Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mariusbrouwe schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:41:
Ik heb abel begin januari aangevraagt omdat ik al bang was dat alles vreselijk lang zou duren...........................Ik heb ronduit een slechte ervaring met abel. Maar als alles werkt dan is er niks aan de hand en voor die prijs blijf ik wel een aantal jaren bij abel...
wellicht wat off-topic
dit is niet fair.. als je van te voren weet dat je naar een slechte provider gaat en je weet dat.... en dan hier toch klagen.... echt Hollands zo'n reactie...
Mensen die overvallen worden door de slechte manieren van Abel hebben uiteraard wel recht van spreken en daar is mi dit topic voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ik klaag hierover omdat ik alleen klachten had gehoord dat dat het zo lang duurde om het te leveren. Ik dacht mooi ben ik lkkr ruim op tijd. Ik was ruim 7 weken voordat ik zou overschakelen aangemeld. Met ruim 3 weken eerder dan de max levertijd van 4 weken. Sorry hoor maar dan mag je wel verwachten dat dingen op tijd zijn geregeld. Helemaal het sturen van een router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien dit topic kon je daar juist niet zo zeker van zijn..... daarom .....
Het is triest dat het topic moet bestaan... ik heb het een poos in de gaten gehouden, maar zoals het nu is geen Abel voor mij. Ik wacht wat Demon gaat doen en zie dan wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 19:04

REPLAY

Tik een eitje

User name: [jeabeltelefoonnummer] (als in 31*********)
Displayed name: [jeabeltelefoonnummer]
Authorization uzer name: [jeabeltelefoonnummer]
SIP Domain: sip.ritstele.com
SIP Realm: **NIKS INVULLEN**
SIP Listen Port: 38383
Proxy Server Address: sip.ritstele.com
Proxy Server Port: 38383
Registrar Server Address: sip.ritstele.com
Registrar Server Port: 38383
Voice Codecs: G.711ALaw

Je hebt bij bovenstaande instellingen toch ook nog een wachtwoord
nodig die je moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 maanden Abel (zonder telefoon). Waardeloos. ze reageren niet op e-mail, heb nog steeds geen e-mail adressen van hun en heb totaal niets gekregen over instellingen.
ook op klachten van wegvallende verbindingen reageren ze niet.
Weet iemand wat de smtp en pop3 instellingen van Abel zijn. Zijn op hun site niet te vinden.
Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:45:
Ik heb sinds 2 maanden Abel (zonder telefoon). Waardeloos. ze reageren niet op e-mail, heb nog steeds geen e-mail adressen van hun en heb totaal niets gekregen over instellingen.
ook op klachten van wegvallende verbindingen reageren ze niet.
Weet iemand wat de smtp en pop3 instellingen van Abel zijn. Zijn op hun site niet te vinden.
Ik zou er erg mee geholpen zijn.
inkomende mail: pop3.mijnabel.com
uitg mail : smtp.abelmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Ik vind het geluid van Abel tijdens het telefoongesprek erg zacht,
weet iemand welke waardes je moet invullen om
het geluid harder te krijgen. Ik krijg steeds de melding
dat het een positieve waarde moet zijn als ik het verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ligt zoiets niet gewoon aan de instellingen van je toestel? Gewoon het volume van de luidspreker wat harder zetten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Hugo__Boss schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:50:
Ligt zoiets niet gewoon aan de instellingen van je toestel? Gewoon het volume van de luidspreker wat harder zetten denk ik...
Ligt niet aan het toestel, klinkt op alle toestellen even zacht, ze staan al op max volume.
Je schijnt in je modem bij voip het te kunnen wijzigen zoals ik al eerder vermelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weet iemand hoe ik de nummermelding weer werkend kan krijgen? Sinds de overstap is mijn nummermelding zowel inkomend als uitgaand verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:34:
en weet iemand hoe ik de nummermelding weer werkend kan krijgen? Sinds de overstap is mijn nummermelding zowel inkomend als uitgaand verdwenen...
@Replay: Ja je hebt een wachtwoord noiodig in je voip-instellingen, maar dat wist/weet ik zelf niet.
@hmvandiemen: bij mij werkt mijn nummermelding in ieder geval uitgaand, of het inkomend werkt weet ik nog niet want heb nog even een tijdelijk toestel erop zonder nummermelder. Bij een van mijn vrienden werkt het inkomend echter wel; hij heeft, net als ik, het SX762-modem. We hebben (uitgaande van het feit dat het bij mij ook werkt) geen van beiden ook maar iets hoeven dooen om het aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Abel gebeld. Zou wel inkomende nummerherkenning moeten hebben, mist telefoon FSK ondersteund. Dat doet ie, dus hebben ze een ticket aangemaakt. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dit geregeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Heeft iemand al uitgevonden of je een static route kan toevoegen
aan de siemems sx762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 22:16
Ook maar even mijn prille ABEL ervaringen posten.
  • Op 27 december heb ik ABEL ADSL 4MB aangevraagd; ze hadden de goede prijs en ik zat al op het BBned netwerk via speedlinq, dus overstappen zou dan geen probleem moeten zijn. Overstapdatum vastgelegd op 1 maart.
  • Direct zijn de kosten voor het modem afgeschreven.
  • Daarna ruim 2 maanden niets gehoord. Wel verrassend; maar geen bericht = goed bericht, toch?
  • Op 1 maart gebeld met de helpdesk; ik had nog geen signaal?!? Feitelijk had ik toen nog wel internet, het speedlinq signaal was nog actief
  • Op 3 maart (zaterdag) was 's middags de lijn dood :'( , precies op het moment dat de helpdesk sluit, natuurlijk :(
  • Vandaag gebeld met de helpdesk. Na 19 minuten in de wacht eindelijk iemand aan de lijn. Deze op zich vriendelijke vrouw wist me te vertellen dat de lijn nog niet ingeschoten was, en dat ze het zou escaleren, en dat er asap iemand naar ging kijken. Klonk goed, maar toen ik vervolgens vroeg hoe lang het nog zou duren zei ze "meestal is het binnen enkele weken wel geregeld" WTF?
Wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abel inderdaad een bende. Inmiddels 15 mails verstuurd vanaf begin januari, niet 1 beantwoord.

Ook die technische dienst van Abel heb je niets aan, komen met echte nonsens verhalen.

Vandaag maar eens even zelf in modem rond gesnuffelt, mbv gebruiksaanwijzing Siemens, en het is gelukt om eindelijk telefonie te hebben. Ik wist gelukkig wat het Abel telefoonnummer zou worden en door zelf maar e e a te installeren is het gelukt iets waar die prutsers al ruim een week mee bezig zijn.

Nu nog maar wachten wanneer ik ooit weer mijn oude kpn nummer terugkrijg. Misschien ijdele hoop?!

Dat het geluidsvolume op zacht staat (zoals eerder genoemd in dit forum) is inderdaad nogal verwonderlijk. Het ligt niet!!! aan je telefoon. Het volume in het siemens modem staat opnamelijk
op -18.
Nee geen wonder dat je de andere kant niet kan verstaan. Waarschijnlijk zal dat wel weer bewust zo zijn gedaan om de mensen maar lekker 0,50 ct per minuut te laten betalen.

Let er ook op dat je het modem wel goed reset: knopje 30 sec ingedrukt houden en dan los laten!!
En dan alles weer opnieuw configureren.

Succes iedereen met dat fijne Abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:08:
Abel inderdaad een bende. Inmiddels 15 mails verstuurd vanaf begin januari, niet 1 beantwoord.
Ik mail met de commercieel directeur (?) Herman Kelder (die mailde mij na een vraag die ik via de site stelde). Hij reageert over het algemeen heel snel (een leesbevestiging vragen helpt wel). Email:
herman@abeltelecom.nl
Ook die technische dienst van Abel heb je niets aan, komen met echte nonsens verhalen.
Mijn ervaringen zijn anders vrij postief. In tegenstelling tot de weinig helpende mensen van de klantenservice...
Dat het geluidsvolume op zacht staat (zoals eerder genoemd in dit forum) is inderdaad nogal verwonderlijk. Het ligt niet!!! aan je telefoon. Het volume in het siemens modem staat opnamelijk
op -18.
Nee geen wonder dat je de andere kant niet kan verstaan. Waarschijnlijk zal dat wel weer bewust zo zijn gedaan om de mensen maar lekker 0,50 ct per minuut te laten betalen.
Weet iemand ook hoe je in de copperjet het volume verhoogd? Ik kan zo 1-2-3 geen instellingen hiervoor vinden in mijn modem

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen email versturen via smtp.abelmail.nl, poort 25. Ook niet naar een andere smtp server (poort 25) waar ik een account heb op een vriendennetwerk.
Smtp van gmail (poort 465) werkt wel en ook wanneer ik een vpn-verbinding maak met een ander netwerk werkt het via smtp.abelmail.nl, poort 25, wel.

Ik heb met ethereal het berichtenverkeer opgevangen en zie dan dat een bericht naar 82.204.126.45 (visp-smtp1.bbeyond.nl) wordt gestuurd. Dit bericht wordt door 62.177.189.3 (62-177-189-3.dsl.bbeyond.nl) met een ICMP bericht beantwoord: “Destination unreachable (Communication administratively filtered)”.

De conclusie is, lijkt mij, dat om een of andere reden het uitgaande email-verkeer via poort 25 wordt tegengehouden door de bbeyond server.

Van de abel-support-afdeling kreeg op mijn eerste melding wel een reactie, maar nadat het nog steeds niet werkte, heb ik na meerdere emails al ruim een week niets meer gehoord.

Zijn er meer abel gebruikers die geen email kunnen versturen via smtp.abelmail.nl en kent iemand de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm. ik heb nooit problemen gehad (gelukkig iets van Abel zonder problemen). Ik ben een n00b wat dit aangaat,maar het leest alsof de email verzonden van jouw ip-adres niet worden geautoriseerd om doorgestuurd te worden vanaf de BBNed servers ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:07:
Ik kan geen email versturen via smtp.abelmail.nl, poort 25. Ook niet naar een andere smtp server (poort 25) waar ik een account heb op een vriendennetwerk.
Van de abel-support-afdeling kreeg op mijn eerste melding wel een reactie, maar nadat het nog steeds niet werkte, heb ik na meerdere emails al ruim een week niets meer gehoord.

Zijn er meer abel gebruikers die geen email kunnen versturen via smtp.abelmail.nl en kent iemand de oplossing voor dit probleem?
werkt hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik herken al jullie problemen. Heb ze zelf ook gehad. De mail werkt nu goed en "mijn Abel" ook.
Wat nog resteert is dat ik mijn website niet kan uploaden. De virusscanner mogen ze wel houden.
Ben door al dat gebel met de helpdesk heel veel geld kwijt aan belkosten naar de veel te dure "technische" helpdesk terwijl de problemen niet door mij maar door Abel zelf werd veroorzaakt.

Ik heb vandaag mijn "claim" i.v.m. de "belkosten" en de foutieve facturering voorgelegd aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Ben benieuwd.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Jitske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wij staan op het punt ABEL op te zeggen en naar een andere ISP te gaan.
Wat een stelletje prutsers daar zeg....Reageren nergens op, emails etc.
Administratie deugt ook van geen kanten en ze lopen de feiten achterna.....
Nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.
We zouden een 8000/1024 abbo moeten hebben, maar we surfen nu op een kwart daarvan (rond de 2000).
BAGGERZOOI !!!!!!!!!!!!!!!!!
ABEL...........NOOIT NEMEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic heeft voldoende indruk gemaakt om geen Abel te nemen... Verhuizing van Demon naar Tiscali is aangevraagd... prijs agv korting via mijn bond identiek aan Abel, maar wel effe 12/1 plus gratis telefonie.... ben benieuwd naar Tiscali, hoor er veel goeder verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:37
BonBon schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:25:
Wij staan op het punt ABEL op te zeggen en naar een andere ISP te gaan.
Wat een stelletje prutsers daar zeg....Reageren nergens op, emails etc.
Administratie deugt ook van geen kanten en ze lopen de feiten achterna.....
Nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.
We zouden een 8000/1024 abbo moeten hebben, maar we surfen nu op een kwart daarvan (rond de 2000).
BAGGERZOOI !!!!!!!!!!!!!!!!!
ABEL...........NOOIT NEMEN!!!
>.> da dacht ik ook toen ik het kreeg want ik had ook maar 2mbit maar nadat ik hun bijgeleverde zooi gebruikte wertke het wel goed :/

dus kijk eens naar je splitter en kabels :P

na ja voor de rest..... abel is niet echt super :S nog steeds geen phone binne >.>

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12
ik heb niet het hele topic gelezen, maar alle ervaringen hier zijn volgens mij over het algemeen negatief.

Nu heb ik al een tijdje Abel Telecom, het werkte echt super slecht, of eigenlijk helemaal niet. Daarnaast was het een beetje omslachtig om een emailadres aan te vragen, dit moest via de email.

hiervoor heb ik gemaild, mijn emails werden meestal wel beantwoord. Uiteindelijk kreeg ik het advies om naar de helpdesk te bellen a 50ct per minuut. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan, na enkele minuten wachten kreeg ik een niet zo vriendelijke jongeman eraan, die mij binnen 2 minuten wist te vertellen dat ik het niet helemaal goed aangesloten had.

Er zat nog een telefoon voor de splitter, omdat ik in een oud huis woon was het niet zo makkelijk om het allemaal goed aan te sluiten.

Maar nu heb ik zaterdag wat tijd besteed aan het goed aansluiten, en sindsdien werkt het perfect. Hij is niet meer uitgevallen(gebeurde eerst iedere 10 minuten), en de snelheid is precies de 4mbit waar ik voor betaal.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg goed en fijn voor je; helaas lijkt dit meer een uitzondering dan een regel gezien de lawine aan problemen...
succes met Abel. ik blijf de ontwikkelingen volgen, immers Demon verliep ivm de verkoop ook anders dan men een aantal jaren geleden wellicht dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Bschnitz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 03:01:
[...]

>.> da dacht ik ook toen ik het kreeg want ik had ook maar 2mbit maar nadat ik hun bijgeleverde zooi gebruikte wertke het wel goed :/

dus kijk eens naar je splitter en kabels :P

na ja voor de rest..... abel is niet echt super :S nog steeds geen phone binne >.>
Ik heb het Abel modempakket gebruikt, gewoon alles netjes aangesloten met het meegeleverd materiaal.
Verder heb ik als test een directe aansluiting gemaakt waar de telefoondraden het huis binnenkomen en die direct (zonder splitter etc) op hun modem aangesloten. Resultaat: zelfde lage snelheid.
Ik heb al bij familie en kennissen ADSL pakketten aangesloten en geinstalleerd, werkt allemaal perfect. Alleen Abel is een regelrechte misser. Niet alleen de verbindingssnelheid is onder de maat, ook hun administratie is waardeloos. Onlangs belde ik met de helpdesk die vervolgens beweerde dat er nog geen signaal op de lijn zou zitten, terwijl we al 2 weken lang wel op internet surften. |:(
En zo kan ik nog wel een paar incidenten opnoemen, dus.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Over het algemeen erg tevreden, maar deze week hele rare taferelen (heb alleen Abel bellen). Mensen bellen en denken dat je iemand anders aan de lijn hebt :o Zelfs iemand die dacht met de klantenservice verbonden te zijn |:( Net gebeld, blijkt het een storing te zijn BBNed van vorige week donderdag. Erg vreemd.

[ Voor 26% gewijzigd door ppotter10 op 22-03-2007 19:26 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:21:
Het admin wachtwoord van de copperjet 1616 2P is opgeslagen in hash vorm en dat is een eenrichtingsalgoritme dus dat kun je niet achterhalen.
De copperjet slaat zijn wachtwoorden niet in hash vorm op, is enkel geencrypt.Je hoeft dus ook niet je modem te resetten om admin te worden:
  1. Ga naar http://172.19.3.1/configu...t_user.html?ImUsers.admin
  2. Log in met user/user
  3. Bekijk de bron van de pagina
  4. Zoek naar admin:password
  5. Het admin wachtwoord staat vervolgens gewoon in de broncode bij Value="####"

Mijn ervaring met Abel is ook slecht, heb 2 maand moeten wachten voordat ik internet kreeg.Vervolgens kwam de gegevens voor mijn.abel, echter werkte de pagina welke verbruik gegevens laat zien weer een week later.
Heb nu ook 3 maanden te laat mijn Dect telefoon binnen, heb daarvoor maar met een eigen telefoon getelefoneerd.Telefoneren gaat beter als 3 maand geleden, maar krijg nog regelmatig dat bellen gewoon niet lukt, oproep wordt direct gewijgerd en daarnaast kunnen anderen mij dan niet via die telefoonlijn bereiken.
Het anti-virus pakket ontbreekt nog steeds.
E-mailen via SMTP lukt niet altijd, server smtp.abelmail.nl reageert niet altijd
De internet verbinding upload/download/uptime/stabiliteit is verder prima.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REPLAY schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:13:
Ik vind het geluid van Abel tijdens het telefoongesprek erg zacht,
weet iemand welke waardes je moet invullen om
het geluid harder te krijgen. Ik krijg steeds de melding
dat het een positieve waarde moet zijn als ik het verander.
Hallo,

Ik heb via Abel een CopperJet 1616-2P voor mijn ADSL/Voip abonnement en ook mijn geluid is zacht. Toen ik bij Abel erover klaagde werd ik doorverwezen naar de leverancier van dit modem.
Lekker afschuiven is m.i. hetzelfde als wanneer je een nieuwe auto koopt en de dealer verwijst je voor een probleem met de banden door naar de leverancier van de banden.
Zie onderstaand antwoord van Allied Data Technologies.
Het geluid kan via dit modem dus niet worden verhoogd!

Groetjes,
Jitske

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Geachte heer,

Voor VoIP is het op dit moment niet mogelijk om het volume aan te passen.
Wij zijn er van uit gegaan dat u een VoATM telefonie heeft.
Bij VoATM is het aan te passen in het profiel. Voor VoIP is dit niet mogelijk.

Excuses voor de onduidelijkheid.

Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team
ALLIED DATA TECHNOLOGIES
Pascalweg 1
3208 KL Spijkenisse
Phone: 0900-2020805 (45 Cent per Minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:11:
[...]

