Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 54.761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Ierlandfan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:18:
Als je een deel (Voipdeel) van je database openzet voor iedereen is dat ook niet zo gek he dat je failliet gaat. Ik zal de link niet plaatsen. Is niet zo leuk voor de hosting partij. Octrium en Abel zijn er van op de hoogte (Maand of drie volgens mijn bron) Is wel 1 dag offline geweest. Daarna gewoon weer bereikbaar...
Da's laksigheid/niet netjes. Maar daarom ga je nog niet failliet, dat is pas door schulden enz, en dat is (soms) weer gevolg van mismanagement.

Volgens mij heeft (oa) die mediamarkt-actie ze grof geld gekost, linksys ATA's die unlockbaar bleken voor 50% van de nieuwprijs verkopen, de andere 50% uit je abbo;s willen halen, terwijl die dingen massaal geunlocked werden ipv bij Abel gebruikt.

btw: liggen die dingen nog altijd bij de mediamarkt? dan worden die nu misschien echt gedumpt voor paar eur ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 10-09-2008 17:36 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kaajee schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:30:
Zolang je Internet verbinding het nog doet, wordt er een dienst geleverd waar jij om gevraagd hebt en dien je aan jouw deel van de overeenkomst (de betaling) te voldoen.

Grote kans dat je zelfs nooit zonder verbinding zult komen te zitten en dan moet je dus gewoon blijven betalen totdat je contract voorbij is of je mag opzeggen of dat er iets dusdanig veranderd dat je op mag zeggen...........
Faillissement is een reden om op te zeggen. Zie algemene voorwaarden:
17.2. In geval van (voorlopige) surseance van betaling, faillissement, stillegging of liquidatie van het bedrijf van een Partij, heeft de andere Partij het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, onverminderd haar overige rechten en zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Failliet wil zeggen: Het niet betalen van schulden! Deze misperceptie is alom aanwezig. Je kunt failliet verklaard worden als je bv. je telefoonrekening niet betaald. Dit zijn nogal draconische maatregelen en kostbaar, daarom gebeurt dat niet.

M.a.w. Abel Telecom kon niet aan zijn schuldeisers voldoen.

Klanten, succes :S

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
asmi schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:51:
[...]

[...]
Dan moet je dat wel doen: opzeggen. En dat is niet hetzelfde als stoppen met betalen. Als je zonder officieel opgezegd te hebben stopt met betalen kom je gewoon je verplichting niet na. Faillissement of niet, dat maakt dan niet uit.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kaajee schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:07:
Dan moet je dat wel doen: opzeggen.
Inderdaad. En dat kun je nu dus doen, ook als je verbinding niet wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
17.2. In geval van (voorlopige) surseance van betaling, faillissement, stillegging of liquidatie van het bedrijf van een Partij, heeft de andere Partij het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, onverminderd haar overige rechten en zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
:? kan iemand deze zin in nederlands vertalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
epic007 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:19:
[...]

:? kan iemand deze zin in nederlands vertalen ?
Dat je mag opzeggen/ontnbinden zonder dat je daarbij evt. andere rechten 'opgeeft'.
Dus bijv. als je nog een borg zou moeten terug krijgen voor je modem blijf je recht houden op teruggave van de borg als je opzegt/ontbindt.

Mocht 1 van de partijen denken dat ie recht heeft op schadevergoeding doordat ie denkt schade geleden te hebben door de ontbinding dan mag ie deze schadevergoeding niet claimen/opeisen.

Anoniem: 128422

Ze hebben nu een pagina met het laatste nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
BBNED klanten naar http://www.internl.net/

Lekkere prijzen... 10Mb voor 39,95. Ben blij dat het contract wordt overgenomen.

Aanvulling op mezelf: InterNLnet werkt ook onder de naam Alice. Ik neem aan dat we daar onder worden gebracht.

[ Voor 23% gewijzigd door Kalentum op 16-09-2008 11:41 ]

Anoniem: 57278

Op dit moment worden klanten geblokkeerd door het "systeem"
de curator schijnt hier mee bezig te zijn.

Anoniem: 273577

hoe zit het met de prijsaanpassingen in de toekomst, ik heb nu een 20mbit abbonament bij abel vor 14,95 en als ik naar de tarieven van InterNL kijk zit ik al op 60 euro, straks over een aantal maanden als mijn contract ( oorspronkelijk bij abel ) afloopt, wordt deze bij InterNL verlengd met de nieuwe prijzen . Ik kan hier niks over vinden op internet iemand misschien meer inzicht in de toekomst?

• kaajee
Anoniem: 273577 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:22:
hoe zit het met de prijsaanpassingen in de toekomst, ik heb nu een 20mbit abbonament bij abel vor 14,95 en als ik naar de tarieven van InterNL kijk zit ik al op 60 euro, straks over een aantal maanden als mijn contract ( oorspronkelijk bij abel ) afloopt, wordt deze bij InterNL verlengd met de nieuwe prijzen . Ik kan hier niks over vinden op internet iemand misschien meer inzicht in de toekomst?
Oeps, jammer net vandaag m'n:
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandwelcometours.com/uploads/images/glazen%20bol.jpg
vergeten.................

De andere verbindingen worden door Tiscali overgenomen heb ik net van de curator gehoord.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als EX fiberworld klant zit ik nu ook op internl.net :)

service is UITMUNTEND!

en tot 15-1-2009 gewoon 14,90 betalen en daarna gewoon 19,95 zo als destijds in het contract met fiberworld is gezet :)
een kleine verhoging wil ik nog wel mee accoord gaan maar om van 19,95 naar 59 te gaan voor 20mbit.? dan wordt het heel snel naar Alice / Telfort overstappen ;)

404 Signature not found

• DiviNe187
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-12-2023
kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:25:
[...]

Oeps, jammer net vandaag m'n:
[afbeelding]
vergeten.................
Ja vast een top tien plaatsje in een show met humor maar volgens mij kan je vast beter maar je mond dichthouden want veel nuttigs komt er ook niet uit.

Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar hoe ze dit gaan regelen, aangezien ik al problemen heb gehad met mijn verbinding en ze mijn verbinding omlaag hebben gehaald naar 10mbit... al betaal ik nog wel voor 20mbit. Nu heb ik niet echt zin om een nieuwe verbinding van 10mbit te krijgen waarvoor ik dan uiteindelijk ook 59 euro moet gaan betalen.

