Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook de knoop doorgehakt. heb gekozen voor het volgende systeem:

T7400 ~ 2.16Ghz
2048MB DDR2 667Mhz
7900 GTX Go
XPS Gen 2 Backpack
Clean LCD Cover
Bluetooth + Wireless LAN

Dit incl verzendkosten (50% korting) voor €2550+-

Nu hopen dat hij snel binnenkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rvduijn

Leuke korting was in dit geval 200 euro van de prijs ( dus nog 100 euro minder bovenop de 100 euro korting van de website ) en gratis verzending.

Nu moet ik zeggen dat deze XPS zakelijk besteld is door een redelijk goeie klant van Dell. Maar als je als consument wat onzeker overkomt kwa besluit en het handig aanpakt is het mogelijk om er mooie kortingen uit te slepen, aldus kennissen.

Feit is ook dat ik de XPS niet betaal, dat doet mijn werk dus ik heb niet heel erg voor korting gepushed. Hoe ik het heb aangepakt is zeggen dat ik het toch wel erg prijzig vond en het ook gek vond dat bij zo'n premium product nog verzendkosten werden gerekend. De sales manager zei dat hij ging kijken wat hij eraan kon doen en kwam toen met de extra korting en gratis verzending op de proppen, en daar ben ik mee akoord gegaan.

Moet trouwens nog wel ongeveer 2 weken wachten voordat ie binnen is maar dat nemen we maar voor lief ;)

<edit> Telefonisch besteld trouwens, via internet is onderhandelen een beetje lastig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt mij trouwens nu op dat er niet eens een com poort op zit.
weet nog steeds niet hoe ik digitaal geluid naar mijn reciever toe krijg.
zit alleen maar zo,n stomme headphone aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 08:15:
http://nl.kensington.com/html/9605.html

word ook bij de xps als acc aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbuzze
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07-2018
The new processor brings remarkable application speed to the already-powerful XPS M1710 and extends its battery life--both good things. But with the same graphics card as its predecessor, this new version of the XPS M1710 doesn't realize any gains in gaming performance.
Ik had (3 weken geleden) ook mijn XPS via de academicshop gekocht en ik vind het heel spijtig dat mijn laptop geen C2D heeft. Maar toen ik deze review op Cnet las bleek dat er, vooral op het vlak van gaming, niet zoveel verschil is met de vorige processor.

Kan iemand anders wat benchmarks van de XPS 1710 met een C2D, 7900 GTX en 2Gig Ram doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hij ook over de dvi aansluiting heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach verkijk je er nou maar niet op.
het verschil is gewoon klein.
denbuzze schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:01:
[...]

Ik had (3 weken geleden) ook mijn XPS via de academicshop gekocht en ik vind het heel spijtig dat mijn laptop geen C2D heeft. Maar toen ik deze review op Cnet las bleek dat er, vooral op het vlak van gaming, niet zoveel verschil is met de vorige processor.

Kan iemand anders wat benchmarks van de XPS 1710 met een C2D, 7900 GTX en 2Gig Ram doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 5.1 aansluiting zijn weer 3 van die kleine jacks.
dus kan ik ook niet aansluiten op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 08:15:
Ik neem aan dat de XPS net als de 6400 en de 9400 een 7 pins tv-out heeft -> vind een verloopkabeltje en je kunt hier naast S-VHSideo ook SPDIF uit halen (zie voor pinout openingspost 6400 topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvi...s-video...vga
dat zijn de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zodra ik hem binnen heb, zal ik wel wat benches draaien met standaard installatie van Dell. Zal wel kijken of ik 3dmark ook nog even installeer op een schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

heb mij daar ook ene besteld.. wel maar 1gig ram ..maar voor 1750 kan je die config niet vinden bij dell dusjah :)
btw mss wat offtopic.. hoe snel heb jij je laptop gekregen.. heb een week geleden besteld hier..

en idd .. als je de review vergelijkt van CD met C2D ... 5a10% meer performance ( nu toch omdat de fsb nog maar 667 is ipv 800 ) lijkt het me niet zo'n ramp dat er een CD insteekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
ik denk dat het niet heel erg is als die c2d er niet in zit, maar dat je heel blij word als die er wel in zit :P

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenacht iedereen

Na lang piekeren in mijn bed heb ik dan toch maar besloten om op het tweakers forum wat over de XPS M1710 te komen lezen. Momenteel beschik ik over een Dell Inspiron 6000 met ook de WUXGA resolutie maar dit dan op een 15,4" schermje. Nu ben ik vanplan tegen begin volgend jaar bij de lancering van Windows Vista mij een Dell XPS M1750 aanteschaffen, al heb ik het niet zo met die WUXGA resolutie. Vinden jullie dat deze resolutie goed werkt op het 17" scherm? Of zijn er sommige die hier hun bedenkingen bij hebben? Heeft de XPS trouwens een breedbeeld scherm of is dit een gewoon standaard 17" scherm? En is het mogelijk op de XPS een scherm bij aan te koppelen en hem op zijn beurt dicht te klappen en eigenlijk verder werken op dat ander scherm of is dit onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:13:
Goedenacht iedereen

Na lang piekeren in mijn bed heb ik dan toch maar besloten om op het tweakers forum wat over de XPS M1710 te komen lezen. Momenteel beschik ik over een Dell Inspiron 6000 met ook de WUXGA resolutie maar dit dan op een 15,4" schermje. Nu ben ik vanplan tegen begin volgend jaar bij de lancering van Windows Vista mij een Dell XPS M1750 aanteschaffen, al heb ik het niet zo met die WUXGA resolutie. Vinden jullie dat deze resolutie goed werkt op het 17" scherm? Of zijn er sommige die hier hun bedenkingen bij hebben? Heeft de XPS trouwens een breedbeeld scherm of is dit een gewoon standaard 17" scherm? En is het mogelijk op de XPS een scherm bij aan te koppelen en hem op zijn beurt dicht te klappen en eigenlijk verder werken op dat ander scherm of is dit onmogelijk?
XPSscherm is breedbeeld; resolutie komt zeer goed uit vind ik. Hem aan een ander scherm koppelen, dan zou ik hem niet dichtklappen want dan moet er ook nog een extern toetsenbord aan, en op de 2 schermen werken lijkt mij interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij zou gwn op beide schermen gelijk werken dan? Alhoewel ik niet zo een gamer ben zou ik toch graag deze laptop aanschaffen omdat ik een echte multimedia freak ben om het zomaar te zeggen ik ik hiervoor toch een deftige laptop nodig heb. Ik ben dan vanplan mijn desktop weg te doen en deze XPS als workstation te gebruiken. Maar dan denk ik zo is deze laptop hier wel geschikt voor, neem maar om brieven of verslagen in Word te schrijven of is iets te maken in Excel of Acces, word alles mooi weergegeven? Ook voor te surfen, dit doe ik uren per dag, maar op mijn Inspiron 6000 met WUXGA resolutie is dit echt onmogelijk omdat echt alles zo klein is daarom heb ik ook een beetje bang dat dit met deze ook zo gaat zijn alhoewel dit dan wel een 17" scherm is. Is er misschien iemand die een foto kan maken van zijn laptop als deze aan het surfen is, en als het gaat www.noxa.net deze community toont zeer klein bij mij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:47:
Is er misschien iemand die een foto kan maken van zijn laptop als deze aan het surfen is, en als het gaat www.noxa.net deze community toont zeer klein bij mij ....
Voor dat probleem zou ik gew werken in Internet Explorer 7: daar kan je rechts onderaan het zoomniveau aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja momenteel werk ik met Firefox Beta 2, hier kan ik ook wel zoomen, maar het zou zeer handig zijn moest dit gwn standaard goed staan, is dit dan niet het geval bij de XPS? Want ik zou het echtwel als workstation gaan gebruiken dus zal er iedere dag wel zeerveel opzitten en dit zeker voor te surfen. Zou er iemand van de noxa.net een foto kunnen maken en dit op zijn of haar XPS zodat ik dit eens kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Is er iets bekend wanneer op de Nederlandse site een wifikaart komt met Draft 802.11n en eventueel de router erbij, op de usa site word het al wel aangeboden.

En op de amerikaanse site zie ik dat je een SB Audigy kaart als optie erbij kunt krijgen, is dat hier telefonisch ook bij te bestellen of lopen we hier achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbuzze
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:16:
[...]
heb mij daar ook ene besteld.. wel maar 1gig ram ..maar voor 1750 kan je die config niet vinden bij dell dusjah :)
btw mss wat offtopic.. hoe snel heb jij je laptop gekregen.. heb een week geleden besteld hier..
Lees even de informatie op de site zelf. Ik heb mijn laptop dus nog niet gekregen.
Uitleveringen
De uitleveringen van de laptops gaan door in de hogeschool zelf. Om bij op eerste uitlevering, op vrijdag 15 september, uw toestel in ontvangst te kunnen nemen, moet u er voor zorgen dat uw bestelling & betaling voor uw laptop, ten laatste 23 augustus is gebeurd.

Een tweede uitlevermoment volgt op 29 september 2006. Om op die dag uw toestel in ontvangst te nemen moet u ervoor zorgen dat u de bestelling heeft doorgegeven vóór 7 september 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij deze XPS het toetsenbord eigenlijk verlicht zodat je in de avond lekker kan werken?
En is het mogelijk hierbij bluetooth te nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denbuzze schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:24:
[...]

Lees even de informatie op de site zelf. Ik heb mijn laptop dus nog niet gekregen.

[...]
mjah ik ga niet via de pih :) ik zit op de rega en laat bij mij thuis afleveren... dermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een manier om digitaal geluid naar mijn receiver te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem dus vandaag echt besteld... 5-10 werkdagen levertijd.

Daarnaast vraag ik me af wat een goede mooie sleeve is, heb weinig modellen gezien van dit formaat... Iemand?

Hoop dat hij snel geleverd gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOLA !!!
Ben enorm geïntereseerd in die academicshop -> DELL XPS M1710
Het enige wat me nog tegenhoudt is die core duo. Weet er iemand als daar ok de CORE 2 DUO beschikbaar komt? Zoja, schaf ik me er daar eentje aan ! Tzou zonde zijn nu nog een gewone core duo te kopen zijn.

Wacht vol ongeduld op een reply

Thx, Tox !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:47:
HOLA !!!
Het enige wat me nog tegenhoudt is die core duo. Weet er iemand als daar ok de CORE 2 DUO beschikbaar komt? Zoja, schaf ik me er daar eentje aan ! Tzou zonde zijn nu nog een gewone core duo te kopen zijn.

Thx, Tox !
Best eens bellen naar de mensen van signpost dan, kdenk wel dat ze binnekort hun aanbieding zullen bijwerken. En het zou raar zijn mocht Dell opzettelijk nog core duo er in steken over bvb een maand, enkel omdat hun deal met academicshop zo vaststaat, want core 2 duo kost niet meer bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:26
HOLA !!!

Thx, Tox !
De DELL 6400/9400 is NU leverbaar met Core2Dou de T7200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, heb de inspiron 9400 al eeuwen in de gaten, eveneens de core 2 duo. Maar ik bedoelde academicshop zelf. Als die al c2d verkochten. Heb oznet een mail gestuurd, en latern blijken dat ik zeer geïntereseerd was, dus ik veronderstel snel een mail terug te krijgen. Althans dat hoop ik toch. Indien het niet zo is... Zou het zonde zijn toch nog een core duo te kopen? Kheb de laptop voor school nodig, gewoon wat office toestanden enz... En wil ook af en toe eens goe gamen tijdens geschiedenis ofzo :D Vandaar dat ik toch de XPS wil. Vooral omdat academicshop deze +/- 300€ goedkoper verkoopt!

We zullen zien...
Tox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe activeer ik mediaknopjes vanvoor op men pc voor iTunes play,stop, << en >> als hotkeys want dat staat hier enkel uitgelegd voor winamp en ik vind in iTunes nergens waar ik het kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOLA !!!

Thx, Tox !
bwoah zonde.. ik heb me er ook een met gewone core duo besteld..
als je de benchmarks bekijkt zie je een 5a10% stijging in performance simpelweg omdat het ding nog op 667fsb draait.. eens de 800mhz uitkomen dan zal je waarschijnlijk een serieus verschil zien .. maar dat zal prolly pas zijn voor volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag ook de aanbieding op academicshop. De prijs is zeer interessant, bedenk ook dat je gratis 3 dagen on-site garantie krijgt. 'k Ga hier echter niet op in omdat ik de 512MB overkill vindt (verkort ook serieus batterij).

Voor degenen die hem al in bezit hebben, heb ik volgend vraagje: is hij geschikt als studentenlaptop? D.w.z.: 2 keer per week mee op de trein sleuren en af en toe eens mee ergens naartoe voor bv. een presentatie.

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah ik denk niet dat veel mensen echt kijken naar hoe lang de batterij meegaat bij zo'n laptop het is dan ook een desktop replacement he en ik heb em nog niet maar denk niet dat het zo erg zal zijn om hem even op en af te zeulen :) ik ben vooral bij academicshop gegaan omdat die voor 600euro minder dan bij dell je de 512 graka krijgt.. de dvdbrander.. en bij hun direct 3jaar on site garantie hebt.. not bad imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens door die hoge resolutie alles goed leesbaar vanaf neem nu 80cm afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:31
Weet iemand waarom ik bij startup deze melding steeds krijg terwijl ik alle drivers geinstalleerd heb (ook de souond drivers waar ik in eerste instantie dus aan dacht):

http://aaight.dm-gaming.com/pictures/modemdevice.JPG

Weet iemand wat dit is en hoe ik het weg kan laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ AaiGht; Disable de hardware eens ( van je melding ) krijg je dan nog de melding tijdens reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:14:
Ik zag ook de aanbieding op academicshop. De prijs is zeer interessant, bedenk ook dat je gratis 3 dagen on-site garantie krijgt. 'k Ga hier echter niet op in omdat ik de 512MB overkill vindt (verkort ook serieus batterij).

Voor degenen die hem al in bezit hebben, heb ik volgend vraagje: is hij geschikt als studentenlaptop? D.w.z.: 2 keer per week mee op de trein sleuren en af en toe eens mee ergens naartoe voor bv. een presentatie.

Joris
De batterij gaat bij mij 2u15 mee, en ik denk niet dat er een verschil zou zijn als er de 7900 GS zou insteken ipv de GTX, tenzij bij het gamen, maar dat doe je niet op batterij vind ik. En ik heb hem ook gekocht als studentenlaptop en ik vind het goed te doen qua gewicht. Het is vooral comfortabel werken op de xps, en dat gewicht neem ik er graag bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
Ik heb jammergenoeg mijn xps met 120GB 5400 rpm moeten bestellen. Nu wil ik daar graag een 7200 rpm schijf voor kopen. Kan iemand mij vertellen wat een goede 7200 toeren harde schijf is die ik in mijn m1710 kan plaatsen?

Ik zat zelf te denken aan deze:
Hitachi Travelstar 7K100 ( HTS721010G9SA00 )
(Serial ATA version has: 100MB capacity, 8MB buffer, 7200rpm spindle rotation speed, <10ms average read seek time, and 4.2ms latency)

deze kost 150 euro.

Is het de moeite om deze aan te schaffen en de ander te verkopen?

[ Voor 41% gewijzigd door -Trailseaker- op 06-09-2006 09:27 ]

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100MB capacity? > 100GB capacity neem ik aan ...

Maar het zal zeker verbeteringen bieden, echter je moet niet denken aan 30% ofzo... houd het eerder bij 5-10%. Maar hij zal wel wat meer stroom eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:31
@masc, hehehe jah dat lukt wel, maar ik wil gewoon weten welke hardware het is zodat ik gewoon de bij behorende drivers kan installeren =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 22:54
ik kamp misschien met een probleem :P , is jullie dvd brander/lezer ook zo langzaam met installeren? als ik iets installeer bibbert ten eerste de muis en ten 2de duurt het erg lang allemaal, de zoek tijd is daarin tegen wel redelijk tot snel. meer met hetzelfde (probleem)?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg aan het twijfelen, mijn keus is eigenlijk wel zeker op de XPS M1710 gevallen maar de grote twijfel is waar te bestellen.

