De G71 draait zowel op 62C en 32C net zo goed. Het is namelijk ook niet zo dat het op 32C harder gaat...ben zelf met Waterkoeling mss 3-5MHz vooruit gegaan.Abbadon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:54:
Nou, ik vind het koel genoeg eerlijk gezegd; of het ding nu 32 C wordt of 62 C, who cares zolang het maar werktMaar verder heb ik ook geen case fan's en m'n PSU staat ook niet bekend om de grote luchtverplaatsing.
Anoniem: 112300
Het betreft een 6 jaar oude 17" Belinea CRT.wwillem schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:07:
[...]
Heb je een TFT scherm of een CRT scherm? In dat laatste geval even alles met een magneet (speakers ed) weg halen.
Heb je je videokaart nog overklokt?
Er staat 1 centerspeaker naast mijn monitor. Ik heb de problemen pas sinds ik de 7900GT heb maar ik probeer het ff.
Kaart is overklokt, loopt op dit moment 520/1400 maar ook op stock speeds neem ik de strepen nog waar.
Kan het aan de monitor zelf liggen?
Wordt ook wel eens tijd voor een TFT
Een belinea 17" is volgens mij de meest brakke CRT die ik ooit heb gezien. Dus elke willekeurige reden moet je aangrijpen om een normaal beeldscherm te kopenAnoniem: 112300 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:18:
[...]
Het betreft een 6 jaar oude 17" Belinea CRT.
Er staat 1 centerspeaker naast mijn monitor. Ik heb de problemen pas sinds ik de 7900GT heb maar ik probeer het ff. Kaart is overklokt, loopt op dit moment 520/1400 maar ook op stock speeds neem ik de strepen nog waar.
Kan het aan de monitor zelf liggen? Wordt ook wel eens tijd voor een TFT
Maar serieus: Probeer je kaart eens onder te klokken. Het kan ook best dat je monitor aan het dood gaan is, maar wie weet is het je videokaart.
Ik heb weinig zin om op m'n vrije avond (nou ja wat heet) hier veel woorden aan vuil te maken, maar dat doe ik toch even omdat je meerdere malen duidelijk demonstreert dat je het niet begrepen hebtAnoniem: 162692 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:39:
Heb een 7900GTX , Wat is die CPU afhanklijk omg
Heb net men AMD 64 3500+ overclocked met CPUfsb , is dit betrouwbaar ?
Van 2210MhZ naar 2340MhZ.
Zou ik nog verder gaan @stock koeling met dit progje ?
Of is Ntune beter ?
3DMARK05 score is van 9200 naar 9700 gegaan

Ik citeer uit de Startpost:
Beter uit je doppen kijken is wel zo raadzaam dus voortaan. Als je nog wat wilt bekletsen over je 7900GTX, nou kom maar op! Post eens wat realtime benches met settings van Oblivion!@ Dit is een discussietopic waarbij er gediscussieerd wordt over alles wat gerelateerd is aan alle producten uit de GeForce 7-series.
Iets aardiger formulieren, doe je iedereen een plezier mee
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn 17" proview crt! Sinds ik de evga 7900gt co heb zie ik ook die doorzichtige lijnen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het probleem blijft bestaanAnoniem: 112300 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:10:
Nadat al mijn problemen zijn verholpen/verdwenen met mijn 7900GT zie ik in games telkens vreemde horizontale doorzichtige lijnen. Het is maar heel even waarneembaar en het is me niet gelukt om er een screen van te maken. Zie het alsof je mobieltje naast je CRT scherm ligt die overgaat.
Het is niet zó erg als met je mobiel maar een fractie ervan. Kortom, erg irritant.
Ik heb het met Americas Army en Oblivion. Andere games speel ik op het moment niet.
Een driverprobleem is het niet, die heb ik al allemaal gehad geloof ik.
Ook ligt er geen transformator naast de monitor oid.
Intel pentium 650 (3.4)
asus P5GDC Deluxe
EVGA 7900gt co
OZC 2048MB CL2
OZC modstream 520
Anoniem: 126513
Lijkt erg op Vsync achtige problemen. RippingTearing noemen ze dat geloof ik.fastroger schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:55:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn 17" proview crt! Sinds ik de evga 7900gt co heb zie ik ook die doorzichtige lijnen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Heb sinds het weekend een nieuw systeem,kan het misschien een driver probleem met het moederbord zijn of zo? of een instelling in de bios? Dit zin mijn specs:
Intel pentium 650 (3.4)
asus P5GDC Deluxe
EVGA 7900gt co
OZC 2048MB CL2
OZC modstream 520
Wanneer je op een lage refreshrate draait en/of Vsync uit hebt staan kan dat heel erg zijn.
ik heb ook een noname elcheapo 17" CRT. Het verhogen van de refreshrate of Vsync aan zetten verhelpt dat. was bij mij ook horizontaal. Vsync aanzetten levert meestal een performancedrop.
In ieder geval lijkt mij dat het probleem bij de monitor te ligt, kabel zou mss ook kunnen.
De center speaker op een andere plaats maakt geen verschil.
Vsync inschakelen verhelpt het wel iets, niet helemaal.
Ik denk zelf ook dat het mijn monitor is, gelukkig kwam er toch al een nieuwe volgende maand.
Vsync inschakelen verhelpt het wel iets, niet helemaal.
Ik denk zelf ook dat het mijn monitor is, gelukkig kwam er toch al een nieuwe volgende maand.
Mijn monitor zelf staat op 85 hertz, hoger gaat ie niet. Bij de spellen waar V-sync op zit, staat het aan. Als ik het uitzet, is het probleem er ook nog..
Is er een verschil tussen deze 2 kaarten?
Leadtek GeForce 7900 GT Extreme 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo). PX7900GT-XT-TDH256
en de:
Leadtek GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo). PX7900GT-TDH256
Want de Extreme versie is één euro goedkoper bij Cool-prices, en ze hebben ze beide op voorraad.
Leadtek GeForce 7900 GT Extreme 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo). PX7900GT-XT-TDH256
en de:
Leadtek GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e. 2x DVI. ViVo). PX7900GT-TDH256
Want de Extreme versie is één euro goedkoper bij Cool-prices, en ze hebben ze beide op voorraad.
De extreme heeft hogere standaard kloksnelheden, maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken. Er zijn trouwens zat goedkopere 7900GT kaarten.
Dat van die kloksnelheid had ik inderdaad snel uitgevonden. Maar waarom een kaart met hogere kloksnelheid goedkoper is vraag ik me af. En waar zie jij die goedkopere kaarten dan? Ik had een maand geleden de Asus versie bij pczaak besteld, maar die heb ik vandaag maar geannuleerd omdat ze nog steeds geen leverdatum wisten -.- Deze koste iets minder dan 300 euro. Verder vind ik nergens meer kaarten onder de 220 die ook daadwerkelijk op voorraad zijnkiddyl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:27:
De extreme heeft hogere standaard kloksnelheden, maar dat had je zelf ook kunnen uitzoeken. Er zijn trouwens zat goedkopere 7900GT kaarten.
Ik had mijn Club3D kaart vorige week bij RAX besteld voor een veel hogere prijs dan nu bijvoorbeeld. Kijk gewoon in de pricewatch onder verschillende merken.
Anoniem: 86475
Echt iedere 10c dat de gpu warmer draait halveert wel de levensduur ervan...Kakaroto schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:10:
[...]
De G71 draait zowel op 62C en 32C net zo goed. Het is namelijk ook niet zo dat het op 32C harder gaat...ben zelf met Waterkoeling mss 3-5MHz vooruit gegaan.
Onderbouw dat eens als je wilAnoniem: 86475 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:02:
Echt iedere 10c dat de gpu warmer draait halveert wel de levensduur ervan...
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de Calibre GeForce 7900 GT met 512MB geheugen en verhoogde core en mem clock zijn hier wat benchmarks
:
reviews: Testlog april/mei 2006: Videokaarten & harde schijven
reviews: Testlog april/mei 2006: Videokaarten & harde schijven
Had ik een keer ergens gelezen, echter het is algemeen bekent dat hogere temperaturen ervoor zorgen dat componenten sneller slijten.
Ja maar jouw statement was wel iets sterkerAnoniem: 86475 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:49:
[...]
Had ik een keer ergens gelezen, echter het is algemeen bekent dat hogere temperaturen ervoor zorgen dat componenten sneller slijten.
Dit was voor mij ook de oplossing. Super..fastroger schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:10:
het probleem is opgelost! Ik heb vertical sync handmatig aangezet bij de videokaart opties, hij stond op application controlled.
Was ook niet echt mijn statement, kwam net toevallig een forum tegen waar hetzelfde gezegt werd: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=194 Waar of niet, ik doe in ieder geval mijn best om de boel zo koel mogelijk te houden.wwillem schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:06:
[...]
Ja maar jouw statement was wel iets sterker.
Anoniem: 175218
ik heb net een 7900 Gt binnen gehad. Ik heb hem in een AMD 4400+ met 2 gb intern. Ik heb een 7900 gt van XFX die geclockt is op 520 bij 1.5 ghz. Ik vroeg me af hoeveel invloed de extra overclocking had (normaal is hij 450 bij 1.3 ghz geloof ik) dus ik heb wat benchmarks gedaan met 3dmark03 05 en 06.
7900 gt (450/1300)
16715 3dmark03
7916 3dmark05
4457 3dmark06
7900 gt (450/1500)
17178 3dmark03
8188 3dmark05
4358 3dmark06
7900 gt (520/1300)
18373 3dmark03
8863 3dmark05
5064 3dmark06
7900 gt (520/1500)
18617 3dmark03
8973 3dmark05
5000 3dmark06
wat mij nu opviel is dat bij 3dmakr06 met lagere geheugensnelheid hogere scores worden neergezet. mijn vraag is nu hoe komt dit? (ik heb de testen een paar keer herhaald om zekker van te zijn dat dit goed was meer telkens kwam er een hogere score uit met een lagere snelheidgeheugen.)
Ik hoop graag hier een antwoord op te krijgen want ik ben zeer benieuwed.
edit:
bij weer een veel lagere snelheid (520/1000) heb ik wel weer een lagere score
4688 3dmark06
zou er een optimum kromme zijn voor het geheugen in 3dmark06? of maak ik nu ergens een niet zo slimme fout
?
7900 gt (450/1300)
16715 3dmark03
7916 3dmark05
4457 3dmark06
7900 gt (450/1500)
17178 3dmark03
8188 3dmark05
4358 3dmark06
7900 gt (520/1300)
18373 3dmark03
8863 3dmark05
5064 3dmark06
7900 gt (520/1500)
18617 3dmark03
8973 3dmark05
5000 3dmark06
wat mij nu opviel is dat bij 3dmakr06 met lagere geheugensnelheid hogere scores worden neergezet. mijn vraag is nu hoe komt dit? (ik heb de testen een paar keer herhaald om zekker van te zijn dat dit goed was meer telkens kwam er een hogere score uit met een lagere snelheidgeheugen.)
Ik hoop graag hier een antwoord op te krijgen want ik ben zeer benieuwed.
edit:
bij weer een veel lagere snelheid (520/1000) heb ik wel weer een lagere score
4688 3dmark06
zou er een optimum kromme zijn voor het geheugen in 3dmark06? of maak ik nu ergens een niet zo slimme fout
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 175218 op 05-05-2006 01:39 ]
Is logisch uiteraard aangezien de videokaarten ook met hun eigen transfer technieken en multipliers werken op de kaart zelf.
Er zijn dus wel degelijk optimale verhoudingen.
Bij sommige 7 serie kaarten leidde een 20 mhz te hoog geclockte core zelfs tot het inzakken van 400 punten in 3dmark05.
Op de Xtreme Systems forums staat ergens een groot Geforce 7 topic waar de multipliers op een rijtje zijn gezet enzo.
Bij sommige 7 serie kaarten leidde een 20 mhz te hoog geclockte core zelfs tot het inzakken van 400 punten in 3dmark05.
Op de Xtreme Systems forums staat ergens een groot Geforce 7 topic waar de multipliers op een rijtje zijn gezet enzo.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb met Nibitor de BIOS bijgewerkt van mijn Club3D kaart, en de fanspeeds in 2D mode op 10% gezet. Heeft dus geen effect, fan blijft in 3D en 2D mode vrolijk op 100% draaien.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Heb je rivatuner niet op de achtergrond draaien misschien?
Als die weer op standaard instellingen staat worden je bios waarde's weer overridden lijkt me.
Als die weer op standaard instellingen staat worden je bios waarde's weer overridden lijkt me.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Waarom liep iedereen eerst te zeiken dat er nog geen OC topic was, en nu het er is wordt het niet gebruikt
Volgens mij wordt het aardig gebruikt hoor:TheZeroorez schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:34:
Waarom liep iedereen eerst te zeiken dat er nog geen OC topic was, en nu het er is wordt het niet gebruikt
[rml][ OC] nVidia GeForce 7 Series[/rml]
Alhoewel ik nog steeds vind dat dit topic en het OC topic één had moeten zijn.
Ja, het wordt wel gebruikt, maar hier wordt nog steeds teveel over OC'en gelult, dat bedoelde ik 
En ja, het had makkelijk één kunnen zijn ja..
En ja, het had makkelijk één kunnen zijn ja..
inmiddels heb ik bij PCzaak mijn nieuwe PC binnen:
AMD X2 3800+
A8n-SLI SE
Club3D 7900GT
2GB TwinMOS DDR
+rest
Helemaal top natuurlijk, maar omdat zij de Asus 7900GT Top niet konden leveren, heb ik deze zelf maar kaart aangeschaft bij Alternate, omdat de assemblage van die kaart afhing.
Aangezien zij ook de Zalman vf900 niet op voorraad hadden, heb ik die ook maar gekocht en afgegeven. Aangezien ik die zalman niet op oorspronkelijke factuur had gezet, wilden ze hem niet monter. Ik d8: nou dat komt dan wel.
Mis: ik net Alternate gebeld waar ik zowel kaart als koeler heb gehaald met de vraag wat het kost om te monteren, krreg ik als antwoord dat het 30% vd aanschafprijs gaat kost + onderzoekskosten.
Deze grap gaat mij dus > 130,- kosten.
Nu durf ik het zelf eigenlijk niet zo aan, of valt het eigenlijk wel mee mbt deze koeler en kaart?
Ik zou graag jullie ervaringen (positief/negatief) willen horen.
Op GOT heb ik dit tot nu toe niet echt terug kunnen vinden.
AMD X2 3800+
A8n-SLI SE
Club3D 7900GT
2GB TwinMOS DDR
+rest
Helemaal top natuurlijk, maar omdat zij de Asus 7900GT Top niet konden leveren, heb ik deze zelf maar kaart aangeschaft bij Alternate, omdat de assemblage van die kaart afhing.
Aangezien zij ook de Zalman vf900 niet op voorraad hadden, heb ik die ook maar gekocht en afgegeven. Aangezien ik die zalman niet op oorspronkelijke factuur had gezet, wilden ze hem niet monter. Ik d8: nou dat komt dan wel.
Mis: ik net Alternate gebeld waar ik zowel kaart als koeler heb gehaald met de vraag wat het kost om te monteren, krreg ik als antwoord dat het 30% vd aanschafprijs gaat kost + onderzoekskosten.
Deze grap gaat mij dus > 130,- kosten.
Nu durf ik het zelf eigenlijk niet zo aan, of valt het eigenlijk wel mee mbt deze koeler en kaart?
De videokaart kun je er ongeveer net zoals geheugen in prikken, alleen iets anders.. 
Voor die koeler zou ik je aanraden gewoon het boekje te lezen, en niets geks of onvoorzichtigs te doen, dan moet het goed gaan!
Voor die koeler zou ik je aanraden gewoon het boekje te lezen, en niets geks of onvoorzichtigs te doen, dan moet het goed gaan!
Op de Zalman website staan interactieve demo's die laten zien hoe je een koeler monteert.RayMan schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:09:
[ Voor 48% gewijzigd door dr snuggles op 05-05-2006 17:25 ]
Asus 7600 GT gekocht, en idle is ie 59 graden, en onder stress ook?
Voor idle beetje aan hoge kant, niet?
Verder prima kaartje
enorme vooruitgang (had een Ati x300 se
)
Verder prima kaartje
Anoniem: 153666
Bij mij was ie de afgelopen tijd altijd rond de 39 graden. Nu met het warme weer is ie gestegen naar 44 graden idle.
Ik heb vandaag een XFX 7800 GTX binnen gekregen en alles werkt perfect alleen kan ik geen update drivers doen omdat als ik een 81.** download en uitvoer zegt ie op een gegeven moment dat er geen stuurprogramma voor aanwezig is terwijl ik wel die cd die erbij zat geinstaleerd heb
please help
please help
Hier idle, met fan @ 10% ~ 47 graden. (Misschien wel handig voor mensen die dit nog niet bekend is: als het goed is kunnen de Asus gebruikers met Smartdoctor de fanspeed regelen, althans hier lukt het welHertog_Martin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:55:
Asus 7600 GT gekocht, en idle is ie 59 graden, en onder stress ook?
Verder prima kaartjeenorme vooruitgang (had een Ati x300 se
)
Heb overigens laatst wel een 80mm fan direct onder de kaart geplaatst, er wordt dus extra lucht tegen m'n videokaart aangeblazen. Of het veel helpt betwijfel ik nog, want volgens mij blaast de fan alleen maar meer warme lucht naar de kaart toe
Uh wtf, ik probeer een nieuwe driver te installeren voor mn 7600, versie 81.98 voor Windows MCE. En ik krijg bij installatie een melding dat ik
The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

heb gewoon netjes eerst oude drivers ge-uninstalled en herstart
The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.
[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 05-05-2006 22:09 ]
Das ook gek zeg. Dus in die bejaarde drivers die maanden eerder zijn uitgebracht dan de 7600 uit was, zit geen eens ondersteuning voor de 7600. Ik snap er niks vanHertog_Martin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:07:
Uh wtf, ik probeer een nieuwe driver te installeren voor mn 7600, versie 81.98 voor Windows MCE. En ik krijg bij installatie een melding dat ik
Tip: Neem altijd de nieuwste
Vreemd. Ik ging namelijk gewoon naar site van nvidia en dan koos ik MCE en die ik probeerde staat dan als nieuwste.wwillem schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:22:
[...]
Das ook gek zeg. Dus in die bejaarde drivers die maanden eerder zijn uitgebracht dan de 7600 uit was, zit geen eens ondersteuning voor de 7600. Ik snap er niks van.
Tip: Neem altijd de nieuwste.
Nu idd maar gewone xp drivers erop gezet. Maar lijkt me toch dat ik voor sommige dingen toch wel een MCE driver zal nodig hebben anders zou er geen aparte versie zijn?
De nieuwste drivers hebben iig ondersteuning voor Windows XP Media Center 2005. Mocht je nog de oude versie hebben, dan zit er niets anders op dan proberen of het werkt. MCE is immers niet meer dan een schil om XP heen.Hertog_Martin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:24:
[...]
Vreemd. Ik ging namelijk gewoon naar site van nvidia en dan koos ik MCE en die ik probeerde staat dan als nieuwste.
Nu idd maar gewone xp drivers erop gezet. Maar lijkt me toch dat ik voor sommige dingen toch wel een MCE driver zal nodig hebben anders zou er geen aparte versie zijn?
Nou ben ik toe aan een nieuwe computer, en nou kwam ik bij een vga kaart bij de Club3D 7900GT 256 MB.
Nu wil ik een Club3d 7900GT kopen i.c.m. met een Fortron FSP400-60THN
Na wat speurwerk blijkt dat die PSU geen speciale PCI-E 6 pins powercable heeft om aan te sluiten op de 7900GT, weet iemand of je een Molex naar PCI-E dongle krijgt bij de Club3D? Want bij een asus wel krijg je die wel. Op de club3d site staat daar niets over.
En is die PCI-E powercable echt nodig?
Rest van de systeem:
Opteron 165
DFI Lanpart UT nF4 Ultra-D
Na wat speurwerk blijkt dat die PSU geen speciale PCI-E 6 pins powercable heeft om aan te sluiten op de 7900GT, weet iemand of je een Molex naar PCI-E dongle krijgt bij de Club3D? Want bij een asus wel krijg je die wel. Op de club3d site staat daar niets over.
Rest van de systeem:
Opteron 165
maar waarom dan alleen bij 3dmark06 is mijn vraag,...DJ_The_SP schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:54:
Is logisch uiteraard aangezien de videokaarten ook met hun eigen transfer technieken en multipliers werken op de kaart zelf.
Die powercable is zéker nodig, zonder die kabel zul je waarschijnlijk geen beeld/problemen krijgen. Overigens kun je denk ik 't best even bij 'n winkel navragen of je zo'n kabeltje erbij krijgt - weet je 't gelijk zeker.
[ Voor 43% gewijzigd door Leftblank op 06-05-2006 12:00 ]
Damn die Fan (XFX 7900GT 520M) is wel een domper zeg... en ik baal er nu na halve dag al van dat er niet echt overal leesbaar is dat die fan enorme herrie maakt en geen throttling kent. Dit zegt XFX ervan:
"About your 7900GT, this card does not feature a variable speed fan. If the fan noise is truly bothersome for you, I advise to contact the place of purchase and inquire about their returns policy. Please let us know how you will proceed."
Dus de 7900 GT chip snapt het wel, z'n bios snapt het wel, maar blijkbaar mist er electronica op deze kaart om de fan dan ook daadwerkelijk minder snel te laten draaien? En ik voel nou niet bepaald de behoefte om nog eens 10% van de aanschafwaarde uit te trekken voor een stillere fan waar ik ook nog de garantie mee kwijtraak
"About your 7900GT, this card does not feature a variable speed fan. If the fan noise is truly bothersome for you, I advise to contact the place of purchase and inquire about their returns policy. Please let us know how you will proceed."
Dus de 7900 GT chip snapt het wel, z'n bios snapt het wel, maar blijkbaar mist er electronica op deze kaart om de fan dan ook daadwerkelijk minder snel te laten draaien? En ik voel nou niet bepaald de behoefte om nog eens 10% van de aanschafwaarde uit te trekken voor een stillere fan waar ik ook nog de garantie mee kwijtraak

Bij mijn Club3D X800XL zat er gewoon standaard een adaptertje bij, lijkt me sterk dat ze dat bij deze ineens niet meer zouden doen.-darkstar- schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:33:
weet iemand of je een Molex naar PCI-E dongle krijgt bij de Club3D?
[ Voor 17% gewijzigd door ACM op 06-05-2006 12:12 ]
Dan hang je 'm toch op 7V? Als je niet gaat overklokken dan is dat prima te doen. Ergens terug in dit topic staan wat temperaturen van de standaard fan op 6V. Als je wel wilt overklokken of een koelere videokaart dan is de goedkoopste optie een gemodde NVSilencer 5 rev 3. Voor 18 euro weet je alles.ACM schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:08:
Damn die Fan (XFX 7900GT 520M) is wel een domper zeg... en ik baal er nu na halve dag al van dat er niet echt overal leesbaar is dat die fan enorme herrie maakt en geen throttling kent. Dit zegt XFX ervan:
Een bonus optie is om je fan aan te sluiten op een speciale fan aansluiting op je moederbord. Asus moederborden hebben de mogelijkheid om aan de hand van de temperatuur van je cpu, de snelheid van je fans aan te passen. Niet al je fans, slechts twee: Die van je cpu en de speciale fan aansluiting
Overigens had je al kunnen weten dat de fan een pokke herrie maakt. Bijna alle videokaart koelers maken herrie. Maar jij had denk ik gehoopt dat de throttler werkte.
Ja, anders start je systeem niet eens op-darkstar- schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:33:
Rest van de systeem:
Opteron 165![]()
Owh jawel hoor. Maar je krijgt een melding via de nVidia drivers dat je kaart wordt teruggeklokt omdat het te weinig energie heeft en dat je systeem mogelijk onstabiel kan worden.
FF over die OC-discussie van een aantal posts terug:
1) IMHO is dit een prima plek voor discussie over OC van Gf7-klasse kaarten, een aparte topic voegt weinig toe en gezien de raakvlakken met andere zaken (koeling, stroomverbruik etc) bundel je hier meer kennis.
maar...
2) *nergens* is het op GoT de bedoeling om zomaar loos met benchmarkscores en kloksnelheden te spammen. Dat een losse topic daarover dichtgaat is vanzelfsprekend, Schwanzvergleich doe je maar ergens anders
- datzelfde geldt hier. Discussie van technieken, van de zin en onzin van bepaalde core/RAM verhoudingen is wel op GoT-niveau en kan rustig met relevante benchmark (of beter nog: real world performance) scores geillustreerd worden, maar posts met alleen scores of clocks erin zijn loos en worden niet getolereerd
1) IMHO is dit een prima plek voor discussie over OC van Gf7-klasse kaarten, een aparte topic voegt weinig toe en gezien de raakvlakken met andere zaken (koeling, stroomverbruik etc) bundel je hier meer kennis.
maar...
2) *nergens* is het op GoT de bedoeling om zomaar loos met benchmarkscores en kloksnelheden te spammen. Dat een losse topic daarover dichtgaat is vanzelfsprekend, Schwanzvergleich doe je maar ergens anders
Oslik blyat! Oslik!
Dat overklokken was ik idd niet van plan, dit ding is standaard al een stukje overgeklokt. Zal idd es een zalman fan controller opsnorren om er tussen te hangen.wwillem schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:36:
Dan hang je 'm toch op 7V? Als je niet gaat overklokken dan is dat prima te doen. Ergens terug in dit topic staan wat temperaturen van de standaard fan op 6V. Als je wel wilt overklokken of een koelere videokaart dan is de goedkoopste optie een gemodde NVSilencer 5 rev 3. Voor 18 euro weet je alles.
Mja... maar de fan van mijn CPU staat uit als ie weinig te doen heeft, dat lijkt me voor die GPU die 45-48 graden is niet zo'n goed ideeEen bonus optie is om je fan aan te sluiten op een speciale fan aansluiting op je moederbord. Asus moederborden hebben de mogelijkheid om aan de hand van de temperatuur van je cpu, de snelheid van je fans aan te passen. Niet al je fans, slechts twee: Die van je cpu en de speciale fan aansluiting.
Sowieso beschikt ie over een 2 pins aansluiting en dat gaat niet op mijn mobo passen.
Ja, dat ie herrie maakt bij volle toeren boeit me niet zo, dat ie nooit een paar stapjes terug doet wel.Overigens had je al kunnen weten dat de fan een pokke herrie maakt. Bijna alle videokaart koelers maken herrie. Maar jij had denk ik gehoopt dat de throttler werkte.
[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 06-05-2006 14:14 ]
Ik heb de Club3d 7900GT en daar is gewoon netjes een pci-e dongle bijgeleverd hoor. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken-darkstar- schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:33:
Nou ben ik toe aan een nieuwe computer, en nou kwam ik bij een vga kaart bij de Club3D 7900GT 256 MB.
Rest van de systeem:
Opteron 165![]()
Anoniem: 154414
Ik moest een nieuw bankpasje aanvragen, nou heb ik er wat moois van gemaakt:

Beetje onduidelijke foto, maar het is dus mijn eigen 7900GT

Beetje onduidelijke foto, maar het is dus mijn eigen 7900GT
ik heb mijn 7900 gt op stock draaien (520 bij 1500) en ik heb hem vandaag 3 keer benchmark 03 laten draaien maar hij maakten het maar niet af. Als ik terug kwam was hij opnieuw opgestart. Nu heb ik gekeken naar 3dmark03 en er blijken grote artifacts te zijn.
Is mijn videokaart nu kapot door het warme weer? mijn case temp is 27 a 28 graden
want als ik atitool doet vind hij geen artifacts maar in 3dmakr03 zie ik ze duidelijk.
Is mijn videokaart nu kapot door het warme weer? mijn case temp is 27 a 28 graden
want als ik atitool doet vind hij geen artifacts maar in 3dmakr03 zie ik ze duidelijk.
Anoniem: 154414
Zo snel gaat je videokaart denk ik ook weer niet kapot 
Iig niet door te warm weer. Heb je je 6-pins connector er wel in zitten? Je zou andere drivers kunnen proberen, als dat niet helpt kijken of de voeding de oorzaak kan zijn. Er zijn veel oorzaken waardoor dit kan komen, die zou ik eerst ff afgaan voordat je denkt dat je kaart DOA is. En ook al vindt atitool ze niet, dan nog kan het erg slecht zijn door te gamen op die speeds.
Iig niet door te warm weer. Heb je je 6-pins connector er wel in zitten? Je zou andere drivers kunnen proberen, als dat niet helpt kijken of de voeding de oorzaak kan zijn. Er zijn veel oorzaken waardoor dit kan komen, die zou ik eerst ff afgaan voordat je denkt dat je kaart DOA is. En ook al vindt atitool ze niet, dan nog kan het erg slecht zijn door te gamen op die speeds.
Er is duidelijk wel iets fout. Post even de specs van je hele systeem aub, dan kunnen we je beter helpen.Anoniem: 175218 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:25:
ik heb mijn 7900 gt op stock draaien (520 bij 1500) en ik heb hem vandaag 3 keer benchmark 03 laten draaien maar hij maakten het maar niet af. Als ik terug kwam was hij opnieuw opgestart. Nu heb ik gekeken naar 3dmark03 en er blijken grote artifacts te zijn.
Bedankt voor het antwoord, kan hem nu bestellen...Gurneyhck schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 14:57:
[...]
Ik heb de Club3d 7900GT en daar is gewoon netjes een pci-e dongle bijgeleverd hoor. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken
Wel raar dat de Club3D website er niets over zegt.
Anoniem: 119772
press release * EVGA Exclusive - the Signature Series™ *
Een 600/1600 cherry picked core
http://www.evga.com/articles/301.asp

Cherry picked. Dat zullen dat wel echt top cores zijn die wel verder willen dan de Max 600MHz die eVGA er aan geeft. Sowieso leverd eVGA erg degelijke kaarten waar ze zelf OC garantie op geven. Dus dat kan je daar van harte lust mee doen zolang je maar geen modificaties aanbrangt.Anoniem: 119772 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:27:
[afbeelding]
Andere koelers staan ze wel toe.
Anoniem: 120284
Klopt. EVGA is een heel leuk merk met een leuk step-up programm, helaas is dit echter alleen in de US leuk. In Europa hebben ze allen prijzen €100 te hoog.Anoniem: 119772 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:27:
[afbeelding]
EDIT: de step-up prijzen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 07-05-2006 13:24 ]
Anoniem: 134968
@Acm en anderen met geluids problemen:
Ik weet dat het eigenlijk niet "mag" maargoed. Ik heb zelf een Asus 7900GT en die heeft ook nog nooit van throtteling gehoort. Wat ik nu gedaan heb is gewoon voorzichtig die stock koeler verwijdert, en daarna netjes opgeborgen zonder de koelprut van de koeler af te halen. Daarna heb ik mijn VF700 erop gemonteerd en dat scheelt echt bakken. De kaart is gemiddelt 10 graden koeler! Mocht de kaart nu alsnog kapot gaan in de garantie periode dan zet ik de oude koeler er weer op en gaat hij terug naar de fabriek. Als je niet gaat OC-en zie ik niet echt een moreel bezwaar tegen het vervangen van de koeler. Hij koelt beter, dus zou de kaart langer mee moeten gaan.
Hier ff wat pics op een A8N-SLI mobo met NB47J koeler

Edit: Nog 1tje van de kaart zelf uit de pc
Ik weet dat het eigenlijk niet "mag" maargoed. Ik heb zelf een Asus 7900GT en die heeft ook nog nooit van throtteling gehoort. Wat ik nu gedaan heb is gewoon voorzichtig die stock koeler verwijdert, en daarna netjes opgeborgen zonder de koelprut van de koeler af te halen. Daarna heb ik mijn VF700 erop gemonteerd en dat scheelt echt bakken. De kaart is gemiddelt 10 graden koeler! Mocht de kaart nu alsnog kapot gaan in de garantie periode dan zet ik de oude koeler er weer op en gaat hij terug naar de fabriek. Als je niet gaat OC-en zie ik niet echt een moreel bezwaar tegen het vervangen van de koeler. Hij koelt beter, dus zou de kaart langer mee moeten gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 07-05-2006 14:33 ]
check dit moederbord:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEG30&

deze heeft 4 pci-e sloten!
en ik weet niet of jullie de geforce 7900 GX2 al kennen (2 videokaarten in 1 slot)?

dat is dus bedoelt voor quad SLI daar zijn ook al reviews van ( zie hier)

Alleen met dit moederbord en deze videokaart kan je dus 8 videokaarten samen in SLI laten werken!!! omdat er 2 videokaarten op 1 videokaart zitten en omdat er op die andere moederborden maar 2 pci-e sloten op zitten.
hoe extreme pc krijg je dan? ik zit nu al te dromen over de 3dmark score
maarja nu moeten we nog iemand zien te vinden die ong 3200 dollar gaat uitgeven aan 4 van zulke monsters
en er een review over maakt.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEG30&

deze heeft 4 pci-e sloten!
en ik weet niet of jullie de geforce 7900 GX2 al kennen (2 videokaarten in 1 slot)?

dat is dus bedoelt voor quad SLI daar zijn ook al reviews van ( zie hier)

Alleen met dit moederbord en deze videokaart kan je dus 8 videokaarten samen in SLI laten werken!!! omdat er 2 videokaarten op 1 videokaart zitten en omdat er op die andere moederborden maar 2 pci-e sloten op zitten.
hoe extreme pc krijg je dan? ik zit nu al te dromen over de 3dmark score
[ Voor 10% gewijzigd door tjtristan op 07-05-2006 14:37 ]
Bij een 7900GTX in SLI geeft een FX57 al een CPU bottleneck, en niet zon kleintje ook. Ik denk echt dat je hiermee geen 3dmark record gaat verbreken zonder een CPU die op droog ijs loopt
Bovendien is het ook nog eens een intel moederbord, en volgens mij zijn de intel processoren van tegenwoordig niet helemaal je van het.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 07-05-2006 14:45 ]
Als 'ie voor AMD uitkomt.. en dualcore ondersteunt, die lekker overgeclocked is op droogijs heb je er wel wat aan, maar anders denk ik niet...
Anoniem: 172314
hoe weet jij dat van die bottleneck (technisch onderbouwen graagAnoniem: 134968 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:44:
Bij een 7900GTX in SLI geeft een FX57 al een CPU bottleneck, en niet zon kleintje ook. Ik denk echt dat je hiermee geen 3dmark record gaat verbreken zonder een CPU die op droog ijs looptBovendien is het ook nog eens een intel moederbord, en volgens mij zijn de intel processoren van tegenwoordig niet helemaal je van het.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172314 op 07-05-2006 15:41 ]
@ Nano
Had jij geen plotselinge lage 3dmark score?
Hoe heb je dat opgelost want hier haal ik nu, houd je vast, wel 6000 punten in 3dmark05
Hoe heb je dat opgelost want hier haal ik nu, houd je vast, wel 6000 punten in 3dmark05

Nu even iets heel anders.
Vandaag heeft dion_b het volle, vierde deel van het 7800GS topic gesloten. Dit is wat hij erbij zette:
Is iedereen het daarmee eens hiero?
Hij sommeerde dat in "mijn" 7800GS topic, dus als we de kennis van dat topic naar hier toe willen transporteren, dan moeten we samenwerken
Of vinden jullie dat zo wel goed is, en aanpassingen niet nodig?
Aan dion_b: ik ben opzich niet tegen een centrale aanpak, maar de bewering dat 90% van mijn startpost ook toepasbaar is op andere 7 serie kaarten, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is juist hele specifieke 7800GS informatie (de geschiedenis, overclock limieten, verwachte 3Dmark scores, BIOS modificaties, info over driversets die bekende 7800GS problemen oplossen, tabellen met info over 7800GS stock overclocks enz. enz.). Het is ook een heel verhaal, ik weet niet of we dat 1-2-3 in de het Geforce 7 Topic startpost kunnen knallen.
Maar goed, als je het allemaal wilt veranderen, prima. Hoe wil je het hebben
?
Vandaag heeft dion_b het volle, vierde deel van het 7800GS topic gesloten. Dit is wat hij erbij zette:
dion_b doelt dus op een centralere aanpak, waarschijnlijk ala het "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic". Als hij zoiets wilt met de het Geforce 7 Topic, dan is het dus de bedoeling dat we alle informatie en kennis omtrend de 7 serie kaarten in de startpost van dit topic gooien.dion_b schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:22:
Deze topic heeft weer eens 500 posts bereikt dus zit vol
Mbt een vervolg:
We hebben momenteel last van een gruwelijke wildgroei van "grote" topics in VB. Dat leidt tot versplintering waardoor het erg moelijk is om zaken te vinden en tot dubbel werk in de (overigens voorbeeldige) topicstarts - 90% van wat voor de 7800GS van toepassing is, is ook voor de 7800 'gewoon', GT en GTX van toepassing.
Daarom het verzoek om ipv nog een losse 7800GS-topic gewoon een 7800/GS/GT/GTX - topic aan te maken, dat houdt het wat centraler en maakt het veel overzichtelijker voor iemand die naar iets zoekt
Hij sommeerde dat in "mijn" 7800GS topic, dus als we de kennis van dat topic naar hier toe willen transporteren, dan moeten we samenwerken
Aan dion_b: ik ben opzich niet tegen een centrale aanpak, maar de bewering dat 90% van mijn startpost ook toepasbaar is op andere 7 serie kaarten, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is juist hele specifieke 7800GS informatie (de geschiedenis, overclock limieten, verwachte 3Dmark scores, BIOS modificaties, info over driversets die bekende 7800GS problemen oplossen, tabellen met info over 7800GS stock overclocks enz. enz.). Het is ook een heel verhaal, ik weet niet of we dat 1-2-3 in de het Geforce 7 Topic startpost kunnen knallen.
Maar goed, als je het allemaal wilt veranderen, prima. Hoe wil je het hebben
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Lekker samenvoegen zou ik zeggen. Dan heb je tenminste overzicht. Dubbele en overbodige info kan weg. Op die manier zou je eenvoudig beknopte informatie moeten kunnen vinden over een type videokaart, de prestaties, de koeler, overklokken enz.XanderDrake schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:38:
[...]
dion_b doelt dus op een centralere aanpak, waarschijnlijk ala het "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic". Als hij zoiets wilt met de het Geforce 7 Topic, dan is het dus de bedoeling dat we alle informatie en kennis omtrend de 7 serie kaarten in de startpost van dit topic gooien.
Hij sommeerde dat in "mijn" 7800GS topic, dus als we de kennis van dat topic naar hier toe willen transporteren, dan moeten we samenwerkenOf vinden jullie dat zo wel goed is, en aanpassingen niet nodig?
Maar goed, als je het allemaal wilt veranderen, prima. Hoe wil je het hebben?
De hele 7-serie in een topic is misschien iets teveel van het goede (al is het alleen maar hoe omdat er zoveel gepost wordt), dat was niet mijn bedoeling. Waar ik vanaf wilde was aparte 7800, 7800GS, 7800GT, 7800GTX topics. En OK, de 7800GS is dan wel AGP, maar verder is het gewoon een 7800 met een bridge chipXanderDrake schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:38:
[...]
dion_b doelt dus op een centralere aanpak, waarschijnlijk ala het "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic". Als hij zoiets wilt met de het Geforce 7 Topic, dan is het dus de bedoeling dat we alle informatie en kennis omtrend de 7 serie kaarten in de startpost van dit topic gooien.
Hij sommeerde dat in "mijn" 7800GS topic, dus als we de kennis van dat topic naar hier toe willen transporteren, dan moeten we samenwerkenOf vinden jullie dat zo wel goed is, en aanpassingen niet nodig?
Maar goed, als je het allemaal wilt veranderen, prima. Hoe wil je het hebben?

Oslik blyat! Oslik!
uuh wat bedoel je presiesAnoniem: 112300 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:36:
@ Nano
probeer eens je gpu iets verder af te klokken dus steets 5/10 mhz van je core af en elke keer ef 3dmark draaien tot dat ie het goed doet
weet zo niet hoe hoog je gpu / mem / cpu enz loopt
btw : 6000 met een 7900 GT
WoeiAnoniem: 134968 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkbaar heeft de 7900GT serie hier dus geen last meer van.
Ik vind dat verschillende types hardware toch apart besproken moeten blijven...
PCI-X kaarten zijn PCI-X kaarten.
AGP kaarten zijn AGP kaarten...
dus om 1 grote topic te plaatsen over dus 2 verschillende type kaarten kan toch enige complicatie's verwekken voor mensen die opzoek zijn naar juiste informatie...
Idd 1 grote Geforce 7 topic is leuk.. maar ik heb zo even alle pagina's gelezen en het viel mijn op dat ruim 90% van deze topic over PCI-X kaarten gaat...
Toch denk ik dat het makkelijker is voor mensen met een 7800GS kaart toch hun eigen topic kunnen behouden.. maar tja mijn mening blijft mijn mening...
dus om 1 grote topic te plaatsen over dus 2 verschillende type kaarten kan toch enige complicatie's verwekken voor mensen die opzoek zijn naar juiste informatie...
Idd 1 grote Geforce 7 topic is leuk.. maar ik heb zo even alle pagina's gelezen en het viel mijn op dat ruim 90% van deze topic over PCI-X kaarten gaat...
Toch denk ik dat het makkelijker is voor mensen met een 7800GS kaart toch hun eigen topic kunnen behouden.. maar tja mijn mening blijft mijn mening...
Anoniem: 61946
Jammer, vondt het een zeer informatief en interessant topic. Maar goed, voor de argumenten van Dion valt ook wel wat te zeggen.XanderDrake schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:38:
[...]
Ik heb dit uit een review, als je hier of hier even klikt zal je zien dat er in games nogal de nodige CPU limitaties op de lagere resoluties langskomen. Ik weet dat dit bij 3dmark nogal wat minder is. Maar deze resultaten zijn allemaal met 4xAA en 8xAF. Terwijl 3dmark05 maar op een reso van 1024 zonder AA en AF zijn werk doet. Vandaar vermoed ik dus best wel een CPU limitatie. Al helemaal icm met de 8 cores die eerder genoemd zijn.Anoniem: 172314 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:40:
[...]
hoe weet jij dat van die bottleneck (technisch onderbouwen graag
Dus... geen über 7 serie topic, maar ook geen los 7800GS topic? Dus: exit 7800GS topicdion_b schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:43:
De hele 7-serie in een topic is misschien iets teveel van het goede (al is het alleen maar hoe omdat er zoveel gepost wordt), dat was niet mijn bedoeling. Waar ik vanaf wilde was aparte 7800, 7800GS, 7800GT, 7800GTX topics. En OK, de 7800GS is dan wel AGP, maar verder is het gewoon een 7800 met een bridge chip
Interessant is er maar 2 topics zijn die de 7 serie behandelen (7800GS, deze thread, geen andere grote topics) en 4 topics die de 6 serie behandelen (6800GS, 6800LE, 6800GT, V9999GE). Als je al de grote topics wilt weghalen, dan haal je ook alle specifieke kennis weg. Ik weet in ieder geval dat ik niet elk nieuw probleem-topic ga doornemen om te kijken of ik met mijn specifieke kennis de persoon kan helpen.
Nu ik er zo over na denk, werk je juist centraler met grote topics, als mensen ook direct daar gaan posten, zonder zelf een probleem-thread te maken. Maar als je grote topics weghaalt (en vooral de startposts) dan kunnen mensen niet meer de kaart-specifieke antwoorden vinden.
Maar goed, ik ben geen moderator
Hoe wil je dat het er uit gaat zien, dion_b?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
waar slaat dat nou op, eerst eens wat research doen voor je zown statement maakt. kijk maar eens naar de pentium M of de dothan,yonah of conroe. dit zijn allemaal beestjes waar zelfs amd nog moeite mee heeft deze bij te houden. Zoek maar eens op de orb van futuremark, of kijk eens goed rond op t net, zoals hier of hierAnoniem: 134968 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:44:
Bij een 7900GTX in SLI geeft een FX57 al een CPU bottleneck, en niet zon kleintje ook. Ik denk echt dat je hiermee geen 3dmark record gaat verbreken zonder een CPU die op droog ijs looptBovendien is het ook nog eens een intel moederbord, en volgens mij zijn de intel processoren van tegenwoordig niet helemaal je van het.
anyways zit hier nu met mn 7800gtx @ 495/1442 ( stockvoltages ) en mn s754 sempron @ 2726 mhz op 8611 3dmarks in 05. Lijkt me toch niet slecht, ben er iig wel tevreden mee
ik voel me lekkaah !!!
Jij maakt het nog verwarrender dan het al is want hier word helemaal niet gesproken over PCI-X deze pci variant is alleen bedoeld voor servers (SCSI kaarten etc). PCI-Express (PCI-e) dit is de nieuwe variant die in de plaats is gekomen voor het AGP Slot.HENNEP schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:35:
Ik vind dat verschillende types hardware toch apart besproken moeten blijven...
PCI-X
PCI-Express
typisch weer een zogenaamd "beterweter" hebben we hier....Twix schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:52:
[...]
Jij maakt het nog verwarrender dan het al is want hier word helemaal niet gesproken over PCI-X deze pci variant is alleen bedoeld voor servers (SCSI kaarten etc). PCI-Express (PCI-e) dit is de nieuwe variant die in de plaats is gekomen voor het AGP Slot.
PCI-X
PCI-Express

als ik zeg PCI-X (express) in een Videokaart topic, dan kun je vast wel begrijpen wat ik bedoel...zo niet, dan moet je misschien eens wat minder snoepen...
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 08-05-2006 17:55 ]
Ik heb mij een Zalman VF900-Cu op mn XFX 7900GT gezet, stock cooler maakt veel te veel tering herrie.
Temperatuur idle van 39° (stock) naar 30° (VF900).
Hij is idd niet de goedkoopste (35 euro betaald) maar kwam als de betere, zoniet de beste uit verschillende tests.
Even een paar foto's (mss iets voor in de startpost, omdat daar ook een 7900GT(X?) met Arctic Silencer staat?)

Nja, hoop dat *iemand* er iets aan heeft
Hij is idd niet de goedkoopste (35 euro betaald) maar kwam als de betere, zoniet de beste uit verschillende tests.
Even een paar foto's (mss iets voor in de startpost, omdat daar ook een 7900GT(X?) met Arctic Silencer staat?)

Sorry, ik dacht dat ik had gelezen dat jij het was die ook ineens een lagere 3dmark score kreeg.Nano2009 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:19:
[...]
uuh wat bedoel je presies![]()
probeer eens je gpu iets verder af te klokken dus steets 5/10 mhz van je core af en elke keer ef 3dmark draaien tot dat ie het goed doet
weet zo niet hoe hoog je gpu / mem / cpu enz loopt
btw : 6000 met een 7900 GTzo ja : dan is het wel heel erg laag
Mijn FPS komt niet boven de 29, wel lager.
Kaartje loopt op dit moment stock, 470/1370, CPU ook (X2 3800)
Verschillende drivers werkt ook niet.
Het probleem deed zich voor toen ik de koeler heb vervangen. Ik denk zelf dat het de videokaart niet is maar eerder mijn HD. Windows start me ook al te langzaam op.
Ik heb echt niks anders dan problemen sinds ik die Geforce heb
*edit
Met de 84.21 drivers zag ik weer 49 fps tevoorschijn komen, gelukkig..
Ik denk dat ik dezelfde ngo drivers weer had geinstalleerd

Thx Nano
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 112300 op 08-05-2006 10:56 ]
Das wel raar jaAnoniem: 112300 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:24:
[...]
Sorry, ik dacht dat ik had gelezen dat jij het was die ook ineens een lagere 3dmark score kreeg.
Mijn FPS komt niet boven de 29, wel lager.
Kaartje loopt op dit moment stock, 470/1370, CPU ook (X2 3800)
Verschillende drivers werkt ook niet.
Het probleem deed zich voor toen ik de koeler heb vervangen. Ik denk zelf dat het de videokaart niet is maar eerder mijn HD. Windows start me ook al te langzaam op.
Ik heb echt niks anders dan problemen sinds ik die Geforce heb
Bij mij lag het aan de NGO drivers ..
Op een of andere manier gaat bij 3dmark de score niet hoger dan een bepaalde fps [29 mark05 / 20 mark06]
Dus als ik 3dmakr05/06 wil draaien na een nieuwe oc meot ik eerst andere drivers installen.
Bij mij werkte deze drivers perfect [mischien idee om ook is te proberen ik kreeg ze bij mijn kaart [samen met nog 20 andere forceware drivers
Forceware: 83.91 <-probeer die maar eens
Hoop dat het helpt
@ HENNEP
Hij probeert alleen maar te helpen door te zeggen dat het 2 verschillende dingen zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 08-05-2006 10:34 ]
Eej, ik weet niet of het nog van toepassing is, maar XFX brengt nu ook Zwarte 7900 GT's uit. Dit zijn de ViVo kaarten, check:Demoniac schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:34:
[...]
Nee ik moet een 7800GT Extreme hebben in het zwart, of deze kunnen verkopen en dan twee 7900GT Extreme's aanschaffen.
http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=218635
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Kijk ff op dezelfde site als waar dat quad sli mobo voor 775 stond. Ik denk dat een de pentium D 950 toch niet echt zon goede prestaties neerzet. En het gaat me om de huidige beschikbare processoren. Die pentium M is "nog" een mobile dacht ik. En de conroe zit nog half half in ontwikkeling toch? (Maar je hebt best wel gelijk, iok volg intel neit helemaal meer. Beetje de draad kwijt met al die typenummersLyP0 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:47:
[...]
waar slaat dat nou op, eerst eens wat research doen voor je zown statement maakt. kijk maar eens naar de pentium M of de dothan,yonah of conroe. dit zijn allemaal beestjes waar zelfs amd nog moeite mee heeft deze bij te houden. Zoek maar eens op de orb van futuremark, of kijk eens goed rond op t net, zoals hier of hier
anyways zit hier nu met mn 7800gtx @ 495/1442 ( stockvoltages ) en mn s754 sempron @ 2726 mhz op 8611 3dmarks in 05. Lijkt me toch niet slecht, ben er iig wel tevreden mee
Slaap jij maar rustig door. Ik bedoel dat totaal niet betweterig ik wil je er alleen even op wijzen. Meer mensen maken die fout en het is ook niet erg maar ik mag het toch wel even zeggen. Minder snoepen hmzzz..........?HENNEP schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:27:
typisch weer een zogenaamd "beterweter" hebben we hier....![]()
als ik zeg PCI-X (express) in een Videokaart topic, dan kun je vast wel begrijpen wat ik bedoel...zo niet, dan moet je misschien eens wat minder snoepen...
Of...owja mening geven en een reactie op iets wat fout is mag tegenwoordig niet meer mijn Excuus daarvoor. Hoop dat er geen aanslagen door gepleegd worden.
Zo ik heb ook eens een 7900GT gekocht toen m'n geliefde 6600GT gestorven is
In ieder geval ik 'm helemaal in m'n waterkoeling gepast, heerlijke temperaturen .. 36 graden idle en ingame komtie niet boven de 40 uit !!
Maar.. ik krijg het niet gedaan om goed te overclocken
Als ik wil OC'en via nVidia display met coolbits enzo dan kan ik dus wel manual overclock enzo, en dan laat ik 'm eerst zelf uitrekenen op welke frequenties die moet lopen. Tot daar werkt het, als ik dan zelf de kaart 'n paar Hz omhoog duw en ik klik op test settings begint het beeld heel vreemd zwart te knipperen en uuhm stopt daar ook niet meer mee (nee ik heb niet uren zitten wachten, maar als die meer dan n uur nodig heeft om die settings te testen dan weet ik t ook niet meer
).
Herkent iemand dit ? Zou het aan de drivers kunnen liggen ? Die ga ik nu in ieder geval opnieuw installeren .. (terug naar 84.25 ..)
M'n systeem staat trouwens (updated ja
) in m'n sig !! niet dat ik 't niet over wil typen maar t staat er toch dus ja
.
En voor de mensen die het zich afvragen, zo ziet dat uit .. 'n 7900GT met waterkoeling en zonder koelblok .. ik vond die eerste foto in dit topic vd core nie zo mooi (A)
(t is n XFX):
In ieder geval ik 'm helemaal in m'n waterkoeling gepast, heerlijke temperaturen .. 36 graden idle en ingame komtie niet boven de 40 uit !!
Maar.. ik krijg het niet gedaan om goed te overclocken
edit:
Ik heb ook al met powerstrip geprobeerd, rivatuner werkt niet met de drivers die ik nu heb. Zal het na de driver install met rivatuner nog proberen
Ik heb ook al met powerstrip geprobeerd, rivatuner werkt niet met de drivers die ik nu heb. Zal het na de driver install met rivatuner nog proberen
Herkent iemand dit ? Zou het aan de drivers kunnen liggen ? Die ga ik nu in ieder geval opnieuw installeren .. (terug naar 84.25 ..)
M'n systeem staat trouwens (updated ja
En voor de mensen die het zich afvragen, zo ziet dat uit .. 'n 7900GT met waterkoeling en zonder koelblok .. ik vond die eerste foto in dit topic vd core nie zo mooi (A)

[ Voor 32% gewijzigd door Pilske op 08-05-2006 12:43 ]
Wat is je stock speed? in je sig staat toch dat die 550/820 loopt wat toch acceptabel is? wil je hoger zit je misschien vast aan een voltmod (zi OC topic)Pilske schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:37:
Maar.. ik krijg het niet gedaan om goed te overclockenAls ik wil OC'en via nVidia display met coolbits enzo dan kan ik dus wel manual overclock enzo, en dan laat ik 'm eerst zelf uitrekenen op welke frequenties die moet lopen. Tot daar werkt het, als ik dan zelf de kaart 'n paar Hz omhoog duw en ik klik op test settings begint het beeld heel vreemd zwart te knipperen en uuhm stopt daar ook niet meer mee (nee ik heb niet uren zitten wachten, maar als die meer dan n uur nodig heeft om die settings te testen dan weet ik t ook niet meer
).
Toen ik daarmee ging gamen ging het beeld ook zo vreemd knipperen:Twix schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:50:
[...]
Wat is je stock speed? in je sig staat toch dat die 550/820 loopt wat toch acceptabel is? wil je hoger zit je misschien vast aan een voltmod (zi OC topic)
Eerst flipt het beeld, dan lijkt het alsof die terug gaan naar windows, daarna knippert die (1~2 sec) zwart .. dan gaat die weer terug naar spel scherm vermengd met windows scherm ..
dus toen heb ik gewoon op de aanknop geduwd .. ik kreeg het windows sluit af geluidje enzo .. tot het eind bleef het beeld knipperen (lees: Windows is logging off *zwarte knipper* Windows is logging off *knipper* power off) ...
ok .. m'n sig klopt dus niet meer helemaal sorry (A) ff editen ..
maar enig idee of het driver matig is ??
edit:
of kan het misschien de voeding zijn ofzo, dat is een Coolermaster 450 Watt ...
lijkt me sterk, maar ik heb nou geprobeerd te overclocken met de 84.25 drivers en het beeld gaat nou al knipperen als ik test settings klik
of kan het misschien de voeding zijn ofzo, dat is een Coolermaster 450 Watt ...

[ Voor 13% gewijzigd door Pilske op 08-05-2006 13:26 ]
Heb je alle voedings kabels naar de VGA kaart wel aangesloten het lijtkerop dat die hikt naar extra stroom (de 6pins aansluiting). Dit had ik in het begin van mijn GF6800GT ook ik wist niet dat die er aan moest en iederekeer bij een beetje activiteit klapte die eruit ook bij OC`n.Pilske schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:05:
edit:
of kan het misschien de voeding zijn ofzo, dat is een Coolermaster 450 Watt ...lijkt me sterk, maar ik heb nou geprobeerd te overclocken met de 84.25 drivers en het beeld gaat nou al knipperen als ik test settings klik
![]()
Nadat ik deze had bevestigd deed alles het prima.
een boel Forceware WHQL drivers
Xtreme-G Forceware drivers
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jou en heb een ASUS 450 watt met 29 A op 12 V lijn dus denk niet dat je voeding het probleem zal zijnPilske schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:05:
[...]
Toen ik daarmee ging gamen ging het beeld ook zo vreemd knipperen:
Eerst flipt het beeld, dan lijkt het alsof die terug gaan naar windows, daarna knippert die (1~2 sec) zwart .. dan gaat die weer terug naar spel scherm vermengd met windows scherm ..
dus toen heb ik gewoon op de aanknop geduwd .. ik kreeg het windows sluit af geluidje enzo .. tot het eind bleef het beeld knipperen (lees: Windows is logging off *zwarte knipper* Windows is logging off *knipper* power off) ...
ok .. m'n sig klopt dus niet meer helemaal sorry (A) ff editen ..
edit:
of kan het misschien de voeding zijn ofzo, dat is een Coolermaster 450 Watt ...lijkt me sterk, maar ik heb nou geprobeerd te overclocken met de 84.25 drivers en het beeld gaat nou al knipperen als ik test settings klik
![]()
Probeer anders is met atitool te scannen op artifacts [weet het is niet echt betrouwbaar progje maar soms wil het wel is werken
Dit is denk ik wel een interressant stukje. Artikel dook op bij Guru3D en Bjorn3D bij topic's met een naam als: 'NVIDIA GeForce 7900 GTX Lockup Issue Resolved' en 'So this is why the OC'd 7900s are defective...'
Bron: http://www.pcper.com/article.php?aid=213The end of overclock?
If you happened to have purchased one of the first 7900 GTX video cards that came overclocked out of the box, or if you have simply seen the many threads in different forums such as this one in our forum, you might have heard about some random freezing and lockup issues.
By our own testing, and with the help of many different users who contributed additional information, the freeze up issue was confirmed by me and many others. Basically, a game or benchmark would 'freeze' for a time between 10 and 60 seconds, then 'unfreeze' and return to normal playing conditions. It was an odd issue that I hadn't really seen before and we spent time with new drivers, new power supplies and new motherboards to try and fix it.
The only thing that seemed to work though was lowering the clocks back down the reference speeds NVIDIA announced of 650 MHz core, 800 MHz memory and 700 MHz vertex clock. Yes, in this case, the vertex shaders are running slightly faster than the majority of the GPU, the pixel shaders. Turns out that overclocking was one of the main instigators of this problem.
Well today NVIDIA officially got back to me with an answer to all my inquiries on the subject. The short of it is: the GPUs on the cards that were having problems didn't have the headroom necessary for the vendor's overclocked specifications. The two most prominent problem areas were the vertex clock (which remember runs 50 MHz faster than the pixel clock) and the memory clock. These GPU subsystems were running far enough out of spec that the chips were having physical issues with stability; causing the random 'freezes' we were seeing. NVIDIA didn't specify whether the memory chips or the memory subsystem on the GPU was the culprit for memory problems, but my instincts tell me that the memory subsystem is to blame, just as the vertex shading subsystem is.
It would seem that G71 in its initial revision doesn't quite have the headroom that G70 had at its launch. Vendors went ahead with overclocks on their cards and sent them out the door for sale. I know for a fact that NVIDIA didn't give the vendors very much time at all to get boards ready for launch day, and with all of NVIDIA's insistence on 'hard launches' the pressure must have been extreme from the green machine to get parts out, and get them out NOW.
Interestingly, these problems were seen in cards that were overclocked by as much as 40 MHz core and 80 MHz memory to cards that were only overclocked by 20 MHz on each clock. Obviously the architecture, or the yield parts that were being used, has some strict frequency restrictions.
NVIDIA was adamant to tell us that all the board vendors are going to be fixing cards that show these problems that are in the hands of end users. If you have one such card, contact the manufacturer and get your support process started ASAP. The vendors, and NVIDIA, are being much stricter at the fab where G71 is being manufactured and NVIDIA tells me the new chips going out will be able to run at the speeds the vendors will sell at. That might mean lower clock speeds from vendors (back to stock? Gasp!) or maybe only higher yielding chips will be selected for those cards.
The biggest concern here is the QA programs of the add-in card vendors. There isn't just one vendor that had issues ' we saw cards from EVGA, BFG and XFX exhibit these same problems on our testing bench and with end user reports. Obviously, these are stock-overclocked cards, so the vendors SHOULD have been testing these cards for stability at the overclocked speeds. But that didn't happen, at least not the standards that we expect them too. If I can see these 'freezes' on my first runs of 3DMark06 that I use for basic stability testing, and end users see it on their computers immediately after purchase, something in the quality assurance process stinks.
UPDATE (4/10/06 @ 6:10pm): After speaking with a representative of BFG Technologies, they are telling me that even though there have been a handful of reports of this problem on their 7900 GTX OC models, the number is no more than is usual for a new SKU released into the market. It is quite possible that since BFG's clock rates were more modest than other AICs, there will be fewer instances of this issue on their product. Something to definitely keep in mind.
UPDATE (4/11/06 @ 9:10pm): XFX just contacted me today to also report that their support rates are no different with the 7900 GTX products than any other product launch. From the forum posts I have seen the EVGA SuperClocked cards are the most common problem cards.
UPDATE (4/11/06 @ 9:20pm): More information is coming in here that is quite interesting. It would seem that SOME of the vendors that distributed overclocked cards decided to manually edit their BIOS so that the vertex engine was NOT clocked 50 MHz faster than the pixel engine. While this would change performance numbers just a smidge, with the main instigator of the "freezing" issue being the vertex clock, the change is important. Even more interesting, is that no one really told us this before -- they didn't want to say they had to downclock a portion of the card in order to overclock it. My guess you'll be seeing all the OC'd cards from all the AIC resorting to this fix in the near future.
I have several 7900 GTX GPUs here with testing completed or nearly completed and reviews ready but been held back due to this issue. I was not going to review and recommend a product that had these kinds or problems ? expect those articles soon now that the issue seems to be resolved.
The official quote from NVIDIA:
In working with our board partners we discovered the cause of the random slowdown and temporary lockup problems experienced by various users of certain overclocked 7900 GTX graphics boards. Essentially, it was a case where the core and/or memory clocks were driven a bit too high, and the overclocking margins weren't available on those specific boards. For users who experience the problems, the graphics card vendors will work with those individual users to fix the problem. We have learned from our board partners that the situation is now under control.
I surely hope that all of NVIDIA's and ATI's AIC partners take a good, hard look at this situation and remedy their QA testing methods so this doesn't happen again. Sending bad product out to thousands of gamers is an easy way to screw up the vendor?s reputations, and NVIDIA's. Maybe ATI's previous 'no overclocking' stance made the most sense after all. And maybe getting the product completely 100% right is better than getting 100% on time.
[ Voor 9% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-05-2006 14:21 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
mmhh dit zijn artifacts right ??Nano2009 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:56:
[...]
Ik heb bijna hetzelfde systeem als jou en heb een ASUS 450 watt met 29 A op 12 V lijn dus denk niet dat je voeding het probleem zal zijn
Probeer anders is met atitool te scannen op artifacts [weet het is niet echt betrouwbaar progje maar soms wil het wel is werken]

edit:
** Ik laat nou ff atitool scannen voor max core en max mem Freq. **
[ Voor 8% gewijzigd door Pilske op 08-05-2006 14:41 ]
Jazeker, ik heb dezelfde koeler, maar durfde hem er niet op te zetten. Maar denk dat ik binnenkort toch de stap ga wagen. Met stock koeler klokt hij al aardig:smason schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:01:
Ik heb mij een Zalman VF900-Cu op mn XFX 7900GT gezet, stock cooler maakt veel te veel tering herrie.
*images*
560 core en 790 mem
met 800 voor mem, ging 3dMark05 perfect, maar crashte HalfLife 2 ineens.
Misschien dat die Zalman verbetering biedt.
Heb nu met mijn X2 3800+ (@2.2 GHz) zo'n 9400 punten.
Verder had "Wizard " foto's geplaatst met een VF700 en de NB47J op een A8N.
Ik hoop dat dit ook met de VF900 gaat
[ Voor 4% gewijzigd door RayMan op 08-05-2006 15:23 ]
Een vriend van mij vertelde dat de 7900 serie een coldbug heeft klopt datPilske schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:37:
[...]
mmhh dit zijn artifacts right ??.. het beeld klopt iig niet
![]()
![]()
[afbeelding]
edit:
kweenie of dat klopt .. maar is 'n coldbug ook al bij 44 graden (de temp die mn kaart heeft als atitool hem test ... als atitool nou geen goeie frequenties vindt zal ik het waterblok eens wat losser draaien, dan wordt de kaart wel wat warmer en zal ik eens kijkenNano2009 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:28:
[...]
Een vriend van mij vertelde dat de 7900 serie een coldbug heeft klopt datwant dan is mischien dat de oorzaak dat je graka het niet echt goed doet

coldbug .. dat zou verneukt zijn ..

Zal ff een kleine inspanning doen voor foto, edit binne 5 minRayMan schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:20:
[...]
Jazeker, ik heb dezelfde koeler, maar durfde hem er niet op te zetten. Maar denk dat ik binnenkort toch de stap ga wagen. Met stock koeler klokt hij al aardig:
560 core en 790 memniet verkeerd denk ik
met 800 voor mem, ging 3dMark05 perfect, maar crashte HalfLife 2 ineens.
Misschien dat die Zalman verbetering biedt.
Heb nu met mijn X2 3800+ (@2.2 GHz) zo'n 9400 punten.
Verder had "Wizard " foto's geplaatst met een VF700 en de NB47J op een A8N.
Ik hoop dat dit ook met de VF900 gaat
Niet op een A8N maar wel op een MSI K8N SLI Platinum, maar zoals je ziet is er plaats genoeg.. Imho gaat de Zalman VF900 & NB47J ook samen op de A8N hoor.
Let btw op de mega-kromme PCB van de 7900GT... Neen dit ligt absoluut niet aan mij, altijd zo geweest.
Edit:

[ Voor 36% gewijzigd door smason op 08-05-2006 15:52 ]
euhhhh, een coldbug treed pas op als je een Stikstof of Dry Ice opstelling gebruikt of iets in die trand, dus bij temps die onder de nul liggen.
Btw, is er nou niemand geinterresseerd in het stuk over de problemen met de GTX kaartjes die ik een paar posts eerder heb neergekwakt...
Btw, is er nou niemand geinterresseerd in het stuk over de problemen met de GTX kaartjes die ik een paar posts eerder heb neergekwakt...
[ Voor 34% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-05-2006 16:26 ]
Ja idd ik was al ff rond gaan googlen, en ik kwam alleen coldbugs tegen bij temperaturen rondom/onder 0 graden C ..Demon_Eyez schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:41:
euhhhh, een coldbug treed pas op als je een Stikstof of Dry Ice opstelling gebruikt of iets in die trand, dus bij temps die onder de nul liggen.
Iemand wel 'n idee wat het kan zijn met m'n 7900GT'tje dat het zo'n *kuch* mietje *kuch* is qua overclockbaarheid .. ik zit nog steeds te wachten op atitool om klaar te zijn met de max memory frequency

*edit* (en me nou niet uit gaan lachen ...
[cut paste uit start post]
7900GT - 256MB
0.09 micron process TSMC
450Mhz core / 1.32 GHz 256MB GDDR3 memory
[/cut paste uit start post]
I'm such a fuckin CUNT .. jezus ik heb dus blijkbaar 'n 7900GT Extreme Edition gekocht, standaard keihard geclocked naar 520 / 1500 ahum .. * Pilske was duidelijk weer eens niet op aan het letten toen die iets nieuws kocht

ohw btw .. extreme edition kaarten van XFX zijn zelfs nog over te clocken
[ Voor 37% gewijzigd door Pilske op 08-05-2006 16:49 ]
Je kan nog verder ook .. tot 850 ram is geen probleem met die dingen. Daarboven krijg je vaak problemen.
hoorde ik ook al .. maar mijn ram wil niet zo graag OC'en lijkt t welWimo. schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:52:
Je kan nog verder ook .. tot 850 ram is geen probleem met die dingen. Daarboven krijg je vaak problemen.
hopelijk blijft die bij deze .. 387 x 4 = 1548 n beetje stabieler ..

Ik post wel als ik eindelijk 'n stabiele overclock heb
Geheugensnelheid boeit nauwelijks. Maar kijk eens wat wij hier hebben:Pilske schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:55:
[...]
hoorde ik ook al .. maar mijn ram wil niet zo graag OC'en lijkt t welatitool kapte nou alweer na 15 minuten scannen op 1550 mHz ..
hopelijk blijft die bij deze .. 387 x 4 = 1548 n beetje stabieler ..ik word er echt zot van .. al 2 uur en n kwartier aan t scannen door atitool ..
en het lijkt er eigenlijk op dat die gewoon terug gaat naar 375 x 4 = 1500
hij krijgt nou steeds meer errors terwijl ik dit typ
zooi .. maar goed dan doe ik dalijk wel ff de core kijken of die nog iets omhoog wel gaan
![]()
Ik post wel als ik eindelijk 'n stabiele overclock heb
[rml][ OC] nVidia GeForce 7 Series[/rml]
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 08-05-2006 17:29 ]
Op Demon-Eyez: ik ben even te lui om het héle artikel te lezen, maar als ik het goed begrijp:
De problemen met de eerste set pre-OC-ed 7900GTX-en kwamen doordat de vertexshaders normaal harder lopen dan de core, maar omdat de core opgekrikt was liepen ze synchroon waardoor er problemen ontstonden? Hmm... beetje slecht op gelet blijkbaar door de heren fabs
Gelukkig dat ze er nu achter zijn en wij weer goed functionerende producten kunnen kopen
PS: op CJ: ik ga inderdaad even zoeken naar screenies met de verschillen tussen:
(a. de ATi X850, b. de 6800), c. de X1900, d. de 7900, das inderdaad wel wat eerlijker.
Sorry maar heb zó weinig tijd gehad om hier wat aan te doen
@ WWillem, voeg me even toe op MSN, adres kan je vinden in m'n profiel en in je operamail
En edit zoveel: dit deel is vol, dus verder in [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13
De problemen met de eerste set pre-OC-ed 7900GTX-en kwamen doordat de vertexshaders normaal harder lopen dan de core, maar omdat de core opgekrikt was liepen ze synchroon waardoor er problemen ontstonden? Hmm... beetje slecht op gelet blijkbaar door de heren fabs

Gelukkig dat ze er nu achter zijn en wij weer goed functionerende producten kunnen kopen
PS: op CJ: ik ga inderdaad even zoeken naar screenies met de verschillen tussen:
(a. de ATi X850, b. de 6800), c. de X1900, d. de 7900, das inderdaad wel wat eerlijker.
Sorry maar heb zó weinig tijd gehad om hier wat aan te doen
@ WWillem, voeg me even toe op MSN, adres kan je vinden in m'n profiel en in je operamail
En edit zoveel: dit deel is vol, dus verder in [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13
[ Voor 18% gewijzigd door Jejking op 08-05-2006 17:33 . Reden: zucht... ]
Als jij een fout maakt moet je niet zeuren als iemand je hierop verbetert. Wij kunnen niet weten of jij (en iemand die jouw post leest) het verschil wel weet, vandaar de linkjes naar de uitleg. Dat jij iemand die je verbetert een beterweter noemt zegt mij alleen maar dat je niet tegen kritiek kan.HENNEP schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:27:
[...]
typisch weer een zogenaamd "beterweter" hebben we hier....![]()
[ Voor 4% gewijzigd door m277755 op 08-05-2006 17:50 ]
Hoppa, idd vol 
[rml][ Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13[/rml]
Verder heb ik kleine achterstandje met mail, dus excuses voor de mensen die me gemaild hebben over mijn gewraakte opmerkingen in de sluitmessage van de 7800GS topic - ik ben je niet aan het doodnegeren

[rml][ Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13[/rml]
Verder heb ik kleine achterstandje met mail, dus excuses voor de mensen die me gemaild hebben over mijn gewraakte opmerkingen in de sluitmessage van de 7800GS topic - ik ben je niet aan het doodnegeren
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 08-05-2006 17:52 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.