[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.454 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:55:
Iemand nog suggesties hier ivm mijn 7900GT die wel goed werkt maar niet wordt herkent door Nibitor én
voor veel BSOD's zorgt? Laatste 24 uur is ie stabiel met bios 1.7 voor het mobo overigens maar, Nibitor ziet nog steeds niks...

Zal er dan toch iets fout in de kaart zitten want ik heb volgens mij alles geprobeerd.
1.7 V bios :?

heb ik iets gemist :X

[edit pc schee er mee uit vanmiddag [weet neit meer precies zoals het heet maar dat er een bestandje weg was van windows en hij niet meer in windows zelf kwam] 8)7

*** windows :(

[ Voor 17% gewijzigd door Nano2009 op 19-04-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41
evleerdam schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:11:
Ja dat kan. Volgens de pricewatch van tweakers zijn er meer die de asus 7900gt rond deze prijs leveren.
link naar de asus 7900 gt pricewatch
Ja, maar hoezo is de asus versie zo goedkoop? Zit er een slechtere koeler op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 15:49
Ik denk een kleine winstmarge. De andere aanbieders bieden hem trouwens ook vrij goedkoop aan hoor, kijk maar naar de prijzen in de pricewatch. Sparkle biedt hem zelfs aan voor € 284,-.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:42:
[...]

1.7 V bios :?

heb ik iets gemist :X

[edit pc schee er mee uit vanmiddag [weet neit meer precies zoals het heet maar dat er een bestandje weg was van windows en hij niet meer in windows zelf kwam] 8)7

*** windows :(
Nee bios 1.7 voor mijn moederbord, mobo... Foutieve zin, my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:58:[...]Ja, maar hoezo is de asus versie zo goedkoop? Zit er een slechtere koeler op ofzo?
Dat zal ff mooi zijn een goedkope koeler (lees: slechte koeler) dus de kaart is goedkoop :)

Misschien dat Asus hem zelf al scherp aanbeid aan de leveranciers zodat deze ze dus ook weer goedkoop aan kunnen bieden aan ons.

de XFX is wat dat betereft ook niet duur hoor die zijn er ook al vanaf €290 euro dus dat valt ook nog wel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 19-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ze kunnen zo in de pricewatch staan, maar ze zijn altijd maar pre-order.
pff het gaat zeker zo een flop worden als de 7800GTX 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Straks verdwijnen ze ineens uit de handel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:07:
Straks verdwijnen ze ineens uit de handel :P
nee asus weet wel wat ie doet [ meestal ]

geef toe dat ze deze keer ook behoorlijk laat zijn met hun kaarten |:(

maar heb wel al in verschillende winkels de asus 7900 GT TOP in voorraad gezien ao bij c-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
c-p?? welke winkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00
Coolprices neem ik aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
idd coolprices. Haha, sorry maar ik kon er echt niet opkomen. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ze hebben wel de asus 7900gt in voorraad:

http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--4920

edit: Nog 3 (wees snel!) :+

[ Voor 16% gewijzigd door JSTPS op 19-04-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Wel aantrekkelijk maar ik wil de normale Asus 7900GT die 520/1440MHz kan ik daar ook wel mee halen en dat scheelt je toch zo weer 20 a 30 euro :)

Voor dat geld kan je er weer een Zalman VF900 bij kopen

[ Voor 9% gewijzigd door loodgieter op 20-04-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
mijn asus 7900gt top staat ook nog steeds in bestelling bij alternate.

en volgens asus zouden deze maand de asus kaarten weer overal geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vrij technische vraag. Ik wil de mosfet's op mijn 7900GT gaan koelen met heatsinks, en ik kan op de voorkant van de 7900GT 2 stuks vinden. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde vierkante gevallen aanwezig; ik vraag me af wat dit zijn en of het nuttig is om deze te koelen. Zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.zerosignal.nl/pc/7900gt-heatsinks.jpg

Ik bedoel dus de bovenste 3 omcirkelde blokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Een simpele manier om er achter te komen als ze (volgens jou) warm worden is even voelen met je hand of er een temp-sensor opplakken nadat je een tijdje een flinke benchmark oid hebt gedraaid.

Maar erg warm zullen ze wel niet worden anders had Nvidia of de fabrikant hier allang een heatsinkje opgeplaatst. Kijk bijvoorbeeld naar de GeForce 6800GT/Ultra deze hebben wel een heatsink over de MOSFETS En deze worden wel redelijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Volgens onze vrienden op de Frontpage gaat ATi zware tijden tegemoet ;)

Vandaag zijn officieel de GeForce Go 7900GTX en 7900GS gelanceerd, de verwijzingen in de latest drivers waren dus tóch goed en gewezen op de intro van nieuwe modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Jejking schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:40:Volgens onze vrienden op de Frontpage gaat ATi zware tijden tegemoet ;)

Vandaag zijn officieel de GeForce Go 7900GTX en 7900GS gelanceerd, de verwijzingen in de latest drivers waren dus tóch goed en gewezen op de intro van nieuwe modellen!
Ziet er nu nog wel naar uit ATi`s snelste mobile chip is nu nog de X1800 serie. Maar ik denk dat de X1900 er vast snel aan zit te komen en dan is het in principe weer redelijk gelijk getrokken maar tot nu toe is het 1-0 voor Nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:52:
mijn asus 7900gt top staat ook nog steeds in bestelling bij alternate.

en volgens asus zouden deze maand de asus kaarten weer overal geleverd moeten worden.
Deze maand als in: Binnen deze week nog? :?

Zou mooi zijn :)

En waar blijft ons uber overklok topique nou! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:46:
[...]

Deze maand als in: Binnen deze week nog? :?

Zou mooi zijn :)

En waar blijft ons uber overklok topique nou! :+
ja alle webshops en dergelijke kunnen bij asus en andere merken kijken wanneer ze bij hun op voorraad zijn.
bij asus stonden ze op groen/geel dus ze moeten elk moment komen.

idd oc topic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:17:
[...]

ja alle webshops en dergelijke kunnen bij asus en andere merken kijken wanneer ze bij hun op voorraad zijn.
bij asus stonden ze op groen/geel dus ze moeten elk moment komen.

idd oc topic??
Ahh top, das erg mooi.. Heb nog steeds eentje in bestelling staan nl. bij een winkeltje... Can't wait :)

@Topicmaker - nog hulp nodig regarding HTML? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik denk niet dat ATi zich zorgen maakt om de mobiele sector. M59 komt er aan en daarnaast hebben ATi en nVidia hele andere richtlijnen. nVidia gaat voor snelheid terwijl ATi voor energiezuinigheid gaat. ATi's mobiele chips zijn nog altijd bijna de helft zuiniger in stroomverbruik dan nVidia, terwijl ze toch nog redelijk goed presteren.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Chill down guys, blijf relaxed op je donderdagmiddag :+

Want... hij is klaar en launched! :9

-----> [OC] nVidia GeForce 7 Series <-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:56:
[...]

Ik denk niet dat ATi zich zorgen maakt om de mobiele sector. M59 komt er aan en daarnaast hebben ATi en nVidia hele andere richtlijnen. nVidia gaat voor snelheid terwijl ATi voor energiezuinigheid gaat. ATi's mobiele chips zijn nog altijd bijna de helft zuiniger in stroomverbruik dan nVidia, terwijl ze toch nog redelijk goed presteren.
Dat kan je natuurlijk staven met linkjes naar review sites?
Het punt is dat nvidia gewoon geen concurrentie heeft in de high end notebook markt. Je kan dus onmogelijk prestatie/stroomverbruik vergelijkingen maken omdat de snelste ati mobiele gpu niet in de buurt van de snelste nvidia mobiele gpu komt.

btw genoeg 7900GTX'en op voorraad bij komplett

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:21

BTU_Natas

Superior dutchie

Heren,

Even een suf vraagje, ondanks veel gegoogle en searchen op GOT, kon ik het niet vinden. (zal wel aan mij liggen) Maar kan je een 7800gtx samen met een 7900gt laten samen werken in sli?

Met voorbaatdank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
Heren,

Even een suf vraagje, ondanks veel gegoogle en searchen op GOT, kon ik het niet vinden. (zal wel aan mij liggen) Maar kan je een 7800gtx samen met een 7900gt laten samen werken in sli?

Met voorbaatdank,
Nope :) Het moeten altijd 2 dezelfde type kaarten zijn, met hetzelfde aantal geheugen. Alleen merk maakt tegenwoordig niet meer uit na de 80 drivers.

[ Voor 44% gewijzigd door Snaak123 op 20-04-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
snaak123 het geheugen per videokaart maak ook niks meer uit.

het wordt echter wel aangeraden 2 kaarten met het zelfde aantal mb te gebruiken.

dus een 7900gtx512 mb en een 7900gtx256 mb zou sli met elkaar kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:01:
Ik heb een vrij technische vraag. Ik wil de mosfet's op mijn 7900GT gaan koelen met heatsinks, en ik kan op de voorkant van de 7900GT 2 stuks vinden. Daarnaast zijn er ook nog bepaalde vierkante gevallen aanwezig; ik vraag me af wat dit zijn en of het nuttig is om deze te koelen. Zie pic:
[afbeelding]

Ik bedoel dus de bovenste 3 omcirkelde blokken.
die ''vierkante dingen'' zijn spoeltjes, je kan er in kijken als je goed kijkt!, is absoluut niet nodig om ze te coolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:21

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik heb dus een 7800gtx 256 mem erop

Dus daar kan ik een 7900GT naast plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Weliswaar heb ik geen GeForce 7 maar twee 6600GT's in SLI opstelling... En wat ik me daarnet mee heb beleefd :X :X :X :X :X :X

Ik had beide kaarten voorzien van Revoltec zelfklevende memory heatsinkjes:

Afbeeldingslocatie: http://images60.affili.net/089/145089_1.jpg

Na een dag afwezigheid kom ik terug, PC gecrasht. Ik dacht er niet over na, tot ik wilde gamen en zag dat SLI niet aanstond, en ook niet meer aan wilde: Windows herkende nog maar één kaart. Wat bleek: van de bovenste kaart hadden 2 van die heatsinkjes losgelaten, waren op de andere kaart gevallen en hadden (koper!) meerdere contactpuntjes met elkaar verbonden 8)7 Dus ik denk da's kortsluiting, die kan ik weggooien... Reboot... En hij werkt! Best wel bijzonder waar hardware allemaal tegen kan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
BTU_Natas schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:24:
Ik heb dus een 7800gtx 256 mem erop

Dus daar kan ik een 7900GT naast plakken?
Helaas niet, aangezien het 2 verschillende types zijn. Dat verhaal over het geheugen is wat anders. Dat geldt waarschijnlijk ook alleen als het 2 dezelfde type kaarten zijn (dus bijv. 7900GT 256MB en 7900GT 512MB (volgens mij bestaat de 7900GT 512MB niet maar het gaat om het principe :P)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er zijn best nog wel zaken die de 7900GT op voorraad hebben, maar meestal zijn ze dan wel een paar euro duurder dan in de PW.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zelfs een 7900GT 512MB beschikbaar,

http://www.hardware.info/...met_7900GT_met_512MB/5948

De wonderen zijn de wereld niet uit. Change the topic intro, it is incomplete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had em al een paar dagen geleden gespot hoor. maar indd. hij moet nog in de topicstart vanwege 512 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is wel een dikke kaart maar zal wel snel zijn uitverkocht, beetje weinig aardappels voor de chips.
echt stom als het het zo bekijkt, geen 7800GS, geen 7900gt, geen 7900GTX.

Alsof ze de Die hard gamers niet willen helpen om hun games vloeiend te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:10:
Ja, is wel een dikke kaart maar zal wel snel zijn uitverkocht, beetje weinig aardappels voor de chips.
echt stom als het het zo bekijkt, geen 7800GS, geen 7900gt, geen 7900GTX.

Alsof ze de Die hard gamers niet willen helpen om hun games vloeiend te spelen.
Denk je niet dat je wat dingen om draait :? nVidia heeft blijkbaar de vraag onderschat - net als de meeste fabrikanten - en dat kost ze geld waarschijnlijk, doen ze echt niet voor de lol of om jou te zieken hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:58:Er is zelfs een 7900GT 512MB beschikbaar,

http://www.hardware.info/...met_7900GT_met_512MB/5948

De wonderen zijn de wereld niet uit. Change the topic intro, it is incomplete.
Veel belevond.

Als je het zo bekijkt is dit een exacte kloon van de 7800GTX 512MB alleen met een kleiner procede namelijk 90nm. En er zit ook 1.4ns Samsung op dus dit beetsje. Overclock ponentie heeft die in ieder geval
Maar prijs zal wel rond de 350 euro liggen en of dat nu de extra 256mb waard is weet ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:17:
[...]

Dat kan je natuurlijk staven met linkjes naar review sites?
Het punt is dat nvidia gewoon geen concurrentie heeft in de high end notebook markt. Je kan dus onmogelijk prestatie/stroomverbruik vergelijkingen maken omdat de snelste ati mobiele gpu niet in de buurt van de snelste nvidia mobiele gpu komt.
Het punt is dat je de info heel gemakkelijk zelf op het web kan opzoeken. ;) Gebruik eens "TDP Mobility Radeon X1800" in Google.

Er zijn genoeg notebook-review sites waar als belangrijkste oogpunt de "Thermal Design Power" (TDP) gebruikt wordt bij het reviewen van een notebook. Als je uitgaat van het feit dat TDP de maximale hoeveelheid stroom is die als warmte mag worden afgevoerd, dan zie je hier een wereld van verschil bij de topmodellen van nVidia en ATi.

Ter vergelijking:
- GeForce 6800UGo: +/- 65W
- GeForce 7800GTX Go: +/- 66-68W
- ATi Mobility Radeon X1800: +/- 25-30W
- ATi Mobility Radeon X1800XT: +/- 30-35W

Je ziet hier meteen dat ATi en nVidia zich op hele andere markten richten. nVidia gaat voor hoge snelheid ongeacht het stroomverbruik en richt zich waarschijnlijk meer op hardcore desktopreplacements. ATi richt zich op vriendelijk stroomverbruik, langdurig gebruik van laptops, terwijl je toch nog degelijke performance hebt.

Tijdens de CES vertelde ATi dat ze voor een maximum gaan van +/- 35W bij notebooks. Voor ATi is het op het gebied van notebooks dus geen probleem dat ze niet de snelste hebben, zo lang ze maar wel de zuinigste hebben. De prioriteiten liggen anders, maar als jij graag wilt horen dat nVidia geen concurrentie heeft op dat gebied, dan wil ik je best gelijk geven hoor. Op het gebied van stroom zuipen (tot 2x zoveel) op notebooks hebben ze inderdaad geen concurrentie. Op zich daarom best grappig dat bij ATi de desktop GPUs juist wel veel stroom slurpen (misschien toch even wat beter kijken bij de notebook afdeling).

Er is een markt voor high performance desktopreplacements, maar er is ook een hele grote markt voor energiezuinige laptops waar je een langere tijd op kan gamen zonder dat je ballen verbranden door de hitte. ATi verbruikt de helft minder stroom en presteert niet eens heel erg veel slechter dan nVidia. En als je het marktaandeel ziet van zowel ATi en nVidia, dan lijkt me dat ATi zich geen zorgen maakt om een GPU die op dit moment alleen in superdure notebooks te krijgen is (en dan nog niet eens goed beschikbaar is), zeker niet omdat M59 er aan komt.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 21-04-2006 12:19 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:32:
Weliswaar heb ik geen GeForce 7 maar twee 6600GT's in SLI opstelling... En wat ik me daarnet mee heb beleefd :X :X :X :X :X :X

Ik had beide kaarten voorzien van Revoltec zelfklevende memory heatsinkjes:

[afbeelding]

Na een dag afwezigheid kom ik terug, PC gecrasht. Ik dacht er niet over na, tot ik wilde gamen en zag dat SLI niet aanstond, en ook niet meer aan wilde: Windows herkende nog maar één kaart. Wat bleek: van de bovenste kaart hadden 2 van die heatsinkjes losgelaten, waren op de andere kaart gevallen en hadden (koper!) meerdere contactpuntjes met elkaar verbonden 8)7 Dus ik denk da's kortsluiting, die kan ik weggooien... Reboot... En hij werkt! Best wel bijzonder waar hardware allemaal tegen kan.
Ook zoiets gehad, heb die blokjes op mijn x1900xtx zitten, en een was er op mijn xi-fi gevallen, boem tot 2x toe kortsluiting. Gelukkig werkt alles nog naar behoren. Iig uitkijken met die blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVGA 7900 GTX is op voorraad bij Azerty : € 573 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de VGA coolers van Arctic compatible zijn met een 7600GT? Ik heb de S3 gezien op hun site maar dat is een silencer zonder fan. Ik heb wel gezien dat er iemand was die een NV5 op zn 7900GT plaatste door er aan de achterkant een stukje af te zagen. Ik kan ook niks geen technische tekeningen vinden om het een en ander na te meten. Zalman is geen optie aangezien ik wil de de lucht uit mn kast wordt geblazen. Iemand al ervaring opgedaan?Of kan iemand aan technische gegevens komen? Ik heb een XFX7600GT en die heeft volgens mij een goede potentie om overclocked te worden.

Een ander ding waar ik aan dacht is een waterkoeling enkel voor de VGA. Er zit slecht 4x ram op en natuurlijk een core. Dus 5 aansluitingen totaal. Zou dat zin hebben denken jullie?

http://article.pchome.net/00/10/10/69/clip_image004.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Volgens Overclockers UK komt Gainward eind april met de volgende twee nieuwe 7900 GT's met 512MB geheugen:
Gainward BLISS Geforce 7900 GT "Golden Sample" 512MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI
(PCI-Express) - Retail (GX-033-GW)

The new flagship NVIDIA® SLI-Ready GeForce® 7900 graphics processing units (GPUs) are designed for extreme HD gaming and deliver ultra-realistic gaming experiences and unparalleled image quality at resolutions of up to 2560x1600. Need a break from gaming? The GeForce 7900 GPU also delivers smooth, high-definition video playback and crisp picture quality thanks to its advanced NVIDIA® PureVideo technology. If you are searching for an extreme HD gaming and video experience on the PC, look no further than a GeForce 7900 GPU.

- GeForce 7900 GT Core running at 550MHz+ (Great Overclocking Potential upto 650MHz core)
- 512MB GDDR3 Extreme Memory running at 1400MHz+ (Great Overclocking Potential upto 1700MHz)
- 24 Pixel Pipelines
- Designed For Extreme HD Gaming Delivering Ultra Realistic Gaming Experiences
- Nvidia Pure Video Technology Delivering high definition video playback supporting H.264 and WMV9
- Dedicated Video processors free the GPU Shaders to run 3D applications Letting the GPU do what it does best
- Built for Windows Vista The next generation operating system
- Dual link DVI support
- SLI ready ? Delivering upto 2x the performance
- Shader Model 3.0 Support
- True High Dynamic Range Rendering Support Based on Open EXR technology

£293.69

Gainward BLISS Geforce 7900 GT "Goes Like Hell" 512MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI
(PCI-Express) - Retail (GX-034-GW)

The new flagship NVIDIA® SLI-Ready GeForce® 7900 graphics processing units (GPUs) are designed for extreme HD gaming and deliver ultra-realistic gaming experiences and unparalleled image quality at resolutions of up to 2560x1600. Need a break from gaming? The GeForce 7900 GPU also delivers smooth, high-definition video playback and crisp picture quality thanks to its advanced NVIDIA® PureVideo technology. If you are searching for an extreme HD gaming and video experience on the PC, look no further than a GeForce 7900 GPU.

- GeForce 7900 GT Core running at 580MHz+ (Final release speeds will be quicker)
- 512MB GDDR3 Extreme Memory running at 1650MHz+ (Final release speeds will be quicker)
- 24 Pixel Pipelines
- Designed For Extreme HD Gaming ? Delivering Ultra Realistic Gaming Experiences
- Nvidia Pure Video Technology Delivering high definition video playback supporting H.264 and WMV9
- Dedicated Video processors free the GPU Shaders to run 3D applications Letting the GPU do what it does best
- Built for Windows Vista The next generation operating system
- Dual link DVI support
- SLI ready Delivering upto 2x the performance
- Shader Model 3.0 Support
- True High Dynamic Range Rendering Support Based on Open EXR technology

£328.94
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Gainward_7900GT_GLH.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-04-2006 17:17 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CJ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:18:
[...]

Het punt is dat je de info heel gemakkelijk zelf op het web kan opzoeken. ;) Gebruik eens "TDP Mobility Radeon X1800" in Google.

Er zijn genoeg notebook-review sites waar als belangrijkste oogpunt de "Thermal Design Power" (TDP) gebruikt wordt bij het reviewen van een notebook. Als je uitgaat van het feit dat TDP de maximale hoeveelheid stroom is die als warmte mag worden afgevoerd, dan zie je hier een wereld van verschil bij de topmodellen van nVidia en ATi.

Ter vergelijking:
- GeForce 6800UGo: +/- 65W
- GeForce 7800GTX Go: +/- 66-68W
- ATi Mobility Radeon X1800: +/- 25-30W
- ATi Mobility Radeon X1800XT: +/- 30-35W

Je ziet hier meteen dat ATi en nVidia zich op hele andere markten richten. nVidia gaat voor hoge snelheid ongeacht het stroomverbruik en richt zich waarschijnlijk meer op hardcore desktopreplacements. ATi richt zich op vriendelijk stroomverbruik, langdurig gebruik van laptops, terwijl je toch nog degelijke performance hebt.

[hoop geblaat]
Als je nu echt objectief was, dan had je natuurlijk ook even deze link van Wikipedia over Thermal Design Power en de link van SilentPCreviews.

Vervolgens had je erbij kunnen posten dat TDP lastig te meten is, wat je uiteraard al had kunnen afleiden uit het feit dat de TDP van de GeForce 7800GTX Go hoger is dan het stroomverbruik van z'n desktop broertje. Samen met de links had je hieruit kunnen concluderen dat TDP geen goede aanduiding is voor het energiegebruik. Zoek dus liever een objectieve meting met het energiegebruik.

Gek dat je dat soort nuanceringen er niet bij zet. Zou je soms misschien heel per ongeluk niet objectief zijn? Je loopt namelijk reclame te maken voor een product. Afgezien van het feit dat ik hier geen respect voor heb, probeer je ook nog andere mensen te imponeren met iets wat kennis lijkt. Mij persoonlijk interesseert het geen ruk welk merk iets heeft, als de prijs-kwaliteit verhouding maar goed is. Gelukkig wisselt die elke keer en heeft het totaal geen nut om een bepaald merk te promoten. Tenzij je natuurlijk andere belangen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 21-04-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:51:
Weet iemand of de VGA coolers van Arctic compatible zijn met een 7600GT? Ik heb de S3 gezien op hun site maar dat is een silencer zonder fan. Ik heb wel gezien dat er iemand was die een NV5 op zn 7900GT plaatste door er aan de achterkant een stukje af te zagen. Ik kan ook niks geen technische tekeningen vinden om het een en ander na te meten. Zalman is geen optie aangezien ik wil de de lucht uit mn kast wordt geblazen. Iemand al ervaring opgedaan?Of kan iemand aan technische gegevens komen? Ik heb een XFX7600GT en die heeft volgens mij een goede potentie om overclocked te worden.

Een ander ding waar ik aan dacht is een waterkoeling enkel voor de VGA. Er zit slecht 4x ram op en natuurlijk een core. Dus 5 aansluitingen totaal. Zou dat zin hebben denken jullie?

http://article.pchome.net/00/10/10/69/clip_image004.jpg
Ik heb de volgende plaatjes even voor je opgezocht:
7600 GT van jou
7900 GT
7900 GT met Arctic NV silencer 5 rev 3
Er zijn twee punten waarbij de Arctic net aan wel of niet gaat passen. Beide punten hebben te maken met de componenten op de 7600GT met die paarse opdruk, rechts en bovenaan. Je zult sowieso het uiteinde eraf moeten zagen en dan is er volgens mij een redelijke kans dat de kaart net aan past. In het andere geval heb je een arctic koeler van 17 euro waar je niks aan hebt. Ik zou in ieder geval niet aan de waterkoeling gaan, omdat dit teveel nadelen heeft (je videokaart is het niet waard qua prijs en minder betrouwbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
wwillem schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:06:
[...]

Als je nu echt objectief was, dan had je natuurlijk ook even deze link van Wikipedia over Thermal Design Power en de link van SilentPCreviews.

Vervolgens had je erbij kunnen posten dat TDP lastig te meten is, wat je uiteraard al had kunnen afleiden uit het feit dat de TDP van de GeForce 7800GTX Go hoger is dan het stroomverbruik van z'n desktop broertje. Samen met de links had je hieruit kunnen concluderen dat TDP geen goede aanduiding is voor het energiegebruik. Zoek dus liever een objectieve meting met het energiegebruik.

Gek dat je dat soort nuanceringen er niet bij zet. Zou je soms misschien heel per ongeluk niet objectief zijn? Je loopt namelijk reclame te maken voor een product. Afgezien van het feit dat ik hier geen respect voor heb, probeer je ook nog andere mensen te imponeren met iets wat kennis lijkt. Mij persoonlijk interesseert het geen ruk welk merk iets heeft, als de prijs-kwaliteit verhouding maar goed is. Gelukkig wisselt die elke keer en heeft het totaal geen nut om een bepaald merk te promoten. Tenzij je natuurlijk andere belangen hebt.
Als je je eigen gelinkte artikelen gelezen had dan had je ook wel kunnen zien dat TDPs op CPUs iets heel anders is dan bij GPUs. Intel en AMD hebben beide een andere definitie. ATi en nVidia hebben dat niet, maar dat had je met een beetje research zelf wel uitgevonden.

Als een onafhankelijke fabrikant van notebooks zegt dat de TDP van een nVidia GPU 2x zo hoog is als die van een ATi GPU in notebooks, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken. Hetzelfde geldt voor de vele reviews die overal hetzelfde aanduiden.

On a sidenote: Verder hou ik absoluut niet van de toon van je berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag een leuk mailtje van Salland: een datumwijzing van de levering van mijn 7900 gt. Heb de order geplaatst op 20-03-06. De kaart zo eindelijk op 18-04-06 binnen komen. Echter nieuwe leveringsdatum: 10-05-06. :r Gelijk een mailtje gestuurd en mijn order geannulleerd. Heb nu een Club3D 7900gt besteld bij Komplett, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn bestelling voor een XFX 7900 GT op 01-04-06 geplaatst bij 4launch. Toen werd er aangegeven dat hij binnen 10 dagen leverbaar zou zijn. Het is inmiddels alweer 3 weken verder en ik heb nog geen positieve signalen gehad over de levering. Dat hoeft ook niet, aangezien ik al mijn Club3D 7900GT van Azerty heb. Misschien moet ik de order maar eens cancelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doet die club3d het? (qua oc resultaten en temps enzo?..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@ CJ en WWillem

Kunnen jullie die discussie over TDP en ATI vs NVidia eindigen, begint al weer een 'de mijne is beter dan die van jou' te worden en dat verpest de sfeer hier in dit topic.

Bij iComputers staat inmidels de hele vooraad 7900's van XFX ook op 'levering twee weken'.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje ivm met de dual-cores van AMD en nvidia
Ik zou eventueel overschakelen naar een X2 4800+ en ik heb al gehoord dat er redelijk wat problemen zouden zijn met de huidge nvidia drivers. Is dit zo??? Want ik wil hier niet echt veel problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:
ik heb een vraagje ivm met de dual-cores van AMD en nvidia
Ik zou eventueel overschakelen naar een X2 4800+ en ik heb al gehoord dat er redelijk wat problemen zouden zijn met de huidge nvidia drivers. Is dit zo??? Want ik wil hier niet echt veel problemen hebben.
Concreet : Nee

Geen enkel probleem nVidia is lekker bezig en de prestaties worden met driver release steeds langzaam een stukje beter.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Demon_Eyez schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:43:
@ CJ en WWillem

Kunnen jullie die discussie over TDP en ATI vs NVidia eindigen, begint al weer een 'de mijne is beter dan die van jou' te worden en dat verpest de sfeer hier in dit topic.

Bij iComputers staat inmidels de hele vooraad 7900's van XFX ook op 'levering twee weken'.
Deze topics zijn juist bedoelt voor dit soort discussies en juist niet om de beschikbaarheid van de GF kaarten te bespreken. Gossie er staat zelfs [Discussie] in de topictitel en dat slaat vast niet alleen op het discussieren van de beschikbaarheid van de GF7 waar nu al meer dan een maand over gepraat wordt. ;)

Datzelfde gebeurde in het ATi Discussie topic met de beschikbaarheid van de R520 kaarten. Op een gegeven moment wisten we wel dat ze niet goed beschikbaar waren, maar werd er continue melding van gemaakt en werd er weinig meer gediscussieerd over de techniek achter de kaarten waarvoor dit soort topics juist bedoeld waren.

Oh kijk eens in de topicregels:
@ Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
- de 7900xxx niet leverbaar is bij een shop, want dat wisten we namelijk al allang.
Wat wordt er dan wel gedaan in dit topic:
@ Dit is een discussietopic waarbij er gediscussieerd wordt over alles wat gerelateerd is aan alle producten uit de GeForce 7-series.
TDP is juist heel erg interessant voor de notebooks en het gaat niet alleen maar om high performance op dat gebied. Want wat heb je er immers aan als je maar 45 minuten op je accu kan spelen of dat je je laptop niet op je schoot kan houden en je ballen verbrand vanwege de warmteproductie?

Wanneer hierover op een normale beargumenteerde manier gebeurt is er niets mis met dit soort discussies, maar wanneer er rechtstreeks op de man gespeeld wordt en ik flames aan mijn deur krijg of er dingen geinsinueerd worden, dan heb ik geen zin om me daartoe te verlagen en maak ik duidelijk dat ik daar niet van gedient ben. In het geval van de TDP maakte ik gewoon melding van wat er door verschillende reviewsites van notebooks en andere grote sites is gemeld. Het zijn niet alleen mijn conclusies na het doen van research maar van meerderen.

Daarnaast was mijn post vooral bedoeld om duidelijk te maken dat er twee verschillende segmenten zijn. Desktop Replacements en Low Power Consumption. Als je kijkt naar desktopreplacements dan is nVidia inderdaad het snelste op dit moment, maar kijk je naar de markt voor notebooks waar laag stroomverbruik belangrijk is, dan is ATi de winnaar. Een voorbeeldje is bv de GeForceGo 6800U in de Dell Inspirion XPS Gen 2. Deze trekt 65W en dat is iets wat je nergens anders zult vinden dan in DTRs.

Ik snap dat sommige mensen er op kicken als hun favoritiete GPU bakker de snelste kaart heeft, maar op bepaalde gebieden is dat (op dit moment) niet echt priority nr 1. ATi kiest er bewust voor om de kaarten lager te klokken dan de desktop varianten om zo beneden de 35W te blijven, terwijl ze toch nog redelijk snelle performance hebben. nVidia wil gewoon het snelste van het snelste op notebook gebied, ongeacht het stroomverbruik.

Blijkbaar gelden hier dezelfde regels als in het ATi topic:
@ Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis en zijn uitermate Not Done. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter
Dus een reply van Wwillem die en op de man speelt en ook nog eens getuigd van het niet goed hebben gedaan van de research, maakt mij gewoon een beetje kriegel.

Om toch nog maar het goede voorbeeld te geven en met nieuws te komen... Gainward komt met een 7800GS AGP kaart die gebaseerd is op de G71. Geruchten gaan dat deze alle 24 pipelines open heeft staan en op 450Mhz zal draaien. Door de bridgechip zal de OC snelheid gelimiteerd zijn tot 500Mhz, maar als deze kaart uit komt dan is dit de snelste optie voor mensen die nog een AGP systeem hebben.... tenminste als nVidia genoeg G71 cores er uit kan pompen want dat is volgens L'Inq nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Je zegt G71... dus deze 7800GS is een oude 7800 op 90nm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja, G71. Als in G71 core die gebruikt wordt in de 7900 serie. Als in G70 op 90nm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G70: 110 nm: GeForce 7800 series
G71: 90 nm : GeForce 7900 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Welke kaart is nou sneller in de moderne games de 1800xt of de 7900gt? Ik zie trouwens de 1800xt helemaal NERGENS onder de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:44:
Welke kaart is nou sneller in de moderne games de 1800xt of de 7900gt? Ik zie trouwens de 1800xt helemaal NERGENS onder de 400 euro.
€ 397,97
€ 308,-

€ 347,-

€ 377,-
€ 370,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ben benieuwd hoe die Gainward 7900 GT's straks overklokken,als m'n XFX er dan nog niet is neem ik misschien wel zo'n Gainward BLISS Geforce 7900 GT "Goes Like Hell" 512MB GDDR3 TV-Out/Dual DVI (PCI-Express) - Retail (GX-034-GW).

Heb een vraagje voor de mensen hier die al wel gezegend zijn met een 7900 GT en met name die ook een DFI NF4 SLI of Ultra-D hebben.
Krijgen jullie die kaart aan de praat in PCIE#4, dus het onderdste PCIe 16x slot?
Ik heb nu tijdelijk een ATI X300 SE in m'n systeem draaien. Maar ik krijg die kaart enkel in PCIE#1 aan de praat, in PCIE#4 vertikt de kaart om beeld te geven.

Ik wil straks die 7900 GT in PCIE#4 prikken zodat ik niet ook nog een keer een nieuw waterblok voor m'n chipset moet kopen, omdat deze te hoog is wanneer er een kaart in PCIE#1 zit.
Ik weet dat je ook gewoon een single kaart in PCIE#4 kan prikken, maar het lijkt me nu weer typisch dat het met een ATi kaart weer problemen geeft

Dat m'n 7900 GT straks op 8x ipv van 16x draait boeit me niet want volgens de huidige berichten trekt hij die bandbreedte toch niet vol.
En nog een vraagje, klokken jullie de PCIe bus ook over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik wil een benchmark van de 1800xt tegen de 7900gt in condemned en tomb raider legend. Niet in die bout oblivion engine waarin m'n 6800GT nog geen 5 frames haalt alles op max :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:47:
Ik wil een benchmark van de 1800xt tegen de 7900gt in condemned en tomb raider legend. Niet in die bout oblivion engine waarin m'n 6800GT nog geen 5 frames haalt alles op max :+
Ik ben opzoek voor je gegaan naar benchmarks, was zelf ook wel benieuwd.
Helaas heb ik geen goed nieuws voor je. Op onder andere deze site kan je benchmarks vinden. Conclusie gequote van een ander forum:
Case and point: Tomb Raider. The X1900XT runs the game better at 1920x1020 than the 7900GTX does at 1600x1200 and nVidia had to rush emergency beta drivers when the game was released because of stuttering problems. Same thing as Oblivion: ATi lets you run HDR and AA and it runs faster than nVidia as well.
Edit:
Blijkt dat er grote driverproblemen zijn met dit spel. Wacht nog even met kopen totdat er een patch uit is. Hoewel dit een TWIMTBP spel is, is het ook uitgebracht op de X360, misschien dat het daardoor raar doet op nvidia kaarten?

[ Voor 13% gewijzigd door Zeus op 22-04-2006 19:42 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Don't count on standalone quad-SLI cards anytime soon
Humphrey Cheung
April 23, 2006 03:11
Westlake Village (CA) - Computer systems equipped by Nvidia's four-graphics processor system will be shipping soon - and that will be the only way for enthusiasts to get their hands on "quad-SLI". At least for now, Nvidia has instructed computer makers to only sell the cards as part of a complete system, TG Daily has learned.

Quad-SLI sparks the kind of excitement among enthusiast computer users as does the latest Ferrari among car lovers. And just like the Ferrari, quad-SLI is not only expensive, but it also requires experience with fine tuning and maintaining computers. While single and dual card solutions are easy enough to install, the quad-SLI cards require motherboard tweaks, better power supplies and a host of other changes that may be an unsolvable problem to mainstream users.

That and tight supplies may be the main reasons why quad-SLI will not be available off-the-shelf in the fore seeable future. Two US system builders told TG Daily that existing agreements with Nvidia prohibit the sale of standalone quad-SLI cards, which typically ring in for around $2000 in enthusiast computer systems.

Nvidia spokesman Brian Burke confirmed that the route through system builders and a new PC is currently the only way to get a quad-SLI graphics system. "The high-end system builders we work with have the expertise to put together these types of PCs so we chose to work with them first." He also compared the limited launch of the quad-SLI with the preceding SLI launch. SLI, Nvidia's dual-GPU solution, was initially released only to system builders as well - however, standalone SLI cards could be purchased for a price premium at the time.

Once all issues surrounding quad-SLI have been removed, consumers may be able to buy the cards separately. "This is the first step in bringing quad-SLI technology to the world. We will announce plans to bring quad-SLI technology to consumers through other channels in the near future," Burke told us.

Virtually all performance PC makers have quad-SLI systems in stock but are still holding back consumer shipments, until driver issues have been resolved.
Dit doet me er ineens aan denken dat ik nog een stukje over QuadSLi te tikken had (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Demon_Eyez schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:28:
...
En nog een vraagje, klokken jullie de PCIe bus ook over?
ik iig niet :)
want volgens mij heeft dat ook niet echt zoveel nut ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 23-04-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels mijn 7900GT besteld die ik morgen aan de deur krijg. :)

Eindelijk oblivion op max spelen :9~

Overigens is ie niet standaard OC'd omdat een vriend van me problemen had met zijn standaard overclockte 7800GT en ik ook problemen heb gezien met standaard overclockte 7900GT. Dan maar zelf overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:40:
Don't count on standalone quad-SLI cards anytime soon
Humphrey Cheung
April 23, 2006 03:11

[...]

Dit doet me er ineens aan denken dat ik nog een stukje over QuadSLi te tikken had (8>
Opzich is quad-sli al een hele tijd mogelijk met kaarten die los kunt kopen in de winkel. Gewoon twee van deze halen: http://uk.asus.com/produc...198&model=786&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen kennen dit plaatje wel, de PoV 7900GT van de CeBit beurs.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1142109001.jpg

Nu heb ik ook een Point of view 7900GT, alleen die ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/6772/p10103681wf.th.jpg

De doos:
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/7828/p10103703fw.th.jpg

Hoe kan het nou dat ik gewoon de standaard versie heb, zonder PoV sticker? Niet dat het mij wat uitmaakt maar is toch een beetje misleidend niet?
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:27:
Heb inmiddels mijn 7900GT besteld die ik morgen aan de deur krijg. :)

Eindelijk oblivion op max spelen :9~

Overigens is ie niet standaard OC'd omdat een vriend van me problemen had met zijn standaard overclockte 7800GT en ik ook problemen heb gezien met standaard overclockte 7900GT. Dan maar zelf overclocken...
Alles op max gaat je denk ik niet lukken met een enkele 7900GT, lees dit artikel van guru3D maar eens goed door, en dan met name het stukje dat ze alles maximum zetten met een 7900GTX SLI setup....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, misschien niet alles op max. Schaduwen enzo misschien uit, maar iig gaat alles er een stuk beter uitzien dan met mijn brakke 6600LE die ik nu heb. Als alles maar een beetje draait en er mooi uit ziet ben ik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:36:
Veel mensen kennen dit plaatje wel, de PoV 7900GT van de CeBit beurs.[afbeelding]

Nu heb ik ook een Point of view 7900GT, alleen die ziet er zo uit:

[afbeelding]

De doos:
[afbeelding]

Hoe kan het nou dat ik gewoon de standaard versie heb, zonder PoV sticker? Niet dat het mij wat uitmaakt maar is toch een beetje misleidend niet?

[...]

Alles op max gaat je denk ik niet lukken met een enkele 7900GT, lees dit artikel van guru3D maar eens goed door, en dan met name het stukje dat ze alles maximum zetten met een 7900GTX SLI setup....
zou niet weten waarom niet, op mijn 7900gt extreme edition van xfx kan ik ook gewoon alles op max zetten en het spel gewoon goed spelen

Heb tombraider uitgespeeld en ik vondt die next generation maar iritant. Te donkere beelden etc.
Die lag was ook wel vervelend. Ach ja het spel was toch te kort.

[ Voor 8% gewijzigd door Gatygun op 23-04-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me kunnen vertellen welke 7900GT's op het moment leverbaar zijn en waar deze leverbaar zijn? Ik hoor zoveel verhalen over lange levertijden, kan écht niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:04:
Zou iemand me kunnen vertellen welke 7900GT's op het moment leverbaar zijn en waar deze leverbaar zijn? Ik hoor zoveel verhalen over lange levertijden, kan écht niet wachten...
Volgens Alternate moet je 24 uur wachten.

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXUN1&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeen EVGA 7800 GT CO (470/1100) met zeer slecht werkende fancontrol ruilen tegen een EVGA 7900 GTX met 260 euro bijbetaling van mijn kant, is dat een goede deal? Voor nog 50 euro meer een GTX SuperClock (690/1760). Zouden jullie dat doen (de gewone?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:04:
Komplett heeft Club3d 7900 gt kaarten op voorraad.

Edit: net een nieuw mailtje van Komplett, de kaart is verstuurd! :o Daarnaast nog meer goed nieuws in mijn mailbox, Salland maakt de 300 euro die ik eerst aan hun betaald had voor de 7900 gt terug over op mijn rekening. Best goede service dan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:58:
[...]

Komplett heeft Club3d 7900 gt kaarten op voorraad.

Edit: net een nieuw mailtje van Komplett, de kaart is verstuurd! :o Daarnaast nog meer goed nieuws in mijn mailbox, Salland maakt de 300 euro die ik eerst aan hun betaald had voor de 7900 gt terug over op mijn rekening. Best goede service dan.
Eveneens de Club3D 7900GT bij komplett besteld, alleen liet mijn track & trace status vandaag zien dat ie retour afzender ging omdat er iets mis is met het ontvangadres. Oftewel ik moet nog langer wachten op mijn kaartje waar ik me vandaag de hele dag op zat te verheugen, maar niet bij mij aan de de deur geleverd werd... 8)7

Paar telefoontjes later blijkt dat het kennelijk noch Komplett's noch TPG's schuld is B) Mja, gelijk een nieuwe besteld die ik morgen dus krijg. Als deze ook weer retour afzender gaat, weet ik iig dat het geen toeval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:51:
[...]

Eveneens de Club3D 7900GT bij komplett besteld, alleen liet mijn track & trace status vandaag zien dat ie retour afzender ging omdat er iets mis is met het ontvangadres. Oftewel ik moet nog langer wachten op mijn kaartje waar ik me vandaag de hele dag op zat te verheugen, maar niet bij mij aan de de deur geleverd werd... 8)7

Paar telefoontjes later blijkt dat het kennelijk noch Komplett's noch TPG's schuld is B) Mja, gelijk een nieuwe besteld die ik morgen dus krijg. Als deze ook weer retour afzender gaat, weet ik iig dat het geen toeval is...
Alleen vervelend dat Komplett alleen met rembours werkt. Doe veel liever aan vooruit betalen, zeker met een winkel als Komplett waar ik al goeie ervaringen mee heb. Nu moet ik morgen vroeg snel naar de bank om ruim 300 euro te pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:19:Alleen vervelend dat Komplett alleen met rembours werkt. Doe veel liever aan vooruit betalen, zeker met een winkel als Komplett waar ik al goeie ervaringen mee heb. Nu moet ik morgen vroeg snel naar de bank om ruim 300 euro te pinnen.
Hoeft niet e werken ook met Credit Card en daarbij zijn de kosten (uit me hoofd) 5 euro. Dat scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Heeft iemand die club 3d 7900's al overgeklokt?

Ben benieuwd of ze een beetje klokken.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
RommelD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:09:
Heeft iemand die club 3d 7900's al overgeklokt?

Ben benieuwd of ze een beetje klokken.
600 core standaard stabiel en 800 mem (ben niet verder gegaan) op std voltage en een vf900. Bij 650 freezde mn systeem bij het instellen, dus sindsdien daartussen niets geprobeerd.

Edit:

Om eventjes terug te kopen op pure video, zoals bekend lopen HDTV's veel beter op je pc, de proc belasting gaat zwaar omlaag. Het rare is dat met een tijdelijke FX5900 dit ook werkte. Zonder purevideo heb ik HDTV's die rond de 100% proc kracht kosten op een 3800+. Na de install van purevideo kwam ik met een FX5900 uit op rond de 15 a 20. Ik zou zweren dat dit never zou kunnen, maar het was echt het geval.

[ Voor 37% gewijzigd door Carel op 25-04-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:24:
[...]
Om eventjes terug te kopen op pure video, zoals bekend lopen HDTV's veel beter op je pc, de proc belasting gaat zwaar omlaag. Het rare is dat met een tijdelijke FX5900 dit ook werkte. Zonder purevideo heb ik HDTV's die rond de 100% proc kracht kosten op een 3800+. Na de install van purevideo kwam ik met een FX5900 uit op rond de 15 a 20. Ik zou zweren dat dit never zou kunnen, maar het was echt het geval.
Vreemd. Nou ja, ik snap er persoonlijk niks van, van dat Purevideo (je moet er voor dokken om filmpjes af te spelen met minder CPU belasting, en dan ook nog Power DVD kopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Carel schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:24:
[...]

600 core standaard stabiel en 800 mem (ben niet verder gegaan) op std voltage en een vf900. Bij 650 freezde mn systeem bij het instellen, dus sindsdien daartussen niets geprobeerd.

Edit:

Mmm, dan is het dus echt per kaart verschillend. Zag iemand anders die met core niet veel hoger dan 530 kon :( Dillemma... 8)7

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

GmR

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:19:
[...]

Alleen vervelend dat Komplett alleen met rembours werkt. Doe veel liever aan vooruit betalen, zeker met een winkel als Komplett waar ik al goeie ervaringen mee heb. Nu moet ik morgen vroeg snel naar de bank om ruim 300 euro te pinnen.
4Launch heeft de Club3D 7900GT ook op voorraad op het moment (voor 291 excl verzenden, 298,50 incl :P)
Voor jou ws te laat, maar ms heeft iemand anders er nog iets aan :)

* GmR heeft er zojuist iig 1 besteld :)

[ Voor 7% gewijzigd door GmR op 25-04-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastroger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01-2022
ik heb gister bij mnm-computers de EVGA e-GeForce 7900 GT CO SuperClocked 256MB PCIe besteld en ik krijg net een mailtje dat ie al binnen is! :P _/-\o_ moet alleen nog op mijn processor wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
GrandmasteR schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:03:
[...]

4Launch heeft de Club3D 7900GT ook op voorraad op het moment (voor 291 excl verzenden, 298,50 incl :P)

* Gurneyhck heeft er zojuist iig 1 besteld :)
Thx m8! :*)
Heb er net ook één besteld bij 4launch. Als ik hem heb zal ik asap mijn ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm eindelijk binnen. Oblivion draait eindelijk heerlijk op mijn PC :9~

Morgen ofzo 'ns ff wat proberen over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ziet dit er niet geil uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die XPS Renegade is volgens mij niet zo heel erg nieuw meer, is al een tijdje bekent volgens mij ;) nieuws: Dell toont machine met Quad SLI en 4,26GHz Pentium D .

Nog even over Quad SLI, het stond daarnet al op de fp maar het bericht is al vrij snel weer verwijderd, waarom weet ik niet. Misschien dat het iets te maken heeft met het feit dat het over een gerucht ging en dat nVidia nu officieel bekend heeft gemaakt dat er een dual-gpu versie van de Quadro FX 4500 op komst is. En hij heet (tromgeroffel): Quadro FX 4500 X2 (luid trompetgeschal)! Bij de X2 zitten er dus twee GPU's op het PCB die elk over 512MB RAM beschikken. Voor mensen met een hele grote portemennee is het ook mogelijk om 2 4500 X2's aan te schaffen en die samen te laten werken d.m.v. SLI en zo een Quad-SLI opstelling te creeeren.

Bron: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1950

Edit: Ligt het nou aan mij of zit de redactie een beetje te goochelen? Het nieuws over de officiele aankondiging staat er nu opeens wel tussen maar eerst stond er namelijk een ander bericht dat is weg gehaald.

http://tweakers.net/nieuw...kaarten-aangekondigd.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie? Is dit een goede deal:

Mijn 2,5 maanden oude EVGA 7800 GT CO (470/1100) fan gaat pas na 10 minuten slow.
ruilen tegen:
EVGA 7900 GTX
met 260 euro bijbetaling van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 10-09 16:59
Is die EVGA 7900 GTX nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, door middel van EVGA step-up.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 08:46 . Reden: =>- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Azerty heeft de eVGA 7900GT CO Superoverclocked en de 7900GTX

Al hoewel een eVGA een zeer goed merk is en goed overclockbaar vind ik het toch redelijk aan de prijs.

Een Asus 7900GT (450/1300) is gemiddeled 290 euro en een eVGA 7900GT (550/1580) kost al 365 euro. En die 550 en 1580 kan ook wel met een Asus gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:16:
Wat vinden jullie? Is dit een goede deal:

Mijn 2,5 maanden oude EVGA 7800 GT CO (470/1100) fan gaat pas na 10 minuten slow.
ruilen tegen:
EVGA 7900 GTX
met 260 euro bijbetaling van mijn kant.
Niet echt eigenlijk. Voor 260 heb je al bijna een nieuwe 7900GT, en die doen bijna hetzelfde als een 7900GTX. Ik zou die 7800GT op internet aanbieden, en dan gewoon een 7900GT kopen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twix schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:40:
Azerty heeft de eVGA 7900GT CO Superoverclocked en de 7900GTX

Al hoewel een eVGA een zeer goed merk is en goed overclockbaar vind ik het toch redelijk aan de prijs.

Een Asus 7900GT (450/1300) is gemiddeled 290 euro en een eVGA 7900GT (550/1580) kost al 365 euro. En die 550 en 1580 kan ook wel met een Asus gehaald worden.
Die 550 en 1580Mhz ben je echt niet verzekerd van, ik denk dat door het hoge aantal 7900GT's met "cherry picked" cores, de normale kaarten vaken minder goed klokken. Mijn PoV kan die snelheden bijvoorbeeld ook niet halen. Dus ik zou dat niet te snel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:49:
[...]

Niet echt eigenlijk. Voor 260 heb je al bijna een nieuwe 7900GT, en die doen bijna hetzelfde als een 7900GTX. Ik zou die 7800GT op internet aanbieden, en dan gewoon een 7900GT kopen.
Dan denk ik dat ik het gewoon zo laat en een Nikon D50 met 2 lenzen koop :*)

Alleen maakt die 7800 zo'n pokkeherrie het eerste kwartier. Dus als ik dan step-up doe voor een 7900 GTX bespaar ik weer 40 euro voor een Zalman koeler :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GrandmasteR schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:03:
[...]

* dr snuggles heeft er zojuist iig 1 besteld :)
Snif snif, die kaart is daar nu al weer uitverkocht ;(. Maar het was wel een erg goede tip! Als je nog eens ergens de 7900GT leverbaar ziet, dan houd ik mij aanbevolen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 10-09 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:55:
[...]

Dan denk ik dat ik het gewoon zo laat en een Nikon D50 met 2 lenzen koop :*)

Alleen maakt die 7800 zo'n pokkeherrie het eerste kwartier. Dus als ik dan step-up doe voor een 7900 GTX bespaar ik weer 40 euro voor een Zalman koeler :+
Heb je al gecontroleerd of er geen folie tussen je heatsink en het "beschermplaatje" zit? Dit kan geen kwaad maar zorgde bij veel kaarten (met name de 7800gs serie van XFX) voor een ratelend geluid. De XFX crew op het XFX forum vertelde dat je hem zonder verval van de garantie mocht openschroeven en het stukje plastic folie mocht verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zag net op de 4launch site dat de club3d 7900GT 10€ goedkoper was geworden. Ik heb er gisteren één voor 291€ gekocht en vandaag is ie dus ineens 281€.
Dus ik had meteen een mailtje gestuurd naar 4launch, binnen een uur een mailtje terug met het bericht dat ik 10€ terugkrijg :)
Dat is toch zeer netjes van hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maksvr schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:15:
[...]

Heb je al gecontroleerd of er geen folie tussen je heatsink en het "beschermplaatje" zit? Dit kan geen kwaad maar zorgde bij veel kaarten (met name de 7800gs serie van XFX) voor een ratelend geluid. De XFX crew op het XFX forum vertelde dat je hem zonder verval van de garantie mocht openschroeven en het stukje plastic folie mocht verwijderen.
Ik heb een EVGA dus ik mag sowieso met behoud van de garantie de hele koeler eraf halen.

Nee, het is wat anders. De fan draait gewoon harder. Die van mij slowt niet down bij het laden van de drivers, maar doet dit geleidelijk en heeft daar een 15 minuten voor nodig. Zwaar irritant, maar schijnt vaker voor te komen bij die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
me 7900gt zit er eindelijk

draait stock op 550/1630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:10:
Die XPS Renegade is volgens mij niet zo heel erg nieuw meer, is al een tijdje bekent volgens mij ;) nieuws: Dell toont machine met Quad SLI en 4,26GHz Pentium D .
Ja, maar toen volgde ik dit draadje nog niet, en nu kwam ik hem weer ergens tegen, en ik zat net hier te lezen, dus ik denk ik post het maar :)

Eigenlijk is het gewoon dikke bullshit als je het goed bekijkt, ik bedoel.. 4 7900gt's, da's dikke overkill. En ik wacht nu al 2 weken op één zo'n kaartje van Asus. (Samen met vele anderen die al veel langer wachten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:27:
[...]

Snif snif, die kaart is daar nu al weer uitverkocht ;(. Maar het was wel een erg goede tip! Als je nog eens ergens de 7900GT leverbaar ziet, dan houd ik mij aanbevolen :).
7900GT`s op voorraad bij Komplett ;)

hier dan:5xGainward 7900GT http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=318498
en: 2xPoint of view http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=318801

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tnx voor het zoeken, maar das duur! Ik zie net dat m'n Sparkle 7900 GT bij de www.dollarshop.nl leverbaar is was sinds een uur geleden voor 284 euro :). Volgens mij worden de eerste shipments van 7900 GT's nu aan de winkels geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 26-04-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

wwillem schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:11:
[...]

Tnx voor het zoeken, maar das duur! Ik zie net dat m'n Sparkle 7900 GT bij de www.dollarshop.nl leverbaar is was sinds een uur geleden voor 284 euro :). Volgens mij worden de eerste shipments van 7900 GT's nu aan de winkels geleverd.
Ik mag het hopen, zit al bijna een maand op mn Asus 7900gt te wachten :( Levertijd is nog steeds onbekend...
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.