Weet iemand hoe dit zit misschien? Of word dat onderhandelen met InterNL ?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 273577 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:22:
Alle bestaande contracten blijven gelden.. dus je zult geen ander tarief gaan betalen.
DiviNe187 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:56:
[...]

Ja vast een top tien plaatsje in een show met humor maar volgens mij kan je vast beter maar je mond dichthouden want veel nuttigs komt er ook niet uit.

Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar hoe ze dit gaan regelen, aangezien ik al problemen heb gehad met mijn verbinding en ze mijn verbinding omlaag hebben gehaald naar 10mbit... al betaal ik nog wel voor 20mbit. Nu heb ik niet echt zin om een nieuwe verbinding van 10mbit te krijgen waarvoor ik dan uiteindelijk ook 59 euro moet gaan betalen.

Weet iemand hoe dit zit misschien? Of word dat onderhandelen met InterNL ?
Wat je nu hebt bij Abel, zul je straks ook bij InterNLnet hebben. 1 op 1 kopie dus.
rutgerw schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:42:
BBNED klanten naar http://www.internl.net/

Lekkere prijzen... 10Mb voor 39,95. Ben blij dat het contract wordt overgenomen.

Aanvulling op mezelf: InterNLnet werkt ook onder de naam Alice. Ik neem aan dat we daar onder worden gebracht.
InterNLnet werkt niet onder de naam Alice, Alice is een apart label met een eigen organisatie. Alle Abel klanten zullen straks in ieder geval bij InterNLnet ondergebracht worden.

• kaajee
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:11:
[...]

Alle bestaande contracten blijven gelden.. dus je zult geen ander tarief gaan betalen.

[...]

Wat je nu hebt bij Abel, zul je straks ook bij InterNLnet hebben. 1 op 1 kopie dus.
.......waarschijnlijk........

Want ik neem aan dat jij, denan, niet de curator of kopende partij bent, toch?

Maw het blijft toch koffiedik kijken, en daarom ook mijn grap met de glazen bol. Hoe moeten wij dat hier nou weten? Tenzij de kopende partij of de curator zich hier meldt en beloftes gaan doen. Als ze zich al melden hier, zullen ze zeker geen beloftes doen alhier.

Dus ik zou rustig allemaal even afwachten, alle Abel abo's zullen ongetwijfeld op de hoogte gebracht worden en ook opties voorgelegd krijgen. Als die opties minder aantrekkelijk zijn dan je huidige, kun je gewoon van je contract af.

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 18-09-2008 17:25 ]

• denan
kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:23:
[...]

.......waarschijnlijk........

Want ik neem aan dat jij, denan, niet de curator of kopende partij bent, toch?
Nee.. zeker.. ik werk nl bij InterNLnet. :)

• kaajee
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:08:
[...]

(wellicht handig om dat een volgende keer meteen te vermelden, komt het wat overtuigender/betrouwbaarder over)

• denan
kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:22:
[...]

(wellicht handig om dat een volgende keer meteen te vermelden, komt het wat overtuigender/betrouwbaarder over)
Ik heb niet voor niets die signature he?

• Kalentum
InterNLnet werkt niet onder de naam Alice, Alice is een apart label met een eigen organisatie. Alle Abel klanten zullen straks in ieder geval bij InterNLnet ondergebracht worden.
Ja dat is vandaag bevestigd. Had ik niet verwacht omdat Alice qua prijsstelling meer aansluit bij Abel. Mij hoor je verder niet klagen :)

• kaajee
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:26:
[...]

Ik heb niet voor niets die signature he?
Wat zegt zo'n signature nou? Staat toch niet dat je er werkt? :)

Maar mooi dat je deze nuttige info hebt...........

• DiviNe187

Dus met andere woorden omdat hun aan het testen waren en langzaam mijn verbinding weer omhoog aan het gooien waren vanaf 10mbit omdat het opeens problemen gaf kan ik dat straks niet voor elkaar krijgen? Of zegt INL dan van we gaan gewoon 20mbit geven zoals mijn contract aangeeft? Want dat is toch wel waarvoor ik getekend heb.

• denan
kaajee schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:47:
[...]

Wat zegt zo'n signature nou? Staat toch niet dat je er werkt? :)

Maar mooi dat je deze nuttige info hebt...........
Lees de disclaimer :)

@divine:
Uitzonderingen zullen altijd blijven bestaan... maar prio 1 is momenteel een vlotte migratie. Daarna kan InterNLnet pas naar de speciale gevallen gaan kijken.

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:08:
[...]

aah! :+

ga dan es rap mijn inlog gegevens in een envloppe steken en opsturen ;) :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiviNe187
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:17:

@divine:
Uitzonderingen zullen altijd blijven bestaan... maar prio 1 is momenteel een vlotte migratie. Daarna kan InterNLnet pas naar de speciale gevallen gaan kijken.
Uiteraard dat begrijp ik, maar aangezien ik juist in het stadium zat met Abel om ze eindelijk zo ver te krijgen dat ze de snelheid weer langzaam omhoog zouden krikken (na een 50eu telefoon rekeningetje) weet ik niet of ik dat dan nog voor elkaar krijg bij INL. Als abel tegen jullie zegt of in een leuk klantenbestandje heeft gezet dat het onmogelijk is om mij op deze locatie (uit het niets ineens zomaar uit de lucht) nog een volle 20mbit verbinding te kunnen leveren gaat INL daar überhaupt dan nog naar kijken? Ik voel het dan al aankomen dat ik dan alles weer opnieuw moet gaan regelen en ik weer terug bij af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
asmi schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:51:
[...]

[...]
maar volgens mij heeft Abel ook allerlei abonnementen afgesloten waarbij opzegkosten in rekening worden gebracht? Deze zullen nog steeds in rekening worden gebracht...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SMSfreakie schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:18:
[...]

Ga dan es rap mijn inlog gegevens in een envloppe steken en opsturen ;) :+
hehe.. dat doe ik niet ;)
De brieven worden btw ergens volgende week verzonden, maar van Abel zou iedereen al een brief moeten hebben.
DiviNe187 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:16:
[...]

Uiteraard dat begrijp ik, maar aangezien ik juist in het stadium zat met Abel om ze eindelijk zo ver te krijgen dat ze de snelheid weer langzaam omhoog zouden krikken (na een 50eu telefoon rekeningetje) weet ik niet of ik dat dan nog voor elkaar krijg bij INL. Als abel tegen jullie zegt of in een leuk klantenbestandje heeft gezet dat het onmogelijk is om mij op deze locatie (uit het niets ineens zomaar uit de lucht) nog een volle 20mbit verbinding te kunnen leveren gaat INL daar überhaupt dan nog naar kijken? Ik voel het dan al aankomen dat ik dan alles weer opnieuw moet gaan regelen en ik weer terug bij af ben.
Daar hoef je niet bang voor te zijn: de snelheid van je DSL profiel staat geregistreerd bij BBNED. Als er vanuit InterNLnet een verzoek komt om je modem hoger in te laten trainen dan zal BBNED dat verwerken. Met de administratie van Abel heeft dat weinig te maken.
Note: Als echter blijkt dat je lijn na een verhoging instabiel is geworden zal BBNED het profiel weer terugdraaien.
StevenK schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:19:
[...]
maar volgens mij heeft Abel ook allerlei abonnementen afgesloten waarbij opzegkosten in rekening worden gebracht? Deze zullen nog steeds in rekening worden gebracht...
Dat is volgens mij inderdaad het geval bij een aantal abonnementen. Persoonlijk zou ik iedereen momenteel afraden om op te zeggen aangezien de administratie nog bij Abel staat en de kans op "foutjes" groot is door de druk die ze daar hebben bij de afronding van het faillissement. Pas als InterNLnet alles overgenomen heeft kunnen wij administratieve handelingen uitvoeren. Mocht je niet willen dat InterNLnet je lijn overneemt dan kun je dat per email melden (reden + naw-gegevens + klantgegevens) op servicedesk@inter.nl.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:05:
[...]

hehe.. dat doe ik niet ;)
De brieven worden btw ergens volgende week verzonden, maar van Abel zou iedereen al een brief moeten hebben.
mja ik heb ook al de nodige post van Internl.net liggen ;)

maar inlog gegevens ontbreken nog steeds helaas :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:01:
[...]
mja ik heb ook al de nodige post van Internl.net liggen ;)

maar inlog gegevens ontbreken nog steeds helaas :D
Er is nog niets gemigreerd.. dus daar zou je toch niets mee kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:09:
[...]

Er is nog niets gemigreerd.. dus daar zou je toch niets mee kunnen. :)
ik heb al een internl.net ip hoor :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:12:
[...]

ik heb al een internl.net ip hoor :-)
Waarschijnlijk heeft BBNED dan een deel van het verkeer al omgezet, wellicht om mogelijke overlast voor klanten te beperken als iemand ergens een stekker uit trekt. fysiek is er echter nog geen migratie geweest en administratief ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:22:
[...]

Waarschijnlijk heeft BBNED dan een deel van het verkeer al omgezet, wellicht om mogelijke overlast voor klanten te beperken als iemand ergens een stekker uit trekt. fysiek is er echter nog geen migratie geweest en administratief ook nog niet.
mja vergeet jij niet dat ik ex FW klant heb ;) dat is iets eerder over gezet he ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:16:
[...]

mja vergeet jij niet dat ik ex FW klant heb ;) dat is iets eerder over gezet he ;)
Ah.. dan kun je het beter even navragen bij de helpdesk.. volgens mij zijn al die Fiberworld brieven namelijk al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:52:
[...]

Ah.. dan kun je het beter even navragen bij de helpdesk.. volgens mij zijn al die Fiberworld brieven namelijk al verzonden.
niemand schijnt ze nog te hebben :? tenminste als ik het andere forum moet geloven ;)

de postzak is vast achter een stapel verse IP packets gevallen ;)

heb er niet byzonder veel haast bij ( mail draait toch op eigen domein ) maar je zal t toch wel es nodig hebben ;D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:55:
[...]

niemand schijnt ze nog te hebben :? tenminste als ik het andere forum moet geloven ;)

de postzak is vast achter een stapel verse IP packets gevallen ;)

heb er niet byzonder veel haast bij ( mail draait toch op eigen domein ) maar je zal t toch wel es nodig hebben ;D
De projectleider daarvoor zit naast me en hij geeft aan dat alle brieven voor DSL-only klanten verzonden zijn. Voor Voice/DSL+Voice klanten is men nog de laatste administratieve zaken van fiberworld aan het uitzoeken voor men de brieven op de post doet. Dit zal ergens volgende week zijn.

Anyway.. dit heeft verder niets met abel te maken.. dus als jij dit in dat andere forum kunt posten zou ik je dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:29:
[...]

De projectleider daarvoor zit naast me en hij geeft aan dat alle brieven voor DSL-only klanten verzonden zijn. Voor Voice/DSL+Voice klanten is men nog de laatste administratieve zaken van fiberworld aan het uitzoeken voor men de brieven op de post doet. Dit zal ergens volgende week zijn.

Anyway.. dit heeft verder niets met abel te maken.. dus als jij dit in dat andere forum kunt posten zou ik je dankbaar zijn :)
hmm dat is buiten GoT, kan zo ook je PM bak / e-mail ff niet localiseren dan kon ik daar ff de url achterlaten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Naah ik heb het druk genoeg met GoT in de tijd dat andere mensen een rookpauze nemen.. dus post jij dat daar maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 11:34

con1

Energiefreak

Abel blauw wordt nu Telfort, vers van de pers.

Ik ben niet gek, ik ben anders.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

con1 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:09:
Abel blauw wordt nu Telfort, vers van de pers.
Nu ook op de frontpage
bbned (o.a. oranje) gaat naar internlnet

Everything is better with Bluetooth

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Ik had eerder dit jaar ADSL + Bellen voor zakelijk gebruik genomen. Gelukkig in combinatie met een gewone (BelBudget) KPN-lijn, dus wat er ook gebeurt, ik blijf bereikbaar.

Ik zit nog in het eerste abonnementsjaar en betaalde €20 per maand. Als ik hetzelfde pakket bij Telfort kies, wordt dat €30 per maand: 50% duurder dus!

In de brief van Telfort wordt over het Abel-modem (en de borg van €75) met geen woord gerept. Er staat wel dat je "kosteloos een nieuw modem in bruikleen" krijgt. Ik ben benieuwd of ze die Siemens SX762 nog terug willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 10:21
Voor alle Abel-gebruikers netwerktype 'blauw' (nu Telfort) >> verander in de account eigenschappen > servers, de uitgaande mail in smtp.telfort.nl Anders kan je geen mail meer versturen :) ;)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Abel heeft de E-mail stekker eruit getrokken voor een deel.
Kan niets meer verzenden terwijl de overgang naar Telfort nog moet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nou ja, morgenvroeg wel weer toch? Anders gebruik je even gmail/hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossz
con1 schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:35:
Abel heeft de E-mail stekker eruit getrokken voor een deel.
Kan niets meer verzenden terwijl de overgang naar Telfort nog moet plaatsvinden.
Volgens mij heeft de overgang naar Telfort al plaatsgevonden, omdat m'n ip-adres veranderd is.
Ik heb (nogmaals) de uitgaande server daarom veranderd in smtp.telfort.nl > daarna kon ik wel weer verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de brief van Telfort wordt over het Abel-modem (en de borg van €75) met geen woord gerept. Er staat wel dat je "kosteloos een nieuw modem in bruikleen" krijgt. Ik ben benieuwd of ze die Siemens SX762 nog terug willen hebben.
Op de site van Telfort staat het volgende:

Hoe krijg ik de borg van mijn vorige modem (van Abel) terug?
U kunt contact opnemen met de curator. Zijn gegevens zijn:
Mr. J.M. van Rongen
Postbus 612
8440 AP Heerenveen

Hier kun je dus naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

bossz schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:46:
[...]

Volgens mij heeft de overgang naar Telfort al plaatsgevonden, omdat m'n ip-adres veranderd is.
Ik heb (nogmaals) de uitgaande server daarom veranderd in smtp.telfort.nl > daarna kon ik wel weer verzenden...
Bij mij ook zo, ik kan door deze actie ook weer verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275956

Opa schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:03:
Nu zie ik ook de nieuwe firmware bij Solcon. _/-\o_

Even een kanttekening bij die site op Gigaset.net die hierboven wordt aangehaald:

Let er wel op dat je de juiste versie binnenlepelt:
080813_1320_runtime_sx76x_b__v2.3.52.10.200.img is voor ISDN lijnen (Annex-B)
080813_1139_runtime_sx76x_a__v2.3.52.10.200.img is voor analoge lijnen (Annex-A)

...
Verder zie ik ook in dat XML bestandje dat elke firmware voor een specifieke hardware gemeld is, en mijn hardware versie staat daar niet meer tussen (Q709-R221).
...
Ergo conclusio: Ik ga vanavond maar es de 2.3.52.6.300 proberen. Lukt dat niet (goed), dan probeer ik de 2.3.52.2.0.
Ik las dat 'opa' een firmware upgrade van het siemens sx762 modem met ABEL firmware wilde doen naar officiële siemens firmware, maar niet wat zijn reactie was. Met firmware upgrades kan een avond wel eens te kort zijn. |:(

Via http://www.gigasetprovider.nl kan ik dezelfde siemens firmware (2.3.52.6.300) bekomen, echter bij een 'manuele update' geeft de keuze uit een lijst verschillende firmwares afhankelijk van het type. De 'auto update' lukt niet omdat het MAC adres aan ABEL specifieke firmware is gekoppeld.

Het goede type achterhalen is niet eenvoudig. Op de sticker van het modem staat dat het een annex-a is (analoog).
Het typenummer in het serienummer geeft H707-M121 aan -> deze staat niet in de lijst. :'(
Het typenummer via de webbrowser geeft Q709-R221 aan -> volgens de lijst een amazon annex-B (ISDN) modem :( ???

Deze discrepantie is niet te begrijpen. 8)7
Wat ik weet is dat mijn modem:
  • een annex-a modem is (werkt op analoge telefoonlijn)
  • de huidige siemens/ABEL firmware amazon drivers heeft (uit systeemlog)
  • de huidige firmware 2.1.34.10.500_NO_APD is
  • het typenummer H707-M121 op het apparaat geplakt meer zegt dan een nummer vanuit de geinstaleerde firmware
Een annex-B firmware is dus niet te gebruiken!! Waarschijnlijk dat annex-a en annex-b modems dezelfde hardware hebben, maar een andere firmware. Kan iemand dit bevestigen?

Heeft iemand van de ex-ABEL annex-a modem gebruikers al succesvol naar de laatste siemens firmware geupgrade? Bijvoorbeeld met de Gigaset_SX76x_Annex_A_Amazone_52.6.300.exe download van de eerder genoemde site?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 275956 op 01-10-2008 15:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:48
Iemand suggesties voor een nieuwe aanbieder voor als het zover is?
Persoonlijk ben ik vooor Freeonline gegaan. www.freeonline.nl.

24 megabit (afhankelijk van afstand tot de centrale natuurlijk) voor EUR 13,95 per maand (blijvende prijs). Wel EUR 29,95 aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossz
Anoniem: 275956 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Heeft iemand van de ex-ABEL annex-a modem gebruikers al succesvol naar de laatste siemens firmware geupgrade? Bijvoorbeeld met de Gigaset_SX76x_Annex_A_Amazone_52.6.300.exe download van de eerder genoemde site?
Jawel!! Ik heb het zelfde type modem en gewoon de firmware van de annex-a genomen.

Deze procedure heb ik gehanteerd:

Allereerst heb ik de configuratie van de modem opgeslagen (Geavanc.instellingen > Beheer > Opslaan en herstellen > configuratie opslaan > active_configfile -bestand opslaan)
Daarna heb ik de modem alleen verbonden met mijn pc (dus adsl- en telefoonkabels eruit) > de resetknop aan de onderkant van de modem 20 sec. ingedrukt > de modem start weer op > inloggen met 'admin' > naar: Geavanc.instellingen > Beheer > firmware-update > handmatig > bladeren.
De firmware Gigaset_SX76x_Annex_A_Amazone_52.6.300.exe uitpakken (LEESMIJ BESTAND LEZEN!) en bootloader/runtime code uploaden.

Nadat de modem weer opnieuw is opgestart, firmware controleren met: Status > apparaat.
Bootloaderversie: 2.1.0.20.0
Firmwareversie: 2.3.52.6.300

Hierna moet de modem geconfigureerd worden met de opgeslagen configuratie: Geavanc.instellingen > Beheer > Opslaan en herstellen > Configuratie herstellen > Bladeren > active_configfile -bestand opzoeken > OK. Alle Internet, Wlan en Voip-instellingen worden nu geladen.

Voor de firmwareupdate had ik problemen met het naar buiten bellen. Met de nieuwe firmware is dit nu opgelost. :Y

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
InterNLnet abel FAQ staat online: http://www.internl.net/in...article&id=624&Itemid=441

Als het goed is worden volgende week brieven verzonden met meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19

Opa

Nu Multifocaal!

bossz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

Jawel!! Ik heb het zelfde type modem en gewoon de firmware van de annex-a genomen.

Deze procedure heb ik gehanteerd:

<knip>

Voor de firmwareupdate had ik problemen met het naar buiten bellen. Met de nieuwe firmware is dit nu opgelost. :Y

Succes!
Kijk, da's een uitgebreide werkwijze.
Ik heb hier de boel nog steeds niet updated. :X Ben stiekem een beetje druk met andere zaken, zoals ons huis verkopen en zo. :+

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275956

bossz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:11:

...
Nadat de modem weer opnieuw is opgestart, firmware controleren met: Status > apparaat.
Bootloaderversie: 2.1.0.20.0
Firmwareversie: 2.3.52.6.300

Hierna moet de modem geconfigureerd worden met de opgeslagen configuratie: Geavanc.instellingen > Beheer > Opslaan en herstellen > Configuratie herstellen > Bladeren > active_configfile -bestand opzoeken > OK. Alle Internet, Wlan en Voip-instellingen worden nu geladen.

Succes!
@bossz, @opa. Dank voor de (verlate) reactie. De firmware upgrade ging ook bij mij goed. Alleen het laden van de oude config bestand minder. Het modem werkte niet lekker. Ik heb na een reset alle instelling ADSL/Voip nog maar eens opnieuw ingevoerd.

Daarna werkte alles (een uur) goed totdat ik ADSL storingen kreeg. en lag de KPN telefoonlijn er helemaal uit. Hopelijk is het vandaag nog gefixed.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 275956 op 03-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277690

Hallo,
Wie kan mij uit de brand helpen??
Ik ben van Abel ook overgestapt naar Telfort en ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken. Internet heb ik aan de praat kunnen krijgen maar bellen (via VOIP) lukt helaas nog niet. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? Ik heb op de website van Telfort iets gevonden maar het is hier helaas nog niet mee gelukt...
Wie helpt mij uit de brand??
Bedankt!!!!
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 277690 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:40:
Hallo,
Ik ben van Abel ook overgestapt naar Telfort en ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken. Internet heb ik aan de praat kunnen krijgen maar bellen (via VOIP) lukt helaas nog niet. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? Ik heb op de website van Telfort iets gevonden maar het is hier helaas nog niet mee gelukt...
Wie helpt mij uit de brand??
Bedankt!!!!
Jeroen
Maak eens een screenshot van je huidige instellingen? Dan zeggen wij wel wat er fout aan is. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277690

Goed idee;-) Jammer genoeg heb ik nu even niet de mogelijkheid om een printscreen te maken.

Ik heb deze van de site geplukt:
Gebruikersgegevens:
SIP number: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Username: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Password: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens

Algemene instellingen:SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl
SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Nu is de vraag waar vul ik wat in? Niet alles komt namelijk overeen. Ik ben benieuwd naar je reactie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossz
Anoniem: 277690 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:40:
Hallo,
(knip) .... ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken... (knip) ... Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? ... (knip) ...groeten Jeroen
Jeroen, waarom gebruik je hem niet in combinatie met de Telfort-modem? Zie ook het voorbeeld op de Siemens-site met een UPC-modem. :*)
http://shc-download.siemens.com/repository/1630/163012/Gigaset_SX76x_UPC_zonder_analoge_telefonie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 19:58

REPLAY

Tik een eitje

Is er al Iemand over gezet van Abel Naar InterNLnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bossz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:09:
[...]

Jeroen, waarom gebruik je hem niet in combinatie met de Telfort-modem? Zie ook het voorbeeld op de Siemens-site met een UPC-modem. :*)
http://shc-download.siemens.com/repository/1630/163012/Gigaset_SX76x_UPC_zonder_analoge_telefonie.pdf
dat is niet het echt het probleem oplossen he? ;) dat is meer het probleem omzeilen :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:32
REPLAY schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:27:
Is er al Iemand over gezet van Abel Naar InterNLnet?
Volgens mij nog niet. Ik zit nog op Abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135971

ik zit een beetje met een probleem
ik heb abel/internl maar heb nog geen brief ontvangen met me gegevens vn internl
maar nu het probleem ik ga verhuizen
per 1 dec ga ik over en nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken want volgens mij is het nog niet allemaal administratief geregelt iemand sugessties

ps heb al gebelt maar na 1,5 uur in de wacht heb ik het opgegeven en opgehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 135971 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:33:
ik zit een beetje met een probleem
ik heb abel/internl maar heb nog geen brief ontvangen met me gegevens vn internl
per 1 dec ga ik over en nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken want volgens mij is het nog niet allemaal administratief geregelt iemand sugessties

ps heb al gebelt maar na 1,5 uur in de wacht heb ik het opgegeven en opgehangen
ach troost je zelf aan t feit dat ik van Fiberworld al enige tijd voor ABEL op de fles ging overgedragen ben aan internl.net

echter ik heb ook nog geen brief :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb ook de nieuwe 2.3.52.10.200 firmware geflashed. het heeft bij mijn Siemens SX762 de wifi problemen opgelost en ik heb het idee dat ook de telefonie stabieler is geworden. Ik had regelmatig dat ik de telefoon aannam en dat de lijn meteen dood was. Dat heb ik sinds de firmwareflash (10 dagen geleden) niet meer gehad. Ook viel met de oude firmware 2.1.34.10.500 de wifi om de haverklap weg. Ik zag dan in de log staan "Wifi stuck beacon", een bekende fout bij de Siemens modems. Ook die fout is helemaal weg. Kortom: flashen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn broer had dit weekend een brief dat hij binnen 2 weken overgezet zou worden naar internl. Ik weet alleen de ingangs datum niet meer (ik dacht vanaf maandag, maar het kan ook anders zijn)
Anoniem: 135971 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:33:
..
per 1 dec ga ik over ...
Een beetje laat maar bel hen op om te vragen of je wordt overgezet naar hen (vraag je klantnummer!) en zo ja dat je per 1/12 wilt opzeggen. Ze kunnen je houden aan de normale opzegtermijn (zie contract abel), tenzij je verhuisd naar een plek waar zij geen dienstverlening hebben (ik denk dat zie clausule in je contract staat)

Natuulijk als je opzegt, dan schriftelijk (met je klantnummer)

[ Voor 60% gewijzigd door jeanj op 10-11-2008 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabesse
  • Laatst online: 17-03 12:39
Ik heb abel/internlnet. Sinds gistermiddag 4 uur opeens geen verbinding meer. M'n modem krijgt een nieuw IP-adres (92.254.75.x), maar zelfs de default gateway is niet te bereiken.

InterNLnet schrijft bij vraag 1 van hun FAQ: "Wij zorgen ervoor dat u niet zonder internet en/of telefonie komt te zitten." Helaas, dat is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jabesse schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:19:
Ik heb abel/internlnet. Sinds gistermiddag 4 uur opeens geen verbinding meer. M'n modem krijgt een nieuw IP-adres (92.254.75.x), maar zelfs de default gateway is niet te bereiken.

InterNLnet schrijft bij vraag 1 van hun FAQ: "Wij zorgen ervoor dat u niet zonder internet en/of telefonie komt te zitten." Helaas, dat is mislukt.
Bij de migratie van Abel naar InterNLnet bleken er zo'n 50 lijnen buiten de boot te vallen. Die zijn handmatig opnieuw geconfigureerd en lagen er (als het goed is) maar een uur of twee uit. Ik neem aan dat alles nu wel weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabesse
denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:40:
[...]

Bij de migratie van Abel naar InterNLnet bleken er zo'n 50 lijnen buiten de boot te vallen. Die zijn handmatig opnieuw geconfigureerd en lagen er (als het goed is) maar een uur of twee uit. Ik neem aan dat alles nu wel weer werkt?
Nee, helaas. Geprobeerd met 2 verschillende modems, en afwisselend met een router en direct met een laptop.
Ik krijg (in alle combinaties van bovengenoemde) een IP-adres 92.254.75.x, netmask 255.255.248.0, en default gateway 92.254.72.1. Die laatste is niet te pingen.
Als ik een traceroute doe naar een IP-adres op Internet, krijg ik vreemd genoeg als eerste hop antwoord van 92.254.64.1. Da's vreemd, want die ligt buiten het netwerk gedefinieerd met het netmask. In de arp-tabel staat die overigens wel als 92.254.72.1. Volgende hops komen niet meer door.
92.254.64.1 is wel te pingen, dus de lijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jabesse schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:11:
[...]

Nee, helaas. Geprobeerd met 2 verschillende modems, en afwisselend met een router en direct met een laptop.
Ik krijg (in alle combinaties van bovengenoemde) een IP-adres 92.254.75.x, netmask 255.255.248.0, en default gateway 92.254.72.1. Die laatste is niet te pingen.
Als ik een traceroute doe naar een IP-adres op Internet, krijg ik vreemd genoeg als eerste hop antwoord van 92.254.64.1. Da's vreemd, want die ligt buiten het netwerk gedefinieerd met het netmask. In de arp-tabel staat die overigens wel als 92.254.72.1. Volgende hops komen niet meer door.
92.254.64.1 is wel te pingen, dus de lijn werkt.
Email je IP (en ook graag mac) eens naar denan@inter.nl.net, dan zal ik laten uitzoeken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabesse
denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:27:
[...]

Email je IP (en ook graag mac) eens naar denan@inter.nl.net, dan zal ik laten uitzoeken wat er mis gaat.
En nog geen 3 minuten na m'n mailtje werkte het opeens! Goed bezig!

<OT> En is er misschien ook een forumlid die mijn volledig vastgelopen nummerbehoud van Telfort naar T-Mobile kan helpen lostrekken?</OT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:24

Bozevkwa

The Falcons have landed

Heeft iemand al de aangekondigde brief met inlog gegevens ontvangen?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Laatst online: 21:31
Ik zit met het volgende:

Ik heb net voor het faillissement van Abel mijn contract opgezegd (was al 1,5 jaar lid) en naar Telfort overgestapt. ik kreeg een brief met daarin het verzoek om het modem op te sturen om zo de betaalde borg te ontvangen. Niet veel later werd Abel failliet verklaard en stond op de webpagina het verzoek om geen modems terug te sturen.
Nu krijg ik een rekening van Abel waarin de nieuwwaarde van het modem verrekend wordt (99 euro). Dit gestorneerd en de machtiging opgezegd. Niet veel later een rekening dat ik ingebreke ben gebleven en moet betalen. Ik heb hun proberen te mailen en te bellen, maar ja niemand meer bereikbaar. Nog naar de curator gebeld maar zij geven aan om het modem niet terug te sturen (hij zal ze ook wel niet verkocht krijgen op marktplaats ;) ).
Kan iemand me raad geven wat nu te doen? Betalen of niet? Ik heb ook geen zin om straks een deurwaarder hier te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaike
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik heb ook wat betalingen teruggedraaid van september en oktober. Behalve een mail dat mijn betaling mislukt was en ik in gebreken blijf, niets meer gehoord. Ik wacht rustig af. Een deurwaarder komt pas na een herinnering en een aanmaning, en anders wimpel je hem af met de mededeling dat je de rekening gemist hebt en eerst een herinnering wenst te ontvangen en niet meteen een deurwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Zijn er mensen die succesvol gemigreerd zijn van Abel naar Internl.net?