Hallo,

Ik heb via Abel een CopperJet 1616-2P voor mijn ADSL/Voip abonnement en ook mijn geluid is zacht. Toen ik bij Abel erover klaagde werd ik doorverwezen naar de leverancier van dit modem.
Groetjes,
Jitske

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Geachte heer,

Met Vriendelijke Groet,
ALLIED DATA TECHNOLOGIES
Pascalweg 1
3208 KL Spijkenisse
Ik heb een Siemens sx762 modem, maar met een andere telefoon is het een stuk beter
qua geluid. Ik kan de waardes wel veranderen in het modem, maar krijg een foutmelding
bij het opslaan. Ik bel weinig en heb er geen klachten over, het werkt als ik wil bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
Vervolg van posting 5 maart

Er is nieuws:
On 17/03/07, Abel Telecom <support@abeltelecom.nl> wrote:

Beste XXXX,

We hebben vandaag de opdracht gegeven je modempakket te versturen. Hierin zitten alle onderdelen
die je straks nodig hebt voor het installeren van je Abel ADSL aansluiting. Het heeft
nu nog geen zin om je pakket aan te sluiten. We zullen je nog informeren over het juiste
tijdstip. Het pakket zal binnen een week bij je thuis bezorgd worden.
Heb je nog vragen dan kun je ons bereiken per e-mail support@abeltelecom.nl
(gaarne jouw referentienummer vermelden)of telefoon 0900 - BEL ABEL (0900-2352235, 50 cent per minuut).
Intussen is het dan 28 maart en in die tussentijd dus nog geen modem ontvangen :(
Ook nog geen ADSL :(

Abel: vooralsnog een fabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Kahlan schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:04:

Er is nieuws:

[...]

Intussen is het dan 28 maart en in die tussentijd dus nog geen modem ontvangen :(

Ik had ook nog geen modem ontvangen toen maar bij BBned, kan je al adsl signaal
hebben zonder een inlognaam en wachtwoord. Heb je zelf geen adsl modem
om te kijken of je adsl hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
Jawel, en ik heb dus nog geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joylogic
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-03-2023
Neem GÉÉN ABELTELECOM !!!!!!!!!!!!!!! ABeltelcom mag dan Niet duur zijn Maar begin er niet aan, het zijn gewoon oplichters. Geld van je rekening afhalen en niets ervoor terug krijgen.

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Laatst online: 19:12
joylogic schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:33:
Neem GÉÉN ABELTELECOM !!!!!!!!!!!!!!! ABeltelcom mag dan Niet duur zijn Maar begin er niet aan, het zijn gewoon oplichters. Geld van je rekening afhalen en niets ervoor terug krijgen.

Joost
ik heb een 4mbit internet abbo bij Abel(zonder bellen), wat na wat opstart problemen perfect werkt!

edit: ik heb een beetje gevoel dat de problemen vooral bij Telefonie liggen!

[ Voor 8% gewijzigd door borgdaville op 04-04-2007 11:19 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49

Hoicks

Techno!

Ik heb eind februari Abel Telecom (alleen telefonie) afgesloten. Een maand later kreeg ik (na 2x bellen) eindelijk het Linksys VOIP adapter toegestuurd. (Het ding was slecht leverbaar).

Nadat ik het kastje had aangesloten, nummerportering aangevraagd. Deze is afgelopen vrijdag nog steeds niet doorgegeven aan mijn huidige telefoon isp Twinner. Twinner houdt er 16 april mee op. Als de nummerporteringsformulieren dan nog niet bij Twinner binnen zijn ben ik mijn huidige telefoonnummer kwijt.

Hier heb ik Abel al 2x achteraan moeten bellen 'a 50 eurocent per minuut gemiddeld gespreksduur 8 minuten.

Daarnaast heb ik gebeld naar Abel omdat er enkele dingen aan de configuratie van de Linksys SPA adapter mij niet zinnnen. O.a. Amerikaanse overgangstonen, nummerweergave die niet werkt enz.

De adapter is gelocked, waardoor je alleen een harde reset kan doen om in het configuratiemenu van de Linksys te komen. Maar dan ben je wel alle Abel telecom instellingen kwijt.

Dit gesprek duurde 15 minuten waarna ik teruggebeld zou worden door een 2e lijns helpdesk. Je raad het al. Ik ben nooit teruggebeld.

Nu heb ik dus wel telefonie voor 6.95 per maand, maar geen nummerweergave en wellicht raak ik ook nog mijn vaste telefoonnummer kwijt doordat zij die nummerportering niet voltooien.

Op het moment dat ik mijn vaste nummer kwijt raak ga ik het contract met onmiddelijke ingang opzeggen. Helaas heeft me dat al minimaal 20 euro gekost aan alleen maar belkosten met die servicedesk van ze.

IK KAN ABEL TELECOM DAN OOK ABSOLUUT NIET AANRADEN!

E-Mails sturen is zinloos. Ik heb van de 3 e-mails die ik verstuurd heb, nooit een reactie ontvangen.
Bellen is zinloos. Ze zeggen van alles te doen of dat je teruggebeld wordt, wat nooit gebeurt.\

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeegeebee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-04-2021
Mijn ervaringen met Abel zijn zeer slecht.

Ze laten niet weten hoe het met de voortgang van de aansluiting gaat, het duurde 6 weken voordat ik voor het eerst weer bericht kreeg van hun na mijn aanmelding. Een week ervoor heb ik hun gebeld wanneer de lijn opgeleverd zou worden. Dat zou nog wel 2 weken duren. En dat terwijl ze zeggen binnen 4 a 5 weken opleveren.
Natuurlijk hadden ze al geld van mijn rekening gehaald!
Na 6 weken dus 140 euri lichter en nog steeds geen aansluiting.

Vervolgens blijkt dat men een lijn voor mij had aangevraagd, omdat ik volgens hun geen lijn had en ik dat op het aanmeldingsformulier heb aangegeven.
Dit kan niet waar zijn, want ik had een week ervoor een lijn laten regelen door KPN. Abel kon wel annuleren, maar dan zouden er toch kosten aan verbonden zijn.

Dit was de druppel. Ik heb het laatste bedrag laten terugboeken en een annulering de deur uitgedaan, ik heb geen vertrouwen in deze organisatie.
Naar die eerste 90 euri zal ik wel kunnen fluiten, want zo gaat dat met dit soort organisaties.

Mensen, Abel... begin er niet aan!

Tip
Als je wilt overstappen bel eerst dan eens met je huidige provider of je geen aantrekkelijke korting kunt krijgen. Ik heb de aanbieding van UPC laten lopen voor deze ellende. heb spijt als haren op mijn hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoicks schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:45:
De adapter is gelocked, waardoor je alleen een harde reset kan doen om in het configuratiemenu van de Linksys te komen.
Kan je mij vertellen hoe je een harde reset doet? Ik kom nl ook niet in de SPA3000 wegens de lock. Volgens mij is het zo dat als je een reset doet dat de gegevens later opnieuw worden ingeladen bij activatie. Ik weet alleen niet welke instellingen dan allemaal weer standaard worden...

Hoewel ik een redelijk mailverkeer (i.e. redelijk snelle antwoorden) had van Abel is het de laatste keren bar en boos. Nimmer een antwoord, ook geen leesbevestiging. Bellen duur ontiegelijk lang en kost een hoop.
Ik baalde al van de extra maand betalen bij Speedlinq na opzeggen, maar dit is veeeeele malen erger. Was ik maar gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een CopperJet 1616-2P van Abel gekregen en heb ook een probleem met het lage volume van de telefoon. Het geluid van de telefoon via mijn Voip is veel te zacht waardoor je een beller heel slecht kunt verstaan. Dus de “helpdesk” van Abel Telecom in Heerenveen maar weer eens gebeld waar ik het ADSL/Voip (8192/1024 kbps) abonnement heb.

Daarnaast valt de ADSL/Voip verbinding soms een paar seconden weg.
Ik weet niet of dit laatste aan het modem of aan mijn provider ligt? Van dit laatste heeft men bij Abel een “ticket” gemaakt en zou worden uitgezocht wat de mogelijke oorzaak hiervan is.

Voor het geluid van de telefoon dat te zacht is werd ik doorverwezen naar de helpdesk van Allied Data Technologies. Hier heb ik vervolgens maar naartoe gebeld en later kreeg ik via de e-mail onderstaand antwoord van Allied Data Technologies.

Het geluid van een CopperJet kan dus niet harder worden gezet.
Het wegvallen van de verbinding voor een paar seconden elk kwartier is trouwens ook niet opgelost. Mijn rechtsbijstandverzekering zoekt het nu maar verder uit, want zoals bij meer klanten is mijn abonnement ook veel te vroeg ingegaan met als gevolg dubbele abonnementskosten en ook bij mij heeft het 1 ½ maand geduurd voordat ik weer kon telefoneren met alle belkosten naar de dure helpdesk die mij in rekening zijn gebracht.
En ook ik heb nooit een virusscanner ontvangen en de beloofde webruimte heb ik ook nog niet.

Groetjes,
Jitske

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Geachte mijnheer,

Met Vriendelijke Groet,
ALLIED DATA TECHNOLOGIES
Pascalweg 1
3208 KL Spijkenisse
Helpdesk E-Mail: Helpdesk@AlliedData.nl
RMA aanvraag: RMA@AlliedData.nl

Homepage: www.allieddata.nl

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 01-08-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
als men een mail adress van abel aanvraagt is dit geregeld binne 1 dag.....maar voor de rest nog steeds last van veel time-outs enzo.... hoop dat ze het gauw fixe anders moet ik nog meer spamme naar ze :(

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bschnitz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:24:
als men een mail adress van abel aanvraagt is dit geregeld binne 1 dag.....maar voor de rest nog steeds last van veel time-outs enzo.... hoop dat ze het gauw fixe anders moet ik nog meer spamme naar ze :(
Ik heb ook last van time-outs. Als ik met pingplotter (http://www.pingplotter.com/) de ADSL verbinding scan zie je duidelijk dat ongeveer elk kwartier de verbinding een paar seconden helemaal wegvalt. Bij normaal internetten merk je er weinig van maar bij een on-line spel wel. Ook bij telefoneren valt dan de verbinding een paar seconden weg.
Volgens mij ligt dit aan het modem.

