Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
_NRN_Dutchman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:52:
Ik kan MP3 jes en sommige waves niet instellen als ringtone... ik kan ze wel selecteren maar ze worden niet afgespeeld... iemand iets hierover?

de rom gaat tijdelijk offline anders ga ik over mijn bandbreedte heen :X
als je em kan bezorgen host ik em ff verder.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is deze pda een beetje handelbaar? Ik sta op het punt er 1 aan te schaffen, maar hij lijkt me een beetje lomp bij het gebruik in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
sander815 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:02:
is deze pda een beetje handelbaar? Ik sta op het punt er 1 aan te schaffen, maar hij lijkt me een beetje lomp bij het gebruik in je broekzak?
Dat valt reuze mee, is niet groter dan een Nokia N70 of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:04
wel ik heb nu de Mio 701 gekocht een tijdje mee gespeeld totdat ik wilde syncen met me computer. Toen kwamen de problemen.

Ik install activesync 4.0 ipv 3.8 die ik had. en stop de usb kabel erin.

ik krijg een scherm voor me wachtwoord van pda na invullen kan ik verder. maar nu blijft dat ding hangen op "bezig met ophalen van instellingen". Dit krijg ik niet weg tenzij ik de applicatie keihard beeindig. Wat voor instellingen ik ook doe het wil niet. Via bluetooth ook niet. Hoewel ik dat kan snappen wat ik zit met een logitech BT-stick. Wel met microsoftdrivers overigs. Dus geen widcomm.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel kan sycen. Als ik de applicatie sluit dan is er wle verbinding maar alleen voor installen apps op de PDA en verkennen van PDA maar niet syncen van gegevens.

Ik zocht en vond dat het de firewall kan zijn. Echte windows firewall en sygate staan uit en toch doet het niks. Sygate is zelft compleet afgesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door klaasopurk op 27-06-2006 21:23 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasopurk schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:22:
wel ik heb nu de Mio 701 gekocht een tijdje mee gespeeld totdat ik wilde syncen met me computer. Toen kwamen de problemen.

ik krijg een scherm voor me wachtwoord van pda na invullen kan ik verder. maar nu blijft dat ding hangen op "bezig met ophalen van instellingen". Dit krijg ik niet weg tenzij ik de applicatie keihard beeindig. Wat voor instellingen ik ook doe het wil niet. Via bluetooth ook niet. Hoewel ik dat kan snappen wat ik zit met een logitech BT-stick. Wel met microsoftdrivers overigs. Dus geen widcomm.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel kan sycen. Als ik de applicatie sluit dan is er wle verbinding maar alleen voor installen apps op de PDA en verkennen van PDA maar niet syncen van gegevens.

Ik zocht en vond dat het de firewall kan zijn. Echte windows firewall en sygate staan uit en toch doet het niks. Sygate is zelft compleet afgesloten.
Precies hetzelfde probleem had ik met mijn i-Mate JAMin, synchroniseren lukte niet maar het verkennen van mijn PDA ging wel, het bleek aan de instellingen van mijn firewall te liggen. Door het op medium zetten van Internet Zone Security was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:31:
[...]

Precies hetzelfde probleem had ik met mijn i-Mate JAMin, synchroniseren lukte niet maar het verkennen van mijn PDA ging wel, het bleek aan de instellingen van mijn firewall te liggen. Door het op medium zetten van Internet Zone Security was het probleem opgelost.
Ik heb alle firewalls uit! dus zou ik er geen last van mogen hebben!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klaasopurk schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:22:

Staat activesync (op PDA en PC) op USB connectie toestaan? Ik heb daar ook eens problemen mee gehad, hij verbind maar syncroniseert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Die van mij is ook besteld :D:D

Is het aan te raden om hem direct te flashen naar een nieuwere versie?

Tom Tom erop of i Go? (er zit nog geen navigatie bij)....

Thanks!

Greetz Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
chundo schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:01:
[...]

Staat activesync (op PDA en PC) op USB connectie toestaan? Ik heb daar ook eens problemen mee gehad, hij verbind maar syncroniseert niet.
Volgens mij staat dit ingesteld. maar miss moet het op een andere plek dan ik dnek, In het programma active-sync van PDA naar menu-verbindingen en dan USB aanvinken.
Op de PC staat het ook aan.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat dat klepje voor de geheugenkaart los laat / lam wordt? Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en dat ding wil niet meer vast. Als je kijkt zie je dat er ook maar 2 rubbere uitsteekpinnetjes zitten die dat plasticje met SD/MMC erop vast zou moeten houden. Niet echt over nagedacht ofzo, redelijk gammel en nu dus gewoon los zittend en niet meer vast te krijgen.

Ik zit er aan te denken om 't met een stukje dubbelzijdig plakband weer vast te zetten, wel naar als je dan weer eens een geheugenkaart moet verwisselen, maar beter dat dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg is het echt zo dat als je deze icm met t-mobile abonnement aanschaft (en hij dus 0 euro kost) je voor 9,95 per maand pocket internet kan pakken bij t-mobile en dus onbeperkt kan surfen?

Kan het me bijna niet voorstellen namelijk :D

En zit er ook zon aanwijsstokje bij? (weet de naam niet, zon soort pennetje waarmee je op het display klikt)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:36:
Zeg is het echt zo dat als je deze icm met t-mobile abonnement aanschaft (en hij dus 0 euro kost) je voor 9,95 per maand pocket internet kan pakken bij t-mobile en dus onbeperkt kan surfen?

Kan het me bijna niet voorstellen namelijk :D

En zit er ook zon aanwijsstokje bij? (weet de naam niet, zon soort pennetje waarmee je op het display klikt)
zo een "stylus" zit erbij, die zit onderaan rechts in het toestel en een 2de reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Ik kan nog steeds niet syncen:

wat heb ik gedaan:
-firewalls uit
- op PC en PDA usb aanzetten
- op andere comp proberen gaat het wel goed (ligt dus ergens aan mijn laptop)
- virusscanner uit incl beveiligde internettoegang beheer
- via bluetooth geprobeerd volgens handleiding van TS maar wil ook niet.
- ben bij microsoft.com bij de help geweest om alles goed in te stellen v oor sygate. Dit mocht niet helpen. Er stonden meer tips maar ook die hielpen niet.

ik weet het effe niet meer. Wie weet er nog iets?

[ Voor 18% gewijzigd door klaasopurk op 28-06-2006 19:29 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klaasopurk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:46:
Ik kan nog steeds niet syncen:

wat heb ik gedaan:
-firewalls uit
- op PC en PDA usb aanzetten
- op andere comp proberen gaat het wel goed (ligt dus ergens aan mijn laptop)
- virusscanner uit incl beveiligde internettoegang beheer
- via bluetooth geprobeerd volgens handleiding van TS maar wil ook niet.
- ben bij microsoft.com bij de help geweest om alles goed in te stellen v oor sygate. Dit mocht niet helpen. Er stonden meer tips maar ook die hielpen niet.

ik weet het effe niet meer. Wie weet er nog iets?
Probeer eens te syncroniseren als guest, mischien ligt het aan een of andere compatibelheid. Dan weet je toch weer iets meer...

[ Voor 3% gewijzigd door chundo op 28-06-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
chundo schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:06:
[...]

Probeer eens te syncroniseren als guest, mischien ligt het aan een of andere compatibelheid. Dan weet je toch weer iets meer...
deze optie krijg ik niet eens nog te zien. zover kom ik niet. via bluetooth krijg ik em ook niet verbonden.

[ Voor 8% gewijzigd door klaasopurk op 28-06-2006 22:15 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
klaasopurk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:14:
[...]

deze optie krijg ik niet eens nog te zien. zover kom ik niet. via bluetooth krijg ik em ook niet verbonden.
EINDLELIJK het is gelukt. ik heb panda (anti)virus 2006 eraf gegooid en toen werkte het vlekkeloos. He dat voelt goed dat het nu werkt. :)

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Wat is de max van het geheugenkaartje dat erin kan? 2gig of 4gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:56:
Wat is de max van het geheugenkaartje dat erin kan? 2gig of 4gig?
Is hier al eerder besproken, even terug zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:05:
[...]

Is hier al eerder besproken, even terug zoeken dus...
2 Gig dus omdat ik dit een tameloze onodige reply vind als je dan toch antwoord tik dan die 5 karakters meer ook even.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
ShadowBumble schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:39:
[...]

2 Gig dus omdat ik dit een tameloze onodige reply vind als je dan toch antwoord tik dan die 5 karakters meer ook even.
Dat heb ik ook gezien op de mio site alleen is een aantal keer langsgekomen dat 4 gig ook probleemloos werkt. (Alleen niet voor het flashen van de rom)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Met welke navigatie software kan je naar een poi bellen, ik heb zelf nu route 66 navigator 7 draaien op mijn mio ik begreep dat dit kon maar heb nog steeds niet de oplossing gevonden, hoe is dit mogelijk of welk andere nav. programma ondersteunt bellen naar pois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klaasopurk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:14:
[...]

Dat is normaal het eerste wat hij vraagt kijk eens bij mobile device welke er staan en delete die, anders zou ik activesync er vanaf gooien en opnieuw instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
zedzed1 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:12:
Met welke navigatie software kan je naar een poi bellen, ik heb zelf nu route 66 navigator 7 draaien op mijn mio ik begreep dat dit kon maar heb nog steeds niet de oplossing gevonden, hoe is dit mogelijk of welk andere nav. programma ondersteunt bellen naar pois
Ik heb het zo juist eens even geprobeerd en met tomtom 5 lukte dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat na het installeren van tomtom er nergen een snelkoppeling wordt aangemaakt.
Niet op het today scherm, maar ook niet onder programma;s,,, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
_Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:56:
[...]

Mmm, ja daar noem je er ook één. Ik heb ooit eens bij hun een abo. proberen af te sluiten, alles getekend opgestuurd, maar nooit wat terug ontvangen. Wanneer je ze probeerd te bellen wordt er gewoon niet opgenomen en op e-mail reageren ze niet. Vervolgens heb ik een mooie aanbieding via een andere site genomen en heeft belzaak.nl van mij een fax gekregen waarin ik hun in gebreke stel en daarmee het contract ontbind. (overigens ook daar op nooit enige reactie gehad)

Overigens heb ik ook een paar maal contact gehad met KPN over belzaak.nl met meerder KPN servicedesk medewerkers, allemaal konden ze mij vertellen dat zij redelijk wat klachten krijgen over belzak.nl. Ik bestel er in iedergeval nooit weer wat.

Ik neem aan dat je al betaald hebt, in dat geval zou ik eens kijken of je de betaling door jouw bank kunt terug laten storten en stuur een fax naar belzaak.nl dat je de bestelling annuleerd. Geef aan dat je al een maand wacht en stel ze in gebreke. Dat deze PDA/GSM slecht verkijgbaar is, is in mijn ogen grote onzin. Er zijn shops die hem regelmatig gewoon op voorraad hebben liggen.
Op zich heb ik niet de problemen die jij gehad hebt. Op mail word binnen 4 werkuren gereageerd en de 2 keer dat ik belde werd ik meteen te woord gestaan. Ik heb niets hoeven betalen, maar in hun online order systeem is wel te zien dat het abbonement aangevraagd is bij Vodafone. Enige probleem wat ik met ze heb is dat ze hem niet kunnen leveren en dat er steeds geschoven word met de leverdatum.

Op zich heb ik niet zo'n haast, maar als hij er volgende week niet is dan ga ik het waarschijnlijk toch maar ontbinden.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:16:
Klopt het dat na het installeren van tomtom er nergen een snelkoppeling wordt aangemaakt.
Met TomTom Today heb ik het nu voor elkaar gekregen een shorcut op het today scherm te krijgen. Echter gebeurt er niets als ik erop klik. Klik ik rechtstreeks op de executable, dan start TomTom wel.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Hallo,

Mensen de Mio Bikeholder is een leuk ding. Maar tja 30 euro is best wel veel. Is er iemand op een creative manier op een mooie oplossing gekomen om de mio op de fiets te bevestigen?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Er loopt hier een draadje over hoe je Differential-GPS (WAAS / EGNOS) werkend krijgt op de A701 voor extra precisie!

http://www.fourpages.co.uk/mioA701/viewtopic.php?t=301

Ik heb het ge-enabled maar heb geen GPS ontvangs binnen het pand waar ik zit. Ik zal het na kantoor tijd eens proberen op weg naar huis :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pakjebakmeel op 30-06-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ik had al langer interesse in dit toestel, maar nu is zojuist mijn andere telefoon overleden.
Dus nu is het noodzaak. Alleen de noodzaak is op het moment ineens erg hoog geworden.
Gelukkig mag ik ook weer verlengen bij telfort. Alleen ik wil hem het liefst zo snel mogelijk hebben. (anders zit ik zonder telefoon)
Weet iemand ergens in nederland een winkel die dit toestel verkoopt en waarbij ik mijn abonnement kan verlengen. Ik snap dat er zat online winkels zijn, maar ik kan er eigenlijk niet nog een week op wachten.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:27:
Er loopt hier een draadje over hoe je Differential-GPS (WAAS / EGNOS) werkend krijgt op de A701 voor extra precisie!

http://www.fourpages.co.uk/mioA701/viewtopic.php?t=301

Ik heb het ge-enabled maar heb geen GPS ontvangs binnen het pand waar ik zit. Ik zal het na kantoor tijd eens proberen op weg naar huis :)
Ik heb dit ook geprobeerd maar de app liep vast en reageerde niets meer. Ik had niks draaien op de achtergrond en had ook com4 met 4800 geselecteerd.
Nu wordt me GPS-ontvanger niet meer herkent en loop MIO-map vast tijdens opstarten. Ik kan dit ongedaan door de rom te flashen! Maar ik heb ik geen rom en rom51 wil ik niet ivm niet werken van mio-map 2.0. Wie heeft er een rom van R46?

Ik heb het al werkend. De rom voor R46 was wel welkom ik had nog R45.

[ Voor 18% gewijzigd door klaasopurk op 30-06-2006 15:52 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
klaasopurk schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:18:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd maar de app liep vast en reageerde niets meer. Ik had niks draaien op de achtergrond en had ook com4 met 4800 geselecteerd.
Nu wordt me GPS-ontvanger niet meer herkent en loop MIO-map vast tijdens opstarten. Ik kan dit ongedaan door de rom te flashen! Maar ik heb ik geen rom en rom51 wil ik niet ivm niet werken van mio-map 2.0. Wie heeft er een rom van R46?
d00w.. Die pleur ik net echt 10 minuten geleden weg :X :r

probeer deze eens: http://rapidshare.de/file...MIO_A701_R46_WWE.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Misschien niet de juiste thread om dit in te plaatsen, maar omdat ik een a701 heb en niet weet of dit probleem per toestel verschilt, toch even hier:

Ik heb bij mijn a701 een telfort sim-only abonnement genomen. Door een beetje te prutsen heb ik gprs aan de praat gekregen. Leuk: msnnen in de bios, gmail checken in de les enzo. :)

Maar... Van het een op het andere moment is gprs ermee opgehouden. Ik heb geen instellingen veranderd. Hij zegt nu ineens dat 'ie geen verbinding kan maken door onbekende omstandigheden.

Kan iemand mij de juiste instellingen voor telfort gprs verklappen die hij op zijn a701 heeft staan?
Ik heb natuurlijk al op de site van telfort gezocht, en verder. Maar omdat het toestel niet wordt herkend en de beschrijving voor handmatige instellingen niet overeen komt met wat ik op mijn scherm zie, daarom toch hier even deze vraag.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:16:
Kan je dat niet instellen bij instellingen, vandaag en dat items?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Kan je dat niet instellen bij instellingen, vandaag en dat items?
Met TomTom Today heb ik het nu voor elkaar gekregen een shorcut op het today scherm te krijgen. Echter gebeurt er niets als ik erop klik. Klik ik rechtstreeks op de executable, dan start TomTom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Maak een snelkoppeling naar het today scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:30:
[...]

Maak een snelkoppeling naar het today scherm.
Maar je kunt toch zonder extra applicaties, niets aan het today scherm toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Eergisteren mijn A701 incl. 2 GB SD-kaartje gekregen en ben er tot nog toe tevreden mee. Veel mogelijkheden en iGo 2006 werkt als een zonnetje.

Alleen de gesprekskwaliteit met R45 was niet echt goed (erg veel gezoem door straling door het gesprek, maar ik heb pas 1x echt gebeld ermee). Ik las hier dat updaten naar R46 de gesprekskwaliteit zou verbeteren, dus dat heb ik dan ook gedaan, nog niet uitgeprobeerd though. Ik vraag me trouwens af of genoemd verschijnsel wel opgelost kan worden met een ROM upgrade.

Iemand die hier meer over kan vertellen?

Want dit vind ik wel storend (letterlijk). De vertraging met opnemen maakt mij niet zoveel uit, dat was bij mijn vorige telefoon, de K700i, namelijk ook zo, dus ik ben daar aan gewend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:14:
[...]

Maar je kunt toch zonder extra applicaties, niets aan het today scherm toevoegen?
Verbind via activesync, dan kan je door je PDA bladeren, op die manier kun je kippen en plakken in je mappen van de PDA. Ik heb op deze manier al snelkoppelingen verwijderd, het omgekeerde moet dan toch ook kunnen lijkt mij. In ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Alle downloads en afbeeldingen die via DMP.cc gingen zijn weer beschikbaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

supern0va schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:55:
Kan iemand mij de juiste instellingen voor telfort gprs verklappen die hij op zijn a701 heeft staan?
Ik heb natuurlijk al op de site van telfort gezocht, en verder. Maar omdat het toestel niet wordt herkend en de beschrijving voor handmatige instellingen niet overeen komt met wat ik op mijn scherm zie, daarom toch hier even deze vraag.

Bedankt!
Redelijk eenvoudig te doen. Heb zelf t-mobile, maar werkt waarschijnlijk wel door Start->Programma's -> GPRS Configuratie. Dan Nederland en Telfort en zou het toch moeten werken?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainmaker schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:33:
[...]

Redelijk eenvoudig te doen. Heb zelf t-mobile, maar werkt waarschijnlijk wel door Start->Programma's -> GPRS Configuratie. Dan Nederland en Telfort en zou het toch moeten werken?
Of als je ROM 51 draait... moet je het handmatig instellen:

Connection name: Telfort GPRS
Select a modem: Cellular Line (GPRS)
Access point name: internet
username: telfort
password:

Password dus leeg laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:28
Weet iemand mischien wat de snelheid van de mio bluetooth is ? dus hoeveel kpbs.

Verder ben ik nog steeds tevreden gebruiker en ik heb nog steeds 0.45
Alleen vind ik jammer van dat 2 sec vertraging maar ja ik kan wel mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Al sinds ik deze Mio heb gebruik ik naar tevredenheid SPB Fullscreen Keyboard. Alleen sinds ik heb ge-upgrade naar R46 werkt deze niet meer. Ik selecteer het wel als standaardinputmethode maar gaat altijd vanzelf weer terug naar standaard Keyboard. Het knopje hierin dat mijn FSK zou moeten oproepen is er ook niet meer. Hoe kan dit? Erg irritant.

edit: upgraden naar R51 heeft het euvel opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door fraQ op 03-07-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:44:
[...]
Of als je ROM 51 draait... moet je het handmatig instellen:

Connection name: Telfort GPRS
Select a modem: Cellular Line (GPRS)
Access point name: internet
username: telfort
password:

Password dus leeg laten!
Bij telfort GPRS heb ik nog nooit met telfort als inlog naam gebruikt. Op hun website staat dat naam + wachtwoord leeg moeten zijn. APN = internet.

Bij mij werkt telfort naar behoren op de mio A701, alleen jammer dat er geen edge op zit.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ALPACINO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:43:
Weet iemand mischien wat de snelheid van de mio bluetooth is ? dus hoeveel kpbs.
Ik kom niet hoger dan 20kb/s.
Zowel naar een Notebook als andere GSM waarmee ik normaal 100kb/s haal tussen deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
OK bedankt ik wou ff wetten voor dat ik streaming tv kon kijken maar dus voorlopig dan met de Usb kabel alleen Tmf enz kijken :9

Na een beetje te zoeken ben ik deze link tegen gekomen http://fpsearm.psxfanatics.com/

Lijkt me erg interessant dus PS1 games op je Mio maar jammer genoeg krijg ik mijn 1gb SD pas woensdag dus kan iemand een game maak niet ui welke testen op de Mio met combinatie deze emulator

Alvast bedankt

[ Voor 56% gewijzigd door ALPACINO op 03-07-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ALPACINO schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:45:
OK bedankt ik wou ff wetten voor dat ik streaming tv kon kijken maar dus voorlopig dan met de Usb kabel alleen Tmf enz kijken :9

Na een beetje te zoeken ben ik deze link tegen gekomen http://fpsearm.psxfanatics.com/

Lijkt me erg interessant dus PS1 games op je Mio maar jammer genoeg krijg ik mijn 1gb SD pas woensdag dus kan iemand een game maak niet ui welke testen op de Mio met combinatie deze emulator

Alvast bedankt
Ik zou het wel eens graag willen proberen, maar ik heb geen PS1 game.
Ik zou zeggen houd ons op de hoogte want ik vind dit wel boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertitombo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:00:
[...]

Bij telfort GPRS heb ik nog nooit met telfort als inlog naam gebruikt. Op hun website staat dat naam + wachtwoord leeg moeten zijn. APN = internet.

Bij mij werkt telfort naar behoren op de mio A701, alleen jammer dat er geen edge op zit.
http://www.telfort.nl/app/mijntelefoon/ota/cc/anderswap.php

Je hebt gelijk, maar telfort werkte bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
chundo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:44:
[...]

Ik zou het wel eens graag willen proberen, maar ik heb geen PS1 game.
Ik zou zeggen houd ons op de hoogte want ik vind dit wel boeiend...
Ik heb een beetje op hun forum rondgesnuffeld en kwam ik op conclusie dat het niet 100% wm 2005 ondersteunt maar wel 2003.

Echter er zijn mensen die wel aan de praat kunnen krijgen met Windows Mobile 2005. Jammer genoeg heb ik 1 jaar geleden mijn ps1 met games verkocht en via andere wegen zijn ze moeilijk te verkrijgen :X
Dus zijn er mensen met een PSX game ? die voor bevestiging kunnen ff proberen.

PS; Bij de mensen die deze op hun PPC deze emulator goed kunnen draaien beweren dat bij hun tomb raider 1 , Driver 1 Mortal kombat 3 enz met volledige snelheid kunnen spellen met nog trager (400 MHz) processor dan Mio A701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb vandaag de MIO A701 via mijn werk gekregen. Leuk Gadget , maar helaas is hij in Duitsland gekocht en zit dus Windows Mobile 5 Duits op , kan ik een Engelse, of Nederlandse versie op installeren en hoe moet dat kan me dat iemand uitleggen??
Wel echt jammer dat er geen WirlessLAN opzit , kan ik iets bijkopen om toch van WLan gebruik van maken ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
SlowikPL schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:43:
Ik heb vandaag de MIO A701 via mijn werk gekregen. Leuk Gadget , maar helaas is hij in Duitsland gekocht en zit dus Windows Mobile 5 Duits op , kan ik een Engelse, of Nederlandse versie op installeren en hoe moet dat kan me dat iemand uitleggen??
Wel echt jammer dat er geen WirlessLAN opzit , kan ik iets bijkopen om toch van WLan gebruik van maken ?
Je kan de rom flashen naar een andere taal, vraag me niet hoe, heb de mijne nog (steeds) niet binnen.

Wireless lan is mogelijk via een SD WiFi kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
PeGys schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:42:
[...]

Je kan de rom flashen naar een andere taal, vraag me niet hoe, heb de mijne nog (steeds) niet binnen.

Wireless lan is mogelijk via een SD WiFi kaartje.
Bedankt , nu eff kijken welke is beste. Weet iemand hoe men de GPRS kan automatisch laten uitschakelen bij niet gebruik ?

ik heb ook last van veel vastlopers, hoop dat dit word verholpen door nieuw firmware. Maar zo te zien op de site van MIO , heb ik weinig kansen dat deze wordt snel uitgebracht.

[ Voor 19% gewijzigd door SlowikPL op 04-07-2006 10:00 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik ben de laatste 2 weken eens aan het snuffelen naar PDA's. Hierbij stuitte ik op het fenomeen Smartphone, wat mij een zeer aantrekkelijke optie lijkt (mooi alles in 1). Ik heb alleen geen zin om een smartphone aan te schaffen en er vervolgens achter te komen dat ik de telefoonfuncties niet zo maar kan gebruiken.

Momenteel heb ik namelijk een prepaid abonnement bij Orange (al 3 jaar). Nu wil ik graag dat prepaid abonnement overzetten naar een smartphone (A701 in dit geval), maar kan dit zo maar? Ik zit dan voornamelijk aan de volgende zaken te denken:
  • Heeft de smartphone, net als GSM's, een aparte plek voor een simkaart (bv achter de accu)? Zo niet, hoe gaat dit dan?
  • Ga ik last krijgen van een simlock? Ik verwacht van niet, maar enige zekerheid is fijn.
  • Is het overzetten van de simkaart voldoende, of moeten er instellingen aangepast worden (gaat me zuiver om het bellen)?
Mochten deze vragen al zijn beantwoord, dan mijn excuses. Ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden in de 1e 10 pagina's en zag het niet zo zitten een hele middag een thread te moeten doorspitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

1. Uiteraard heeft de smartphone ook gewoon een slot voor de sim, want het is namelijk ook gewoon een volwaardige telefoon.

2. Dat hangt er van af, wanneer je een gesimlockt toestel koopt op een sim van t-mobile en je er vervolgens een orange sim in wilt doen, ja dan krijg je er last van :) Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een simlock-vrij toestel of gelockt op de operator waar je het abonnement gaat laten lopen nemen.

3. Wanneer je de simkaart in de smartphone stopt, kan je inderdaad ook de contacten die op de sim staan benaderen en dus die nummers bellen. Echter, het fijne van een smartphone is nu juist dat je de boel met outlook kunt synchroniseren. Je zult dus waarschijnlijk eerst de contacten vanaf de sim kopieren naar het contactpersonen programma op de telefoon en die vervolgens daar aanpassen. Een synchronisatie zorgt er vervolgens voor dat je contacten ook nog eens op de computer staan, kun je de aanpassingen dus ook daar doorvoeren. Bovendien kun je ook nog eens allerlei andere informatie toevoegen, adresgegevens, mailadressen, notities, fotootje etc. Volgens mij zal er en wereld voor je open gaan :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Mooi zo, bedankt voor het antwoord. Ik dacht al wel dat dit allemaal het geval zou zijn, maar voor +/- 500 euro wil ik toch enige zekerheid, die heb ik nu. De simlock wordt dus (zoals verwacht) geen probleem; ik koop het toestel zonder abonnement-vormen, fabrieksinstellingen dus. Even het simmetje erin en klaar is kees, perfect :Y)

Wat betreft de contacten aanpassen: dat was nu juist 1 van die leuke functies die mij zo aantrekt aan een smartphone. Even een naampje en nummertje is leuk, maar perfect is het zodra je een compleet adressenboek hebt, te synchroniseren en wel. Enige minpuntje op de hele smartphone is het ontbreken van WiFi, maar USB en bluetooth compenseren dat, alsook de prijs (100 euro duurder dan een P550) en look.

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de verschillende winkels/voorraad, hij schijnt nogal vaak niet in voorraad te zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Wil je automatisch SMS delivery notifications ontvangen? Voer dan de volgende stappen uit:

Quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings"

2) Indien je hier een key met de naam "SMSDeliveryNotify" aantreft hoef je hier alleen op te klikken en de Dword waarde op "1" in te stellen. Sla in dit geval stap 3 over.

3) Indien je deze hier niet aantreft moet je hem zelf aanmaken. Maak een nieuwe "DWORD Value" aan met de volgende waarden:

-Name: SMSDeliveryNotify
-DWORD Data: 1
-Base: Dec

4) Voer tot slot een soft reset uit.

Dit las ik via een link van het HTC-topic. Ik heb mijn ganse PDA afgezocht naar deze mappen maar kan ze niet vinden. Nu vroeg ik mij af of dit (zoals zovele andere zaken ) ook op de Mio werkt. Heeft hier al iemand ervaring mee die mij een beetje opweg kan helpen. Er staan trouwens nog veel nutige tips en truks...
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Ik hoor tijdens het bellen altijd dat irritante gezoem door de electromagnetische straling (geluid dat je ook bij speaker i.c.m. mobiele telefoon hoort). Is dit bij jullie allemaal zo erg? Want ik vind het vrij storend. De andere partij hoort het ook.

Zondag al een mail gestuurd naar Mio, maar nog geen reply :(.

[ Voor 7% gewijzigd door fraQ op 04-07-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Cleetje schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:16:
Mooi zo, bedankt voor het antwoord. Ik dacht al wel dat dit allemaal het geval zou zijn, maar voor +/- 500 euro wil ik toch enige zekerheid, die heb ik nu. De simlock wordt dus (zoals verwacht) geen probleem; ik koop het toestel zonder abonnement-vormen, fabrieksinstellingen dus. Even het simmetje erin en klaar is kees, perfect :Y)

Wat betreft de contacten aanpassen: dat was nu juist 1 van die leuke functies die mij zo aantrekt aan een smartphone. Even een naampje en nummertje is leuk, maar perfect is het zodra je een compleet adressenboek hebt, te synchroniseren en wel. Enige minpuntje op de hele smartphone is het ontbreken van WiFi, maar USB en bluetooth compenseren dat, alsook de prijs (100 euro duurder dan een P550) en look.

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de verschillende winkels/voorraad, hij schijnt nogal vaak niet in voorraad te zijn ;(
Het is verstandiger om de MIO i.c.m. een abonnement te nemen...eind vorige maand ben ik tegen een goede aanbieding aangelopen (2 jaar 22,50 van Vodafone...eerste 3 maanden gratis...geen aansluitkosten, toestel kost 0,0. Dus dat is 22,50 * 21 = 472,50. Nummer wordt geporteerd en de MIO komt vanzelf binnen....nog een stukje goedkoper dan LOS kopen + je krijgt er AARDIG wat belminuten bij ;))

Het is maar een suggestie 8)....ik zag vandaag wel dat die aanbieding weg was en dat de aanbiedingen op de sites die ik in de gaten hield iets minder zijn geworden wat betreft de MIO.

Vraagje nog: Is er een mogelijkheid om een 4gb kaartje werkend te krijgen in de MIO?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een trancend 150x 4GB kaart (gekocht bij progress Hengelo) in zitten, en die werkt prima in de mio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 23:20
Road-runner83 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:06:
[...]

Het is verstandiger om de MIO i.c.m. een abonnement te nemen...eind vorige maand ben ik tegen een goede aanbieding aangelopen (2 jaar 22,50 van Vodafone...eerste 3 maanden gratis...geen aansluitkosten, toestel kost 0,0. Dus dat is 22,50 * 21 = 472,50. Nummer wordt geporteerd en de MIO komt vanzelf binnen....nog een stukje goedkoper dan LOS kopen + je krijgt er AARDIG wat belminuten bij ;))

Het is maar een suggestie 8)....ik zag vandaag wel dat die aanbieding weg was en dat de aanbiedingen op de sites die ik in de gaten hield iets minder zijn geworden wat betreft de MIO.

Vraagje nog: Is er een mogelijkheid om een 4gb kaartje werkend te krijgen in de MIO?

Thanks!
Volgens mij is de goedkoopste manier het toestel tegen een geringe prijs met 1 jarig abb te kopen, vervolgens na 1 jaar een nieuw abb afsluiten met caschback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Road-runner83 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:06:
[...]

Een hele leuke suggestie, maar ik heb 2 jaar lang een abonnement gehad van Orange van 20 euro p.m. Dit heb ik direct na die 2 jaar om laten zetten naar een prepaid abonnement. Ik had namelijk nog zo'n 400 euro beltegoed over }:O

Moet ik wel even bij vermelden dat ik A) weinig bel, B) k*t-ontvangst heb thuis en dus altijd maar met de vaste telefoon bel. Punt B is ook de reden dat ik eigenlijk wel een nieuwe provider heb, maar zelfs na redelijk intensief bellen vanuit het buitenland heb ik nog 340 over. Beetje veel om te laten varen (bij Orange blijft het eewig geldig), maar er van af komen zal wel even duren.

Is er niet toevallig een mogelijkheid om een gedeelte terug te laten storten op mijn rekening/over te zetten naar een nieuwe provider? Op zich zou ik namelijk liever voor een provider kiezen met betere ontvangst door heel Nederland, vooral als het me toch een flinke duit scheelt in de aanschaf van een Mio A701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Vandaag heb ik met de MIO support gebelt, en geregeld dat ze Engelse Versie van Windows Mobile 5 gaan opzetten. Kosten 50 Euro ( shit , duur) , maar het kan wel. Ales beter dan Duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
SlowikPL schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:48:
Vandaag heb ik met de MIO support gebelt, en geregeld dat ze Engelse Versie van Windows Mobile 5 gaan opzetten. Kosten 50 Euro ( shit , duur) , maar het kan wel. Ales beter dan Duits :P
iets terug staat een upgrade link naar de R46 in het NL en ENG, dan kan je zelf flashen. Dit bespaard je 50 euro. Als de link niet meer werkt en je vraagt het hier zal er zeker wel iemand een linkje voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
chundo schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:08:
[...]

iets terug staat een upgrade link naar de R46 in het NL en ENG, dan kan je zelf flashen. Dit bespaard je 50 euro. Als de link niet meer werkt en je vraagt het hier zal er zeker wel iemand een linkje voor je maken.
Waar kan ik de Engelse R51 downloaden , en waar kan ik uitleg vinden hoe en wat moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:14:
[...]

Waar kan ik de Engelse R51 downloaden , en waar kan ik uitleg vinden hoe en wat moet doen ?
Ik zou zeggen: lees de rest van het topic eens en je komt erachter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
SlowikPL schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:14:
[...]

Ik zou de R46 nemen, de R51 is normaal voor de A700, je kan natuurlijk altijd proberen en daarna toch de R46 erop zetten.
In ieder geval veel succes, mij is het gelukt met de info van dit forum en ik ben een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
chundo schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:41:
[...]

Ik zou de R46 nemen, de R51 is normaal voor de A700, je kan natuurlijk altijd proberen en daarna toch de R46 erop zetten.
In ieder geval veel succes, mij is het gelukt met de info van dit forum en ik ben een leek op dit gebied.
Bedankt , het is idd. zeer simpel. De R51 ga ik niet uitproberen want er schijt problemen te geven met de MioMap 2.0.
De Engelse R46 doet nu prima. En 50 Euro nu uitgeven voor de 4GB SD 150x Transcend. Ik hoop dat deze niet veel langzamer is dan de ScanDisk Extreeme III 1GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Werkt die registreerpagina van Mio nu nog steeds niet of zo? Ik heb alles correct ingevuld maar als ik dan op Create Account klik ververst de pagina alleen met al mijn gegevens nog steeds in de tekstvakjes. Ik ben nog totaal niet onder de indruk van de support van Mio. :(

edit: Laat maar, blijkbaar was mijn wachtwoord niet goed. Foutmeldinkje had gemogen van mij. Overigens antwoordt Mio niet op mijn e-mail, dus ik bent nog steeds niet echt onder de indruk van hun support.

[ Voor 28% gewijzigd door fraQ op 06-07-2006 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al vrij lang geleden een mio a701 besteld maar heb hem nog steeds niet binnen. Nu krijg ik het volgende bericht:
Qoute"
De productie van de Mio A701 ligt op dit moment stil. De leverancier van de GPS antenna voldoet niet aan de norm. De fabrikant is op zoek naar een andere leverancier. De verwachte levertijd is opgeschoven naar augustus.

Indien u verder nog vragen heeft dan kunt u ons bereiken op 050-5276111 of per fax op 050-5276411. Een e-mail sturen naar info@belzaak.nl kan natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Nu ben ik natuurlijk helemaal niet blij met deze ontwikkeling. Weet iemand hier of dit een bericht is dat klopt of dat het een Belzak aan het lijntje hou techniek is.

vg FKZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste FKZ,

Dit klopt idd, mijn vriend bij wie ik mijn a701 heb gekocht heeft deze mail ook van mio gehad. Ik zelf ga contact opnemen met MIO om te vragen hoe het dan met mijn GPS antenne zit.

mvg,

Kinik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb telefonisch contact gehad met MIO support over de GPS antenne die niet aan de norm voldoet. Zij wisten van niks, zij hebben niks van het HOOFDkantoor ontvangen over dit probleem. Ze vonden het vreemd dat de leveranciers hierover een email hebben ontvangen. Zij zouden dit uitzoeken bij het hoofdkantoor. Ikzelf heb contact gezocht met mijn verkoper en die gaat contact opnemen met zijn leverancier.

mvg,

KINIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Vandaag contact gehad met Westcase (groothandel in België), zij zeiden ook dat de volgende levering pas ergens in augustus zou plaatsvinden.

Ze hebben me echter wel een Mio A701NL + Miomaps gestuurd (al had ik een UK gevraagd) die morgen of maandag zou toekomen. Zal er dan zelf wel de engelse rom op gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door PeGys op 06-07-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:18:
Heb al vrij lang geleden een mio a701 besteld maar heb hem nog steeds niet binnen. Nu krijg ik het volgende bericht:
Qoute"
De productie van de Mio A701 ligt op dit moment stil. De leverancier van de GPS antenna voldoet niet aan de norm. De fabrikant is op zoek naar een andere leverancier. De verwachte levertijd is opgeschoven naar augustus.

Indien u verder nog vragen heeft dan kunt u ons bereiken op 050-5276111 of per fax op 050-5276411. Een e-mail sturen naar info@belzaak.nl kan natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Nu ben ik natuurlijk helemaal niet blij met deze ontwikkeling. Weet iemand hier of dit een bericht is dat klopt of dat het een Belzak aan het lijntje hou techniek is.

vg FKZ
Ik heb precies dezelfde mail van Belzaak.nl gehad. Vreemde gang van zaken wanneer MIO hier zelf niets van weet.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Chilly_Willy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:44:
[...]

Ik heb precies dezelfde mail van Belzaak.nl gehad. Vreemde gang van zaken wanneer MIO hier zelf niets van weet.
Lekker is dat dan want ik heb hem ook bij Belzaak besteld! Die vent aan de tel zei al dat het wat langer zou kunnen duren...mijn abbo loopt eind deze maand af en dan krijg ik dus een abbo (nr wordt geporteerd) via belzaak + de MIO. Ik hoop wel dat hij binnen is als m'n nieuwe abbo start!

Hoelang wachten jullie al op de MIO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Zo opmerkelijk vind ik het eigenlijk niet eens, de beschikbaarheid van de Mio A701 is om te huilen. Bijna nergens is hij in voorraad. In mijn geval kwam ik hem goedkoop tegen bij Salland Automatisering en Azerty. Geen van beide heeft hem echter in voorraad, hoewel Salland nog wel 1 heeft met navigatiesoftware. Dat is me echter iets te duur, dus ik had de normale maar gereserveerd daar. Op dat moment kreeg ik direct een e-mail van ze dat de leverancier pas 8-8-2006 weer levert.

Vreemd is het echter wel dat Mio de boel ontkent, maar misschien zien ze dat juist als slechte PR. Dat zou namelijk insinueren dat de huidige A701's niet goed functioneren, wat de support weer flink kan gaan belasten. Wie weet of het waar is? Feit is wel dat hij bijna nergens te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Hmz, die SIFstar III of hoe die ook heet wordt toch in verschillende toestellen gebruikt, niet enkel de A701, dus dan zouden andere fabriekanten toch hetzelfde probleem op vlak van normen hebben...

Had de ETEN G500 niet dezelfde GPS module ???

Nuja, ik maak me geen zorgen om de kwaliteit ervan, als die niet goed werkt, stuur ik em terug. Maar tot nu toe nog niemand in men direkte omgeving horen klagen over de A701 GPS module, noch over de C510/C710 GPS module (veronderstel dat deze wel dezelfde zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Road-runner83 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:48:
[...]

Lekker is dat dan want ik heb hem ook bij Belzaak besteld! Die vent aan de tel zei al dat het wat langer zou kunnen duren...mijn abbo loopt eind deze maand af en dan krijg ik dus een abbo (nr wordt geporteerd) via belzaak + de MIO. Ik hoop wel dat hij binnen is als m'n nieuwe abbo start!

Hoelang wachten jullie al op de MIO?
Ik heb de mijne 22 mei besteld.....

Ik zit met hetzelfde probleem. Het nieuwe abbo is al aangevraagd en porterings datum is al bekent. Ik heb al gevraagd of ze de nieuwe spullen incl. SIM kunnen opsturen, dan kan ik die nog in mijn tijdelijke telefoon gebruiken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
PeGys schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:07:
Hmz, die SIFstar III of hoe die ook heet wordt toch in verschillende toestellen gebruikt, niet enkel de A701, dus dan zouden andere fabriekanten toch hetzelfde probleem op vlak van normen hebben...

Had de ETEN G500 niet dezelfde GPS module ???

Nuja, ik maak me geen zorgen om de kwaliteit ervan, als die niet goed werkt, stuur ik em terug. Maar tot nu toe nog niemand in men direkte omgeving horen klagen over de A701 GPS module, noch over de C510/C710 GPS module (veronderstel dat deze wel dezelfde zal zijn).
Even voor de duidelijkheid, het gaat om de GPS antenne, niet om de SiRFStar III chipset.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Chilly_Willy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:44:
[...]

Even voor de duidelijkheid, het gaat om de GPS antenne, niet om de SiRFStar III chipset.
Dan nog, heb over 't algemeen nog niemand horen klagen over de ontvangst van de gps, en denk dat het vevangen van de gps antenne geen ongeloofelijk groot werk is als je em binnendoet hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

PeGys schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:51:
[...]

Dan nog, heb over 't algemeen nog niemand horen klagen over de ontvangst van de gps, en denk dat het vevangen van de gps antenne geen ongeloofelijk groot werk is als je em binnendoet hiervoor.
Het zou echter kunnen (en zo heb ik het gelezen), dat de leverancier/fabrikant van dat specifieke onderdeel niet voldoet aan de gestelde normen. Natuurlijk is ook dit een lekker vage statement, want zijn het de normen gesteld door Mitac/Mio, of standaard kwaliteitsnormen uit de industrie?

Nou ja, ik zit nu in ieder geval net te zoeken naar eventuele alternatieven en kwam zo de E-ten G500 tegen. Deze lijkt een stuk beter beschikbaar en ook daar lees ik goede reviews over, zelfs een leuke vergelijking tussen de A701 en G500. Beide bieden dezelfde functies en soortgelijke maten en kwamen dan ook aardig gelijk uit de bus. Toch maar eens goed over nadenken dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Chilly_Willy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:42:
[...]

Ik heb de mijne 22 mei besteld.....

Ik zit met hetzelfde probleem. Het nieuwe abbo is al aangevraagd en porterings datum is al bekent. Ik heb al gevraagd of ze de nieuwe spullen incl. SIM kunnen opsturen, dan kan ik die nog in mijn tijdelijke telefoon gebruiken.
Hmmm ok 22 Mei besteld maar wanneer wordt je nummer geporteerd? (en gaat het nieuwe abonnement in). Vanaf dat moment hoor je eigenlijk de MIO ontvangen te hebben...

De persoon aan de tel (ongeveer een week geleden) vertelde mij dat de levering van de MIO's erg triest is en dat ze hun best doen om de MIO 26 juli op te sturen maar hij zou ook in de eerste weken van Augustus binnen kunnen komen...zou wel jammer zijn want de eerste 2 weken breng ik nog lease en huur autotjes rond dus dan kan ik hem hard gebruiken! Vandaag in Den Haag en Sittard geweest maar met een wegenboek schiet het niet heel erg hard op ;)...het is dat je doorbetaald krijgt :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 11 mei besteld ik heb toen zelfs eerst nog gebeld of de toestellen op vooraad waren en of ik dan binnen een week mijn toestel zou krijgen. Na het in sturen van de contracten blijkt dat ze pa 10 dagen voor de ingang van mijn nieuwe abbo het spul pas gaan opsturen
dat gebeurd dus pas op 18-08-2006 beetje jammer dat ze nergens dit hebben aangegeven dat bij verlenging je zolang op je nieuwe tel moet wachten.

ga vandaag maar een langs de vodafone citypoint kijken of ik het contract wat ik bij hun heb afgesloten bij hun met een andere telefoon kan krijgen. en dat ik van belzak.nl af ben.

heeft iemand hier dit al eerder geprobeerd?

groet FKZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Dit is mijn status overzicht bij Belzaak::
22-05-2006 - 16:34 Bestelling geplaatst door de klant
22-05-2006 - 16:34 Wij wachten op de contracten
24-05-2006 - 12:44 Wij hebben het contract per post ontvangen
09-06-2006 - 19:14 Aanvraag staat in behandeling bij Vodafone
09-06-2006 - 19:22 Productprijs aangepast naar 11,25 Euro.
09-06-2006 - 19:22 Deze 11,25 Euro krijgt u als een extra 4e maand korting weer retour van Vodafone waardoor de aanbieding per saldo op hetzelfde neer komt
27-06-2006 - 19:11 De aanvraag is geaccepteerd met nummerbehoud
27-06-2006 - 19:12 Het nummer gaat porteren op: 13-09-2006

Ik heb smartphonestunts een mail gestuurd over het probleem met de GPS antenne en dit was hun antwoord.
Dit is gedeeltelijk waar.
De productie stopt zeker niet.
Wel zit er een fout in de GPRS chipset die wordt aangepast.
Hierdoor zal de Mio A701 pas weer van af Augustus leverbaar zijn.

Wij hebben nog wel een groote voorraad liggen met toestellen zonder de productie fout.
Dit zijn allemaal Nederlands talige toestellen......

Met vriendelijke groet,

Het Smartphonestunts Team
Iets mis met de GPRS en niet de GPS, is makkelijk te verwarren.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Road-runner83 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:15:
[...]

Hmmm ok 22 Mei besteld maar wanneer wordt je nummer geporteerd? (en gaat het nieuwe abonnement in). Vanaf dat moment hoor je eigenlijk de MIO ontvangen te hebben...

...
Volgens mij verschild dit per provider. De een laat het nieuwe abbonement meteen ingaan, waarbij je een tijdelijk nummer krijgt op je nieuwe SIM. De ander laat het abbonement pas ingaan wanneer de volgende afgesloten en geporteerd is.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb hem ongeveer een maand en ik geniet elke dag zonder veel soft reset (pas 3 keer gedaan maar was mijn eigen fout) 0 keer hard en ik gebruik ja nog steeds de 0.45 versie.
De Gps kan eigenlijk niet beter werken en navigatie is top. Alleen vind ik dat ze de video mode verbeteren moeten want als je filmt en daarna bekijkt lijkt het een slide show. En ja misschien een beetje betere support maar voor de rest een top toestel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Zou dat betekenen dat er een fout in alle toestellen zit... Dus ook in de mio's die reeds vanaf de release zijn uitgebracht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een mogelijkheid om bij de a701 een ir-poort te creëren?

- icm een Sd-card (zoals ook bij wifi kan)?
- mbv de synchronisatiekabel en een irda-adapter?

iedere suggestie is welkom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyS
  • Laatst online: 11:12
Er is wel iets mis bij Mio. Mijn A701 ligt al meer dan drie weken bij hun servicepunt. Ik kwam er pas na verzending achter dat mijn problemen allemaal software bugs waren. Maar toch wacht Mio op nieuwe moederborden om deze te kunnen vervangen.... Ik vraag me werkelijk af waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb binnen nederland weinig problemen met mn GPS. Rijdt echter maar eens door de binnenstad van Antwerpen... IGO was continu aan het zeuren; "geen GPS signaal, geen GPS signaal". Ook binnen Nederland heb ik af en toe geen ontvangst, maar dit lijkt me niks meer dan normaal.

Heel irritant was dat. Heb uiteindelijk "oldfashioned" de weg naar huis gevonden. Je wordt wel lui van navigatie, maar gelukkig niet meteen stom :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg geen GPS verbinding. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:48:
Je moet even wat meer info geven, dit is te weinig.

Welk programma gebruik je om GPSstatus te bekijken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:48:
LOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Hoe zit het in de praktijk met de levensduur van de batterij bij normaal gebruik? Hiermee bedoel ik, normaal bellen en zo nu en dan een afspraak of memo opslaan, etc.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem!

mijn mio werkte gewoon goed met tomtom en alles, maar nu kreeg ik ineens geen gps meer in tomtom zelf...
als ik in het programma tomtom-gps de Sirf ontvanger selecteer zie ik dat ik wel gewoon gps signalen binnen krijg!
maar dat is dan nog niet eens het punt waar ik mee zit...
hij liep daarna steeds vast en besloot om een hard reset te doen. op zich geen punt maar heb nu al een aantal pogingen gedaan, maar hij blijft vastlopen op tomtom! op dit moment dus weer, terwijl ik m nog maar net geinstalleerd heb

wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Furb, heb je toevallig andere applicaties geinstalleerd? Ik merk dat je de mio vrij leeg moet laten. Zelf heb ik TT5 en Worms er op staan. Daarvoor had ik nog allerlei andere progjes en tooltjes, maar werd het werken ermee 1 groot drama.

Het zou ook nog kunnen dat je misschien een hoop agenda afspraken hebt staan, daar is die van mij ook al enkele keren goed door vastgelopen. Bij een reset leek hij dan ook meteen weer met dat agendaitem te komen en die krijg je dan niet meer weg. Ook in TT5 crashed hij wel eens door zo'n agenda herinnering.

Maargoed, het blijft vaag. Die MIO zou gewoon goed moeten werken, dus als het aanhoud zou ik hem gewoon terugsturen. Tenminste, als de mio ook uit zichzelf vastloopt en niet alleen in TT5. Volgens mij ondersteund TomTom de MIO niet, dus als TT de enige is die vastloopt heb je misschien een probleem en zou je MIOMaps kunnen proberen.. of een niet helemaal legale versie van TT, die werken denk ik toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:55:
probleem!

mijn mio werkte gewoon goed met tomtom en alles, maar nu kreeg ik ineens geen gps meer in tomtom zelf...
als ik in het programma tomtom-gps de Sirf ontvanger selecteer zie ik dat ik wel gewoon gps signalen binnen krijg!
maar dat is dan nog niet eens het punt waar ik mee zit...
hij liep daarna steeds vast en besloot om een hard reset te doen. op zich geen punt maar heb nu al een aantal pogingen gedaan, maar hij blijft vastlopen op tomtom! op dit moment dus weer, terwijl ik m nog maar net geinstalleerd heb

wat kan ik doen?
Welke ROM draai je? Onder ROM 46 heb je de mogelijkheid je GPS te resetten onder GPSSettings.
Ik heb de mijne trouwens net terug geflasht naar ROM46, toch de beter dan die 51..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:22:
Hoe zit het in de praktijk met de levensduur van de batterij bij normaal gebruik? Hiermee bedoel ik, normaal bellen en zo nu en dan een afspraak of memo opslaan, etc.
Accu gaat hooguit drie dagen mee als je geen GPS gebruikt en niet je backlight full zet en de hele dag spelletjes gaat spelen. Het is dus helemaal afhankelijk van wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Ik heb de mijne 15-06 besteld en 03-07 binnengekregen via de post.

In eerste instantie kon Futuregsm hem ook niet leveren en zouden ze voor mij een E-ten G500 regelen.
Maar dezelde dag kregen ze een lading a701's binnen, dus ze konden die gewoon naar me afsturen.

Sowieso erg goede service bij Futuregsm, kreeg een 1gb sdkaart+ bluetooth dongle er gratis bij omdat ik langer dan 2 weken moest wachten op mijn a701 >:)

[ Voor 7% gewijzigd door J.W op 09-07-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb de nl R46 op de mio staan en nu kom ik erachter dat de sneltoetsen niet werken, ik kan wel nummer daarin opslaan maar ze niet bellen. Heeft nog iemand dit probleem of weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag geen uitweg meer en heb gekozen om m naar R46 te flashen, moest wel ff een andere sd-kaart ervoor gebruiken want mijn 4GB werkte het niet mee...

heb nu tomtom weer geinstalleerd en alles werkt prima, veel snellere fix! denk dat het idd gewoon komt omdat ik allerlei programmaatjes had geprobeerd, en later weer verwijderd omdat het nie veel bijzonders was... ga m nu idd zo kaal mogelijk laten, zeker omdat ik volgende week naar italie ga en ik niet zonder navigatie kan!

heb nog wel een paar dingetjes die ik wil installeren omdat ik ze wel handig vond, maar weet niet of het verstandig is...
- spbbackup (backup kunnen draaien lijkt me nix mis mee)
- spb full screenkeyboard (handig met smsen!)
- enable recognizer (schrijfherkenning)

verder nog sudoku voor de saaie momenten, heb verder nog geen spelletjes kunnen vinden (iemand nog tips?? :P)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.