Achter een voorruit met voorruitverwarming (=nog storender dan warmtewerend, naar het schijnt) werkt het gewoon prima. Ik zou me er geen zorgen over maken.golem schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:14:
Ik denk dat een GPS antenne onder je motorkap minder ziet dan achter je voorruit![]()
Ik dacht trouwens ook dat de sirf III nog wel zou werken achter warmtewerende voorruiten maar daar heeft dus niemand ervaring mee?
Verwijderd
Is er ook nog wat te zeggen voor de keus van of Engels of Nederlands? voor of nadelen?
Want bij de engelse neem ik aan dat je hem ook in de nederlandse taal kan zetten?
Ook las ik iets over handschriftherkenning? alleen kan dit niet meer terug vinden.
Want bij de engelse neem ik aan dat je hem ook in de nederlandse taal kan zetten?
Ook las ik iets over handschriftherkenning? alleen kan dit niet meer terug vinden.
Is er al ergens een zogenaamde ´hard-case´ te koop voor mijn Mio? De standaard bijgeleverde zachte etui bevalt niet. Als ik hem in mijn broekzak of iets dergelijks stop, dan gaat vroeg of laat toch het aan/uit knopje ingedrukt worden, waardoor hij ongewenst opstart of accu verbruik heeft. Misschien past er wel een van een ander toestel?
Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?
Verwijderd
http://www.noreve.com/bra...1_Tradition_-_Marron.html deze is er iig wel voor

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:04 ]
Verwijderd
nieuws: Eye-fi kondigt WiFi-geheugenkaarten aanpretorian_nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:15:
Ziet er hoopvol uit voor wifi:
Until now SD WiFi has come in the form of those oversized (well, relatively) cards too long to actually fit in your device except those specifically designed to take one, like Kodak's Easy Share One, or Treo 650 / 700.
Well, according to Eye-Fi, we can all scratch that problem off the list.
http://www.engadget.com/2...-wifi-into-your-sd-flash/
Verwijderd
Hopelijk komt er ook een variant van 2 of 4gb uit zodat ik tenminste een zooi tomtom kaarten er op kan laden. De telefoon is voor mij bedoelt om als vervanger op te treden van mijn oude en eentje die wel werkt wanneer ik naar Amerika verhuis. Daar wil ik ook dan de GPS gaan gebruiken dus een flink aantal kaarten is handig
Weet iemand toevallig ook een winkel welke zowel de Mio A701 als de E-ten G500 verkoopt, ik zou ze namelijk beide eens naast elkaar willen zien en in mijn handjes willen houden.
De E-ten G500 vindt ik eigenlijk net even wat completer dan de A701. Eigenlijk zijn ze aardig aan elkaar gewaagd en zou ze beide eens in reallife willen zien, om daadwerkelijk eens te zien hoe groot ze zijn.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
smartphoneshop (Rotterdam) en smartphonestunts in Spijkenisse_Dune_ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:57:
Weet iemand toevallig ook een winkel welke zowel de Mio A701 als de E-ten G500 verkoopt, ik zou ze namelijk beide eens naast elkaar willen zien en in mijn handjes willen houden.De E-ten G500 vindt ik eigenlijk net even wat completer dan de A701. Eigenlijk zijn ze aardig aan elkaar gewaagd en zou ze beide eens in reallife willen zien, om daadwerkelijk eens te zien hoe groot ze zijn.
Hartelijk dank voor je reactieVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:20:
[...]
smartphoneshop (Rotterdam) en smartphonestunts in Spijkenisse
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Vandaag naar Utrecht gegaan en mediamarkt bezocht maar ze hadden geen mio
Dus dat wordt wachten.
Dus dat wordt wachten.
Verwijderd
Dixxons heeft de mio wel als het goed is. Hij zou vrijdag binnen komen (in utrecht dan he)
Ben ook al bij verschillende Belcompanys geweest (zij waren de eerste die ermee adverteren) maar ik wil het toestel in het echt gezien hebben. In Utrecht waren ze wel vriendelijk dat er omwat voor reden de levering vertraging had opgelopen. In Amsterdam: hebben jullie de Mio A701 al binnen gehad? antwoord met boos gezicht: nee. Enig idee wanneer? nee. Ik: lekker dan, ik wilde nog vragen of ie een potentiele klant iets wat vriendelijker zou kunnen behandelen, maar z'n antwoord zou waarschijnlijk ook nee zijn geweest

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Ik heb in de advertentie van Halffords gezien en je kunt hem halen samen met navigatiepakket maar dan zit je wel aan hi 90 vast 2 jaar wat voor me veel te duur is
Heeft iemand al ervaring met de I-go navigatiesoftware op de MIO?
Ik heb het idee dat de GPS alleen herkend wordt als ik daarnaast nog andere software draai die de GPS gebruikt.
Als het werkt, is het echter een supernavigatiesysteem. Veel mooier en gebruikersvriendelijker.
Ik heb het idee dat de GPS alleen herkend wordt als ik daarnaast nog andere software draai die de GPS gebruikt.
Als het werkt, is het echter een supernavigatiesysteem. Veel mooier en gebruikersvriendelijker.
Verwijderd
Op de site vind ik het er ook wel flitsend uitzien, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter werkt dan tomtom. Ik hoef geen schoonheid, ik wil op een klein scherm onder slechte lichtomstandigheden een zo efficient mogelijke informatieoverdracht, ik wil de juiste informatie op het juiste moment zodat ik kom waar ik wil komen! Ik twijfel ook aan de kwaliteit van de kaarten...Mophun schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 06:29:
Heeft iemand al ervaring met de I-go navigatiesoftware op de MIO?
De A701 staat wel expliciet vermeld als een apparaat dat goed met het programma kan werken.. hmmm. interessant interessant.
De problemen die jij beschrijft zijn trouwens vrij algemene problemen die ook voorkomen bij tomtom gebruikers.
Verwijderd
Misschien een vreemde vraag, maar ik zou graag de achtergrond die je ziet wanneer de Mio opstart (die blauwe digitale "route kaart") als standaardachtergrond voor mijn today screen instellen. Lijkt me wel mooi, ik kan dat ding echter nergens vinden, niet in mijn device, niet op de site van Mio (althans niet in een bruikbaarformaat en kwaliteit), of waar dan ook.
Is iemand het toevallig al tegen gekomen?
Is iemand het toevallig al tegen gekomen?
Wanneer mijn telefoon op de lock staat (slaapstand en keylock), krijg ik bij binnenkomende telefoon geen beeld. Weten jullie een oplossing of hebben jullie dit ook?
Indien de toestel niet gelocked is, is alles ok.
Indien de toestel niet gelocked is, is alles ok.
Jamesbond007uk
Verwijderd
ik ben een n00b op het gebied van GPS, nu ben ik bekend met tomtom. Nu weet ik dat er ook gedetailleerde kaarten van voetpaden en fietspaden beschikbaar zijn,kan ik deze ook in de Mio laden en welk programma heb ik daarvoor nodig en zit er de juiste gps ontvanger ervoor in de Mio?
Verwijderd
Ik denk dat het niks met je GPS ontvanger te maken heeft maar eerder met de OS en de navigatie software die er op je telefoon draait. Ik ben ook benieuwd of die kaart voor TomTom bestaan, ben een student dus ik zit regelmatig op de fiets dus als ze bestaand zou dit uitstekend nieuws zijn. Heb je toevallig een link waar staat dat die kaarten bestaan?Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:31:
ik ben een n00b op het gebied van GPS, nu ben ik bekend met tomtom. Nu weet ik dat er ook gedetailleerde kaarten van voetpaden en fietspaden beschikbaar zijn,kan ik deze ook in de Mio laden en welk programma heb ik daarvoor nodig en zit er de juiste gps ontvanger ervoor in de Mio?
Verwijderd
Je hebt de juiste ontvanger met een mitac mio (erg gevoelig en erg accuraat!), maar als de zon buiten op je display schijnt zie je er vrij weinig op. Daar komt bij dat GPS navigatie nogal wat van je accu vergt, die zal dan ook na 2 uur ook echt wel leeg zijn denk ik!Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:31:
Volgens mij is het wel mogelijk om stafkaarten of anders Google Earth maps in te laden, maar als je serieus wil gaan navigeren als je bv een dagje gaat wandelen ofzo zou ik toch vertrouwen op een stafkaart en een robuust outdoor Garmin ding waarop alleen coordinaten staan, maar wel tegen water kan.
MSS is GPSDash wat voor jou.
Verwijderd
?? Als ik TomTom laat vragen om het soort route, dan kan ik zelfs aangeven dat ik een fietsroute of wandelroute wil hebben. Laatst fietste ik door de duinen (niet op een autoweg) en gaf TomTom ook prima de weg aan. Ik had Yoda als stem dus af en toe wat fietsers / wandelaars wel verbaast als uit mijn binnenzak kwam "at next exit, right you must turn...". Ik denk dus dat fiets/wandelpaden gewoon in TT zitten (ik heb versie 5.2).
Kan iemand een korte uitleg geven over het maken van een bluetooth verbinding? Ik krijg het niet voor elkaar. Dan kan ik het daarna meteen in de startpost meenemen.
Tis niet zo moeilijk..Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:44:
Kan iemand een korte uitleg geven over het maken van een bluetooth verbinding? Ik krijg het niet voor elkaar. Dan kan ik het daarna meteen in de startpost meenemen.
- activeer bluetooth op je pc (zorg dat ie gedetecteerd kan worden, meestal standaard)
- start bluetooth op je mio
- start active sync op je mio
- Selecteer via menu "vebinden via bluetooth"
- je krijgt een melding dat ie geen pc kan vinden en of tie een nieuw partnerverband moet maken
- kies dat ie dat moet gaan doen
- je mio gaat zoeken en moet je pc tegen komen
- je klikt je pc aan en volgende
- je moet een code opgeven (ik kies altijd ff een 4 cijferig getal) volgende
- op je pc vraagt ie nu ook om een code, dit is dus de code van hier boven
- en nu komt de truck!!
- je krijgt op je mio nu de beschikbare poorten te zien dit is alleen "serieel"
- je moet nu in activesync van je pc naar verbindingsinstellingen gaan en zorgen dat de juiste poort geslecteerd staan... Soms staat dit in je bluetooth software op je pc... anders is het testen en proberen elke keer een poort selecteren en dan weer op je mio "vernieuwen" selecteren
Op een gegeven moment als je de juiste poort hebt gevonden krijg je op je mio Active sync te zien als keuze... deze klik je aan en tadaaaaaaaa je kunt active syncen.... Als je in verbindings instellingen nu ook nog selecteerd dat de verbinding contact maakt naar internet dan kun je ook nog draadloos internetten!
Als het niet lukt moet je je nog maar ff melden!
waar staat de active sync op de mio?
sorry heb hem al gevonden. had nog niet eens een start menu gezien op de phone....
sorry heb hem al gevonden. had nog niet eens een start menu gezien op de phone....
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 21:30 ]
Verwijderd
LOL, zo ben ik ook wel eens met de auto over een fietspad gestuurd met tomtom, maar het zou kunnen dat ik toen had aangegeven dat ik een wandelaar was, omdat ik hem zo ook wel eens heb gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:50:
?? Als ik TomTom laat vragen om het soort route, dan kan ik zelfs aangeven dat ik een fietsroute of wandelroute wil hebben. Laatst fietste ik door de duinen (niet op een autoweg) en gaf TomTom ook prima de weg aan. Ik had Yoda als stem dus af en toe wat fietsers / wandelaars wel verbaast als uit mijn binnenzak kwam "at next exit, right you must turn...". Ik denk dus dat fiets/wandelpaden gewoon in TT zitten (ik heb versie 5.2).
Maar echt wandelen door het bos, kweenie hoor, maar volgens mij kent hij geen bospaadjes en ben je nergens.
hehehe... tja als het nieuw is dan zie je gauw dingen over het hoofd!!Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:26:
waar staat de active sync op de mio?
Is het gelukt?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb de A701 nu een paar dagen, maar ik heb al een probleem. Zo werkt mijn opname van geluid niet goed. In notities kan je bij menu >> opnamebalk weergeven; een opname starten. Maar als ik wat inspreek en afluister, is het geluid van zo slechte kwaliteit dat het gewoon niet te verstaan is. Een hoop gekraak en gerommel. Hetzelfde heb ik bij het opnemen van videoclips. Bij het aanvinken van: opname met geluid. is het videobeeld gewoon goed, maar het geluid, net zoals bij de notities niet om aan te horen.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of die mij kunnen helpen?
Ik heb de A701 nu een paar dagen, maar ik heb al een probleem. Zo werkt mijn opname van geluid niet goed. In notities kan je bij menu >> opnamebalk weergeven; een opname starten. Maar als ik wat inspreek en afluister, is het geluid van zo slechte kwaliteit dat het gewoon niet te verstaan is. Een hoop gekraak en gerommel. Hetzelfde heb ik bij het opnemen van videoclips. Bij het aanvinken van: opname met geluid. is het videobeeld gewoon goed, maar het geluid, net zoals bij de notities niet om aan te horen.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of die mij kunnen helpen?
Ik ben me aan het oriënteren op een apparaat als de A701. Lijkt me helemaal geweldig om alles in één te hebben. Ik heb nu alleen een mobieltje en wil van papieren agenda naar een pda overstappen. Navigatie stond ook al op het verlanglijstje.
Ik kan nu een pda met gps kopen of bijv. de mio. Het voordeel van deze laatste optie is dat ik niet met meerdere apparaten in m'n broekzak rond hoef te lopen. Het grote nadeel volgens mij, en daar wil ik graag jullie ervaringen over horen, is het kleine formaat scherm van de mio.
Vooral omdat ik de agendafunctie heel veel zal gebruiken (zelf afpsraken invoeren / verplaatsen etc) en ik nogal graag in één oogopslag wil kunnen zien hoe mijn dag / week er uitziet twijfel ik aan het kleine scherm van de mio. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Thanks voor de reacties.
Ik kan nu een pda met gps kopen of bijv. de mio. Het voordeel van deze laatste optie is dat ik niet met meerdere apparaten in m'n broekzak rond hoef te lopen. Het grote nadeel volgens mij, en daar wil ik graag jullie ervaringen over horen, is het kleine formaat scherm van de mio.
Vooral omdat ik de agendafunctie heel veel zal gebruiken (zelf afpsraken invoeren / verplaatsen etc) en ik nogal graag in één oogopslag wil kunnen zien hoe mijn dag / week er uitziet twijfel ik aan het kleine scherm van de mio. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Thanks voor de reacties.
Yes! dit is handige infoSmarty77 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:01:
[...]
hehehe... tja als het nieuw is dan zie je gauw dingen over het hoofd!!![]()
Is het gelukt?
Hoe kan ik data rechtstreeks naar mijn SD kaarts sturen? Of andersom
Ik vindt de agenda in het week/maandoverzicht wel klein. Het is meer om dingen op te zoeken ipv een duidelijk overzicht te hebben. Daarvoor moet je toch op de pc zijn ben ik bang.intruder1400 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:43:
Ik ben me aan het oriënteren op een apparaat als de A701. Lijkt me helemaal geweldig om alles in één te hebben. Ik heb nu alleen een mobieltje en wil van papieren agenda naar een pda overstappen. Navigatie stond ook al op het verlanglijstje.
Thanks voor de reacties.
Maar ik hem hem om dezelfde reden gekocht een beetje, agenda etc. en het bevalt me goed.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 22:58 ]
Aan de kwaliteit van de kaarten hoef je niet te twijfelen.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:49:
[...]
Op de site vind ik het er ook wel flitsend uitzien, maar ik kan me niet voorstellen dat het beter werkt dan tomtom. Ik hoef geen schoonheid, ik wil op een klein scherm onder slechte lichtomstandigheden een zo efficient mogelijke informatieoverdracht, ik wil de juiste informatie op het juiste moment zodat ik kom waar ik wil komen! Ik twijfel ook aan de kwaliteit van de kaarten...
De A701 staat wel expliciet vermeld als een apparaat dat goed met het programma kan werken.. hmmm. interessant interessant.