Abel heeft op 26 maart hiervan een ticket gemaakt. Later kreeg ik een e-mail dat de kabelleverancier ernaar zou kijken, maar dat is denk ik iets anders dan het probleem oplossen.
Inmiddels is het al weer twee weken geleden dat ik dit heb gemeld bij Abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshi818
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11-2022
imho Abel is zwaar waardeloos internet valt steeds weg en zo (lees 50+x per dag)

Kan niet eens fatsoenlijk gamen of even remote desktopen naar een andere pc zonder er om de 5 minuten af gegooid te worden.

Als het ff kan betaal een paar eurotje meer en neem iets fatsoenlijk (heb ik ook gedaan)

Ik snap nu wel waarom abel zo goed koop zijn... die maken een fortuin met de hulpeloze desk...

Ohh goede hint vraag altijd naar de naam van de persoon die je aan de lijn hebt gehad zeker als ze een belofte doen. Dit wil vaak helpen want dan kan je bij hun baas gaan klagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tenshi818 op 13-04-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:29:
[...]

Ik heb ook last van time-outs. Als ik met pingplotter (http://www.pingplotter.com/) de ADSL verbinding scan zie je duidelijk dat ongeveer elk kwartier de verbinding een paar seconden helemaal wegvalt. Bij normaal internetten merk je er weinig van maar bij een on-line spel wel. Ook bij telefoneren valt dan de verbinding een paar seconden weg.
Volgens mij ligt dit aan het modem.

Abel heeft op 26 maart hiervan een ticket gemaakt. Later kreeg ik een e-mail dat de kabelleverancier ernaar zou kijken, maar dat is denk ik iets anders dan het probleem oplossen.
Inmiddels is het al weer twee weken geleden dat ik dit heb gemeld bij Abel.
ja heb ik ook gedaan en het is idd 100% packet lose op local host om de 10/15 min :/ geen online games of wat dan ook :S

dus het is 100% een modem bug ..... ik ga abel belle en als ze nix doen krijgen alle abel klante een mail van mij :D met de info dat hun mail adressen openbaar zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kahlan
Korte recap:

5 maart
Ook maar even mijn prille ABEL ervaringen posten.
  • Op 27 december heb ik ABEL ADSL 4MB aangevraagd; ze hadden de goede prijs en ik zat al op het BBned netwerk via speedlinq, dus overstappen zou dan geen probleem moeten zijn. Overstapdatum vastgelegd op 1 maart.
  • Direct zijn de kosten voor het modem afgeschreven.
  • Daarna ruim 2 maanden niets gehoord. Wel verrassend; maar geen bericht = goed bericht, toch?
  • Op 1 maart gebeld met de helpdesk; ik had nog geen signaal?!? Feitelijk had ik toen nog wel internet, het speedlinq signaal was nog actief
  • Op 3 maart (zaterdag) was 's middags de lijn dood :'( , precies op het moment dat de helpdesk sluit, natuurlijk :(
  • Vandaag gebeld met de helpdesk. Na 19 minuten in de wacht eindelijk iemand aan de lijn. Deze op zich vriendelijke vrouw wist me te vertellen dat de lijn nog niet ingeschoten was, en dat ze het zou escaleren, en dat er asap iemand naar ging kijken. Klonk goed, maar toen ik vervolgens vroeg hoe lang het nog zou duren zei ze "meestal is het binnen enkele weken wel geregeld" WTF?
30 maart
Er is nieuws:

quote:
On 17/03/07, Abel Telecom <support@abeltelecom.nl> wrote:

Beste XXXX,

We hebben vandaag de opdracht gegeven je modempakket te versturen. Hierin zitten alle onderdelen
die je straks nodig hebt voor het installeren van je Abel ADSL aansluiting. Het heeft
nu nog geen zin om je pakket aan te sluiten. We zullen je nog informeren over het juiste
tijdstip. Het pakket zal binnen een week bij je thuis bezorgd worden.
Heb je nog vragen dan kun je ons bereiken per e-mail support@abeltelecom.nl
(gaarne jouw referentienummer vermelden)of telefoon 0900 - BEL ABEL (0900-2352235, 50 cent per minuut).

Nu dan de status van dit moment:
  • Het is 16 april, en sinds die tijd heb ik dus nog steeds geen modem ontvangen. De "borg" is intussen allang van mijn rekening af (hoezo borg als je 65 euro moet dokken voor dat modem?!?).
  • Intussen (sinds 12/4) heb ik al wel internet (gelukkig); via mijn oude trusty Copperjet 816.
Echter heb ik op AL MIJN MAILTJES aan hun nog geen enkele reactie gehad; en bellen doe ik niet meer; laatst belde ik met hun; in de wacht voor >15 minuten. Toen opgehangen, en eens dat 0513 nummer gebeld: 0513-682109. Daar nam wel iemand op (receptie), en die wist me te vertellen dat ze allemaal koffiedrinken waren (het was 13:30) en dat ik het over een uurtje nog maar eens moest proberen. Over slapend rijk worden gesproken!!!

Op mailtjes reageren ze echter in het geheel niet; het is bedroevend gesteld. Maar goed, ik heb internet, en zal via een bankopdracht die borg proberen te laten terugstorten.

Zo snel mogelijk af zien te komen van deze ellende, is het advies aan allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/4166/abeljd6.th.jpg

okie wie kan me helpe om dit in te stelle....? ik dacht laat ik eens het modem een nieuwe firmware geeven maar ik sloeg ook keurig de settings op maar die kan hij niet terug zette lol >.>

o ja ik weet nu 100% zekker dat het de de router is (CopperJet 1616-2P) die time-out gewoon elke 15 minute voor 1 sec :/, heb getest met een ander modem en die doet het wel goed.....

en sindsdien ik niet de eenige ben met dit probleem denk ik dat het niet eens abels fout is, maar die van allied data.....

RMA i guess ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Laatst online: 03-09 16:36
Kahlan schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:04:

Er is nieuws:

[...]

Daar heb ik ook last van :( 02-04-2007 kregen we mailtje dat ze hem de volgende week af zouden leveren, maar hebben hem nog steeds niet ontvangen. Gisteren mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.
Ook als is gebeld naar de help desk maar daar zeiden ze dat we hem de 20ste pas krijgen :? maar , U krijgt altijd het eerst een mailtje als er een status update is, zeiden ze.....

Ik begin beetje spijt te krijgen van onze abel keuze, al zijn ze erg goedkoop.....zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Zou mij iemaand aub zijn *.TBR file van een copperjet 1616 2p kunnen stuuren of ergens uploaden anders krijg ik voip niet aan de praat en de abel helpdesk heeft me alleen hun image gestuurd :( zonder TBR file....

thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWtweaker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
MoR-MooN schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:41:
Ik ben beniewd of iemand al een intern sip telefoon nummer heeft kunnen aanmaken. De handleiding van siemens wordt ik niet zo veel wijs uit. Ik gebruik X-lite
Om de een of andere reden lukt het mij niet om verbinding te leggen met de siemens "centrale"
Ja, gelukt:

Van de Siemens customer care, FAQ voor de SX753:
http://icm-km5.erlm.sieme...28,Sxi=11,Case=obj(12035)

If you intend to use a softphone with your SX763, you will have to configure your software as follows:

SIP-Proxy: 192.168.2.1 (Routers IP address)
Domain: 192.168.2.1 (Routers IP address)
Registrar: 192.168.2.1 (Routers IP address)
Realm: Is not needed
Display Name: *3 (oder *4, *5,*6 depends on the internal number)
Username: *3 (oder *4, *5,*6 depends on the internal number)
Password: *3 (oder *4, *5,*6 depends on the internal number)
For additional settings it might be enough to enter the internal phone number (e.g. *3). We cannot guarantee compatibility with every softphone.

(zelf heb ik Register with... niet aangevinkt in X-lite, en proxy wel. Bij authorization user name heb ik de naam die ik in de SX762 bij account 3 had ingevoerd. Wellicht maakt dat allemaal niet uit. Ik ontvang oproepen en kan bellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Laatst online: 09-06 19:42
Abel? Niet mee in zee gaan!!! Klantenservice bestaat niet. De siemens modem (bekend om zijn problemen) was niet benaderbaar voor configuratie, ook een reset helpt niet. Support gebeld en gemaild. TOTAAL geen reactie. Nu heb ik mijn klant doorverwezen naar een andere aanbieder. Contract via aangetekende brief ontbonden. Standaardreactie terug. Klantenservice gebeld. Zij konden mij niet een nummer geven voor zaken met betrekking tot beeindigen abonnement. Een echt lachtertje. Toen doorgeschakeld naar technische dienst waarna ik eeuwig in wachtrij bleef hangen.

Ze geven geen fatsoenlijk gehoor aan mailtjes, belletjes, ...

DUS ABEL NEGEREN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, er wordt zelfs niet gereageerd op sommaties van mijn rechtsbijstandverzekering...
Dan mag een eventuele nieuwe gebruiker zelf zijn conclusies trekken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Nou, dat klinkt allemaal enorm rooskleurig. Als het goed is heb ik over een week een modem met internet (klein schietgebedje is zo te lezen wel op zijn plaats). Nu wilde ik weten wat voor rechten ik allemaal heb, binnen hoeveel tijd sta ik in mijn recht om de hele zaak af te blazen? Of heb ik daar allemaal verzekeringen voor nodig?

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Laatst online: 03-09 16:36
SoeperKees schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:19:
[...]

Daar heb ik ook last van :( 02-04-2007 kregen we mailtje dat ze hem de volgende week af zouden leveren, maar hebben hem nog steeds niet ontvangen. Gisteren mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.
Ook als is gebeld naar de help desk maar daar zeiden ze dat we hem de 20ste pas krijgen :? maar , U krijgt altijd het eerst een mailtje als er een status update is, zeiden ze.....

Ik begin beetje spijt te krijgen van onze abel keuze, al zijn ze erg goedkoop.....zullen zien
Alles is zo'n beetje fout gegaan wat had kunnen gaan lijkt het wel.
Na lang wachten was TNT langs geweest toen wij er niet waren, kregen mooi papiertje in bus. En normaliter wordt dan de volgende dag het pakketje voor de tweede keer aan geboden. Toen de tweede voorbij was was er nog niets. Op de derde dag zijn we toch maar is naar het postkantoor gegaan om te kijken of het pakketje daar niet lag, en ja hoor daar lag ie. Leuk dat de bezorger het ook even op het formulier had gezet :(
Goed wij helemaal blij hem aansluiten alle gegevens invullen volgens het abel papiertje.......en boem niets doet het meer :? komen niet meer op het modem niets. Wij resetten, stroom er af voor een uur niets hielp, help desk gebeld en hij bleek defect te zijn :D wel godver. Heb je dat ding eindelijk gaat het modem stuk.
5 dagen later zouden we nieuwe krijgen, en hebben die ook netjes gekregen. Nu werkt alles prima geen enkele fout tot nu toe. Verbinding is ook prima, alleen verbaas ik over hoe gevoelig hij is voor upload snelheden. We kunnen met 100kb uploaden maar zodra je boven de 30 komt dan heeft dat direct invloed op je download en games.

P.S het modem is echt een schoonheid en de GUI van de router is ook erg netjes gedaan door siemens.

[edit]is het trouwens ook mogelijk om op het modem, je upload te limiten? dus dat ik 50kb kan uploaden en me huis genoot ook 50kb en dat als er maar 1 pc aangesloten is dat ik dan de hele 100 krijg bv?

[ Voor 5% gewijzigd door SoeperKees op 10-05-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Zodra je het modem hebt ingesteld, dan zou automatisch de VoIP configuratie geladen worden volgens de handleiding.
Wat kan er aan de hand zijn als dat niet gebeurd? En hoe is dat te verhelpen? Modem is al eens gereset en alles opnieuw ingevuld volgens handleiding.

M'n overbuurman wacht nu al twee maanden op z'n telefonie. Internet doet het prima.
In het modem staat er bij VoIP dat er geen accounts gedefiniëerd zijn.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Crusader schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:40:
Zodra je het modem hebt ingesteld, dan zou automatisch de VoIP configuratie geladen worden volgens de handleiding.
Wat kan er aan de hand zijn als dat niet gebeurd? En hoe is dat te verhelpen? Modem is al eens gereset en alles opnieuw ingevuld volgens handleiding.

M'n overbuurman wacht nu al twee maanden op z'n telefonie. Internet doet het prima.
In het modem staat er bij VoIP dat er geen accounts gedefiniëerd zijn.
Had ik in het begin ook, na een mail naar Abel hebben ze waarschijnlijk
iets gewijzigd en toen stond er ineens (modem even uit/aan) account
geregisteerd en had ik telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

REPLAY schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:58:
[...]

Had ik in het begin ook, na een mail naar Abel hebben ze waarschijnlijk
iets gewijzigd en toen stond er ineens (modem even uit/aan) account
geregisteerd en had ik telefoon.
Maar da's het punt, ze reageren niet op mail en telefoontjes.
Hij heeft inmiddels met een pittige brief de boel opgezegd. Afwachten hoe dat gaat lopen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrietkerk
  • Laatst online: 11-09-2024
Zal ook even een duit in het zakje doen:

ABEL TELECOM IS VOLKOMEN KL*TE

Laten ze hun zaakjes eens normaal gaan regelen. De Siemens SX762 is zo onstabiel als het maar kan komen. Er is firmware die dat verbeterd maar nergens te downloaden. Vergeet de helpdesk van Abel. Reageren via email is er niet bij. Snelheden komen niet in de buurt van wat ze beloven.

Rest niks anders dan een andere aanbieder te nemen en de het contract verder af te kopen. Geloof er niks van dat ze je toestaan om het contract te ontbinden, dan zijn ze binnen no-time alle klanten kwijt.

Zo nu en dan een harde reset van de Siemens modem wil overigens wel helpen, maar dat is toch geen normale toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je niet geleverd krijgt van wat je van een product mag verwachten (mag verwachten is soms anders dan je zelf verwacht) kan je een bedrijf schriftelijk 'in gebreken' stellen. Dan geef je aan dat je nog een redelijke termijn geeft (zeg 2 tot 4 weken) om je problemen op te lossen (som ze op). Als daarna dan de problemen er nog zijn kun je aangeven dat je het contract als ontbonden beschouwt.

Google even wat op 'in gebreke(n) stellen'.

Sommige schrijven gebreken, andere gebreke.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 14-05-2007 08:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
bjck schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:37:
Als je niet geleverd krijgt van wat je van een product mag verwachten (mag verwachten is soms anders dan je zelf verwacht) kan je een bedrijf schriftelijk 'in gebreken' stellen. Dan geef je aan dat je nog een redelijke termijn geeft (zeg 2 tot 4 weken) om je problemen op te lossen (som ze op). Als daarna dan de problemen er nog zijn kun je aangeven dat je het contract als ontbonden beschouwt.

Google even wat op 'in gebreke(n) stellen'.

Sommige schrijven gebreken, andere gebreke.
Ah, thanks. Ik ben nu iig rustig aan het wachten op het modem. Ik moet overigens zeggen dat als je gewoon vroeg op de dag belt je prima wordt geholpen door de telefonische helpdesk. Nog steeds geen klachten. Heb het internet dus nog niet kunnen testen. Soms lang gewacht maar verder geen problemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, van alles mis met Abel. Als volgt de technische ondersteuning van ze. Je neemt ADSL en je krijgt een pakket thuis, met alleen een modem...... geen splitter, kabels of kastjes, niks... Na bellen met hun brengen ze alles wel bij je thuis, maar met kosten. Als je aangeeft dat het nog niet werkt, rekenen ze wel vrolijk door.

Door overklaarbare redenen waren er laatst 50 / 60 euro bedragen op de factuur te bekennen die volgens hun niet fout waren (ik had het nooit besteld). Om dit ongedaan te maken, kostte dit 25 euro... :S

Al met al, Abel.... kom op, leer eerst van anderen. Wel alles opgelost nu en klaar om te gaan gebruiken. Toch bedankt voor de reactie op de klacht die ik had gestuurd, alles is nu opgelost maar had zo toch niet egt gehoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejeel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-06-2024
@ hgrietkerk. Bij Solcon kan je de firmware ophalen

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/Siemens%20SX762/

Laat even weten of het nu stabieler is geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door eejeel op 16-05-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

eejeel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:49:
@ hgrietkerk. Bij Solcon kan je de firmware ophalen

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/Siemens%20SX762/

Laat even weten of het nu stabieler is geworden.
Is er ook een faq wat de update firmware wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Laatst online: 09-06 19:42
Ik kan volkomen beamen dat Abel slechte service levert. Nogmaals: reageren en luisteren niet, helpen je niet verder. Blijven in gebreke. Een klant heeft al een tijd geen internet en heeft zijn abonnement al per aangetekende brief laten afbreken. Abel reageert er met een standaard brief op. De persoon op die brief is niet bereikbaar (de dame aan de lijn kon daar niet aan meehelpen, en kon sowieso niet helpen). "Technische" dienst laat niets weten. Rekeningen blijven komen.

BAR BAR SLECHT

Terwijl het probleem eigenlijk zo opgelost zou kunnen worden (nieuw ander modem). Modem is onbereikbaar voor configuratie, ook na reset. Nu heeft dat Siemens modem veel kuren lees ik her en der en toch leveren ze het nog steeds.

Laat ze dus uiterst links liggen, dat doen zij met hun klanten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Wij zijn in november 2006 ABEL klant geworden, het is nu 18 mei 2007 en we zijn nog steeds bezig om de beloofde snelheid te halen (2000 hebben we nu, ipv 8000).
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd wanneer je een storing of klacht meldt. Ze schuiven alles af naar "het hoofdkantoor", of beloven dat de lijn zal worden doorgemeten etc.
Dan moet je snelheidstesten uitvoeren en de uitkomst daarvan naar ze opsturen......waarop ze antwoorden of je wel een router hebt aangesloten want ze zien hem niet...... 8)7 |:(

Ik heb nog nooit zo'n stelletje prutsers meegemaakt als ABEL.
Verder enorm trage respons op email (als ze uberhaupt terugmailen)....
Echt nooooooooooooit aan beginnen !!!!

We willen graag weg bij ABEL en overstappen naar een andere ISP, maar volgens mij
zitten we vast aan het jaarcontract. Of we moeten een "in gebreke" verhaal opstellen en
hopen dat we in ons gelijk gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens naar de algemene voorwaarden artikel 15.2
Daar moet wat mee te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:05:
He bedankt voor de tip! _/-\o_
We hebben gisteren de opzegging zowel gemaild als aangetekend verstuurd per post.
Even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:05:
Hebben ze die ook ergens op hun website staan? Krijg ze nl. daar niet gevonden.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal onderaan de openingpagina; "voorwaarden", bijna verstopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
REPLAY schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:32:
[...]

Is er ook een faq wat de update firmware wijzigt?
http://icm-km5.erlm.sieme...e_SX76X_V34_5_Annex_A.pdf

Firmware:
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

disclaimer:
Van de SX763 pagina afgetrokken. Volgende de documentatie zou het moeten werken, maar heb nog niet geprobeerd te updaten. Ik bezit op het moment over 2 siemens modems, ik ga vanavond proberen de upgrade uit te voeren.

Edit: update uitgevoerd, internet en telefonie werkt naar behoren. Tot dusver geen opmerkelijke zaken gezien. Heb alleen bij geavanceerde inst->telefonie->voip een "string is not defined" bij mijn upload speed.

Als ik nog meer zaken zie, dan zal ik ze hier melden.

[ Voor 75% gewijzigd door MoR-MooN op 21-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Zo, nou modem staat geinstalleerd, natuurlijk een defect apparaat dat het wel leuk vind om gemiddeld om de 2 uur eruit te springen. Maar Abel gebeld en ik krijg een nieuwe thuisgestuurd (dat duurt waarschijnlijk wel lang, maar we doen het er maar mee, ding is tenslotte gratix!). Maar eigenlijk is dat dus allemaal wel overkomelijk. Hetgeen dat niet overkomelijk is is dat ik echt gigantische pings heb, nu speel ik graag WoW maar dat is niet te doen, als ik langer dan een kwartier online blijf is het mooi. Daarna vaak disconnected of kapt het spel er helemaal mee. Heeft iemand een zelfde ping probleem, zo niet, weet men het dan niet of hebben jullie het gewoon echt niet. De test bij www.speedtest.nl kon in ieder geval niet gedaan worden, duurde veel te lang, verder haalde ik ook maar 150 verbindingen per minuut. Beetje vergelijkend warenonderzoek en wat traces bij www.pcpitstop.com verder leerde mij dat vlak na ik denk een server van abel er geen trace peiling gedaan kon worden. Ligt dat aan mijn verbinding of die van abel? Hoor het graag.

O ja snelheid op dit moment loopt wel prima, haal toch gauw 700 tot 750 kbps op een 8 mbit lijn. Niet verkeerd zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
MoR-MooN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Firmware:

disclaimer:
Van de SX763 pagina afgetrokken. Volgende de documentatie zou het moeten werken, maar heb nog niet geprobeerd te updaten. Ik bezit op het moment over 2 siemens modems, ik ga vanavond proberen de upgrade uit te voeren.

Edit: update uitgevoerd, internet en telefonie werkt naar behoren. Tot dusver geen opmerkelijke zaken gezien. Heb alleen bij geavanceerde inst->telefonie->voip een "string is not defined" bij mijn upload speed.

De firmware update staat inmiddels ook op de pagina voor de SX762, en is daar ook zondermeer geschikt voor. De readme heeft het ook over "SX76x".
In ieder geval is de update bij mij geïnstalleerd. Ik heb nergens meer last van tot nu toe. Ook het "Calls are sporadicly disrupted after 2-3 minutes"-issue is voor mij verdwenen.
Ik heb wel iets raars gezien in het apparaat-log: "String 5089 was not defined". Na verder doorzoeken kwam ik de ongedefinieerde string tegen in het Telefonie-gedeelte. Nadat ik de taal had gewijzigd in Engels had ik hier geen last meer van en zijn ook de meldingen uit het log weg. Nog 'n klein bugje om op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Ik heb ook de Siemens Gigaset SX762 met een Abel 8Mbps verbinding...En ik vroeg mij af jullie hebben ingesteld bij het VoIP gedeelte. Bij mij heb ik namelijk last van echo...en "stille" momenten. Bij het Voice Quality heb ik het volgende ingesteld:

Spraakkwaliteit
Maximum upstream bandwidth 760 kbps
Voice activity detection: Aan Uit
Echo canceller delay: msecs16 msecs
Vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer): 0 / 0

Ik heb de Maximum upstream bandwidth bepaald door 90% van upload snelheid 105 KBps-->95 KB/s maal 8 is 760 kbps. Er staat namelijk in de handleiding dat je 90% van je totale upload snelheid als waarde moet invullen.

Ik heb ook last van "stille" momenten tijdens het bellen. Als allebei de mensen niets zeggen hoor je niet meer wat ruis in de achtergrond, het lijkt dus net alsof de lijn dood is. Ik vroeg mij af of ik dit kon veranderen bij het Voice activity detection gedeelte?

En de vaste versterking heb ik ook veranderd omdat ik alles te zachtjes vond. Zijn dit goeie waardes? Andere mensen horen mij prima in ieder geval en ik hun ook...maar zij hebben wel last van echo van zichzelf. Ik hoor alles wel goed. Ligt dat aan deze waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doodse stilte deel is inherent aan VOIP via de siemens. Bij KPN IPB hebben ze in de Siemens firmware "ruis" toegevoegd vanwege dit symptoom, je belt via een 100% digitaal signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Weet iemand toevallig of TCP port 119 (Usenet) bij abel is geblocked? Ik kan namelijk geen verbinding maken met Eweka usenet en/of YabNews op mijn Abel-verbinding. Totnogtoe geen probleem omdat m'n @sloom verbinding ook nog doorloopt, maar als die poort echt geblocked is zuigt dat wel grote tijd... Abel ontkende eerst, maar toen ik zei dat ik via @Home nog wel verbinding kreeg gingen ze het maar eens nakijken. totnogtoe geen reactie gehad... Helaas ondersteunen EWEKA noch YabNews usenet via SSL; die poort (563) is nl. in ieder geval NIET geblocked...

Edit 1: Als ik via mijn Abel-verbinding een telnet-sessie opzet naar poort 119 van om het even welke nieuwsserver, krijg ik de volgende melding:

502 Cannot connect to NNTP server IP_adres (IP_adres:119), connect error 10060

Het lijkt wel alsof Abel een transparante Proxy actief heeft ofzow... Beetje jammer als ik geen gebruik meer kan maken van mijn betaalde usenet account omdat Abel zoiets doet. Ik zou graag even willen weten of er anderen zijn met dit probleem. Mijn PC "Exposed" zetten helpt niet, noch het uitschakelen van Antivirus/Firewall-software. Ik heb de verbindingen geprobeerd te maken met twee computers. Eén draait Windows XP, de ander Windows Vista. Als ik de verbindingen opzet via @Home, dan gaat alles goed en krijg ik de standaard "welkomstboodschap"

Edit 2: Ik heb met een portping-programmaatje poort 119 van diverse newsservers (Eweka en @Home gepingt via mijn abel-verbinding en was succesvol -- rapportage:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Attempting to resolve newsreader10.eweka.nl to an address
newsreader10.eweka.nl resolved to 81.171.88.243 in 47 milliseconds
Success! Pinged port 119 in 62 milliseconds
Port 119 still going...
Close notification received
Attempting to resolve news.dbsch1.nb.home.nl to an address
news.dbsch1.nb.home.nl resolved to 213.51.129.36 in 31 milliseconds
Success! Pinged port 119 in 47 milliseconds
Port 119 still going...
Close notification received

Poort 119 lijkt dus NIET geblocked te zijn. Maar... Waarom krijg ik dan wel bij elke newsserver PRECIES dezelfde error (zoe edit 1)? Volgens een kennis van me betekent ERROR 10060 dat de authetication is mislukt. Maar dan toch niet op de application layer, want ik krijg nog niet eens de kans om credentials te geven. Das dan eerder een issue op de protocol-laag... Zou men het NNTP protocol geblocked kunnen hebben?
Nog iets mafs:
Als ik op mijn @Home router poortje 119 open zet en ik leg vervolgens een telnet-sessie naar mijn @Home external IP op poort 119, krijg ik PRECIES dezelfde melding als in Edit 1, maar das in dit geval nog maffer... Het lijkt zo te zijn dat er dan op dat IP adres een NNTP-service draait, maar dat IS niet zo... Ik heb thuis achter mijn eigen @Home lijntje écht geen NNTP-server draaien.... :?

Edit 3:

Ik heb net eens ge-telnet naar andere hosts op andere poorten dan usenet (119). Zo bijvoorbeeld naar mijn eigen @Home router op poort 25 (SMTP).

De melding die ik toen kreeg leek op die in edit1: 420 *BYE [ALERT] CANNOT CONNECT TO SMTP SERVER AT IP_ADRES (IP_ADRES:25), connection error 10060. Ook hier gold weer, als ik andere hosts probeerde te telnet'en op poort 25, was de melding precies hetzelfde, als ik er afgeschopt werd. Uiteraard authenticeerde smtp.mijnabel.com me wel, en ook smtp.xs4all.nl had geen probleem,. maar bijvoorbeeld smtp.wanadoo.nl weer wel. Die gaf precies dezelfde melding als mijn eigen router... En daar drááit niet eens een SMTP-service achter, dus das logisch. alleen wel maf dat ik dan niet gewoon connect failed te zien krijg... het lijkt wel alsof ik via een proxy o.i.d. verbinding maak en díe me er dan afgooit... :?

Edit 5: Sjeeeeeej... EINDELIJK opgelost... Het bleek een instellingsprobleem met de firewall van de SX762. Als Attack Detection op High staat, worden kennelijk diverse services geblokkeerd door het ding. Je kunt dan óf Attack Detection verlagen naar Medium, óf je moet bij Access Control zelf alle veel door jou gebruikte services gaan lopen toevoegen...

PS> Sorry voor het flinke aantal edits, maar de meesten hier (moi incluis) houden ook niet van double- of tripple posting...

[ Voor 96% gewijzigd door csteelooper op 27-05-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Ik ben wel benieuwd... krijg Eweka-flashbacks waar ze poort 119 nog *net* niet dichtgooiden maar wel zwaar knepen "omdat usenet 60% van het gehele dataverkeer opslurpte". Damn.... ik was nog wel van plan over te stappen naar Abel (ben ontevreden tele-2 klant) maar als ik dit allemaal zo lees zal ik daar nog maar even mee wachten... alhoewel nij *elke* provider wel dingen misgaan :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

mariusbrouwe schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:04:

Ik heb ook last van "stille" momenten tijdens het bellen. Als allebei de mensen niets zeggen hoor je niet meer wat ruis in de achtergrond, het lijkt dus net alsof de lijn dood is. Ik vroeg mij af of ik dit kon veranderen bij het Voice activity detection gedeelte?
Ik denk dat als je voice activity detection uitzet je probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het klinkt inderdaad meer als een probleem wat je modem/router of je PC zelf veroorzaakt dan een moet willige blokkade van Abel op NNTP/usenet verkeer. Een ISP die Usenet moet willig blokkeert krijgt volgens mij veel te veel negatieve media aandacht. Het 'traffic shapen' en dus limiteren van de snelheid voor usenet verkeer zullen meerdere wel doen vermoed ik.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-05-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
bjck schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:36:
[...]

Het klinkt inderdaad meer als een probleem wat je modem/router of je PC zelf veroorzaakt dan een moet willige blokkade van Abel op NNTP/usenet verkeer. Een ISP die Usenet moet willig blokkeert krijgt volgens mij veel te veel negatieve media aandacht. Het 'traffic shapen' en dus limiteren van de snelheid voor usenet verkeer zullen meerdere wel doen vermoed ik.
offtopic:
Waarom quote je een post over Voice Activity detection van Bjck als je vervolgens reageert op mijn probleem?? Niet erg hoor, valt me gewoon op...

Het Usenet probleem is hier opgelost; het was een issue met de firewall van de SX762 zelf die het niet door liet. Nu moet ik nog ff verder lopen tunen, want ik heb nu Attack detection teruggezet naar Medium, maar eigenlijk wil ik die op High hebben staan en tóch Usenet doorlaten. Probleempje daar is dan weer dat je dan ALLES wat je door wil laten moet gaan openen. Om de een of andere reden werkt het niet als je zegt dat je alles wilt doorlaten, behalve dat wat er in de lijst staat. Als ik die instelling activerr, wordt er toch nog steeds niets doorgelaten (alsof "Block all except specified" in plaats van "Allow all except specified" aanstaat (de eerste is default).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Waarom wil je attack detection op high hebben. Zo gevaarlijk is die buiten wereld toch ook weer niet. En vanuit het andere perspectief valt het toch ook wel mee om die paar poorten toe te voegen? Of heb je echt een hele lijst?

Daarnaast wilde ik jullie vragen of jullie modems ook zo traag zijn. Ik kan via het wireless protocol bv geen WoW spelen. Intussen heb ik het terug weten te brengen tot het wireless systeem want met een kabel ertussen ligt de ping mooi zo rond de 70 ms, soms lager, soms hoger. Ik heb hier al een andere post voor aangemaakt (wat 'hoort' een 8 mbit lijn nou eigenlijk te geven) maar die was wat algemener, nu wilde ik dus weten of jullie daar ook last van hebben met jullie modems. Het is ook een gigaset 762 dus vandaar dat ik het vraag.

Edit1: Intussen ook al dat programmaatje gebruikt wireless zero shutdown maar dat werkt toch niet helemaal naar wens. Ik wordt gewoon na een minuut of twee disconnected bij WoW. En internetten in het algemeen gaat ook niet heel rap. Overigens gaat downloaden wel weer gewoon op tempo.

Edit2: Nou, ik weet niet hoe jullie die poorten erdoor krijgen bij hoge beveiliging maar mij lukt het niet, elke instelling op de 119 poort geprobeerd, dat kastje geeft geen sjoege. Ik probeer het via adress translation en dan port forwarding. Alles geprobeerd,0 resultaat. Iemand ideeen?

Edit3: Heeft iemand van jullie ook last van het er voortdurend uitspringen van de modem? Met name lijkt het te gebeuren bij zwaar gebruik. Vandaag thuis gekomen, hij was al 22h online, ik zet een download aan en in de tussentijd is hij er alweer 2 keer uitgesprongen (1e keer was wel nadat ik de aaanval detectie van hoog na middel had ingesteld).

[ Voor 42% gewijzigd door Christian_Ku op 27-05-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een aantal modems kun je de aantallen connecties tweaken. Als er teveel zijn loopt de lijst nl vol en kan het modem crashen.
Bij mijn oude provider kon de voeding het niet aan (chello), ik heb er toen een eigen zwaardere 12V aangehangen en een groot deel vd storingen weg.
er is vast meer ervaring; tja en of het ook deels bij Abel ligt? Ben wel blij dat ik voor Tiscali gekozen heb toen dit topic steeds beroerder werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

mariusbrouwe schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:04:
Ik heb ook de Siemens Gigaset SX762 met een Abel 8Mbps verbinding...En ik vroeg mij af jullie hebben ingesteld bij het VoIP gedeelte. Bij mij heb ik namelijk last van echo...en "stille" momenten. Bij het Voice Quality heb ik het volgende ingesteld:

Spraakkwaliteit
Maximum upstream bandwidth 760 kbps
Voice activity detection: Aan Uit
Echo canceller delay: msecs16 msecs
Vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer): 0 / 0

Ik heb de Maximum upstream bandwidth bepaald door 90% van upload snelheid 105 KBps-->95 KB/s maal 8 is 760 kbps. Er staat namelijk in de handleiding dat je 90% van je totale upload snelheid als waarde moet invullen.

En de vaste versterking heb ik ook veranderd omdat ik alles te zachtjes vond. Zijn dit goeie waardes? Andere mensen horen mij prima in ieder geval en ik hun ook...maar zij hebben wel last van echo van zichzelf. Ik hoor alles wel goed. Ligt dat aan deze waardes?
maximaal upstream bandbreedte 2000 kbps
echo cancelller delay 13 mecs
Vaste versterkings regeling 6/2

het gespreksvolume is nu goed
echter wel echo aan de andere kant

Wie heeft de goede? instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

MoR-MooN schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Firmware:

disclaimer:

En? nog meer veranderingen gevonden door de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Christian_Ku schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:31:
Waarom wil je attack detection op high hebben. Zo gevaarlijk is die buiten wereld toch ook weer niet. En vanuit het andere perspectief valt het toch ook wel mee om die paar poorten toe te voegen? Of heb je echt een hele lijst?
Als ik poort 119 wil kunnen gebruiken met de Attack Detection op High, gaat dat alléén als ik die in het Firewall-gedeelte toevoeg als een Access Rule. Dan moet Access Control dus aan, en dan moet je álles wat je wilt kunnen doen handmatig toevoegen. Web (80), FTP (21), DNS (53), Usenet (119), POP3 (110), SMTP (25), etc... Dus das nogal een lijstje ja. Daarom heb ik Attack Detection nu dus maar ff op Medium gezet...
Daarnaast wilde ik jullie vragen of jullie modems ook zo traag zijn. Ik kan via het wireless protocol bv geen WoW spelen. Intussen heb ik het terug weten te brengen tot het wireless systeem want met een kabel ertussen ligt de ping mooi zo rond de 70 ms, soms lager, soms hoger. Ik heb hier al een andere post voor aangemaakt (wat 'hoort' een 8 mbit lijn nou eigenlijk te geven) maar die was wat algemener, nu wilde ik dus weten of jullie daar ook last van hebben met jullie modems. Het is ook een gigaset 762 dus vandaar dat ik het vraag.
Mijn modem is gewoon snel met wireless. Ook wired trouwens. Wireless én wired snelheden zijn overigens verbeterd na de firmware update. Heb je die al toegepast.
Edit1: Intussen ook al dat programmaatje gebruikt wireless zero shutdown maar dat werkt toch niet helemaal naar wens. Ik wordt gewoon na een minuut of twee disconnected bij WoW. En internetten in het algemeen gaat ook niet heel rap. Overigens gaat downloaden wel weer gewoon op tempo.

Edit2: Nou, ik weet niet hoe jullie die poorten erdoor krijgen bij hoge beveiliging maar mij lukt het niet, elke instelling op de 119 poort geprobeerd, dat kastje geeft geen sjoege. Ik probeer het via adress translation en dan port forwarding. Alles geprobeerd,0 resultaat. Iemand ideeen?
Check OOK even je firewall settings (Advanced Settings --> Internet --> Firewall --> Access control). Als je 119 wilt gebruiken (usenet) ben je géén server, en dus hoeft prot forwarden niet. Het idee is dat alle verkeer voor poort 119 geblokkeerd is. Je krijgt de melding dat je geen verbinding kon maken met de nieuwsserver. Error 10060. (zie evt de status logs van je nieuwsreader). De server kan dus niet bereikt worden. De Siiemens houdt dat tegen. Dus zet je bij Firewall settings in je gigaset een access rule voor poort 119. Máár... als je dat gaat doen, kom je waarschijnlijk tegen wat ik bij mijn eerste antwoord schreef: je moet dan álles wat je wilt kunnen doen handmatig toestaan... Niet om erg vrolijk van te worden.
Access control zal naar alle waarschijnlijkheid uit staan; de enige manier om usenet werkend te krijgen met hoge aanvaldetectie ingeschakeld is om Access Control aan te zetten en expliciet toegang te verschaffen voor usenet-verkeer (poortje 119).
Edit3: Heeft iemand van jullie ook last van het er voortdurend uitspringen van de modem? Met name lijkt het te gebeuren bij zwaar gebruik. Vandaag thuis gekomen, hij was al 22h online, ik zet een download aan en in de tussentijd is hij er alweer 2 keer uitgesprongen (1e keer was wel nadat ik de aaanval detectie van hoog na middel had ingesteld).
Nogmaals: doe de firmware-update en je bent ervan af. Die firmwareversie verbetert zo in geveer alles wat er verbeterd kan worden. En nog een leuke bijkomstigheid: als je vóór de firmware-update 0900-nummers draaide, kreeg je geen tariefmeldingen( á la; dit informatienummer kost ca. 30 eurocent per minuut). Die krijg je ná de firmware-update wel.

@Replay

De waarden die ik heb zijn
Maximum Upload Bandwidth: (niet ingevuld - kan alleen als je de instellingen verder niet wijzigt, anders idd gewoon 90% van je upload neerzetten)
Voice Activity detection: On
Echo canceller Delay: 16msecs
Fixed Gain Control (input / output): 4 / -18

[ Voor 3% gewijzigd door csteelooper op 28-05-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Ja, nou heb ik die firmware er natuurlijk gelijk opgezet. Maar WoW is nog steeds niet in staat om een steady verbinding te behouden. Heel vervelend.

Verder zegt de handleiding dat als ik access control wil gebruiken ik de vink ingeschakeld uit moet zetten. HE? Nou heb ik alles al getest, UDP, TCP, verschillende ip adressen dus op verschillende PC's maar als de beveiliging hoog staat gaat die poort 119 mooi niet door. Raar.

Ik rommel nog wel even verder maar vind de gigaset tot nu toe nog niet echt tot de toppers behoren.

Edit: Overigens is dat port forwarding toch advanced settings > addres translation (NAT) > port forwarding...?

[ Voor 9% gewijzigd door Christian_Ku op 28-05-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

csteelooper schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:20:
[...]

Als ik poort 119 wil kunnen gebruiken met de Attack Detection op High, gaat dat alléén als ik die in het Firewall-gedeelte toevoeg als een Access Rule. Dan moet Access Control dus aan, en dan moet je álles wat je wilt kunnen doen handmatig toevoegen. Web (80), FTP (21), DNS (53), Usenet (119), POP3 (110), SMTP (25), etc... Dus das nogal een lijstje ja. Daarom heb ik Attack Detection nu dus maar ff op Medium gezet...

[...]

@Replay

De waarden die ik heb zijn
Maximum Upload Bandwidth: (niet ingevuld - kan alleen als je de instellingen verder niet wijzigt, anders idd gewoon 90% van je upload neerzetten)
Voice Activity detection: On
Echo canceller Delay: 16msecs
Fixed Gain Control (input / output): 4 / -18
Je geeft de standaard waarden die al ingesteld stonden, daarmee
is het gesprek bijna niet te verstaan.
Ik heb nu ingesteld staan:
2000 kbps
voice aan
16 mecs
6/2
Maar heeft degene aan de andere kant een hinderlijke echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb een sx762 modem annex B. Moet ik nu beide firmwares uploaden (ik bedoel beide img files welke hij uitpakt in de folder:C:\Gigaset_WLAN\SX76x

Oftewel:070510_1528_runtime_sx76x_b__v2.1.34.5.0.img en
het kleine bestandje: 070510_1605_secondary_sx76x_a__v2.1.0.0.14.img ???

Ik vind het raar dat in het 2e bestandsnaam een a-tje zit net alsof dit voor annex A is ??

Iemand !?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet eerst de kleine (secundary) uploaden, daarna de grote (runtime). Staat ook in het bijgesloten document dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Ja klopt, heb ik gisteren ook zo moeten doen. Eerst de kleine, dan de grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Thanks guys... oeps.. heb het andersom gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Als ik qua prijs kijk heb ik 2 mogelijkheden Abel en Speedlinq.
Solcon en XS4ALL kunnen ook maar zijn bijna 2x zo duur en dat vindt ik teveel.

Als je gaat zoeken naar de service van providers kom je altijd wel dingen tegen die fout gaan alleen lijkt er bij speedlinq wat meer mis te gaan.
Het blijft toch een gok of het voor jezelf vlotjes verloopt.

Ik neig nu iets meer naar Abel i.v.m. gratis draadloos siemens modem en gratis bellen naar vaste nummers. Ook de helpdesk is iets goedkoper.

Zijn er nu problemen met het modem of zijn die allemaal op te lossen en hoe bevalt het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dit gelezen over Abel?
http://www.totaalwijzer.n...15&cat=65&ond=333&pk=1886

Tiscali geen optie?
bv via de vastelastenbond.nl (die zijn gestopt met Abel aanbieden door de aanhoudende problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
alsmagalles schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:48:
Als ik qua prijs kijk heb ik 2 mogelijkheden Abel en Speedlinq.
Solcon en XS4ALL kunnen ook maar zijn bijna 2x zo duur en dat vindt ik teveel.

Als je gaat zoeken naar de service van providers kom je altijd wel dingen tegen die fout gaan alleen lijkt er bij speedlinq wat meer mis te gaan.
Het blijft toch een gok of het voor jezelf vlotjes verloopt.

Ik neig nu iets meer naar Abel i.v.m. gratis draadloos siemens modem en gratis bellen naar vaste nummers. Ook de helpdesk is iets goedkoper.

Zijn er nu problemen met het modem of zijn die allemaal op te lossen en hoe bevalt het modem.
Ik moet toegeven dat abel de goedkoopste is...maar ik moest 3 maanden wachten voordat ik mijn router kreeg voor internetbellen. En die router is trouwens niet echt gratis. Je moet namelijk borg betalen, je leent hem eigenlijk. Ik zou zeggen neem maar speedlinq. Want bij abel ging echt van alles mis. En ik ben niet de enige blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10
Ik zat hier ook over te twijfelen. Abel, alleen internet.

Vooral vanwege het contract voor onbepaalde tijd (na een jaar). Maar ik geloof dat het em niet gaat worden zo...

Dan kan ik nog beter Tele2 nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
hjs schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:01:
Dit gelezen over Abel?
http://www.totaalwijzer.n...15&cat=65&ond=333&pk=1886

Tiscali geen optie?
bv via de vastelastenbond.nl (die zijn gestopt met Abel aanbieden door de aanhoudende problemen)
Tiscali levert bij mij geen adsl helaas.

Als ik dat op totaalwijzer lees nijg ik weer naar Speedlinq. Uit 2 providers waar een hoop mis kan gaan misschien speedlinq toch de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:48
Abel is van dezelfde eigenaar als fiberworld voor zover ik weet. dat vind ik al genoeg zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb sinds december 2006 Abel ADSL +telefoon.
Omdat de Siemens niet op vooprraad was heb ik toedertijd tijdelijk een copperjet moden gehad.

2 maanden later kreeg ik alsnog de Siemens binnen en gelijk aangesloten. (aangezien ik hier meerdere PC heb staan)

1 mei is mn KPN abbo afgelopen en opeens had ik geen telefoon meer :?
Gelijk Abel gebeld en gevraagd hoe dat kon.
Met de medewerker mn hele modem afgegaan, en toen kwam hij er achter dat telefonie het niet deed omdat de verkeerde MAC adres bij hun bekend was. namelijk van de Copperjet :?

Wat natuurlijk logies was omdat ZIJ deze naar me toe hadden gestuurd. Gelijk gevraagd om dit recht te trekken. Zou 4 dagen duren.
Nou , het is nu 8 juni en ik heb nog steeds geen telefoon.

Meerdere malen gebeld met mn mobiel , maar steeds kreeg ik te horen dat ze verder niets konden doen omdat de opdracht al was doorgegeven.
Heb tot nu toe bijna € 30 aan telefoonkosten :(

Ik heb nu een mail (brief gaat morgen de deur uit) gestuurt waar ik dus aangeef dat dit alsnog moet werken omdat het hun schuld is dat de verkeerde MAC adres in hun systeem staaten dat ik dus geld wil zien ivm telefoon kosten.

Reactie op de mail heb ik nog niet mogen ontvangen , daarom morgen maar een brief er achteraan.

Vraag me wel af of het niet mogelijk is om de MAC adres van de Copperjet aan de Siemens te koppelen. :? :?
Zodat ik alsnog kan bellen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat noemen ze klonen vh mac-adres (effe googlen). Als je admin rechten hebt op het modem en het modem heeft die optie (al dan niet verborgen) dan kan het...
Als je er geen kaas van hebt gegeten vraag een handige buurjongen of zoek een handleiding op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

siemens sx762 modem: (geupdate met nieuwe firmware)

standaard waarden zijn:
voice actvity aan
echo canceller delay: 16 msecs
vaste versterking: 4/-18

Ik allerlei instellingen al geprobeerd maar blijf een echo houden
aan de andere kant. Wie heeft instellingen die geen echo geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

hmmm ik wil per december 2007/januari 2008 abel nemen.

Hoop dat de problemen dan al lang verholpen zijn. (Ze hebben genoeg tijd zou ik zeggen!)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o.a. T5 van Tiscali lijkt me een prima alternatief en voor 4.95 extra heb je telefonie er bij (vast net gratis) , dus waarom zo gefixeerd op Abel? Begrijp nie.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
REPLAY schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:52:
siemens sx762 modem: (geupdate met nieuwe firmware)

standaard waarden zijn:
voice actvity aan
echo canceller delay: 16 msecs
vaste versterking: 4/-18

Ik allerlei instellingen al geprobeerd maar blijf een echo houden
aan de andere kant. Wie heeft instellingen die geen echo geven..
Wat voor 'n echo bedoel je ...? Ik heb zelf ABSOLUUT geen last van een echo -- alleen het gespreksvolume was wat zacht voor de firmware update, maar da's nu ook OK... Ik heb gewoon de standaard instellingen (zie mijn voorlaatste post). Bovendien denk ik niet dat de vaste versterking de enige influential factor is; het geluid is namelijk wel een eindje sterker op een tweede account dat ik heb ingesteld... Maargoed, ik snap niet welke echo men hier bedoelt...
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste