Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: http://www.etencorp.com/images/logo.gif

Sinds eind maart zou/is een nieuwe telefoon van E-TEN uitgekomen, namelijk de G500.
Inmiddels is de telefoon verkrijgbaar. Ik heb al een tijd zitten koekeloeren naar een topic hierover, maar deze komt maar niet. Daarom start ik er zelf een.

Ik heb nog nooit een topic gestart, maar ik zal een zo volledig mogelijke start proberen te maken. Tevens heb ik de informatie bij elkaar verzamelt door te lezen, dus beweringen kunnen soms niet helemaal juist of totaal onjuist zijn. Ik zal dit uiteraard wel proberen te voorkomen.

Misschien, als er genoeg mensen zich met de G500 bezig houden, dat iemand het stokje (de TS) wil overnemen.

De telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/5262_1.gif

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/phones/eten/e-ten-g500-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/phones/eten/e-ten-g500-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/phones/eten/e-ten-g500-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/mpf/eten-g500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/content/images/6992_large.jpg

E-TEN G500 De perfecte keuze voor wie veel onderweg is...

De G500 is de eerste PocketPC SmartPhone van E-TEN met volledig geïntegreerde GPS en TMC functionaliteit. De G500's ingebouwde RoyalTek GPS navigatiemodule heeft de nieuwste, zeer gevoelige SiRF Star III chipset en een innovatieve ingebouwde GPS antenne. Dit betekent dat de gebruiker nooit meer extra GPS antenne, snoertjes of accessoires hoeft mee te nemen. Geen ander product geeft zoveel gebruiksgemak als de G500, welke uitgerust is met de meest geavanceerde satelliet navigatie technologie en verkeersinformatie.

Gegevens van de G500
  • Netwerk: Quadband GSM / GPRS: 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
  • GPS: Interne SiRF Star III chipset (zeer gevoelig), met TMC functie
  • Besturingssysteem: Windows Mobile 5.0 voor Pocket PC - Phone Edition
  • Processor: Samsung S3C 2440 400 MHz (Vergelijkbaar met Intel ~520MHz??)
  • FM Radio
  • Afmetingen: 111.7 x 60.7 x 22 mm
  • Gewicht: 191 gram (met batterij)
  • Inhoud 169.7 cc
  • Scherm: 2,8" 65.536 TFT scherm (240 x 320 pixels);
  • Geheugen: 64 MB RAM / 128 MB ROM (+ Mini SD card slot)
  • Verbindingen: GPRS (Class B ), Bluetooth V2.0 , USB, GPS
  • Camera: 1.3 mega pixels; resolutie: 1280 x 960
  • Email types: POP3, SMTP, IMAP4
  • Standbytijd 200 uur
  • Pocket-pc gebruik 10 - 15 uur (afhankelijk van gebruik)
  • GPS gebruik 2,5 - 5 uur
  • Beltijd 3,5 - 4 uur
Extra geleverde applicaties (exclusief bij E-TEN)
Phone Tools: Phone Application*, Phone Setting, SIM Toolkit, Speed Dial, Call Filter, Wireless Modem, Wireless Manager, Dialer Skin, Add Ringtone, CSD Type, Voice Commander*, Connection Wizard, SMS Sender (*subject to change by region)
Multimedia Tools: Image Wizard, Image Maker, Multimedia Manager, Camera, Camcorder,
MMS Composer* (*subject to change by region)
Utilities: Quick Link, Batte ry Meter, Zoom SMS, Bluetooth Manager, M-Desk, Scenario, Backup Utility

Wat krijg je bij de telefoon?
  • [table border=0 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr][td]
  • Reislader (220v)
  • [/td][/tr] [tr][td]
  • Autolader
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/m500car_charger.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Batterij (1440 mAh Li-Ion, rechargeable, replaceable)
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/m500Battery.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Leren beschermhoes })
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/G500case.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Synchronisatiekabel (USB)
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/sync_cable.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Stereo headset met volume controle
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/m500Headset.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Autohouder
  • [/td][/tr] [tr][td][img]http://www.etencorp.com/products/Communication/product/accessories/Car_Mount.gif[/img][/td][/tr] [tr][td]
  • Nederlandse handleiding
  • [/td][/tr] [tr][td]
  • Software CD met Microsoft Outlook 2002 en Microsoft ActiveSync 4.0
  • [/td][/tr] [/table]

Voor veel mensen zal het gebrek aan WiFi een doorn in het oog zijn. Persoonlijk vind ik dit totaal geen bezwaar.

Hier twee niet hele spectaculaire filmpjes:

AVI1
AVI2

Reviews / informatieve links:
HANDLEIDING (engels talig) pdf-bestand
Fabrikant: E-TEN
Newmobile.nl
Review GPSPasSion.com (15-03-2006)
Review msmobiles.com (18-03-2006)
Review inclusief de Mio A701 (Franstalig) (24-03-2006)
Foto's Niet te lezen, maar de plaatjes wel (bedankt Kyddil)
Review Pocketnow.com (6-04-2006)
Review (PDF bestand) 20-4-2006?

Uit diverse reviews die ik heb gelezen en reacties in dit topic, blijkt:
  • Dat de GPS chipset zeer goed is en ondanks zijn interne antenne een goede ontvangst heeft.
  • Dat het toestel snel genoeg is voor routenavigatie.
  • Dat er waarschijnlijk een FM-radio ontvanger aanwezig is (i.v.m. TMC). Hiervoor is standaard (nog) geen software voor meegeleverd. (Update 8-5-2006: Inmiddels beschikbaar!) _/-\o_
  • Dat er een bromgeluid tijdens het bellen hoorbaar kan zijn. Oorzaak is mij onbekend. (Lekkende condensatoren, oude software??)
  • Dat tijdens het handsfree bellen veel ruis en een echo te horen is. (22-4-2006: De echo lijkt verholpen te kunnen worden door het microfoonvolume lager te zetten.)
  • Dat er zeer veel software bij de telefoon wordt geleverd.
  • Dat er WEL WiFi aan het toestel is toe te voegen, middels een mini-SD kaart met WiFi.
Op dit moment is de G500 alleen vergelijkbaar met de bekendere MIO A701 van Mitac.

Prijzen (d.d. 8-5-2006)
Los: Pricewatch € 449,=

I.C.M abonement:
Smartphonestunts.nl
Smartphoneshop.nl
Gsmweb.nl

Doel van dit topic?
Graag wil ik jullie uitnodigen om je vragen, ervaring en/of (nuttige) mening over dit toestel te geven. Ik zal dan hieronder de belangrijkste dingen proberen samen te vatten.

VRAGEN EN ANTWOORDEN

Q - Zitten er nog (kleine?) foutjes in de aanwezige firmware?
A - Op dit moment zijn er twee dingen welke genoemd worden. De belangrijkste hiervan is dat het geluid via een BlueTooth Headset heel heel zacht door komt. Dit is met ALLE BT setjes het geval. Lijkt dus op een bug. Hiervoor is wel een Volume Patch beschikbaar, maar deze is eigenlijk voor de M600.
Tevens wordt het lichte gezoem van het blauwe BlueTooth LEDje genoemd. Hiervoor is nog geen oplossing.

Q - Crashed het OS wel eens? Zo Ja, hoe vaak?
A - Uit de eerste reacties blijkt dat de standaard configuratie niet crashed. Hierbij wordt opgemerkt dat dit waarschijnlijk afhankelijk is van eventuele andere onbetrouwbare software, zoals games of andere applicaties.

Q - Kan je de Nederlandse taal instellen op een Engelse versie? (Andere firmware?)
A - Device is (voorlopig) alleen in het Engels leverbaar (wel meer talen, maar geen NL) Enige wat mogelijk is, dat is om de landinstellingen op NL te zetten zodat de tijden en datums wel in het NL zijn.

Q - Is het volume voldoende hard tijdens het gebruik van navigatiesoftware?
A - Volume is zeer luid en de kwaliteit van de speaker is zeer goed. Zit een andere speaker in dan bij de eerdere E-TEN pocket pc's omdat deze G500 een hard volume moet hebben voor het navigeren.

Q - Hoe is dit toestel vergeleken met de A701?
A - Zie deze review.

Q - Zit er nou een RADIO op dit toestel??
A - Jazeker! Alhoewel deze niet standaard is geinstalleerd, is het wel mogelijk om radiosoftware te installeren. Deze software is te verkrijgen via Club E-TEN. (Hiervoor is een registratie nodig i.c.m. met toezenden IMEI/SN gegevens voor downloaden.)

Q - Wat is TMC?
A - TMC-functie (Traffic Message Channel) Dit is een RDS dienst die door enkele Nederlandse, Duitse en Belgische radiostations (Radio 3FM, Skyradio, Classic FM en Radio Rijnmond) wordt uitgezonden. Deze radiostations zenden door middel van een speciale codering de fileberichten mee. Indien uw navigatiesysteem is uitgerust met een TMC functie, zullen de signalen worden opgepikt en worden verwerkt en/of zichtbaar worden gemaakt.

Q - Welke navigatiesoftware is er, hoe functioneerd deze en maakt deze gebruik van TMC en/of de GPRS variant?
-Tomtom: Werkt op de G500. TomTom gebruikt alleen verkeersinformatie via GPRS (=betalen). Voor TMC is er een programma (My Smart TMC) welke in de toekomst een oplossing kan bieden.
-Navigon MN5: Werkt, TMC behoort te werken, maar nog niet met de G500. Hiervoor wordt (volgens E-TEN) binnenkort (half mei) een update voor uitgebracht.
-Route 66: Nog geen ervaring bekend met deze software. Er is TMC functie aanwezig.
-Destinator 6: Hiermee heb ik een beetje ervaring op de G500. Het werkt! Hij vindt de GPS goed, en is snel met de fix. Persoonlijk vind ik de UI niet zo erg overzichtelijk. Deze schijnt wel ondersteuning te hebben voor TMC.
-Alturion: Hiermee is nog geen ervaring op de G500. TMC lijkt alleen beschikbaar met Alturion™ GPS Professional, lagere versies niet.
-iGO: Deze software werkt PRIMA! Snel, vervrissende en duidelijke UI en lekker stabiel. Ook zijn de stemmen zelf aan te passen. Helaas lijkt het erop dat er geen TMC functie aanwezig is.

Q - Moet ik mijn hoofdtelefoon aansluiten bij het gebruik van de FM-radio of TMC voor de routenavigatie?
A - Ja. De hoofdtelefoon fungeert als antenne. Deze is noodzakelijk voor het ontvangst van radio en voor het ontvangen van gratis file-informatie via de radio. Dus ook tijdens het gebruik van de routenavigatie. Let op: Een andere methode om aan de verkeersinformatie te komen is via GPRS (niet gratis!). De software van bijvoorbeeld TomTom werkt hiermee.

Q - Bij het hands-free bellen is er een echo hoorbaar. Hoe kan ik deze verhelpen.
A - Probeer het volume van de microfoon i.c.m het volume van de spieker lager te zetten. Dit lijkt te helpen. Tevens is er een update te verkrijgen welke bij mij heeft geholpen. (geen klachten meer aan de andere kant van de lijn.) G500_BT_Audio_patch1_2(2).CAB in het download area (registreren verplicht). Let bij deze site GOED op wat je installeert. Er zijn verschillende softwareversies van de G500.

Q - Waar kan ik software en firmware-updates vinden van dit toestel?
A - Zie http://www.clube-ten.com. Je moet je hiervoor (gratis) registreren, het IMEI nummer en het serienummer van je toestel opgeven (mailen). Vervolgens krijg je toegang tot alle downloads. Ook zijn hier een paar gratis (lees: zonder te registreren) downloads.

ACCESSOIRES (Voorlopig bekende)

Accu / batterij
De standaard batterij is een 1440 mAh Li-Ion batterij. Als dit voor een te korte periode stroom zorgt, zijn er betere batterijen beschikbaar. Namelijk:
-Mugen 2000 mAh
-Mugen 3300 mAh (Deze is groter dan de standaard batterij, met het gevolg dat het toestel niet in de houder past.)

FIRMWARE & SOFTWARE UPDATES

LET OP: Bij het updaten van de Firmware, raak je alle geinstalleerde programma's, instellingen en contactpersonen kwijt. De contactpersonen zijn terug te halen middels de (dagelijkse) standaard backup functie. Denk hier dus goed aan!

De volgende updates zijn voorlopig beschikbaar:
  • EUU_G500_WWE_R01_101_0097.EXE (22 juni 2006)
    In deze update zitten alle onderstaande patches.
    Toegevoegd is de A-GPS functie. Wat is "A-GPS"?
    Aided GPS describes a system where outside sources, such as an assistance server (by providing aid to the Almanac or Ephemeris data) help a GPS receiver perform the tasksrequired to make range measurements and position solutions. With such assistance from the network, the receiver can operate more quickly and efficiently than it would unassisted, because a set of tasks that it would normally handle is shared with the assistance server.
    In deze firmware is het lage volumeniveau met een Blue-Tooth headset nog niet opgelost.
  • FM-Radio Patch
    Deze patch zorgt ervoor dat de sofware voor de receiver wordt bijgewerkt. Betere ontvangst.
  • UpdateUSBDL.exe
    Dit is een update voor de werking van de USB-functie. Deze update dient als eerste te worden uitgevoerd.
  • EUU_G500_WWE_R01_100_0096.EXE
    Dit is een ROM update. Details van de update:
    1. Echo probleem in GSM opgelost. (Om dit probleem op te lossen is het noodzakelijk om zowel OS96 als de Audio Patch te installeren.)
    2. Bij inkomend telefoongesprek zal de G500 de gebruiker waarschuwen door het kader rond het display te laten knipperen.
    3. Gewijzigde USB driver om te voorkomen dat ActiveSync geen goede verbinding opzet tussen G500 en PC.
    4. Een soms voorkomend probleem met het opstarten van camera verholpen.
    5. Toevoeging van Skin Changer.
    6. Bluetooth functionaliteit aangepast om te voorkomen dat verbinding automatisch verbroken wordt.
    In deze versie van de rom zit nog niet de onderstaande audiopatch erwerkt. Deze update verhelpt het echo probleem.
  • AudioPatch.exe
    Deze verbeterd een aantal punten m.b.t. het geluid. Deze patch is niet verwerkt in ROM 096. Daarom moet deze update als laatste worden uitgevoerd.
Een korte beschrijving is hier gegeven.

De eerste ROM versie is 0080.

VEEL PLEZIER MET DIT TOPIC !!

EN

ALVAST BEDANKT VOOR JE REACTIE

Tipje: Probeer in de berichten die je schrijft zo weinig mogelijk een ander aan te spreken op zijn gevoel (=persoon). Hierdoor voorkom je heftige emotionele reacties of discussies.

[ Voor 255% gewijzigd door edterbak op 04-10-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
eindelijk een topic over de E-Ten g500, omdat de Mio A701 niet uit voorraad leverbaar is heb ik de E-Ten besteld... Als ik hem heb post ik wel paar foto's...

E-Ten G500 VS Mio A701 foto's: http://digitus.itk.ppke.hu/~tomiki/drupal/teszt/

[ Voor 23% gewijzigd door kyddil op 11-04-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben er 2 dagen 2 gehad binnen ons bedrijf. Degelijk toestel, mooi scherm en veel software. Het toestel oogt ook heel spacy met die blauwe verlichte lijnen langs het scherm (zakelijk een beetje te spacy, maar dat is persoonlijk, de koper van onze toestellen vond het juist erg goed passen bij hun bedrijfscultuur). Qua GSM-software exact hetzelfde als de Mio A701 (verouderde sw dus). Reden waarom we ze hebben weggedaan is de slechte geluidskwaliteit bij het bellen. De andere kant klaagde over veel ruis en echo: dit ligt niet aan de provider: we hebben KPN, T-Mobile en Voda geprobeerd. Overigens is de 400 Mhz (Samsung) processor niet sneller dan de OMAP 200 in de Qtek 9100/Vario. Het cijfer 400 zegt dus niet alles

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:55:
we hebben er 2 dagen 2 gehad binnen ons bedrijf. Degelijk toestel, mooi scherm en veel software. Het toestel oogt ook heel spacy met die blauwe verlichte lijnen langs het scherm (zakelijk een beetje te spacy, maar dat is persoonlijk, de koper van onze toestellen vond het juist erg goed passen bij hun bedrijfscultuur). Qua GSM-software exact hetzelfde als de Mio A701 (verouderde sw dus). Reden waarom we ze hebben weggedaan is de slechte geluidskwaliteit bij het bellen. De andere kant klaagde over veel ruis en echo: dit ligt niet aan de provider: we hebben KPN, T-Mobile en Voda geprobeerd. Overigens is de 400 Mhz (Samsung) processor niet sneller dan de OMAP 200 in de Qtek 9100/Vario. Het cijfer 400 zegt dus niet alles
waaruit trek jij je conclusie dan dat de 400 mhz niet sneller is dan de 200 in de qtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
kyddil schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:36:
[...]

waaruit trek jij je conclusie dan dat de 400 mhz niet sneller is dan de 200 in de qtek?
Volgens msmobiles.com in de eerste alinea:
...very fast processor from Samsung (400 MHz = faster than Intel 520 MHz processor)...

Nu moet ik zeggen dat ik niet weet hoe snel deze 520 Intel is t.o.v. de 200 in de Qtek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
edterbak schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:57:
[...]

Volgens msmobiles.com in de eerste alinea:
...very fast processor from Samsung (400 MHz = faster than Intel 520 MHz processor)...

Nu moet ik zeggen dat ik niet weet hoesnel deze 520 Intel is t.o.v. de 200 in de Qtek :+
msmobiles weet vaak ook niet wat ze vertellen.. op mobinaute.com heb je review van de mio a701 (die dus 520 mhz intel is) en bij de benchmarks verslaat de g500 de mio op verschillende punten, maar overall is de mio toch ietsjes sneller, is ook logisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
kyddil schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:31:
eindelijk een topic over de E-Ten g500, omdat de Mio A701 niet uit voorraad leverbaar is heb ik de E-Ten besteld... Als ik hem heb post ik wel paar foto's...

E-Ten G500 VS Mio A701 foto's: http://digitus.itk.ppke.hu/~tomiki/drupal/teszt/
Dat zou geweldig zijn kyddil. Wanneer krijg je hem?

