Toon posts:

Game pc tot € 600

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

die x1600xt zal voorlopig wel aan je eisen voldoen hoor, kennis van mij heeft dezelfde kaart, en die haalt ong. 250 fps in cs:source met dezelfde cpu als jij hebt.

Misschien dat je later als upgrade naar de 2gig ram toe gaat, maar dit is een prima game-systeem

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:19:
die x1600xt zal voorlopig wel aan je eisen voldoen hoor, kennis van mij heeft dezelfde kaart, en die haalt ong. 250 fps in cs:source met dezelfde cpu als jij hebt.

Misschien dat je later als upgrade naar de 2gig ram toe gaat, maar dit is een prima game-systeem
op internet kwam ik dit systeem tegen wat is hier je mening over.?

AMD Athlon64 3200+
MSI RS482M4-iLD moederbord met ATi Radeon Xpress200 VGA chipset PCI-E x16 en 128MB shared video
512MB DDR400 dual channel geheugen
Hitachi 160GB SATA harde schijf (7200rpm - 8MB cache)
BenQ 16 speed DVD+/- herschrijver
35-in-1 kaartlezer
7.1 kanaals audio
4x USB 2.0
2x Firewire
DVI en TV-out

Het geheugen breid ik in ieder geval uit naar 1024 MB

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Verwijderd

Ook een goed basissysteem, maar die onboard video, daar moet je niet teveel van verwachten (maar wss stop je er een andere kaart in?)
systeem opzich doet natuurlijk niet onder voor die andere, en heeft meer opties erbij zitten (kaartlezer enz) alleen let er wel ff op dat dit een m-atx mobo is, dus beperkte uitbreidingsmogelijkheden mbt pci kaartjes maarja, meeste zit toch op mobo.

Ook een goed systeem, maar wel andere kaart erin proppen :P
en zon 7.1 integrated geluidskaartje is ook altijd lekker.

samengevat: met pci-e videokaart en 1 gig een zeer goede pc voor dat geld!
persoonlijk zou ik voor dit systeem gaan, tenzij hij veel duurder is.

hoe duur is ie?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:55:
[...]

op internet kwam ik dit systeem tegen wat is hier je mening over.?

AMD Athlon64 3200+
MSI RS482M4-iLD moederbord met ATi Radeon Xpress200 VGA chipset PCI-E x16 en 128MB shared video
512MB DDR400 dual channel geheugen
Hitachi 160GB SATA harde schijf (7200rpm - 8MB cache)
BenQ 16 speed DVD+/- herschrijver
35-in-1 kaartlezer
7.1 kanaals audio
4x USB 2.0
2x Firewire
DVI en TV-out

Het geheugen breid ik in ieder geval uit naar 1024 MB
"Mening" is wel heel ruim. Wat is specifiek je vraag?
Mijn indruk: Er zit geen videokaart dus het systeem is totaal ongeschikt om mee te gamen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:03:
Ook een goed basissysteem, maar die onboard video, daar moet je niet teveel van verwachten (maar wss stop je er een andere kaart in?)
systeem opzich doet natuurlijk niet onder voor die andere, en heeft meer opties erbij zitten (kaartlezer enz) alleen let er wel ff op dat dit een m-atx mobo is, dus beperkte uitbreidingsmogelijkheden mbt pci kaartjes maarja, meeste zit toch op mobo.

Ook een goed systeem, maar wel andere kaart erin proppen :P
en zon 7.1 integrated geluidskaartje is ook altijd lekker.

samengevat: met pci-e videokaart en 1 gig een zeer goede pc voor dat geld!
persoonlijk zou ik voor dit systeem gaan, tenzij hij veel duurder is.

hoe duur is ie?
idd wel een andere kaart erin en de harde schrijf eruit want die en de brander heb ik al en de prijs is 549 Euro

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 22:25
Maak er zekr 1GB ram van, en natuurlijk een leuke videokaart ;)

Verwijderd

idd, 1 gig ram en andere videokaart en voor de rest zo laten en het is een prima systeem. Ben je dan nog van plan een x1600xt te kopen, of past dat niet meer in je budget (ook als je die brander en hdd uit die config laat,omdat je die al hebt)

ik game btw op 512mb, nog steeds niet van gekomen om 1 gig te maken :P Dus je kan er ook voor kiezen eerst een goede videokaart te kopen (aanbieding oid) en dan later 512mb erij te proppen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:21:
idd, 1 gig ram en andere videokaart en voor de rest zo laten en het is een prima systeem. Ben je dan nog van plan een x1600xt te kopen, of past dat niet meer in je budget (ook als je die brander en hdd uit die config laat,omdat je die al hebt)

ik game btw op 512mb, nog steeds niet van gekomen om 1 gig te maken :P Dus je kan er ook voor kiezen eerst een goede videokaart te kopen (aanbieding oid) en dan later 512mb erij te proppen
ik denk dat het dan voor deze optie kies omdat het systeem al kant en klaar,samen met jullie adviezen omtrend de video kaart kom ik er wel uit ik hou wel het systeem van A .Boonstra in mijn achterhoofd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:21:

Ik ben weer terug naar af, het systeem wat ik wilde hebben is kant en klaar en er kan niets aan veranderd worden dus word het toch maar de combinatie van A. Boonstra. Iemand nog een tip waar ik dit in 1 maal kan bestellen

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Aangezien het nu toch al lang duurt, wat is de reden dat je niet nog ff de zomervakantie kan uitzingen en eventueel nog wat bijverdient voor een beter systeem?

De nieuwe Intel's en AMD's zijn er zo goed als bijna... dus andere onderdelen zullen snel in prijs gaan zakken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja.. In de zomervakantie kun je ook lekker naar buiten enzo, wat in de winter minder is. Bovendien komen er in het najaar altijd veel nieuwe games, dus gaan de oudere ook weer in prijs zakken (als dat uitmaakt ;) )

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn aankoop met mijn 600 euro budget

Kast had ik al
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, OEM € 134,03
Tagan TG380-U01, 380 Watt, Retail € 57,51
Hitachi Desktstar T7K250, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 67,29
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 83,10
Asrock 939Dual-SATA2 € 54,86
Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 173,56
Actic Freezer 64 Pro € 14,65

totaal € 593,50 bij www.azerty.nl

Dualcore wacht ik nog ff mee want in singlecore applicaties komen de goedkope modellen toch nog iets te kort.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De meeste applicaties zijn geoptimaliseerd voor dual cores... tenzij je nog oude programma's draait. De meesten updaten hun software, dus zie ik niet echt in als het voor het geld niet uit zou maken om voor een single core te gaan... let maar op de prijzen straks met alle nieuwe AM2 socket CPU's van AMD en de Intel Core2Duo...

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb laatst een 1100 euro systeem gekocht, en ook expres nog geen dualcore. Dat is niet echt interessant als gamer, vooral niet met een budget van onder de 1500 euro (systeem alleen)

Verwijderd

n00bs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:36:
Aangezien het nu toch al lang duurt, wat is de reden dat je niet nog ff de zomervakantie kan uitzingen en eventueel nog wat bijverdient voor een beter systeem?

De nieuwe Intel's en AMD's zijn er zo goed als bijna... dus andere onderdelen zullen snel in prijs gaan zakken.
Het geld heb ik al,wachten kan ik niet al te lang aangezien het een bron van ergenis is om met een met een defecte computer te werken

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar als je in de zomervakantie nu lekker naar buiten gaat in de middagen, en in de ochtenden 5 uur gaat werken (5x3~= 15 euro per dag) Ga er vanuit dat je negen weken vakantie hebt, en dus 7 weken kunt werken, 6 dagen in de week = 15x7x6 ~= €630,- wat je in die vakantie verdient.. Ik zou zeker daarvoor gaan. Dan maar even wachten... Het is echt doodzonde om dit nu te kopen.

(Mijn berekeningen zijn gemaakt aan de hand van mijn uurloon/werktijden die ik in vakanties meestal heb)

€500,- kun je er dus zeker uitslepen. Bovendien krijg je in de vakantie vaak ook nog gewoon zakgeld ;)

Kortom: Denk nog eens 3x goed na!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

3 Euro per uur :p
Ik verdien toch minimaal 3x meer als ik via een uitzendbureau werk

Maar werken lijkt mij ook een beter plan. Natuurlijk is 600 Euro niet niks, maar een game pc voor een bedrag onder de 1000 Euro is nou echt niet je-van-het. Dan heb je oude onderdelen om oude spellen mee te spelen.

Een pc is nooit een investering, maar als je toch nog even vooruit wilt kunnen (2 a 3 jaar) dan zou ik toch op zijn minst voor een nieuw platform gaan en niet 1 die zijn laastste loodjes legt.

Anders kan je het verder upgraden van je pc vergeten en zal je weer alles moeten vervangen... dan ben je uiteindelijk meet geld kwijt en heb je minder plezier van alles.

[ Voor 78% gewijzigd door n00bs op 21-05-2006 16:03 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar iets staat mij bij dat het voor mij als 15-jarige niet zo makkelijk is om als uitzendkracht te werken ;) Ik weet niet hoe oud jij bent, want dat in je profiel is natuurlijk dikke stierenontlasting maare...

En met die 600 euro die hij nu heeft, en de 500/600 euro die daar dan dus nog bij komt (TS was 14, toch?) heb je toch al 1100/1200 euro budget. En geloof me, daarin zit héél veel verschil qua prestaties...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mjah scheelt nogal wat jaartjes... ;) (2041 is idd dikke bullshit... of toch niet :p )
Maar als het moeilijk is om als uitzendkracht aan de bak te komen is het ook lastig om makkelijk veel geld te verdienen... maarja krantenjob, schoonmaak werk. Op zich is er genoeg als je maar wilt.

En ik zou zeker tot die magische grens van 1000 Euro sparen... dan de zomer lekker werken en op het strand liggen oid. En dan begin september een nieuwe bak kopen waar je zeker 2 jaar mee verder kan.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 21-05-2006 16:52 ]

Verwijderd

Dat is nu allemaal niet aan de orde, zometeen komt er een boze admin vanwege de sloot aan offtopic :P

ontopic: Als hij die pc nu wil kopen, moet hij dat nu doen. Stel dat hij er 600 euro bij zou hebben, dan ziet hij nieuwe dingen die net buiten zijn budget liggen enz. en zo blijf je aan de gang.

Koop die config die jij graag wilt hebben, en eventueel upgrade je later wat. 1200 euro voor iemand van zijn leeftijd is echt buiten verhouding, zie zn ouders al kijken :P

En goede online winkels zijn: pcmegastore en cool-prices

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:13:
Dat is nu allemaal niet aan de orde, zometeen komt er een boze admin vanwege de sloot aan offtopic :P

ontopic: Als hij die pc nu wil kopen, moet hij dat nu doen. Stel dat hij er 600 euro bij zou hebben, dan ziet hij nieuwe dingen die net buiten zijn budget liggen enz. en zo blijf je aan de gang.

Koop die config die jij graag wilt hebben, en eventueel upgrade je later wat. 1200 euro voor iemand van zijn leeftijd is echt buiten verhouding, zie zn ouders al kijken :P

Thanks, hier kan ik wat mee ik heb ook nog bij Salland automatisering gekeken deze bleken meer demo dan nieuw in hun prijslijst te hebben staan vandaar mijn vraag voor een goed adres.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Offtopic is het niet, hij vraagt toch advies. Er is geen slechter moment om computer hardware te kopen dan net voor de zomer...

En anders denk ik dat dit topic een beetje overbodig is en is het een kwestie van een site pakken uit de shopsurvey die voor hem in de buurt is... dan is dit hele topic niet voor nodig en een kwestie van zelf uitzoeken.

IN de shopsurvey kan je zien wat de gem. prijzen zijn, wat er in de buurt is, welke winkel een goede rating heeft etc... veel makkelijker dan een topic ervoor te openen.

Feit is en feit blijft dat je voor 600 geen game pc in elkaar zet en dat het weggegooid geld is om dit net voor de zomer aan te gaan schaffen, ongeacht de leeftijd.

http://tweakers.net/shopsurvey

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik heb niet helemaal het hele verhaal gelezen...
Maar om al je geld dat je hebt in 1 PC te steken, terwijl hij 14 is?

Ten eerste,
Betalen zijn ouders er niks aan mee?

Ten tweede,
Ik denk dat hij ook nog wel andere dingen van het geld wilt kopen dat je verdient (kleding, eten, bioscoop, uitgaan etc.)

Ten derde,
Hij is 14! Ik weet dat je het heel graag wilt, maar vraag dan nog geld aan je ouders..

Ten vierde,
Dan vind ik het nog een schande dat mensen vinden dat hij de hele vakantie moet gaan werken om die 600 euro bij elkaar te krijgen.., HIJ IS 14, HIJ HOORT BUITEN TE SPELEN!

Dus doorsparen moet en kan geen optie zijn
Geld aan je ouders vragen is een optie!

Als ik 600 euro had, en ik was dus gedwongen om voor die prijs een PC te kopen, waarmee je nog kan gamen, dan kocht ik dit:

3522 Antec Smart Power 2.0, 350 Watt, Retail € 38,09
5250 3RSystem R202, Zwart € 28,58
3025 AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, Boxed € 130,97
2558 Hitachi Desktstar 7K80, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 52,48
5112 Asus A8N-VM € 59,51 € 59,51
5562 Club3D GeForce 7600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 173,31
3021 NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86 € 32,86
4506 G.Skill Value DDR, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x € 37,47
4506 G.Skill Value DDR, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x € 37,47
7516 Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 20,00
Totaal € 610,74 (prijzen gebaseerd op azerty.nl)

Nou geloof mij maar, hier kan je goed op gamen hoor.

Laurens

[ Voor 8% gewijzigd door lvrijn op 21-05-2006 18:10 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Stel dat hij er 600 euro bij zou hebben, dan ziet hij nieuwe dingen die net buiten zijn budget liggen enz. en zo blijf je aan de gang.
Dus waarom koop je dan geen €199,- basissysteem met een moederbord, harde schijf, 256mb werkgeheugen, een Celeron D en voor de rest alles on-board?

Zo blijf je natuurlijk aan de gang... B)
lvrijn schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:09:
Ik heb niet helemaal het hele verhaal gelezen... Nou dan..
aar om al je geld dat je hebt in 1 PC te steken, terwijl hij 14 is?
Ja, als je 14 bent hoef je zelf namelijk nog geen auto, huis, hyptheek, kinderen, vakantie en weet ik het wat allemaal zelf te betalen. Of hij nu al z'n geld aan een pc uitgeeft, of de helft van z'n geld aan een pc en de andere helft aan prullaria/breezers.. Dan weet ik het wel :)

Ten eerste,
Betalen zijn ouders er niks aan mee?

Het is juist goed om zelf voor zulke dingen te leren sparen. Mijn vader betaalt het internet, lege cd's, dvd's en geeft me zakgeld en kleedgeld. M'n pc koop ik dus ook zelf (van m'n verdiende geld/zakgeld (wat niet overdreven veel is)

Ten tweede,
Ik denk dat hij ook nog wel andere dingen van het geld wilt kopen dat je verdient (kleding, eten, bioscoop, uitgaan etc.)

Kleding hoef je toch niet zelf te kopen? En eten al helemaal niet :/ Als je volgens jou aan je ouders geld moet gaan vragen voor een pc, en ze geven je niet eens fatsoenlijke kleding/genoeg te eten, dan is er toch echt iets mis bij jou thuis. (Was het vroeger dan..)

Ten derde,
Hij is 14! Ik weet dat je het heel graag wilt, maar vraag dan nog geld aan je ouders..

Dat was ook al je 'ten eerste'.

Ten vierde,
Dan vind ik het nog een schande dat mensen vinden dat hij de hele vakantie moet gaan werken om die 600 euro bij elkaar te krijgen.., HIJ IS 14, HIJ HOORT BUITEN TE SPELEN!

Ik heb ook de hele vakantie gewerkt toen ik 14 was, 4 uur per dag, 6 dagen in de week. Hij moet niets, hij wordt niet gedwongen nike-ballen te naaien. Bovendien staat hier weer iets enorm tegenstrijdigs.. Als je op je 14e buiten hoort te spelen, waarom zou je dan wel geld uit moeten geven aan uitgaan, zoals je bij 'ten tweede' zegt?

Dus doorsparen moet en kan geen optie zijn
Geld aan je ouders vragen is een optie!
Ik denk niet dat zijn ouders dat niet doen. Ten eerste omdat zij willen dat hij zelf leert omgaan met geld, en dat hij zelf moet werken/sparen voor wat hij graag wil, en ten tweede omdat zij geen €600,- willen uitgeven aan een 'computertje voor hun zoontje'

Als ik 600 euro had, en ik was dus gedwongen om voor die prijs een PC te kopen, waarmee je nog kan gamen Hij wordt dus helemaal door niemand gedwongen..

(...)

Laurens Het is een forum, geen e-mail :/

[ Voor 77% gewijzigd door TheZeroorez op 21-05-2006 18:24 ]

• lvrijn
Ja maar om je hele vakantie te gaan rot werken voor 500 euro, en dan niet eens geld te hebben om uit te gaan ofzo,, nou zo kan ik ook aan de gang blijven.

Laurens

[ Voor 7% gewijzigd door lvrijn op 21-05-2006 18:18 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lvrijn schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:18:
Ja maar om je hele vakantie te gaan rot werken voor 500 euro, en dan niet eens geld te hebben om uit te gaan ofzo,, nou zo kan ik ook aan de gang blijven.

Laurens
offtopic:
Als je 14 bent, ga je ook niet uit... maar speel je zowat nog met blokken :Y)

Werken is goed ook al op jonge leeftijd, voor de zelf discipline en het inschatten van de waarde van geld. Ik ben het er niet mee eens dat de ouders hiervoor moeten opdraaien.

Ze zouden alleen moeten opdraaien voor de kosten van een efficiente voeding zoals de Seasonic S12. Dat kost dan wel 80-90 Euro maar dat bespaard hen weer op de stroomrekening

[ Voor 33% gewijzigd door n00bs op 21-05-2006 18:28 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
^with n00b(s)

Ik had het de gehele zomervakantie vorig jaar (toen ik dus 14 was) enorm gezellig op m'n werk, nu nog steeds. Af en toe heb ik niet zo'n zin om te gaan, maar als ik dan weer bedenk dat er weer wat geld op m'n rekening gestort gaat worden... :P

Bovendien kun je waar ik werk (Ovata, da's een succelenten- en cactuskwekerij) enorm veel lullen met elkaar. Er werken dan ook ongeveer 30 vaste krachten, en 50 scholieren of zoiets :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:47:
[...]

Thanks, hier kan ik wat mee ik heb ook nog bij Salland automatisering gekeken deze bleken meer demo dan nieuw in hun prijslijst te hebben staan vandaar mijn vraag voor een goed adres.
Dan heb je niet goed gekeken, denk ik :P
SLI, dual core en wat weet ik nog allemaal is niet aan de orde voor een budget gamesysteem. Dat je met een budget van € 600 geen fps-brakend-monster-game-systeem kan maken is hier ook al tientallen keren gezegd. Wat heb je dan nodig voor een budgetgamesysteem? Een degelijke CPU en belangrijker een degelijke GPU. Je moet dan ook hardware hebben die op dit eigenste moment de beste prijs/prestatie verhouding bieden.

GPU: Zeer belangrijk voor een budgetsysteem. Een te dure kaart heeft geen zin omdat je dan ofwel boven het budget zit of teveel moet besparen op de andere onderdelen. Een heel erg goedkoop kaartje ook niet omdat je dan nog amper van een game-PC kan spreken ;) De GPU die volgens mij momenteel de best prijs/prestatieverhouding kan bieden is de 7600GT. Weliswaar een grote hap uit het budget maar deze kaart biedt wel 1,5 tot 2 maal de prestaties van een bijvoorbeeld een 6600GT.
CPU: De processor die op dit moment het beste presteert in games tegen de beste prijs is een AMD. Voor budget zou ik voor een AMD Athlon64 3200+ gaan. S939 omdat deze dual channel heeft. Binnen een jaartje ofzo stop je er dan gewoon een tweedehands dualcore CPU in. Je kan natuurlijk gaan lullen dat Intel binnen enkele maanden de Conroe op de markt gooit maar zo kan je altijd blijven wachten en blijf je altijd achter de feiten aanhollen. Trouwens, die Conroes zullen bij introductie waarschijnlijk ook niet goedkoop zijn.
Moederbord: Wat benje met een CPU zonder moederbord? ;) Kies voor een moederbordje op basis van een nF4 chipset. Deze chipset heeft zich al genoeg bewezen dus veel meer hoef ik er ook niet over te zeggen. Voorbeelden van goedkope moederborden met een nF4 chipset zijn de GigaByte GA-K8N51GMF-9 en de de ASRock 939NF4G-SATA2
Geheugen: Een value-kit bijvoorbeeld 2 x 512 MB PC3200 van OCZ, Corsair, ... Kies indien mogelijk CL2 of CL2,5 in plaats van CL3 indien de prijs bijna hetzelfde is. Niet dat het zo extreem veel zal uitmaken maar een Athlon64 heeft wel graag strakkere timings ;)
Case + voeding: Kies altijd een degelijk voeding. Daarmee bedoel ik niet qua wattage maar qua merk. Het heeft geen zin om hier op te besparen. Trouwens een een goede 400W voeding van een A-merk kost nu ook geen handevol geld en is zeker krachtig genoeg ook met het oog op een latere upgrade.
Je kan bijvoorbeeld een zeer goedkope case (eventueel zonder voeding) kopen en dan nog eens afzonderlijk een degelijke voeding kopen (Antec, Tagan, Fortron, Enermax, Cooler Master, Zalman, Seasonic, ...). Of je koopt meteen een case met een goede voeding (bijvoorbeeld Antec, AOpen, CoolerMaster, ...). Iedereen is verschillend qua smaak dus een case kiezen voor iemand anders is niet altijd gemakkelijk. Ook belangrijk is een goede airflow, kies daarom een case met achteraan een fan ingebouwd.
Optical drive: Kies een dvd-writertje van bijvoorbeeld NEC, BenQ, ... De NEC ND-3550 is bijvoorbeeld goedkoop.
Harde schijf: Tja. Deze heb ik speciaal laatst gezet. Hoe groter de capaciteit van de HD, hoe duurder. Maar aangezien het budget beperkt is, zal de "overschot" van het budget dan ook de grootte van de HD bepalen ;)

• lvrijn
Naja, om meer van zulke reacties te vermijden, ff mijn standpunt erbij te halen:
Ik woon in Den Haag, er is al genoeg uitgaansmogelijkheden als je 14 bent.

Ik ging dan ook 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken uit.

En ik zal het hier ff op baseren hoe ik erop kom over dat geld.
Als je 14 bent, mag je amper tot niet werken.

Ik kreeg op mijn 14de, 70 euro per maand van mijn ouders, en dan een salaris van 60 euro per maand erbij.
Als je nou op school bent, dan wil je afentoe wel iets kopen, zak chips, broodje frikandel ofzo etc.

En over dat 'spelen', ik ging elke dag naar het strand, of ik ging voetballen, hoord dat niet? Moet je maar de hele vakantie 6 dagen per week werken? ik zou dat nog en eens van mijn ouders mogen..

Mijn vader betaalt het internet (€60,- per maand)
Voor de rest betaal ik alle lege dvdjtes etc.

Als ik alles zelf zou moeten betalen, dan zou ik het nooit redden..
Ik heb zelf 300 aan een PC van 1300 euro meebetaald, dit vind ik redelijk,
Maar als ik dat met mijn vrienden vergelijk, dan vind ik dat ik veelste veel zelf moet betalen.

En leren met geld omgaan, dat komt vanzelf..

Ik denk dat wij allebei in 2 hele verschillende werelden leven :P

Laurens

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:36:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken, denk ik :P
SLI, dual core en wat weet ik nog allemaal is niet aan de orde voor een budget gamesysteem. Dat je met een budget van € 600 geen fps-brakend-monster-game-systeem kan maken is hier ook al tientallen keren gezegd. Wat heb je dan nodig voor een budgetgamesysteem? Een degelijke CPU en belangrijker een degelijke GPU. Je moet dan ook hardware hebben die op dit eigenste moment de beste prijs/prestatie verhouding bieden.

GPU: Zeer belangrijk voor een budgetsysteem. Een te dure kaart heeft geen zin omdat je dan ofwel boven het budget zit of teveel moet besparen op de andere onderdelen. Een heel erg goedkoop kaartje ook niet omdat je dan nog amper van een game-PC kan spreken ;) De GPU die volgens mij momenteel de best prijs/prestatieverhouding kan bieden is de 7600GT. Weliswaar een grote hap uit het budget maar deze kaart biedt wel 1,5 tot 2 maal de prestaties van een bijvoorbeeld een 6600GT.
CPU: De processor die op dit moment het beste presteert in games tegen de beste prijs is een AMD. Voor budget zou ik voor een AMD Athlon64 3200+ gaan. S939 omdat deze dual channel heeft. Binnen een jaartje ofzo stop je er dan gewoon een tweedehands dualcore CPU in. Je kan natuurlijk gaan lullen dat Intel binnen enkele maanden de Conroe op de markt gooit maar zo kan je altijd blijven wachten en blijf je altijd achter de feiten aanhollen. Trouwens, die Conroes zullen bij introductie waarschijnlijk ook niet goedkoop zijn.
Moederbord: Wat benje met een CPU zonder moederbord? ;) Kies voor een moederbordje op basis van een nF4 chipset. Deze chipset heeft zich al genoeg bewezen dus veel meer hoef ik er ook niet over te zeggen. Voorbeelden van goedkope moederborden met een nF4 chipset zijn de GigaByte GA-K8N51GMF-9 en de de ASRock 939NF4G-SATA2
Geheugen: Een value-kit bijvoorbeeld 2 x 512 MB PC3200 van OCZ, Corsair, ... Kies indien mogelijk CL2 of CL2,5 in plaats van CL3 indien de prijs bijna hetzelfde is. Niet dat het zo extreem veel zal uitmaken maar een Athlon64 heeft wel graag strakkere timings ;)
Case + voeding: Kies altijd een degelijk voeding. Daarmee bedoel ik niet qua wattage maar qua merk. Het heeft geen zin om hier op te besparen. Trouwens een een goede 400W voeding van een A-merk kost nu ook geen handevol geld en is zeker krachtig genoeg ook met het oog op een latere upgrade.
Je kan bijvoorbeeld een zeer goedkope case (eventueel zonder voeding) kopen en dan nog eens afzonderlijk een degelijke voeding kopen (Antec, Tagan, Fortron, Enermax, Cooler Master, Zalman, Seasonic, ...). Of je koopt meteen een case met een goede voeding (bijvoorbeeld Antec, AOpen, CoolerMaster, ...). Iedereen is verschillend qua smaak dus een case kiezen voor iemand anders is niet altijd gemakkelijk. Ook belangrijk is een goede airflow, kies daarom een case met achteraan een fan ingebouwd.
Optical drive: Kies een dvd-writertje van bijvoorbeeld NEC, BenQ, ... De NEC ND-3550 is bijvoorbeeld goedkoop.
Harde schijf: Tja. Deze heb ik speciaal laatst gezet. Hoe groter de capaciteit van de HD, hoe duurder. Maar aangezien het budget beperkt is, zal de "overschot" van het budget dan ook de grootte van de HD bepalen ;)
Harde schijf en oude nec dvd brander heb ik al dus hou ik over dan heb ik er wel een bestemming voor, ga nu de knoop door hakken

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lvrijn>

Dat snap ik, al hoef je niet een hele vakantie te werken ;)
Maar zoals ik uit je verhaal begrijp zal het dus in de zomer toch weinig achter de pc worden? dan toch beter wachten?

Verder laat je ouders besparen op die dure i-net abbo van 60 Euro en het verschil in jouw pc steken... voor 25 Euro heb je een 20Mbit verbinding...

• Groever
  • Laatst online: 29-01 13:35
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/38471 ..... veel meer pc voor minder geld (kan vast wel wat af)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dure pc... ik zou de helft ervoor bieden

• lvrijn
n00bs schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:58:
lvrijn>

Dat snap ik, al hoef je niet een hele vakantie te werken ;)
Maar zoals ik uit je verhaal begrijp zal het dus in de zomer toch weinig achter de pc worden? dan toch beter wachten?

Verder laat je ouders besparen op die dure i-net abbo van 60 Euro en het verschil in jouw pc steken... voor 25 Euro heb je een 20Mbit verbinding...
Voor 25 euro 20 mbit? waar dan?

Laurens

• TheZeroorez
  • Niet online
Al eens aan google gedacht?

• lvrijn
Ik bedoel, in realisatie, ken jij iemand die de volle 20 mbit heeft gehaald?
Ik ken genoeg mensen die een 20 mbit lijn hebben, en ze gaan niet harder dan 12 mbit.

Ik heb een 6,4 mbit lijn, en ik kan niet harder dan 800 kb/s en mijn gemiddelde snelheid is 790 kb/s.
Dat vind ik een stuk fijner. En wij blijven bij kabel, omdat er binnekort toch echt een goede glasvezel verbinding komt. En via de telefoon ga ik daar niet echt iets van zien.

Laurens

Verwijderd

mij lijkt dit dan het beste voor hem

bij sallandautomatisering.nl

Kast: Asus TA-210 Zwart, 360 Watt
Moederbord: GigaByte Moederbord GA-K8N-SLI
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Geheugen: G.Skill DDR Normal Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Harde schijf: WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Videokaart: BFG VGA GeForce 7600GT 256 MB
DVD-RW: Lite-On DVDRW SHM-165P6S Zwart

totaal 624 euro

assemblage + 1 jaar garantie kost 35 euro en die zit er nog niet bij
dus dan wordt eht 660 euro

moederbord ondersteund SLI, dus je kan later alsnog een zelfde videokaart erbij prikken voor dubbele prestaties

• kamphuis
  • Niet online
lvrijn schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:05:
[...]

Voor 25 euro 20 mbit? waar dan?

Laurens
offtopic:
* offtopic: wanadoo :) draait hier heerlijk

• TheZeroorez
  • Niet online
Blijf nou niet allen met systemen gooien, want op pagina 2 van dit topic ofzo (3 of 4 voor jullie) was al een heel goed systeem samengesteld, waar sommigen nog wat aanmerkingen op maakten. Ik snap dat alles onderhand een beetje veranderd is, maar verander dat systeem dan ook een beetje, en pleur geen compleet andere neer. Zo kan de TS door de bomen het bos niet meer zien :/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kamphuis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:23:
[...]

offtopic:
* offtopic: wanadoo :) draait hier heerlijk
offtopic:
Hier ook zit 1.5KM van de centrale en haal 17.7Mbit... voor 22.50 per maand

Misschien moet de topicstarter dan duidelijk maken voor elke onderdelen hij denkt te gaan :)

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:22:
mij lijkt dit dan het beste voor hem

bij sallandautomatisering.nl

Kast: Asus TA-210 Zwart, 360 Watt
Moederbord: GigaByte Moederbord GA-K8N-SLI
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Geheugen: G.Skill DDR Normal Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Harde schijf: WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Videokaart: BFG VGA GeForce 7600GT 256 MB
DVD-RW: Lite-On DVDRW SHM-165P6S Zwart

totaal 624 euro

assemblage + 1 jaar garantie kost 35 euro en die zit er nog niet bij
dus dan wordt eht 660 euro

moederbord ondersteund SLI, dus je kan later alsnog een zelfde videokaart erbij prikken voor dubbele prestaties
Sinds wanneer vergeten mensen expres om geen OS bij hun lijstjes te zetten. Zo lijkt het goedkoper dan het is of niet soms?

• kamphuis
  • Niet online
l1m1t schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:14:
[...]

Sinds wanneer vergeten mensen expres om geen OS bij hun lijstjes te zetten. Zo lijkt het goedkoper dan het is of niet soms?
Ik dacht dat os altijd stond voor open source, gratis leechen? ;)

ps: ik heb wel een xp pro retail licentie :)

[ Voor 5% gewijzigd door kamphuis op 21-05-2006 20:28 ]

• Limit-NL
kamphuis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:24:
[...]

Ik dacht dat os altijd stond voor open source, gratis leechen? ;)

ps: ik heb wel een xp pro retail licentie :)
Wat zeg je me nou? Sorry, ik begrijp dat taaltje nog niet helemaal.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat taaltje is gewoon correct Nederlands hoor. :/ Bij de weg.. Ik ken meer mensen die XP gratis hebben dan mensen die ervoor betaald hebben..

• Limit-NL
TheZeroorez schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:47:
Dat taaltje is gewoon correct Nederlands hoor. :/ Bij de weg.. Ik ken meer mensen die XP gratis hebben dan mensen die ervoor betaald hebben..
Hoe kan dat...? Is dat illegaal?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan moet je Bill Gates mailen (eigenlijk een mailbot, maar niet veel mensen weten dat dat dus gewoon kan, en betalen dus €170,- voor niets...)

gates.bill@microsoft.com

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 21-05-2006 20:51 ]

• Limit-NL
TheZeroorez schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:51:
Dan moet je Bill Gates mailen (eigenlijk een mailbot, maar niet veel mensen weten dat dat dus gewoon kan, en betalen dus €170,- voor niets...)

gates.bill@microsoft.com
Doe niet zo flauw, ik stel een normale vraag. Ik zou eigenlijk liever een serieus antwoord willen hebben.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet betalen voor een OS en het wel gebruiken is illegaal ja. Alleen weerhoud dat de meeste mensen er niet van om het toch te doen.

Vrijwel ieder OS is gewoon te downloaden op ontelbaar veel plekken.

• TheZeroorez
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:55:
Niet betalen voor een OS en het wel gebruiken is illegaal ja. Alleen weerhoud dat de meeste mensen er niet van om het toch te doen.
De meeste Linux- distributies kun je wel legaal downloaden.. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:02:
[...]

De meeste Linux- distributies kun je wel legaal downloaden.. :)
Da's helemaal waar ja, ik had er even bij moeten zetten dat het om windows ging :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Mac OSX kun je ook niet legaal downen hoor ;)

Sun volgens mij ook niet :9

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb even met mijn ouders overlegd.
En nu wil ik toch echt een game pc van 600 kopen.
hier heb ik een systeem staan:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/1417/computertje8dk.th.png

nu heb ik 2 vragen is dit niet een beetje een goedkoop Sli moederbord?
en is deze voeding wel genoeg voor dit systeem in Sli?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat moederbord is gewoon goed hoor :)

Alleen misschien een beetje onzin om 10 euro aan casefans uit te geven, zit er niet standaard ééntje achterin de kast? Zo niet: één papst nemen, als je een laag budget hebt, moet je geen ledfans gaan kopen enzo..

Die voeding is ook prima, ik zie alleen nergens een 2e videokaart, dus SLI :?

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:11:
Dat moederbord is gewoon goed hoor :)

Alleen misschien een beetje onzin om 10 euro aan casefans uit te geven, zit er niet standaard ééntje achterin de kast? Zo niet: één papst nemen, als je een laag budget hebt, moet je geen ledfans gaan kopen enzo..

Die voeding is ook prima, ik zie alleen nergens een 2e videokaart, dus SLI :?
Nee er staat niet dat er een fan standaart inzit.
Ik had bedacht dat ik dan later wel een andere 7600 GT er bij doe.
Haalt de voeding het dan nog steeds?
Of kan ik beter gewoon geen Sli doen en dan gewoon over 2/3 jaar een andere graka kopen?

Verwijderd

Pollewop.

Het SLi moederbord van ASrock heeft 2 PCI-E 16x poorten, MAAR het bord heeft ook maar 16 PCI-E lanes, dus in SLi draaien ze allebei op 8x snelheid.
ASrock heeft dan wel een SLi32 mobo met 32 lanes, een betere keus ;)

Ik raad je aan om een 7900 te kopen, en wanneer je dan weer 300 euro bij elkaar heb gespaard, DAN koop je een tweede om in SLi te draaien.

Dat is wel het handige van SLi, je kan er eerst met 1 kaart tegenaan en wanneer je portemonee het toelaat, koop je de tweede :P

Voor degenen met een kleiner budget :P

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/3390/samenstelling5pd.jpg

Deze configuratie is natuurlijk nog een beetje mager, maar dan kan je teminste gamen binnen je budget.
Heb je een groter budget, dan raad ik je aan om een snellere processor te nemen.

En ja, een passief gekoelde 7600 is niet DE snelste kaart die er is, maar met een SLi connector en een flinke ventilator ertegenaan is het toch een gamemonster. Het is geen 7800 of 7900, OK.
Maar het is wel een goede vid.kaart binnen het budget.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:48 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik ben ook met da probleem begonne.. Ik had een p3 800 mhz staan, met 512 ram en een 9600se kaart.. Toen ik aan men ICT opleiding begon (2 jaar gelede) heb ik voor 600 euro een systeem gekocht: een p4p8000 e-deluxe, 2.8 ghz prescott, 512 mb corsair value ram, een voeding en een 120 gig hardeschijf en heb de vga kaart, een hardeschijf en een geluidskaart overgezet.

Naarmate ik meer geld kreeg (oftewel: meer verdiende met bij hobbye/werke) heb ik nieuwe onderdele gekocht zoals: 1 gb dual channel OCZ geheuge, stille fans (ok geen noodzaak), extra 120 gig hardeschijf, Nieuwe x800xt. en dit systeem voldoet nu aan mijn eisen, ik hoef nie full pull volle kwaliteit te game, ma ik trek nog alles.

Dus mijn moraal van dit verhaal is: koop voor een 600 euro een goede basis (wat al vaker gezegd is) en koop daarna naarmate je meer geld hebt betere vga kaart, geheuge, hardeschijf, enz..

Ik heb hier nu een systeem van 1400 euro (±) staan waar ik goed mee kan game, photoshoppe, en alles wat ik maar wil. Hiermee kan ik nog wel een jaar of 2 vooruit en dan ga ik eens rondkijken naar een compleet nieuw systeem (ok mischien nog ooit een raptor hdd dr bij voor de snelheid maja).

Dus ik zou mooi op zoek gaan naar een 2e hands vga kaart die redelijk snel en goedkoop is, en dan een goede basis kopen (goed moederbord, goede processor, redelijk geheugen) en upgrade naarmate je meer geld hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door bakvis op 03-06-2006 17:15 ]

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik eigenlijk wel Sli kopen voor een 7600 GT?
Veel mensen zeggen dat Sli pas zin heeft vanaf een 7900 GTX.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:38:
Moet ik eigenlijk wel Sli kopen voor een 7600 GT?
Veel mensen zeggen dat Sli pas zin heeft vanaf een 7900 GTX.
Die mensen die dat zeggen geef ik groot gelijk :P. SLI is bedoelt om nu bij de absolute top te horen. Niet om over een jaar nog een extra kaart erbij te zetten en denken voordelig uit te zijn. Stel dat je over een jaar geld teveel hebt, dan ben je sneller en voordeliger uit door dan een nieuwe videokaart te kopen en de oude te verkopen ipv nog een oude erbij te kopen.

Dus 7600GT in sli opstelling is bijzonder onlogisch. Net als nu een 7900GTX kopen en volgend jaar nog een 7900GTX. Voor mensen die het hier niet mee eens zijn: Vraag het aan tweakers die vorig jaar een sli moederbord + 6800GT ultra (was toen de absolute top) hebben gekocht en waarom ze nu niet een extra 6800GT ultra erbij kopen :).
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:42:
En ja, een passief gekoelde 7600 is niet DE snelste kaart die er is, maar met een SLi connector en een flinke ventilator ertegenaan is het toch een gamemonster. Het is geen 7800 of 7900, OK.
Maar het is wel een goede vid.kaart binnen het budget.
De 7600gs is maar net iets sneller dan een oude 6600GT. De 7600GT is daarentegen weer stukken sneller dan de 7600GS en kost zo'n 170 euro. Als je in euro's / fps gaat rekenen dan komt de 7600GT er denk ik beter uit :).

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2006 17:58 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52
Inderdaad.
SLI is complete onzin voor een budgetsysteem. Een 7900GT is sneller dan twee 6800 Ultra in SLI!! Beweren dat je SLI moet hebben om in de toekomst te "upgraden" is complete bullshit! Die tweede kaart die je denkt te kopen? Het zal er toch nooit van komen, geloof mij. Trouwens, wat voor zin heeft het om een SLI systeem te hebben met de goedkoopste CPU? Geen! Niet dat dit moederbord nu extreem duurder is maar het is weggegooid geld. Het is zinvoller nu een 7600GT (momenteel de beste kaart qua prijs/performance) te kopen en die dan bijvoorbeeld volgend jaar te verkopen om dan de kaart te kopen die op dat moment de beste prijs/perfomance heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!!
Ik denk dat ik dan voor dit systeem ga:
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/9346/computertje13yx.th.png

Is dit een goed moederbord of raden jullie een andere aan?
En is dit allemaal compatible?
Andere surgesties zijn ook altijd welkom

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:17:
Oke bedankt!!
Ik denk dat ik dan voor dit systeem ga:
[afbeelding]

Is dit een goed moederbord of raden jullie een andere aan?
En is dit allemaal compatible?
Andere surgesties zijn ook altijd welkom
Geen idee. Het is een moederbord met een Sis (=budget) chip erop. Kan best goed zijn hoor, maar er is weinig ervaring mee. De meeste mensen gaan voor een nforce4 chipset. De Asus A8N5X zou ik dan nemen voor 68 euro :).

Als je niet over je budget heen wilt gaan van 600 euro, dan zou ik de 3200+ vervangen door de 3000+ venice. Dat is toch precies dezelfde cpu, alleen langzamer geklokt. Het leuke van die Athlons is dat ze zo goed als allemaal lekker overklokken tot gemiddeld 2,5GHz (~4000+).

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2006 19:18 ]

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je op zoek bent naar een goedkoop moederbord met nForce4 chipset kan je ook eens kijken naar de Gigabyte GA K8N51GMF-9. Kost ongeveer 55 euro.

• dr snuggles
  • Niet online
Tjoekie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:24:
Als je op zoek bent naar een goedkoop moederbord met nForce4 chipset kan je ook eens kijken naar de Gigabyte GA K8N51GMF-9. Kost ongeveer 55 euro.
Dat is een mATX moederbord en heeft dus minder pci sloten. Afgezien daarvan heeft dit gigabyte moederbord geen irritante fan zoals de Asus A8n5x en als extra'tje onboard video (niet dat je dat wil, maar dat zijn details :D).

Edit: Jammer, bordje heeft geen voltage opties. Oftewel: Als je wilt overklokken moet je dit Gigabyte bord niet hebben, maar wel de Asus A8N5x :).

[ Voor 44% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
En wat vinden jullie van dit systeem?:
Afbeeldingslocatie: http://img289.imageshack.us/img289/8346/comp7oh.th.png

dit heeft een ngforce4 mobo.
Wat vinden jullie een 3200+ boxed of een 3000+ met arctic 64 cooling zodat je hem kan overklokken?

Verwijderd

die 3000+, de meerprijs voor die 3200 heb je met een beetje oc'en er al zo uit, en vervolgens klok je hem nog hoger dan die 3200 met boxed had gekund :)

Verwijderd

Als je wilt gaan overklokken verwacht dan geen wonderen van die voeding, ik denk eigenlijk dat je er met dit systeem al een beetje problemen mee gaat krijgen als je zware spellen draait. Ik heb zelf precíes hetzelfde systeem, op DVD, HD en al die andere bij-rommel na. Ik trek er spellen als F.E.A.R. en Battlefield 2 op high mee met ruim 40 fps, dus je hebt dan wel echt een goeie bak :)

Conclusie: Geen rare casefan rommel erbij; en als je wilt gaan overklokken zit je met dit moederbord goed maar heb je echt een betere voeding nodig. Oh ja, en neem 2x 512 i.p.v. 1x 1024. Dit moederbord ondersteund gewoon dual channel volgensmij :?

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je wil overklokken zou ik voor de A8N-E gaan ipv de A8NE-FM

(Dat geld kun je weer besparen door alleen een 120mm fan te nemen, zonder ledje, en dan een week extra zakgeld erbij..) Ik mag ook wel aanemen dat je budget onderhand een paar euro's is gestegen? Misschien kun je dan een OEM 3200+ kopen...

[ Voor 66% gewijzigd door TheZeroorez op 03-06-2006 21:06 ]

• antonboonstra
  • Laatst online: 16:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Na bijna twee maanden advies vragen en de tientallen compleet samengestelde systemen die je voorgeschoteld hebt gekregen, is pollewop er nog steeds niet uit :? Schiet mij maar lek...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• dr snuggles
  • Niet online
Weet je zeker dat je de a8n-FM koopt pollewop? Het plaatje is van een a8n-vm (want op mATX formaat).
TheZeroorez schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:05:
Als je wil overklokken zou ik voor de A8N-E gaan ipv de A8NE-FM
A8N-E is oud. A8N5X is de opvolger, alhoewel ze bijzonder veel op elkaar lijken :) .
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:05:
Als je wilt gaan overklokken verwacht dan geen wonderen van die voeding, ik denk eigenlijk dat je er met dit systeem al een beetje problemen mee gaat krijgen als je zware spellen draait.

Conclusie: Geen rare casefan rommel erbij; en als je wilt gaan overklokken zit je met dit moederbord goed maar heb je echt een betere voeding nodig. Oh ja, en neem 2x 512 i.p.v. 1x 1024. Dit moederbord ondersteund gewoon dual channel volgensmij :?
De voeding is prima hoor, ook als je gaat overklokken. Een 7600GT slurpt weinig, net als een Athlon 64.
antonboonstra schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:16:
Na bijna twee maanden advies vragen en de tientallen compleet samengestelde systemen die je voorgeschoteld hebt gekregen, is pollewop er nog steeds niet uit :? Schiet mij maar lek...
Idd zeg. Ik dacht dat pollewop niet de TS was. Dan zou hij nu meer dan genoeg tips moeten hebben inderdaad.

[ Voor 102% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2006 21:24 ]

• CdD
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Pollewop, kom op. Op 15 april heb je dit topic geopend. Het is inmiddels al 3 juni. Heb je dan nog steeds niet besloten wat je wil? Binnen een week kan je toch wel beslissen wat je wilt kopen..? :?

99pixels.nl

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom dacht ik ook wel dat z'n budget onderhand zeker wel €50,- moet zijn gestegen..

Verwijderd

Ach, vroeger kon ik ook niet sparen, als ik dat budget had was het nu ongeveer gehalveerd :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 23:04 ]

Verwijderd

@Pollewop :

Ik zat even dit topic door te lezen, hier en daar wat verhit, maar goed, moet kunnen, diverse visie's passeren de revue :)

Ik leesde in de topic dat je 14 bent en begrijp dat het een grote uitgave voor je is, gezien je leeftijd. Kon verder niet goed plaatsen dat je vanwege leeftijd doorsparen geen optie was. Toen ik destijds 14 was, praten we over ruim 20 jaar geleden, pakte ik al in mijn vrije tijd 700 gulden per maand. Je kan het ook anders zien, je kan jezelf ook motiveren om wat baantjes te pakken. Vakantie is aangebroken, er is genoeg vakantie werk, en in de weekeinden kan je ook werken, tis maar waar je je priortiteiten liggen en de wil.

Waarom haal ik dit aan ? Als ik om mij heen kijk zie ik genoeg jongeren hard werken voor hun spullen, puur omdat ze graag de dingen willen hebben die ze willen hebben. In het verlengde daarvan, jij hoeft imho dus helemaal geen budget systeempje te kopen, want eerlijk gezegd vind ik een game systeem van 600 euro eerder een duurkoop. Maar dat is natuurlijk aan jou. Wilde je hiermee alleen maar een inzicht verschaffen :)

En als je nu al een DELL heb voor wat surf werk en MSN, lijkt me een console nog altijd de beste optie voor je, met een console hoef je geen rekening te houden met specs. en word vrijwel gegarandeerd 3-5 ondersteund doormiddel van nieuwe games. Gezien je huidige budget en je voorliefde voor online/sp shooters is dat een huwelijk, imo, die je slecht gaat bevallen. Je argument over een HD-TV vind ik dan ook een beetje ongegrond, alsof je voor XboX360 per definitie en HD-TV zou moeten hebben. Niets is minder waar, tuurlijk, het kan altijd mooi en beter maar die console geeft een net zo goed beeld op een gewone tv.

Je hebt dus, mijns inziens, genoeg keuze's, maar die 600 euro vind ik persoonlijk weggegooid geld. Ga werken en spaar voor een beter systeem of neem een XboX360 :)

Ik weet dat het een beetje off-topic is dan de bedoeling van dit topic, maar probeer je te behoeden van een miskoop. Ik weet namelijk uit ervaring als je bepaalde verwachtingen hebt van een pc en deze je dan in de steek laat voor de nieuwste online shooter die je graag wil spelen, totdat je de vereiste specs. ziet :)

Hier een link voor bijvoorbeeld GRAW minimum specs :

http://www.ghostrecon.com...on3/technical-info.php#pc

Ben bang dat dit niet lekker gaat lopen op je game pc, aangezien minimum specs, mijn persoonlijke ervaring, vaak ook echt het uiterste is wat je minimaal moet hebben. Laat staan de nieuwe games die eraan gaan komen, die trekken al helemaal niet meer op je systeempje.

Maar goed, succes met je besluit :)

• TheZeroorez
  • Niet online
@ Hierboven, dit haal je inderdaad wéér aan, heb ik ook een aantal keren gedaan, maar 't is écht geen optie, ookal is de TS onderhand al twee maanden later :X

En een 360 is natuurlijk niets hè, een console is leuk, maar gamen doet men op een PC, en shooters al helemaal. Check het verschil eens tussen de snelheid in de console-versie van CoD2 en de PC-versie. Ook vinden sommige mensen een controller ronduit kl0te..

Verwijderd

Topicstarter
Zo te horen ben ik hier niet de populaire jongen.
Als eerst wil ik zeggen waarom ik nog steeds geen pc heb gekocht.
Ik heb al een paar nare ervaringen gehad met (voor mij) duure dingen zoals mijn
huidige dell en een pda.
Ook vind ik het vreselijk moeilijk om te kiezen, want iedereen zegt iets verschillends.
De een zegt dat is weggegooit geld en de ander zegt daar kan je lekker op gamen.

Ook wil ik zeggen dat ik niet van plan ben om te overklokken.

Ik ben van plan om dit systeem 2 jaar ongeveer te gebruiken.
Na die 2 jaar mag het systeem helemaal op zijn.
Ik vind het dus best om dan de alle spellen op low te moeten draaien als ik het spel
maar kan spelen.
Ook wil ik zeggen dat het systeem wat we nu hebben samengesteld veel beter is
dan dat wat mijn vrienden allemaal hebben en dat ik dus verbaasd ben dat sommige
zeggen dat je hier totaal niet op kan gamen.

Verwijderd

CdD schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:23:
Pollewop, kom op. Op 15 april heb je dit topic geopend. Het is inmiddels al 3 juni. Heb je dan nog steeds niet besloten wat je wil? Binnen een week kan je toch wel beslissen wat je wilt kopen..? :?
Kan jij binnen een week beslissen om bijna €600 uit te geven aan een systeem voor 2 jaar?
Ik weet niet hoeveel geld jij hebt/verdient maar, €600 blijft een hoop geld, en voor die prijs wil je toch het beste van het beste hebben, en dat duurt wel even ja.

Ok ik geef toe, 2 manden is wat aan de lange kant.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 13:04 ]

Verwijderd

Nou Pollewop.

Ik zou zeggen, bestel die onderdelen.

Dat je niet wilt overklokken, OK.

Je configuratie is zat om te gamen.
Maar of je er twee jaartjes mee vooruit kan... ?
Die casefans zijn cool, maar onthoud wel dat de koeling al genoeg is, het zorgt alleen maar voor meer lawaai. Dus tenzij je je speakers op 200% zet tijdens het gamen, zou ik die fans gewoon laten voor wat 't is...

Nog goeie raad van Parabellum. :Y)

Maar Parabellum, 700 euro de maand op je 14e?
Hoeveel krantenwijken deed je dan? 8)7

• dr snuggles
  • Niet online
^^
De A8N-FM heeft geen fijn upgradebare bios. De A8N-E en de A8N5X wel. Zie de productservey op tweakers.net. Bij twijfel kies je gewoon de meest gezochte producten: Werkt altijd als ik haast heb en snel iets moet kopen :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:21:
In het verlengde daarvan, jij hoeft imho dus helemaal geen budget systeempje te kopen, want eerlijk gezegd vind ik een game systeem van 600 euro eerder een duurkoop. Maar dat is natuurlijk aan jou. Wilde je hiermee alleen maar een inzicht verschaffen :)

En als je nu al een DELL heb voor wat surf werk en MSN, lijkt me een console nog altijd de beste optie voor je, met een console hoef je geen rekening te houden met specs. en word vrijwel gegarandeerd 3-5 ondersteund doormiddel van nieuwe games. Gezien je huidige budget en je voorliefde voor online/sp shooters is dat een huwelijk, imo, die je slecht gaat bevallen. Je argument over een HD-TV vind ik dan ook een beetje ongegrond, alsof je voor XboX360 per definitie en HD-TV zou moeten hebben. Niets is minder waar, tuurlijk, het kan altijd mooi en beter maar die console geeft een net zo goed beeld op een gewone tv.

Je hebt dus, mijns inziens, genoeg keuze's, maar die 600 euro vind ik persoonlijk weggegooid geld. Ga werken en spaar voor een beter systeem of neem een XboX360 :)

Hier een link voor bijvoorbeeld GRAW minimum specs :
http://www.ghostrecon.com...on3/technical-info.php#pc
Ik kan het niet met je eens zijn. Een budget pc is een pc van 300 euro. De pc van de TS zal bijna alle spellen op high kunnen draaien (afgezien van het ultra zware oblivion). De 7600GT die erin komt is een stuk sneller dan het topmodel van vorig jaar (6800GT ultra). Dit betekent dus dat als deze pc een budget pc is volgens jou, dat dan eigenlijk alle high-end pc's ouder dan een jaar budget pc's zijn. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Je console verhaal daar ben ik het nog minder mee eens net als met de GRAW minimum specs. Als ik bij recommended kijk dan zie ik een geforce 6 of 7 serie met een 2GHz cpu. De 7600GT en 3000+ gaat dit spel dus op z'n sloffen trekken :).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 04-06-2006 13:57 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:25:
Maar Parabellum, 700 euro de maand op je 14e?
Hoeveel krantenwijken deed je dan? 8)7
Zullen we het op 700 gulden houden? Da's ook niet niks, maar veel beter te doen. Ik verdien dat omgerekend ook ongeveer in de zomervakantie, het hele jaar door niet, en dat zal Parabellum ook wel niet gedaan hebben :9

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je wilt overclocken kan je beter voor een Pentium D 805 gaan samen met een Asus ASUS P5LD2 en een Arctic Freezer 7 Pro.
Let er wel op dat de processor veel energie verbruikt en erg warm wordt.
Alleen als je de processor overclockt zal het sneller zijn in games dan de AMD 64 3000+.
Bekijk deze review van Anandtech maar: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2736&p=9

Ik had ook een config opgesteld bij Azerty, maar daar kwam ik op 717,53 euro uit.

Hieronder staan alleen de verschillen met jouw config:
Voeding: Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail € 37,73 (Huntkey is A-merk en heeft goede amperes: http://www.huntkey.com/eng/productshow.asp?id=681)
Processor: AMD Athlon 64, 3200+, Socket AM2, Boxed € 135,29
Geheugen: Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 97,10
(Corsair en Kingston hebben Levenslange garantie in tegenstelling tot Twinmos)
Harde Schijf: Samsung Spinpoint, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 59,48
(Deze is erg stil en sneller dan de Maxtor. Alternatief is de Western Digital SE 16MB cache 320GB)
Moederbord: MSI K9N NEO-F € 70,96
Videokaart: EVGA GeForce 7600GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 196,55 (EVGA geeft levenslange garantie + zijn sneller met RMA, dat lijkt mij die paar euro's extra wel waard)
Diskettestation: TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart
(Als je dat echt nodig hebt kan je dat erbij doen)
DVD brander: BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
(Is stiller en leest denk ik ook beter slechte cd's en dvd's met krassen)
CPU koeler: Arctic Freezer 64 Pro € 15,28 (zeer goeie prijs/prestatie koeler)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Archimond schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:46:
Voeding: Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail € 37,73 (Huntkey is A-merk en heeft goede amperes: http://www.huntkey.com/eng/productshow.asp?id=681)
Wij van WC-eend adviseren: WC-eend :P
Maar het kan best zijn dat het een goede voeding is hoor, alleen bij mij niet bekend :).

• TheZeroorez
  • Niet online
Bovendien heeft de TS zojuist nog mede gedeeld dat hij niet wil OC'en. Ook is het niet echt slim om nu NOG meer systemen te laten zien, want hij zat net een beetje op een goed spoor :X

• dr snuggles
  • Niet online
Eensch met ^^.

Zeker aangezien de P4 nu juist slechter presteert volgens de link die gepost is (ook overklokt, wat ook al lang in dit topic is gemeld). Het lijkt wel alsof mensen dit topic helemaal niet lezen.

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

zat eigenlijk te denken aan zown systeempje :

processor :AMD AM2 Athlon64 3000+ boxed = 99.90 Euro
moederbord : ASUS M2N-E NF570U = 87.90 Euro
werkgeheugen : 2x DDR2 PC2-4200/533 512MB G.Skill CL4 = 71.80 Euro
videokaart : ASUS EN7600GT 2DHT 256MB = 161.90 Euro
hardeschijf :Samsung 160 GB P80SD 8MB 7200 HD160JJ = 49.90 Euro
voeding : 420W Levicom blackline Rev.2 = 51.90 Euro
totaal prijs 523,30 euro

kast kun je je zelf uit zoeken want niemand weet natuurlijk wat jij mooi vind.

je zegt dat je een dell hebt op dit moment, dan kun je daar zo nodig dcrom,dvd,floppy uit halen.

[ Voor 5% gewijzigd door LyP0 op 04-06-2006 17:29 ]

ik voel me lekkaah !!!

• TheZeroorez
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:17:
Eensch met ^^.

Zeker aangezien de P4 nu juist slechter presteert volgens de link die gepost is (ook overklokt, wat ook al lang in dit topic is gemeld). Het lijkt wel alsof mensen dit topic helemaal niet lezen.
Zelfs de reactie erboven niet 8)7

Iedereen denkt: "Whaha.. iemand zoekt een €600,- gamesssysteem.. dat zal dan wel een n00b zijn.. Nou, ik stel ff in 3 minuten wat samen bij de Salland, en knal het erin, kan 'ie zien hoe goed ik ben :o "

En dan wel zo lomp zijn om de 6 (bij jullie 12?) pagina's ervoor even niet te lezen.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 04-06-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Archimond schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:46:
Hieronder staan alleen de verschillen met jouw config:
Weet iemand of dit een goed merk is en zo ja beter dan de Anctec Smart Power 2.0?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:40:
[...]

Weet iemand of dit een goed merk is en zo ja beter dan de Anctec Smart Power 2.0?
Eerst zoeken dan vragen he ;). Ik kon het antwoord binnen 15 sec vinden.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:25

Nutral

gamer/hardware freak

* Nutral is ook 14
en ik heb al best vaak een miskoop gedaan omdat ik per se iets wilde hebben, ik heb nu een pc met 6600GT en het meeste kan ik goed spelen maar ik heb ook heel veel upgrades moeten doen. voor 600 euro kun je niet zo een gamepc maken die alles nu aankan maar als je hem goed samensteld kun je er wel voor zorgen dat je later makkelijk kunt upgraden zodat je mee kunt gaan. je kunt ook nog voor een console gaan maar dat is geheel je eigen keuze. Ik zou zeggen luister naar je gevoel en wat je er aan hebt, het heefd mij ook vaak voorbehoed voor miskopen.

• TheZeroorez
  • Niet online
* TheZeroorez is 15, heeft een high-end gamesPC nu, en kan wél dit topic lezen voordat hij reageert, correcte zinnen maken, en bovenal... werken en sparen B)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:29:
[...]

Zullen we het op 700 gulden houden? Da's ook niet niks, maar veel beter te doen. Ik verdien dat omgerekend ook ongeveer in de zomervakantie, het hele jaar door niet, en dat zal Parabellum ook wel niet gedaan hebben :9
Mjah, ik had destijds meerdere baantjes die leuk verdienden, 2 krantenwijken en, wat je destijds nog had, een karretje met alle bladen en magazines die er op de markt waren die thuisbezorgde en dat verdiende erg leuk + lood en koper slopen uit sloop panden voor een bedrijf, daar alleen al verdiende ik 100 gulden per dag mee.

Ik zeg altijd maar zo, waar een wil is is een weg, het is maar wat je zelf wil bereiken. Mij ging het destijds om stappen, een ghettoblaster te kunnen kopen, een walkman kleding, etc etc.

Maar goed, ik had veel vrije tijd naast school, dan kan je er voor kiezen om niks te doen of om je mouwen uit de kleren te steken en je droompjes waar te maken :) Liever zelf verdiend dan gestolen of in de schoot geworpen te krijgen, dat was altijd mijn motto. En hedentendaags kun je nog steeds leuk geld verdienen, ff zoeken, als je maar wil.

Maar de TS ziet dit geloof ik niet als optie dus ik staak mijn bijdrage, ik bedruip mezelf wel ;) Wou hem alleen een inzicht geven dat er andere manieren zijn, ik respecteer zijn beslissingen ook :)

Verwijderd

misschien een beetje vreemd. maar kijk is naar mijn topic voor €650
misschien iets voor jouw de volgende link:
Complete (game) PC voor €650
ik weet niet of je er wat aan hebt hoop het wel O-)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:27:
Maar goed, ik had veel vrije tijd naast school, dan kan je er voor kiezen om niks te doen of om je mouwen uit de kleren te steken en je droompjes waar te maken :) Liever zelf verdiend dan gestolen of in de schoot geworpen te krijgen, dat was altijd mijn motto. En hedentendaags kun je nog steeds leuk geld verdienen, ff zoeken, als je maar wil.
Ik heb helaad niet zoveel tijd.. de TS blijkbaar ook niet, of hij heeft gewoon geen zin..

En je bedoelt zeker de armen uit de mouwen steken? ipv de mouwen uit de kleren steken?

Niet gek dat je veel tijd 'naast' school had :+

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:40:
[...]
Voor vragen over voedingen en persoonlijke reviews kan je hier terecht: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Dit zeggen de mensen op Newegg.com over de Antec Smartpower: http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16817103935
Review van Antec smartpower 500 watt: http://www.pro-networks.org/forum/viewstory.php?t=71087

Steffy, een mede tweaker heeft de oude model Huntkey 450watt, je kan hem vragen wat hij er van vindt: [rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel2[/rml]

Verder is er nog de tweakers productsurvey als je snel een beslissing wilt nemen: http://tweakers.net/productsurvey/cat/212/all

Ik heb zelf de Huntkey LW-6450H, 450 Watt bij iemand geinstalleerd die al een fluisterstil systeem had. Toen alle fans werden gestopt en wij onze oren tegen de grill, de achterkant van de voeding drukte hoorde we heel zacht geblaas.
Volgens de productsurvey is de nieuwe HG model waarschijnlijk luidruchtiger.
-------------------
Verder mijn configuratie is heel anders (door de AM2 setup) en later makkelijker en goedkoper te upgraden. Je kan ook lezen waarom ik de onderdelen heb gekozen ipv zomaar even wat onderdelen uitzoeken die aardig zijn zonder in elk onderdeel wat te verdiepen.

Als je niet overclockt en je wilt toch de Chenbro Gaming bomb kast, dan hoef je al geen extra fans meer erbij. Als je toch meer blauw wilt neem dan een CCFL met blauw licht.
Zo'n kast staat wel mooi, maar het is lastig als je een filmpje wilt kijken of gaat slapen met de pc aan :).
Toch raad ik je aan om de Arctic freezer 64 Pro te nemen, want mensen zijn nieuwsgierig en als je over een jaar eenmaal de extra snelheid gewend bent wil je niet graag meer terug.

Het is erg belangrijk om te weten welke Games, programma's je draait en in de toekomst wilt draaien. (Noem de titels, niet het soort programma of game)
Ook moet je afwegen of je pc veel geluid mag maken of niet.
Een derde factor is ben je nieuwsgierig in hardware of wil je dat een pc doet wat die moet doen en verder hoef je er niet naar om te kijken? (Ook garantie afhandeling speelt daarbij een rol)
Een vierde is: draai je veel grote programma's samen met een spel of heb je net als de meeste mensen maximaal 5 vensters open?

[ Voor 15% gewijzigd door Archimond op 04-06-2006 22:27 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Archimond schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:14:
Steffy, een mede tweaker heeft de oude model Huntkey 450watt, je kan hem vragen wat hij er van vindt: [rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel2[/rml]
Heb je het tegen mij :? Ik ben niet degene die op zoek is naar een voeding hoor. Het merk kwam me alleen totaal niet bekend voor, en het gaat eigenlijk om de WC-eend opmerking ;).

Verwijderd

IK weeet niet of je er al naar gekeken hebt doe het maar eens:
Complete (game) PC voor €650 :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:02:
IK weeet niet of je er al naar gekeken hebt doe het maar eens:
Complete (game) PC voor €650 :*)
Ik heb het gelezen nou is mijn vraag zou de Antec SLK2650BQE:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=387
Genoeg watt zou hebben om het systeem lekker te kunnen draaien?

• TheZeroorez
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik heb het gelezen en volgens mij red hij het wel. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

Omdat CSL op het moment overspoeld wordt met topics over complete systemen is er besloten om hier ietwat strakker op te modereren. Derhalve gaan er een aantal topics op slot waar eigenlijk zoekvragen in te vinden zijn.

Veel topics bevatten een deel van de eisen uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Op zich niet erg ware het niet dat er vaak vragen zijn over één ding van het boodschappenlijstje. Veel van die vragen zijn te zoeken (zie de 'voorbereiding' in voorgenoemde sticky).
Voor handige benchmarks kan men terecht bij de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hardware die niet in voorgenoemde benchmarks staan zijn vrijwel altijd te vinden met zoekmachines.

Voor informatie over het kiezen van hardware:
PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
VB - **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
OM - Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Dit topic gaat op wegens eerder genoemde redenen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.