Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb overigens 2.1.37.5 d'r op gezet (de laatste versie) want met 2.1..34.5 kreeg ik steeds dat reset probleem om de 2 minuten, aan de andere kant: er zitten twee files bij de versie die BlindWillie mij opstuurde: xxxxxx_primary.img en xxxxxx_secondary.img. In de PDF die er bij zit heten de files anders, dus ik had gewoon eerst de primary gedaan en daarna de secondary... terwijl het dus voor zover ik begreep uit de info bij de .37.5 update juist eerst de secondary meost zijn en daarna de primary... Maar hier kan ik fout zitten hoor.

Het is en blijft puur random hoe lang de modem up blijft, soms eweka ik me rot en trek je lachend 5,5 uur en vele GB's door, terwijl de volgende keer je alleen een radiostreampje hebt aan staan en ie om het half uur reset. Ik heb er geen verklaring voor (leest trouwens NIEMAND die bij siemens helpdesk of abel helpdesk werkt dit soort fora?)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 19:18
Terug naar de wat oudere firmware 2.1.34.5.0, en helaas, wifi aan, en automatisch rebooten begint weer. De SX762 maar terug brengen en kijken naar een andere VOIP draadloos ADSL oplossing.

Heb de software nu als link om hem te downloaden:
http://www.xs4all.nl/~jones/Gigaset_SX76x_Annex_A_V21345.exe
http://www.xs4all.nl/~jones/Gigaset_SX76x_Annex_A_V21347.exe

Doe er je voordeel/nadeel mee.

Life is to short too explore the whole world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
Nou, de problemen met mijn SX762 zijn opgelost. Dat wil zeggen: ik heb een nieuwe gekregen. Ik ben keurig geholpen door de heldpesk. Afgelopen woensdag aan het eind van de middag gebeld, probleem uitgelegd en toegezegd gekregen dat de volgende dag een nieuw modem zou worden toegestuurd. Gisteren (vrijdag) vond ik een briefje van TNT pakketservice in de bus. En vandaag, bij de tweede aflevering, heb ik het modem binnen.

VOIP werkte niet, maar daar was ik al bang voor. Gebeld met de Abel helpdesk, waar ik al na een paar minuten werd doorverbonden. De Abel-medewerker zou het in orde maken en me vervolgens op mijn nummer terugbellen zodra het werkte. Dat was al na zo'n 5 minuten.

Hulde!

Helaas werkt nummerherkenning nog steeds niet. Ook daar heeft die knul van Abel nog even nagekeken, paramertje in de modem verandert, maar helaas geen verschil.

Nog iets: ik heb het routeringsprobleem meteen ook even vermeld (siemens.com, hp.nl, etc. niet bereikbaar). En het was hem al bekend. Hij zei dat dat inmiddels al vaker was gemeld en dat ze bezig zijn om dat op te lossen.

Zo, dat wou ik even kwijt. Het kan dus ook goed gaan bij de Abel helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Wat misschien ook nog interessant is te melden, de firmware versie is 2.1.34.6.0. Die kenden we nog niet!

En voor de volledigheid nog even de "Versie opstartcode": Primair: 2.1.0.0.13, Secundair: 2.1.0.0.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Ha! Ik heb nummerherkenning inmiddels ook werkend gekregen. Ik heb de waarde van de volgende parameter veranderd:

Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol

Die stond op 1 en die heb ik op 2 gezet. Het zou leuk zijn om te weten voor welk prototol de mogelijke waarden staan (althans, dat suggereert de naam van de parameter), maar goed...het werkt!

Je kunt deze waarde overigens alleen veranderen via de CLI (m.b.v. SSH). Hoewel, in denk dat het ook kan via de CPE-interface die zich bevindt op:

http://<externe adres van je modem>:8085/CPE-ACCESS

Maar goed, ik spreek geen TR069 - dus hoe dat precies zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 22:50
Niet meer Abellers die deze sites niet kunnen bereiken:

www.siemens.de
www.hema.nl
www.adobe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
BlindWillie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:23:
Ha! Ik heb nummerherkenning inmiddels ook werkend gekregen. Ik heb de waarde van de volgende parameter veranderd:

Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol

Die stond op 1 en die heb ik op 2 gezet. Het zou leuk zijn om te weten voor welk prototol de mogelijke waarden staan (althans, dat suggereert de naam van de parameter), maar goed...het werkt!

Je kunt deze waarde overigens alleen veranderen via de CLI (m.b.v. SSH). Hoewel, in denk dat het ook kan via de CPE-interface die zich bevindt op:

http://<externe adres van je modem>:8085/CPE-ACCESS

Maar goed, ik spreek geen TR069 - dus hoe dat precies zit...
Geen idee waar je die info vandaan hebt. Helaas werkt het bij mij niet op die manier. Niet dat ik het echt nodig heb; ik krijg gewoon keurig te zien wie me belt, dus das geen probleem. Maar ik was wel benieuwd. Het enige wat ik te zien krijg op de bovenstaande locatie is een wit scherm met een browser die meldt dat ie klaar is. En de SSH-toegang krijg ik ook niet aan de praat... Als ik met Putty probeer te connecten op 192.168.2.1 poort 22 met het SSH protocol krijg ik "Network Connection Refused".
Ik zei al dat ik niet per se iets hoef te veranderen, maar als ik toegang zou hebben gekregen had ik meteen ff de statusindicatie van de VIOP-poorten aangezet, zodat je op je modem kunt zien welke poorten voor gebruik geconfigureerd zijn. In de handleiding staat dat dit zichtbaar zou moeten zijn, en in het log ben ik ooit iets tegengekomen dat erop wees dat die statusindicatie is uitgeschakeld.
Ik vermoed dat die instelling ongeveer op dezelfde plek zit als de Nummerweergave instelling.
Overigens denk ik dat die waarden waar jij het over had staan voor:
0: None
1: FSK
2: DTMF

Maareh... Ik heb dus geen idee over hoe ik bij de SSH-CLI kan komen. Iemand meer ideeën? Heb alleen niet zo veel zin om het modem in z'n crash-mode te duwen dus als het niet kan terwijl je online blijft denk ik nog wel ff 4 keer na voordat ik echt in de SSH-CLI ga lopen kloten.
Overigens gebruik ik firmware versie:
code:
1
2
Firmware version: 2.1.34.7.0  
Bootcode version: Primary: 2.1.0.0.12     Secondary: 2.1.0.0.14

Ik zou trouwens graag willen weten of iemand al succes heeft met het achterhalen van het wachtwoord voor de SIP-instellingen. Ik vond een md5 decryption tool op deze site. Misschien dat iemand daar iets aan heeft... Als ik met Revelation probeer om het password te achterhalen krijg ik zoiets als: "PasswordPasswordPasswordPasswordPasswordPa" (vermoedelijk voor eklk bolletje dat er staat een keer het woord Password ofzow....). Daar heb je dus niks aan.
Nu heb ik het password niet zozeer voor mezelf nodig maar eerder voor iemand anders die nu al 3 weken op z'n voip-instellingen loopt te wachten. Ik weet alle instellingen behalve dat vermaledijde wachtwoord... Als iemand dus een MD5-hash uit een Copperjet krijgt en die ff door de decryption tool haalt, heeft diegene wellicht toch het wachtwoord nog...
Ik zou niet weten waar ik nog moet zoeken voor het wachtwoord... In ieder geval heeft Siemens zijn haardware goed beveiligd.

[ Voor 17% gewijzigd door csteelooper op 19-08-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
SSH: vreemd genoeg staat dit op sommige modems wel aan, maar andere niet. Op de eerste die ik kreeg stond het uit, op deze nieuwe staat het (gelukkig!) aan.

CallerIdProtocol: zou inderdaad kunnen kloppen dat '2' DTMF is, want toen ik nog via KPN belde, werkte nummerherkenning met dezelfde telefoon prima. Wel apart dat de SX762 standaard op FSK zou staan, aangezien in Nederland, dankzij KPN, DTMF 'normaler' is. In meen overigens dat deze parameter de waarden 1 t/m 4 (of 5? weet niet goed meer) mag hebben. Dus dan rest nog de vraag: waar staan 3 en 4 voor?

CPE-interface: dat je een wit scherm krijgt klopt, je moet nl. een TR69 commando sturen. Da's een op SOAP gebaseerd protocol en, voor wie SOAP niet kent, SOAP is weer gebaseerd op HTTP. Dus je kunt hier door je zelf geconstrueerde pakketjes op af schieten. Ik wil hier later nog wat meer induiken, want als je inderdaad de instellingen van de modem kunt opvragen (en wijzigen!?) lijkt me dat een behoorlijk beveiligingsrisico. Informatie over TR69 vind je bijvoorbeeld hier:

http://www.dslforum.org/t...R-069%20Amendment%201.pdf

De parameters die in dit document worden beschreven komen overeen met wat ik via de CLI interface zie.

VOIP-wachtwoord: het is me gelukt dit, in ieder geval voor een deel, te achterhalen. Vanaf de CLI kun je nl. de huidige configuratie unencrypteduploaden (naar een webserver - moet wel PUT ondersteunen). Standaard wordt de configuratie nl. gecrypt (hoe en met welk wachtwoord: geen idee). En ja...in de configuratie staat bij de VOIP-instellingen de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Ritstele. Echter, als ik dat wachtwoord invul, zowel in een ander modem als in de SX762, wordt dit niet door Rits geaccepteerd. Ik vermoed daarom dat het niet het volledige wachtwoord is.
En nee, ik ga dit wachtwoord niet vertellen omdat ik vermoed dat het gebruiker gebonden is.