Van Dell dit aanbod gehad:

Intel ® Core™ 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (UK English)
3 Jaar International On-site service
17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
8X DVD+/-RW with Software (with Media)
XPS 512MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 GTX
Accessoires
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Transport

afgerond voor €2415

Bij Academicshop.be deze aanbieding gezien:

Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz
Windows® XP Home SP2
1 GB DDR-RAM (2x512, 667 MHz)
80 GB harde schijf (5400 RPM)
8X DVD+/-RW met DVD+R voor dubbellaags schrijven2
17-inch UltraSharp TFT Active Matrix WUXGA
Grafische controller: nVidia GeForce Go 7900 GTX met 512MB
3 jaar Next Business Day On Site
Bezorging aan huis

afgerond €1835

Het grootste verschil is natuurlijk de processor:

Intel ® Core™ 2 Duo Processor T7400 tegen Intel® CoreTM Duo Processor T2500 en het intern geheugen. Geheugen maak ik me niet zo druk om voor zo'n 150 euro duw ik er een module van een GB bij. Daarnaast natuurlijk de harde schijf die bij de configuratie van Dell op 7200 toeren draait. Maar is het verschil tussen beide processoren en de winst zo groot dat het een prijsverschil zo'n 400 euro waard is?? (alvast de kosten van extra geheugen doorberekend).

Heb de benchmarks bekeken en de Core 2 Duo is ongeveer zo'n 15-20% sneller in sommige benchmarks, in anderen marks ontlopen ze elkaar niet veel.

Wat te doen en te bestellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor die van Dell gaan, weet er trouwens iemand of je hier ook Bluetooth bij in kunt laten stoppen bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er ook net achter dat die van academicshop uitgerust is met 2X 512 MB. Had ik wel gezien maar realiseer me net dat de XPS M1710 ook over 2 slots bezit. Of tewel upgraden naar 2 GB wordt 2 dimmetjes aanschafften. Ouch, dat wordt in ieder geval toch upgraden bij het bestellen dan (duur dat geheugen bij Dell, zonder blikken of blozen rekenen ze €250, terwijl je ze voor minder dan €125 vind in de geheugenshops, en dan niet eens een vaag B-merk.

Bij dell kan je zeker een bluetoothmodule toevoegen, kost geloof ik rond de 30 euri dacht ik. Zie dat deze optie niet meer op de site te selecteren is voor de XPS, echter wel bij de Inspirion 9400, die eigenlijk hetzelfde is als de XPS, echter zonder flitsende lampjes etc. Groot verchil is ook dat de 512MB Geforce 7900 GTX ook niet in deze laptop is te selecteren.

Gewoon bellen met Dell (altijd doen trouwens), die kunnen vaak wel onderdelen selecteren/weglaten die je op de site niet ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan de XPS m1710 te kopen en zeker met de 7900 GTX en 2 Gb Ram.

Het enige waar ik nog echt over twijfel is de processor. Is 2.16 GHz echt zoveel sneller als de 2.0 versie?

Ik ben niet zo'n kenner van die zaken dus als iemand mij dat zou kunnen illustreren adh van een voorbeeld...

Laten we nu zeggen dat ik Age of Empires 3 op max resolutie wil spelen. draait de 2.0 op een praktisch even hoog niveau mee of is er echt nog een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Artoch; 160Mhz is te verwaarlozen, echter als je zou gaan voor de T7400 heb je meteen een processor op de toekomst voorbereid. Vandaar mijn eigen keuze ook voor de T7400. Het gaat me nu nog niet eens om de 5-15% winst, want dat vind ik minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies ook wat ik zo moeilijk vind, de T7400 is een compleet nieuwe processor, nou ja compleet nieuw. In ieder geval met een nieuwe architectuur. Zodra appliaties verbeterd worden en geschreven worden met deze nieuwe architectuur en de 4 MB cache in gedachte kan de winst nog wel eens hoger uitvallen. Maar ja, het is een prijzig processortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een leuke review en de verschillen tussen 3 Dual Core processoren zowel, de nieuwe als de oudere versies. http://www.hothardware.co...ge=2&articleid=864&cid=10

Opmerkelijk hier trouwens dat tijdens een aantal tests dat de T7600 Core 2 Duo sneller is dan een flink aantal high end desktop processoren! Alleen een (overklokte!) Athlon 64FX-62 was sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:48:
@ Artoch; 160Mhz is te verwaarlozen, echter als je zou gaan voor de T7400 heb je meteen een processor op de toekomst voorbereid. Vandaar mijn eigen keuze ook voor de T7400. Het gaat me nu nog niet eens om de 5-15% winst, want dat vind ik minimaal.
wat bedoel je precies met op de toekomst voorbereid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft zowieso 4MB Cache, 64Bits... dit zal dus nog wat beter lopen met windows vista. 32 < 64 Bits.

Het gaat dus helemaal niet om die 160Mhz, maar om de cache en de 64bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nu zeggen dat ik Age of Empires 3 op max resolutie wil spelen. draait de 2.0 op een praktisch even hoog niveau mee of is er echt nog een groot verschil?
Even hierop nog inspringend, nee ik denk dat je heel weinig verschil zult merken. Meestal zijn is bij een game de GPU (je grafische processor) van doorslaggevend belang, niet zozeer de CPU. Aangezien het met de GPU wel snor zit (Nvidia Geforce 7900 GTX is een monster van een kaart voor een laptop), is het onwaarschijnlijk dat bij Age of Empires 3 de CPU veel snelheid (in dit geval framerates) kan toevoegen aan het geheel.

Verwijderd

quote:
-Toxic- schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:47:
HOLA !!!

Thx, Tox !
Heb een mailtje gestuurd naar Academicshop of en wanneer zij de core2duo kunnen leveren. Ik heb zelf het idee dat ze die nu al leveren, alleen dat hun site nog niet aangepast is. Ik verwacht namelijk niet dat Academicshop tientallen latops op de planken heeft liggen maar gewoon bestellen bij Dell zodra ze een bestelling hebben ontvangen. In dat geval verwacht ik niet dat dell een core duo levert maar gewoon een core 2 duo (aangezien all XPS laptops daar inmiddels op overgestapt zijn).

