleiner dan een nano met het scherm van een ipod video absoluut
http://en.meizu.com/userf...um_posts.asp?TID=254&PN=1
[ Voor 3% gewijzigd door marco_sire op 19-06-2006 13:23 ]
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
http://www.driverchina.co...miniplayer_vritualdub.zip
Dit zal wel dezelfde zijn als op de CD. De setup is in het Chinees, maar alles wijst zich van zelf. Ik ben er ook uitgekomen. Alvast succes.
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Heel vreemd, want ik heb het ook gelezen. Maar het is nu wegDethroned schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:44:
Vreemd, ik weet zeker dat ik hier gister heb gepost met de melding dat ik de bestelling heb gedaan bij MMPORT en de actiecode heb gebruikt en derhalve het beestje heb besteld voor het luttele bedrag van € 217,- incl verzendkosten

Verwijderd
Maar heeft iemand hem ondertussen al binnen, of kunnen we over 2/3 dagen weer lezen dat de levering één week zal worden uitgesteld.
Kreeg vandaag een mail dat de spelers van mmport nu bij de douane zijn en ze ze morgen of overmorgen binnen verwachten.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:39:
[rml]*** [ Beleid] "Ik heb XX besteld/binnen"-posts ***[/rml]![]()
Maar heeft iemand hem ondertussen al binnen, of kunnen we over 2/3 dagen weer lezen dat de levering één week zal worden uitgesteld.
Krijg jij telkens speciaal berichtDjWannaB2002 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:44:
[...]
Kreeg vandaag een mail dat de spelers van mmport nu bij de douane zijn en ze ze morgen of overmorgen binnen verwachten.
Klopt, maar omdat ik verder niemand zag die op de wat eerder geposte actie zichtbaar is ingegaan wilde ik het nog even bevestigen dat het dus nog wel liep. Dus dat is de toegevoegde waarde van mijn reeds eerder geplaatste melding
Keep it simple stupid
Verwijderd
Dat zijn we allemaal denk ik. Ik wacht ook eerst op een review van een member. Pas dan ga ik hem kopen. Heb nog tot 30 juni de tijd.Mr. Shred schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:44:
Heeft iemand hem al gekocht ??? "k ben benieuwd naar hoe die werkt.
Verwijderd
Is het ongeveer net zo als de iPod? Dus Artiest -> Album -> Nummer ?
Verwijderd
Check it, en oordeel zelfVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:10:
Ik ben trouwens al een tijdje opzoek naar wat voor menu er nou in zit.

Heb je het topic wel gelezenVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:10:
Ik ben trouwens al een tijdje opzoek naar wat voor menu er nou in zit.
In die handleiding staan prima voorbeelden, zie bladzijde 17 bijvoorbeeldmarco_sire schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
de manual staat al online
http://en.meizu.com/downfile/M6manualen.pdf
Verwijderd
Ja, blijkbaar niet goed genoeg.Dethroned schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:43:
[...]
Heb je het topic wel gelezen?
[...]
In die handleiding staan prima voorbeelden, zie bladzijde 17 bijvoorbeeld
Verwijderd
Die komt er ook wel. Wees gerust
Verwijderd
Heb die review ook gelezen. Alleen het probleem is, is dat die kerel volgens mij werkzaam is voor Meizu, en daarom kan hij dingen gunstiger doen lijken. Ik vertrouw meer op een gewonen 'Nederlandse review'.DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:05:
Net deze review gelezen. Deze persoon vergelijkt dus idd de geluidskwaliteit met iRiver/iAudio. En vind het geluid een stuk beter als de iPod.
Verwijderd
Verwijderd
op track en trace van gls zag ik dat het al in de route zat..
zodra ik tijd heb zal ik het apparaatje kort reviewen,

Ik natuurlijk snel de doos open gemaakt

Zoals je kan zien keurig verpakt. Netjes een adapter erbij om op te laden, aantal papieren, oa met de utileg hoe je 10 euro per nieuwe klant ide jij aandraagd kan verdienen. Erg netjes.
Maar goed snel het doosje en de adapter eruit gehaald:

Maar natuurlijk bleef de Meizu M6 niet lang verpakt

WOW wat is dat ding klein!!!!

Er zit op de achterkant, wat echt net een spiegel is trouwens, netjes een beschermfolie om de achterkant voor alsnog te beschermen tegen krassen, vandaar ook dat witte labeltje met chinese tekst.
