tot 21 uur naar t schijnt.. maar heb nog steeds niks gezien.. zal maandag wel worden..
[ Voor 18% gewijzigd door Frantic op 09-06-2006 19:12 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Frantic op 09-06-2006 19:12 ]
Verwijderd
sterkteFranticDJ schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:12:
tot 21 uur naar t schijnt.. maar heb nog steeds niks gezien.. zal maandag wel worden..
Verwijderd
Dat staat bij mn dell orderwatch nu.. Stond er bij mijn weten eerst niet. (gewoon "verzonden")Status van levering: Your order is en route, an ETA will be added asap
[ Voor 40% gewijzigd door Frantic op 14-06-2006 01:29 ]
[ Voor 14% gewijzigd door RielN op 15-06-2006 17:08 ]
Verwijderd
toch presteerd de nvidia go 7600 in de praktijk beter als ik zo veel recenties e.d. lees.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:12:
die nvidia 7900 is in geen enkele 15,4" laptop te vinden
de beste graka die ik al tegengekomen ben is de x1600 (zoals in de asus A6J bvb)
superB
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door AaiGht op 16-06-2006 14:19 ]
Wie niet waagt mist altijd!
[ Voor 10% gewijzigd door Frantic op 20-06-2006 13:52 ]
[ Voor 76% gewijzigd door Frantic op 20-06-2006 14:41 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Frantic op 20-06-2006 16:18 ]
superB
Dell zet standaard bijna altijd de DPI setting op 'Large size (120 DPI)' zet die maar eens op 'Normal size (96 DPI)'.FranticDJ schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:52:
Got op deze reso zuigt eigenlijk best welsmilies zien er nogal hoekkerig uit..
superB
En-: Partition 1 [FAT] 86MB
Nu snap ik zelf ook wel dat ik die C: kan formatteren en daar Windows op moet installeren.C: Partition 2 [NTFS] 93872MB
Verwijderd
superB
Verwijderd
Als je beide partitie’s eerst had gedelete ipv format en daarna weer 1 partitie had aangemaakt had je die boot menu niet gehad. Dit heeft met info die nog op de bootsector staat van XP home. Je kunt windows gewoon laten doorstarten via onderstaande stappen zonder te wachten:AaiGht schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 02:16:
Maar kan iemand me helpen met de probleempjes die ik heb ondervonden mbt de melding dat ik moet kiezen bij startup tussen Windows XP Home en Windows XP Pro terwijl ik de ene partitie heb gedelete en de C: partitie gewoon heb geformateerd ipv quick en voor de rest gewoon alles goed heb geinstalleerd
Is het nu de bedoeling dat ik dat laatste beetje remove, de boot.ini save in kladblok, reboot en dat het dan goed is? Of krijg ik dan alleen maar meer problemen.[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
Moet ik dan de eerste uitvinken? (of allebei?)Time to display list of operating systems:
Time to display recovery options when needed:
[ Voor 9% gewijzigd door AaiGht op 21-06-2006 11:39 ]
superB
Verwijderd
Verwijderd
niet dat ik weet, ma temps van je vid kaart kan je zien via NVIDIA applications he.AaiGht schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:38:
Ik heb het volgende probleem tijdens het gamen:
Als het systeem al de hele dag en nacht heeft aangestaan (downloads je snapt em wel) en hij voelt al redelijk warm aan en ik ff wil gamen met wat matties bevriest het beeld en hoor ik alle geluiden haperend in herhaling vallen en heb ik uiteindelijk geen andere keus dan de power knop in te houden en de laptop opnieuw op te starten.
Nu denk ik eerlijk gezegd dat het systeem gewoon te warm word en crashed ofzow (spel is cs 1.6 en cs source, bij beide het probleem en denk dat de 3d kaart te warm word?
Heeft iemand een programma of weet iemand een programma dat alle waarden kan zien van het systeem (snelheid fans, warmte processors) dat bij de xps m1710 hoort? Is er een speciaal programma voor dit systeem of moet ik andere software installeren.
Verwijderd
superB
ok via die drivers kan ik wel temp. zien, maar hoe hoog mag die max worden?inXs schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:45:
UIteraard heb ik al flink zitten gamen en dat gaat gelukkig ook helemaal geweldig op deze laptop. Verder moet je de mobileforce drivers hebben, die vind je uiteraard via google, maar om even behulpzaam te zijn:
http://www.hwupgrade.it/download/file/2771.html en dan uiteraard op download (dat het niet UK is maakt niet uit btw)
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
Had ik al eerder gepost:FranticDJ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:37:
Balen dat die mediaknoppen niet met winamp werken..
Verwijderd
Het probleem van haperen en uiteindelijk vastlopen in games na een tijdje aangestaan te hebben komt mij bekend voor. In dat geval was het met een nieuwe 6400 van mijn broertje.AaiGht schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:38:
Ik heb het volgende probleem tijdens het gamen:
Als het systeem al de hele dag en nacht heeft aangestaan (downloads je snapt em wel) en hij voelt al redelijk warm aan en ik ff wil gamen met wat matties bevriest het beeld en hoor ik alle geluiden haperend in herhaling vallen en heb ik uiteindelijk geen andere keus dan de power knop in te houden en de laptop opnieuw op te starten.
Nu denk ik eerlijk gezegd dat het systeem gewoon te warm word en crashed ofzow (spel is cs 1.6 en cs source, bij beide het probleem en denk dat de 3d kaart te warm word?
Heeft iemand een programma of weet iemand een programma dat alle waarden kan zien van het systeem (snelheid fans, warmte processors) dat bij de xps m1710 hoort? Is er een speciaal programma voor dit systeem of moet ik andere software installeren.
Dit lijkt mij en goed idee van denbuzze.denbuzze schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:18:
Ik heb tot nu toe alle posts overlopen om voor jullie een FAQ op te stellen:
....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 16:43 ]
[ Voor 20% gewijzigd door AaiGht op 28-06-2006 17:01 ]
Verwijderd
Zoeken misschien?AaiGht schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:29:
weet iemand waar je leuke widescreen wallpapers kan downloaden voor de xps?
[ Voor 44% gewijzigd door AaiGht op 07-07-2006 14:10 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Danny?! op 07-07-2006 14:53 ]
superB
[ Voor 14% gewijzigd door Vinzzz243 op 08-07-2006 15:51 ]
Verwijderd
In 3D06 is dat toch een nette prestatie. Op deze site halen ze bv. 4744, dat is aardig in de buurt. De specs zijn ongeveer gelijk aan die van jou.Vinzzz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:04:
Nu er wat meer mensen zijn die al een XPS hebben, zouden die 3dMark scores kunnen posten? Ik heb het idee dat er nog iets niet lekker zit als ik game. Krijg toch wel vaak in games zo'n streep die van beneden naar boven gaat bij snelle bewegingen. Ik ga nu de mobile force drivers weer installen en dan ff benchen...
Standaard instellingen: 4680 3DMarks
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon bestellen, je hebt 2 weken de tijd om geld over te maken. Dus dan is je mede financierder al weer terug. En mocht je het dan nog niet redden, wordt de bestelling door Dell geannuleerd.flappie27 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:23:
Iemand trouwens enig idee hoe coulant ze over de telefoon zijn met aanbieding geven? Ik wil namelijk deze laptop met de dubbele geheugen aanbieding, maar m'n mede financierder is op vakantie en de actie loopt morgen al af...
Nu wil ik over de telefoon gaan vragen als ik de aanbieding volgende week dan ook nog kan krijgen, geven jullie me veel kans?
Van de site:AaiGht schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:33:
Kan iemand me beetje inlichten over wat 3dmarks zijn, waar je die kan bekijke etc.
superB
Verwijderd
Probeer RivaTuner eens.Ik heb het wel eens losgelaten op mijn 7900gtx maar afgezien van het lawaai dat de fans produceerden was dat beetje meer performans voor mij niet interessant.inXs schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:36:
Is het iemand btw al gelukt de gpu te overclocken? Hier doet ie niets, hij is gelocked op de 1 of andere manier.
Die drivers zijn die hetzelfde als die Mobileforce drivers? Zijn die beter of zijn die hetzelfde als de Dell site?Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:29:
Vinzzz, 3dmark06: 4746 3dmarks, ook standaard. Ik heb mijn m1710 net een week, nog niet veel mee gedaan (tr legend en oblivion). Nog geen last gehad van die beruchte strepen. Legend loopt erg klote op 1920 x 1200, beter op 1600 x 1200, Oblivion heeft daar geen last van, vaag.
Er is nu een driver op nvidia.com die speciaal de xps m1710 ondersteund (84.36) ik probeerde deze te instaleren maar hij gaf een foutmelding dat de setup afgesloten moest worden. Dit had ik ook met de vorige driver (91.31) maar beide drivers lijken wel ge-instaleerd.
Voor de grap heb ik nog Nalu gedowned van nvidia.com, maar deze demo loopt op mijn 6600GT nog beteriemand een idee hoe dit kan? Of is dat normaal en zijn ze alleen voor de 6600 en de 6800?
Kijk dat is dus het rare, ik ben met verschillende programma's bezig geweest, maar zodra ik ook maar uit eigenschappen van het beeldscherm ga, of zo gauw ik gewoon in rivatuner op OK klik, komen alle waardes weer op default. Ook na het doen van test in rivatuner.. erg vreemd. Ik heb ook verscheidene drivers geprobeerd trouwens.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:45:
[...]
Probeer RivaTuner eens.Ik heb het wel eens losgelaten op mijn 7900gtx maar afgezien van het lawaai dat de fans produceerden was dat beetje meer performans voor mij niet interessant.
Gebruik eerst Coolbits om de extra functies uit de nvidia drivers zichtbaar te maken. Hierbij krijg je de optie om de mem en core over te clocken. Gebruik de test-optie om automatisch de beste instellingen te vinden.
Bij mij gaf het progje als veilige waarden aan: core=565, en mem=735, Dit werkte zonder problemen.
Bij nog weer hoger kreeg ik strepen en ander ongein. Let wel op, de desktop modellen kunnen veel meer hebben en lopen standaard al harder dan de Go versies.
Aangezien de nvidia driver deze instellingen weer op standaard zet na een reboot, voer je ze in Rivatuner. Vergeet niet je fans op 100% allways on te zetten, soms kan de temp behoorlijk oplopen heb ik op verschillende forums gelezen. Alhoewel het bij mijn kaartje niet warmer werd dan 72C, lees ik van anderen dat het zo'n 100 graden mag worden.
superB
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq