Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Topicstarter
De A701
http://www.mio-tech.be/products/GPS_PDA_Phone/a701/a701.html

FOTO'S
http://www.theregister.co.uk/
Afbeeldingslocatie: http://www.theregister.co.uk/2005/08/25/a701_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theregister.co.uk/2005/08/25/a701_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theregister.co.uk/2005/08/25/a701_3.jpg

http://www.gpsandco.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.gpsandco.com/img/pdanews2004/Mio_A701_3GSM_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.gpsandco.com/img/pdanews2004/Mio_A701_3GSM_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.gpsandco.com/img/pdanews2004/Mio_A701_3GSM_4.JPG

FILMPJES:
http://www.fs-newmobile.com/
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_01.avi
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_02.avi
http://www.fs-newmobile.c...701/video_mio_a701_03.avi

PREVIEWS
http://www.mio-tech.be/
A701: Voor diegenen die alles verwachten van één enkel draagbaar toestel
Met de Mio A701 bereik je het maximum op gebied van navigatie, communicatie en entertainment - met slechts één product dat perfect in je hand past. Dit toestel is net zo veelzijdig en legendarisch als het Zwitserse zakmes. De Mio A701 combineert een geintegreerde GPS, een mobiele telefoon en een PDA. De volledig functionele quad-band (GSM/GPRS) Windows Smartphone, gebaseerd op het Microsoft Magneto (Windows Mobile 5) besturingssysteem, daarbij een volledig functionele PDA met een 2.7 inch TFT touchscreen 2 en de ultragevoelige SirfStar III chipset, waarover ook de andere nieuwe toestellen beschikken, maken van dit product een echte topper.

Uitgerust zijn met een supersnelle 520 Mhz processor en 192 MB geheugen betekent dat de Mio A701 uitermate geschikt is voor zowel routeberekening als email als gaming. Een 1.3 megapixel camera en Bluetooth 1.2 vervolledigen het lijstje. De Mio A701 wordt één van de meest complete, modieuze en stijlvolle toestellen op de markt.

http://www.winmagazine.nl/
Mio A701: navigerende telefoon
"Met de Mio A701 smartphone bereik je het maximum op gebied van navigatie, communicatie en entertainment - met slechts één product dat perfect in je hand past. Dit
De Mio A701: de eerste telefoon met geïntegreerde GPS-antenne
toestel is net zo veelzijdig en legendarisch als het Zwitserse zakmes," aldus een woensdag verspreid persbericht.
Uniek is navigatie op een smartphone zeker niet. Op een Windows-telefoon als de Orange SPV C500/550, en een groot deel van de moderne Nokia smartphones, kun je prima de navigatiesoftware van TomTom of Route 66 draaien, in combinatie met een Bluetooth 'GPS-muis'. Wel een primeur is dat je met de Mio A701 een smartphone koopt waar de navigatie (voor de Benelux) al op is voorgeïnstalleerd én dat de GPS-antenne ('-muis') is geïntegreerd in de telefoon zelf.
De quad-band (GSM/GPRS) Windows Smartphone is gebaseerd op het Microsoft Magneto(Windows Mobile 5) besturingssysteem. Het is niet alleen een draagbaar navigatiesysteem, maar ook een volledig functionele PDA met een 2.7 inch TFT touchscreen.
Ook op deze Mio vind je de ultragevoelige SirfStar III-chipset voor GPS-ontvangst. De telefoon is toegerust met een 520 Mhz processor en 192 MB geheugen. Volgens de Mio voldoende vermogen voor zowel routeberekening als email en gaming. Een 1.3 megapixel camera en Bluetooth 1.2 vullen de lijst aan.

SPECIFICATIES
  • 520MHz Intel XScale PXA270 processor
  • 128 MB RAM
  • 64MB ROM
  • Windows Mobile 5
  • 2.7" QVGA screen
  • quad-band GSM/GPRS
  • geintregeerde GPS ontvanger
  • Bluetooth 1.2
  • 1.3MP camera
  • SD/MMC slot
AFMETINGEN
  • Lengte 10,7 cm
  • Hoogte 1,9 cm
  • Breedte 5,7 cm
  • Gewicht 148 gram
IN DE DOOS
  • De A701
  • 1300 mAh batterij
  • Stylus (2x)
  • Thuislader
  • USB-synchronisatiekabel
  • Autolader
  • Autohouder + zuignaparm voor voorruitmontage
  • Leren draagtas
  • Scherm beschermer (3x)
  • DVD met Mio Map Europa (Navigatiepakket)
  • Bluetooth headset (niet volgens MIO site?)
Prijs:
Tweakers pricewatch PDA's / Mitac Mio A701

Aangezien niemand een nieuw topic opend, bij deze. Ik heb de telefoon besteld. Zal er binnenkort wel een andere TS voor maken. Als ik hem heb moet ik deel 1 doorspitten om alles uit te zoeken dus dan maak ik wel een nieuwe TS.

BLUETOOTH
quote:
-Baco- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:44:
Kan iemand een korte uitleg geven over het maken van een bluetooth verbinding? Ik krijg het niet voor elkaar. Dan kan ik het daarna meteen in de startpost meenemen.
Smarty77 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Tis niet zo moeilijk..

- activeer bluetooth op je pc (zorg dat ie gedetecteerd kan worden, meestal standaard)
- start bluetooth op je mio
- start active sync op je mio
- Selecteer via menu "vebinden via bluetooth"
- je krijgt een melding dat ie geen pc kan vinden en of tie een nieuw partnerverband moet maken
- kies dat ie dat moet gaan doen
- je mio gaat zoeken en moet je pc tegen komen
- je klikt je pc aan en volgende
- je moet een code opgeven (ik kies altijd ff een 4 cijferig getal) volgende
- op je pc vraagt ie nu ook om een code, dit is dus de code van hier boven
- en nu komt de truck!!
- je krijgt op je mio nu de beschikbare poorten te zien dit is alleen "serieel"
- je moet nu in activesync van je pc naar verbindingsinstellingen gaan en zorgen dat de juiste poort geslecteerd staan... Soms staat dit in je bluetooth software op je pc... anders is het testen en proberen elke keer een poort selecteren en dan weer op je mio "vernieuwen" selecteren

Op een gegeven moment als je de juiste poort hebt gevonden krijg je op je mio Active sync te zien als keuze... deze klik je aan en tadaaaaaaaa je kunt active syncen.... Als je in verbindings instellingen nu ook nog selecteerd dat de verbinding contact maakt naar internet dan kun je ook nog draadloos internetten!
toon volledige bericht
TOMTOM:
Tomtom gestart en gps ingesteld op "andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM

ROM UPDATE:
Schaamteloos overgenomen van pocketinfo:
Origineel gepost door DarkShadow83
Het gaat hier om de NL versie.
Om hem op je pda te krijgen:

1. Download de .bin file (vernieuwde link naar Rom Database 14-08-06)
2. hernoem het bestand naar WINCEIMG.BIN
3. kopieer WINCEIMG.BIN naar de root van je SD kaart (los op de sd kaart dus)
4. Plaats de SD kaart in je pda
5. Druk op volume omhoog + nagivatieknop (chromen rondje) omlaag en reset
De PDA start nu in de bootloader op
6. Kies optie 0; FlashROM Upgrade, daarna optie 6; Total img By SD/MMC

En nu een tijdje geduld hebben totdat het proces klaar is

/edit: Op eigen risico natuurlijk !!!
Let op je bent wel al je data kwijt van je telefoon. Om je gegevens te bewaren moet je eerst een backup draaien. (Zie volgende post van Perplexed)

Batterij besparen:
Hier nog een mooie tip van J.W. welke werkt op alle WM5 apparaten:

J.W

Dit is nog een truc om je batterijduur te verlengen :
Deze truc werkt op alle apparaten die WM5 gebruiken, dus ook onze a701
:

The all important Solution
This 'server trick' was discovered by another Aximsite forum member known as Invid a little while ago. This information is courtesy of him originally, and copied many times throughout the Aximsite forum, but I am re-writing in easy to follow laymans terms to hopefully make this a sticky, and stop the multiple posting regarding the same old problems. Here we go!

1. Turn on your Axim
2. Go to Start > Programs > Activesync. This will open the Activesync program.
3. Tap Menu at the bottom right hand corner of the screen. This will bring up the Options Menu. Notice the option Schedule... is greyed out? This is the all-critical option we need to get access to. But as it's disabled we can't change Activesync's default synchronisation schedule.

Ok, so how do we enable the Schedule option? Easy!!! Fool Activesync into thinking there is an Exchange Server to sync with:

1. From Activesync's Menu tap on Add Server Source.
2. In the following screens you can enter any old garbage. It does not matter, but just in case your unsure, just type the following in the indicated boxes:

Server Address: fake
Tap Next
User name: fake
Password: fake
Domain: fake
(Ticking save password or going into the Advanced menu makes no difference, so no need to bother).
Tap Next
Untick all of the 'Data you want to synchronise' options
Tap Finish

3. Ok, we're done creating the server. You should now see in Activesync's main screen your normal Activesync connection(s), and a new connection called Exchange Server.
4. Go back into the Menu, and lo and behold the Schedule option is now enabled! Go ahead and tap it!
5. You will see that both options in the Schedule screen are set to Every 5 Minutes (A01 Rom), or Every 10 Minutes (A06 Rom). This simply will not do! ( * Advanced users - please see my note below * )
6. Using the drop downs, change both the Peak times and Off-peak times boxes to Manually.
7. Press the OK button at the top right of the screen.

Congratulations! Activesync is now gagged from opening on it's own and ruining your life! Your work is not done just yet though - time to clean up and get rid of the now unwanted fake Exchange Server.

1. Go back into Activesync's Menu, then Tap Options.
2. Highlight Exchange Server, then tap Delete. A warning message will appear about removing files etc, but as you have no files associated with the fake Exchange Server, it's nothing to worry about - just tap Ok.
3. The list will now only show your remaining PC Sync connection(s). Obviously do not delete these!
toon volledige bericht
Bij mij scheelt het echt een hoop _/-\o_

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een mooie verlenging van de TS hieronder alvast :). Bedankt perplexed

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 84746 op 14-08-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171426

OK, ik zal anders ff een heel klein aftrapje geven richting een new and improved TS.

Waarom heeft de Mio geen geluidsprofielen aan boord, hoe moet dat nou als ik hem snel op "alleen trillen" wil zetten?
Deze freeware tovert profielen op je A701, ze zijn zichtbaar in je Today scherm. Ik gebruik het al een tijdje en het draait als een trein!

Ik wil graag het register op mijn mobiele telefoon editten, hoe moet dat?
Dat doe je door PHM Registry Editor te installeren.

Waarom heb ik alleen maar een on-screen toetsenbordje om in te voeren?
Geen flauw idee, maar met een hack zijn er zo nog 2 bij te toveren: Letter Recognizer en Block Recognizer. Deze invoermogelijkheden worden mogelijk als je het programmaatje van Birdibird draait dat je hier kunt downloaden. Als je het hebt gedraaid kun je het weggooien. (Schaamteloos overgenomen uit het HTC Wizard topic, waar overigens nog veel meer nuttige tips staan!!)

Je kunt ook nog een gratis programma van Microsoft downloaden dat je in staat stelt hele woorden tegelijk neer te kalken op je Mio: Transcriber

Ik wil graag een MP3 als ringtone instellen, hoe doe ik dat?
Heel simpel, ga naar de betreffende MP3 en tik er met je stylus op, hou dat vast, een context menu opent en je krijgt de mogelijkheid "Set As Ringtone". Je kunt je MP3 natuurlijk ook rechtstreeks dumpen in /windows/ring en bij de geluidsinstellingen selecteren.

Ik wil graag een screenshot maken, hoe moet dat?
Dat werkt bij mij heel erg lekker met MagicSS. Een kwestie van programma installeren en koppelen aan een knop. In mijn geval de media knop onder de groene knop omdat ik die toch nooit gebruikte.

HELP MIJN STYLUS VALT UIT ELKAAR!!!
Heh, daar hebben we allemaal een aantal mensen last van. Sommigen knijpen het uiteinde van de buistenste huls met een tang wat tapser, zodat het binnenste hulsje er strakker in zit. Ikzelf heb onder de koperen clipjes een stukje plakband zitten zodat hij net IETS strakker zit. Dit viel na verloop van tijd echter ook weer uit elkaar. Ga naar de support site van Mitac en klaag erover!

Ik wil graag een NS reisplanner op m'n mio, hoe zit dat?
Je kunt voor minder dan 10 euro Pocketwijzer aanschaffen, je hebt dan alle tijden zodat je niet via GPRS op ns.nl hoeft te gaan kloten.
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i216/perplexed79/70254e3f.jpg

Je kunt ook op de mobiele versie van de NS site raadplegen op http://mobiel.ns.nl en de mobiele versie van 9292ov raadplegen op http://9292mobiel.nl. Voordeel is dat ns.nl actuele informatie biedt over vertragingen en werkzaamheden.

Ik wil graag een backup maken van alles dat op mijn toestel staat, hoe moet dat?
Dat kun je vrij eenvoudig doen met SPB Backup.

Ik heb zo zitten prutsen met m'n mio dat hij niet meer wil opstarten, hoe los ik dit op?
Je kunt de A701 een harde reset geven door hem uit te zetten en vervolgens de "volume zachter", groen en rood tegelijk ingedrukt te houden, de mio trilt als het proces voltooid is, je kunt dan de knopjes loslaten. Het apparaat is nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen, je bent dan dus alles kwijt!

Ik heb een harde reset gedaan en nu is m'n eDialer weg!
Ja, dat klopt, die zit namelijk niet in de ROM, maar is door Mio later toegvoegd. Je kunt wel vanaf de support site de eDialer gratis downloaden.
Als iemand trouwens weet hoe die eDialer werkt, zou ik het graag weten!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 171426 op 16-10-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hallo daar,
Ik probeer al een paar dagen TomTom Navigator 5 te installeren. Als ik de setup vanaf cd draai hoef ik in de eerste plaats al geen code in te voeren. Als ik aangeef ´Navigator 5 installeren´ krijg ik in een volgend scherm te zien welke programma´s er gaan worden geïnstalleerd. Klik ik dan op het tekentje, dan krijg ik een foutmelding te zien van Windows. In het technische rapport staat iets over .dll , maar daar heb ik geen verstand van. Dit lukt dus niet.
Vervolgens kopiëer ik uit de map ´PPC´ de 4 bestanden naar de SD kaart en klik ze in de Mio aan. 3 bestanden worden geïnstalleerd, behalve TTN.CAB. Hierbij krijg ik telkens de melding ´installatie mislukt´. Ik heb dit forum al 2 keer doorgenomen, maar dit probleem heb ik nog niet kunnen vinden. Doe ik iets verkeerd?
Weet er verder iemand of er al een hard-case te krijgen is?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32345

@rokil: Ik heb de originele TT5 van mijn andere PDA. Die kan ik niet activeren op de MIO, TomTom weigert dat ook bij de support afdeling. Daarbij crashte de originele install steeds. Nou weet ik dat het niet mag, maar door het downloaden van een misschien niet helemaal legale versie zijn alle problemen opgelost. Die kopierde ik gewoon naar de SD, klik 2 cabjes aan en alles werkt perfect.

Ik hoor ook alleen maar problemen van andere mensen die de originele TT5 op hun PDA willen installeren, blijkt alleen goed te gaan bij mensen die hem preinstalled hebben aangeschaft en bij dit soort gekraakte versies. Ik vind die van mij nog steeds legaal, heb hem immers een keer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Anoniem: 32345 schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:25:
@rokil: Ik heb de originele TT5 van mijn andere PDA. Die kan ik niet activeren op de MIO, TomTom weigert dat ook bij de support afdeling. Daarbij crashte de originele install steeds. Nou weet ik dat het niet mag, maar door het downloaden van een misschien niet helemaal legale versie zijn alle problemen opgelost. Die kopierde ik gewoon naar de SD, klik 2 cabjes aan en alles werkt perfect.

Ik hoor ook alleen maar problemen van andere mensen die de originele TT5 op hun PDA willen installeren, blijkt alleen goed te gaan bij mensen die hem preinstalled hebben aangeschaft en bij dit soort gekraakte versies. Ik vind die van mij nog steeds legaal, heb hem immers een keer gekocht.
Ik heb inderdaad eerst de legale (gekocht bij mijn Acer PDA) versie geprobeerd, maar daarna toch stiekum een illegale, gekraakte. Ook dit werkte dus niet. Wordt er dan misschien toch iets op je PC en PDA geïnstalleerd waardoor je het niet nog eens op een ander device kunt installeren? De kaarten kan ik wel via de setup op de SD installeren. Ik had in dit forum gelezen dat je 4 CAB files moest kopiëren en installeren, maar welke 2 gebruik jij dan?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Is het tomtom 5 de originele versie of de update? Dat scheen ook nog wel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21

13art

Moderator Mobile
Toch weer een nette TS vind ik :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 12:12

DMP.cc

They call me DM

Iemand enig idee hoe je het camera geluid kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67083

Ik heb een raar probleem voor met mijn mio. Ik heb zo net de navigon mobile navigator 5 eraf gesmeten, en dan komt ie automatisch vragen om een soft reset te doen. Ik doe dit, en als de pda terug opgestart is staat de backlight niet aan. De pda werkt dus, want als ik bv een foto probeer te maken, hoor ik het geluidje voor de foto wel, idem voor het volume te regelen (ik zie zelfs heel vaagjes de 2 balken voor het volume). Maar voor de rest dus gewoon een zwart scherm. Bij een volgende soft reset krijg ik net hetzelfde. Dit is reeds de 2de keer dat dit voorvalt (op geen week tijd).
Vorige keer leek het probleem precies ook te komen met de navigon software, want ik bleef toen in die applicatie hangen en deed een soft reset waarna het probleem zich voordeed. Na een hard reset is dit wel opgelost, maar ik zou toch graag een iets betere oplossing hebben. Iemand al eens iets soortgelijks meegemaakt ?

De eerste maal had ik mijn pda wel redelijk vol gezet met software om te testen. Deze keer stond er enkel navigon mobile navigator 5 en resco file explorer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Is het echt alleen je backlight dat uit blijft? -> met een goeie lamp erop kan je wel alles zien en met de pda werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
Voor diegene die een Engelse versie willen, check: http://www.expansys.nl/product.asp?code=129999

Volgens de helpdesk is deze dus Engels.......

Hmmm...zie net dat PDAShop hem nu ook levert (http://www.pdashop.nl/product/23428)

[ Voor 24% gewijzigd door MasterMaceMichu op 25-04-2006 10:22 . Reden: nog een engelse gevonden.... ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

golem schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:18:
Is het echt alleen je backlight dat uit blijft? -> met een goeie lamp erop kan je wel alles zien en met de pda werken?
volgens mij wel, maar ik ben niet zeker. En ik heb ondertussen al een hard reset gedaan zodat ik normaal kan werken. Ik hoop alleen dat ik het niet om de paar dagen voor heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67083 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:38:
[...]

volgens mij wel, maar ik ben niet zeker. En ik heb ondertussen al een hard reset gedaan zodat ik normaal kan werken. Ik hoop alleen dat ik het niet om de paar dagen voor heb :/
Je bent de eerste met het backlight probleem, ik ben het nog nergens tegen gekomen. Geeft toch te denken dat je mss een hardwareprobleem hebt. Aan de andere kant gebruiken niet veel mensen die miomap. Heb je die er los bij gekocht of heb je de bundeled versie van Mio? Mio heeft namelijk een speciaal gecompileerde versie van mio maps speciaal voor de A701.

edit:
oeps navignon != mio maps!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171426 op 25-04-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102473

Gents,

Wil graag de NL-Mio met voorgeïnstalleerde software bestellen (ben nl. niet zo'n techneut die zelf alle instellingen doet). Wil dan ook graag i.p.v. de Benelux op het meegeleverde 512MB-kaartje liever meteen geheel Europa op detailniveau op een 1 of 2 GB-kaartje. Weet iemand:

1. of dit past op een 1 of 2 GB-kaart?
2. of dit ook aangeboden gaat worden door Mio?
3. zo nietl, kan een leverancier dit ook verzorgen?

Daarnaast heb ik gehoord dat het handig is om een SD-kaart te nemen die behoorlijk "snel" is zodat je navigatie niet hapert wegens communicatie tussen het device en de SD-kaart. Welke SD-kaart kunnen jullie in deze adviseren? Waar moet ik op letten?

Cheers, SvdW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 171426 schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:18:

HELP MIJN STYLUS VALT UIT ELKAAR!!!
Heh, daar hebben we allemaal last van. Sommigen knijpen het uiteinde van de buistenste huls met een tang wat tapser, zodat het binnenste hulsje er strakker in zit. Ikzelf heb onder de koperen clipjes een stukje plakband zitten zodat hij net IETS strakker zit. Dit viel na verloop van tijd echter ook weer uit elkaar. Ga naar de support site van Mitac en klaag erover!
ehm, ik heb nergens last van dus dat we daar allemaal last van hebben is denk ik een beetje overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84741

Even een vraagje, ik heb de Mio nu een aantal dagen en gebruik hem nog in combinatie met mijn oude KPN abonnement (nieuw abbo gaat over een tijdje pas in). Ik heb de NL versie met Miomaps. Hoewel ik altijd belminuten over heb gaat het de laatste dagen wel erg hard, mijn Mio verzend alle smsjes namelijk dubbel!

Na het verzenden van het smsje krijg ik een verzendbevestiging, maar meestal krijg ik een tijdje later weer een bevestiging dat het berichtje verzonden is. De ontvangers krijgen het smsje ook allemaal dubbel...

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben, of een oplossing voor weten? Dit is namelijk niet echt nuttig, en ik kan mijn belminuten wel ergens anders voor gebruiken dan voor dubbele smsjes!

Verder trouwens erg tevreden over het toestel, werkt perfect! (ps nog geen gekke vastlopers gehad, en werk nog op de originele rom dus nog geen hardreset hoeven uitvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171426 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:42:
[...]

Je bent de eerste met het backlight probleem, ik ben het nog nergens tegen gekomen. Geeft toch te denken dat je mss een hardwareprobleem hebt. Aan de andere kant gebruiken niet veel mensen die miomap. Heb je die er los bij gekocht of heb je de bundeled versie van Mio? Mio heeft namelijk een speciaal gecompileerde versie van mio maps speciaal voor de A701.

edit:
Aparte versie die ik nog had gekocht voor mijn mio 168.
En inderdaad, op andere forums of op google heb ik ook nog niets terug gevonden van dit probleem. Ik ga nu eens proberen met andere navigatie software, om te zien of het probleem daar aan lag.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 67083 op 25-04-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaser2600 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:46:
[...]
ehm, ik heb nergens last van dus dat we daar allemaal last van hebben is denk ik een beetje overdreven ;)
OK, bedankt, ik heb het aangepast!

@roefderoever, heb jij toevallig SPB pocketplus geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@roefderoever, heb jij toevallig SPB pocketplus geinstalleerd?
Ehm ja.... Heb je daar ook problemen mee? Dan ga ik die meteen d'r afkicken, ookal is het wel een handig programma'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84741 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:28:
[...]
Ehm ja.... Heb je daar ook problemen mee? Dan ga ik die meteen d'r afkicken, ookal is het wel een handig programma'tje.
Nee, ik gebruik dat programma niet, maar had al eens gelezen in het HTC Wizard topic (lééés dat topic! ;)) dat dat problemen kon geven met SMS-jes:
Hoe komt het dat mensen mijn SMS berichten vaker dan één maal ontvangen?

Indien de ontvanger van jouw SMS bericht deze meerdere malen ontvangt ligt dit mogelijk aan Spb Pocket Plus. Hierbij moet je het programma "tmail.exe" als exception instellen waardoor het probleem verholpen wordt. Dit moet als volgt:

Start -> Settings -> System -> Spb Pocket plus -> Close Button (selecteren) -> Feature Options -> Exceptions (tabblad) -> Add -> zoeken naar het progje tmail.exe (in de windows map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Ik heb een officiele versie van TomTom 5, en het is me ook niet gelukt die te installeren vanuit de CD-ROM. Bij mij crasht ie ook ieder keer!

Dacht dat het aan me PC zou liggen, maar om zoiets op te lossen, is het heel simpel, kopier alle CAB files van de tomtom cd-rom installatie dir, naar je PPC sd-kaart! en voer het uit!

Dan wordt TomTom keurig netjes geinstalleer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ perplexed:

Geniaal! bedankt voor de oplossing, ik heb het idd zo ingesteld en het probleem lijkt verholpen te zijn! Dus een tip voor alle SPB pocketplus gebruikers (misschien iets voor de FAQ?)

Trouwens, de sms woordenteller raakt een beetje de weg kwijt als je een ' tekentje invoert, dan geeft ie ineens aan 3 berichten ipv 1, gelukkig verzend ie er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Anoniem: 171426 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:42:
[...]

edit:
Bij een hardwareprobleem zou de backlight toch niet terugkomen na een harde reset? Ik zou eerder als er een volgende keer kom kijken of je settings niet veranderd zijn. Als het echt alleen het backlight is dan zou je genoeg moeten zien zonder backlight als je maar genoeg licht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Iemand WisBar al geprobeerd op de Mio ?
Na de installatie krijg ik wel de splash screen te zien wanneer WisBar opstart maar daarna blijft het angstvallig stil en uiteindelijk start hij ook niet.
Het enige dat ik geinstalleerd heb is SPB PocketPlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 14:18
Chaser2600 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:11:
Iemand WisBar al geprobeerd op de Mio ?
Na de installatie krijg ik wel de splash screen te zien wanneer WisBar opstart maar daarna blijft het angstvallig stil en uiteindelijk start hij ook niet.
Het enige dat ik geinstalleerd heb is SPB PocketPlus.
Daar zijn ze mee bezig... als je in het forum kijkt van de producent/ontwikelaar dan kun je daar lezen dat er problemen zijn met de Mio en nog een andere phone!

Nog ff geduld dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Is een standaard geheugenkaart snel genoeg met bijv. TOMTOM, of is het aan te raden een 'snelle' kaart te nemen (dus bijv. een Ultimate/Extreme)?

Nog een vraag: Kan ik via Bluetooth ook verbinding maken met mijn Nokia Carkit (ook bluetooth)?

[ Voor 29% gewijzigd door MasterMaceMichu op 25-04-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb echt een van de meest trage SD kaartjes en die draait als een trein. Volgens mij heb je niet veel aan snellere kaartjes. Ik denk niet dat de controller in de mio die ook zo snel kan benaderen. @rokill: ttn.cab en gps.cab, daarna heb ik ook pimaddin.cab gedraait. Allemaal uit de 2577 subfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Ik ben van plan om ook de MIO te kopen. Ik heb een orginele versie van NAVIGON MN5, heeft iemand NAVIGON al werkend op zijn of haar MIO A701? Ik ben er benieuwd naar de werking er van, performance en of TMC goed werkt icm de MIO TMC module.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Cheers, Konehead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Anoniem: 32345 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:38:
Ik heb echt een van de meest trage SD kaartjes en die draait als een trein. Volgens mij heb je niet veel aan snellere kaartjes. Ik denk niet dat de controller in de mio die ook zo snel kan benaderen. @rokill: ttn.cab en gps.cab, daarna heb ik ook pimaddin.cab gedraait. Allemaal uit de 2577 subfolder.
Bedankt, het is me inmiddels gelukt. Ik heb de files van de 5.2.1. update hiervoor gebruikt en nu lukte het wel. Versie 5.0 werkt zeker niet i.c.m. de A701. Klopt het dat je ´voice´ bestanden direct op het geheugen van het apparaat moet zetten en dat het dus niet op de SD kaart kan?
@SvdW: MioMap Europa kost je 1,6 Gb. En je krijgt een dvd meegeleverd die heel eenvoudig de kaarten kan installeren op je SD kaartje. Ik ben namelijk ook geen techneut, maar het is me zelfs gelukt om TomTom te installeren. Jammer genoeg heb ik nu de MioMap eigenlijk voor niks gekocht, want ik vind TomTom duidelijker op het kleine scherm dan MioMap, dus die wil ik blijven gebruiken. Overigens is er niks mis met MioMap, sterker nog: ik vind het soms zelfs beter navigeren dan TomTom. Vooral als je over de grens gaat. Bij MioMap hoef je dan geen kaarten te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84779

Stomme opmerking misschien maar..
In het stukje van Mio staat dat het een quad-band is, waarna ik vervolgens bij de specificaties in de TS lees dat het een tri-band is. Is dit niet een foutje in de TS? 8)7

Verder lijkt me deze telefoon echt geweldig
Ik mis helaas voice dailing en verder twijfel ik nog tussen deze of 1 van Q-Tek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Heeft er iemand zijn A701 al kunnen registreren op de Mio site? Ik heb hem nu 2 weken, super ding, maar bij mio is het niet mogelijk op de site????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@XcisioN: Voice dialing zit er standaard inderdaad niet bij, maar is makkelijk op te lossen. Ik gebruik nu Vito Voice Dialing en dat werkt echt perfect. Alleen niet vergeten om voicetags met en zonder de headset toe te wijzen. Ik heb nog nooit zo'n mooi apparaat gehad, voor mij is hij echt helemaal perfect.

@eggiebert: Dit staat nog op de mio website:

Mio A701 registration problems

We're currently experiencing problems with the product registration engine for the Mio A701 on our web site.
These issues will be solved as soon as possible.
Please check back later if you want to register your Mio A701.

Ik denk dat ze dat nog niet hebben opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32345 op 26-04-2006 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
konehead schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:15:
Ik ben van plan om ook de MIO te kopen. Ik heb een orginele versie van NAVIGON MN5, heeft iemand NAVIGON al werkend op zijn of haar MIO A701? Ik ben er benieuwd naar de werking er van, performance en of TMC goed werkt icm de MIO TMC module.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Cheers, Konehead!
Op een ander forum was iemand ook na een winkel geweest en daar zeiden ze gewoon dat het geheel werkt met TMC... :?

Mijn ervaring is dat de TMC module alleen werkend is te krijgen met "Miomap v2 versie A701"!!
Gisteren heb ik nog even weer MN 5.2 geinstalleerd om nog even wat dingen te testen maar dit werkt echt niet! Alles werkt gewoon hoor, behalve het TMC gedeelte!!

Laat et me maar zien als het werkt, ik heb namelijk me helemaal de T*ering getest, zelfs naar mio-tech in belgie geweest... en ook daar kwamen we tot de conclusie dat het niet werkte met andere versie's (ook niet de versie Miomap v2 voor mio 168!!) }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Smarty77 op 26-04-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:35:
[...]
Op een ander forum was iemand ook na een winkel geweest en daar zeiden ze gewoon dat het geheel werkt met TMC... :?

Mijn ervaring is dat de TMC module alleen werkend is te krijgen met "Miomap v2 versie A701"!!
Gisteren heb ik nog even weer MN 5.2 geinstalleerd om nog even wat dingen te testen maar dit werkt echt niet! Alles werkt gewoon hoor, behalve het TMC gedeelte!!

Laat et me maar zien als het werkt, ik heb namelijk me helemaal de T*ering getest, zelfs naar mio-tech in belgie geweest... en ook daar kwamen we tot de conclusie dat het niet werkte met andere versie's (ook niet de versie Miomap v2 voor mio 168!!) }:O
LOL waarom bieden ze jou niet gelijk een baan aan daar? >:)
Mijn Mio werd een beetje sloom en gisteren heb ik ff wat notifications zitten verwijderen.. had ik dus beter niet kunnen doen. Na een soft reset liep hij steevast vast. Een harde reset is echter ook wel verfrissend op zijn tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 171426 op 26-04-2006 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102473

rokil schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:19:
[...]

@SvdW: MioMap Europa kost je 1,6 Gb. En je krijgt een dvd meegeleverd die heel eenvoudig de kaarten kan installeren op je SD kaartje. Ik ben namelijk ook geen techneut, maar het is me zelfs gelukt om TomTom te installeren. Jammer genoeg heb ik nu de MioMap eigenlijk voor niks gekocht, want ik vind TomTom duidelijker op het kleine scherm dan MioMap, dus die wil ik blijven gebruiken. Overigens is er niks mis met MioMap, sterker nog: ik vind het soms zelfs beter navigeren dan TomTom. Vooral als je over de grens gaat. Bij MioMap hoef je dan geen kaarten te wisselen.
Thnx 4 je comments! Moet dus een 2GB-kaart worden, iemand ervaring met ScanDisk 2GB? Is die snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er nu een standaard Kingston kaartje in zitten van 2 GB, gewoon standaard snelheid en dat werkt prima. Ook MioMaps kan er probleemloos mee over weg.

De snelheid van een extra snel kaartje kan je Mio toch niet benutten, ik heb mijn 150x SD uit mijn DSLR er ook in gehad en de snelheid in Activesync of in Cardreader modus is ook niet anders (laat staan dat je er iets van merkt in je programma's). Ik denk dat de reader in het toestel gewoon niet zo snel is.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 84741 op 26-04-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 18:29

amphora

Websites & Fotografie

rokil schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:19:
Overigens is er niks mis met MioMap, sterker nog: ik vind het soms zelfs beter navigeren dan TomTom. Vooral als je over de grens gaat. Bij MioMap hoef je dan geen kaarten te wisselen.
Hoeft bij TomTom ook niet. Die hebben ook 1 kaart van heel europa.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Amphora schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:57:
[...]

die is toch niet op straatniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Amphora schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:57:
[...]

TomTom heeft alleen de grote hoofdwegen op één kaart, voor de kleinere wegen moet je handmatig om schakelen naar het land waarin je op dat moment in rijdt. Miomap heeft alles in één en schakelt dus automatisch over naar het juiste land met gedetaileerde kaarten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Heb vandaag de Engelse A701 gehaald.....Mooi ding!!!
TomTom installeerde als een zonnetje.....

Wat betreft mijn eerder gestelde vraag omtrent connecten met een Nokia Bluetooth-carkit: Dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Communicator schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:08:
Heb vandaag de Engelse A701 gehaald.....Mooi ding!!!
TomTom installeerde als een zonnetje.....

Wat betreft mijn eerder gestelde vraag omtrent connecten met een Nokia Bluetooth-carkit: Dat werkt!
Hey, kun jij niet ff een backup van jouw engelse Mio posten?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Anoniem: 171426 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:30:
[...]

Hey, kun jij niet ff een backup van jouw engelse Mio posten?? _/-\o_
ew... en hoe ga jij dan de ROM updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1W schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:26:
[...]

ew... en hoe ga jij dan de ROM updaten?
Uhm, ik ga mijn ROM niet updaten. Ik ga kijken wat er gebeurt als ik mijn MIO overschrijf met jouw dump en als het nix word geef ik hem een harde reset. Ik snap namelijk niet helemaal hoe dat nou zit met die ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-06 18:29

amphora

Websites & Fotografie

_Dune_ schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:25:
[...]
TomTom heeft alleen de grote hoofdwegen op één kaart, voor de kleinere wegen moet je handmatig om schakelen naar het land waarin je op dat moment in rijdt. Miomap heeft alles in één en schakelt dus automatisch over naar het juiste land met gedetaileerde kaarten.
Nee hoor... Ik heb op mijn IPAQ gewoon één kaart van 1,4 GB (dacht ik).
Deze kaart is gewoon op straat niveau en niet alleen de major roads of europe. Dit is de kaart die bij de tomtom go 700 wordt geleverd (die ene die heel europa er op heeft zonder extra sd kaartjes). En die doet het dus ook op andere tomtom's. Weet alleen niet in hoeverre dit legaal is. Ik heb tenslotte maps of western europe gekocht dus ik vind wel dat ik daar recht op heb hoewel ik de kaart zelf niet helemaal via de officiele weg heb verkregen.

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 26-04-2006 18:54 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net even zitten testen met mijn (bluetooth) carkit, maar de geluidskwaliteit daarvan is eigenlijk om te huilen. Voorheen met mijn Siemens was het nog wel te doen voor noodgevallen en korte gesprekjes (Is een Hama cruiser voor aan de zonneklep), maar nu ben ik erg slecht te verstaan door de andere kant er vallen steeds kleine stukjes weg (ik hoor de ander wel redelijk goed).

Ik zat me eigenlijk af te vragen of er mensen zijn die meerdere bluetooth carkits hebben of hebben geprobeerd en of er verschil is tussen de verschillende kits (dus of er kits zijn die weinig / geen problemen veroorzaken).

Ik was namelijk sowiso aan het kijken voor een Parrot Evolution of CK 3100 of zo, voor vaste inbouw. Maar dan moet ik wel een merkbare verbetering in geluidskwaliteit hebben anders heeft t geen zin (anders ga ik wachten tot de updates uitkomen, wellicht dat dat verbetering oplevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft TomTom kaarten per land en ook met een plus uitvoering (Benelux Plus, Italie Plus, etc). De plus bevat ook de hoofdwegen van europa zodat je makkelijk naar een ander land kan navigeren om daar dan weer de andere landkaart in te laden. Er zijn echter ook western, northern, etc europe kaarten. Deze zijn gewoon op straatnivo (bevatten eigenlijk gewoon stiekem alle afzonderlijke landen). http://www.tomtom.nl/plus/services/mds.php
Dit zijn allemaal gedetailleerde regiokaarten die aansluiten bij het hoofdwegennetwerk van West-Europa.

Had ik nog een vraag. Mijn vorige Packard Bell PDA was alle data kwijt wanneer deze te lang zonder stroom zat. Ik begreep dat dit bij de MIO niet het geval zou zijn omdat die (door WM5) vlak voor het afsluiten alle data nog naar ROM weg zou schrijven. Nu heb ik alleen een uurtje ge GPS'ed op de batterij en was hij wel zo'n beetje leeg. Toen expres de rest van de dag en nacht zonder batterij gelaten met enkele gewijzigde instellingen en 2 open notities. De volgende ochtend kreeg ik hem toen alleen met een soft reset weer aan. De open notities en gewijzigde instellingen waren toen weg (op device geinstalleerde apps gelukkig niet). Ik heb dit nu opnieuw getest met hetzelfde resultaat. Als ik eerst de PDA netjes uitzet (power off) en dan de batterij er uit haal enzo dan zijn alle instellingen wel gewoon opgeslagen.

Iemand enig idee hoe dit proces van RAM naar ROM schrijven nou precies in zijn werking gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32345 op 26-04-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Heeft er iemand de A2DP bluetooth stereo patch reeds getest op de Mio A701?
Hier meer info http://www.pocketinfo.nl/artikel/5744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32345 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:36:
Volgens mij heeft TomTom kaarten per land en ook met een plus uitvoering (Benelux Plus, Italie Plus, etc). De plus bevat ook de hoofdwegen van europa zodat je makkelijk naar een ander land kan navigeren om daar dan weer de andere landkaart in te laden. Er zijn echter ook western, northern, etc europe kaarten. Deze zijn gewoon op straatnivo (bevatten eigenlijk gewoon stiekem alle afzonderlijke landen). http://www.tomtom.nl/plus/services/mds.php
Dit zijn allemaal gedetailleerde regiokaarten die aansluiten bij het hoofdwegennetwerk van West-Europa.

Had ik nog een vraag. Mijn vorige Packard Bell PDA was alle data kwijt wanneer deze te lang zonder stroom zat. Ik begreep dat dit bij de MIO niet het geval zou zijn omdat die (door WM5) vlak voor het afsluiten alle data nog naar ROM weg zou schrijven. Nu heb ik alleen een uurtje ge GPS'ed op de batterij en was hij wel zo'n beetje leeg. Toen expres de rest van de dag en nacht zonder batterij gelaten met enkele gewijzigde instellingen en 2 open notities. De volgende ochtend kreeg ik hem toen alleen met een soft reset weer aan. De open notities en gewijzigde instellingen waren toen weg (op device geinstalleerde apps gelukkig niet). Ik heb dit nu opnieuw getest met hetzelfde resultaat. Als ik eerst de PDA netjes uitzet (power off) en dan de batterij er uit haal enzo dan zijn alle instellingen wel gewoon opgeslagen.

Iemand enig idee hoe dit proces van RAM naar ROM schrijven nou precies in zijn werking gaat?
Het is net als met een computer, als je dingen opslaat en je haalt de stroom eraf zijn ze opgeslagen, als je iets typt en je slaat het niet op en je haalt de stroom eraf, ben je het kwijt (of je moet een auto save of cache hebben oid)!
Hoe dat hele gebeuren met ROM en RAM zit weet ik niet precies, maar ik heb wel een vermoeden. Om te beginen merk je dat als je een harde reset doet, er een ROM naar RAM dump plaats vindt. Ik weet alleen niet of dit een 100% dump is en of er dus dringen draaien vanaf ROM. ROM is trouwens READ ONLY, dus je kunt nix naar ROM schrijven, je kunt je ROM ws wel flashen... zoals je je BIOS kunt flashen. RAM moet je trouwens niet zin in de conventionele zin van het woord, RAM geheugen in PC's is vluchtig, terwijl het solid state geheugen in de MIO behouden blijft als je de spanning eraf haalt. Er is echter wel een deel van het geheugen dat echt werkgeheugen is en dat wist hij denk ik wel als je het hem uit zet en weer aan, of als hij dood gaat en hij komt weer tot leven omdat je hem prik geeft!

Kan zijn dat ik er naast zit, maar dit is wat ik ervan begrepen heb. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Anoniem: 171426 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:03:
[...]

Het is net als met een computer, als je dingen opslaat en je haalt de stroom eraf zijn ze opgeslagen, als je iets typt en je slaat het niet op en je haalt de stroom eraf, ben je het kwijt (of je moet een auto save of cache hebben oid)!
Hoe dat hele gebeuren met ROM en RAM zit weet ik niet precies, maar ik heb wel een vermoeden. Om te beginen merk je dat als je een harde reset doet, er een ROM naar RAM dump plaats vindt. Ik weet alleen niet of dit een 100% dump is en of er dus dringen draaien vanaf ROM. ROM is trouwens READ ONLY, dus je kunt nix naar ROM schrijven, je kunt je ROM ws wel flashen... zoals je je BIOS kunt flashen. RAM moet je trouwens niet zin in de conventionele zin van het woord, RAM geheugen in PC's is vluchtig, terwijl het solid state geheugen in de MIO behouden blijft als je de spanning eraf haalt. Er is echter wel een deel van het geheugen dat echt werkgeheugen is en dat wist hij denk ik wel als je het hem uit zet en weer aan, of als hij dood gaat en hij komt weer tot leven omdat je hem prik geeft!

Kan zijn dat ik er naast zit, maar dit is wat ik ervan begrepen heb. (8>
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ok dat was dat...

Om er even op door te gaan...
Als er dus een nieuw rom bestand komt, dan zal die dus de huidige vervangen... En dus zal je een harde reset moeten doen en dan word het ram geheugen dus gevuld met de nieuwe rom.... ahaaaaaaa.... Zo zou je een NL mio een US mio kunnen maken! Je moet alleen dat ROM bestand hebben en plaatsen op je NL mio....

Ik vat hem en denk dat jouw verhaal wel voor het grootste gedeelte klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet hoe jullie nu precies ROM en RAM denken te gebruiken, want ik vindt de uitleg nogal verwarrend hier boven. In iedergeval ROM = Read Only Memory en RAM = Read Acces Memory. ROM geheugen zal bij het uit schakelen aanwezig belijven, RAM geheugen daar in tegen behoudt de data/gegevens niet wanneer de spanning er af gaat. In een geval van de MIO staat het besturings systeem op de ROM, deze is te vervangen met een update dan wordt de ROM inhoud gewoon overschreven. Een ROM kun je dus wel overschrijven, maar behoudt zijn data/gegevens als de spanning er vanaf gehaald wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
_Dune_ schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:58:
Ik weet niet hoe jullie nu precies ROM en RAM denken te gebruiken, want ik vindt de uitleg nogal verwarrend hier boven. In iedergeval ROM = Read Only Memory en RAM = Read Acces Memory. ROM geheugen zal bij het uit schakelen aanwezig belijven, RAM geheugen daar in tegen behoudt de data/gegevens niet wanneer de spanning er af gaat. In een geval van de MIO staat het besturings systeem op de ROM, deze is te vervangen met een update dan wordt de ROM inhoud gewoon overschreven. Een ROM kun je dus wel overschrijven, maar behoudt zijn data/gegevens als de spanning er vanaf gehaald wordt.
Ik denk dat er geen juiste termen worden gebruikt en dat maakt het geheel verwarrend...

Waar het op neer komt is het volgende

Je hebt het geheugen verdeeld in 3 delen.

Deel 1: ROM image
Deel 2: WM5 operating systeem
Deel 3: Applicatie geheugen

Als je een harde reset doet zal Deel 2 gewist worden en zal het Deel 1 uitgepakt worden op Deel 2.

Dus als er een ROM update komt zal het bestand op Deel 1 vervangen worden, waardoor je na een harde reset dus een nieuwe versie OS ter beschikking krijgt.

Dus de theorie is dan: pak het deel 1 geheugen van een US mio, en plaats die over het image op deel 1 geheugen van een NL mio... Resultaat is dan dat de deel 2 van het geheugen overschreven word door het nieuwe image....

Ik hoop dat dit iets duidelijker is...

@perplexed: Leg ik het zo een beetje uit zoals jij ook bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Smarty77 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat er geen juiste termen worden gebruikt en dat maakt het geheel verwarrend...

Als je een harde reset doet zal Deel 2 gewist worden en zal het Deel 1 uitgepakt worden op Deel 2.

Dus als er een ROM update komt zal het bestand op Deel 1 vervangen worden, waardoor je na een harde reset dus een nieuwe versie OS ter beschikking krijgt.

Dus de theorie is dan: pak het deel 1 geheugen van een US mio, en plaats die over het image op deel 1 geheugen van een NL mio... Resultaat is dan dat de deel 2 van het geheugen overschreven word door het nieuwe image....

toon volledige bericht
Dit is inderdaad duidelijk, maar ik bedoelde alleen al de betekennis van ROM en RAM, ik dacht dat dat niet helemaal duidelijk was. :)

Overigens Smarty77, is Mio serieus bezig met een nieuw ROM revisie?

[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 27-04-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
_Dune_ schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:07:
[...]

Dit is inderdaad duidelijk, maar ik bedoelde alleen al de betekennis van ROM en RAM, ik dacht dat dat niet helemaal duidelijk was. :)
Tja de termen waren duidelijk... :)

Maarja ROM geheugen in een PDA is ook eigenlijk geen ROM geheugen...(volgens mij) Maar gewoon statisch RAM geheugen! ROM zou helemaal niet beschrijfbaar zijn maar dat is het wel...

Lekker verwarrend allemaal! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Dune_ schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:58:
Er bestaat ook RAM dat zijn inhoud niet verliest als je de spanning eraf haalt. Ik vind het ook een beetje vaag, maar Wikipedia zegt dat RAM geheugen eigenlijk gewoon read/write geheugen is en ROM alleen read (maar dus wel te flashen!).

Ik vraag me alleen af of de windows map nou ROM is of RAM, ik kan namelijk de bestanden daarin niet wissen, maar dat kan ook een beveiliging zijn oid. Ik weet dus niet zeker dat er ook daadwerkelijk een ROM naar RAM dump plaats vindt als je een harde reset doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21

13art

Moderator Mobile
Hoe praktisch/Handig vinden jullie het typen van een sms/mail via het (nummerieke) toetsenbord op het scherm?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:30:
[...]

toon volledige bericht
Ja! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:48:
Hoe praktisch/Handig vinden jullie het typen van een sms/mail via het (nummerieke) toetsenbord op het scherm?
Ik heb er SBP fullscreen keyboard voor geinstalleerd....(aanrader!!) Ik vind het niet te werken met die kleine toetsjes...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44226

Smarty77 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:53:
[...]

Ik heb er SBP fullscreen keyboard voor geinstalleerd....(aanrader!!) Ik vind het niet te werken met die kleine toetsjes...!!
* Anoniem: 44226 heeft dat ook! Echt super, en strak :) Stond laatst in een discotheek en dan geeft het wel wat van status ;) (Maar daar doen we het uiteraard niet voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Anoniem: 44226 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:57:
[...]

* Anoniem: 44226 heeft dat ook! Echt super, en strak :) Stond laatst in een discotheek en dan geeft het wel wat van status ;) (Maar daar doen we het uiteraard niet voor)
Heeft "This_is_Joepie" ook skins gedownload, de tech skin bijvoorbeeld... krijgt "This_is_Joepie" dan ook allerlei vage kleurtjes en een niet werkend keyboard!???

[ Voor 5% gewijzigd door Smarty77 op 28-04-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
@SvdW:
Ik heb van de week bij interngeheugen.com een 4Gb 150x SD kaartje van Transcend gekocht. Kostte me E110,-. De A701 herkent hem en ik heb nu MioMap Europa en diverse TomTom plus kaarten hierop gezet. Ook heb ik nu nog ± 800 Mb ruimte over om bijvoorbeeld mp3´s te laden. Met een (illegaal) fm transmitter kun je dan op de autoradio zowel de navigatiestem als je eigen muziek gelijktijdig ontvangen. Ook een telefoongesprek lukt op deze manier.

[ Voor 17% gewijzigd door rokil op 28-04-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 21-06 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik heb gisteravond mijn engelstalige speeltje gekregen en zojuist op een geheel kale mio spbbackup gedraaid. Het bestandje is gezipped 2.08Mb groot. Heb alleen momenteel geen webspace waar ik de boel op kan gooien, dus als iemand hem even kan mirrorren dan kan deze versie verdeeld worden :)

Is iemand al achter een progje gekomen om de rom uit te lezen, dan kan ik die ook met alle plezier nog even sharen.

De originele engelstalige eDialer.cab heb ik ook los wel in de aanbieding los voor hen die de boel gereset hebben en de dialer weer terug willen. Ook hiervoor (480kb) zoek ik even een mirrortje, liefst natuurlijk dezelfde als die die hierboven gaat mirrorren :*)

[ Voor 30% gewijzigd door hufkes op 28-04-2006 22:00 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

hufkes schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:54:
Ik heb gisteravond mijn engelstalige speeltje gekregen en zojuist op een geheel kale mio spbbackup gedraaid. Het bestandje is gezipped 2.08Mb groot. Heb alleen momenteel geen webspace waar ik de boel op kan gooien, dus als iemand hem even kan mirrorren dan kan deze versie verdeeld worden :)

Is iemand al achter een progje gekomen om de rom uit te lezen, dan kan ik die ook met alle plezier nog even sharen.

De originele engelstalige eDialer.cab heb ik ook los wel in de aanbieding los voor hen die de boel gereset hebben en de dialer weer terug willen. Ook hiervoor (480kb) zoek ik even een mirrortje, liefst natuurlijk dezelfde als die die hierboven gaat mirrorren :*)
Ik wil best voor he hosten, later ook de ROM als het gaat lukken.

(stuur bestand naar dutchman (at) goholland (punt) nl )

[ Voor 7% gewijzigd door DMP.cc op 28-04-2006 22:15 . Reden: moeite met lezen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Weet iemand toevallig of dit toestel nog ergens te krijgen is in omgeving Zoetermeer/Den Haag?
vanavond in Zoetermeer naar de mediamarkt geweest en daar hadden ze hem nog niet helaas..
Denk dat dit wel een goede vervanging is van mijn Motorola A780..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Via internet bestellen is meestal het goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

heb hem onderhand al bij de MM gehaald in Rijswijk, ze hadden er daar nog een aantal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109498

Na de beginpost en beetje op internet gelezen kan ik een conclusie trekken dat het een top toestel is. ! Maar ik heb wel een paar vragen. (ik wil van GSM naar PDA overstappen)

1. Weet iemand of je hem ergens met een abo kunt krijgen ?(liefst geen internet winkel)

2. Ik heb geen ervaring met een touchscreen dus is het een beetje makkelijk of wordt het irritant als je elk keer iets anders ingedrukt wordt en hoe zit het met vies worden door je vingers ? ( zweet of zo)

3. Tot mijn verbazing heb ik ook gezien dat hij een Intel 500mhz :D heeft wat moet ik mij hierbij voorstellen? (games, Films die gewoon zonder stotteren of geluid wegblijft kijken ? meer info gewenst)

4. Misschien een beetje domme vraag maar navigeren gaat gewoon via de ingebouwde GPS antenne dus je hoeft er niets voor te betalen voor navigeren

5. Hoe zit het met de camera kwaliteit en de geluid kwaliteit van de mp3's die je afspeelt.(zonder headset en met)

6. Kun je ook tegen betaling een soort abo volledig internetten ? Of als je hem aan een draadloos netwerk koppelt ?

Alvast heel erg bedankt. Ik weet dat het veel vragen zijn maar het komt omdat ik en noob ben op dit gebied |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Anoniem: 109498 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:21:
Na de beginpost en beetje op internet gelezen kan ik een conclusie trekken dat het een top toestel is. ! Maar ik heb wel een paar vragen. (ik wil van GSM naar PDA overstappen)

1. Weet iemand of je hem ergens met een abo kunt krijgen ?(liefst geen internet winkel)

2. Ik heb geen ervaring met een touchscreen dus is het een beetje makkelijk of wordt het irritant als je elk keer iets anders ingedrukt wordt en hoe zit het met vies worden door je vingers ? ( zweet of zo)

3. Tot mijn verbazing heb ik ook gezien dat hij een Intel 500mhz :D heeft wat moet ik mij hierbij voorstellen? (games, Films die gewoon zonder stotteren of geluid wegblijft kijken ? meer info gewenst)

4. Misschien een beetje domme vraag maar navigeren gaat gewoon via de ingebouwde GPS antenne dus je hoeft er niets voor te betalen voor navigeren

5. Hoe zit het met de camera kwaliteit en de geluid kwaliteit van de mp3's die je afspeelt.(zonder headset en met)

6. Kun je ook tegen betaling een soort abo volledig internetten ? Of als je hem aan een draadloos netwerk koppelt ?

Alvast heel erg bedankt. Ik weet dat het veel vragen zijn maar het komt omdat ik en noob ben op dit gebied |:(
toon volledige bericht
Ik heb hem met een TMobile Flex abbo gehaald bij de Mediamarkt. Ze zijn dus met abbonement te krijgen. Mijn ervaring is dat ze nog niet overal te krijgen zijn. Vandaar dat ik bij de mediamarkt uitkwam.
Het touchscreen gebruik je icm een stylus die je erbij krijgt plus nog een reserve stylus.
Kwa snelheid was ik verbaasd, tot nu toe gaat alles lekker soepel, heb het toestel nog niet lang genoeg om er een goed oordeel over te kunnen geven.
Wat betreft GPS, je GPS unit vindt de satelieten automatisch en bepaald je positie, je betaald er niets voor. MP3 en geluid nog geen ervaring. Kwa internet, via bluetooth (active sync) kan je gewoon over je internet lijn internetten, uiteraard kan je hier ook gprs voor gebruiken, afhankelijk van je aanbieder kan dit voor een vast bedrag per maand of per MB. Succes iig mocht je dit toestel aan gaan schaffen, ik ben er iig superblij mee.. Had hiervoor de A780 GPS phone die draait op linux, maar Windows Mobile vind ik persoonlijk toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste vraag hoeveel betaal je per maand ik denk dat ik ga halen het wordt wel ff wennen van gewoon motorola v600 tot dit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

ik heb nu een T-Mobile Flex 30, betaal dan 30 euro per maand en alles gaat vanuit 1 bundel, dus geen bijkomende kosten voor sms etc.. Ik heb wel 286 euro bijbetaald voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

_NRN_Dutchman schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:14:
[...]

Ik wil best voor he hosten, later ook de ROM als het gaat lukken.

(stuur bestand naar dutchman (at) goholland (punt) nl )
Dank, de mail is onderweg (of inmiddels al aangekomen :) )

@surik: als je veel wilt kunnen internetten is misschien de flatfree internet aanbieding van T-Mobile een leuk idee, kost je een tientje per maand en dan heb je onbeperkt internet. Moet je wel even uit zien te vogelen of dat mag met de mio, ze zijn nogal pietluttig met welk toestel je dat mag aansluiten.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

hufkes schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:33:
[...]

Dank, de mail is onderweg (of inmiddels al aangekomen :) )

@surik: als je veel wilt kunnen internetten is misschien de flatfree internet aanbieding van T-Mobile een leuk idee, kost je een tientje per maand en dan heb je onbeperkt internet. Moet je wel even uit zien te vogelen of dat mag met de mio, ze zijn nogal pietluttig met welk toestel je dat mag aansluiten.
Hij is blijkbaar nog steets onderweg... uhm stuur hem anders ff naar stephan (at) dmp (dot) cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu vind ik veel belangrijker om een goed abo te vinden (het liefst met gratis toestel) en dat internet komt er wel.
Weet iemand een site waar je abonomenten in combinatie met de Mio kunt vinden

PS; hij kost ongeveer 500 euro dus ik denk er is wel een mogelijkheid om met een abo van 22 euro p m te kunnen halen. (toen Samsung d500 ook evenveel kostte heb ik ook een Vodafone abo gesloten voor 22 euro p m)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 109498 op 30-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik ben er tevreden met mijn mio a701. De wifi en TMC mis ik zeker niet op zo'n toestel.Ik gebruik namelijk GPRS voor traffic informatie,

Het toestel is erg snel en ook Route 66 Europe 7 werkt uitstekend in de auto. De GPS heeft een zeer snelle fix.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107967

Hoe zit het met een hittewerende voorruit?

Moet ik werken met een xterne antenne, en zit die er dan bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Er zit geen externe antenne erbij, helaas. Het zal ook moeilijk gaan werke met een voorruid verwarming.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

_NRN_Dutchman schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:07:
[...]

Hij is blijkbaar nog steets onderweg... uhm stuur hem anders ff naar stephan (at) dmp (dot) cc
Nou ja, dan nog maar eens gestuurd :P

Heeft iemand de mio al met een 4Gb kaartje geprobeerd? Zo ja welke en werkte het goed en snel genoeg?

[ Voor 18% gewijzigd door hufkes op 30-04-2006 17:00 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: De mio heeft een microfoon, maar heeft hij ook een app. om stemgeluid op te nemen? Helemaal mooi zou zijn als ik een deel van een telefoongesprek op zou kunnen nemen. Klanten doen wel eens mega stupid uitspraken over de telefoon en het zou mooi zijn als ik dat meteen op kon nemen. Ik heb al gezocht naar de standaard windows recorder, maar die zit denk ik niet in WM5. Iemand ervaring met (het liefst natuurlijk gratis) tooltjes hiervoor? En dan nog liever die ook telefoongespreken live mee op kunnen nemen natuurlijk.

@hufkes:Zie Rokil een aantal posts hierboven:
Ik heb van de week bij interngeheugen.com een 4Gb 150x SD kaartje van Transcend gekocht. Kostte me E110,-. De A701 herkent hem en ik heb nu MioMap Europa en diverse TomTom plus kaarten hierop gezet.
.

@geritombo: Ik heb echt ongelovelijk goed bereik in mijn auto (geen voorruitverwarming), maar al zou voorruitverwarming het ontvangst met de helft minderen dan denk ik dat hij het nog wel blijft doen. Externe antenne is niet meegeleverd. Ook geen idee hoe je die aan moet sluiten (zit geen antenne in poort aan ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 17:01
Ik heb sinds vorige week maandag de Mio A701, ik vind het een bijzonder fijn toestel.
Heb verschillende route pakketen geprobeerd inmiddels maar route 66 bevalt mij tot nu het best, ook wandelend in een Duitse stad van het weekend bracht hij mij overal waar ik wilde wezen.
Ik heb hem gekocht bij de mediamarkt voor € 99,- inclusief een Hi 30 abbo.
Hij was eigenlijk €145,- maar ik maakte aansprak op de laagste prijs garantie want ik had hem namelijk in de Dixons folder gezien voor € 99,- met het zelfde abbo, maar ze hadden hem ondanks de folder aanbieding nog niet in huis.
Ik heb er een 4GB Transcend bij gekocht voor € 110,- ( niet bij mediamarkt) dit werkt perfect.
Hoe zit dat met die FM transmitter, zoiets wil ik ook wel hebben, wie kan mij daar meer informatie over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga morgen naar Mediamarkt kijken of ze voor een beetje voordelige abo deze toestel meekrijgt anders wordt het voor mij in de zomer vakantie of langer wachten tot de prijs is meer gedaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84779

Anoniem: 107967 schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:15:
Hoe zit het met een hittewerende voorruit?

Moet ik werken met een xterne antenne, en zit die er dan bij..
Ik weet niet of je dit zoekt maar hier heb ik een externe GPS attene gevonden voor de MioA701

http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=283

En nu een stomme vraag van mijn kant. Ik wil toch graag Wifi er op hebben voor als ik op de faculteit ben of in een cafe zit met draadloos internet. Vooral om mijn email te checken. Nu zijn er leuke wife kaartjes die ik het SD slot kan zetten, maar volgens mij kan ik dan mijn 2.0 gb SD kaartje niet kwijt en die wil ik toch er ook in hebben als daar bijvoorbeeld een attachment op zit, die in de email mee moet. En die kaartjes van Wifi + opslag vind ik niet zo erg fijn omdat ze vooral erg klein zijn qua opslag capaciteit. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd. :X

Morgen ga ik naar dixons om even met het apparaatje te spelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

@mamaplank:

Dat is mooi. Het is een zeer goede telefoon.

@andere lezers
Zelf heb ik geen enkel nadeel gevonden.
E-Ten g500 heeft meer software, maar dat kan je zelf ook installeren.
Lezers, neem wel in gedachte dat de e-ten g500 minder beschikbare ruimte over heeft omdat er meer software is genstalleerd en de mio a701 heeft een veel mooier design.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

gertitombo schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:43:
@mamaplank:

Dat is mooi. Het is een zeer goede telefoon.

@andere lezers
Zelf heb ik geen enkel nadeel gevonden.
E-Ten g500 heeft meer software, maar dat kan je zelf ook installeren.
Lezers, neem wel in gedachte dat de e-ten g500 minder beschikbare ruimte over heeft omdat er meer software is genstalleerd en de mio a701 heeft een veel mooier design.
De E-ten G500 schijnt inderdaad kwa software beter bedeeld te zijn. In dit topic staat ook ergens een link naar een korte review van beide toestelen waarin ze met elkaar worden vergeleken. Ik moet zeggen daar komt de G500 vrij positief uit, naar mijn idee.

?Het nadeel is alleen zijn omvang en groter gewicht. Wel is weer leuke dat de TMC module ook is ingebouwd wat de A701 weer niet heeft. Het design is natuurlijk veel en weinig over te zeggen. Het is net wat je smaak is, zo had van mij de gromen randjes van de A701 wel weggelaten mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

hufkes schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:54:

De beloofde bestanden:
Engelse backup

eDailer

(ik ben de komende week op vakantie dus ik al geen ondersteuning kunnen bieden indien er iets fout is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

_NRN_Dutchman schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:37:
[...]

De beloofde bestanden:
Engelse backup

eDailer

(ik ben de komende week op vakantie dus ik al geen ondersteuning kunnen bieden indien er iets fout is)
Toch nog aangekomen zie ik :) dank!
_/-\o_

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

@geritombo: ...Ook geen idee hoe je die aan moet sluiten (zit geen antenne in poort aan ofzo).
Kijk eens goed achterop je toestel, rechts boven je spiegeltje zit een rubber dopje, TADA... antenne aansluiting B)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99344 op 01-05-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:51:
[...]

Kijk eens goed achterop je toestel, rechts boven je spiegeltje zit een rubber dopje, TADA... antenne aansluiting B)
:o :o :o Er gaat weer een wereld voor mij open :*) Die had ik dus ook nog niet gezien. Wel hier http://www.expansys.nl/product.asp?code=120123 ook een externe MIO antenne gevonden die volgens dat plaatje wel precies aan kan sluiten op die in- poort. Ook wel heel erg betaalbaar. Maar... het blijft een beetje een prut connectortje. Eigenlijk zou je zoiets moeten integreren in een carkit en die externe antenne dan gewoon ergens vastmonteren onder je motorkap ofzo. Kan je tenminste gewoon je mio nog weer inklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik denk dat een GPS antenne onder je motorkap minder ziet dan achter je voorruit :X

Ik dacht trouwens ook dat de sirf III nog wel zou werken achter warmtewerende voorruiten maar daar heeft dus niemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_NRN_Dutchman schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:37:
[...]

De beloofde bestanden:
Engelse backup

eDailer

Supercool, ik ga vanavond of anders morgen proberen of ik mijn Nederlandse Mio kan verengelsen hiermee! :)
Heeft iemand het -super_toevallig- al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Anoniem: 171426 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:53:
[...]
Supercool, ik ga vanavond of anders morgen proberen of ik mijn Nederlandse Mio kan verengelsen hiermee! :)
Heeft iemand het -super_toevallig- al geprobeerd??
:X Ik denk dat dit een teleurstelling word! ;) :X

Een backup file van 2 Mb... ik denk niet dat het gehele OS maar 2 Mb is... was het maar waar, dan zou het een stukkie sneller zijn!

Maar ik ben benieuwd!!! Ik wacht af... ik heb net het zaakie een beetje stabiel dus ik probeer het nog ff niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Pas maar op, een gedeelte van het OS draait gewoon vanaf de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1W schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:04:
Pas maar op, een gedeelte van het OS draait gewoon vanaf de ROM.
Jah, ik snap niet hoe dat zit, wat staat er precies in de ROM en kan ik dat zien???

@Smarty: JAH, mijnes is re-de-lijk stabiel (ff afkloppen), maar ben net een koperen clipje van m'n stylus kwijt geraakt...... :( :(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 171426 op 01-05-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Laatst online: 27-06 18:29
Smarty77 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:46:
[...]

ik wacht af... ik heb net het zaakie een beetje stabiel dus ik probeer het nog ff niet :)
Heb je nog voor dat na een lange sleep-toestand, bijvoorbeeld 's morgens, de mio even naar het gsm netwerk zoekt als je hem aanzet? 'k heb de mijne eergisteren gehard reset in de hoop dat bovenstaand euvel zou verdwijnen, doch helaas! De helpdesk van mio-tech heeft tot nog toe op mijn vraag rond dit probleempje niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Anoniem: 171426 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:56:
[...]
Jah, ik snap niet hoe dat zit, wat staat er precies in de ROM en kan ik dat zien???

@Smarty: JAH, mijnes is re-de-lijk stabiel (ff afkloppen), maar ben net een koperen clipje van m'n stylus kwijt geraakt...... :( :(
In de ROM staan drivers voor oa de GSM / GPS module, ik hoop voor je dat die dezelfde zijn als van de Engelse versie. Het zou kunnen dat je anders aansturingsproblemen krijgt met de nieuwe Engelse windows mobile bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99344

Ik hoor iedereen steeds over "sleep", druk je dan op dat kleine rode rondje rechts onderin en kies je dan "sleep"?

Wat is volgens jullie het voordeel hiervan? Ik zet mijn Mio gewoon steeds op toetsenblok, minuut daarna gaat het licht uit en met een korte klik op de rode knop ben ik er weer.

Mijn accu gaat net zo lang mee als de Qtek S100 die ik hiervoor had dus ik zie het nut totaal niet van de "sleep" stand. Ik heb ook nooit last van netwerk zoeken of zoiets.

Ik zou dus voorstellen om hem niet meer in sleep te zetten maar hem gewoon lekker op toetsenblok te zetten voor hij je zak in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
lucky58 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:02:
[...]

Heb je nog voor dat na een lange sleep-toestand, bijvoorbeeld 's morgens, de mio even naar het gsm netwerk zoekt als je hem aanzet? 'k heb de mijne eergisteren gehard reset in de hoop dat bovenstaand euvel zou verdwijnen, doch helaas! De helpdesk van mio-tech heeft tot nog toe op mijn vraag rond dit probleempje niet gereageerd.
Ik heb er de laatste tijd niet zo heel erg veel last van hoe vreemd ook!
Het enige verschil is dat ik hem na een harde reset de restore heb gedaan zodat ie weer op de fabrieks standaard komt... (volgens mio kan het er niet aan liggen aangezien het alleen de speed dial betreft die er later op is gezet...)... Maar ik kan me vergissen maar de telefoon functioneert gewoon een tikkeltje beter (beter geluid, niet meer zoeken naar netwerk, etc etc)... Maarja misschien beeld ik het me wel in! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1W schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:04:
[...]

In de ROM staan drivers voor oa de GSM / GPS module, ik hoop voor je dat die dezelfde zijn als van de Engelse versie. Het zou kunnen dat je anders aansturingsproblemen krijgt met de nieuwe Engelse windows mobile bestanden.
Lijkt me een beetje inefficient/nutteloos om voor iedere taal weer andere hardware te gaan produceren, dus lijkt me niet dat dat een probleem zal gaan opleveren. Ik vind het ook raar dat er geen language packs zijn oid, zou toch makkelijker zijn voor smartphone producenten als je niet voor iedere taal weer een andere ROM hoefde te maken! Stel je voor dat je met veel vraag zit naar Nederlandse toestellen en in de fabriek zitten ze met een sloot Finse die ze aan de straatstenen niet kwijt raken! In plaats van dat je er in Taiwan een paar miljoen multi language uit stampt... maargoed, dat ligt natuurlijk aan Microsoft en hun fantastische licenties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Ziet er hoopvol uit voor wifi:

Until now SD WiFi has come in the form of those oversized (well, relatively) cards too long to actually fit in your device except those specifically designed to take one, like Kodak's Easy Share One, or Treo 650 / 700.

Well, according to Eye-Fi, we can all scratch that problem off the list.

http://www.engadget.com/2...-wifi-into-your-sd-flash/

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
golem schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:14:
Ik denk dat een GPS antenne onder je motorkap minder ziet dan achter je voorruit :X

Ik dacht trouwens ook dat de sirf III nog wel zou werken achter warmtewerende voorruiten maar daar heeft dus niemand ervaring mee?
Ik heb de mijne nu een week, gebruik hem in een Megane met een HEEL erg warmtewerende voorruit. Ik heb echt perfect ontvangst, gewoon alle streepjes vol.....

Twee andere vragen:

-Via mijn Bluetooth carkit (Nokia) horen mensen zichzelf terug...meer mensen met een BT-CC hier last van?

-Hoe krijg je die 'recently openend programs'-lijst leeg? Rete irri......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Anoniem: 171426 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:26:
[...]
Lijkt me een beetje inefficient/nutteloos om voor iedere taal weer andere hardware te gaan produceren, dus lijkt me niet dat dat een probleem zal gaan opleveren. Ik vind het ook raar dat er geen language packs zijn oid, zou toch makkelijker zijn voor smartphone producenten als je niet voor iedere taal weer een andere ROM hoefde te maken! Stel je voor dat je met veel vraag zit naar Nederlandse toestellen en in de fabriek zitten ze met een sloot Finse die ze aan de straatstenen niet kwijt raken! In plaats van dat je er in Taiwan een paar miljoen multi language uit stampt... maargoed, dat ligt natuurlijk aan Microsoft en hun fantastische licenties. _/-\o_
Inderdaad... wat mij ook opvalt is dat een groot deel van het register engels is.
Daarnaast kom je enkele entries tegen die verwijzen naar MUI wat volgens MSDN verwijst naar Multilingual User Interface (http://msdn.microsoft.com...ngualuserinterface267.asp)
Helaas houdt hier mijn kennis van het mobiele platform op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
pretorian_nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:15:
Ziet er hoopvol uit voor wifi:

Until now SD WiFi has come in the form of those oversized (well, relatively) cards too long to actually fit in your device except those specifically designed to take one, like Kodak's Easy Share One, or Treo 650 / 700.

Well, according to Eye-Fi, we can all scratch that problem off the list.

http://www.engadget.com/2...-wifi-into-your-sd-flash/
Hmm, zie ik nou dat daar geen uitstekend stukje aanzit en dat deze dus perfect in de Mio past zonder dat het afdek klepje niet dicht kan :o
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.