Meteen ook maar wat aanzicht foto's gemaakt

Uiteraard heb ik hem nu meteen in de oplader gedaan en laat ik de speler eerst netjes opladen. Heb ik ook even tijd om de gebruiksaanwijzing door te bladeren.

Ik zou nog bijna vergeten te melden wat er nog meer in de verpakking zit dan alleen de Meizu M6
- Engelse handleiding
- Mini usb naar usb kabel
- Oordopjes
- Installatie cd-tje
- Poetsdoekje
- Beschermhoesje

Kort samengevat, zit het spelertje er zo van de buitenkant echt super lekker uit. Voelt goed en degelijk aan, en is echt lekker klein.
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 22-06-2006 10:52 ]
Die engels handleiding mag ook wel, geloof dat we daar 3 weken hebben opliggen wachten

[ Voor 65% gewijzigd door Termi op 22-06-2006 12:00 ]
Maar dat duurt nog eventjes zo te zien. Be patient

marco_sire@hotmail.com
Nee de voorwaarde zijn hetzelfde. Als jij hem bij mmport zou aanschaffen dan moet je in het opmerkingen vak mijn order en factuurnummer neerzetten. Weet alleen niet of het ook icm de kortingscode werkt.....marco_sire schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:31:
is er nog iets veranderd aan de voorwaarde om je 10 euro te krijgen of gelden nog steeds de voorwaarden sk.net? wil wel mezelf aanmelden zodat jij je korting krijgt
Uiterlijk
De speler zit er zeer gelikt uit. Hij is klein en voelt behoorlijk stevig aan. Vanuit de fabriek zit er al een beschermfolie op. Dit zit er goed en strak op. Heb een paar kleine luchtbubbeltjes weg geveegd, maar moest wel eerst goed kijken om ze te zien. Ze adviseren in de manual ook om het erop te laten zitten. Dat ga ik dan ook zeker doen. Want als je niet weet dat het er op zit, dan zie je het ook niet.
Interface
Er wordt bij deze speler gebuik gemaakt van een slidepad net zoals bijv bij de iAudio 6. voor mij was dit een verrassing want had dit niet gelezen in eerdere reviews, maar heb dan ook niet alles aandachtig doorgelezen. Het werkt erg goed. Misschien iets te goed. Want als je in het menu zit en je wil wat selecteren dan 'glij' je al snel door naar het volgende menu-item ipv het te selecteren. Maar goed dat kan ook wennen zijn.
Alles is netjes onderverdeeld in 'kopjes' Moet zeggen dat het menu best uitgebreid is. Dus de komende tijd wordt het flink spelen met dit apparaat
Bediening
Zoals als eerder gemeld wordt er gebruik gemaakt van een slidepad. Dit werkt makkelijk maar is wennen. Alles is eigenlijk wel te vinden op de plekken waar je het zou verwachten te vinden. De bediening is daardoor dan ook vrij eenvoudig. Wil je het geluid harder zetten, gewoon even omhoog of omlaag sliden.
Geluidskwaliteit
Dit is denk ik het gene waar de meeste van jullie op zitten te wachten. Zelf heb ik als oordopjes de Creative EP-630 gebruikt. Het eerste wat opviel toen ik de speler aanzette en mijn eigen muziek erop gezet had (er staan namelijk van de fabriek af al 2 nummers en wat foto's op) dat er flink veel bas uit dit kleine apparaatje komt. Zelfs zoveel dat ik dit meteen zachter heb gezet toen ik de speler aan zette.
Voor zover ik goed heb kunnen luisteren was het geluid helder, duidelijk, vol detail, mooie bas. Kortom zeker de moeite waard. Heb nog niet met verschillende soorten muziek geluisterd. Dus de komenden tijd zal ik hier wel wat uitgebreider bij stil staan. Maar eerste indruk is meer dan positief.
Beeldkwaliteit
Hier heb ik nog niet veel mee geexperimenteerd wat me opvalt is dat het beeld fabrieksaf voor mijn gevoel wat donker staat, maar ook dit zal je ongetwijfeld aan kunnen passen. Niet dat het te donker is want alles kan je gewoon goed lezen, maar voor mijn gevoel had het net even iets lichter gemogen.
