SureZal is té blij dat er gediscusieerd word over de verschillende mogelijkheden voor de 7900GT [word nl. gek van mijn systeem waar ik alleen de 7900 hoor]
die met die 1800xt was t... toch vreemd dat de vf900 daar t beste scoort, maar op de 7800 n stuk slechter dan de x1 bv....wwillem schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:15:
[...]
Ja ik wist tot 10 min geleden nog niet van het bestaan van de vf900 af. Zou jij een link willen geven naar die review? Of was het deze met een x1800xt kaart, of deze met een 7800GTX kaart?
De thermalright is eigenlijk de meest belovende koeler als ik het zo zie. Meteen maar even aan zowel salland als cool-prices gevraagd of ze deze koeler in het assortiment willen opnemen.
Sommige mensen beweren dat de eerste review gesponsord was door Zalman. Het kan ook komen doordat de x1800xt veel meer warmte produceert dan een 7800 en daardoor misschien de koelers beinvloed. Maar goed, duidelijk is dat de vf900 niet zo'n interessante optie is vanwege de prijsMr Alfabet schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:39:
[...]
die met die 1800xt was t... toch vreemd dat de vf900 daar t beste scoort, maar op de 7800 n stuk slechter dan de x1 bv....
Nou, heb zelf maar een Arctic NV Silencer 5 rev. 3 besteld. Zullen zien of ik die fatsoenlijk op een 7900GT krijg
Direct daarna (indien succesvol) volgt de voltmod naar 1.4v.
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten jaAtrax schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:39:
Nou, heb zelf maar een Arctic NV Silencer 5 rev. 3 besteld. Zullen zien of ik die fatsoenlijk op een 7900GT krijgDirect daarna (indien succesvol) volgt de voltmod naar 1.4v.
maar waarom zou je gaan voltmodden
je kunt tog alle spellen goed spelen met een degelijke framerate [zo neit dan kun je nog ocen zonder voltmod]
ik zie [NU] het nut er niet van in maar mischien over een paar maanden.
maar tot nu toe hou ik het hierbij
Als je zulke dingen niet in het begin doet, doe je het waarschijnlijk nooit meer. Met 1.4v kun je hem mooi overclocken naar GTX niveau....en dat vind ik toch wel interessant, zeker omdat de levensduur niet bedreigd wordt (met deugdelijke koeling). En aangezien ik de koeling toch al wil vervangen vanwege het geluidsniveau......Nano2009 schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:17:
[...]
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten ja
maar waarom zou je gaan voltmodden
je kunt tog alle spellen goed spelen met een degelijke framerate [zo neit dan kun je nog ocen zonder voltmod]
ik zie [NU] het nut er niet van in maar mischien over een paar maanden.
maar tot nu toe hou ik het hierbij
Die 1,4V mod lijkt mij ook interessant, zeker omdat het eigenlijk nog binen de specs zit (want de GTX loopt ook op 1,4V). Ik zag alleen wel dat het bij sommige mensen is mis gegaan, dus ik wacht ook nog even op het het OC topic.Atrax schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:42:
[...]
Als je zulke dingen niet in het begin doet, doe je het waarschijnlijk nooit meer. Met 1.4v kun je hem mooi overclocken naar GTX niveau....en dat vind ik toch wel interessant, zeker omdat de levensduur niet bedreigd wordt (met deugdelijke koeling). En aangezien ik de koeling toch al wil vervangen vanwege het geluidsniveau......
Waarom maken we hier trouwens niet gewoon een OC topic van? Bij OC komt ook de koeling kijken, die hier toch al wordt besproken. Dan kan ook meteen de startpost grondig uitgebreid worden met koeling & OC info. Verder weet ik niet wat hier verder nog moet worden besproken eerlijk gezegd. Misschien kan een mod z'n licht hierop laten schijnen?
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 17-04-2006 19:40 ]
ja mee eens vooral omdat jejking ook problemen heeft met een oc topic te maken en zich daar dan ook geen zorgen meer over hoeft te makenwwillem schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:39:
[...]
Die 1,4V mod lijkt mij ook interessant, zeker omdat het eigenlijk nog binen de specs zit (want de GTX loopt ook op 1,4V). Ik zag alleen wel dat het bij sommige mensen is mis gegaan, dus ik wacht ook nog even op het het OC topic.
Waarom maken we hier trouwens niet gewoon een OC topic van? Bij OC komt ook de koeling kijken, die hier toch al wordt besproken. Dan kan ook meteen de startpost grondig uitgebreid worden met koeling & OC info. Verder weet ik niet wat hier verder nog moet worden besproken eerlijk gezegd. Misschien kan een mod z'n licht hierop laten schijnen?
Al die kwats over fantastische topicstarts tegenwoordig. Ram gewoon een topic omhoog met OC resultaten .. De mijne doet het prima op 1.45v met zilverinkt.
Heb je een linkje naar mislukkingen? Kan alleen maar leren van andermans foutenwwillem schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:39:
[...]
Die 1,4V mod lijkt mij ook interessant, zeker omdat het eigenlijk nog binen de specs zit (want de GTX loopt ook op 1,4V). Ik zag alleen wel dat het bij sommige mensen is mis gegaan, dus ik wacht ook nog even op het het OC topic.
[...]
ik ga vanaaf ef een simpel en makkelijk oc topic openenWimo. schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:52:
Al die kwats over fantastische topicstarts tegenwoordig. Ram gewoon een topic omhoog met OC resultaten .. De mijne doet het prima op 1.45v met zilverinkt.
iig tot dat jejking ermee klaar is
Ik heb even voor je gezocht in m'n history: dit topic was het. Hier wordt de methode besproken om met een conducting pen bovenaan je kaart een lijntje te maken.Atrax schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:53:
[...]
Heb je een linkje naar mislukkingen? Kan alleen maar leren van andermans fouten
Ik heb al een topic report aangemaakt met de vraag of we hier geen OC topic van kunnen maken. Hier heb je alvast wat mod methodes bij elkaar voor in de SPNano2009 schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:59:
[...]
ik ga vanaaf ef een simpel en makkelijk oc topic openen
iig tot dat jejking ermee klaar is
En een korte line-up van de beschikbaar koelers voor de SP:
Tot nu toe in volgorde van voor mij meest interessante koelers:
• Arctic NVsilencer 5 rev 3: (€ 17, goed verkrijgbaar) geschikt voor 7800 serie en 7900GT met mod-werk
• ThermalRight V1 (ultra) (€ 26, lastig verkrijgbaar)
• KuFormula VF1 Plus (niet verkrijgbaar in NL)
• Arctic Accelero S1 (pas in juni) geschikt voor de 7900 serie
• Arctic Accelero S3 (pas in juni) geschikt voor de 7600GT
• Zalman vf900 (€35, goed verkrijgbaar) geschikt voor 7xxx serie
• Zalman vf700 (€20, goed verkrijgbaar) geschikt voor 7xxx serie
[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 17-04-2006 20:17 ]
Ram daarbij mijn foto van de zalman en die aangepast rev x koeler erbij van hierboven en je hebt een leuke start.
ik heb gewoon even een snel en makelijk topic geopent mog iemand dit over willen nemen of wat veranderingen enz of heeft jejking een nieuw topic dan kan ie gewoon worden vergeten/verwijderd of weet ik veel 
Nano2009 in "Het Geforce 7 Overclock Topic !"
Hulde!Nano2009 schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:08:
ik heb gewoon even een snel en makelijk topic geopent mog iemand dit over willen nemen of wat veranderingen enz of heeft jejking een nieuw topic dan kan ie gewoon worden vergeten/verwijderd of weet ik veel
en toen was ie weer dicht

net toen ik bezig was om het te veranderen met link enz erin te zetten
[ Voor 18% gewijzigd door Nano2009 op 17-04-2006 23:28 ]
Dan moeten we dit topic maar volspammen met voltmods en scores.
Nano2009 schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:28:
[...]
en toen was ie weer dicht
net toen ik bezig was om het te veranderen met link enz erin te zetten
Even een tip voor mensen die de standaard koeler willen vervangen:
Ik had een Arctic NV Silencer 5 rev. 3 besteld, maar die heb ik moeten annuleren omdat de passieve koeling (Zalman) op de northbridge van mijn mobo (Asus A8N-SLI SE) in de weg zit.
Mocht je de originele fan hebben vervangen door een passieve die enige hoogte inneemt dan is de Arctic helaas geen optie meer
Dat wordt voor mij dus verder zoeken....Zalman VF900cu is een optie, maar nog wel prijzig naar mijn mening...en ik ben niet zo kapot van die losse koelblokjes op het geheugen, maarja zolang het werkt......
Ik had een Arctic NV Silencer 5 rev. 3 besteld, maar die heb ik moeten annuleren omdat de passieve koeling (Zalman) op de northbridge van mijn mobo (Asus A8N-SLI SE) in de weg zit.
Mocht je de originele fan hebben vervangen door een passieve die enige hoogte inneemt dan is de Arctic helaas geen optie meer
Dat wordt voor mij dus verder zoeken....Zalman VF900cu is een optie, maar nog wel prijzig naar mijn mening...en ik ben niet zo kapot van die losse koelblokjes op het geheugen, maarja zolang het werkt......
Gewoon niet erop plakken, zoveel helpt het allemaal niet, gewooneen fatsoenlijke temp en een beetje airflow in je kast moet voldoende zijn zonder verdere v-mods.Dat wordt voor mij dus verder zoeken....Zalman VF900cu is een optie, maar nog wel prijzig naar mijn mening...en ik ben niet zo kapot van die losse koelblokjes op het geheugen, maarja zolang het werkt......
ik ben er eigenlijk ook mee eens dat de gf 7600/7900 bezitters echt veel te weinig keus hebben uit koelersAtrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 06:51:
dalijk in juni komt er weer een neiuwe artic uit ja, maar hou wel in gedachten dat dat een pasief gekoelde koeler is he
ik zit al 3 weken op mijn asus 7900gt top te wachten.
schijnt dat deze redelijk hoog geclocked kan worden minimaal 550/800
schijnt dat deze redelijk hoog geclocked kan worden minimaal 550/800
een voltmod kan je dat ook niet via de BIOS regelen? met NiBiTor kan je dit ook doen althans met de GF6 wel?
Dan moet dat toch ook wel voor de 7900 GT kunnen?
Wat is de standaard snelheid van een Galaxy 7900GT?
[ Voor 15% gewijzigd door loodgieter op 18-04-2006 11:38 ]
1. voltmodden via bios kan NOG niet mischien dat dat op een later stadium wel kanTwix schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:32:
een voltmod kan je dat ook niet via de BIOS regelen? met NiBiTor kan je dit ook doen althans met de GF6 wel?
2. een Galaxy is op standaart snelheden geklokt [www.google.nl/www.galaxytech.com]
edit :
niet dat het veel uitmaakt of zo maar de koeler van de 7900 GT is precies hetzelfde als de koeler op de 7900 GT van Nvidia [dus geen galaxy stikker op fan]
[ Voor 20% gewijzigd door Nano2009 op 18-04-2006 12:52 ]
Wil eigenlijk gaan voor 1.4/1.45vCarel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:09:
[...]
Gewoon niet erop plakken, zoveel helpt het allemaal niet, gewooneen fatsoenlijke temp en een beetje airflow in je kast moet voldoende zijn zonder verdere v-mods.
wel een voordeel :
Je hebt nou wel eeuwige roem
maar ik heb de mod al een email gestuurd en daar beetje uitgelegd wat ik nog allemaal van plan was te gaan doen in de komende dagen enz.
Het leuke is op de Galaxy site zelf staan geen snelhedenNano2009 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:43:
[...]
2. een Galaxy is op standaart snelheden geklokt [www.google.nl/www.galaxytech.com]
]
Ik zag trouwens bij de laatste MVK NiBiTor dat de 7900 er wel bij stond?
NiBiTor 2.8a (T.Net)
[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 18-04-2006 13:09 ]
Verwijderd
Mijne wordt weer eens niet weergegeven in Nibitor. Door de niet WHQL drivers mss?
Word gek van de problemen hier met de 7900GT
Dit zelfde probleem heb je bij meerdere nforce4 moederborden. Ik heb mede hierdoor de fan op m'n Asus A8N-E lekker laten zitten en langzamer laten draaien met een fancontroller. Ideaal, fan gaat langer mee en ik heb geen herrie. Hij koelt nog prima en de NV silencer past nu op m'n videokaart (6600GT, straks 7900GT)Atrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 06:51:
Over de koelblokjes: Het geheugen overklokken heeft toch nauwelijks zin, dus die kan je net zo goed weg laten.
