[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 205.529 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14767

Sorry ik bedoel categories, ipv sections....
dit dus ;
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/4665/categorieswk0.jpg

het is dus ook niet de bedoeling ( zie post hierboven ) om in meerdere categories te posten, maar ik wil wel kunnen kiezen onder welke categorie ik wil posten...

Dus stel; ik heb een categorie games en een categorie internet, als ik dan een nieuw stukje game content wil plaatsen dan wil ik dus de categorie games kunnen kiezen...

sorry for the mixup |:(

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 18-09-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Categories zijn gewoon secties, maar dan een hierarchische trap lager :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eusebius schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:40:
Categories zijn gewoon secties, maar dan een hierarchische trap lager :)
Dus de enige mogelijkheid is, om meerdere "submit news" knoppen te maken ?

het moet toch mogelijk zijn om alle categories in dat drop down menutje te proppen ?

nog mooier zou zijn om ook een drop down menu te hebben voor de sections...
oftwel je selecteerd eerst de section waar je een content item in aan wilt maken, en daarna de categorie...dit kan in het admin gedeelte ook ;
Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/1757/contentitemut3.jpg

Dus waarom dan niet via de frontend :? naar mijn idee moet dit gewoon kunnen, maar hoe ? 8)7

Wat helemaal mooi zou zijn ;
Dat bij het aanmaken van een categorie er direct een weblink categorie wordt aangemaakt...( maar daar moet ik misschien een nieuwe post over starten )

p.s zie ook mijn vorige 2 posts dan wordt alles wat duidelijker ( had ik ook meteen moeten zijn )

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 18-09-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141957

Ik heb een vraagje over mijn gastenboek. Ik gebruik Akobook plus, en het werkt prima, alleen zijn de berichten die de bezoekers achterlaten niet meteen 'published' in joomla... waar ligt dit aan? Ik heb wel aangegeven dat ze meteen gepublished moeten worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Euh :? Kan dat niet dan ... Ik submit altijd via de backend of via Blogg-X (standaloneclient). Ik had niet begrepen dat het over de frontend ging.
Zou het kunnen liggen aan het feit dat je een user te weinig rechten geeft?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kick*

Ik heb mij vraag ook al gepost op http://forum.joomla.org/index.php/topic,96352.0.html maar het lijkt erop dat wat ik wil niet mogelijk is ( zonder hacks of components )

ik heb wel het volgende component gevonden ; http://joomlicious.com/in...=cat_view&gid=8&Itemid=33

Hiermee is het wel mogelijk om eerst een section te kiezen, en verolgens een categorie, tevens krijg je een mooi lijstje met al je content items :)

Probleem lijkt dus opgelost, maar als iemand nog een trucje kent om het direct via 'submit news' te doen, please let me know !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 11:52
Sfinx- schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:59:
Is er niemand die JACL en Joomlaboard gebruikt die me kan helpen zodat m'n acces groups van JACL verschijnen bij Joomlaboard? :/ Tis nogal dringend :'(
Nog geen reactie maar ik heb dus zelf een oplossing gevonden, zie deze post op het JACL forum. Ze beweren dat je geen extra plugin nodig hebt maar je moet wel zelf iets gaan aanpassen in de joomlaboard code... rare jongens.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hmm mijn up to date Joomla site was mega gehacked. Een stel paupers genaamd "Rif Revolution Team" (altijd weer die finnen ;)) had de boel down gehaald. Veranderd was:
configuration.php -> mededeling wie ze waren bla bla
/language mapje zaten allemaal hacktools voor linux in
/cache zaten vage dingen in
/modules zaten ineens mod_admin.php en mod_admin.xml in met hacktools erin
/templates/x zaten nog meer hacktools in.

compleet met readme's en de hele zooi. Volgens mij hebben ze nu ook een backdoor installed.

Ten eerste wil ik uitvinden of het via Joomla gegaan is of via een lek in mijn provider (kleine naam).
Op de joomla forums zie ik niet veel info terug hierover (jammer genoeg heet het aanpassen van dingen in joomla ook 'hacken' dus het keyword is useless nu hehe). Waar te beginnen?

edit: jezus echt ziekelijk.. compleet met een administratiemodule erbij enzo. Net even lopen bekijken maar die gasten kunnen de hele server managen enzo... handig |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzper op 20-09-2006 12:57 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Op dit moment heb ik versie 1.0.0 draaien van Joomla, ik zou deze graag willen updaten naar 1.0.11.
Nu heb ik ook de update gedownload, maar hoe moet ik de update uitvoeren...
Heb flink zitten googlen maar kan hier niets over terug vinden..., iemand een suggestie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

timovd

Voorsprong door techniek

gewoon de bestanden overschrijven op je server (via FTP?)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 17:49

Sosabowski

nerd

timow schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:08:
gewoon de bestanden overschrijven op je server (via FTP?)
Ook de manier om er nooit mee achter te komen hoe het is gebeurt.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hehe een hacker mailde mij net dat mijn site (die reeds gehacked is ondanks 1.0.11) vulnerable is en hoe ik dat op moest lossen. Hij had het gezien op een hackers forum dat ze mijn site gehacked hadden. Kennelijk hield hij ook van vintage Peugeot fietsen (waar de site over gaat).

Je moet iig zorgen dat de /components dir onbeschrijfbaar is!!!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Eusebius
  • Niet online
Jazzper schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:11:
hehe een hacker mailde mij net dat mijn site (die reeds gehacked is ondanks 1.0.11) vulnerable is en hoe ik dat op moest lossen. Hij had het gezien op een hackers forum dat ze mijn site gehacked hadden. Kennelijk hield hij ook van vintage Peugeot fietsen (waar de site over gaat).

Je moet iig zorgen dat de /components dir onbeschrijfbaar is!!!
Nog meer tips?
Heb je dit ook gemeld op het Joomla forum?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17
Ik heb ook wat vragen over Joomla, namelijk de volgende:
Waarom is het zo dat als ik in admin mode rechtsboven op Upload klik ik de de melding "U bent niet bevoegd om dit onderdeel te bekijken." krijg?

Iemand enig idee waarom als ik op het PDF icoontje klik het plaatje niet meegenomen word, dus alleen de tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zoek eens op het joomlaforum met de engelstalige foutmelding. Had vlg mij te maken met 1.0.11 en dat daar weer een kleine patch voor is.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... weet iemand een oplossing voor dat als een gebruiker inlogt via de front-end hij alleen een totale witte pagina krijgt. Hij krijgt helemaal niets.

Heb er al versie .11 overheen gegooit, maar dat heeft geen enkel effect.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm... blijkt dat het in ako comment zit. Als ik de mambot uitschakel is het probleem weg. Maar kan er niets over vinden op internet. Iemand suggesties.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wie heeft er al de nieuwe 1.5 beta geprobeerd... hij is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Oh yeah ... :)

In tegenstelling tot andere opensource projecten vind ik Joomla vrij snel releasen achter elkaar. Voor mijn gevoel staat 1.0.11 er nog maar net op.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoho... de 1.5 is nog maar een eerste Beta. Ik dacht hem ook ff te gebruiken voor een nieuwe site, maar hij is nog behoorlijk buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:27

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Cyberpope schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:42:
hoho... de 1.5 is nog maar een eerste Beta. Ik dacht hem ook ff te gebruiken voor een nieuwe site, maar hij is nog behoorlijk buggy.
Dit is dan ook de reden dat deze versie publiek is geworden, zodat iedereen die iets tegenkomt een bug report kan doen ;) dus als je iets ziet meldt deze dan op Joomla.org

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Superdaantje schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:02:
Dit is dan ook de reden dat deze versie publiek is geworden, zodat iedereen die iets tegenkomt een bug report kan doen ;) dus als je iets ziet meldt deze dan op Joomla.org
Reeds al lang gedaan en ze zijn ook al opgelost (niet dat ik er iets aan heb.. "fixed on svn" oid).

maar nog te onstabiel om zelfs als hele simple productiesite in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welk soort wachtwoord encryptie gebruikt Joomla eigenlijk? Ik ben namelijk mijn wachtwoord vergeten. Nu kan ik wel een hash invoeren in mijn database zodat het weer correct zou werken maar een MD5 hash werkt niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169537

[Virtuemart] Ik vraag me af hoe ik de artikelen op mijn site kan sorteren op fabrikant [/Virtuemart]

Kijk ik wil dus zoiets hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit4sale.nl/pcc.JPG

Terwijl het zo nu is:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit4sale.nl/bit4sale.JPG

Ik heb in handleidingen, fora gezocht maar kan nergens het antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben druk bezig mijn eigen site te bouwen met joomla, maar nu vroeg ik me af waar je rekening mee moet houden ivm updates. Ik kan natuurlijk leuk allemaal dingen naar eigen inzicht veranderen, maar hoe kan ik dit doen zodat als er een update uitkomt, ik al die dingen niet opnieuw hoef te coden?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hangt ervan af wat je update natuurlijk. Als je in de index.php gaat lopen rommelen en juist daarin komt een grote veiligheidsupdate, dan zul je zelf de code moeten aanpassen. Lijkt me logisch :) Of je moet het via componenten (extensions) regelen. Schijnt in feite niet zo moeilijk te zijn, al heb ik het nooit gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Eusebius op 15-10-2006 19:49 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Cyberpope schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:42:
Ik krijg hem niet eens geinstalleert op een localhost(Fatal error: Call to undefined function: is_a() in c:\apache\htdocs\150b\installation\includes\application.php on line 121
) en op een remote server (blijft blank).

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon2107 op 16-10-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139104

Hoe kan ik in Joomla 1.0.11 een user op de frontend plaatjes laten uploaden? Is hier een component voor?! Ik kan nl niets vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ik ben nu ook begonnen met dit systeem, maar ik heb mambo 4.5.4 ge-installeerd :?

Is dit alweer ouderwets ofzo :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Grolsch484 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:16:
ik ben nu ook begonnen met dit systeem, maar ik heb mambo 4.5.4 ge-installeerd :?

Is dit alweer ouderwets ofzo :?
Zie de TS. Dan weet je dat na mambo 4.5.1 er een splitsing is geweest. De meeste developers zijn verder gegaan in Joomla. En vanaf Joomla 1.5 zijn ze niet meer onderling compatible. Advies is om verder te gaam met Joomla omdat dat een grotere comunnitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Cyberpope schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:29:
[...]

Zie de TS. Dan weet je dat na mambo 4.5.1 er een splitsing is geweest. De meeste developers zijn verder gegaan in Joomla. En vanaf Joomla 1.5 zijn ze niet meer onderling compatible. Advies is om verder te gaam met Joomla omdat dat een grotere comunnitie is.
tnx voor de info, maar in de hele Topic Start komt het woordje "joomla" niet eens voor, ik zal een verder lezen of ik wat kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 21:04

Xenan

Tree-of-life

Op twee verschillende servers heb ik Joomla! geïnstalleerd en het leek me wel aardig om mijn ervaringen hier te delen, met name voor newbies. Ik hoop dat ze er hun voordeel mee kunnen doen. De servers waarop ik het geïnstalleerd heb is een WAMP doos (mijn test-pc) en bij een serviceprovider, voor mijn eigen site. Dat is een LAMP doos.

Op joomla.org [1] staat:
The basic Joomla! package is designed to be easy to install, even for non-programmers. Most people have no trouble getting our software up and running, and there is plenty of support available for newbies.
NOT! Op een standaard W/LAMP doos zal Joomla niet zomaar installeren, het loopt al verkeerd in de pre-installatie check. Bij een serviceprovider is het zelfs nog wat ernstiger, want daar kun je PHP en Apache niet aanpassen.

Wat zijn de twee belangrijkste problemen:
1. Session save path <path>, Unwritable.
2. Alle Joomla! subdirectories: Unwritable.

Daar sta je dan. Net alles ge-unzipped, ge-uploaded, je wilt beginnen met configureren maar je kunt niets. Erger nog, in de installatiehandleiding en in de beschikbare FAQ's is hier NIETS over te vinden. Dat wordt dus googlen. Of hier verder lezen.

Wat kun je doen.
1. De session save path unwritable kun je op twee manieren oplossen. De kern van het probleem zit niet in Joomla! zelf maar in een parameter van de PHP configuratie. In de php.ini staat een foute directory of naar een directory waartoe je geen rechten hebt (dat laatste bijvoorbeeld bij een webprovider).

Oplossing (a):
Als je rechten hebt op de complete server (het is bijvoorbeeld je eigen PC) dan moet je zoeken naar het bestand php.ini.
(Als je meerdere php.ini's op je PC vindt, dan is het de php.ini in de directory die je in Apaches httpd.conf ziet staan na de waarde PHPIniDir. Bij mijn test-PC: PHPIniDir "C:/php5")
Zoek in de php.ini naar de waarde
session.save_path = <path>
Vervang de waarde in <path> in een geldige waarde en sla php.ini op.
Herstart Apache, ga naar het pre-installation check en het zou moeten werken. [2]

Oplossing (b).
Als je afhankelijk bent van een serviceprovider dan zal optie (a) hoogst waarschijnlijk niet werken. Gelukkig is er nog een andere - niet zo voor de hand liggende - oplossing.
Open het bestand htaccess.txt in de Joomla! directory.
Voeg de volgende regel toe
php_value session.save_path <path>
Welke waarde voor <path> moet je nu nemen? Als je site bij een serviceprovider staat, dan zit je zeer waarschijnlijk op een virtuele webserver te werken. Een geldig lijkend pad is niet geldig want het pad moet vanaf de root vanaf de fysieke server lopen, en jij ziet alleen virtuele paden.
Nu even knutselen:
maak een bestand info.php met de volgende inhoud:
HTML: info.php
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><head>
<title>PHP Info</title>
</head>
<body>
<?php
phpinfo();
?>
</body></html>

Zet dit in de root van je webserver. Typ in je browser jouwdomein.nl/info.php. Een uitgebreid overzicht van de PHP configuratie verschijnt.
Zoek naar de variable DOCUMENT_ROOT. Daar staat de echte pad naar je webroot! In mijn geval:
/var/www/vhosts/mijndomein.nl/httpdocs/
Vul dit aan naar een geschikte directory, ik heb voor
/var/www/vhosts/mijndomein.nl/httpdocs/cache gekozen, omdat ik dat ergens las (link kwijt, helaas).

Sla nu het htaccess.txt bestand op, kopieer het naar de root van je webserver en hernoem het naar .htaccess. Het verdwijnt nu uit het zicht van je FTP programma want onder *nix zijn bestanden die met een punt beginnen hidden bestanden.

Ga opnieuw naar de pre-installatie check. Als alles goed is gegaan staat er nu
Session save path /var/www/vhosts/mijndomein.nl/httpdocs/cache, Writable
(jouw pad zal natuurlijk anders zijn dan de mijne). [3]
(met info.php kun je ook het pad naar de php.ini vinden die je nodig het voor oplossing (a)).

2. Alle Joomla! subdirectories Unwritable.
Voor het oplossen van dit probleem moet je de toegangsrechten aanpassen. Ik heb geen idee waarom dit standaard verkeerd gaat (op *nix dan, bij Windows gaat het wel goed is mijn ervaring).
Welke rechten je moet toepassen staat op de Nederlandse Joomla! Wiki [4]

administrator/backup/
administrator/components/
administrator/modules/
administrator/templates/
cache/
components/
images/
images/banners/
images/stories/
language/
mambots/
mambots/content/
mambots/search/
media/
modules/
templates/

Alle mappen die je hierboven ziet moeten op 707 (-rwx---rwx) gezet worden.
Ook de map ‘mambots/editors’ moet op 707 (-rwx---rwx) gezet worden.
  • php-bestanden: 644
  • configuratie bestanden: 666
  • overige mappen: 755
Dit kan je doen met het commando CHMOD. In het FTP programma FileZilla zit dezelfde functionaliteit onder de rechtermuistoets, onder File attributes.

Ik hoop dat ik hiermee mensen geholpen heb. Zelf heb ik twee avonden moeten googlen voor ik het voor elkaar had (voor beide machines dan). Misschien een hint voor de Joomla! ontwikkelaars om dit in de handleiding mee te nemen.

[1] http://www.joomla.org/content/view/12/26/
[2] http://forum.mamboserver....6f60&p=155585&postcount=7
[3] http://forum.dutchjoomla....ion+save+path+Unwriteable
[4] http://wiki.dutchjoomla.org/index.php/Bestandsrechten

[ Voor 14% gewijzigd door Xenan op 18-10-2006 21:21 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
OK, ik heb dus nu joomla geinstalleerd, m'n site is gehost bij yourhosting.nl

Voor het resultaat sjek www.mcdepiepn.nl/joomla

Nu kom ik natuurlijk een aantal zaken tegen, ik zal ze opsommen.

1. Ik krijg onderstaande meldingen in m'n admin console:
Following PHP Server Settings are not optimal for Security and it is recommended to change them:

PHP register_globals setting is `ON` instead of `OFF`
Joomla! RG_EMULATION setting is `ON` instead of `OFF` in file globals.php
`ON` by default for compatibility reasons
2. Kan ik iets aan de layout van de startpagina veranderen :?

Rechtsboven in m'n pagina staat de tekst "Top Module Empty", ik had hier graag een logo in gehad , maar ik kan nergens die top module weer vinden

3. kan ik de volgorde van m'n startpagina veranderen, nu staat laatste nieuws boven de welkom tekst, ik had die er graag onder gehad

4. waarom pak joomla als welkomst tekst een door mij aangemaakt nieuwsbericht :? Ik had hier graag een normaal stukkie tekst neer willen typen

5. Als ik in mijn menu op nieuws klik komtie met de categorieén nieuws.
In mijn geval heb ik maar 1 soort nieuws, en wil graag alle nieuws berichten onder elkaar zien als ik op nieuws klik.

dit was het voorlopig wel :+ tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
is er iemand die antwoorden heeft op bovenstaande vraagjes :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Grolsch484 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:51:
OK, ik heb dus nu joomla geinstalleerd, m'n site is gehost bij yourhosting.nl

Voor het resultaat sjek www.mcdepiepn.nl/joomla

Nu kom ik natuurlijk een aantal zaken tegen, ik zal ze opsommen.

1. Ik krijg onderstaande meldingen in m'n admin console:
Mag je vergeten. Kun je veranderen om je beveiliging optimaal te krijgen maar joomla funktioneert zonder.
2. Kan ik iets aan de layout van de startpagina veranderen :?

Rechtsboven in m'n pagina staat de tekst "Top Module Empty", ik had hier graag een logo in gehad , maar ik kan nergens die top module weer vinden
Ja kijk bij site modules, daar kun je de volgorde in instellingen veranderen.
3. kan ik de volgorde van m'n startpagina veranderen, nu staat laatste nieuws boven de welkom tekst, ik had die er graag onder gehad
Ja, kijk bij artikelen, daar kun je de ordening veranderen. Hiervoor staan de cijfertjes achter de artikelen (en ook modules)
4. waarom pak joomla als welkomst tekst een door mij aangemaakt nieuwsbericht :? Ik had hier graag een normaal stukkie tekst neer willen typen
Ja.. weer die volgorde van artikelen. Dan heb jij je news bovenaanstaan.
5. Als ik in mijn menu op nieuws klik komtie met de categorieén nieuws.
In mijn geval heb ik maar 1 soort nieuws, en wil graag alle nieuws berichten onder elkaar zien als ik op nieuws klik.

dit was het voorlopig wel :+ tnx alvast!
Direct linken naar een sectie zou dit op moeten lossen.

Echter dit zijn zeer basale vragen die je makkelijk in de diverse handleidingen kunt terugvinden.

http://wiki.dutchjoomla.org/index.php/Snelstart_1.0.x is een voorbeeld of
http://help.joomla.org/content/category/16/101/153/

Belangrijkste is dat je je even verdiept in de structuur (sections, catagories) hoe Joomla werkt dan loopt de rest vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
het is me nu gelukt zoals ik wil :P

sjek www.mcdepiepn.nl voor het resultaat.

ik zoek alleen nog een goede module voor stats.
Een soort van netstat , maar dan voor joomla.
Iemand nog tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ziet er al mooi uit... Zeker voor je eerste stappen met joomla.

tip: http://extensions.joomla....nk/link_id,122/Itemid,35/

of nog meer:

http://extensions.joomla....ts/cat_id,1807/Itemid,35/

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 24-10-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
tnx, ook alweer gelukt, zie rechts bovenin mijn site :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Komt niet helemaal mooi over in firefox

En waarom niet het fotoalbum integreren in Joomla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Cyberpope schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:52:
Komt niet helemaal mooi over in firefox

En waarom niet het fotoalbum integreren in Joomla!
firefox heb ik niet getest, maar kan ik ook weinig aan veranderen met dit template volgens mij.

En het fotoalbum had ik nog, staan 100'en foto's in, is zo'n werk om over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194420

Je kunt de bestaande fotogallerij ook invoegen via een zogenaamde wrapper.
(Als dat past natuurlijk)

In de /admin
Menu -> main menu -> new -> Wrapper.

Je zou er voor kunnen kiezen om de rechter modules weg te laten bij deze wrapper. Dan heb je wat meer ruimte. Dit kun je doen door bij de modules aan te geven dat ze bij alle menu items zichtbaar moeten zijn behalve bij je fotogallerij.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 194420 op 25-10-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Anoniem: 194420 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:32:
Je kunt de bestaande fotogallerij ook invoegen via een zogenaamde wrapper.
(Als dat past natuurlijk)

In de /admin
Menu -> main menu -> new -> Wrapper.

Je zou er voor kunnen kiezen om de rechter modules weg te laten bij deze wrapper. Dan heb je wat meer ruimte. Dit kun je doen door bij de modules aan te geven dat ze bij alle menu items zichtbaar moeten zijn behalve bij je fotogallerij.
bedankt voor de tip! ik heb dat nu toegepast en het werkt :)

Ik laat die joomla country stats nu alleen op de main page zien, ipv alle menu's, daardoor heb ik meer ruimte, en kan ik nu ook fatsoenlijk m'n nieuws berichten lezen!

Los dit ook de layout problemen met firefox op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sindskort ook mijn sites aan het maken in joomla...
Als je het door hebt , is het heel makkelijk...
Ik zit alleen met een paar virtuemart config vraagjes , maar die zien jullie hier wel verschijnen als ik er ect niet meer uitkom.

En de captcha module van akobook, is zeker niet los te installeren? want nu moet ik mijn hele akobook verwijderen en dan opnieuw installeren....
En als ik dat doe? dan houdt hij toch wel gewoon de posts(uitgaande dat hij met verwijderen niets uit MySQL verwijdert)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
ik heb nu ook eventlist geinstalleerd, dit werkt ook mooi.

alleen heb ik ook een dutch language file gedownload, maar dit bestand heet dutch.php
wat moet ik doen met dit bestand ? ik heb het al via ftp in m'n modules gekopieeert, maar daarmee wordt het nog niet nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130635

Ik heb ooit een keer een 'light' versie van Joomla gevonden, ik weet niet zeker of deze ook echt 'Joomla Light' heet. Echter ik kan deze versie niet meer vinden, weet iemand wat ik bedoel? Belangrijk feit is dat in deze versie geen MYSQL noodzakelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Grolsch484 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:27:
ik heb nu ook eventlist geinstalleerd, dit werkt ook mooi.

alleen heb ik ook een dutch language file gedownload, maar dit bestand heet dutch.php
wat moet ik doen met dit bestand ? ik heb het al via ftp in m'n modules gekopieeert, maar daarmee wordt het nog niet nederlands
kom ff op de koffie bij Dutchjoomla O+

http://wiki.dutchjoomla.org/index.php/Taal:installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Grolsch484 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:07:
het is me nu gelukt zoals ik wil :P

sjek www.mcdepiepn.nl voor het resultaat.

ik zoek alleen nog een goede module voor stats.
Een soort van netstat , maar dan voor joomla.
Iemand nog tips :?
Zoek op Joomla.org op joomlastats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
met de link die je aangeeft kun je de gehele joomla in het nederlands zetten, ook leuk, maar niet mijn bedoeling. Het gaat mij puur om de eventlist module.

Trouwens bedankt voor je link _/-\o_
Superdaantje schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:25:
[...]

Zoek op Joomla.org op joomlastats
joomla stats had ik al geinstalleerd tussen mijn vraag en je antwoord door, en werkt perfect ! _/-\o_

ik zit nog met 2 puntjes welke met elkaar te maken hebben.

In joomlastats kan ik niet de resoluties zien welke gebruikt worden door de clients, is hier nog iets eenvoudigs voor :?

En mensen met een hoge resolutie klagen dat de site zo klein is.
Moet ik nu echt voor elke resolutie een template maken, of valt dit eenvoudiger aan te passen.

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 26-10-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Ik ben ook eens begonnen met Joomla. We hadden voor ons bedrijf snel een nieuwe (in principe tijdelijke) website nodig omdat we gaan fuseren. Ik heb best iets aardigs in elkaar gedraaid met Joomla al zeg ik het zelf.

Ik heb alleen een -wellicht simpele- vraag. Hoe kun je een linkje naar een PDF toevoegen aan een article? Ik snap dat je een klein PDF icoon als plaatje in kan voegen en daarvan weer een link kan maken naar een PDF, maar volgens mij moet het ook gebruiksvriendelijker kunnen?

Gebruiken jullie overigens al 1.5 of zitten jullie nog op 1.x?

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 26-10-2006 10:37 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

1.x De versie 1.5 is nog te buggy voor productie site. Je loopt het risico om hem niet om te kunnen zetten naar de definitieve release van 1.5. Dan wacht ik liever even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oke ik ben terug naar 1.0.11 gegaan. Deze bevalt een stuk beter; administrator loopt echt veel soepeler. Ik kom er echter wel meteen achter dat ik geen modules kan installeren vanwege de safe mode die m'n hoster aan heeft staan. Ik heb een mail gestuurd met de vraag om het ownership van alle bestanden naar ons te wijzigen, hopelijk brengt dat de oplossing.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:22

Nakebod

Nope.

Safe mode kan Joomla ook emuleren. Dit staat ergens in de configuration.php.
Wegens veiligheidsoverwegingen is het echter niet raadzaam deze safemode emulatie en/of echte safemode te gebruiken, gezien Joomla ook prima zonder moet kunnen.

En over je PDF vraag.. ben ik eigenlijk ook benieuwd voor.
Ikzelf gebruik DOCMan voor alle downloads, daarin upload ik de PDF files, ik kopieer handmatig de link vanuit DOCMan, en kopieer deze naar de pagina zelf.
Nu vind ik dit zelf geen probleem. Maar ik heb ook een website die ik niet helemaal zelf beheer. En dan is dit soms te lastig...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
ik heb ook weer eens een (voor de experts ongetwijfeld domme) vraag.

Er zijn bij ons mensen welke dus nieuws berichten aan moeten maken.
Ik heb dus in het usermenu in de front end ze toegang gegeven tot het knopje "submit news".

Maar nu kunnen de "Nieuws posters" dus geen plaatjes uploaden tijdens het plaatsen van het bericht.

Heeft Joomla hier een "outofthebox" oplossing voor, om dit via de front end te regelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Nakebod schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:35:
Safe mode kan Joomla ook emuleren. Dit staat ergens in de configuration.php.
Wegens veiligheidsoverwegingen is het echter niet raadzaam deze safemode emulatie en/of echte safemode te gebruiken, gezien Joomla ook prima zonder moet kunnen.

En over je PDF vraag.. ben ik eigenlijk ook benieuwd voor.
Ikzelf gebruik DOCMan voor alle downloads, daarin upload ik de PDF files, ik kopieer handmatig de link vanuit DOCMan, en kopieer deze naar de pagina zelf.
Nu vind ik dit zelf geen probleem. Maar ik heb ook een website die ik niet helemaal zelf beheer. En dan is dit soms te lastig...
Die emulatie in de configuration.php kan ik niet vinden helaas. Weet je hier iets meer over? Ik heb de safe mode patch geinstalleerd die met FTP werkt (wat in 1.5 een standaard functie is) maar dan denkt ie lang na, en geeft dan een 'deze pagina kan niet worden weergegeven. Blijkbaar logt ie wel in op de FTP server want als ik een foutieve naam-ww combinatie geef dan komt ie met een foutmelding.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130635 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:34:
Ik heb ooit een keer een 'light' versie van Joomla gevonden, ik weet niet zeker of deze ook echt 'Joomla Light' heet. Echter ik kan deze versie niet meer vinden, weet iemand wat ik bedoel? Belangrijk feit is dat in deze versie geen MYSQL noodzakelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hartelijk dank enzoronald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Grolsch484 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:50:

Ik heb dus in het usermenu in de front end ze toegang gegeven tot het knopje "submit news".

Maar nu kunnen de "Nieuws posters" dus geen plaatjes uploaden tijdens het plaatsen van het bericht.

Heeft Joomla hier een "outofthebox" oplossing voor, om dit via de front end te regelen :?
O-) Iemand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:55
Ik heb Joomla 1.0.11 draaien, ik wil alleen publiek de optie geven om een korte reactie op een news bericht te geven. Weet iemand of dat kan binnen Joomla?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Gewoon als als reactie :? (akocomment?)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Grolsch484 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:50:

en ik probeer het gewoon nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Laatst online: 15-05 13:38

dailyleaf

...

Grolsch484 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:34:
[...]

en ik probeer het gewoon nog een keer :)
Heb even gezocht voor je en ben uitgekomen bij 'JA Submit 2.0'. Voor zover ik kon zien kan deze hetzelfde als het gebruikelijke maar met meer mogelijkheden.
Betere gebruikersbeheer voor nieuws en upload mogelijkheid.
Ik heb alleen zelf nog geen tijd gehad om te testen, dus ik hoor graag of het iets is.

Hier te downloaden.
Het is gratis, maar je moet je wel even registreren.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Weet iemand een niet-commerciele oplossing om te werken met tags binnen Joomla? Je gooit dan de oude sections / category structuur overboord. Elk artikel krijgt een tag (bv ICT fotografie software humor > bij mij zijn dat al 4 verschillende category's!). Bij het werken met tags ben je niet afhankelijk van een hierarchische structuur maar gebruik je een relationele structuur.

Bij mijn weten is er één component die dat kan, maar daar moet je voor betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 02-11-2006 12:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 26-05 20:24
Sinds enkele dagen heb ik een site 'gemaakt' voor een service club waar ik ook in zit: klik (let vooral niet op de foto's). Ik gebruik Joomla 1.011 en een template van Joomlashack (Elements). Na wat gerotzooi is het me gelukt om het logo zonder witte achtergrond in de site te zetten. ik natuurlijk tevreden, maar bleek nu dat in IE6 de kleuren totaal anders worden weergegeven en eigenlijk niet mooi is. Weet toevallig iemand waar het probleem ligt en wat ik eraan kan doen? Of is dit niet de goede topic om deze vraag te stellen?

ps. Het logo is een .png bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 09-04 10:10
Internet Explorer ondersteund geen transparant PNG. Hiervoor kan je beter transparant gif gebruiken hoewel er dan mogelijk wel kleuren verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Bedankt voor je reactie. Was jij al aangaf gaat er inderdaad wat kwaliteit verloren. Je weet toevallig niet hoe ik dit probleem kan voorkomen? Ik heb 't al met jpg geprobeerd, maar deze extensie werkt niet met transparantie. Zijn er andere formaten die de kwaliteit wel behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Rogier V schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:47:
Bedankt voor je reactie. Was jij al aangaf gaat er inderdaad wat kwaliteit verloren. Je weet toevallig niet hoe ik dit probleem kan voorkomen? Ik heb 't al met jpg geprobeerd, maar deze extensie werkt niet met transparantie. Zijn er andere formaten die de kwaliteit wel behouden?
Zoals lollystick al aangeeft kun je hier een GIF voor gebruiken.

Ik zie op je site dat je in de rechterbovenhoek de grootte van de site aan kunt passen.

Is dit een module/component :? of is dit onderdeel van je template :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat font in-/decrease is een standaard "Joomla*" iets, alleen vrijwel geen template heeft dat er standaard inzitten.
En ik dacht, en als ik de css van Rogier bekijk lijkt dat ook wel te kloppen, dat je alle font dingen in em moet uitdrukken, en niet in px. Dus bijv 0.8em ipv 10px.

In Joomla zit het dus gewoon in een template.

* Het is stiekem gewoon een stukje CSS + wat code dacht ik, kan een non-Joomla site ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Grolsch484 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:28:
[...]

Zoals lollystick al aangeeft kun je hier een GIF voor gebruiken.

Ik zie op je site dat je in de rechterbovenhoek de grootte van de site aan kunt passen.

Is dit een module/component :? of is dit onderdeel van je template :?
Ik heb het logo omgezet naar GIF, maar er treedt kwaliteitsverlies op. Nu zou ik graag willen weten of er ook andere oplossingen zijn om dit te voorkomen.

De knoppen aan de rechterbovenhoek zitten standaard in het template Element van JoomlaShack gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
ok, maar om nu een technisch verhaal iets makkelijker te maken voor een php/css-noob als ik, kan ik zoiets ook toepassen op mijn site :? Of moet ik een ander template gaan gebruiken als ik die functionaliteit wil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 22:57
Ja, mist je er voor zorgt dat de font-grootte in em is opgegeven, verder zal het waarschijnlijk veel knip- en plakwerk zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is idd toe te passen op reeds bestaande templates.
Je moet een bestaande template zoeken die er al gebruik van maakt, dan de code zoeken die zorgt voor de +/- functies, en die kopieren in je eigen template.
En daarna de .css bewerken, en alle font-size in em opgeven, en niet in px.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57899

Ik ben voor mijn opleiding met een adviseringproject bezig. Mijn stagebedrijf werkt momenteel met simpele statische excellijsten om data te behren. Nou is mijn vraag, is er voor Mambo iets op het net waarmee je zelf een invoerpagina kan maken en kan bouwen wat er ingevoerd moet worden. En vervolgens een uitlees pagina.

Kortom een kant en klaar mysql beheerfunctie waarbij dus in -en uitvoerpagina's gebouwd kunnen worden.

Om het te verduidelijken een voorbeeld:

Ik heb een lijst met locaties binnen mijn organisatie. En ik wil voor al die locaties aan kunnen geven wanneer er een factuur binnengekomen is voor het water.
Het kan voor komen dat ik locaties moet toevoegen of aanpassen of verwijderen.

Waarmee zou mijn opdrachtgever zoiets in Mambo simpel kunnen bouwen/beheren?

Ik heb al wat op google rond gezocht maar ik kan helaas weinig vinden.

bvd sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Er is voor Joomla wel een extensie waarbij je zelf velden / databases kunt maken die je als formulier-pagina kunt oproepen. Het vraagt natuurlijk wat inleestijd hoe je ermee moet werken. Ik ben alleen de naam even kwijt ...

kijk eens op extensions.joomla.org > daar staan alle goede extensies.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

@Grolsch484

Je hebt net om de paar dagen dezelfde vraag gesteld waar niemand een reactie op heeft gegeven. (namelijk of het mogelijk was om nieuws te plaatsen en tegelijkertijd daar plaatjes aan toe te voegen dmv upload)
Ik heb nu moeite voor jou gedaan om dat uit te zoeken en bied ik je een mogelijke oplossing aan, maar vervolgens kom je weer met een andere vraag zonder dat je iets laat horen over de oplossing die ik voor je aandraag.

Misschien zijn er wel meer mensen die ook zoiets zoeken als jij. Dan kun je op zijn minst even de moeite nemen om je ervaringen hier te delen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eusebius schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:03:
Er is voor Joomla wel een extensie waarbij je zelf velden / databases kunt maken die je als formulier-pagina kunt oproepen. Het vraagt natuurlijk wat inleestijd hoe je ermee moet werken. Ik ben alleen de naam even kwijt ...

kijk eens op extensions.joomla.org > daar staan alle goede extensies.
Thx, ik zal er eens naar kijken. Het zal waarschijnlijk hier maatwerk worden gebouwd door andere studenten maar ik moet uiteraard in mijn advies ook de mogelijkheid tot kant en klare pakketten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 57899 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:27:
[...]

Thx, ik zal er eens naar kijken. Het zal waarschijnlijk hier maatwerk worden gebouwd door andere studenten maar ik moet uiteraard in mijn advies ook de mogelijkheid tot kant en klare pakketten meenemen.
Het is - als ik het mij goed herinner - een mogelijkheid om zelf binnen de grenzen van Joomla eigen maatwerk-velden te maken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is wat een beetje moet gaan worden. Eigenlijk weer een simpel cms binnen Mambo dus hehehe

ik heb ook al geprobeer wat andere pakketten te vinden die zo'n databaheer kunnen uitvoeren en ik kon alleen sharepoint bedenken die dat denk ik wel kan. Het moeten dus pakketten zijn waarin energieaansluitingen met bijbehorende data ingevoerd kunnen worden en waar die data ook weer uit uitgelezen moet kunnen worden binnen de organisatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Kijk eens, een hele sectie met extensies die dit doen ... http://extensions.joomla....ts/cat_id,1828/Itemid,35/

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 03-11-2006 13:12 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enorm bedankt, daar kan ik wel mee uit de voeten. Dan heb ik in ieder geval 1 'out of the box' pakket waar ik wat over kan adviseren. Nu nog overige pakketten zoeken die factuurcontrole en beheer kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Anoniem: 57899 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:14:
Enorm bedankt, daar kan ik wel mee uit de voeten. Dan heb ik in ieder geval 1 'out of the box' pakket waar ik wat over kan adviseren. Nu nog overige pakketten zoeken die factuurcontrole en beheer kunnen vervullen.
Zo aan je probleem te lezen, heb je wel een module die nodig die dit soort zaken kan doen, met diverse tabellen met tussenliggende relaties.
Meeste ' formulier' modules, kunnen (zover ik gezien heb), alleen maar 'single table' formulieren aan.

Wel ff een puntje om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43373

Ik heb behoorlijk wat opstartproblemen met Joomla moet ik zeggen. Ik krijg op één of andere manier de structuur van joomla niet goed voor ogen. Een pagina aanmaken lukt me nog wel, maar dan niet op de frontpage. Een menu aanmaken lukt me ook al niet echt.

Ik heb van alles gelezen, maar krijg het gevoel dat alle docs een stukje overslaan. Ze beschrijven het bouwen van een html template en daarna gaan ze ineens pagina's invoeren. Ik heb alleen niet duidelijke voorbeelden teruggezien van de php code die in de het template worden gezet. Is er ergens een duidelijke uitleg van?

Op m'n werk ga/moet ik aan de slag met typo3, maar dat is me eigenlijk gewoon stukken duidelijker (krijg ik wel een eenvoudige site in), terwijl dat toch een stuk lastiger zou moeten zijn dan joomla. Ik zie dingen over het hoofd.

Tips voor echt goede step-by-step, van template naar content, tutorials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 50683 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:40:
[...]

Zo aan je probleem te lezen, heb je wel een module die nodig die dit soort zaken kan doen, met diverse tabellen met tussenliggende relaties.
Meeste ' formulier' modules, kunnen (zover ik gezien heb), alleen maar 'single table' formulieren aan.

Wel ff een puntje om op te letten.
Dus - als ik je goed begrijp - kan ik geen relationele formulieren maken? Uiteindelijk draai ik toch op MySql...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Anoniem: 43373 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 02:07:
Ik heb behoorlijk wat opstartproblemen met Joomla moet ik zeggen. Ik krijg op één of andere manier de structuur van joomla niet goed voor ogen. Een pagina aanmaken lukt me nog wel, maar dan niet op de frontpage. Een menu aanmaken lukt me ook al niet echt.

Ik heb van alles gelezen, maar krijg het gevoel dat alle docs een stukje overslaan. Ze beschrijven het bouwen van een html template en daarna gaan ze ineens pagina's invoeren. Ik heb alleen niet duidelijke voorbeelden teruggezien van de php code die in de het template worden gezet. Is er ergens een duidelijke uitleg van?

Op m'n werk ga/moet ik aan de slag met typo3, maar dat is me eigenlijk gewoon stukken duidelijker (krijg ik wel een eenvoudige site in), terwijl dat toch een stuk lastiger zou moeten zijn dan joomla. Ik zie dingen over het hoofd.

Tips voor echt goede step-by-step, van template naar content, tutorials?
Het maken van eigen templates zou ik niet aan beginnen als je eigenlijk toch niet weet hoe Joomla in elkaar steekt.
Begin daarom eens met een template wat je mooi vindt van Mambohut.
Daar kun je Live-demo's van templates bekijken en als je een mooie hebt gevonden zoek je die op in de download-sectie.

De step-by-step tutorial die ik gevolgd heb, en erg goed vond is Anna's Joomla Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 20-05 14:26
Ik zie dit draadje .. en zie dat er ook problemen worden behandeld..
Ik dacht dat deze enkel voor informatie was .. O-) :P

Ik heb gisteren dit gepost : [CMS] Joomla
Wellicht dat iemand van jullie het weet :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
dailyleaf schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:24:
@Grolsch484

Je hebt net om de paar dagen dezelfde vraag gesteld waar niemand een reactie op heeft gegeven. (namelijk of het mogelijk was om nieuws te plaatsen en tegelijkertijd daar plaatjes aan toe te voegen dmv upload)
Ik heb nu moeite voor jou gedaan om dat uit te zoeken en bied ik je een mogelijke oplossing aan, maar vervolgens kom je weer met een andere vraag zonder dat je iets laat horen over de oplossing die ik voor je aandraag.

Misschien zijn er wel meer mensen die ook zoiets zoeken als jij. Dan kun je op zijn minst even de moeite nemen om je ervaringen hier te delen lijkt me.
@dailyleaf, sorry voor de late reactie, maar ik ben er tot nu toe nog niet aan toegekomen, maar wil het nog zeker gaan proberen, ik denk dat ik zo wel ff tijd heb.

To be continued, en bedankt voor de moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
OK, ik heb het dus geprobeert, en het werkt wel, maar niet zoals ik eigenlijk wil.

Je kunt er 2 foto'tjes bij inzetten als user zijnde, maar deze mogen maximaal 180x150 zijn.

Verder kun je met deze front-end module het nieuws bericht niet direct publishen, dit zal vervolgens nog via de "back-end" moeten, wat je natuurlijk niet gaat willen voor normale users.

Ook kan de de locatie van de image niet bepalen, wordt automatisch gedaan.

Toch bedankt voor je tip, ik zal zelf nog eens verder puzzelen.

na de settings bestudeert te hebben kan ik de size van de images aanpassen, netzoals het automatisch publishen van berichten, dus het begint er op te lijken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 06-11-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dailyleaf schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:52:
[...]
Het maken van eigen templates zou ik niet aan beginnen als je eigenlijk toch niet weet hoe Joomla in elkaar steekt.
Begin daarom eens met een template wat je mooi vindt van Mambohut.
Daar kun je Live-demo's van templates bekijken en als je een mooie hebt gevonden zoek je die op in de download-sectie.

De step-by-step tutorial die ik gevolgd heb, en erg goed vond is Anna's Joomla Tips
Ok bedankt voor de tip. Ik ben inmiddels al ietsje verder gekomen met de site; menu en submenu en content. Begin de logica al ietsje meer te begrijpen. Maar zal in ieder geval die anna's joomla tips eens bekijken.

Ben op 't werk de laatste tijd met typo3 bezig en dat is toch wel even een stukkie anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de laatste dagen ook wat tijd gespendeerd op een joomla irc channel. Heb zojuist ook een nederlands channel op die server geregistreerd.
Misschien is het wel leuk om meer realtime met elkaar te kunnen praten over joomla en nieuwelingen (zoals ikzelf) de mogelijkheid te bieden om rechtstreeks vragen te stellen e.d.

irc server is irc.freenode.net
channel: #joomla.nl

Merk vanzelf wel of dit initiatief onder de tweakers gewaardeerd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Eusebius schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:04:
[...]
Dus - als ik je goed begrijp - kan ik geen relationele formulieren maken? Uiteindelijk draai ik toch op MySql...
Dat zeg ik niet, alleen dat de meeste componenten hiervoor alleen rekening houden met standaard tabellen ( zover ik weet/ gezien heb), je kan natuurlijk altijd zelf gaan knutselen maar dan is je voordeel van een standaard component al snel verdwenen toch ?

Zou goed kunnen dat er formulieren componenten zijn, waar je wat ingewikkeldere queries en/of relaties tussen tabellen kan aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
  • Laatst online: 16-05 15:53
Ik ben bezig met een installatie van Joomla 1.0.11.
De handleiding die ik volg is te vinden op http://help.joomla.org/content/view/39/132/
Alle stappen worden goed doorlopen, op de laatste na.

Op het moment dat ik de installatie directory verwijder en de configuration.php-dist aanpas
krijg ik bij het gaan naar mijn webpagina de error:
Parse error: syntax error, unexpected '<' in /mounted-storage/home16a/sub002/sc18435-HMJK/www/configuration.php on line 26

Mijn configuration.php ziet er nu als volgt uit:
  1. <?php
  2. $mosConfig_offline = '0';
  3. $mosConfig_host = 'mysql1026.******.***';
  4. $mosConfig_user = '********';
  5. $mosConfig_password = '***********';
  6. $mosConfig_db = '**********';
  7. $mosConfig_dbprefix = 'jos_';
  8. $mosConfig_lang = 'english';
  9. $mosConfig_absolute_path = '/mounted-storage/home16a/sub002/sc18435-HMJK/www';
  10. $mosConfig_live_site = '*******';
  11. $mosConfig_sitename = '*********';
  12. $mosConfig_shownoauth = '0';
  13. $mosConfig_useractivation = '1';
  14. $mosConfig_uniquemail = '1';
  15. $mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance.<br /> Please check back again soon.';
  16. $mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable.<br /> Please notify the System Administrator';
  17. $mosConfig_debug = '0';
  18. $mosConfig_lifetime = '900';
  19. $mosConfig_session_life_admin = '1800';
  20. $mosConfig_session_type = '0';
  21. $mosConfig_MetaDesc = 'Joomla - the dynamic portal engine and content management system';
  22. $mosConfig_MetaKeys = 'Joomla, joomla';
  23. $mosConfig_MetaTitle = '1';
  24. $mosConfig_MetaAuthor = '1';
  25. $mosConfig_locale = 'en_GB';
  26. $mosConfig_offset = '0';
  27. $mosConfig_offset_user = '0';
  28. $mosConfig_hideAuthor = '0';
  29. $mosConfig_hideCreateDate = '0';
  30. $mosConfig_hideModifyDate = '0';
  31. $mosConfig_hidePdf = '0';
  32. $mosConfig_hidePrint = '0';
  33. $mosConfig_hideEmail = '0';
  34. $mosConfig_enable_log_items = '0';
  35. $mosConfig_enable_log_searches = '0';
  36. $mosConfig_enable_stats = '0';
  37. $mosConfig_sef = '0';
  38. $mosConfig_vote = '0';
  39. $mosConfig_gzip = '0';
  40. $mosConfig_multipage_toc = '1';
  41. $mosConfig_allowUserRegistration = '1';
  42. $mosConfig_link_titles = '0';
  43. $mosConfig_error_reporting = -1;
  44. $mosConfig_list_limit = '30';
  45. $mosConfig_caching = '0';
  46. $mosConfig_cachepath = '/mounted-storage/home16a/sub002/sc18435-HMJK/www/cache';
  47. $mosConfig_cachetime = '900';
  48. $mosConfig_mailer = 'mail';
  49. $mosConfig_mailfrom = '*************';
  50. $mosConfig_fromname = '************';
  51. $mosConfig_sendmail = '/usr/sbin/sendmail';
  52. $mosConfig_smtpauth = '0';
  53. $mosConfig_smtpuser = '';
  54. $mosConfig_smtppass = '';
  55. $mosConfig_smtphost = 'localhost';
  56. $mosConfig_back_button = '1';
  57. $mosConfig_item_navigation = '1';
  58. $mosConfig_secret = 'rBhb214a02m8ttz8';
  59. $mosConfig_pagetitles = '1';
  60. $mosConfig_readmore = '1';
  61. $mosConfig_hits = '1';
  62. $mosConfig_icons = '1';
  63. $mosConfig_favicon = 'favicon.ico';
  64. $mosConfig_fileperms = '';
  65. $mosConfig_dirperms = '';
  66. $mosConfig_helpurl = 'http://help.joomla.org';
  67. $mosConfig_mbf_content = '0';
  68. $mosConfig_editor = 'tinymce';
  69. $mosConfig_admin_expired = '1';
  70. $mosConfig_frontend_login = '1';
  71. $mosConfig_frontend_userparams = '1';
  72. setlocale (LC_TIME, $mosConfig_locale);
  73. ?>
Wat moet ik nu aanpassen om mijn Joomla installatie werkend te krijgen?
De regel $mosConfig_offset = '0'; heb ik al veranderd in $mosConfig_offset = '1'; maar dat werkte helaas niet.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 15:24
Weet je zeker dat de hele config gecopy/paste hebt.Blijkbaar staat een < te veel in

Als je de intallatie directory terugkopieerd en de configuration.php verwijderderd kun je de installatie overnieuw doen. Je kunt ook tijdelijk schrijfrechten geven op de root zodat joomla de configuration.php zelf kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan_nl
  • Laatst online: 16-05 15:53
Het probleem is opgelost.
Ik ben weer helemaal vanaf scratch begonnen.
Na het uploaden van de files heb ik alles op chmod 777 gezet.
De installatie werd met deze settings nu wel goed uitgevoerd.
De chmod settings heb ik hierna uiteraard weer teruggezet op 755 en 644.
Joomla draait nu als een zonnetje.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

• Zephyer
  • Laatst online: 20-05 14:26
Iemand ook problemen op z'n site m.b.t. IE7 :?
Ik heb op m'n site (hockey.vdplasse.nl) een resize zitten (rechtsboven) en die werkt dus niet meer in IE7.. :(

Iemand een oplossing heel toevallig.. ?
Ik heb reeds gezocht bij oa. dutchjoomla maar daar staat ook (nog) niets vermeld :/

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
ik gebruik akobook als gastenboek voor m'n joomla site, en heb sinds deze week last van spam in deze trent:
Very good colors. You a very nice site where is possible to find interesting information! repair debt bad credit loans repair debt bad credit loans bad credit mortgage repair bad credit mortgage repair bad credit repair services bad credit repair services
Ik heb al dat captcha.php gedoe aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grolsch484 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:13:
ik gebruik akobook als gastenboek voor m'n joomla site, en heb sinds deze week last van spam in deze trent:

[...]

Ik heb sinds gisteren dat captcha op een andere site van mij geinstalleerd.
Daar blijft het volgens mij nu redelijk schoon.
Had het al op andere sites gedaan , en daar werkte het tot nu toe goed...

Wat als je in je administrator panel , de captcha aanpast....bijvoorbeeld meer karakter om over te typen , zodat de moeilijkheidsgraad weer hoger ligt...

Ik denk niet dat het werkt , maar je kunt het altijd proberen , denk namelijk dat je captcha niet correct geinstalleerd is , of er zit een lek in.
Want volgens mij zijn spambots nog niet zo ver dat ze al die captcha's kunnen kraken toch?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf

dailyleaf

...

Grolsch484 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:13:

[...]

Welke versie van Akobook gebruik je? De laatste is 3.42 maar is al in geen jaren meer geupdate.

Ik draai zelf akobookplus 2.04 samen met securityimages 3.08 (captcha)

Akobookplus is een verbeterde versie van akobook en geoptimaliseerd door Walter Cedric zodat ook met globals off gewerkt kan worden.
Daarbij onderhoud hij zijn producten nog steeds, dus als er eens iets is dan kan je dat plaatsen op zijn forum.

website
forum

//Edit

Net even gekeken op jouw website en zag dat je akobook 3.42 gebruikt.
Wat je moet doen om over te stappen op akobookplus zijn de volgende stappen:
- Inhoud van het gastenboek back-uppen (akobookplus maakt gebruik van dezelfde tabellen)
- Akobook deïnstalleren (alle database-tabellen worden weggegooid)
- Akobookplus 2.04 installeren (database-tabellen worden weer aangemaakt
- Inhoud van het gastenboek terugplaatsen
- Security images 3.08 installeren (NB. 4.0x werkt niet met akobookplus 2.04)
- Configureren van akobook en securityimages

Vervolgens moet je naderhand nog wel een aanpassing doen in admin.akobook.php
Hier staan 3 regeltjes die je moet toevoegen.
Anders werken de radio-buttons niet in het admin gedeelte.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

[ Voor 36% gewijzigd door dailyleaf op 17-11-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ligt het aan mij, of is de site extensions.joomla.org de laatste tijd zo sloom? Ik krijg vaak een time-out, dat de pagina niet helemaal opgehaald wordt of zelfs niet wordt gevonden. Andere pagina's doet hij dan weer wel goed (zoals GoT)
En als het aan mij ligt, waaraan dan? Mijn dns?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. ben zelf redelijk thuis in Joomla, maar minider in PHP en gevorderde HTMl, etc. (In de hoop dat ik het een beetje duidelijkheb weergegeven 8) )

De situatie
Ik heb een domeinnaam, 2 subdomeinen en 2 mysql databases (db1 en db2).
Er draait nu een site www.domeinnaam.nl met Joomla 1.011 op mysql db1.
Bestanden staan in de \www folder op de webserver.

Wat ik wil
Een subdomein gaan gebruiken (proto.domein.nl) op joomla 1.5 te testen op db2
En test omgeving voor de live site ook op test.domein.nl (op db2)

Wat ik denk dat moet gebeuren
1. Live site verhuizen naar \www\live
2. Test site naar \www\test\
3. Proto site naar \www\proto\
4. ??
n. ??

Ik heb weleens een poging gewaagd met e.o.a. php scriptje, maar dat veroorzaakte dat 3 omgevingen
door elkaar heen gingen draaie ofzo, was redelijk wazig...

Graag jullie adviezen, oplossingen, links, how-to's, walk-throughs ( :Y ), etc
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier