[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jwn schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:38:
[...]

Ik mag het hopen, zit al bijna een maand op mn Asus 7900gt te wachten :( Levertijd is nog steeds onbekend...
Bestel je ondertussen toch ook ergens anders? Heb ik ook gedaan :+. De winkel die hem het snelst levert die betaal je. De andere winkel verkoopt de voor jouw bedoelde kaart toch wel :P.

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 26-04-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

wwillem schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:41:
[...]

Bestel je ondertussen toch ook ergens anders? Heb ik ook gedaan :+. De winkel die hem het snelst levert die betaal je. De andere winkel verkoopt de voor jouw bedoelde kaart toch wel :P.
Ik heb al betaald, en de rest van m'n nieuwe pc al ontvangen. Deze kaart word nageleverd. Ik weet niet of het bij Pczaak.nl mogelijk is om een order te cancellen en geld terug te vragen, anders zou ik dat zeker doen. Kan hem zo op eBay kopen, of een ander merk uit een van die links die net gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Jwn schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:46:
[...]

Ik heb al betaald, en de rest van m'n nieuwe pc al ontvangen. Deze kaart word nageleverd. Ik weet niet of het bij Pczaak.nl mogelijk is om een order te cancellen en geld terug te vragen, anders zou ik dat zeker doen. Kan hem zo op eBay kopen, of een ander merk uit een van die links die net gepost is.
Moet je ook niet van te voren betalen. Maar het lijkt mij sterk dat je een kaart niet kan afbestellen. Bel de winkel gewoon even op. Als alternatief kun je de kaart ook binnen 7 dagen terugsturen en je geld terug krijgen (geregeld per wet). Dit kost je alleen extra verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
GeForce 7950GX2 - Name, price and launch date confirmed
Written by Andreas G 26 April 2006 11:37
GeForce 7950GX2 is the official name of NVIDIA's retail version of GeForce 7900GX2; the dual-GPU card that has been used by PC builders to create Quad SLI configurations. We've had this name confirmed by an anonymous source where the final launch date also has been revealed. NVIDIA has decided to launch its GeForce 7950GX2 cards on May 30 after having decided between a number of dates in May. The reason for the delay of the retail version of NVIDIA's dual-GPU card wasn't revealed but there seems to have been some technical difficulties. We're guessing that the PC builders also wanted some more time to sell their complete Quad SLI systems before the retail cards become available. The price of the GeForce 7950GX2 is expected to be €890, making a Quad SLI setup far from cheap.

We can assure you that we will return with more information about NVIDIA's super video card when we get a hold of it, but those who can't bear to wait until May 30 we know that XFX's GeForce 7900GX2 card will become avilable as a Quad SLI upgrade kit from northern Europe retailer Komplett soon. The kit consists out of two video cards, motherboard, power supply and a chassis. The package costs 18 995 SEK ($2,550), but only ONE kit will be available and I'm not sure if I should tell you this but I know that someone in our staff is having some real cravings for this system.
Dus hij is er ook voor retail! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 26-04-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel : EVGA Geforce 7900 GT KO Edition

http://www.evga.com/articles/298.asp

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=256-P2-N564-AX

Valt dus wel een beetje tegen dat ie 'slechts' met 500/1500 clocks wordt
verkocht tegen dezelfde prijs (349 USD) als de CO Superclocked, die 550/1580 clocks heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 21:59
Voor de mensen die nog een 7900 GT zoeken :

bij cool-prices hebben ze de leadtek in voorraad [8 stuks] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:44:

En niet te vergeten de 7900GTX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online

Kleine toevoeging: voor 329 euro / stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Is er een verschil tussen de leadtek en Asus versies? Behalve in de prijs bedoel ik. Dingen zoals ViVo en SATAIII zeggen me niks, btw :) ben ik helaas te noob voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Jwn schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:19:
[...]

Is er een verschil tussen de leadtek en Asus versies? Behalve in de prijs bedoel ik. Dingen zoals ViVo en SATAIII zeggen me niks, btw :) ben ik helaas te noob voor.
De leadtek en de asus hebben geen verschil.

het licht gewoon aan de bundel die erbij zit en de koeler die erop zit [plaatje]

bij de asus krijg je bijv. King Kong
bij de leadtek krijg je Serious Sam 2

voorderest zit er geen ENKEL verschil in de kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:46:Die 550 en 1580Mhz ben je echt niet verzekerd van, ik denk dat door het hoge aantal 7900GT's met "cherry picked" cores, de normale kaarten vaken minder goed klokken. Mijn PoV kan die snelheden bijvoorbeeld ook niet halen. Dus ik zou dat niet te snel zeggen.
Daar kan je inderdaad wel eens gelijk aan hebben. Natuurlijk kan je deze snelheden dan wel halen waneer je de voltage opvoert. maar helaas is hierbij wel het geval dat je met je garantie niet meer weg komt.

En die "cherry picked" ;) cores voor de eVGA kunnen dan wel hoog geklocked zijn de marge de overklock die je kan halen met de chips is natuurlijk veel kleiner aangezien de core al flink is opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de KuFormula VF1 Plus is nu te koop bij www.alternate.nl voor MAAR 39 eurotjes!

Het KuFormula VF1 Plus ervaringen topic: [rml][ Cooling]-[ Het grote Sytrin KuFormula VF1 Plus ervaringen to[/rml]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Kleine update over de standaard koeler van de Geforce 7900GT. De reference koeler op m'n Sparkle kaart maakt op 100% echt een ongelofelijke pokke herrie. Ook als ik muziek afspeel of game dan is het niet te harde op 100%. Gelukkig draait de fan niet altijd op volle snelheid, maar bij het gamen zal dit waarschijnlijk heel vaak wel gebeuren.

De fan hangt nu aan m'n fancontroller die de spanning van 0 tot 12 V kan laten oplopen. Pas onder de 6V komt het onder de herrie van de rest van m'n koelers (=stil). De temperatuur is dan zo'n 50 graden onder 2D. In 3D zo'n 65 graden.

[ Voor 41% gewijzigd door dr snuggles op 27-04-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XFX 7900 GTX 675/1700 in voorraad bij Azerty: 517 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:25:En de KuFormula VF1 Plus is nu te koop bij www.alternate.nl voor MAAR 39 eurotjes!
Het KuFormula VF1 Plus ervaringen topic: [rml][ Cooling]-[ Het grote Sytrin KuFormula VF1 Plus ervaringen to[/rml]
Ja en die past dus weer net niet op de 7900GT :/ .

dan maar voor de goede alternatief de Zalman VF900Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Twix schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:49:
[...]
Ja en die past dus weer net niet op de 7900GT :/ .

dan maar voor de goede alternatief de Zalman VF900Cu
Er zijn nog meer alternatieven hoor! Staan paar pagina's terug :).

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 27-04-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
wwillem schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:51:
[...]

Er zijn nog meer alternatieven hoor! Staan paar pagina's terug :).
:*)

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

wwillem schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:51:Er zijn nog meer alternatieven hoor! Staan paar pagina's terug :).
Dat weet ik maar de zalman is toch het beste alternatief als ik dat zo bekijk :).

Artic heb je ook nog ook goed hoor maar die fans hebben soms wel eens last van kapotte lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Bij alle fans kunnen de lagers wel eens kapot gaan. Is het bij arctic een structureel probleem, of is het iets wat je een keer gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:10:
Officieel : EVGA Geforce 7900 GT KO Edition

http://www.evga.com/articles/298.asp

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=256-P2-N564-AX

Valt dus wel een beetje tegen dat ie 'slechts' met 500/1500 clocks wordt
verkocht tegen dezelfde prijs (349 USD) als de CO Superclocked, die 550/1580 clocks heeft.
Yow Mr Knot,

Zeg je moet dan wel de pressrelease lezen he, daar staat dus bij dat er voor de KO editie ook een superclocked versie komt, ik zal effe die line van de press release posten.

The EVGA e-GeForce 7900 GT KO edition will be available in both standard and SuperClocked™ versions. Here are a few highlights

En natuurlijk is de prijs nu iets duurder, komt omdat nu die dingen niet normaal te krijgen zijn, zodra er meerdere winkels zijn die deze kaart hebben, en ook op voorraad hebben, dan komt er concurentie en voila , omlaag met die prijs.

Dus , nog efkes afwachten op zone KO CO editie of zo :)

GReetss from the Dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem. Zodra ik overklok heb ik alleen dit probleem, in 3D loopt de kaart nooit vast of enig andere problemen. Helaas zodra ik terug ga naar 2D en bijv. een movie opstart of iets met de verkenner, krijg ik rare pixels en messed -up beeld. 2D klok ik niets over, maar blijkbaar is mn kaart na een goede 3d belasting instabiel in 2D. Temps blijven overigens zeer laag voor de core.

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 28-04-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn Club3D 7900GT geinstalleerd en de fan blijft altijd op volle snelheid aanstaan volgens mij. Mijn oude 7800GTX was niet te horen onder windows en nu met deze kaart dus wel. Hier hebben meerderen last van, maar is er ook een oplossing zonder de koeler te vervangen?

De 'upgrade' van 7800GTX naar 7900GT was in mijn geval 'gratis' :p . Hij klokt ook nog lekker over, maar ik moet de top nog uitzoeken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
kiddyl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:59:
Ik heb vandaag mijn Club3D 7900GT geinstalleerd en de fan blijft altijd op volle snelheid aanstaan volgens mij. Mijn oude 7800GTX was niet te horen onder windows en nu met deze kaart dus wel. Hier hebben meerderen last van, maar is er ook een oplossing zonder de koeler te vervangen?

De 'upgrade' van 7800GTX naar 7900GT was in mijn geval 'gratis' :p . Hij klokt ook nog lekker over, maar ik moet de top nog uitzoeken.
Same here. Zit ook op de oplossing te wachten...alhoewel, kweet niet hoe die het met mijn net binnengekomen NV Silencer 5 gaat doen :) Hopelijk dat die vanzichzelf al lekker stil is, ook al draait ie op 100%. WE zullen zien, ik zet hem er waarschijnlijk maandag op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
kiddyl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:59:

jah er is een oplossing namelijk :

fan mate 2

dat heb ik ook [tijdelijke oplossing tot ik volgende week wc binnen krijg :*) ]

het werkt perfect :) je moet gewoon in windows langzamer zetten en onder games weer sneller.
maar standaart past de fanmate 2 natuurlijk niet op de koeler van de 7900 GT dus je moet gewoon even de juiste draadres aan elkaar knopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Echter staat achter op de doos wel heel duidelijk: "Intelligent Coolin" bla bla "measures temperature" bla bla " lower fanspeed when not running 3D applications.

Het geluid wordt dus ook niet erger als ik benchmark. Spelletjes spelen hoor ik hem niet, omdat het geluid van het spel dan de fan overstemd, maar onder Windows is het wel irritant omdat ik een vrij stil systeem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook last van. Echt herrie kan ik het ook weer niet noemen maar als ik de fan eventjes met mijn vinger stilhoudt klinkt het een stuk aangenamer. Echter ben ik niet van plan om hem hiervoor terug te sturen aangezien ze zo slecht leverbaar zijn.
Heb trouwens een xfx 7900GT extreme edition ( 550/1630)

Als je een VF-900CU koopt dan zit daar toch zo'n zalman fanmate bij ofniet??
Welke koelers zou je anders aanraden??

*denkt aan voltmods >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Bij een zalman vf900 zit idd en fanmate.

Wel raar dat iedereen klaagt over de herrie van zijn C3D, mijne was absoluut wel stil met orginele cooler, uietaard niet zo goed alsde vf900 op 5volt, maar relatief stil voor een high-end kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:45:
Heb hier ook last van. Echt herrie kan ik het ook weer niet noemen maar als ik de fan eventjes met mijn vinger stilhoudt klinkt het een stuk aangenamer. Echter ben ik niet van plan om hem hiervoor terug te sturen aangezien ze zo slecht leverbaar zijn.

Eventuele andere koeler: de Arctic Nv Silencer 5 rev. 3. Ik ben hier nu mee bezig (vandaag geleverd, maandag gaat ie erop). Hij moet iets aangepast worden (~1cm van uitlaat afzagen) maar dan schijnt ie perfect te passen. Ik laat zo snel mogelijk weten hoe mijn bevindingen zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrDeathhand schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:06:
[...].. dan komt er concurentie en voila , omlaag met die prijs.

Dus , nog efkes afwachten op zone KO CO editie of zo :)

GReetss from the Dr
Heh,

ik geef je het voordeel v/d twijfel wbt die 'mogelijke prijsdalingen', maar dan nog vind ik het enigzins een marketing truukje van EVGA gezien deze dezelfde MSRP heeft als de CO Superclocked editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:31:
Wel raar dat iedereen klaagt over de herrie van zijn C3D, mijne was absoluut wel stil met orginele cooler, uietaard niet zo goed alsde vf900 op 5volt, maar relatief stil voor een high-end kaart.
Dat is heel simpel te verklaren: Iedereen heeft een andere grens van wat hij of zij acceptabel vindt :).

Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan herrie. Ik wil rustig kunnen surfen, muziek luisteren of gamen en geen irritante zoem erdoor heen hebben. Zeker niet van een 7900GT ventilator op volle snelheid (ik heb nog nooit iets gehoord wat meer herrie maakt). Maar ik kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die zich hier totaal niet druk om maken. Zo zijn er ook mensen die zonder problemen naast een snelweg willen wonen qua geluid.
Atrax schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:36:
[...]

Eventuele andere koeler: de Arctic Nv Silencer 5 rev. 3. Ik ben hier nu mee bezig (vandaag geleverd, maandag gaat ie erop). Hij moet iets aangepast worden (~1cm van uitlaat afzagen) maar dan schijnt ie perfect te passen. Ik laat zo snel mogelijk weten hoe mijn bevindingen zijn 8)
Die bevindingen zou ik super interessant vinden. Mijn Arctic ga ik er ook maandag op knutselen (koeler zou er al moeten zijn, maar wordt maandag) en ik wil wel eens kijken of het een succes is. Ik zal mijn bevindingen ook posten :).
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:45:

Als je niet gaat overklokken dan kun je prima doen wat ik nu ook heb gedaan en het kost je ongeveer 3 cent aan bedrading: Je kan je koeler zonder problemen op 5V hangen. Bij mij (met redelijke airflow) wordt de kaart in 2D wordt 50 graden en 3D zo'n 65 (misschien 70 na een tijdje). Maar dat kan die kaart prima hebben, de treshold ligt zo bij de 125 graden. Als je gaat overklokken, dan heb je absoluut een andere koeler nodig. Welke je kan gebruiken staat een stuk terug in dit topic (rechtsboven even zoeken op koeler).

Edit: Korte test samenvatting met standaard koeler op 6 Volt:
[modus][applicatie][wel/niet overklokt][temperatuur]
• 2D Windows XP niet overklokt: 50 graden
• 3D Oblivion niet overklokt: 65 graden
• 3D ATI tool niet overklokt: 72 graden
• 3D Oblivion overklokt: 65 graden
• 3D ATI tool overklokt: 80 graden

[ Voor 81% gewijzigd door dr snuggles op 28-04-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TV aangesloten op m'n 7900GT in dualview mode. Lijkt opzich perfect te werken. Maar toen draaide ik voor de grap nog eens 3dmark05: meteen 1000 punten minder..
Op het moment dat ik voor de TV attached uitvink wordt de score weer normaal. Beetje jammer dat de performance zo daalt met meerdere monitors. Ik vraag me nu af of er bij ATI ook zo'n performance hit is. Heb mijn voorgaande 9800 pro geloof ik constant in dual display mode gedraaid :/
Maar misschien is dit een tip voor mensen met meerdere monitoren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
@wwillem, mijn grens qua herrie erg hoog, van een beetje irritant geluid flip ik van, mn pc is verder zeer stil. K kan me niet voorstellen dat dr veel tweakers zijn die het nog erger hebben dan ik, dan kan je alleen nog maar met alles passief gekoeld werken ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:22:
@wwillem, mijn grens qua herrie erg hoog, van een beetje irritant geluid flip ik van, mn pc is verder zeer stil. K kan me niet voorstellen dat dr veel tweakers zijn die het nog erger hebben dan ik, dan kan je alleen nog maar met alles passief gekoeld werken ben ik bang :)
Lijkt jouw club3d koeler op de koeler die op deze Club3d 7900GT zit?
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:19:
Ik heb mijn TV aangesloten op m'n 7900GT in dualview mode. Lijkt opzich perfect te werken. Maar toen draaide ik voor de grap nog eens 3dmark05: meteen 1000 punten minder..
Op het moment dat ik voor de TV attached uitvink wordt de score weer normaal. Beetje jammer dat de performance zo daalt met meerdere monitors. Ik vraag me nu af of er bij ATI ook zo'n performance hit is. Heb mijn voorgaande 9800 pro geloof ik constant in dual display mode gedraaid :/
Maar misschien is dit een tip voor mensen met meerdere monitoren.
Extra schermen worden niet gratis gerendered hoor :P. Bovendien zegt 3dmark erg weinig, probeer eens met een serieus spel te testen zou ik zeggen :).

[ Voor 46% gewijzigd door dr snuggles op 28-04-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
wwillem schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:34:
Lijkt jouw club3d koeler op de koeler die op deze Club3d 7900GT zit?
Yup, dat is hem,wellicht bleef hij dan bij mij stiller omdat de temps ook met deze cooler zeer laag bleven. Natuurlijk hoorde je hem hem wel, maar das ook niet vreemd in een zeer stille pc. Hij is veel stiller dan de gemiddelde GFX-kaart, sowieso was hij veel stiller dan mijn oude 6800GT, en zelfs stiller dan een 4200TI. Toen ik al deze verhalen idd las op het forum (voordat ik hem kocht) had ik al een redelijk beeld hoeveel herrie hij zou maken, nou dit was in mijn geval zeker misplaats, gezien de cooler stiller is dan de gemiddelde chipset fan op een mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zijn hier heel misschien nog mensen met een zwarte XFX 7800GT Extreme? Ik ben al tijden op zoek naar een tweede maar ik krijg hem maar niet gevonden.. als je er eentje hebt en je wil 'm verkopen tegen een redelijke prijs (meer dan 200 iig ;)) mail me dan op het adres in m'n profiel :)
Mijn plan was eigenlijk om mijn huidige kaart te verkopen en er 2 7900GT's in te steken, maar gezien de levertijden op die dingen.. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Demo op 29-04-2006 11:21 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Carel schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:10:
Yup, dat is hem,wellicht bleef hij dan bij mij stiller omdat de temps ook met deze cooler zeer laag bleven. Natuurlijk hoorde je hem hem wel, maar das ook niet vreemd in een zeer stille pc. Hij is veel stiller dan de gemiddelde GFX-kaart, sowieso was hij veel stiller dan mijn oude 6800GT, en zelfs stiller dan een 4200TI. Toen ik al deze verhalen idd las op het forum (voordat ik hem kocht) had ik al een redelijk beeld hoeveel herrie hij zou maken, nou dit was in mijn geval zeker misplaats, gezien de cooler stiller is dan de gemiddelde chipset fan op een mobo.
Ook jij hebt dan de standaard nvidia reference koeler. Je fan is temperatuur gestuurd. Als je nu met ATI Tool de temperatuur gaat opstoken door op scan for artifects te klikken, dan krijg je te horen waar die fan toe in staat is :P.

Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat de fan op 100% gaat draaien in een echt spel. Misschien kan jij dat achterhalen (mijn koeler is niet meer temperatuur gestuurd). Wat ik wel weet is dat ik niet wil dat ie op 100% gaat draaien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:19:
Zijn hier heel misschien nog mensen met een zwarte XFX 7800GT Extreme? Ik ben al tijden op zoek naar een tweede maar ik krijg hem maar niet gevonden.. als je er eentje hebt en je wil 'm verkopen tegen een redelijke prijs (meer dan 200 iig ;)) mail me dan op het adres in m'n profiel :)
Mijn plan was eigenlijk om mijn huidige kaart te verkopen en er 2 7900GT's in te steken, maar gezien de levertijden op die dingen.. :X
Er zijn hier en daar nog wel 7900GT's hoor, klik hier maar. Hebben ze nog 2 tot 5 op voorraad.
Ben je meteen goedkoper uit met de stroomrekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
wwillem schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:35:
[...]

Ook jij hebt dan de standaard nvidia reference koeler. Je fan is temperatuur gestuurd. Als je nu met ATI Tool de temperatuur gaat opstoken door op scan for artifects te klikken, dan krijg je te horen waar die fan toe in staat is :P.

Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat de fan op 100% gaat draaien in een echt spel. Misschien kan jij dat achterhalen (mijn koeler is niet meer temperatuur gestuurd). Wat ik wel weet is dat ik niet wil dat ie op 100% gaat draaien :D.
Helaas had ik dr ook gelijk een vf900 bijgekocht, nou hoewel..., deze is op 5v echt behoorlijk stil. De reference cooler is dus duidelijk beter en sowieso een betere aanpak. Mijn complete pc is idle in XP zonder C&C 75 watt. Reken + - 25 watt voor de GFX en je kan wellicht bedenken dat er niet zo'n leipe hoge rpm fan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:43:
[...]

Er zijn hier en daar nog wel 7900GT's hoor, klik hier maar. Hebben ze nog 2 tot 5 op voorraad.
Ben je meteen goedkoper uit met de stroomrekening :P
Nee, ik moet en zal zwarte kaarten hebben en naar mijn weten zijn XFX Extreme's de enige in die kleur.. * Demo is een rare casemodder :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb nu meerdere driver versies geinstalleerd en het probleem van een fan die altijd op 100% draait op mijn Club3D 7900GT blijft. Hij maakt meer herrie dan wat dan ook in mijn computer/kamer.

Ook lukt het mij niet om 3DMark05 compleet af te maken. Hij schiet er uit met een error op hetzelfde punt. 3DMark06 is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Carel schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:06:
Helaas had ik dr ook gelijk een vf900 bijgekocht, nou hoewel..., deze is op 5v echt behoorlijk stil. De reference cooler is dus duidelijk beter en sowieso een betere aanpak. Mijn complete pc is idle in XP zonder C&C 75 watt. Reken + - 25 watt voor de GFX en je kan wellicht bedenken dat er niet zo'n leipe hoge rpm fan nodig is.
Voor idle heb je geen hoge rpm nodig nee, maar tijdens full load wordt je videokaart met de standaard koeler best wel warm en dan gaat die fan weer zo hard draaien. Energiegebruik in full load van een complete pc is trouwens best wel veel tov idle :).
kiddyl schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:12:
Ik heb nu meerdere driver versies geinstalleerd en het probleem van een fan die altijd op 100% draait op mijn Club3D 7900GT blijft. Hij maakt meer herrie dan wat dan ook in mijn computer/kamer.

Ook lukt het mij niet om 3DMark05 compleet af te maken. Hij schiet er uit met een error op hetzelfde punt. 3DMark06 is geen probleem.
Niet zo ver overklokken hè ;).

[ Voor 33% gewijzigd door dr snuggles op 29-04-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dit is het geval op standaard non-overclock snelheden. Zowel de fan als 3DMark05 hebben dan die problemen. Ik vind de fan erg irri en 3DMark05 ga ik nog wel een keer downloaden. Misschien corrupt bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:49:
Dit is het geval op standaard non-overclock snelheden. Zowel de fan als 3DMark05 hebben dan die problemen. Ik vind de fan erg irri en 3DMark05 ga ik nog wel een keer downloaden. Misschien corrupt bestandje.
Voor 3 euro heb je een fanmate2. Voor 3 cent heb je twee draadjes om je fan op 5V of 7V aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb een fancontoller met een vrije positie, dus dan wordt het enkel de draadjes die ik ook al heb. Maar dat is niet het punt. De fan hoort temperatuur gestuurd te zijn, maar is dat dus duidelijk niet. Heb al een email gestuurd vaan Club3D.

Ik denk dat ik wel eens vergeet de fan omhoog te draaien als ik ga gamen. Resultaat zal een kapotte kaart kunnen zijn. Waarom iets modden als het gewoon hoort te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:55:
Ik heb een fancontoller met een vrije positie, dus dan wordt het enkel de draadjes die ik ook al heb. Maar dat is niet het punt. De fan hoort temperatuur gestuurd te zijn, maar is dat dus duidelijk niet. Heb al een email gestuurd vaan Club3D.

Ik denk dat ik wel eens vergeet de fan omhoog te draaien als ik ga gamen. Resultaat zal een kapotte kaart kunnen zijn. Waarom iets modden als het gewoon hoort te werken?
Eigenlijk moet het idd werken. Maar waarom modden: Omdat je waarschijnlijk geen zin hebt om te wachten op een nieuwe kaart terwijl je andere kaart terug is gestuurd :P. Btw, ik draai continu op 6V, ook tijdens 3D terwijl die overklokt is. Temps kun je een stuk hierboven zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat speedfan (nog) geen ondersteuning heeft voor de 7900 serie. Anders kan je de fan aansluiten op een van je mobo connectors. Dan zou je met speedfan de temperatuur uit kunnen lezen en de snelheid van de fan regelen zoals je wilt. Mocht je computer/speedfan crashen dan gaat de fan automatisch terug naar volle snelheid. Er is inmiddels al een request gedaan voor 7900 support in speedfan, en de code om dit te implementeren is er ook al. Zou niet lang meer moeten duren, zou je denken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok inmiddels een Zalman V700 op mijn Club3d 7900 gt gedaan. Maximale overklok is nu 539/1760. Binnenkort maar eens de 1,4v mod uitproberen. Over de mod gesproken, ik had daar een ideetje voor. In plaats van de geleidende verf o.i.d. direct op de kaart aan te brengen, misschien handig om eerst gewone tape op de kaart te plakken en dan daarop de verf aan te brengen? Als je het dan ongedaan wilt maken kun je gewoon de tape er halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand op zoek naar een Zalman v700 die het niet al te breed heeft ? Dus niet voor je dual 7900GTX setup :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Mensen

Ik ben vrij/zeer nieuw op het forum.
enh ik had een aantal vragen die jullie mischien zouden kunnen andwoorden.

Ik wil graag een nieuw 7800 GT of een 7900 GT 2de hands kopen zou je met deze kaarten ook wel een TIJD me voor kan of gewoon later nog op medium specs kan spelen want aangezien ik nu wat geld heb verdiend is het tijd om mn nVidia MX400 64 MB >:) ;) :P te Upgrade he ? :P
mvg

daniel ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op Got...
...zou je met deze kaarten ook wel een TIJD me voor kan of gewoon later nog op medium specs kan spelen...
Zou je deze zin misschien iets beter kunnen formuleren? Ik denk dat je bedoelt dat je er lang mee wilt doen? dat hangt er maar net vanaf wat je eisen zijn, en welke games je speelt.
Ik denk dat je er dit jaar de meeste games nog wel mee op medium/high kan spelen, als de rest van je systeem geen bottleneck vormt. Alleen heb je dan waarschijnlijk wel een nieuw moederbord nodig dat PCI-e ondersteunt. Wat zijn je specs?

Edit: ga voor de 7900, minder stroomverbruik en hitte. Goedkoper en sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:46:
Ok inmiddels een Zalman V700 op mijn Club3d 7900 gt gedaan. Maximale overklok is nu 539/1760. Binnenkort maar eens de 1,4v mod uitproberen. Over de mod gesproken, ik had daar een ideetje voor. In plaats van de geleidende verf o.i.d. direct op de kaart aan te brengen, misschien handig om eerst gewone tape op de kaart te plakken en dan daarop de verf aan te brengen? Als je het dan ongedaan wilt maken kun je gewoon de tape er halen.
Ik verwijs je gráág door naar [OC] nVidia GeForce 7 Series ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:07:
Hallo, Mensen

Ik ben vrij/zeer nieuw op het forum.
enh ik had een aantal vragen die jullie mischien zouden kunnen andwoorden.

Ik wil graag een nieuw 7800 GT of een 7900 GT 2de hands kopen zou je met deze kaarten ook wel een TIJD me voor kan of gewoon later nog op medium specs kan spelen want aangezien ik nu wat geld heb verdiend is het tijd om mn nVidia MX400 64 MB >:) ;) :P te Upgrade he ? :P
mvg

daniel ;)
Welkom op GoT Daniël :)
Check Google eens voor wat reviews, en geloof me, het is makkelijker om het te vinden dan het lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:20:
[...]

Ik verwijs je gráág door naar [OC] nVidia GeForce 7 Series ;)

[...]

Welkom op GoT Daniël :)
Check Google eens voor wat reviews, en geloof me, het is makkelijker om het te vinden dan het lijkt ;)
Oke heel erg bedankt al vast!

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Oelala, ik heb even flink aan de Startpost zitten prutsen, gaat de goede kant op nu :)
Deze kleine hint wil dus zeggen: veel leesplezier! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 29-04-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:30:
[...]

Nee, ik moet en zal zwarte kaarten hebben en naar mijn weten zijn XFX Extreme's de enige in die kleur.. /me is een rare casemodder :P
Bedoel je deze? 11 stuks op voorraad :) Ook geen verkeerde prijs imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Nee, hij bedoelt de XFX 7800GTX Extreme..

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

V3g3ta schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:17:
Nee, hij bedoelt de XFX 7800GTX Extreme..
Nee ik moet een 7800GT Extreme hebben in het zwart, of deze kunnen verkopen en dan twee 7900GT Extreme's aanschaffen. ;)

Overigens, een absolute aanrader qua koeling: de Arctic Cooling Accelero X1! Ik heb dit ding vanmiddag op mijn 7800GT gebouwd en mijn temperaturen zijn met 33% gedaald, zowel idle als stressed. (van 54 naar 42 stressed, bij een kamertemperatuur van rond de 21 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Jejking schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:54:
Oelala, ik heb even flink aan de Startpost zitten prutsen, gaat de goede kant op nu :)
Deze kleine hint wil dus zeggen: veel leesplezier! ;)
Misschien is het handig om ook even de plaatjes bij de Features te updaten.

Transparency (Supersampling) AA op een GF7 vergelijken met 4x gewoon AA op een X850 is natuurlijk appels met peren vergelijken. Het geeft een beetje een vertekend beeld wanneer je de oude generatie ATi kaarten vergelijkt met de huidige GF7 reeks. Beter zou het zijn om dan ook maar gewoon 4x Adaptive AA (Quality) te nemen op een willekeurige X1K kaart. Daar gebruikt ATi ook supersampling.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:34:
[...]

Nee ik moet een 7800GT Extreme hebben in het zwart, of deze kunnen verkopen en dan twee 7900GT Extreme's aanschaffen. ;)

Overigens, een absolute aanrader qua koeling: de Arctic Cooling Accelero X1! Ik heb dit ding vanmiddag op mijn 7800GT gebouwd en mijn temperaturen zijn met 33% gedaald, zowel idle als stressed. (van 54 naar 42 stressed, bij een kamertemperatuur van rond de 21 graden)
Ik bedoelde ook eigenlijk dat je dan 2 7900kaarten neemt. Aangezien je dit eerder zei:
Mijn plan was eigenlijk om mijn huidige kaart te verkopen en er 2 7900GT's in te steken, maar gezien de levertijden op die dingen..
Levertijd is dus het problem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Demoniac schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:34:
[...]

De Accelero X1 is zeker een goede koeler, maar deze past helaas niet op de 7900 GT. Dus als je twee 7900 GT's gaat kopen, dan zul je ook twee nieuwe koelers moeten halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 01:58:
[...]

Ik bedoelde ook eigenlijk dat je dan 2 7900kaarten neemt. Aangezien je dit eerder zei:

[...]

Levertijd is dus het problem niet...
Als ik meteen ga upgraden naar 7900GT's wil ik wel de 550MHz versies van XFX en die zijn overal waar ik kijk op 'levertijd onbekend'
wwillem schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:05:
[...]

De Accelero X1 is zeker een goede koeler, maar deze past helaas niet op de 7900 GT. Dus als je twee 7900 GT's gaat kopen, dan zul je ook twee nieuwe koelers moeten halen :).
Ik heb die Accelero hier enkel als review sample, dus binnenkort gaat ie sowieso de deur weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:51:
[...]
Als ik meteen ga upgraden naar 7900GT's wil ik wel de 550MHz versies van XFX en die zijn overal waar ik kijk op 'levertijd onbekend'
550Mhz, dat zijn deze hoor, en maar voor €311....
Clock rate
550 MHz
Memory Clock
1.63 GHz
En levertijd is paar dagen, lijkt me toch snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:53:
[...]

550Mhz, dat zijn deze hoor, en maar voor €311....

[...]

En levertijd is paar dagen, lijkt me toch snel genoeg :P
Dat is een foutje van Cool-prices. De PV-T71G-UDE is wel een extreme edition, maar slechts geklokt tot 520 MHz. Er is ook nog een UDD versie oid met 550 core. Maar DynacoreDemoniac geeft denk ik meer op de kleur (zwart voor z'n case mod) dan de core snelheid :P.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 30-04-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:20:
[...]

Dat is een foutje van Cool-prices. De PV-T71G-UDE is wel een extreme edition, maar slechts geklokt tot 520 MHz. Er is ook nog een UDD versie oid met 550 core. Maar Dynacore(??) geeft denk ik meer op de kleur (zwart voor z'n case mod) dan de core snelheid :P.
Oh, vond t al zo vaag. Wel een domme fout dan imo. Beetje misleidend. Verder zijn er idd niet veel van die kaarten te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:36:
[...]
Oh, vond t al zo vaag. Wel een domme fout dan imo. Beetje misleidend. Verder zijn er idd niet veel van die kaarten te vinden...
Sorry, verkeerde naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:37
wwillem schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:20:
[...]

Dat is een foutje van Cool-prices. De PV-T71G-UDE is wel een extreme edition, maar slechts geklokt tot 520 MHz. Er is ook nog een UDD versie oid met 550 core. Maar DynacoreDemoniac geeft denk ik meer op de kleur (zwart voor z'n case mod) dan de core snelheid :P.
Incorrect:
De UDD versie heeft een core van 560MHz en Mem@1650MHz. Er is een UDP versie die WEL 550MHZ core doet en 1630 mem. De UDE en UDP gaan allebei als Extreme edition door het leven. De UDD van 560MHz gaat als XXX edition door het leven. Samenvattend:

Codecorememnaam
UDL4501320
UDF4701370
UDE5201500Extreme Edition
UDP5501630Extreme Edition
UDD5601650XXX Edition

(dit geldt alleen voor de 7900GT's van XFX)

[ Voor 10% gewijzigd door Big4SMK op 30-04-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap er niks meer van, al die UD'ers. Dan is dat wel de 520Mhz core versie bij coolprices toch?
Ook niet slecht voor een paar tientjes extra 70Mhz op de core.

Mss handig om het lijstje hierboven met al de XFX'en in de startpost te zetten? Dit wordt toch vaker gevraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Quadtet: Nvidia GeForce 7900 Quad SLI Performance Unveiled
http://www.xbitlabs.com/a...geforce7900-quad-sli.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:37
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:27:
snap er niks meer van, al die UD'ers. Dan is dat wel de 520Mhz core versie bij coolprices toch?
Ook niet slecht voor een paar tientjes extra 70Mhz op de core.

Mss handig om het lijstje hierboven met al de XFX'en in de startpost te zetten? Dit wordt toch vaker gevraagt.
Die UDL, UDF etc zijn de laatste 3 karakters van de product codes zoals XFX ze hanteert. De volledige product code is voor de UDL dus: PV-T71G-UDL. Eigenlijk is alleen de laatste letter verschillend, maar omdat iedereen het eigenlijk altijd over UDL en niet over L heeft heb ik ze zo ook opgenomen in mn tabel.
Wat je zegt is waarschijnlijk waar. Er zijn twee mogelijkhede wat betreft coolprices:
1) ze hebben de product code correct (UDE) maar de specificaties verkeerd (550MHz moet 520MHz worden)
2) ze hebben de specificaties goed en de product code verkeerd (UDE moet UDP worden)

Het meest waarschijnlijke lijkt optie 1, dit vanwege de prijs. Als het echt de UDP is zouden ze de goedkoopste zijn in de pricewatch (UDP = 319euro in de pricewatch)

[ Voor 25% gewijzigd door Big4SMK op 30-04-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja danke..ik snap de productcodering wel hoor, maar ik bedoelde dat het erg onoverzichtelijk wordt met al die verschillende codes. Uiteraard kun je op XFX.com gewoon nachecken welke het is.

Lijkt mij ook zoals je al zegt gezien de prijs, dat het de 520mhz core betreft ipv de 550mhz core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Hoe zit het met al die 3rd party merken (Pixelview, Point of View + Sparkle).

Bij een lokale shop hebben ze alleen maar die i.c.m. een 7900GT.

Is dat goed te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 01-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Silent Thunder schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:37:
Hoe zit het met al die 3rd party merken (Pixelview, Point of View + Sparkle).

Bij een lokale shop hebben ze alleen maar die i.c.m. een 7900GT.

Is dat goed te doen?
jah hoor...

ik heb zelf een Galaxy omdat ik niet wou w88 :P

hij klokt perfect over 560 mhz core geheugen kan zelfs tot 1850 mhz.

voorderest maakt het niet uit wat voor merk je hebt, want het enigste verschil tussen de merken is :

de bundel die je krijg [games enz]
de koeler [ander plaatje of soms een hele andere koeler zoals bijv de asus top editions]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Dan is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een CLUB3D 7900GTX 512 gaan halen morgen ,
kan mijn systeem dit aan ? AMD 64 3500+ (stock)
Overclocken lukt me niet.. geen idee hoe, tut's raak ik niet aan uit.
Ntune proberen werkt dat ook ? en het automatisch laten overclocken.

En een CLUB3D is toch evengoed dan een ASUS kaart.
Buiten het verschil van de software ?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

OMD

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:20:
Ik ga een CLUB3D 7900GTX 512 gaan halen morgen ,
kan mijn systeem dit aan ? AMD 64 3500+ (stock)
waarom niet?

Overclocken lukt me niet.. geen idee hoe, tut's raak ik niet aan uit.
Nee dat lukt ook niet als je de kaart nog niet hebt

Ntune proberen werkt dat ook ? en het automatisch laten overclocken.
coolbits werkt ook goed. Automatisch kan ook

Ja, zelfde reference board als ik het goed heb. pesoonlijk heb ik wat slechte ervaringen met CLUB3D in het verleden maar dat zegt weinig imho

---

Dank u
beetje zelf info vergaren is ook een hobby :Y)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:20:

Dank u
De kaarten zijn allemaal zogoed als het zelfde. Ook kwa opbouw verschillen ze niet op nauwelijks. Kaarten van verschillende merken klokken allemaal goed.

Ik heb hier al merken zoals Galaxy, Club3D, XFX, Leadtek, Asus en eVGA voorbij zien komen die allemaal erg goed zijn kwa performance en OC`n.

Haal hier je voordeel uit of ander neem eens een kijkje in het [rml][ OC] nVidia GeForce 7 Series[/rml] topic. Staan genoeg tips en review links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb na het installeren van verschillende versies drivers nog steeds niet het 'altijd 100% fan' probleem opgelost. Hij maakt echt veel geluid. Ik heb juist een heel stil systeem en deze kaart maakt een geluid waar ik niet echt vrolijk van wordt.

Hoeveel mensen hebben hier eigenlijk last van? Ik ben niet van plan om garantie te verliezen, dus de koeler vervangen is voor mij geen optie. Ook de fan aansluiting apart nemen is volgens mij ook geen oplossing, mede omdat ik niet makkelijk bij mijn PC kan komen. Ik zal geheid wel eens vergeten de fan omhoog te draaien bij 3D apps.

Als ik geen oplossing kan vinden gaat hij RMA, maar dan wil ik wel weten wie er wel en geen last van heeft. Graag ook je merk + type kaart melden. Ik heb dus een Club3D Geforce 7900GT.

[ Voor 4% gewijzigd door kiddyl op 02-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
kiddyl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:54:
Ik heb na het installeren van verschillende versies drivers nog steeds niet het 'altijd 100% fan' probleem opgelost. Hij maakt echt veel geluid. Ik heb juist een heel stil systeem en deze kaart maakt een geluid waar ik niet echt vrolijk van wordt.

Hoeveel mensen hebben hier eigenlijk last van? Ik ben niet van plan om garantie te verliezen, dus de koeler vervangen is voor mij geen optie. Ook de fan aansluiting apart nemen is volgens mij ook geen oplossing, mede omdat ik niet makkelijk bij mijn PC kan komen. Ik zal geheid wel eens vergeten de fan omhoog te draaien bij 3D apps.

Als ik geen oplossing kan vinden gaat hij RMA, maar dan wil ik wel weten wie er wel en geen last van heeft. Graag ook je merk + type kaart melden. Ik heb dus een Club3D Geforce 7900GT.
zover ik weet heeft iedereen er last van [dus merk maakt niks uit] ;)

maar als het goed is [iig dat is wat ik denk] word dat opgelost met de 85.XX drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Goed, vanmiddag een Asus 7900GT gehaald en eerst even testgedraaid voordat ik aan de koeling begon te knutselen. Draaide allemaal prima en de stock HSF maakte zoals verwacht veel teveel herrie. Dus m'n Thermalright V1-Ultra er op gezet en de 80mm fan op 5v aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/7900gt_mod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/7900gt_mod2.jpg

Hééééérijk stil, ik hoor 'm niet eens :P En het leuke is dat hij nu ook nog eens een paar graden koeler blijft dan met de stock HSF.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Abbadon schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:
Goed, vanmiddag een Asus 7900GT gehaald en eerst even testgedraaid voordat ik aan de koeling begon te knutselen. Draaide allemaal prima en de stock HSF maakte zoals verwacht veel teveel herrie. Dus m'n Thermalright V1-Ultra er op gezet en de 80mm fan op 5v aangesloten:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hééééérijk stil, ik hoor 'm niet eens :P En het leuke is dat hij nu ook nog eens een paar graden koeler blijft dan met de stock HSF.
Wat zijn je temps en waar staat HSF voor? Ik ben wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HSF: Heatsink/Fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb nu een Zalman VF900-Cu op m'n 7900GT zitten. Er is 10°C van de idle temperatuur af (43->33) en nog meer van de load, moet nog ff een progje hebben om de temperatuur goed uit te lunnen lezen.
Rivatuner heeft nog steeds geen ondersteuning voor de 7900 serie, wat gebruiken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 02-05-2006 22:06 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:06:
Ik heb nu een Zalman VF900-Cu op m'n 7900GT zitten. Er is 10°C van de idle temperatuur af (43->33) en nog meer van de load, moet nog ff een progje hebben om de temperatuur goed uit te lunnen lezen.
Rivatuner heeft nog steeds geen ondersteuning voor de 7900 serie, wat gebruiken jullie?
ATI tool, kan je meteen mee overklokken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:06:
5 Volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wwillem schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:16:
[...]

ATI tool, kan je meteen mee overklokken :P.
Eens checken, bedankt.
Nee 12, zoveel herrie maakt die fan niet. Ik heb dat potmetertje er ook niet tussen gehangen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Abbadon schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:20:

[afbeelding]
[afbeelding]

wel jmmr dat de plaatjes het niet doen wou het wel is zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze doen het wel hoor ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post verplaast naar ander topic inc hoofdletters :)

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:22:
heb superkast gevonden voor mijn nieuwe upgrade, maar er zit een 350 watt psu in.
gaat om de Arctic Silentium T2 Aluminium, Zilver, 350 Watt.
nu wil ik daar inprakken:
[specs]

als ik het check met een psu calculator trekt dit max op full load ongeveer 300 watt.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
en heb een vergelijkbare config aleen met een X800 XT PE op een 250 watt psu in een shuttle stabiel draaien. dus het wattage geeft niet altijd kwaliteit aan.
in de arctic kast zit een 350 watt Seasonic PSU. en wat ik van de reviews lees zit er 19 amp op de 12 volt. maar dat moet genoeg zijn als ik bv de power van de 7900 gtx split over 2 aparte lijnen?

of zou ik toch voor een andere psu moeten gaan?
Voor dit soort vragen hebben we een heel handig topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Btw, zou je aan het begin van een zin een hoofdletter willen zetten? Dat leest een stuk prettiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
wwillem schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:31:
[...]

Wat zijn je temps en waar staat HSF voor? Ik ben wel benieuwd :).
HSF staat zoals gezegd idd voor de combinatie HeatSink Fan. Met de fan op 5v zijn de desktop temperaturen na verloop van tijd 44~46 C. Na het spelen van wat games (heb UT2004 en Farcry gedraaid op 1920*1200) is hij tot dusver max 54 C geworden.

Ik heb ook speciaal een 7900GT genomen omdat deze kaart de meest zuinige (en dus minst warmte genererende!) is welke nog fatsoenlijk raad weet met een 1920*1200 scherm. Ik doe dus ook niet aan overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Abbadon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:52:
[...]

HSF staat zoals gezegd idd voor de combinatie HeatSink Fan. Met de fan op 5v zijn de desktop temperaturen na verloop van tijd 44~46 C. Na het spelen van wat games (heb UT2004 en Farcry gedraaid op 1920*1200) is hij tot dusver max 54 C geworden.

Ik heb ook speciaal een 7900GT genomen omdat deze kaart de meest zuinige (en dus minst warmte genererende!) is welke nog fatsoenlijk raad weet met een 1920*1200 scherm. Ik doe dus ook niet aan overclocken :)
Dan hebben wij de 7900GT met ongeveer dezelfde argumentatie gekocht :P. Maar eerlijk gezegd vind ik de temperatuur nog wat tegenvallen tov de Arctic NVSilencer en de Zalman vf900. Zeker voor de prijs van je koeler.

Is de rest van je kast toevallig heel warm? Dat kan de hoge temperatuur mogelijk verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Nou, ik vind het koel genoeg eerlijk gezegd; of het ding nu 32 C wordt of 62 C, who cares zolang het maar werkt :) Maar verder heb ik ook geen case fan's en m'n PSU staat ook niet bekend om de grote luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Net nieuw, althans in dit topic. Heb net 2 dagen mijn 7900GT. De prestatie is echt te uber voor zijn prijs :D Alleen word hij een beetje beperkt door mijn AMD 3200 :/ Heb een Asus EN7900GT. Hij heeft iets van 15800 in 3dmark03 en 7600 in 05, wat mijn vermoeden van CPU limit bevestigt. De kaart draait op makkelijk op 550/1600. Maar dat is neit voor dit topic :)

Ik heb echter 1 probleem, die fan van de Asus draait constant op 100% :S word echt helemaal gek van het lawaai. Ik ben nou eenmaal iemand die ook graag films kijkt, en dat gaat niet echt met zoveel herrie.

Is het al iemand gelukt de asus fan temp geregeld te laten zijn? Ik weet dat asus een geschiedenis heeft van fans die veel herrie maken (6800GE, 7800GT) Maar van wat ik heb gezien is dit een pure stock kaart. Zelfs over de koeler is alleen maar een stickertje geplaatst. Kan ik er zelfs zo aftrekken en dan zie je de orginele groene onderkant van nVidia reference koeler.

Edit1: Ff spekies erbij :P

AMD64 3200+
A8N-SLI (met Zally NB47J ;))
1 GB ram (3-3-3-8)
EN7900GT
160GB Seagate HD (uit t stenen IDE tijdperk :P)

Alles op stock want ik wil niet dat mijn systeem overlijd zoals ik dat met men 6800le heb gedaan.
Toekomstige upgrade wellicht een AMD 4200+ of een 4000+ ben nog aan het twijfelen.

EDIT2: OK IK BEN DUS ECHT BLIND. Heb dit halve topic doorgespit. Blijkt dat exact op deze pagina een alternatieve HSF staat. Mischien ook wel wat voor mij :) Het gaat me vooral om stilte.

Edit3: @ Abbadon, mischine als je die fan omdraait, zodat hij naar boven zuigt (richting je voeding/casefan. Dan is dat msichien beter voor je airflow.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:22:
...

Ik heb echter 1 probleem, die fan van de Asus draait constant op 100% :S word echt helemaal gek van het lawaai. Ik ben nou eenmaal iemand die ook graag films kijkt, en dat gaat niet echt met zoveel herrie.

Is het al iemand gelukt de asus fan temp geregeld te laten zijn? Ik weet dat asus een geschiedenis heeft van fans die veel herrie maken (6800GE, 7800GT) Maar van wat ik heb gezien is dit een pure stock kaart. Zelfs over de koeler is alleen maar een stickertje geplaatst. Kan ik er zelfs zo aftrekken en dan zie je de orginele groene onderkant van nVidia reference koeler.

...

EDIT2: OK IK BEN DUS ECHT BLIND. Heb dit halve topic doorgespit. Blijkt dat exact op deze pagina een alternatieve HSF staat. Mischien ook wel wat voor mij :) Het gaat me vooral om stilte.

Edit3: @ Abbadon, mischine als je die fan omdraait, zodat hij naar boven zuigt (richting je voeding/casefan. Dan is dat msichien beter voor je airflow.
Misschien dat de Arctic NV Silencer wat voor je is? Ik heb hier een post met mijn bevindingen, en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Abbadon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:54:
Nou, ik vind het koel genoeg eerlijk gezegd; of het ding nu 32 C wordt of 62 C, who cares zolang het maar werkt :) Maar verder heb ik ook geen case fan's en m'n PSU staat ook niet bekend om de grote luchtverplaatsing.
Ja maar dan kan je net zo goed de standaard fan op 6V zetten zoals tie nu bij mij tijdelijk draait. Scheelt je nog een hoop euro's ook en ook nu is de koeler niet te horen (subjectief) :P.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 03-05-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet of dit al gepost is, maar op de Xtreme systems forums is er een gozer die SLI goed draaiend voor elkaar heeft gekregen op een bord met een ATI Crossfire chipset. :D

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=98034

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 03-05-2006 17:57 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Vetjeeeeeeeeeees... ik denk niet dat ATi dit jammer vindt, de customer gaat nu denken:
Wil ik SLi? Dan moet ik een SLi-set hebben. Maar ja, wat is nu eigenlijk beter? SLi of Crossfire?
Hee, dát is interessant! Op een Crossfire-moederbord kan ik én SLi én Crossfire hebben!
Weet je wat, ik haal lekker een ATi-moederbord, dan kan ik nog kiezen ook!

ATi zal diep in zijn marketinghart hier toch wel blij mee zijn hoor, trust me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toen stopte nVidia in hun drivers een tooltje dat SLi uitschakeld op ATI borden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé guys,.... mijn lokale PC-boer heeft me gecontacteerd.
Hij kwam me te zeggen dat ik nog een tijdje zou moeten wachten achter mijn bestelde Asus 7900GT,... hij stelde mij wel voor om eventueel een Point of View 7900GT te nemen indien ik geinterresseerd was,..daarvan kwamen er een paar binnen deze week :)

Zijn die POV goed te noemen in vergelijking met de Asus :?
Waar zit het verschil hem juist in bij die 2 :?
Hopelijk heb ik geen verkeerde beslissing genomen,.. het zal wel rocken denk ik,.. alles compleet watercooled op een ASRock SLI32 ... samen met een Opteron 148 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 7900GTX , Wat is die CPU afhanklijk omg :P

Heb net men AMD 64 3500+ overclocked met CPUfsb , is dit betrouwbaar ?
Van 2210MhZ naar 2340MhZ.
Zou ik nog verder gaan @stock koeling met dit progje ?
Of is Ntune beter ?

3DMARK05 score is van 9200 naar 9700 gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:36:
Hé guys,.... mijn lokale PC-boer heeft me gecontacteerd.
Hij kwam me te zeggen dat ik nog een tijdje zou moeten wachten achter mijn bestelde Asus 7900GT,... hij stelde mij wel voor om eventueel een Point of View 7900GT te nemen indien ik geinterresseerd was,..daarvan kwamen er een paar binnen deze week :)

Zijn die POV goed te noemen in vergelijking met de Asus :?
Waar zit het verschil hem juist in bij die 2 :?
Voor jou heb ik iets moois: klik.
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:39:
Heb een 7900GTX , Wat is die CPU afhanklijk omg :P

Heb net men AMD 64 3500+ overclocked met CPUfsb , is dit betrouwbaar ?
Van 2210MhZ naar 2340MhZ.
Zou ik nog verder gaan @stock koeling met dit progje ?
Of is Ntune beter ?

3DMARK05 score is van 9200 naar 9700 gegaan :D
Kijk eens wat en mooi topic: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 24[/rml]

Mochten jullie nog meer vragen hebben, probeer dan eerst even dit. Dank je :).
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.