Stainless art
(trommelgeroffel en trompetgeluiden)
Beste mede modders,
Met trots mag ik jullie dan eindelijk na 11 maanden flink geknutseld te hebben mededelen dat mijn mod “stainless art” dan eindelijk klaar is. Een superstrakke roestvrijstalen design case, zo kan ik hem het beste omschrijven denk ik. Met een sobere, maar niet drukke buitenkant, en een geweldig spectaculaire binnenkant heb ik wel bereikt wat ik wilde…
Gelukkig ben ik nu net op tijd voor het NKCM 2006, ik heb gezien dat er een flinke concurentie voor mij is.. maar het leuke voor mij is natuurlijk eens te laten zien wat ik in die laatste 11 maanden heb gedaan

Algemene detaills en cijfertjes:
- 6 platen van 36x36cm roestvrijstaal
- 150 imbusboutjes (dus 150 keer in het frame boren, 150 keer draad tappen en 150 keer in de RVS platen boren)
- Totale werktijd 11 maanden, ca 600 tot 800 uur
- Totale kosten 2500 euro waarvan 1000 euro voor het modden (ik heb de hardware gekocht toen net de 64bitjes uitwaren.. oa. 350 euro voor mijn 3500 toendertijd betaald)
- Weegt ongeveer 15 kilo’s
- 10 fan’s
- 6 CCFL’s
- Zitten ongeveer 360 leds in (320 voor de ledbars en 40 eronder)
- Etc.
Hardware specs komen later
Laat ik maar beginnen met het uitleggen van de voorkant.
De voorkant is geheel machinaal uitgefreesd. We zien hier 2 ledbars van 80 leds, 2 dvdr’s, 2 anodised ledfan’s met chaos grilletjes, een leuke bulgin knop, het reservoir en 2x vantec nexus 201 fancontrollers!

De bovenkant:
Weer 2 keer 80 led’s ledbar’s, 2 anodised ledfans met 2 chaos grilletjes

De zijkanten:
Hier zien we weer de anodised ledfans met chaos grilletjes, en een uniek krachtig design waar ik werkelijk uren op heb liggen denken. Het moest namelijk niet te saai of te normaal worden, gezien de strakheid en het uniek percentage van de case. Wat ook erg leuk is, is dat je door de gehele case heen kunt kijken als je via de zijkant naar binnen kijkt!

De binnenkant:
Aan de binnenkant zien we natuurlijkde hardware. Ik ben gaan modden onder het motto: kabels zie je altijd, dan maak ze aanzienbaar! Alle kabeltjes die te zien zijn zijn dus mooi UV reactive, alle kabels dus ook de voedingskabels zijn precies op maat gesoldeerd voor deze case en deze hardware. Naast dat je aan de binnenkant weer het roestvrijstaal van de buitenkant ziet terugkomen, zien we ook een aantal blingbling dingetjes zoals mijn psu, en natuurlijk de anodised ledfans! Ik heb geprobeerd de meeste CCFL’s weg te werken in de case want ik heb er namelijk 6 inzitten waarvan er maar 2 zichtbaar zijn.. dit moest ik helaas doen omdat anders niet alle UV effecten even goed zichtbaar werden.

De onderkant:
80 losse leds, allemaal appart geboord en aangesloten op een dimmer.

De radiator:
Staat extern, waarom zullen jullie je afvragen? Nou kijk maar eens hoe lekker vrij de binnenkant van slangetjes is. Geen rotzooi, en een leuk extern detaill voor de case. De radiator zelf is nog niet compleet af, ik moet nog wat boutjes erin vast maken .

De achterkant:
Is nog niet af, er moeten nog 2 fan’s en 2 fangrill’s in die van de week zouden moeten komen.
De ledbar’s
Hier zijn jullie natuurlijk het meest benieuwd naar

De hardware:
- MSI K8n Neo2 platinum
- AMD 3200+ venice (WC-ed)
- 2x 512mb corsair matched pair dual channel
- Radeon 9800 pro (WCed)
- Sound blaster audigy 2 ZS
- 250GB Hitachi HDD
- Lite on dvdr
- Lite on dvdrw
- Ültra x-connect 450 watt PSU (modular)

Met dank aan:
Peter Brinkhuis voor het frezen van de boven en voorkant
Ron123 (ia.net) voor het maken van de led dimmer
World led voor het ontwerpen van de USB ledbars
Mtech service voor de RVS
Alle hardware leveranciers
En iedereen die ik vergeten ben

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=