Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 54.770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

heeft iemand voor mij de settings voor adsl voor een speedtouch 546. mijn netwerk type is oranje, wat dat ook mag zijn. (ik heb e.a gevonden in csteelooper in "Abel telecom Ervaring")

Ik krijg wel verbinding maar kan niets bereiken qua web sites. zelfs kan ik niet pingen. de 4 lampjes op het modem branden wel, als ik hem in bridged zet

ik heb een 546 (v1, firmware 5,2,7,19,0), onder advanced, easy setup, kies bridged, vpi/vci 0.35, auto configured aangevinkt, dhcp server aan.

via de cli interface (telnet naar het ip van het modem, bij mij 10.0.0.138) zie ik onder bridge staan dat de encaps op lcc/snap staat.

Ik heb ook even een ander modem geprobeerd, een 546v6 echte die krijg ik niet in bridged, hij staat via de wizard op pppoa

[ Voor 49% gewijzigd door jeanj op 02-02-2008 10:45 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
da's wel érg vreemd... Ik heb zelf exact dezelfe modem als reservemodem in gebruik en het werkt eigenlijk perfect. Zoals al gezegd geen telefonie, maar aangezien het toch reserve is, is dat niet erg. Krijgt je modem wel een IP-adres toegekend? De DHCP-server(s) van Abel is/zijn wel erg vervelend af en toe. Maar voorzover ik weet wordt er niet met MAC Access Lists of Address Reservation gewerkt, dus in principe moet je gewon een adres krijgen. Encapsulation moet op LLC staan, Bridged of routing maakt niet zo veel uit (is eigen voorkeur) en ik geloof dat de verbindingsmodus PPPoA ook goed is. Maar dat laatste weet ik niet aangezien de Siemens er met geen woord over rept. Als ik straks thuis ben (ben nu bij m'n zus) zal ik even mijn eigen instellingen posten; die werken voor iedereen die netwerktype Oranje heeft. Oranje is een kleurcode, die door Abel wordt gebruikt om te bepaen via welk onderliggend netwerk de verbinding loopt. Oranje is BBned en Groen schijnt KPN te zijn; Blauw Tiscali/BabyXSL. Het enige is dat de knuiters bij de klantenservice nog steds ontkennen (althans via de site) dat ze met enig andere leverancier dan BBNed werken. Maarja, de site is sinds de oprichting van de kiet nog nooit bijgewerkt, dus dat zegt niet veel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Inmiddels via de email contact gehad met abel (reactie binnen 2 uur) en ze zeiden dat de oplevering nog niet was afgerond.

Op mijn vraag wanneer het opgeleverd zou worden kreeg (binnen een half uur) als antwoord maandag ("De lijn heeft status 6.2") . Maar het werkt nu al...

Ik post nog even de instellingen die ze me hebben toegestuurd, deze komen overeen met wat ik hier en op andere plekken vond
Internet Provider: Anders
Protocol: Bridging (MER)
IP-Adrestype: Automatisch Verkrijgen
MTU: 1492
Lijnmodus: Automatisch
Encapsulation: LLC
QoS Class: UBR
VPI/VCI: 0/35
PPPoE doorvoer: UIT
UPnP: AAN

Ook in uw speedtouch zijn deze instellingen van toepassing,
echter bied Abel Telecom geen ondersteuning op niet door
Abel geleverde modems.
Ik heb het nu werkend op mijn 546v1, zolas in mijn vorige post staat, nu nog uit vinden of/hoe ik hem werkend krijg met de 546v6 op PPPoA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:57

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dan denk je dat het werkt, maar dan wordt er pas maandag een switch ergens omgezet.. dat had ik ook en dacht ook: jubel! het werkt!, nog even wachten dus...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
@letacest: Ik neem aan dat Jeanj het verschil tussen pseudo-werkend en werkend al heeft meegenomen in zijn conclusie... Overigens werkte de lijn bij mij ook 5 dagen voordat-ie officieel zou gaan werken. En ik had meteen internet; dus er hoefde geen switches meer om ofzo...

@jeanj: mooi dat 't werkt -- denk dat dit je ook wel gaat lukken met de 546v6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 11:34

con1

Energiefreak

@motormuisje

*snip*

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2011 12:54 . Reden: Niet nodig mensen persoonlijk aan te vallen ]

Ik ben niet gek, ik ben anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251430

Hallo,

Op 30-01 heb ik via de website van Abel een abonnement ( telefonie+ ADSL ) aangevraagd.
Helaas was ik zo stom om niet eers te googlen wat er allemaal over Abel te vinden was.
No toch te hebben gegoogled, heb ik een dag later ( 30-01 ) zowel via hun website als per mail doorgegeven dat ik van het abonnement af zag.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag ( 05-02 ) een email dat er € 79,95 van mijn rekening zou worden geincasseerd voor de moden en aansluitkosten.
Uiteraard heb ik dit gelijk proberen te storneren. Dit is momenteel in behandeling.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en / of zijn er mensen die me kunnen adviseren wat te doen.

Bedankt.

Mvrgr
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 13:39
Zomaar een berichtje. Ik heb inmiddels een aardige verzameling firmware versies verzameld. De NO_APD versie blijkt tot nu toe het meest stabiel. Wil je zelf een beetje spelen met de versies, ik beschik over secondary 2.1.0.0.14 en 2.1.0.0.18 en runtime 2.1.29.2.0, 2.1.34.5.0, 2.1.34.7.0, 2,1,34.8.0, 2.1.34.10.500.0 en 2.1.34.10.500_NO_APD. Allemaal Annex-A. In zip samen 40MB. Laat maar weten als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 251430 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:37:
Hallo,

Op 30-01 heb ik via de website van Abel een abonnement ( telefonie+ ADSL ) aangevraagd.
Helaas was ik zo stom om niet eers te googlen wat er allemaal over Abel te vinden was.
No toch te hebben gegoogled, heb ik een dag later ( 30-01 ) zowel via hun website als per mail doorgegeven dat ik van het abonnement af zag.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag ( 05-02 ) een email dat er € 79,95 van mijn rekening zou worden geincasseerd voor de moden en aansluitkosten.
Uiteraard heb ik dit gelijk proberen te storneren. Dit is momenteel in behandeling.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en / of zijn er mensen die me kunnen adviseren wat te doen.

Bedankt.

Mvrgr
Edwin
Een dag ná 30-1 lijkt me toch 31-1, maar goed, dat terzijde.......

Heb je een (soort van) bewijs dat je toch wilde afzien van je abonnement/aanmelding?
Want voor zover in het interpreteer geldt de 7 daagse wettelijk 'afkoelingsperiode' voor consumenten ook hiervoor. Het is ook gewoon een product/dienst dat online aangeboden wordt.
Maar ja je meot wel een soort van bewijs hebben dat je 'er van af ziet'.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105175

mijn ervaring met abel is niet echt slecht, maar echt profie is het niet.
het aansluiten het de overdracht van kpn naar abel liep niet echt vlot.
ik geloof direct dat het niet aan abel ligt de kpn zijn niks beter.

Maar zo veel klanten heeft abel niet lijkt me hoe moeilijk moet het zijn om een verbinding over het bbnet te gooien. ik had hier voor speedxs echt top nooit problemen echt nooit.

Maar waarom gebruikt een provider nu zo'n shit router siemens s*cks echt trage bakken.
stap van dit ding af en de 1/2 van je troubles zijn weg.

ik heb nog maar 2 problemen
Ik heb firmware NO_APD en deze laat niet meer zien wat de up en dl speed is.
overigens een tip ! zet je lijn op g992.5 dan weet je zeker dat je ADSL 2+ krijgt ipv max 8mb.
op auto wam nl de g.dmt langs das gewoon adsl max 8 mbit

En wie kan me vertellen hoe die echo van de lijn afkomt.

heb alles al gedaan maar probleem blijft.
nu heb ik 512
16ms 4/-10 staan.

grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook leuk om te doen.

http://www.ip-adress.com

My IP address: 207.46.232.182
IP country: Netherlands
IP Address state: Zuid-Holland
IP Address city: Nieuwkoop
IP latitude: 52.1500
IP longitude: 4.7833
Your ISP: Speedlinq netblocks
Organization: The Abel Telecom Network
Host: lol.dsl.mijnabel.nl
Speed: Cable/DSL
Browser: Internet Explorer 7.0
Operating System: WinVista

Waarom is dit speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 23:38
Ik kan iedereen die er over zit te denken om met Abel Telecom in zee te gaan vertellen om dit zo snel mogelijk te vergeten...

Ik heb een half jaar geleden Abel Telecom als stageplek gehad. Eerste indruk was goed. Totdat ik op de Helpdesk ingewerkt werd.
Ik kon wel beginnen met de mailtjes... Ik schrok me dood! Er stonden maar liefst 800+ onbeantwoorde mailtjes. Daar mocht ik wel even mee beginnen. Ik heb toen willekeurig een aantal doorgelezen en het was allemaal in de richting van: Ik stop ermee, Ik wil mijn abonnement stopzetten, Ik heb genoeg van jullie en wil mijn contract ontbinden...

Mensen zitten al maanden zonder telefoon/internet en er word gewoonweg niets aan gedaan. Maar het incasseren van geld gaat gewoon door...

Ik ben ook binnen 2 weken weer weg gegaan bij Abel Telecom, want dit is zeker geen plek waar je stage wilt lopen (laat staan: abonnee van zijn :))

Laat dit bericht niet overkomen om Abel Telecom onderuit te halen. Dit is puur en alleen om de mede-tweaker te beschermen tegen een grote fout die erg duur kan uitpakken...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149274

Heb ook sinds begin februari Abeltelecom (alleen ADSL), helaas. De verbinding werkt goed na wat aanvankelijk gekloot, had aanvankelijk een verkeerde instelling van hun gekregen VPI/VCI 0.35, moest 0.34 zijn (dat is hun blauwe netwerk, BabyXL volgens mij, zag ik bij het registreren van mijn MAC adres), hebben ze wel na een mailtje van mij later goed opgegeven. Netwerk blijkt Tiscali te zijn, instellingen van mijn SpeedTouch 716v5WL met configuratiewizard van speedtouch.nl/drivers.html gewijzigd, niet bridged gebruiken maar router met RFCxxxx (nummer even kwijt). Werkt nu als een tierelier, ben benieuwd of dat zo blijft. Drie pc's eraan hangen, een onder WindowsXP, een onder Linux/Ubuntu en een onder Mac OS

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 149274 op 10-02-2008 16:40 . Reden: Situatie is veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149274

Anoniem: 105175 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:44:
ook leuk om te doen.

http://www.ip-adress.com

My IP address: 207.46.232.182
IP country: Netherlands
IP Address state: Zuid-Holland
IP Address city: Nieuwkoop
IP latitude: 52.1500
IP longitude: 4.7833
Your ISP: Speedlinq netblocks
Organization: The Abel Telecom Network
Host: lol.dsl.mijnabel.nl
Speed: Cable/DSL
Browser: Internet Explorer 7.0
Operating System: WinVista

Waarom is dit speedlinq.
Geen idee, ook ik kom in Nieuwkoop uit, alleen met mijn IPadres en de host is iets anders (of staat dat lol ergens voor zie ik wel vaker :*) Bij 1 PC aangesloten op m'n SpeedTouch 716v5 WL gaat het goed (zo'n 7.5MB download van de beloofde 8) maar als ik meer PC's aansluit gaat de boel vaak down, dus ook niet tevreden (ik zit in A'dam)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

Opa

Nu Multifocaal!

Hier eindelijk weer Wireless! Woohooo!!!!! _/-\o_ 8) *O* d:)b 7(8)7

Met een Netgear WGR614 Wireless Router als Access Point :X

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Na vele brieven, vele mailtjes en het inhouden van betalingen hebben we zowaar antwoord gekregen:
Geachte heer/mevrouw Z,
Wij zien dat u twee maanden verrekend krijgt vanwege verbindings problemen.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
x
Abel Telecom
Afdeling support
0900-2352235
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: B z [mailto:]
Verzonden: dinsdag 12 februari 2008 22:05
Aan: Abel - Support
Onderwerp: Website reactieformulier van B z
--------------------------------------------------------------------------
Contact
--------------------------------------------------------------------------
Geslacht: V
Voorletters: B
Voornaam: B
Tussenvoegsel:
Achternaam:
Straat: De g
Huisnummer:
Toevoeging:
Postcode:
Plaats: Doetinchem
Telefoonnummer: ?
Emailadres:
Opmerking: Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik julie vragen of er al enig respons is op onze aangetekende
brieven.
Met daarbij de mededeling dat 21 februari onze overeenkomst met jullie
verloopt.
B

2 maanden van de 4 gezeik en geen reactie phuh wat aan waardeloze toko.
Ja maar anderen hebben we nooit aan de lijn gehad, laat staan dat ze de mogelijkheid hebben om te mailen, alleen die twee andere crackrokers. Alles loopt uit op niets.
Saeverix schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:59:
Ik kan iedereen die er over zit te denken om met Abel Telecom in zee te gaan vertellen om dit zo snel mogelijk te vergeten...

Ik heb een half jaar geleden Abel Telecom als stageplek gehad. Eerste indruk was goed. Totdat ik op de Helpdesk ingewerkt werd.
Ik kon wel beginnen met de mailtjes... Ik schrok me dood! Er stonden maar liefst 800+ onbeantwoorde mailtjes. Daar mocht ik wel even mee beginnen. Ik heb toen willekeurig een aantal doorgelezen en het was allemaal in de richting van: Ik stop ermee, Ik wil mijn abonnement stopzetten, Ik heb genoeg van jullie en wil mijn contract ontbinden...

Mensen zitten al maanden zonder telefoon/internet en er word gewoonweg niets aan gedaan. Maar het incasseren van geld gaat gewoon door...

Ik ben ook binnen 2 weken weer weg gegaan bij Abel Telecom, want dit is zeker geen plek waar je stage wilt lopen (laat staan: abonnee van zijn :))

Laat dit bericht niet overkomen om Abel Telecom onderuit te halen. Dit is puur en alleen om de mede-tweaker te beschermen tegen een grote fout die erg duur kan uitpakken...
Eindelijk een goed advies van de kant van Abel, helaas ben je er niet meer werkzaam want ik ben ervan overtuigt dat jij beter bent als alles wat er zit.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Iemand nog contact kunnen krijgen bij onze Abel-vrienden? Gisteravond ging de verbinding raar doen en nu doet ie niks meer (gelukkig ben ik de 'systeembeheerder' van de buurvrouw...)
Iets ivm. dat faillissement van DIS hosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

Ik heb voor een vriendin van mijn moeder ook een ADSL + bellen abonnement afgesloten bij ABEL telecom. Het betreft hier het internet totaal comfort abonnement. Sinds de aanmelding op 01-12-2007 alleen maar proberen gehad. Hieronder probeer ik kort weer te geven wat mijn bevindingen tot nu toe zijn:

Op 01-12-2007 heb ik mevrouw aangemeld bij ABEL telecom. 3 weken later keurig een doosje ontvangen met het modem, that's all. Geen aansluitkabeltjes e.d., alleen het modem. Modem aangesloten en ingesteld alszijnde netwerk "oranje". zo gezegd zo gedaan, alleen werkt het niet. Helpdesk gebeld en samen met de vriendelijke medewerker alles gecheckt, deze kwam tot de conclusie dat wellicht het modem defect zou zijn. De medewerker stuurt een nieuw modem op. Ondertussen krijgt mevrouw allemaal rare facturen; Monteur à €85,- , VOIP-monteur à 65 euro enz..Achteraan gebeld en deze zouden allemaal ongedaan gemaakt worden en bij de eerstvolgende rekeningen gecrediteerd worden. Ok.. afwachten maar.. Na ongeveer 3 weken eindelijk het nieuwe modem ontvangen. Deze heb ik aangesloten en je verwacht het al: geen werkende verbinding. Weer naar de helpdesk gebeld en de man stuurde een monteur. De monteur is geweest, niet in mijn bijzijn, en is weggegaan zonder een werkende verbinding er op na te laten (wat ik niet wist). 2 dagen later ontvangen we een nieuw modem...heel raar, was niet ter sprake geweest. Ik deze aangesloten en je verwacht het al... geen werkende verbinding.... OK! ik weer met de helpdesk bellen (vandaag, 11-03-2008), na een half uur in de wacht krijg ik een wat minder vriendelijke meneer aan de telefoon die gewoon hélemaal niet naar mij luisterde. De door mij gestelde vragen werden beantwoord met "Ja, ik ben er nog" of zels helemaal NIET. Toen ik vroeg hoe we zo snel mogelijk een werkende verbinding konden krijgen reageerde de man: "Meneer het is 17.30, mijn dienst zit erop, ik wens u een fijne avond." Waarop ik daarna natuurlijk weer de zelfde vraag stelde; de man vertelde me dingen die hij me kort daarvoor ook al verteld had en waarmee we geen succes geboekt hadden. Klokslag 17.30 gooide deze meneer de haak erop. Direct daarna weer gebeld, maar EEN UUR in de wacht gestaan endus uiteindelijk gestopt.

Het totaal aan onjuiste facturen bedraagt ongeveer 300 euro, als we hier de kosten van de wachttijd bij optellen komen we misschien wel aan de 400.

De ooit zo veelbelovende company is uitgelopen tot een verschrikking...

Dus bij deze.. jullie zijn gewaarschuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

6 dagen geleden problemen met de verbinding.
Abel gebeld, 35 minuten in de wacht gestaan a (€ 17,50)
en daarna in 10 minuten het probleem uitgelegd ( € 5,00).
Het probleem is inmiddels opgelost.

Een probleem BIJ Abel kost dus € 22,50.

En uh . . . ik had x aan de telefoon.

x, een goeie jongen maar had een vak moeten leren.
Je hebt er echt niets aan.

HG CC

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit nu bij een kabelmaatschappij maar zit te twijfelen tussen Abel of Telfort mocht ik willen overstappen.

Mijn keuze is nu wel wat duidelijker. Abel wordt het dus nooit :D

Wat een horrorverhalen lees ik hier zeg.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sc0rPi0N schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:22:
Ik zit nu bij een kabelmaatschappij maar zit te twijfelen tussen Abel of Telfort mocht ik willen overstappen.
..................
zat dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126285

Het verhaal wordt nóg leuker. We hebben een brief ontvangen met de vraag of we z.s.m. de klantenservice willen bellen 8)7 . Als ze daar niet opnemen / haak erop gooien wordt het knap lastig |:( <<ZUCHT>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Sc0rPi0N schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:22:

Mijn keuze is nu wel wat duidelijker. Abel wordt het dus nooit :D

Wat een horrorverhalen lees ik hier zeg.
Tiscali was vrij goed, nu aan Telfort te bewijzen of het minstens zo goed wordt....
Forget about A.....
Helaas zijn er velen die niet even dit soort zaken checken en zich blind staren op de lage prijs voor 20 MB ,voor 5 euro meer heb je Telftort...en minder problemen te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb begin december bij Abel een 8MB ADSL internet verbinding aangevraagd, ik zou mijn oude router (speedtouch 510i) kunnen gebruiken. 27 December werd mijn oude ADSL verbinding afgesloten (XS4ALL), en zou volgens de jongens van abel de nieuwe internet verbinding moeten werken. Ze waren echter vergeten om de instellingen op te sturen.
Na meerdere keren contact te hebben gehad met de helpdesk (Meestal pas na een half uur of langer in de wacht te zitten) heb ik verschillende instellingen door gekregen, de ene keer moest ik VPI/VCI op 0.35 instellen en de andere keer op 0.34.
Ook heb ik regelmatig geen antwoord gekregen op mailtjes, de klantenservice van abel laat veel te wensen over.
Ik heb het geheel niet aan de praat gekregen, en heb op dus 3 januari bij abel een ISDN router besteld, deze zou binnen een week nadat de borg betaald was binnen zijn.

Op 4 Januari is de borg van mijn rekening afgeschreven.
Op 18 Januari kreeg ik bericht van abel dat de borg binnen was.
Op 20 Februari komt de router eindelijk binnen.
Ik maak de doos open, en kom er achter dat ze een analoge router op gestuurd hebben, nadat ik nadrukkelijk, meerdere malen heb door gegeven dat het toch echt een ISDN router moet zijn.
Ik heb de router dus terug gestuurd, en weer weken geen bericht van Abel. Toen heb ik maar een mailtje gestuurd met de vraag hoe lang het nog ging duren.
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van abel, waar in stond dat er wel een ISDN router geleverd was, en dat de router die ik ~3 weken geleden terug gestuurd heb niet retour gezonden was. Ik heb ze dus een mailtje terug gestuurd met een screenshot van de track&trace van TNT, en een foto van het bonnetje van het postkantoor, als bewijs dat de router toch echt opgestuurd is. Ik wacht met spanning af hoe (of?) abel hier op zal reageren.

Ik ben er nu achter dat VPI/VCI 0.34 moet zijn, (netwerktype Blauw )
Het enige probleem is dat ik dit op de speedtouch 510i geen 0.34 kan instellen. In een drop-down menutje in de "easy setup" staan wel andere nummers, maar geen 0.34
Ik zag echter in dit topic dat anderen wel in staat zijn geweest om Abel internet aan de praat te krijgen op deze router.
Mijn vraag is dus: Hoe stel je de router in op 0.34? (Of hadden de mensen die dit werkend gekregen hebben een ander netwerktype?)

Enige hulp hiermee zou ik erg op prijs stellen, want na ruim 3 maanden wil ik toch wel internet.

En voor de mensen die het nog niet door hadden: GEEN ABEL NEMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 12-05 19:25

mvz

muziek verslaafde

hoe weet je zo zeker dat het een analoog router was ipv isdn dan ?
mischien had je gewoon een instelling fout }:O

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellhound
mvz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:19:
hoe weet je zo zeker dat het een analoog router was ipv isdn dan ?
mischien had je gewoon een instelling fout }:O
Stond op de doos + op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Nu kan ik wel uit gaan leggen wat er allemaal mis is bij Abel maar handiger is het om mijn laatste mailtje maar even hier neer te zetten.

Daar komtie.

Beste lezer,

Ik heb 2 weken geleden een storing doorgegeven.
Daarbij stond ik 35 minuten in de wacht en duurde het gesprek 10 minuten.

1,5 dag later was het probleem opgelost. Kosten 45 minuten a ??0,50 plus mobiele gesprekskosten, een slordige ?? 25,00.

Vervolgens gaf ik aan dat ik nog een modem had staan welke in de basis bedoeld was om om te ruilen. Toen bleek na nieuwe firmware welke Abel had geinstalleerd het probleem indertijd was opgelost hoefde dat modem niet meer te worden ingezet.

Ik meldde aan X tijdens de melding van mijn storing dat hier nog een modem stond kreeg ik prompt een brief met dreiging en dat ik verzendkosten zou moeten betalen. (modem inmiddels opgestuurd)
Vervolgens heb ik meerdere maelen gevraagd om de snelheid weer met stapjes te verhogen (nu de probleemn met de verbinding stabiel blijven en blijkbaar de firmware ook stabiel is (eindelijk)) wat nooit gehonoreerd is.(nu 1MB)
Terwijl wij wel de hoofdprijs betalen voor 8MB.

Daarnaast staat de firmware blijkbaar nog steeds in de kinderschoenen omdat er nog steeds geen zicht is (in het modem) wat nu de ingetrainde snelheid is en bij inkomende gesprekken een aantal "voorloopgetallen" verschijnen voor het eigenlijke telefoonnummer. (Siemens heeft inmiddels
erkend dat dit een probleem is wat opgelost gaat worden), ook een misser. (er zijn meerde zaken in het modem wat niet wordt aangegeven, een modem met zeer veel hiaten.

Vervolgens kunnen wij nog steeds niet het vervolg van uw aangemaakte tickets volgen op de Abelsite.

Kortom, er schort zo hier en daar een hoop.

Hoe gaat Abel hiermee om?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Eh ik denk dat je over een week of drie antwoord krijgt. X zal hier toch wel een paar weekenden over moeten slapen :) :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt om van ISP te wisselen in de hoop meer snelheid voor minder geld te krijgen (heb nu Tele2 met de instapper van 2Mbit, stabiele verbinding). En toen zag ik Abel en meteen dacht ik....éérst eens even op Gathering Tweakers kijken, de rest hoef ik jullie niet meer uit te leggen. Ook hier geldt dus weer het oude en vertrouwde gezegde 'goedkoop is duurkoop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Megalodon_67 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 02:25:
Ik sta op het punt om van ISP te wisselen in de hoop meer snelheid voor minder geld te krijgen (heb nu Tele2 met de instapper van 2Mbit, stabiele verbinding). En toen zag ik Abel en meteen dacht ik....éérst eens even op Gathering Tweakers kijken, de rest hoef ik jullie niet meer uit te leggen. Ook hier geldt dus weer het oude en vertrouwde gezegde 'goedkoop is duurkoop'.
Er zijn natuurlijk genoeg tevreden Abel gebruikers! Als alle abel abo's hier in dit topic actief waren geweest en dit zou het resultaat geweest zijn, zou abel al lang niet meer bestaan!
Ik denk dat er meer positieve dan negatieve ervaringen zullen zijn, zelfs hier onder GoT gebruikers......

Er wordt hier maar een fractie van de ervaringen gepost natuurlijk en dan iha ook alleen maar de negatieve. Sowieso zul je op Internet qua reacties iha slechts negatieve vinden.
Maar het is aan jou natuurlijk..........

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 21-03-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Eindelijk waar meer tijd om mijn tijdelijke config aan te passen en heb nu mijn speedtouch 546 modem goed werkend. hiervoor heb ik gewoon de speedtouch configuratie tool gebruikt

De PPPoA gekozen, echter die werkte niet, daarna de rfc1483 en dat werkte al een zonnetje. Het enige wat je dan nog moet weten is welke netwerk je zit. Ik zat op oranje = bbned (de rest staat wel in dit topic). nog wat kliken en wachten en klaar......

Wat ik me nu afvraag of PPPoA wel werkt op abel, en wat beter is rfc1483 of PPPoA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

kaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:57:
[...]

Er zijn natuurlijk genoeg tevreden Abel gebruikers! Als alle abel abo's hier in dit topic actief waren geweest en dit zou het resultaat geweest zijn, zou abel al lang niet meer bestaan!
Ik denk dat er meer positieve dan negatieve ervaringen zullen zijn, zelfs hier onder GoT gebruikers......

Er wordt hier maar een fractie van de ervaringen gepost natuurlijk en dan iha ook alleen maar de negatieve. Sowieso zul je op Internet qua reacties iha slechts negatieve vinden.
Maar het is aan jou natuurlijk..........
In dit kader wil ik ook de andere kant laten zien. In de basis ben ik een realist totdat de situatie escaleert. Dit is vaak bij Abel gebeurd. Maar nu dan toch nog iets positiefs. Naar aanleiding van mijn mailtje (enkele postings terug hier het antwoord. Maar dan ook één dag later, op zich al bijzonder.
Wellicht heeft Abel zijn leven anders ingericht. Als dit zo voorzet dan ben ik weer een tevreden klant. Hier het antwoord.

Geachte heer van . . . . . ,

Ik heb vandaag getracht u te bellen over wat er op het moment gaande is, echter kreeg ik helaas geen gehoor ( 10:00 uur vanochtend )

Betreft u klacht met betrekking tot de prijs welke u op het moment betaald ( PRO pakket ) , dit hebben wij voor u doorgezet naar de afdeling

Welke dit voor u zal wijzigen zodat u voortaan de prijs voor het instap pakket gefactureerd krijgt.

Helaas is er na overleg met onze netwerkleverancier gebleken dat, indien wij u snelheid hoger instellen dan nu, de lijn vrijwel zeker weer instabiel wordt.

Helaas is dit een limitatie, welke het gevolg is van een slechte of te lange fysieke koperlijn vanaf de centrale naar uw pand. Derhalve zal dit bij andere providers niet anders zijn.

Dit heeft dan weer tot gevolg dat u met een gebrekkig, wegvallend signaal zal komen te zitten.

Ook wordt er op het moment hard gewerkt aan een opvolgende firmware versie, waarin de fouten waarschijnlijk zijn verholpen.

Wij vertrouwen erop u te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nu ben ik in de basis niet blij met dit antwoord maar kan er wel vrede mee hebben.
Verassend was in ieder geval de snelle en (voor mij) best wel serieuze reactie.

Dus hier (eindelijk) iets positiefs van Abel van mijn kant. Wellicht is de bezetting en zittende kennis gewijzigd, dat zou zeer positef te noemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256368

@ Ellhound

Als je een Speedtouch op een BBned of BabyXL verbinding werkend wil krijgen, ben je in de meeste gevallen aangewezen op de configuratiewizards van Speedtouch.
De webinterface config wil meestal alleen PPPoA of PPPoE voor je instellen.

Voor alle types kan je op speedtouch.nl kijken onder software/drivers voor de configwizard.
De volgende instellingen kun je volgen:

Netwerktype 'Blauw':

Netwerktype: RFC1483
Provider: Tiscali/BabyXL
VPI/VCI: 0/34
Als laatste krijg je een keuze wat het modem moet doen, pak dan router met langebruikers.
Niet brigded, krijgt je pc direct je WAN-IP

Netwerktype 'Oranje'

Provider: BBned
Als laatste krijg je een keuze wat het modem moet doen, pak dan router met langebruikers.

Voor Ellhound:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

@ jeanj

De protocollen die je opnoemt worden door verschillende providers gebruikt.
Via een KPN/Bitstream verbinding wordt PPPoA/E gebruikt.
Dit maakt gebruik van een authenticatie door middel van gebruikersnaam/wachtwoord welke in het modem ingesteldt wordt. Op basis hiervan krijg je een IP adres wat gekoppeld is aan deze gebruikersnaam.

RFC1483 is iets moeilijker uit te leggen. Grootste verschil is dat dit een 'Bridged connection' is.
Uitgebreide info kan je hier vinden: http://www.cisco.com/warp/public/794/rfc_brdg_arch.html

Of even googlen natuurlijk ;)

Abel (en zo'n beetje elke BBned/BabyXL-Wholesale ISP) werkt met RFC1483.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 256368 op 22-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellhound
Anoniem: 256368 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:09:
@ Ellhound

Als je een Speedtouch op een BBned of BabyXL verbinding werkend wil krijgen, ben je in de meeste gevallen aangewezen op de configuratiewizards van Speedtouch.
De webinterface config wil meestal alleen PPPoA of PPPoE voor je instellen.

Voor alle types kan je op speedtouch.nl kijken onder software/drivers voor de configwizard.
De volgende instellingen kun je volgen:

Netwerktype 'Blauw':

Provider: Tiscali/BabyXL
VPI/VCI: 0/34

Netwerktype 'Oranje'

Provider: BBned

Voor Ellhound:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
Ik heb die wizard al geprobeerd, maar ik kan geen 0.34 instellen bij VPI/VCI dus dat helpt niet.

Update: Ik heb vandaag eindelijk de goede router van Abel gekregen en het internet werkt nu, na 3 maanden zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

het is apart 0 en 34 of 35 niet 0.34 of 0.35.....
het zijn 2 instellingen
VPI
VCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

Ik heb sinds januari gelukkig GEEN Abel meer. MAar wat iknog wel heb zijn 2 modems (Siemen en Coperjet)
Heb al meerdere keren via mail gevraagd HOE ik deze kan retouneren zodat ik mn borg weer terug krijg.Je raad het al GEEN ANTWOORD.
Toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat ik maar op de site moest kijken :X

Heb ze maar nogmaals een mail gestuurt dat ik niet van plan ben om € 6.20 te betalen om een modem te retouneren en dat ze maar iets moesten verzinnen hoe dit geregeld moet worden.
Ben benieuwd of het ze lukt om in 2008 nog te antwoorden |:(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
seninha schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:45:
.............
Toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat ik maar op de site moest kijken :X

Heb ze maar nogmaals een mail gestuurt dat ik niet van plan ben om € 6.20 te betalen om een modem te retouneren en dat ze maar iets moesten verzinnen hoe dit geregeld moet worden.
Ben benieuwd of het ze lukt om in 2008 nog te antwoorden |:(
Welicht heb je hier wat aan:
Abel Telecom Antwoordnummer 647 8447 CK Heerenveen
Abel Telecom bv Antwoordnummer 1048 8440 VB Heerenveen
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Laatst online: 03-05 17:47
Het formaat van het wachtwoord:

4 cijfers en 4 letters? of 4 letters en vier cijfers?
Kan iemand een en ander bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

Rincewind

Take me in your arms tonight

Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?

Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?

[ Voor 36% gewijzigd door Rincewind op 10-04-2008 10:11 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43:
Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?

Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
Ligt het wel aan het modem. Ik heb indertijd een ander eenvoudig modem gekocht waarbij later bleek dezelfde problemen te hebben. Het lag op een gegeven moment alleen nog maar aan de KPN-lijn.
Zie dan ook bijgaande link, ik hoop niet dat het te lang is. Overigens heeft de KPN een schadevergoeding gegeven waarbij wij het daarna hebben gelaten. . . .

http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256368

Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43
Internet is geen probleem, telefonie wel. Ze geven namelijk het wachtwoord van de VoIP account niet uit, daarom moet je gebruik maken van het door hen aangeboden Siemens SX762 modem om gebruik te maken van telefonie. Daar worden de gegevens automatisch in geladen.
Het oranje Copperjet 1616-2P modem is BBned branded. Hier zit een logootje op gedrukt: Powered by BBned. Dit modem is op het uiterlijk na exact hetzelfde als de blauwe. >:)

Edit: Om VoIP automatisch ingeladen te krijgen heb je op de 1616 firmwareversie 0610SR1 nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 256368 op 12-04-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohan
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wij hebben Abel hier in een studentenhuis (volgens mij een 8mbit lijntje over een voormalig, maar technisch dus nog immer, ISDN lijn).

Het aansluiten heeft even wat moeite gekost, maar het signaal stond er eigenlijk gewoon netjes op en het werkt nu al een aantal dagen stabiel.

Het siemens modem functioneert ook prima tot nu toe, enkel het WiFi gedeelte moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138095

Ik ben na een jaar eindelijk van Abel af. Het was een ruk-modem (Copperjet) dat er om de haverklap uitvloog bij meerdere connecties. Uiteindelijk een keurige bevestigingsbrief gehad van einde abonnement. Zelfs de overstap naar de nieuwe provider verliep redelijk (2 dagen zonder internet gezeten).
De oude apparatuur geretourneerd. Na 3 weken nog niets gehoord, noch geld ontvangen. Opnieuw gemaild en gebeld. Via de mail uiteindelijk bevestiging van ontvangst gekregen en belofte dat eea spoedig zou worden verwerkt. Ik bekijk mijn rekeningafschriften om de terugstorting te vinden. Zie ik dat Abel ondertussen (ondanks al einde abo) nog 2x abonnementsgeld heeft afgeschreven! :( Dus ik proberen het geld te storneren via de bank. Is eenmaal gelukt (de ander was te lang geleden). Krijg ik de dag erop meteen een mail van de financiële admin van Abel, of ik wel zsm het geld wil overmaken! En dan hebben ze wel haast! |:(
Opnieuw gebeld (na 5 min niemand aan de lijn en ik weiger om te betalen voor hun fouten), dus opnieuw gemaild en brief gestuurd. Blijkt dat het support-adres niet meer te werken. Dus ik via de site formulier invullen, krijg ik een mail dat het adres waar die info heen gestuurd wordt niet bestaat en dat de info dus niet wordt verwerkt!

Dacht ik van Abel af te zijn, blijkt het toch nog wel even te gaan duren denk ik... Al met al: ik wou dat ik er nimmer een abo had afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 138095 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:21:
Ik ben na een jaar eindelijk van Abel af. Het was een ruk-modem (Copperjet) dat er om de haverklap uitvloog bij meerdere connecties. Uiteindelijk een keurige bevestigingsbrief gehad van einde abonnement. Zelfs de overstap naar de nieuwe provider verliep redelijk (2 dagen zonder internet gezeten).
De oude apparatuur geretourneerd. Na 3 weken nog niets gehoord, noch geld ontvangen. Opnieuw gemaild en gebeld. Via de mail uiteindelijk bevestiging van ontvangst gekregen en belofte dat eea spoedig zou worden verwerkt. Ik bekijk mijn rekeningafschriften om de terugstorting te vinden. Zie ik dat Abel ondertussen (ondanks al einde abo) nog 2x abonnementsgeld heeft afgeschreven! :( Dus ik proberen het geld te storneren via de bank. Is eenmaal gelukt (de ander was te lang geleden). Krijg ik de dag erop meteen een mail van de financiële admin van Abel, of ik wel zsm het geld wil overmaken! En dan hebben ze wel haast! |:(
Opnieuw gebeld (na 5 min niemand aan de lijn en ik weiger om te betalen voor hun fouten), dus opnieuw gemaild en brief gestuurd. Blijkt dat het support-adres niet meer te werken. Dus ik via de site formulier invullen, krijg ik een mail dat het adres waar die info heen gestuurd wordt niet bestaat en dat de info dus niet wordt verwerkt!

Dacht ik van Abel af te zijn, blijkt het toch nog wel even te gaan duren denk ik... Al met al: ik wou dat ik er nimmer een abo had afgesloten...
Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.
Vervolgens zou ik er geen stuiver meer aan besteden, dus ook niet de betaalde helpdesk bellen. Hooguit nog een briefje sturen met daarin een kopie van hun bevestigingsbrief.

Mocht er een incassobureau opgezet worden laat je hun die bevestigingsbrief zien. Zij (Abel) hebben gen poot om op te staan.......(tenzij je hun ondanks opzegging nog abo verschuldigd bent natuurlijk, bijv. omdat je nog niet mocht opzeggen oid....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138095

kaajee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:35:
[...]

Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.
Vervolgens zou ik er geen stuiver meer aan besteden, dus ook niet de betaalde helpdesk bellen. Hooguit nog een briefje sturen met daarin een kopie van hun bevestigingsbrief.

Mocht er een incassobureau opgezet worden laat je hun die bevestigingsbrief zien. Zij (Abel) hebben gen poot om op te staan.......(tenzij je hun ondanks opzegging nog abo verschuldigd bent natuurlijk, bijv. omdat je nog niet mocht opzeggen oid....)
Klopt ook. Juridisch is er niets aan de hand. Is wel weer extra gezeik met de toch al fijne helpdesk... En de bank kan enkel enkele onterechte incasso's terugdraaien, niet een incassomachtiging intrekken (had ik al geprobeerd)...

Update: Net een brief gehad van Abel. Dat het abonnement is afgesloten, dat de apparatuur retour is ontvangen en wordt verrekend met de afsluitkosten à 30 euro. Maar ik heb nog geen geld retour gezien van de onterechte incasso... Opnieuw een brief de deur uit dus... Zucht. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267351

Het is al even stil op dit topic, is er niet veel meer te mopperen?
Ikzelf ben nu twee weken geleden overgestapt op Abel. Mijn complimenten voor Abel.
- ADSL was precies op tijd geleverd
- telefonie werkte een dag later
- nummerportering heeft wel 10 werkdagen geduurd, maar hier kan Abel niet veel aan doen, dat is nog een gebrek in het proces tussen providers.
- Ik heb een paar vragen gesteld via het online ticket systeem van Abel, en kreeg meestal binnen een uur al een reactie (en meestal was er dan al remote actie ondernomen en het probleem opgelost).

Het bijgeleverde Siemens Sx762 modem is een mooi apparaat dat het prima doet.

Natuurlijk zijn er altijd wat verbeteringen mogelijk, maar prijs/kwaliteit is bij Abel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 20:28
Ik ben over een maand eindelijk af van Abel _/-\o_

En ga naar telfort.

Daar heb ik een 20mbit abo genomen voor 20 euro en betaal nu bij Abel 27 euro voor 4mbit(dit is incl de lijn kosten van KPN).
Internet is verder prima daar niet van, maar de service is gewoon super en super slecht.

Kan niet wachten tot dat ik bij Abel weg ben en bij Telfort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Abel heeft toch ook gewoon 20mbit voor 19,95 op de site staan? ik zou zeggen verleng lekker je abbo.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Hier en op Google kom ik alleen maar negatieve dingen over Abel tegen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Lisadr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:19:
Hier en op Google kom ik alleen maar negatieve dingen over Abel tegen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?
Ik hou het hier een beetje in de gaten sinds ik er abonnee ben. maar ik heb absoluut geen problemen gehad. Mijn moeder ook niet toen zij twee jaar terug naar Abel is gegaan. Vanwege het mooie aanbod heb ik het toen ook gewaagd. De aanbiedingen zijn inmiddels hoger maar ik internet nu nog voor 25 euro per maand op 20 mbit, incl lijnkosten en onbeperkt bellen naar vaste lijnen! Ook met het siemens telefoontje wat ik er gratis bij kreeg ben ik erg blij.

Misschien is de service slecht, maar ik heb daar weinig mee te maken gehad. ADSL is een vrij makkelijk product en zolang er met de oplevering geen problemen worden gemaakt dan kun je eigenlijk de rest van de tijd zorgeloos internetten. Bovendien valt het met de klachten wel mee heb ik het idee als ik zo zie hoeveel er is gepost in deze draad dit jaar. Niet veel.

[ Voor 4% gewijzigd door tBoz op 16-08-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
mvz schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:03:
Abel heeft toch ook gewoon 20mbit voor 19,95 op de site staan? ik zou zeggen verleng lekker je abbo.
:)
Dat is dus 9.50 Euro duurder dan telfort bij Abel moet je wel betalen voor kaal koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abel doe het niet ben nu bijna 1 jaar bij abel en heb nog nooit 1 week lekker zonder troubles kunnen bellen. Siemens router is gewoon ruk. net als de abel service nee we zijn er mee bezig. NOT.

Doe het niet !! echt als je niet veel belt of je wilt niet gebeld dan is abel de juiste keus.
de lijn ligt er zo vaak uit en de onzin die de helpdesk uitkraamt is dat je kabel te lang is nee 1 m moet 50 cm zijn en 50 cm nee 1 m testen heb je een filter er tussen ja dan kan niet wat zit er geen filter tussen je nee die moet er wel tussen. ik had speedxs en in jaren nooit maar dan ook nooit downtime echt top. router van abel er op geprikt en niks anders dan shit.

tis goedkoop maar je hebt ook niks.
Ik denk dat ik maar eens moet kijken naar alice ook daar lees ik veel slechts over telfort idem.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Na een half jaar dacht ik, ik zal aan Abel eens vragen of er nieuwe firmware uit is met als reden dat ik nog steeds een aantal zaken niet uit kan lezen in mijn SX762 en dat ik voorloopcijfers heb in de telefoonnumers die mij bellen.

Ik was inmiddels redelijk positief gestemd over Abel maar ze hebben toch weer kans gezien om dat helemaal teniet te doen. Ze zijn alleen nog maar te bereiken middels een ticket-aanvraag hetgeen mij niet lukte daar in niet werd toegelaten door "foute" inloggegevens. Nadat ik aangaf mijn password op te vragen kenden ze mijn e-mail adres niet. En een reply op eerdere mail werd afgedaan met "dit emailadres wordt niet meer gebruikt".

Vervolgens een nieuwe aanmelding gedaan, het is echt te gek voor woorden, en na 4 dagen nul-komma-nul gehoord.

Echt een ongelofelijk slechte club en ik vertik het om te bellen a € 0,50 per minuut, het blijft dus modderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Kort mijn ervaring met Abel. Ik ben nu anderhalf jaar lid van de club en heb pas 1x een echt probleem gehad. (telefonie lag er een dag uit, kon wel internetten) Abel hierover gemaild en vrijwel direct antwoord. Wel heb ik, zoals de meesten hier, WiFI problemen. Als ik die aanzet dan reset het modem om de xx aantal minuten. Het probleem ligt dus niet bij Abel, maar bij het Siemens modem. Ik heb Siemens hierover gemaild en ze hebben mij een voorstel gedaan om het modem om te ruilen, aangezien er met de laatste firmware, 2.1.34.10.500, geen WiFi problemen zouden zijn. Ik ben nu in afwachting van het nieuwe modem. Als iedereen nu eens Siemens mailt met de problemen, dan worden de klachten wellicht serieus genomen.

Mijn broer gebruikt het nu trouwens ook naar volle tevredenheid. We wonen in zuid-Limburg.

[ Voor 21% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-08-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

2.1.34.10.500 is zeker niet de laatste FW. Maar voor mij gold omstreeks februari dat deze FW wel een aantal problemen oploste, ook het WIFI verhaal.

Met deze FW heb ik wel het probleem een aantal parameters niet uit te kunnen lezen waaronder de down- en uploadsnelheid, ruis enzovoort.

Siemens een week geleden gevraagd of er nu eindelijk nieuwe FW uit is en inderdaad. Welke hebben ze niet gezegd, ik moest maar naar Abel toe, daar zit ik nu weer een week op te wachten (althans hun antwoord).

Bij Solcon is deze FW te downen

Solcon

[ Voor 9% gewijzigd door con1 op 25-08-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272398

Volgens mij lijkt het er op dat het op korte termijn gedaan is met Abel Telecom.
Ik baseer dit vermoeden op deze ervaringen:
Een paar weken geleden heb ik mij nog niets vermoedend aangmeld voor een Abel Totaal abonnement (Internet + bellen). Pas daarna ontdekte ik o.a op dit forum dat Abel als relatief kleine provider verreweg de meeste klachten van alle breedbandaanbieders in Nederland voor zijn rekening nam. Had ik me vooraf maar beter moeten oriënteren! 8)7
Inmiddels heb ik alle bevestigingen omtrent opleveringsdatum, emailadres etc. ontvangen.
Vorige week ontdekte ik dat op de website van Internetten.nl Abel niet meer voorkwam in de diverse overzichten van breedbandaanbieders. Telefonische navraag bij Internetten.nl leverde als reactie op dat, op verzoek van Abel Telecom zelf, zij waren verwijderd uit de overzichten van beschikbare providers.
Gisteren ontving van Abel een e-mail met de mededeling dat mijn ADSL-aanvraag was geannuleerd!!
Als reden werd opgegeven dat gebleken was dat de wijkcentrale vol zat en dat mij geen adsl geleverd zou kunnen worden!! De inmiddels geïncasseerde bedragen (borg modem en inschrijfkosten) zouden worden terubetaald.
Navraag bij KPN leverde een verbaasde recatie op. De wijkcentrale zat helemaal niet vol. En als je bij andere providers met mijn adres een postcodecheck uitvoert krijg je de melding dat ADSL gewoon beschikbaar is.
Ik heb toen op de website van Abel met tientallen postcodes door heel Nederland een check gedaan en bij allemaal verscheen de melding "helaas kunnen wij op dit moment geen ADSL leveren op de opgegeven locatie".
Kortom; Abel levert momenteel in heel Nederland geen ADSL meer.
Zekerheid weten doe ik het natuurlijk niet maar ik heb zo'n vermoeden dat bij Abel de stekker er uit wordt getrokken.
En nu maar hopen dat ik mijn geld inderdaad nog terugkrijg. Ik steek maar een kaarsje aan denk ik. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 272398 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:19:
Zekerheid weten doe ik het natuurlijk niet maar ik heb zo'n vermoeden dat bij Abel de stekker er uit wordt getrokken.
En nu maar hopen dat ik mijn geld inderdaad nog terugkrijg. Ik steek maar een kaarsje aan denk ik. O-)
Het enige alternatief is dat met ze met een ingrijpende reorganisatie bezig zouden zijn waardoor ze tijdelijk geen nieuwe klanten aannemen. Maar dat lijkt me sterk.

Ik vind het niet erg. Het is niet echt briljant allemaal bij Abel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Tip voor 2me2: als ze het geld dmv automagische incasso hebben geïncasseerd dat kan je dit bij je bank laten storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Toch nog een positief bericht over Abel.

Vandaag een flinke (positieve) mailwisseling gehad met Abel, ze hebben nieuwe FW op mijn
modem gezet en het ziet er naar uit dat alles nu goed functioneert.

Dus Abel is nog niet helemaal dood blijkbaar.

Eindelijk een adequate reactie en hulp van Abel.
Dit was weer één van de Internet kanjers bij Abel.

Als het beroerd gaat met mijn ervaring met Abel zal ik dat niemand onthouden.
Als er goede berichten zijn wil ik dat zeker ook niet voor me houden.

HG CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

con1 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:40:
2.1.34.10.500 is zeker niet de laatste FW. Maar voor mij gold omstreeks februari dat deze FW wel een aantal problemen oploste, ook het WIFI verhaal.

[..]

Bij Solcon is deze FW te downen

Solcon
Bij die Solcon link vind ik toch echt .10.500 als laatste firmware. Ik heb een half jaar geleden het gevecht opgegeven omdat ik voor 24 euro een fraaie Netgear WiFi router kon kopen die ik sindsdien als Access Point gebruik. De Siemens moet ik blijven gebruiken als router omdat ik ook telefonie heb.

Welke firmware heb je nu gekregen als ik vragen mag? Is die er door Abel naar gestuurd of heb je hem zelf geïnstalleerd? Zijn de WiFi problemen nu echt uit de wereld? Bij een van de laatste firmwares dacht ik ook dat het opgelost was, maar dit bleek alleen zo te zijn als ik GEEN encryptie of WEP gebruikte. Dat is voor mij onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Opa schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Welke firmware heb je nu gekregen als ik vragen mag? Is die er door Abel naar gestuurd of heb je hem zelf geïnstalleerd? Zijn de WiFi problemen nu echt uit de wereld? Bij een van de laatste firmwares dacht ik ook dat het opgelost was, maar dit bleek alleen zo te zijn als ik GEEN encryptie of WEP gebruikte. Dat is voor mij onaanvaardbaar.
Firmwareversie: 2.3.52.6.300 door Abel erop gezet.
Ik heb geen Wifi problemen meer, ook niet bij de vorige versie, wel moest ik de mac-herkenning uitzetten en kon WPA2 toepassen. Of nu de mac-herkenning toegepast kan worden weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-04 17:48
Internetverbinding ligt er nu al zo'n 5 uur uit.

Het adsl lampje brand wel maar de router blijft zeggen:
'Verbinding maken...'

De storingspagina van Abel Telecom is hartstikke leeg en ik betwijfel of deze eigenlijk ooit weleens gewijzigt wordt wanneer er een storing is.

De telefonische klantenservice is natuurlijk dicht en gaat pas maandag weer open, de email support vereist een aanmelding waarbij je, je klantnummer moet opgeven.
Echter, dit klantnummer wordt niet vermeld op facturen e.d. en kan je alleen maar vinden door, jawel, contact op te nemen met de telefonische klantenservice..... (Die trouwens €0,50 per minuut kost met een gemiddelde wachttijd van een uur)

Achja, hopelijk wordt die storing zsm opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

dit klantnummer staat wel op je facturen, en begint met ab. ;)

voortaan beter kijken :>

en als je 'm nu alsnog niet kan vinden. gebruik je bij aanmelding gewoon ab<6 cijfers, maakt niet uit>

dan klopt je klantnummer iig niet. maar kan je dus wel storingen melden.

[ Voor 49% gewijzigd door mvz op 07-09-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
mvz schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:29:
dit klantnummer staat wel op je facturen, en begint met ab. ;)

voortaan beter kijken :>
Wij krijgen de facturen per email en daar staat hij iig niet op:

Abel Telecom BV
Postbus 647
8440 AP Heerenveen

XXX
XXX
XXX

Datum : 23 juli 2008
Betreft : Incasso factuur XXXX XXXX XXXX XXXX.

Beste meneer XXX,

Het bedrag van onderstaand gespecificeerde factuur zal binnenkort van uw
rekening nummer XXXXXXXXX worden afgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Abel Telecom
Financiele administratie

FACTUUR
============================================================================

Factuurnummer : XXXX XXXX XXXX XXXX

Factuurdatum : 23-07-2008
Debiteurnummer : XXX

St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 21,95 01-08-2008 / 31-08-2008 ab275806 Abel ADSL Pro
1 1,25 01-08-2008 / 31-08-2008 ab275806 Virus filter
1 0,50 01-08-2008 / 31-08-2008 ab275806 Spam filter
------------------------------------------------------------------------ - -

EUR 23,70 Totaal faktuurbedrag inclusief 3,78 btw.

EUR 23,70 Totaal te voldoen

Abel Telecom BV

ABN-AMRO Bank : 50.18.29.539 Heerenveen
Kvk nummer : 04078540
BTW nummer : NL 8150.93.354.B01
Web : www.abeltelecom.nl

;)
en als je 'm nu alsnog niet kan vinden. gebruik je bij aanmelding gewoon ab<6 cijfers, maakt niet uit>

dan klopt je klantnummer iig niet. maar kan je dus wel storingen melden.
Oke dankje, ik zal het even proberen.

Ik merk net trouwens wel wat anders, normaal gesproken krijg ik elke maand per email een factuur opgestuurd tussen de 23-27e van een maand; tot nu toe is er dus van af mei-2007 tot jul-2008 een factuur (zoals hierboven) binnengekomen.
Ik heb echter niks ontvangen in de maand augustus-2008, misschien dat zij zomaar onze verbinding hebben gecancelled?

Dat lijkt mij echter nogal vreemd omdat ze er zelf klanten aan verliezen en normaal wordt de verbinding dan ook niet rond 8 uur 's avonds op een zaterdag eruit getrokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Jasperrr schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:38:
[...]
Ik merk net trouwens wel wat anders, normaal gesproken krijg ik elke maand per email een factuur opgestuurd tussen de 23-27e van een maand; tot nu toe is er dus van af mei-2007 tot jul-2008 een factuur (zoals hierboven) binnengekomen.
Ik heb echter niks ontvangen in de maand augustus-2008, misschien dat zij zomaar onze verbinding hebben gecancelled?

Dat lijkt mij echter nogal vreemd omdat ze er zelf klanten aan verliezen en normaal wordt de verbinding dan ook niet rond 8 uur 's avonds op een zaterdag eruit getrokken 8)7
Hier ook geen verbinding. De modem meldt: DHCPCD[707]:Timed out waiting for DHCP Offer.
Lijkt me toch een gevalletje storing.
sprak hij via de verbinding van de buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb ook geen verbinding. Factuur is uiteraard wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190680

Hier ligt de verbinding er ook uit, gistermiddag eerst de mail. later heel het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ik denk dat het gebeurd is... damn k*tzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
Oke dan ben ik 'gelukkig' niet de engiste.
Het is nu toch al zo'n 16 uur aan de gang en er lijkt niet echt veel vordering in te komen :(

Zoals verwacht staat er op de storingspagina helemaal niks
http://abeltelecom.nl/index.php?pageID=219

Hopelijk is het over een paar uur gefixt want ik moet nog nodig wat dingen doen en ik kan niet voortdurend van de buren blijven leechen.

Edit:
Telfort/Kpn/Speedlinq klanten hebbn ook last van een DHCP_OFFER error, misschien hebben de problemen iets met elkaar te maken? (abel heeft namelijk geen eigen netwerk)
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11

[ Voor 23% gewijzigd door Jasperrr op 07-09-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184357

Gister avond om 11 uur stopte bij mij ook de verbinding.
De adsl verbinding op zich doet het, er komt alleen geen ip verkeer meer overheen.
(traint in op 18034 down en 1206 up)

Sinds ik bij abel een abbonement heb is dit nu de 5e keer....
(met deze symptomen dan, ook al een keer gehad dat de kpn'er in de centrale mijn poort voor een nieuwe klant gebruikt had...)

Heb ook niet het idee dat abel zelf er veel aan kan doen.
Zij doen zaken met xb networks uit almere.
Daar huren zij zo'n beetje alles in.(netwerk, helpdesk, etc.)

Heeft iemand het adres van het abel ticket systeem voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
Anoniem: 184357 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:54:
Gister avond om 11 uur stopte bij mij ook de verbinding.
De adsl verbinding op zich doet het, er komt alleen geen ip verkeer meer overheen.
(traint in op 18034 down en 1206 up)

Sinds ik bij abel een abbonement heb is dit nu de 5e keer....
(met deze symptomen dan, ook al een keer gehad dat de kpn'er in de centrale mijn poort voor een nieuwe klant gebruikt had...)

Heb ook niet het idee dat abel zelf er veel aan kan doen.
Zij doen zaken met xb networks uit almere.
Daar huren zij zo'n beetje alles in.(netwerk, helpdesk, etc.)

Heeft iemand het adres van het abel ticket systeem voor mij?
Adres van de Support-Site is: http://support.abeltelecom.nl

Volgens mij doen ze hier (regio het gooi) zaken met BBeyond.

Ik heb voor de rest nog nooit zulke grote downtimes gehad, ik heb echter wel met regelmaat (meestal 1 keer per dag rond 21:00-23:00) een korte downtime van 5-10 minuten.

Statisch IP adres en Gateway invullen in de router werkt dusver dat hij welk kan verbinden, maar dan krijg ik weer NTP errors waardoor ik nog steeds niet het net op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

In Rotterdam sinds gisteren ook down.

* Cai verbind via een umts-kaartje

Gebeld met het technisch contact persoon dat in de WHOIS van Abeltelecom.nl staat. De storing is op dit moment landelijk bij BBeyond. Hoe irritant ik het ook vind dat ik niet (normaal) kan internetten en bellen, lijkt het erop dat Abel hier weinig invloed op heeft.

Heb echter dit forum ook niet gevolgd, maar moet toch kwijt dat ik maar 1 negatieve ervaring heb sinds 2 jaar gebruik van Abel. Dat is de lange aansluittijd, dat duurde 6 weken. Voor de rest weinig storingen, heb de oranje copperjet 1616-p modem, met daarachter een oude E-TECH wlan router.

De WLAN Router is ingesteld als DHCP en het loopt als een trein. 1x per 3 maanden een harde reset van de modem (heb mijn vriendin geleerd dat als het internet het niet doet, dat stekker uit, stekker in vaak helpt).

Neemt echter niet weg dat het natuurlijk belachelijk is dat je niet eens fatsoenlijk je storing kan melden, niet via 0900-nummer of internet. (Een internetprovider waarbij je storingen per internet kan melden.....zin 2x lezen). Als je dan via een ander netwerk internet hebt, is het mij niet gelukt om een ticket aan te maken. Als het uiteindelijk toch lukt om een ticket aan te maken heb ik niet het vertrouwen gekregen dat hier voor maandagochtend naar gekeken wordt.

Succes allen met de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abel huurt zijn services in bij xb networks en die huren dan weer verbindingen in bij bbeyond(bbned), babyxl en kpn).
Bij problemen maakt de helpdesk (onderdeel van xb networks ingehuurd door abel) een ticket aan voor de uiteindelijke provider.(de helpdesk valt vaak uit zijn "rol" op het moment dat je over xb begint)
Xb networks zit hier in almere op ongeveer 1400 meter van de internet winkel waar ik op dit moment zit.

In het verleden (denk niet dat het nog zo is) werkte speedlinq ook via xb networks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190680

Hier doet ie 't weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah tijd om thuis even te gaan checken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

kijk nou eens goed naar wat je net paste. de factuur.
wat staat er in die factuur? juist het abklantnummer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

In Rotterdam ook weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
mvz schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:34:
kijk nou eens goed naar wat je net paste. de factuur.
wat staat er in die factuur? juist het abklantnummer. :P

Damn, ik ben blind :P

Ik heb het na franswon's bericht weer ff geprobeerd en hij deed het nog niet, maar ik zal het nu nog eens proberen.

Edit:
Nog steeds niks :O
Sep 7 15:53:46 Err <00000000>[0] <EVENT> dhcpcd[1185]: terminating on signal 15
Sep 7 15:53:48 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 033-00-00 scm::TR69Component--Got IP status, but interface is inactive
Edit 16:15 :
Hij doet het weer :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Jasperrr op 07-09-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273577

weet iemand misschien uit ervaring op welk manier er een abonnament bij AbelTelecom opgezegd kan worden.

gaat dit schriftelijk of telefonisch.

ik heb geen zin om alleen ter informatie contact met hun op te nemen en voor zoveelste keer in de wacht staan van minimaal 40 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Alle firmware bestanden staan hier, kwam het tegen op de Siemens site. Ik gok dat dit niet echt de bedoeling is. Wees er dan ook snel bij:

http://update.gigaset.net/porta/

Let op, alleen 2.3.52.6.300 is getest door iemand van hier (Energiefreak). De nieuwere varianten zijn nog door niemand getest van hier.

[ Voor 52% gewijzigd door MrX_Cuci op 08-09-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Toppie, gelijk als bookmark aangemerkt.

Bij mij is door Abel de 2.3.52.10.200 er op gezet en werkt goed.

[ Voor 46% gewijzigd door con1 op 08-09-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

con1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:42:
Toppie, gelijk als bookmark aangemerkt.

Bij mij is door Abel de 2.3.52.10.200 er op gezet en werkt goed.
het lijkt wel kerst bij jou! dat je al die firmwares zo snel krijgt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273674

Jahh wat een waar spektakel met al die firmwares. Zou Abel Telecom toch een behoorlijke samenwerking met Siemens moeten hebben om dit zo snel allemaal gereed te kunnen maken. Solcon of een andere ISP die Siemens Gigaset SX762 modem gebruikt heeft dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nu zie ik ook de nieuwe firmware bij Solcon. _/-\o_

Even een kanttekening bij die site op Gigaset.net die hierboven wordt aangehaald:

Let er wel op dat je de juiste versie binnenlepelt:
080813_1320_runtime_sx76x_b__v2.3.52.10.200.img is voor ISDN lijnen (Annex-B)
080813_1139_runtime_sx76x_a__v2.3.52.10.200.img is voor analoge lijnen (Annex-A)

Ik heb wat gegoegeld naar die "Danube" (Donau) versies en het blijkt dat dit een Infineon chip is. De andere Infineon chipversie die voor de SX76x gebruikt wordt, heet "Amazon", die dan gek genoeg weer niet benoemd is op de firmware pagina.
Wel lees ik in Dit XML bestand dat de Danube een hardware versie Q705 (A) of Q706 (B ) hebben. De Amazon hebben Q707 of 709.
Verder zie ik ook in dat XML bestandje dat elke firmware voor een specifieke hardware gemeld is, en mijn hardware versie staat daar niet meer tussen (Q709-R221).
Op een Italiaans forum lees ik dat iemand met een Q709-K131 zonder problemen de versie voor de Q709-B131 heeft geïnstalleerd, maar indertijd was dat de 2.3.52.2.0. Inmiddels staat er voor de B131 de versie 2.3.52.6.300 online en dat is nu precies de versie die ook bij Solcon staat.
De 2.3.52.3.100 heeft die Italiaan ook geprobeerd maar daarmee had hij "veel meer problemen".

Ergo conclusio: Ik ga vanavond maar es de 2.3.52.6.300 proberen. Lukt dat niet (goed), dan probeer ik de 2.3.52.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

denk er wel ff om dat je 't modem niet per abuis bricked, want dan moet er weer een rma komen, en dan ben je 3 jaar verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

mvz schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:28:
denk er wel ff om dat je 't modem niet per abuis bricked, want dan moet er weer een rma komen, en dan ben je 3 jaar verder :P
Sja, bij Con1 heeft Abel zelf er de allerlaatste versie opgezet, da's pas lef hebben. 8)7
Maar je hebt gelijk, er kan nog steeds het een en ander fout gaan (flashen via wireless, stroomuitval, etc etc.)

Edit: Bovendien, als alles goed gaat, woon ik in januari in Soest, binnen het gebied van XMSnet. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Opa op 10-09-2008 11:14 ]

Anoniem: 273855

Zojuist kreeg ik het volgende antwoord op mijn uitstaande call bij de servicedesk van Abel....

Geachte heer/mevrouw,

Abel informeert u als volgt:
Vorderingen kunt u schriftelijk indienen bij de curator

Dhr. Mr. J.M. van Rongen
Postbus 612
8440AP Heerenveen

Wij gaan er vanuit dat wij u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Volgens mij is er serieus iets aan de hand bij abel...

Anoniem: 57278

Ik kreeg net de volgende reactie op een ticket:
Geachte heer/mevrouw,

Wegens faillissement van Abel Telecom doen wij ons uiterste best u telefonisch te woord te staan.
Ondanks de lage bezetting. Wij vragen uw begrip hiervoor of u klacht via een e-ticket in te dienen
De inhoud van deze mail vindt u tevens in Abel E-support (http://support.abeltelecom.nl)
U kunt via Abel E-support reageren op bovenstaande.

Abel Telecom
Klantenservice
Daar ben je dus mooi klaar mee....

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Anoniem: 57278 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:20:
Ik kreeg net de volgende reactie op een ticket:

[knip]

Daar ben je dus mooi klaar mee....
Sja, als ze het signaal een beetje snel van de lijn af willen halen, ben je er inderdaad mooi en snel klaar mee. B)
Ik stuur ze dan ook nog met plezier de modem terug, om hun verliezen te beperken, even goeie vrienden en zo.

Iemand suggesties voor een nieuwe aanbieder voor als het zover is?

[ Voor 7% gewijzigd door Opa op 10-09-2008 11:53 ]

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb net met het kantoor van Mr van Rongen gebeld (eerste hit op google) en de telefoniste bevestigde dat hij curator is van het faillissement van Abel.

Het is nu dus afwachten wat er gebeurd (KPN, wil je nog iets overnemen?).

Verder nog tips hoe ik hiermee moet omgaan? Machtiging stop zetten of zo? Er is nog t/m 30-09-2008 betaald, de facturen komen bij mij normaal tussen 23ste en 27ste van de maand, hoeveel dagen later wordt er afgeschreven?

BTW wie doet de nieuwspost, ik heb het verder nog nergens gelezen. Zie daar

NB ik heb net alle mail even doorgestuurd naar een ander adres, het is handig om een kopie van de facturen te hebben....

[ Voor 54% gewijzigd door jeanj op 10-09-2008 14:44 ]

• MrX_Cuci
Nou hoop ik dat Abel klanten door Alice worden overgenomen (ook BBNed) en ik mijn signaal behoud. Ik heb geen klachten namelijk.

De procedure is heel simpel. De curator gaat op zoek naar een partner en geloof me nou...genoeg partners die ons graag als nieuwe klant willen hebben. Tussen de 4 en 6 weken is hij daar minimaal mee bezig. Na die tijd worden wij geïnfomeerd door de curator mag ik aannemen. Ga je niet akkoord met dit voorstel, dan kun je kostenloos weg.

IK ZOU ZEKER NIET HET MODEM OPSTUREN. De kans dat je je borg terug krijgt is ZEER klein. Je mag achteraan sluiten bij alle andere schuldeisers.

[ Voor 69% gewijzigd door MrX_Cuci op 10-09-2008 18:31 ]

• kaajee
jeanj schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:13:
............

Verder nog tips hoe ik hiermee moet omgaan? Machtiging stop zetten of zo? Er is nog t/m 30-09-2008 betaald, de facturen komen bij mij normaal tussen 23ste en 27ste van de maand, hoeveel dagen later wordt er afgeschreven?
............
Zolang je Internet verbinding het nog doet, wordt er een dienst geleverd waar jij om gevraagd hebt en dien je aan jouw deel van de overeenkomst (de betaling) te voldoen.

Grote kans dat je zelfs nooit zonder verbinding zult komen te zitten en dan moet je dus gewoon blijven betalen totdat je contract voorbij is of je mag opzeggen of dat er iets dusdanig veranderd dat je op mag zeggen...........

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

MrX_Cuci schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:35:
IK ZOU ZEKER NIET HET MODEM OPSTUREN. De kans dat je je borg terug krijgt is ZEER klein. Je mag achteraan sluiten bij alle andere schuldeisers.
Goed punt. Had ik niet bij stilgestaan. 8)7

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Artikel op Webwereld: http://webwereld.nl/artic...r--besluiteloosheid-.html
Bij Abel werken 11 medewerkers...
Was er dus toch idd maar 1 man op de helpdesk? :?

Anoniem: 273402

Inderdaad, van bovenstaande link:
Faillisement Abel door 'besluiteloosheid'

Woensdag 10 september 2008, 14:33 - De Friese DSL provider Abel Telecom is slachtoffer geworden van mismanagement door het ontbreken van een bestuur. Bovendien regende het klachten.

Overname klantenbestand
Er hebben zich bovendien diverse kandidaten gemeld voor een overname van het klantenbestand, vertelt Van Geenhuizen tegen Webwereld. Hij adviseert abonnees dan ook om nog even af te wachten. Wie zijn abonnement voortijdig opzegt, zal namelijk de borg op zijn dsl-modem verliezen.

Op de website van Abel Telecom zal vandaag of morgen een mededeling verschijnen waarin klanten verder worden geïnformeerd over het faillissement en de afhandeling van de zaak.

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
InterNL (moeder van Alice) is een van de goede kandidaten voor de overname van de lijnen, zij hebben ook al de meeste lijnen van Abel verwant Fiberworld overgenomen.

• Ierlandfan
  • Laatst online: 03-05 17:47
Als je een deel (Voipdeel) van je database openzet voor iedereen is dat ook niet zo gek he dat je failliet gaat. Ik zal de link niet plaatsen. Is niet zo leuk voor de hosting partij. Octrium en Abel zijn er van op de hoogte (Maand of drie volgens mijn bron) Is wel 1 dag offline geweest. Daarna gewoon weer bereikbaar...

• kaajee
Ierlandfan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:18:
Als je een deel (Voipdeel) van je database openzet voor iedereen is dat ook niet zo gek he dat je failliet gaat. Ik zal de link niet plaatsen. Is niet zo leuk voor de hosting partij. Octrium en Abel zijn er van op de hoogte (Maand of drie volgens mijn bron) Is wel 1 dag offline geweest. Daarna gewoon weer bereikbaar...
Wat een flauwe post, voegt helemaal niets toe en alsof het daar aan gelegen zou hebben........

• MrX_Cuci
Eerlijk gezegd hoef ik die borg ook niet. De mini telefooncentrale werkt uitstekend en na de laatste firmware updat geen Wifi problemen meer. Scheelt toch weer 40 euro op de winkelprijs :) Ik ga er ook vanuit dat het Alice wordt, zoals in een eerdere post al gezegd. Alleen telefonie is daar weer wat duurder :(
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste