Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
Kan iemand mij misschien vertellen hoe de geluidskwaliteit (van het bellen) is van deze telefoon/pda/navigator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:25
Je hebt bij de meeste last van 1-2 sec vertraging tijdens het opnemen maar voor de rest vindt ik het prima belkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
ALPACINO schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:49:
Je hebt bij de meeste last van 1-2 sec vertraging tijdens het opnemen maar voor de rest vindt ik het prima belkwaliteit
Oke, die vertraging is wellicht irritant ? Maar zal in de toekomst verholpen worden met een update of iets denkik ?
Belkwaliteiti s het belangrijkst in elk geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

dcorstanje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:40:
[...]

Oke, die vertraging is wellicht irritant ? Maar zal in de toekomst verholpen worden met een update of iets denkik ?
Belkwaliteiti s het belangrijkst in elk geval !
Er zwerven al romupdates rond, waar er geen vertraging meer is bij het opnemen.
Alleen deze roms zijn niet "officieel" , maar het kan dus wel iig.

Belkwaliteit is verder goed

[ Voor 6% gewijzigd door J.W op 08-08-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.W schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:53:
[...]

Er zwerven al romupdates rond, waar er geen vertraging meer is bij het opnemen.
Alleen deze roms zijn niet "officieel" , maar het kan dus wel iig.

Belkwaliteit is verder goed
ik draai de r46 nl rom, bij mij is hier iig de 2 sec delay weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Ik ben nog op zoek naar de R46 NL rom, aangezien de download link hier in't forum niet meer blijkt te werken.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:45
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:51:
[...]

Dan wil ik es graag weten welke jij gebruikt. ik heb ook R46 maar wel 3 a 4 sec delay. Kun jij die ander online zetten?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
heb van de week iets veranderd waardoor je zonder stylus kunt bellen. (misschien oud nieuws, maar je weet maar nooit)
Je kunt de drie hardware knoppen op de mio (miomap-mediaplayer-camera) programmeren voor een andere functie. Ik heb de mediaplayerknop gedaan omdat ik die niet gebruik.
Via Start>instellingen>knoppen>tabblad programmaknoppen>wijs een prograama toe: contactpersonen>ok.
Als je nu wilt bellen dan druk je op de mediaplayerknop en dan zit je meteen in je contactpersonen.
Dan kan je met de boven -en onderkant van de ronde chromen knop naar beneden scrollen naar de persoon die je wilt bellen. Staat deze geselecteerd? Dan druk je de chromen knop in en voila, de geselecteerde persoon wordt gebeld!
Veel handiger op deze manier dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

PeGys schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:17:
Ik ben nog op zoek naar de R46 NL rom, aangezien de download link hier in't forum niet meer blijkt te werken.
hier: http://mkx.hchodo.com/

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:51:
[...]

ik heb dezelfde rom, alleen nog wel de delay.
Volgens het andere a701 forum, is de delay alleen weg bij R51 & R55 en niet R46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Ik heb deze vraag ook in de "unofficial mio forums" gesteld, maar weet iemand een manier om WM5 bij SMSen standaard AT commando's te laten gebruiken? Volgens mij stuurt dit toestel nu SMS via een GPRS verbinding (nee, niet via dezelfde verbinding als internet explorer e.d. gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Is het dan standaart bij elke toestel ingesteld want bij mij heb ik helemaal geen instellingen van gprs maar kan wel gewoon smsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een hele tijd bezig om mijn MMS en internet werkend te krijgen op m'n mio.
Ik heb een Mio A701 met orange.

Nu heb ik al gebeld naar orange en ben in de orange shop geweest...
... maar niemand kon me helpen.

Kan iemand mij helpen?
Is dit een bekend probleem of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Da's vreemd. Orange M600 moet dezelfde instellingen hebben als de Mio. Ik heb het bv ook zo overgenomen voor T-Mobile. Lijkt me sterk dat het voor Orange niet werkt. Gewoon de instellingen zoeken voor een Orange M600. Dan lukt het vast wel.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( geprobeerd, maar ook dat werkt niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
J.W schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:58:
[...]

ik heb dezelfde rom, alleen nog wel de delay.
Volgens het andere a701 forum, is de delay alleen weg bij R51 & R55 en niet R46.
Ik heb de delay met alle Engelse ROM's.
Zowel, R46, R51 en R55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Dit is nog een truc om je batterijduur te verlengen :
Deze truc werkt op alle apparaten die WM5 gebruiken, dus ook onze a701
The all important Solution
This 'server trick' was discovered by another Aximsite forum member known as Invid a little while ago. This information is courtesy of him originally, and copied many times throughout the Aximsite forum, but I am re-writing in easy to follow laymans terms to hopefully make this a sticky, and stop the multiple posting regarding the same old problems. Here we go!

1. Turn on your Axim
2. Go to Start > Programs > Activesync. This will open the Activesync program.
3. Tap Menu at the bottom right hand corner of the screen. This will bring up the Options Menu. Notice the option Schedule... is greyed out? This is the all-critical option we need to get access to. But as it's disabled we can't change Activesync's default synchronisation schedule.

Ok, so how do we enable the Schedule option? Easy!!! Fool Activesync into thinking there is an Exchange Server to sync with:

1. From Activesync's Menu tap on Add Server Source.
2. In the following screens you can enter any old garbage. It does not matter, but just in case your unsure, just type the following in the indicated boxes:

Server Address: fake
Tap Next
User name: fake
Password: fake
Domain: fake
(Ticking save password or going into the Advanced menu makes no difference, so no need to bother).
Tap Next
Untick all of the 'Data you want to synchronise' options
Tap Finish

3. Ok, we're done creating the server. You should now see in Activesync's main screen your normal Activesync connection(s), and a new connection called Exchange Server.
4. Go back into the Menu, and lo and behold the Schedule option is now enabled! Go ahead and tap it!
5. You will see that both options in the Schedule screen are set to Every 5 Minutes (A01 Rom), or Every 10 Minutes (A06 Rom). This simply will not do! ( * Advanced users - please see my note below * )
6. Using the drop downs, change both the Peak times and Off-peak times boxes to Manually.
7. Press the OK button at the top right of the screen.

Congratulations! Activesync is now gagged from opening on it's own and ruining your life! Your work is not done just yet though - time to clean up and get rid of the now unwanted fake Exchange Server.

1. Go back into Activesync's Menu, then Tap Options.
2. Highlight Exchange Server, then tap Delete. A warning message will appear about removing files etc, but as you have no files associated with the fake Exchange Server, it's nothing to worry about - just tap Ok.
3. The list will now only show your remaining PC Sync connection(s). Obviously do not delete these!
Bij mij scheelt het echt een hoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

ALPACINO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:04:
Is het dan standaart bij elke toestel ingesteld want bij mij heb ik helemaal geen instellingen van gprs maar kan wel gewoon smsen
Volgens mij wel. Wat ik tot dusver heb kunnen vinden: een toestel kan gebruik maken van "standaard" AT commando's om SMSjes te versturen, of van een "directe verbinding" naar de SMSC (Short Message Service Center), bijvoorbeeld via GPRS. Dit is dus niet de "standaard" GPRS verbinding die je zelf in moet stellen, maar staat er, net als het nummer van je SMSC, standaard in. Reden dat nieuwe toestellen GPRS gebruiken is omdat AT commando's traag zijn, je kunt maar zo'n 10 berichten per minuut versturen.
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:47:
Ben al een hele tijd bezig om mijn MMS en internet werkend te krijgen op m'n mio.
Ik heb een Mio A701 met orange.

Nu heb ik al gebeld naar orange en ben in de orange shop geweest...
... maar niemand kon me helpen.

Kan iemand mij helpen?
Is dit een bekend probleem of ben ik de enige?
Heb je het geprobeerd met de "GPRS settings" tool? Vast wel, maar just checking... Start->Programma's->GPRS configuratie.

Anders misschien Orange es bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met geen mogelijkheid in het boot menu komen.......

Heb rom versie 45.

Je moet toch geluid omhoog, en navigatiepad naar beneden tegelijk indrukken en dan de reset knop met de stylus indrukken en daarna beide knoppen loslaten? Moet de 701 uitstaan of aan? Maakt het nog wat uit of hij aangesloten is aan lader of usb?

Heb naar mijn idee alles al geprobeerd maar mio start steeds opnieuw op.....
Wie heeft nog een tip.......

LLGaby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Road-runner83 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:00:
[...]

Daar staat hij bij mij helaas ook al op maar toch pakt hij hem niet automatisch...als jij TomTom start pakt hij dan direct de GPS?...heb je daar niets anders dan het bovenstaande aan aangepast?

Hij blijft maar melden: Geen GPS-apparaat!

En welke Baudrate gebruik jij nu ik toch aant vragen ben :)
Volgens mij geeft elke tomtom eerst even aan: Geen GPS apparaat. Gewoon even wachten, dan moet de GPS vanzelf gevonden worden.
Instellingen:

"andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Heb je het geprobeerd met de "GPRS settings" tool? Vast wel, maar just checking... Start->Programma's->GPRS configuratie.

Anders misschien Orange es bellen?[/quote]

Ook dat heb ik al geprobeerd. Orange ook al gebeld, die kunnen me ook niet helpen.

Ze herkennen het type toestel niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Hoe heet dat WM5 ding van Orange ook al weer? De MDA 500 of iets dergelijks? Gewoon zeggen dat je die hebt.

Maakt op zich niet uit welk toestel je hebt, als ze maar weten dat het een windows mobile 5 toestel is.

edit: ding heet de SPV M5000

[ Voor 6% gewijzigd door Rainmaker op 15-08-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met geen mogelijkheid in het boot menu komen.......

Heb rom versie 45.

Je moet toch geluid omhoog, en navigatiepad naar beneden tegelijk indrukken en dan de reset knop met de stylus indrukken en daarna beide knoppen loslaten? Moet de 701 uitstaan of aan? Maakt het nog wat uit of hij aangesloten is aan lader of usb?
Geluid omhoog + navigatiepad omlaag en terwijl resetten.

Na de reset hou je geluid omhoog + navigatiepad omlaaag vast tot je in de bootloader zit...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Fioravanti

Fioravantastisch!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:21:
[/quote]

Anders misschien Orange es bellen?[/quote]

Ook dat heb ik al geprobeerd. Orange ook al gebeld, die kunnen me ook niet helpen.

Ze herkennen het type toestel niet :?
en je hebt zeker ook al de cd gebruikt die bij de mio geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fioravanti schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:06:
[...]

en je hebt zeker ook al de cd gebruikt die bij de mio geleverd wordt?
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
tiepeks schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:08:
[...]

Volgens mij geeft elke tomtom eerst even aan: Geen GPS apparaat. Gewoon even wachten, dan moet de GPS vanzelf gevonden worden.
Instellingen:

"andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM
Ik heb aardig lang gewacht :)...5 tot 10min...na het opnieuw in te stellen pakt hij hem wel vrij snel (rond de 1 minuut)...

Ik gebruik dan: andere nmea gps; baudrate 4800? en COM4 omdat hij hier op ingesteld staat bij start --> instellingen --> GPSsettings...

Baudrate moet dus echt 57600 zijn? Niet te hoog? en moet ik een andere poort kiezen?

Super thanks!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Ja baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM in tomtom.
De instelling bij start --> instellingen --> GPSsettings... blijven inderdaad op com4 staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:34:
[...]

Geluid omhoog + navigatiepad omlaag en terwijl resetten.

Na de reset hou je geluid omhoog + navigatiepad omlaaag vast tot je in de bootloader zit...

Succes!
Gelukt :) Dank je wel

Verwijderd

Is er een mogelijkheid de 701 op handsfree te zetten (zonder blootooth app)? Luidspreker aan lukt wel maar de optie handsfree is in het optie menu niet verlicht.
Zou graag bij een telefoontje in de auto 1 x de groene knop indrukken om het gesprek aan te nemen en daarna bijv. nogmaals de groene knop om handsfree te bellen.....Als ik dit nu doe zegt ie dat de oproep niet in de wachtrij kan...
Is hier software voor of een andere ROM, of zie ik iets over het hoofd.

Heb de fora doorgelezen maar kon niet echt het antwoord vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Rachez schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 01:01:
Ja baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM in tomtom.
De instelling bij start --> instellingen --> GPSsettings... blijven inderdaad op com4 staan.
Klopt! Dit werkt idd een stuk beter :D

Thanks!!

Wel grappig dat hij op COM4 ook werkt (ok daar staat hij op ingesteld) maar dat het dan een stuk langer duurt!

Greetz Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Vandaag een Spectec 802.11B wifi kaartje opgehaald, in de winkel waren ze er niet zeker van of het wel wilde werken, maar werkt tot nu toe prima hier.
De software die er bij zit is niet helemaal goed, het bij behorende programma wat je volgens de handleiding op je Mio zou moeten staan is nergens terug te vinden, maar via een omweg is ook alles in te stellen en het werkt.
Ik had op verschillende forums gelezen dat er problemen waren met de herkenning van het kaartje en dat er steeds een herstart nodig zou zijn als je het kaartje in je Mio stopt, maar daar heb ik geen last van gehad.
Wellicht dat dit komt door de laatste drivers die ik van de Spectec website heb afgehaald.
Het bereik vind ik ook niet slecht, daar waar mijn laptop in huis ook een zwak signaal heeft, heeft de Mio dat ook.
Ik kan nu mijn muziek en divx video`s afspelen wat op mijn vaste pc staat eindelijk.
Het jammere is dat er op het kaartje zelf geen geheugen zit, en als het kaartje er een tijd in heeft gezeten zie je dat de rubberen flap niet direct lekker sluit.
Maar voor de rest ben ik tevreden met dit produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Iemand een ide wanneer de opvolger op de markt komt ?
Nog een HD erin en dit is de perfecte GSM !

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Een HD? Je bedoeld toch niet een harde schijf?? Je kunt er een 4 gig SD kaart insteken, moet toch zat zijn voor 99,9% van de doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

C00P schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:22:
Ik denk dat er nog niet heel snel een opvolger zal komen. Volgens mij is de A701 pas in februari/maar5t van dit jaar op de markt verschenen. Maar wat wil je in vredesnaam met een HD in je GSM? Ik vindt hem nu nog een handzaam formaat hebben, maar moet beslist niet groter worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
markmart33 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:23:
Vandaag een Spectec 802.11B wifi kaartje opgehaald, in de winkel waren ze er niet zeker van of het wel wilde werken, maar werkt tot nu toe prima hier.
De software die er bij zit is niet helemaal goed, het bij behorende programma wat je volgens de handleiding op je Mio zou moeten staan is nergens terug te vinden, maar via een omweg is ook alles in te stellen en het werkt.
Ik had op verschillende forums gelezen dat er problemen waren met de herkenning van het kaartje en dat er steeds een herstart nodig zou zijn als je het kaartje in je Mio stopt, maar daar heb ik geen last van gehad.
Wellicht dat dit komt door de laatste drivers die ik van de Spectec website heb afgehaald.
Het bereik vind ik ook niet slecht, daar waar mijn laptop in huis ook een zwak signaal heeft, heeft de Mio dat ook.
Ik kan nu mijn muziek en divx video`s afspelen wat op mijn vaste pc staat eindelijk.
Het jammere is dat er op het kaartje zelf geen geheugen zit, en als het kaartje er een tijd in heeft gezeten zie je dat de rubberen flap niet direct lekker sluit.
Maar voor de rest ben ik tevreden met dit produkt.
Waar heb je die gekocht. Ik kon ze tot nu toe nog nergens vinden...
enne, wat kosten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Bij pdashop.nl kan je ze krijgen voor € 69 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
C00P schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:22:
En de batterijtijd suckt al zo erg op deze phone.. Wil je ook nog een disk? daaag gebruiks-tijd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wat zal zo'n HDD eigenlijk doen als de telefoon een paar keer op trilstand is afgegaan? Meteen tijd voor een nieuwe als hij even net druk bezig is geweest? Of zijn die dingen er tegenwoordig al voor gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

zijn er al telefoons met een "echte" HD dan? Volgens mij gebruiken ze allemaal flash geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
De nokia N reeks hebben HD erin.

Dus nog een HD en wifi en wat langere gebruiksduur, en mischien ook geen windows meer (hoor er
slechte dingen over) en dan is dit aparaatje af.
Mischien ook nog een USB kop zodat je het kunt gebruiken als usb stick nu we er toch een HD in hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook ergens uitzetten dat SMS'jes niet meteen ook zichtbaar binnenkomen? Best vervelend als ie bij een vergadering met je collega op tafel ligt en iedereen ziet wat voor prive sms'jes binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Hoelang is de batterij duur ongeveer ?
GPS, lukt dat een beetje goed op dat kleinere scherm ?
Vriend van me zei dat het niet zo goed is als een andere GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Met gps aan gaat hij 3 uur mee en bj mij werkt het overal en met alles prima (lopen, fietsen, Auto, Trein :+ )

En scherm is super terwijl de pda vergelijken met andere de kleinste is heeft hij een mooi scherm waar ik ook veel films kijk (met subtitleing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik was van plan me een GPS ala acer n35 te halen ofzo, maar kan beter 100 euro bij leggen, heb ik nieuwe telefoon, mp3 speler, PDA, en GPS.

In de auto met deze als GPS gaat goed, of is het schermpje moeilijk te lezen en mischien wat te klein ?
Praat hij ook zo van linksaf enzo als je GPS gebruikt ? pakt veel stroom lijkt me ?

Hoelang gaat batterij mee als je GPS niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

C00P schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 07:07:
Ik was van plan me een GPS ala acer n35 te halen ofzo, maar kan beter 100 euro bij leggen, heb ik nieuwe telefoon, mp3 speler, PDA, en GPS.

In de auto met deze als GPS gaat goed, of is het schermpje moeilijk te lezen en mischien wat te klein ?
Praat hij ook zo van linksaf enzo als je GPS gebruikt ? pakt veel stroom lijkt me ?

Hoelang gaat batterij mee als je GPS niet gebruikt ?
Zowat elke PDA scherm is lastig af te lezen als de zon erop schijnt, das niet echt praktisch. Het beeld kan spiegelen. Maar dat is mij nog niet veel overkomen.

"Praat hij ook zo van linksaf enzo als je GPS gebruikt?" NAVIGATIE, zegt altijd waar je heen moet :) dat ligt niet aan je GPS.. maar aan je navigatiesoftware.

Mijn Mio gaat een dag of 3 mee, maar dat verschilt uiteraard.. Toch moet ik zeggen dat de belkwaliteit met een echte (smart)phone toch beter is. De Mio is een PDA met GSM functie :) Vind het een heerlijk toestel. (hij is nu alleen wel terug naar de fabriek voor een nieuw moederbord, maar dat was alleen zo met vroegere reeksen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb vandaag een Spectec Wlan SDW 820 binnen gekregen. Maar het werkt allemaal niet echt.. :/. Je hebt ook zoveel opties kwa beveiliging. Ik weet niet wat ik moet pakken, iig mijn router ondersteunt alles. Jullie misschien tips?

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Je kunt synchroniseren met outlook, maar ik gebruik outlook niet, vind google calender en gmail veel fijner.
Is het mogelijk met hun te synchroniseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

C00P schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:55:
Je kunt synchroniseren met outlook, maar ik gebruik outlook niet, vind google calender en gmail veel fijner.
Is het mogelijk met hun te synchroniseren ?
Gmail kan je miss instellen als pop3 account op je tel. Maar het is waarschijnlijk makkelijker om naar m.gmail.com te gaan (op je toestel dan)

met calendar heb ik geen ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ben nu weer een stapje verder met de spectec. Hij geeft nu mijn SSID aan en daarachter beschikbaar. Maar toch kan ik niet op internet met het ding. Moet ik nog ergens iets anders instellen. Paar posts boven me zie ik al dat het iemand is gelukt. :) (maar hoe?;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
AMD 64 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:33:
Ben nu weer een stapje verder met de spectec. Hij geeft nu mijn SSID aan en daarachter beschikbaar. Maar toch kan ik niet op internet met het ding. Moet ik nog ergens iets anders instellen. Paar posts boven me zie ik al dat het iemand is gelukt. :) (maar hoe?;))
Ik wil je graag helpen maar er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn waardoor jij geen internet hebt.
Heb je je draadloze internet beveiligd en zoja met wat, en weet je je wachtwoord nog?
Krijg je vanzelf een ip adres of moet je het er handmatig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik weet met passwoord voor me router en de key nog wel. En de verbinding heb ik nu wpa beveiligd. (wpa Tkip). Als ik nu instellingen >> verbindingen >> netwerkkaarten doe, dan zie ik daar mijn ssid en erachter staat beschikbaar. Dus tot zo ver werkt het. Maar het programma van spectec zelf doet verder nog niks. Ik heb geen ip aangewezen gekregen (en dhcp staat wel aan). Ik heb hem ook staan op internet verbinding en niet op werk verbinding.

Als ik naar de webbrowser ga dan geeft hij ook aan geen verbinding. Maar dan kun je wel iets instellen een werk verbinding. De spectec staat daar niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik heb vandaag ook de Spectec 820 binnen gekregen, maar ik krijg m niet aan de praat. Ik heb de WM5 drivers van spectec.com.tw gehaalt (25.3), maar mijn Mio laat maar geen netwerk schermpje zien. Iemand een iedee? Of is er een specefieke rom update nodig. Ik heb 46.

Edit.

Laat maar op de CD bleken toch WM5 drivers te staan met de utility

Maar heeft iemand nog een geniaal idee om het lipje van de SD slot te behoeden van de ondergang sinds de kaart uitsteekt?

Edit2.

Na wat rotzooien krijg ik heb ding echt niet aan het werken. Ik krijg geen icoontje op de taskbar en het programma wil niet echt starten. Weet iemand hoe je het ding handmatig aan de gang kunt krijgen, aangezien de Mio ook niet automatisch het wlan gebeuren van windows start. Hij staat wel in de lijst van netwerk adapters, maar daar is ook alles mee gezecht.

Edit3.

Op zeer mysterieuze wijze en na 2x een harde reset een een restore met spb doet hij het nu ineens. Hij geeft zelfs meteen mijn netwerk weer als ik m erin duw.
Vrreemd, maar ja het werkt.

Nu alleen nog een stuk eraf zagen en dan past ie ook nog 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door LOTG op 29-08-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Heb het forum hier wat doorlezen, maar telkens lees ik hoe krijg ik dit aan de praat, hoe krijg ik dit werken, of hoe moet ik dat doen ?
Is het echt zo omslachtig moeilijk om er iets op te zetten ?

Heb ook nog een review gelezen die er neit zo lovend over is :
http://www.ivorysky.com/i...p186/Mio-A701-Review.html

I've had the phone almost 6 months now, so I thought I'd give a bit of an update. As a PDA and SatNav the A701 is great, but, unfortunately, as a phone it is terrible. Too often I find either:

- the phone freezing when I answer a call. Seems to be related to having it locked.
- the call will pick up, but there is no audio in either direction.
- the A701 won't hang up a call properly, meaning a soft reset is required.
- after making a call via a bluetooth headset, the other person can't hear you.

I don't know whether these are hardware or software problems but, either way, Mio have done nothing to even acknowledge them, let alone fix them. I will be very reluctant to buy anything from Mio in the future.

Ben nu toch aan het twijfelen, zeker omdat hij hier tekoop is voor 350 euro.
http://www.kapaza.be/detail/3227014/
(alhoewel ik deze niet volledig vertrouw, hij wil dat ik geld ovemaak op zijn rekening, maar welke garantie heb ik ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
LOTG schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:28:
Ik heb vandaag ook de Spectec 820 binnen gekregen, maar ik krijg m niet aan de praat. Ik heb de WM5 drivers van spectec.com.tw gehaalt (25.3), maar mijn Mio laat maar geen netwerk schermpje zien. Iemand een iedee? Of is er een specefieke rom update nodig. Ik heb 46.

Edit.

Laat maar op de CD bleken toch WM5 drivers te staan met de utility

Maar heeft iemand nog een geniaal idee om het lipje van de SD slot te behoeden van de ondergang sinds de kaart uitsteekt?

Edit2.

Na wat rotzooien krijg ik heb ding echt niet aan het werken. Ik krijg geen icoontje op de taskbar en het programma wil niet echt starten. Weet iemand hoe je het ding handmatig aan de gang kunt krijgen, aangezien de Mio ook niet automatisch het wlan gebeuren van windows start. Hij staat wel in de lijst van netwerk adapters, maar daar is ook alles mee gezecht.

Edit3.

Op zeer mysterieuze wijze en na 2x een harde reset een een restore met spb doet hij het nu ineens. Hij geeft zelfs meteen mijn netwerk weer als ik m erin duw.
Vrreemd, maar ja het werkt.

Nu alleen nog een stuk eraf zagen en dan past ie ook nog 8)7
Kun je misschien globaal de stappen typen hoe je het gedaan hebt? _/-\o_

Edit:

Als ik internet explorer open zegt hij dat hij geen verbinding heeft. Dan kies je instellingen en dan kan ik een modem kiezen, maar enkel bleutooth,compatible met hayes op com1, generic IRDA of GPRS. Maar mn Wlan kaartje staat er niet bij 8)7

Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door AMD 64 op 29-08-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
AMD 64 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:19:
Ik weet met passwoord voor me router en de key nog wel. En de verbinding heb ik nu wpa beveiligd. (wpa Tkip). Als ik nu instellingen >> verbindingen >> netwerkkaarten doe, dan zie ik daar mijn ssid en erachter staat beschikbaar. Dus tot zo ver werkt het. Maar het programma van spectec zelf doet verder nog niks. Ik heb geen ip aangewezen gekregen (en dhcp staat wel aan). Ik heb hem ook staan op internet verbinding en niet op werk verbinding.

Als ik naar de webbrowser ga dan geeft hij ook aan geen verbinding. Maar dan kun je wel iets instellen een werk verbinding. De spectec staat daar niet tussen.
Ik heb hem staan op verbinding maken met werk.
En bij verbindingen heb ik hem staan bij netwerk selecteren op Mijn werk-net werk.
Als je draadloze netwerk gevonden word, dan zou het volgens mij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
AMD 64 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Kun je misschien globaal de stappen typen hoe je het gedaan hebt? _/-\o_

Edit:

Als ik internet explorer open zegt hij dat hij geen verbinding heeft. Dan kies je instellingen en dan kan ik een modem kiezen, maar enkel bleutooth,compatible met hayes op com1, generic IRDA of GPRS. Maar mn Wlan kaartje staat er niet bij 8)7

Iemand enig idee?
Nou, ik ben nog steeds niet zeler, maar je moet iig geen nieuwe verbinding aan maken. Installeer de zooi van de CD, zet m uit en start m op met het kaartje in de SD slot. Om een of andere reden heeft ie het zo gedaan. Zo niet, maak een backup en hard reset m eens. Probeer het dan eens en als het werkt restore je de backup. Ik heb vanalles geprobeert maar ben niet zeker wat nu de doorslag gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

heeft iemand een idee hoe lang het duurt dat je je toestel weer retour krijgt van Mio?

Ik heb de mijne nu 2 weken geleden opgestuurd, maar nog niks gehoord.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 'm precies met 2 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

en dat was ook voor een hardware reparatie?

de mijne is namelijk terug omdat ik veel storingen had tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Weet iemand soms waar ik flitslocaties voor de MioMap v2.0 van de A701 kan halen ? Zou wel erg leuk zijn deze der ook in te hebben.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Heeft iemand hier ook het probleem dat als hij bij een smsje de " gebruikt hij gelijk op 2 berichten springt?

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Klopt, als je de ë gebruikt doet ie dat ook :)

Komt omdat deze letters niet in de standaard unicode charset zitten. Als je die tekens wil versturen, verstuurd ie dat ding als UTF-8 encoding, waardoor er maar 70 karakters per bericht in een SMSje passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het nos journaal in mijn standaard windows player afgespeeld te krijgen, wel geluid, geen beeld.

Iemand de oplossing?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Niet crossposten a.u.b.

Ik denk dat je de bandbreedte simpelweg niet hebt. GPRS is niet snel genoeg voor streaming video. Aangezien de a701 geen wifi ondersteund, zul je niet sneller dan 5 kb/s kunnen downloaden...

[ Voor 4% gewijzigd door Rainmaker op 01-09-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik gebruik een programma genaamd tcpmp om video's af te spelen. tot nu toe speelt hij alles gewoon af ;).

Maar ik krijg nog steeds niet mijn spectec aan de praat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Is iemand er al in geslaagd "normaal" gebruik te kunnen maken van mijn postbank.nl?

Ik kan inloggen, maar blijf in het eerste scherm. Ik kan mijn saldo dus zien, maar ik kan bijvoorbeeld niet overschrijven... Kan iemand vertellen of dit met bijvoorbeeld Opera wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Het lukt me om over te schrijven ja. Maar een pretje is het niet. De pagina bestaat volledig uit frames en die moeten de hele tijd vergroot en verkleind worden als op een ander gedeelte van de pagina moet zijn. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

OK, Opera gedownload. Ik krijg alleen "Unable to setup secure connection: https://mijn.postbank.nl". Moet ik nog iets tweaken o.i.d.?

*edit: omweg gevonden (met internet explorer).

Het javascript menu links werkt dus niet.
Klik na het inloggen op "sparen", net onder de "uitloggen". Hierna klik je op de link (rechterframe) "Nu inleggen of opnemen. Verander de omschrijving even en voila, je kunt overschrijven :)

[ Voor 51% gewijzigd door Rainmaker op 03-09-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden om te kunnen verbinden via Blue Tooth met Active Sync? Ik ben er ook zo-eentje waarbij alleen de seriele poort zichtbaar is op de Mio als ik probeer te verbinden met BT. (doorloop alle stappen wel helemaal goed, met het aanmaken van COM poorten op de PC).

Nog een klein vraagje, weet iemand of er kaarten voor Mio verkrijgbaar zijn van Brazilie? Ga daar binnenkort naartoe, wel handig als ik er kan navigeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Er is weer een nieuwe ROM uit!

R64. Ik heb em alleen nog niet in het Nederlands kunnen vinden :(

http://www.fourpages.co.uk/mioA701/viewtopic.php?t=851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wanneer de NL versie uit is...... Kan ik een upgrade doen zonder alle software opnieuw te moeten installeren?
Hoe kan ik er achter komen welke versie ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soft Reset en kijk in de MIO splash screen naar het versie nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Bram77 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:47:
Wanneer de NL versie uit is...... Kan ik een upgrade doen zonder alle software opnieuw te moeten installeren?
Nope, alles is pleite, je flasht immers je hele rom opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Nou ja, bij R64 flash je alleen je CE image. Dus UBoot e.d. blijft bewaard... Nadeel is dat je programma's en instellingen inderdaad helemaal weg zijn...

• AP3X
  • Niet online
Rainmaker schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:00:
Nou ja, bij R64 flash je alleen je CE image. Dus UBoot e.d. blijft bewaard... Nadeel is dat je programma's en instellingen inderdaad helemaal weg zijn...
Wat gebeurt er eigenlijk als je de complete R64 rom flasht ? Ik heb namelijk alleen een mac tot mijn beschikking en kan dus niet alleen de CE image flashen :'(

p.s. Er staat nu de R55 rom op.

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Volgens mij kun je dan niet meer terug naar een vorige versie. Maar daar zou je dat forum even voor moeten doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

Sabbi

je denkt aan mij.

Heeft iemand de a701 skin van MIO-map v3 voor mij? Mijn mio/igo kan nl alleen maar in landscape stand, maar ik navigeer veel liever in portrait stijl. de skin staat in de mio-dir als data.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op een NL A701 de R64 EN rom zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:50:
Kan ik op een NL A701 de R64 EN rom zetten?
yes you can. ik heb alleen maar engelse roms op m'n nederlandse MIO gehad, die zijn veel eerder uit.
zo te zien is de R64 wel betrouwbaar, ik heb alleen geen zin om weer al m'n programmas opnieuw te installeren nu. komt later wel :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:56:
[...]

ik bedoel het andersom..
kun je een a201 pakket op een a701 installeren?

Het zo dat ik een losse a701 heb.... en de mogelijkheid om een a201 pakket over te nemen.
Ik heb al gezocht of er een losse Miopmap For A701 te koop is.. maar kan het niet vinden?
Ik weet niet of je nog interesse hebt, maar ik heb nog de originele MioMap dvd Europa voor de A701 in de aanbieding!

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Op http://www.gsmarena.com/mitac_mio_a701-1261.php staan andere afmetingen (117 x 59 x 22 mm) dan in de startpost (107 x 57 x 19 mm). Kan iemand mij vertellen welke afmetingen kloppen?

Ben erg geinteresseerd in deze telefoon, maar als hij groter is dan mijn P900 (115 x 57 x 24 mm) zoek ik even verder denk ik :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Rockster schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:40:
Op http://www.gsmarena.com/mitac_mio_a701-1261.php staan andere afmetingen (117 x 59 x 22 mm) dan in de startpost (107 x 57 x 19 mm). Kan iemand mij vertellen welke afmetingen kloppen?

Ben erg geinteresseerd in deze telefoon, maar als hij groter is dan mijn P900 (115 x 57 x 24 mm) zoek ik even verder denk ik :)
die 107 klopt wel, maar is het kortere rechter boven hoek, hoogste punt (links boven) is 117, breedte 57 klopt ook en 19mm klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Terryb47 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:30:
[...]

die 107 klopt wel, maar is het kortere rechter boven hoek, hoogste punt (links boven) is 117, breedte 57 klopt ook en 19mm klopt ook.
Fantastisch, bedankt! :) Nu nog een winkel zoeken waar ze hem ook daadwerkelijk kunnen leveren :|

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Rockster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:18:
[...]

Fantastisch, bedankt! :) Nu nog een winkel zoeken waar ze hem ook daadwerkelijk kunnen leveren :|
Dat blijkt inderdaad een groot probleem :(
Een hele tijd geleden heb ik de Mio A701 besteld. Deze blijktdus niet leverbaar, daarom is mij de G500 aangeboden. Op het eerste gezicht vind
ik het toestel minder mooi en minder verzorgd (styling van het display en
dergelijke), ook is de G500 groter en zwaarder. Maar.. dit toestel is
tenminste wel leverbaar.

Wat vinden jullie, doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:33
In het G500 topic, waar je deze vraag ook stelt, vind je in de TS een review die de twee vergelijkt. De auteur kiest voor de G500, ik zou op basis van zijn beschrijving echter voor de A701 kiezen. Lees het eens door en oordeel zelf!

• Bram77
In Den Bosch kun je de A701 gewoon in de winkel kopen (hinthammerstraat), nog goede service ook. Da's waar ik hem heb gehaald.

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Heb nu al een tijdje R64 ENG erop draaien en ik moet zeggen het is wel een van de stabielste veries!

--- Ander nieuws van vandaag, in de catogrie humor

Bij dixons durfen ze te zeggen dat de Mio Wifi heeft! 8)7 Wou er een kratje bier opzetten dat het nietzo is is maar de verkoper ging er niet in mee :P (hij zou geen bier drinken O-) , yea right! ;) )

[ Voor 58% gewijzigd door DMP.cc op 23-09-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook in het bezit gekomen van een A701 .... 400 euro met 2 Gig SD card.

Upgraded naar R64 en alles loopt als een zonnetje ..... ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wat zijn de voordelen van R64ENG t.o.v. R46NL? R46 is ook stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

nog even een broekzak vraag. hoe zit het dan met het touchscreen zelf.
raakt dat niet beschadigt als je gaat zitten.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Nee hoor, touchscreen beschadigt niet als je ermee gaat zitten hoor.. Ik heb het ding altijd in mn broekzak, wel met een screenprotector natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Rainmaker schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:24:
Nee hoor, touchscreen beschadigt niet als je ermee gaat zitten hoor.. Ik heb het ding altijd in mn broekzak, wel met een screenprotector natuurlijk.
Ik zonder screenprotector en heb hem vlak na de release gekocht.
Als je geen sleutels oid in je broekzak hebt zitten en dus alleen de Mio gebeurt er niets met het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Je moet wel uitkijken dat je niet bij een hoek van een tafel gaat stoten want met zo een groot scherm vraag je om problemen. Maar met zijn eigen hoesje moet het wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ALPACINO schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:23:
Je moet wel uitkijken dat je niet bij een hoek van een tafel gaat stoten want met zo een groot scherm vraag je om problemen. Maar met zijn eigen hoesje moet het wel goed zijn
ik heb m'n Mio ook gewoon altijd in m'n broekzak zitten, gewoon met scherm naar je been toe en er kan niks gebeuren. uiteraard zoals hierboven gezegd wordt: geen sleutels en dergelijke erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Nou ik heb de R64 ENG erop gezet.

Ik ben er nu al heel gelukkig mee, ondanks ik alles weer moet installeren/instellen.

Wat me in een paar uurtjes spelen is opgevallen:
• Voice Speed Dail (incl. met stem programma's opstarten)
• Bij opnemen gesprek kortere tijd voordat het gesprek er 'echt is'.
• Je kan nu ook bij SMS/MMS/E-mail je telefoon laten trillen. Dat kon geloof eerst niet
• Stuk stabieler
• Nog geen een keer gehad dat de backlight uit zich zelf gaat branden

SUPER: Pushmail. Heb een Exchange 2003 SP2 draaien, zodra er een mail binnenkomt op Outlook, is deze er ook via GPRS binnen 15 seconde op mijn A701 :D

Wat is jullie nog meer opgevallen met de R64 ?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Polderdijk schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:25:
Nou ik heb de R64 ENG erop gezet.

Ik ben er nu al heel gelukkig mee, ondanks ik alles weer moet installeren/instellen.

Wat me in een paar uurtjes spelen is opgevallen:
• Voice Speed Dail (incl. met stem programma's opstarten)
• Bij opnemen gesprek kortere tijd voordat het gesprek er 'echt is'.
• Je kan nu ook bij SMS/MMS/E-mail je telefoon laten trillen. Dat kon geloof eerst niet
• Stuk stabieler
• Nog geen een keer gehad dat de backlight uit zich zelf gaat branden

SUPER: Pushmail. Heb een Exchange 2003 SP2 draaien, zodra er een mail binnenkomt op Outlook, is deze er ook via GPRS binnen 15 seconde op mijn A701 :D

Wat is jullie nog meer opgevallen met de R64 ?
Hou jij continue de lijn open naar je exchange bak via gprs??
Of heb je een andere manier! Ik ben erg benieuwd! Aangezien ik ook graag mijn exchange bak wil uitbreiden met PUSH mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Kan je misschien een korte how-to maken hoe je de pushmail met exchange hebt ingesteld? Komen alleen de headers binnen? Sync je ook je uitgaande mail met je eigen exchangeserver? Ik moet de exchange toch nog helemaal installeren en zou het graag meteen goed doen natuurlijk :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
hufkes schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:58:
Kan je misschien een korte how-to maken hoe je de pushmail met exchange hebt ingesteld? Komen alleen de headers binnen? Sync je ook je uitgaande mail met je eigen exchangeserver? Ik moet de exchange toch nog helemaal installeren en zou het graag meteen goed doen natuurlijk :)
Om het héél beknopt te houden, dien je de volgende stappen te controleren:

De Exchange server dient van versie 2003 te zijn inclusief Service Pack 2.

Open Exchange System Manager > Global Settings > rechter muis: Mobile Services > Properties
In dit scherm heb ik alle vinkjes aangezet, maar ik denk dat de vinkjes Enable Direct Push over HTTP(s) en Outlook Mobile Acces al voldoende moet zijn.

Open via Administrative Tools de Internet Information Services.
Onder Websites > Default Web Site moet er een mapje OMA staan (OMA=Outlook Mobile Access).

Stel eventueel je router/firewall zo in dat poort 80 van buitenaf op je exchange bak terecht komt. Als je nu via een externe verbinding dmv http://jouwipadres/oma een login scherm krijg te zijn waarna je ook toegang krijgt tot je mail, staat alles ingesteld op de server.
Raadpleeg Google/GoT bij eventuele problemen, is genoeg te vinden.

Op je PDA (bij MIO A701 dient minimaal R64 erop te staan):
Zorg dat je PDA niet is aangesloten op de PC. Ga naar ActiveSync > Menu > Configure Server
In deze wizard vul je je IP in, gebruikersnaam/wachtwoord van je Active Directory en je lokale domeinnaam.
Daarna via ActiveSync > Menu > Schedule kan je de peak times (en off-peak) zetten op "As item arrive" en eventueel onderop het scherm via adjust peak times de tijden instellen.

Als dit is gedaan gebeurd er ongeveer dit:
ActiveSync maakt connectie via GPRS en stuurt een request naar je Exchange server van enkele bytes.
De Exchange server stuurt niet direct een melding terug. Pas zodra er een e-mail/agendaitem/etc. komt, zal de Exchange dit terugkoppelen waardoor je ActiveSync gaat synchroniseren.

Als er dus geen nieuwe items binnenkomen, heb je dus ook geen GPRS kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

_/-\o_ _/-\o_

Zodra mijn server weer draait ga ik het uitproberen, OMA was hier volledig overleden en niet meer te herstellen en bovendien wilde ik toch van de NL versie van exchange af, dus ik kijk er nu al naar uit om de boel goed werkend te krijgen.
Blijft nog de vraag over of je je email ook via je eigen gprs-exchange verbinding direct verstuurd en of je hij alleen de headers pusht of dat je gelijk het hele (spam)-bericht over de gprs binnengeperst krijgt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
hufkes schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:18:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Zodra mijn server weer draait ga ik het uitproberen, OMA was hier volledig overleden en niet meer te herstellen en bovendien wilde ik toch van de NL versie van exchange af, dus ik kijk er nu al naar uit om de boel goed werkend te krijgen.
Blijft nog de vraag over of je je email ook via je eigen gprs-exchange verbinding direct verstuurd en of je hij alleen de headers pusht of dat je gelijk het hele (spam)-bericht over de gprs binnengeperst krijgt.
Je kan in je instellingen van ActiveSync aangeven wat je download. Bij mij heb ik hem ingesteld dat hij van elke mail de eerste 5Kb binnenhaalt, daarna kan je kiezen voor volledig bericht downloaden of niet. Bij verzendne van mail kan je direct kiezen om hem te verzenden, of bij de eerst volgende syncronisatie.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.