De problemen die jij beschrijft zijn trouwens vrij algemene problemen die ook voorkomen bij tomtom gebruikers.
Ik heb er nu enkele dagen mee gespeeld, en heb ook gezien dat de kaartinformatie van het eerste kwartaal van dit jaar is. Daarnaast hebben ze de kaartinfo van meerdere leveranciers vandaan.
Ik heb voorlopig in ieder geval Tomtom even als 2e keus.
Kan iemand mij vertellen hoe ik data via BT (en active sync) rechtstreeks naar mijn SD kaart kan kopieren. Het is een enorm geklooi om dit via het geheugen van de A701 te doen.
@ Smarty77
Misschien zou je me kunnen helpen?
Heb je post gezien waaruit blijkt dat ik waarschijnlijk dezelfde Tom tom heb als jij. Waarbij tomtom geregistreerd word bij instal can. eilanden.
Nu heb ik echter het volgende probleem, krijg alles keurig op mijn storagecard (benelux ed) alleen ziet ie alleen de can eilanden map en verder niets.
Heb je enig advies?
Thnx
Heb je post gezien waaruit blijkt dat ik waarschijnlijk dezelfde Tom tom heb als jij. Waarbij tomtom geregistreerd word bij instal can. eilanden.
Nu heb ik echter het volgende probleem, krijg alles keurig op mijn storagecard (benelux ed) alleen ziet ie alleen de can eilanden map en verder niets.
Heb je enig advies?
Thnx
Kan je in active sync niet via verkennen>device> bij je storage card komen?Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:16:
Kan iemand mij vertellen hoe ik data via BT (en active sync) rechtstreeks naar mijn SD kaart kan kopieren. Het is een enorm geklooi om dit via het geheugen van de A701 te doen.
Verwijderd
Kaarten moet je installeren met een installer, die kun je niet zomaar op je sd plempen en hopen dat TomTom ze ziet. Als je je TomTom DVD in je computer stopt dan zou je al gelijk de optie moeten krijgen om kaarten te installeren.JFK104 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:22:
@ Smarty77
Heb je enig advies?
Thnx
Dat snap ik dat dat niet kan en heb het daarom niet vermeld. Ik heb dus inderdaad de kaarten met de installer (van dvd) geinstalleerd.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:21:
[...]
Kaarten moet je installeren met een installer, die kun je niet zomaar op je sd plempen en hopen dat TomTom ze ziet. Als je je TomTom DVD in je computer stopt dan zou je al gelijk de optie moeten krijgen om kaarten te installeren.
Verwijderd
Je hebt de kaarten met de installer geinstalleerd en dat lijkt te lukken maar je kunt ze niet selecteren in TomTom of crasht hij ofzo?? Heb je het ook al geprobeerd met de installer van de 5.21 update? Je kunt via die installer ook de kaarten van de DVD installeren door de DVD in zijn geheel te copieren naar je harddisk en vervolgens de installer van de DVD te vervangen door die van de update. Het zou dan icm de nieuwste versie van active sync moeten werken.JFK104 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:00:
[...]
Dat snap ik dat dat niet kan en heb het daarom niet vermeld. Ik heb dus inderdaad de kaarten met de installer (van dvd) geinstalleerd.
Hi Mophun, waar heb je het programma vandaan? Heb je dit al aangeschaft, of is er ergens een demo van? Graag zou ik dit ook willen proberen. Anders pm me effeMophun schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:04:
[...]
Aan de kwaliteit van de kaarten hoef je niet te twijfelen.
Ik heb er nu enkele dagen mee gespeeld, en heb ook gezien dat de kaartinformatie van het eerste kwartaal van dit jaar is. Daarnaast hebben ze de kaartinfo van meerdere leveranciers vandaan.
Ik heb voorlopig in ieder geval Tomtom even als 2e keus.
Wie kan mij helpen, ik kom er niet meer uit, ik krijg activesync niet aan de praat via bluetooth.
Ik heb het eerst geprobeerd via de bluetooth op mijn laptop maar dit lukte niet, toen heb ik een Sitecom bluetooth dongle aangeschaft voor mijn vaste pc, maar het lukt nog steeds niet.
Ben met com poorten aan de slag geweest, heb diverse forums al nagelezen, begin bijna te twijfelen of mijn Mio misschien niet defect is.
Bestanden verzenden via bluetooth lukt wel, en active sync werkt wel via usb.
Ik gebruik versie 4.1 van activesync.
Ik heb het eerst geprobeerd via de bluetooth op mijn laptop maar dit lukte niet, toen heb ik een Sitecom bluetooth dongle aangeschaft voor mijn vaste pc, maar het lukt nog steeds niet.
Ben met com poorten aan de slag geweest, heb diverse forums al nagelezen, begin bijna te twijfelen of mijn Mio misschien niet defect is.
Verwijderd
Tis belangrijk dat je bij de de properties van je bluetooth device op je pc ff een incoming com poort toevoegt, vervolgens selecteer je deze poort ook in active sync.markmart33 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:51:
Wie kan mij helpen, ik kom er niet meer uit, ik krijg activesync niet aan de praat via bluetooth.
Ja dat heb ik ook al gedaan, ze zien elkaar wel, maar geen activesync.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:37:
[...]
Tis belangrijk dat je bij de de properties van je bluetooth device op je pc ff een incoming com poort toevoegt, vervolgens selecteer je deze poort ook in active sync.
Edit: Nou na een week prutsen had ik ineens een helder moment, ik dacht steeds dat ik zelf nog een poort moest aanmaken, maar ik kon gewoon een bestaande poort kiezen en toe werkte het gelijk
[ Voor 23% gewijzigd door markmart33 op 07-05-2006 12:05 ]
Sorry als ik erover heen gelezen heb, maar zijn er meer mensen die problemen hebben met lange SMS'en?
Als ik een SMSje maak van > 160 tekens, krijg ik de melding: "Bericht kan niet worden verzonden". Vreemde is dat de eerste 155 tekens wél aankomen aan de andere kant, en het bericht wordt "afgekapt" met (...)
Heb al t-mobile gebeld, die weten het niet (kennen telefoon niet). Heb eDial (of hoe heet het) al ge-update, op aanraden van een paar google hits.
Weet iemand de oplossing? Nederlandse WM5.
Als ik een SMSje maak van > 160 tekens, krijg ik de melding: "Bericht kan niet worden verzonden". Vreemde is dat de eerste 155 tekens wél aankomen aan de andere kant, en het bericht wordt "afgekapt" met (...)
Heb al t-mobile gebeld, die weten het niet (kennen telefoon niet). Heb eDial (of hoe heet het) al ge-update, op aanraden van een paar google hits.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Je moet binnen active sync de juiste com poort instellen.... Als je mijn bovenstaande stappen volgt dan moet het goed gaan... geef even aan waar het fout gaat.. wat je ziet wat voor foutmelding je krijgt of welke melding je niet krijgt!! Anders word het wel heel lastig helpenmarkmart33 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:43:
[...]
Ja dat heb ik ook al gedaan, ze zien elkaar wel, maar geen activesync.
Edit: Nou na een week prutsen had ik ineens een helder moment, ik dacht steeds dat ik zelf nog een poort moest aanmaken, maar ik kon gewoon een bestaande poort kiezen en toe werkte het gelijk
Ik heb geen incomming port aangemaakt... Ik heb de installatie van die sitecom dongle gewoon default gelaten... Ik heb alleen in activesync de poort aangepast (dit moet dan de bluetooth poort zijn) en dan zou je op je mio gewoon de activesync optie moeten krijgen ipv serieel nogwattes!Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:37:
[...]
Tis belangrijk dat je bij de de properties van je bluetooth device op je pc ff een incoming com poort toevoegt, vervolgens selecteer je deze poort ook in active sync.
By the way.. ben nog steeds erg tevreden over die sitecom dongle met 100 meter bereik!
Misschien was mijn text niet helemaal duidelijk, maar gister avond, zeg maar heel laatSmarty77 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:28:
[...]
Je moet binnen active sync de juiste com poort instellen.... Als je mijn bovenstaande stappen volgt dan moet het goed gaan... geef even aan waar het fout gaat.. wat je ziet wat voor foutmelding je krijgt of welke melding je niet krijgt!! Anders word het wel heel lastig helpen
Ik heb dus ook de Sitecom met een bereik van 100 meter, nou de ontvangst is zeker geweldig, net als de A701 uiteraard.
Verwijderd
Zou ook kunnen dat het zonder werkt, maar volgens mij heb ik er toch eentje aangemaakt op m'n PC...Smarty77 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen incomming port aangemaakt... Ik heb de installatie van die sitecom dongle gewoon default gelaten... Ik heb alleen in activesync de poort aangepast (dit moet dan de bluetooth poort zijn) en dan zou je op je mio gewoon de activesync optie moeten krijgen ipv serieel nogwattes!
By the way.. ben nog steeds erg tevreden over die sitecom dongle met 100 meter bereik!
Zo zien mijn instellingen eruit:

Dit is toch de manier om je BT te porten naar Active Sync? Over COM10??
edit:
Jah, die Sitecom BT dongle rules!
Jah, die Sitecom BT dongle rules!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 20:28 ]
Verwijderd
Heeft de mio dan ook een bluetooth transmittor van 100 meter? Ik bedoel... kan mij best voorstellen dat ze bluetooth dongle's kunnen maken op de PC die zo'n mega bereik hebben, maar het verkeer gaat toch 2 kanten op, dus de mio zal ook 100 meter moeten BT-en. Zou wel gaaf zijn als dat echt gaat werken, koop ik meteen ook zo'n SiteCom dongle, lekker in de tuin internetten op de mio.
Verwijderd
Ik heb dit probleem dus ook! Echter krijgt de geadresseerde helemaal geen sms (dus ook niet de eerste 155 tekens) maar gaat bij diegene wel het beeldscherm van zijn/haar telefoon branden. Word er helemaal gek van! Heb nu net een harde reset gegeven en mijn A701 helemaal kaal gelaten... nogsteeds hetzelfde probleem. En idd T-Mobile zegt; "wij hebben de tel. niet in ons assortiment".Rainmaker schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:58:
Sorry als ik erover heen gelezen heb, maar zijn er meer mensen die problemen hebben met lange SMS'en?
Heb ook een probleem met MMS. Als iemand mij een MMS stuurt dan probeert mijn Mio A701 deze binnen te halen. Hiervoor maakt hij verbinding via GPRS. Uiteindelijk haalt ie alleen de header van de MMS binnen en verder een lege MMS. Als ik dan uiteindelijk de verbinding dan zelf maar verbreek start GPRS even later weer op om het weer opnieuw te proberen met als resultaat hetzelfde lege MMS bericht. Zo heeft mijn GPRS vorige week een keer bijna twee uur aangestaan en pogingen ondernomen om het bericht binnen te halen
Is dit een T-Mobile gebruikers probleem of ook bij andere providers?
Wie heeft de oplossing hiervoor???
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 20:56 ]
Het is tegenwoordig met elke telefoon mogelijk om langere SMSjes te sturen. Een langere SMS bestaat dan gewoon uit 2 of 3 (of meer) berichten van 160 tekens elk.upje schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:01:
Een sms is toch maximaal 160 tekens. Daar staat de S van Short voor, volgens mij....
Hmmm, ik heb inderdaad ook t-mobile. Ik heb wel onbeperkt GPRS abbo, dus mij maakt het niet gek veel uit als die verbinding continu open staat. Doet ie volgens mij zelfs al 
Toch geef ik in deze t-mobile gelijk; de simkaart werkt prima in een ander tstl. Wat mij betreft mag Mitac het dus lekker uitzoeken. Ik heb ook met google hits gevonden van Britse gebruikers, dus is denk ik geen netwerkprobleem. Ga ze denk ik morgen bellen.
@upje:
SMS gateways ondersteunen al een tijdje het zgn extension mechanism. Hierdoor kan er in een van de "headers" een bitje op 1 worden gezet, waardoor de telefoon weet dat er een volgend SMS'je aankomt. Op het moment dat er een SMS met extension bit 0 binnenkomt, plakt je telefoon de zojuist ontvangen SMS'jes aan elkaar, en gaat ie rinkelen. Voor jou lijkt het dan alsof er maar 1 SMS van bijv 300 tekens binnenkomt. (weet dit niet 100% zeker, maar volgens mij klopt het)
@all: nu ik dit zo typ, zit ik te denken of het geen Windows Mobile fout is...
Iemand al een how-to om hier linux op te draaien
Toch geef ik in deze t-mobile gelijk; de simkaart werkt prima in een ander tstl. Wat mij betreft mag Mitac het dus lekker uitzoeken. Ik heb ook met google hits gevonden van Britse gebruikers, dus is denk ik geen netwerkprobleem. Ga ze denk ik morgen bellen.
@upje:
SMS gateways ondersteunen al een tijdje het zgn extension mechanism. Hierdoor kan er in een van de "headers" een bitje op 1 worden gezet, waardoor de telefoon weet dat er een volgend SMS'je aankomt. Op het moment dat er een SMS met extension bit 0 binnenkomt, plakt je telefoon de zojuist ontvangen SMS'jes aan elkaar, en gaat ie rinkelen. Voor jou lijkt het dan alsof er maar 1 SMS van bijv 300 tekens binnenkomt. (weet dit niet 100% zeker, maar volgens mij klopt het)
@all: nu ik dit zo typ, zit ik te denken of het geen Windows Mobile fout is...
Iemand al een how-to om hier linux op te draaien
Verwijderd
Hm, ik had het nog nooit geprobeerd (ik ben nooit zo lang van stofVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:43:
[...]
Ik heb dit probleem dus ook! Echter krijgt de geadresseerde helemaal geen sms (dus ook niet de eerste 155 tekens) maar gaat bij diegene wel het beeldscherm van zijn/haar telefoon branden. Word er helemaal gek van! Heb nu net een harde reset gegeven en mijn A701 helemaal kaal gelaten... nogsteeds hetzelfde probleem. En idd T-Mobile zegt; "wij hebben de tel. niet in ons assortiment".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 09:10 ]
Verwijderd
Iedereen die twijfels over de navigatiesoftware voor o.a. de Mio A701 hierbij een overzicht
MioMap V2.0 (heel europa (auto of te voet) incl. gratis TMC via RDS (radio frequentie)
Route66 nieuwste versie, want die is aangepast voor de A701. TMC via GPRS
TomTom 5.21 en TMC via GPRS en abbonnement bij TOMTOM
MioMap V2.0 (heel europa (auto of te voet) incl. gratis TMC via RDS (radio frequentie)
[ Voor 35% gewijzigd door Eggy op 08-05-2006 13:32 . Reden: wil niet spammen, maar duidelijkheid geven ]
Pas op met Miomap v2 deze moet als splash screen de tekst hebben "Miomap V2 voor A701" !!!!Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:09:
Iedereen die twijfels over de navigatiesoftware voor o.a. de Mio A701 hierbij een overzicht
Heb je dit niet dan werkt TMC module niet!!
[ Voor 18% gewijzigd door Eggy op 08-05-2006 13:32 ]
Verwijderd
Je vergeet die iGo 2006 die reeds eerder gemeld is. M.i. niet het meest gebuiksvriendelijke systeem, maar heeft bij mij veel sneller een fix dan TomTom en het ziet er veel vetter uit draait een stuk soepeler (start sneller op, voelt wat vlotter aan!).Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:09:

http://www.i-go.com/en/
[ Voor 11% gewijzigd door Eggy op 08-05-2006 13:33 ]
Ziet er erg goed uit... alleen jammer dat ie geen TMC via RDS/FM ondersteunt!!! Voor mij een groot gemis!Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Je vergeet die iGo 2006 die reeds eerder gemeld is. M.i. niet het meest gebuiksvriendelijke systeem, maar heeft bij mij veel sneller een fix dan TomTom en het ziet er veel vetter uit draait een stuk soepeler (start sneller op, voelt wat vlotter aan!).
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
http://www.i-go.com/en/
damn, heb vandaag geen tijd Mio te bellen, zit op mn werk...
Als nog iemand dit probleem heeft, nummer is 0900-9933666 (60 cent / min uit nn hoofd)
Als nog iemand dit probleem heeft, nummer is 0900-9933666 (60 cent / min uit nn hoofd)
Hebben jullie ook dat alle oproepen die je mist als onbekend worden weergegeven? Omdat de A701 niet zo klein is heb ik hem niet altijd bij. Maar ik kan nu niemand terugbellen wat wel erg vervelend is.
Verwijderd
Alleen je gemiste oproepen zijn "onbekend"? Dus als iemand belt die in je telefoonboek staat herkent hij hem wel, maar je telefoon vergeet het prompt als je niet opneemt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:12:
Hebben jullie ook dat alle oproepen die je mist als onbekend worden weergegeven? Omdat de A701 niet zo klein is heb ik hem niet altijd bij. Maar ik kan nu niemand terugbellen wat wel erg vervelend is.

Nee, nooit problemen gehad met gemiste oproepen.
Ik moet nog eens proberen of dat ook zo is, dat zou wel erg debiel zijn.
Verder blijft mijn nummer ook onderdrukt. Elke keer als ik het uitzet gaat ie vanzelf weer teurg op geen nummer meesturen. Ook erg irritant.
Ik ga eerst wel even naar vodaphone bellen, heb het idee dat het eerder daar ligt. Ik zie bij mijn oproepen lijst dat alle gesprekken die ik heb ontvangen van onbekende nummers zijn. Terwijl ik zeker weet dat meeste nummers niet onderdrukt zijn.
edit 2:
Via de telefoon veranderen lukte niet dus moest ik 1333 bellen. Hier kon ik wel dingen aanpassen en nu lijkt het goed te werken.
Verder blijft mijn nummer ook onderdrukt. Elke keer als ik het uitzet gaat ie vanzelf weer teurg op geen nummer meesturen. Ook erg irritant.
Ik ga eerst wel even naar vodaphone bellen, heb het idee dat het eerder daar ligt. Ik zie bij mijn oproepen lijst dat alle gesprekken die ik heb ontvangen van onbekende nummers zijn. Terwijl ik zeker weet dat meeste nummers niet onderdrukt zijn.
edit 2:
Via de telefoon veranderen lukte niet dus moest ik 1333 bellen. Hier kon ik wel dingen aanpassen en nu lijkt het goed te werken.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:22 ]
Ik heb ook vodafone en heb geen last van onderdrukte nummers... je moet het wel even allemaal instellen in het vodafone menu (binnen programma's) hier kun je al deze dingen instellen.. nummer onderdrukken, rinkeltijd als iemand jou belt, doorschakelingen.... kijk eens of daar alles goed staat!Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:02:
Ik moet nog eens proberen of dat ook zo is, dat zou wel erg debiel zijn.
Ik ben weer terug van vakantie (was zeer relaxed) en ik heb icm. GPSdash in het vliegtuig alles bij kunnen houden (toch intressant als vliegtuigliefhebber), op de heenvlucht heb in de hele vlucht (Ik moest jammer genoeg wel toen een stuwardes mij zag hem ff uitdoen tijdens opstijgen, omdat dan alle electronische apperaten uit moeten, jammer) kunnen GPSen op de batterij en ik had nog ruim 40% over toen ik in turkije aankwam. (telefoon op flight mode, alles op enegie zuinig instellen (bv via eUtility CPU onderclocken en BL heel laag)).
Op de terugvlucht heb ik wel vanaf het begin alles opgenomen (stiekem telefoon tussen je benen leggen als ze controleren of je je gordel om heb) begon ik met zoeen 60% batterij maar kwam net 15minuten stroom te kort om de landing en de taxi naar de gate ook te kunnen recorden, omdat we een tussen stop hadden en ik voor de vlucht ook al met de telefoon dingen heb gedaan, ook weer jammer.
Ik heb alles gelogt (elke 4 sec sloeg hij alles op in GPSDash) en geexporteerd naar GoogleEarth en ziehier de bestanden voor het openen in GE voor de liefhebber:
Heen Vlucht
Terug Vlucht
Op de terugvlucht heb ik wel vanaf het begin alles opgenomen (stiekem telefoon tussen je benen leggen als ze controleren of je je gordel om heb) begon ik met zoeen 60% batterij maar kwam net 15minuten stroom te kort om de landing en de taxi naar de gate ook te kunnen recorden, omdat we een tussen stop hadden en ik voor de vlucht ook al met de telefoon dingen heb gedaan, ook weer jammer.
Ik heb alles gelogt (elke 4 sec sloeg hij alles op in GPSDash) en geexporteerd naar GoogleEarth en ziehier de bestanden voor het openen in GE voor de liefhebber:
Heen Vlucht
Terug Vlucht
Verwijderd
Heel cool, hoe lang deed die vlucht erover? En kon je de stewardess er niet van overtuigen dat een gsm in vliegtuigmodus nauwelijks electromagnetische straling uit zendt en dat gps zo passief als de pest is??_NRN_Dutchman schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:31:
Ik ben weer terug van vakantie (was zeer relaxed) en ik heb icm. GPSdash in het vliegtuig alles bij kunnen houden (toch intressant als vliegtuigliefhebber), op de heenvlucht heb in de hele vlucht (Ik moest jammer genoeg wel toen een stuwardes mij zag hem ff uitdoen tijdens opstijgen, omdat dan alle electronische apperaten uit moeten, jammer) kunnen GPSen op de batterij en ik had nog ruim 40% over toen ik in turkije aankwam. (telefoon op flight mode, alles op enegie zuinig instellen (bv via eUtility CPU onderclocken en BL heel laag)).
Heen Vlucht
Terug Vlucht
Ik haalde m'n mio net uit m'n zak en TomTom draaide terwijl ik voordat ik weg ging hem gelockt had en TomTom toen niet liep! Vervolgens kreeg ik hem niet uit TomTom. Een softreset zorgde ervoor dat hij wel opstartte, maar keer op keer vastliep. HEEL_ERG_K*T. Ik had gelukkig afgelopen vrijdag nog met spbackup een fullbackup gemaakt en die nog op m'n sd staan.. dus de schade is beperkt gebleven. Ik hoop dat er toch binnenkort een wat stabielere ROM uitkomt: soms loopt hij gewoon vast! Zoals laatst toen ik probeerde een sms te spannen over twee berichten. Toen liep hij ook gelijk te flippen. Toen ik het gisteren weer probeerde stuurde hij probleemloos de sms...
Verwijderd
Ook ik heb dat probleem dat de Mio vastloopt in TomTom. Heb hierdoor ook een hardreset moeten uitvoeren. Maargoed, mijn Mio is inmiddels teruggestuurd vanwege een defecte GPS module.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:28:
[...]
Heel cool, hoe lang deed die vlucht erover? En kon je de stewardess er niet van overtuigen dat een gsm in vliegtuigmodus nauwelijks electromagnetische straling uit zendt en dat gps zo passief als de pest is??
Ik haalde m'n mio net uit m'n zak en TomTom draaide terwijl ik voordat ik weg ging hem gelockt had en TomTom toen niet liep! Vervolgens kreeg ik hem niet uit TomTom. Een softreset zorgde ervoor dat hij wel opstartte, maar keer op keer vastliep. HEEL_ERG_K*T. Ik had gelukkig afgelopen vrijdag nog met spbackup een fullbackup gemaakt en die nog op m'n sd staan.. dus de schade is beperkt gebleven. Ik hoop dat er toch binnenkort een wat stabielere ROM uitkomt: soms loopt hij gewoon vast! Zoals laatst toen ik probeerde een sms te spannen over twee berichten. Toen liep hij ook gelijk te flippen. Toen ik het gisteren weer probeerde stuurde hij probleemloos de sms...
terug duurde het totaal zoeen 4 uur
Ik las ergens dat er een update is waarmee je de camera kwaliteit kan verbeteren
Iemand een idee waar die te halen is? Volgens mij was het een patch vanuit de fabrikant van de camera, dus niet vanuit mio
Iemand een idee waar die te halen is? Volgens mij was het een patch vanuit de fabrikant van de camera, dus niet vanuit mio
heb je hier enige bron van?
Verwijderd
Met welk programma kan je die 2 bestanden op de pc bekijken?_NRN_Dutchman schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:31:
Heen Vlucht
Terug Vlucht
Voor het openen in Google Earth.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:24:
[...]
Met welk programma kan je die 2 bestanden op de pc bekijken?
Ik zit te prulle met TomTom 5.21. Krijg hem wel opgestart en hij herkent ook de kaarten. Alleen de gps ziet hij niet. Ik heb 4 opties
- TomTom draadloze GPS
- tomtom kabel-GPS
- andere draadloze GPS
- Andere NMEA GPS
Welke moet ik kieze dan? en stel ik kies de optie andere draadloze GPS en dan kies ik GPS_hwcom, dan doet hij het nog niet,, toch lijkt me dat de goeie.
- TomTom draadloze GPS
- tomtom kabel-GPS
- andere draadloze GPS
- Andere NMEA GPS
Welke moet ik kieze dan? en stel ik kies de optie andere draadloze GPS en dan kies ik GPS_hwcom, dan doet hij het nog niet,, toch lijkt me dat de goeie.
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
kijk eens in de TS, daar staat welke je moet hebben. De NMEA.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 19:45 ]
Damn nu werkt hij wel. had ik de ts maar opnieuw gelezen
. thanks
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
Iemand een idee of de mogelijkheid bestaat om bij je contactpersonen ENKEL de contactpersonen weer te geven die op de mio zelf zijn opgeslagen, en NIET die op de SIM-kaart? Momenteel staan mijn contacten er allebei in, zowel die van op de telefoon als die van op de SIM. Ik heb al mijn contacten gekopieerd met de SIM Manager van de SIM naar de telefoon...
Alle hulp is welkom! Wellicht kijk ik er gewoon over
Bij Contactpersonen => Menu => Filter => Geen categorieënVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:53:
Iemand een idee of de mogelijkheid bestaat om bij je contactpersonen ENKEL de contactpersonen weer te geven die op de mio zelf zijn opgeslagen, en NIET die op de SIM-kaart? Momenteel staan mijn contacten er allebei in, zowel die van op de telefoon als die van op de SIM. Ik heb al mijn contacten gekopieerd met de SIM Manager van de SIM naar de telefoon...
Lukte bij mij
Verwijderd
Lukt inderdaad... Maar hij onthoudt het niettiepeks schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:51:
[...]
Bij Contactpersonen => Menu => Filter => Geen categorieën
Lukte bij mij
Ik houdt de Mio A701 al in de gaten vanaf dat het eerste topic hierover starte, nu lees ik toch zo af en toe hier in het topc wat stabiliteits problemen. Is dit veelal omdat men er een lading eigensoftware installeerd of zijn dit toch problemen die out-of-the-box onstaan.
Daarnaast vraag ik mij af hoever Mio is met een eventuele ROM update? Wordt hier aan gewerkt of niet?
Het lijkt mij namelijk een pracht telefoontje gecombineerd met navigatie en dan Outlook (mobile) als agenda. Verder verwacht ik niet dat ik veel andere software zal installeren, maar dan moet het wel een stabiel werkend geheel zijn, welke ook goed in de auto gebruikt kan worden voor zowel navigatie als telefoon.
Daarnaast vraag ik mij af hoever Mio is met een eventuele ROM update? Wordt hier aan gewerkt of niet?
Het lijkt mij namelijk een pracht telefoontje gecombineerd met navigatie en dan Outlook (mobile) als agenda. Verder verwacht ik niet dat ik veel andere software zal installeren, maar dan moet het wel een stabiel werkend geheel zijn, welke ook goed in de auto gebruikt kan worden voor zowel navigatie als telefoon.
Ik heb als "third party" software calligraph (een programma om handschriften te herkennen, ik baalde er echt van toen ik erachter kwam dat het er niet standaard inzat in de Nederlandse WM5) en TomTom.
Toch, ook zonder die software (ik heb het geprobeerd) liep mn telefoon vast. Ik vermoed dat het er iets mee te maken heeft dat het toetsenbord vergrendeld was, ik een soft reset deed, en bij het intoetsen van de pincode het ding nog steeds "vergrendeld" was, maar ik m niet kon ontgrendelen, omdat dat pincodeding nog in de weg zat...
Enige manier waarop ik m toen heb kunnen terugkrijgen was een harde reset. Echt klote, al je SMS'jes weer weg...
Toch, ook zonder die software (ik heb het geprobeerd) liep mn telefoon vast. Ik vermoed dat het er iets mee te maken heeft dat het toetsenbord vergrendeld was, ik een soft reset deed, en bij het intoetsen van de pincode het ding nog steeds "vergrendeld" was, maar ik m niet kon ontgrendelen, omdat dat pincodeding nog in de weg zat...
Enige manier waarop ik m toen heb kunnen terugkrijgen was een harde reset. Echt klote, al je SMS'jes weer weg...
Ik heb alleen tomtom erop en het gaat als een trein. Nog geen een soft of hard reset gehad, weet neit eens hoe dat werkt. De problemen lijken voornamelijk te komen door extra softwaren en dus volgens mij door WM5 en niet de A701. Outlook is super handig als je lekker synct met je eigen pc.
Verwijderd
Snapt iemand eigenlijk al hoe die "snelkeuze" toets in de telefoon werkt? Als je die aanklikt dan krijg je wel een lijstje met sneltoetsen, maar ze selecteren kan volgens mij niet. Ik hoorde al eens eerder, volgens mij in dit forum of part 1 dat iemand er problemen mee had / het niet begreep, maar volgens mij nog niemand die er wel mee overweg kan.
Het is een beetje een rare opzet, ik snapte er in het begin ook niets van. Maar komt er op neer dat als je op snelkeuze drukt, dan krijg je een overzicht. Hier kun je telefoonnummers+een foto toekennen aan een snelkezetoets. Oftewel je druk op nr2 en houd deze vast, nu ken je een nummer+een fototje toe. Verder kun je dus niets met dit scherm! Als je deze snelkeuze nu wilt gebruiken ga je weer terug naar de telefoon mode, en als je die persoon dus wilt bellen houd je bv de 2 toets ingedrukt totdat ie gaat bellen. Oftewel dat snelkeuze is alleen een overzicht! Let wel dit geld voor de NL versie, want de engelse versie schijnt iets anders te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:30:
Snapt iemand eigenlijk al hoe die "snelkeuze" toets in de telefoon werkt? Als je die aanklikt dan krijg je wel een lijstje met sneltoetsen, maar ze selecteren kan volgens mij niet. Ik hoorde al eens eerder, volgens mij in dit forum of part 1 dat iemand er problemen mee had / het niet begreep, maar volgens mij nog niemand die er wel mee overweg kan.
Voor mensen die problemen hebben met de GPS: doet het niet of traag.
De Mio ondersteunt dat tot 7 programmas tegelijk de GPS kunnen gebruiken, maar vaak heb je dit niet nodig (ik gebruik ook maar 1 GPS prog tegelijk) en dan kan je beter "Manage GPS automatically" uitzetten want ik heb ergens gelezen dat dit soms conflict geeft met programmas. Dit staat bij GPS settings in instellingen.
verder hier een guide voor het resetten van de GPS (voor als deze langzaam geworden is)
Hier nog een uitleg van wat al die afkortingen betekenen zodat je zelf ook nog een beetje kan tweaken
(als ik zo naar die lijst kijk moet GLL dan niet aan staan?)
yours DM
De Mio ondersteunt dat tot 7 programmas tegelijk de GPS kunnen gebruiken, maar vaak heb je dit niet nodig (ik gebruik ook maar 1 GPS prog tegelijk) en dan kan je beter "Manage GPS automatically" uitzetten want ik heb ergens gelezen dat dit soms conflict geeft met programmas. Dit staat bij GPS settings in instellingen.
verder hier een guide voor het resetten van de GPS (voor als deze langzaam geworden is)
ik heb alles even overgezet naar mijn host want ik hou niet graag van iemand anders zijn bandbreedte jatten.quote: bakker_beWhy do I need to 'calibrate' the GPS in my A701, it's working fine as it is?
Some people seem to be having strange problems: Tomtom working fine, but no visual display of sattelites in status bar, extremely long times to get a fix, ...
I was satisfied with it, but then again, my previous GPS-receiver was a Haicom 303CF. This procedure was mentioned on the board at pdafrance.com, and also on this board. On the French board good results were the general trend, so I decided to try for myself, and found it to be a massive improvement.
Bottomline: if your GPS performance is fine for you, you don't need to do a thing, but it sure can't hurt
---
Courtesy of julstf from http://www.pdafrance.com/...thread.php?threadid=77205, here's how to "calibrate" the GPS-unit in our devices.
1. Install GPS Monitor
2. You should get a screen like this:
3. Click on "Tools", then "Port Setting", Ignore any error messages, they're normal at this point.
4. Choose NMEA, and the GPS_HWCOM port, and choose 57600 as Baudrate. Confirm by clicking "OK"
5. You're now back on the main screen, and it should look similar to this:
6. If it doesn't, and you're somwhere where you should be able to receive GPS-data, have a look at the kind of data that's being output by the GPS-receiver. To do this, choose "View", and then "Development".
You should get a screen like this one:
Verify that you have at least the RMC and GSA lines. If you don't, it may be usefull to re-initialise the NMEA-chipset.
8. Choose "Tools", then "Command"
9. On the "Initialize"-tab, make sure to check the cases for "Factory", "Enable raw track data" and "Enable development data". DON'T click OK yet.
10. On the "NMEA"-tab, first click "Default", then change the BaudRate to 57600. Now you can click OK.
bron
Hier nog een uitleg van wat al die afkortingen betekenen zodat je zelf ook nog een beetje kan tweaken
(als ik zo naar die lijst kijk moet GLL dan niet aan staan?)
yours DM
[ Voor 41% gewijzigd door DMP.cc op 13-05-2006 23:08 ]
Verwijderd
Ik wil graag weten of het handsfree bellen in de auto nou goed te gebruiken is of dat het helemaal niet aan te raden is 
Op dit moment gebruik ik mijn nokia 6230 in handsfree modus in de auto en daarmee is het geluid goed. Hoop dat het geluid van de a701 ongeveer dezelfde kwaliteit heeft maar heb slechte ervaringen over het geluid gelezen.. is iedereen het met die slechte ervaringen eens of zijn er ook mensen die het geluid wel goed vinden?
Op dit moment gebruik ik mijn nokia 6230 in handsfree modus in de auto en daarmee is het geluid goed. Hoop dat het geluid van de a701 ongeveer dezelfde kwaliteit heeft maar heb slechte ervaringen over het geluid gelezen.. is iedereen het met die slechte ervaringen eens of zijn er ook mensen die het geluid wel goed vinden?
Verwijderd
@remco1985: Persoonlijk vind ik het als handsfree echt bagger te gebruiken. Niet alleen hoort de ontvanger zich daarmee gigantisch in echo, voor in de auto is het ook nog eens veeel te zacht... en standaard ontbreekt natuurlijk voicedialing. Terwijl het speakertje wel redelijk is, een mp3-tje is nog best om aan te horen.
Ik heb het opgelost door zo'n Jabra bluetooth oortje te kopen en gebruik nu Vito Voicedialer. Die combinatie werkt dan weer redelijk, behalve dat die Jabra wel erg snel door z'n accutje heen is.
@eggiebert: Wow, heeft dat ding dus toch een functie. Had inderdaad een toets langer indrukken nog niet geprobeerd. Wel maakt foto's aan personen hangen bij mij niets uit, de persoon komt niet in beeld als deze belt ofzo.
Ik heb het opgelost door zo'n Jabra bluetooth oortje te kopen en gebruik nu Vito Voicedialer. Die combinatie werkt dan weer redelijk, behalve dat die Jabra wel erg snel door z'n accutje heen is.
@eggiebert: Wow, heeft dat ding dus toch een functie. Had inderdaad een toets langer indrukken nog niet geprobeerd. Wel maakt foto's aan personen hangen bij mij niets uit, de persoon komt niet in beeld als deze belt ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 18:55 ]
Verwijderd
Thnx voor je reactie!Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:52:
@remco1985: Persoonlijk vind ik het als handsfree echt bagger te gebruiken. Niet alleen hoort de ontvanger zich daarmee gigantisch in echo, voor in de auto is het ook nog eens veeel te zacht... en standaard ontbreekt natuurlijk voicedialing. Terwijl het speakertje wel redelijk is, een mp3-tje is nog best om aan te horen.
Ik heb op dit moment een Mio A201 waarvan ik de bluetooth functie gebruik die ik koppel met mijn gsm. Het geluid daarvan vind ik wel goed en ik heb ook nog geen andere mensen tegen me horen zeggen dat ze me slecht konden verstaan. Beetje raar dat ze dat in de A701 niet goed hebben kunnen maken
Ik blijf zo dus twijfelen over de a701
Je bent niet de enige, ik houd diverse forums al een tijdje in de gaten. Ik hoor overal tegenstrijdige berichten, varierend van erg tevreden, tot één en al problemen. Geven nieuwere A701's tegenwoordig minder problemen?
Hoe is het trouwens gesteld met kwaliteit van geluid icm een bluetooth carkit zoals Parrot Ck3100?
ik heb ook zo men twijfels.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Qtex 9100 en de A701, maar aangezien de 9100 nogal duur komt samen met losse gps heeft de a701 dan weer mijn voorkeur, maar wat ik hier dan lees is weer minder leuk.
Ach, we zien dan wel
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Qtex 9100 en de A701, maar aangezien de 9100 nogal duur komt samen met losse gps heeft de a701 dan weer mijn voorkeur, maar wat ik hier dan lees is weer minder leuk.
Ach, we zien dan wel
Een beetje verlies heb je altijd...
een kleine bijdrage over waarom de Mio boven de rest...
Bijna alle negative dingen die ik in de diverse reviews heb gelezen is the fixen met een rom update, dus het toestel zal alleen maar beter worden (dan moet Mio wel gaan updaten, want ik heb gehoord dat het wel in het verleden wat minder is geweest op dat vlak. Én er moeten andere syllusen komen)
just my 2 cents
Bijna alle negative dingen die ik in de diverse reviews heb gelezen is the fixen met een rom update, dus het toestel zal alleen maar beter worden (dan moet Mio wel gaan updaten, want ik heb gehoord dat het wel in het verleden wat minder is geweest op dat vlak. Én er moeten andere syllusen komen)
just my 2 cents
Verwijderd
Ik heb de a701 vanmorgen toch maar besteldPeGys schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:24:
ik heb ook zo men twijfels.
Ach, we zien dan wel
Ben eens benieuwd..
Dit klopt allemaal wel en het is leuk gezegd, maar ik zit dus eigenlijk op de resultaten van een ROM update te wachten. Ik zou namelijk ook graag een A701 kopen, maar ik wil hem goed in de auto kunnen gebruiken (handsfree bellen) en daar zijn nog verrre weg de meeste problemen mee. Zoals echo's of TMC en BleuTooth samen gebruiken schijnt ook niet helemaal lekker te gaan._NRN_Dutchman schreef op maandag 15 mei 2006 @ 06:14:
een kleine bijdrage over waarom de Mio boven de rest...
just my 2 cents
Dus Mitac wanneer komt de ROM update?
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 15-05-2006 08:21 ]
Hmm, ik was geïnteresseerd in deze smartphone totdat ik zag dat deze geen WiFi heeft.
Gelukkig is daar mogelijk de oplossing.
nieuws: Eye-fi kondigt WiFi-geheugenkaarten aanMaZo schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:55:
Hmm, ik was geïnteresseerd in deze smartphone totdat ik zag dat deze geen WiFi heeft.
Verwijderd
hoi
ik wil de mio 701 aanschaffen icm met een abbonement..word het gewoon los verkocht of kan je er ook een halen met een abonnement, zoja welke site ..
ik wil de mio 701 aanschaffen icm met een abbonement..word het gewoon los verkocht of kan je er ook een halen met een abonnement, zoja welke site ..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 12:54 ]
Verwijderd
volgens kieskeurig.nl op www.belzaak.nl en www.gsmstore.nlVerwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:52:
hoi
Ook ik had last van de echo, maar dat was snel opgelost.
Ik gebruik nu voor in de auto een jabra 250v (met trilfunctie woeii!) en normaal gesproken heb ik mijn volume als volgt ingesteld:
linker schuifje op de tweede van onder. de rechtse op de bovenste of 1 eronder. (beide zijn te zien als je niet belt, als je wel belt, zie je alleen de rechtse.)
voor mij hielp dit echt stukken!
Ik gebruik nu voor in de auto een jabra 250v (met trilfunctie woeii!) en normaal gesproken heb ik mijn volume als volgt ingesteld:
linker schuifje op de tweede van onder. de rechtse op de bovenste of 1 eronder. (beide zijn te zien als je niet belt, als je wel belt, zie je alleen de rechtse.)
voor mij hielp dit echt stukken!
Er schijnt een nieuwe ROM uit te zijn... iemand heeft hem kunnen bemachtigen via een service punt?! (ik wist niet dat Mio die had)... Hij verkondigde dat het versie 46 was (momenteel begint de Firmware met 45)
Ik heb gevraagd of hij die wil delen met de rest, ben benieuwd wat ie daarop zegt!
Het enige probleem is nog het bootloader verhaal... Er is nog niks bekend over hoe de mio a701 in bootloader modus gebracht moet worden!
De E-Ten moet via middelste knop van de pijltjes toetsen i.c.m. de rode knop en dan kort op de reset button. Je krijgt dan een zwart scherm met tekst... Iemand al zoiets kunnen bereiken op de mio??
Ik heb gevraagd of hij die wil delen met de rest, ben benieuwd wat ie daarop zegt!
Het enige probleem is nog het bootloader verhaal... Er is nog niks bekend over hoe de mio a701 in bootloader modus gebracht moet worden!
De E-Ten moet via middelste knop van de pijltjes toetsen i.c.m. de rode knop en dan kort op de reset button. Je krijgt dan een zwart scherm met tekst... Iemand al zoiets kunnen bereiken op de mio??
Verwijderd
Hmm ik krijg morgen mijn a701 maar ik denk dat ie dan ook nog de "oude" versie heeft helaas! Zal morgen dan maar meteen bellen voor de updateSmarty77 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:54:
Er schijnt een nieuwe ROM uit te zijn... iemand heeft hem kunnen bemachtigen via een service punt?! (ik wist niet dat Mio die had)... Hij verkondigde dat het versie 46 was (momenteel begint de Firmware met 45)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 18:07 ]
Verwijderd
Ik heb een zéér vervelend probleem. M'n device loopt namelijk soms vast, op 3 dagen tijd toch al 5 keer. Altijd op willekeurige tijdstippen, zonder aanwijsbare reden.
Het toestel is vergrendeld en staat op slaapstand (na een minuutje springt hij daarop, zoals standaard ingesteld).
Niets aan de hand, 9 van de 10 gevallen is hier niets mis mee.
Maar soms heb ik dit voor: Als ik hem bijvoorbeeld dan na een uurtje ofzo terug vastneem en op het rode telefoontje druk om het scherm terug aan te zetten, springt het scherm aan maar kan ik niets doen. Het device reageert gewoonweg niet. Als ik dan naar het klokje kijk, merk ik dat dit bijvoorbeeld 45 minuten te laat staat, dus dat is het tijdstip waarop het toestel is vastgelopen.
Vervelende is: als ik met m'n vaste lijn naar m'n gsm bel op een moment dat hij hangt, hoor ik langs de kant van de vaste lijn gewoon de telefoon overgaan, terwijl m'n gsm geen reactie vertoont. Ook berichtjes komen niet aan, hoewel de verzender een afleverrapportje krijgt. Bijgevolg: bellers/sms'ers denken dat ik niet opneem en dat hun berichtjes afgeleverd zijn, maar ik krijg helaas NOOIT hun oproepen of smsjes te zien... Die zijn kwijt, en erger nog: ik weet niet eens of ze hebben gesmst/gebeld
ENORM vervelend probleem dus!!
Hebben jullie hier ook mee te kampen gehad? Kunnen jullie mij misschien meer vertellen hoe ik dit kan oplossen, want ben nu echt wel ten einde raad...
En dan nog een vraagje: bestaat de mogelijkheid om je contactpersonen die op de Mio (dus NIET die op de SIM) zijn opgeslagen, te backuppen op bijvoorbeeld een sdkaartje, of op de pc via activesync? Bedoeling is om ze na bijvoorbeeld een crash/hard reset gewoon niet kwijt te zijn... Maar op SIM opslagen wil ik niet, want heb ook adressen en verjaardagen en dergelijke opgeslagen. Bij kopiëren naar SIM wordt deze extra informatie helaas niet opgeslagen op de SIM.
Heb ik hiervoor een speciaal tooltje nodig, of kan dit met de standaard Windows Mobile 5 software? Waarschijnlijk zie ik er gewoon over.
Het toestel is vergrendeld en staat op slaapstand (na een minuutje springt hij daarop, zoals standaard ingesteld).
Niets aan de hand, 9 van de 10 gevallen is hier niets mis mee.
Maar soms heb ik dit voor: Als ik hem bijvoorbeeld dan na een uurtje ofzo terug vastneem en op het rode telefoontje druk om het scherm terug aan te zetten, springt het scherm aan maar kan ik niets doen. Het device reageert gewoonweg niet. Als ik dan naar het klokje kijk, merk ik dat dit bijvoorbeeld 45 minuten te laat staat, dus dat is het tijdstip waarop het toestel is vastgelopen.
Vervelende is: als ik met m'n vaste lijn naar m'n gsm bel op een moment dat hij hangt, hoor ik langs de kant van de vaste lijn gewoon de telefoon overgaan, terwijl m'n gsm geen reactie vertoont. Ook berichtjes komen niet aan, hoewel de verzender een afleverrapportje krijgt. Bijgevolg: bellers/sms'ers denken dat ik niet opneem en dat hun berichtjes afgeleverd zijn, maar ik krijg helaas NOOIT hun oproepen of smsjes te zien... Die zijn kwijt, en erger nog: ik weet niet eens of ze hebben gesmst/gebeld
ENORM vervelend probleem dus!!
Hebben jullie hier ook mee te kampen gehad? Kunnen jullie mij misschien meer vertellen hoe ik dit kan oplossen, want ben nu echt wel ten einde raad...
En dan nog een vraagje: bestaat de mogelijkheid om je contactpersonen die op de Mio (dus NIET die op de SIM) zijn opgeslagen, te backuppen op bijvoorbeeld een sdkaartje, of op de pc via activesync? Bedoeling is om ze na bijvoorbeeld een crash/hard reset gewoon niet kwijt te zijn... Maar op SIM opslagen wil ik niet, want heb ook adressen en verjaardagen en dergelijke opgeslagen. Bij kopiëren naar SIM wordt deze extra informatie helaas niet opgeslagen op de SIM.
Heb ik hiervoor een speciaal tooltje nodig, of kan dit met de standaard Windows Mobile 5 software? Waarschijnlijk zie ik er gewoon over.
Even het nieuws intern bij mio-tech laten bevestigen... Het klopt versie 46 is uit... Hij word binnenkort op de website gezet. Dus waarschijnlijk ook met een kleine howto!Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:07:
[...]
Hmm ik krijg morgen mijn a701 maar ik denk dat ie dan ook nog de "oude" versie heeft helaas! Zal morgen dan maar meteen bellen voor de update
Changes zijn oa ingebakken edialer
Als je wat in het topic had gelezen had je teweten gekomen dat de huidige wifi kaarten uit de A701 steken aangezien ze groter zijn. De aangekondigde wifi/geheugen combo's zijn exact hetzelfde formaat als de normale sd kaarten en komen dus NIET uit de pda te zitten.MaZo schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:12:
[...]
Ware het niet dat deze kaarten uit je device steken, niet echt een handige oplossing imo.
Handige oplossing ? Dacht het wel

En voor zij die de ideale oplossing willen, koop:
- een el-cheapo gsm
- een overpriced pda
- een overpriced tomtom gps pakket
[ Voor 19% gewijzigd door PeGys op 15-05-2006 19:38 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
Dit topic is gesloten.