Ik kom hier niet zo vaak meer maar ik zal mijn ervaring met de Mio 701 ff posten die ik enkele dagen in mijn bezit heb
gehad..
Na lezen van topics over dit toestel en hem live bij de mediamarkt te hebben geprobeerd heb ik vol verwachting deze MDA aangeschaft.
Voordelen:
- Werkt erg snel! (helemaal in de superprestatie modus)
- GPS ontvanger is erg goed!
- Vond TomTom 5.21 erg lekker draaien, maar langzaam vergeleken met een "echte" losse navigatie set..
- GSM (contact) functies zijn erg uitgebreid, veel opties in te stellen per contact, zoals foto's ringtone's etc etc etc etc..
- Bellen kan prima zonder stylus.
- Toestel ligt fijn in de hand en past prima in de broekzak, is ook niet al te dik en weegt niet te zwaar.
- Toestel wordt erg compleet geleverd
- Toestel vond ik degelijk aanvoelen.
- Contrast Display is erg goed (standaard staat deze op de helft en dat is al erg fijn)
- Resolutie Display is beter dan ik veracht had..
- Landscape modus werkt goed
- Filmpjes kunnen fullscreen worden weergegeven
De nadelen die ik heb ondervonden:
- Met mijn T-mobile abbonnement kon ik geen smssen sturen langer dan 160 karakters, het gekke is dat het toestel aangeeft dat dan het bericht niet kan worden verzonden, en de ontvanger wel de eerste 155! karakters binnenkrijgt. Sommige ontvangers kunnen deze inhoud helemaal niet lezen.
(en hier heeft volgens mij iedereen last van icm T-Mobile..) We hebben dit met meerdere providers getest en het probleem trad alleen op met T-mobile..
- 2 seconden vertraging bij opnemen vond ik zeer irritant
- Filmpjes opnemen op hoge kwaliteit met geluid aan was net een slideshow bij het afspelen (Mio op maximale snelheid)
- Opnemen van geluid is meer ruis dan wat anders, geluid is ook (te) zacht.
- Wekkerfunctie is slecht.. (ben gewent van mijn nokia dat als je op een willekeurige toets (behalve STOP) hij in de snooze functie gaat.
- Vroeg of laat loopt het toestel geheid een keer vast.. (erg lastig want dan ben je niet bereikbaar)
Ik kon bijvoorbeeld laatst niet opnemen omdat de toetsenblokkering er niet afging. resetten was de enige oplossing.. frustrerend en je bent dan pas na het trage opstaren na 3/4 min weer bereikbaar..
- Display gaat AAN als je hem in je zak hebt zitten ondanks dat je hem op de toetsenblokkering hebt staan. (druk op de rode toest doet het diplay oplichten) Erg lastig als je al nagaat dat de standby tijd al niet al te lang is..
- Als je aan het bellen bent en het toestel op de luidsprekermodus zet dan ben je erg slecht te horen aan de andere zijde..
- ff snel smssen met 1 hand is er niet meer bij..
Mijn conclusie:
Als je niet vaak belt en er niet echt afhankelijk van bent of je gebruikt hem vooral alleen in de auto dan is het een top toestel. Werkt erg snel en navigatie en Pda in je broekzak is
Als je erg veel belt en altijd bereikbaar moet zijn vond ik het een Ramp. Gewoonweg niet betrouwbaar genoeg, erg jammer. Dit is voor mij de reden geweest om hem weer terug te brengen, erg jammer had er veel van verwacht!
Denk nog niet eens dat het aan het toestel zelf ligt maar meer aan de Fimware en Windows M5.
Edit: heb zowel de R45 en R46 getest.
Mvg
Michello
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 23-06-2006 19:44
]