ja, nou weet ik nog steeds niet wat hij doet 
Nu wel, geen file 
query: SELECT * FROM #__jreactions WHERE contentid = 20 AND published = 1 ORDER BY date ASC
Foutmelding: DB function failed with error number 0
Hij haalt nu uit de database een post met id 20, die is niet gepubliceerd, dat klopt, echter na het publiceren blijft de foutmelding het zelfde
query: SELECT * FROM #__jreactions WHERE contentid = 20 AND published = 1 ORDER BY date ASC
Foutmelding: DB function failed with error number 0
Hij haalt nu uit de database een post met id 20, die is niet gepubliceerd, dat klopt, echter na het publiceren blijft de foutmelding het zelfde
[ Voor 31% gewijzigd door Extera op 08-05-2007 17:35 ]
en wat gebeurt er als je hem zelf invoert in PhpMyAdmin o.i.d. (command-line mysql
)
Anoniem: 61777
Ik vind die foutmelding eerlijk gezegd nogal vaag. Zeker error number 0Foutmelding: DB function failed with error number 0
[...]
Doet de query het wel in phpMyAdmin? (natuurlijk #__ vervangen door de prefix)
Anders moet er ergens mysql_error() worden geëcho'ed, maar volgens mij gebeuren er al wat dingen met mysql_error() in de stderr functie.
Hij geeft dus eigenlijk helemaal geen foutmelding, dat klopt. Ik ben hier ook maar remote-remote aan het debuggen
.
Ja dat is het hem, ik zal zelf wel iets fout doen?
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
edit: plaatje

Dit is als ik puur de query kopieer en plak:
SELECT * FROM #__jreactions WHERE contentid = 20 AND published = 1 ORDER BY date ASC
Wat ik ook raar vind, is dat het gewoon allemaal werkt, alleen die foutmelding boven het tekstvenster staat er.
Wat is hier nu fout aan?

Dat is overigens na een aantal enters in de query
SELECT *
FROM #__jreactions
WHERE contentid = 20
AND published = 1
ORDER BY date ASC
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
edit: plaatje

Dit is als ik puur de query kopieer en plak:
SELECT * FROM #__jreactions WHERE contentid = 20 AND published = 1 ORDER BY date ASC
Wat ik ook raar vind, is dat het gewoon allemaal werkt, alleen die foutmelding boven het tekstvenster staat er.
Wat is hier nu fout aan?

Dat is overigens na een aantal enters in de query
SELECT *
FROM #__jreactions
WHERE contentid = 20
AND published = 1
ORDER BY date ASC
[ Voor 28% gewijzigd door Extera op 08-05-2007 17:51 ]
dat was al aangegeven door dukefan: #__ wordt door joomla vervangen door de prefix die je hebt opgegeven bij de installatie, bijv "joomla_". Je moet hem dus iets veranderen:
Als je iets anders hebt opgegeven dan joomla_ moet je dat dus even zelf goed invullen, ik hoop dat je het idee snapt
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT * FROM joomla_jreactions WHERE contentid = 20 AND published = 1 ORDER BY date ASC |
Als je iets anders hebt opgegeven dan joomla_ moet je dat dus even zelf goed invullen, ik hoop dat je het idee snapt
nu weet ik dus ook wat een prefix is 

Geen fout dus

Geen fout dus
[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 08-05-2007 23:29 ]
eens kijken of ik hem netjes verwijderd krijg en dan misschien opnieuw erop zetten
ik laat wel weten of dat werkt
//Edit.
Het was wat werk, maar het component draai nu weer goed. Ik heb gelijk een aantal extra back-ups gemaakt
Ik heb dus gewoon een back-up teruggezet van een maand geleden, gelukkig heb ik in die tijd niet veel gedaan aan m'n site. vanaf dit moment maak ik elke dag even een back-up met een goed beschrijving erbij denk ik
bedankt voor de hulp en moeite! Ik vind het iig een leerzame les php
//Edit.
Het was wat werk, maar het component draai nu weer goed. Ik heb gelijk een aantal extra back-ups gemaakt
Ik heb dus gewoon een back-up teruggezet van een maand geleden, gelukkig heb ik in die tijd niet veel gedaan aan m'n site. vanaf dit moment maak ik elke dag even een back-up met een goed beschrijving erbij denk ik

[ Voor 63% gewijzigd door Extera op 09-05-2007 11:50 ]
Anoniem: 28513
Doordat ik een paar teksten van een website heb gekopieerd naar een eigen website verschilt nu het lettertype per item, is het mogelijk dit allemaal gelijk te krijgen? Ik heb al joomlafck editor gedownload maar het is me onduidelijk hoe ik het daarmee precies goed krijg, zeg maar de tekst plat maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 28513 op 10-05-2007 14:10 ]
In JCE zit een knopje remove formatting.
Die haalt dan ook alle opmaak weg, dus ook bold e.d.
Geloof dat de standaard TinyMCE die Joomla 1.x heeft dat niet kan.
Moet je dus wel per artikel/pagina doen. Zover ik weet kan dat niet in 1x
[ Voor 19% gewijzigd door Nakebod op 10-05-2007 14:17 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat knopje heb ik idd gevonden maar doet dus niks bij mij. Althans de lettertypen blijven verschillend ook als ik het opsla.

Selecteer je wel eerst alle tekst?
Als je dat niet doet werkt het geloof ik niet nee.
Tenminste, dat had ik hier net even getest op een Joomla 1.0.12 site.
Stukje tekst andere lettertypes gegeven, wingdings, symbols.. lekker opvallende lettertypes dus
en daarna op de knop Remove Formatting geklikt, gebeurde toen niets. Tekst geselecteerd, en nog een keer op die knop geklikt, en het was allemaal weer standaard.
Stukje tekst andere lettertypes gegeven, wingdings, symbols.. lekker opvallende lettertypes dus
Sinds kort krijg ik rare foutmeldingen op mijn site.
iemand bekend met dit probleem?
Ik heb het bestand database.php al vervangen door die van de originele Joomla install. De CHMOD staat ook ok.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Unable to save result set in [local disk]\htdocs\includes\database.php on line 289 Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Unable to save result set in [local disk]\htdocs\includes\database.php on line 289 Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Unable to save result set in [local disk]\htdocs\includes\database.php on line 289 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [local disk]\htdocs\includes\database.php:289) in [local disk]\htdocs\index.php on line 250 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [local disk]\htdocs\includes\database.php:289) in [local disk]\htdocs\index.php on line 251 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [local disk]\htdocs\includes\database.php:289) in [local disk]\htdocs\index.php on line 252 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [local disk]\htdocs\includes\database.php:289) in [local disk]\htdocs\index.php on line 253 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [local disk]\htdocs\includes\database.php:289) in [local disk]\htdocs\index.php on line 254 |
iemand bekend met dit probleem?
Ik heb het bestand database.php al vervangen door die van de originele Joomla install. De CHMOD staat ook ok.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Niet bekend met het probleem.
Maar als je weer onderstaande code zou willen plaatsen in database.php op regel 290
(letterlijk gecopy / paste van mbv
)
Je moet wel ff in die functie kijken, welke parameter hij gebruikt bij mysql_query. Volgens mij is dat $this->_query
Maar als je weer onderstaande code zou willen plaatsen in database.php op regel 290
PHP:
1
| echo "<pre>query: $q\n Foutmelding: ".$this->stderr()."</pre>"; |
(letterlijk gecopy / paste van mbv
Je moet wel ff in die functie kijken, welke parameter hij gebruikt bij mysql_query. Volgens mij is dat $this->_query
ik ga het vanavond proberen. heb hier helaas geen FTP/RDP toegang.
Wat bedoel je precies met dat laatste?
Wat bedoel je precies met dat laatste?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dat doe ik inderdaad en als ik mijn tekst dik maak/cursief of wat dan ook dan corrigeert hij dat inderdaad maar op de frontend blijft de lettertype ongewijzigd, wat ik ook doe.Nakebod schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:55:
Selecteer je wel eerst alle tekst?
Stukje tekst andere lettertypes gegeven, wingdings, symbols.. lekker opvallende lettertypes dusen daarna op de knop Remove Formatting geklikt, gebeurde toen niets. Tekst geselecteerd, en nog een keer op die knop geklikt, en het was allemaal weer standaard.
OpenWat bedoel je precies met dat laatste?
[local disk]\htdocs\includes\database.php
Scroll naar regel 289
Zoek de functie, die daar wordt uitgevoerd. Volgens mij wordt daar mysql_query gebruikt.
Stel, er staat het volgende:
PHP:
1
| $this->result = mysql_query( $this->_query ); |
dan moet je vlak daaronder die code zetten, die ik (en ook *MBV*) eerder heb gepost.
Als je er echt niet uitkomt, post dan even die functie, die rond regel 289 aanwezig is
Gooi het in een SVN repository, veel minder werk en minder makkelijk te vergeten dan elke dag een backup maken. niet vergeten de .svn directory niet in je webroot te laten staanExtera schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:03:
eens kijken of ik hem netjes verwijderd krijg en dan misschien opnieuw erop zetten
//Edit.
Ik heb dus gewoon een back-up teruggezet van een maand geleden, gelukkig heb ik in die tijd niet veel gedaan aan m'n site. vanaf dit moment maak ik elke dag even een back-up met een goed beschrijving erbij denk ik![]()
Hoeveel wedden we dat ik een php-script kan schrijven wat het in 1x kan?Nakebod schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:16:
In JCE zit een knopje remove formatting.
edit:
even wat
toegevoegd, er was iemand die ze niet had gezien 
even wat
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 10-05-2007 17:40 ]
Tja, als je dingen gaat schrijven kan "alles" 
Maar standaard (Speciaal voor MBV
) kan JCE het niet.
