Update 29 Mei 2007
Hallo daar ben ik weer , het is weer een tijdje geleden sinds mijn laatste update.
Ik ben een beetje fotoś aan het sparen geweest om nu in een mooie update te stoppen, ook heb ik een nieuwe cam gekocht dus de kwaliteit van de pics zou behoorlijk vooruit moeten gaan.
Ik heb de onderdelen die ik onderhanden heb genomen per topic neer gezet.
Obelisk of light case aangepast
Om de onderkant van de kast egaal te maken heb ik op een houten plank een aantal stukken schuurpapier geplakt om zo makkelijk de onderkant overal egaal te krijgen (tip van de oude garde houtbewerkers bij ons op het werk)

In het alu gaatjes boren voor de schroefjes om daarna de toren op te monteren.

En zie hier de schroefjes.

Alleen nog even tappen en klaar...

Zie het resultaat....
Cd-rom interface
Ik wilde een interface maken waarmee de cdrom opengemaakt kon worden zonder de gebruikelijke knop in te drukken.
Tevens wilde ik het cd-rom activiteits-ledje door lussen naar een aantal leds in het "binnen bek-je" die zouden dus moeten knipperen als er een cd gelezen wordt.
In eerste instantie wilde ik een aanraak schakelaar maken , maar dit bleek echteraf iets te instabiel te werken (reageerde zelfs op luchtvochtigheid

)
Maar zie hier de aangepaste schroeven die ik als connector wilde gebruiken

En hier gemonteerd.

Ik heb de cd-rom speler aangepast door paar draadjes op de knop en de led te solderen.

Ook heb ik nog een printje gemaakt die reageert op de lichtsluis in de binnenbek , daarna wordt de schakelaar in de cd-rom verbonden en gaat de la open

Ik ben zoals ik zonet vertelde afgestapt van de contact verbinding en Heb daarna een lichtsluis aangebracht welke op een onderbreking van het signaal reageert.
Zie hier de ontvanger/modulator

en hier de IR led

Je kan de werking van dit systeem zien op dit filmpje, werkt best leuk namelijk.
EDIT dank aan kukel deze heeft het filmpje op youtube gezet
Werking van de cdrom (
Moederboard montage
Nieuw personeel !
Ik heb ook een mooie oplossing gevonden voor de aan /uit knop en reset knop (de kleine puntjes voorin de toren)
Omdat de kast die ik gemaakt heb ongebruikelijke vormen heeft moest ik de hoogte van het moederboard hier natuurlijk ook op aanpassen, daarom heb ik op de draaibank speciale bussen gemaakt.

even tappen.

Zie hier een voorbeeld van de bus.

Het moederboard op zijn pootjes.

Hoe de busjes op de plaat gemonteerd zitten...

Achteraanzicht van alle connectors
Offerkast etc...
Even een kastje uit elkaar gehaald om deze onderdelen te gebruiken in mijn kast.

De achterkant , waar de componenten in komen.

Ik heb de 3.5" drive bays los gezaagd en gespoten , hier komen de hdd's in te zitten.

Ik moest een nieuwebeugel maken om de cd-rom en de voeding met elkaar en de bodem te kunnen bevestigen, dus heb ikd e onderkant uit de offerkast geslagen en ben met de hamer aan de slag gegaan.

De vorm van de voeding en de cd-rom uitgezaagd.

Even passen hoe deze gaat komen.

Nu de vorm en de airholes van de voeding eruit halen, tevens gaten boren om de cd-rom en de voeding te verbinden.

Beugel gepoten en wel.
Deurtjes achterkant
Ik was al eventjes van plan om de computer toegankelijk te maken via deurtjes, ik heb daarom de achterkant eruit gezaagd en scharniertjes aangebracht in de paneeltjes

En twee servoś om de paneeltjes dadelijk open te maken.
case logo
Ik heb het 2e logo er nu ook ingelijmt en daarna opgeschuurt, ik ben daarna steeds fijner het plexi glas gaan opgschuren.

the final touch met koperpoets het plexigas polijsten.

resultaat....
Waterkoeling reservoir
In eerste instantie had ik het idee om het reservoir in de toren te maken en een buis in het midden waar de laserstraal dan doorheen kwam.
Ik heb voor het gemak even een malletje gesneden uit piepschuim om te kijken hoe dit uit kwam.

Toen ik de mal klaar had bleek dat de ruimte toch niet echt voldoende zou zijn voor een echt reservoir n dat het een hele hoop onnodige moeite zou kosten.

Ik ben daarna aan een 2e optie gaan denken >> een holle plastic buis met beide einde dicht gelijmt.
Eerst heb ik gekeken of dit uberhaubt wel zou passen in de case, en dit was het geval (die laatste foto)
dus ben ik aan de slag gegaan.

Hier zijn de uiteinden erop gelijmt door middel van thinner.

even een paar gaten erin getapt voor de aansluitingen die ik al gemaakt had.

Het hele zooitje netjes gerangschikt zoals het zou moeten komen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 12-07-2010 20:46
]