Binnenkort zal ik meer informatie posten over hoe dat werkt met het uploaden van je configuratie via de CLI.

Of het wachtwoord via de CPE-interface kan worden opgevraagd is nog maar de vraag. In een van de documenten over TR69 kwam ik tegen dat het opvragen van ConnectionRequestPassword altijd NULL oplevert en het kan natuurlijk best zijn dat dit voor alle password-parameters geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik had paar vragen over de isp abel

1 krijg je een 1 jarige contract?
2 als ik 20 mbit neem haal ik dat?want gaat het over bbned of kpn?
3 restart de modem ook steeds bij coperjet of alleen bij siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
weebeast schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:21:
Ik had paar vragen over de isp abel

1 krijg je een 1 jarige contract?
2 als ik 20 mbit neem haal ik dat?want gaat het over bbned of kpn?
3 restart de modem ook steeds bij coperjet of alleen bij siemens?
  1. Ja, je krijgt een 1-jarig contract; na de minimumduur kun je per maand opzeggen.
  2. Abel werkt met BBNed-diensten; of je 20Mbit zult halen hangt af van of jouw centrale voor BBNed al is geoptimaliseerd voor 20Mbit -- Ook de afstand van je woning tot de wijkcentrale is belangrijk. Als Abel aangeeft dat je de 20Mbit kunt nemen, is er in ieder geval BBned ADSL2+ beschikbaar.
  3. Van de mensen die ik ken met het CopperJet modem heeft niemand last van resetproblemen. Overigens is mijn Siemens wat dat betreft ook een stuk rustiger sinds de nieuwe firmware (2.1.34.7.0). Ik heb sindsdien nog geen enkele reset gehad, en ben al 12 dagen online. Zelfs dingen waarbij een reset eerst onvermijdelijk was, gaan nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
csteelooper schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:16:
[...]
  1. Ja, je krijgt een 1-jarig contract; na de minimumduur kun je per maand opzeggen.
  2. Abel werkt met BBNed-diensten; of je 20Mbit zult halen hangt af van of jouw centrale voor BBNed al is geoptimaliseerd voor 20Mbit -- Ook de afstand van je woning tot de wijkcentrale is belangrijk. Als Abel aangeeft dat je de 20Mbit kunt nemen, is er in ieder geval BBned ADSL2+ beschikbaar.
  3. Van de mensen die ik ken met het CopperJet modem heeft niemand last van resetproblemen. Overigens is mijn Siemens wat dat betreft ook een stuk rustiger sinds de nieuwe firmware (2.1.34.7.0). Ik heb sindsdien nog geen enkele reset gehad, en ben al 12 dagen online. Zelfs dingen waarbij een reset eerst onvermijdelijk was, gaan nu zonder problemen.
oke bedankt maar volgens bbned is er geen adsl 2+ verkrijgbaar terwijl ik wel 20mbit kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
weebeast schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

oke bedankt maar volgens bbned is er geen adsl 2+ verkrijgbaar terwijl ik wel 20mbit kan bestellen?
Dat kan twee belangrijke oorzaken hebben:
  1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat men met BabyXL verbonden is ipv. met BBNed
  2. Abel gerbuikt BBeyond als wholesale partner; soms levert BBeyond nét andere services dan BBNed. Ok, dit lijkt vreemd want BBeyond is een partner van BBNed, maar er zijn regio's in Nederland waar BBeyond als ënige bepaalde services kan danwel mag leveren. In dat geval is Abel de lachende derde, want Abel werkt met BBeyond. Vraag me niet waarom dit zo is, want ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik dit met mijn werk eens bij de hand heb gehad; BBNed zelf kon een dienst niet leveren, maar BBeyond wel...
Als je het niet vertrouwt zou ik er niet voor gaan. Abel heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat, wanneer 20Mbit niet geleverd kan worden, je voor dezelfde prijs 16 danwel 12 mbit kunt krijgen.
Als je nu al bij een BBNed provider zit, kun je misschien via je modem er achter komen of je wél ADSL2+ hebt: de meeste modems geven een Line Mode indicatie weer. Als daar G.DMT of een soortgelijke aanduiding staat, heb je GÉËN ADSL2+. Staat daar ADSL2+ dan weet je zelf hoe laat het is.
Tenslotte wil ik ook nog even opmerken dat de site van BBNed niet altijd volledig actueel is. Lastig, want als particulier is het retemoeilijk om persoonlijk contact te krijgen met BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
csteelooper schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:39:
[...]

Dat kan twee belangrijke oorzaken hebben:
  1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat men met BabyXL verbonden is ipv. met BBNed
  2. Abel gerbuikt BBeyond als wholesale partner; soms levert BBeyond nét andere services dan BBNed. Ok, dit lijkt vreemd want BBeyond is een partner van BBNed, maar er zijn regio's in Nederland waar BBeyond als ënige bepaalde services kan danwel mag leveren. In dat geval is Abel de lachende derde, want Abel werkt met BBeyond. Vraag me niet waarom dit zo is, want ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik dit met mijn werk eens bij de hand heb gehad; BBNed zelf kon een dienst niet leveren, maar BBeyond wel...
Als je het niet vertrouwt zou ik er niet voor gaan. Abel heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat, wanneer 20Mbit niet geleverd kan worden, je voor dezelfde prijs 16 danwel 12 mbit kunt krijgen.
Als je nu al bij een BBNed provider zit, kun je misschien via je modem er achter komen of je wél ADSL2+ hebt: de meeste modems geven een Line Mode indicatie weer. Als daar G.DMT of een soortgelijke aanduiding staat, heb je GÉËN ADSL2+. Staat daar ADSL2+ dan weet je zelf hoe laat het is.
Tenslotte wil ik ook nog even opmerken dat de site van BBNed niet altijd volledig actueel is. Lastig, want als particulier is het retemoeilijk om persoonlijk contact te krijgen met BBNed.
bedankt voor de informatie ik zit nu bij tiscali dus niet bij een bbned provider maar volgens kpn heb ik een adsl 2+ lijn.Of ik neem 8mbit abel,alice of wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
weebeast schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

bedankt voor de informatie ik zit nu bij tiscali dus niet bij een bbned provider maar volgens kpn heb ik een adsl 2+ lijn.Of ik neem 8mbit abel,alice of wanadoo
Bij Tiscali zijn alle locaties waar ze aanbieden ook geschikt gemaakt voor ADSL2+. Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Als je overstapt van netwerk aanbieder ook (niet alleen van ISP) wordt je telefoonlijn op de centrale ook fysiek echt omgeprikt. Dus als je nu een ADSL2+ verbinding hebt zegt dat niets over de situatie na een overstap.

Tenzij Abel je ook aansluit via het Tiscali (BaByXL) netwerk, dan blijft je aansluiting in takt en wordt er fysiek niets veranderd. Alleen je verkeer naar internet wordt in plaats van door Tiscali zelf naar Abel's netwerk doorgestuurd door Tiscali.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

Bij Tiscali zijn alle locaties waar ze aanbieden ook geschikt gemaakt voor ADSL2+. Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Als je overstapt van netwerk aanbieder ook (niet alleen van ISP) wordt je telefoonlijn op de centrale ook fysiek echt omgeprikt. Dus als je nu een ADSL2+ verbinding hebt zegt dat niets over de situatie na een overstap.

Tenzij Abel je ook aansluit via het Tiscali (BaByXL) netwerk, dan blijft je aansluiting in takt en wordt er fysiek niets veranderd. Alleen je verkeer naar internet wordt in plaats van door Tiscali zelf naar Abel's netwerk doorgestuurd door Tiscali.
oke bedankt ik zal ze zo emailen hoe het zit met de aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:05:
Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

[...]
Dat is bij mij dus het geval. Ik heb via het KPN-netwerk wel ADSL2+ beschikbaar, maar NIET via het BBNed-netwerk. Heel jammer, anders had ik nu 20Mbit gehad... Weet iemand of BBNed nog plannen heeft om de ADSL2+-dekking uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachtwoord wat ik achterhaald heb met Revelation is: PaSsWoRdAlReAdYsEt

verder niet getest maar lijkt me wel juist voor abel voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de parameter aangepast voor nummerweergave met putty met resultaat dat nu ook mijn FSK toestel de nummers weergeeft. ik heb ook = 2 gebruikt en al ik nu in de config kijk staat ie op = 1 (2)
0 = invalid parameter

username om via putty in te loggen is administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb sinds kort een siemens sx762 (anexB) ISDN via abeltelecom.

leuk apperaat maar 1 a 2 maal per dag gaat spontaan het voip lapje uit en daarna kan niet meer gebeld worden. het modem uit en aan doet de truuk maar dat wordt vervelend.

ik heb een aantal voip en annaloge telefoons aangesloten en maak gebruik van meerdere voip accounts naast abel , voipbuster en voipcheap.

heb logging enabled naar een syslog server en kom tot de conclusie als het probleem voordat worden de volgende meldingen in de log gegenereerd.

2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11009]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPRegistration sendRegisterEvent.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11010]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 sendmessagecallback for transaction: 1164
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11011]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): 'sendMessage' called
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11012]<00000000>[0]<EVENT>cma: 016-00-00 resolveHostName - no free entry in dnsHostList
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11013]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 1): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11014]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 2): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11015]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 3): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11016]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 4): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11017]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 5): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11018]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 6): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11019]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): returning result = -1.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11020]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPStack: 'transportErrorCallback' called
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11021]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 kill transaction id: 1164 type :2
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11022]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPStack::osipkillTransaction called for transaction:1164
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11023]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 register request: kill transaction.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Emerg 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11024]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 Registration Failure for NetworkProfile with index 6, interface address 89.220.205.233 on registrar sip.voipbuster.com
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11025]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUser registerResult with result 10
2007-08-14 19:36:47 Local0.Critical 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11026]<00000000>[0]<EVENT>cma: 021-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 2 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11027]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPRegistration sendRegisterEvent.

deze meldingen komen voor alle acounts voor en herhalen zich totdat het modem uit en weer aangezet word.

heeft iemand enig idee, heb het probleem bij abel en siemens neergelegd maar nog geen reactie

de nieuwste firmware is geinstalleerd

Firmwareversie: 2.1.34.7.0
Versie opstartcode: Primair: 2.1.0.0.13 Secundair: 2.1.0.0.14
Configuratiebestand versie: NDL-Retail-034_5
Versie ADSL-stuurprogramma: 1.4.1.14.0.2
Versie draadloos stuurprogramma: 5.0.2.46
Versie gebruikersinterface: 11/09/2005
Hardwareversie: Q709-R121

alvast bedankt..........................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
  • Laatst online: 07-09 19:18
Na het constant rebooten van de SX762, nog andere Interresante fenomenen met de SX762 (2.1.34.7.0 firmware). Als de Wifi aan staat, dan haal ik 25% minder download snelheid naar het internet. De connectie via poort tcp-119 die je voor newsservers gebruikt werkt niet meer. Oplossing: ben nu terug naar mijn oude Cisco modem en geen enkel probleem meer. Nu kijken voor een wel werkende VOIP ADSL Wifi oplossing!

Life is to short too explore the whole world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb dus de 761 (had toch nog een Linksys wifi accesspoint) maar ik heb dus in de lange lijst foutmeldingen die toch nog steeds in het log voorkomt constant dingen staan die met Wifi te maken hebben.. maar die zit er helemaal niet in. Misschien toch Siemens maar eens bellen, want ik krijg er een beetje de pip van.

Hij reset niet vaak meer met de nieuwste firmware, maar toch nog eens in de zoveel tijd (en dan het liefst als je je oma aan de telefoon hebt, die niks snapt van 'gratis' bellen via internet en zo en die dan maar vind dat al die nieuwe dingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om voor ons studentenhuis Max 20 Mb/s te nemen á €14,95 p/m voor de eerste 12 en daarna €22,95 p/m.

Nu hebben wij géén KPN aansluiting. Blijft de prijs zo?
En hoe zijn mensen te spreken over de levering van ABEL, en dus niet alleen de modems zoals hier wordt gedaan. Hoe snel wordt er bijv. geleverd? En hoe is dit in tegenstelling tot andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ewald ! schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:32:
Ik ben van plan om voor ons studentenhuis Max 20 Mb/s te nemen á €14,95 p/m voor de eerste 12 en daarna €22,95 p/m.

Nu hebben wij géén KPN aansluiting. Blijft de prijs zo?
En hoe zijn mensen te spreken over de levering van ABEL, en dus niet alleen de modems zoals hier wordt gedaan. Hoe snel wordt er bijv. geleverd? En hoe is dit in tegenstelling tot andere providers.
Nee, per maand moet je nog 9,50 killed voice toeslag betalen. Had je in de voorwaarden kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
whizchris schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:32:
[...]

Nee, per maand moet je nog 9,50 killed voice toeslag betalen. Had je in de voorwaarden kunnen vinden.
waaar heb je dat vandaan? ik kom alleen:
(éénmalige activeringskosten KPN lijn € 53,55)
tegen..

En nog een vraagje tijdens het bestellen: in ons (studenten)huis hebben we dus geen vaste lijn. Dan heb ik toch ook geen splitter nodig? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ewald ! op 25-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Weet niet of iemand dit ook eens gehad heeft?

Telefoon gaat af, je neemt op, en dan wordt de verbinding verbroken.
Op het scherm van mn phone zie ik allen twee nullen staat "0 0 "

Vraag het maar hier, misschien ligt dit ook weer aan de modem.

Verder eigenlijk geen probleem meer met uitvallen van de modem sinds ik de firmware geupgrade heb.
Wel vind ik het bereik van Wifi erg slecht.
Hiervoor had ik een Buffalo Wifi router en hiermee kon ik makkelijk in de tuin internetten.
Sinds we de Siemens hebben heb ik al in de keuken volgens Windows MATIG ontvangst, en dat merk je ook.
Ophalen van meerdere paginas te gelijk vergt erg veel tijd :(

Jammer genoeg is mn Buffalo router overleden anders had ik die ff aangesloten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:33:
[...]

Je standaard abonnement bij kpn(belbudget) kost ook €9,67.
Daarnaast zou ik nooit naar Solcon willen gaan aangezien zij sites filteren.(tenzij dit 100% uit is te zetten.)
Solcon: geen problemen, goede ping, stabiel en niet te duur. Filtering op aanvraag, en zelfs dan geen last van.

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik probeer al een paar maanden om nog geld terug te krijgen van Abel Telecom.

Ik heb in november 2006 ongeveer 60 dagen moeten wachten op een adsllijn, toen had ik nog niks en heb ik de aanvraag geannuleerd (wat al na 30 dagen mocht hoorde ik toen).

Toen heb ik een nieuwe aanvraag gedaan bij Speedlinq wat op zicht goed draaide tot maart 2007, toen was de adsllijn dood.

Na vele telefoontjes ben ik er achter gekomen dat ABEL telecom die annulering van november niet goed heeft doorgegeven aan BBNED en zij die lijn alsnog hebben opgehaald terwijl ik bij Speeldinq zat. Na een paar dagen is ABEL erachter gekomen dat dit niet de bedoeling was en hebben ze de lijn weer gesloten.

Speedlinq en BBNED hebben dit voor het meeste gedeelte voor mij uitgezocht. Van Speedlinq heb ik ook netjes het teveel betaalde abonnementsgeld terug gekregen, moest nl. wel abo betalen terwijl ik geen internet had. (ca. 2,5 mnd). Ik moest echter wel een nieuwe aansluiting aanvragen a 89 euro.

Ik zit ook nog met een telefoonrekening van ca. 130 euro.

Ik vind dat ABEL dit aan mij terug moet betalen, maar ze laten niks van zich horen. Ben al een paar keer afgescheept met "het komt wel goed" etc.

Kan iemand mij advies geven over hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Tijd voor iets van rechtsbijstand lijkt me zo... Voorwaarden lezen, Rechtsbijstand-verzekeringspolis lezen (indien van toepassing) en advocaatje erbij. M'n broer zit met een issue voor wat betreft bellen via Abel. Betaalt al 7,5mnd abonnementsgeld en kan nog niet bellen. Heb vandaag eens geprobeerd of het zou werken als ik zijn nummer invulde in mijn modem, maar nee (lees: wachtwoord is dus persoonlijk, anders op ieder account, voor VOIP). Als dit wel had gewerkt, had ik ff mijn settings in zijn modem gefrot en had ie eindelijk kunnen bellen. Heb m'n ogen nu goed de kost gegeven en de voorwaarden doorgescand op termen als "nalatigheid" en het "ingebreke blijven" van de kant van Abel. De voorwaarden zijn hier niet écht reteduidelijk in, maar als je een beetje goed bent in het lezen van juridische teksten, kom je er wel. Rechtshulp en/of -bijstand is wel aan te raden in gevallen als deze, anders kom je er niet gauw. Ik vrees dat Abel zelf niet goed weet wanneer er sprake is van "ingebreke blijven" of "nalatigheid".
Wat ze wel weer doen is het borggeld goed terug storten. Kennis van me had eerst Siemens en na wat problemen kreeg ze tijdelijk een Copperjet. Later besloot ze de CJ te willen houden en toen kreeg ze de meerwaarde van de Siemens terug. Dus da's wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ja ik heb ook mijn modem retour gestuurd en netjes het geld terug gekregen, maar ze blijven nu echt in gebreke. Ze slopen een lijn waar ze niks mee van te doen hebben en doen vervolgens alsof het hun schuld niet is. Heb twee wekene geleden nog een dikke fax gestuurd t.a.v. directie met alle bewijzen e.d. "U krijgt schriftelijke bericht" zeggen ze dan. Heb nog gebeld, en dan zeggen ze "ja ik zal in het systeem zetten dat u gebeld heeft". Zou het helpen als ik aangifte deed bij de politie? Het is in mijn ogen toch echt diefstal.

• csteelooper
Misschien is dat een idee. In ieder geval zou ik F-L-I-N-K stampij maken... Ik heb het ook steeds meer gehad als ik hoor hoe het bij al mijn directe kennissen gaat. De meesten daarvan had ik Abel aangeraden omdat het spul bij mij zelf allemaal erg goed loopt, maar bij elk van hen heb ik al problemen gehad.
En dan is er nog die k*te-policy die zegt dat je niet met andere modems dan die van Abel mag draaien icm voip. Ik heb het idee dat Speedlinq er een klantje bij heeft, daar ben je tenminste vrij in modemkeuze.