Groeten

Verwijderd

ik wou een audigy pc kaart kopen zit er niet eens een aansluiting voor.

tjonge tjonge

geen fatsoenlijke geluids uitgang

echt klote gewoon

Verwijderd

offtopic:
Als je 'm kwijt wil, laat het even weten :)

Verwijderd

@ Remco66; Je zit zover ik weet al de hele week te zeuren over je XPS en hoe slecht hij wel niet is. Je had zelf gewoon betere research moeten doen, voordat je een aankoop ging doen. De XPS is eigenlijk ook tot stand gekomen voor de "mobiele gamer". Wil je voor je audio alles perfect etc... Dan is bijvoorbeeld een Apple weer zeer goed uit de test gekomen.

Echter om steeds maar weer hetzelfde te herhalen zie ik niet zitten. Verkoop je XPS en haal iets anders.... Geloof dat je ook al meer problemen hebt gehad met de XPS in het begin.

Anyway, ga elders spammen als je nutteloze posts maakt.

[ontopic]
Nu is het zeker, 5 dagen en hij is binnen :D. Zit zeker vol verwachting hier te wachten.
[/ontopic]

Verwijderd

hij staat al te koop nu

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Nou ik heb er 1 besteld. Core 2 en 2 gig geheugen.

Nu afwachten. Wel een vraag. Met welke levertijd moet ik rekening houden? 2 weken? meer of minder? kan er verder weinig over terugvinden.
Mijn g5 laser muis en logitech headset waren er met een dag, maar dat was van informatique :) zo heeft mijn vriendin ook wt rust in de avond

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 20:45
Hmm... heb afgelopen vrijdag m'n laptop besteld, nu zie ik dat er een dubbel geheugen actie is :'(
Ik heb de 1Gb optie gekozen, en heb dr natuurlijk liever 2Gig inhangen.
Hij is nog in preproductie volgens mij, zou 't de moeite waard zijn om deze te cancellen en een nieuwe bestellen?
Mzzls!

Verwijderd

Dat had ik ook bijna gehad Thedr. Omdat ik echter nog wat bedenktijd wou ben ik toen niet op het aanbod van Dell ingegaan. Ik heb toen nog tegen de verkoper gezegd, als er volgende week dubbel geheugen bij zit dan wacht ik liever. Hij vertelde mij toen dat de verkopers niet weten welke actie de week erna komt. Daarnaast zij hij dat de XPS M1710 nooit met gratis dubbel geheugen werd geleverd. Dat laatste is zeker niet waar, dat wist ik al. Kreeg toch een beetje een wrange smaak in mijn mond en betwijfelde of de verkoper wel helemaal eerlijk was.

Maar ik zou hem inderdaad gewoon cancellen, kost je niets behalve wat extra geduld.

Verwijderd

Mmm net gebeld met Academicshop. Deze vriendelijke meneer wist te vermelden dat de configuratie zoals deze nu op de site staat (dus met de core duo en niet de core 2 duo) voorlopig gehandhaafd blijft. Ik weet niet zeker of het voor Dell nu goedkoper of duurder is om een core 2 duo erin te proppen, ik denk dat het weinig uit maakt.\

Maar ja, toch maar bestellen bij Dell dan. Eens kijken of ik mijn accountmanager een beetje onder druk kan zetten zodat hij er nog wat af haalt.

edit: typo

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:45:
ik wou een audigy pc kaart kopen zit er niet eens een aansluiting voor.

tjonge tjonge

geen fatsoenlijke geluids uitgang

echt klote gewoon
Yow; kben ook al efkes het onderwerp aan't volgen... Idd Remco66, mss beter informeren danover xps en soundblasters; dan had je ook gezien dat er wel een oplossing is voor wie een audigy op z'n XPS is is, nl de Audigy 2 NX, deze maakt een USB-aansluiting met je laptop en voila ge hebt nog meer fantastisch geluid :P , Wat research allemaal nie kan doen

Ken zelf ook aan't wachten op XPS, nu eindelijk in productie en verwacht op 18-09, hopelijk wa vroeger he :O
Ik ben nie echt nog een gamer, maar ik werk veel met grafisch zware programma's voor mijn studies en zo: photoshop, autocad en 3d Studio Max (3d renderprogramma), dus denk dat XPS daarvoor ook wel goeie keuze is :)

Mijn Specs:
Intel ® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0gHz)
1024 RAM (jammer van die promotie, ma kom)
GeForce Go 7900 GTX 512mb
DVD R-RW 8x
HD 80Gb 7200RPM
en een rugzakje
Voor: 2281€
Grtz!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 13:51 ]

Verwijderd

Niet cancellen!! Kost je tijd, en als je belt naar Dell, of zelfs naar de persoon direct, en zegt van hey.. hoe kan dit... gister besteld nu dit... En je voegt wat toe, bijvoorbeeld een Dockingstation oid, dan doen ze daar niet moeilijk om.

Mijn situatie:

Ik had een Dell XPS M1710 besteld. beste uitvoering op T7400 ipv T7600. Omdat ik zelf geen zin had om te wachten e.d. heb ik besloten een product uit te zoeken. Mijn keuze is toen de Kensington dockinstation incl standaard gekozen. Ideaal voor als je thuis dmv extern scherm ook nog wil werken. Niet telkens plug-in - plug-out etc..

Service van dell is toppie! Ik ben tevreden :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:35:
Hij heeft zowieso 4MB Cache, 64Bits... dit zal dus nog wat beter lopen met windows vista. 32 < 64 Bits.

Het gaat dus helemaal niet om die 160Mhz, maar om de cache en de 64bits.
Ze hebben inderdaad beiden een 4 MB L2 Cache. Maar bedoel je ook dat ze beiden 64 bits hebben of heb ik dat misbegrepen?

