Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. de reden is dat ik momenteel géén last heb van problemen met ont/vergrendelen, én geen last heb van de gemelde mic probleem bij speaker aan... daarna werkt speeddail (bijv 2 toets ingedrukt houden, dan belt hij die persoon) wel, echter de bedoelde foto speeddail optie doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Nadat pa lief een sleutel bos op mijn mio heeft laten vallen heb ik nu een iets diepere kras in mijn scherm... alleen het bovenste touchscreenlaagje is beschadigd... zou dit gerepareerd kunnen worden of moeten ze dan het gehele scherm vervangen? Alles werkt nog wel gewoon (kleuren en touchscreen)

Heeft iemand een idee aan wat voor een prijs ik moet gaan denken..
Zou dit te verhalen zijn op zijn verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat een backup niet lukt van de oude rom, en ik toch echt graag wil weten of die besturingsfout eruit is, toch maar even bezig met de flash naar 4.6 ... en nu hopen om iig niet méér problemen..

Nou, nu is hij dus klaar, enige wat direct opvalt is nieuwe toetsenbordje.. het spelen van spelletjes is verbeterd, maar niet 100%. Eerder bleef de dpad hangen, en kon je er niets aan doen, nu indien je de desbetreffende toets nogmaals drukt, en loslaat, stop ie met blijven hangen / herhalen. Min of meer workable..

Nu heb ik alles er weer op staan en het lijkt iig niet slechter.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 15:22 . Reden: rom update klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Sorry, maar ik heb blijkbaar ergens een post gemist...

Waar is die ROM image te downloaden?

Heb nog een probleem; na het opstarten loopt Windows na ongeveer 5 seconden vast. Dan doet ie gewoon helemaal niks. Ik kan aanraken wat ik wil, alle knopjes indrukken, maar hij doet niks meer...

Nou is een hard reset wat teveel, want heb nogal veel SMSjes die ik graag zou willen bewaren. Alles is op zich gebackupd, behalve de SMSjes. Weet iemand of er een programma is waarmee ik die SMS ook kan backuppen? Is er iets in dat firmware menu waarmee ik een "minder destructieve harde reset" uit kan voeren? Bijvoorbeeld de windows map vervangen maar mijn documenten met rust laten? Of een backup maken van alles?

Of weet iemand zo een manier om het op te lossen. Bij het opstarten zie ik linksonder "ontgrendelen". Als ik hierop druk kan ik, als ik heel snel ben, ontgrendelen. Daarna komt pincode scherm omhoog. Daar loopt ie meestal al vast. Als ik in een heel flitsende bui ben kan ik daar nog net annuleren. Ik zie dan mijn vandaag scherm inc afspraken enzo, maar hij blijft hangen. Ik kan drukken wat ik wil, maar hij doet niks...
Pikant detail: als ik op de rode knop druk, gaat het lampje branden (zelfs al hangt het scherm al) en gaat deze niet meer uit. Als ik druk terwijl het scherm nog niet hangt, gaat het lampje netjes weer uit...

Kent iemand dit en belangrijker, heeft iemand tips?

*edit:
Weet iemand wat deze opties betekenen in het ROM menu?
0zone format
Magneto format
new mangeto format
UBoot format
User disk format

Waarom " new magneto" ?
Is een van deze opties een minder destructieve harde reset?

[ Voor 9% gewijzigd door Rainmaker op 09-06-2006 17:02 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die de nieuwe rom willen installeren:
Schaamteloos overgenomen van pocketinfo:
Origineel gepost door DarkShadow83
Het gaat hier om de NL versie.
Om hem op je pda te krijgen:

1. Download de .bin file
2. hernoem het bestand naar WINCEIMG.BIN
3. kopieer WINCEIMG.BIN naar de root van je SD kaart (los op de sd kaart dus)
4. Plaats de SD kaart in je pda
5. Druk op volume omhoog + nagivatieknop (chromen rondje) omlaag en reset
De PDA start nu in de bootloader op
6. Kies optie 0; FlashROM Upgrade, daarna optie 6; Total img By SD/MMC

En nu een tijdje geduld hebben totdat het proces klaar is

/edit: Op eigen risico natuurlijk !!!
Let op je bent wel al je data kwijt van je telefoon.

Hij komt van iemand die bij MIO service center werkt en het is een schone rom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
eerlijk gezegt weet ik da zalt ook niet, ben er ook maar toevallig bij uit gekomen...
_NRN_Dutchman schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:21:
[...]

kan je ook nog ergens instellen dat hij na een tijdje bv 15sec automatisch aangaat? wil mij niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een grote vastloper (toestel niet meer te bedienen doordat toetsblokkering er niet meer af wil), hielp bij mij inderdaad het gegeven advies om de tel. eens aan de PC te hangen. Kon er daarna weer in.

@ Fioravanti: bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een backup maken van ALLEEN mijn sms-berichtjes? Van de rest hoef ik geen backup...
Welk programma kunnen jullie mij hiervoor aanbevelen? Met die SPB Backup heb ik het niet gevonden om enkel m'n smsjes te kunnen backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:17:
Bij een grote vastloper (toestel niet meer te bedienen doordat toetsblokkering er niet meer af wil), hielp bij mij inderdaad het gegeven advies om de tel. eens aan de PC te hangen. Kon er daarna weer in.

@ Fioravanti: bedankt voor de tip!
Bij mij helaas niet :(

Ga in ieder geval die nieuwe ROM proberen. Als ik dan toch alles kwijtraak, wil ik in ieder geval nog iets van voordeel ervan hebben...

*edit: weet niet wat ik heb gedaan, maar kom er weer op. Tenminste, kan er niet mee bellen ofzo, maar kan in ieder geval met de verkenner weer op mn telefoon. Weet iemand waar die SMSjes worden opgeslagen (\My Documents\default\.... ofzo??)

[ Voor 20% gewijzigd door Rainmaker op 09-06-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:43:

[...]

404 op die URL. Kan iemand die het ding al heeft het misschien ergens hosten?

edit: http://rapidshare.de/file...MIO_A701_R46_WWE.rar.html

[ Voor 8% gewijzigd door Rainmaker op 10-06-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb een TMC module gekocht voor de A701 maar ik krijg hem maar niet aan de praat.

Ik heb in dit forum gelezen dat het enkel werkt met de Miomap versie2.0 voor de A701.
Nu ik heb mijn miomap bij mijn mio bijgekocht in 1 en hetzelfde pakket. Nu valt mij wel op (want alles werkt buiten de tmc module) dat op mijn DVD staat dat het voor de mio A201 is.

Is dit bij jullie ook? Of staat er op DVD werkelijk MioMap voor de A701?

Dan kan ik weeral gaan klagen bij de winkel waar ik deze heb gekocht.

2 Mio's gekocht en bij allebei al een probleem. Pfff het is voor de moed te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:04:
[...]

404 op die URL. Kan iemand die het ding al heeft het misschien ergens hosten?

edit: http://rapidshare.de/file...MIO_A701_R46_WWE.rar.html
Dat is de engelse versie niet de NL. Ik heb thuis de NL en kan hem wel hosten of naar iemand sturen die een snelle host heeft. Ben maandag pas weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Heb ff een mirrortje gemaakt... heb enkele GBs aan data, maar als het te bond word gooi ik hem eruit

http://www.dmp.cc/a701/WINCEIMG.BIN

dit is de "MioA701 - ScoterB R46.BIN" versie volgensmij was dat NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik las dat de fotokwaliteit van de camera van deze Mio behoorlijk slecht is. Kan iemand hier meer over vertellen, of nog beter, een paar foto's uploaden (verschillende lichtomstandigheden als t kan)?

Ik ben momenteel nog zwaar aan het twijfelen tussen de Nokia N80 en deze A701. Nadeel van de N80 is dat hij geen touch screen heeft en dat navigatie voor Symbian OS9.1 pas over een tijdje beschikbaar is. Terwijl ik begin augustus echt navigatie wil hebben.
Waarom zou ik de A701 kiezen boven de N80, behalve omdat hij GPS aan boord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:25
Je zou ook kiezen omdat het een veel snellere processor heeft (intel 520 mhz). Omdat deze mio op windows draait heb je veel meer programma's.

Nog steeds aan het wachten voor mijn MIO |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik de nieuwe rom gedownload, ik durf nog niet goed te instaleren maar ga na dat velen mij voor zijn het er ook eens op wagen :) . Ik denk dat het een NL versie is, maar nu zie ik dat er ook al ENG zijn. Is het niet zo dat de ENG versie over het algemeen beter is, bij de vorige versie onderstunde de ENG voice dailing wat de NL niet doet. Zo zijn er nog meer kleine nadelen. Wat raden jullie mij aan?
Maar waar ik het meeste schrik voor heb, gaat mij dat lukken als leek???
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:43:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_NRN_Dutchman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:41:
Heb ff een mirrortje gemaakt... heb enkele GBs aan data, maar als het te bond word gooi ik hem eruit

http://www.dmp.cc/a701/WINCEIMG.BIN

dit is de "MioA701 - ScoterB R46.BIN" versie volgensmij was dat NL
Yep dat is de NL versie
chundo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:43:
Ik de nieuwe rom gedownload, ik durf nog niet goed te instaleren maar ga na dat velen mij voor zijn het er ook eens op wagen :) . Ik denk dat het een NL versie is, maar nu zie ik dat er ook al ENG zijn. Is het niet zo dat de ENG versie over het algemeen beter is, bij de vorige versie onderstunde de ENG voice dailing wat de NL niet doet. Zo zijn er nog meer kleine nadelen. Wat raden jullie mij aan?
Maar waar ik het meeste schrik voor heb, gaat mij dat lukken als leek???

[...]
Bij mij werkt ie goed. Bij alle anderen op het pocketinfo forum ook. Nog niemand gehoord waarna het niet werkte. ENG versie had geloof ik 1 functie die niet werkte (niks belangrijks) ten opzichte van de nieuwe NL versie.

Een van de updates is als het goed is een full screen toetsenbord (heb nog niks getest zelf). Misschien dat iedereen zijn bevindingen hier kan posten zodat ik een lijstje kan maken voor de TS.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Black_Rain schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 03:34:
Ik heb een TMC module gekocht voor de A701 maar ik krijg hem maar niet aan de praat.

Ik heb in dit forum gelezen dat het enkel werkt met de Miomap versie2.0 voor de A701.
Nu ik heb mijn miomap bij mijn mio bijgekocht in 1 en hetzelfde pakket. Nu valt mij wel op (want alles werkt buiten de tmc module) dat op mijn DVD staat dat het voor de mio A201 is.

Is dit bij jullie ook? Of staat er op DVD werkelijk MioMap voor de A701?

Dan kan ik weeral gaan klagen bij de winkel waar ik deze heb gekocht.

2 Mio's gekocht en bij allebei al een probleem. Pfff het is voor de moed te verliezen.
Op mijn DVD staat letterlijk "MioMap 2.0 for A701", volgens mij heb jij gewoon de verkeerde DVD gekregen bij jouw A701. Overigens heb ik "Maps of Europe", gebaseerd op Tele Atlas kaarten 2005.1.

Ik heb overigens mijn Mio gisteren binnen gekregen. Dit was een levertijd van 5 dagen, precies zoals Salland al had aangegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 10-06-2006 17:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 13-09 08:13
_Dune_ schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:46:
[...]

Op mijn DVD staat letterlijk "MioMap 2.0 for A701", volgens mij heb jij gewoon de verkeerde CD gekregen bij jouw A701. Overigens heb ik "Maps of Europe", gebaseerd op Tele Atlas kaarten 2005.1.

Ik heb overigens mijn Mio gisteren binnen gekregen. Dit was een levertijd van 5 dagen, precies zoals Salland al had aangegeven.
Sterker nog, niet alleen de TMC module die niet werkt zonder de A701 versie van MioMap v2, ook heb je niks aan Quick Position. Quick Position (met de ephemeris file) werkt namelijk alleen over COM4, baudrate 4800. De standaard MioMap v2 ondersteund dit niet (goed), alleen de A701 versie doet dat correct.

Dus iedereen die de GPS gebruikt over COM2 (bij vrijwel alle andere navigatie pakketten, ook TomTom) heeft dus helemaal niks aan Quick Position. Een workaround voor TomTom is om eerst COM4 te activeren met VisualGPSCE voordat je TomTom opstart.

Zie voor meer info (tevens bron): http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=55087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
_Dune_ schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:46:
[...]

Op mijn DVD staat letterlijk "MioMap 2.0 for A701", volgens mij heb jij gewoon de verkeerde CD gekregen bij jouw A701. Overigens heb ik "Maps of Europe", gebaseerd op Tele Atlas kaarten 2005.1.

Bedankt voor je info. Ik kan weeral terug naar de winkel.

Ik heb mijn mio ondertussen geflashed naar de nieuwe Engelse Firmware. Tot op heden nog geen problemen gehad. Hij staat er ook nog maar 1 dag op.

Eerste ondervindingen:
Mijn probleem met de onvangst die wegviel voor 15seconden na een aantal uren slaapstand lijkt weg te zijn.
Het extra keyboard werkt bij mij niet in de engelse firmware.
Tmc ervaringen (bluetooth) kan ik nog niet geven omdat ik dus geen juiste dvd voor de A701 heb.

Heeft er al iemand de bluetooth stereo mogelijkheid getest of de push2mail optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Kan iemand met de nieuwe firmware eens proberen om een SMS langer dan 160 karakters te sturen? Ben erg benieuwd of dit probleem nu ook weg is.

Geeft ie trouwens t-mobile aan ipv "Ben"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het was maar als ik nu met update meer dan 160 tekens typ dan gaat ie verder en staat er 2 berichten, na meer dan 306 tekens geeft ie aan dat het 3 berichten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Lukt het je ook dit bericht te versturen? Bij mij kreeg ik "Tekstbericht kan niet worden verzonden". Terwijl de ontvanger wel de eerste ~155 tekens binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Is er trouwens al een update voor de engelse versie ? Deze heb ik namelijk besteld en wie weet krijg ik der één binnen met de oude software.

Of misschien is het vanwege de nieuwe software dat ik em nog steeds niet binnen heb (besteld op 02/06/06 bij groothandel).

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb hem ook geinstalleerd. Op het eerste gezicht voelt de MIO een stuk sneller, maar dat kan wishful thinking zijn. Tekstberichten van meer dan 160 characters versturen gaat goed, net geprobeerd, hij geeft netjes aan dat het twee berichten worden en hij verstuurt ze ook netjes.

Met spb backup kun je gelukkig ook je smsjes backuppen, als ik er NOG MEER kwijt zou raken zou ik serieus pissed worden :(

Dat nieuwe keyboard is wel ff wennen, kweenie of het wat voor mij is, T9 kent hij iig niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Bedankt voor het proberen perplexed.

Nu kan ik vanavond "veilig" mn Mio updaten. Heb ook een backup gemaakt met SPB backup. Worden hierbij alle SMSjes gebackupt, ook verzonden enzo? Gaat het quick & painless?

Heb ook al begrepen dat de gesprekskwaliteit een stuk beter is, dus genoeg redenen om over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rainmaker schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:34:
Kan iemand met de nieuwe firmware eens proberen om een SMS langer dan 160 karakters te sturen? Ben erg benieuwd of dit probleem nu ook weg is.

Geeft ie trouwens t-mobile aan ipv "Ben"?
Ik heb mijn A701 afgelopen vrijdag binnen gekregen, met nog een ROM versie 45.0.etc er op. Met het maken van SMS-jes groter dan 160 cracters heb ik totaal geen problemen, hij maakt er netjes twee berichtjes van

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainmaker schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:54:
Bedankt voor het proberen perplexed.

Nu kan ik vanavond "veilig" mn Mio updaten. Heb ook een backup gemaakt met SPB backup. Worden hierbij alle SMSjes gebackupt, ook verzonden enzo? Gaat het quick & painless?

Heb ook al begrepen dat de gesprekskwaliteit een stuk beter is, dus genoeg redenen om over te stappen :)
Ja, verzonden berichten zitten ook in de backup, ik heb een backup gedraaid, nieuwe ROM erop gegooid (wat overigens ook een cookie is), backup terug gezet en ik had m'n contacts, m'n agenda en m'n SMSjes terug. Nog steeds wel wat afbraak problemen met meldingen die niet in de vakjes passen, dus ik zit te overwegen om hetzelfde trucje nog eens te doen, maar dan met de engelse ROM, maar ik ben bang dat hij dan niet zijn contacts/smsjes e.d. zo makkelijk terug kan zetten. Iemand hier ervaring mee?

offtopic:
We liggen voooooooooooooor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Maar updaten van je MIO zal dan toch je garantie vervallen of heb ik het verkeerd ??

(nog steeds aan het wachten op de verzending van gsmstore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:53:
[...]

Ja, verzonden berichten zitten ook in de backup, ik heb een backup gedraaid, nieuwe ROM erop gegooid (wat overigens ook een cookie is), backup terug gezet en ik had m'n contacts, m'n agenda en m'n SMSjes terug. Nog steeds wel wat afbraak problemen met meldingen die niet in de vakjes passen, dus ik zit te overwegen om hetzelfde trucje nog eens te doen, maar dan met de engelse ROM, maar ik ben bang dat hij dan niet zijn contacts/smsjes e.d. zo makkelijk terug kan zetten. Iemand hier ervaring mee?

offtopic:
We liggen voooooooooooooor
Wie weet of bellen via BT al beter is (ivm echo enzo). Want bellen via carkit
zou toch moeten lukken. En wie weet wanneer de volgende upgrade eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, toch ff de engels ROM erop geknald en op hoop van zegen contacts/agenda/smsjes terug gezet, werkt allemaal!
Er zit nu zelfs een menu "regional settings" op, zodat je een 24-uurs klok, euries en dag/maand/jaar data erop kunt krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:32:
[...]

Wie weet of bellen via BT al beter is (ivm echo enzo). Want bellen via carkit
zou toch moeten lukken. En wie weet wanneer de volgende upgrade eraan komt?
Een volgende update zal nog wel even opzich laten wachten aangezien ROM v46 net uit iss en verspreid wordt, via forums zoals GOT. Overigens dat met die echo schijnt goed opgelost te kunnen worden door met je volume van de speaker te spelen. Volgens mij staat dat ook hier ergens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:40:
OK dan, toch ff de engels ROM erop geknald en op hoop van zegen contacts/agenda/smsjes terug gezet, werkt allemaal!
Er zit nu zelfs een menu "regional settings" op, zodat je een 24-uurs klok, euries en dag/maand/jaar data erop kunt krijgen _/-\o_
Heb jij ook de 30mb versie ?
De nederlandse is 50mb maar heb het verschil nog niet kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:45:
[...]
Heb jij ook de 30mb versie ?
De nederlandse is 50mb maar heb het verschil nog niet kunnen achterhalen.
Nope, mijn engelse is 53,283,5160 bytes om precies te zijn (zegmaar 50mb).

Hij werkt goed, als je hem wil moet je ff zoeken naar MIO_A701_R46_WWE.rar op rapidshare
edit:
http://rapidshare.de/file...MIO_A701_R46_WWE.rar.html zoals ook een paar posts naar boven werd gemeld

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Dit is mischien niet het juiste forum voor mijn vraag, maar omdat het hier nogal veel terug komt vroeg ik mij af wat die rapidshare is. Ik ben eens op die site geweest, het enige wat ik eruit kan opmaken is dat ik een nummer moet bellen om 2 dagen te downloaden. Moet ik mij eerst ergens inschrijven en kan ik dan onbeperkt downloaden? Wat is er allemaal te downloaden? Vind ik daar ook bv i-go terug (het tomtom "vervang" programma waar een forum over is wat gebruikers "gevonden" hebben)
Ik hoop dat ik hier geen verkeerde vraag heb gesteld en bedank jullie alvast voor de medewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:27:
[...]

Hij werkt goed, als je hem wil moet je ff zoeken naar MIO_A701_R46_WWE.rar op rapidshare
Iemand toevallig een linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Chaser2600 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:35:
[...]

Iemand toevallig een linkje ?
Firmware 4.6 Mio A701

Eng : Download
NL : Download

Iemand nog een change log van wat er nou veranderd is en misschien nog grote verschillen tussen NL/ENG, bugs ?

* ShadowBumble is ook nog wachtende tot die aardige vent van de TPG langskomt met me pakketje

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:18:
[...]

Firmware 4.6 Mio A701

Eng : Download
NL : Download

Iemand nog een change log van wat er nou veranderd is en misschien nog grote verschillen tussen NL/ENG, bugs ?

* ShadowBumble is ook nog wachtende tot die aardige vent van de TPG langskomt met me pakketje
Die firmware is niet officieel uitgebracht, maar volgens mij door een medewerker bij Mio aan een vriend van hem gegeven die hem op het internet geplempt heeft. Ik ben ook wel benieuwd naar de changelog, maar vooralsnog lijkt het een stabielere ROM te zijn dan 45. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:27:
[...]

edit:
http://rapidshare.de/file...MIO_A701_R46_WWE.rar.html zoals ook een paar posts naar boven werd gemeld
In rar formaat is hij maar 30 MB, denk dat dat hetgeen is wat hij bedoelt. Uitgepakt is hij idd 50MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is vast nog niet eerder gesteld maar is het ook mogelijk om een EXTERNE gps ontvanger te gebruiken?

Ik vraag met af of iemand dit al eens getest heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:52:
Deze vraag is vast nog niet eerder gesteld maar is het ook mogelijk om een EXTERNE gps ontvanger te gebruiken?

Ik vraag met af of iemand dit al eens getest heeft :)
Waarom zou je een externe GPS ontvanger willen gebruiken? De interne functioneerd super. Zelfs in huis heb ik nog 5 a 6 satalitieten. Als je een externe GPS onvanger gaat gebruiken loop je volgens mij alleen maar meer kans op conflicten.

Overigens ik heb zelf ook nog een vraagje. Het is mij wel gelukt om onder "snel keuze" personen te plaatsen, maar hoe kan ik deze personen nu bellen vanuit de snel keuze lijst? Het lukt mij alleen maar tekst berichten te verzenden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
fraQ schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:01:
Ik las dat de fotokwaliteit van de camera van deze Mio behoorlijk slecht is. Kan iemand hier meer over vertellen, of nog beter, een paar foto's uploaden (verschillende lichtomstandigheden als t kan)?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
PeGys schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:15:
[...]

In rar formaat is hij maar 30 MB, denk dat dat hetgeen is wat hij bedoelt. Uitgepakt is hij idd 50MB
Oh dat zal het inderdaad geweest zijn, deze "30 MB" versie had ik al en werkt prima.
Alleen het eKeyboard werkt bij mij vanaf het begin niet.

En is dus nu de ROM met AKU2 support ?
Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar om push mail direct binnen te krijgen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

* hufkes heeft hem nu werkeloos en zonder batterij+stylus & mem-kaart klaarliggen om hem vanmiddag weer in te leveren bij de winkel

De knopjes onderaan doen niets meer, dus ik kan hem niet wakker maken, kan niet opnemen of ophangen met een knopje etc etc. Erg vervelend... Alles dat met het touchscreen gedaan kan worden werkt nog, maar ook de microfoon is kapot blijkbaar want de andere kant hoort mij ook niet meer. lijkt er dus wel op dat het printplaatje wat de onderste regionen aanstuurt losgegaan is of zo :(

snif snif, nu zit ik weer met een MDA Compact te klooien, toch wel een achteruitgang hoor dat wm2003..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Waarom zou je een externe GPS ontvanger willen gebruiken? De interne functioneerd super. Zelfs in huis heb ik nog 5 a 6 satalitieten. Als je een externe GPS onvanger gaat gebruiken loop je volgens mij alleen maar meer kans op conflicten.
Ik dacht oftewel om de batterij te sparen OF als er ooit ontvangers uitkomen die werken met gallileo (tegen dan is het ding vast al versleten:p) zou het leuk zijn dat hij daar ook mee kan werken.

(ach zeg nou toch ja:p ik moet een laatste goed excuus hebben om hem te kopen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
chundo schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:04:
Ik krijg mijn MIO maar niet aangesloten op mijn carkit (pioneer DEH-P70BT). Ik heb al vanalles geprobeert, op de MIO staat mijn radio aangegeven als handsfree, maar de radio vind hem maar niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Zoals je hier kunt lezen moet je de opvolger van de DEH-P70BT hebben, de DEH-P75BT. Die ondersteunt Bluetooth protocollen A2DP en AVRCP. En als ik alles hier goed doorgelezen heb moet je je audio dan eenvoudig kunnen streamen van je Mio via de DEH-P75BT naar de speakers van je auto. Wat ik nou weer zwaar irritant vind is het volgende: "Informatie over songs (bijvoorbeeld de verstreken weergavetijd, de songtitel, de songindex, etc.) kan niet op dit toestel worden weergegeven." Dit komt rechtstreeks uit de DEH-P75BT handleiding en bovendien moet je - als ik het goed begrepen heb - je songs selecteren vanuit de Mio, de Pioneer kan slechts weergeven, pauzeren en stoppen. Hmm... Iemand die ervaring hiermee heeft of een positievere draai kan geven aan dit verhaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Compunologist op 13-06-2006 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch gezien is de A701 toch een smartphone niet? Dus staat er windows mobile smartphone edition op (je hebt ook nog pocket pc en pocket pc phone edition)

Wat is nu het verschil tussen de 3 edities? Ik las in het I-go topic dat je hun navigatiesoftware op de a701 kan draaien terwijl op de site van I-go staat dat hun navigatie oplossing voor pocket pc's is...

Ik snapper niets meer van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De A701 is een Pocket PC Phone, een Pocket PC met toegevoegde Phone functie dus. Ik heb hier de eigenschappenn enigszins beschreven, wellicht heb je er iets aan:

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:30:
De A701 is een Pocket PC Phone, een Pocket PC met toegevoegde Phone functie dus. Ik heb hier de eigenschappenn enigszins beschreven, wellicht heb je er iets aan:

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11
Bedankt voor je antwoord! Dan vind ik de naam erg verwarrend want ze adverteren hem als de "ultieme smartphone" terwijl het mobile OS voor de smartphone geen touchscreen ondersteunt. Vandaar dat de I-go software er dus op werkt :)

De verleiding is groot :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De term "smartphone" wordt eigenlijk gezien als een algemeen begrip. Hier vallen ook andere besturingssystemen onder zoals Symbian. Echter, in het geval van Windows Mobile wordt deze smartphone groep onderverdeeld met de termen 'Smartphone' en 'Pocket PC', hier spreken we echter over officiele merknamen. Dit kan inderdaad wel voor enige verwarring zorgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Eggy op 12-06-2006 15:43 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternatief voor A701

Ik ben erg tevreden met mijn A701, waarbij ik TT5 regelmatig gebruik. Nu overweeg ik TMC via PDC te gaan gebruiken i.s.m. MIOMap V2. maar ik mis Wifi. Dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Wat Zoek ik:
Een Smart Phone/PDA met WM5 waarbij Wifi standaard is.
Installeren MioMap v2.x.
En daarbij een externe (bluetooth) GPS ontvanger.
Een TMC ontvanger (via PDC).

Vragen:
Met welke SmartPhone/PDA heeft iemand ervaring en werkt bovenstaande combinatie i.s.m. MioMap v2.x?
Werkt MioMap v2.x wel op een ander SmartPhone/PDA dan van Mio zelf?
Bestaan er GPS ontvangers via Bluetooth waarbij ook een TMC ontvanger is gecombineerd?
Of moet een TMC ontvanger altijd via een kabel worden verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:43:
Alternatief voor A701

Ik ben erg tevreden met mijn A701, waarbij ik TT5 regelmatig gebruik. Nu overweeg ik TMC via PDC te gaan gebruiken i.s.m. MIOMap V2. maar ik mis Wifi. Dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Wat Zoek ik:
Installeren MioMap v2.x.

Vragen:
Met welke SmartPhone/PDA heeft iemand ervaring en werkt bovenstaande combinatie i.s.m. MioMap v2.x?
Bestaan er GPS ontvangers via Bluetooth waarbij ook een TMC ontvanger is gecombineerd?
De qtek 8310 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier ervaring mee i.s.m. GPS, TMC en MioMap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:19:
[...]

Heb je hier ervaring mee i.s.m. GPS, TMC en MioMap?
Nee, maar op de forums wordt zijn ze meestal wel tevreden over.
ik denk zelf aan om de qtek 8300 aan te schaffen. Aangezien die 299 kost en de 8310 433 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:44:
[...]

quote:
Arendschild schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:43:
Alternatief voor A701

Wat Zoek ik:
Installeren MioMap v2.x.

Vragen:
Heeft iemand ervaring met het navigatie programma MioMap op een SmartPhone/PDA (niet van het type Mio) waarvbij de gratis TMC gebruikt kan worden via PDC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:36:
[...]
Die firmware is niet officieel uitgebracht, maar volgens mij door een medewerker bij Mio aan een vriend van hem gegeven die hem op het internet geplempt heeft. Ik ben ook wel benieuwd naar de changelog, maar vooralsnog lijkt het een stabielere ROM te zijn dan 45. De tijd zal het leren.
Ik heb de engelse rom op mijn a701 geflashed maar het lijkt wel of hij veel trager is geworden. Prestaties staan gewoon op automatisch; maar als ik het toestel unlock duurt het soms 5-7 seconden voordat het beeld is opgebouwd (klokje wat verschijnt ed.).

Dit had ik met de 45 rom niet.. Zal me benieuwen wat er gebeurd als de officiele uitkomt. Hebben meer mensen overigens last van dit probleem met de 46 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Ik heb de engelse rom op mijn a701 geflashed maar het lijkt wel of hij veel trager is geworden. Prestaties staan gewoon op automatisch; maar als ik het toestel unlock duurt het soms 5-7 seconden voordat het beeld is opgebouwd (klokje wat verschijnt ed.).

Dit had ik met de 45 rom niet.. Zal me benieuwen wat er gebeurd als de officiele uitkomt. Hebben meer mensen overigens last van dit probleem met de 46 rom?
Ik heb de nl 46 rom er op gezet en ben er wel tevreden over.
Heb er geen last van dat deze trager is.
De bug dat de knoppen blijven hangen tijdens het spelen van een spelletje zitten er nog steeds echter in en het ekeyboard wat het ook mag zijn werkt niet.
Verder wat ik vernomen heb is dat de batarij duur wat langer mee gaat met de nieuwe versie.
TT en andere software draait er nog steeds lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Wellicht dat de instelling "automatisch" in de nieuwe ROM meer prioriteit geeft aan een lagere clock snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Superflip

*pwiet*

Ik sta nu ook op het punt om de A701 te kopen. Echter het probleem is dat die in België nog zo duur is. Met name 549 euro zonder de kaarten en 649 met de kaarten erbij. Zelf loop ik nog tegen een aantal grote vragen aan :

- Hoe lang gaat die nu echt mee? Ik lees dat sommige mensen er 1 dag mee doen, anderen dan weer 3 tot 4 dagen. Het ligt natuurlijk ook aan het gebruik, maar stel dat je enkel de telefoonfunctie gebruikt?

- Is het noodzakelijk dat men de maps erbij neemt? Of kan men ook al gebruik maken van de GPS functie zonder de maps (met beperkingen ofzo?)? Ik ben echter wel van plant TomTom 5 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Adze

CCNP !

Vandaag de beslissing genomen om een A701 te bestellen met web'nwalk (onbeperks GPRS toegang voor vaste prijs). :)

Wat zou "always on" van GPRS voor impact hebben op de batterij? Iemand een idee of dit veel stroom vreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

gprs gaat gewoon over het gsm signaal wat toch al continu aan staat dus echt veel meer stroom zal het niet vreten als je niet continu data aan het overpompen bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
aik0n schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:32:
Ik sta nu ook op het punt om de A701 te kopen. Echter het probleem is dat die in België nog zo duur is. Met name 549 euro zonder de kaarten en 649 met de kaarten erbij. Zelf loop ik nog tegen een aantal grote vragen aan :

- Hoe lang gaat die nu echt mee? Ik lees dat sommige mensen er 1 dag mee doen, anderen dan weer 3 tot 4 dagen. Het ligt natuurlijk ook aan het gebruik, maar stel dat je enkel de telefoonfunctie gebruikt?

- Is het noodzakelijk dat men de maps erbij neemt? Of kan men ook al gebruik maken van de GPS functie zonder de maps (met beperkingen ofzo?)? Ik ben echter wel van plant TomTom 5 te installeren.
Ik betaal em rond de 575 euro met europese mio maps (engelse versie) hier in BE, kan eventueel eens informeren of ik der nog één kan hebben voor die prijs.

Ben er wel nog (steeds) op aan't wachten. Levering loopt niet zo vlot atm.

[ Voor 6% gewijzigd door PeGys op 13-06-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Laat hem verzenden en koop hem bij een nederlandse firma, heb ik ook al enkele keren gedaan, gaat probleemloos (doe dit wel bij een "veilige site").

De baterij gaat als je de hem (automatis) in slaap laat zeten bij mij een weekend mee ('s nachts uit). anders haal ik het einde van de dag niet
de tel start snel op uit slaapstand, je merkt het niet eens.

Als je tomtom 5 instaleert moet je hem zonder de maps kopen. Maps is een navigatieprogramma, dus weggegooid geld.
aik0n schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:32:

[ Voor 7% gewijzigd door chundo op 13-06-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
wat zijn de grote verschillen tussen de NL en ENG rom?
ik ga eens stilletjes overstappen, ik heb beide (thx tweakers :)) Maar zou graag weten wat de verschillen zijn, welke is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien een oplossing voor het snelheidsprobleem, onder instellingen zit M Utility, tabblad Prestatievermogen, deze heb ik nu op Super prestatievermogen staan ipv automatisch. Nu loopt ie een stuk vlotter en het scheelt tot nu toe weinig met de batterij. Tenzij je natuurlijk 2 weken met je batterij wil doen ofzow....

ps: release 46 zit er nu 4 dagen in en dat werkt allemaal naar behoren !!

[ Voor 11% gewijzigd door Janus2700 op 13-06-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Vandaag uiteindelijk toch de A701 besteld. Hopelijk voor t einde van de week binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraQ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:12:
Vandaag uiteindelijk toch de A701 besteld. Hopelijk voor t einde van de week binnen! :)
Geweldig, hou ons op de hoogte van de status van je bestelling!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Kan je nog berichten ontvangen en gebeld worden wanneer de telefoon in slaapstand staat?

En zou er ook een soort oplader bestaan voor op de fiets :o lijkt me erg handig voor de GPS wanneer ik weer één van mijn vele fietstochtjes doe...

[ Voor 47% gewijzigd door Superflip op 14-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
En dan zeker aangesloten op je dinamo hahah zal wel leuk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

aik0n schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:08:
Kan je nog berichten ontvangen en gebeld worden wanneer de telefoon in slaapstand staat?

En zou er ook een soort oplader bestaan voor op de fiets :o lijkt me erg handig voor de GPS wanneer ik weer één van mijn vele fietstochtjes doe...
Ja dat kan, de mijn valt na één minuut idle vanzelf in slaap. Wanneer ik gebeld wordt, komt hij weer uit zijn "slaap". Dit geldt ook voor berichten. :) Overigens doet hij dit standaard, daar hoef je verder niets voor in te stellen, tenminste dat is bij mij het geval.

Opladers voor op de fiets ken ik niet. Ik heb wel vernomen dat er iets is/komt om de A701 op de motor te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 14-06-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Tegenwoordig bestaan er van die zonnepaneel opladers. Ik ben ze ooit tegengekomen maar kan niet meer zeggen waar. Ik denk dat je zoiets wel op e-bay vind.
aik0n schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Als je een oplader voor de fiets wil moet je even op GPSPLAZA.nl kijken. Hier heb jee solarcharger (zonnecellen). Ziet er leuk uit.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Nog een mooie review van dit speeltje : http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=55087

Zou iemand mij kunnen vertellen wat die SIF juist is bij de GPS? Ik kan dit niet direct vinden op het internet.

[ Voor 37% gewijzigd door Superflip op 14-06-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nare bug op mijn mio i.c.m. TT5, hebben jullie die ook? Als hij navigeert en je hebt een afspraak in je agenda staan dan komt er zo'n herinnering doorheen. Op dat moment slaat TT5 helemaal vast totdat je de herinnering hebt weggeklikt. Best wel irritant, helemaal als het net bij een afslag gebeurd want dan moet je helemaal dat ding wegrammen om weer te zien hoe je moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Iemand die toevallig weet waar je een SD kaart kan kopen met WiFi (b/g maakt niet uit ) en 1 gig opslag derop zag er laatst foto's van zo een kaartj maar kan ze nergens meer vinden, en dus ook niet achterhalen waar het te koop is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal deze http://eye.fi/ link wel geweest zijn, maar volgens mij is die kaart nog in ontwikkeling en daardoor nog nergens te koop. Ik vraag mij ook af of er een volwaardige WIFI implementatie in zit.

Q: Is the Eye-Fi Card (aka Eye-Film) available now?
A: Not yet - Eye-Film is still in development. We will announce details of our beta trial in Q3 2006.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Adze

CCNP !

aik0n schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:01:
Nog een mooie review van dit speeltje : http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=55087

Zou iemand mij kunnen vertellen wat die SIF juist is bij de GPS? Ik kan dit niet direct vinden op het internet.
SIF is volgens mij een afkorting voor SirfInstantFix. Een software tooltje dat je met behulp van inet een snellere GPS fix hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Mio A701 werkt met Oziexplorer CE? Volgens Ozi zal het niet werken met smartphones maar ik vraag mij af of de A701 technichse als een pda wordt gezien
Het is een goede stuk software voor "off road" navigatie, veel opties en ingewinkeld functies voor als je je leven moeilijker wilt maken. Kan wel een goede optie zijn voor de mensen die op het fiets of water willen gps'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
hij wordt technisch als een PDA gezien, er staat ook Windows mobiel op (= PDA met telefoonfunctie) Als je wat terugbladerd in dit forum vind je de volledige uitleg over de besturingssystemen.
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:45:
Weet iemand of de Mio A701 werkt met Oziexplorer CE? Volgens Ozi zal het niet werken met smartphones maar ik vraag mij af of de A701 technichse als een pda wordt gezien
Het is een goede stuk software voor "off road" navigatie, veel opties en ingewinkeld functies voor als je je leven moeilijker wilt maken. Kan wel een goede optie zijn voor de mensen die op het fiets of water willen gps'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, bij deze wil ik ff melden dat de engelse ROM versie 46 rock stable is. Ik gebruik hem nu vier dagen en hij is snel en stabiel, geen enkele vastloper meer gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vanmiddag was het zover :

De Deurbel

En ja hoor daar was hij dan mijn A701.

Jullie horen later wel van me het is eerst playtime :D:D:D:D:D

niet slecht binnen 4 dagen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:24:
[...]

Nee nog steeds niet wat en *** winkel zeg, bel ik ze op zeggen ze tegen mij dat ze een paar toestellen aanstaand vrijdag zullen krijgen en waarschijnlijk zullen ze naar mijn begin volgend week sturen anders de week daarop :r :?
Dus zeg ik daarop waarom staat er bij pdastore dat het binnen 2-5 dagen leverbaar is zeg die gast ja we werken apart ? }:O

Ps; dat bevestiging mail heb ik op 29 mei gehad :Z
Ik heb die fukkers vandaag weer eens gebeld om te vragen waar me A701 bleef. Zeggen ze dat ik hem waarschijnlijk eind volgende week krijg! Dat was al de 3e keer dat ze dat zeiden, ik heb de a701 maar geanulleerd, ik kooop hem wel ergens anders. Klote gsmstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hmm ik heb em ook bij GSMstore vandaan, de eerste keer hadden ze m'n contract gewoon niet ontvangen. Maar bij de 2de aanvraag had ik em binnen een week thuis.

Heb ook de r46 rom erop staan nu, heb nog niet echt het verschil kunnen merken - had met backup alles kunnen restoren dus we zien wel.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 03:07:
Hmm ik heb em ook bij GSMstore vandaan, de eerste keer hadden ze m'n contract gewoon niet ontvangen. Maar bij de 2de aanvraag had ik em binnen een week thuis.

Heb ook de r46 rom erop staan nu, heb nog niet echt het verschil kunnen merken - had met backup alles kunnen restoren dus we zien wel.
Het scheelt een hoop als je hem (zoals eerder gezegd) bij Settings->system->eUtility->Performance op "Super Performance" zet. Ik heb nu nooit meer lag als ik hem van het toetsenblok af haal en ik kan ook niet zeggen dat de accu nu minder lang mee gaat. Ik laad hem sowieso elke dag op, voor het geval ik onverhoop TomTom moet aanslingeren als ik ergens aan het rondsjouwen ben waar ik de weg niet ken.
Eigenlijk merk je dan pas dat er een snelle processor in zit en gaat de Mio pas als je hem op die setting zet naar behoren presteren, hij is anders gewoon irritant traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgert
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:46
Ik heb 'm nu een weekje, hij bevalt prima - beter dan verwacht. Navigeren gaat goed, ik heb de "gewone" tomtom uit de auto gehaald en vaar nu op deze. De paar bugsdie er in zitten zijn onhandig maar niet onoverkoombaar.
Ik heb wel een probleempje met het locken van het toetsel. Als ik het lock via de functie op het schem "vergrendelen" en ik druk op de rode toets, dan gebeurt er (uiteraard) niets. Als het backlight uitgaat (bij mij na een minuut) en ik daarna op de rode toets druk, dan unlockt het toestel vanzelf. Ik heb me helemaal suf gezocht naar een setting - maar kan niets vinden. Volgens mij was dit ook niet zo toen ik het toestel kocht, maar pas sinds een tijdje doet ie dit. Iemand een idee?

Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:
[...]

Ik heb die fukkers vandaag weer eens gebeld om te vragen waar me A701 bleef. Zeggen ze dat ik hem waarschijnlijk eind volgende week krijg! Dat was al de 3e keer dat ze dat zeiden, ik heb de a701 maar geanulleerd, ik kooop hem wel ergens anders. Klote gsmstore.
Ik heb hem gister eindelijk na een half maand ontvangen ;)
Maar moet zeggen wat een pracht toestel. Ik heb hem nog steeds op 0.45 staan maar hij doet prima.

Alleen hebben jullie dat ook dat als je een foto wilt nemen dat het best traag is als je in beweegt ?? En de kwaliteit van de fotos valt me een beetje tegen voor een 1.3 (mishcien heb ik iets verkeerds ingesteld ?)

Nu ben ik aan het prutsen om via Bluethoot een actviesych te krijgen(met kabel is het gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Laatst online: 07-09 12:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:45:
werkt perfect, ik heb hem draaien op mijn mio a701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel silent killer, ik ga een nu bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben hem gisteren gewoon gaan halen in de Mediamarkt, geen 5 minuten op moeten wachten.

Toestel loopt vlotjes. TomTom installatie was wel kieskeurig, mijn officiele wou niet installed geraken maar nadien geen problemen mee.

Krijg hem wel niet gesynct. Verbinding tussen notebook en pda via activesync loopt als een trein, files overzetten en programma's installeren is geen probleem. Syncen met de PC is ook geen probleem, maar syncen met de exchange server wil maar niet lukken. Hij vraagt op de PDA een paswoord te bevestigen, en geeft daarna steevast error 80070002.

Heb al vanalles geprobeerd en afgezocht, maar geen oplossing te vinden. Servicedesk wil ook niet helpen, omdat ik de pda prive gekocht heb. Iemand een oplossing of workaround hiervoor? Dat ik bijvoorbeeld eerst outlook lokaal kan laten opslaan en dan met oulook sync ipv met de server?

Edit: Hmm bizar... opeens had ik de keuze tussen syncen met outlook of met de exchange server... probleem opgelost dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Little Bear op 16-06-2006 11:45 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Kun je ook visulaties toevoegen bij windows media player ?? want dat achtergrond blauw vind ik niet zo erg mooi

Handigsite: http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php

[ Voor 24% gewijzigd door ALPACINO op 16-06-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik zal em eens op superperformance zetten en kijken hoe lang de batterij meegaat. (ik laad m'n mio ook elke dag op zowat, als ik thuis kom hang ik em aan m'n computer sowieso) verder heb ik nooit meer vastlopers gehad, behalve 3x in de eerste 3 dagen (met ouwe rom). Ik heb m'n Mio nu 3 weken trouwens.

de camera is inderdaad bagger, ik had op m'n SE K700i ook een 1.3mp camera die ik al slecht vond, maar die is zelfs nog stukken beter dan de Mio camera. Maar goed ik hoef geen cybershot op m'n PDA ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Ik heb besloten dat ik hem wil kopen!
Maar... België is echt veel te duur, ik wil hem namelijk onder de 500 euro's kunnen kopen. En de BTW kan ik ook aftrekken, dus dan is hij weer een pak voordeliger natuurlijk. Maar ik wil hem ergens in Nederland kunnen kopen op een plaats die ±75km ligt van Antwerpen, dan kan ik even met de fiets gaan. 'k heb geen auto, want dat is hier in de stad echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
kijk hier eens http://www.euromaxi.nl/, en anders moet je de pricewatch op deze site een bekijken.
aik0n schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:34:
Ik heb besloten dat ik hem wil kopen!
Maar... België is echt veel te duur, ik wil hem namelijk onder de 500 euro's kunnen kopen. En de BTW kan ik ook aftrekken, dus dan is hij weer een pak voordeliger natuurlijk. Maar ik wil hem ergens in Nederland kunnen kopen op een plaats die ±75km ligt van Antwerpen, dan kan ik even met de fiets gaan. 'k heb geen auto, want dat is hier in de stad echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb daar een programmatje voor, mortsaver, terug in dit furom staat er een link, anders effe google...
Rutgert schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:33:
Ik heb 'm nu een weekje, hij bevalt prima - beter dan verwacht. Navigeren gaat goed, ik heb de "gewone" tomtom uit de auto gehaald en vaar nu op deze. De paar bugsdie er in zitten zijn onhandig maar niet onoverkoombaar.
Ik heb wel een probleempje met het locken van het toetsel. Als ik het lock via de functie op het schem "vergrendelen" en ik druk op de rode toets, dan gebeurt er (uiteraard) niets. Als het backlight uitgaat (bij mij na een minuut) en ik daarna op de rode toets druk, dan unlockt het toestel vanzelf. Ik heb me helemaal suf gezocht naar een setting - maar kan niets vinden. Volgens mij was dit ook niet zo toen ik het toestel kocht, maar pas sinds een tijdje doet ie dit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Terryb47 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:10:
Ik zal em eens op superperformance zetten en kijken hoe lang de batterij meegaat. (ik laad m'n mio ook elke dag op zowat, als ik thuis kom hang ik em aan m'n computer sowieso) verder heb ik nooit meer vastlopers gehad, behalve 3x in de eerste 3 dagen (met ouwe rom). Ik heb m'n Mio nu 3 weken trouwens.

de camera is inderdaad bagger, ik had op m'n SE K700i ook een 1.3mp camera die ik al slecht vond, maar die is zelfs nog stukken beter dan de Mio camera. Maar goed ik hoef geen cybershot op m'n PDA ;)
SE K700i heeft VGA die op 1.3mpix formaat kan fotograferen, is geen echte Mpix cam, dat was pas bij de S700i, en idd, die kwaliteit is al vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:47:
ik heb daar een programmatje voor, mortsaver, terug in dit furom staat er een link, anders effe google...

[...]
Kan je motsaver ook zo instellen, dat hij bijv. na 60 seconden automatisch het scherm lockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
volgens mij niet, heb er eens in gebladerd en ben het niet tegen gekomen.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:29:
[...]

Kan je motsaver ook zo instellen, dat hij bijv. na 60 seconden automatisch het scherm lockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:39:
volgens mij niet, heb er eens in gebladerd en ben het niet tegen gekomen.

[...]
Dat is dan wel weer een min-puntje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Ik heb hem nu dus ook besteld. Heb wel nog een paar vragen:

1. Hoe lang gaat de batterij mee en wat doe je er dan zoal mee? Moet je hem echt elke dag opladen met de standaardinstelllingen en een beetje bellen/SMSen/spelen? Gaat de levensduur van de batterij hard achteruit na verloop van tijd?

2. De camera is dus bagger, begrijp ik. Hoe bagger? Iemand vergeleek deze met die van de K700i en die vond ik al knap klote. Voorbeeldfoto's zouden fijn zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Weet iemand hoe je een gestarte programma kunt beeindigen (dat het ook niet meer op de achtergrond draait ?)

Sorry voor de foute melding dat de camera bagger was maar naar mijn idee is het best O.K (overdag dan)

Ik vondt de camera niet zo goed maar dat kwam omdat ik een paar programmas op de achtergrond actief waren zoals interent, active synch, media player, blauwetand, Agenda, I go (navigatie software) :X :9

[ Voor 64% gewijzigd door ALPACINO op 17-06-2006 11:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.