Zou je dan ook kunnen kijken of je een paar vragen kunt beantwoorden welke ik heb gesteld?
Crashen, Volume etc..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel jammer dat zowel de Mio 701 en deze E-ten gebruik maken van verouderde GSM software. Dit lijkt toch de problemen te geven bij beide toestellen mbt de soms slechte geluidskwaliteit. Zonde voor deze op zich mooi apparaatjes....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:28:
Het is wel jammer dat zowel de Mio 701 en deze E-ten gebruik maken van verouderde software.
Dit lijkt toch de problemen te geven bij beide toestellen mbt de soms slechte geluidskwaliteit.
Zonde voo rdeze op zich mooi apparaatjes....
Wat is er dan verouderd? Het OS? Is er een nieuwe dan?
Is het trouwens dan mogelijk om er een nieuw OS op te zetten? Beetje zoals bij een pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
edterbak schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:20:
[...]

Wat is er dan verouderd? Het OS? Is er een nieuwe dan?
Is het trouwens dan mogelijk om er een nieuw OS op te zetten? Beetje zoals bij een pc...
os is windows mobile (200)5 =/ dat zie je toch in de specs staan :?
wat verouderd is, is de gsm software, dus ipv tmobile staat er BEN, maar of dat zo belangrijk is? :/
en welk 'nieuwe os' wil jij dan opzetten, windows vista? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
kyddil schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:33:
[...]

os is windows mobile (200)5 =/ dat zie je toch in de specs staan :?
wat verouderd is, is de gsm software, dus ipv tmobile staat er BEN, maar of dat zo belangrijk is? :/
en welk 'nieuwe os' wil jij dan opzetten, windows vista? :|
ghehe.. vista. voldoet de handheld dan aan de minimum eis?... :7

Maar over dat verouderde software.. Hier heb ik wel eens mensen over horen(zien) klagen. Dus het gaat over de gsm software. Wat maakt het verschil dan uit? BEN, T-mobile.. what ever. Is er hierdoor dan een functioneel verschil? Wat heeft dit dan met de geluidskwaliteit te maken? En als er al een plaatje van de provider in beeld staat, is deze vast wel, net als bij de oude nokias, te veranderen. (gok ik)

Wanneer krijg je hem binnen kyddil?

[ Voor 5% gewijzigd door edterbak op 15-04-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
edterbak schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:36:
[...]

Maar over dat verouderde software.. Hier heb ik wel eens mensen over horen(zien) klagen. Dus het gaat over de gsm software. Wat maakt het verschil dan uit? BEN, T-mobile.. what ever. Is er hierdoor dan een functioneel verschil? Wat heeft dit dan met de geluidskwaliteit te maken? En als er al een plaatje van de provider in beeld staat, is deze vast wel, net als bij de oude nokias, te veranderen. (gok ik)

Ik weet niet, ik heb hem besteld via smartphonestunts maar heb nog niks gehoord, zowiezo heb ik hem eind deze maand. Pocketinfo.nl vind belkwaliteit erg goed.. Ach zo is het met elk toestel, helft wat je op internet voor negativiteit lees, ervaar je het zelf niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edterbak schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:36:
[...]

het gaat helemaal niet om het feit of Ben of T-Mobile op het scherm komt; het gevolg van de oudere sw is dat hij heel traag belt (je hoort (net als vroeger) de nummertjes kiezen door de electronica en de ontvangskwaliteit is gewoon minder: het toestel geeft eerder een "geen netwerk" melding als andere toestellen met modernere software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:36:
[...]

omdat wij beide toestellen op kantoor naast elkaar hadden liggen: bij het internetten naar dezelfde pagina bleek de OMAP 185 dual in de Qtek S200 net zo snel als de G500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:19:
[...]

omdat wij beide toestellen op kantoor naast elkaar hadden liggen: bij het internetten naar dezelfde pagina bleek de OMAP 185 dual in de Qtek S200 net zo snel als de G500
internetten naar een pagina heeft niks met de processor te maken :? :X

benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobinaute.com/mobinaute/images/A701/bench_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobinaute.com/mobinaute/images/A701/bench_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobinaute.com/mobinaute/images/A701/bench_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobinaute.com/mobinaute/images/A701/bench_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobinaute.com/mobinaute/images/A701/bench_5.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door kyddil op 15-04-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:34:
[...]

internetten naar een pagina heeft niks met de processor te maken :? :X

benchmarks:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mag jij een g500 kopen zonder processor en dan gaan internetten. wat de oorzaak dan is weet ik niet, maar hij gewoon niks sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:52:
[...]

mag jij een g500 kopen zonder processor en dan gaan internetten. wat de oorzaak dan is weet ik niet, maar hij gewoon niks sneller
ik bedoelde het niet op die manier,
laat ik het anders zeggen: dus jij zegt dat een pc met 2.5 ghz en een 1.5mb internet verbinding, langzamer gaat dan een 3ghz pc en zelfde internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:19:
[...]

Net zo snel zeg je. Volgens mij is hierdoor duidelijk dat de snelheid van de processor niet meer de limiterende factor is. Voor internet is de Qtek S200 dus snel genoeg, de G500 ook.

Heb je misschien nog zwaardere applicaties kunnen vergelijken/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:17:
[...]

het gaat helemaal niet om het feit of Ben of T-Mobile op het scherm komt; het gevolg van de oudere sw is dat hij heel traag belt (je hoort (net als vroeger) de nummertjes kiezen door de electronica en de ontvangskwaliteit is gewoon minder: het toestel geeft eerder een "geen netwerk" melding als andere toestellen met modernere software
Is deze SW zelf te up-daten?
Ik herken wat je zegt over het horen van de nummerskeuze. Dit hoor ik nu nogsteeds met mijn Siemens SX1, en ik heb af en toe dat ik na een paar keer dit horen, de belactie er mee stopt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
edterbak schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:09:
[...]

Net zo snel zeg je. Volgens mij is hierdoor duidelijk dat de snelheid van de processor niet meer de limiterende factor is. Voor internet is de Qtek S200 dus snel genoeg, de G500 ook.

Heb je misschien nog zwaardere applicaties kunnen vergelijken/testen?
zie benchmarks die ik heb gepost, sommige punten verslaat de g500 de mio, en andere punten weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik nu de G500 in huis. Mijn ervaringen zijn gewoon goed. Het ligt lekker in de hand, beeldscherm is perfekt, ook kwa grootte. Bellen gaat simpel. Handsfree bellen is een ramp voor de andere aan de lijn, geruis en diegene krijgt een echo terug. Dit heb ik vandaag aan E_ten gemeld. Gewoon bellen gaat wel goed kwa geluid. Navigeren weet ik nog niet, want ik heb mijn gig kaartje nog niet binnen, dat kan over een dag of 2 in huis zijn, hoop ik. Wel de GPS met een ander programma uitgeprobeerd en ik had een snelle fix en binnen , niet te ver van het raam, ontvangst van 3 satelieten.
Software is uitstekend van Eten. Speeddial werkt als een trein. Camera is niet slecht, maar je kan hem echt niet vervangen voor een echte foto camera. Vastlopers alleen nog gehad met het bluetooth instellen, dat vond ik echt een ramp om te doen, maar het werkt nu als een trein. Geluid door de headset is hier ook prima, je kan er heel goed mp3 op af spelen.
Film kijken heb ik ook nog niet kunnen testen ivm het ontbreken van mijn mini sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:56:
Sinds een week heb ik nu de G500 in huis. Mijn ervaringen zijn gewoon goed. Het ligt lekker in de hand, beeldscherm is perfekt, ook kwa grootte. Bellen gaat simpel. Handsfree bellen is een ramp voor de andere aan de lijn, geruis en diegene krijgt een echo terug. Dit heb ik vandaag aan E_ten gemeld. Gewoon bellen gaat wel goed kwa geluid. Navigeren weet ik nog niet, want ik heb mijn gig kaartje nog niet binnen, dat kan over een dag of 2 in huis zijn, hoop ik. Wel de GPS met een ander programma uitgeprobeerd en ik had een snelle fix en binnen , niet te ver van het raam, ontvangst van 3 satelieten.
Software is uitstekend van Eten. Speeddial werkt als een trein. Camera is niet slecht, maar je kan hem echt niet vervangen voor een echte foto camera. Vastlopers alleen nog gehad met het bluetooth instellen, dat vond ik echt een ramp om te doen, maar het werkt nu als een trein. Geluid door de headset is hier ook prima, je kan er heel goed mp3 op af spelen.
Film kijken heb ik ook nog niet kunnen testen ivm het ontbreken van mijn mini sd kaartje.
Woww.. Klinkt positief en hoopvol! Bedankt voor je reactie starca.

Die echo waar je het over hebt, heeft vast ook iets te maken met de verouderde software, waar john-hendriks het over had. Ik ben erg benieuwd naar wat E-ten als reactie op jouw vraag geeft. Zou je ons hiervan op de hoogte willen houden?
Tevens nog een vraagje. Het is mij niet duidelijk of je nu standaard de G500 als FM radio kunt gebruiken. Zo ja, moet je hiervoor het koptelefoontje persee aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edterbak schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:31:
[...]

Woww.. Klinkt positief en hoopvol! Bedankt voor je reactie noline.

Die echo waar je het over hebt, heeft vast ook iets te maken met de verouderde software, waar john-hendriks het over had. Ik ben erg benieuwd naar wat E-ten als reactie op jouw vraag geeft. Zou je ons hiervan op de hoogte willen houden?
Tevens nog een vraagje. Het is mij niet duidelijk of je nu standaard de G500 als FM radio kunt gebruiken. Zo ja, moet je hiervoor het koptelefoontje persee aansluiten?
Als ik wat van Eten hoor, zal ik het laten weten. Maar die radio hmmm geen idee waar ik die moet zoeken. Werkt die niet alleen met TMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
@ starca

Ik heb gelezen bij msmobiles...
Interstingly this phone is superior to all other phones with built-in GPS because it supports also FM radio and TMC (notice "$RTRDS" lines in the stream of data from the built-in GPS receiver):

[picture]

... and although we must admit that FM radio software is not included in the package yet, and FM radio it is not mentioned on the box:
Dus ik denk dat het er bij jouw ook nog niet op zit. Erg zeker ben ik er niet van dat het mogelijk is of dat het erop zit/komt. Ik hoop van wel uiteraard. :9~
Ik heb ook ergens gelezen dat wanneer je TMC gebruikt, je stereo hoofdtelefoon moet aansluiten, voor de ontvangst. Misschien dat je hier later ook iets over kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of andere ook last van echo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die TMC.
Als ik me goed heb laten informeren dan zorgt die TMC functie er voor dat wanneer je aan het navigeren bent en er word een file melding gedaan op jouw route, je om deze file heen word genavigeerd.

1 Klopt dit?
2 Heeft iemand hier reeds ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:01:
Ben benieuwd of andere ook last van echo hebben.
Ik had mail van E-ten gehad en die raadde me aan om bij de instellingen van de microfoon alles op default of nog iets lager te zetten. En inderdaad de echo is weg, helemaal zuiver is het nog niet maar zo is het wel te doen. Ik zal nog eens meer testen met lager zetten dat het dan nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:15:
[...]

Ik had mail van E-ten gehad en die raadde me aan om bij de instellingen van de microfoon alles op default of nog iets lager te zetten. En inderdaad de echo is weg, helemaal zuiver is het nog niet maar zo is het wel te doen. Ik zal nog eens meer testen met lager zetten dat het dan nog beter wordt.
Bedankt voor deze tip starca. Ik heb deze informatie in de startpost gestopt.

Als er meer van dit soort informatie beschikbaar komt, zal ik deze ook toevoegen.
Tevens heb ik Deze review (vergelijking met de A701 ook toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:38:
Even over die TMC.
Als ik me goed heb laten informeren dan zorgt die TMC functie er voor dat wanneer je aan het navigeren bent en er word een file melding gedaan op jouw route, je om deze file heen word genavigeerd.

1 Klopt dit?
2 Heeft iemand hier reeds ervaring mee?
1 - Als ik de werking van TMC goed heb begrepen, dan klopt het wat je zegt. TMC zorgt ervoor dat er file-informatie wordt ontvangen. Ik denk dat het daarna afhankelijk is van je navigatiesoftware hoe deze informatie verwerkt wordt. (Alternatieve route of een waarschuwing in beeld) Hier heb ik zelf helaas totaal geen ervaring mee.
2 - Ik niet dus. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door edterbak op 26-04-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik inmiddels ook gehoord dat TMC niet word ondersteund door Tomtom.
Ik heb begrepen dat dit bij tomtom middels gprs gaat (hier willen ze op verdienen)

Mij is ook verteld dat echter route 66, miomap (en nog 1) deze vorm van TMC wel ondersteunen.

Misschien iets om overna te denken alvorens men tomtom aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:24
Ik ben van plan om ook de ETEN te kopen. Ik heb een orginele versie van NAVIGON MN5, heeft iemand NAVIGON al werkend op zijn of haar E-ten G500? Ik ben er benieuwd naar de werking er van, performance en of TMC goed werkt.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Cheers, Kone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]konehead schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:12:
Ik ben van plan om ook de ETEN te kopen. Ik heb een orginele versie van NAVIGON MN5, heeft iemand NAVIGON al werkend op zijn of haar E-ten G500? Ik ben er benieuwd naar de werking er van, performance en of TMC goed werkt.

Navigon werkt bij mij prima, alleen de TMC werkt nog niet. Volgens E-ten komt er tussen nu en 2 weken een update voor de TMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
[quote]Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:12:
konehead schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:12:

Navigon werkt bij mij prima, alleen de TMC werkt nog niet. Volgens E-ten komt er tussen nu en 2 weken een update voor de TMC.
Ik hoop dat de update werk, ben erug benieuwd! Ik meld mij over een week of twee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
[quote]konehead schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:12:

[...]

Ik hoop dat de update werk, ben erug benieuwd! Ik meld mij over een week of twee :-)
ff off toppic! Sorry ;-)
@ Konehead
Was jij nou al in de winkel geweest om te kijken of de mio A701 met TMC en bluetooth tegelijk werkt??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
[quote]Smarty77 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:53:
konehead schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:

[...]

ff off toppic! Sorry ;-)
@ Konehead
Was jij nou al in de winkel geweest om te kijken of de mio A701 met TMC en bluetooth tegelijk werkt??!!
@ Smarty77
Dat klopt, ik wilde een keuze maken voor de MIO A701 of de E-ten G500. Op die MIO werkt TMC nog niet icm met Navigon (of wel??) Dus dan is het toch vrij logisch dat ik ook even naar de E-ten kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
[quote]konehead schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:03:
Smarty77 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:53:

[...]

@ Smarty77
Dat klopt, ik wilde een keuze maken voor de MIO A701 of de E-ten G500. Op die MIO werkt TMC nog niet icm met Navigon (of wel??) Dus dan is het toch vrij logisch dat ik ook even naar de E-ten kijk?
Uiteraard (ik zit zelf ook te kijken of ik ga switchen)... Ik was alleen heel erg benieuwd of je al wat meer wist... ik zag je hier posten dus ik dacht, laat ik ut eens ff vragen!?
Hehehe niks verkeerds aan hoor om goed onderzoek te doen voordat je wat koopt!!!! :)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
[quote]Smarty77 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:00:
konehead schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:03:

[...]

Uiteraard (ik zit zelf ook te kijken of ik ga switchen)... Ik was alleen heel erg benieuwd of je al wat meer wist... ik zag je hier posten dus ik dacht, laat ik ut eens ff vragen!?
Hehehe niks verkeerds aan hoor om goed onderzoek te doen voordat je wat koopt!!!! :)
:Y)
Hehehe, ok helder. Ik had je verkeerd begrepen. _/-\o_ vwbt de kleuze: Ik kan maar één ding concluderen: MIO werkt (nog )niet met TMC icm met bleutooth, dit komt door een sharing probleem op de bleutooth poort volgens MIO. Zowel TMC als bleutooth maken gebruik van de zelfde softwarematige poort. (minder handig dus!) ETEN G500 werkt ook (nog) niet met TMC. Maar zoals we hebben kunnen lezen zijn ze bij ETEN aan het klussen voor een fix. Het is dus nog even afwachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door konehead op 03-05-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar antwoorden op de vragen in de startpost:

Q - Hoe betrouwbaar is de software?
A - Zeer stabiel

Q - Zitten er nog (kleine?) foutjes in de aanwezige firmware?
A - Er staat windows op de device. Overal zitten foutjes in ;) Ben er alleen nog geen een tegen gekomen

Q - Crashed het OS wel eens? Zo Ja, hoe vaak?
A - Toestel is zeer stabiel en standaard crasht hij niet. Als je gaat spelen met andere software kan hij daar weleens op blijven hangen. (ligt eraan wat voor "betrouwbare" software je gebruikt, ik ben niets tegengekomen met Pocketbreeze, Pocketweather, iLauncher, Pocket Plus)

Q - Kan je de Nederlandse taal instellen op een Engelse versie? (Andere firmware?)
A - Device is (voorlopig) alleen in het Engels leverbaar (wel meer talen, maar geen NL) Enige wat mogelijk is, dat is om de landinstellingen op NL te zetten zodat de tijden en datums wel in het NL zijn.

Q - Is het volume voldoende hard tijdens het gebruik van navigatiesoftware?
A - Volume is zeer luid en de kwaliteit van de speaker is zeer goed. Zit een andere speaker in dan bij de eerdere E-TEN pocket pc's omdat deze G500 een hard volume moet hebben voor het navigeren.

Ik hoop dat dit een paar vragen beantwoord :)
Verder raad ik jullie allemaal aan met problemen naar de E-TEN support site te gaan.
Aangezien ik niet wil dat mijn bericht als spam wordt gezien raad ik jullie aan om naar www.E-TEN.nl te gaan.
Bij support staat een banner naar de support site genaamd Club E-TEN.
Is niet alleen een support site, maar gebruikers die hun device in de Benelux hebben gekocht, hebben toegang tot alle updates en gratis thema's, ringtones, software etc.
Site is al online, maar we zijn nog druk bezig met de opbouw. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 08:31:
Even een paar antwoorden op de vragen in de startpost:

knip------------
Is niet alleen een support site, maar gebruikers die hun device in de Benelux hebben gekocht, hebben toegang tot alle updates en gratis thema's, ringtones, software etc.
Ik heb dus totaal geen belangen bij E-ten, maar kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Alleen TMC werkt nog niet, maar de rest is echt grote klasse.
Ook het hoesje wat erbij zit, je kan alles bedienen zonder hem uit het etui te halen en het is een stevig leer etui.
Bij een engelse site heb ik de FM radio opgehaald en dat is ook grote klasse.
Geluid is zo hard, dat je hem zelfs zachter moet zetten.
Verder een goede handleiding over het instaleren van de 2 patches en de rom update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mio A701 ondersteund de volgende navigatie software:

MioMap V2.0 (europa en zonder codes :-) + gratis TMC ondersteuning via RDS
Route 66 (de laatste versie is speciaal aangepast voor de Mio A701) TMC via GPRS
TomTom 5.21 + TMC via GPRS en abbonnement bij TomTom

MioMap software is nog bij -spam- los te koop. Werkt echt super gaaf. Ik heb altijd met TomTom gewerkt, maar deze is qua stem en aanwijzingen veel duidelijker en sneller met spraak. Voor mij heeft MioMap het even gewonnen t.o.v. Route66 en TomTom. RAAR MAAR WAAR!
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:42:
Nu heb ik inmiddels ook gehoord dat TMC niet word ondersteund door Tomtom.
Ik heb begrepen dat dit bij tomtom middels gprs gaat (hier willen ze op verdienen)

Mij is ook verteld dat echter route 66, miomap (en nog 1) deze vorm van TMC wel ondersteunen.

Misschien iets om overna te denken alvorens men tomtom aanschaft.

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 08-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 08:31:

KNIP

Verder raad ik jullie allemaal aan met problemen naar de E-TEN support site te gaan.
Aangezien ik niet wil dat mijn bericht als spam wordt gezien raad ik jullie aan om naar www.E-TEN.nl te gaan.
Even een update voor iedereen met de G500, op de site die ik eerder heb genoemd (zie quote), is de radio applicatie te downloaden :)

Vinden jullie vast wel interessant om te weten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:27:
[...]

Even een update voor iedereen met de G500, op de site die ik eerder heb genoemd (zie quote), is de radio applicatie te downloaden :)

Vinden jullie vast wel interessant om te weten :Y)
_/-\o_ _/-\o_
Mitpower, heb je de software voor de radio dan al werkend?
Kun je je bevindingen geven over hoe de ontvangst is, en tevens of je hiervoor de koptelefoon moet aansluiten (antenne)?
Tevens ben ik benieuwd of de TMC file-informatie zonder een antenne werkt. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software draait inderdaad heel goed.
Bereik durf ik niks over te zeggen, want auto stoort al, maar lijkt op eerste gezicht goed.
Volume is ook erg hard en heeft helaas ook de hoofdtelefoon nodig voor antenne.
Dit geld ook voor TMC!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:00:
Software draait inderdaad heel goed.
Bereik durf ik niks over te zeggen, want auto stoort al, maar lijkt op eerste gezicht goed.
Volume is ook erg hard en heeft helaas ook de hoofdtelefoon nodig voor antenne.
Dit geld ook voor TMC!!
Met welke software heb jij TMC werkend gekregen, Navigon mn5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net binnen mijn g500, iemand een tip welke software navigatie ik nu het beste er op kan zetten?

TomTom 5.0, Destinator en Alturion , navigon of mio map?

ik las ergens dat er voor Alturion en Navigon straks een update komt zodat die met tmc werken..

iemand hier al ervaring mee..

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigon 5 werkt op dit moment nog niet, maar ik begreep dat hier op korte termijn een update voor uitkomt dat het wel werkt.

Navigon 6 schijnt wel goed te werken met TMC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:11:
Navigon 5 werkt op dit moment nog niet, maar ik begreep dat hier op korte termijn een update voor uitkomt dat het wel werkt.

Navigon 6 schijnt wel goed te werken met TMC. :)
Navigon 6.?.... Beta tester? vertel vertel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, sorry. Ben geen beta tester en heb niet eens een G500 op het moment.
Ben dealer en heb een tijd een demo gehad :+
Verder ben ik een van de beheerders op de support site van E-TEN in de Benelux (Club E-TEN)
Daarom weet ik wel aardig wat ervanaf ;)

Navigon 6 is in ontwikkeling op het moment, maar zover ik begreep werkt TMC wel daarmee :)

Zie hier voor meer info http://www.pocketnavigati...leNavigator-6/3.5.43.html

Wordt volgens mij eind zomer verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:15:
Haha, sorry. Ben geen beta tester en heb niet eens een G500 op het moment.
Ben dealer en heb een tijd een demo gehad :+
Verder ben ik een van de beheerders op de support site van E-TEN in de Benelux (Club E-TEN)
Daarom weet ik wel aardig wat ervanaf ;)

Navigon 6 is in ontwikkeling op het moment, maar zover ik begreep werkt TMC wel daarmee :)

Zie hier voor meer info http://www.pocketnavigati...leNavigator-6/3.5.43.html

Wordt volgens mij eind zomer verwacht.
Ok, bedankt voor je informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
kyddil schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:14:
[...]

Ik weet niet, ik heb hem besteld via smartphonestunts maar heb nog niks gehoord, zowiezo heb ik hem eind deze maand. Pocketinfo.nl vind belkwaliteit erg goed.. Ach zo is het met elk toestel, helft wat je op internet voor negativiteit lees, ervaar je het zelf niet...
*kickje*

Kyddil, Heb je het toestel al mogen ontvangen?
En zo ja, zou je dan een paar ervaringen goed of slecht willen geven? Ik ben REUZE benieuwd.

PS voor iedereen, Ik heb de TS aangepast. Wellicht is het goed om deze af en toe opnieuw te lezen. Ik verander (lees: vul aan) hem zo nu en dan. Er staat nu nog meer informatie op.

[ Voor 16% gewijzigd door edterbak op 13-05-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik dus reeds verteld heb, heb ik mijn G500 mogen ontvangen.

Nu heb ik om te testen voor welk navigatie programma ik wil gaan kiezen er tijdelijk Tomtom 5 erop gezet. Hij werkt. Das al mooi. Wat ik echter wel mee maak is dat die tomtom regelmatig uit valt. Dan start ik de navigatie op en dan stopt ie er ineens mee. Dan moet ik terug op tomtom klikken en gaat het programma vaak gewoon door waar het gebleven is. Soms is ie dan ook alle sateliten kwijt. Dan kan ik wachten totdat ze terug gevonden zijn. Maar dit wil nog wel eens erg lang duren. Als ik dan echter handmatig weer mijn satelieten ga zoeken dan gaat dit vele malen sneller.

vreemd zullen we maar zeggen.

Hebben meer mensen hier problemen of ervaring mee?

Ik heb overigens zelf ook problemen met de gsm functionaliteiten.
Nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen firmware ugrade heb gedaan.
Dit ga ik morgen dus eerst nog ff doen.

Ik moet wel ff complimenten geven aan de mensen van Luxian.
Ik heb ze gebeld voor een vraagje en zonder pardon helpen ze me hiermee en loodsen ze me door het gehele menu heen om de nodige instellingen te doen. petje af dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Whoow wat 'n mooie apparaatje zeg!

Mijn huidige pda wordt vandeweek vervangen en deze wil k dan gelijk verkopen!
Hierna wilde ik voor de Qtek S200 gaan, maar nu ik deze zo zie, ik ga is verder googlen! Prachtig _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen.

Ik heb de firmware upgrade gedaan en het werkt moet ik zeggen.
Ik ben natuurlijk meteen gaan testen of die vervelende echo weg is en jawel GEEN ECHO MEER!!

Ik kan dus ook echt iedereen aanraden die upgrade te doen.

Mijn tip voor die gene die dit toestel nog gaan ontvangen, doe eerst de upgrade voordat je PDA vol staat met van alles wat je moet gaan back-upen.

Ben benieuwd of Tomtom nu wel fatsoenlijk wil werken.
Ga wel navigon ook proberen.

Las overigens dat miomap is gebaseerd op navigon.
Vandaar dat ze zo veel op elkaar lijken qua interface.

En nogmaals... Ik kwam er niet uit middels de beschrijving op de E-ten club site (wat betreft de firmware upgrade) heb toen wederom Luxian gebeld en echt prima service moet ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Kan het niet laten om toch nog even wat te melden over de processor.
De processor is idd niet te vergelijken met de processor die bijv in de qtek 9100 zit.

De ene is een intel processor en de qtek een OMAP(???) processor (of was het een samsung....?). Die hebben beide een verschillende architectuur. De reden dat de E-ten wat betreft benchmarks er beter uit LIJKT te komen, is omdat de benchmarks niet goed overweg kunnen met de samsung processor.

Vergelijk het maar een beetje met Apple en Intel. Zijn (nou ja waren, want apple stapt ook over op intel processoren) hele andere processoren met hele andere snelheidsaanduidingen. Maar wat absoluut niet wil zeggen dat apple langzamer was.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 15-05-2006 16:38 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:41:
Ok mensen.

Ik heb de firmware upgrade gedaan en het werkt moet ik zeggen.
Ik ben natuurlijk meteen gaan testen of die vervelende echo weg is en jawel GEEN ECHO MEER!!
..
En nogmaals... Ik kwam er niet uit middels de beschrijving op de E-ten club site (wat betreft de firmware upgrade) heb toen wederom Luxian gebeld en echt prima service moet ik zeggen.
Geweldig dat je even je ervaring deelt! Dank hiervoor.

Vraagje. Hoor jij ook een ruis bij het bellen? Tijdens of zonder gebruik van handsfree

[ Voor 29% gewijzigd door edterbak op 15-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
edterbak schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:09:
[...]

Geweldig dat je even je ervaring deelt! Dank hiervoor.

Vraagje. Hoor jij ook een ruis bij het bellen? Tijdens of zonder gebruik van handsfree
Ik heb de G500 gekoppeld aan een Parrot Carkit. Erg slechte kwaliteit. Alleen maar ruis en de tegenpartij verstaat er niks van. Ik hoop dat dat snel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cupra4 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:23:
[...]

Ik heb de G500 gekoppeld aan een Parrot Carkit. Erg slechte kwaliteit. Alleen maar ruis en de tegenpartij verstaat er niks van. Ik hoop dat dat snel gefixt wordt.
Nee ik hoor geen ruis.
Prima geluid. Ben wel even bezig geweest het volume met handsfree luid genoeg te krijgen maar nee geen ruis.

Heb je al een firmware upgrade gedaan?
En natuurlijk ook die audiopatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:41:

<knip>

Bedankt dat je dit meld, dan kan ik hier gelijk wat aan gaan doen ;)
Zal een soort handleiding hiervoor maken, dan is het misschien wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Bedankt dat je dit meld, dan kan ik hier gelijk wat aan gaan doen ;)
Zal een soort handleiding hiervoor maken, dan is het misschien wat duidelijker :)
Doe geen moeite.
Ik heb van E-ten deze handleiding mogen ontvangen

http://www.e-ten.nl/download/G500_OS_v96_Update_Manual.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens...
Ik had nog geen reactie mogen ontvangen van mensen die ook problemen ondervinden met Tomtom op de G500. Mijn problemen met tomtom worden met de dag erger. Ben vandaag weg geweest voor de zaak en ik dacht laat ik nog maar eens tomtom proberen. Ik heb m wel 5 keer aangezet op de heen weg en iedere keer na een minuutje valt tomtom uit.

Ik heb het maar opgegeven.

Op de terug weg nog eens geprobeerd maar helaas weer nix.

Leuk programma tomtom. helaas werkt ie niet.
Ben nu navigon aan het downloaden om te zien of dat die beter werkt.
Als dat het geval is ga ik die kopen.

Kwam er overigens achter dat miomap blijkbaar gebaseerd is op navigon.
Leuk om te weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Doe geen moeite.
Ik heb van E-ten deze handleiding mogen ontvangen

http://www.e-ten.nl/download/G500_OS_v96_Update_Manual.doc
Ik had het meer over een handleiding voor een algemene update hoe dat in zn werk gaat inclusief screenshots + handleiding in het engels.

Maar bedankt voor de link, ik had hem alleen al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok.

Nou ja ik denk dat je een leuke basis hebt aan dat document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Ik heb de bovenstaande informatie verwerkt in de startpost.
Bij het updaten van de ROM is het belangrijk dat je hierna nog de Audiopatch uitvoert. Deze zit niet in rom 0096 verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastisch topic edterbak!

Ik heb zelf ook een vraag:

Ik gebruik sinds enige tijd naar volle tevredenheid een Supertooth II bluetooth handsfree samen met mijn, bijna kapotte, Siemens. Heeft iemand ervaring met deze of andere bluetooth handsfree setjes in combinatie met de g500?

Bij voorbaat dank,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:18:
Fantastisch topic edterbak!

Ik heb zelf ook een vraag:

Ik gebruik sinds enige tijd naar volle tevredenheid een Supertooth II bluetooth handsfree samen met mijn, bijna kapotte, Siemens. Heeft iemand ervaring met deze of andere bluetooth handsfree setjes in combinatie met de g500?

Bij voorbaat dank,

Jan
Ik heb sinds kort zelf de G500. Ik zal hier binnen 1 of 2 weken mijn ervaringen van delen. Over jouw vraag. Zelf gebruik ik het bluetooth 'oortje' van Jabra. Eerst zat ik te rommelen en wou het niet lukken. Bleek dat ik te moeilijk deed. Hij werkt uiteindelijk perfect! Jabra laten zoeken. G500 laten zoeken. 4x 0 (nul) in toetsen en vervolgens krijg je als je telefoon hebt, gelijk de verbinding over je headset. (Wel bluetooth aan zetten uiteraard.) Ik ben hier dus erg over te spreken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Wat ik al zei. Later volgt meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Edterbak.

Kan jij me vertellen welk jabra headset je precies gebruikt?
Welke rom versie je gebruikt? 80, 96 of 97?

Voor die gene die het nog niet wisten... zeer binnenkort zal er een nieuwe rom versie komen.
De 97 versie. Deze is er reeds in Duits en Frans. Engels laat helaas nog even op zich wachten.

Mijn eigen ervaringen met mijn G500:

Ik heb nu sinds een aantal weken mijn G500
Op zich is dit een zeer fijn toestel.
Laat ik het niet gaan hebben over alle dingen die goed en fijn werken maar laat ik het enkel hebben over de problemen die ik tegen ben gekomen en jullie dus ook kunnen verwachten.

1 radio
2 tomtom
3 bel volume

1
Onlangs heb ik de radio geprobeerd.
Deze geinstalleerd en mee gespeeld.
De problemen die ik tegen ben gekomen zijn als volgt.
- Het lijkt als of ik geen zenders kan vinden.
- Ik krijg het niet voor elkaar de radio over mijn speaker te laten lopen. (wel over de bijgeleverde headset)

2
Omdat GPS is ingebouwd en dit toch ook wel een hoofd rede voor me was dit toestel te kiezen ben ik navigatie natuurlijk gaan testen. Nu ga ik niet direct een pakket aanschaffen voor veel geld zonder dat ik weet hoe het werkt en of ik wel voor dit pakket wil kiezen. Dus heb ik een torrent van tomtom gedownload. Deze heb ik geinstalleerd en getest. Helaas. Deze wilde niet naar behoren werken. Er is mij in een shop verteld dat dit naar alle waarschijnlijkheid te maken heeft met het feit dat dit een illegale gecrackte versie was.

Ik heb vervolgens een kopie van navigon gedwonload. Dit is overigens het zelfde als miomap. Miomap maakt gebruik van navigon. Deze werkt perfect. Bied me ook zeer veel opties. Zelfs een logboek zit er in waar ik kan aangeven of het gaat om prive of werk kilometers. Dit vind mijn boekhouder helemaal top.

3
Met de telefoon blijf ik vechten. in eerste instantie gebruikte ik rom versie 80. Hier was zoals bekend een enorme echo te horen. Ik heb vervolgens de rom ge-update en de audio patch gedaan. Nu is de echo weg maar helaas ook het volume. Dit echter niet bij gewoon bellen maar wel bij de speaker en de bluetooth headset. Luxian zegt dat dit met de 97 versie van de rom verholpen moet zijn. Ik lees hier echter andere ervaringen over. Ik heb nu een Bluetooth headset van Bluetrek. De G2.
Deze werkt goed alleen het volume is gewoon veel te laag. Dit licht aan de G500 want ik heb die headset namelijk getest op de samsung van mijn vriendin en daar gaat ie meer dan hard genoeg.
In eerste instantie had ik ook een echo op de headset alleen deze is ook verholpen als je de microphone gain voor bluetooth headset op 2 zet. (tweede streepje).

Tip:

kijk eens op www.eten-users.net
Hier vind je allemaal gebruikers van de G500 / M600 / M500.
Alle problemen die ja kan hebben komen hier aan bod.
Ook vind je hier een download sectie waar erg veel te vinden is.
Theme's ringtones, programma's etc. etc.

Vraag:
Wie gebruikt er een bluetooth headset en heeft hier geen problemen mee?
Welk type headset is het en welke rom versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edterbak schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:11:
[...]

Ik heb sinds kort zelf de G500. Ik zal hier binnen 1 of 2 weken mijn ervaringen van delen. Over jouw vraag. Zelf gebruik ik het bluetooth 'oortje' van Jabra. Eerst zat ik te rommelen en wou het niet lukken. Bleek dat ik te moeilijk deed. Hij werkt uiteindelijk perfect! Jabra laten zoeken. G500 laten zoeken. 4x 0 (nul) in toetsen en vervolgens krijg je als je telefoon hebt, gelijk de verbinding over je headset. (Wel bluetooth aan zetten uiteraard.) Ik ben hier dus erg over te spreken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Wat ik al zei. Later volgt meer info.
Dank je voor je reactie Edterbak. De enige dingen waar ik me een beetje zorgen over maak zijn dus dit voorgaande en de belkwaliteit. Ik hoor steeds dat mensen last hebben van echo, maar is dat alleen bij 'handsfree' bellen met het toestel, of ook als je het toestel gewoon aan je oor houdt? Ik zou graag van je horen of dit probleem goed is opgelost in de nieuwe ROM versie.

Fantastisch dat je later nog even je ervaringen wilt delen. Ik wacht met spanning af. Intussen probeer ik een dealer te vinden waar ik het apparaat eens kan zien voordat ik hem aanschaf, maar dat schijnt erg lastig te zijn. Het lijkt soms net of ze ze liever niet verkopen 8)7.

Weet iemand hier waar je het apparaat kunt bewonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:53:
[...]

Dank je voor je reactie Edterbak. De enige dingen waar ik me een beetje zorgen over maak zijn dus dit voorgaande en de belkwaliteit. Ik hoor steeds dat mensen last hebben van echo, maar is dat alleen bij 'handsfree' bellen met het toestel, of ook als je het toestel gewoon aan je oor houdt? Ik zou graag van je horen of dit probleem goed is opgelost in de nieuwe ROM versie.

Fantastisch dat je later nog even je ervaringen wilt delen. Ik wacht met spanning af. Intussen probeer ik een dealer te vinden waar ik het apparaat eens kan zien voordat ik hem aanschaf, maar dat schijnt erg lastig te zijn. Het lijkt soms net of ze ze liever niet verkopen 8)7.

Weet iemand hier waar je het apparaat kunt bewonderen?
De echo is 100% opgelost.
Zowel gewoon bellen als handsfree als bluetooth.
Hiervoor krijg je dus wel minder volume terug.

De oplossing voor de echo is de updates en de microphone gain laag te zetten.
Doe je dit dan heb je absoluut geen echo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

weet iemand of je GPS nog actief aan moet zetten bij de E-Ten G500? Ik heb Tom Tom nl goed kunnen installeren maar hij geeft aan dat er geen signaal is en ik zie ook nergens een lampje branden. Weet iemand je of nog handmatig bij deze telefoon de GPS moet aanzetten? en zo ja, hoe dat moet?

groeten, Godfried

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:15:
[...]

De echo is 100% opgelost.
Zowel gewoon bellen als handsfree als bluetooth.
Hiervoor krijg je dus wel minder volume terug.

De oplossing voor de echo is de updates en de microphone gain laag te zetten.
Doe je dit dan heb je absoluut geen echo meer.
Dank je wel Xaniapops! Stelt me gerust. Nu nog even zoeken waar ik hem in levende lijve kan bewonderen. ...Vandaag al tevergeefs naar de Beverwijkse Bazaar gereden, naar aanleiding van de dealerlijst op www.e-ten.nl ... Pizaatjes goed... Baklava prima... maar geen g500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:57:
Hallo,

weet iemand of je GPS nog actief aan moet zetten bij de E-Ten G500? Ik heb Tom Tom nl goed kunnen installeren maar hij geeft aan dat er geen signaal is en ik zie ook nergens een lampje branden. Weet iemand je of nog handmatig bij deze telefoon de GPS moet aanzetten? en zo ja, hoe dat moet?

groeten, Godfried
Zie deze site: http://www.clube-ten.com/forums/index.php?showtopic=52

Hier vind je de manier van instellen en de oplossing van je probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog wel een aardige vraag die hier nog niet beantwoord is (volgens mij :) ):

Is er een maximum aan het geheugen dat de G500 aankan, of kunnen we gewoon zonder problemen die mooie nieuwe 4GB mini sd kaartjes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G500 heeft geen limiet. Als er al een limiet is, dan zit die in de WIndows Mobile 5 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:30:
De G500 heeft geen limiet. Als er al een limiet is, dan zit die in de WIndows Mobile 5 software.
Klinkt goed mitpower! Iemand die weet of Windows Mobile dan nog roet in het eten kan gaan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Klinkt goed mitpower! Iemand die weet of Windows Mobile dan nog roet in het eten kan gaan gooien?
Naar mijn idee zit er geen limiet op (of een hele hoge)
4gb zou dus moeten gaan. Ik durf het echter niet te garanderen!!
Sommige merken kaartjes werken ook niet goed op een pocket pc!
Houd daar dus rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms krijg ik het gevoel dat er heel veel vragen gesteld worden zonder eerst zelf eens goed op onderzoek uit te gaan. Dat laatste heb ik dus gedaan en alles werkt perfect: Navigatie (Tom Tom, Navigon, Route66, I-GO), bellen zonder echo, alleen het geluid een beetje laag, maar daar is E-TEN mee bezig en verder alle applicaties die voor WM5 gemaakt zijn werken perfect. De radio werkt ook en zenders zoeken gaat ook prima.
:z

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:57:
Soms krijg ik het gevoel dat er heel veel vragen gesteld worden zonder eerst zelf eens goed op onderzoek uit te gaan. Dat laatste heb ik dus gedaan en alles werkt perfect: Navigatie (Tom Tom, Navigon, Route66, I-GO), bellen zonder echo, alleen het geluid een beetje laag, maar daar is E-TEN mee bezig en verder alle applicaties die voor WM5 gemaakt zijn werken perfect. De radio werkt ook en zenders zoeken gaat ook prima.
:z
Ik heb begrepen dat Navigon niet correct werkt, TMC functionaliteit werkt NIET..... Dus "alles" werk perfect is niet correct. Het niet weken van TMC is voor mij een reden om deze niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is helemaal correct. TMC werkt niet op Navigon 5.
Deze zomer komt Navigon 6 uit en daar werkt hij wel mee.

Overigens, noem eens 1 navigatiepakket + 1 PDA waar TMC wel mee werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:41:

Miomap v2 voor a701 + Mio a701 = werkende (meestal) TMC! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:16:
[...]

Miomap v2 voor a701 + Mio a701 = werkende (meestal) TMC! ;)
Op de Mio a701 zit toch geen ingebouwde TMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Waar ik nog niet over lees is een voor mij belangrijk detail. De G500 heeft een aparte synchronisatie en aparte oplaad kabel. Dit zie ik echt als een minpunt maar jullie hebben er kennelijk geen last van. Mijn S100 gaat rustig 2 dagen mee op 1 lading. Ik vraag me af hoe de G500 dat doet. Bovendien hang je als je ergens bent zonder die specifieke kabel. Terwijl ik vrijwel niemand ken zonder een mini-usb kabel in huis. Daarentegen lijkt de Mio A701 weer wat trager en buggier. Jammer want zo kan ik nog steeds geen goede keuze maken :(

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead

Ik heb nu een ASUS PDA met een aparte GPS muis + TMC met Navigon MN5. Dat werk als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Mio A701 incl. MioMap 2.0 for A701 ondersteund een TMC module welke optioneel verkrijgbaar is voor de A701. Let wel op dat je wel MioMap 2.0 for Mio A701 moet hebben, dit is een aangepaste versie zover ik weet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Die Bruine schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:23:
Waar ik nog niet over lees is een voor mij belangrijk detail. De G500 heeft een aparte synchronisatie en aparte oplaad kabel. Dit zie ik echt als een minpunt maar jullie hebben er kennelijk geen last van. Mijn S100 gaat rustig 2 dagen mee op 1 lading. Ik vraag me af hoe de G500 dat doet. Bovendien hang je als je ergens bent zonder die specifieke kabel. Terwijl ik vrijwel niemand ken zonder een mini-usb kabel in huis. Daarentegen lijkt de Mio A701 weer wat trager en buggier. Jammer want zo kan ik nog steeds geen goede keuze maken :(
Ik kan je melden dat ik dus sinds 2 weken de G500 heb. Ik ben er ERG tevreden over. Ik heb nog geen fout of iets kunnen ontdekken. Wel heb ik direct bij aanvang gebruik gemaakt van die 2000mah batterij van Mugen. Deze vervangt bij mij dus de standaard meegeleverde batterij van 1440mah. Ik kan je dus niet vertellen hoelang de standaard batterij het blijft doen, maar ik weet wel dat die 2000 mah batterij met (voor mijn doen) redelijk intensief gebruik pas NA drie dagen opgeladen hoeft te worden. Ik heb gedurende het weekeind, vrijdag t/m maandag, me schoonfamilie ongeveer 4-5 uur per dag het spel " bubble breaker ?' laten spelen. Maandag begon het toestel dus pas te piepen dat hij wat prik nodig had. Ik vind dit persoonlijk wel redelijk tot goed. Geef ik je zo iets meer duidelijkheid?

[ Voor 10% gewijzigd door edterbak op 15-06-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Inmiddels heb ik de volgende navigatiesoftware draaiende op dit toestel:
  • I-go 2006
  • Destinator 6
  • Viamichelin 4.2
Alle programmas werken volgens mij vlekkeloos met dit toestel. Snelle berekeningen van de route. Mijn persoonlijke voorkeur tussen deze 3 programma's is gaat naar I-go. Prettiger en sneller in te stellen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
edterbak schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:48:
Inmiddels heb ik de volgende navigatiesoftware draaiende op dit toestel:
  • I-go 2006
  • Destinator 6
  • Viamichelin 4.2
Alle programmas werken volgens mij vlekkeloos met dit toestel. Snelle berekeningen van de route. Mijn persoonlijke voorkeur tussen deze 3 programma's is gaat naar I-go. Prettiger en sneller in te stellen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb jij niet dat destinator 6 heel schokkerig rijd... iedergeval niet echt soepel!! Ik vind Igo soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Smarty77 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:
[...]

Heb jij niet dat destinator 6 heel schokkerig rijd... iedergeval niet echt soepel!! Ik vind Igo soepeler!
Ja, dat vind ik ook. Tevens heb ik nog niet ontdekt hoe je nu eenvoudig een POI kunt toevoegen...Hier ook weer, Igo is prettiger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met de M600+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik heb zaterdag ook maar een G500 aangeschaft. Werd schijtziek van het wachten op de Mio. Ik had wat problemen met mijn TomTom. Dat ding leek op 100% cpu belasting te zitten. Nadat ik een andere poort had genomen was dat gelukkig weer voorbij. Hij is net wat sneller dan mijn Qtek S100 en SPV M500. En die vond ik al niet traag dus met de snelheid zit het wel goed. Jammer genoeg zit er geen photocontacts in. Maar dat zoek ik nog wel uit. BT heb ik nog niet uitgetest. Daar ben ik wel erg benieuwd naar aangezien het 2.0 is en dus vrij snel moet zijn. Het beeld is echt een hele verbetering. Mooiere kleuren en veel feller. Heb alleen dat blauwe randje al gesloopt. Lompe actie, maar ja daar ga ik me echt niet druk om maken. Ik heb wel een luie pixel en daar ben ik echt niet blij mee. Maar ook daar ga ik mij niet meer druk om maken. Enige twee minpuntjes vind ik de radio die het niet zonder headset doet en de aansluiting die niet standaard is. Die voeding slaat echt helemaal nergens op. Wat heb je er nou aan zonder de USB kabel. Stom ding. Van de SIRFIII had ik wel wat meer verwacht moet ik bekennen. Ach ja, al met al ben ik blij. 2 jaar garantie en hij is net iets sneller dan mijn S100 waar ik al tevreden over was. Die interne GPS, dat moest ik echt hebben. Ik baal alleen wel van het feit dat sommige dingen onder WM5 niet meer werken. Zoals Bust'em of IP Calc. Nog geen vervanger voor gevonden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Die Bruine schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:07:
Ik heb zaterdag ook maar een G500 aangeschaft. Werd schijtziek van het wachten op de Mio. Ik had wat problemen met mijn TomTom. Dat ding leek op 100% cpu belasting te zitten. Nadat ik een andere poort had genomen was dat gelukkig weer voorbij. Hij is net wat sneller dan mijn Qtek S100 en SPV M500. En die vond ik al niet traag dus met de snelheid zit het wel goed. Jammer genoeg zit er geen photocontacts in. Maar dat zoek ik nog wel uit. BT heb ik nog niet uitgetest. Daar ben ik wel erg benieuwd naar aangezien het 2.0 is en dus vrij snel moet zijn. Het beeld is echt een hele verbetering. Mooiere kleuren en veel feller. Heb alleen dat blauwe randje al gesloopt. Lompe actie, maar ja daar ga ik me echt niet druk om maken. Ik heb wel een luie pixel en daar ben ik echt niet blij mee. Maar ook daar ga ik mij niet meer druk om maken. Enige twee minpuntjes vind ik de radio die het niet zonder headset doet en de aansluiting die niet standaard is. Die voeding slaat echt helemaal nergens op. Wat heb je er nou aan zonder de USB kabel. Stom ding. Van de SIRFIII had ik wel wat meer verwacht moet ik bekennen. Ach ja, al met al ben ik blij. 2 jaar garantie en hij is net iets sneller dan mijn S100 waar ik al tevreden over was. Die interne GPS, dat moest ik echt hebben. Ik baal alleen wel van het feit dat sommige dingen onder WM5 niet meer werken. Zoals Bust'em of IP Calc. Nog geen vervanger voor gevonden.
Zonde dat je luie pixels hebt en het blauwe randje niet meer functioneerd.
Photocontacts zit er niet in zeg je. Nu weet ik niet precies wat je bedoeld. Ik heb wel gevonden dat je bij 'contacts >> edit' een foto kunt toevoegen. Als ik nu gebeld wordt, dan zie ik die foto (klein) in beeld. Misschien is dit wat je bedoeld.
SIRFIII vind ik zelf toch wel voldoen aan mijn verwachting. Maar deze verwachtingen gekregen door een ervaring met een apparte gpsmuis (via bt). Dit vond ik namelijk een stuk trager gaan.
Inmiddels heb ik Tomtom, i-GO en Destinator geprobeerd, en deze kunnen goed overweg met de SIRFIII. Nu nog het wachten op de TMC ondersteuning vanuit de navigatie-software-bouwers. Dit is in de maak hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik zit er ook over te denken om de G500 te kopen. Ik wil 'm dan graag gebruiken als navigatie op de motor. De autobeugel kan ik vast wel ergens op het stuur vastmaken, zodat de G500 netjes en droog onder het ruitje blijft. Maar omdat de motor geen sigarettenaansteker heeft, vroeg ik me af hoelang je kunt navigeren op 1 acculading. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Lord_Asswipe schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:44:
Ik zit er ook over te denken om de G500 te kopen. Ik wil 'm dan graag gebruiken als navigatie op de motor. De autobeugel kan ik vast wel ergens op het stuur vastmaken, zodat de G500 netjes en droog onder het ruitje blijft. Maar omdat de motor geen sigarettenaansteker heeft, vroeg ik me af hoelang je kunt navigeren op 1 acculading. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Ik heb het niet echt onderzocht maar ik schat in dat je zo'n uur of 5 met een volle accu wel moet halen.
Er zijn ook accu's met een hogere capaciteit in de handel 2000 ma i.p.v. 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand problemen met de brakke BT kwaliteit i.c.m een headset?
Schijnt dat er een dikke fout zit in de hardware.
Als je via een BT headset wilt bellen is het echt een ramp namelijk.

Er is momenteel een update die je bluelight uitschakelt tijdens het bellen.
Echt een schande E-TEN!

• Wstreet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 21:13
De nieuwe update ondersteund nu ook AGPS ,com7 38400 kps.

Met AGPS heb ik nu veel sneller een fix.
Werkt helaas nog niet helemaal goed met Igo, gps valt op aantal secoden uit en weer aan.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik heb 'm nou een paar dagen in bezit en ik ben wat aan het experimenteren geslagen, terwijl ik wacht op een mail van Luxian voor de nieuwe ROM. Het vreemde is dat ik er nog niet ben achter gekomen hoe dat hij uit moet. In de handleiding staat dat je de rode knop moet inhouden, maar dan gaat hij niet uit bij mij. Nu haal ik er de batterij uit, als hij echt uit moet, maar dat kan vast niet de bedoeling zijn.
Ik heb er ROM v0096 nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Leuke topic zeg. Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen. Zie alleen nog wel een paar punten niet in het topic.
* Gewicht -> relatief zwaar
* Afmeting -> behoorlijk groter dan mijn S100

Zien jullie dit als problemen? Als ik het goed begrijp zijn de echo problemen opgelost (zowel handsfree als normaal)?

Tjielp... een vogel.

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Ja, Het toestel is vrij groot en zwaar. Lastig in je broekzak. Wordt nog groter met lederen houder. Voordelen blijven toch overheersen. Alles bij de hand, (PDA, Telefoon en Navigatie) geen afzonderlijke opladers, bluetooth verbindingen etc.
Nee, het toestel kan niet helemaal uit. Gewoon knopje aan de zijkant gebruiken om display uit te zetten. De accu blijft bij normaal belgebruik goed voor 5 dagen. Mp'3 afspelen zo'n 8 uur achterelkaar.
De nieuwste ROM is te downloaden op de website van Luxian (www.E-ten.nl). Deze is net weer online.
Weet iemand of er transparante siliconen hoesjes voor het toestel zijn verkrijgen ? Het liefst in Nederland. Ik zoek andere bescherming dan de leren houder, die is me te groot en is al van mijn riem af gevallen waardoor toestel nu stuk is. GPS doet het niet meer. Is onderweg naar importeur.

• Wstreet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 21:13
Ik raad je aan om de onderstaande websites te bezoeken.
Voordat je gaat updaten kan je het beste eerst de gpspatch en de usbfix installeren.

Voor firmware en dergelijke:
http://www.clubeten.com

Voor andere patches:
http://www.eten-users.net

silicone cover (helaas niet in nl)
http://pdaden.com/shop/ca...t_id=17908&substring=g500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik heb vandaag de autohouder op mijn motor gemonteerd, namelijk dat ronde ding aan de onderkant eraf gehaald en toen met wat rubber vastgezet in de opening die op het stuur zit. Ik moet zeggen dat het prima werkt! Nou nog headphones die niet pijnlijk in een helm zijn, daar ga ik morgen even voor op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Leuk, dat het lukt op de motor. Ben wel benieuwd naar de koptelefoon. Ik ben ook op zoek naar goed verloopsetje om de E-ten te gebruiken bij sporten. Moet van 2,5 mm met 3 contactjes naar 3,5 mm jack met 2. Standaard verloop plug past en doet het eigenlijk net niet. Misschien dat iemand anders weet of en waar er de goed verloop stukjes te krijgen zijn ?
Pagina: 1 2 Laatste