Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:50:
zag geen uitweg meer en heb gekozen om m naar R46 te flashen, moest wel ff een andere sd-kaart ervoor gebruiken want mijn 4GB werkte het niet mee...

heb nu tomtom weer geinstalleerd en alles werkt prima, veel snellere fix! denk dat het idd gewoon komt omdat ik allerlei programmaatjes had geprobeerd, en later weer verwijderd omdat het nie veel bijzonders was... ga m nu idd zo kaal mogelijk laten, zeker omdat ik volgende week naar italie ga en ik niet zonder navigatie kan!

heb nog wel een paar dingetjes die ik wil installeren omdat ik ze wel handig vond, maar weet niet of het verstandig is...
- spbbackup (backup kunnen draaien lijkt me nix mis mee)
- spb full screenkeyboard (handig met smsen!)
- enable recognizer (schrijfherkenning)

verder nog sudoku voor de saaie momenten, heb verder nog geen spelletjes kunnen vinden (iemand nog tips?? :P)
Vraagje Furb:

Het is dus wel mogelijk om een 4gb SD kaart te gebruiken in de MIO? Welke handelingen moeten hiervoor gebeuren?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:38:
[...]

Vraagje Furb:

Het is dus wel mogelijk om een 4gb SD kaart te gebruiken in de MIO? Welke handelingen moeten hiervoor gebeuren?

Thanks!
lipje openen, kaartje erin, lipje sluiten :+

voor te flashen kun je m niet gebruiken, verder wel gewoon... heb hier nix voor hoeven doen verder hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:50:
heb nog wel een paar dingetjes die ik wil installeren omdat ik ze wel handig vond, maar weet niet of het verstandig is...
- spbbackup (backup kunnen draaien lijkt me nix mis mee)
- spb full screenkeyboard (handig met smsen!)
- enable recognizer (schrijfherkenning)

verder nog sudoku voor de saaie momenten, heb verder nog geen spelletjes kunnen vinden (iemand nog tips?? :P)
SPB backup is niks mis mee. Enige nadeel vind ik dat ie na iedere backup een soft reset moet uitvoeren, dit is wel irritant omdat de Mio bij mij een minuut of 2 nodig heeft om op te starten.

Full screen keyboard is niet echt fijn, zit trouwens ook al standaard in R46. Ik vind schrijfherkenning toch fijn.

Enable recognizer ken ik niet, ik gebruik zelf calligrapher. Werkt wel fijn, maar volgens mij zorgt dit proggie er ook voor dat mn toestel zo instabiel is. Heb je een linkje naar dat programma?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al geprobeerd om in een engelse ROM nederlandse spellcompletion te zetten??

Ik ga thuis ff proberen vanavond en proberen een custom ROM te bouwen (Engels OS, NL completion voor SMS). Eerst maar eens kijken of het mogelijk is om de benodigde bestanden uit de ROM te extracten.

http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?p=829474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainmaker schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:43:
[...]

SPB backup is niks mis mee. Enige nadeel vind ik dat ie na iedere backup een soft reset moet uitvoeren, dit is wel irritant omdat de Mio bij mij een minuut of 2 nodig heeft om op te starten.
Full screen keyboard is niet echt fijn, zit trouwens ook al standaard in R46. Ik vind schrijfherkenning toch fijn.
Enable recognizer ken ik niet, ik gebruik zelf calligrapher. Werkt wel fijn, maar volgens mij zorgt dit proggie er ook voor dat mn toestel zo instabiel is. Heb je een linkje naar dat programma?
dat resetten is idd een nadeel, maar als je daarvoor wel een goede backup in de plaats krijgt, heb ik er dat wel voor over!

ik heb geen ander toetsenbord kunnen vinden, ja ekeyboard ofzo, maar die heb ik nog niet geopend kunnen krijgen? bij opties krijg ik de melding: er zijn geen opties voor de geselecteerde invoermethode. en als ik een sms wil typen selecteer ik m, maar er gebeurt niets!
geen idee wat het probleem kan zijn...

die enable recognizer is dit: (quote van pagina 1 uit dit topic!)

Waarom heb ik alleen maar een on-screen toetsenbordje om in te voeren?
Geen flauw idee, maar met een hack zijn er zo nog 2 bij te toveren: Letter Recognizer en Block Recognizer. Deze invoermogelijkheden worden mogelijk als je het programmaatje van Birdibird draait dat je hier kunt downloaden. Als je het hebt gedraaid kun je het weggooien. (Schaamteloos overgenomen uit het HTC Wizard topic, waar overigens nog veel meer nuttige tips staan!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:36:
[...]

dat resetten is idd een nadeel, maar als je daarvoor wel een goede backup in de plaats krijgt, heb ik er dat wel voor over!

ik heb geen ander toetsenbord kunnen vinden, ja ekeyboard ofzo, maar die heb ik nog niet geopend kunnen krijgen? bij opties krijg ik de melding: er zijn geen opties voor de geselecteerde invoermethode. en als ik een sms wil typen selecteer ik m, maar er gebeurt niets!
geen idee wat het probleem kan zijn...
Zet al je today plugins maar eens uit en probeer het dan nog eens.
Grote kans dat hij het dan wel opeens doet.
Geen idee overigens hoe lang hij het goed blijft doen wanneer je alle today plugins weer geactiveerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:42:
[...]

Zet al je today plugins maar eens uit en probeer het dan nog eens.
Grote kans dat hij het dan wel opeens doet.
Geen idee overigens hoe lang hij het goed blijft doen wanneer je alle today plugins weer geactiveerd hebt.
helpt niet...
heb trouwens nog geen extra porgramma's, plug-ins of tools geinstalleerd behalve tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
quote]zedzed1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:12:
Met welke navigatie software kan je naar een poi bellen, ik heb zelf nu route 66 navigator 7 draaien op mijn mio ik begreep dat dit kon maar heb nog steeds niet de oplossing gevonden, hoe is dit mogelijk of welk andere nav. programma ondersteunt bellen naar pois[/quote]
chundo schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:07:
[...]

Ik heb het zo juist eens even geprobeerd en met tomtom 5 lukte dit.
chundo Is dit met navigator of mobile versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:01:
Ik heb de nl R46 op de mio staan en nu kom ik erachter dat de sneltoetsen niet werken, ik kan wel nummer daarin opslaan maar ze niet bellen. Heeft nog iemand dit probleem of weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen?
Hoe gebruik je de sneltoetsen? Ik heb mij ook lang afgevraagd waarom die dingen niet werkte als ik er op klikte, toen bleek dat je het nummer wat langer in moest houden op de tel, dan werken ze wel. Als je onder sneltoets 3 iemand zet, kan je niet op dat hokje klikken. Hou je de "3"-toets een paar seconden lang in dan doet hij het wel. Was voor mij i.e.g. niet 123 duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het hele topic doorgelezen (duurde 2 uurtjes ofzo:P) en veel informatie tegengekomen die bruikbaar is om te overwegen om hem toch te kopen. Alleen nu wil ik mijn telefoon ook als vervanger voor mij ipod gaan gebruiken (omdat die kapot is gegaan), dus een 4 of 2 gb kaartje erbij kopen. Nu is mijn vraag, hoe zit het met de kwaliteit van de mediaplayer. Is de kwaliteit vergelijkbaar als met een gewone mp3 speler? Omdat veel mensen klagen over de luidspreker en dergelijke, maar als je het via oordopjes hebt is dit toch anders lijkt mij. En gaat de accu snel leeg door mp3's afspelen ( ik ben niet veel uur gewend want ik had een ipod :P, dus dat is niet zo erg)
En is door de nieuwe firmware de belkwaliteit beter, dus niet op hands free maar gewoon bellen?
Dit zijn eigenlijk nog de 2 redenen om te twijfelen, hopelijk kan iemand mij verder helpen. bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:02:
[...]

helpt niet...
heb trouwens nog geen extra porgramma's, plug-ins of tools geinstalleerd behalve tomtom
Voor mij was dit de oplossing.
Heb je echt alle plugins uit gezet ?
Dus ook de standaard plugins als, owner information, messages, keylock etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:31:
[...]

Voor mij was dit de oplossing.
Heb je echt alle plugins uit gezet ?
Dus ook de standaard plugins als, owner information, messages, keylock etc. ?
jep, scherm was helemaal leeg... geen resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:45
Hallo,

Ik krijg nog steeds geen verbinding via bluetooth met active sync. ik krijg bij mijn computer geen venster die vraagt om de key terwijl alles aanstaat zodat het moet werken. Ik ben zichtbaar en heb optie aanstaan dat anderen verbinding mogen maken ook aanstaan.

Van me computer naar pda gaat wel goed. alleen dat wil activesync er niks mee doen.

Ik maak connectie via programma activesync op pda. Druk op verbinden via bluetooth en dan vraagt om nieuw partnerverband. Ik druk op ja en pda gaat zoeken. Hij ziet mijn computer dus ik druk daarop en op volgende. Hij vraagt om een key dus ik vul 4 cijfers in en ga verder. Dan stopt de hele boel. Geef ik geen code op dan kom ik iets verder en zie ik een seriele poort keuze. Echter das geen activesync poort. In bluetoothscherm op comp heb ik een binnenkomende poort aaagemaakt en het compoortnummer gezet in activesync.

ik gebruik de microsoft drivers.

wie weet wat er nog ingesteld moet wordenn? Het beginstukje van de topic werkt niet.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Vandaag binnengekregen :D

Maar krijg nu altijd dat men sim niet herkend wordt :(

Zo meteen dat prog om te backuppen erop en dan de engelse R46 rom erop.

edit: ff de sim afgekuist en werkt :D
heb wel wat schrik dat het plaatsen van de screen protector niet gaat lukken :/

edit 2:

en gelukt, rom 45 blijft hier lekker vlot draaien, alleen zijn er enkele spulletjes die me tegenvallen.

Ik krijg activesynch niet in orde via bluetooth (WIDCOMM), die lijst met laatst geopende apps steekt me tegen in het start menu en ik krijg men contacten niet gekopieerd van mio -> sim...

Zit me echt gek te zoeken om die bluetooth in orde te krijgen, maar het wilt echt niet vlotten. Zou graag kunnen surfen via bluetooth. Nuja, zou niet weten wat ik moet configureren om te kunnen surfen, aangezien dit ook zou moeten lukken via de usb kabel, maar krijg het niet aan de praat.

Nuja, dan zal ik de thread nog maar eens doorlezen op hoop van zegen.

[ Voor 83% gewijzigd door PeGys op 12-07-2006 00:45 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Rainmaker schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:43:
Fullscreen? Waar zit dat dan standaard in R46?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Iemand al nieuws over de levering & gprs problemen van Mitac?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
heeft iemand het voorelkaar gekregen dat je de GPS data in bijv. je laptop kan gebruiken door middel van bluetooth? ik zou dat wel handig vinden omdat ik dan meer kan doen met GPS.

Overigs werkt mijn activesync met bluetooth nog niet zoals in paar posts hoger staat.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
klaasopurk schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:23:
heeft iemand het voorelkaar gekregen dat je de GPS data in bijv. je laptop kan gebruiken door middel van bluetooth? ik zou dat wel handig vinden omdat ik dan meer kan doen met GPS.

Overigs werkt mijn activesync met bluetooth nog niet zoals in paar posts hoger staat.
1] Ga op je PC naar je Bluetooth instellingen. Zorg er voor dat je Bluetooth module op zichtbaar staat ingesteld. Voeg vervolgens een 'Incoming COM Port' toe, bijvoorbeeld: 'COM5'

In mijn geval stond deze poort automatisch op COM poort 7 zonder mogelijk deze te wijzigen, ik maak gebruik van BlueSoleil waarin deze 'Seriële Poort A' heet.

2] Start ActiveSync op je PC en open het 'Connection Settings' venster. Zorg hier in ieder geval dat 'Allow connections to one of the following:' aangevinkt staat met in het selectievak dezelfde poort die jij als 'Incoming COM Port' hebt ingesteld bij je Bluetooth instellingen. In mijn geval staat deze dus op 'COM7'. Zorg ook dat 'Open ActiveSync when my device connects' aangevinkt staat.

Wanneer de Com Poort met lichtgrijs weergegeven is moet je allereest deze optie uitvinken, vervolgens het Connection Settings scherm sluiten en tot slot het Connection Settings menu weer openen. Je kunt nu de poort wijzigen.

3] Ga op je K-JAM naar het 'Bluetooth Settings' menu. Verwijder hier de verbinding met je PC wanneer deze aanwezig is.

4] Ga op je K-JAM naar ActiveSync. Klik op "Menu > Connect via Bluetooth". Je zult nu de volgende melding krijgen: 'Cannot find an existing Bluetooth partnership with a PC that supports ActiveSync. Would you like to set up a partnership now?', druk op 'Yes'.

5] Je bent nu als het goed is in je Bluetooth instellingen beland. Kies hier de optie 'New Partnership...', je toestel gaat nu zoeken naar Bluetooth devices. Selecteer je computer naam zodra deze verschijnt, controleer wel eerst of deze naam hetzelfde is als die in de instellingen op je PC. Druk na het selecteren van deze naam op Next.

6] Voer nu een 4-cijferig wachtwoord op je HTC Wizard en druk op Next. Vervolgens moet je ook op je PC deze code intypen in de pop-up box die verschijnt met de mededeling dat een apparaat verbinding wilt maken. Je PC zal melden dat dit succesvol gegaan is. Druk eventueel op Finish.

7] De HTC Wizard zal nu de beschikbare services weergeven. Zolang je Stap 1 & 2 met succes uitgevoerd hebt geeft hij 'ActiveSync' als optie weer. Vink het selectievakje voor ActiveSync aan en druk op Finish, op de Wizard dus. Sluit de Bluetooth Settings.

8] Ga in ActiveSync naar "Menu > Connect via Bluetooth". ActiveSync zal nu tevoorschijn komen op je PC met het verbindingsscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit is/lijkt een hele stomme vraag, maar ik kan het vraagteken / uitroepteken echt niet vinden op het virtuele toetsenbord als ie op grote letters staat. Heeft iemand enig idee waar ik ze kan vinden? Thanx vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
chundo schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:29:
[...]

1] Ga op je PC naar je Bluetooth instellingen. Zorg er voor dat je Bluetooth module op zichtbaar staat ingesteld. Voeg vervolgens een 'Incoming COM Port' toe, bijvoorbeeld: 'COM5'

In mijn geval stond deze poort automatisch op COM poort 7 zonder mogelijk deze te wijzigen, ik maak gebruik van BlueSoleil waarin deze 'Seriële Poort A' heet.

2] Start ActiveSync op je PC en open het 'Connection Settings' venster. Zorg hier in ieder geval dat 'Allow connections to one of the following:' aangevinkt staat met in het selectievak dezelfde poort die jij als 'Incoming COM Port' hebt ingesteld bij je Bluetooth instellingen. In mijn geval staat deze dus op 'COM7'. Zorg ook dat 'Open ActiveSync when my device connects' aangevinkt staat.

Wanneer de Com Poort met lichtgrijs weergegeven is moet je allereest deze optie uitvinken, vervolgens het Connection Settings scherm sluiten en tot slot het Connection Settings menu weer openen. Je kunt nu de poort wijzigen.

3] Ga op je K-JAM naar het 'Bluetooth Settings' menu. Verwijder hier de verbinding met je PC wanneer deze aanwezig is.

4] Ga op je K-JAM naar ActiveSync. Klik op "Menu > Connect via Bluetooth". Je zult nu de volgende melding krijgen: 'Cannot find an existing Bluetooth partnership with a PC that supports ActiveSync. Would you like to set up a partnership now?', druk op 'Yes'.

5] Je bent nu als het goed is in je Bluetooth instellingen beland. Kies hier de optie 'New Partnership...', je toestel gaat nu zoeken naar Bluetooth devices. Selecteer je computer naam zodra deze verschijnt, controleer wel eerst of deze naam hetzelfde is als die in de instellingen op je PC. Druk na het selecteren van deze naam op Next.

6] Voer nu een 4-cijferig wachtwoord op je HTC Wizard en druk op Next. Vervolgens moet je ook op je PC deze code intypen in de pop-up box die verschijnt met de mededeling dat een apparaat verbinding wilt maken. Je PC zal melden dat dit succesvol gegaan is. Druk eventueel op Finish.

7] De HTC Wizard zal nu de beschikbare services weergeven. Zolang je Stap 1 & 2 met succes uitgevoerd hebt geeft hij 'ActiveSync' als optie weer. Vink het selectievakje voor ActiveSync aan en druk op Finish, op de Wizard dus. Sluit de Bluetooth Settings.

8] Ga in ActiveSync naar "Menu > Connect via Bluetooth". ActiveSync zal nu tevoorschijn komen op je PC met het verbindingsscherm
Ik krijg geen activesynch keuze bij stap 7. Wil dat zeggen dat men USB drivers geen activesynch ondersteunen ? (ook al staat dat er wel bij in de setup van de bluetooth drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
chundo schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:29:
[...]

een geweldig verhaal ook duidelijk maar stap 6 komt bij mij nooit. ik krijg op me pc geen popscherm. ik gebruik XP drivers en werk via bluetooth stick van logitech of via ingebouwde blutooth in me laptop. in geen van de gevallen krijg ik die pop-up. vinkje voor accept inkomende verbindingen staat aan op me PC.

andersom werkt het wel. van me pc naar PPC krijg ik wel op me PPC de pop-up.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:41:
Ok, dit is/lijkt een hele stomme vraag, maar ik kan het vraagteken / uitroepteken echt niet vinden op het virtuele toetsenbord als ie op grote letters staat. Heeft iemand enig idee waar ik ze kan vinden? Thanx vast...
het is geen domme vraag, want ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Kan de 2 tekens ook niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
J.W schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:43:
[...]

het is geen domme vraag, want ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Kan de 2 tekens ook niet vinden 8)7
nvm, my bad.

Maar vind het grote keyboard beetje lomp. Kan best goed overweg met het kleine ;)

[ Voor 29% gewijzigd door PeGys op 13-07-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

GRRRRRRRR

de mijne is nu ruim drie en een halve week weg, hoog ik net van de winkel dat de klojo's van het reparatiecentrum dit toestel nog niet kenden en dat hij daarom nog niet geaccepteert was. Om een lang verhaal kort te maken, ze hebben hem nu in de lijst staan dus is hij heden morgen geaccepteerd bij het servicecentrum 7(8)7

Nog korter gezegd, ik heb hem op zijn vroegst dinsdag over twee weken terug *insert oer-schreeuw*

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klaasopurk schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:49:
[...]

een geweldig verhaal ook duidelijk maar stap 6 komt bij mij nooit. ik krijg op me pc geen popscherm. ik gebruik XP drivers en werk via bluetooth stick van logitech of via ingebouwde blutooth in me laptop. in geen van de gevallen krijg ik die pop-up. vinkje voor accept inkomende verbindingen staat aan op me PC.

andersom werkt het wel. van me pc naar PPC krijg ik wel op me PPC de pop-up.
Installeer eens een driver, widcomm ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

fraQ schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 01:08:
[...]

Fullscreen? Waar zit dat dan standaard in R46?
Ik bedoelde eigenlijk EKeyboard. Is niet helemaal hetzelfde als SPB fullscreen keyboard, maar dat eigenlijk dat dat bedoeld werd.

P.S. Voor de mensen waarbij eKeyboard niet werkt, ik heb een "workaround". Zelfde probleem heb ik namelijk met calligrapher. Doe een softreset, daarna open je meteen "notities" (werkt niet als je "tekstberichten" o.i.d. opent om een of andere reden :S) Dan ga je meteen bij het pijltje onderin naar eKeyboard (of de SIP die je wilt gebruiken, bijvoorbeeld "Write pad" in mijn geval). Hierna werkt eKeyboard gewoon in alle applicaties.

P.P.S. Ik denk dat ik inderdaad de crashes op mn telefoon heb kunnen oplossen door mn sms berichten van het today scherm af te halen.. Toch vervelend dat ik nu niet zie "er zijn x ongelezen berichten", maar de melding werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
chundo schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:05:
[...]

Installeer eens een driver, widcomm ofzo...
wel dan moet je een widcommdriver hebben die met de bluetoothstoch overweg kan. de licentie voor je software zit namelijk ingebakken in de stick. de widcommdriver kan dan wel eens je stick niet willen zien. das het probleem.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klaasopurk schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:13:
[...]

wel dan moet je een widcommdriver hebben die met de bluetoothstoch overweg kan. de licentie voor je software zit namelijk ingebakken in de stick. de widcommdriver kan dan wel eens je stick niet willen zien. das het probleem.
De Widcomm 5.0.1.801 of widcomm 5.0.1.802, bij beide zit een patch zodat de license niet direct een probleem is. Ofwel moet je de orginele driver gebruiken die bij jou stick is.
Ik heb ook problemen met bluetooth gehad, eens ik de widcommdriver erop had staan ging alles van een leie dakje, dat windowsgedoe is bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Werkt prima :)
.... inclusief push mail

[ Voor 49% gewijzigd door AP3X op 20-07-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:31:
Werkt prima :)
.... inclusief push mail
Werkt inderdaad super! The Unofficial Mio A701 Forums... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 06:49:
[...]
Werkt inderdaad super! The Unofficial Mio A701 Forums... :)
OK, maar hoe zit het met de 2 sec bug? Mijn Mio met ROM 46 hangt trouwens nog wel eens, dat moet toch echt een keer afgelopen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Ik sms nogal veel, nu vraag ik me af of dat wel redelijk snel en makkelijk gaat hiermee. Zelf lijkt het me eerlijk gezegd niet al te ideaal.

Dit is de enige reden waarom ik nogal twijfel over de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Roy_ schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:39:
Ik sms nogal veel, nu vraag ik me af of dat wel redelijk snel en makkelijk gaat hiermee. Zelf lijkt het me eerlijk gezegd niet al te ideaal.

Dat hangt er vanaf of je het toestel een beetje stil kunt houden tijdes het sms-en. Al zittend in je stoel gaat het heel rap, zeker met fullscreen tb, maar in een schommelende tram of klotsende boot is het soms wel lastig om de juiste woordjes in te rammelen... In de auto achter het stuur even gauw drie woordjes in je notitieblok zetten is ook niet erg makkelijk te doen bij snelheden boven de 10 km/u, maar dat is dan uiteraard ook niet voor niets verboden :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:06:
[...]

OK, maar hoe zit het met de 2 sec bug? Mijn Mio met ROM 46 hangt trouwens nog wel eens, dat moet toch echt een keer afgelopen zijn!
De 2 seconden bug heb ik nog steeds.
Ik las overigens dat andere Pocket PC Phones daar ook last van hebben dus ik vraag me af waar het probleem precies ligt.
Tevens wordt mijn scherm af en toe geactiveerd op het moment dat ik push mail gebruik. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door Activesync maar heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Ik heb een probleem met me MIO. ik had gisteravond de mio helemaal opgeladen via usb-poort. dit ging goed. echter vanmorgen was de batterij al half leeg. Ik vind dit wel erg snel. Ik heb niet gebeld of gesmsed of zoiets. Dat ding lag maar te liggen zeg maar.

Ik denk dat de GPS-poort niet is afgesloten. Maar er draaien geen applicaties meer die de GPS aangspreken. Alleen activesync draait altijd op achtergrond.

Instellingen: automatisch processorsnelheid. GPS-porrt automatisch. bluetooth uit. Telefoon aan. R46 installed.

Dit heb ik al een paar keer meegemaakt!

[ Voor 4% gewijzigd door klaasopurk op 21-07-2006 12:05 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasopurk schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:59:
Ik heb een probleem met me MIO. ik had gisteravond de mio helemaal opgeladen via usb-poort. dit ging goed. echter vanmorgen was de batterij al half leeg. Ik vind dit wel erg snel. Ik heb niet gebeld of gesmsed of zoiets. Dat ding lag maar te liggen zeg maar.

Ik denk dat de GPS-poort niet is afgesloten. Maar er draaien geen applicaties meer die de GPS aangspreken. Alleen activesync draait altijd op achtergrond.

Instellingen: automatisch processorsnelheid. GPS-porrt automatisch. bluetooth uit. Telefoon aan. R46 installed.

Dit heb ik al een paar keer meegemaakt!
OK, de mijne is nu nog helemaal vol (4 streepjes), gisteravond opgeladen en vanochtend om 7 uur uit de oplader gehaald. Mijn mio staat trouwens op super performance.
Wat jij hebt heb ik ook wel eens gehad, maar dan was het altijd dat ik per ongeluk de navigatie had aangezet. Ik heb die hardware knop dan ook geprogrammeerd om het startmenu te laten zien en niet meer TomTom op te starten!

Je kunt je GPS eens resetten als je bang bent dat hij blijft hangen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Dank voor de link!

Is ie er / komt ie nog in het Nederlands uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Roy_ schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:39:

Dan is de Qtek 9100 perfect voor u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
R55 is het probleem met de spelbesturing opgelost met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:39
» na 5 dagen al defect

Heb ook zo'n leuke a701, echter na 5 dagen helaas al weer kaput

Na een nacht dienst in de oplader gedaan en later op de dag eruit gehaald. Blijkt dat hij ineens niets meer doet.
Scherm en knoppen lichten op en das dan ook gelijk weer alles.
zelfs resetten naar de fabrieks instelling werkt niet meer.

Moet wel zeggen dat er een vreemd luchtje uit de telefoon kwam

Hoefde geen nieuwe rom werkte prinma bij mij (weet niet welke rom erin zat).
Heb hem vandaag maar weer retour gestuurd ivm garantie en nu dus hopen dat ik hem snel weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Heb hem er ook op gezet werkt lekker snel, en volgens mj blijft me d pad ok niet meer hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren gebruik ik de MIO i.c.m. Parrot CarKit. Dit werkt echt perfect en het geluid en ontvangst is erg goed. Ik vroeg mij alleen af of iemand weet of het mogelijk is om ook gewoon audio (mp3 files) van de MIO over de bluetooth carkit af te spelen. Volgens mij moet dit mogelijk zijn. De MIO stuurt ook het telefoongesprek in prima kwaliteit over de speakers van de autoradio, dus zou dit in principe toch ook met andere geluidsbestanden moeten kunnen. Als dat werkt is het wel cool, kan ik de hele MP3 collectie of DivX films op de MIO in de auto afspelen. Tips zijn dus zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:56:
Sinds gisteren gebruik ik de MIO i.c.m. Parrot CarKit. Dit werkt echt perfect en het geluid en ontvangst is erg goed. Ik vroeg mij alleen af of iemand weet of het mogelijk is om ook gewoon audio (mp3 files) van de MIO over de bluetooth carkit af te spelen. Volgens mij moet dit mogelijk zijn. De MIO stuurt ook het telefoongesprek in prima kwaliteit over de speakers van de autoradio, dus zou dit in principe toch ook met andere geluidsbestanden moeten kunnen. Als dat werkt is het wel cool, kan ik de hele MP3 collectie of DivX films op de MIO in de auto afspelen. Tips zijn dus zeer welkom :)
Ik heb ook Parrot CarKit en helaas is het mij ook niet gelukt om muziek via Parrot CarKit uit te krijgen van mijn Mio.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:56:
Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid (zelfs je beltoon als je gebeld wordt) van je Mio naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

[ Voor 3% gewijzigd door chundo op 23-07-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chundo, Tnx! Werkt inderdaad, maar helaas met zulke slechte kwaliteit geluid dat het toch onbruikbaar is. Waar zou dat aan kunnen liggen? Is de Bluetooth verbinding niet snel genoeg om de MP3 in goed geluid door te geven? Of compressed VJ Volublis het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:57:
@chundo, Tnx! Werkt inderdaad, maar helaas met zulke slechte kwaliteit geluid dat het toch onbruikbaar is. Waar zou dat aan kunnen liggen? Is de Bluetooth verbinding niet snel genoeg om de MP3 in goed geluid door te geven? Of compressed VJ Volublis het geluid?
Op het A2DP topic ( Bluetooth Stereo (A2DP) topic ) staat nog een progje, deze cab enabled BT audio en bijvoorbeeld BT file transfer en printing. Ik heb het geinstaleerd en uiteindelijk had ik geen geluid meer. Om dat VJ Volublis voor mij doet wat het moet doen (tomtom over de carkit) heb ik het eraf gehaald. Mischien lag het aan de instellingen, daar heb ik niet naar gekeken. Misschien werkt het op de Mio wel goed of moet het gewoon ingesteld worden
Ik zou zeggen probeer het eens, baat het niet dan schaad het niet. Hou me in ieder geval op de hoogte als dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Theoretische max van Bluetooth is vziw ~700kbit/s - 2Mbit/s, lijkt me wel voldoende voor mp3s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja..., je hebt gelijk, want ik stream al wel MP3 en Divx van mijn PC over bluetooth naar de MIO en dat gaat in prima kwaliteit. Misschien dat de parrot een mindere bluetooth implementatie heeft? (of het geluid gewoon niet high- quality aan de stereo doorgeeft?). Voor telefoon werkt het in elk geval goed genoeg, en, dankzij Chundo de TomTom inderdaad ook (nog niet getest hoe het nu gaat als TT en telefoon gelijk gaan). Ik zal ook dat A2DP progje eens proberen. Zou wel geinig zijn om straks gewoon film etc over de autospeakers te kunnen kijken (niet dat je het dan waarschijnlijk vaak zou doen, maar is natuurlijk wel cool :))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:49:
ja..., je hebt gelijk, want ik stream al wel MP3 en Divx van mijn PC over bluetooth naar de MIO en dat gaat in prima kwaliteit. Misschien dat de parrot een mindere bluetooth implementatie heeft? (of het geluid gewoon niet high- quality aan de stereo doorgeeft?). Voor telefoon werkt het in elk geval goed genoeg, en, dankzij Chundo de TomTom inderdaad ook (nog niet getest hoe het nu gaat als TT en telefoon gelijk gaan). Ik zal ook dat A2DP progje eens proberen. Zou wel geinig zijn om straks gewoon film etc over de autospeakers te kunnen kijken (niet dat je het dan waarschijnlijk vaak zou doen, maar is natuurlijk wel cool :))
Ik was toevallig op e-bay aant surfen en ben dit tegengekomen http://cgi.benl.ebay.be/T...Z3730QQrdZ1QQcmdZViewItem Het is wel een extra tooltje wat niet zo cool is als via bluetooth, maar volgens mij heb je wel een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:25
Dat doe ik ook af en toe bijvoorbeeld online clips kijken maar ik krijg het snelheid niet hoger dan 70kb\s (ideale omstandigheden)
Dus kun je mij misschien vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt om met een goed kwaliteit mp3 te streamen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Netwerkverbinding tot stand brengen manier van streaming werkt voor mij perfect, zowel met DivX filmpjes als MP3. Gaat dan via een sitecom bluetooth dongle die een 100m straal om mijn huis ongeveer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb geprobeerd om het een beetje te begrijpen maar ik wordt er niet wijzer van is een beetje veel te ingewikkeld voor me.
Heb je misschien een makkelijker beschrijving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Ja lap, dan koop je zo'n ding zodat je eindelijk een all-in-one toestel hebt, en dan gaan ze op het werk even lollig doen.

"Heb je GPS gekocht, maar dat zit ook in je volgende bedrijfswagen die over enkele weken van jou is!"...

Ook blijken de telefoonfuncties toch niet te zijn wat ik ervan gehoopt had.

In het kort: A701 van een maand oud te koop voor 400 euro bij smirnoffbear@hotmail.com
Edit: Oh ja, 1GB SD kaartje inclusief!

[ Voor 8% gewijzigd door Little Bear op 26-07-2006 11:49 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Kreeg bericht dat de mijne binnen is en die vandaag verstuurd word!

Gelijk R55 er maar op :)

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Je vergeet die iGo 2006 die reeds eerder gemeld is. M.i. niet het meest gebuiksvriendelijke systeem, maar heeft bij mij veel sneller een fix dan TomTom en het ziet er veel vetter uit draait een stuk soepeler (start sneller op, voelt wat vlotter aan!).
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
http://www.i-go.com/en/
Hoi,

Kun je me vertellen wat zijn jou insellingen in GPS ??? SiRF of NMEA , snelheid enzv.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:00:
Ik heb geprobeerd om het een beetje te begrijpen maar ik wordt er niet wijzer van is een beetje veel te ingewikkeld voor me.
Heb je misschien een makkelijker beschrijving ?
Hmmm..., nee, dat is lastig. Ik zit er aan te denken om er een keer een installer van te maken, dan is het wel makkelijk te doen. Iemand had het nog wel over ORB, volgens mij te downloaden van http://www.orb.com/what_is_orb/orb_audio/. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien werkt dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Nu heb ikzelf een probleem met VJ Volublis.
Ik zet AG on en krijg als ik gebeld word mijn beltoon over de carkit wat hij anders niet doet. Als ik tomtom aan zet heb ik dan geen geluid, noch op PDA, nog via carkit. Als ik dan gebeld word heb ik evenzeer mijn beltoon over de carkit. Ik vraag mij af hoe dit kan?
Ik heb ooit dat A2DP progje geprobeerd maar toen was mijn geluid ontregeld. Ik heb er dat afgegooit maar kreeg de melding dat niet alles weg was, nu staat in mijn bluetooth-menu nog enkel het printgedeelte daarvan. Ik weet niet als jij dat progje hebt geprobeerd en hoe u ervaring is, kan het misschien daar aan liggen of is het iets anders? Moest het aan dat progje liggen, hoe krijg ik er dat volledig af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:27:
[...]

Hmmm..., nee, dat is lastig. Ik zit er aan te denken om er een keer een installer van te maken, dan is het wel makkelijk te doen. Iemand had het nog wel over ORB, volgens mij te downloaden van http://www.orb.com/what_is_orb/orb_audio/. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien werkt dan wel goed?
Die heb ik al een maand in gebruik en het werkt heel fijn maar alleen eerst gaat de ORB jouw toestel verbinding detecteren en vervolgens gaat hij met de max snelheid sturen en dus kom ik nooit hoger dan de kwaliteit van 64 kb\s. (want mijn internet snelhied via bluetooth is ook ongeveer 70 kb\s)

Ps; ik heb wel een oud pc met usb 1.1 maar ik denk dat het geen probleem moet zijn want 1.1 haalt iets van 400 kb\s

PS2 :P

Ik zit beetje rond te snuffelen bij gsm winkels en je kunt hem heel moeilijk krijgen bijv (waar ik hem gekockt heb) pdastore/gsmstore , Belcompany en nog meer winkels die eerst 1 maand geleden verkochkten en ineens niet meer verkopen dus blijft het MIO A 701 een exclusief toestel wat ik heel fijn vind 8) :+

[ Voor 17% gewijzigd door ALPACINO op 27-07-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik krijg die bluetooth connectie maar niet tot stand, krijg de keuze activsynch nooit bij de poortselectie.

Iemand die weet waar ik de laatste WIDCOMM drivers kan downloaden, vind ze nergens.

En hoe zit dat met die R55 rom ? Is die gemaakt voor de A700 of A701 ? Als die voor de A701 is wil ik em gelijk ook eens testen maar moet zeker zijn dat men miomap nog werkt.

Hmz, moet ook maar eerst eens zoeken hoe ik men R45 kan booten voor als ik ooit men originele software terug wil.

[ Voor 14% gewijzigd door PeGys op 27-07-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

De R55 Rom is voor de A701. Ik ben alleen nog steeds benieuwd of / wanneer er een nederlandse versie uit gaat komen.

Mocht het om wat voor reden dan ook mislukken, kun je altijd terug naar R46, die ondersteund zeker MioMap. Link staat ergens eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Die BT setting kreeg ik pas nadat ik een poort had aangemaakt op mijn pc. Dus eerst een extra compoort maken, dan pairen. Daarna heb ik Activesync zo ingesteld dat de juiste compoort was aangevinkt. Als je vervolgens weer op de A701 pairt zie je nu wel een activesync poort. Wellicht wat omslachtig, maar het werkt wel.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Die Bruine schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:38:
Die BT setting kreeg ik pas nadat ik een poort had aangemaakt op mijn pc. Dus eerst een extra compoort maken, dan pairen. Daarna heb ik Activesync zo ingesteld dat de juiste compoort was aangevinkt. Als je vervolgens weer op de A701 pairt zie je nu wel een activesync poort. Wellicht wat omslachtig, maar het werkt wel.
Ik mag nog zoveel com poorten maken als ik wil met men bluetooth soft, dat ding komt maar niet, en ik blijf maar klooien, maar binnekort heb ik ander stickje, het mijne valt beetje uit elkaar, misschien wil die dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(zojuist dit bericht als new topic geplaatst op het forum, was de bedoeling dit onder het Mio 701 forum te hangen, daarom nogmaals)

Hoi forum lezers,

Een tijdje geleden ben ik via het forum prima op weg geholpen met mijn TomTom installatie problemen, dus doe nu weer een poging met wat nieuwe vragen;

1) Ik probeer v 51 te installeren, maar krijg de melding dat "BPB NOT FOUND, PRESS ANY KEY TO CONTINUE". daarna moet ik weer resetten om op te starten. Ik krijg deze melding zowel bij het gebruiken van het uitvoeren van de Rom_up exe via verkenner als ook via de bootloader mode.
Ik heb ook al een poging gewaagd om het file opnieuw te benoemen (met .BIN erachter) maar dat maakt niets uit.
In het forum kan ik niets terug vinden over deze melding, dus vandaar mijn vraag.

2) Ik krijg veel klachten over de geluidskwaliteit van degene aan de andere zijde; blikkerig geluid etc etc. Iemand hier al een oplossing voor gevonden. Ook via Bluetooth verbinding klinkt het niet veel beter.

3) over Bluetooth gesproken: zoals meerdere mensen binnen dit forum als ook het engelse forum, blijft dit hopeloos; dan weer wel, dan weer geen verbinding. Ene keer hoor ik de beller wel, maar hoort diegene mij niet etc etc. Ik gebruik een Jabra 250V. Iemand al een oplossing gevonden (of is dit al opeglost in V51 ?)

4) 2 seconden delay: is dat nou wel of niet opgelost met versie 51 ? Ik lees hierover heel veel verschillende berichten, maar krijg nog steeds geen duidelijk beeld hierover.

5) V55 schijnt niet stabiel te zijn, dus vandaar dat ik kies voor V51. Andere meningen?

Genoeg vragen voor nu, benieuwd naar de antwoorden!

Dank alvast!

Gr,
Dave, een wisselend tevreden gebruiker van een A701 (en dan met name vanwege het feit dat het belangrijkste gedeelte, het bellen, toch moeizaam verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Imho is het geen geschikt toestel als bellen je belangrijkste punt is. ik heb em gekocht vanwege de navigatie, en ben er echt 100% tevreden over. Buiten het koppelen via bluetooth met de pc dan, maar daarnaast stoor ik me nergens aan.

Navigatie werkt top, bellen gaat goed (who cares about 2 seconds, die betaald de beller toch en had ik met men K700i ook), erg stabiel (zelfs op R45, nog geen soft/hard reset moeten doen), Logitech bluetooth headsetje werkt zonder prob, gewoonweg top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROM 55 was bij mij ook niet stabiel, het ding lekt geheugen dat het hem een lieve lust is, die heb ik er dus ook snel weer vanaf geflikkerd, 51 draait wel redelijk stabiel, maar is een A700 ROM en daar kun je dus geen miomap op draaien. Kep hem nu weer een weekje draaien en nog geen lockups of rare dingen gehad. De 2 sec heb ik wel nog steeds, maar dat had ik nou weer niet bij de geheugenlekker R55!
Die foutmelding van jou ken ik niet. Ik heb al tig ROM updates uitgevoerd en dat gaat altijd vlekkeloos. Wat voor SD kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MMC Mobile SD Card, IGB met genoeg geheugen vrij. Ook nog even via de USB updater geprobeerd om V51 er op te krijgen, maar helaas ook nog niet gelukt. Ik hou me aanbevolen voor tips! Ik heb nu versie R.45.3.101.0210.2; moet ik wellicht eerst V46 en daarna pas V 51 installeren?
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:27:
[...]

ROM 55 was bij mij ook niet stabiel, het ding lekt geheugen dat het hem een lieve lust is, die heb ik er dus ook snel weer vanaf geflikkerd, 51 draait wel redelijk stabiel, maar is een A700 ROM en daar kun je dus geen miomap op draaien. Kep hem nu weer een weekje draaien en nog geen lockups of rare dingen gehad. De 2 sec heb ik wel nog steeds, maar dat had ik nou weer niet bij de geheugenlekker R55!
Die foutmelding van jou ken ik niet. Ik heb al tig ROM updates uitgevoerd en dat gaat altijd vlekkeloos. Wat voor SD kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb het hele topic doorgelezen en alles geprobeerd wat er over gezegd was maar ik krijg maar geen GPS signaal in mn tomtom 5.21

Volgens mijn systeeminstellingen is COM4 ingesteld als poort voor de gps ontvanger.
Als ik in tomtom "Andere NMEA GPS" en baud snelheid 57600 selecteer, dan krijg ik de melding "Geen GPS-apparaat!".
Stel ik de baudsnelheid in op 9600, dan krijg ik de melding: "Geen bruikbaar GPS-signaal!". Betekent dit dat de GPS receiver wel correct is geconfigureerd, maar ik gewoon geen signaal krijg?
Het maakt trouwens niet uit of ik COM4 of GPS_HWCOM selecteer.

Bij GPS-status (in tomtom, onder voorkeuren) zie ik wel allemaal grijze rondjes met getallen erin. Wat betekent dit?

[ Voor 106% gewijzigd door Grub op 02-08-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grub schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:58:
Ik heb het hele topic doorgelezen en alles geprobeerd wat er over gezegd was maar ik krijg maar geen GPS signaal in mn tomtom 5.21

Volgens mijn systeeminstellingen is COM4 ingesteld als poort voor de gps ontvanger.
Als ik in tomtom "Andere NMEA GPS" en baud snelheid 57600 selecteer, dan krijg ik de melding "Geen GPS-apparaat!".
Stel ik de baudsnelheid in op 9600, dan krijg ik de melding: "Geen bruikbaar GPS-signaal!". Betekent dit dat de GPS receiver wel correct is geconfigureerd, maar ik gewoon geen signaal krijg?
Het maakt trouwens niet uit of ik COM4 of GPS_HWCOM selecteer.

Bij GPS-status (in tomtom, onder voorkeuren) zie ik wel allemaal grijze rondjes met getallen erin. Wat betekent dit?
Heh, ik zou zeggen: probeer het buiten nog eens een keer en je zult zien dat je binnen een paar minuten een prachtig GPS signaal hebt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:05:
Ik heb een MMC Mobile SD Card, IGB met genoeg geheugen vrij. Ook nog even via de USB updater geprobeerd om V51 er op te krijgen, maar helaas ook nog niet gelukt. Ik hou me aanbevolen voor tips! Ik heb nu versie R.45.3.101.0210.2; moet ik wellicht eerst V46 en daarna pas V 51 installeren?
[...]
Je moet echt ff wat meer info geven. Je hebt een bestand WINCEIMG.BIN en die zet je in de root van je SD kaart, vervolgens start je op met de bekende knoppen ingedrukt. Je komt gewoon normaal in dat bootmenu?

Download de V51 ROM anders opnieuw, misschien is hij corrupt oid. Meestal zit hij in een RAR of is hij gezipt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
hufkes schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:48:
[...]

Dat hangt er vanaf of je het toestel een beetje stil kunt houden tijdes het sms-en. Al zittend in je stoel gaat het heel rap, zeker met fullscreen tb, maar in een schommelende tram of klotsende boot is het soms wel lastig om de juiste woordjes in te rammelen... In de auto achter het stuur even gauw drie woordjes in je notitieblok zetten is ook niet erg makkelijk te doen bij snelheden boven de 10 km/u, maar dat is dan uiteraard ook niet voor niets verboden :)
Als het toetsenbord fullscreen is, waar zie je dan wat je typt?
Heeft iemand misschien een foto plaatje?
chundo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:29:
[...]

Dan is de Qtek 9100 perfect voor u
Het ging mij juist om de ingebouwde gps, anders was de keuze makkelijker idd, alhoewel ik deze qua uiterlijk veel mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:27:
[...]

Wat versta je precies onder dat hij geheugen lekt, en hoe merk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:20:
[...]
Heh, ik zou zeggen: probeer het buiten nog eens een keer en je zult zien dat je binnen een paar minuten een prachtig GPS signaal hebt. _/-\o_
:) Zo'n vermoeden had ik al maar het regende buiten dus ben ik in het deurgat gaan staan maar daar kreeg ik ook nog geen signaal. Maar bedankt, in de auto werktie idd wel.

Andere vraag: ik heb nu dus de juiste instelling ingesteld (COM4, baud 9600), en hij werkt idd. Maar als ik nu naar buiten loop, staat er toch de melding "Geen GPS-apparaat!". Dan moet ik in Tomtom eerst weer naar Voorkeuren/GPS Status, en dat ding weer opnieuw instellen voordat het gaat werken.
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik gewoon 20 minuten geduld hebben voordat hij gaat werken? Lijkt me ook weer belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grub schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:15:
[...]
:) Zo'n vermoeden had ik al maar het regende buiten dus ben ik in het deurgat gaan staan maar daar kreeg ik ook nog geen signaal. Maar bedankt, in de auto werktie idd wel.

Andere vraag: ik heb nu dus de juiste instelling ingesteld (COM4, baud 9600), en hij werkt idd. Maar als ik nu naar buiten loop, staat er toch de melding "Geen GPS-apparaat!". Dan moet ik in Tomtom eerst weer naar Voorkeuren/GPS Status, en dat ding weer opnieuw instellen voordat het gaat werken.
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik gewoon 20 minuten geduld hebben voordat hij gaat werken? Lijkt me ook weer belachelijk.
Compoort: GPS_HWCOM en 57600 baud snelheid, 9600 is echt te laag! Het is normaal dat hij de eerste 10 seconden "geen GPS apparaat!" roept, de GPS wordt dan door de MIO aangeslingerd en is tijdens het opstarten niet beschikbaar voor TOMTOM.
Lezen, die startpost
TOMTOM:
Tomtom gestart en gps ingesteld op "andere nmea gps" baudrate 57600 en poort GPS_HWCOM
Een geheugen lek zorgt ervoor dat een programma of proces steeds meer geheugen gaat gebruiken, tot het moment dat het besturings systeem gewoon niks meer wil doen omdat het nergens geheugen voor heeft. Je krijgt bij Memory dan negatieve waarden te zien (heel vaag is dat), vage foutmeldingen en niks doet het nog. http://en.wikipedia.org/wiki/Memory_leak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dank voor je reactie; Probleem V51 nog steeds niet opgelost. Ik doe het volgende.

-Download de juiste versie.
-Unzip deze
-Copy and paste deze in mijn storage card (gegevens worden dan wel geconverteerd naar geschikt formaat voor mobiel wordt dan aangegeven)
-Start vervolgens met wizard op en krijg de melding BPB not found, press any key to continue, vervolgens nog een melding "Mount disk failed, press any key to continue.
-idem als ik direct naar Bootloader mode ga
-Kan dan alleen nog maar soft reset doen om weer uit Bootloader menu te komen

Ik heb ook al geprobeerd eerst V46 erop te zetten, zelfde melding.

Iemand een mogelijke oplossing? Thanks!
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:26:
[...]
Je moet echt ff wat meer info geven. Je hebt een bestand WINCEIMG.BIN en die zet je in de root van je SD kaart, vervolgens start je op met de bekende knoppen ingedrukt. Je komt gewoon normaal in dat bootmenu?

Download de V51 ROM anders opnieuw, misschien is hij corrupt oid. Meestal zit hij in een RAR of is hij gezipt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan je sd kaart ligt, kun je er niet eentje lenen van iemand om uit te proberen?
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:59:
Hoi,

Dank voor je reactie; Probleem V51 nog steeds niet opgelost. Ik doe het volgende.

-Download de juiste versie.
-Unzip deze
-Copy and paste deze in mijn storage card (gegevens worden dan wel geconverteerd naar geschikt formaat voor mobiel wordt dan aangegeven)
-Start vervolgens met wizard op en krijg de melding BPB not found, press any key to continue, vervolgens nog een melding "Mount disk failed, press any key to continue.
-idem als ik direct naar Bootloader mode ga
-Kan dan alleen nog maar soft reset doen om weer uit Bootloader menu te komen

Ik heb ook al geprobeerd eerst V46 erop te zetten, zelfde melding.

Iemand een mogelijke oplossing? Thanks!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Kopier de bin naar je kaartje als je Mio in "kaarlezer-modus" staat. Start -> instellingen -> systeem -> USB -> kaartlezermodus.

Dan wordt de .bin niet "geconverteerd". Misschien dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar de engelsetalige mio nog te koop is? ik ben er naar op zoek maar hij is overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Hey!

Ook ik ben in het bezit van een Mio A701...nu lukt het mij alleen niet om TomTom te installeren. Ik heb TomTom (5.21) naar m'n storagecard gekopieerd maar ik krijg hem op geen mogelijkere wijs geinstalleerd....

Ik moet sowiezo de TomTom Mobile versie hebben toch? Deze eerst vanaf CD-Rom proberen te installeren of de bestanden naar de SD kaart kopieren en dan vanaf de MIO installeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Road-runner83 op 05-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ T-1o0o
je kunt ook een engelstalige rom installeren over de nl heen, dat gaat probleemloos..
kun je hier dl: http://mkx.hchodo.com/
standaard zit op a701 rom45nl. zoals je ziet kun je hier zowel de nl als de eng r46 dl.
of eventueel hogere romversies... r55 is de laatste uit nu, helaas veel problemen vallen er hierover te lezen.
ik zou je adviseren neem de r51 ENG of de 46 eng.

@ road runner:
je hebt de versie nodig voor pda's... [navigator]

wel versie 5.21, lagere versies zijn niet compatible met windows mobile5

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pas geleden geflashed naar versie R46 omdat ik erg veel last had van vastlopers en mijn GPS werkte niet meer...

nu werkt in principe alles vloeiend, alleen heb t idee dat er toch nog iets niet helemaal klopt!

- bij camerafunctie werkt de zoom alleen op lagere resoluties, per stap hogere resolutie verlies ik een stap zoomfunctie, zodat ik op de hoogste resolutie helemaal niet meer kan zoomen :S
- heb de mio al meerdere malen in mijn zak aangetroffen met de navigatie aan! oorzaak is dat op het moment dat de rode knop ingedrukt wordt met direct daarna een functietoets, dan wordt dit programma gewoon opgestart, terwijl het apparaat vergrendeld is... dit is echt alleen op dat moment, want daarna is alles wel geblokkeerd!
- krijg wel eens de mio niet van vergrendeling, dan krijg ik onderin wel de knop ontgrendelen, maar als ik daarop druk gebeurd er nix. wel kan ik dan de volumetoetsen bedienen, waarna in het scherm mijn mio-menu ineens veel meer icoontjes krijgt...
met geen mogelijkheid te ontgrendelen, genoodzaakt om een soft-reset te doen, daarna is alles weer als vanouds!~
- 2sec delay met opnemen van telefoon, maar heb vernomen dat dit normaal is?

iemand suggesties of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het misschien mogelijk om je scherm uit te zetten als je muziek aan staat? dit bespaart denk ik een hoop batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@furb, ik heb na de 46nl rom nog maar een halve sec delay ofzo. dus dat is wel beter.
heb ook de r55 erop gehad, toen was het ook erg goed, alleen andere zaken vond ik minder..

de r51 schijnt goed te zijn, heb ik nog niet geprobeerd.

over het feit dat hij niet goed uit standby komt, dat hebben heel veel a701's zoals ik iig overal lees.
Ik heb de prestaties van automatisch afgehaald en toen had ik er geen last meer van.

wie weet werkt 't ook bij jouw :)

@ralluf -> als je mediaplayer hebt aanstaan, zorg dat tie dan op de achtergrond draait.
dan gaat je scherm na 30 sec uit als je datzo hebt ingesteld tenminste..
de muziek speelt dan wel door..

op batterij heb ik zowieso het scherm donkerder staan.. scheelt echt een boel battery.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:48:
@furb, ik heb na de 46nl rom nog maar een halve sec delay ofzo. dus dat is wel beter.
heb ook de r55 erop gehad, toen was het ook erg goed, alleen andere zaken vond ik minder..

de r51 schijnt goed te zijn, heb ik nog niet geprobeerd.

over het feit dat hij niet goed uit standby komt, dat hebben heel veel a701's zoals ik iig overal lees.
Ik heb de prestaties van automatisch afgehaald en toen had ik er geen last meer van.
prestaties staan bij mij op zn hoogst, dus dat kan t niet zijn!

wil die R51 enzo niet porberen aangezine die niet voor de 701 bedoeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die miomap V2 voor A701 is die nou anders dan die voor A201?
Ik kan dus nergens een miomap v2 voor a701 los vinden.
Als je je telefoon besteld + navigatie,.. dan zit er dus software bij speciaal voor a701?

Dit vraag ik,.. want ik kan eventueel een pakket overnemen 2de hands die voor de a201 is.
Als het niet uitmaakt,.. Dan scheelt me dat weer 100 eurie ofzo en gebruik ik die software voor a201 :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:23:
Die miomap V2 voor A701 is die nou anders dan die voor A201?
Ik kan dus nergens een miomap v2 voor a701 los vinden.
Als je je telefoon besteld + navigatie,.. dan zit er dus software bij speciaal voor a701?

Dit vraag ik,.. want ik kan eventueel een pakket overnemen 2de hands die voor de a201 is.
Als het niet uitmaakt,.. Dan scheelt me dat weer 100 eurie ofzo en gebruik ik die software voor a201 :) :)
MioMap V2 voor A701 werkt enkel op de A701 roms, is al eerder gezegd geweest toen R51 uitkwam voor de A700, daar wou MioMap V2 ook niet op werken, dus lijkt me vrij nutteloos dat je em op je A201 gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:35:
[...]

MioMap V2 voor A701 werkt enkel op de A701 roms, is al eerder gezegd geweest toen R51 uitkwam voor de A700, daar wou MioMap V2 ook niet op werken, dus lijkt me vrij nutteloos dat je em op je A201 gaat zetten.
ik bedoel het andersom..
kun je een a201 pakket op een a701 installeren?

Het zo dat ik een losse a701 heb.... en de mogelijkheid om een a201 pakket over te nemen.
Ik heb al gezocht of er een losse Miopmap For A701 te koop is.. maar kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Thanks Klubhead!

TomTom is nu geinstalleerd alleen krijg ik de GPS nog niet aan de praat.

GPS staat om COM4 heb ik gezien. Ook staat aangevinkt dat meerdere apparaten gebruik mogen maken van de GPS. In TomTom kun je een aantal apparaten kiezen:

TomTom Draadloze GPS
TomTom kabel-GPS
Andere draadloze GPS
Andere NMEA GPS

Welke kies ik hier? Vervolgens COM4 neem ik aan :)

Thanks!

UPDATE: Het werkt! Ik heb de andere NMEA GPS gekozen op COM4. Even geduld hebben en je hebt signaal!

Groetjes,

Joost

[ Voor 61% gewijzigd door Road-runner83 op 06-08-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets te doen aan de slechte zichtbaarheid van het scherm bij daglicht of b.v. op het stand??

Voor navigatie in de openlucht is deze A701 eigenlijk niet geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Is al paar keer eerder geweest, maar het is "Andere NMEA ontvanger". En inderdaad COM4 of COM2, afhankelijk of je programma's gebruikt die "snel positie" gebruiken om een fix te krijgen. Baudrate 56400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Rainmaker schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:35:
Is al paar keer eerder geweest, maar het is "Andere NMEA ontvanger". En inderdaad COM4 of COM2, afhankelijk of je programma's gebruikt die "snel positie" gebruiken om een fix te krijgen. Baudrate 56400
Je bedoelt baudrate 57600? 56400 is namelijk geen optie...

Moeten jullie ook steeds na het starten van TomTom de GPS apparaat kiezen? Zoiets zou toch eigenlijk automatisch moeten kunnen bij het starten van TomTom (al helemaal omdat het ingebouwde GPS is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:28:
Is er iets te doen aan de slechte zichtbaarheid van het scherm bij daglicht of b.v. op het stand??

Voor navigatie in de openlucht is deze A701 eigenlijk niet geschikt
Weet jij eigenlijk een scherm/tft/Tv die onder veel (zon) licht goed werkt ?

En in NL heb je toch maar altijd bewolking dus zeer geschikt de A701 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:56:
[...]

ik bedoel het andersom..
kun je een a201 pakket op een a701 installeren?

Het zo dat ik een losse a701 heb.... en de mogelijkheid om een a201 pakket over te nemen.
Ik heb al gezocht of er een losse Miopmap For A701 te koop is.. maar kan het niet vinden?
Vrees ik wat voor, denk dat die software paketten gelocked zijn op bepaalde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:55:
[...]

Vrees ik wat voor, denk dat die software paketten gelocked zijn op bepaalde modellen.
ow K*T... en waar kan ik de nav software voor de a701 los kopen?.. weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

ow K*T... en waar kan ik de nav software voor de a701 los kopen?.. weet iemand dat?
MIOmaps kan je gewoon op de site van mio bestellen geloof ik (of je neemt iGO (iGO-site) is hetzelfde en werkt op iedere PDA)
Of je neemt tomtom, dat hebben ze ook bij de PDAshop.
De miomaps van de pdashop is versie 2, ik zou in inder geval voor 3 gaan, dan heb je iGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Laatst online: 02-01 23:36
Hoe kan je contactpersonen kopieren naar je simkaart (sim-manager)?

Alvast bedankt

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
TomTom 5.21 draait nu lekker alleen vergeet hij steeds de instellingen van de GPS. Dit moet ik via het menu steeds opnieuw instellen....

Weet iemand hier iets op? Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:28:
TomTom 5.21 draait nu lekker alleen vergeet hij steeds de instellingen van de GPS. Dit moet ik via het menu steeds opnieuw instellen....

Weet iemand hier iets op? Thanks alvast!
heb ik ook gehad, lag bij mij aan de setting wat je in het instellingenmenu vd a701 zet bij gps settings.

kheb hem op 'manage gps automaticly' staan. toen wast bij mij weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:07:
[...]

heb ik ook gehad, lag bij mij aan de setting wat je in het instellingenmenu vd a701 zet bij gps settings.

kheb hem op 'manage gps automaticly' staan. toen wast bij mij weg..
Daar staat hij bij mij helaas ook al op maar toch pakt hij hem niet automatisch...als jij TomTom start pakt hij dan direct de GPS?...heb je daar niets anders dan het bovenstaande aan aangepast?

Hij blijft maar melden: Geen GPS-apparaat!

En welke Baudrate gebruik jij nu ik toch aant vragen ben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Road-runner83 op 07-08-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
vandaag men nieuwe bluetooth stick binnen gehad, allemaal leuk, ik zie activesynch etc, maar eenmaal ik wil verbinden, blijft activesynch op men pc op verbinden staan, terwijl men a701 verbonden zegt. echt vaag. iemand enig idee wat dit is ?

edit: Jeej, gelukt :D Eindelijk msnen uit me zetel :D

[ Voor 10% gewijzigd door PeGys op 07-08-2006 20:45 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.