[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 18-04-2006 13:48 ]
Ik was een beetje aan het kijken naar een Geforce 7600GS en ik zag zojuist dat die van XFX volgens hun site HD-ready zou zijn. http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=198679
Als ik trouwens foto's van de doos bekijk dan zie ik daar niet zo snel een HD-ready logo, dus misschien is het een fout op de website.
Als ik trouwens foto's van de doos bekijk dan zie ik daar niet zo snel een HD-ready logo, dus misschien is het een fout op de website.
[ Voor 23% gewijzigd door Unicron op 18-04-2006 13:59 ]
Is in mijn geval misschien zoiezo het beste om de RAM heatsinks weg te laten, aangezien ik de vmem-mod niet wil uitvoeren, alleen de vmod voor de corewwillem schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:47:
[...]
Dit zelfde probleem heb je bij meerdere nforce4 moederborden. Ik heb mede hierdoor de fan op m'n Asus A8N-E lekker laten zitten en langzamer laten draaien met een fancontroller. Ideaal, fan gaat langer mee en ik heb geen herrie. Hij koelt nog prima en de NV silencer past nu op m'n videokaart (6600GT, straks 7900GT).
Over de koelblokjes: Het geheugen overklokken heeft toch nauwelijks zin, dus die kan je net zo goed weg laten.
Jouw gedachte lijken op die van mijAtrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:58:
[...]
Is in mijn geval misschien zoiezo het beste om de RAM heatsinks weg te laten, aangezien ik de vmem-mod niet wil uitvoeren, alleen de vmod voor de core
Voorbeeldje: Je doet de 1,4V mod:
Toename = (1,4/1,2)2 = (1.17)2 = 1.36 -> 36% extra energie.
Misschien toch maar geen mod...
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 18-04-2006 16:47 ]
Ik heb eens even naar alle koelmogelijkheden gekeken en ik kom toch steeds weer bij de Zalman VF900-Cu uit. Hij is niet goedkoop, maar lijkt wel het best compatible met mijn setup. Wachten op de passieve koeling van Arctic heb ik geen zin in, en ook die zal niet goedkoop zijn, als ik het plaatje daarvan zo zie.
De Zalman is wel erg mooi compleet, met een FanMate erbij, waardoor je deze mooi naar eigen wens kan instellen (koeling/geluid).
Ik kan helaas alleen nog geen ervaringen vinden van mensen met een 7900GT & Zalman VF900-Cu. Ben benieuwd wat het temperatuur verschil is ten opzichte van de standaard koeler......
De Zalman is wel erg mooi compleet, met een FanMate erbij, waardoor je deze mooi naar eigen wens kan instellen (koeling/geluid).
Ik kan helaas alleen nog geen ervaringen vinden van mensen met een 7900GT & Zalman VF900-Cu. Ben benieuwd wat het temperatuur verschil is ten opzichte van de standaard koeler......
Zijn heel veel ervaringen te vinden via google, zoek maar wat op 7900GT + VF900Atrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:30:
Zie soms mensen die voorheen rond de 60-70 zaten dan ineens in de 40-50 range kwamen (load).... toch wel netjes
Ik ben van de standaard cooler naar een VF900-Cu gegaan, en heb nu een idle temperatuur van 31°C ... wat de temperatuur met de standaard cooler was weet ik niet meert exact, maar ik denk dat het 6°C hoger was (denk zelfs dat ik het hier ergerns in dit topic verteld heb...)Atrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:30:
Kijk maar: http://gallery.damn.be/d/9468-1/temp.png
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Mijne is nu met stock 39 graden idle.shaidar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:58:
[...]
Ik ben van de standaard cooler naar een VF900-Cu gegaan, en heb nu een idle temperatuur van 31°C ... wat de temperatuur met de standaard cooler was weet ik niet meert exact, maar ik denk dat het 6°C hoger was (denk zelfs dat ik het hier ergerns in dit topic verteld heb...)
Edit: 54/55 graden load.
[ Voor 3% gewijzigd door Atrax op 18-04-2006 15:48 ]
Op welke snelheid heb je de Zalman dan?shaidar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:58:
[...]
Ik ben van de standaard cooler naar een VF900-Cu gegaan, en heb nu een idle temperatuur van 31°C ... wat de temperatuur met de standaard cooler was weet ik niet meert exact, maar ik denk dat het 6°C hoger was (denk zelfs dat ik het hier ergerns in dit topic verteld heb...)
Verwijderd
Wat een vreemde redenering.wwillem schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:16:
[...]
Jouw gedachte lijken op die van mij. De hoeveelheid extra energiegebruik van de 7900GT chip bij een voltage mod is trouwens best groot. Als je eens wilt uitrekenen hoeveel extra vermogen je het kost dan kun je dat als volgt doen: Toename vermogen = (Vcorenieuw / 1,2)2
Voorbeeldje: Je doet de 1,4V mod:
Toename = (1,4/1,2)2 = (1.17)2 = 1.36 -> 36% extra stookkosten.
Misschien toch maar geen mod...
Vermogen is stroom x spanning, de spanning gaat van 1.2 naar 1.4, de stroom blijft gelijk. Dan zie gewoon een toename van 17%. Dit is tov van 1.2V. Je kaart moet dus 17% meer verbuiken. Dit is enkel je kaart.
Maar helaas heb je in je huis geen 1.2V spanning maar 220V. En wat is die 0.2V extra tov 220V? Peanuts dus.
Ik kan ook zeggen: ik heb een LEDje dat werkt op 5mV. Ik verhoog het voltage tot 0.5V (100x meer). Een toename van bijna 100%!. Mijn energiefactuur gaat dus 100% meer zijn. Duh.
Verwijderd
Je zal echter naast het verhogen van het voltage ook de clocks hoger zetten. De transistors zullen dus vaker schakelen per tijdseenheid. Dan heb je dus meer schakelingen die ook nog meer energie verbruiken. Ik gok dat die formule een benadering hiervan is.
In iedergeval heeft VR-Zone de power consumption gemeten met de voltmods: klik. 64 watt stock versus 87 watt op 1.5v valt mij erg mee.
In iedergeval heeft VR-Zone de power consumption gemeten met de voltmods: klik. 64 watt stock versus 87 watt op 1.5v valt mij erg mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:22 ]
Verwijderd
Even een vraagje: kan ik die voltmod met die inkt ook toepassen op een Asus 7900GT? Of alleen op de XFX 7900GT?
/me zal binnen enkele weken eindelijk zijn Asus 7900GT binnenhebben!
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de prestaties van zo'n kaartje. Meteen ff zo'n Zalman VF900 erop schroeven om lekker te klokken
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de prestaties van zo'n kaartje. Meteen ff zo'n Zalman VF900 erop schroeven om lekker te klokken
ik wacht nogsteeds op me 7900gt top asus
Eindelijk link weer gevonden voor het vermogen van de complete 7900GT kaart.
Geforce 7900GT @ Default voltage/Speed 64 watts
Geforce 7900GT @ 745MHz 1.5v 87 watts
Geforce 7900GT @ 780MHz 1.6v 101 watts
Geforce 7900GT @ 800MHz 1.7v 111 watts
Bron
.
Geforce 7900GT @ Default voltage/Speed 64 watts
Geforce 7900GT @ 745MHz 1.5v 87 watts
Geforce 7900GT @ 780MHz 1.6v 101 watts
Geforce 7900GT @ 800MHz 1.7v 111 watts
Bron
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:13:
Wat een vreemde redenering. Vermogen is stroom x spanning, de spanning gaat van 1.2 naar 1.4, de stroom blijft gelijk. Dan zie gewoon een toename van 17%. Dit is tov van 1.2V. Je kaart moet dus 17% meer verbuiken. Dit is enkel je kaart. Maar helaas heb je in je huis geen 1.2V spanning maar 220V. En wat is die 0.2V extra tov 220V? Peanuts dus.
Ik kan ook zeggen: ik heb een LEDje dat werkt op 5mV. Ik verhoog het voltage tot 0.5V (100x meer). Een toename van bijna 100%!. Mijn energiefactuur gaat dus 100% meer zijn. Duh.
offtopic:
Het is een standaard formule om vermogen uit te rekenen. P = U * I = U*U/R. Deze formule is een simpele benadering om van allerlei zaken het vermogen uit te rekeken. In dit geval die van je chip. Jouw redenatie fout is dat de stroom gelijk blijft. Die stijgt net zo hard. Als je iets 100x vergroot heb je een procentuele toename van 10.000%. Wat je bedoelt met 0,2V tov 230V wisselspanning in NL begrijp ik niet, maar dit is ook niet relevant.
Het is een standaard formule om vermogen uit te rekenen. P = U * I = U*U/R. Deze formule is een simpele benadering om van allerlei zaken het vermogen uit te rekeken. In dit geval die van je chip. Jouw redenatie fout is dat de stroom gelijk blijft. Die stijgt net zo hard. Als je iets 100x vergroot heb je een procentuele toename van 10.000%. Wat je bedoelt met 0,2V tov 230V wisselspanning in NL begrijp ik niet, maar dit is ook niet relevant.
De volt mod kan op elke 7900GT kaart, tenzij een fabrikant een compleet afwijkend ontwerp heeft gemaakt, maar dat gebeurt waarschijnlijk toch nietVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:28:
Even een vraagje: kan ik die voltmod met die inkt ook toepassen op een Asus 7900GT? Of alleen op de XFX 7900GT?
[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 18-04-2006 16:44 ]
Ik denk op de maximale snelheid - ik heb namelijk die FanMate2 niet aangesloten. En aangezien die FanMate een weerstand is, en als je die er dus niet tussenhangt, dan draait ie aan maximale snelheid ... (toch? ben er eigelijk niet zo zeker van)Atrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:51:
[...]Op welke snelheid heb je de Zalman dan?
Onder full load heb ik het nog niet gezien, maar dat zal ook wel aanzienlijk lager zijn ... zal het straks eens testen als ik tijd vind ...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Kwam net nog een eventuele kandidaat tegen om de standaard koeler van de GT te vervangen: de KuFormula VF1 Alleen kan ik nog niet vinden of dat ie ook op een 7900GT past.
Inmiddels een ervaring gevonden: http://www.hardforum.com/...hp?t=1033438&page=2&pp=20 Hij past
En een dealer: http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=75539
[ Voor 5% gewijzigd door Atrax op 18-04-2006 16:57 ]
Ik wil de totaal niet overclockte ASUS versie van de 7900gt kopen, want die is maar 287 euro, maar zit hier ook een andere koeler op?
Als ik de 7900gt heb, wil ik ook graag volt verhogen naar 1.5, maar hoe veilig is dit? Willen mensen het zeggen als het bijvoorbeeld is mislukt op dit forum?
Als ik de 7900gt heb, wil ik ook graag volt verhogen naar 1.5, maar hoe veilig is dit? Willen mensen het zeggen als het bijvoorbeeld is mislukt op dit forum?
Das tenminse één. Ik weet alleen niet of je daar wel wil bestellen, zie shopsurvey. Alhoewel ze de laatste tijd beter worden. Zoiets kleins als een koeler zou ik daar dan weer wel willen bestellen. 26 euro + 7 euro verzendkosten. Ga jij hem kopen Atrax? Ik heb m'n nvsilencer 5 rev 3 al besteld voor 17 euroAtrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:56:
[...]
Inmiddels een ervaring gevonden: http://www.hardforum.com/...hp?t=1033438&page=2&pp=20 Hij past![]()
En een dealer: http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=75539
[ Voor 34% gewijzigd door dr snuggles op 18-04-2006 17:08 ]
Ben er hard over aan het twijfelen.....wwillem schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:00:
[...]
Das tenminse één. Ik weet alleen niet of je daar wel wil bestellen, zie shopservey. Alhoewel ze de laatste tijd beter worden. Zoiets kleins als een koeler zou ik daar dan weer wel willen bestellen. 26 euro + 7 euro verzendkosten. Ga jij hem kopen Atrax? Ik heb m'n nvsilencer 5 rev 3 al besteld voor 17 euro.

Maar vraag me af hoe de duurzaamheid van dat ding is, bij de VF900 zal duurzaamheid in ieder geval geen issue zijn, lijkt me.
Edit: Volgens deze review presteert de VF1 zelfs beter dan de Thermalright V1 (op een 6600 weliswaar).
[ Voor 13% gewijzigd door Atrax op 18-04-2006 17:17 ]
Verwijderd
Azerty heeft de EVGA GeForce 7900 GT CO 256 MB op voorraad. Mss wat voor diegene die al zolang w88.
Volgens mij koopt helemaal niemand die EVGAVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:14:
Azerty heeft de EVGA GeForce 7900 GT CO 256 MB op voorraad. Mss wat voor diegene die al zolang w88.
Verwijderd
Nee, inderdaad. Ik heb vandaag de laatste Club3D bij azerty weggepikt
Scheelt je toch 40 euro.
ooooooooo, DAAROM zag ik net dat de club3d 7900gt weer was verandert in pre-order.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:27:
Nee, inderdaad. Ik heb vandaag de laatste Club3D bij azerty weggepiktScheelt je toch 40 euro.
Ik wacht nog steeds op antwoord......
( de vraag over voltage verhogen op de core)
[ Voor 14% gewijzigd door JSTPS op 18-04-2006 17:33 ]
d8 dat er eerst iets op tweakers.net stont dat er een heeele kleine versie van de 7900 GT uit zou komen voor barbonnes[...]
De volt mod kan op elke 7900GT kaart, tenzij een fabrikant een compleet afwijkend ontwerp heeft gemaakt, maar dat gebeurt waarschijnlijk toch niet.
Denk dat mijn beslissing wel gevallen is, qua koeler. Zie net dat de gegeven link http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=75539 de basis versie is ZONDER fan, heatsinks, regelaar enz. De Plus versie (met fan, heatsinks, regelaar, enz.) kost meteen 11 euro meer en komt daarmee op 37,- ex. verzending. Daarmee is ie 7 euro duurder dan een Zalman VF900-Cu, die ik dan interessanter vind

[ Voor 7% gewijzigd door Atrax op 18-04-2006 17:45 ]
Je eerste vraag kan je op de Asus site vinden en wbt het voltage verhogen: Dat is uiteraard op eigen risico. Niemand weet hoe veilig dit is. Ervaringen kun je op allerlei fora vinden.SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:28:
ooooooooo, DAAROM zag ik net dat de club3d 7900gt weer was verandert in pre-order.
Ik wacht nog steeds op antwoord......
( de vraag over voltage verhogen op de core)
Verwijderd
Atrax schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:45:
Denk dat mijn beslissing wel gevallen is, qua koeler. Zie net dat de gegeven link http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=75539 de basis versie is ZONDER fan, heatsinks, regelaar enz. De Plus versie (met fan, heatsinks, regelaar, enz.) kost meteen 11 euro meer en komt daarmee op 37,- ex. verzending. Daarmee is ie 7 euro duurder dan een Zalman VF900-Cu, die ik dan interessanter vind
offtopic:
Voorraad indicatie:
voorradig, ongeveer een week levertijd
Lekker tegenstrijdig
Voorraad indicatie:
voorradig, ongeveer een week levertijd
Lekker tegenstrijdig
Verwijderd
Bij EVGA mag je na 90 dagen wel de kaart omruilen. Je betaald dan alleen de verzendkosten en het verschil tussen jouw aanschafprijs en de MSRP van de nieuwe.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:14:
En levenslange garantie, ook wanneer je er een andere koeler opzet of bij overklokken.
En als je nou volt verhoogt, en de kaart daardoor stuk gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:00:
[...]
Bij EVGA mag je na 90 dagen wel de kaart omruilen. Je betaald dan alleen de verzendkosten en het verschil tussen jouw aanschafprijs en de MSRP van de nieuwe.
En levenslange garantie, ook wanneer je er een andere koeler opzet of bij overklokken.
Ga eens zoekenSOEDARKMASTER schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:04:
En als je nou volt verhoogt, en de kaart daardoor stuk gaat?Dan krijg je zeker niks terug of wel?
offtopic:
srry dat ik het zeg maar Jejking moet tog echt ef met een overclock topic komen want dit is ook niks zo
srry dat ik het zeg maar Jejking moet tog echt ef met een overclock topic komen want dit is ook niks zo

Ja inderdaad, ik heb een heleboel vragen nog mbt. het overclocken van m'n 7900GTNano2009 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:16:
offtopic:

[ Voor 3% gewijzigd door EyeWitness op 18-04-2006 19:18 ]
Verwijderd
En wat concludeer jij daar uit wwillem?
Moet er, als ik eerlijk ben, wel bijzeggen dat de EU MSRP's van EVGA niet fair zijn. 397 ex BTW voor de 7800 GT CO (323 @azerty, incl BTW), 600 euro ex BTW voor de 7900 GTX en 679 euro ex. BTW voor de GTX SC. Hoe ze nu ooit BTW er nog bij willen tellen is mij ook een raadsel, maar goed. Ik en en enkele anderen zijn ondertussen bezig bij EVGA om die prijzen gelijk te laten schakelijk aan de US prijzen. ($500), we willen het gewoon op € 500 incl. TAX hebben. De prijs is een weekje op 500 geweest, maar nu is hij weer 600 voor de 7900 GTX.
Ik laat het nog wel weten als ik nieuws er over heb.
Welke 7900gt zou ik moeten bestellen bij azerty? Ik wilde de asus 7900gt maar bij deze staat pre-order. Ik ga ook geen 50 euro meer betalen voor een lichte overclock van de EVGA versie. Is er dus al een lading 7900gt's van asus gekomen en weer uitverkocht of zijn ze nooit binnengekomen?
Bedoel je lekker snel leverbaar of gewoon performance?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:50:
xfx versie zijn lekker snel
Dit:
They won't accept modded cards, and you need to have all the original packaging and accessories.
Je vergelijkt adviesprijzen voor kleine commercieële winkels (op evga site) met die van grote webwinkels zoals Azerty. Bovendien kan Azerty nog eens extra goedkoop zijn omdat zij jou alle verzendkosten laten betalen voor een RMA (meeste winkels delen netjes de kosten).Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:09:Moet er, als ik eerlijk ben, wel bijzeggen dat de EU MSRP's van EVGA niet fair zijn. 397 ex BTW voor de 7800 GT CO (323 @azerty, incl BTW), 600 euro ex BTW voor de 7900 GTX en 679 euro ex. BTW voor de GTX SC. Hoe ze nu ooit BTW er nog bij willen tellen is mij ook een raadsel, maar goed. Ik en en enkele anderen zijn ondertussen bezig bij EVGA om die prijzen gelijk te laten schakelijk aan de US prijzen. ($500), we willen het gewoon op € 500 incl. TAX hebben. De prijs is een weekje op 500 geweest, maar nu is hij weer 600 voor de 7900 GTX.
Nano2009 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:16:
offtopic:
EyeWitness schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:17:
Ja inderdaad, ik heb een heleboel vragen nog mbt. het overclocken van m'n 7900GT
offtopic:
Ikke graag wilt, en de benodigde info heb ik al, alleen ik zit giganotisch te kutten met de topic-opbouw, ergens zit gewoon een gigantische HTML-fout (kolommen) en ik kom er niet uit
Alle hulp is welkom, voor contact zie profiel! 
Ikke graag wilt, en de benodigde info heb ik al, alleen ik zit giganotisch te kutten met de topic-opbouw, ergens zit gewoon een gigantische HTML-fout (kolommen) en ik kom er niet uit

Verwijderd
Eh nee. In de US is de MSRP nog lager dan de prijzen waarvoor winkels als newegg, zipzoomfly, monarch etc. Dus dat mogen ze in de EU ook wel doenwwillem schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:39:
[...]
Dit:
[...]
[...]
Je vergelijkt adviesprijzen voor kleine commercieële winkels (op evga site) met die van grote webwinkels zoals Azerty. Bovendien kan Azerty nog eens extra goedkoop zijn omdat zij jou alle verzendkosten laten betalen voor een RMA (meeste winkels delen netjes de kosten).
Verder betaald Azerty mij gewoon de verzendkosten terug bij een RMA. (DOA, en als er iets RMA moet, is het 99 van de 110 keer een DOA)
Lees hun forum eens. Als je alles hebt, en de doos niks, matsen ze je gewoonThey won't accept modded cards, and you need to have all the original packaging and accessories.
Inderdaad, als je hem terugstuurd moet je de originele koeler er weer opzetten, is dat zo erg? Tsja, dat ze de volt mod niet dekken lijkt me wel logisch.
Ik heb je toegevoegd in mijn MSN lijst ("Got Milky?"). Dus stuur me die html source maar es.Jejking schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:07:
offtopic:
Ikke graag wilt, en de benodigde info heb ik al, alleen ik zit giganotisch te kutten met de topic-opbouw, ergens zit gewoon een gigantische HTML-fout (kolommen) en ik kom er niet uitAlle hulp is welkom, voor contact zie profiel!
Heey, ik heb nu een probleem met mijn geforce 7600 GT. Soms krijg ik na een tijdje computeren plotseling een zwart beeld voor 3 seconde en daarna doet hij het weer gewoon. Maar net was het de hele tijd aan het knipperen, dus 3 sec zwart en 3 sec normaal. Ik kon niets meer met mijn muis of toetsenbord doen enzo.
Wie weet waar dat aan ligt?
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en voor overige systemspecs zie hieronder
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en voor overige systemspecs zie hieronder
heb je je 7600 geOCed? at kan misschien het knipperen verklaren. kijk ookeven verder dan je VGA kaart misschien is het je mem.Smokey! schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:10:
Heey, ik heb nu een probleem met mijn geforce 7600 GT. Soms krijg ik na een tijdje computeren plotseling een zwart beeld voor 3 seconde en daarna doet hij het weer gewoon. Maar net was het de hele tijd aan het knipperen, dus 3 sec zwart en 3 sec normaal. Ik kon niets meer met mijn muis of toetsenbord doen enzo.
Ik heb sinds kort een Asus 7900GT. Nu had ik begrepen dat ik geen AA i.c.m. HighDynamicRange kon gebruiken. Het lijkt gewoon samen te werken in DoD: Source en CS: Source?
Nee doh,Frank76NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:12:
Ik heb sinds kort een Asus 7900GT. Nu had ik begrepen dat ik geen AA i.c.m. HighDynamicRange kon gebruiken. Het lijkt gewoon samen te werken in DoD: Source en CS: Source?
Het is dan software matige HDR ofzo, staat ergens al uitgelegd. Iedereen kan met een HDR Nvidia kaart in de Source engine HDR + AA ...
Dat is shader-HDR en geen FP16 HDR. Het gebeurt dus via de software en is van iets mindere precisie dan hardware FP16 HDR. Tevens zijn er bepaalde effecten niet mogelijk met de HDR-vorm die in DoD:S en CS:S gebruikt worden, zoals HDR-effecten bij glas-in-lood (refraction). nVidia kan ook hardware FP16 HDR (in de vorm van OpenEXR HDR), maar kan hierbij niet tegelijkertijd multisampling AA uitvoeren. Supersampling AA is mogelijk, maar aangezien zowel SSAA en HDR een sloot aan bandbreedte vereisen is de performance niet om over naar huis te schrijven.Frank76NL schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:12:
Alleen ATi X1K kaarten zijn in staat om hardwarematig multisampling AA uit te voeren met FP16 HDR en G80 van nVidia zal dit ook kunnen. Dus vanaf G80 kunnen nVidia aanhangers eindelijk in volle glorie genieten van Oblivion.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Nee, hij is helemaal orgineel. En het knipperen begon toen ik mijn nieuwe kaart erin had gestopt. Dus het lijkt me het meest waarschijnlijk dat het daar aan ligt.Twix schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:57:
[...]
heb je je 7600 geOCed? at kan misschien het knipperen verklaren. kijk ookeven verder dan je VGA kaart misschien is het je mem.
kan het niet zijn dat je voeding het niet trekt?
moet je misschien een VGA power connector aansluiten (lijkt me overigs stug aan gezien het een GF7600 is maar je weet nooit).
heb je in je BIOS wel aangegeven dt je een PCI-e kaart gebuikt?
moet je misschien een VGA power connector aansluiten (lijkt me overigs stug aan gezien het een GF7600 is maar je weet nooit).
Software matig is een beetje vreemde term hier vind ik. Het blijft uitgevoerd worden door de GPU, alleen door een shader programma, en niet door een voorgebakken hardware path. Je kan elke scene in een float buffer renderen en die dan post processen op hardware voor HDR+FSAA effecten; het is alleen langzamer dan een specifieke functie die is ingebakken. Op deze manier kan je ook elke vorm van (hoekonafhankelijke) AA in hardware programmeren. Wederom is dat trager, maar het blijft wel "hardware" in de zin dat de GPU het doet en niet de CPU. De termen vervagen een beetje, toegegeven.EyeWitness schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:25:
Het is dan software matige HDR ofzo, staat ergens al uitgelegd. Iedereen kan met een HDR Nvidia kaart in de Source engine HDR + AA ...
Als voorbeeld, Nvidia kaarten kunnen op het moment geen automatische texture filtering uitvoeren op float textures/buffers (ie. een float texture gebruikt altijd nearest neighbour filtering. Ik neem aan dat hier ook de HDR+AA moeilijkheid vandaan komt). Dus zal je handmatig 4 (of 16) hardware texture reads moeten doen. Je kan best 4x nearest neighbour lezen, en die 4 samples blenden tot de uiteindelijk pixel waarde. Een kaart met ingebakken functionaliteit kan deze 4 reads in een keer uitvoeren en blenden, en dat is sneller.
Hé misschien helpt dit:Smokey! schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:40:
[...]
Nee, hij is helemaal orgineel. En het knipperen begon toen ik mijn nieuwe kaart erin had gestopt. Dus het lijkt me het meest waarschijnlijk dat het daar aan ligt.
http://forums.extremeover...hread.php?t=216938&page=2Raise your PCI-E clock to about 105-110 and try again...
That's one of the two fixes for the 7 series, the second fix is more voltage.
Moet het zelf ook nog ff proberen om te kijken of ik nog wat verder kan OCen
Inmiddels eindelijk mijn Club3D 7900GT's binnengehad. Kaarten zijn vrij stil, in tegenstelling tot de herriefans waar ik iedereen over hoor in dit topic. Performance is uitmuntend te noemen, wat een heerlijkheid om alles vol open te gooien met volledige antaliasing op 1600*1200 
I'm loving it. Binnenkort maar eens een reviewtje schrijven
I'm loving it. Binnenkort maar eens een reviewtje schrijven
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Yep, geen probleem, leest hem gewoon uit.....heb alleen nog niet geprobeerd een aangepaste bios weer terug te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:36:
Iemand hier met een 7900GT die de bios WEL kan uitlezen met de nieuwe NiBiTor 2.8a??
hoezo?Zoijar schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:01:
[...]
Software matig is een beetje vreemde term hier vind ik.
dat is dan toch juist software(shader)matig?Het blijft uitgevoerd worden door de GPU, alleen door een shader programma, en niet door een voorgebakken hardware path.
je legt zelf verschil tussen hardwarematig (FP-blending HDR) en softwarematig (shader-HDR) in je eerstvolgende zin uit!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik dacht dat nVidia kaarten juist wel FP Texture Filtering kunnen uitvoeren. ATi kaarten kunnen dit niet hardwarematig en doen het via de shaders.Zoijar schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:01:
[...]
Als voorbeeld, Nvidia kaarten kunnen op het moment geen automatische texture filtering uitvoeren op float textures/buffers (ie. een float texture gebruikt altijd nearest neighbour filtering. Ik neem aan dat hier ook de HDR+AA moeilijkheid vandaan komt). Dus zal je handmatig 4 (of 16) hardware texture reads moeten doen. Je kan best 4x nearest neighbour lezen, en die 4 samples blenden tot de uiteindelijk pixel waarde. Een kaart met ingebakken functionaliteit kan deze 4 reads in een keer uitvoeren en blenden, en dat is sneller.
nVidia kaarten kunnen geen MSAA + HDR doen omdat de ROPs bij nVidia OF multi-sample AA kunnen OF FP Blending aan kunnen en niet beide tegelijk. ATi's ROPs werken orthogonaal en kunnen tegelijkertijd multi-sample AA EN FP Blending aan. Dat is de simpele verklaring dat nVidia niet hardwarematig HDR + MSAA aan kan. De ROPs zijn er niet voor gebouwd.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Softwarematig betekent klassiek dat je CPU de data van je GPU krijgt, de bewerking doet, en de resultaten terug stuurt naar je GPU. Kijk bv maar naar de eerste shaders, die deden "hardware transform and lighting (HTL)", maar dat werd ook gewoon geprogrammeert in GPU assembler. OpenGL kan nog steeds terug vallen op software rendering voor bepaalde effecten. Maar ik geef toe dat de termen vervagen, want je kan nu vrijwel alles doen op de GPU (hoewel omslachtig vanwege het gebrek aan random access writes)Puppetmaster schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:10:
dat is dan toch juist software(shader)matig?
je legt zelf verschil tussen hardwarematig (FP-blending HDR) en softwarematig (shader-HDR) in je eerstvolgende zin uit!
als je naar echte klassieke software rendering refereerd als op de CPU, heb je zeker gelijk.
echter de GPU's van tegenwoordig zijn zoals je zelf ook aangeeft inmiddels zo geavanceerd geworden dat je het ook over "softwarematig in de GPU" (=via shaderprogramma) kan hebben.
echter de GPU's van tegenwoordig zijn zoals je zelf ook aangeeft inmiddels zo geavanceerd geworden dat je het ook over "softwarematig in de GPU" (=via shaderprogramma) kan hebben.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Idd, ik ben een beetje in de war. Ze kunnen het niet in de vertex processor, en ze kunnen het in de pixel processor alleen met FP16, niet met FP32. Maar FP16 filtering is er dus idd wel op pixel level... excuus. (ik was voor mijn werk voornamelijk geinteresseerd in FP32, omdat FP16 een te lage precisie heeft. En dus voor praktisch GPGPU werk "kan het niet")CJ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:30:
Ik dacht dat nVidia kaarten juist wel FP Texture Filtering kunnen uitvoeren. ATi kaarten kunnen dit niet hardwarematig en doen het via de shaders.
Ja, precies. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Ik vond (en vind) alleen "software" een vreemde term in deze context. 'Handmatig' klinkt dan toch beter. De hardware kan het namelijk wel, alleen niet in een enkele/directe pass zonder performance penalty.nVidia kaarten kunnen geen MSAA + HDR doen omdat de ROPs bij nVidia OF multi-sample AA kunnen OF FP Blending aan kunnen en niet beide tegelijk. ATi's ROPs werken orthogonaal en kunnen tegelijkertijd multi-sample AA EN FP Blending aan. Dat is de simpele verklaring dat nVidia niet hardwarematig HDR + MSAA aan kan. De ROPs zijn er niet voor gebouwd.
[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 19-04-2006 16:50 ]
Jullie hebben allemaal gelijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Melkie op 19-04-2006 16:49 ]
Verwijderd
Ok, thx.Atrax schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:05:
[...]
Yep, geen probleem, leest hem gewoon uit.....heb alleen nog niet geprobeerd een aangepaste bios weer terug te zetten.
Ik vraag me nu toch echt af wat er mis met mijn kaart. Of het is mijn moederbord of de combinatie van die 2 maar, iets er zeker niet goed.
Gister mijn 12e BSOD gehad
*Edit*
Options-->read bios idd. Als ik dat doe vraagt hij om 'device' en daar zie ik hem dan wel staan, echter laadt hij de bios niet en zie ik..... niks
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 18:25 ]
Verwijderd
Doe je het wel op de goede manier? Je moet met nibitor naar options en dan Read bios into Nibitor. Wel vaag als het dan nog niet lukt, zou gewoon moeten werken. Bij mij werkt t wel gewoon, alleen heeft iemand ervaring met die overklokfunctie ervan? Is het vergelijkbaar met de standaard registry tweak of Rivatuner oid? Het kan toch nooit je bios aanpassen zonder dat je zelf flasht...Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:43:
[...]
Ok, thx.
Ik vraag me nu toch echt af wat er mis met mijn kaart. Of het is mijn moederbord of de combinatie van die 2 maar, iets er zeker niet goed.
Gister mijn 12e BSOD gehad
Nee. Je moet de bios uitlezen, dan aanpassen en met NVflash weer op je kaart terugzetten. Dus je flasht hem wel zelfVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:00:
[...]
Doe je het wel op de goede manier? Je moet met nibitor naar options en dan Read bios into Nibitor. Wel vaag als het dan nog niet lukt, zou gewoon moeten werken. Bij mij werkt t wel gewoon, alleen heeft iemand ervaring met die overklokfunctie ervan? Is het vergelijkbaar met de standaard registry tweak of Rivatuner oid? Het kan toch nooit je bios aanpassen zonder dat je zelf flasht...
Ik ben van plan om er nog een 7900gt bij te stoppen, maar word mijn cpu geen bottleneck? Ik heb een amd 3500+ die wel op 2.35 kan lopen.
Soedarkmaster, even twee dingetjes...
Als eerste een compliment, je hebt hier in de afgelopen bladzijden een aantal leuke dingen laten zien!
Maar als tweede daarentegen: een beetje tweaker stelt zulke basicvragen als deze niet, maar gaat het zélf opzoeken op Internet
Check dit maar eens, een review van een 3500+ op 2.7 GHz met 2x 7900GT, 8e hit na Googlen op 7900GT SLi. Kom op zeg, toon eens een beetje niveau
O ja, zoveelste edit
Mensen, de problemen met de HTML-coding voor tabellen zijn opgelost! Met dank aan Skater
Zodoende zal het topic z.s.m. on air gaan!
Als eerste een compliment, je hebt hier in de afgelopen bladzijden een aantal leuke dingen laten zien!

Check dit maar eens, een review van een 3500+ op 2.7 GHz met 2x 7900GT, 8e hit na Googlen op 7900GT SLi. Kom op zeg, toon eens een beetje niveau

O ja, zoveelste edit

Mensen, de problemen met de HTML-coding voor tabellen zijn opgelost! Met dank aan Skater
[ Voor 37% gewijzigd door Jejking op 19-04-2006 19:37 . Reden: Had niet gezien dat de vraag ging om een 7900GT in SLi ]
De bios stond op PCI ipx PCI express...geen idee hoe die daar aan komt maargoed...hoop dat dit het was en dat ik nu lekker zonder problemen verder kan gamen!!! Bedankt he!!!Twix schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:44:
kan het niet zijn dat je voeding het niet trekt?
Jejking schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:31:
O ja, zoveelste edit![]()
Mensen, de problemen met de HTML-coding voor tabellen zijn opgelost! Met dank aan Skater![]()
[ Voor 50% gewijzigd door Nano2009 op 19-04-2006 19:53 ]
Verwijderd
Iemand nog suggesties hier ivm mijn 7900GT die wel goed werkt maar niet wordt herkent door Nibitor én
voor veel BSOD's zorgt? Laatste 24 uur is ie stabiel met biosversie 1.7 voor het moederbord maar, Nibitor ziet nog steeds niks...
Zal er dan toch iets fout in de kaart zitten want ik heb volgens mij alles geprobeerd.
voor veel BSOD's zorgt? Laatste 24 uur is ie stabiel met biosversie 1.7 voor het moederbord maar, Nibitor ziet nog steeds niks...
Zal er dan toch iets fout in de kaart zitten want ik heb volgens mij alles geprobeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 21:16 ]
ja, sorry maar ik zocht toen op google met de instelling aangeschakelt om alleen maar nederlandse site's te tonen.Jejking schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:31:
Soedarkmaster, even twee dingetjes...
Als eerste een compliment, je hebt hier in de afgelopen bladzijden een aantal leuke dingen laten zien!Maar als tweede daarentegen: een beetje tweaker stelt zulke basicvragen als deze niet, maar gaat het zélf opzoeken op Internet
![]()
O ja, zoveelste edit![]()
Mensen, de problemen met de HTML-coding voor tabellen zijn opgelost! Met dank aan Skater![]()
Maarreee... Die 7900gt in SLI doet het goed op een amd 3500 op 2.7ghz, dus hij zal het waarschijnlijk ook wel redelijk doen op een met 2.3ghz
Edit: Snapt iemand hier nou iets van? bij azerty staat de asus 7900gt voor 286 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door JSTPS op 19-04-2006 20:02 ]
Ja dat kan. Volgens de pricewatch van tweakers zijn er meer die de asus 7900gt rond deze prijs leveren.
link naar de asus 7900 gt pricewatch
link naar de asus 7900 gt pricewatch
[ Voor 10% gewijzigd door evleerdam op 19-04-2006 20:27 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dit topic is gesloten.