Samenvatting
Op dit moment ben ik zeer tevreden met deze speler. Zoals eerder gezegd heb ik erg weinig tijd om uitgebreid te spelen met de M6, dus ergens volgende week zal een uitgebreidere review komen. Maar ik weet dat iedereen hier staat te springen om een review dus daarom maar vast dit neergezet.
Als je specifieke vragen hebt, vraag het gerust. Ik zal zo snel mogelijk antwoord proberen te geven. Misschien vandaag nog en anders morgen, zondag of begin volgende week (tja druk druk druk).
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 22-06-2006 13:35 ]
Valt me op hoe klein ie is, mooie speler
usb-on-the-go eens uitproberen
wat kleine filmpjes op het apparaat afspelen
.lrc bestanden laden en kijken of je inderdaad de songtekst op je apparaat ziet
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Als dank voor de review wil ik je codenummer wel doorgeven, en krijg je 10 euro
DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:40:
Ik zou nog bijna vergeten te melden wat er nog meer in de verpakking zit dan alleen de Meizu M6
- Engelse handleiding
- Mini usb naar usb kabel
- Oordopjes
- Installatie cd-tje
- Poetsdoekje
- Beschermhoesje
[afbeelding]
Voor zover ik het er hier uit kan halen, heb je dus niet de oordopjes gebruikt die standaard zijn meegeleverd. Heb je daar nog een rede voor ? Heb je de standaard oordopjes wel uitgeprobeerd en bevielen ze niet ?DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:33:
Geluidskwaliteit
Dit is denk ik het gene waar de meeste van jullie op zitten te wachten. Zelf heb ik als oordopjes de Creative EP-630 gebruikt. Het eerste wat opviel toen ik de speler aanzette en mijn eigen muziek erop gezet had (er staan namelijk van de fabriek af al 2 nummers en wat foto's op) dat er flink veel bas uit dit kleine apparaatje komt. Zelfs zoveel dat ik dit meteen zachter heb gezet toen ik de speler aan zette.
Voor zover ik goed heb kunnen luisteren was het geluid helder, duidelijk, vol detail, mooie bas. Kortom zeker de moeite waard. Heb nog niet met verschillende soorten muziek geluisterd. Dus de komenden tijd zal ik hier wel wat uitgebreider bij stil staan. Maar eerste indruk is meer dan positief.
Als je specifieke vragen hebt, vraag het gerust. Ik zal zo snel mogelijk antwoord proberen te geven. Misschien vandaag nog en anders morgen, zondag of begin volgende week (tja druk druk druk).
Heb ze even in gehad, maar de oordoppen die er bij zitten klinken niet mega slecht, zit nog aardig wat bas in, maar het geluid klink nog redelijk dof. Natuurlijk komende ze rechtstreeks uit de verpakking en zijn ze nog niet ingespeeld. Maar mijn advies zou zijn om toch andere betere oordoppen aan te schaffen.
Zie bijvoorbeeld dit topic.
[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 22-06-2006 14:34 ]
Verwijderd
heerlijk spelertje, de beeldkwalitied is super maar zoals eerder vermeld, een kwestie van in het menu wat feller zetten, een mooi extra is het faden van de background verlichting, verder is het kwa menu etc, een heel erg Ipod-achtig device, een maat van mij stond te kwijlen met zijn nano
De meegeleverde oordoppen zijn zeer goed van geluidskwaliteit, jammer dat ze er geen neck-strap-hoofdtelefoon bij hebben gedaan met deze dopjes, en ze zijn zwart... ik heb een philips headset gekocht die wel aan deze criterea voldoet, een witte headset staat beter bij een witte speler.
De fotoviewer is soepel en snel, de slide show kan verschillende soorten transitions maken.
Er staat een standaard filmpje van een chineze chick op het device, maar als dat 18fps is dan ziet het er erg goed uit!
voor de USB-OTG is een speciaal batterypack nodig die eind deze maand beschikbaar komt.
Het apparaat is standaard voorzien van de nieuwste firmware. een spelfoutje heb ik al gevonden, als je usb verbind staat er connectec ipv connected.
De slider is wel erg gevoelig, dit is wennen denk ik, maar je moet iig niet je vinger op de slider houden tijdens het opstarten van het device, je kan ook "tappen" op de slider om een selectie te maken.
Na een paar uurtjes gespeeld te hebben kan ik zeggen dat deze speler zijn Euro's dik waard is! zeker tov een ipod die vaak duurder is.
Ik weet niet of ik deze actie op tweakers door mag geven maar, op samenkopen.net is de actie gestaakt. Als je een speler koopt en je meld nieuwe klanten aan die ook de speler bestellen, moeten die je factuur en ordernummer vermelden in het opmerkingen veld dan krijg je per nieuwe klant 10Euro terug gestord, lees even de voorwaarden onderaan deze post.
Mail mij even als je mijn nummers bij je bestelling erbij wilt zetten. willumpie AT gmail DOT com alvast bedankt, dit geld btw ook voor DjWannaB2002 ik weet zijn email niet, maar dat komt wel goed denk ik
klik hier voor de voorwaarden van mmport.
--www.willumpi.nl--
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 15:41 ]
Verwijderd
Zou je deze eens willen posten?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:38:
Er staat een standaard filmpje van een chineze chick op het device, maar als dat 18fps is dan ziet het er erg goed uit!
--www.willumpi.nl--
- Is de data (foto's, filmpjes, muziek) gewoon op de speler te kopieren als verwisselbare schijf óf is er extra software nodig?
Verwijderd
het filmpje van de chinees heb ik weg gegooid
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Krasgevoeligheid lijkt me een algemeen probleem van alle mobiele apparaatjes die je zo in je zak kunt stoppen zoals PDA's, GSM's en overige MP3 spelers.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:05:
hoe zit het eigelijk met de krasgevoeligheid? daar hoor ik nix van, en dat was toch een van de grootste problemen van de ipod...
Je kunt alles wel van verchroomd staal maken maar dan wordt het allemaal wel wat zwaar.
Bovendien bestaat ook dan de kans op krassen nog.
Een beschermfolie op het gevoeligste deel (LCD scherm) wil wel helpen.
Precies de vraag waar ik ook aan zat te denken, al mijn muziek staat op mijn Mac dus ik zou wel graag willen weten hoe het machientje werkt onder OSX ivm MTP. Want deze Meizu is echt de ideale vervanger van mijn 1st gen iPodwebfreakz.nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:43:
Hierboven me wordt gezegd dat je via Verkenner je muziek erop kan zetten, er is dus blijkbaar geen Windows Media Player nodig? Dat zou dan ook betekenen dat je dit apparaat kan mounten onder Linux/MacOSX/etcetera. Is er iemand in de situatie dit te testen? Wel mooi dat er blijkbaar zo'n lekker bass uit dat ding komt, ik luister namelijk veel muziek met lekkere bass (rock/metal).
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik had die vraag over het mounten ook gesteld 1) voor mezelf 2) voor het GoT-archiefDeacon schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:08:
[...]
Precies de vraag waar ik ook aan zat te denken, al mijn muziek staat op mijn Mac dus ik zou wel graag willen weten hoe het machientje werkt onder OSX ivm MTP. Want deze Meizu is echt de ideale vervanger van mijn 1st gen iPod
Alleen snap ik niet wat L.S doet bij het 'briefhoofd'? Het heeft niks met m'n naam te maken.L.S.
De lader wordt meegeleverd.
Het apparaatje is tevens als mass storage bruikbaar onder MAC OS X en Linux.
Met vriendelijke groet,
Sales Support
MMPORT
[ Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 22-06-2006 20:43 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
In dat geval zal hij prima bij mn e4c's staan.
webfreakz.nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:42:
[...]
Ik had die vraag over het mounten ook gesteld 1) voor mezelf 2) voor het GoT-archief. Ik had vd week ook al contact gehad met mmport.nl over deze player en toen had ik hetzelfde ook gevraagd en kreeg als exacte antwoord terug:
[...]
Alleen snap ik niet wat L.S doet bij het 'briefhoofd'? Het heeft niks met m'n naam te maken.
Maar dat hij als Mass Storage Device te gebruiken is, wil niet zeggen dat hij de nummers automatisch pakt als je ze op die manier op de player dumpt...L.S.
1 aanhef van brieven [lectori salutem: de lezer heil]
Beetje onduidelijk dus, misschien kan een eigenaar van het apparaatje hier duidelijkheid scheppen?
enL.S.
De MEIZU M6 MINI Player is een plug&play apparaat, deze werkt ook onder MAC OS X.
Met vriendelijke groet,
Sales Support
MEIZU NL
L.S.
Muziek is gewoon bruikbaar ook als plug&play. Er kan echter ook gebruik gemaakt worden van Windows Mediaplayer, voor geavanceerdere functionaliteit.
Met vriendelijke groet,
Sales Support
MMPORT
Ik vroeg niet tot wanneer deze actie geldig was, en samenkopen.net kon ik ook al?L.S.
Deze actie is nog geldig tot 30 juni 2006. Verdere details kunt u lezen op www.samenkopen.net
Met vriendelijke groet,
Sales Support
MMPORT
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 22:01 ]
Kijk op samenkopen.net en dan bij gesloten acties. Daar in het toppic staat het, je krijgt een 230V ~ USB lader er bijwebfreakz.nl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:19:
Ze zijn inderdaad een beetje té kortaf via email. Vraag ik of ze kunnen bevestigen dat je er een acculader bijkrijgt met die kortingscode, sturen ze terug:
[...]
Ik vroeg niet tot wanneer deze actie geldig was, en samenkopen.net kon ik ook al?
[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 22-06-2006 21:58 ]
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Ja ik heb dat topic al helemaal gelezen, had ze alleen ter controle een mailtje gestuurd. Vind het namelijk raar dat je die lader er 'normaal' niet bij krijgt maar met deze actie wel?Termi schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:58:
[...]
Kijk op samenkopen.net en dan bij gesloten acties. Daar in het toppic staat het, je krijgt een 230V ~ USB lader er bij. Alleen met de actiecode, anders neit!
De kwaliteit van de radio is een beetje standaard. Zelf ben ik nooit zo'n hele grote fan van radio's op mp3 spelers. De ontvangst valt altijd tegen. Zo ook met deze speler. Waar ik in mijn kamer met mn gewone radio Radio 538 goed ontvang, doet ie dat op de M6 niet.Hoe is de kwaliteit van de FM-radio?
Verder kan ik over de radio vermelden dat je zelf zenders kan voorprogrammeren door een fm.ini bestandje aan te maken in Kladblok wel grappig dat je dan ook zelf de naam van het radiostation erbij kan zetten. Ook je kan de M6 zelf naar zenders laten zoeken en deze komt dan weer in een aparte playlist te staan. Handmatig afstellen van een zender kan voor zover ik nu kan zien niet tenzij je dus dat fm.ini bestandje aanmaakt.
Weet niet precies of ik de vraag goed begrijp, maar de speler gebruikt de ID3 tags die aan mp3-tjes zitten om nummers te herkennen. Alles in mappen zetten werkt dus niet. Je kan op Artiestnaam, Titel, Album en Rating zoeken naar bepaalde nummers. Verder kan je ook playlisten aanmaken. En je hebt nog een browse functie waar je dus gewoon door mappen heen kan bladeren zoals jij ze op de speler gezet hebt. Hoop dus dat het zo beetje duidelijk is.Maar dat hij als Mass Storage Device te gebruiken is, wil niet zeggen dat hij de nummers automatisch pakt als je ze op die manier op de player dumpt...
Beetje onduidelijk dus, misschien kan een eigenaar van het apparaatje hier duidelijkheid scheppen?
Of het apparaat ook dusdanig als mass storage device te gebruiken is dat je elke digi cam erop kan aansluiten en de foto's kan overzetten weet ik niet...... Als ik bijv kijk naar de iAudio X5 die ik gehad heb, daar kwam om de zoveel tijd ook een update uit waardoor er weer meer camera's het apparaat als massstorage konden gebruiken, dus verwacht dat het hier niet veel anders is. Maar zal het wel een keertje uitproberen.
De beeldkwaliteit is naar mijn idee goed te noemen. Kleuren zijn mooi, het is ook totaal niet korrelig. Het is een mooi strak beeld. De batterijduur kan ik nog niet heel veel over vertellen omdat ik hem nog maar net heb, en nog niet heel erg lang geluisterd heb, maar zal kijken hoe lang die het vol houdt zonder op te ladenAls je nog wat kan vertellen over de beeldkwaliteit. En, als dat lukt, over de batterijduur.
Als dank voor de review wil ik je codenummer wel doorgeven, en krijg je 10 euro
Hierover verschillen we dus van mening. Ik vind de kwaliteit van de meegeleverde doppen zeker niet heel slecht, maar er is wat betreft geluidskwaliteit veel meer uit de speler te halen. Vandaar dat ik ook adviseer om er andere (lees hogere kwaliteitsdoppen) oordoppen bij aan te schaffen. Maar als je daar op het moment geen geld voor hebt voldoen de bijgeleverde doppen, maar kan dus wel nog stuk beter.De meegeleverde oordoppen zijn zeer goed van geluidskwaliteit, jammer dat ze er geen neck-strap-hoofdtelefoon bij hebben gedaan met deze dopjes, en ze zijn zwart... ik heb een philips headset gekocht die wel aan deze criterea voldoet, een witte headset staat beter bij een witte speler.
Er staat als titel bij het filmpje [TEST20fps]DEMO VIDEO CLIP.avi dus lijkt erop dat ze een 20fps filmpje hebben gebruikt. Maar het filmpje speelt in ieder geval wel redelijk soepel af. Nu is het wel een filmpje met niet al te veel snelle actie dus hoe het bij sneller beeldverloopt gaat kan ik nog niet zeggen. Je kan het filmpje in ieder geval hier downloaden (geen dankEr staat een standaard filmpje van een chineze chick op het device, maar als dat 18fps is dan ziet het er erg goed uit!
Zoals ik in mn review al had gezet, zit er op zowel de achterkant als voorkant als een beschermfolie. dit is niet zo'n lullig plak folietje wat je er normaal gesproken zo snel mogelijk afhaalt omdat het er anders niet uitziet, maar echt een heel net beschermfolie. Je kan het vergelijken denk ik met de screenprotectors die je voor bijv een PDA kan kopen, alleen dan zit het er een stuk steviger op. Zeker ook laten zitten. Geloof me, je merkt niet eens dat die er op zit. Je moet echt goed kijken wil je het zien. Dus krassen op je speler. No Way!!!hoe zit het eigelijk met de krasgevoeligheid? daar hoor ik nix van, en dat was toch een van de grootste problemen van de ipod...
Ik ken dit niet, maar als je een voorbeeld hebt en dit kan posten, dan wil ik het best binnenkort even voor je uitproberen..lrc bestanden laden en kijken of je inderdaad de songtekst op je apparaat ziet
Geloof dat ik zo'n beetje alle vragen nu wel zo goed en kwaad als het kon heb beantwoord. Mijn mail adres is te vinden in mn profiel, maar goed zal hem ook hier even neerzetten
edit:
Leuk om nog even bij te vermelden. Op de cd die je erbij krijgt staat dus software om video's om te zetten naar video's die de M6 kan afspelen. Ook zit er standaard de K-Lite codec pack bij. Hoef je niet percee te installeren, maar wel handig denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 23-06-2006 16:14 ]
Verwijderd
de fm radio werkt buitens huis erg goed, binnen de muren van mijn flat is het een stuk minder maar hier beschikken de meeste mensen over een volwaardige radio.
het programmeren van de radio werkt erg handig, gewoon op het device zelf of via een FM.ini in de system dir. hier kan je ook namen geven aan de stations.
het meegeleverde programma om films om te zetten naar een redelijk formaat voor de M6 werkt ook goed (virtualdub pre-config voor de miniplayer) ik heb gemerkt dat de transfer snelheid ook goed is, een normale mpeg van 700Mb werd +-300 en was redelijk vlot naar de overkant, je kan hier ook je film(pjes) onderverdelen in dir's. de kwaliteit van de film is goed maar hier zie je af en toe bij snelle wisselingen de opbouw van het scherm voorbij komen.
de geluidskwaliteit is met de EQ uit en SRS "on" WOW op standje "13" en Trubass op "12" het mooiste, dit is waarschijnlijk persoonlijk. op deze stand zit er het meeste helderheid in het geluid, veel detail en ook de zang komt erg zuiver naar voren. de bassen zijn subtiel maar toch lekker krachtig en goed te onderscheiden uit de rest. ik luister voornamelijk dance / trance en top40 etc
Mijn instellingen nu:
Bass Boost: 4
Tremble Boost: 1
SRS: on
WOW Control: 13
Trubass: 8
Brightness: 20
Trubass Speaker size: 60Hz maar 40Hz klinkt ook goed
[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 22-06-2006 23:45 ]
Spoelen in nummers. Als je spoelt en je laat de knop los, dan spoelt hij nog kort door. Ook doorgaan naar een ander nummer had iets sneller gemogen van mij. Reageert voor mijn gevoel net iets te traag.
Je geeft aan dat de fm radio niet bijster goed is, maar wat gebruik je nu voor FM ontvangst ?DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:22:
Zo daar ben ik ook weer. Iets eerder terug van mijn werk dus even tijd om wat antwoorden te geven.
[...]
De kwaliteit van de radio is een beetje standaard. Zelf ben ik nooit zo'n hele grote fan van radio's op mp3 spelers. De ontvangst valt altijd tegen. Zo ook met deze speler. Waar ik in mijn kamer met mn gewone radio Radio 538 goed ontvang, doet ie dat op de M6 niet.
Verder kan ik over de radio vermelden dat je zelf zenders kan voorprogrammeren door een fm.ini bestandje aan te maken in Kladblok wel grappig dat je dan ook zelf de naam van het radiostation erbij kan zetten. Ook je kan de M6 zelf naar zenders laten zoeken en deze komt dan weer in een aparte playlist te staan. Handmatig afstellen van een zender kan voor zover ik nu kan zien niet tenzij je dus dat fm.ini bestandje aanmaakt.
[...]
Er staat als titel bij het filmpje [TEST20fps]DEMO VIDEO CLIP.avi dus lijkt erop dat ze een 20fps filmpje hebben gebruikt. Maar het filmpje speelt in ieder geval wel redelijk soepel af. Nu is het wel een filmpje met niet al te veel snelle actie dus hoe het bij sneller beeldverloopt gaat kan ik nog niet zeggen. Je kan het filmpje in ieder geval hier downloaden (geen dank)
Je stereo ? Via de ehter of de kabel ? Ik kan me bijna niet voorstellen dat de radio helemaal bij geen enkele zender werkt, dus zijn er alternatieven die het wel goed doen ?
Tevens geef je aan dat handmatig afstellen niet lukt, betekend dat je dan veel zenders overslaat met zoeken ?
@filmpje. Weer heerlijk boeiend filmpje
Kwaliteit valt mij heel erg mee. Vind je het videoscherm groot genoeg om een film op te kijken ?
Kwestie van oefenen.DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:46:
1 Nadeel aan de speler waar ik nu achterkom.
Spoelen in nummers. Als je spoelt en je laat de knop los, dan spoelt hij nog kort door. Ook doorgaan naar een ander nummer had iets sneller gemogen van mij. Reageert voor mijn gevoel net iets te traag.

marco_sire@hotmail.com
hij slaat inderdaad zenders over. Hoeveel weet ik niet, want ik weet ook niet hoeveel er in totaal zijn. Maar er zijn nog wel anderen die die vind hoor. Dus is niet zo dat die niks vind. Een zender die die wel goed ontvangt klinkt ook gewoon goed. Ontvangst is via de ether en je headset/oordoppen zijn de antenne.Dethroned schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:46:
[...]
Je geeft aan dat de fm radio niet bijster goed is, maar wat gebruik je nu voor FM ontvangst ?
Je stereo ? Via de ehter of de kabel ? Ik kan me bijna niet voorstellen dat de radio helemaal bij geen enkele zender werkt, dus zijn er alternatieven die het wel goed doen ?
Tevens geef je aan dat handmatig afstellen niet lukt, betekend dat je dan veel zenders overslaat met zoeken ?
@filmpje. Weer heerlijk boeiend filmpje![]()
Kwaliteit valt mij heel erg mee. Vind je het videoscherm groot genoeg om een film op te kijken ?
[...]
Kwestie van oefenen.
Wat films betreft, tja het is groot genoeg voor een film, maar ja of het ook echt plezierig kijken is op zo'n scherm is ten tweede. Maar als soort van 'noodoplossing' tijdens een lange reis is het denk ik wel ok.
Ach en oefenenen, tja dat zal ook wel, maar is wel iets wat opviel.
Verwijderd
http://www.themp3players.com/archives/2006/06/meizu-miniplayer-dissected/#more-366
With a closer look. we may see that major core of Miniplayer is Samsung SA58700X07 200Mhz ARM9 processor, which is exactly same as the one used by iRiver Clix and E10. Another important component is the Philips 380HN DAC. It is the improved version of Philips UDA1380 DAC that provides superior audio quality. However, the weakest component maybe the Sanyo V24000 FM tuner that couldn’t perform as good as expected. Nevertheless, it can be overcome by firmware update.
In de handleiding van de M6 staat dat je ook kunt browsen door de data die op de speler staat. Je kan dus bijvoorbeeld een mapstructuur aanmaken "Cabaret > Hans Teeuwen > Trui > 01.mp3" en daar doorheen browsen.
In de handleiding staat ook dat je de muziek database moet updaten om je muziek te kunnen afspelen. Dit is al een hele verbetering t.o.v. de iPod omdat je geen extern programma meer nodig hebt, dus werkt het 100% op alle platformen zolang je de speler kunt mounten.
En nu mijn vraag, kun je de muziek bestanden afspelen in de "Browse" mode of kan dat alleen via de speellijsten Artists, Albums, Genres, enz. Zo ja, speelt de M6 dan alleen dat nummer af of het hele album, oftewel alle bestanden in die directory.
Ik hoop dat iemand dit kan testen want dat is het enige wat me tegenhoud voor de aankoop.
u is geweldig. volgende week komt de zwarte m6 binnen en als jouw test positief is (dus een JA) dan ga ik gelijk bestellen. dus ik wacht ff op jouDjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:06:
Dat wil ik best proberen, heb er alleen niet veel tijd voor. Maar kan het vanmiddag misschien wel even proberen met mn ixus 430 en anders volgende week.
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
boudewein schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:38:En nu mijn vraag, kun je de muziek bestanden afspelen in de "Browse" mode of kan dat alleen via de speellijsten Artists, Albums, Genres, enz. Zo ja, speelt de M6 dan alleen dat nummer af of het hele album, oftewel alle bestanden in die directory.
Ik hoop dat iemand dit kan testen want dat is het enige wat me tegenhoud voor de aankoop.
Open Browser
Click the Menu key, sliding the keypad up and down to select Browser option.
Click the Enter key to apply it.
Sliding on the keypad up and down to select the submenu options.
Click the Menu key and return to the upper menu or playback mode.
Play Music
There pops up the following functions after you select Music folder or a song,
1. Play 2. Add to Current Playlist 3. Add to My Playlist.
Aldus de manual, ik denk het wel dus.
Verwijderd
Verwijderd
over de otg heb ik gevraagd op het forum van meizu.nl dit schijnt niet te kunnen zonder het battery pack, je zou dan een mini usb - mini usb kabel moeten hebben, deze ben ik nog nergens tegen gekomen.
ik heb even zitten te experimenteren met een mini usb kabel, ID-pin verbonden met de GND en 5V aangeboden op de mini-usb stekker, maar het wilde niet werken, het is dus niet een kwestie van een kabeltje, dat battery pack waar meizu over praat is niet puur alleen powered.
je hebt toch geen mini usb --> mini usb nodig?? toch gewoon een usb -> usb kabel en dan op die manier beide apparaten met elkaar verbinden?? waar zou die externe accu dan nodig voor zijn want zowel je m6 als je camera hebben zelf hun stroombron.....Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:03:
de fm radio kan wel op manual tune, tijdens listen in moet je even op de enter toets drukken, je kan nu handmatig zoeken.
over de otg heb ik gevraagd op het forum van meizu.nl dit schijnt niet te kunnen zonder het battery pack, je zou dan een mini usb - mini usb kabel moeten hebben, deze ben ik nog nergens tegen gekomen.
ik heb even zitten te experimenteren met een mini usb kabel, ID-pin verbonden met de GND en 5V aangeboden op de mini-usb stekker, maar het wilde niet werken, het is dus niet een kwestie van een kabeltje, dat battery pack waar meizu over praat is niet puur alleen powered.
ikke nie snap

EDIT: ikke misschien beetje snap
http://www.usbgear.com/USB-OTG.html
zou dus nog best een dure uitbreiding kunnen gaan worden
[ Voor 7% gewijzigd door marco_sire op 23-06-2006 11:13 ]
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
de meeste camera's herbergen een een mini-usb aansluiting. ik verwacht dat op het battery pack een normale USB-A aansluiting zal zitten voor de OTG functie.marco_sire schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:08:
[...]
je hebt toch geen mini usb --> mini usb nodig?? toch gewoon een usb -> usb kabel en dan op die manier beide apparaten met elkaar verbinden?? waar zou die externe accu dan nodig voor zijn want zowel je m6 als je camera hebben zelf hun stroombron.....
ikke nie snap
EDIT: ikke misschien beetje snap
http://www.usbgear.com/USB-OTG.html
zou dus nog best een dure uitbreiding kunnen gaan worden
ik dacht die module wel te kunnen omzeilen door zelf een kabel te solderen met extra voeding. maar hellaas
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 13:40 ]
marco_sire@hotmail.com
Dit topic is gesloten.