Het zal waarschijnlijk de versie met de 2.0 worden aangezien de andere een meerprijs heeft van 315€ en dit dan toch wel iets te veel boven mijn budget gaat :)

Het zal dus dit ongeveer worden
PROCESSOR Intel ® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (UK English)
TAAL VAN BESTURINGSSYSTEEM Nederlandse taal
ONDERSTEUNINGSSERVICES 3 Jaar International On-site service
LCD-SCHERM 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
TOETSENBORD Single Pointing Internal Keyboard (Belgium) - (AZERTY)
GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
HARDE SCHIJF 80GB (7,200 rpm) Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-RW with Software (with Media)
GRAFISCHE KAART XPS 512MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900 GTX
Zou dit dan een goede configuratie zijn?

Het prijskaartje is 2552 €

en zou dit systeem volledig vista-ready zijn?
Mijn vader ging nog is aan de IT-specialisten vragen op zijn werk of dit een goede configuratie zou zijn maar ik denk dat jullie mij dat even goed kunnen zeggen.

Verwijderd

Net deze besteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren:

Rugzak
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Transport

€2413,20

Verwijderd

Je moet zeker ff bellen met Dell Artoch, niet te snel toegeven, flink zeuren en twijfelen (wat bij mij trouwens niet gespeeld was, de aanbieding van Academicshop is eigenlijk nog steeds véél scherper).

Een tas geven ze zo weg, of je die tas wat vindt moet je zelf bepalen. Ik vind hem wel aardig, mijn eigen tas was na nauwkeurig nameten waarschijnlijk te klein.

Als je mijn configuratie met de jouwe vergelijkt zie je dat ik een snellere processor en een tas erbij heb gekregen voor zo'n €150 euro minder.

Gewoon bellen dus, zeggen dat je niet helemaal achterlijk bent en ze confronteren met wat je weet.

Ps, ja deze systemen zijn volledig Vista ready, krijg je zelfs een sticker voor haha.

Denk zelfs dat je de 64bit Vista kan draaien aangezien de core 2 duo 64 bit instructies kan lezen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:03 ]

Verwijderd

wat wil die 64-bit eigenlijk zeggen...
ediat: 't is al goed, heb mezelf geinformeerd ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:19 ]

• -Trailseaker-
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:56:
Net deze besteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren:

Rugzak
Transport

€2413,20
Mooi prijs! Heb je veel moeten onderhandelen?
Ik kwam op 2573,- uit zonder transport als ik dit invoerde.

[ Voor 3% gewijzigd door -Trailseaker- op 07-09-2006 16:04 ]

Trailseaker @ GOT

Verwijderd

Als het goed is kom je nog op iets meer uit, volgens mij zit dan de rugzak er nog niet bij ;)

Nee valt best wel mee, je moet je goed realiseren (dat wist ik dus ook niet) dat ze aardig wat ruimte hebben bij Dell om te onderhandelen. Wrijf ze ook zeker even die site van Academicshop onder de neus. Mijn accountmanager stamelde iets als "die prijs is bijna onmogelijk, zijn ze wel eerlijk daar?" :)

Hij zei al snel dat hij daar niet tegen op kon. Wat uiteindelijk toch voor mij de doorslag gaf is de core 2 duo processor die ze niet bij de Academicshop kunnen leveren. Weer terug gebeld naar Dell en gezegd dat ik hem ging bestellen als..... hij met een knappe offerte kwam ;)

Verwijderd

Even helemaal iets anders, nu ik er wat langer over nadenk slaan die transportkosten helemaal nergens op bij Dell. Als iets per koerier zoals bij UPC verstuurd wordt, wordt de prijs bepaald door gewicht en/of formaat.

Het slaat dus eigenlijk helemaal nergens op dat je zowel voor een laptop van amper 5 kilo (inclusief verpakking) als een megazware desktop met 30" scherm in beide gevallen 75 euro (ex btw) aan transportkosten betaald...

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 20:45
Wows... keek net bij de orderstatus, is al verzonden :P
Das wel heeel snel moet ik zeggen... volgens mij hebben ze erg goedkoop geheugen in kunnen kopen en die laptop snel verstuurd :X
Dus dan maar afwachten, nu cancellen hebk geen zin in, betaal je weer 90 euries, en dan weer en nieuwe bestellen. Achja met 1 Gig draait 't ook wel lijkt me 8)
Mzzls!

Verwijderd

@arga: dus je hebt je computer bij dell gekocht na onderhandelen voor zo'n 150€ minder? das echt mooi.

Maar nu twijfel ik weer tussen deze processor: Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz
en de andere :s

ik geraak er niet uit...

kan iemand mij de pros en de cons uitleggen van de twee processors?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 21:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:07:
even een vraagje...waarom is die knop om de configuratie aan te passen niet gehyperlinked op de academic shop?
omdat ze blijkbaar het bijbestellen van geheugen en verzekering en draagtas etc. onderaan de pagina beschouwen als het wijzigen vd configuratie. Aan de standaarddeal valt nix te veranderen. Kheb er in het begin ook vergeefs op zitten klikken :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:27:
[...]

omdat ze blijkbaar het bijbestellen van geheugen en verzekering en draagtas etc. onderaan de pagina beschouwen als het wijzigen vd configuratie. Aan de standaarddeal valt nix te veranderen. Kheb er in het begin ook vergeefs op zitten klikken :D
bedankt...had het net ook gemerkt.

Deze configuratie is toch wel een slordige 500 € goedkoper dan wat ze bij Dell aanbieden...

Maar nu moet ik nog kijken of het op lange termijn echt heeeel fel de moeite is om die nieuwere processor te kopen. (vandaar dat ik jullie hulp inroep :))

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:36:
[...]

bedankt...had het net ook gemerkt.

Deze configuratie is toch wel een slordige 500 € goedkoper dan wat ze bij Dell aanbieden...

Maar nu moet ik nog kijken of het op lange termijn echt heeeel fel de moeite is om die nieuwere processor te kopen. (vandaar dat ik jullie hulp inroep :))
Lijkt mij dat de core 2 duo processor vooral winst geeft in batterijduur, en voor de rest nog niet veel duidelijk verschil met de core duo, ook niet in games, dat zou dan nog een tijdje duren eer je daar het verschil gaat merken.

Verwijderd

dus eigenlijk is deze processor (Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz ) net even goed als de Core 2 Duo T7200?

edit: zag dit juist: 2nd level cache: 2 MB

Wat betekent dit (ook qua prestaties enzo)

bedankt voor alle hulp al tot nu toe. Echt super.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:36:
Mmm net gebeld met Academicshop. Deze vriendelijke meneer wist te vermelden dat de configuratie zoals deze nu op de site staat (dus met de core duo en niet de core 2 duo) voorlopig gehandhaafd blijft. Ik weet niet zeker of het voor Dell nu goedkoper of duurder is om een core 2 duo erin te proppen, ik denk dat het weinig uit maakt.\

Maar ja, toch maar bestellen bij Dell dan. Eens kijken of ik mijn accountmanager een beetje onder druk kan zetten zodat hij er nog wat af haalt.

edit: typo
weet ni hoor.. in de vorige pagina's is ook al aangehaald dat je opt moment amper performance winst haalt uit een core 2 duo .. ( iets . .maar maar 5 a 10% ) .. en als ik dan kijk naar de config van academicshop dan moet je bijna 500euro meerbetalen bij dell voor dezelfde ( maar dan wel met core 2 duo ) dus ik neem wel genoegen met een core duo.. en bespaar ff 500euro
imho zou ik pas voor core 2 duo gaan als het santa rose platform uitkomt en ze dus op 800mhz fsb gaan draaien ipv 677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel het is dus zo (ergens op deze pagina staat een linkje naar de review) dat in diverse applicaties de core2duo wel 5-15% winst maakt op de core duo, in games is er weinig verschil omdat daar meer gebruik wordt gemaakt van uw grafische processor... Renderingprogramma's en zo halen zelfs 20% winst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb je er dus nog geen profijt van, maar misschien over een jaartje wel, wie weet.... Het is veel geld, maar dan heb je ook wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk gaat er iets winst zijn ( zou anders maar onozel zijn van een nieuwe cpu uit te brengen he ;) )
maar ik zeg maar dat het geen ramp is als je nog met core duo zit ipv core 2 duo.. dat de winst die er je er atm uit kan halen niet zo supergroot is dat je bij wijze van spreken je eerstgeboorne moet verkopen om er eentje vast te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus prijs-kwaliteit gezien is de aanbieding van academic shop (met 2 GB RAM) is de beste?

En als ik alle games goed zal kunnen spelen is het in orde :) (bezigheid tijdens mijn lessen he ;)...ok toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Artoch; Op dit moment, correct! Games hebben nog geen profijt van de Core 2 Duo vergeleken met de Core Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan wordt het dus de academic shop versie...

Echt heel hard bedankt voor al jullie hulp.
Als jullie ooit in Tienen zijn trakteer ik jullie een pint :) (goed Belgisch bier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:24:
ok dan wordt het dus de academic shop versie...

Echt heel hard bedankt voor al jullie hulp.
Als jullie ooit in Tienen zijn trakteer ik jullie een pint :) (goed Belgisch bier ;))
Daar houden we je aan :Y) _/-\o_

En veel succes met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik woon in Tienen :P beer me up !
kga spijtig genoeg wel voor de 1gig ram versie hier.. volgende week isem binnen bij academic ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een heel leuke artikel met alle verschillen en alle ins & outs tussen de Core Duo en de Core 2 Duo.

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2808

Duidelijk aangegeven dat de Core 2 Duo bij een mid-level grafische kaart geen winst boekt omdat de grafische kaart bepalend is voor de prestaties.

In deze test werd gebruik gemaakt van ATI X1600, ongeveer vergelijkbaar met Geforce 7900 GS. Als je dus voor deze kaart kiest op de XPS kan je prima uit de voeten met de Core Duo.

Helaas niets bekend of de de Core 2 Duo iets kan toevoegen aan de prestaties bij een high-end card zoals de 7900 GTX.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:37:
...
In deze test werd gebruik gemaakt van ATI X1600, ongeveer vergelijkbaar met Geforce 7900 GS...
De X1600 vergelijkbaar met een 7900 GS? :?
Ligt het nu aan mij of heb ik ondertussen iets gemist in de ontwikkeling van de vga kaartjes? Naar ik weet komt de X1600 niet eens in de buurt van de 7900GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm nee je hebt wel gelijk, de 7900 GS is wel een klasse beter zover ik weet vergeleken met de X1600. Onterecht ben ik even gemakzuchtig uitgegaan dat beide kaarten 256 MB geheugen hebben maar dat is natuurlijk lang niet het enige dat telt.

Echter het was even om aan te geven dat in de test die uitegvoerd werd de Core 2 Duo geen betere prestaties leverde omdat het testsysteem beperkt werd door de GPU.

Daarom zou het interssant zijn als 2 systemen werden getest met de Core Duo en de Core 2 Duo met een high end video kaart die niet (of in ieder geval minder) beperkt zou worden door de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss nog interresant voor iemand

http://www.pcper.com/article.php?aid=280

hier steken ze een core 2 duo in een m1710 ( ze vervangen de core duo zelf ) dus kan ze zien welke winst je maakt enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm deze test doet toch wel wat wenkbrauwen frontsen. De laptop lijkt niet helemaal stabiel en wordt heel heet.