Ik blijkbaar niet: sinds gisteren krijg ik geen IP adres meer, alleen een subnetmask van 255.0.0.0. Ik heb net even geprobeerd de servicedesk te bellen maar daar is het redelijk druk. Na twintig minuten maar opgegeven. Ik heb een mailtje gestuurd (maar geen ticketnr of iets dergelijks terug gekregen) en dan maar hopen dat het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rutgerw schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:12:
Zijn er mensen die succesvol gemigreerd zijn van Abel naar Internl.net?

Ik blijkbaar niet: sinds gisteren krijg ik geen IP adres meer, alleen een subnetmask van 255.0.0.0. Ik heb net even geprobeerd de servicedesk te bellen maar daar is het redelijk druk. Na twintig minuten maar opgegeven. Ik heb een mailtje gestuurd (maar geen ticketnr of iets dergelijks terug gekregen) en dan maar hopen dat het wordt opgelost.
Stuur even je gegevens naar denan@inter.nl.net dan zal ik de betrokken projectleider laten uitzoeken of je al gemigreerd bent en of dat goed is gegaan. Ik heb al 3 abel users in mijn mailbox gehad die geen verbinding meer hadden maar pas eind van deze week naar InterNLnet overgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Het werkt weer!

Anoniem: 274284

Bij mij is de migratie helaas van Abel naar Internl.net ook niet vlekkenloos verlopen, heb sinds dinsdag geen internet verbinding meer. De router krijgt geen Ip adres.
Woensdag over gebeld, scheen een bekend probleem met een bekende oplossing te zijn waar meer mensen last van hadden. Het modem wordt wel gezien maar het communiceerd niet met de centrale oid.
Ze zouden het in de loop van deze donderdag op weten te lossen.

fingers crossed :/

Anoniem: 274284

T werkt +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Denan.. ik heb je zojuist een mail verzonden met een vraag over mijn buren... Kijk hier eens naar, mijn gekots over Abel is te lezen in dit onderdeel over Abel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het lijkt erop dat er een klein aantal migraties verkeerd zijn gegaan bij BBNED. Hierdoor is geen IP verkeer meer mogelijk, maar hebben klanten wel een linesync. BBNED is momenteel handmatig de verkeerd geporteerde lijnen aan het her-provisionen maar blijf aub bij de helpdesk van InterNLnet melden dat je lijn niet werkt zodat BBNED een compleet overzicht krijgt.

Add: zojuist een update gehad, alle lijnen zouden nu up moeten zijn en bij InterNLnet ondergebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 26-11-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wanneer krijgen we eigenlijk de inlogcodes voor de zelfservice op de Internlnet website?

• denan
Aghilas schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:47:
Wanneer krijgen we eigenlijk de inlogcodes voor de zelfservice op de Internlnet website?
De migraties worden nu afgerond en binnen de komende 2 weken zal iedereen een brief krijgen met nieuwe klantgegevens.

note: M->prutser (hij die meeleest weet wel waar dit over gaat ;))

• con1

con1

Energiefreak

denan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:48:
[...]De migraties worden nu afgerond en binnen de komende 2 weken zal iedereen een brief krijgen met nieuwe klantgegevens.
Ik ben blij dat ik van Abel naar FreeOnLine ben gegaan, ging allemaal een stuk vlotter en naadlozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Vandaag had mijn broer een brief met de inlog gegevens, volgens mij is hij vorige week al overgezet, want hij kon geen mail verturen (de smtp server (van abel) was niet meer bereiken )

In de brief staat dat je korting tov de normale prijs krijgt. De korting loopt tot eindatum contract abel en zorgt er voor dat je evenveel betaald als bij abel.

Nu nog een opzeg brief schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 23:05
Een vraagje aan iemand die ook een Siemens SX762 wlan modem heeft van Abel ,

hoe krijg je eem frimware update er handmatig op ?

Ik heb een mail gekregen van siemens met een link voor nieuwe firmware maar kan de optie om handmatig de firmware update te selecteren niet uitvoeren, het modem zegt daar :

Omdat het apparaat wordt beheerd door centraal onderhoud, wordt de lokale software-update niet ondersteund.

Ik heb al een aantal keren geprobeerd te resetten dmv de reset button aan de onderkant maar heb de indruk dat dat niet werkt

iemand een idee ? Ik zit al maanden met een zeer slecht werkende telefoon.......

InterNLnet heeft me ook nog niet kunnen helpen...... als het niet snel geregeld is stap ik noodgedwongen maar over naar een ander....... (en dit terwijl het probleem alleen aan het modem ligt volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossz
jp73 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:17:
Een vraagje aan iemand die ook een Siemens SX762 wlan modem heeft van Abel ,

hoe krijg je een firmware update er handmatig op ?
Lees mijn reaktie eens van 1 oktober jl.: "modem eerst uitzetten > stekkers van telefoon + dsl eruit > modem weer aanzetten > resetknop 20 sec. indrukken > modem is gereset > firmware update procedure is nu uit te voeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-01-2019
ik kom totaal niet meer in m'n siemens modem. Als ik voorgaande resetprocedures afga is het enige wat ik nog krijg bij het aanzetten dat de lampjes van power, adsl en phone 1+2 direct continu gaan branden, en ook gaan wlan en voip om de beurt knipperen. Ik kan de modem niet eens meer met een vaste lijn benaderen, krijgt geen ip-adres. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
@gatgda: je zit in crash-modus: alleen de resetknop kort indrukken en weer loslaten is genoeg om daar weer uit te komen. Voor een reset naar de factory defaults is 15sec inhouden genoeg. Je kunt deze reset ook uitvoeren vanuit de interface, maar dat gaat wellicht niet ver genoeg. In een van de mails die ik zelf van Siemens kreeg staat dat je het evt. via TFTP of SSH kunt proberen, maar dat gaat allebei allen als SSH al aan staat. En juist dat is bij Abel uitgeschakeld. Ik heb de melding 'centraal onderhoud' echter zelf nog nooit gezien. Welke firmware draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
ook dat lukt me niet:
-kort indrukken (terwijl ie aanstaat) helpt niet, er veranderd niets (kort = 1 sec, 3 sec, 5 sec)
-lang indrukken (terwijl ie aanstaat) idem, lang = 15 sec, 20 s, 30, 60s
-indrukken en houden, uit en aanzetten, nog even wachten en loslaten heeft wel een paar keer geresulteert in het feit dat wlan en voip bleven branden, maar wat ik ook probeerde, ik kan er met mijn pc niet in, en andere lampjes of lampjes op een andere manier laten knipperen lukt ook niet.
Bij de interface kan ik dus niet komen, dat is juist het probleem.

firmware weet ik niet precies, maar er stond wel een abel-toevoeging achter voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
gatgda schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:21:
ook dat lukt me niet:
-kort indrukken (terwijl ie aanstaat) helpt niet, er veranderd niets (kort = 1 sec, 3 sec, 5 sec)
-lang indrukken (terwijl ie aanstaat) idem, lang = 15 sec, 20 s, 30, 60s
-indrukken en houden, uit en aanzetten, nog even wachten en loslaten heeft wel een paar keer geresulteert in het feit dat wlan en voip bleven branden, maar wat ik ook probeerde, ik kan er met mijn pc niet in, en andere lampjes of lampjes op een andere manier laten knipperen lukt ook niet.
Bij de interface kan ik dus niet komen, dat is juist het probleem.

firmware weet ik niet precies, maar er stond wel een abel-toevoeging achter voor zover ik weet.
Weird... en als je éérst je modem uit en weer aan zet zónder de knop in te drukken, en daan daarna, na afronden van de opstartprocedure, de knop op de onderkant van je modem indrukt gedurende 15 seconden (ongeveer, maar niet meer)? Lukt het dan wel? Zoniet, dan kun je proberen eerst je modem normaal op te starten en daarna via de interface de fabrieksinstellingen te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
het probleem is dat ik niet eens in de interface kom! Wat ik ook doe, ik krijg simpelweg geen ip-adres van het modem. Ik kan dus ook de interface niet benaderen.

[ Voor 50% gewijzigd door gatgda op 08-01-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Gebruik je toevallig Vista? Via windows vista kan ik het modem namelijk ook niet benaderen. :?

Iemand al een nieuwere firmware voor de Siemens SX762-A? Kwam deze tegen op Solcon website: 2.3.52.6.300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
nee, gewoon XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-12-2024
gatgda: Dat is iets wat ik ook heb gehad met dit modem. Ik merkte dat ik er wel in kwam (de webinterface) door hem via firefox te benaderen. Ook heeft het wat te maken met MS Silverlight. Zodra die geinstalleerd is dukt het probleem van de niet te benaderen webinterface op. Het probleem verdween nadat ik de firmware 2.1.34.7.0 verving door de nieuwste van Siemens. Hierboven in de topic staat beschreven hoe je daar aan moet komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
Heb net een poging gedaan: niets lukte weer!
Silverlight stond wel op m'n pc. Heb het er gelijk af gegooid (ik gebruik het toch niet (meer)). Het probleem blijft dat er 'Berperkte of geen verbindingsmogelijkheden' zijn want 'Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen' Terwijl als ik op details klik een fysiek adres zie staan, een ipadres en een subnetmask, maar geen standaardgateway, DNS of WINS. Als ik de kabel eruit haal, ziet de computer dat meteen, doe ik hem er weer in, dan blijft ie een poos proberen te connecten, maar het bovenstaande blijft gebeuren. Op de modem krijg ik alleen de crashmodus (wlan en voip om de beurt 2x knipperen), of een andere, mij nog onbekende modus: beide lampjes knipperen tegelijk. Verder blijft de modem onbereikbaar.
Met firefox en IE beiden hetzelfde resultaat. Maar mij lijkt ook dat, zolang ik geen verbinding met het modem krijg, ik ook de webinterface niet kan bereiken. Of zie ik dat verkeerd?

Of iemand andere ideeen?

[ Voor 81% gewijzigd door gatgda op 02-02-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291310

gatgda schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:08:
Heb net een poging gedaan: niets lukte weer!
Silverlight stond wel op m'n pc. Heb het er gelijk af gegooid (ik gebruik het toch niet (meer)). Het probleem blijft dat er 'Berperkte of geen verbindingsmogelijkheden' zijn want 'Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen' Terwijl als ik op details klik een fysiek adres zie staan, een ipadres en een subnetmask, maar geen standaardgateway, DNS of WINS. Als ik de kabel eruit haal, ziet de computer dat meteen, doe ik hem er weer in, dan blijft ie een poos proberen te connecten, maar het bovenstaande blijft gebeuren. Op de modem krijg ik alleen de crashmodus (wlan en voip om de beurt 2x knipperen), of een andere, mij nog onbekende modus: beide lampjes knipperen tegelijk. Verder blijft de modem onbereikbaar.
Met firefox en IE beiden hetzelfde resultaat. Maar mij lijkt ook dat, zolang ik geen verbinding met het modem krijg, ik ook de webinterface niet kan bereiken. Of zie ik dat verkeerd?

Of iemand andere ideeen?
Heb het zelfde probleem...
Heb je al een oplossing gevonden?
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
nee, helaas niet. Als ik tijd heb, ga ik eens siemens helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
ondertussen gebeld, werd goed geholpen. Het modem is nu opgestuurd, en ik wacht op terugkomst ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatgda
is terug, is weliswaar een andere, maar hij lijkt wel te werken. Waarom het een andere is weet ik niet, is de begeleidende brief staat dat de modem is gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:00
Ik belde voorheen voor EUR 6,95 per maand met Abel Telecom. Toen zij failliet gingen, heeft InterNLnet het overgenomen. Gelukkig ook voor EUR 6,95 per maand!

Bij Abel kon ik online mijn rekeningen inzien en online het nummer instellen waarheen gebeld moest worden als er onverhoopt geen internetverbinding was. Ook kon je instellen dat je voicemailmeldingen naar je e-mailadres kon laten sturen.

Wie weet of en waar je dat bij InterNLnet kan doen? En weet iemand of ik bij InterNLnet kan regelen dat mijn nummer ook wordt meegezonden als ik iemand bel. Nu ziet de persoon die ik bel in zijn/haar scherm dat het nummer onbekend is......

Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste