Demon_Eyez schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:43:
@ CJ en WWillem
Kunnen jullie die discussie over TDP en ATI vs NVidia eindigen, begint al weer een 'de mijne is beter dan die van jou' te worden en dat verpest de sfeer hier in dit topic.
Bij iComputers staat inmidels de hele vooraad 7900's van XFX ook op 'levering twee weken'.
Deze topics zijn juist bedoelt voor dit soort discussies en juist niet om de beschikbaarheid van de GF kaarten te bespreken. Gossie er staat zelfs
[Discussie] in de topictitel en dat slaat vast niet alleen op het discussieren van de beschikbaarheid van de GF7 waar nu al meer dan een maand over gepraat wordt.
Datzelfde gebeurde in het ATi Discussie topic met de beschikbaarheid van de R520 kaarten. Op een gegeven moment wisten we wel dat ze niet goed beschikbaar waren, maar werd er continue melding van gemaakt en werd er weinig meer gediscussieerd over de techniek achter de kaarten waarvoor dit soort topics juist bedoeld waren.
Oh kijk eens in de topicregels:
@ Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
- de 7900xxx niet leverbaar is bij een shop, want dat wisten we namelijk al allang.
Wat wordt er dan wel gedaan in dit topic:
@ Dit is een discussietopic waarbij er gediscussieerd wordt over alles wat gerelateerd is aan alle producten uit de GeForce 7-series.
TDP is juist heel erg interessant voor de notebooks en het gaat niet alleen maar om high performance op dat gebied. Want wat heb je er immers aan als je maar 45 minuten op je accu kan spelen of dat je je laptop niet op je schoot kan houden en je ballen verbrand vanwege de warmteproductie?
Wanneer hierover op een normale beargumenteerde manier gebeurt is er niets mis met dit soort discussies, maar wanneer er rechtstreeks op de man gespeeld wordt en ik flames aan mijn deur krijg of er dingen geinsinueerd worden, dan heb ik geen zin om me daartoe te verlagen en maak ik duidelijk dat ik daar niet van gedient ben. In het geval van de TDP maakte ik gewoon melding van wat er door verschillende reviewsites van notebooks en andere grote sites is gemeld. Het zijn niet alleen mijn conclusies na het doen van research maar van meerderen.
Daarnaast was mijn post vooral bedoeld om duidelijk te maken dat er twee verschillende segmenten zijn. Desktop Replacements en Low Power Consumption. Als je kijkt naar desktopreplacements dan is nVidia inderdaad het snelste op dit moment, maar kijk je naar de markt voor notebooks waar laag stroomverbruik belangrijk is, dan is ATi de winnaar. Een voorbeeldje is bv de
GeForceGo 6800U in de Dell Inspirion XPS Gen 2. Deze trekt 65W en dat is iets wat je nergens anders zult vinden dan in DTRs.
Ik snap dat sommige mensen er op kicken als hun favoritiete GPU bakker de snelste kaart heeft, maar op bepaalde gebieden is dat (op dit moment) niet echt priority nr 1. ATi kiest er bewust voor om de kaarten lager te klokken dan de desktop varianten om zo beneden de 35W te blijven, terwijl ze toch nog redelijk snelle performance hebben. nVidia wil gewoon het snelste van het snelste op notebook gebied, ongeacht het stroomverbruik.
Blijkbaar gelden hier dezelfde regels als in het ATi topic:
@ Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis en zijn uitermate Not Done. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter
Dus een reply van Wwillem die en op de man speelt en ook nog eens getuigd van het niet goed hebben gedaan van de research, maakt mij gewoon een beetje kriegel.
Om toch nog maar het goede voorbeeld te geven en met nieuws te komen... Gainward komt met een 7800GS AGP kaart die gebaseerd is op de G71. Geruchten gaan dat deze alle 24 pipelines open heeft staan en op 450Mhz zal draaien. Door de bridgechip zal de OC snelheid gelimiteerd zijn tot 500Mhz, maar als deze kaart uit komt dan is dit de snelste optie voor mensen die nog een AGP systeem hebben.... tenminste als nVidia genoeg G71 cores er uit kan pompen want dat is volgens
L'Inq nog een probleem.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.