En wat ik ook zo irritant vind is dat Abel nu al 3 verschillende gebruiksplatformen heeft. 't Is gewoon ABSOLUUT NIET homogeen georganiseerd. Ik kan me an sich wel voorstellen dat men er zelf ook gek van wordt, dat kan haast niet anders als het zo'n janboel is.
Ik zou er al lang voor hebben gekozen om ALLE gebruikers te migreren naar één platform. Dat hebben XS4all en WorldAccess/Planet Internet in de jaren '80 al gedaan, dus waarom kan Abel het nu niet? En die twee voorbeelden waren (relatief gezien) ook nog eens veel groter dan Abel nu is qua aantallen klanten. Want er waren vroeger weliswaar minder internetters, maar het grootste gedeelte daarvan zat bij één van de genoemde providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Ik heb ongeveer een week geleden 20mbit bestld bij Abel voor ons nieuwe studentenhuis.
Nu vraag ik mij af wat de gemiddelde levertijd van Abel is bij de huidige gebruikers hier.
Dit omdat ik nog niets heb gehoord sinds mijn bestelling, geen post en geen email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch gaat delen... lees het Abel stuk eens door... zou je nog steeds met ze in zee willen gaan?
Nu kun je er nog vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
@Ewald: bij mij heeft het ongeveer een week of 6 geduurd voordat ik überhaupt iets van ze had gehoord, afgezien van een automatische orderbevestiging die meteen in mijn mailbox lag. En na die week of 6 hebben zich diverse problemen voorgedaan waarop Abel geen invloed heeft gehad, maar die de levertijd uiteindelijk naar zo'n 15 weken hebben gerekt. Voordat ik daarna kon bellen zat ik ook in de 20e week van de tijd. Lang genoeg geduurd allemaal dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:52:
als je toch gaat delen... lees het Abel stuk eens door... zou je nog steeds met ze in zee willen gaan?
Nu kun je er nog vanaf?
Waar doel je op ? Ik begrijp je niet...

IK heb trouwens na een week nog niets van hen gehooord, niets geen post en zelfs geen order bevestiging in mijn mailbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp niet dat je nog steeds met ze in zee wilt, dat lijkt me toch wel duidelijk gezien bovenstaande paginas volle klachten...
Ze leveren niet dus je kunt eraf.
Een 20 MB verbinding heeft alleen zin als je binnen ca 2 km vd centrale zit anders voldoet 12 MB ook.
Voor minder dan 35 euro heb je Tiscali T12, als je dat bedrag deelt.... voor dat verschil wil je geen Abel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Nb.
Ik zit 70 meter van de centrale.

Ik ga overigens Abel schriftelijk en aangetekend annuleren. Dit is nog binnen de termijn die in hun algemene voorwaarden staat. De klachten zijn inderdaad iets te erg.

Ik denk er over bij Orange te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je dit verder gaan lezen... (doe ik niet... teveel....)
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
@Andre_at_home: mja... welke providers vind je dan wél goed? Ok, Orange is ook niet mijn favo, noch Abel, maar om nou in het Abel topic een verwijzing naar het Orange topic te maken, getuigt van het feit dat je met Orange ook (erg) slechte ervaringen had.
Daarom dus mijn vraag welke provider je wel echt goed vind. Ik bedoel: iedere provider heeft zo z'n nukken. (No Flame Intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima ervaring met Demon gehad, is er helaas niet meer....(XS4All is m.i. te duur..)
ik was er zeer gereserveerd tav Tiscali, maar nadat ik paar erg goed ervaringen van anderen gehoord heb, hebben we dat gedaan. Geen moment spijt, bijna nooit problemen, helpdesk is ook ok. We hebben 12 MB (1 km afstand amper verlies).
Abel en oa Speedling zijn toch de goedkopere maar daar lees je veel meer klachten over, echt heel veel....
Lees de diverse forums zelf na voor een afgeronde mening!

• csteelooper
Mja, ik heb veel mensen met klachten over Abel. Speedlinq geeft zogezegd wisselende resultaten. Aantal mensen zeer tevreden, anderen absoluut niet. Maar ik ken ook over Tiscali de nodige probleemverhalen. Zo bedoel ik maar... Elke provider heeft zo z'n nukken... Ik wil graag een goede KPN-powered ADSL2+-provider die me niet al te veel monmaie kost... Speedlinq zou een optie kunnen zijn, maar zijn er nog meer buiten de standaard drie (Planet, HetNet, XS4ALL)?

• Pos2007
  • Niet online
Ik ben wel aardig tevreden over speedlinq op dit moment. De klachten die ik ha, die hadden ze toen wel wat sneller op kunnen pakken maar achteraf is dit dus allemaal de schuld van ABEL geweest. Zij laten mij nu mooi ziten met een rekening van ruim 200,- euro. Heb nu speedlinq via bbned, 20mbit werkt perfect, haal maximale snelheid dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:15
Na 4 maanden van aanmelding eindelijk Siemens sx762 modem ontvangen en geinstalleerd maar je raad het al reboot om de 5 minuten tijdens het downloaden van newsgroep. Hierna Abel gebeld en hebben direct firmware update gedaan naar 2.1.34.7.0 ,maar ook dit mocht niet baten.Heb volgende dag maar weer eens contact opgenomen met de helpdesk en mijn probleem uitgelegd, ik heb er ook bij verteld dat ik een gebruikte modem hebt ontvangen gezien op de reset knop inktvlekken op zit. Dit geef al aan dat er met deze modem al gerommeld is of problemen zijn ontstaan in het verleden.
Na 2 dagen wachten heb ik een nieuwe modem ontvangen met een andere firmware 2.1.34.6.0, hierna geen uitval gehad maar het enige probleem is dat wanneer ik aan het downloaden ben,en ik word gebeld dan is de lijn heel erg slecht te verstaan.Als ik stop met downloaden dan is het weer ok,weet iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Serc schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:03:
Na 4 maanden van aanmelding eindelijk Siemens sx762 modem ontvangen en geinstalleerd maar je raad het al reboot om de 5 minuten tijdens het downloaden van newsgroep. Hierna Abel gebeld en hebben direct firmware update gedaan naar 2.1.34.7.0 ,maar ook dit mocht niet baten.Heb volgende dag maar weer eens contact opgenomen met de helpdesk en mijn probleem uitgelegd, ik heb er ook bij verteld dat ik een gebruikte modem hebt ontvangen gezien op de reset knop inktvlekken op zit. Dit geef al aan dat er met deze modem al gerommeld is of problemen zijn ontstaan in het verleden.
Na 2 dagen wachten heb ik een nieuwe modem ontvangen met een andere firmware 2.1.34.6.0, hierna geen uitval gehad maar het enige probleem is dat wanneer ik aan het downloaden ben,en ik word gebeld dan is de lijn heel erg slecht te verstaan.Als ik stop met downloaden dan is het weer ok,weet iemand hier een oplossing voor.
Kan een paar oorzaken hebben, maar even aangenomen dat alleen je downstream vol zit door de download en je upstream nog ruimte heeft (downloaden met 20Mbit geeft zo'n 300kbps upstream verkeer ook door TCP).

De ISP zal morgen zorgdragen voor de QoS naar je toe. Dus simpel gezegd dat een pakketje voor telefonie (VoIP) altijd voorrang heeft boven alle andere pakketjes die door je lijn moeten. Doet men dat niet krijg je het effect dat de VoIP pakketjes gewoon in de wacht gaan of niet snel genoeg door de lijn kunnen of er zelfs een paar kwijt raken steeds. Effect is een 'hakkelende' telefoon verbinding, niet eens bereikbaar zijn of slechtere kwaliteit geluid (die heb je dan meestal wel de laatste) als je stevig aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik ben er achter gekomen dat dit gebeurt als ik draadloos aan het downloaden ben via newsgroepen, doe ik dit bedraad dan is mijn lijn goed. Bedraad haal ik een snelheid van gemiddeld 1923kB/s en draadloos een snelheid van 1540 kB/s (3 meter vandaan), ik ben er tevreden over alleen dat er draadloos dus hakkelende telefoon verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Serc: intvlekken op de resetknop? Hmm...dat zou mijn geretourneerde exemplaar kunnen zijn :). Wat is het MAC van je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Laatst online: 09-09 15:28
BlindWillie schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:15:
Serc: intvlekken op de resetknop? Hmm...dat zou mijn geretourneerde exemplaar kunnen zijn :). Wat is het MAC van je modem?
Wat heb je eraan als hij het MAC adres gaat posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Aannemende dat de modem nog steeds hetzelfde MAC-adres gebruikt (of eigenlijk: weer gebruikt, die van mij was z'n MAC en andere instellingen kwijtgeraakt), kan ik die vergelijken met wat in de logs staat die ik hier nog heb liggen. En aangezien een MAC-adres uniek is (of in elk geval behoort te zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Opa

Nu Multifocaal!

Hier ook een continu resettende SX762 modem.
Alles ging goed tot een maand terug toen hij spontaan ging resetten, elke 2 minuten circa.
Na enig mailen en bellen een vervangende modem toegestuurd gekregen, maar die deed EXACT hetzelfde. Bovendien is er op deze modem op de een of andere onverklaarbare wijze automagisch een firmware update doorgevoerd (Ik weet HEEL zeker dat ik dat niet gedaan heb en dat hij bij aansluiten versie 2.1.29.... had, en iets later versie 2.1.34.7.
Ik ben wat gaan experimenteren met de instellingen en tot de volgende bevindingen gekomen:
Schakel ik de interne FW uit, dan reboot hij niet meer elke 62 seconden maar elke 70 minuten. Nog steeds niet houdbaar dus. Ik ben er van overtuigd dat er ergens iets grondig mis is in de firmware of in de centrale. Het is mij iets te regelmatig, dat interval.
Voor details, zie het log in mijn posting hier.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Nog maar even een updeet:
Abel Helpdesk meldde dat er waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem (3x woordwaarde) tussen de SX76x en sommige netwerkchipsets bestaat. Ik heb eens besloten om dit te testen met mijn klaptop: Dell Wireless 1490, een Broadcom chipset. Wireless aan, 5 seconden later crasht de modem. Wireless uit, modem blijft draaien. Weer aan, crash zegt de modem. 8)7
Er is nog steeds meer aan de hand, want ook als deze klaptop uit staat, crasht de modem nog steeds een paar keer per dag, maar ik kan hem nu dus ook op afroep laten crashen.
Ik ga nu dus ook de andere NIC's in huis bekijken: een Asus Wireless 100g cardbus, een 3Com 920 in een notebook en een Intel VE/100. Ook ga ik maar es spelen met de instellingen van de Dell/Broadcom wireless...

The plot thickens. :S

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
Vandaag per post bericht gekregen van Abel Telecom: men is bezig met een klantmigratie naar een aantal nieuwe systemen. Deze pagina (bereikbaar via http://www.abeltelecom.nl/migratie ) roept vragen op. Het lijkt alsof ik een nieuwe ADSL lijn krijg? Stapt men van BBNED af?

Ik zit sinds januari tot nu op een adsl-lijn die via Abel geleverd wordt door BBeyond en dat is voor zover ik weet een professionele zakelijke provider die bij BBNED hoort. De hostname die bij mijn IP adres hoort eindigt op dsl.bbeyond.nl.

Ik zie deze migratie een beetje met angst en beven tegemoet vanwege de enorme berg klachten over Abel Telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

rutgerw schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:44:
Vandaag per post bericht gekregen van Abel Telecom: men is bezig met een klantmigratie naar een aantal nieuwe systemen. Deze pagina (bereikbaar via http://www.abeltelecom.nl/migratie ) roept vragen op. Het lijkt alsof ik een nieuwe ADSL lijn krijg? Stapt men van BBNED af?

Ik zit sinds januari tot nu op een adsl-lijn die via Abel geleverd wordt door BBeyond en dat is voor zover ik weet een professionele zakelijke provider die bij BBNED hoort. De hostname die bij mijn IP adres hoort eindigt op dsl.bbeyond.nl.

Ik zie deze migratie een beetje met angst en beven tegemoet vanwege de enorme berg klachten over Abel Telecom.
Ik vermoed dat de lijnprovider niet verandert, omdat ze in dat zelfde stuk ook melden dat telefonie later "overgaat" dan ADSL zelf. Lijkt mij toch dat ze beide diensten over dezelfde lijn laten lopen.
Ben benieuwd of ik na een maand of negen nu dan toch eindelijk mijn klantgegevens krijg: Mijnabel, een email adres, serveradressen of IP's, dat soort zaken die toch eigenlijk meteen na oplevering van de lijn beschikbaar zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ok nog een verhaal wat, zoals het er nu naar uit ziet, niet al te positief is ...

Op 8 augustus Abel Totaal Max aangevraagd via hun website. Het geval was dat ik per 1 September zou gaan verhuizen en ik hoopte dat e.e.a. dan in de eerste paar weken aangesloten zou worden. 14 augustus kreeg ik een brief van ze dat ze, naar aanleiding van de resultaten van een toets op kredietwaardigheid, mijn aanvraag niet in behandeling konden nemen (ik kon wel een huis van enkele tonnen kopen maar een internetaansluitinkje niet ?!?!). Enkele dagen daarna werd ik gebeld door iemand van Abel met de mededeling dat die kredietcheck ten onrechte negatief was en dat mijn aanvraag gewoon door zou gaan.
Alles leek goed te gaan. Ik kreeg netjes een brief met inloggegevens, de modem/router + de gratis dect telefoon. Via Abel webmail kreeg ik een mail dat de opleverdatum 13 september zou zijn.
Maar mijn lijn thuis geeft geen sjoege .. niks nada noppes verbinding. :( :(

Net even gebeld met Abel helpdesk (50 cent per minuut!! ... belachelijk duur) en nu blijkt dat ze helemaal niks in gang hebben gezet. Ik heb wel betaald en alle spullen maar er is geen verbinding. Er staat ook niks gepland om de verbinding op te gaan leveren. 8)7

Hmmm ... Abel zou vandaag terugbellen ... Ik update het verhaal zodra er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Bij mij kwam gewoon eerst een KPN mannetje een lijncheck doen (die inderdaad niet bleek te werken, vernieuwbouwd huis) en het lag aan de centrale in de straat. Maar goed, daarna ging alles qua aansluiten vrij voorspoedig :)

Alleen dat Siemens SX761 modem.. dat blijft maar resetten. Heb daar wel een mail over gestuurd en kreeg terug of ik het WW van mijn modem wilde terugmailen (ww veranderd in iets onzinnigs) en dat gemaild met de vraag of men mij op de hoogte wilde houden van de vorderingen, maar vooralsnog niets vernomen helaas :| en nog steeds reset mijn modem tussen de 30 minuten en 2/3 uur...

Dit laatste lijkt mij een modemfout (misschien in combinatie met telefonie trouwens, maar ja, de debug logs begrijp ik niet heel goed) maar de reactie vanuit Abel was nu toch anders dan in het begin toen ik meldde dat het modem niet lekker liep (toen kreeg je nog te horen dat je siemens maar moest bellen en nu hebben ze blijkbaar toch een probleem met die apparaten onderkend).

[ Voor 23% gewijzigd door letatcest op 14-09-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Mja bij mij loopt alles eigenlijk hartstikke goed sinds de nieuwe firmware 2.1.34.7.0. Allee, ik heb die via een MEDEWERKER van Siemens gekregen, en NIET van de Website van Siemens afgehaald. Er schijnt het een of andere maffe verschil te zijn in deze twee beschikbare versies...
Laatst lag m'n internet er uit, voor het eerst sinds meer dan een hele maand, waar het ding 24/7 door liep te werken. Maar achteraf bleek, dat dit niet aan de Siemens lag, maar aan mijn SMC router die helemaal brak is. Als ik de kabel van het modem in de kont van de router duw, krijg ik geen enkele beweging... Geen lampjes, nix... Of het nou de WAN ingang was of de LAN ingang. En dat terwijl het heel lang wel werkte.
Ook geen sjoege met de netwerkkabels van andere PC's, dus die router is dood. Ik moet zeggen dat er ook wel héél erg veel network utilisation was. Telkens tegen de 99% (100 komt niet voor in de GUI van de router) en dat terwijl mijn modem echt heel rustig was (meestal een max. van 10%, omdat ik bijna niks deed).
Dus ik daarna maar eens de modem rechtstreeks in de reet van m'n pc en Jahoor, vliegensvlugge internetverbinding (8120kbps/8120kbps, dus maximum lijnsnelheid) en ook niet meer de hele tijd waarneembare netwerkactiviteit. Mja nu is dus me SMC dood, das wel jammer want heb ff geen andere switch mogelijkheid. Alleen de 4 poortjes van de modem zelf, maar da's dus niet genoeg...

Ik heb ook net de brief over de migratie ontvangen en ben erg benieuwd over wat de gevolgen zijn. Ik zou wel eens willen weten of de telefonie-instellingen IN DE MODEM hetzelfde blijven (zelfde wachtwoord); anders moet ik nl ff mijn instellingen uit de modem pleuren en daarna weer alles ff aanpassen... Mja, daar kom ik ook wel overheen. Ik word volgens de factuur gesprekskosten rond de 25e september overgezet op 't nieuwe systeem, dus ben benieuwd.
Overigens zou ik het helemaal niet erg vinden als men van BBNed naar KPN over zou stappen, want dan zou ik ook naar de 20mbps kunnen... Bij mij in den buurt is KPN de enige ADSL2+-operator... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Iemand nog problemen dat het geluid tijdens het telefoneren zo belachelijk laag is???

Ik kan echt niet normaal bellen in huis. Als ik goed wil kunnen horen dan moet ik dus ergens gaan staan waar ik alleen ben :(

iRacing Profile Flickr

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

csteelooper schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:15:
Mja bij mij loopt alles eigenlijk hartstikke goed sinds de nieuwe firmware 2.1.34.7.0. Allee, ik heb die via een MEDEWERKER van Siemens gekregen, en NIET van de Website van Siemens afgehaald. Er schijnt het een of andere maffe verschil te zijn in deze twee beschikbare versies...
*knip*
Ik zal ze eens bellen.. (of wil je mij het bestand sturen? :> of heb je een heel speciale versie? ;) )
seninha schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:39:
Iemand nog problemen dat het geluid tijdens het telefoneren zo belachelijk laag is???

Ik kan echt niet normaal bellen in huis. Als ik goed wil kunnen horen dan moet ik dus ergens gaan staan waar ik alleen ben :(
Even je modem/router in en naar: Geavanceerde instellingen --> Telefonie --> VoIP --> Vaste Versterkingsregels (helemaal onderaan): standaard is dat 4/-18 (dB), ik heb van -18 -16 gemaakt en kan nu wel normaal bellen, maar misschien maak ik hier nog wel -15 van bedenk ik me net. Oh, dat doe ik nu. ;)

• csteelooper
@letatcest: Mja... Dat wil ik best doen hoor, als je me ff meldt waar de zooi heen moet... Ik heb zelf nu eigenlijk geen problems meer. Ook mijn telefonie-instellingen staan allemaal standaard en ik kan eigenlijk altijd gewoon bellen...

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

(zie DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs ben ik overgestapt van Abel naar Solcon. Ik was het zat met het constatnt resetten van de sx762 Router en nog heel veel ander dingen.
Bij Solcon een wereld van veschil ( NOOIT MEER ABEL), maar ik gebruik nog steeds dezelfde router. En wat blijkt nu! Nog steeds ressets.
Ik heb nu eindelijk de oplossing hiervoor. Al is dit niet bevredigend. De de WLAN uit zetten en de spontane resets van de LAN houden op. Ik heb dit probleem nu bij Siemens neergelegd, maar tot nu toe zonder bevredigend resultaat. Als ik meer weet laat ik het hier weten.

Modbreak:Gaarne de naam onderaan het bericht weglaten en niet spammen met commerciële websites.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 23-09-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:00:
Onlangs ben ik overgestapt van Abel naar Solcon. Ik was het zat met het constatnt resetten van de sx762 Router en nog heel veel ander dingen.
Bij Solcon een wereld van veschil ( NOOIT MEER ABEL), maar ik gebruik nog steeds dezelfde router. En wat blijkt nu! Nog steeds ressets.
Ik heb nu eindelijk de oplossing hiervoor. Al is dit niet bevredigend. De de WLAN uit zetten en de spontane resets van de LAN houden op. Ik heb dit probleem nu bij Siemens neergelegd, maar tot nu toe zonder bevredigend resultaat. Als ik meer weet laat ik het hier weten.
Mag ik je vragen waarom je, als resets je hoofdreden voor vertrek zijn (zo is je zin geformuleerd), nog STEEDS de Siemens gebruikt? Die heb je gekregen (na betaling van €65,- borg) via Abel. Als je ontevreden bent over de performance van het ding, moet je dus gebruik maken van de mogelijkheid om het ding terug te sturen. Dan krijg je je €65,- terug en kun je daar mooi een ander modem voor gaan halen. Voilà, probleem opgelost. Er zijn meerdere modems die ongeveer dezelfde featureset hebben als de Siemens (o.a. gemaakt door SMC en Zyxel) dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Als je dan toch per se een Siemens wil hebben doe je het volgende: maak gebruik van je mogelijkheid om deze terug te doen nadat je bij de Primafoon een Siemens SX76x WLAN DSL gekocht hebt. Verschil tussen de beide exemplaren zit 'm in 't feit dat bij de laatste tenminste niks is uitgezet danwel weggehaald...

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 23-09-2007 17:16 . Reden: spam weggehaald uit de quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Even terugkomend op steeds resettend modem:
Ik had Abel gemaild en men zou op afstand de boel regelen. Mijn modem is nu al 1 dag, 12 uur en nogwat non stop online geweest. Nou hebben ze niet laten horen of ze er nou wat aan gedaan hebben, maar er staat nu de volgende firmware op:
2.1.34.7.7462
Volgens mij was dat eerst zonder die 7462 voor zover ik me kan herinneren...

(zichtbaar bij status --> apparaat)

Firmware is wel degelijk aangepast, want ik kan niet meer SSH-en naar mijn modem

[ Voor 13% gewijzigd door letatcest op 19-09-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Laatst online: 06-09 19:04

REPLAY

Tik een eitje

Sinds de nieuwe firmware 2.1.34.7.0
online status

18:19:30:56

Geen disconnects meer sindsdien

2.1.34.7.7462 ben ik nog niet tegengekomen

[ Voor 20% gewijzigd door REPLAY op 23-09-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
x.7462 is een nieuwer build-nummer, en is gebaseerd op 2.1.34.7.0. Deze versie van de firmware is vooralsnog (in Nederland) alleen beschikbaar gesteld aan providers; dus nog niet aan bezoekers van de Siemens Website. Dit omdat deze firmware bepaalde specifieke problemen tijdens gebruik met bepaalde providers poogt op te lossen. Ik weet dit van een kennis van me die dit modem gebruikt icm Solocon en dezelfde firmware heeft. Hij heeft er contact over gehad met Siemens. @letatcest: is je Boot-code ook aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

nee , bootcode is nog hetzelfde, althans, ik zie daar geen ander buildnr. Maar ik ben niet meer gedisconnect, dus dat is prettig :)

Verwijderd

Ik heb ongeveer 5 weken geleden ABEL GEEN KPN MEER NODIG 20mbit besteld. Maar ik wordt helemaal misselijk nou ik dit topic op got lees... Kan ik het nu nog opzeggen of zit ik nu al aan dat jaarcontract vast.

Ik heb nog geen modem etc. ontvangen, a.s. maandag komt de KPN mijn lijn controleren en ik heb een opleveringsbericht gehad voor 2 oktober (wat is dat uberhaupt, komt abel dan langs ofzo, of sturen ze dan gewoon het modem op?).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 11:02 ]

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Op zich heb ik - naast het modem - eigenlijk geen negatieve ervaringen met ABEL, alleen wat ik wel had was een structureel gevoel in mijn achterhoofd van: aiaiaiai.. gaat dit wel goed?

Dit komt voor mijn gevoel voornamelijk door de manier van communiceren door ABEL. Ik weet niet wat het is, maar de manier waarop de teksten zijn geschreven in de berichten die je ontvang, laten een soort van rusteloos gevoel achter; ze stralen geen: wij hebben alles onder controle, het komt goed-gevoel uit (bijvoorbeeld: u ontvangt uw modem ten minste zoveel weken voor de afgesproken opleverdatum, terwijl je overal alleen maar kunt terugvinden dat de opleverdatum 'zo snel mogelijk' is zonder tijdsindicatie... als er nou een tijdsindicatie had gestaan, dan was het minder een probleem geweest).

Dat opleveringsbericht: als het goed is krijg je deze week of uiterlijk op de 2de je modem (hopelijk met de goeie firmware ;) ) en dan zou je die direct werkend moeten kunnen aansluiten (bij mij constateerde de KPN-meneer dat ik uberhaupt niet aangesloten was op wat voor lijn dan ook in het kastje in de buurt... dus dat was toch wel handig dat die langs kwam).

Verder heb ik geen problemen meer gehad sinds de nieuwe firmware, ze zijn alleen heel slecht in communiceren (ik: als jullie iets met mijn modem doen, kunnen jullie dat dan mailen, week later een voicemail dat het aangepast is en of ik nog klachten had, ik dat weer mailen van niet, geen reactie meer... aarrrrggg!! dat is zo niet handig van ze)

Verwijderd

Ik ben deze week door Abel gebeld met de mededeling dat er een speciale delegatie van Siemens uit Duitsland naar Nederland komt om de reset problemen met de SX762 modems te onderzoeken. Vervolgens was de vraag of ik deze delegatie thuis wilde ontvangen omdat ze metingen willen doen en mijn modem willen doorlichten... Lijkt erop dat er serieuze stappen worden ondernomen om de "resetproblematiek" op te lossen.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:22:
Ik ben deze week door Abel gebeld met de mededeling dat er een speciale delegatie van Siemens uit Duitsland naar Nederland komt om de reset problemen met de SX762 modems te onderzoeken. Vervolgens was de vraag of ik deze delegatie thuis wilde ontvangen omdat ze metingen willen doen en mijn modem willen doorlichten... Lijkt erop dat er serieuze stappen worden ondernomen om de "resetproblematiek" op te lossen.
Ik kan mij best voorstellen dat ze zo iets doen vanaf Siemens met Abel samen. Sommige problemen kan je, hoe goed een ander ook beschrijft wat hij doet, nauwelijks reproduceren. En zonder het te kunnen reproduceren is het erg lastig om een foutje in je code te vinden als programmeur.

• csteelooper
Siemens heeft mijn modem zelf direct doorgemeten. Ze moesten daarvoor mijn externe IP adres hebben. Daarna zijn ze kennelijk via de een of andere speciale toegang die er is (vergeef me, hij is hier een keer genoemd, ben nu alleen de naam kwijt) erin gegaan. Bleek dat er bij mij ergens deep down under een instellinkje fout stond (zat kennelijk fout in de configuratiefile van Abel). Die fout heeft men toen hersteld. Daarna eigenk vrijwel geen resets meer gehad. Dit salles is al ongeveer 2 en een halve maand geleden gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook heel benieuwd. uit de info op : http://www.abeltelecom.nl/migratie
(ze melden een verbetering van service maar gaat gewoon om een technische migratie)
Zie ik dat we een nieuw IP adres krijgen. Dus ik vermoed ook een migratie van aanbieder.

Op dit moment top bbeyond-bbned lijn. nixs mis mee. poortje 25 open dus eigen mailserver zonder problemen.

Wie o wie is al over naar de nieuwe structuur ? is dit nog bbbeyond ? en is poort 25 inbound en outbound nog beschikbaar.

heb zelfde ooit meegemaakt toen Freeler overging na Planet. van een op andere dag over. En dus van een "open" freeler lijn over naar een super dichte "planet" lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:18:
Siemens heeft mijn modem zelf direct doorgemeten. Ze moesten daarvoor mijn externe IP adres hebben. Daarna zijn ze kennelijk via de een of andere speciale toegang die er is (vergeef me, hij is hier een keer genoemd, ben nu alleen de naam kwijt) erin gegaan. Bleek dat er bij mij ergens deep down under een instellinkje fout stond (zat kennelijk fout in de configuratiefile van Abel). Die fout heeft men toen hersteld. Daarna eigenk vrijwel geen resets meer gehad. Dit salles is al ongeveer 2 en een halve maand geleden gebeurd...
@csteelooper: weet jij nog welke instelling dat was?

• csteelooper
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:43:
[...]

@csteelooper: weet jij nog welke instelling dat was?
Niet precies meer... 't ging om iets in de training procedure. Ze hebben het me precies uitgelegd. Maar het is in ieder geval een instelling die niet via de webinterface kan worden aangepast. Men zei dat mijn modem te gevoelig was voor schommelingen in het signaal op de lijn :? Ik zou niet meer weten hoe de instelling heette, maar kennelijk was het middels de software aan te passen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:00:
Ben zelf ook heel benieuwd. uit de info op : http://www.abeltelecom.nl/migratie
(ze melden een verbetering van service maar gaat gewoon om een technische migratie)
Zie ik dat we een nieuw IP adres krijgen. Dus ik vermoed ook een migratie van aanbieder.

Op dit moment top bbeyond-bbned lijn. nixs mis mee. poortje 25 open dus eigen mailserver zonder problemen.

Wie o wie is al over naar de nieuwe structuur ? is dit nog bbbeyond ? en is poort 25 inbound en outbound nog beschikbaar.

heb zelfde ooit meegemaakt toen Freeler overging na Planet. van een op andere dag over. En dus van een "open" freeler lijn over naar een super dichte "planet" lijn.
Betekent dat dat klanten die zich nu aanmelden, direct al een adsl verbinding krijgen met het verbeterde netwerk?

• REPLAY
  • Laatst online: 06-09 19:04

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:39:
[...]

Betekent dat dat klanten die zich nu aanmelden, direct al een adsl verbinding krijgen met het verbeterde netwerk?
Waar haal je vandaan dat het verbeterd is?

Ik zie alleen meer opties bij de migratie waarvoor je kan kiezen (extra betaling)
en een wijziging van het emailsysteem voor oude gebruikers.
Ik zou omstreeks de 26 j.l. meer horen maar totnutoe geen info meer gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door REPLAY op 29-09-2007 14:56 ]

Verwijderd

dat is ook het vreemde. de service en opties zullen verbeterd worden. das mooi.
Maar er wordt gesproken over een migratie en ik krijg een nieuw IP adres.... 1 en 1 = 2. dus buiten verbeterde optie een netwerk migratie welke volgens mij alleen maar slechter kan zijn dan de huidige bbeyond netwerk lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Mijn broer zit al sinds April opp het "nieuwe" netwerk; de VERBINDING is bij hem nog steeds via BBeyond, en voorzover ik weet is poort 25 inbound nog steeds geen probleem.
Overigens heb ik ook nog geen info gehad na de eerste brief, en ook enkele bewoners in mijn flat nog niet. We hebben dus nog geen van allen meer info gehad. Ben benieuwd wanneer die info komt.

Overigens nog wat info: De dienstverlening wordt hetzelfde als de dienstverlening bij Speedlinq. De op BBNed gebaseerde verbinding is ook uitgeleverd via BBeyond; al is dat niet te zien aan de host names die ze gebruiken bij Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
csteelooper schreef op zondag 30 september 2007 @ 08:00:
Mijn broer zit al sinds April opp het "nieuwe" netwerk; de VERBINDING is bij hem nog steeds via BBeyond, en voorzover ik weet is poort 25 inbound nog steeds geen probleem.
Overigens heb ik ook nog geen info gehad na de eerste brief, en ook enkele bewoners in mijn flat nog niet. We hebben dus nog geen van allen meer info gehad. Ben benieuwd wanneer die info komt.

Overigens nog wat info: De dienstverlening wordt hetzelfde als de dienstverlening bij Speedlinq. De op BBNed gebaseerde verbinding is ook uitgeleverd via BBeyond; al is dat niet te zien aan de host names die ze gebruiken bij Speedlinq.
Speedlinq verbindingen via BBned verzorgd door BBeyond? Waar haal je dat vandaan. Volgens mij is dat niet juist wat je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken heb ik een inetrnet abbo van abel. Met een Siemens Gigaset SX762 modem. Ik moest drie laptops draadloos verbinden met het modem. Dat ging oke. Na een week wilde ik het beter gaan beveiligen. Toen ik het modem wilde instellen, ging die steeds opnieuw opstarten. Ik heb hem drie keer moeten reseseten. En toen was het modem dood, naar mijn mening. De lampjes branden wel, maar hij doet niks. Ik kan ook niet meer het modem (met een draad) benaderen. Ik niet op het modem inloggen. Wat is de beste oplossing op te doen... opsturen... en hoe? Ze beantwoorden geen e-mail. En bellen kost me een vermogen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik heb afgelopen zaterdag (29/9) een vervolgbrief ontvangen. Er staat in dat mijn abo overgezet gaat worden ergens de komende dagen en er staat een bevestiging in van het abonnement wat ik heb met de opmerking dat Abel een ander rekeningnummer gaat gebruiken. En een prachtige cryptische zin:
Indien u problemen ervaart bij het uitlezen van uw e-mail op dit adres, neem dan contact met ons op.
Helaas wordt nergens genoemd welk e-mail adres ze bedoelen. Anyway, als de verbinding maar soepel wordt overgezet vind ik alles best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
nadat wij ons abonnement binnen 10 werkdagen hadden geannuleerd kregen wij een brief van Abel dat overeenkomst was verbroken en dat we ons geld terug zouden krijgen. Nu hebben we, 2-3week later, nog steeds niets van het geld terug.
Hoe is dit het best bij Abel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
BlindWillie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:32:
@nvana_30: als je ons dan meteen even het SIP-wachtwoord geeft, dan zullen we allemaal je voorbeeld volgen :P.

Dat is dus het probleem. Ik gebruik nu mijn Speedtouch 716 die op zich prima functioneert (hoewel ook die zichzelf wel eens reset), omdat mijn SX762 kaduuk is. Helaas kan ik nu geen VOIP gebruiken, althans niet via Abel. Simpelweg omdat Abel het wachtwoord dat hiervoor nodig is, niet wil vrijgeven. Jouw oplossing klinkt wel heel redelijk, maar gaat helaas alleen op als je een ADSL-abonnement zonder VOIP bij Abel hebt!
Hoe zit dit nu precies?
Ik heb (ook) een Speedtouch (780 of 716) en wil deze graag gebruiken voor de ADSL verbinding maar ook voor telefonie van Abel. (mocht ik voor Abel kiezen, is mede afhankelijk van dit).
In principe moet dat kunnen werken (toch?) aangezien Abel ook gebruik maakt van VOIP (in tegenstelling tot VoDSL van veel andere providers).

Maar kun je nu wel of niet een ander modem qua srpaak (VOIP) aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11-2023
Zoals eerder gemeld. Je krijgt bij Abel je VOIP wachtwoord niet waardoor je een andere modem niet kunt instellen. Wat eventueel zou kunnen is een ander ADSL modem zonder VOIP te configureren en de Siemens als ethernet router hierachter zetten (dus ADSL uitzetten). Dan heb je mogelijk wel betrouwbaarder internet maar blijft je telefonie waarschijnlijk last houden van de resettende Siemens. (ongelofelijk wat een waardeloos apparaat dat is en dat dit tot op de dag van vandaag niet is opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kaajee schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:58:
[...]

In principe moet dat kunnen werken (toch?) aangezien Abel ook gebruik maakt van VOIP (in tegenstelling tot VoDSL van veel andere providers).

Maar kun je nu wel of niet een ander modem qua srpaak (VOIP) aan de praat krijgen?
Er gebruiken eigenlijk geen providers VoDSL meer, behalve Alice nu bij mijn weten.

Echter krijg je van veel providers die telefonie via VoIP techniek aanbieden niet de login en wachtwoorden van VoIP/telefonie. Die stellen ze in op je modem van afstand en kan je zelf niet bij komen meestal. Als je dus zelf een ander modem of ATA wilt aansluiten bij zo'n ISP moet je goed kijken welke je kiest en of dat wel mogelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 07-10-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
bjck schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:27:
[...]

Er gebruiken eigenlijk geen providers VoDSL meer, behalve Alice nu bij mijn weten.

Echter krijg je van veel providers die telefonie via VoIP techniek aanbieden niet de login en wachtwoorden van VoIP/telefonie. Die stellen ze in op je modem van afstand en kan je zelf niet bij komen meestal. Als je dus zelf een ander modem of ATA wilt aansluiten bij zo'n ISP moet je goed kijken welke je kiest en of dat wel mogelijk is.
O, hier bijv. lees ik nog wat anders. En technisch lijkt me VoDSL eigenlijk ook beter/handiger dan VOIP.....
Overzicht techniek-providers:
  • Internettelefonie van PC naar PC: Skype, Microsoft Messenger, VoipBuster, Google Talk.
  • IP-telefonie (VOIP): Pilmo, Budget Phone VOIP, Abel Telecom
  • Voice over DSL (VoDSL): Orange, Scarlet, Solcon, Abel Telecom, Fiberworld two4one, InternetPlusBellen, Tiscali, Tele2.
  • Via de (coax/tv)kabel: UPC, Casema, Multikabel, @Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Zijn er na rutgerw nog mensen geweest die hun vervolgbrief hebben ontvangen (dus op of na 29/9)? Ik heb de mijne nog steedsch niet... :?
Van de helpdesk werd ik ook niet veel wijzer: "We zijn er mee bezig, maar we zijn nog niet helemaal klaar...." Neeh, DUH, das logisch... Maar wat als ik na 31-10-2007 mijn "Mijn Abel" (Oude Systeem) niet meer in kan (bron: De Abel Telecom Migratie-pagina's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kaajee schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:26:
[...]

O, hier bijv. lees ik nog wat anders. En technisch lijkt me VoDSL eigenlijk ook beter/handiger dan VOIP.....

[...]
Hoeft helemaal niet beter te zijn. Je zorgt voor garantie op het telefoon gesprek qua bandbreedte op ATM in plaats van op IP. Je kan het op IP ook garanderen, manier is alleen anders.

VoIP kan veel flexibeler ingezet worden, VoDSL zit echt aan die ADSL verbinding vast waar je met VoIP gegevens ook vanaf andere locaties waar een IP verbinding is kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
bjck schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:59:
[...]

Hoeft helemaal niet beter te zijn. Je zorgt voor garantie op het telefoon gesprek qua bandbreedte op ATM in plaats van op IP. Je kan het op IP ook garanderen, manier is alleen anders.

VoIP kan veel flexibeler ingezet worden, VoDSL zit echt aan die ADSL verbinding vast waar je met VoIP gegevens ook vanaf andere locaties waar een IP verbinding is kan werken.
Ok true, feit blijft dat er toch blijkbaar wel veel providers zijn die VoDSL aanbieden ipv VOIP. Meer VoDSL dan VOIP. Wel iets om rekening mee te houden, mn. in modem keuze. Mijn Speedtouch 780 kan alleen maar VOIPen en geen VoDSL aan. Dus wil ik m'n huidige modem willen blijken gebruiken zit ik aan VOIP aanbieders vast.

Is het zo dat uiteindelijk de meeste toch VOIP gaan aanbieden? Dat las ik ergens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

csteelooper schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:34:
Zijn er na rutgerw nog mensen geweest die hun vervolgbrief hebben ontvangen (dus op of na 29/9)? Ik heb de mijne nog steedsch niet... :?
Van de helpdesk werd ik ook niet veel wijzer: "We zijn er mee bezig, maar we zijn nog niet helemaal klaar...." Neeh, DUH, das logisch...
Ik geloof niet dat meer dan een handjevol abonnees die al ontvangen heeft. :+
Maar wat als ik na 31-10-2007 mijn "Mijn Abel" (Oude Systeem) niet meer in kan (bron: De Abel Telecom Migratie-pagina's)?
Ik denk dat je dan even ver bent als ik. Geen Abel Mail, geen Mijn Abel site. Heb ik al sinds januari. Ik verdom het om 50 cent per minuut uit te geven om herhaaldelijk om een login te bedelen dus ik heb het er maar bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik heb brief nr. 2 gekregen. Hierin staat ik netwerktype Oranje heb. Verder heb ik een emailadres gekregen met username en password en zelfs al een e-mailtje daarin. Dit is mijn eerste Abel mailadres sinds dat ik ben aangesloten (januari dit jaar). Jeuh. En er is nu webmail en een servicepunt waar ik vooralsnog alleen nog maar statistieken van mijn homepage heb.

Het mailtje dat ik heb gekregen in mijn Abelaccount vertelt mij dat ik op 30 september 2009 gemigreerd ga worden. Ik ben heel benieuwd of dat een typefout is of dat ik echt nog twee jaar mag wachten.

Het lijkt er dus op dat ze hun zaken nu op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Als je dus een gebruikersnr hebt dat begint met "ab", dan heb je al een nieuw netwerktype (ik dus), en ik werd ergens begin augustus aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Update: Gisteren een briefke ontvangen met min of meer mijn adresgegevens en mijn ab-nummer en de melding dat de incasso via een andere bank gaat lopen en de mededeling dat ze me op de hoogte zullen houden.... nog nix dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Tussen brief 1 en 2 zat bij mij ongeveer 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
rutgerw schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:12:
Ik heb brief nr. 2 gekregen. Hierin staat ik netwerktype Oranje heb. [...]
Hmmmzzzz... :S Ik hoop écht niet dat ik van BBNed naar Orange als netwerktype ga, anders kan ik niet eens meer de 8Mbit halen... 't Is al erg genoeg dat ik nu niet de keuze heb om naar 20 te gaan, maar maximaal 4Mbit is toch niet echt wat ik zoek. Dus ik hoop vooralsnog gewoon maar dat ik op BBNed zal blijven hangen (of men moet heel genereus zijn en me op KPN neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
letatcest schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:01:
[...]
Ik zal ze eens bellen.. (of wil je mij het bestand sturen? :> of heb je een heel speciale versie? ;) )

[...]
Even je modem/router in en naar: Geavanceerde instellingen --> Telefonie --> VoIP --> Vaste Versterkingsregels (helemaal onderaan): standaard is dat 4/-18 (dB), ik heb van -18 -16 gemaakt en kan nu wel normaal bellen, maar misschien maak ik hier nog wel -15 van bedenk ik me net. Oh, dat doe ik nu. ;)
Dan krijg ik een javascript error die meld: String not defined
Dat schiet dus ook niet op.

Zind ik nieuwe firmware heb doet ie het trouwen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
csteelooper schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:42:
[...]
Hmmmzzzz... :S Ik hoop écht niet dat ik van BBNed naar Orange als netwerktype ga, anders kan ik niet eens meer de 8Mbit halen... 't Is al erg genoeg dat ik nu niet de keuze heb om naar 20 te gaan, maar maximaal 4Mbit is toch niet echt wat ik zoek. Dus ik hoop vooralsnog gewoon maar dat ik op BBNed zal blijven hangen (of men moet heel genereus zijn en me op KPN neerzetten...
Orange doet helemaal geen wholesale verkoop volgens mij. Ze verkopen nu aan geen losse ADSL verbindingen aan andere ISP's. Ik heb niet het idee dat ze met 'Oranje' ook 'Orange' bedoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:51:
[...]

Orange doet helemaal geen wholesale verkoop volgens mij. Ze verkopen nu aan geen losse ADSL verbindingen aan andere ISP's. Ik heb niet het idee dat ze met 'Oranje' ook 'Orange' bedoelen.
Inderdaad. "Oranje" is een interne naam. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die op een ander netwerk (gaan) komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik kreeg net een leuk mailtje van abel zeg!

ben ik blij dat ik nog dit jaar weg mag van die gaste @_@

NEEM NOOIT ABEL!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Via deze e-mail willen we u informeren dat de levering van uw
Abel ADSL Pro abonnement
bij Abel Telecom is gestart.

Wij hebben de levering van uw abonnement ingepland voor: 2009-09-30

Tot en met het moment van oplevering zullen we u met dit soort status
e-mails op de hoogte houden van de voortgang van uw bestelling. Indien
uw gewenste leverdatum nog ver in de toekomst ligt, dan neme wij ca. 2
tot 3 weken voor de levering weer contact met u op via de e-mail.

Indien u vragen heeft over dit status bericht, verzoeken wij u contact
op te nemen met support@abeltelecom.nl of 0900 - BelAbel
(0900 - 235 2235, E0,50 per minuut).

Met vriendelijke groet,

Abel Telecom
Klantenservice

support@abeltelecom.nl
0900 - BelAbel (0900 - 235 2235, E0,50 per minuut)-
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
En mail nr. 2: de verbinding is opgeleverd. En ja een nieuw ipadres + hostnaam. Iets op *.dsl.mijnabel.nl. Hoera. Migratie is dus gebeurt voor 2009 (zoals blijkbaar abusievelijk gemailt)

DNS lookups zijn opeens vreselijk traag. ik had ze van bbeyond en nu van qinip.net.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalentum op 16-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
We vroegen ons laatst af welk abonnement we nou eigenlijk hadden genomen want we wisten het niet meer. Onze download max was rond de 400kb maar, we meenden dat we toen gewoon 8mbit hadden genomen ipv de 4mbit die we nu leken te hebben.
Ik kon me herinneren dat we 9.95 euro aan abel betalen en 10 aan kpn voor de non-line sharing. Zeker deed ik het niet dus laat ik de bank afschriften erbij pakken.

Op bank afschriften stond 19.45 en als je daar 9.50 afhaalt (van kpn) dan kom je precies op 9.95 uit wat dus de kosten zijn van het 8mbit abonnement. Maar kregen een aardig mailtje terug dat we een 4mbit hadden :'( ja wtf
Dus mail terug gestuurd met bank afschriften etc....kijken wat ze nu gaan doen. We vragen in ieder geval ons geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
krijg je niet elke maand een factuur over de post?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste