Toon posts:

Game Pc 1350 Euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Informatie, gebruikersdoel, budget.

Ik heb een budget van zo’n 1350 euro. Ik wil een met de hieronder geconfigureerd pc gamen en zwaardere applicaties kunnen draaien. De spellen die ik op zijn hoogst of in ieder geval erg hoog en soepel wil kunnen spelen zijn:
- world of warcraft ( vooral dit spel moet echt super lopen )
- the elder scrolls
- half-life 2
- counter-strike source
- unreal tournamnet 2004

Ik wil ook dat het systeem dik 2 jaar mee gaat en makkelijk uitbreidbaar is. Maar ik wil geen halve oplossing het liefst wil ik er dus gewoon 2 jaar niets aan hoeve te veranderen. Het moet dus voorbereid zijn op de toekomst.

Configuratie.

De volgende configuratie heb ik samengesteld met als basis het high-end gaming systeem uit de best buy guide van maart dit jaar. Dat systeem was in totaal bijna 2000 euro en dat is ver buiten mijn budget. Dus heb ik het aan een aantal kanten aangepast. Ook zijn er een aantal onderdelen die ik al heb, ik zal ze even opsommen zodat je ze niet mist in mijn eindconfiguratie:
- speakers & geluidskaart
- toetsenbord & muis
- dvd/cd brander
- beeldscherm
- diskette station

Het beeldscherm dat ik heb is een 17” flatpanel van Dell, niet het beste wat er is maar er valt mee te leven. En dit kan ik later altijd upgraden. Dit neem ik dus niet op in mijn configuratie. Ik heb mijn configuratie o.a. aangepast op de voorraad en het aanbod van alternate.nl dit omdat ik erg goede ervaring heb met dit bedrijf. Ook is het maar een halfuur rijden wat ik erg belangrijk vind.

Configuratie alternate.nl

Processor
AMD Athlon 64 3800+ Venice 319 euro
Moederbord
Asus A8N-SLI 99 euro
Geheugen
2x , GE1GB3200BDC 4x DIMM 512 MB 198 euro
Videokaart
MSI NX7800GTX-VT2D 256Mb 329 euro
Hardeschijf
Hitachi Deskstar T7K250 250Gb 95 euro
Behuizing
LCX01BBSL Chieftec Mesh series 85 euro
Voeding
ZM400B-APS 400 watt 75 euro

Totaal: 1,200 euro

Graag zou ik van jullie horen of dit een logisch en goede keuze zou zijn voor mijn gewenste doeleinden. Het is binnen mijn budget en er is dus 150 euro over, hier zouden eventueel verbeteringen mee bekostigt kunnen worden wanneer dit nodig is. Ik hoop alles zou duidelijk opgeschreven te hebben! Alvast bedankt voor jullie tijd.

Verwijderd

Ben je van plan om in de toekomst SLI te gaan draaien? Dan zou ik nu alvast iets extra in de voeding investeren. Verder ziet het er netjes uit dacht ik zo, en kun je de rest van het geld beter in opzij leggen voor evenuele toekomstige upgrades.

Als je van stilte wilt genieten zou je ook iets extra's in de koeling kunnen investeren. (Zalman CNPS9500 en een VF900 bijvoorbeeld)

Edit: Volgens mij is de 3700+ (San Diego) een betere + goedkopere CPU dan de 3800+ (Venice) omdat de San Diego over dubbel zoveel cache beschikt. En de 200mhz die hij trager is in kloksnelheid zou je er zonder problemen bij moeten kunnen overclocken. Maar ook zonder overclocken zou de 3700+ nog wel eens net zo snel of zelfs sneller kunnen zijn...

Een andere mogelijkheid is dus om je overige budget in een Dual-Core te investeren

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 21:15 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
nou aangezien je nog onder je budget zit, zou ik eens kijken naar een betere processor.
En heb je ook al gedacht aan een koeler voor je processor? want die stock koeler is niet zo heel stil...

Computer says no

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
processor zou ik zo houden, niets mis mee, je bespaart zo ongeveer 150 euro op iets wat je zelf ook kan bereiken dmv overclocken. Verder nette configuratie.
Scheef gelezen. Ik zou als ik jou was gaan voor de X2 3800+ kan je makkelijk overclocken en dan weer 100-200 euro besparen op een duurder model. Dual Core, wees voorbereid op de toekomst:P

[ Voor 39% gewijzigd door XNightmare op 30-04-2006 21:11 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:31

Just_I

What did you just say?

Houd er wel rekening mee dat de voeding die je nu gekozen hebt een 20 pins stekker heeft en geen 24 pins (wat je moederbord nodig heeft).

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Meekoh
  • Laatst online: 30-01 12:31
inderdaad zou dual-core een goede mogelijkheid zijn. Echter er zijn nog niet veel dual core games. Maar die komen wel :7
Als je dual core gaat, zou ik in ieder geval een snellere dan de X2 3800+ nemen want in een game die niet multithreaded is gebruikt hij dus maar 1 core en die is 2ghz Ik zou dus liever de X2 4400+ nemen (prijs is rond 500 euro) want die is gebaseerd op een andere core met meer cache ;)

Computer says no

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

als je DIK 2 jaar mee wilt gaan zul je moeten wachten op een dx10 kaart. Ik heb ook 2 jaar flink kunnen gamen met mijn x800 pro dx9 kaart, maar eind dit jaar zit dx10 eraan te komen en zul je de spellen over een half jaar al niet meer volop kunnen spelen. Ook kwa processor kun je beter wachten tot eind juli met de intel conroe. Nu een dure pc kopen is pure geldverspilling

Verwijderd

Topicstarter
Wat betrefd de processor. Kan ik inderdaad de andere kiezen. Maar ik ben geen overclocker. Ik heb eingelijk alles altijd op zijn standaard settings draaien. Ik ben niet zo'n enorme fanatic om ook serieus te gaan overclocken.

De voeding die 20 pins is, is het niet zo dat er altijd zo'n lost stukje aan zit dat je eraf kan halen of erop kan laten zitten? Dat was iig zo met mijn laatste voeding die ik heb gekocht.

Is het verstandig wat ik heb gedaan met mijn geheugen. Dit zijn dus in totaal 4 modules... Is het verstandiger om voor voor 2 modules van 1gb te gaan ipv 4 modules van 512mb? Dus deze ( 2 x 1gb ) ipv van deze ( 4 x 512mb ).

• XNightmare
true, maar ik kan me iets herinneren (correct me if I'm wrong) dat het cache geheugen van 2*512 of 2*1mb niet zo superveel uitmaakt. En de kloksnelheid kan je dr wel zelf bijklokken toch? Maar nogmaals correct me if I'm wrong.

//EDIT
Aangezien je niet zo'n overclocker bent en je budget het aankan zou ik voor een duurder model gaan

[ Voor 23% gewijzigd door XNightmare op 30-04-2006 21:22 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Het beste is te gaan voor 2x1GB. 4x512MB KAN voor problemen zorgen.

specs

Verwijderd

Moshe85 schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:06:
nou aangezien je nog onder je budget zit, zou ik eens kijken naar een betere processor.
En heb je ook al gedacht aan een koeler voor je processor? want die stock koeler is niet zo heel stil...
die proc is de beste betaalbare CPU voor gamers, naar een 4000+ upgraden is het niet waard

maar als je vaak meerdere prgramma's draait zou een X2 3800+ handig kunnen zijn, voor gamen echter niet.

die graphische kaart, kan je beter de 7900GTX namen
die 7800 is iets ouder en presteerd minder, en wordt warmer door de grotere core(110 vs 90 d8 ik)
als 7900GTX niet haalbaar is met budget, de GT versie nemen. hij presteerd gelijk aan de 7800GTX, is veel goedkoper en heeft een single slot koeler waardoor PCI sloten gespaard blijven

geheugen
ik vind het behoorlijk duur en er staat geen merk/cas rating bij, dus dat kan ik niet precies bepalen, maar twinmos is genoeg.

die kast: ik vind hem erg duur, kijk is bij een centurion 5, die is mooi en goedkoper, en anders een antec sonata 2, die heeft ook meteen een voeding

voeding: miss iets meer wattage, speling is altijd handig

lijkt misschien of ik op alles bash maar ik probeer te helpen

Verwijderd

Je kunt met een half uurtje prutsen zo 200mhz erbij clocken en je hebt een 4000+ én 80euro extra in je pocket! Ben je nu tweakert of niet :P

Nog een tip voor het geheugen:

Kingston HyperX DIMM 1 GB (Retail, KHX3200AK2/1G) (99euro)- 2x
Loopt op veel strakkere timing (C2 ipv C3) en zul je dus ook veel verder mee kunnen overclocken
(heb dit geheugen zelf ook)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 21:27 ]

• ff_tweake
  • Laatst online: 26-11-2025
Just_I schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:13:
Houd er wel rekening mee dat de voeding die je nu gekozen hebt een 20 pins stekker heeft en geen 24 pins (wat je moederbord nodig heeft).
Dit is niet waar volgens mij. een 20 pins voeding past altijd op een 24 pins moederbord connector (en het werkt ook zo goed als altijd) en een 24 pins voeding past ook meestal op een 20 pins moederbord connector. in het geval van TS heeft mobo 24 pins connector dus het maakt weinig uit wat voor stekker de voeding heeft.

Verder zou ik er over nadenken een a8n-e aan te schaffen. Want sli is volgens mij alleen nuttig als je betere prestaties als de 7800GTX wilt hebben. tegen de tijd dat je een 2e kaart aan wilt schaffen is deze waarschijnlijk slecht of niet meer leverbaar en zijn er weer veel betere kaarten voor een iets hogere prijs.

Edit:
ik zou ook nadenken over goedkoper geheugen zoals al gezegd werd.
verder prima config.

[ Voor 6% gewijzigd door ff_tweake op 30-04-2006 21:29 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wacht nog een aantal maanden en koop een coroe... Die zijn wat stiller (koeler) en sneller, (Wat heel veel). Ook ziet het er naar uit dat S775 nog een hele tijd blijft!

Verwijderd

Ik zou dan of voor een 3200+ Venice of voor een X2 3800+ gaan. 150 voo extra betalen voor 400mhz die je gemakkelijk zelf erbij kan klokken is natuurlijk onzin, en dual-core is ook handig voor in de toekomst.

Verwijderd

Zoals gezegd inderdaad de videokaart vervangen door een 7900 GT of GTX.

Dual core kan handig zijn met het oog op de toekomst, maar voorlopig heb je er niks aan voor gamen, als je ook nog wel eens wat andere dingen doet werkt t wel heerlijk.

WoW is een geheugenvreter dus 2gb ram is geen overbodige luxe in jouw geval.

Verwijderd

Topicstarter
@The shadow
Dit zijn ook weer 2 modules dus 4 in totaal. Levert dat geen belemmering op ten opzichte van 2x1GB modules? Of maakt dat eigenlijk helemaal niets uit behalve dat het meer ruimte in neemt?

@Fixer
Over hoeveel maanden hebben we het dan eigenlijk?

@FFtweake
Het verschil tussen die wel en niet sli is 4 euro. Is het dan niet waard om die mogelijkheid open te houden of zie ik nu wat over het hoofd?

@Dukemaster
De X2 3800+ kost maar 10 euro meer. Namelijk 329 Euro. Is het dan echt een wereld van verschil. http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HHEA09&

Verwijderd

Topicstarter
Kijkend naar de 7900GT kaarten. De GTX kaarten vind ik te duur. Zit ik te twijfelen tussen de volgende twee kaarten:

Asus EN7900GT/2DHT (Retail, GDDR3, 256 MB) € 319,-
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXV23&#tecData

Club3D GeForce 7900GT (Retail, TV-Out, 2xDVI) € 329,-
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXUN1&#tecData

Het verschil tussen deze twee is dat de duurdere die van Club3D wel sli ondersteund en de goedkopere niet. Het is dus van belang dat ik echt een keuze maak tussen de mogelijkheid sli wel of niet open te houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:43:
Het verschil tussen deze twee is dat de duurdere die van Club3D wel sli ondersteund en de goedkopere niet. Het is dus van belang dat ik echt een keuze maak tussen de mogelijkheid sli wel of niet open te houden.
Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar ze ondersteunen beide gewoon sli...
Ik zie op de foto ook een SLI-connector.

Gewoon voor de goekope gaan dus :)
@The shadow
Dit zijn ook weer 2 modules dus 4 in totaal. Levert dat geen belemmering op ten opzichte van 2x1GB modules? Of maakt dat eigenlijk helemaal niets uit behalve dat het meer ruimte in neemt?
Met de Venice core was het zo dat 4 dubbel-sided geheugen bankjes niet op 1T konden draaien maar alleen op 2T (iets langzamer). Volgens mij was het met de nieuwe (San-Diego) opgelost, maar dat weet ik niet zeker. Maar dit zou nog een argument kunnen zijn om voor de 3700+ te gaan in plaats van de 3800+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dan denk ik dat ze het bij alternate.nl er gewoon vergeten zijn bij te zetten bij de andere kaart. Dan ga ik maar voor de goedkoopste. Want het verschil ik zelf dan niet in de specificaties. Ik heb even een nieuwe configuratie gemaakt met daarin de door jullie gegeven adviesen opgenomen.

Processor
AMD Athlon™ 64 X2 3800+ Manchester € 329,-
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
2x Kingston HyperX DIMM (2 GB 4 Modules in totaal) € 198,-
Videokaart
Asus EN7900GT/2DHT 319 euro
Hardeschijf
Hitachi Deskstar T7K250 250Gb 95 euro
Behuizing
LCX01BBSL Chieftec Mesh series 85 euro
Voeding
ZM460-APS 460 watt 85 euro

Totaal: € 1,210,-

Ik kan de Asus A8N-SLI € 99,- vervangen door de Asus A8N-E , zonder SLI dan. Dat zou me € 4,- besparen. Misschien is die € 4,- wel de SLI optie waard om open te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 22:39 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou zeker goed kijken welke 7900GT je neemt, er zit namelijk een groot verschil tussen gpu snelheden en ook mem, de XFX 7900GT extreme draait op 520mhz en de XXX op 560?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Ziet er goed uit volgens mij! :)
Die 3800+ dual-core zou je ook zonder problemen tot een 4200+ moeten kunnen overclocken :p
Ben er ook vrij zeker van dat de Dual-Core van een nieuwe geheugencontroller is voorzien die de 4-geheugenmodules gewoon op 1T kan draaien maar dit zou je even moeten opzoeken.

Je kunt ook hiervoor gaan:
Kingston HyperX DIMM 2 GB (Retail, KHX3200AK2/2G)
Dit is wel 20 euro duurder maar zijn dus maar 2 modules.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de XFX 7900GT Extreme van € 349,- is inderdaad sneller dan de videokaart die ik nu in mijn configuratie heb opgenomen. En is maar 30 euro duurder.

Asus EN7900GT/2DHT € 319,-
256 MB
GDDR3
1320 MHz
256 bit
GeForce 7900 GT
450 MHz
24 Pixel-Pipelines

XFX 7900GT € 349,-
256 MB aanwezig
GDDR3
1500 MHz
256 bit
GeForce 7900 GT
520 MHz
24 Pixel-Pipelines

@ The Shadow
Hoe zit dan exact met dat geheugen probleem ( of juist niet ) met deze processor? Begrijp namelijk niet wat er exact het probleem is of was.

• J0J0
Als er 4 bankjes in beslag genomen worden kan het zijn dat het moederbord de geheugenmodules terugklokt naar ddr333 in plaats van ddr400. Dit wil je niet hebben. Het kan dat je het manual vast kunt zetten in het bios maar of dat stabiel wil draaien is iets anders. Verder is het mogelijk dat het geheugen niet op 1t wil draaien wat ook invloed heeft op de prestaties.

Wat dus het slimste is is om gewoon 2 repen van 1GB te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door J0J0 op 30-04-2006 23:04 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
2x G.E.I.L. DIMM 1 GB (2 modules in totaal) € 178,-
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Hitachi Deskstar T7K250 250Gb € 95
Behuizing
LCX01BBSL Chieftec Mesh series € 85
Voeding
ZM460-APS 460 watt € 85

Totaal: € 1,220

Op www.alternate.nl staat achter de geheugen modules " Dual Channel Kit " met daar achter " Ja " of niets achter. Achter de nu in de hierboven opgenomen configuratie staat er achter de geheugen modules geen " Ja " . Wat betekend dit nou eigenlijk?

http://www.alternate.nl/h...eheugen&Level2=DDR-SDRAM&

Verwijderd

Dat het een Dual-Channel kit is betekend dat de 2 geheugenmodules van dezelfde productielijn komen en dus gegarandeerd samen in Dual-Channel willen draaien. Maar als je 2x hetzelfde geheugen koopt is er wel een héél kleine kans dat het nog niet stabiel wil draaien (ook als het geen Dual-Channel kit is)

Sterker nog, geheugen van verschillende fabrikanten wil ook vaak genoeg gewoon in dual-channel draaien. :)

Beetje marketing-praat dus die Dual-Channel kits, maar de fabrikant garandeerd gewoon dat het werken wil

Edit: Dat G.E.I.L. geheugen is ook goed, het heeft wel een iets hogere latency als het Kingston HyperX maar ik denk niet dat je dat mini-prestatieverschil 40euro extra waard vind. (Als je niet gaat overclocken. Waarschijnlijk kun je met het Kingston verder overclocken)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:24 ]

• J0J0
Dat noemen ze wel eens een matched pair ;) oftewel dual channel kitjes. Kan wel dat ze 2 repen bij elkaar zoeken die ongeveer even hard kunnen lopen. Maar het is vooral marketingpraat, je kunt gewoon dual channel draaien met 2 zo'n losse repen.

EDIT

spuit 11 }:O

[ Voor 9% gewijzigd door J0J0 op 30-04-2006 23:20 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hier mijn meest recente configuratie. Nu heb ik ook 2 koelers inbegrepen voor mijn processor en videokaart. Ik heb gekozen voor Zalman omdat ik goede ervaring heb met hun producten.

Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Behuizing
Voeding
ZM460-APS 460 watt € 85
Grafische kaart koeler
VF700-Cu € 25,-
Processor koeler
CNPS 7700-Cu € 35,-

Totaal: € 1.280,-

Verwijderd

Ik zie net dat de losse modules van G.E.I.L. standaard op cas3 timings draaien. In dat geval zou ik wél voor het dual-channel kitje van G.E.I.L. gaan voor 10euro extra die op cas2.5 draaien. (cas2 zoals het kingston is wat overdreven misschien / het geld niet waard)

edit: deze bedoel ik dan: G.E.I.L. DIMM 2 GB (Retail) € 189,-
Cas3 / Cas2.5 maakt niet zo heel veel uit (misschien een paar % prestatie) maar voor 10euro extra zou ik Cas2.5 nemen

Misschien ook VF900 koeler die zou een stuk beter dan de VF700 zijn maar daarvoor moet je maar even wat reviews opzoeken en kijken of je de extra stilte het geld waard vind.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier te zoeken. Maar is het dan niet zo dat ik weer op 4 modules terecht kom? Als ik G.E.I.L. kies? En dat wilde ik wel verkomen ik wil graag met 2x 1GB werken ipv 4x 512MB. Correct me if I'm wrong.

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Hier zou ik het bij laten als ik jou was, ziet er prima uit, niet verder over nadenken (behalve even je geheugen stukje maar ik weet niet wat dat precies betekent). Het ziet er zo prima uit en een goed systeem voor die prijs.

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een hele praktische vraag. Het is 2 jaar geleden dat ik een computer zelf in elkaar heb geschroefd. Dat was o.a. met een intel processor in der tijd. En wat andere spullen. Valt wat ik nu heb samen gesteld makkelijk in elkaar te zetten? Ik heb bijvoorbeeld heel simpel alleen een schroeven draaier en wat extra schroefjes. Moet het daarmee lukken?

( wat een vreselijke vraag op tweakers.net :+ )

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Persoonlijk zou ik wachten met je aankoop... en voor de spellen die je in de startpost meldt heb je in ieder geval niet zo een snelle pc nodig.

Wat jammer is dat de videokaart tov de CPU "te snel" is. Je zal niet een hogere frame rate gaan halen.

Mijn persoonlijke keuze vanwege stilte, temperatuur en betrouwbaarheid zou ik voor een Seagate hard disk gaan. En ik zou absoluut een andere voeding erin zetten. Een Seasonic S12 500Watt, deze zet max ~84% om in stroom voor je pc. Die zalmann is veel minder effecient en ook veel minder stabiel.

Verwijderd

Dat de videokaart te snel is tov. de cpu valt wel mee denk ik. De games die hij in de startpost noemt zullen prima met de 3800 dual-core draaien en dan kun je mooi extra grafische opties zoals AA/AF gebruiken. En de games van de toekomst zullen dus Dual-Core ondersteuning hebben en dus ook goed op zijn CPU draaien...

Maar ik zou ook voor Seagate of een Samsung harddisk en andere voeding gaan. Die Zalman zou lawaai maken en niet van superkwaliteit zijn. (Coolermaster RealPower 450 is wel een leuk ding)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:26 ]

Verwijderd

MrDrako schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:19:
als je DIK 2 jaar mee wilt gaan zul je moeten wachten op een dx10 kaart. Ik heb ook 2 jaar flink kunnen gamen met mijn x800 pro dx9 kaart, maar eind dit jaar zit dx10 eraan te komen en zul je de spellen over een half jaar al niet meer volop kunnen spelen. Ook kwa processor kun je beter wachten tot eind juli met de intel conroe. Nu een dure pc kopen is pure geldverspilling
onzin...

over een half jaar word weer iets nieuws gepland kan je daar weer op wachten en zo kan je doorgaan.

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 07:24
Nou, voor 1350 ballen kun je heel wat krijgen!
maar ga dan niet bij alternate bestellen... heb net even wat bij cool-prices.nl samengestel voor je, zeg maar wat je ervan vindt...

Processor
AMD Athlon 64 X2 4200+ Boxed 353 euro
Geheugen
Twinmos 2GB PC3200 (2x1gb) 147 euro
Moederbord
DFI Lanparty nF4 Ultra s939 PCI-e 130 euro
Videokaart
Leadtek 7900GTX (standaard) 503 euro
Harde Schijf
Seagate Barracuda 7200.9 200GB SATAII 82 euro
Voeding
Hyper Type-R 580W 94 euro
Totaal van ongeveer 1310 euro, nog ruimte voor stille cpu koeler, video kaart koeler is al muisstil

dit is een heel mooie setup die voorbereid is op de toekomst... met het moederbord kun je waarschijnlijk 300mHz extra uit de cpu halen zonder voltage verhoging, wat zeker mooi is!
alleen jammer dat de kaart over een jaar dan nog directX 9 is, maar verder lijkt me dit een goede keus.
maar bestel alsjeblieft niet bij alternate :P sorryhoor, maar vind dat zo duur daar :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jos-T schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:30:
Nou, voor 1350 ballen kun je heel wat krijgen!
maar ga dan niet bij alternate bestellen... heb net even wat bij cool-prices.nl samengestel voor je, zeg maar wat je ervan vindt...

Processor
AMD Athlon 64 X2 4200+ Boxed 353 euro
Geheugen
Twinmos 2GB PC3200 (2x1gb) 147 euro
Moederbord
DFI Lanparty nF4 Ultra s939 PCI-e 130 euro
Videokaart
Leadtek 7900GTX (standaard) 503 euro
Harde Schijf
Seagate Barracuda 7200.9 200GB SATAII 82 euro
Voeding
Hyper Type-R 580W 94 euro
Totaal van ongeveer 1310 euro, nog ruimte voor stille cpu koeler, video kaart koeler is al muisstil

dit is een heel mooie setup die voorbereid is op de toekomst... met het moederbord kun je waarschijnlijk 300mHz extra uit de cpu halen zonder voltage verhoging, wat zeker mooi is!
alleen jammer dat de kaart over een jaar dan nog directX 9 is, maar verder lijkt me dit een goede keus.
maar bestel alsjeblieft niet bij alternate :P sorryhoor, maar vind dat zo duur daar :)
Betere optie voor het geld, maar trap SVP die voeding eruit: Seasonic S12 erin... kwaliteit, stilte, effeciency dat onovertroffen is. Bespaard je een hoop in de stroomrekening.
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:22:
[...]
onzin...

over een half jaar word weer iets nieuws gepland kan je daar weer op wachten en zo kan je doorgaan.
Dat is geen onzin... DX9 is nu op het einde van zijn leven... net als het platform gekozen door de topicstarter. AMD gaat binnenkort over op de Am2 socket dus zijn set-up is echt een hele verkeerde keuze met oog op de toekomst. Dan nog in acht neming van het feit dat Intel na de zomer met de zeer snelle Conroe komt... het is op dit moment precies een verkeerd moment om een "investering" te doen. Na de zomer is een goede tijd... of even wachten op DX10 en echt voorbereid zijn op de komende 2 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
@ Jos-T

Klopt alternate.nl is zeker niet de goedkoopste op het gebied van hardware en toebehoren. Ik heb wel goede ervaring wanneer het op garantie en levering aankomt. Ook vind ik het fijn dat ze dicht in de buurt zitten. Vandaar dat ik voor hen kies. Voor het stukje vertrouwen dat ik bij hen heb ben ik bereid wat meer geld voor neer te leggen. Dat is totaal persoonlijk, maar bedankt voor je tip.

@ The Shadow & Noobs

Ik denk dat het inderdaad geen slecht idee is om de Hitachi te vervangen door een Seagate van vergelijkbare specificaties. Heb zelf inderdaad nu ik er over na denk ook betere ervaringen met Seagate dan Hitachi vooral wanneer het op geluidsproductie en betrouwbaardheid aankomt. Bedankt voor de tip.

@ Algemeen
Welke processor zou je dan moeten kiezen wanneer je het balans tussen videokaart en processor gelijk zou willen krijgen. Mits dit echt nodig is natuurlijk. Ik wil ook dat het binnen mijn budget valt. Deze speling die ik nu heb bevalt me namelijk wel. Je weet maar nooit waar je nog geld voor nodig hebt.

Waarom zou het verstandig zijn om mijn aankoop uit te stellen? Zijn er echt grote voor mij van belang zijnde veranderingen op komst? Of vallen deze automatisch buiten mijn budget of zijn deze niet van belang voor gamen? Ik koop zelf altijd met het idee dat 'wat je vandaag koopt morgen weer achterhaald is'. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben ook niet het type dat steeds de aller nieuwste spellen wil spelen. Ik blijf vaak een heel jaar of langer hangen bij spellen als world of warcraft en the elder scrolls. Simpelweg omdat ik vaak geen tijd heb om me in nieuwe spellen te verdiepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:45 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AMD: komt half mei met de AM2 socket met gebruik van DDR2. Ik weet niet hoe lang ze deze socket zullen blijven gebruiken, maar als je kijkt naar voorgaande sockets, ga ik ervan uit dat hij zeker een jaar mee zal gaan. Mocht je dus een oud mobo kopen, zullen eventuele upgrades lastiger zijn. Daarnaast is dat platform ook iets sneller

Intel: Conroe na de zomer, zeer snelle game CPU. Een CPU van ~300 Euro is qua gaming en wat andere apps even snel als een AMD FX60 van > 1000 Euro op dit moment.

Natuurlijk kan je altijd blijven wachten tot je een ons weegt en er komen altijd nieuwe CPU's uit, maar niet elk half jaar en ook meestal niet elk jaar een nieuwe socket... en AMD en Intel stappen nu beiden over op iets nieuws. Dit betekent ook dat de prijzen van de "oude" spullen ook deze zomer weer in prijs dalen.

DX10 gaat er ook binnenkort aan komen en kent natuurlijk weer nieuwe features... als je dus de laatste games wilt blijven spelen is het wel zo handig om uit te kijken voor een DX10 videokaart al heb ik totaal geen idee wanneer deze uitkomen??? (ik denk 3rd quarter 2006?). Als dat zo is komt die gelijk met de Conroe uit en kan je alle reviews even afwachten voor je grote aankoop en eventueel nog iets doorsparen.

De zomer komt eraan en ga je dan werkelijk zoveel achter je pc zitten? meeste mensen gaan op vakantie of iets doen, op het strand liggen etc... en zit je met je nieuw aangekochte pc, 30+C in je kamer... ;) maar goed dat is mijn mening.

En belangrijk blijft altijd een goede voeding en ook hierbij blijf ik overtuigd dat de Seasonic S12 nog steeds de beste voeding is die je kan kopen. 1 van de stilste voedingen die er bestaat, 1 van de meeste efficiente (en scheelt je ouders? weer veel geld in de stroomrekening) en stabiele voeding.

Verwijderd

Ik denk dat je voor de spellen van nú beter voor een 3700+ single core kunt gaan. Maar dan ben je dus niet zo goed op de toekomst voorbereid. Wat ik zou doen is die 3800+ dual core en die een beetje (200mhz) overclocken en dan zit je wel zo'n beetje op de beste prijs/kwaliteit die je krijgen kunt op dit moment

Dat Amd met AM2 komt maakt voor de TS niet zoveel uit. AM2 is niets sneller dan 939, en de TS is toch niet van plan om de CPU te upgraden neem ik aan. (Hij wil gewoon dat zijn pc 2 jaar lang meegaat)

En de Conroe is denk ik in de beginfase nog reteduur, en pas tegen het einde van dit jaar zal pas de mid-end / betaalbare versie beschikbaar worden. Het is waar dat de Conroe een stuk zuiniger + sneller is dan anything dat nu op de markt is :9~

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er vanuit gaand dat ik deze spullen wel wil gaan kopen binnenkort, heb ik even een nieuwe configuratie gemaakt. Met hierin de 500 watt voeding, Seagate hardeschijf ( wel wat trager ) verwerkt. Ik kom € 38,- duurder uit. Maar er vanuit gaand dat dit me extra stabiliteit en stilte levert is het dat wel waard.

Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Barracuda 7200.9 € 99
Behuizing
Voeding
Seasonic S12-500HT 500 watt € 119,-
Grafische kaart koeler
VF700-Cu € 25,-
Processor koeler
CNPS 7700-Cu € 35,-

Totaal: € 1.318

( ik ga nu ff slapen )

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AM2 is wel sneller volgens de laatste benchmarks... daarnaast als hij in die 2 jaar tijd een snellere CPU erin wilt zetten kan hij dat makkelijk doen, met een oude socket niet. Daarnaast gaat het niets meer kosten dus waarom voor een oud platform gaan.

Daarnaast heb je voor de eerder genoemde games ook geen 3700+ nodig en kan je met nog veel minder al die spellen vloeiend spelen in combinatie met bv een Nvidia 6600GT. Dat kost veel minder geld en kan je ook nog lekker mee gamen. Zoveel hoeft het dan niet te kosten.

De intel conroe zal in het begin gaan kosten wat er al eerder op tweakers en alle andere sites heeft gestaan. De Conroe komt trouwens al eerder uit dan ik zei: in juli. De prijzen: nieuws: Prijzen van Intels volgende generatie processors en zijn dus juist laag geprijst bij de introductie. Daarnaast zoals je zegt ze zijn ontzettend zuinig en bespaard je ook in combinatie met een goede voeding (Seasonic S12) weer in de stroomrekening...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

n00bs schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:01:
Daarnaast heb je voor de eerder genoemde games ook geen 3700+ nodig en kan je met nog veel minder al die spellen vloeiend spelen in combinatie met bv een Nvidia 6600GT. Dat kost veel minder geld en kan je ook nog lekker mee gamen.
Oblivion is anders best zwaar (en de TS wil met hoge settings spelen, dat trekt die 6600GT).

Oblivion heeft trouwens erg baat bij een snelle processor en ook bij dualcore. Zie deze benchmarks.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals eerder gezegt, zou ik ook wachten met het kopen van een nieuw systeem. Eind dit jaar komt (zoals ook eerder gezegt) DirectX 10 uit, en zullen er ook wel kaarten komen, die DX10 compatible zijn... :)

Dan ben je er dus van verzekerd, dat je mooie graphics gaat krijgen...
Plus dat de Intel Conroe er dan is en die schijnt ook heel erg goed te gaan worden... ;)

En dan kunnen sommige mensen wel zeggen, dat je dan ook wel eeuwig kan wachten... Omdat er altijd wel betere en snellere hardware komt... Maar in dit geval, lijkt mij wachten op DX10 en Conroe beter dan nu iets aanschaffen, zo lang wachten is het niet lijkt me... ;)

Plus dat je dan ook nog door kan sparen, waardoor je een nog beter systeem kan samenstellen en dus zekerder kan zijn van 2 / 3 jaar speelgenot... :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2006 01:22 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gizz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:06:
[...]

Oblivion is anders best zwaar (en de TS wil met hoge settings spelen, dat trekt die 6600GT).

Oblivion heeft trouwens erg baat bij een snelle processor en ook bij dualcore. Zie deze benchmarks.
Oblivion draait trouwens voor geen ene meter op een 7800GTX. Als dat het doel is van de topicstarter dan zal hij op zijn minst voor een Ati X1900 moeten gaan. Maar Oblivion stond niet in dat lijstje van hem in de TS

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 01-05-2006 01:10 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

GJ-tje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:07:
Zoals eerder gezegt, zou ik wachten met het kopen van een nieuw systeem. Eind dit jaar komt (zoals ook eerder gezegt) DirectX 10 uit, en zullen er ook wel kaarten komen, die DX10 compatible zijn... :)

Plus dat de Intel Conroe er dan is en die schijnt ook heel erg goed te gaan worden... ;)

En dan kunnen sommige mensen wel zeggen, dat je dan ook wel eeuwig kan wachten... Omdat er altijd wel betere en snellere hardware komt... Maar in dit geval, lijkt mij wachten op DX10 en Conroe beter dan nu iets aanschaffen, zo lang wachten is het niet lijkt me... ;)

Plus dat je dan ook nog door kan sparen, waardoor je een nog beter systeem kan samenstellen en dus zekerder kan zijn van 2 / 3 jaar speelgenot... :)
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens... ik zou dan nog eerder ff een 2e handsje voor eventjes om UT2004 etc te kunnen spelen kopen en die weer op marktplaats verkopen rond de herfst en dan een nieuwe pc kopen met alles erop en eraan.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

n00bs schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:10:
[...]

Maar Oblivion stond niet in dat lijstje van hem in de TS
Hij heeft anders dit in de TS staan:
- the elder scrolls
goed, dat is een hele serie, maar ik neem aan dat hij het laatste deel bedoelt en dat is dus Oblivion :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Just_I

Just_I

What did you just say?

GJ-tje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:07:
Zoals eerder gezegt, zou ik wachten met het kopen van een nieuw systeem. Eind dit jaar komt (zoals ook eerder gezegt) DirectX 10 uit, en zullen er ook wel kaarten komen, die DX10 compatible zijn... :)

Punt is wel dat je dan moet wachten en hopen dat er geen vertraging komt. De vraag is of de TS hier wel zin in heeft.
n00bs schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:10:
[...]

Oblivion draait trouwens voor geen ene meter op een 7800GTX. Als dat het doel is van de topicstarter dan zal hij op zijn minst voor een Ati X1900 moeten gaan. Maar Oblivion stond niet in dat lijstje van hem in de TS
Ja hoor, geloof je het zelf :/ . Voor een spel heb je minimaal een videokaart van 400+ euro nodig om het te kunnen spelen, maar met een kaart die maar 300+ euro kost kan het niet 8)7 . Misschien zal het niet helemaal soepel verlopen op 1600*1200 met AA en de hele mikmak erbij, maar niet iedereen speelt met dat soort eisen.

[ Voor 25% gewijzigd door Just_I op 01-05-2006 01:26 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vraag mij dan ook af of de topicstarter de komende zomer zijn "nieuwe" pc intensief gaat gebruiken? over het algemeen is het ook vrij rustig op alle sites/servers etc rond de zomer periode... als je toch er relatief weinig tijd achter gaat zitten dan is mijn advies: wacht na de zomer

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Just_I schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:20:
Punt is wel dat je dan moet wachten en hopen dat er geen vertraging komt. De vraag is of de TS hier wel zin in heeft.
Nu een nieuw systeem kopen die DX9 compliant is, heeft mijns inziens voor dit jaar anders ook weinig nut... ;) Kan je dus beter even wachten en alles DX10 compliant kopen...

Als je ziet hoelang DX9 al voor games beschikbaar is en dat is al een jaar of 3 denk ik... Dan zal DX10 dat (denk ik) overtreffen en kan de TS dus beter even wachten, doorsparen en dan aan het eind van dit jaar, of begin volgend jaar een nieuw systeem kopen... :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2006 01:27 ]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

GJ-tje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:25:
[...]
Nu een nieuw systeem kopen die DX9 compliant is, heeft mijns inziens voor dit jaar anders ook weinig nut... ;) Kan je dus beter even wachten en alles DX10 compliant kopen...

Als je ziet hoelang DX9 al voor games beschikbaar is... Dan zal DX10 dat (denk ik) overtreffen en kan de TS dus beter even wachten, doorsparen en dan aan het eind van dit jaar, of begin volgend jaar een nieuw systeem kopen... :)
Als je die visie houd kan je altijd wel blijven wachten. Want over zoveel tijd komt er weer dit uit en dat is veel beter zeggen ze. Maargoed, het is maar net waar je de grens wil trekken.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Just_I schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:27:
[...]

Als je die visie houd kan je altijd wel blijven wachten. Want over zoveel tijd komt er weer dit uit en dat is veel beter zeggen ze. Maargoed, het is maar net waar je de grens wil trekken.
Dat is niet waar... dat zeggen alleen mensen die het niet snappen (met alle respect).
Er is altijd een slimme periode om te upgraden en minder slimme en gewoon domme tijden om te upgraden. Nu is het simpelweg een domme tijd ervoor.

DX10 zal nog een hele tijd meegaan... en het gaat echt nog een hele tijd duren voordat DX11 gaat komen. Met DX10 kan hij dus wel 2 jaar vooruit.

Verwijderd

of het is nu juist slim om voor s939 te gaan die gaat nu in prijs dalen en am2 mobo's zullen weer duur zijn

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Just_I schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:27:
Dit haalde ik ook al aan in een eerdere post van mij in dit topic... Maar toch denk ik dat het voor NU verstandiger is om te wachten, omdat je dan DX10 compliant kan zijn, wat als je NU iets koopt, niet het geval is en aan eind van dit jaar wel...

Plus dat de Conroe sneller schijnt te zijn dan AMD Athlon64 (wat nu vooral heer en meester is op game gebied qua CPU...)

Als je dus even wacht (en doorspaart) kan je aan het eind van dit jaar, met zekerheid een systeem aanschaffen, die zeker 2 a 3 jaar mee gaat, wat je niet kan zeggen als je NU een systeem koopt en vloeiend spellen wil spelen... ;)
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:45:
of het is nu juist slim om voor s939 te gaan die gaat nu in prijs dalen en am2 mobo's zullen weer duur zijn
Ik heb dingen gelezen, die eerder het tegendeel doen laten gebeuren... AMD zal zijn productie CPU's voor S939 verminderen aangezien socket AM2 er dan is en AMD zich daar op gaat focussen, waardoor de S939 CPU's dus minder beschikbaar worden... En dan zullen ze dus juist duurder worden... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2006 01:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee lezend in deze topic en andere topics dat de meerderheid van de mensen zegt dat het verstandiger is om te wachten op ( correct me if I'm wrong ) de AM2's en DX10 kaarten.

Het liefst koop ik natuurlijk nu een pc. Ik heb namelijk geen werkende pc's op het moment behalve m'n laptopje. Dit moet niet de doorslaggevende factor zijn in mijn beslissing om nu wel iets te gaan kopen. Ik heb wel dan nog even een aantal vragen:

Hoe lang is het wachten? Is het over 2 maanden echt goed te koop, dus zonder lange levertijden en een ruim aanbod om uit te kiezen? Of komen dan pas langzaam de nieuwe spullen binnen en kan het nog een maandje of meer duren voordat er een behoorlijk aanbod is. Krijg je ook niet te maken met kinderziektes bij deze nieuwe generatie spullen. En zou je daarom gewoon eigenlijk nog wat langer moeten wachten tot dat het wat verder ontwikkeld is.

nieuws: AMD socket AM2-retailprijzen duiken op

Hier lees ik dat de processor die ik nu heb gekozen in mijn configuratie duurder is dan de x2 3800+ van de volgende generatie. Dat is mooi, dan kan ik over 2 maanden ( als dit zo is ) voor een X2 4400+ gaan, want ik heb dan ook meer geld.

Geld dit ook voor de DX10 video kaarten? Ik bedoel worden deze in prijs/prestatie verhouding ook goedkoper? Of is het zo als ik over 2 maanden een forste DX10 kaart wil met enorm hoge prijzen te maken krijg?

Verwijderd

Als je dan toch gaat wachten, kun je nog (heel veel) beter wachten op de Intel Conroe die tegen July uit zal komen...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Marktonwikkeling is een raar gebeuren. Ik weet nog dat ik dik 2 jaar geleden mijn systeempje kocht. Een PIV3,0Ghz. Ik verbaas me er erg over hoe vlot deze nu nog is. Vroeger was dat absoluut anders. Ik had een eeuwigheid gespaard voor een 486DX2-66. En na een half jaar waren er alweer spellen die ik niet normaal kon spelen. Nu kan ik alles nog spelen.
Het verschil met vroeger is natuurlijk de videokaart. Die maakte eigenlijk geen snars uit. Nu maakt het alles uit. Sinds ik mijn systeempje heb, ben ik dan ook al 3 keer van videokaart verwissled (radeon9600pro-->geforce6800-->geforce7800GS). Maar nu met die laatste (die ik overigens alleen heb aangeschaft wegens het overlijden van zijn voorganger) begin ik al toch wel iets te merken van het bottlenecken van de processor. Maar evengoed kan ik oblivion op hele hoge settings spelen.
Point being: die PIV3,0 die ik destijds gekocht heb, is denk ik de beste aankoop die ik ooit heb gedaan. Nog nooit heb ik zolang zo goed met een onderdeel gecomputert.
Ik weet dat er ooit eens zo'n knakker is geweest die voorspelde dat om de zoveel jaar het aantal Megahertzen verdubbelt, tot het op een gegeven moment stagneerd. Op dat punt zitten we nu duidelijk, want de nieuwe modellen van conroe zijn qua Mhz trager dan mijn 2 jaar oude PIV. Wil niet zeggen dat ze langzamer zijn qua prestaties natuurlijk, maar de trend van vroeger is er zeker niet meer.
Overigens kan het vaak nog voordelig uitpakken als je in het begin een nieuw stukje hardware koopt. Daar zitten vaak 'proefversies' van nog te komen modellen tussen. Kijk naar de PIV Northwood (zaten PIVE's tussen), kijk naar de ladingen videokaarten met pixelpipelines die unlocked konden worden.
Gebaseerd op het voorgaande denk ik dus ook dat het heel verstandig is om toch maar even te wachten op de conroe. En die videokaart zou ik me dus ook pas druk om gaan maken op het moment dat de conroe er daadwerkelijk is.

Hallo met Tim

• XNightmare
Ergens is het slim om te wachten, maar aan de andere kant: Tegen die tijd wordt er weer iets nieuws aangekondigd. Als ik jou was zou ik gewoon lekker nu je systeempje bestellen. Het is een goede config. Ik denk dat als je gaat wachten op AM2 en dx10 kaarten je je budget verdubbeld moet hebben om het te kunnen kopen. Nieuw=altijd duurder :P.

@Timlog
Idd zo denk ik er dus ook over, ik heb 2 jaar terug een athlon xp 3200+ gekocht. Om de een of andere reden kan ik in F.E.A.R. de settings voor de CPU nog steeds op medium en zelfs max. zetten. Bij mij is de videokaart de bottleneck. Een geforce 5700 :P Het wordt wel eens tijd voor een nieuwe. Nou ja om een lang verhaal kort te maken. Met de spullen die je nu gaat kopen kan je echt wel een flinke tijd vooruit!

[ Voor 39% gewijzigd door XNightmare op 01-05-2006 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat er inderdaad veel moois aankomt. Alleen denk ik ook dat deze nieuwe standaarden etc. het eerst tegen elkaar moeten gaan uitvechten voordat er een goede keuzen kan worden gemaakt. Dit wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in de opkomende AM2 en DX10 kaarten. Het is zeg maar net de stilte voor de storm en ik zelf weet nog niet hoelang deze storm gaat duren en welke winnaars eruit gaan komen. Terwijl ik nu een configuratie heb met daarin ver/uitontwikkelde producten daarin. Voordeel is dat het geen last heeft van kinderziektes, nadeel is dat het geen lang leven meer gegund is.

Nog even een belangrijk punt is dat ik niet vaak van games verander. Ik blijf vaak heel erg lang bij een spel hangen, 1 tot 2 jaar denk toch nog wel world of warcraft, guild wars en oblivion te blijven spelen. Plus de spellen als half-life 2 + mods blijven erg lang vermakelijk. Ik speel bijvoorbeeld nog heel erg veel counter-strike 1.6 en unreal tounrament. Daar heb ik dit systeem niet voor nodig, maar hiermee bedoel ik dat ik erg lang op games kan teren zonder dat het me gaat vervelen.

• XNightmare
Dan zit er maar 1 ding op denk ik: Een goedkope winkel zoeken en bestellen die hap:P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wachten kan je eeuwig doen in de computerwereld. Natuurlijk, over X maanden komt er een nieuwe proc, en dan is het nog maar X maanden wachten op die snellere nieuwere videokaart oid. Laatste systeem wat je hebt uitgekozen is gewoon prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan, dit is dan mijn meest recente configuratie. Graag hoor ik wat jullie er van vinden voordat ik hem ga bestellen. Nog even een amateuristische vraag, het is lang geleden dat ik zelf een pc in elkaar heb gezet, valt het allemaal te doen met alleen een schroevendraaier & gezond verstand. Of moet ik nog ergens rekening mee houden. Is het bijvoorbeeld verstandig om nog wat arctic silver erbij te kopen? Alvast bedankt voor de tips.

Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Barracuda 7200.9 € 99
Behuizing
Voeding
Grafische kaart koeler
VF700-Cu € 25,-
Processor koeler
CNPS 7700-Cu € 35,-

Totaal: € 1.318

Verwijderd

Neem een ietsje goedkopere voeding-kast combinatie, en stop er een 1900 XT in, kan je er weer wat langer mee door in spellen :).

Verwijderd

conre is het zeker waard om op te wachten zoals velen zeggen

echter DX 10
zowel Nvidia als ati hebben in hun nieuwe generatie aangekondigd geen hardwarematige DX10 te ondersteunen. het wachten op DX10 kan nog een eewigheid duren heb ik het idee(tenzij je aan langzamere softwarematige ondersteuning vast wil zitten.

daarbij komt nog dat de 1e generatie waarchijnlijk behoorlijk brak is, kijk naar nvidia's FX5x00 serie, die ook brakke DX9 ondersteuning hadden

die conroe, echt doen zou ik zeggen, maar DX10 nee

• XNightmare
kast-voeding kan je over nadenken, videokaart is goed, past goed in zn budget en als hij ooit meer lust naar performace krijgt kan hij er altijd nog 1tje bijkopen. Heeft iemand btw benches ofzo van de Conroe?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hey wil niet lullig doen maar als hij WoW op #1 heeft zo'n beetje is een X2 processor a very bad idea van wat ik heb vernomen :X

Vooral als je op een beperkt budget zit zou ik geen risico nemen, maar dat is dan weer mijn mening.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Uitgebreide oblivion harware guide op gamespot.com....
http://www.gamespot.com/features/6147127/p-6.html

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zie het nut niet van de SLI.
Naar mijn idee is het zinloos vanwege het volgende:
Je koopt er maar 1 kaart bij, dus zou je later upgraden met een 2e kaart.
Dat doe je als het wat traag wordt, op dat moment kun je ook met 1 nieuwe kaart voldoen, alhoewel de 2e kaart om SLI te nemen goedkoper zal zijn, is die misschien niet eens meer te vinden, daarbij moet het ook echt wel dezelfde zijn en niet een andere versie met teveel updated muk, dan werkt het niet samen vaak.
Daarbij kost SLI ruimte in je kast, die je kan gebruiken voor andere dingen, meer PCI kaarten en de kans bestaat dat er PPU kaarten aankomen, terwijl dat misshien op GPU gaat komen, maar dan is er minder GPU power voor je gfx in game, en de PPU is ook best zwaar, dus ik zou gokken op PPU.
Ik ben iemand die veel extra spul in de kast heeft hangen, zoals sound, extra controller , netwerkkaart etc.
ik zou gewoon een heel goed snel mobo kopen zonder SLI, waarbij je later ineens de hele videokaart vervangt, en nog ruimte hebt om andere zooi in te proppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het met oblivion wel goed komt met deze configuratie. Ik maak me alleen even onwijze zorge over world of warcraft, thanks to nero, weet ik dat dit niet zo gaaf loopt icm een x2 3800+. Zie onder andere deze topic. Dat ziet er niet zo gaaf uit.

@ gabiballetje, welke mobo zou jij dan wel nemen?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:14:
Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Behuizing
Voeding
ZM460-APS 460 watt € 85

Totaal: € 1,220

Op www.alternate.nl staat achter de geheugen modules " Dual Channel Kit " met daar achter " Ja " of niets achter. Achter de nu in de hierboven opgenomen configuratie staat er achter de geheugen modules geen " Ja " . Wat betekend dit nou eigenlijk?

http://www.alternate.nl/h...eheugen&Level2=DDR-SDRAM&
'Dual channel kits' zijn bedacht om je nog meer geld uit handen te maken ;) Het zijn twee modules met dezelfde specificaties die 'getest' zijn (vraag me altijd af of ze dat werkelijk doen) om samen te werken. Mijn ervaring is als je gewoon twee identieke reepjes los koopt, dus zelfde merk en type, dat er niks aan de hand is. Vaak ben je dan goedkoper uit dan met een 'dual channel kit'

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Hij neemt nu ook 2 losse modules volgens mij (geen dual-channel kit)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik ga voor 2 modules van 1gb van G.E.I.L. Deze om exact te zijn:
G.E.I.L. DIMM 1 GB (Retail, GE1GB3200BDC)

Maar even terug naar dat world of warcraft probleem. Volgens mij is dat beest wel een Groot probleem. Kijkend naar de tech forums op wow is het één grote hell. Mensen lijken alles geprobeerd te hebben. Ik geef maar even een random voorbeeldje: "Constant freezing, crashing to windows, system restarts, hard freezes, and occasionaly 20 secondish freezes in game then game resumes. " Link

Nou wil ik niet mijn aankoop totaal stop zetten voor world of warcraft maar het is wel iets opvallends. Ik kan in de tussen tijd wel andere spellen spelen, no prob maar dan is 't wel hopen dat ze dat snel oplossen. Het schijnt namelijk allemaal begonnen te zijn na een patch. Misschien dat ze het na de eerst volgende grote patch hebben opgelost. Een kwestie van wachten denk ik. Want ze kunnen zoiets toch moeilijk onopgelost laten.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 14:08 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou in ieder geval zoals ik al eerder zei wachten tot na de zomervakantie als het weer brak weer wordt en iedereen weer 24h/dag achter zijn pc zit ;)
De Conroe is dan allang uit inc nieuwe boardjes ervoor, AM2 boardjes voor AMD dualcores en er zal dan duidelijkheid zijn over DX10.

Je kan dan altijd natuurlijk besluiten om een DX9 kaart te kopen en later je pc te upgraden met een sneller videokaartje.

Voor een Oblivion benchmark (ik ga er vanuit dat mensen die perse de nieuwste games willen spelen vanwege de mooie videobeelden dat deze ook alles op de highest quality settings spelen... anders kan je net zo goed een ouder spel spelen ;) ).
http://www.twitchguru.com...hics_cards_over_the_edge/

Zoals je ziet is de enige zinnige keuze een Ati X1900... die ik dus nu nooit zou kopen vanwege de te hoge prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het er gewoon op waag. Gegeven het feit dat het 'maar' 5 pages zijn in de wow tech forums over deze proc denk ik dat het probleem eerder te zoeken is bij gebrek aan kennis van de spelers en verkeerdere drivers of een combinatie daarvan. Je moet bedenken dat het spel Miljoenen spelers heeft, en ik weet zeker dat een deel daarvan dual cores gebruikt, dus dan zou er veel meer over bekend moeten zijn.

Verwijderd

Hey maar over dat DirectX10 gedoe hoezo moet je perse een kaart me Direct X10 er komen toch altijd updates van je kaart van directX 9 naar 10 bijv. ??

Of zie ik dit fout ...

Mvg..

En ja je game pc vind ik wel een leuke opstelling !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:06 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ga je trouwens het systeem overclocken? anders zou ik namelijk gewoon TwinMos geheugen halen wat goedkoper is of een ander goed merk. Ga je wel overclocken dan kan je ook kiezen voor TwinMos speedpremium (zoek maar op het forum naar dit type geheugen).

Die Seasonic S12 voeding kan je online voor minder bestellen...

Vroeger had je b.v. wel 20 verschillende videokaarten en geluidskaarten die je kon kiezen voor een spel. Tegenwoordig is het makkelijker en is er de DirectX standaard. Alle videokaarten die niet uitkomen werken volgens dit principe en zo is het voor spelontwikkelaars makkelijker alle features goed werkend te krijgen op verschillende hardware.

De laatste generatie videokaarten is DX9 en je kan niet je videokaart updaten zoals je doet stellen. In DX10 worden nieuwe hardware implementaties aangeroepen die die oude kaarten niet kennen... softwarematig dit laten berekenen (door je CPU) zorgt voor een behoorlijke performance loss en kwalitatief is het beeld gewoon minder mooi.

We zitten op dit moment op het einde van DX9 en tot nu toe wordt ongeveer om de 2 jaar de DX standaard bijgewerkt.

[ Voor 58% gewijzigd door n00bs op 01-05-2006 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ondanks het feit dat deze hardware aan het einde van zijn levenscyclus is toch besteld. Heb hem besteld bij alternate.nl en zij zetten hem dan ook voor me inelkaar en krijg daarbij ook 1 jaar garantie. Eind deze week krijg ik hem. Ik laat zeker weten of ik het een geslaagde aankoop vind.

Ik had wel kunnen wachten op de nieuwe hardware, maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan. Ik been geen overclocker en ik eis niet de meest fantastische resultaten. Ik ben gewoon het type dat één keer om de zoveel jaar een nieuwe pc koopt en dan weer een tijd zoet is. Ik heb nu een systeem besteld waarvan ik weet dat ik er vrede mee kan hebben als ik over een tijd niet alles meer op zijn hoogst kan spelen maar wel alle huidige spellen goed kan spelen. Ik speel bijna alleen world of warcraft en soortgelijke spellen en daar ga ik met dit samengestelde systeem het helemaal redden volgens mij, nouja zeker weten eingenlijk. Want m'n 2400mhz p4, 512Mb geheugen en 4800ti trekt het ook nog wel tamelijk goed. :+

Nogmaals bedankt voor alle hulp in het samenstellen van deze configuratie. Ik kan niet wachten om hem uit te proberen. Ik post hieronder nog één keer de final config ( heb uiteindelijk ook nog even een dvd brander erin opgenomen, wel zo handig ) zodat anderen misschien het als voorbeeld / basis kunnen gebruiken.

Processor
Moederbord
Asus A8N-SLI € 99,-
Geheugen
Videokaart
XFX 7900GT € 349,-
Hardeschijf
Barracuda 7200.9 € 99
Behuizing
Voeding
Grafische kaart koeler
VF700-Cu € 25,-
Processor koeler
CNPS 7700-Cu € 35,-
Dvd-brander
NEC ND-4570 (Bulk , zwart) € 42,-
Service
Assemblage & 1 jaar garantie over gehele pc € 50,-

Totaal: € 1.410

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 20:33 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je nog zo een snel systeem had, waarom dan upgraden? je had alleen 512MB mem en een nieuwe videokaart dan hoeven te kopen...

Ik gebruik zelf ook nog een P4 2.6C en draait allemaal redelijk goed...

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk niet meer interessant omdat ik m'n beslissing al genomen heb maar misschien maakt het je nog wat duidelijker. Een aantal redenen had ik daarvoor:

- Het onboard geluid deed het niet meer ( heb ik laten nakijken , gewoon dood )
- Heb alles onderzocht maar waarschijnlijk door mobo start hij steeds opnieuw op
- Beschikt niet over pci-e aansluiting, agp aansluiting is een stukje van afgebroken
- 2 Kapotte IDE aansluitingen
- Onboard netwerk aansluiting werkt niet meer
- De bestaande 512mb draait op 133mhz & 1 van 3 slots is niet meer functioneel.

Laat ik het zo zeggen. Deze pc heb ik echt helemaal uitgeleefd. Ik vind het sowieso een wonder dat hij nog opstart, soms, naja als hij een goede dag heeft. Soms wil hij ook een dagje niet opstarten. Geloof me, ik heb veel plezier gehad van dit systeempje maar hij moet er echt uit. Plus, ik heb het geld, dus ik ga lekker genieten van m'n nieuwe aankoop zodra hij er is! :)

Laten we het hier bij houden hey, dan blijft het lekker overzichtelijk.. Wat ik met die ouwe doe zie ik wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:04 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ok duidelijk... tijd om die oude pc op te blazen of iets anders leuks >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraag mensen. Ik krijg net een telefoontje van alternate.nl waarbij mij verteld werd dat alternate.nl niet de grafische kaart koeler van zalman erop mogen instaleren in verband met de garantie van de videokaart. Is het dan ook zo dat de garantie van je videokaart vervalt wanneer je een zalman koeler ( of welke cooler dan ook ) er zelf op instaleerd? Ik heb er bij m'n vorige videokaart namelijk niet eens bij nagedacht. Die doet het anders ook nog goed dus dat is het probleem niet. Het lijkt me alleen een beetje zonde om meteen je garantie te verspelen op een kaart van € 350,- ....

Zijn er mensen die hier zelf in rl ervaring hebben met de geluidsproductie en koelprestatie van de MSI XFX 7900GT? Ik denk namelijk dat ik dan maar de eerste 24 maanden er niets aan verander. ;(

• XNightmare
jep dan vervalt hij ook

• dennis112
Waarom koop je geen 7900GT, die is gelijk aan de 7800GTX maar hij is zuiniger en koeler dus die kun je nog verder overklokken waardoor die beter is dan de 7800GTX.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

dennis112 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:00:
Waarom koop je geen 7900GT, die is gelijk aan de 7800GTX maar hij is zuiniger en koeler dus die kun je nog verder overklokken waardoor die beter is dan de 7800GTX.
uhm..die heeft hij ook? lezen is lastig he?

En TS: Op zich valt de herrie best mee hoor, ik denk dat je de overige geluiden harder zal horen.
De 7900GT is op zich geen ENORME energie slurper, dus zal hij ook niet altijd op 100% fanspeed moeten draaien.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou eerst eens kijken hoe de kaart presteert zonder een extra koeler erop zet... imho zonde van je geld

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:01:
Ik zou eerst eens kijken hoe de kaart presteert zonder een extra koeler erop zet... imho zonde van je geld
Juist ja, ik kan hem later er nog altijd bij bestellen. Zal die wel even van m'n bestelling afhalen. De koeler voor m'n processor van zalman hebben ze er trouwens wel opgezet. Donderdag ochtend kan ik hem ophalen. :)

Verwijderd

kheb dit topic ff overlopen maar niet gevonden
wat is in godsnaam Conroe?

en volgend vraagje: als je van plan bent binnekort nieuwe pc te kopen. Is het beter te wachten tot vista op de markt is zodat je direct ook goed zit met vista enzo en de laatste nieuwe hardware.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Omdat ik in een aardige bui ben...

Conroe is de nieuw (nog niet uitgekomen) Intel processor die flink wat stof doet opwaaien vanwege toch wel zeer goede verwachtingen.

Intel Conroe 2,4GHz zet indrukwekkende cijfers neer: nieuws: Intel Conroe 2,4GHz zet indrukwekkende cijfers neer
'Intel Conroe betere gamechip dan AMD FX-60'(?): nieuws: 'Intel Conroe betere gamechip dan AMD FX-60'
Benchmarks van Intels volgende generatie architectuur: nieuws: Benchmarks van Intels volgende generatie architectuur
Architectuur Intel Core en AMD K8 vergeleken: nieuws: Architectuur Intel Core en AMD K8 vergeleken

Gemak dient de mens
Als deze processor zijn verwachtingen waar maakt wordt het een zeer boeiende tijd.
Normaal gesproken zou ik mijn geld niet zo snel in me zak houden maar nu toch ff wel.
Watch and SHIVER...

[ Voor 13% gewijzigd door hoeretoeter op 02-05-2006 20:11 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:02:
kheb dit topic ff overlopen maar niet gevonden
wat is in godsnaam Conroe?

en volgend vraagje: als je van plan bent binnekort nieuwe pc te kopen. Is het beter te wachten tot vista op de markt is zodat je direct ook goed zit met vista enzo en de laatste nieuwe hardware.
Even zoeken op Conroe

Hij heeft al zijn pc aangeschaft, maar er is al eerder een discussie geweest over het wachten om een nieuwe computer kopen. Overigens zal Vista echt wel compatible zijn met de hardware die nu wordt verkocht.

Verwijderd

aach dank je
de goeie oude zoekfunctie vergeten:p

Verwijderd

Topicstarter
Kom op jongens hou deze topic nou lekker clean....

Anyway, ik heb een 'financiele meevaller'. Ik zou eventueel even een scherm erbij kunnen kopen. Geen overbodige luxe zoals je hebt kunnen lezen in de starting post. Ik zat te denken aan de Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms) - € 305,- uit de Best Buy Guide van maart. Vinden jullie dit een goede keuze?

Verwijderd

Ja het is mooi scherm, voor ervaringen moet je even naar de [19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 18; daar komt hij veel aan bod. Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over.

Heb hem nu een paar weken en dat ding daalt verschrikkelijk snel in prijs :( maar dat is voor mensen die hem nog niet hebben natuurlijk hardstikke fijn :9.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is daar dan de reden voor, is er een nieuwe op komst? Of zijn er andere schermen die nog meer te bieden hebben tegen een concurerende prijs? Ik werd laatst overspoeld met adverts over een 2ms scherm, welke was dat nou weer even opzoeken. Ik neem ondertussen even die topic door.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 23:02 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Check de reviews op www.behardware.com www.tomshardware.com etc voor goede monitor reviews. Altijd van belang is het doel van een scherm. Voor gaming en wat internetten is de 930BF een zeer goede keuze zoals je ook op het 19" topic terug kan vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:02:
Wat is daar dan de reden voor, is er een nieuwe op komst? Of zijn er andere schermen die nog meer te bieden hebben tegen een concurerende prijs? Ik werd laatst overspoeld met adverts over een 2ms scherm, welke was dat nou weer even opzoeken. Ik neem ondertussen even die topic door.
Wist ik dat maar.
Misschien omdat hij heel populair is willen winkels steeds onder de concurrent gaan zitten met de prijs zodat iedereen hem dan koopt bij hun; iets beters zou ik niet kunnen bedenken :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ben de reviews even grondig aan het doornemen, even een vraag dan voor jullie. Ik ben aan het twijfelen tussen de Samsung 940BF € 399,- en de Samsung SyncMaster 930BF van € 349,-. Ik wil hem dus gebruiken om te gamen. Is de meerprijs van € 50,- het verschil in de kwaliteit en 2ms waard? Beide komen goed uit revies, maar hoe denken jullie er over?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:51:
Ben de reviews even grondig aan het doornemen, even een vraag dan voor jullie. Ik ben aan het twijfelen tussen de Samsung 940BF € 399,- en de Samsung SyncMaster 930BF van € 349,-. Ik wil hem dus gebruiken om te gamen. Is de meerprijs van € 50,- het verschil in de kwaliteit en 2ms waard? Beide komen goed uit revies, maar hoe denken jullie er over?

Ik zie de 930BF voor € 305,- in de PW en de 940BF voor € 368,- :X.

Of het die 2ms waard is denk ik niet, want met < 8ms heb je al een gamescherm; dus ik denk dat je dan met de 4ms van de 930BF al een topscherm heb maar er zijn kieskeurige mensen die dat verschil duidelijk schijnen te merken en vinden dat het geld waard. :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch te twijfelen. De 50 euro is natuurlijk niets als je er een aantal maanden meer plezier van hebt. Schermen moeten het ook gewoon goed doen. Je gebruikt ze immers meestal ook het langst van alle onderdelen van je pc, ik iig wel.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 12:17 ]

• dennis112
MrDrako schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:16:
[...]

uhm..die heeft hij ook? lezen is lastig he?

En TS: Op zich valt de herrie best mee hoor, ik denk dat je de overige geluiden harder zal horen.
De 7900GT is op zich geen ENORME energie slurper, dus zal hij ook niet altijd op 100% fanspeed moeten draaien.
Lezen is niet lastig maar als die achteraf zijn post edit dan kan ik er ook niks aan doen he ;)

Pagina: 1 2 Laatste