Ik houd me maar vast aan de laatste zin "To reiterate, none of the tests we performed was on any official configuration from Dell".

Mag hopen dat de productie modellen iets consistentere resultaten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ben op zoek naar een goeie laptop, en de XPS is wel echt ziek mooi.
Ik wil hem gaan gebruiken voor spelletjes en vooral FlightSim wat een groot spel is echt hard aan je Graphicscard trekt. weet iemand of dit beestje dat aan kan?
Wat zijn jullie ervaringen met de gaming preformance van de XPS?

Hijs wel duur trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik 'denk' da de productiemodellen wel in orde gaan zijn
althans da hoop ik, en't zou maar normaal zijn ook da je cpu nie te warm wordt he, anders zouden ze er hem nie insteken... Denk dat de test maar waarheidsgetrouw wordt als je 2 productiemodellen pakt. Nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah ze proberen daar maar of de core 2 duo zo in de core duo versie kan.. gok ( hoop ) dat dell het wel deftig doet :p

@ the dude : mjah hij kost wel wat maar je krijgter wel wat voor ^^

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb net mijn m1710 binnen gekregen en wou zo de boel opnieuw gaan installeren. Is het verstandig om hier windows xp 64bit op te instaleren? Ik heb die nieuwe Core 2 Duo proc erin en die is 64 bit toch?
Als ik dat doe kan ik dan nog steeds alle oude progamma's draaien?

mvg,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ballentent ... Ik heb gekozen voor de in 10 maanden termijn betalen, puur omdat ik dan het geld zelf kan beheren, en wanneer nodig ik het gewoon kan gebruiken. Echter Vrijdag 1 september gebeld met Dell, bestelling geplaatst. Allemaal ok.. 2 dagen later krijg ik op internet te zien dat het geheugen gratis naar 2gb gaat.
Ik bellen met Dell, hun lossen het netjes op.

Nu inmiddels sinds gister 2x gebeld met Dell over de status ervan, en telkens krijg ik weer een slap verhaal van; Comfort Card loopt achter met de post, vandaag of morgen krijg ik wat te horen. Ok.. kan gebeuren. Dus ik vandaag gebeld met meneer van Dell, en gezegt dat ik het ronduit belachelijk vind omdat we nu inmiddels een kleine 1.5 week verder zijn en hij nog niet eens in productie is gezet.

Hij bellen met Comfort Card en zegt net weer dat vandaag of morgen hij de code krijgt om hem in productie te plaatsen.

Ronduit belachelijk... Maar we nemen het allemaal maar voor lief, en zien wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn Xps 1710 besteld een tijd terug, kan er wel een heel verhaal over vertellen.

Heb mijn laptop op 9 Augustus besteld bij Dell aan een korting van +- 30% --> leuk meegenomen.
Nu het is ondertussen 12 september en heb mijn laptop nog steeds en had al enkele malen gebeld.

Wat is er nu gebeurd? De productie van mijn laptop is uitgesteld geweest omdat er geen batterijen meer beschikbaar waren door die grote inzamelactie van Dell (4,.. miljoen) anyway dus allemaal goed en wel maar dat duurt toch niet meer dan een maand... Ondertussen was er ale de nieuwe Core 2 Duo uitgebracht en er waren geen Core Duo proccesoren meer beschikbaar en daardoor is mijn laptop tot op heden nog niet in productie gegaan.

Uiteindelijk heb ik er toch voor gezorgd dat ik mijn laptop met een Core 2 Duo krijg inplaats van een Core Duo zonder bij te betalen, want andere klanten moeten dit wel doen.

Nu hoop ik dat ik hem binnen 2 weken mag verwachten, heb dan toch bijna 2 maand op men laptop moeten wachten lol :) Eind goed al goed .. Wie weet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad... Niet alles loopt over een lijen dakje.. Minder, want ik heb oh zoveel vertrouwen in Dell...

Misschien wel omdat we reseller zijn maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:32:
Hallo mensen,

Ben op zoek naar een goeie laptop, en de XPS is wel echt ziek mooi.
Ik wil hem gaan gebruiken voor spelletjes en vooral FlightSim wat een groot spel is echt hard aan je Graphicscard trekt. weet iemand of dit beestje dat aan kan?
Wat zijn jullie ervaringen met de gaming preformance van de XPS?

Hijs wel duur trouwens!
De Xps is de ultieme Game notebook en er zit een 7900 GTX kaart in dus ik ben er vrij zeker van dat je je flightsim op Max Detail kan spelen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:37:
Inderdaad... Niet alles loopt over een lijen dakje.. Minder, want ik heb oh zoveel vertrouwen in Dell...

Misschien wel omdat we reseller zijn maar toch.
Achja ik verlies men vertrouwen ook niet in hen, er valt zoals je ziet altijd wel wat te regelen. Is een spijtige zaak maar het heeft me niet bepaald slecht gedaan als je ziet wat ik heb kunnen besparen. Komt allemaal uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 't hangt er mss ook van af wat je allemaal moet regelen, ik heb hem op 31/08 besteld en zou em vandaag moeten krijgen,terwijl da gepland was voor de 18de... Ik vind het toch nie mis :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaliter is de levertijd van Dell perfect.... Hij zijn dan reseller, maar gaat altijd goed. Nu bestel ik een keer zonder onze account manager, en dan dit...

Ik weet het gewoon voor de volgende keer (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:06
Is er geen tooltje om de lichtjes automatisch van kleur te laten wisselen :P?
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste