Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

csteelooper schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:45:
[...]

Wat voor 'n echo bedoel je ...? Ik heb zelf ABSOLUUT geen last van een echo -- alleen het gespreksvolume was wat zacht voor de firmware update, maar da's nu ook OK... Ik heb gewoon de standaard instellingen (zie mijn voorlaatste post). Bovendien denk ik niet dat de vaste versterking de enige influential factor is; het geluid is namelijk wel een eindje sterker op een tweede account dat ik heb ingesteld... Maargoed, ik snap niet welke echo men hier bedoelt...
Tweede account ingesteld??? Waarvoor dient deze dan?

Wat me opvalt is dat de laatste paar dagen mn modem zo maar reset zonder enige reden, helemaal van zelf :|
Verder zie ik vaak genoeg in de instellingen van de moden dat de VOIP registratie mislukt is?? VOIP lampje is dan uit.

En als laatste , sinds vandaag staat er de volgende info omtrend mij internet snelheid:

Downstream-snelheid: 6464 kbps
Upstream-snelheid: 896 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 6976 kbps (downstream) / 1056 kbps (upstream)
Ruismarge: 11.9 dB (downstream) / 5 dB (upstream)
Lijndemping: 14.9 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 9.9 dBm (downstream) / 12.4 dBm (upstream)

En dat met een 8Mbit verbinding , 200 meter van een centrale.
terwijl ik van de week nog ruim 8900kbps had staan.
Ben nu aan het downloaden met Alt.Biz (newsgroepen) en dit gaat niet verder dan 642kB/s

Vraag me af wat er aan de hand is met Abel :(

Telefoon is trouwens van de week na 5 weken weer actief. Ongelooflijk , 5 weken en €30 bellen om een MAC adres te kopellen :X

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 19:04

REPLAY

Tik een eitje

csteelooper schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:45:
[...]

Wat voor 'n echo bedoel je ...? Ik heb zelf ABSOLUUT geen last van een echo -- alleen het gespreksvolume was wat zacht voor de firmware update, maar da's nu ook OK... Ik heb gewoon de standaard instellingen (zie mijn voorlaatste post). Bovendien denk ik niet dat de vaste versterking de enige influential factor is; het geluid is namelijk wel een eindje sterker op een tweede account dat ik heb ingesteld... Maargoed, ik snap niet welke echo men hier bedoelt...
Degene die mij belt, hoort alles wat hij of zij zegt tweemaal. Als ik de standaard waarden
invoer dan is het wel erg zacht qua spreek geluid, met een beetje rumoer om je heen hoor
je heel slecht wat de ander zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wat ik gemerkt heb is dat de modem zich erg vaak zelf reset. VOIP lampje is dan uit.

Maar als ik VOIP account uitzet dan is er geen probleem meer. dan werkt de modem zonder enig probleem en blijft de hele tijd stabiel werken.
Dus ik weet zeker dat het probleem gewoon veroorzaakt wordt door VOIP.
Blijkbaar heeft de modem daar erg veel problemen mee.

Weet nog dat ik aan het begin een Copperjet heb gebruik en deze had hier nooit last van.
internet en telefonie was gewoon goed.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Ik heb sinds twee dagen constant dat het modem (sx762) na ca 2 minuten klikt en dan is
Internet weg en daarna weer terug. Dan weer Internet en na ca 2 minuten weer
weg. Ik heb wel 3 weken terug firmware 2.1.34.50 ingebracht
zou het daaraan liggen? Heeft iemand nog firmware versie 2.1.28.00 of weet
waar die te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik had dit ook. Heb toen weer alle instellingen (dus ook van de modem) naar fabrieks default gezet.
Dan weer alles volgens Abel ingesteld, sindsdien heb ik er geen last meer van.

Modem blijft netjes aan zonder her starts.

Gelijk even wat anders. Ik had 2 maanden geleden aangegeven dat ik wou upgraden naar 20Mbit. Was geen probleem. Zou geregeld worden.
Omdat ik niets hoorde een mail gestuurt. Krijg ik antwoord dat er ivm technische redenen dit momenteel niet mogelijk is.
Advies om over 2 maanden weer aan te vragen ;(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
@Seninha: mja... jij zou het watr betreft je lijn iig kunnen... Ik heb nog steeds G.DMT-signaal, dus ik heb die mogelijkheid niet...
Mja mijn modem werkt iig ook goed na een reset. Daarvoor had ik ook telkens resets, echter niet consequent na 2 minuten. Soms na 2, soms na 5, soms na 2uur en soms na 6 dagen. Ik heb wat niet-standaard ABEL Voip-instellingen erin staan (lees: ik heb nog een andere account dan Abel er in staan). Eerlijk gezegd verdenk ik de Provisioning bij/van Abel ervan dat die op zijn minst ENKELE resets veroorzaken. Overigens werkt het modem verder perfect. Zolang het ding zich niet reset als ik achter internet zit, is alles goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

seninha schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:02:
Ik had dit ook. Heb toen weer alle instellingen (dus ook van de modem) naar fabrieks default gezet.
Dan weer alles volgens Abel ingesteld, sindsdien heb ik er geen last meer van.

Modem blijft netjes aan zonder her starts.

Gelijk even wat anders. Ik had 2 maanden geleden aangegeven dat ik wou upgraden naar 20Mbit. Was geen probleem. Zou geregeld worden.
Omdat ik niets hoorde een mail gestuurt. Krijg ik antwoord dat er ivm technische redenen dit momenteel niet mogelijk is.
Advies om over 2 maanden weer aan te vragen ;(
inderdaad, werkt terug naar default fabriek en dan alles opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je zelf de firmware-update V2.1.34.5.0 op de Siemens Gigaset SX762 installeren?
Bij de helpdesk van Siemens raad men aan om daarover eerst contact op te nemen met je provider. En bij de helpdesk van Abel raden ze mij af om zelf de update te installeren, omdat dan de telefoon mogelijk niet meer correct werkt. Wie heeft zelf de update geïnstalleerd en heeft zowel internet als bellen via Abel? En wat zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:11:
Kun je zelf de firmware-update V2.1.34.5.0 op de Siemens Gigaset SX762 installeren?
Bij de helpdesk van Siemens raad men aan om daarover eerst contact op te nemen met je provider. En bij de helpdesk van Abel raden ze mij af om zelf de update te installeren, omdat dan de telefoon mogelijk niet meer correct werkt. Wie heeft zelf de update geïnstalleerd en heeft zowel internet als bellen via Abel? En wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb de update gedaan, had 3 weken daarna wel een probleem dat het modem steeds na ca
2 minuten eruit vloog. Maar dat is nu weer goed. Ik merk eigenlijk weinig van de update, ik kan
niet zeggen dat het modem nu beter of slechter functioneert.
Dit staat er op de site, important stond er toen ik de update download niet
8)7
Important: This update is not needed for the Netherlands!

The update package contains:

Improvements:

Dialing problems solved
Sporadic VoIP call termination after 2-3 minutes solved
WLAN improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Heeft iemand abel voip met een smc 7908 modem werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
REPLAY schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:18:
Heeft iemand abel voip met een smc 7908 modem werkend gekregen?
Moet in princiepe gewoon werken, als je weet welk wachtwoord je moet invullen voor het VOIP-gedeelte... De Abel Helpdesk weigert totnogtoe nog steeds om de instellingen op eender welke andere manier dan via provisioning beschikbaar te stellen helaas. Als ik het wachtwoord weet, of als iemand me zou kunnen vertellen waar ik dat vandaan zou kunnen halen, had ik misschien ook al wel een ander modem aan de lijn gehangen Ik vind namelijk dat mijn SX762 een beetje labiel is. Verder geen problemen overigens...
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:11:
Ik heb sinds die update nauwelijks meer problemen. Alleen is m'n modem helaas niet veel stabieler geworden sinds die update. Ik had al veel last van spontaneous reboots, maar dat issue is er dus nu nog steeds, helaas...
REPLAY schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:08:
[...]
:? That phrase was nowhere to be found when I downloaded the update... Ik MOEST 'm zelfs installeren van Siemens Support Staff. Kennelijk wordt de modem nu uitgeleverd met de huidige firmwareversie, of men doelt op de KPN-versie. Die gebruikt 'eigen' firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch even mijn duit in het zakje doen. :( :( :( :( :( :(

Ik werk in de telecom sector en heb al veel meegemaakt en aangesloten maar mijn ervaringen met Abel Telecom slaan op dit moment alles. Doet mij denken aan de PTT van vroeger, arrogant en niet meewerken. Het woord service moet nog uitgevonden worden.

Ik had voor mijn werk (als thuiswerk test plek) een aansluiting nodig van data+telefoon. Ik had zelf geen telefoon (vast) omdat ik altijd mobiel belde. Vroeger goede ervaringen gehad met tweakdsl maar voor 150 werknemers wordt dat een beetje duur. Ik kreeg wat goede berichten te horen over ABEL. Een abo voor ADSL 2+telefonie voor 24.95 per maand. Provider BBned. Vroeger geen problemen gehad met BBned dus gedacht van ik probeer Abel.

Opgegeven dat dit een zakelijke aansluiting is (de zaak betaald) op een privé-adres. Dit schijnt voor Abel moeilijk te begrijpen te zijn, meer hierover later. Krijg een brief met info en een brief + email over de opleverdatum. Ik krijg netjes een Siemens SX762+Siemens telefoon opgestuurd met een duidelijke handleiding. Zo ver zo goed. Helpdesk/Klantenservice reageert snel op enkele vragen die ik had. Ik was dus nog blij met deze goede indruk.

Modem aangesloten voor de opleverdatum en he een verbinding data maar geen telefonie. Ok misschien ben ik te snel. Op de opleverdatum alleen maar data en geen telefonie. Ook bleek dat mijn snelheid VER BENEDEN de maat was voor wat ik mocht verwachten. Daarnaast resette de modem regelmatig (maar he je denkt nog ze zijn met de lijn bezig). Helaas op de opleverdatum nog geen telefonie. Volgens de helpdesk ben ik nog niet opgeleverd. Vooruit.

Drie dagen en verschillende telefoontjes later komt de KPN langs voor een lijntest. Daarna nog enkele dagen wachten en ik mag gebruik maken van ADSL. Er wordt echter geen VOIP gegevens in mijn router geladen. En de router reset zo'n 25x per dag. Maar weer eens bellen, hierna krijg ik voip waarmee ik niet kan bellen. Krijg een nummer toegewezen maar men vergeet dat ik geen telefoonlijn had en dus mijn eerste nummer niet volgens de vaste lijn van KPN kan gaan. Dit is echter wel zo ingesteld. Na dit verholpen te hebben kan ik bellen en gebeld worden maar is de verbinding zo slecht (snelheid is maar 10% dan een eerder 10Mbit verbinding via BBned bij mijn vorige provider) en de verbinding reset nog steeds zo'n 20-30x per dag.

Opgebeld (gelukkig hou ik al mijn kosten bij), men zou een nieuwe modem sturen. Tot op vandaag nog niets gezien. Kortom ik kan zo niet werken en dit kost mijn werkgever dus zo'n 800 euro per dag, dus maar weer op kantoor werken.

Ik krijg de eerste factuur te zien, er wordt teveel in rekening gebracht en de korting wordt niet verwerkt. Hierover maar een aantal emails gestuurd waar niet op gereageerd wordt. Het enige antwoord is een kopie van de eerder factuur zonder uitleg.

Ik bel regelmatig op over de stand van zaken ivm de verbinding maar geen resultaat. Nou, de portemonnee wordt leger aan mijn kant.

Vorige week wilde ik mijn email (abel webmail) inkijken, dit ging dus niet meer. Ik had geen toegang meer de de website. Hierover gelijk vanuit mijn bedrijfsaccount een mail gestuurd. Natuurlijk geen reactie. De problemen met de lijn houden aan. Eergisteren kan ik niet meer bellen, dus ik kijk mijn modem instellingen na en wat blijkt? Ik kan niet authorizeren met sip.ritstele.com. Dus maar bellen met de klantenservice. Krijg te horen dat dit vaker voorkomt en dat er iemand opgezet wordt om dit op te lossen. Aan de andere zaken wordt gewerkt volgens hen. Na 1 uur krijg ik een telefoontje van een techneut (de eerste keer dat dit gebeurt). Hij kijkt de modem na en besluit om alle settings maar opnieuw erin te zetten/na te kijken. Hij vraagt of ik nummer xxxxxxx wil gebruiken/overzetten. Ik zeg nummer xxxxxxx dat is mijn werk nummer wat heeft dat ermee te maken? Ik wl dat nummer yyyyyyy dat ik van abel telecom gekregen heb erin wordt gezet (dit nummer heb ik twee weken gebruikt) en dat nummer xxxxxxx van mijn werk is (ook in een andere stad) en dus totaal niet gebruikt mag worden. Ik geef ook nog even aan dat ik een newline abo had dus dat ik een nieuw telefoonnummer heb gekregen omdat ik geen vaste telefoon had. Dit is duidelijk. Ik vraag gelijk om de rest van het modem na te kijken omdat ik nog steeds snelheids problemen en connectie problemen heb.

Na dit gesprek blijkt dat de verbinding na 1 uurtje uit de lucht is (geen ADSL connectie). Ik zet mijn router/modem uit voor 5 minuten en weer aan. Alles komt op en telefonie werkt ook weer. Echter ik kan niet meer gebeld worden. Wat blijkt? De techneut heeft mijn werk telefoonnummer geprogrammeerd en onder dit nummer ben ik nu ook bekend bij ritstele.com. Zo schiet dit dus niet op.

Vandaag maar weer aan de telefoon gehangen en Abel verteld wat ik ervan vond. De schuld werd min of meer bij mij gelegd ik had het verkeerde tel. nummer doorgegeven.... Hoe dan? Ik krijg van Abel een nieuw nummer, hoe kan ik dat nummer verkeerd doorgeven aan abel. Ik heb dus nu nog geen werkend nummer.

Voor mij is de maat vol, ik mijn advocaat er maar opgezet. Neem een goede provider en dus geen Abel.

P.S. Als ik een oudere ADSL 2 Copperjet modem gebruik dan heb ik veel minder problemen met de verbinding. Snelheid is nog niet optimaal, maar tenmiste reset de lijn zich veel minder (7x per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de siemens modem in huis. vandaag is kpn langs geweest om de lijn te testen (was niet in gebruik wegen kabel internet, en geen vaste telefonie)Alles werkte netjes, maar wegens tekort aan siemens dect telefoon bij abel kan ik niet kijken of mijn telefonie werkt. Nu staat er in de gebruiksaanwijzing van de modem, dat ik een splitter moet aansluiten. deze heb ik echter niet besteld omdat ik dacht dat het niet nodig was. Voor de duidelijkheid ik heb dus wel een internet+bellen abonnement afgesloten bij abel telecom, maar ik gebruik de vaste lijn van kpn niet om te telefoneren. Is het aansluiten van een splitter dan nog nuttig? en zo niet, op welke poort van de modemmoet ik de inkomende telefoonlijn dan aansluiten (telefoon of adsl)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb vreemd probleem met een extra toegevoegd voip-account (voipbuster met inkomend 010-xxxxxxx nummer).
Als ik gebeld wordt op het voipbuster nummer dan gaat telefoon over, als ik opneem is gesprek te voeren. Tot zover alles in orde.

Als ik niet zou opnemen en degene die mij probeert te bellen legt de hoorn op de haak dan blijft toch mijn telefoon overgaan en stopt pas als ik de hoorn opneem. 7(8)7

Dat zou betekenen dat als ik met vakantie ga dat de telefoon weken achterelkaar zal blijven rinkelen.(niet zo leuk voor de buren)

Wat ook vreemd is dat als ik de uitvoer van de vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer) hoger instel (zodat gesprek tenminste beter te horen is) dat mijn nummermelder nummerweergave niet meer correct weergeeft. Krijg dan vreemde tekens of helft van de weergave. :?

Verder best tevreden d:)b met Abel, behalve dat er helemaal niet op emails wordt gereageerd.

oja, gaat om een siemens sx762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Wat ik erg vreemd vind dat ik op geen enkele manier ADSL van Abel kan aanvragen, op wat voor postcode dan ook..... 8)7

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu enkele maanden ADSL van Abel en betreur mijn actie om Internet Plus Bellen aan te schaffen. De modem zou na het aangaan van de overeenkomst binnen enkele weken geleverd worden, dat werden twee maanden. Zelfs al zit ik met mijn laptop naast het draadloze modemkastje: de internetverbinding wordt vaak plotseling wordt verbroken, vooral 's avonds rond elf uur en dan duurt het soms wel een minuut, soms ook langer, voordat de verbinding wordt hersteld, Wellicht doe ik iets verkeerd, ik kan telefoon ontvangen maar niet zelf bellen. Contact met de helpdesk komt heel moeilijk tot stand, dat moet dus via mijn mobieltje, kost "circa" 50 cpm plus de kosten van het mobiel bellen. De laatste keer dat ik het probeerde kwam ik in het keuzemenu en werd de verbinding meteen daarna verbroken. Dit herhaalde zich die avond drie keer. Je hoort ook nooit hoeveel wachtenden er nog voor je zijn, of een advies om het later nog eens te proberen. Een paar dagen geleden hing ik 7 minuten, tel uit je winst. Bij de helpdesk werkt iemand met een sterk zuidelijk accent, die een voor een noorderling bijna onverstaanbaar soort steenkolennederlands spreekt. Onlangs werd vastgesteld dat mijn splitter defect was, geen idee hoe, zijn ze daar helderziend? Toen ik vele weken later eindelijk een nieuwe splitter ontving was het probleem niet verholpen. Het lag dus niet aan de splitter. Al met al geen aanrader. Moet er ook zo gauw mogelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:42:
Wat ik erg vreemd vind dat ik op geen enkele manier ADSL van Abel kan aanvragen, op wat voor postcode dan ook..... 8)7
wil je dat nog steeds...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
Is er iemand die firmware 2.1.34.5.0 nog heeft voor de SX762? Die had ik een tijdje terug geinstalleerd en werkte prima (eindelijk geen problemen meer met P2P). Onlangs is echter versie 2.1.34.7.0 verschenen. Die heb ik vorige week geinstalleerd, in de hoop dat inkomende nummerherkenning nu wel zou werken (niet dus). Aanvankelijk leek alles in orde, maar 2 dagen geleden begon de SX762 kuren te vertonen en ik kan er nu niets mee mee beginnen: hij kan geen stabiele ADSL-verbinding opbouwen, hooguit voor een paar seconden. En daarnaast blijft ie zich steeds resetten.

Helaas heeft Siemens de vorige firmware, 2.1.34.5, niet meer op de website staan. Wie heeft 'm nog liggen en zou hem aan mij willen mailen? Ik heb al contact gehad met de helpdesk van Siemens Nederland, maar dat is een ramp. Die komen met instructies voor een factory reset, maar die had ik al en dat geeft ook geen soelaas (kan ook zijn dat ik de instructies niet goed opvolg, maar die zijn dermate vaag dat je er niet veel mee kunt: b.v. wacht tot de 2 groene lampjes aangaan - ja, welke 2 v.d. 13 dan?)

Ter info: ik heb Abel Totaal Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BlindWillie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:53:
Onlangs is echter versie 2.1.34.7.0 verschenen. Die heb ik vorige week geinstalleerd, in de hoop dat inkomende nummerherkenning nu wel zou werken (niet dus).
Heb je de vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer) aangepast? Als ik dat doe dan is het resultaat dat nummermelder niet meer volledig/vreemde tekens of helemaal niets weergeeft. Dat is als je de uitvoer te hoog insteld. Heb deze nu ingesteld op invoer: 3, uitvoer: -4 dan is gesprek goed te verstaan en doet nummermelder het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Nou, Ik heb nu dus helemaal niets meer. De SX762 kan geen stabiele ADSL-verbinding opbouwen. Echt doffe ellende. Ik moet dus echt de vorige firmware versie weer hebben. Hoewel ik inmiddels begin te twijfelen of het daar wel aanligt. Het lijkt er eerder op dat er iets mis is met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Gents, heb hier ook al eerder op dit forum gepost. Moet eerlijk zeggen dat ik geen klachten heb sindsdien, alleen wel een advies dat je die siemens modem direct het raam uit moet flikkeren. Ik kon daar geen fatsoenlijke verbinding mee krijgen. Echt vol downloaden hield de modem misschien 10 min vol en dan sprong hij eruit (hij werd ook goed warm, misschien had het daar iets mee te maken). Verder wil ik ook wel eens een spelletje online spelen maar dat hoef je met die sx762 niet te proberen wireless. Oftewel klote ding. Van het weekend een eigen modem gekocht en ding doet het meer dan prima. Aan de lijn ligt het dus niet. En dat voor 14,95 vind ik niet erg. Nu moet ik alleen nog mijn borg terug krijgen. Het modem dat ik gekocht heb was een Linksys wag200g. voor 70e heb je er al een en de borg was 60. Dus uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Nou hopen dat ze niet gaan bokken over die modem!

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

BlindWillie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:53:
Is er iemand die firmware 2.1.34.5.0 nog heeft voor de SX762? Die had ik een tijdje terug geinstalleerd en werkte prima (eindelijk geen problemen meer met P2P). Onlangs is echter versie 2.1.34.7.0 verschenen. Die heb ik vorige week geinstalleerd, in de hoop dat inkomende nummerherkenning nu wel zou werken (niet dus). Aanvankelijk leek alles in orde, maar 2 dagen geleden begon de SX762 kuren te vertonen en ik kan er nu niets mee mee beginnen: hij kan geen stabiele ADSL-verbinding opbouwen, hooguit voor een paar seconden. En daarnaast blijft ie zich steeds resetten.

Ter info: ik heb Abel Totaal Pro.
Heb ik ook gehad dat het modem steeds ging resetten na ca 2 minuten na de update.
Ik heb toen op advies van iemand uit dit forum het modem hardwarematig gereset (druk knopje onderkant modem ca 15 ingedrukt houden) en dan het modem in de engelse taal weer volgens de Abel handleiding instellen. Daarna heb ik een backup van het modem teruggezet en toen deed
het modem het weer. Hij reset wel is eens in de zoveel dagen maar daar mee valt te leven! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Dat van dat hardwarematig resetten van het modem klopt wel, dat ben ik al een paar keer tegengekomen. Maar ofwel de instructies van Siemens kloppen niet ofwel ik doe iets fout (of het modem is gewoon kapot), want ook dat helpt bij mij niet. En volgens Siemens is de reset waar jij het over hebt, de resetbutton aan de onderkant >5 sec. ingedrukt houden, niet voldoende. Wat ik me wel afvraag: had jij meteen problemen na de update? Want bij mij heeft het de eerste paar dagen prima gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

BlindWillie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:49:
Dat van dat hardwarematig resetten van het modem klopt wel, dat ben ik al een paar keer tegengekomen. Maar ofwel de instructies van Siemens kloppen niet ofwel ik doe iets fout (of het modem is gewoon kapot), want ook dat helpt bij mij niet. En volgens Siemens is de reset waar jij het over hebt, de resetbutton aan de onderkant >5 sec. ingedrukt houden, niet voldoende. Wat ik me wel afvraag: had jij meteen problemen na de update? Want bij mij heeft het de eerste paar dagen prima gewerkt...
Inderdaad, het steeds resetten na ca 2 min begon een paar dagen na de update naar
firmware 2.1.34.5.0
Ik ben nu online: Verbonden
0:02:28:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
quote: Siemens Website (www.gigaset.com)
Firmware Update 20th of July 2007 Annex A and Annex B Version V213470
Download version: 2.1.34.7.0

Annex A Firmware Version 2.1.34.7.0
and secondary Bootcode version 2.1.0.0.14 for the Gigaset SX76x.
For devices with following Info on the label only:
"The DSL operation is available via Annex A"
The Label can be found on the bottom side of the device!

Annex B Firmware Version 2.1.34.7.0
and secondary Bootcode version 2.1.0.0.14 for the Gigaset SX76x.
For devices with following Info on the label only:
"The DSL operation is available via Annex B"
The Label can be found on the bottom side of the device!

Content:
The update package contains:
  • The new Firmware 2.1.34.7.0
  • The secondary Bootcode 2.1.0.0.14
  • A Readme file
Improvements:
  • Device stability improved.
  • Port scan problem on port 554 is fixed.
  • Some minor User interface bugs are fixed.
  • Compatibility to Freenet, 1&1 and other VoIP provider improved.
Mja, Ok, dit staat dus over de nieuwste firmware op de site nu. Maar weet iemand ook waaróm de nieuwe upgrade niet nodig is voor Nederland? Siemens is er alles behalve duidelijk over...:? Overigens gebruik ik nu de vóórlaatste firmwareversie, en ik ben nu 16 dagen en 22 uur online. Heb 't ding wel in de Engelse taal staan -- dan heb ik veel minder interface bugs...
seninha schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:12:
[...]

Tweede account ingesteld??? Waarvoor dient deze dan?
Uhm... Let's see... Nóg goedkoper (gratis of soms voor €0,01/min) naar het buitenland bellen? Jap... Heheh... Heb m'n ouders 3kwart van de tijd in het buitenland zitten -- die wil ik wel ECHT goedkoop willen kunnen bereiken. Skype of dergelijke sjit is nog geen optie, omdat m'n ouders nog niet echt een stabiele internetverbinding hebben daarzo. En er is een limiet op hun internationale dataverkeer... Vandaar dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Is er echt niemand die firmware 2.1.34.5.0 nog heeft liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Nou, ik heb dus ook al alles geprobeerd (firmware update, resetten noem maar op) met dat modem maar niks werkte. Als ik hem niet zwaar belaste was er inderdaad niks aan de hand. Als ik drie dagen niet thuis was was hij drie dagen online. Op het moment van gebruik begon de ellende. Ten eerste sprong hij eruit. Ten tweede lag de ping zo beroert hoog dat er niet mee online te gamen viel. Nee, ben blij dat ik nu mijn eigen modem heb.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BlindWillie,

Ik zal eens kijken of ik die versie nog ergens heb.
Waar kan ik die versie dan naartoe mailen?
Ik weet echter niet of het mogelijk is om te downgraden naar een oudere versie.
Maar dat moet je dan maar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Heel graag. Stuur maar naar info@peter.mijnabel.nl.

Als iemand nog een nauwkeurig beschrijving van Siemens heeft voor de factory reset (en dan niet die van > 5 sec. de reset button ingedrukt houden, maar een veel uitgebreidere) dan is die ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10-2020
csteelooper, waar heb je die een na laatste versie vandaan gehaald? Mijn modem blijft ook continu resetten? (ik heb een abo bij InterNLNet, maar dus ook die Siemens SX762).

Harde reset gaat alsvolgt:

- Haal de stekker uit het stopcontact
- Druk de resetbutton in terwijl de stekker er weer in gaat.
- Blijf de resetbutton vasthouden tot de twee rode lampjes en de twee
- groene (phone 1 en 2) ook branden.
- laat de resetbutton alles los
- Druk nu drie keer op de resetbutton en wacht hierna 30 sec.
- Zet het modem dan nog eens uit en vervolgens weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb dit forum eens doorgelezen en alle ellende gelezen. Ben dus niet de enige.
Na een kapot modem die ze niet wilden vervangen, abbo opgezegt en toen begon het gelazer.
Voor veel geld de rechtzaak maar afgekocht.

Mijn advies: Ga niet met Abel ik zee.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@Mordax: die procedure ken ik inderdaad. Ik vind 'm alleen niet erg nauwkeurig beschreven. "De 2 rode lampjes...", welke 2 denk ik dan? Het probleem bij mij is nl dat de enige 2 lampjes die rood branden de phone 1 en 2 lampjes zijn en volgens deze beschrijving zouden die groen moeten zijn/worden. Ik zie wel 2 groene lampjes, maar dat zijn het power- en ADSL-lampje aan de linkerkant. En als je 'm net aanzet, branden er zelfs nog meer. Worden de phone 1 & 2 lampjes bij jou wel groen? En hoe snel dan?

Inmiddels heb ik het modem blijkbaar in een speciale modus gekregen: als ik nu naar de webinterface ga, krijg ik een foutmelding ("aan dit verzoek kan momenteel niet worden voldaan" o.i.d) en dus kan ik het modem daarmee niet configureren. Wat echter wel interessant is: ik kan nu wel via SSH bij de CLI komen. Dat ziet er allemaal wel spannend uit, alleen wordt het zonder documentatie wat lastig om de modem op deze manier te configureren. Daarnaast moet ik nog uitvogelen hoe ik het modem ueberhaupt in deze modus heb gekregen...en hoe ik 'm daar weer uitkrijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 22:50
Ik zou goed opletten met Abel Telecom, als er iets niet goed werkt dan kan je de helpdesk op geen enkele wijze benaderen. Dit gezien ze de email gewoon onbeantwoord weggooien en de 50cpm telefoonlijn er na 10 a 15 minuten bellen gewoon ophangen...

Ik heb zelf ADSL van Abel Telecom en het is zeker niet duur (10 Euro/maand) voor wat het biedt, maar op dit moment is een gedeelte van het Internet voor mij onbereikbaar door een configuratiefout ergens in het Abel / BBNed netwerk en kan hierdoor onder andere www.adobe.com niet bereiken. Terwijl de website gewoon up is (gecheckt via SSH vanaf een HetNet ADSL aansluiting).

Volgend jaar voor mij gewoon weer een KPN provider gezien zowel Abel als BBNed mij niet willen helpen met een fout die in hun netwerk ligt naar mijn idee. Bij KPN kon ik altijd terecht bij de Primafoon of KPN helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Mordax schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:42:
csteelooper, waar heb je die een na laatste versie vandaan gehaald? Mijn modem blijft ook continu resetten? (ik heb een abo bij InterNLNet, maar dus ook die Siemens SX762).

Harde reset gaat alsvolgt:

- Blijf de resetbutton vasthouden tot de twee rode lampjes en de twee
- groene (phone 1 en 2) ook branden.
runtime sx76x a v2.1.34.5.0
secondary sx76x a v.2.1.0.0.14
heb ik nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@nvana_30: dat verklaart het e.a.a, dat wil zeggen, ik zelf kan www.siemens.com niet bereiken en dat vond ik ook al erg curieus. En inderdaad, www.adobe.com is ook onbereikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Ik kan beide sites via Abel gewoon bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen zoek de verschillen ;)

BBNED of BBXL netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
In mijn geval BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

hier ook bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En type modem, en welke DNS instelling?

En als je naar http://192.138.228.1/index.jsp surft, kom je dan wel op de siemens site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:55:
En type modem, en welke DNS instelling?

En als je naar http://192.138.228.1/index.jsp surft, kom je dan wel op de siemens site?
Ja kom op de siemens site uit
(uit de sx762 firmware:2.1.34.5.0)
Voorkeurs-DNS-server: 62.177.144.11
Alternatieve DNS-server: 82.204.127.40
Downstream-snelheid: 8052 kbps
Upstream-snelheid: 1021 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Ik kan het nu niet checken omdat ik niet thuis ben, maar ik meen me herinneren dat ik het adres wel kon resolven (via nslookup), maar er niet mee kon connecten.

Ander vraagje: is er hier nog iemand die de SX762 via SSH kan bereiken?

Ik ben er trouwens inmiddels achter dat de SX762 Amazon Linux dat wordt ontwikkeld door Infineon gebruikt, maar veel is hier nog niet over bekend, zie:

http://www.linux-mips.org/wiki/AMAZON

Wat dat betreft ben ik benieuwd of er nog een port komt van OpenWRT naar de SX762 (OpenWRT is inmiddels wel geport naar andere SX-routers van Siemens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
BlindWillie schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:20:
@nvana_30: dat verklaart het e.a.a, dat wil zeggen, ik zelf kan www.siemens.com niet bereiken en dat vond ik ook al erg curieus. En inderdaad, www.adobe.com is ook onbereikbaar!
We website www.siemens.com (192.138.228.1) is inderdaad ook onbereikbaar.

Het is dus ook verklaarbaar, we kunnen via Abel het gehele 192.0.0.0/8 reeks niet bereiken. Ik heb er al diverse modems op aangesloten gehad (Allied Data 816 2PNL, Linksys ADSL2MUE en oude trouwe Alcatel Speedtouch Home) en ze geven allemaal hetzelfde resultaat.

Met 'traceroute www.siemens.com' of 'tracert www.siemens.com' kun je zien dat de data wel jouw router verlaat, maar door het Abel / BBNed netwerk niet op de juiste bestemming aankomt.

Ik vind het zelf onacceptabel dat Abel Telecom een gehele range onbereikbaar maakt (waarschijnlijk door een configuratiefout bij Abel of BBNed).

Enigste punt is; wat kunnen we hieraan doen ? Gezien zowel Abel Telecom als BBNed niets wil doen aan het probleem. Het liefst zou ik zelf tegen KPN zeggen: prik de stekker maar weer om op het KPN netwerk, daar had ik nooit problemen. Gezien de service van zowel Abel Telecom als BBNed naar mijn idee zwaar onder de maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je hebt niets met BBned te maken, geen contract en geen contact. Abel neemt een lijn af bij BBned en koppelt die op haar eigen netwerk en zo het internet op. Dus jij neemt een product af bij Abel en een deelproduct dat Abel (niet jij!) afneemt daarvoor bij BBned.

Ergens onderweg heeft iemand een configuratie fout gemaakt en 192.168.0.0/8 in plaats van 192.168.0.0/16 in een route/rule gezet.

Dit moet je bij Abel melden en die kunnen het dan onderzoeken en oplossen of op laten lossen als zij de fout bij een andere partij zien. Verder gewoon dagelijks vragen hoe het staat met je ticket/storingsmelding om de voortgang te controleren.

Lost niemand het op kan je uiteindelijk een brief schrijven (aangetekend) dat je ze in gebreken stelt. Je moet nog een (redelijke)termijn stelt van zo'n 2 weken om het probleem op te lossen. Stel in je schrijven dat je het contract als ontbonden beschouwd en overstapt als ze het niet naar alle redelijkheid binnen deze termijn oplossen. Let wel dat dit een laatste redmiddel is en een lange weg met zelfs juridisch getouwtrek.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-08-2007 17:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
bjck schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:47:
Je hebt niets met BBned te maken, geen contract en geen contact. Abel neemt een lijn af bij BBned en koppelt die op haar eigen netwerk en zo het internet op. Dus jij neemt een product af bij Abel en een deelproduct dat Abel (niet jij!) afneemt daarvoor bij BBned.

Ergens onderweg heeft iemand een configuratie fout gemaakt en 192.168.0.0/8 in plaats van 192.168.0.0/16 in een route/rule gezet.

Dit moet je bij Abel melden en die kunnen het dan onderzoeken en oplossen of op laten lossen als zij de fout bij een andere partij zien. Verder gewoon dagelijks vragen hoe het staat met je ticket/storingsmelding om de voortgang te controleren.

Lost niemand het op kan je uiteindelijk een brief schrijven (aangetekend) dat je ze in gebreken stelt. Je moet nog een (redelijke)termijn stelt van zo'n 2 weken om het probleem op te lossen. Stel in je schrijven dat je het contract als ontbonden beschouwd en overstapt als ze het niet naar alle redelijkheid binnen deze termijn oplossen. Let wel dat dit een laatste redmiddel is en een lange weg met zelfs juridisch getouwtrek.
Ik heb dit al vele keren aangemeld bij de helpdesk van Abel Telecom, maar er gebeurt niets mee. Ik heb ook aangegeven dat er een routeringsfout gemaakt is in een van de routers in het Abel of BBNed netwerk (gezien ze zover ik weet gewoon de BBNed ADSL dienst doorverkopen).

Probleem is ook aangemeld bij BBNed, maar die willen helemaal niets doen om (waarschijnlijk) hun eigen configuratiefout op te lossen. Voorheen was ik gewoon HetNet klant, maar daar willen KPN en Primafoon je ook helpen als je problemen hebt met de dienst van HetNet zelf.

Zoals blijkt uit zowel dit forum als het forum op bellen.com hebben meer mensen dit probleem bij Abel Telecom.

Mijn volgende actie wordt: aangetekend een opzeggingsbrief naar Abel opsturen, ingebreke stelling en rechtzaken hebben allemaal geen zin om die paar tientjes denk ik. Volgend jaar gewoon weer KPN voor mij, ik heb weer geleerd van 'goedkopere netwerken' 8)7

Abel Internet is 1x niets: Niet werkende Helpdesk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'BBned ADSL dienst doorverkopen'

Dat kan niet, BBned levert alleen DSL verbindingen en dat zijn net een soort 'rietjes'. De ene kant is je modem aansluiting en de andere kant van het rietje/tunneltje door het BBned netwerk heen komt uit bij Abel in haar netwerk gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Nog iemand die geprobeerd heeft om via SHH de router te bereiken? Gebruikersnaam: administrator, wachtwoord: admin (of datgene waarin je het wachtwoord hebt gewijzigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

BlindWillie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:17:
Nog iemand die geprobeerd heeft om via SHH de router te bereiken? Gebruikersnaam: administrator, wachtwoord: admin (of datgene waarin je het wachtwoord hebt gewijzigd).
Ja, lol. Gelukt.
Maar ik heb dus sinds vandaag Abel telecom. Werd een beetje bang van alle verhalen over het gezeik. Maar goed. Het werkt en op zich nog binnen redelijke termijn (aangevraagd: 29 juni, dus een maand en een week later actief wat niet heel traag is bij ADSL heb ik begrepen).
Goed, dan natuurlijk is de beloofde snelheid enigszins wat ik mag verwachten? Ja, dat is netjes (speedtest.nl komt steeds zo rond de 15000 kbps uit). Nou lekker, weer eens wat downloaden na een ruime maand via de mobiel internetten.

Bij Azureus loopt de verbinding compleet dicht (heb een siemens SX761). Zelfs het modem is niet meer bereikbaar dan. Vrij bizar, maar als ik de verhalen zo lees kan dat aan het modem liggen.

Dan maar ewekaaccountje weer heracitveren. Een groot niet nader te noemen bestand in 7 minuten binnen :)

Maar over de service tot nu toe:
- er wordt wel gecommuniceerd, maar wie de teksten schrijft, laat geen gevoel achter dat het allemaal ok is (bij de aanmeldtmail, de 2 brieven en de overige mail omtrent levering e.d.).
- ... daardoor wordt je ongeduldig en wil je toch weten of het nou echt goed komt. Eerst bel je, dan denk je: voor 50 c/pm ga ik dan wel een mail sturen en op de ene wordt wel gereageerd en op de andere niet. Als er gereageerd wordt, dan denk je nog steeds van: ja.. eh...
- ... dus mail je: Is er al iets bekend over de opleverdatum? Het geld is namelijk vorige week van mijn rekening afgeschreven. Het antwoord was netjes, maar zo ondoordacht, namelijk: een week voor de geplande levering. Ja... eh.. dat is zo spoedig mogelijk. Kijk gewoon even in de compu dan en check hoe het met de levering staat en meldt een datum. Dat is net een placebo: dan ben je weer rustig.

Kon de boel gisteren al aansluiten en de boel leek te werken (vandaag zou ik officieel aangesloten worden). En alles ging goed, de aanmeldpagina en daarna werkte niets meer. Helpdesk gebeld en werd erg goed geholpen. Volgens mij was het keuzemenu ook veranderd qua tekst, maar nu nog iets er bij wat de gemiddelde wachttijd meldt, want dit muzakje is wel erg vervelend. Ik had wel het gevoel door een professioneel iemand geholpen te worden. Maar ja, zoals overal is de ene werkstudent slimmer bij het bellen en vragen beantwoorden dan de ander ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Aha, bij jou werkt dat dus ook/wel. Ik kon nl. aanvankelijk de router niet via SSH bereiken, maar later opeens wel, alleen werkt nu de webinterface niet meer. En omdat er geen handleiding is voor de CLI, blijft dat giswerk. Maar samen komen we er wel uit :). Zou je in de CLI het volgende commando kunnen uitvoeren en de output hier kunnen posten (vooral de onderste 7 parameters, i.e. alles met V_WebServer.WANAccountPreset):

get V_WebServer.

Als ik die gegevens heb, kan ik hopelijk de ADSL-instellingen weer terugzetten en zo hopelijk een werkende Internet-verbinding opzetten!

Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, is wat dit oplevert:

DeviceInfo.ModelName

Daar moet volgens mij sx762 (dan wel sx761, sx763). Die van mij heeft echter sx76x en ik vermoed dat daar al m'n problemen vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Mordax schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:42:

[knip]
Die stond op de international English site van Siemens, voor ze de huidige versie van de firmware daar neerzetten. Ik draai nu nog steeds die versie, want de laatste schijnt in Nederland alleen maar problemen te geven; in België loopt die dan weer wel als een speer. Mja, mijn credo: if it ain't broken, don't fix it. Dus blijf ik voorlopig ff met m'n klauwen van die firmware af.
Modempje was trouwens vanavond 24 dagen online. Da's pas de 2e keer dat ik zo'n lange periode onafgebroken online ben sinds ik Abel heb... Zelfs @Home presteerde wat dat betreft beter hier :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

BlindWillie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:31:
(verhaal)
get V_WebServer.

Als ik die gegevens heb, kan ik hopelijk de ADSL-instellingen weer terugzetten en zo hopelijk een werkende Internet-verbinding opzetten!

Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, is wat dit oplevert:

DeviceInfo.ModelName

Daar moet volgens mij sx762 (dan wel sx761, sx763). Die van mij heeft echter sx76x en ik vermoed dat daar al m'n problemen vandaan komen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
IGD.> get V_WebServer.
Response:OK

V_WebServer.RemoteManagement.Enabled = 0
V_WebServer.RemoteManagement.HttpPort = 8080
V_WebServer.RemoteManagement.TlsPort = 443
V_WebServer.RemoteManagement.Interface =
V_WebServer.RemoteManagement.Access = 0
V_WebServer.RemoteManagement.AllowedConnections = 0
V_WebServer.RemoteManagement.AllowedIPFirst =
V_WebServer.RemoteManagement.AllowedIPLast =
V_WebServer.LocalManagement.Enabled = 1
V_WebServer.LocalManagement.HttpPort = 80
V_WebServer.LocalManagement.Interface = IGD.LANDevice.1.LANHostConfigManagement.IPInterface.1
V_WebServer.CurrentConnectionDevice = 1
V_WebServer.CurrentConnectionType = IP
V_WebServer.CurrentConnection = 1
V_WebServer.CurrentWLANDevice = 0
V_WebServer.CurrentLANDevice = 1
V_WebServer.CurrentLanguage = NL
V_WebServer.FirstRun = 0
V_WebServer.PolicyType = 0
V_WebServer.WebGUI.KnownClientsNumberOfEntries = 0
V_WebServer.WebGUI.KnownClientsMaxNumberOfEntries = 40
V_WebServer.WebGUI.KnownClientsNextHistoryNumber = 0
V_WebServer.WebGUI.DebugData = 0
V_WebServer.WebGUI.DebugForms = 0
V_WebServer.WebGUI.DebugValidity = 0
V_WebServer.WebGUI.LogOutTime = 10
V_WebServer.WebGUI.RebootTime = 100
V_WebServer.WebGUI.UpgradeTime = 190
V_WebServer.WebGUI.Customization.EthernetEnable = 1
V_WebServer.WANAccountPreset.Protocol = PPPoA
V_WebServer.WANAccountPreset.MTU = 1492
V_WebServer.WANAccountPreset.LineMode = Automatic
V_WebServer.WANAccountPreset.Encapsulation = VCMUX
V_WebServer.WANAccountPreset.QosClass = UBR
V_WebServer.WANAccountPreset.VpiVci = 8/48
V_WebServer.WANAccountPreset.ConnectionMode = AlwaysOn

En deviceinfo geeft idd. sx761

Tjessis... net deed modem reset... verdorie. DAT WIL IK NIET!!! FOEI Stout Modem! (of doet abel dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
letatcest schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:45:
[...]

Tjessis... net deed modem reset... verdorie. DAT WIL IK NIET!!! FOEI Stout Modem! (of doet abel dat?)
Dat laatste is heel goed mogelijk, zeker als je hem net voor het eerst hebt aangesloten. Misschien doen ze een beheer op afstand en upgraden ze hem of worden er instellingen aangepast.

Is het je eigendom of is hij in bruikleen?

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-08-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

bruikleen.. (waarom ze dat nog doen, vraag je je wel eens af he.. dan betaal je 60 euro borg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een oplossing voor het feit dat er diversen website's niet bereikbaar zijn via Abeltelecom???

Het lijkt erbij namelijk wel op dat dit lijstje steeds groter wordt, ik kan nu de volgende website's niet meer bereiken;
www.adobe.com
www.siemens.com
www.hp.nl
www.tweakers.net :'( :'( :'(

(gelukkig heb ik mijn oude xs4all verbinding nog niet opgezegd)

EDIT
Nog een gevonden. www.hema.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@letatcest: bedankt, maar...ik zie dat jij andere verbindingsinstellingen hebt en hier kan ik helaas niets mee. Blijkbaar gebruikt Abel verschillende ADSL-instellingen (vreemd, alles loopt toch alleen via BBNed?). Want ik moet gebruik maken van RFC1483 (= Bridging) i.c.m. een vpi/vci van 0/35. En het gaat me nou net om die setting:

V_WebServer.WANAccountPreset.Protocol

Ik heb al verschillende waarden geprobeerd (Bridging, RFC1483), maar tot nu toe blijkbaar nog niet de juiste.

Nog iemand anders die wel via RFC1483 verbindt en via SSH even een kijkje wel nemen?

Dat Abel de modems op afstand beheert/kan beheren, klopt - ik vond nl. nog de volgende instellingen:

ManagementServer.URL = http://tsm.topit.nl:1111/ACS-INTF
ManagementServer.Username = <voor de zekerheid verwijderd>
ManagementServer.Password =
ManagementServer.PeriodicInformEnable = 0
ManagementServer.PeriodicInformInterval = 240
ManagementServer.PeriodicInformTime = 0001-01-01T00:00:00
ManagementServer.ParameterKey =
ManagementServer.ConnectionRequestURL = http://localhost:8085/CPE-ACCESS
ManagementServer.ConnectionRequestUsername =
ManagementServer.ConnectionRequestPassword =
ManagementServer.UpgradesManaged = 0
ManagementServer.V_ConnectionRequestPort = 8085
ManagementServer.V_ConnectionRequestAuthentication = None
ManagementServer.V_Interface =
ManagementServer.V_Enable = 1

Interessant, niet? :)

Ik vraag me af of op die manier ook de SIP-instellingen worden ingevoerd. Dan nog achterhalen wat het SIP-wachtwoord is, en je kunt elk willekeurig VOIP-modem gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@tonberg: hier dito. Man, dat begint nu wel irritant te worden. Ik had een tijdje terug drivers nodig van HP en vond het toen al erg vreemd dat de website steeds onbereikbaar was. Dit verklaart een boel...

Oh, trouwens, tweakers.net kan ik gelukkig wel bereiken. Vreemd dat dat bij jou niet werkt, want die valt helemaal niet in de 192-range.

[ Voor 25% gewijzigd door BlindWillie op 08-08-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@letatcest: nog even over je problemen met Azureus. Zelfde probleem had ik ook met uTorrent (no wonder). Dat was echter met firmware 2.1.34.5 gefixed. Staat ook in de changelog:

"Netherlands P2P problem fixed."

Met dank aan nvana_30 heb ik deze firmware nog wel liggen, overigens. Upgraden is op eigen risico :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@tonberg: gelukkig heb ik er geen problemen mee...
@BlindWillie: hmm.. ik kreeg eerst een brief met wat voor type netwerk ik heb (type blauw)

Als ik dit forum zo een beetje doorgescanned heb, denk ik dat ik dan gewoon lekker bij usenet blijf en geen p2p gebruik (behalve als ik toch niet thuis ben of zo) en geen firmware upgrade ga doen...(if it ain't broken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Het punt is alleen dat het wel "broken" is, maar dat je in dat geval niet zeker kunt zijn over de uitkomst van de upgrade! Firmware 2.1.34.5 heeft bij mij trouwens wel altijd stabiel gedraaid. Ik had gewoon nooit 2.1.34.7 moeten installeren, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmmm.. nou ja, ik wil op zich 34.5 dan wel proberen (kan ik de oude backuppen). Is die 34.5 versie nog van het net te halen ergens?
Er staat bij die .34.7 upgrade dan ook heel groot dat deze update NIET voor nederland is... (wat ik een beetje vaag vind, mja...)
DM me anders even over die 34.5 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordax
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10-2020
REPLAY schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:23:
[...]

runtime sx76x a v2.1.34.5.0
secondary sx76x a v.2.1.0.0.14
heb ik nog
Zou je me die firmware 2.1.34.5.0 kunnen mailen naar mail@demarteau.net ?
Alvast bedankt! (is het uberhaupt mogelijk om te downgraden?...ik heb nu die .7 maar, die reset zich ook regelmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
MJa, mijn modem had vandaag de reset ziekte (elke 10 sec reset). Zelfs tijdens een paar telefoongesprekken. dus dat begon rete-irritant te worden. Ik had meteen naar Siemens gebeld. Zij hebben me een vbersie van de 34.7 firmware doen toekomen en m'n modem doet het nu (knock-on-wood) zeer goed. Zelfs RTSP-media wordt perfect gestreamed, en MSS-media ook. Of dat nou vanuit WMP is of vanuit welke app dan ook; dat kon ik eerst echt niet zo zeggen... Enneh... ik kan ALLE door jullie genoemde sites trouwens perfect bereiken ... :?

Ik had ook tegen die goof van Siemens gezegd dat op hun site stond dat het uppen van de firmware niet aangeraden werd omdat het niet vereist zou zijn voor de Nederlandse markt. Hij zei toen dat dat wel gewoon mocht in geval van problemen; er zijn bepaalde providers die de modems echter al uitleveren met de 34.7 firmware. Ben benieuwd of en zo ja hoe de modem het blijft doen. Totnogtoe lijkt er een vloek te rusten op het vertellenb hoe goed de modem draait, want net nadat ik hier postte dat de modem 23 dagen online was, kreeg 't ding last van reset-itis (aka ARRD (Automatic Random Reset Disorder))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlindWillie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:20:
@tonberg: hier dito. Man, dat begint nu wel irritant te worden. Ik had een tijdje terug drivers nodig van HP en vond het toen al erg vreemd dat de website steeds onbereikbaar was. Dit verklaart een boel...
Helaas is dit probleem al een paar dagen bezig, dus als iedereen die hier last van heeft even een ticket laat aanmaken bij Abeltelecom. Misschien wordt het probleem dan serieuzer aangepakt.
Oh, trouwens, tweakers.net kan ik gelukkig wel bereiken. Vreemd dat dat bij jou niet werkt, want die valt helemaal niet in de 192-range.
Dit vind ik ook heel vreemd. De tracert ziet er wel goed uit.(dus ook de ping www.tweakers.net) Maar het lijkt alsof port 80 ergens geblokkeerd word voor tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:39:
Heeft iemand al een oplossing voor het feit dat er diversen website's niet bereikbaar zijn via Abeltelecom???

Het lijkt erbij namelijk wel op dat dit lijstje steeds groter wordt, ik kan nu de volgende website's niet meer bereiken;
www.adobe.com
www.siemens.com
www.hp.nl
www.tweakers.net :'( :'( :'(

(gelukkig heb ik mijn oude xs4all verbinding nog niet opgezegd)

EDIT
Nog een gevonden. www.hema.nl
Heb er zojuist ook weer eentje gevonden die het ook niet doet: http://downloadcenter.intel.com/ (192.198.164.161). Nu hoeft de echte Tweaker natuurlijk niets te downloaden bij Intel zullen ze bij Abel zeggen _/-\o_

Ik hoop echt dat de Abel technicus (als ze die al in dienst hebben) het probleem gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Is die update naar Annex A Firmware Version 2.1.34.7.0 voor de sx762
nou een verbetering of blijft het modem zich daarbij nog steeds om de
paar uur resetten?
Ik heb nu versie 2.1.34.5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Flauwe opmerking @REPLAY: als je het topic een beeetje door had gelezen had je geweten dat het soms normaal is, vnl. na melden van lange uptimes ;)
Eigenlijk is het nu zo dat het Abel-topic is veranderd in een Siemens sx76x topic... Is Abel de enige provider die deze modems uitlevert?

Nou ja, ik ga morgen maar eens kijken wat 34.7.0 doet, alleen zou ik dan wel graag die 34.5.0 hebben :) Wie hem heeft, zou je even een Direct Message via GoT kunnen sturen, dan DM ik mijn mailadres even terug (DM kun je aanzetten bij je MyReact voorkeuren).

[ Voor 6% gewijzigd door letatcest op 09-08-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
Ligt het aan mij ? Maar waarom gaan mensen een ADSL2 modem lenen bij hun provider, waar borg voor betaald moet worden en later weer aangetekend teruggestuurd moet worden, terwijl je ze voor 5 Euro op Marktplaats kunt kopen ? |:(

Ik heb een Linksys ADSL2MUE en Allied Data 816-2NL gekocht voor 5 Euro/stuk en zeker de Linksys ADSL2MUE bevalt echt uitstekend, geen uitvallende verbindingen of oververhittingsproblemen zoals met de Allied Data. Verbruikt slechts 5 Watt ipv de 13 Watt van de Allied Data ;-)

Het inmiddels bekende Abel 192.x probleem doet zich overigens met alle 3 de modems voor die ik heb (zelf mijn trusty Alcatel Speedtouch werkt op de Abel lijn), dus ik ga ervan uit dat het geen firmware/instellingsprobleem is van de modems. Waarvan geen van allen overigens op de 192.168.1.x range als LAN subnet is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
@nvana_30: als je ons dan meteen even het SIP-wachtwoord geeft, dan zullen we allemaal je voorbeeld volgen :P.

Dat is dus het probleem. Ik gebruik nu mijn Speedtouch 716 die op zich prima functioneert (hoewel ook die zichzelf wel eens reset), omdat mijn SX762 kaduuk is. Helaas kan ik nu geen VOIP gebruiken, althans niet via Abel. Simpelweg omdat Abel het wachtwoord dat hiervoor nodig is, niet wil vrijgeven. Jouw oplossing klinkt wel heel redelijk, maar gaat helaas alleen op als je een ADSL-abonnement zonder VOIP bij Abel hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvana_30 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:52:
Het inmiddels bekende Abel 192.x probleem doet zich overigens met alle 3 de modems voor die ik heb (zelf mijn trusty Alcatel Speedtouch werkt op de Abel lijn), dus ik ga ervan uit dat het geen firmware/instellingsprobleem is van de modems. Waarvan geen van allen overigens op de 192.168.1.x range als LAN subnet is ingesteld.
Ik werd net gebeld door een medewerker van Abel, deze vroeg om mijn DNS instellingen in het modem. De beste man er diversen malen opgewezen dat het geen DNS probleem is, maar hij ging toch in deze richting zoeken.

Ik weet niet of ze het daar helemaal snappen, maar er word in elk geval aangewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

is er toevallig al iemand met een oplossing voor het "reset" probleem? (van firmware versie 2.1.34.7 |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb ook anel incl voip en was ook op zoek naar het sip wachtwoord. Dan kan ik binnen teminsten bijna gratis bellen met mijn e60 en heb ik ook geen normale phone meer nodig.

In het modem kun je meer telefoons aansluite dan dat er aansluitingen zijn. kan ik mijn nokia ook zo instellen dat het modem als een soort proxy werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou ja toch maar naar de laatste firmware gegaan. Kreeg ook steeds resets, advies was om de systeemstandaard weer terug te zetten. heb debug logging aan staan, we gaan zien of het werkt.

Oh ja: belangrijk als je update: eeeerst de file met secondary inladen, daarna de file met runtime! (staat ook in de read me trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Zygivt schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:25:
is er toevallig al iemand met een oplossing voor het "reset" probleem? (van firmware versie 2.1.34.7 |:( )
het ''reset'' probleem heb ik ook in versie 2.1.34.5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Ik werd net gebeld door een medewerker van Abel, deze vroeg om mijn DNS instellingen in het modem. De beste man er diversen malen opgewezen dat het geen DNS probleem is, maar hij ging toch in deze richting zoeken.

Ik weet niet of ze het daar helemaal snappen, maar er word in elk geval aangewerkt.
waarom doet Abel zo moeilijk over dat SIP wachtwoord. Je moet toch
zelf weten of je een ander modem gebruikt. Ze kunnen toch gewoon
stellen dat ze alleen support geven voor het sx762 modem, en andere
modems zijn voor eigen rekening. Ik gebruik nu een smc7908 modem
maar krijg ik het voip niet werkend op zonder wachtwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door REPLAY op 11-08-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REPLAY schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

waarom doet Abel zo moeilijk over dat SIP wachtwoord. Je moet toch
zelf weten of je een ander modem gebruikt. Ze kunnen toch gewoon
stellen dat ze alleen support geven voor het sx762 modem, en andere
modems zijn voor eigen rekening. Ik gebruik nu een smc7908 modem
maar krijg ik het voip niet werkend op zonder wachtwoord.
Tja, dat is de keuze van een ISP.

Zo kiezen Orange, Tele2, KPN (InternetPlusBellen) ervoor om je de gegevens niet te geven. Ze stellen van afstand je modem in en je kan het er niet uit halen. Wellicht doen ze dit om vele redenen en één daarvan kan zijn dat je je modem niet kan gebruiken voor een andere SIP/VoIP aanbieder. Of dat je geen configuratie fout kan maken etc. Wat opvalt is dat je een modem altijd huur of bruikleen hebt bij deze abonnementen. Mede omdat zij de controle hebben over een apparaat wat dus van hun is en dat ligt lastiger als ze controle nemen over iets wat van jou is.

Van wie is het Siemens modem dat je via Abel hebt verkregen? Als dat jouw eigendom is (geworden) en je geen expliciete toestemming hebt gegeven om hem te beheren voor je (vanaf afstand) is het wel een rare situatie dit...

Wat neem je af bij Abel? Als dat een 'telefonie dienst' is op VoIP techniek betekent helemaal niet dat ze je ook de gegevens hoeven verstrekken. Als ze maar zorgen dat je van de dienst zoals afgesproken gebruik kan maken. Als je perse je SIP gegevens had willen hebben had je iets beter moeten kijken cq navragen voordat je een abonnement afsluit.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 11-08-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

bjck schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

Tja, dat is de keuze van een ISP.

Zo kiezen Orange, Tele2, KPN (InternetPlusBellen) ervoor om je de gegevens niet te geven. Ze stellen van afstand je modem in en je kan het er niet uit halen. Wellicht doen ze dit om vele redenen en één daarvan kan zijn dat je je modem niet kan gebruiken voor een andere SIP/VoIP aanbieder. Of dat je geen configuratie fout kan maken etc. Wat opvalt is dat je een modem altijd huur of bruikleen hebt bij deze abonnementen. Mede omdat zij de controle hebben over een apparaat wat dus van hun is en dat ligt lastiger als ze controle nemen over iets wat van jou is.

Van wie is het Siemens modem dat je via Abel hebt verkregen? Als dat jouw eigendom is (geworden) en je geen expliciete toestemming hebt gegeven om hem te beheren voor je (vanaf afstand) is het wel een rare situatie dit...

Wat neem je af bij Abel? Als dat een 'telefonie dienst' is op VoIP techniek betekent helemaal niet dat ze je ook de gegevens hoeven verstrekken. Als ze maar zorgen dat je van de dienst zoals afgesproken gebruik kan maken. Als je perse je SIP gegevens had willen hebben had je iets beter moeten kijken cq navragen voordat je een abonnement afsluit.
Ik betaal 60 euro bruikleen, nou wil ik een ander modem gebruiken voor voip
(adsl kan wel met een ander modem). Zie het probleem nog steeds niet voor de provider
als ik een ander modem gebruik. Bovendien kan ik allles in het modem van hun configureren
alleen weet ik het wachtwoord voor voip niet om het in te stellen op een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11-2023
Iemand als eens geprobeerd het wachtwoord te achterhalen door de SIP proxy om te leiden naar een je eigen proxy waar je alle gegevens logged? Ben het aan het proberen met volgende tool

http://www.beyondlogic.org/solutions/sipdebug/sipdebug.htm

Echter nog geen succes. zie wel alle register gegevens maar staat geen wachtwoord in....

mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
BlindWillie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:32:
@nvana_30: als je ons dan meteen even het SIP-wachtwoord geeft, dan zullen we allemaal je voorbeeld volgen :P.

Dat is dus het probleem. Ik gebruik nu mijn Speedtouch 716 die op zich prima functioneert (hoewel ook die zichzelf wel eens reset), omdat mijn SX762 kaduuk is. Helaas kan ik nu geen VOIP gebruiken, althans niet via Abel. Simpelweg omdat Abel het wachtwoord dat hiervoor nodig is, niet wil vrijgeven. Jouw oplossing klinkt wel heel redelijk, maar gaat helaas alleen op als je een ADSL-abonnement zonder VOIP bij Abel hebt!
Volgens mij gaat SIP niet versleuteld, ik gebruik zelf van die Linksys SPA3000 kastjes om te bellen via VoipBusterPro (rmisschien een idee / 10 Euro/jaar ?) ik kon met Wireshark gewoon mijn inlognaam en wachtwoord voorbij zien komen. Ging in plain text over de lijn.

Denk als je ueberhaupt in de instellingen van de Siemens kunt tweaken om de default gateway e.d. in te kunnen stellen en je de Siemens via een truuk over je andere router weet te laten SIP'en dat je het wachtwoord zo te pakken hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nvana_30 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:25:
[...]

Volgens mij gaat SIP niet versleuteld, ik gebruik zelf van die Linksys SPA3000 kastjes om te bellen via VoipBusterPro (rmisschien een idee / 10 Euro/jaar ?) ik kon met Wireshark gewoon mijn inlognaam en wachtwoord voorbij zien komen. Ging in plain text over de lijn.

Denk als je ueberhaupt in de instellingen van de Siemens kunt tweaken om de default gateway e.d. in te kunnen stellen en je de Siemens via een truuk over je andere router weet te laten SIP'en dat je het wachtwoord zo te pakken hebt ;-)
Als je een SIP client ergens anders heen laat wijzen voor registratie kan je het sniffen inderdaad. Echter als je daarop niet kan registreren of niets terug stuurt zie je geen wachtwoord sowieso. Een client zal altijd eerst proberen te registreren zonder wachtwoord. Dan krijgt hij een antwoord terug, een 407 Proxy Authentication Required en probeert nog eens, maar nu met het wachtwoord.

Eerste SIP REGISTER afvangen vertelt je niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
Het gebruikte debug tool fungeert als proxy. Het verwerkt ook de responses van Abel (ritstele.com).
Ik krijg nu de gehele challenge/reponse authenticatie te zien. Nu alleen nog even ontcijferen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Gaaf! Ben benieuwd wat dat oplevert.

Ik had zelf al een keer de volgende boodschappen gezien toen ik de modem in Debug-modus zette:

Aug 1 23:12:59 Deb <00000000>[0] <EVENT> cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): 'sendMessage' called
Aug 1 23:12:59 Deb <00000000>[0] <EVENT> cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): Message sent on port:38383 to dest:sip.ritstele.com - 62.177.135.41 REGISTER sip:sip.ritstele.com SIP/2.0^M Via: SIP/2.0/UDP 89.220.231.193:38383;branch=z9hG4bK-3e9cf2a1^M From: "31594707808" <sip:31594707808@sip.r

Wat ook nog interessant is om te weten is hoe Abel de SIP-settings in het modem zet. Dat gebeurt volgens mij ook op afstand. In dat berichtenverkeer moet het wachtwoord natuurlijk ook zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

berkhoff schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:19:
Het gebruikte debug tool fungeert als proxy. Het verwerkt ook de responses van Abel (ritstele.com).
Ik krijg nu de gehele challenge/reponse authenticatie te zien. Nu alleen nog even ontcijferen.....
Met welke options start je hem?
ik krijg geen output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
sipdebug sip.ritstele.com:38383 -p 38383

en dan op de siemens bij de registratie server je eigen interne IP adres invullen: 192.168.2.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff
probleem is dat password md5 gecodeerd is. Misschien met SIPcrack tool te achterhalen middels een dictionary attack....

http://www.codito.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Ook nog even dit: het is te verwachten dat elk modem (of eigenlijk: elk SIP-account) voorzien is/wordt van een eigen wachtwoord. Ik kwam in dit forum nog een berichtje tegen van iemand dat VOIP niet werkte omdat bij Abel het verkeerde MAC bekend was. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er een koppeling MAC-SIP-wachtwoord is (ze zouden ook een ALLOW-list kunnen gebruiken), maar zou me niet verbazen.

Baal ik even dat mijn SX762 zijn MAC-adres kwijt is. Volgens mij is die Siemens factory reset-procedure tamelijk risky. Terugkijkend, denk ik dat met die reset-procedure bij mijn modem ook de basisinstellingen (type SX76x, MAC) zijn gewist! Nu staat het MAC weliswaar op de doos, maar ja, hoe krijg ik die terug geflashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

BlindWillie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:28:
Ook nog even dit: het is te verwachten dat elk modem (of eigenlijk: elk SIP-account) voorzien is/wordt van een eigen wachtwoord. Ik kwam in dit forum nog een berichtje tegen van iemand dat VOIP niet werkte omdat bij Abel het verkeerde MAC bekend was. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er een koppeling MAC-SIP-wachtwoord is (ze zouden ook een ALLOW-list kunnen gebruiken), maar zou me niet verbazen.

Baal ik even dat mijn SX762 zijn MAC-adres kwijt is. Volgens mij is die Siemens factory reset-procedure tamelijk risky. Terugkijkend, denk ik dat met die reset-procedure bij mijn modem ook de basisinstellingen (type SX76x, MAC) zijn gewist! Nu staat het MAC weliswaar op de doos, maar ja, hoe krijg ik die terug geflashed...
Misschien snap ik niet wat je bedoeld, maar een mac adres zit toch vast ingebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlindWillie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:28:
De koppeling is denk ik modem (=mac, dat is een unieke code per modem immers) en klant/aansluiting. Als ze het verkeerde mac-adres bij je gegevens hebben of je modem heeft een verkeerd mac-adres krijg je niet de (juiste) VoIP instellingen.

Maar is maar een vermoeden natuurlijk.
Dat is wel heel raar. Wat heeft hij nu als mac-adres dan?

Een mac-adres is een unieke code die per apparaat (per interface) uniek is. Daarom zit het bij netwerk kaarten tegenwoordig ook gewoon ingebrand op de kaart. Je kan hem met de stuurprogramma's vaak wel aanpassen, maar de default blijft de default. Net als bij goedkope modem/routers, daar kan je ook zelf een mac-adres kiezen in plaats van de default (zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar tja het zij zo).

Hij heeft er niet zomaar 1-tje gekozen hoop ik.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-08-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Een MAC-adres is inderdaad in de meeste gevallen ingebakken, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb hier nog een paar oude Sun machines staan waarbij het MAC (samen met, dacht ik, een hostID) op een NVRAM staat die gevoed wordt door een batterij. Is de batterij leeg, dan ben je je MAC kwijt.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de SX762 zo'n oplossing met batterij zou gebruiken. Maar het zou me niet verbazen als ie een soort nvram heeft waarin af fabriek de MAC, model etc. staan. Het moet natuurlijk niet mogelijk zijn dat ie die info tijdens een (factory) reset wist, maar het lijkt er sterk op. Ik zie nu tenminste een ander MAC-adres dan eerst. En zoals ik al zei, staat het modelnr op 'sx76x'. Dat het MAC-adres in elk geval tijdens het opstarten wordt meegegeven, wsch. vanuit het NVRAM door een soort van bootloader, aan het OS (= Linux) blijkt uit de volgende logboodschap:

Jan 1 00:00:04 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock1 rootfstype=squashfs ethaddr=00:05:D1:20:00:C0 mem=32M panic=1 console=ttyS0,115200 mtdparts=Amazon_Bank_0:7232k@0x10000(secondary),6336k@0xF0000(rootfs),
896k@0x720000(PSA),8k@0xE000(nvram)

Dat 00:05:D1:20:00:C0 was oorspronkelijk dus iets anders.

Zoals je ziet, wordt er ook vermelding gemaakt van een console op ttyS0. Na enig zoeken kwam ik tegen dat veel van dit soort modems op hun PCB pinouts hebben voor een seriele verbinding waarmee je soms hele leuke dingen kunt doen (zoals de MAC instellen!), zie:

http://www.kessler-design.com/speedport-w700v/hardware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlindWillie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:58:
Een MAC-adres is inderdaad in de meeste gevallen ingebakken, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb hier nog een paar oude Sun machines staan waarbij het MAC (samen met, dacht ik, een hostID) op een NVRAM staat die gevoed wordt door een batterij. Is de batterij leeg, dan ben je je MAC kwijt.
Daarom gaf ik ook aan: Daarom zit het bij netwerk kaarten [b]tegenwoordig[b] ook gewoon ingebrand op de kaart. Vroeger was het inderdaad wel anders (helaas) 8)
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat de SX762 zo'n oplossing met batterij zou gebruiken. Maar het zou me niet verbazen als ie een soort nvram heeft waarin af fabriek de MAC, model etc. staan. Het moet natuurlijk niet mogelijk zijn dat ie die info tijdens een (factory) reset wist, maar het lijkt er sterk op. Ik zie nu tenminste een ander MAC-adres dan eerst. En zoals ik al zei, staat het modelnr op 'sx76x'. Dat het MAC-adres in elk geval tijdens het opstarten wordt meegegeven, wsch. vanuit het NVRAM door een soort van bootloader, aan het OS (= Linux) blijkt uit de volgende logboodschap:

Jan 1 00:00:04 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock1 rootfstype=squashfs ethaddr=00:05:D1:20:00:C0 mem=32M panic=1 console=ttyS0,115200 mtdparts=Amazon_Bank_0:7232k@0x10000(secondary),6336k@0xF0000(rootfs),
896k@0x720000(PSA),8k@0xE000(nvram)

Dat 00:05:D1:20:00:C0 was oorspronkelijk dus iets anders.

Zoals je ziet, wordt er ook vermelding gemaakt van een console op ttyS0. Na enig zoeken kwam ik tegen dat veel van dit soort modems op hun PCB pinouts hebben voor een seriele verbinding waarmee je soms hele leuke dingen kunt doen (zoals de MAC instellen!), zie:

http://www.kessler-design.com/speedport-w700v/hardware.html
De meeste van dit soort apparaten hebben ergens wel een serial/console pin-out op de PCB. Alleen soms heb je nog wel een max232 chipje nodig ertussen om het te laten werken (meestal) en je moet de pins weten.

Die site die je laat zien is overigens de equivalent van de Experiabox van KPN (en Siemens van Abel) van T-online in Duitsland. Alleen is dat een Fritz!box van binnen (zelfde fabrikant, AVM) eigenlijk en geen Siemens.

Wel heel brak dat je Siemens zo in de war is geraakt dat hij zelfs zijn mac-adres kwijt is. Dat hij nog opstart is een wonder... Of hij raakt wel heel snel in de stress en veel te snel zijn mac-adres al kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 13-08-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
Als hij zijn mac adres kwijt is verklaard dat ook meteen waarom bij mij geen voip gegevens ingeladen worden nadat het modem zichzelf een factory reset heeft gegeven.

Ik heb zelf het ww niet nodig omdat ik graag een ander modem wil maar omdat ik sip ook op mijn mobiel wil gebruiken. Nu zag ik dat er ook een sip proxy op het modem zit. Kan ik die niet op 1 of andere manier instellen op mijn e60.

Verder kun je ook nog 4 voipclients aansluiten maar hoe dat moet staat nergens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Dat laatste kun je hier vinden:

http://www.adslgebruikers...ewtopic&t=4253&highlight=

Weet je zeker dat jouw modem zijn MAC kwijt is? Die van mij (zonder MAC, maar ook zonder modelnr) kan namelijk niet eens meer benaderd worden via de webinterface, laat staan een ADSL-verbinding opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
Adsl verbinding opbouwen gaat prima. Doet ie ongeveer elk half uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Nou, dat verhaal van die seriele verbinding kan ik wel vergeten. Geen pins op de PCB te vinden:

Voorkant PCB:

http://img107.imageshack....age=copyofpcbfrontsr8.jpg

Achterkant PCB:

http://img258.imageshack.us/my.php?image=pcbbackxw0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Al Verbonden (sx762)

3:03:21:44

Gaat goed!

Verbonden

4:04:30:05 Firmwareversie: 2.1.34.5.0

usb en printserver staan uit

Routering
Routering op basis van beleid: Aan
Beleidstype: Specificeer interfaceGeef IP-adres opGeef MAC-adres op

Routes: Interface Verbindingsservice
LanTelefonieWebserver 0 / 35 (Mijn verbindingen 1)
LanTelefonieWebserver 0 / 35 (Mijn verbindingen 1)
(alle overige interfaces) Geen 0 / 35 (Mijn verbindingen 1)
Webserver 0 / 35 (Mijn verbindingen 1)

[ Voor 81% gewijzigd door REPLAY op 16-08-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
  • Laatst online: 07-09 19:18
REPLAY schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:01:
Al Verbonden (sx762)

3:03:21:44

Gaat goed!
Dat wil ik ook!!! Zodra Wifi aan gaat, reboot reboot reboot, DOH :(
Kan iemand mij de 2.1.34.5.0 mailen? Dan kan ik die op een website zetten zodat we niet meer hoeven vragen of iemand het wilt mailen.

Life is to short too explore the whole world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFish
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07-2024
Sinds eergisteren heb ik ook Abel-ADSL met een SX762 en jawel, ook hier de resetproblemen. ;(

Ik lees dat het wellicht iets te maken heeft met het Wifi-deel; heeft iemand al eens geprobeerd 'Sending Power' iets lager te zetten of 'XR Extended Range' uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is de voeding te zwak..... sommige UPC modems hadden het ook als de kids wat meer gingen downloaden, werd ie te warm. Een andere (eigen) voeding eraan en 95% vd probs weg.....
Kijk wel goed of plus en min goed zitten op een andere voeding.... (en uiteraard de spanning en het vermogen....)

• mr_taipan
BlindWillie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:39:
Dat laatste kun je hier vinden:

http://www.adslgebruikers...ewtopic&t=4253&highlight=

Weet je zeker dat jouw modem zijn MAC kwijt is? Die van mij (zonder MAC, maar ook zonder modelnr) kan namelijk niet eens meer benaderd worden via de webinterface, laat staan een ADSL-verbinding opbouwen.
Dat krijg ik helaas met mijn nokia E60 niet aan de gang.

• MAFF
  • Laatst online: 07-09 19:18
TheFish schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:10:
Sinds eergisteren heb ik ook Abel-ADSL met een SX762 en jawel, ook hier de resetproblemen. ;(

Ik lees dat het wellicht iets te maken heeft met het Wifi-deel; heeft iemand al eens geprobeerd 'Sending Power' iets lager te zetten of 'XR Extended Range' uit te zetten?
Bij een sending power van 25% en XR extended Range uit te zetten speelt het euvel nog steeds.

Volgens Siemens, is de oplossing de reset procedure, maar dan nog eens 10 minuten wachten. Zie hier de procedure:
- Blijf de resetbutton vasthouden tot de twee rode lampjes en de twee groene (phone 1 en 2) ook branden.

Zie hier het antwoord van Siemens:
De reset procedure die u heeft gedaan is in principe prima, echter moet u
hierna 10 minuten wachten en niets doen op het modem. Deze tijd heeft het
modem nodig om alle communicatie met uw ISP te kunnen voltooien, dit zou een
reden kunnen zijn voor het feit dat u nog steeds problemen heeft. Helaas
beschikken wij niet over 34.5 en daarnaast is het downgraden van firmware
geen optie die wij zouden adviseren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T. Van Hall
Siemens Helpdesk

Life is to short too explore the whole world!

• BlindWillie
Nou, hiermee heeft Siemens je dus mooi met een kluitje in het riet gestuurd. Want "de communictatie met je ISP" heeft niets, maar dan ook niets met je WIFI-instellingen te maken. Wat de Siemens helpdesk bedoelt, is dat je ISP op afstand kan congureren. En in geval van Abel (die dit zo te zien uitbesteedt aan TopIT, zie ook: http://www.topit.nl/nieuwsbrief173/) betreft dat alleen de VOIP-instellingen.

Zoals al eerder gezegd, klinkt als een power-probleem. Op een ander forum ben ik die suggestie ook al tegengekomen.

Firmware 2.1.34.5 heb ik wel voor je - stuur me maar een mailtje (zie berichtje in dit forum voor m'n e-mailadres). Maar voor je WIFI-problemen zat dat geen verschil maken.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste