Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppiebugs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
schijnbaar ben ik "succesvol" overgezet want met mijn eigen modem heb ik ineens geen internet meer, de ABEL 716 modem blijkt niet te werken en niet te configureren, nog eens een kleine 100 euro spenderen aan 0900-ABELZOTTEN gaat niet gebeuren dus we regelen e.e.a. maar via KPN voor het internet en de rechter voor ABEL. om het met ABEL te zeggen: "gefeliciteerd"

wat een prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qinip en mijnabel.nl zijn : XB zie: http://www.xb.nl/

Dit is een bedrijf uit almere. kennelijk verzorgen zij nu voor abel de
1) email
2) webspace

maar hoe zit et met de lijn en telefonie ? ook door XB geregeld (blijft bbned lijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wel 40 keer klacht ingedient dat ik niet kan inloggen op mijn abel
Ik heb al 1 jaar abel, maar ze leveren maar de helft
ik heb geen mail, geen voicemail, en geen facturen :(
op mijn 40 klachten heb ik op ong de helft wazige reacties gehad, nooit sorry en nooit echt antwoord.

NIET DOEN!!!!!

net een brief gehad, dit is mijn abel email adres :)
info@b-nijk.mijnabel.nl

Wat denken ze dat ik 1 jaar wacht met mijn email, nee
ALS IK EEN FRIES WAS ZOU IK ME SCHAMEN
boeven zijn het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XB doet ook infra van speedlinq. dus is de boel gewoon overgegaan van bbeyond naar XB !
xb verde rook bekend van tmfweb.

ben net over , dns is beetje bagger. nog even uitzoeken. gebruik gedeeltelijk opendns (lan) maar vanuit dmz de dns servers van xb, en gaat niet goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Bschnitz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:14:
Ik kreeg net een leuk mailtje van abel zeg!

ben ik blij dat ik nog dit jaar weg mag van die gaste @_@

NEEM NOOIT ABEL!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Via deze e-mail willen we u informeren dat de levering van uw
Abel ADSL Pro abonnement
bij Abel Telecom is gestart.

Wij hebben de levering van uw abonnement ingepland voor: 2009-09-30
[knip]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze brief bevat mogelijk een gewenste leverdatum in 2009. Deze datum dient u te negeren. Dit is een speciale datum waaraan Abel deze opdrachten herkent. Het overzetten zal binnen enkele dagen na deze brief plaatsvinden.
Dus: Beter LEZEN (Klikkerdeklik... de bron van het bovenstaande bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS is helemaal K#$. met de nieuwe mijnabel dns servers van XB.

dus gebruk nu de opendns servers:

208.67.222.222 and 208.67.220.220.

en alles werkt weer als een trein !

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:51:
[...]
Orange doet helemaal geen wholesale verkoop volgens mij. Ze verkopen nu aan geen losse ADSL verbindingen aan andere ISP's. Ik heb niet het idee dat ze met 'Oranje' ook 'Orange' bedoelen.
Zoals KPN "groen" is, is BBned "oranje" (kijk maar naar de website) Ik vermoed dat ze dat bedoelen met oranje?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
WooK schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

Zoals KPN "groen" is, is BBned "oranje" (kijk maar naar de website) Ik vermoed dat ze dat bedoelen met oranje?
Ik weet niet wat de codes precies inhouden, maar Oranje is inderdaad een code. Kennelijk zijn ze ook naar een drie-netwerkenstructuur aan het toe werken, zoals Speedlinq deze nu heeft. Als dat zo is denk ik dat ik me om laat zetten naar KPN zodra dat kan (en als het nix extra kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:53:
DNS is helemaal K#$. met de nieuwe mijnabel dns servers van XB.

dus gebruk nu de opendns servers:

208.67.222.222 and 208.67.220.220.

en alles werkt weer als een trein !

Arjen
Super tip!

Hier ook problemen met de standaard DNS servers van qinip:

Primary DNS: 62.100.32.133 jade.qinip.net
Secondary DNS: 62.100.48.199 ns3.qinip.net

Deze dus maar eens veranderd in de Copperjet. Probleem ook hier verholpen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Geeft vast wel enige vertraging met surfen voordat een pagina begint te laden. Die nameservers (resolvers) met 208. staan buiten het netwerk van je ISP. En als de routing wat ongelukkig is tussen beide netwerken gaat het via een omweg wat aardig wat latency kan geven.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
rutgerw schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:57:
krijg je niet elke maand een factuur over de post?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:16:
Geeft vast wel enige vertraging met surfen voordat een pagina begint te laden. Die nameservers (resolvers) met 208. staan buiten het netwerk van je ISP. En als de routing wat ongelukkig is tussen beide netwerken gaat het via een omweg wat aardig wat latency kan geven.
ja klopt, zijn voordelen en nadelen.

grootste voordeel is dat je DNS hebt. lijkt me toch wel belangrijk..... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
ff een vraagje. Heb vanmiddag om 14.30u m'n wachtwoord voor de Abel-diensten gewijzigd, echter nu is die wijziging nog steeds niet doorgevoerd (ik moet nog steeds het oorspronkelijke wachtwoord invoeren ipv mijn eigen gewijzigde wachtwoord. Bellen met abel leverde me op dat er een replicatieprobleem is. de Agent kon telkens als ik m'n wachtwoord wijzigde, zien dát ik dat deed, maar de enige plek waar het nieuwe wachtwoord ook daadwerkelijk werkte was de "Wachtwoord Wijzigen" pagina. Voor de rest van de services (mail, servicepunt, etc.) moest ik nog steeds het per brief toegezonden wachtwoord gebruiken. De Agent maakte toen een nieuw wachtwoord aan en gaf dat door. Wéér alleen succes op de "Wachtwoord Wijzigen" pagina... :S

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad of ben ik de enige? Mijn melding is nu doorgestuurd naar de 2nd-tier technische dienst. Ik hoop dat ik snel wél alles zelf kan wijzigen, want anders heeft dat servicepunt totaal geen nut, lijkt me...

Edit: heb nu net gemerkt dat m'n wachtwoord Eindelijk gewijzigd is. Maar of dat nou komt door mijn tweede wijziging of door toedoen van de Agent is mij niet duidelijk. In ieder geval ga ik voorlopig niet één wijziging doorvoeren; ik wacht nog wel ff een maand. Hopen dat 't dan wel volgens de instructies gaat... :?

[ Voor 14% gewijzigd door csteelooper op 22-10-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
ff een andere vraag (nieuwe post omdat-ie compleet los staat van m'n vorige). Ik hoor heel veel mensen klagen over de 'nieuwe' DNS-servers. Mag ik eens vragen wat de problemen zijn? Zowel ARP-lookups als forward lookups gaan bij mij zonder problemen en in de meeste gevallen nog eens peilsnel ook. Youtube en de Nokia Discussions site worden zelfs sneller geladen dan voorheen met de 'oude' servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33
csteelooper schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:42:
ff een andere vraag (nieuwe post omdat-ie compleet los staat van m'n vorige). Ik hoor heel veel mensen klagen over de 'nieuwe' DNS-servers. Mag ik eens vragen wat de problemen zijn? Zowel ARP-lookups als forward lookups gaan bij mij zonder problemen en in de meeste gevallen nog eens peilsnel ook. Youtube en de Nokia Discussions site worden zelfs sneller geladen dan voorheen met de 'oude' servers.
Bij mij was het probleem dat de DNS lookups te langzaam gingen. Tussen een dns request en het antwoord zat een seconde ofzo. Het zou kunnen dat dat ondertussen gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
sjemig... 1000ms (1s) is wel erg lang... Nooit gehad, gelukkig :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:28
Heeft iemand nog geprobeerd een site te uploaden naar je abel domein? Want bij mij werkt dat heel slecht...Ik krijg de volgende melding met SmartFTP
A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.
En als ik probeer in te loggen met windows explorer gaat het ook niet veel beter. Als ik maar blijf wachten lukt het wel maar als ik bestanden wil uploaden is het ook bagger. De helft van de tijd mislukt het...heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:16:
ik heb geen mail, geen voicemail, en geen facturen :(
Cool, geen facturen! Gratis Internet :P
Als het gratis is boeit geen mail en geen voicemail ook niet meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyTheMailer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 19:13
Abel is inderdaad goedkoop, maar zeer onervaren om met klanten te communiceren.
Het is een jonge club die volgens mij pas 1,5jaar in de lucht is en duidelijk geen klanten/ervaring heeft.
Gebruik nu bijna 1 jaar hun signaal. De snelheid is goed. Ik heb een 4mb aansluiting. zonder internettelefonie. Ik durf dit laatste nog steeds niet goed aan.
Wel gebeurt het een aantal keren per dag dat het modem uitvalt. Dit herstelt zich zelf weer, maar als je bijv. met Skype aan het bellen bent is dit natuurlijk vervelend. Dit probleem ligt niet aan mijn computer want het signaal valt ook weg, als er niet eens een computer op aan gesloten is.

Er is wel wat te vinden op internet over Abel. Kijk maar op www.vastelastenbond.nl
Via deze club kwam ik ook bij Abel terecht. Maar door hun bijzonder slechte back-office en zeer dure 0900-lijn (0,50cent p.minuut) heeft deze vriendelijke consumentenclub de samenwerking met Abel na een paar maanden gestopt.
Op de website van Abel staat een reclame/banner van het Algemeen Dagblad met verwijzing naar een positief stukje over hun in die krant. De grap is als je deze link aanklikt, je het artikel kan lezen en vervolgens ook de ingezonden reacties op dit artikel kan zien. En daar staat dan weer een prachtig negatief verhaal. Heel dom dus van Abel om dit op hun eigen site te plaatsen.

Kijk ook eens bij Orange ook voordelig op dit moment. Ik denk nog steeds aan overstappen naar deze club. Na een jaar donderjagen met Abel. En dan bedoel ik email niet beantwoorden, brieven niet beantwoorden, en dan pas na ruim 8 maanden zeuren van mijn kant, eindelijk de kredit/nota ontvangen omdat ze me iedere keer internet+telefonie berekende i.p.v. alleen internet.

Nogmaals de snelheid en signaal is goed. En uiteindelijk bij iedere provider is het wat. Breek mij de bek ook niet open over mijn vorige club Het Net.

Succes in ieder geval. Ik kreeg wel een mooi modem van hun. Een Copperjet 1616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak nu drie maanden gebruik van Abel ADSL 20 en nog nooit technische problemen ondervonden. Zelf een linksys modem gekocht omdat ik het vertik om voor een modem te betalen. De facturatie gaat alleen mis, 7,90 voor telefoniekosten terwijl ik ADSL only heb aangevraagd. Op email reageren ze niet en na 6 keer gebeld te hebben eindelijk iemand aan de telefoon. Wordt nu eindelijk een keer in orde gemaakt. Tip: gewoon het normale nummer bellen: 0513682109. Je wordt dan alsnog in de wachtrij gezet maar niet voor de schofterige 50 cent per minuut.

kortom erg tevreden: goedkope 20Mbit lijn icm eweka een lekkere download oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets raars met dat Siemens SX762 modem: hij staat ssh verbindingen naar buiten niet toe. In het router log verschijnt (bv) het volgende:

code:
1
Oct 27 12:23:13 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: access control violation: IN=lan_br1 OUT=nas1 SRC=192.168.2.253 DST=88.211.170.95 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=63 ID=3343 DF PROTO=TCP SPT=50023 DPT=22 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
IN=lan_br1 OUT=nas1
Dat ziet er gek uit. Heb je een NAS aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaike
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-12-2020
rutgerw schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:42:
Inderdaad. "Oranje" is een interne naam. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die op een ander netwerk (gaan) komen?
Ik heb netwerk type 'blauw'. Dat is via Tiscali zei iemand van de KPN.

BTW; ik heb ook last van zo'n 15 resets per dag. Ik merk het alleen als ik telefoneer, verder gaat het wel. Ik vind de verbinding (20mb heb ik) wel lekker snel. Iemand nog een tip over het resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

aaike, het hele topic staat vol over resets... als je een siemens modem hebt, gewoon abel contacten en het hun remote laten oplossen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai615
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:52:
Ik heb iets raars met dat Siemens SX762 modem: hij staat ssh verbindingen naar buiten niet toe. In het router log verschijnt (bv) het volgende:

code:
1
Oct 27 12:23:13 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: access control violation: IN=lan_br1 OUT=nas1 SRC=192.168.2.253 DST=88.211.170.95 LEN=64 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=63 ID=3343 DF PROTO=TCP SPT=50023 DPT=22 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dit is niet zo moelijk, zet je firewall op het modem wat lager of uit, dan laat hij weer ssh door...

@Emiel

nas1 is zeg maar de bridge tussen je wan kant en je lan kant, zo kom je op het internet anders zou de sx762 niet weten waar je externe pakketten moet gooien [kortgezegd].

Als je syslogd ergens hebt draaien moet je maar eens je modem hierheen laten loggen, je komt leuke dingen tegen, als je je modem reboot zie je precies wat hij allemaal opbouwd voordat je werkelijk het internet op komt.

Het enige jammere is dat dat ding geen SNMP heeft ;(

rgdz,,
bhai

http://specs.tweak.to/16315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Heb nu sinds enkele maanden Abel Totaal (internet + voip) met een Siemens SX762 box. Op zich is de hele activering soepel verlopen behalve dat er met de nummerportering iets was foutgegaan (verkeerde MSN geporteerd vanuit een ISDN-4 abbo). Ook de voip-settings zaten er niet meteen in, maar dat was na een belletje met de helpdesk redelijk snel verholpen. Maar goed, dat is niet het probleem waar ik nu mee zit.

Ik wil op mijn PC met een softphone programma via de SIP-proxy van de SX762 een voice-call opzetten. Echter, nu blijkt dat op het ip-adres (192.168.2.254) van de router helemaal geen SIP-proxy draait. Ik heb het portnummer al gewijzigd naar 5061 om te kijken of dat wat uitmaakt (niet dus); het modem al een paar keer gereset; de firewall van het modem staat inmiddels uit maar ik kan niet met bv. telnet naar deze port connecten. Iemand een idee wat heir fout gaat. De firmware versie is 2.1.34.7.0.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met X-Lite is het uiteindelijk gelukt. Met user *3 en password *3 kan ik met de Siemens proxy connecten en naar buiten bellen en intern gebeld worden. Het lukte me nog niet om via *3 intern naar bv. *1 of *2 te bellen. Andersom van *1 naar *3 lukt wel...? vreemd.

Nu wil ik mijn Asterisk PBX aan de Siemens proxy hangen. Als client (met register =>) maar ook als voip-server (via een sectie in de sip.conf). Zo heb ik in sip.conf het volgende geconfigureerd:

register => *3:*3@192.168.2.254

Waarbij 192.168.2.254 het interne ip-adres van de SX762 is. Ik krijg hier steevast een 404-Not found melding op terug.

Ook heb ik geconfigureerd:

[phone1]
type=friend
host=dynamic
secret=welcome
canreinvite=no
mailbox=101
context=demo

En ik heb op de SX-762 een VOIP-account aangemaakt dat connect naar 192.168.2.234 (mijn Asterisk server) met username phone1 en password welcome. Ik zie in de SIP debug dat hier steeds een 401 Unauthorized wordt teruggemeld.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Update: ok, heb nog even verder gekeken naar de Siemens->Asterisk connectie. Ik zag dat de realm op "asterisk" moest worden ingesteld. Ik heb de voip-account settings (SIP-realm) op de SX-762 aangepast en krijg nu de melding 480 Missing Subscription-State header missing. Ik neem dus aan dat de authenticatie settings nu kloppen maar dat het protocol ergens de mist in gaat...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 19:04

REPLAY

Tik een eitje

Nieuwe email systeem Abel

Begrijp ik het nu goed dat je eigenlijk nog maar 1 email adres hebt. Alle mail
wordt afgeleverd op de domein naam na de @.
Als dus de meerdere personen een eigen emailadres willen is dat niet meer
mogelijk via Abel omdat alle mails aan de domeinnaam worden afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Bhai615 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Dit is niet zo moelijk, zet je firewall op het modem wat lager of uit, dan laat hij weer ssh door...

@Emiel

nas1 is zeg maar de bridge tussen je wan kant en je lan kant, zo kom je op het internet anders zou de sx762 niet weten waar je externe pakketten moet gooien [kortgezegd].

Als je syslogd ergens hebt draaien moet je maar eens je modem hierheen laten loggen, je komt leuke dingen tegen, als je je modem reboot zie je precies wat hij allemaal opbouwd voordat je werkelijk het internet op komt.

Het enige jammere is dat dat ding geen SNMP heeft ;(

rgdz,,
bhai

http://specs.tweak.to/16315
Ik heb dat ook geprobeerd, SYSLOGd draaien, maar ik kan totnogtoe niks trappen. Is er iets extras wat ik moet doen, behalve mijn host als server opgeven en syslogd vertellen op welke poort en via welk protocol er geluisterd moet worden?

[ Voor 61% gewijzigd door csteelooper op 01-11-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33
Die trage DNS lookups zijn weer terug. Anderen ook last van? Ik heb nu ook de DNS-servers van Opendns ingesteld en dat werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Oh, is dat het probleem, ik dacht een nieuwe bug in firefox 2.0.0.9 of zo... inderdaad, het duurt soms belachelijk lang voor het laden van een pagina (met time-out tot gevolg). Binnen het .nl domein valt het gelukkig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeuwmanneke
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik had, ik meen 1,5 week geleden het trage DNS probleem, en ook sinds gistermorgen (4-11) na 10.00 uur. Het instellen van de DNS-servers van Opendns was inderdaad ook voor mij de oplossing.

Op een mail van mij aan de helpdesk van Abel telecom (1,5 week geleden) heb ik geen antwoord gehad.

Voor de migratie van mijn pakket naar "oranje" heb ik nooit problemen gehad met Abel, dus het nut van de migratie zie ik nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Opa

Nu Multifocaal!

Even een linkje naar SX762: wie heeft firmware 2.1.34.5 nog? voor de nieuwste firmware die het resetprobleem zou moeten oplossen. Ik ga hem vanavond proberen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrietkerk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb na maanden van problemen met de SX762 (en Abel) nu een andere modem gekocht. Upgrade naar v2.1.34.7.0 (gekregen van de Abel helpdesk, na weken vragen) mocht niet helpen. Modem blijft verbinding verliezen, resetten, etc.

Abel telecom moet snel een andere leverancier vinden voor hun modems, want dit kost ze flink klanten.

Via marktplaats een Speedtouch 510 (voor 15 euro) helpt je van alle problemen af! Werkt prima met de standaard instellingen voor BBnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
klopt. Elke modem werkt in princiepe. VPI/VCI 0/35 en LLC encapsulation. Dan evt nog Bridging activeren. Da's alles. Maar: telefonie zal niet gaan werken. En daar is maar één reden voor: Abel geeft zelf de wachtwoorden niet vrij. Als ze dat zouden doen had ik waarschijnlijk ook al lang 'n andere modem gekocht -- al doet de mijne het nu prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Niet per definitie. Ik ken mensen met 0/34 op Abel. (Tiscali netwerk)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hgrietkerk schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:43:
Ik heb na maanden van problemen met de SX762 (en Abel) nu een andere modem gekocht. Upgrade naar v2.1.34.7.0 (gekregen van de Abel helpdesk, na weken vragen) mocht niet helpen. Modem blijft verbinding verliezen, resetten, etc.

Abel telecom moet snel een andere leverancier vinden voor hun modems, want dit kost ze flink klanten.

Via marktplaats een Speedtouch 510 (voor 15 euro) helpt je van alle problemen af! Werkt prima met de standaard instellingen voor BBnet.
Ik heb sinds gisteravond firmware 2.1.34.7.7462 en hij is sinds gisteravond ook online, al meer dan een dag. Hiervoor was meer dan een uur al een hele prestatie. Deze firmware lijkt het resetprobleem bij mij te hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:43:
[...]

Ik heb sinds gisteravond firmware 2.1.34.7.7462 en hij is sinds gisteravond ook online, al meer dan een dag. Hiervoor was meer dan een uur al een hele prestatie. Deze firmware lijkt het resetprobleem bij mij te hebben opgelost.
Kan je die 34.7.7462 ergens online zetten als download? Ik lees net dat de 34.10 ook niet de oplossing is. Ik heb zelf nog steeds de 34.7.0 met WiFi uitgeschakeld maar ik wil wel weer eens met WiFi kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Napsju schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:26:
[...]

Niet per definitie. Ik ken mensen met 0/34 op Abel. (Tiscali netwerk)
Ja, ok. Klopt. Da's netwerktype Blauw. Maar vooralsnog hebben verreweg de meesten netwerktype Oranje, en dan zijn de waarden in mijn vorige post van toepassing. Even iets anders:

Ik kan sinds vandaag geen hosts meer bereiken op amenworld.com (zoals bijvoorbeeld www.wildepiraten.org. Als ik vanaf hier een png, tracert of wat dan ook doe op de DNS naam of het IP-adres, dan krijg ik een fout terug. Maar als ik vanaf welke ándere site dan ook een tracert initieer (via bijvoorbeeld deze site, dan is de tracert in no time voltooid en dan zou de site dus gewoon bereikbaar zijn. Andere sites gaan probleemloos, met ip of dns naam. Ik gebruik de OpenDNS servers en het probleem speelt pas sinds vandaag (gisteren kon ik nog probleemloos overal komen...) Iemand anders dit probleem??

Edit: Ik heb zonet geprobeerd met een andere verbinding (GPRS via vodafone) te proberen deze sites te bereiken, maar dit lukte ook niet. Het is ook niet zo dat Abel torrent-gerelateerde sites zou blokkeren, want sites die buiten AmenWorld draaien werken wel. Het feit dat de AmenWorld gehoste sites niet op de Vodafone verbinding draaien, bewijst dit ook. Blijft het wel erg vreemd dat 'n tracert vanaf een andere locatie waar dan ook in Nederland wel werkt, en bij mij niet, met twee verbindingen... Nou zijn de sites in kwestie wel een hele partij vaker offline of zo gammel als ik op een danskoord (en das letterlijk zo), toch is het wel inconsistent... Mja, ik zal wel zien.

Heeft iemand anders zulk soort dingen ooit meegemaakt??

[ Voor 26% gewijzigd door csteelooper op 10-11-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb zo even het topic gescanned, maar is abel nu wel een goede aanbieder voor ADSL (geen voip)

Ik heb nu speedlinq en een modem van hen. Ik dacht uit mijn hooft een speetouch 546. Dat kan ik er aan hangen?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillemJan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:05:
[...]

Heb je de vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer) aangepast? Als ik dat doe dan is het resultaat dat nummermelder niet meer volledig/vreemde tekens of helemaal niets weergeeft. Dat is als je de uitvoer te hoog insteld. Heb deze nu ingesteld op invoer: 3, uitvoer: -4 dan is gesprek goed te verstaan en doet nummermelder het nog goed.
Ik ben er achter gekomen dat als je de waarde van vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer): naar beneden brengt de gesprkwaliteit om hoog gaat.

Ik heb de uitvoer welke op -8 stond (standaardwaarde) terug gebracht naar -2 de het geluid is van zacht naar normaal gegaan. Ik kan de telefoongesprekken nu goed verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
jeanj schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:49:
Ik heb zo even het topic gescanned, maar is abel nu wel een goede aanbieder voor ADSL (geen voip)

Ik heb nu speedlinq en een modem van hen. Ik dacht uit mijn hooft een speetouch 546. Dat kan ik er aan hangen?
Mits je Abel niet voor VOIP gebruikt, kun je er in princiepe elk modem aanhangen. Voor VOIP kan dat in theorie ook, alleen geeft Abel de wachtwoordgegevens voor VOIP niet vrij normaalgesproken. Toevallig weet ik het wachtwoord van een van m'n vrienden, maar dat doet voor niemand iets, omdat het wachtwoord voor elke account ANDERS is, in tegenstelling tot wat hier eerder weleens werd gezegd. Verder is Abel nu nog bezig met een systeemmigratie. dit levert voor sommige mensen wat problemen op. Zoals onder andere DNS lookups die via de nieuwe DNS servers wat traag (soms zelfs erg traag) verlopen. Ikzelf, en de meeste anderen die dit probleem hadden, hebben nu de DNS servers van OpenDNS in gebruik. Los daarvan is de verbinding goed, eigenlijk heb ik vrijwel nooit uitval.

Verwijderd

Hoi hoi,

Weet iemand waar deze melding vandaan komt??
Als ik Wifi uitzet heb ik geen last maar anders blijft
hij resetten, soms continu achter elkaar aan.

Nov 15 23:02:10 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: wifi0: stuck beacon; resetting (bmiss count 4)

Kan ik die firmwareversie 34.7.7462 ergens downloaden????

Alvast bedankt,

Groetjes Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Wifi aan / uit maakt allemaal niet uit. Firmware .7 en .10 ook niet, ze blijven elke 2.5 min resetten. Aangezien het precies 2.5 min is is het echt een bug waar ze nog lang niet achter zijn. Siemens kent het probleem niet en ontkent het compleet. Andere modems doen het goed en ik heb al 5 verschillende siemens SX762 geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. De modem wordt op den duur stabiel maar dat kan echt uren duren. Soms 20 min, soms 20 uur. Die eikels van Abel wijzigen ook instellingen vrijdag 's ochtend waardoor dat ding altijd weer loopt te resetten vorodat het goed is.

Helpdesk kan je vergeten, bel direct naar heerenveen op het 0513 nummer en doe moeilijk. Na een paar keer verbinden ze je wel door met iemand, niet een wachtende lijn. Wil je echt snel hulp dan moet je er heen rijden. Heb ik nu 3 keer gedaan en elke keer zijn ze zo snel en aardig, helaas loze beloftes en helpt het geen drol. Onbekwame mensen en slechte (geen) service, dat is abel >:) Ik stap asap over en die telefonie kunnen ze ook vergeten, ik gebruik mijn eigen modem want dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
BTW, tweakdsl aanbieding nu pakken + kpn lijn is net zo duur als abel zooi en dat werkt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter. Dan ook 10-24 lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Tadango schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:38:
Wifi aan / uit maakt allemaal niet uit. Firmware .7 en .10 ook niet, ze blijven elke 2.5 min resetten.
Niet in mijn geval. WiFi uit en ik had geen resets meer. Firmware .34.7.0.
Het is natuurlijk geen oplossing want ik wil WiFi, maar hij is dan wel stabiel.
Aangezien het precies 2.5 min is is het echt een bug waar ze nog lang niet achter zijn. Siemens kent het probleem niet en ontkent het compleet. Andere modems doen het goed en ik heb al 5 verschillende siemens SX762 geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat.
Het probleem is structureel, maar Siemens ontkent het niet. Ze hebben zelfs een gebruiker van dit forum gevraagd of ze (Siemens, niet Abel) direct op zijn modem konden inloggen. Staat een paar pag eerder. Helaas is daar niets meer uitgekomen dus we zijn nog steeds nergens.
De modem wordt op den duur stabiel maar dat kan echt uren duren. Soms 20 min, soms 20 uur. Die eikels van Abel wijzigen ook instellingen vrijdag 's ochtend waardoor dat ding altijd weer loopt te resetten vorodat het goed is.
Bij mij werd de modem nooit stabiel, zolang WiFi aan stond. Ik zit nu nog steeds met een UTP kabel van 20 meter in de woonkamer. 8)7

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het eenvoudig op te lossen is wanneer er een setting van Abel teruggedraaid wordt die er halverwege dit jaar in de modem geraakt is. Tot de zomer functionneerde mijn modem, zelfs met oude firmware, als een zonnetje.
Klaarblijkelijk is die Abel code bedrijfskritisch (VoIP) en kan die er niet uit gehaald worden dus zitten wij met de gebakken peren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

wifi uitzetten is wel degelijk een oplossing voor mijn router.
Sinds gisterenavond 23:00 geen reset meer gehad, terwijl daarvoor
elke minuut bijna reset.
Ik zit bij Solcon en die zijn er ook mee bezig.
Dus niet alleen Abel maar ook andere providers.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (huub huub Abel truuk) opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem. Zijn er meer mensen die deze firmware versie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Opa schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:42:

[verhaal]

Het probleem is structureel, maar Siemens ontkent het niet. Ze hebben zelfs een gebruiker van dit forum gevraagd of ze (Siemens, niet Abel) direct op zijn modem konden inloggen. Staat een paar pag eerder. Helaas is daar niets meer uitgekomen dus we zijn nog steeds nergens.

(verhaal)
Ik weet niet wie er op mijn modem heeft ingelogged, maar op 18 september zag ik iig. dat er firmware 2.1.34.7.7462 op stond, na een mailconversatie met abel en nadat men mij om mijn ww. gevraagd had (wat ik uiteraard aangepast heb) zodat men op mijn modem in kon loggen en er dingen aan kon doen.
Of het Siemens of Abel geweest is die ingelogged is geweest, weet ik niet, ik kreeg pas een week later van Abel een mail met de vraag of het nu wel goed werkte (doe dat direct even jongens... dat communiceert makkelijker). Tevens kon ik na de update niet meer via SSH inloggen.

Het modem is ever since niet meer spontaan gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

letatcest schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:03:
[...]

Of het Siemens of Abel geweest is die ingelogged is geweest, weet ik niet, ik kreeg pas een week later van Abel een mail met de vraag of het nu wel goed werkte (doe dat direct even jongens... dat communiceert makkelijker). Tevens kon ik na de update niet meer via SSH inloggen.

Het modem is ever since niet meer spontaan gereset.
Helaas hebben al die anderen die problemen hebben met het Siemens modem helemaal niets gehoord van Abel of Siemens. Je zou toch zeggen dat ze die firmware (evt met de wijzigingen die ze daarin moeten aanbrengen reeds voorgebakken) zouden kunnen pushen naar alle modems waarvan ze weten dat er problemen mee zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Mail 1 (verzonden: 10/9, reply: 11/9):
From ABEL support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Tue, 11 Sep 2007 08:59:50 +0200
Subject Re: Siemens SX761 reset steeds
Beste heer/mevrouw,

Zou u uw wachtwoord van uw modem kunnen mailen zodat we het uit kunnen
zoeken?

Met vriendelijke groet,

Abeltelecom
0900-2352235

----- Original Message -----
From: <info@xxxxxxxx.mijnabel.nl>
To: "Klantenservice Abel Telecom" <support@abeltelecom.nl>
Sent: Monday, September 10, 2007 10:20 PM
Subject: Siemens SX761 reset steeds

> Ls,
>
> Ik heb sinds een kleine 2 maanden een abonnement bij Abel Telecom met
> daarbij de Siemens SX761 (zonder WiFi).
>
> Toen ik dit pakket net binnen had, reboote het modem ongeveer om de 20
> minuten.
>
> Na een update van de firmware (in de correcte volgorde volgens de readme)
> werd het aantal keren rebooten op een dag een stuk minder, maar helaas is
> het nog steeds niet verholpen.
>
> Naast dat het heel vervelend is als je aan het bellen bent, dat de
> verbinding wegvalt, ben ik het probleem in het Abel-telecomtopic op
> Tweakers vaak tegen gekomen.
>
> Is er nu een mogelijke oplossing? (het zit aan de modemkant, maar kan niet
> gewoon een ander modem inpluggen ivm. bellen)
>
> Mvg, Letatcest
>
Mail 2 (een week later)
From Abel Support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Tue, 18 Sep 2007 12:10:46 +0200
Bericht

Kunt u het wachtwoord nogmaals mailen.

Met vriendelijke groet,

ABEL Telecom
0900-2352235
----- Original Message -----
From: <info@xxxxxxxxx.mijnabel.nl>
To: "ABEL support" <support@abeltelecom.nl>
Sent: Monday, September 17, 2007 3:37 PM
Subject: Siemens SX761 reset steeds

> Vorige week mijn wachtwoord gemaild, maar nog niks gehoord of gemerkt, net
> weer een fijne reset zo maar tussendoor tijdens het verwerken van een hoop
> files tussen twee computers op het lokale netwerk.. niet heel prettig.
>
> Ik zou graag op de hoogte gebracht worden of er al iets met mijn modem
> geprobeerd is of niet.
>
> Dank al vast,
>
> Letatcest
Mail 4 (na nogmaals mijn ww gemaild te hebben)
From Abel Support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Fri, 21 Sep 2007 09:31:10 +0200
Bericht

Beste heer,

Wij zien aan de log dat het modem vanaf de 18e stabieler draait als
voorheen. Log van het modem zelf geeft ook dat deze al drie dagen continu
aan het draaien is.
Wij gaan ervan uit dat het porbleem is verholpen.

Met vriendelijke groet,
En op 24 september een telefoontje met de vraag of alles nu goed werkte en of het modem niet meer resette...

Dus dat was mijn mailconversatie met abel (waarbij ik dus niet weet of het nou uiteindelijk door de TD van Abel is opgelost of door Siemens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even mijn ervaring met jullie delen. Ik heb met mijn eerste modem onzettend veel ellende gehad, lees spontane resets. Volgens mij is dat gekomen nadat ik een firmware upgrade heb gedaan. Toen was ik vaste bezoeker van deze tread. Avonden met handen in mijn haar. Uiteindelijke besloten modem om te laten ruilen waar Abel echt helemaal niet moeilijk over deed.

Nieuw modem ontvangen met Firmware 2.1.29.2.0 Aangesloten en besloten geen firmware upgrade te doen onder het mom van "if it aint broke don't fix it". Mijn internetverbinding was meteen goed en is sinds het aansluiten niet meer spontaan gereset. Telefoon werkte niet maar dat bleek een foute instelling bij Abel te zijn. Nadat dat hetstelt is heb ik zeker 2 weken onafgebroken mijn modem online gehad, met WIFI.

Nu sinds ik weet niet wanneer opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem met Bootcode version: Primary: 2.1.0.0.13 Secondary: 2.1.0.0.18. Verbinding is redelijk stabiel, maar je leest het al, redelijk. Inmiddels toch weer 2 keer een spontane reset meegemaakt. EN DAAR BAAL IK DUS VAN!!! Want met die oude firmware was alles helemaal okay.

Had Abel het bijna helemaal voor elkaar en een goede tevreden klant aan mij, doen ze dit weer....
Maargoed, het is redelijk stabiel dus ik kijk het nog even aan voordat ik alles in het werk ga stellen om mijn vorige situatie weer terug te krijgen/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb het met elke firmware gehad met elke modem met wifi aan en uit al sinds jan. Het is meer dan een firmware bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlindWillie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:10:
...
VOIP-wachtwoord: het is me gelukt dit, in ieder geval voor een deel, te achterhalen. Vanaf de CLI kun je nl. de huidige configuratie unencrypteduploaden (naar een webserver - moet wel PUT ondersteunen). Standaard wordt de configuratie nl. gecrypt (hoe en met welk wachtwoord: geen idee). En ja...in de configuratie staat bij de VOIP-instellingen de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Ritstele. Echter, als ik dat wachtwoord invul, zowel in een ander modem als in de SX762, wordt dit niet door Rits geaccepteerd. Ik vermoed daarom dat het niet het volledige wachtwoord is.
En nee, ik ga dit wachtwoord niet vertellen omdat ik vermoed dat het gebruiker gebonden is.

Binnenkort zal ik meer informatie posten over hoe dat werkt met het uploaden van je configuratie via de CLI.
...
Hallo,

Welke commando gebruik je voor het uploaden?
Ik heb gebruikt:
upload config <web-server adres> u=<username> p=<password> noencrypt
maar ik krijg de volgende fout melding:
File transfer completed:
Response: Error, Upload failure

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
't Is al weer een tijdje geleden dat ik daarmee heb gespeeld, maar het grootste knelpunt dat ik tegen kwam is dat je een webserver moet gebruiken die PUT ondersteunt. Zelf heb ik daarom de lekker kleine vqserver geinstalleerd.

En als ik me goed herinner is de syntax iets van:

upload config http://<web-server adres:<portnumber>/<filename> u=<username> p=<password> noencrypt

Vooral ook die <filename> niet vergeten - hij geeft blijkbaar niet zelf een naam mee. Of het portnumber verplicht is weet ik niet meer, kan zijn dat je die in geval van port 80 mag weglaten

Het is mij op die manier gelukt om het VOIP-wachtwoord te achterhalen. Echter, er komt blijkbaar meer bij kijken, want toen ik dat wachtwoord in mijn Speedtouch invoerde, deed VOIP het niet. Misschien moet aan het wachtwoord nog e.o.a. tekststring worden toegevoegd.

De configfile die je dan krijgt, bevat bovenin nog wel een soort van hash (signature), maar de rest is uitstekend leesbare XML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Het reset-"feest" is bij mij inmiddels ook weer begonnen. Dit is de 3e modem die ik van Abel heb gekregen. Aanvankelijk stond op het modem de bekende firmware 2.1.29. Gelukkig werd die al snel op afstand ge-upgrade naar 2.1.36 - gelukkig, omdat ik met die versie positieve ervaring heb. Een paar dagen resette het modem zich plotseling. Meteen even gekeken of er een andere firmware opstond. En ja wel: versie 2.1.34.10.500. Hmmm...een downgrade dus! Sinsdsien al een 2e reset gehad (althans voor zover bekend, maar het zou me niet verbazen als de modem in de tussentijd zich al vaker heeft gereset). Ik weet, het kan veel erger, maar met 2.1.36 had ik nog nooit een reset meegemaakt. Ter info: wifi staat bij mij uit.

Qua firmware-beheer lijkt het een zooitje bij Abel. Of...misschien wordt 2.1.34 nu hun nieuwe standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf dat ik Abel heb, eigenlijk weinig problemen gehad. Maar nu heb ik iets vreemds.
De laatste paar dagen klaagde mijn vrouw over de telefoon kwaliteit. Ook merkte ik dat de download snelheid niet is wat het geweest was. Ik zat rond de 8mbit en nu rond de 4mbit (gemeten via speedtest.bbnet.nl). Ook merkte ik dat een satelliet=ontvanger geen ip-adres kreeg via de router.
Een vast ip-nummer erin en ik had weer rss-feeds. Maar ik ontdekte vandaag, dat als ik de wifi uitzet, mijn snelheid weer 8mbit is. Trouwens, als wifi aanstond, kon ik eigenlijk niet mijn SSID vinden. Heeft iemand soortgelijke problemen?

Mijn modem is een siemens SX762 (annex B) met de volgende firmware:
Firmware 2.1.34.5.0
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Ik ben nu via gigaset.siemens.com de laatste firmware erop aan het zetten en hoop dat bovenstaande problemen opgelost zijn. Anders maandag even met Abel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
Ik heb nu de laatste bios van siemens erop gezet: 2.1.34.7.0
ook de secundary terug gezet naar 2.1.0.0.14
Hierna een fabrieksreset gedaan, stroom eraf/erop en alles dmv basic setup wizzard goed gezet.
Ik heb weer WIFI, DHCP en nog geen telefoon (moet autom. komen, geloof ik).
Leuke is, dat de secundary firmware weer op 2.1.0.0.18 staat?!
Snelheid, met wifi aan, is nu rond de 6mbit. Maar waarom ik nu op een 'bedraade' pc en wifi aan geen 8mbit haal is me een raadsel.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:58:
Vanaf dat ik Abel heb, eigenlijk weinig problemen gehad. Maar nu heb ik iets vreemds.
De laatste paar dagen klaagde mijn vrouw over de telefoon kwaliteit. Ook merkte ik dat de download snelheid niet is wat het geweest was. Ik zat rond de 8mbit en nu rond de 4mbit (gemeten via speedtest.bbnet.nl). Ook merkte ik dat een satelliet=ontvanger geen ip-adres kreeg via de router.
Een vast ip-nummer erin en ik had weer rss-feeds. Maar ik ontdekte vandaag, dat als ik de wifi uitzet, mijn snelheid weer 8mbit is. Trouwens, als wifi aanstond, kon ik eigenlijk niet mijn SSID vinden. Heeft iemand soortgelijke problemen?

Mijn modem is een siemens SX762 (annex B ) met de volgende firmware:
Firmware 2.1.34.5.0
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Ik ben nu via gigaset.siemens.com de laatste firmware erop aan het zetten en hoop dat bovenstaande problemen opgelost zijn. Anders maandag even met Abel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je je voip wachtooord zo uitlezen.....:

ga in je copperjet naar: http://172.19.3.1/configuration/voipvmiconfig.html

dan eve de source opvragen:

<INPUT class="pwinput" type="password" title="Password" size="9" name="EmWeb_ns:vim:6.ImVoipVmi.ImVoipEndpoints.item0:password" VALUE="HIERSTAATJEWACHTWOORD"><br/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Jij hebt het over de CopperJet, wij over de Gigaset. Maar zoals gezegd, ik heb het wachtwoord uitgelezen en vervolgens in mijn Speedtouch ingevoerd. Werkte niet: ik kreeg steeds een VOIP authorization error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let op pilmo-ritstele gebruikt ander poort nummer. (38383)

net sip wachtwoord uit de copperjet uitgelezen en in mijn Sipura pap2 gezet.
uurtje aan stoeien geweest.. maar werken.

proxy moet worden: sip.ritstele.com:38383

Arjen

Hook State: On Registration State: Online
Last Registration At: 11/26/2007 21:50:45 Next Registration In: 3568 s
Message Waiting: No Call Back Active: No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog de scherm afdrukjes.... alles up and running: abel voip op een linksys-sipura ata

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/9056/linksyspap2abeltelecomst0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/8346/linksyspap2abeltelecom2me4.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Klinkt veelbelovend!

Enige verschil dat ik zie dat jij bij "Display name" een andere waarde hebt gebruikt dan ik. In de configuratie van de SX762 staat daar bij mij hetzelfde als bij de User ID, oftewel mijn telefoonnr. Ik weet niet in hoeverre dat relevant is, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Display name field boeit niet..... heeft niks met deze configuratie te maken.
het veld is vrij in te vullen.

mijn voip wachtwoord was 3 letters en dan 4 cijfers.... (of waren het nu 4 letters, eve niet bij de hand hier liggen, zo weer eve opzoeken)

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42

con1

Energiefreak

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:02:
Ik heb (huub huub Abel truuk) opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem. Zijn er meer mensen die deze firmware versie hebben?
Afgelopen dinsdag ook gekregen, helpt niets.

Siemens schrijft dat er afgelopen week ook FW zou uitkomen voor Tiscali??

Provider afhankelijk??

Wie wil en kan mij vertellen hoe ik het systeemlogboek uit kan/moet lezen?

[ Voor 8% gewijzigd door con1 op 01-12-2007 23:20 ]

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Mijn ervaring tot dusver:

Per 1 november abel 8mbit incl telefonie (geen kpn meer) aangevraagd.
Datum van op levering 18 november, maar 3 weken te laat...
Modem op de datum van oplevering bezorgd, maar was niet thuis.
Volgende dag modem opgehaald, aangesloten en adsl signaal was er al dus dat werkte.
Voip settings kwamen er binnen een uur op.
Kan wel gebeld worden op mijn tijdelijke nummer, maar niet via mijn oude kpn nummer.
Ik kan ook nog niet zelf bellen via de voip lijn....

Van de 8mbit heb ik er nu 7 gekregen, alhoewel ik in het modem zag dat er voor voip 1mbit gereserveerd wordt. Volgens mij kan dit ook wel wat minder.
Iemand ervaringen mee.

Al met al gaat het redelijk tot nu toe, als voip werkt en ik me oude nummer van kpn weer heb, hoef ik nooit meer met de helpdesk te maken te hebben hoop ik.
Ze nemen gewoon niet op is mijn ervaring.

Mail versturen gaat ook perfect, maar niet dankzij Abel, ik heb de settings zelf overal vandaan moeten halen, de gegevens zijn me niet toegestuurd, analoog of digitaal.

Is het trouwens mogelijk om via DNS je mail te laten versturen?
Dus met "gekozendomein.mijnabel.nl"
Bij speedlinq kon dit wel, die lieten alles toe, maar bij Abel weet ik niet of het mogelijk is, tot dusver is me dat nog niet gelukt.

Abel heeft nog een hoop puntjes om aan te pakken, maar ik ben redelijk tevreden tot dus ver.

[ Voor 9% gewijzigd door apereet op 03-12-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42

con1

Energiefreak

Een bijzonder boeiend verhaal.

Ik had een frequent uitschakelend modem, iedere 5 minuten 30 seconden down.
Week na week na week. Ik weet dat veel mensen daar last van hebben.
En dat op een analoge lijn die ik NIET gebruik voor KPN telefonie.

Gisteren de KPN langsgeweest en vandaag een storing opgelost aan de infra.

En, je durft het niet te raden . . . . . . . . geen reset's meer, nu 6 uur achter elkaar
online. En anders 24/7 5 minuten 30 seconden down. (soms met een andere
frequentie)

Laat dit een wetenschap zijn voor vele gedupeerden.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Mensen,

ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben over Abel. Ik heb het totaal max abonnement besteld en deze is volgens afspraak op de gewenste datum geleverd.
Over de snelheid ben ik ook redelijk tevreden. De bandbreedte zit tussen de 10-13 mbit over het Tiscali netwerk. Het modem is op tijd geleverd en deze week komt het gratis DECT toestel binnen.
Over voip kan ik nog niets zeggen omdat de telefoon nog niet binnen is.

De siemens router is erg mooi maar doet hier ook moeilijk. Het is mij opgevallen dat de stabiliteit er niet meer is vanaf het moment dat de voip settings zijn ingeladen. Daarvoor (een paar dagen) heeft ie t zonder problemen gedaan. Nu geeft hij op willekeurige momenten een soft reset, ongeacht ik nu de firewall of wlan uit heb staan. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlindWillie dank je voor je hulp. Ik kon mijn wachtwoord achterhalen.
Helaas kan ik niet via een Linksys SPA-3102 registreren. Ik heb de plaatjes van ArjenE wel gezien maar het wil toch niet lukken.
Het is me wel gelukt met een Draytek 2200VG (zonder moeite)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitri,

vreemd dat het niet lukt met de spa.
hier werkende op een spa-2000 en op een spa-2002 gehad zonder problemen

Copperjet wachtwoorden uitlezen... klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel stom van mij. Ik had het verkeerd wachtwoord ingevoerd (ik heb met vergist met een 1 en een l).
Nu werkt het wel met de SPA-3102. (Bedankt ArjenE)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:09:
dimitri,

vreemd dat het niet lukt met de spa.
hier werkende op een spa-2000 en op een spa-2002 gehad zonder problemen

Copperjet wachtwoorden uitlezen... klik hier
en hoe doe je dat voor een sx762?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Dat heb ik hierboven uitgelegd. Vereiste is wel dat je toegang hebt tot de CLI via SSH. En jammer genoeg staat niet op elke SX762 de SSH-server aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Is het mogelijk om een speedtoucht 546 v6 te gebruiken bij abel pro (8/1 bbnet) abo?

De link naar de instelllingen (zie rutgerw in "Abel telecom Ervaring") werkt niet meer.

Tevens wil ik graag weten of de 8Mb/s down gehaald kan worden met het modem (mits de afstand naar de centrale niet te lang is, deze is 800m)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een "gewone" 546 en die werkt stukken beter dan die sx762. Alleen geen voip :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Hier nog steeds keiharde resets zodra ik ook maar even peins over het inschakelen van WiFi in de modem. :/
Versies:
Firmware 2.1.34.10.500
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Iemand nog tips over instellingen die ik kan proberen? (Ik heb niet geprobeerd of het wel werkt met WEP in plaats van WPA2 want dat is voor mij onacceptabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Opa schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:47:
Hier nog steeds keiharde resets zodra ik ook maar even peins over het inschakelen van WiFi in de modem. :/
Versies:
Firmware 2.1.34.10.500
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Iemand nog tips over instellingen die ik kan proberen? (Ik heb niet geprobeerd of het wel werkt met WEP in plaats van WPA2 want dat is voor mij onacceptabel)
Firmwareversie: 2.1.34.7.0
Versie opstartcode: Primair: 2.1.0.0.12 Secundair: 2.1.0.0.14
Wifi staat aan.
Eens in de zoveel dagen klikt het modem voor een reset. maar dat kan soms na 1 dag, maar ook
na 4 dagen.
2.1.34.10.500 is nog een beta firmware zag ik op solcon!

[ Voor 4% gewijzigd door REPLAY op 04-01-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm.. was van plan om ook abel aan te vragen, maar word nu toch wel beetje huiverig als ik dit topic snel doorblader...

Komen de reset problemen nog steeds zo vaak voor? Of is dat inmiddels verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

tjah het verhaal wordt wellicht nog erger als ik hier 2 andere routers heb liggen en geprobeert uiteraard. Router 1 deed niks das een isdn router dus dat niet heel gek. Router 2 is een speedtouch waar ik een paar jaar lang zonder problemen op het geinternet, alleen is dit geen wireless router. Maar gok eens... mijn internet valt nog vaker uit dan met de siemens wireless router. Heeft me pa dus waarschijnlijk gelijk dat het probleem aan de 20mbit verbinding lag. Hij heeft exact hetzelfde gehad op speedlink 20 mbit. En heeft nadat hij terug is gestapt naar 8 mbit veel minder resets.

gevolg: verhaal halen bij abel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Zygivt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:16:
Heeft me pa dus waarschijnlijk gelijk dat het probleem aan de 20mbit verbinding lag. Hij heeft exact hetzelfde gehad op speedlink 20 mbit. En heeft nadat hij terug is gestapt naar 8 mbit veel minder resets.
4/1 Mbit+telefonie met behoud KPN hier, geen resets zolang ik met mijn tengels van Wireless afblijf. Lijkt me ook stug dat het iets te maken heeft met de lijnsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 13:48
Sinds 11 november 2007 Abel en ik uiteraard ook reset problemen. Het blijkt echter te liggen aan met name torrent verkeer met veel connecties (honderden). Hier in huis werd er door twee PC's zwaar gedownload en een derde licht. Sinds kort wordt er vanaf 1 plek gedownload en aantal connectieproblemen lijkt drastisch verlaagd. Eerst was het om de paar uur of korter, nu al ruim een dag zonder problemen. Hiervoor had ik soortgelijke problemen met Casema.
Er is veel aan te merken op Abel, maar het connectieprobleem komt vooral door download-gedrag en relatief goedkope routers/modems. Het zou natuurlijk gewoon moeten werken, maar dan moet je professionele apparatuur gaan gebruiken. Zo niet, dan kan je bijvoorbeeld denken aan de aanschaf van een NAS die alle downloads centraliseert. Wij hebben nu 1 bittorrent client met 80 connecties en dat gaat prima. Soms duurt het wat langer voordat iets binnen is, big deal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm... ik denk dat ik t er maar gewoon op waag... ben nu effe snel de algemene voorwaarden aan t doornemen... staan er hierin nog dingen waar ik zeker rekening mee zou moeten houden?

purper, heb je geen andere router liggen? zo ja, heb je nog uitgeprobeerd of t wat uitmaakt als je die gebruikt om je internet verbinding te routen over je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
Een mogelijk belangrijk punt is email en newsserver: je krijgt een email adres eindigend op @<achternaam>.mijnabel.nl, waarbij je <achternaam> zelf mag vervangen door iets anders unieks. Alles wat naar @[....] wordt gestuurd komt naar je toe.

News server: geen.

Ik heb bij Abel geen andere router geprobeerd, omdat ik ook telefonie heb. Wel bij Casema en die hadden allemaal hetzelfde probleem: wegvallend internet tot resetten router (geplaatst achter Casema modem). Het voordeel bij Casema is dat telefonie (via Casema) wel gewoon blijft doorwerken. Bij het Siemens apparaat valt dat ook tijdelijk (dat wel) weg. Het blijft goedkoop spul. Het probleem bij Abel is het aan de praat krijgen van telefonie op een andere router als je dat bij hen hebt genomen. Er is hiervoor wel het een en ander over geschreven, maar ik heb daar nog geen aandacht aan gegeven. Ik heb wel met de gedachte gespeeld om de Siemens router via ethernet achter een andere router te hangen, puur voor de telefonie. Ik weet alleen niet welke router er nou echt bestand is tegen vollopende connectie-tabellen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 10:34
Bakove schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:43:
Hmm... ik denk dat ik t er maar gewoon op waag... ben nu effe snel de algemene voorwaarden aan t doornemen... staan er hierin nog dingen waar ik zeker rekening mee zou moeten houden?

purper, heb je geen andere router liggen? zo ja, heb je nog uitgeprobeerd of t wat uitmaakt als je die gebruikt om je internet verbinding te routen over je netwerk?
Ik zou eerst iets verder kijken dan m'n neus lang is gezien het aantal klachten. :(
Zie http://aniem.an.funpic.de/abel.htm voor een overzichtje van alle klachten/problemen.
Realiseer je wel dat het eenrichtingverkeer is en dat Abel op geen enkele brief/email/telefoontje reageert als er iets niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
hmmmm... aan de ene kant heb ik zoiets van jeetje wat een berg klachten... (ook al zijn veel van die berichten al maanden oud, blijft toch wel angstaanjagend om te lezen)

aan de andere kant denk ik weer van.. k heb nu orange (zonder bellen).. ik heb er helemaal geen problemen mee, maar als ik daar in t topic kijk zie ik ook een berg klachten van anderen... verder heb ik een oom die een paar straten verderop woont die ook abel heeft die heeft geen enkel probleem met zijn verbinding..

Ik wil nu overstappen op een abonnement waarmee ik ook gratis kan bellen.. (ik wil sowieso mn KPN lijn behouden als backup telefoonlijn) Ben dus nog steeds erg aan het twijfelen wat ik moet doen..

k heb abel maar effe vergeleken met wat alternatieven:

AbonnementAbonnementskosten per maand (met KPN)Abonnementskosten per maand (zonder KPN)Belkosten per gesprekEenmalige kostenKosten p/m telefonische helpdesk
Abel internet totaal max€19,95 (eerste jaar, daarna €24,95)€24,95 (eerste jaar, daarna €33,90)€0,00€9,95€0,50 :|
Orange internet + telefonie basis€19,95 (eerste jaar, daarna €24,95)€24,95 (eerste jaar, daarna €34,90)€0,04 + €0,025p/m (behalve in t weekend/ de nacht)€0,00€0,20
Orange internet + telefonie totaal€24,95 (eerste jaar, daarna €29,95)€29,95 (eerste jaar, daarna €39,90)€0,04€0,00€0,20
Alice-€29,90€0,00€9,95€0,25
Telfort Internet + vast bellen€29,90€29,90€0,00€14,95€0,30
Fiberworld ADSL 20Mb€19,85 (eerste jaar, daarna €24,80)€29,35 (eerste jaar, daarna €34,30)€0,045€0,00€0,70 :X
Compuserve ADSL Platina€14,95 (eerste jaar, daarna €29,95)€24,90 (eerste jaar, daarna €39,90)€0,00€9,95 (*)€0,25

(*) Op de website kan ik nergens iets terugvinden over verzendkosten. Alleen in het rekenvoorbeeld wordt dit wel genoemd.

Van fiberworld kan ik geen recente gebruikerservaringen vinden
:?

Ik ben van plan om mijn KPN abonnement te houden. Op zich leek abel mij wel interessant. Gisteren kwam ik toevallig de aanbieding van compuserve tegen.. ben die nu even aan het bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bakove schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:47:(ik wil sowieso mn KPN lijn behouden als backup telefoonlijn)
Je kan toch ook je mobiele telefoon als back-up lijn gebruiken?
of bedoel je er wat anders ermee :? (bv alarmcentrale aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Voor mij is de bereikbaarheid op me vaste lijn belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hoi,

diverse aanbieders schermen met snelheden tot 20 Mbps (waar natuurlijk navenant voor
betaald moet worden).

Momenteel biedt mijn BBeyond ADSL verbinding een snelheid van 1133 - 1600 Kpbs (down) volgens Speedtest.
Ik zit zo ongeveer op de maximale afstand van de wijkcentrale.

Kunnen Alice (schatting 6 - 10 Mbps), Abel, Orange etc die hogere snelheden waarmaken?
Ze gaan toch over dezelfde (lange) kabels? :?

Of kan k beter n 1 of 4 Mbps abonnement nemen?

thx,

han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
Ik weet niet precies wat je met 'maximaal' bedoelt, maar als dat over de 1500 meter gaat, dan kan je je geld beter niet aan een 20MB verbinding spenderen. Zo rond de 1 kilometer duikelt de ADSL2+ snelheid naar beneden en rond 1500 meter is het verschil met gewoon ADSL niet lonend meer. Zie grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik zit zo'n 2250 meter van de centrale.........
geen nut dus om ADSL2+ te nemen. :'(

thx!

han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sboons
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik heb nu een aantal maanden Abel met het SX 762 modem en 16 mbit (ivm lengte tot de centrale).

Één maal met Abel moeten bellen en toen kwam ik niet door het keuzemenu. Toen met de receptie gebeld en die verbond mij zonder zeuren door (dus dat was een goedkoop gesprek).

Ook de resetproblemen gehad met de SX 762. Hierover heb ik contact gehad met Siemens en die zette binnen 3 dagen versie 2.1.34.10.500_NO_APD erop.

Nu bijna geen resets meer (op dit moment 3 dagen online). Wel merk ik dat als ik een reset heb, dan de verbinding voor ongeveer 10 minuten echt weg is.

Ik heb bewust geen bellen van Abel genomen.
Op dit moment heb ik bel budget van KPN en een voipbuster account.
Via de SX762 kan je dan je telefoon, analoog en VOIP aansluiten. Zo komen inkomende gesprekken via mijn KPN lijn, en uitgaande gesprekken via VOIPbuster. Dit is een stuk goedkoper dan de telefonie van Abel, je hebt de kwaliteit van KPN voor inkomende gesprekken en je bent niet afhankelijk van een modem (zou ook via bijvoorbeeld de Linksys SPA 3000 kunnen)

Ik ben echt wel tevreden over Abel internet. Waarom zou je telefonie nemen van Abel?!
Voor telefonie van Abel betaal je ruim 10 euro extra EN als je geen KPN meer neemt 10 euro voor lijnhuur.

Bel budget kost 10,50 per maand (dus 50 cent meer dan de lijnhuur). VOIPBUSTER kost 10 euro voor 3 maanden (120 freedays) en daarna kan je die 10 euro helemaal opbellen voordat je hoeft op te laden. Laten we zeggen dat je dus 4 maanden met 10 euro doet, kost het 2,50 per maand.

Deze oplossing bespaart je dus 7 euro per maand ten opzichte van Abel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel verhaal, maar het klopt...
Zo doen een aantal mensen het al een paar jaar... 8)
Zoek maar eens op dit forum of het C!T forum.
Tiscali/Telfort heeft nu een ADSL 20 MB / 29.95 euro abo waarin de lijnhuur in zou zitten...
Mag je weer opnieuw gaan rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik moet toch mijn gal gaan spuwen over Abel en sorry ik ga het hier doen als zijnde een waarschuwing voor de rest.
Zelf ben een aardige prijsbewuste provider hopper en heb nog nooit zo'n slechte service en klant onvriendelijke instelling meegemaakt.

Dit verhaal heeft betrekking op mijn buurvrouw, ik probeer haar de afgelopen maanden te helpen om in ieder geval weer internet te krijgen en weer te kunnen belen.

In November meld de buurvrouw mij dat internet niet meer werkt en dat de telefoon ook niet meer werkt, of ik even wil komen kijken. De modem bleek niet meer bereikbaar en dus belde we Abel, na 30 minuten in de wacht staan krijg je pas iemand aan de lijn die ons een nieuwe modem beloofde.

De nieuwe modem bleek een niet werkend model en na weer 30 minuten in de wacht te staan kregen we weer een nieuwe toegestuurd. Nu werkte internet wel maar de telefoon niet, dus weer 30 minuten inde wacht staan verklaarde ze dat ze het in orde zouden maken en dat we na een aantal uren konden bellen.

Goed een heel lang verhaal samen vatten:
  • We zijn gestopt met bellen naar de helpdesk aangezien 0,50 euro cent per minuut belachelijk is en de telefoon nota binnen no time 158,- bedroeg.
  • We hebben drie aangetekende brieven verzonden maar nog geen enkele vorm van reactie
  • Op mail contact word niet/meer gereageerd.
  • Je staat altijd minimaal 30 minuten in de wacht al vorens iemand de telefoon oppakt, dit is een mooie vorm van inkomsten.
  • In December kwam ene medewerker er achter dat het serienummer van de modem niet in hun systeem stond en binnen 3 minuten deed de telefoon het weer. Dat ze hier pas na maanden achter komen blijft tot op de dag van vandaag een raadsel.
  • Na een week telefoon viel internet weer uit, vanaf die tijd zijn we weer aan het proberen om Abel te pakken te krijgen maar dit lukt tot op de dag van vandaag niet.
  • Gisteren is als antwoord op onze laatste aangetekende brief de opzegging op de bus gegaan, ik ga er niet vanuit dat ze deze tijdig lezen aangezien onze eerste brief nog niet gelezen is. Ik hoop dus dat de Telco-Telco doorgaat voor mijn buurvrouw.
Nog korter samen gevat, een klote toko :) ga niet in zee met dit soort waardeloze bedrijven.

Ik ga deze posting nog updaten met de aangeboden brieven en de mail wisseling.
Op geen van de brieven hebben we een reactie ontvangen en de mail wisseling is helemaal lachen.
De helpdesk adviseerd je gewoon een nieuwe telefoon te kopen, als je er dan na een week achter komt dat ze daar een instelling vergeten zijn dan vergaat het lachen je wel nadat je al een week naar je niet werkende nieuwe Siemens telefoontje zit te staren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Ik ben echt wel tevreden over Abel internet. Waarom zou je telefonie nemen van Abel?!
Voor telefonie van Abel betaal je ruim 10 euro extra EN als je geen KPN meer neemt 10 euro voor lijnhuur.

Bel budget kost 10,50 per maand (dus 50 cent meer dan de lijnhuur). VOIPBUSTER kost 10 euro voor 3 maanden (120 freedays) en daarna kan je die 10 euro helemaal opbellen voordat je hoeft op te laden. Laten we zeggen dat je dus 4 maanden met 10 euro doet, kost het 2,50 per maand.

Deze oplossing bespaart je dus 7 euro per maand ten opzichte van Abel bellen.
Ik ben ook heel tevreden. Net als jij die nieuwe firmware en géén problemen meer. Hij is nu al een week online met Wifi aan. De lijn doet het prima. Ik ben het alleen niet eens met jouw voipbuster vergelijking. Ik bel wel met Abel vanwege de extra voordelen dat het met zich meebrengt. Ik betaal nu namelijk 25 euro per maand voor 20MB en dat is inclusief non-linesharingskosten. Hier kan ik onbeperkt en gratis voor bellen naar nationale nummers.

Jij hebt de 16MB verbinding begrijp ik? Volgens de site 15 euro per maand. Jij kunt daar dus 10,50 van de KPN bij optellen. Een totaal van 25,50. En dan komen hier al jou VOIP buster kosten nog overeen. Dat maakt 28 euro per maand in jouw voorbeeld. Als je veel belt kan het immers duurder worden.

Conclusie: je betaalt meer voor minder (ik heb immers een 20MB lijn) plus onzekerheid over je belkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Laatst online: 30-08 00:48
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over Abel, ook al heb ik 't nog niet zo lang. Helaas was de aansluitdatum niet gehaald, maar dat lag aan een erg krappe aanmelddatum aan onze kant.
Het modem werkt zonder problemen, en dat met alleen maar WiFi aan. Mijn setup is als volgt:
Internet --> SX762 --> Wireless --> Sitecom router --> meerdere pc's. Na wat puzzelen over hoe de twee routers te verbinden werkt het allemaal zonder problemen.

Ik heb wel twee maal gebeld over de verwachte leverdatum, maar wel via het 'normale' telefoonnummer, dus niet het 0900 nummer. Dat scheelt stukken in de telefoonkosten!

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Thekk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:58:
Ik heb wel twee maal gebeld over de verwachte leverdatum, maar wel via het 'normale' telefoonnummer, dus niet het 0900 nummer. Dat scheelt stukken in de telefoonkosten!
Ja dat "normale" nummer hebben we ook geprobeerd en dat werkte in het begin wel. Even bellen met mijn voipbuster account bespaarde een hoop centen uit. Helaas bleef het niet bij een enkele keer en in january met een licht geergerde toon bellen resulteerde in een "Sorry ik kan u niet meer doorverbinden".
Ik heb vandaag maar even de stoute schoenen aangetrokken en drie maal gebelt met het "normale" nummer.
De situatie als volgt:
1 Bellen als aankomende klant, ik werd direct doorverbonden en had binnen 10 seconden een verkoper aan de lijn na doorverbonden te worden door de telefooniste.
2 Bellen als nieuwe klant met een vraag over een oplevering, binnen een minuut helpdesk.
3 Bellen als bestaande klant met nog steeds geen internet, een wachttijd die ik niet afgewacht heb.

Nummer 3 veraste me enigzins aangezien we zoals al eerder vernoemd te horen hebben gekregen dat het niet meer mogelijk is om doorverbonden te worden.

Ik heb er mijn vraag tekens bij en mag hopen dat de overstap naar een andere provider iets minder moeilijk verloopt als kunnen bellen en of internetten via Abel. Mijn buurvrouw is het echt wel zat.

Even ter vergelijking, ik heb de volgende providers al versleten: Chello, Xs4all, SpeedXs, Hetnet en nu Orange. Tot nu toe slaat Abel echt een mijlpaal als het gaat om niks doen voor een bestaande klant waar het geld wel van binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Hier een deel uit de mailwisselingen, vergeet niet dat na al deze ellende bleek dat het serienummer gewoon niet in hun systeem stond waardoor bellen onmogelijk was:
Verzonden: Monday, November 26, 2007 2:23 PM
Opmerking: Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een aantal keren contact gehad met uw helpdesk. Maar tot op heden
is
er nog niks verandert.
We hebben vanaf 4 november geen telefooncontact.We hebben een nieuwe modem
gekregen en het nummer van ons moest nog aan de modem worden gekoppelt. Er
is een ticket aan gemaakt dat het zosnel mogelijk moest gebeuren, want
mobiel bellen naar jullie toe is een flinke donatie in het potje.(Vandaar
nu ook deze weg). Ik wil wel eens weten wat er nu is gebeurt. We hebben
wel
een kiestoon, maar als ik naar iemand bel hoor ik na het bellen de
ingesprekstoon. In de modem zelf staat dat we nog niet geregistreerd
staan.
Iedereen zou het regelen, maar niemand doet wat.
B.Z

Antwoord: maandag 26 november 2007 16:42
Geachte heer Z,
Wij hebben uw telefonieinstellingen opnieuw ingeladen in uw modem en zien
dat uw telefonie verbinding nu weer goed aktief is. Hopende u zo voldoende
te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
X
ABEL Telecom
0900-2352235

Antwoord: Wednesday, November 28, 2007 7:56 PM
Beste X,
Helaas ik heb een kiestoon, maar elk niet bezet nummer klinkt als bezet.
Zie bijlage zoals de telefoon in de modem geregistreerd staat.
B Z.

Antwoord: maandag 3 december 2007 10:12
Geachte heer Z,
Wij hebben uw verbinding nagelopen en dit lijkt in orde. Hierbij doen wij u
advies om de verbinding te verbeteren. Mocht u nog een splitter hebben dan
kunt u die bij deze verwijderen en uw telefoon aansluiten op telefoon poort
1 van het modem, ook kunt u het modem aan/uit doen dit om een mogelijke
storing te verhelpen. Tevens raden wij u aan de bekabeling te controleren
van het isra punt naar het modem toe wat niet meer dan 1 meter mag zijn.
Met vriendelijke groet,
X
ABEL Telecom
0900-2352235

Hier ga ik me ook middels mail ermee bemoeien: maandag 3 december 2007 21:12
X,
Ik (Motormuisje) heb vandaag wederom de buurvrouw geholpen met een poging
telefonie werkende te krijgen. Helaas blijft de status van het voip protocol
op Unregistered staan.
Ik heb zoals je aangegeven hebt de splitter er helemaal tussenuit gehaald en
helaas geen verschil kunnen vaststellen.
Als ik de voip settings doorneem vind ik het zowiezo vreemd dat er geen
username en wachtwoord staat tussen deze settings. Ik neem aan dat jullie
hier een passende oplossing voor hebben maar het blijft voor mij een vreemd
iets :)
Indien mogelijk zouden we nu toch wel een oplossing willen voor het
probleem. Telefonie werkt nu al geruime tijd niet meer (vanaf 4 november)en
een overstap naar een ander zit al in de pen wegens het uitblijven van een
betere service.
Met vriendelijke groet,
Motormuisje (Namens B Z)

Antwoord: vrijdag 14 december 2007 10:52
Geachte heer Motormuisje en mevrouw Z,
Uw modem is een copperjet volgens onze informatie deze is wel aangemeld bij
de centrale
alleen heeft het modem een reset nodig (10 seconden van het stroom) Als de
telefoon op poort/lijn 1
van het modem is aangesloten moet telefonie werken lukt het nog niet
probeerd u dan een andere telefoon toestel
Graag horen we van u of het probleem zo verholpen is.
Met vriendelijke groet,
Steffen
support@abeltelecom.nl
Postadres:
Postbus 647
8440 AP Heerenveen
telefoon 09002352235

Note: Eerste keer dat ze de buurvrouw als mevrouw aanspreken duidt op lezen van email.

Antwoord: maandag 17 december 2007 19:57
D
X en Y,
Met alle respect maar alle door jullie geboden oplossing leiden tot niets.
Tot mijn grote frustratie heb ik tegen beter weten een nieuwe telefoon gekocht en ook deze vertoont dezelfde kuren. Nadat de helpdesk van Siemens aangaf dat de telefoon echt niet defect kon zijn leg ik het probleem nogmaals bij jullie neer.
Helaas, helaas niets werkt en de frustratie neemt nu wel erg toe.... kunnen jullie eindelijk iets ondernemen of gaan we over tot beëindigen van de samenwerking ??
Sinds 4 november, geen telefonie, een telefoonrekening van €150,- voor het bellen naar jullie helpdesk, een maand proberen het probleem te verhelpen via mail en een nieuwe telefoon die het ook niet doet... #%^@*#%&*@
Met vriendelijke groet,
B Z

Laatste mail, hierna hebben we niets meer vernomen, 13-1-2008
X en Y,
Inmiddels hebben we na het correcte ingrijpen van X een week kunnen bellen en nu kunnen we inmiddels alweer een weekend niets.
Geen internet en geen telefonie meer, het komt echt me neus uit.
Wat we al gedaan hebben om jullie voor te zijn:
Modem stekker eruit en een minuutje wachten.
Kabels nagekeken en netwerkkabel vervangen.
Telefoon hebben we niet gecontroleerd want ons idee is geen internet, sowieso geen telefoon.
Voor het gemak bellen we maandag in de loop van de dag weer maar ik hoop dat jullie voor de tijd er nog iets kunnen doen zonder dat ik hoef te bellen.
Met vriendelijke groet,
B Z

Intussen zijn er ook aangetekende brieven heen verzonden die ook tot niet leiden.
Let goed op de datum die tussen de antwoorden zitten, ze stellen een antwoord steeds verder uit tot ze gewoon niet meer antwoorden.
Onze laatste mail is een week nadat X er plots achter kwam dat ze het serienummer "vergeten"waren. Na deze actie hadden we binnen 2 minuten telefonie en na een weekend geen van beide meer.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel de koppeling met het achterliggende systeem is foetsie. Bij mijn aansluiting (IPB van KPN) los je dat soort problemen op door het modem een harde reset te geven zodat hij zich opnieuw aanmeldt bij het systeem. Uit deze thread heb ik het vermoeden dat Abel van eenzelfde (als het al niet hetzelfde) systeem gebruikt maakt en is het zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:58:
Oftewel de koppeling met het achterliggende systeem is foetsie. Bij mijn aansluiting (IPB van KPN) los je dat soort problemen op door het modem een harde reset te geven zodat hij zich opnieuw aanmeldt bij het systeem. Uit deze thread heb ik het vermoeden dat Abel van eenzelfde (als het al niet hetzelfde) systeem gebruikt maakt en is het zeker het proberen waard.
Internet werkt nu helemaal niet meer, modem resetten en dergelijke acties hebben we al ondernomen met geen enkel resultaat.
Inmiddels hebben de buurtjes internet via mijn lijntje tot Telfort opgeleverd word. Met dit laatste voorzie ik de problemen al aangezien de brief van 4 december nog niets een behandeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door motormuisje op 23-01-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hier ook no resets voor 24 dagen na het utizetten van de wifi.

|:(
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste