Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Nog geen problemen gehad wat betreft bugs e.d., maar ik zit nog in het startgebied.
Een van de dingen die me opvielen toen ik na de demo de beta speelde... Wart uit de demo heet dan Joey. Misschien vonden ze uiteindelijk die verwijzing iets 'te'...Arunia schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:15:
Sinds vanochtend ook een tijdje bezig geweest met Hellgate London. Ik moet zeggen dat het een ontzettend leuk spel is. Ik ben lang geleden begonnen met Diablo 1 en ik moet zeggen dat ik het komisch iets vond toen ik Wirt... Ik bedoel Wart met z'n houten been tegen kwam. En, hij is net zo iritant als zijn broertje in Diablo >_<
http://www.hellgateguru.c...thread.php?t=5049&page=63
gewoon om de 10min kijken of iemand key weggeeft, als 1e reply'en en je hebt er zo een, iig dat was bij mij en een vriend zo. Nu nog wachten tot ik naar huis kan, download staat thuis aan...
Verwijderd
Die defilers die je allemaal tegenkomt na Covent Garden Station lijken ook wel erg op de defilers uit Act 5 in Baal's Throneroom enz.Haay schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:35:
[...]
Een van de dingen die me opvielen toen ik na de demo de beta speelde... Wart uit de demo heet dan Joey. Misschien vonden ze uiteindelijk die verwijzing iets 'te'...
Nope, gewoon NTFS en unrar zelfs op dezelfde partitie.redfoxert schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Is het toevallig niet 1 file die je opslaat op een FAT32 partitie ? Want dan krijg je inderdaad problemen ...
Hmm, zal dat zo anders nog eens proberen want ondertussen ben ik al bij poging 8 al haal ik wel 1,2MB/s vanaf hun eigen site dus een deel duurt "slechts" zo'n 35 minuten.Bosmonster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:51:
[...]
Ik heb hem van http://www.nzone.com/object/nzone_hellgatebeta_home.html
Ging prima en gedownload op max snelheid. Je kunt hem als je een fatsoenlijke usenet server hebt ook van usenet afplukken inderdaad.
http://yabse.com/index.php?q=hellgate+london+beta+107
I'm not as think as you stoned I am
Als je die quest voor hem oplost (zijn echte naam is ook Joey), dan zegt hij dat Wart the Squire een goede naam voor hem is.Haay schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:35:
[...]
Een van de dingen die me opvielen toen ik na de demo de beta speelde... Wart uit de demo heet dan Joey. Misschien vonden ze uiteindelijk die verwijzing iets 'te'...
Wirt en Wart, beide met een houten been (Wart natuurlijk uiteindelijk met zijn mechanische been).
Nu alleen de rest nog
ik ben zelf software ontwikkelaar dus ik weet hoe het een en ander werkt. ik vind alleen dat juist omdat het beta is kun je sneller kleine patches uitbrengen ook om te zien of dit geen nieuwe bugs veroorzaakt. Ook krijg je dan meer nuttige meldingen van testers ipv problemen die misschien door known bugs worden veroorzaakt.Viper2k1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:54:
[...]
Nee, zo werkt het dus niet. Alle bugs die in de huidige beta build zijn gevonden en gemeld (ook door interne testen) worden verholpen. Ze werken intern dus door met versies die minder bugs bevatten en testen deze ook weer om te zien of het weghalen van 1 bug niet een andere bug veroorzaakt. Je zal altijd wel wat bugs houden tijdens launch, omdat er nu eenmaal zoveel verschillende combinaties in hardware en software zijn. Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en de game de deur uitgooien anders blijf je bezig met testen en bugrepairen! Kijk naar WoW of EvE, constant worden daar bugs verholpen, zelfs na een aantal jaren dienst!
en ik heb beta's van bijvoorbeeld WoW gespeeld 6 maanden voordat het spel uitkwam en toen was het spel echt al bijna af en kwam je niet zo'n grote bugs tegen als nu in hgl. ik bedoel blue screens/resets dat MAG GEWOON NIET.
tot nu toe krijgen ze het voordeel van de twijfel maar als er @ release nog zo'n grote bugs in zitten dan kunnen ze de monthly fee wel vergeten van mij
Verwijderd
Ik heb een Mythos key over, moet je me even je email adres doorgeven.StephaN900 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:28:
Iemand toevallig een HGL key voor mij? Of een Mythos key, als je in de mythos beta zit kan je een extra key aanvragen op hun site, alvast bedankt!
Verwijderd
Done, niks te danken he!StephaN900 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:39:
mijn email adres= neegeenspamvoormij @ gmail.com
Alvast bedankt he!

damn, nu werkt mijn account ineens ook neit meer... Kan de rest wel zijn account managen op hun site?
[ Voor 16% gewijzigd door WooK op 23-10-2007 16:55 ]
Verwijderd
i know, ik pak "hellgate test center" maar die werkt dus niet. Ik vermoed echter dat mijn account niet goed is aangemaakt aangezien ik hem ook niet kan bijwerken (bestaat niet)Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:51:
Je moet wel eerst 'show all servers' aanklikken en vervolgens de 'beta server' pakken héDe andere servers werken niet.
Verwijderd
Hellgate Test Center moet je niet hebben, Beta Server moet je aanklikken.WooK schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:56:
[...]
i know, ik pak "hellgate test center" maar die werkt dus niet. Ik vermoed echter dat mijn account niet goed is aangemaakt aangezien ik hem ook niet kan bijwerken (bestaat niet)
Verwijderd
Ik vind de 'Diablo2 manier', third-person dus, een stuk mooier spelen. Maar soms heb ik idd ook even zin om first person te knallenArunia schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:09:
Of als je verder op je avatar inzoomed, first person zoals ik nu speel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 17:16 ]
Voor de ranged classes, met name hunter, is 3rd person niet echt lekker speelbaar imho. Maar dat vind ik juist het mooie van het spel. Je kunt het als FPS of als top-down hack/slash spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:16:
[...]
Ik vind de 'Diablo2 manier', third-person dus, een stuk mooier spelen. Maar soms heb ik idd ook even zin om first person te knallen
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 23-10-2007 17:26 ]
Toch bedankt
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
De beta sluit vrijdag dus je kunt nog een paar dagen spelen. Bij het inlogscherm moet je Show All aanvinken en dan de Hellgate Beta server selecteren, die is de enige die online is op het moment.TheKillingBean schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:46:
Is de Beta nog steeds te spelen? Ik heb een uitnodiging gekregen en Hellgate geinstaleerd, maar ik krijg de melding de servers offline zijn. Is de Beta gesloten?s
Know Thyself
deze game mag zich eigenlijk niet een mmo noemen
de chat functie / trade geen ah etc het lijkt er niet eens op
tis gewoon ouderwets raggen
En dat raggen bevalt goedPensmaster-B schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:41:
oke i decided ik ga evoker in retailnu nog ff weekje wachten
deze game mag zich eigenlijk niet een mmo noemen
de chat functie / trade geen ah etc het lijkt er niet eens op
tis gewoon ouderwets raggen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
En de missie was zeker vet: Ineens alle standbeelden tot leven
En mn eerste legendary. Een dikke gun die bollen elektriciteit afvuurt die verspreiden tot kleinere bolletjes.
En een dom blauwe focus item voor 5k geupgrade
Kan ook al bijna een legendary craften, via de vendor die de plans verkoopt.
Nu delete ik de beta en wacht ik lekker op 2 nov
Word ge pre-released vandaag .. en als je in de US woont kan je hem daar al kopen & digitaal downloaden
Moeten wij nederlanders zeker nog wel gewoon wachten tot november
Ik werk tevens in een grote retailzaak en hoop hem ook iets vroeger te hebben. Dit spel is serieus verslavend
Is er eigenlijk ook pvp mogelijk? En zijn er grote steden of grote gebieden waar zowel monsters and andere spelers lopen (zonder te partyen) ? Dus een echte mmo. Hoe ik het nu zie is dat het eigenlijk allemaal "instances" zijn waar je eerst moeite voor moet doen een party te zoeken terwijl je gewoon solo alles kapot kan schieten.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
De moeilijkheidsgraad past zich aan aan je groepgrootte. Tuurlijk kun je alleen ook alles kapotraggen, maar hoe meer man hoe meer lol en uitdaging.evilpin0 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:42:
Heb een lvl 8 marksman, vindt het wel grappig spelen als fps maar ik ga toch maar een echte hack n slash dude maken. Ik vindt de omgeving beetje saai worden, kan ook aan het gebied liggen maar echt afwisseling is er niet.
Is er eigenlijk ook pvp mogelijk? En zijn er grote steden of grote gebieden waar zowel monsters and andere spelers lopen (zonder te partyen) ? Dus een echte mmo. Hoe ik het nu zie is dat het eigenlijk allemaal "instances" zijn waar je eerst moeite voor moet doen een party te zoeken terwijl je gewoon solo alles kapot kan schieten.
Het is ook geen MMO dus. Het beste kun je het met wat vrienden spelen of in een guild gaan zitten, dan hoef je geen moeite meer te doen om parties te vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 24-10-2007 10:17 ]
Ik draai Battlefield 2 ook gewoon goed onder Win2K Pro.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Ik neem aan dat de xp ook wel progressief binnenkomt binnen een groep. Je ziet nu al dat er occulus-runs worden gedaan voor xp en loot met groepen.Bosmonster schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:16:
[...]
De moeilijkheidsgraad past zich aan aan je groepgrootte. Tuurlijk kun je alleen ook alles kapotraggen, maar hoe meer man hoe meer lol en uitdaging.
Het is ook geen MMO dus. Het beste kun je het met wat vrienden spelen of in een guild gaan zitten, dan hoef je geen moeite meer te doen om parties te vinden.
Verwijderd
Heej die naam komt me bekend voor uit diablo 2Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:53:
[...]
Je ziet nu al dat er occulus-runs worden gedaan voor xp en loot met groepen.
Hoop dat er mischien ook een soort van "Secret Zombie(Cow) Level" in dit spel komt die je met een "warts leg" en zo'n teleportatie ding kan openen
Verwijderd
Verwijderd
ja klopt inderdaad, in diablo 2 is het een item een soort wand voor een sorceress en in wow die draak die voor de Caverns of time rondloopt.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:59:
hij kwam mij bekend voor uit WoW, kan het me niet meer uit Diablo 2 herinneren. In WoW was het een drake.
Maar er zijn toch een aantal dingen waar ik moeite mee heb, om het zo maar uit te drukken.
We zitten nu een aantal dagen voor de release, maar als ik kijk naar hoeveel mensen problemen hebben met verbinding verkrijgen tot de server...(en dan niet omdat ie offline is:P)
Het feit dat je je virusscanner/firewall haast moet deinstalleren om t werkend te krijgen....(in mijn geval iig wel)
De performance op de beta server (input lag e.d)....
Dan vraag ik me echt af of Hellgate klaar is voor de release...
Goed ik ben nog geen show stopper bugs tegengekomen (wel vaak dat ik vastzit tussen een prop en een muur/andere prop). Maar aan de netcode kan imho nog veel gesleuteld worden.
- een paar weken oude versie is
- een stresstest is met meer mensen per server dan in release toegelaten zal worden
- vol met debug/log code zit die extra belasting oplevert voor zowel client als server
De release zal niet perfect zijn, dat zou de eerste keer zijn dat dat gebeurt met zo'n spel volgens mij
Maar dat het een stuk beter is dan de beta is meestal wel het geval
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 24-10-2007 13:47 ]
Verwijderd
Wat heel vreemd is, is dat onder Vista het spel op de memory-leaks na verbazingwekkend goed speelt maar onder XP SP2 krijg ik bugs met de lettertypen en is er ook sprake van mouse-lag. (onder vista was het smooth as butter) Memory leaks krijg ik overigens nog bij allebei. Maar ik klaag er verder niet over, ik geloof wel dat die mannen dat opgelost krijgen.
Verwijderd
alleen via gamestop.com en dat met een CC , niet in nederland zelfVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:33:
Kan je het spel trouwens ook pre-orderen als je in Nederland woont? Ik bedoel met de extra goodies dan die daar bij horen?
1. Verhaal
Ok, er missen nog cinematics en in de beta wordt je gewoon in het spel 'gegooid'. Ik ben benieuwd wat de retail versie hier aan zal veranderen. Door de tekst van de NPC's heen klikken (en soms maar 1 regel per klik) is ook ontzettend storend. Ik voel me totaal niet betrokken bij de gebeurtenissen en bij mijn character en dat is echt zonde.
2. Classes
Het is jammer dat ze iedere 'faction' hebben opgesplitst in 2 classes. Neem bijv. de Evoker en de Summoner, beide zijn ze Cabalist. Ze lijken gewoon ontzettend veel op elkaar als je kijkt naar de items en de manier waarop ze spells caster (focus item). Ze hebben beide zelfs dezelfde skill, Drain Life. De rest van hun skills vind ik heel beperkt kwa keuze. De Evoker kan verschillende soorten magische schade doen (fire, spectral, poison, etc) maar de hoeveelheid schade is allemaal gekoppeld aan zijn wapen / focus item. De summoner heeft geen schade spells, maar natuurlijk wel heel veel summons.
Kort gezegd, wat ik liever had gezien is dat ze de classes van dezelfde faction hadden gecombineerd en dat de speler de beschikking had uit meerdere skilltrees. Zo ontstaat er meer diversiteit en kun je bijv. een paar summons hebben terwijl je zelf elemental schade toebrengt.
3. Interface
De interface ben ik ook niet over te spreken, het is best onduidelijk. Hoeveel schade doe je nu precies? Dit wordt nergens aangegeven. De skills zelf zijn daarbij ook wazig, bij ieder hoger level gaat het percentage omhoog ipv dat er daadwerkelijk een getal staat. Om een vergelijking naar Diablo te maken, daar stond de damage heel duidelijk weergegeven. Het was dan ook tof om een zo'n hoog mogelijke damage met Meteor of Tornado ed te krijgen. Dus je character helemaal in de goede gear stoppen. Dit vind ik niet echt terug in Hellgate. Ook dat popup wiel met Use, Salvage, Destroy, Sell item dat in beeld komt als je rechtsklikt op een item werkt veel te traag.
4. Omgeving
Dat alles instanced is vind ik prima, maar ik krijg in die metro tunnels wel een claustrofobisch gevoel. Heel veel instances lopen gewoon dood en dan mag je terug teleporten naar de metro hub. Guild Wars had ook alle actie in een instance zitten maar hierbij had je evengoed het gevoel van een grote open wereld waar je kon gaan en staan waar je wilt. Bij Hellgate heb ik dit gevoel totaal niet, alles loopt dus dood, of er zijn buizen waar je nog niet in mag zonder reden (ja eerst moet je andere quests hebben voltooid...) en de overview map is zo simpel uitgewerkt. Je ziet welke metro stations met elkaar in verbinding staan maar je hebt helemaal geen gevoel waar je je nu precies bevind, een map van londen oid was leuker geweest.
Misschien ben ik iets te snel met beoordelen, het is immers de beta en ik ben ook nog niet zover in het verhaal. Maar het probleem is dat ik helemaal niet het gevoel heb dat ik iets bereik door verder te spelen. Het spel sleept me helaas niet mee. Ik zal afwachten wat de retail brengt maar het ziet er naar uit dat ik dit spel zal moeten overslaan.
Know Thyself
http://forums.hellgatelondon.com/showthread.php?t=19400
Lees zelf de topics maar over hoe positief iedereen erover is, en hier de patchnotes:
http://forums.hellgatelondon.com/showthread.php?t=20373
Er is dus nu een speciaal test center onderdeel op het officiele forum.
Ik lees vooral dat dx10 nu echt als een zonnetje loopt vergeleken met de beta. Ook heeft het spel wat aanpassingen in visuals etc.
Verwijderd
En beta fixes (de helft van de klachten in dit topic zijn dus niet meer van toepassingAchievements
These are long-term goals for players. The player starts with a few new goals in an Achievement Log. These can be as simple as slaying a certain amount of specific demons to something as difficult as completing quests without the benefit of armor! Players uncover new goals as they start to meet the requirements of that achievement. For example, after 50 zombies have been slain, an “Achievement Unlocked” message displays on the screen. Checking the Achievement Log shows how many zombies must be eradicated to complete the achievement. Achievements are meant to be long-term goals that everyone can shoot for. Some are simple while others are extremely challenging!
Buddy Lists
Much better and easier ways to organize your friends!
Guilds
While only subscribers can start one, anyone can join a guild. Special name colors and tags on characters show their affiliation.
Buddy and Guild Chat
Special chat channels so you can keep your conversations clear.
Bigger Levels in Nightmare Mode
These increase the time players get to spend in each area, giving the game a more expansive feel at higher difficulty levels.
PVP
Players can both duel and elect to enter free-for-all PvP Mode. To duel, a player invites the person they wish to duel into a group, and heads into an adventuring area. Duelers, then right-click on the portrait of the person they wish to duel and select the Duel option from the displayed list. Dueling can only take place outside of Underground hubs.
Players can also choose to enter into PvP mode which means they can be attacked and harmed outside of Underground hubs by anyone else that has chosen to enter PvP mode. That is, those in PvP mode, must always be ready for PvP. This is a way to have wide-ranging free-for-alls, or create your own “friendly-fire” way of playing the game.
Tuned Game Progression
Level and monster progression is more thematic in nature. While this does not affect the overarching layout of the world map, it does make each act feel more defined and focused.
Gossip
We’ve added loads of additional details on the people and places in the game through various NPCs in the world. This definitely helps make the stations feel more alive and provides players with more of the back-story.
More Quest Information
Quest NPCs do a better job of getting you prepared to know what you’re fighting and why. The overall story flows much better, the named demons that are encountered are given more story weight, and players gain a much better sense of overall direction.
NPC Tweaks
The vocal responses given by NPCs have been tuned so that they tend more towards the serious and “normal”, reserving the twisted commentary for specific player characters or in rare moments for the general populace.
Subscriber Features
Elite Mode
This is for those players that always feel a game is too easy. The demons are tougher, deal out more damage, move faster, travel in larger groups, and have more champions at the ready. Numerous tweaks to the overall balance and progression of the game make this an extremely challenging mode.
Hardcore
Hardcore mode takes away the various resurrection options. For the gamer that wants the ultimate test, try playing an Elite Hardcore character!
Themed Events and Items
Guild Creation
Buy purchasing a Guild Herald, a character can form a new guild. Characters can only be part of one guild at a time and should a Guild leader decide to abandon their post, they can pass leadership of the Guild to another subscribing guild member.
Extra Character Slots
While everyone gets 3 character slots, subscribers can have a maximum of 24 characters.
Larger Stash Each character’s storage locker is doubled in size with an extra 6x8 section, making the hoarding of all sorts of goodies that much easier. Packrats rejoice!
Balance, Bugs and Everything Else!
You wanted fixes and tweaks – well, here they are.
Graphics
Improved memory usage and long-term stability
Improved multiplayer stability
Improved station performance and stability
Improved multi-monitor compatibility
Texture Detail option now behaves more predictably
Improved DX10 initial load time
Improved performance in DX10
Improved appearance of motion blur in DX10
DX10 smoke now scales better with multi-GPU
More noticeable get-hit effect, prevents “always grey” when getting frequently damaged by small amounts
Tweaked FOV limits to avoid excessive fish-eye
Antialiasing now supported for ATI 2x00 series cards
Initial settings detection is now more effective
Fixed several loading screen bugs
Fixed issues with “Low” Shadow Detail
Fixed overly shiny characters when Shader Detail is set to “High”
Sound
New version of FMOD
Sound initialization improvements
Tweaked several sound effects volumes
Skills
Several skills and descriptions have been rebalanced and updated.
Cabalists
Drain Life now deals a significant amount of damage, but costs 100% more power per second and returns less health to the Cabalist
Cabalist beam skills now properly stop casting when the Cabalist runs out of power
Evokers
Arc Legion damage has been increased by 25%, but costs 50% more power per second
Flameshards has been reworked significantly: Each shard now has a small radius (1.0 meters), greatly improving the skill’s effectiveness. To balance this change, Flameshards power cost has been increased by 46% and individual shard damage has been decreased by 24%.
Drain Power now returns less power per second
Spectral Lash damage has been decreased by 13%
Firestorm no longer provides an initial bonus to Ignite Attack Strength at rank 1
Summoners
Fire Elemental health has been slightly increased
Fire Elemental Ignite Attack Strength has been reduced by 75%
Fire Elemental power cost has increased by 25%
Spectral Elemental health has been slightly increased
Spectral Elemental Phase Attack Strength has been decreased by 17%
Spectral Elemental Phase Attack Duration has been reduced to 5 seconds
Spectral Elemental power cost has been slightly increased and now correctly scales up with the Summoner’s level
Force Elemental health has been slightly increased
Force Elemental Stun Attack Strength has been reduced by 25%
Force Elemental power cost has increased by 30%
Storm Elemental Shock Attack Strength has been increased by 100%
Storm Elemental Shock Attack Duration has been increased to 4 seconds from 2 seconds
Storm Elemental Shock Attack Damage has been increased to 100% from 25%
Storm Elemental power cost has been decreased slightly
Storm Elemental health has been decreased
Storm Elemental damage has been decreased significantly
Hunters
Marksmen
Sniper Stance now increases Weapon Energy Consumption by 300% while firing
Engineers
Tactical Mode and Advanced Tactical Mode have switched places with Armor Retrofit and Master Engineer in the Engineer Drone skills tree
Bomber Bot damage has been increased significantly
Bomber Bot Phase Attack Strength and Duration have been slightly decreased
Concussive Crash power cost has been decreased to 5
Concussive Crash has a decreased initial Stun Attack Strength but now properly scales up with the Engineer’s level
Molotov Assault power cost has been decreased to 10
Concussive Crash and Molotov Assault now have 10 second but separate cooldowns
Items
All Swords have had their damage reduced by 10%; however, Shield Overload-modified damage now correctly deals damage to a target’s health if the damage exceeded the amount of shields.
Increased the range and accuracy of all Hunter machine guns (non-splash, non-beam)
The Weapon Energy Consumption system for beam and streaming weapons has been somewhat rebalanced. At ¾ of a full bar, the weapon’s damage will begin to decrease until the bar reaches 0, where the weapon will deal only 25% of its maximum damage.
Rebalanced the ratio of Unique, Legendary, Rare, and Enhanced items within the subset of magical items. Players will still find the same ratio of magical to non-magical items.
Rebalanced the ratio of Legendary and Rare Mods
Rebalanced the benefit of Luck
Decreased XM107 and XM237 Firefox Launcher damage by 10%
Decreased XM107 and XM237 Firefox Launcher Interrupt Strength by 45%
Decreased XM803 Zeus Rifle damage by 15%
Decreased XM923 Zeus Rifle damage by 5%
Decreased Nanodyne Venom Lance damage by 20%
Crafting
Items can now only be upgraded a maximum of 5 times each
Item upgrading now costs significantly more scrap
Monsters
The Eyes of Oculis summoned by Oculis the All-Seeing have had their damage increased by 60%
Fiend Master damage has been increased
Emperor Gulkar’s damage has been increased significantly
Defilers now perform their fade skill less often
Various Bug Fixes
Lots of little things, with some notable ones worth specific mention:
Engineer Drones now properly save their attribute assignments and items
Inhibitor Bots now properly slow their targets
Pets can now be unsummoned in town
“Tripping the Rift” – the radar will properly disappear after completing this quest
“The Final Test” – all eligible players in the party can now speak to Murmur to complete this quest
Truth portals no longer disappear in multiplayer when other players enter the portal
Quest drops should now properly drop for all players in the group in the appropriate instance
The Auto-party feature will now only group players playing the same mode
The Mini-game has been somewhat adjusted
Footsteps in 1st person now play properly and respect the floor material
Fixed a bug causing the camera to change positions upon zoning
Fixed Ravagers getting out of sync
Fixed bugs preventing players from resurrecting after dying
Pets now disappear from an instance when the owner leaves
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 15:54 ]
(of zijn dat die 3 icoontjes rechtsonder in beeld? nee toch?)
Trouwens een fijne lijst. Alles netjes samengevat.
[ Voor 19% gewijzigd door Melk op 24-10-2007 15:57 ]
niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:02:
achievements geldt volgens mij voor subscribers.
quote uit een eerdere quote uit dit topic:
> Remember those Achievements we talked about in our Patch 0 and Subscriber update? Well, rather than it being a subscriber-only feature, we're opening this up to everyone. Bragging right for all!
Verwijderd
Het is al door FSS aangegeven dat weergave van dmg in de huidige opzet niet tot heel erg lastig te implementeren is vanwege alle modifiers etc.SoulWar1 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:49:
Ik heb eerlijk gezegd nog mijn twijfels over het spel. Dat de (meeste) bugs er in de retail uit zijn geloof ik wel. Maar een aantal andere dingen:
[...]
3. Interface
De interface ben ik ook niet over te spreken, het is best onduidelijk. Hoeveel schade doe je nu precies? Dit wordt nergens aangegeven. De skills zelf zijn daarbij ook wazig, bij ieder hoger level gaat het percentage omhoog ipv dat er daadwerkelijk een getal staat. Om een vergelijking naar Diablo te maken, daar stond de damage heel duidelijk weergegeven. Het was dan ook tof om een zo'n hoog mogelijke damage met Meteor of Tornado ed te krijgen. Dus je character helemaal in de goede gear stoppen. Dit vind ik niet echt terug in Hellgate. Ook dat popup wiel met Use, Salvage, Destroy, Sell item dat in beeld komt als je rechtsklikt op een item werkt veel te traag.
Dat popup wiel vind ik geniaal, ik hoef mn muis amper te bewegen en bij mij is de reactietijd van dat wiel gewoon instant.
Dat had inderdaad wel leuk geweest, maar zoals het nu is, werkt het simpel en doeltreffend imo.Je ziet welke metro stations met elkaar in verbinding staan maar je hebt helemaal geen gevoel waar je je nu precies bevind, een map van londen oid was leuker geweest.
Het meesleep-deel van het spel qua verhaal en questjes is inderdaad nog wat ver te zoeken. Dat vind ik zelf ook.Misschien ben ik iets te snel met beoordelen, het is immers de beta en ik ben ook nog niet zover in het verhaal. Maar het probleem is dat ik helemaal niet het gevoel heb dat ik iets bereik door verder te spelen. Het spel sleept me helaas niet mee. Ik zal afwachten wat de retail brengt maar het ziet er naar uit dat ik dit spel zal moeten overslaan.
Maar een spel als dit speel ik hooguit 1x voor het verhaal en daarna gaat het maar om 1 ding, en dat is monsters afslachten en items, items en nog eens items
Met het hele systeem van items, mod slots en die augmenter kan ik me echt uren bezighouden.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Wel vaag om te zien of je nou elite bent of niet.
Maakte 2 chars 1 met dat icoon gekleurd de ander greyed, en ik zie/merk geen verschil.
Ik hoef niet te zien hoeveel damage ik 'heb'. Maar wel hoeveel ik doe. Dat heeft natuurlijk niks met modifiers te maken, aangezien de damage uiteindelijk toch berekend wordt voor ze van de target afgetrokken worden. Gooi die ala scrolling combat text in WoW gewoon boven een target's hoofd en ik zou het een stuk duidelijker vinden.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:09:
[...]
Het is al door FSS aangegeven dat weergave van dmg in de huidige opzet niet tot heel erg lastig te implementeren is vanwege alle modifiers etc.
Dat popup wiel vind ik geniaal, ik hoef mn muis amper te bewegen en bij mij is de reactietijd van dat wiel gewoon instant.
Ik heb nu vaak geen idee of ik goeie damage doe of niet, of dat een item-swap een verbetering is of niet (het blijft nu allemaal gok werk).
Ben ik het opzich wel mee eens, maar dat Sct hoeft van mij niet, meer zoiets als diablo gewoon bij je char scherm je average dmg ofzo zien. Zou het inderdaad een stuk makkelijker maken want dat gokken zit er in.Bosmonster schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:27:
[...]
Ik hoef niet te zien hoeveel damage ik 'heb'. Maar wel hoeveel ik doe. Dat heeft natuurlijk niks met modifiers te maken, aangezien de damage uiteindelijk toch berekend wordt voor ze van de target afgetrokken worden. Gooi die ala scrolling combat text in WoW gewoon boven een target's hoofd en ik zou het een stuk duidelijker vinden.
Ik heb nu vaak geen idee of ik goeie damage doe of niet, of dat een item-swap een verbetering is of niet (het blijft nu allemaal gok werk).
Verwijderd
Wat ik jammer vind is dat je een elite hardcore character alleen met een subscription kan maken, wordt toch subben dan denk ik! Dat lijkt me namelijk wel een echte flinke uitdaging!
Verder ook erg goede changes!
Zo'n stat scherm is echt wat voor cijferneukers en laat ik nou een cijferneuker zijn! Men geeft wel de crit-chance en defense e.d. weer maar idd als enige niet de weapon damage. Is ook wel erg moeilijk te bepalen (mede omdat mijn bladesmaster op heel veel armor ook +% melee speed heeft) maar het moet toch mogelijk zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 16:38 ]
Wat ik eerder al zei, het is nu allemaal gokwerk en dat haalt de verslavingsfactor van de itemkoorts voor mij wel iets naar beneden. Ik verwacht ook wel dat ze hier wat aan gaan doen.
Verwijderd
Ik denk dat het een behoorlijk uitgebreid stat-scherm zou moeten worden. Als je eenmaal begint met het weergeven van de min-max damage, zal de halve community wel vragen of ze dat nader kunnen specificeren.
Ik kan op zich goed zonder, want ik zie op verschillende mobs precies hoeveel HP ik er nu afsla, maar het zou inderdaad handig zijn om te zien in hoeverre een ander wapen beter is.
Ze zouden in plaats van die 'damage' die nu op een wapen staat een wapen ook een index-cijfer kunnen geven op basis van alle stats die een wapen heeft, als ze verder niets prijs willen geven.
Trouwens, er waren al eerder geruchten dat het spel naar de xbox 360 komt. Nu met de achievements (die erg veel op die van de 360 lijken) en het item-wiel (dat erg toegankelijk is voor een controller) en de shift-skill (1 knop voor meerdere skills, afhankelijk van de situatie) lijkt het erop dat ze er toch mee bezig zijn. Denken jullie ook niet?
[ Voor 47% gewijzigd door SoulWar1 op 24-10-2007 18:00 ]
Know Thyself
vooral nu de power pool nog meer belast word
las dat laatste fire skill van evoker een metior is (aoe),
denk dat ik phase lash + arc legion ga nemen, pew pew !
[ Voor 36% gewijzigd door Pensmaster-B op 24-10-2007 18:31 ]
Ik volg dit topic nu al een poosje maar tis nog een beetje vaag hoe het met betalen zit. Moet je gewoon 1 keer het spel kopen en kun je dan online met anderen spelen ? Ben je dan klaar of moet je ook een maandelijks bedrag betalen zoals bij wow ? Want ik heb wel verhalen gehoord en gelezen over maandelijkse bedragen maar dat je dan wat extra's krijgt zoals extra opberg ruimte of zoiets
[ Voor 85% gewijzigd door Defector op 24-10-2007 19:00 ]
De demo vond ik er mooi uitzien en t speelde wel lekker weg!
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 24-10-2007 18:58 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Tis niet zo moeilijk lijkt want eigenlijk geef je gedeeltelijk al antwoord op je eigen vragen.Defector schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:32:
lol de eerste whiner is er al
Ik volg dit topic nu al een poosje maar tis nog een beetje vaag hoe het met betalen zit. Moet je gewoon 1 keer het spel kopen en kun je dan online met anderen spelen ? Ben je dan klaar of moet je ook een maandelijks bedrag betalen zoals bij wow ? Want ik heb wel verhalen gehoord en gelezen over maandelijkse bedragen maar dat je dan wat extra's krijgt zoals extra opberg ruimte of zoiets
1. Je kan het spel kopen en huppa online zonder maandelijks bedrag.
2. Je kan het spel kopen en de maandelijkse bedragen betalen waarvoor je extra's krijgt, zo krijg je meer character slots (ik dacht 24 ipv 3, correct me if I'm wrong), meer stash, kun je een guildstarten etc.
Het is dus niet verplicht en je moet zelf een overweging maken of je het waard vindt.
Verwijderd
Mwa, in principe is het no-nonsense hakken en zagen hoor dit spel. Alleen als je zo effectief mogelijk wil hakken en zagen is het wel slim je in de stats te verdiepen2Dutch schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:57:
Herinnerde me dat ik een beta invite heb gehad, "even" beta downloaden a 5gb, lolNaja ik ben niet zo into de stats en al die fancy afkortingen die hier in dit topic rondgegooid worden, zal me benieuwen of de game voor zo iemand als ik ook een beetje fun is
De demo vond ik er mooi uitzien en t speelde wel lekker weg!
Net ook even geprobeerd een Elite te beginnen op test center, maar zodra ik hem aanklikte werd het icon grijs net als de hardcore knop
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 00:01 ]
Verwijderd
Nu heb ik de demo geprobeerd maar vondt ik die een beetje zwak, best weinig content maar ik hoor de beta dat beter is. Nu vraag ik me af of er nog ergens een beta key te krijgen is.
Als dit niet morgelijk is dan geen probleem, maar ik zou het zeer op prijs stellen als ik er nog eentje kan krijgen.
Mijn email is Shedeman [@] gmail [.] com
Alvast mijn dank.
Defector schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:02:
Maar wat zijn de extras dan ? alleen maar dingen zoals char slots en guilds ? Want dan hoef ik dat niet denk ik. Maar ik wil geen content mislopen of tegen lvl caps aan lopen. Ik wil zeg maar geen gegimpte versie hebben.
Ikzelf ben wel van plan om elite te halen maar in ieder geval nog niet de eerste maand, pas later zal ik er iets aan hebben met HardcoreKlik
Additionally, subscribers will be allowed 24 character slots instead of 3, access to a Hardcore mode, special PvP arenas and a PvP ladder, the ability to bypass server queues, a shared storage space with room for 40 items instead of 20, the ability to create guilds, the ability to achieve officer status in guilds, and 24-hour customer support.
Zover ik weet sluit de beta morgen. Of het nog de moeite waard is ....Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:53:
Nu heb ik de demo geprobeerd maar vondt ik die een beetje zwak, best weinig content maar ik hoor de beta dat beter is. Nu vraag ik me af of er nog ergens een beta key te krijgen is.
Verwijderd
Hele artikelFlux: How much UI/mod kind of things are you guys going to allow?
Dave: None. For now, anyway.
Flux: Those are a huge feature in World of Warcraft, and I think it would help players in Hellgate, since there are so many things to display and ways I think the UI could be improved. Do you think players could fill some of the gaps, such as a more accurate damage display?
Dave: It's impossible. We worked... this is something we worked on and argued about here for a long time. It is impossible to calculate, and that's why it's not in the game.
Flux: Huh. So it's not a question of whether you want to allow people to do it, it's whether it's possible?
Dave: I know it's not possible. *laughs*
*CE verslaafde is*
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
QTY PRICE TITLETroonStaal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:20:
Vriend van me gaat proberen of hij de CE met playerguide nog kan bestellen uit de VS.
*CE verslaafde is*
-----------------------------------------------------------------------
1 $59.99 Hellgate London - Collector's Edition
Gister besteld
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 10:33 ]
ik check mail:
Congratulations! You've been selected to be part of an elite group to help test Hellgate: London on the European servers!
*omg lees net brief verder
How long does the European Beta last?
The European Beta will end this Saturday, October 27, 2007.
[ Voor 26% gewijzigd door Pensmaster-B op 25-10-2007 10:42 ]
Verwijderd
Mja, same here. Die 1-2 avonden zijn eigenlijk ook niet te moeite waard imo.Pensmaster-B schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:42:
ik vanmorgen, meh jammer beta morgen over
ik check mail:
Congratulations! You've been selected to be part of an elite group to help test Hellgate: London on the European servers!
*omg lees net brief verder
How long does the European Beta last?
The European Beta will end this Saturday, October 27, 2007.
ja maar dat is dacht ik pas een paar dagen voor de releasecbxmelk schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:51:
De char die je in Eu beta leveled hou je in de retail hedus als je beetje voorsprong wilt kan je alvast gaan levelen.
zaterdag is dacht ik wel een char whipe
@ Hieronder, ah. Toch prettig om nu duidelijk te weten wat er gebeurt
[ Voor 32% gewijzigd door Melk op 25-10-2007 13:08 ]
Jawel, beta duurt tot zaterdag. Dan gaan servers downcbxmelk schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:02:
Ik dacht dat zaterdag/vrijdag de servers down gingen tot release? Maar dat is dus niet zo?
Nee, je houdt alleen je account naam. Er komt gewoon een char wipe voordat retail uitkomtcbxmelk schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:51:
De char die je in Eu beta leveled hou je in de retail hedus als je beetje voorsprong wilt kan je alvast gaan levelen.
Mocht iemand nog willen spelen, het is niet echt mijn spel
Verwijderd
kan je volgens mij aan de exe naam zienVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:46:
Ik heb net de demo gedownload. Maar klopt het dat de demo geen dx10 ondersteund ? Hij speeld ook wel aardig makkelijk weg met alles op zijn hoogst
There is no art to find the minds construction in the face
veel duitse chat dus ik denk ff kijke op andere server
maar daar stond me poppetje ook, dus blijkbaar maakt het kwa locatie niet uit waar je char is
zolang het maar EU is
want EU account kan NIET spelen op US server
Ach, ik heb toch nog geen Vista, scheelt weer. Als het onder XP maar soepel (gaat) draaien.Muppet schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:31:
Demo heeft nog geen Dx10 idd.
Goh, jij hier?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Op die sloeber bak van jou zal het op 800x600 wel redelijk draaien denk ikTroonStaal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:12:
[...]
Ach, ik heb toch nog geen Vista, scheelt weer. Als het onder XP maar soepel (gaat) draaien.
offtopic:
Goh, jij hier?
Ik moet zeggen dat ik de laatste versie van de test server STUKKEN soepeler draait. Zelfs op DX10 draait het nu vlot.
Het is meer jij hier?
There is no art to find the minds construction in the face
Ok jij hebt dan een Ultra maar ik heb alles maxed behalve AA en AF (uit) en geen Dx10 smoke.
Zelfde resolutie btw, 1680x1050 met een 8800GTS 320MB ~25fps in de stations.
Moet er wel bij zeggen dat het een stuk soepeler loopt na de patch al is dat niet terug te vinden in de fps maar wel in performance, goede zaak dus
Verwijderd
Ingame heb ik alles aan staan AA helemaal op max. Maar weet niet hoeveel XAA het is (denk 4XAA) Alles wat voluit kan en wat je kan aanvinken heb ik op max behalve v-sync. Wat wel tof is is dat je triple buffer aan kunt zetten ingamepsychoclown schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:21:
Ook AA en AF aan/maxed?
Ok jij hebt dan een Ultra maar ik heb alles maxed behalve AA en AF (uit) en geen Dx10 smoke.
Zelfde resolutie btw, 1680x1050 met een 8800GTS 320MB ~25fps in de stations.
Moet er wel bij zeggen dat het een stuk soepeler loopt na de patch al is dat niet terug te vinden in de fps maar wel in performance, goede zaak dus
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:35:
[...]
Ingame heb ik alles aan staan AA helemaal op max. Maar weet niet hoeveel XAA het is (denk 4XAA) Alles wat voluit kan en wat je kan aanvinken heb ik op max behalve v-sync. Wat wel tof is is dat je triple buffer aan kunt zetten ingame
Verwijderd
Sorry ging iets foutVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:35:
[...]
Ingame heb ik alles aan staan AA helemaal op max. Maar weet niet hoeveel XAA het is (denk 4XAA) Alles wat voluit kan en wat je kan aanvinken heb ik op max behalve v-sync. Wat wel tof is is dat je triple buffer aan kunt zetten ingame
DX 10 staat niet aan want ik heb de demo
Ook al 2 achievements gehaald, waren ook niet zo moeilijk btw
Ik heb nu wel een X1950GT hèMuppet schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:36:
[...]
Op die sloeber bak van jou zal het op 800x600 wel redelijk draaien denk ik. Wat ik zelf merk is dat het in steden nog het zwaarst is. Tig ventjes die hij dan moet laden.
Ik moet zeggen dat ik de laatste versie van de test server STUKKEN soepeler draait. Zelfs op DX10 draait het nu vlot.
offtopic:
Het is meer jij hier?verdwaalde fokker
Hmm, ik ben benieuwd, als alles goed gaat komt de CE over een week of vier (pas) binnen. Maar ach, heb nog geen internet thuis dus dat maakt ook niet zoveel uit.
Ik kom overal hè
omg, ik merk net hoe makkelijk het kon (ik zat naar van die pods te zoeken waar je kon upgraden)
fuel mod oppakken en op het wapen leggen en klaar

[ Voor 51% gewijzigd door WooK op 26-10-2007 13:43 ]
gewoon in je wapen slepen als je wapen de juiste upgrade slot ervoor heeft.WooK schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:29:
Misschien een domme vraag maar hoe voeg ik een fuel mod toe aan een wapen
mjah, ik merkte het net, thnx anywayTHE_CR0SS schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:37:
[...]
gewoon in je wapen slepen als je wapen de juiste upgrade slot ervoor heeft.
Je kan ze altijd weer demonterenBosmonster schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:04:
Erg simpel inderdaad, ook erg foutgevoelig als je je inventory opnieuw aan het indelen bent en een paar pixels verkeerd sleept..
kost cash
geen idee hoeveel though, kwam er zelf ook beetje laat achter... net toen ik al stuk of 10 keer alles der uit gehaald had om er mee te spelen
Battle.net Spud#2543
Dit topic is gesloten.