Maar standaard (Speciaal voor MBV
Ik krijg helaas nog steeds de foutmeldingen.
met óf zonder _underscore_ bij result.
code:
1
2
| 289 $this->_cursor = mysql_query( $this->_sql, $this->_resource ); 290 $this->result = mysql_query( $this->_query ); |
Hallo! Het leek mij wel leuk om ook is aan de slag te gaan met Joomla! Ik heb het (Joomla 1.0.12) gedownload en geconfigureerd... Het draait (www.30degrees.nl) maar ik heb een toch wel lastig probleempje waar ik geen oplossing voor kon vinden na meerdere topics te hebben doorgelezen op het Joomla! help forum.
Het gaat om het volgende:

En zo het hele lijstje naar onder. Dus ook de mappen met themes.
Omdat het om het gehele lijstje gaat zit er dus ergens iets goed fout. Tijdens het configureren kon hij wel de server connecten, en de MySql DB vinden (inloggen met user met alle rechten werktte) maar de configuration.php niet bijvoorbeeld. Die heb ik handmatig moeten aanpassen.
Ook de Cache directory zit dicht, maar de Session directory weer niet (die staat dus open).
Ik heb in de cPanel van mijn site al gekeken bij Password Portect Directories maar die staan onder Joomla allemaal open. Op Joomla ben ik ingelogd als een Admin die behoort tot de group Super Administrators.
Nu heb ik nog niet zo heel veel kennis, dus het houdt voor mij nu een klein beetje op. Ik kan een aantal dingen wel handmatig gaan uploaden via ftp maar dat is niet de bedoeling.
Wie kan mij een klein beetje op weg helpen?
Het gaat om het volgende:

En zo het hele lijstje naar onder. Dus ook de mappen met themes.
Omdat het om het gehele lijstje gaat zit er dus ergens iets goed fout. Tijdens het configureren kon hij wel de server connecten, en de MySql DB vinden (inloggen met user met alle rechten werktte) maar de configuration.php niet bijvoorbeeld. Die heb ik handmatig moeten aanpassen.
Ook de Cache directory zit dicht, maar de Session directory weer niet (die staat dus open).
Ik heb in de cPanel van mijn site al gekeken bij Password Portect Directories maar die staan onder Joomla allemaal open. Op Joomla ben ik ingelogd als een Admin die behoort tot de group Super Administrators.
Nu heb ik nog niet zo heel veel kennis, dus het houdt voor mij nu een klein beetje op. Ik kan een aantal dingen wel handmatig gaan uploaden via ftp maar dat is niet de bedoeling.
Wie kan mij een klein beetje op weg helpen?
CHMOD de nodige mappen naar 777 of zo ? of 755, wat is't?
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ook een vraagje: ik heb een design gemaakt, maar wil dit nu voor Joomla gaan gebruiken. Weet iemand of er partijen zijn die (tegen betaling) een bestaand design om kunnen zetten naar een Joomla-template?
Overigens werk ik voor sommige dingen in Dreamweaver. Daar kan ik ook Set Permissions aanpassen.Yoeri schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:27:
CHMOD de nodige mappen naar 777 of zo ? of 755, wat is't?
Standaard staan ze op 755. En het verschil met 777 is dat everyone en user/group dan Write rechten krijgt.
Dus dat heb ik bij een aantal mapjes veranderd en de lijst gerefreshed,, maar ze blijven unwriteable...
Maar nu is opeens /images/banner wel Writeable geworden. Spookt Joombla soms?
Edit: Instant Update: Live from the front: het schijnt nu toch te gaan werken!
[ Voor 8% gewijzigd door Beta op 10-05-2007 23:08 . Reden: joepie ]
290 heb je toegevoegd? code-tags kan je een parameter meegeven dat ze moeten starten bij een nummer, ben even vergeten hoetimow schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:53:
Ik krijg helaas nog steeds de foutmeldingen.
code:
1 2 289 $this->_cursor = mysql_query( $this->_sql, $this->_resource ); 290 $this->result = mysql_query( $this->_query );
Die regel moet je er niet neerzetten, maar die code die ik eerder had gepost.
Maar heb je al geprobeerd te googlen op die foutmelding? Mijn eerste hit op google was: http://textpattern.com/fa...unable-to-save-result-set
Je hebt dus MySql gesloopt op een grondige wijze. Dit heeft dus totaal niks meer te maken met PHP, dus PHP dingen veranderen gaat je niet helpen. Gewoon eens fixen met PhpMyAdminthe “Unable to save result set” error is generally associated with major MySQL problems, like a corrupt table or faulty install.
Ik zou bijna gaan vragen om ssh-access, omdat dit zo niet opschiet. Maar daar hoort een rekening bij
Die zijn er vast welYoeri schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:53:
Ook een vraagje: ik heb een design gemaakt, maar wil dit nu voor Joomla gaan gebruiken. Weet iemand of er partijen zijn die (tegen betaling) een bestaand design om kunnen zetten naar een Joomla-template?
Maar, als je zelf al een design kan maken, is het omzetten naar template niet zo heel moeilijk.
Zijn vele tutorials voor te vinden, zowel voor Joomla 1.x en ondertussen ook al voor 1.5.
Bijvoorbeeld, waar je nu aan de linkerkant een menu hebt, en eventueel wat andere modules:
<?php mosLoadModules ( 'left', -1 ); ?>
Nu worden alle modules met de positie: left, geplaatst in dat stuk.
Nog een templateDetails.xml erbij, en je hebt een Joomla template.
Of je kijkt naar bestaande templates hoe die een beetje in elkaar steken.
En de juiste css-classes en zo weer bij elkaar gaan scharrelen en zo... kutwerkje
Daar hebben we wat links voor (+ search&replace ofzo) 
http://dev.joomla.org/content/view/1136/79/1/5/ (Joomla Specific CSS)
http://www.joomlart.com/t...mbo_css_in_5_minutes.html
http://www.picnet.net/blo...omla-css-default-classes/
En algemeen template iets.
http://www.joomlart.com/t...utorial/mambo_layout.html
Het blijft altijd wel wat werk, maar goed, dat kost het maken van een layout ook
http://dev.joomla.org/content/view/1136/79/1/5/ (Joomla Specific CSS)
http://www.joomlart.com/t...mbo_css_in_5_minutes.html
http://www.picnet.net/blo...omla-css-default-classes/
En algemeen template iets.
http://www.joomlart.com/t...utorial/mambo_layout.html
Het blijft altijd wel wat werk, maar goed, dat kost het maken van een layout ook
Toen ik mijn layout eenmaal had gemaakt, was ik in een uurtje klaar met het omzetten naar een joomla template, als ik mijn menu (suckerfish) niet meereken.
MBV, thanx, ik heb een oude back-up van de dbase teruggezet.
betreft CHMOD. onder "global config --> server" in de admin van Joomla! kun je de files CHMODden. zet wel het vinkje aan om op existing folders toe te passen.
betreft CHMOD. onder "global config --> server" in de admin van Joomla! kun je de files CHMODden. zet wel het vinkje aan om op existing folders toe te passen.
Jep dat zag ik gelukkig op tijd. Ik had net 2 mapjes handmatig gedaantimow schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:05:
MBV, thanx, ik heb een oude back-up van de dbase teruggezet.
Ik heb even een vraagje.
Als ik in joomla bij content een trema in de titel gebruik geeft hij het weer als ö
Iemand enig idee hoe dit te omzeilen is ?
Als ik in joomla bij content een trema in de titel gebruik geeft hij het weer als ö
Iemand enig idee hoe dit te omzeilen is ?
character encoding goedzetten op alle plekken. Het moet overal ISO-8859-15 zijn, of overal UTF-8. Waarschijnlijk staat hij nu op UTF-8 voor weergave in de browser, maar parsed hij hem als ISO-8859-15.
Geen idee waar dat in Joomla zit trouwens
Geen idee waar dat in Joomla zit trouwens
Anoniem: 179479
Hoe kan ik de volgende dingen doen, ik ben een beetje een noob in joomla....
Alvast bedankt.
- hoe kan ik een pop-up in het midden laten verschijnen met deze code ??
[code]
<a href=\"http://jewebsite.nl/bestandsnaam.html\" onclick=\"window.open(\'http://jewebsite.nl/bestandsnaam.html\',\'wegmetwallen\',
\'width=500,height=500,scrollbars=yes,toolbar=no,location=no,\'); return false\">De linktekst</a>
[/code] - Hoe kan ik upgraden van versie 1.0 naar 1.5, en wat moet ik hier voor doen ??
- Hoe kan ik een simpele backup maken van zowel joomla als phpmyadmin, want ik heb joomla nu draaien via mijn eigen pc en dit wordt een domein.
Alvast bedankt.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 12-05-2007 15:32 . Reden: extra's bijgevoegd ]
ehm, je bent geen noob in joomla, maar in webservers beheren 
Popup in het midden: je wilt dus een popup in elke pagina, of alleen op je homepage? Bij je homepage moet je gewoon de tekst van je voorpagina aanpassen, met de goede editor moet je er zoiets in kunnen zetten.
Upgraden: waarom zou je?
backup? Gewoon de map met joomla erin backuppen. Daarnaast moet je in PHPMyAdmin op Export klikken (bij de goede database), en daar controleren dat Structure en Data aangevinkt staan. Onderaan vink je dan Verzenden aan, klik je bzip aan, en vervolgens klik je op start. Je krijgt dan een mooi .bz2 bestand met daarin alle gegevens uit je database, die je op een andere server weer kan invoeren
Popup in het midden: je wilt dus een popup in elke pagina, of alleen op je homepage? Bij je homepage moet je gewoon de tekst van je voorpagina aanpassen, met de goede editor moet je er zoiets in kunnen zetten.
backup? Gewoon de map met joomla erin backuppen. Daarnaast moet je in PHPMyAdmin op Export klikken (bij de goede database), en daar controleren dat Structure en Data aangevinkt staan. Onderaan vink je dan Verzenden aan, klik je bzip aan, en vervolgens klik je op start. Je krijgt dan een mooi .bz2 bestand met daarin alle gegevens uit je database, die je op een andere server weer kan invoeren
Popup in het midden is al opgelost, bedankt. okay dan niet upgraden ook goed...MBV schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:23:
ehm, je bent geen noob in joomla, maar in webservers beheren
De backup voor phpmyadmin hoe plaats ik die terug ??
Dus ik kan de volledige map van joomla zo in 1 x overgooien naar een ander adres ??
niet upgraden is wat mij betreft net zo goed als wel upgraden. Ik vraag alleen: waarom zou je het doen? Is er een goede reden?
Nu mag je even nadenken over het phpmyadmin verhaal: de backup maak je met "exporteren". Wat is het tegenovergestelde van exporteren?
En waarom zou je de hele map niet over kunnen gooien? je zal wel iets moeten veranderen aan je configuratie, omdat je webroot en url anders is.
Nu mag je even nadenken over het phpmyadmin verhaal: de backup maak je met "exporteren". Wat is het tegenovergestelde van exporteren?

En waarom zou je de hele map niet over kunnen gooien? je zal wel iets moeten veranderen aan je configuratie, omdat je webroot en url anders is.
Wat is slimmer? Upgraden van mambo 4.5.2 naar de nieuwste joomla (als dat al mogelijk is) of vanaf scratch beginnen (qua tijdsgebrek momenteel niet zo'n zin in).
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Laten voor wat het is op dit moment (en bidden dat ze je site niet plat leggen) en wachten op Joomla 1.5. En vanaf Joomla 1.5 gewoon lekker from scratch af aan beginnen.
Zo zou ik het doen tenminste, voordeel daarvan is dat er altijd meteen lekker opgeschoond word door de gezonde tegenzin alles weer terug te plaatsen
Zo zou ik het doen tenminste, voordeel daarvan is dat er altijd meteen lekker opgeschoond word door de gezonde tegenzin alles weer terug te plaatsen
wel, chmod -R 755 * doet het ook wel hoor, maar volgens mij is een ander issue vaak de user waaronder de joomla site draait. Mijn www user mag nooit uploaden, joomla installeer ik meestal als root, daardoor treden dus twee issues op die ik altijd eerst even verhelp.Beta schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Jep dat zag ik gelukkig op tijd. Ik had net 2 mapjes handmatig gedaan
Cogito Ergo Credo
Ik heb iets waar ik niet uitkom, misschien kunnen jullie me helpen:
Wat ik wil is een achtergrond op mijn Joomla site, maar dan wel afhankelijk van het gekozen menu-item. Ik heb dus een aantal knoppen, en voor b.v. de knop home moet er een gele achtergrond zijn, voor de knop algemeen een groene enz.enz.
Volgens mij kan ik het oplossing door in de template index.php een stukje php toe te voegen waarin de menu-naam opgevraagd wordt.
Ik heb alleen geen idee of dat mogelijk is? Of misschien zijn er nog wel andere en betere oplossingen?
Wat ik wil is een achtergrond op mijn Joomla site, maar dan wel afhankelijk van het gekozen menu-item. Ik heb dus een aantal knoppen, en voor b.v. de knop home moet er een gele achtergrond zijn, voor de knop algemeen een groene enz.enz.
Volgens mij kan ik het oplossing door in de template index.php een stukje php toe te voegen waarin de menu-naam opgevraagd wordt.
Ik heb alleen geen idee of dat mogelijk is? Of misschien zijn er nog wel andere en betere oplossingen?
-
Dat is idd het simpelste. Smerigste=simpelste hack:
Geen idee of dat beter kan
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $id = intval( mosGetParam( $_REQUEST, 'id', 0 ) ); switch ($id) { case 1: $bg = 'green'; break; case 2: case 3: $bg = 'red'; break; default: $bg = 'white'; } |
Geen idee of dat beter kan
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 15-05-2007 10:23 ]
Ik zoek eigenlijk alleen een manier om via menunaam te werken, als ik voor ieder menu[b]item]/] een case aan moet maken is dat nogal veel werk. Eigenlijk wil ik gewoon controleren of het menu weergegeven wordt.
-
kijk nog eens: je hoeft alleen de bijzondere gevallen te doen. Hoe had je het dan willen doen? Regex op de menunaam 
Als je dat wilt doen, kan je $mainframe->getPageTitle() gebruiken.Ik raad het je wel sterk af: titeltjes kunnen veranderen
Als je dat wilt doen, kan je $mainframe->getPageTitle() gebruiken.Ik raad het je wel sterk af: titeltjes kunnen veranderen
ik heb height:100% al in mijn body-gedeelte van de css gezet, maar de pagina is niet 100% lang..
. Hoe moet ik dit fixen?
Ehm, een goeie layout maken? IMHO heeft dat totaal niks met Joomla te maken, en lijkt dit topic zo ongeveer op een "[noobs only] het grote Hoe maak ik een layout topic" 
Ok, om toch nog behulpzaam te zijn: installeer Firefox. Installeer vervolgens de Firebug plugin. Ga naar je pagina, open het firebug-schermpje (icoontje rechtsonderin aanklikken/F12 drukken). Welk element wordt niet groot genoeg? Is dat <html>, <body>, of iets wat in je body zit?

Ok, om toch nog behulpzaam te zijn: installeer Firefox. Installeer vervolgens de Firebug plugin. Ga naar je pagina, open het firebug-schermpje (icoontje rechtsonderin aanklikken/F12 drukken). Welk element wordt niet groot genoeg? Is dat <html>, <body>, of iets wat in je body zit?
[ Voor 45% gewijzigd door MBV op 16-05-2007 21:26 ]
Ik ga denk ik voor de complete reinstall ipv upgrade van mambo 4.5.2
Echter 1 pagina wordt veel van buitenaf naar toe gelinkt omdat daar specifieke informatie staat.
de link is er een uit de categorie:
/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55
na reinstall kan ik dat shaken, of niet? Of zou ik de getallen kunnen aanpassen?
Of is er een slimme andere oplossing?
Echter 1 pagina wordt veel van buitenaf naar toe gelinkt omdat daar specifieke informatie staat.
de link is er een uit de categorie:
/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55
na reinstall kan ik dat shaken, of niet? Of zou ik de getallen kunnen aanpassen?
Of is er een slimme andere oplossing?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ja. Simpelste: zet na 'schone' installatie, waarbij de ID's nog niet zover zijn opgelopen, de MySQL Insert ID met PHPMyAdmin op 44 en 56 (of allebei op 100), en verander het ID wat je wilt hebben nadat je alles hebt geinstalleerd naar de goede waarde. Daarbij moet je wel aan foreign keys denken.
Als je niet weet wat dat betekent: je weet nu zeker dat je ID's allemaal lager zijn dan 10 en hoger zijn dan 100. Maak een regel in je apache-config die de exacte url matched en doorgooit naar de goede url. Als je geen PHP en SQL kent wil ik je wel de tabelnamen geven waarop je de insert ID moet veranderen.
Als je niet weet wat dat betekent: je weet nu zeker dat je ID's allemaal lager zijn dan 10 en hoger zijn dan 100. Maak een regel in je apache-config die de exacte url matched en doorgooit naar de goede url. Als je geen PHP en SQL kent wil ik je wel de tabelnamen geven waarop je de insert ID moet veranderen.
Ik heb het nu inderdaad via templates gedaan, maar in de index.php geef ik nu twee css bestanden op: 1 naar het centrale css bestand en één voor de specifieke aanpassingen. Op die manier hoef ik bij algemene aanpassingen maar één bestand te bewerken.MBV schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:30:
kijk nog eens: je hoeft alleen de bijzondere gevallen te doen. Hoe had je het dan willen doen? Regex op de menunaam
Even nog heel wat anders, voor de mensen die FacileForms gebruiken en een preview of samenvatting willen weergeven van het formulier heb ik de volgende code:
Ik heb drie knoppen gemaakt, "volgende", "vorige" en "verstuur gegevens".
Ik heb nu de volgende code om de knoppen verstuur gegevens en vorige te verbergen:
In form script init:
code:
ff_div371 is hierbij dus de div van de knop verstuur gegevens en ff_div370 vorige.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function ff_inschrijf_2_init() { coll = document.getElementsByTagName("div"); for(i=0; i<coll.length; i++){ if (coll[i].id == "ff_div370") { coll[i].style.display = "none";} if (coll[i].id == "ff_div371") { coll[i].style.display = "none";} } } // ff_inschrijf_2_init |
Aan de knop volgende hangt de volgende code:
code:
Nu is de knop verstuur gegevens zichtbaar (ff_div370). De knop vorige heeft uiteraard dezelfde code, alleen dan om alles van readonly af te halen.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| function ff_Volgende_action(element, action) { switch (action) { case 'click': coll = document.getElementsByTagName("input"); for(i=0; i<coll.length; i++){ coll[i].disabled=true; } coll = document.getElementsByTagName("select"); for(i=0; i<coll.length; i++){ coll[i].disabled=true; } coll = document.getElementsByTagName("radio"); for(i=0; i<coll.length; i++){ coll[i].disabled=true; } coll = document.getElementsByTagName("div"); for(i=0; i<coll.length; i++){ if (coll[i].id == "ff_div364") { coll[i].style.display = "none";} if (coll[i].id == "ff_div370") { coll[i].style.display = "";} if (coll[i].id == "ff_div371") { coll[i].style.display = "";} } default:; } // switch } // ff_Volgende_action |
Er is alleen nog een klein probleempje:
Op één of andere manier zorgt de form init code ervoor dat de submit niet goed gaat. Als ik de form-init code (zie boven) weghaal worden de formulier gegevens wel goed verstuurd, maar zodra ik de init code erin zet gaat de submit knop naar de home pagina en worden er geen gegevens verstuurd. Iemand een idee waar ik dat kan zoeken?
-
in firebug zit een javascript-debugger. Daarmee kan je stap voor stap door je code heen gaan, en de inhoud van objecten bekijken. Misschien pak je een verkeerd element ofzo.
Let er ook op dat je gebruik maakt van globale variabelen. zet er 'var' voor bij de initialisatie om de scope te beperken
Let er ook op dat je gebruik maakt van globale variabelen. zet er 'var' voor bij de initialisatie om de scope te beperken
Anoniem: 159974
Hallo,
Ik ben bezig met een site te maken, maar nu is er een probleem opgedoken. Verschillende gebruikers moeten verschillende rechten hebben, dus heb ik besloten om met JACL te werken. Maar toen ik bezig was met access levels toe te voegen kreeg ik plotseling een waarschuwing dat het maximum aantal access levels bereikt werd, namelijk 99.
Heeft er al iemand hetzelfde probleem gehad, kun je dit maximum onmzeilen
Ik ben bezig met een site te maken, maar nu is er een probleem opgedoken. Verschillende gebruikers moeten verschillende rechten hebben, dus heb ik besloten om met JACL te werken. Maar toen ik bezig was met access levels toe te voegen kreeg ik plotseling een waarschuwing dat het maximum aantal access levels bereikt werd, namelijk 99.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159974 op 20-05-2007 21:55 ]
Nope, ikke niet. Zoals je zelf al aangeeft maak je al gebruik van een hack, een hack om de access control levels wel aan te kunnen passen. Ik heb dus ook effe op website van JACLPlus gekeken, daar had ook nog niemand het probleem van jou.Anoniem: 159974 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:53:
[...] dus heb ik besloten om met JACL te werken. Maar toen ik bezig was met access levels toe te voegen kreeg ik plotseling een waarschuwing dat het maximum aantal access levels bereikt werd, namelijk 99.![]()
Je kunt kijken in controller.php (dat dacht ik hebben gelezen) of je daar wat kan aanpassen. Maar volgens mij kun je beter kijken of je wel al die levels nodig hebt.
edit:
Als het in controller.php zit, ben je d'r waarschijnlijk nog niet, dan zal je waarschijnlijk ook nog in je db moeten gaan prutsen.
Als het in controller.php zit, ben je d'r waarschijnlijk nog niet, dan zal je waarschijnlijk ook nog in je db moeten gaan prutsen.
[ Voor 8% gewijzigd door ibmos2warp op 20-05-2007 22:38 ]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
Hier een Joomla newbe
Normaal programmeer ik de hele dag met PHP, MySQL en CSS site'jes in elkaar... maar er moest iemand ineens een Joomla site hebben. Dus het leek me leuk om eens een blik te werpen op dit CMS en kijken hoever ik kwam.
Het is op zich best redelijk gelukt. Ik heb een template gemaakt met een horizontaal menu en wat content er onder. Niets speciaals, maar het werkt.
Alleen nu komt de moeilijkheid. Er moet een soort, tja... blog achtig dingetje komen. Relatief simpel leek me.
Het gaat om een lijst met artikelen waarvan een intro-text zichtbaar is en een thumbnail. De thumbnail (en misschien een titel) is aanklikbaar (dus geen lees verder button!). Daarna kom je in het uitgebreide artikel terecht met dezelfde visual die in origineel formaat is.
Nu heb ik een "Blog - Content Category" categorie aangemaakt, maar hier zit een lees-verder button in die ik niet uit schijn te kunnen zetten, en het plaatje krijg ik niet aanklikbaar. Ik heb gedacht aan MOSimage, maar die lijst is en blijft op e.o.a. manier leeg. En dan nog weet ik niet of ik daar wat mee kan.
Eigenlijk is het belangrijkste van mijn vraag of ik op de goede weg ben!?
Is "Blog - Content Category" de juiste keuze voor wat ik wil? Ik kan nergens echt duidelijke info vinden over wat de diverse pagina's nou precies inhouden.
En op welke manier kan ik mijn lees-verder button inwisselen voor een lees-verder plaatje/thumbnail?
Normaal programmeer ik de hele dag met PHP, MySQL en CSS site'jes in elkaar... maar er moest iemand ineens een Joomla site hebben. Dus het leek me leuk om eens een blik te werpen op dit CMS en kijken hoever ik kwam.
Het is op zich best redelijk gelukt. Ik heb een template gemaakt met een horizontaal menu en wat content er onder. Niets speciaals, maar het werkt.
Alleen nu komt de moeilijkheid. Er moet een soort, tja... blog achtig dingetje komen. Relatief simpel leek me.
Het gaat om een lijst met artikelen waarvan een intro-text zichtbaar is en een thumbnail. De thumbnail (en misschien een titel) is aanklikbaar (dus geen lees verder button!). Daarna kom je in het uitgebreide artikel terecht met dezelfde visual die in origineel formaat is.
Nu heb ik een "Blog - Content Category" categorie aangemaakt, maar hier zit een lees-verder button in die ik niet uit schijn te kunnen zetten, en het plaatje krijg ik niet aanklikbaar. Ik heb gedacht aan MOSimage, maar die lijst is en blijft op e.o.a. manier leeg. En dan nog weet ik niet of ik daar wat mee kan.
Eigenlijk is het belangrijkste van mijn vraag of ik op de goede weg ben!?
Is "Blog - Content Category" de juiste keuze voor wat ik wil? Ik kan nergens echt duidelijke info vinden over wat de diverse pagina's nou precies inhouden.
En op welke manier kan ik mijn lees-verder button inwisselen voor een lees-verder plaatje/thumbnail?
Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten
Ehm, ik zou niet weten of hier een 'officiele manier' voor is. Je kan gewoon de betreffende source induiken, en het plaatje aanklikbaar maken en de 'lees verder' weghalen. Je kan zelfs een kolommetje in je database zetten of je dat wel of niet wil, en daarop een if-je hacken. Als de lees-verder weg is, kan je gewoon in je tekst een link zetten naar het andere artikel met meer info
Waarschijnlijk kan je het ook via de css "hax0ren".
Ik geloof, maar weet niet 100% zeker, dat het de .readon waarde is:
Indien dit niet het geval is, even zoeken wat wel de div van een read more link is.
En Blog gerelateerde extensions: http://extensions.joomla....ats&cat_id=1759&Itemid=35
Ik geloof, maar weet niet 100% zeker, dat het de .readon waarde is:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .readon { display: none } |
Indien dit niet het geval is, even zoeken wat wel de div van een read more link is.
En Blog gerelateerde extensions: http://extensions.joomla....ats&cat_id=1759&Itemid=35
Op verzoek van een moderator een herhaling van deze vraag:
Ik wil graag een website maken met Joomla voor een paar vrienden. Nu begint iedereen zo langzamerhand publieke banen te krijgen die persoonlijke informatie in het openbaar (op het web) niet kunnen verdragen.
Is het mogelijk om mijn joomla website volledig af te schermen met een inlogpagina, zoals bijvoorbeeld de webmail van mijn werk: https://psynip.nl. Dus niet dat bepaalde pagina's alleen zichtbaar zijn voor bepaalde leden (dat is gemakkelijk in Joomla), maar de hele site. Ik kan hierover niets vinden in forums.
Ik heb geprobeerd om via deze site http://www.html-site.nl/wachtwoord3.php mijn site te beveiligen (met .htaccess). Probleem is dan dat, wanneer ik op een link binnen de site klik, ik steeds weer het wachtwoord moet invoeren.
Mijn bedoeling is juist dat je eerst een soort inlogscherm hebt, waar je per bezoek maar één keer je gegevens hoeft in te vullen, zodat je vervolgens op de echte site komt.
Ik wil graag een website maken met Joomla voor een paar vrienden. Nu begint iedereen zo langzamerhand publieke banen te krijgen die persoonlijke informatie in het openbaar (op het web) niet kunnen verdragen.
Is het mogelijk om mijn joomla website volledig af te schermen met een inlogpagina, zoals bijvoorbeeld de webmail van mijn werk: https://psynip.nl. Dus niet dat bepaalde pagina's alleen zichtbaar zijn voor bepaalde leden (dat is gemakkelijk in Joomla), maar de hele site. Ik kan hierover niets vinden in forums.
Ik heb geprobeerd om via deze site http://www.html-site.nl/wachtwoord3.php mijn site te beveiligen (met .htaccess). Probleem is dan dat, wanneer ik op een link binnen de site klik, ik steeds weer het wachtwoord moet invoeren.
Mijn bedoeling is juist dat je eerst een soort inlogscherm hebt, waar je per bezoek maar één keer je gegevens hoeft in te vullen, zodat je vervolgens op de echte site komt.
[ Voor 10% gewijzigd door DaWit op 26-05-2007 12:13 ]
Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
Anoniem: 70458
je kunt natuurlijk simpel .htacces bestandje maken zodat je een w8woord moet invullen voor je op je joomla komt. en anders kan je je site gewoon publiekelijk maken. alleen de pagina menu items die privacy vereisen achter een "Registered" stuk te plaatsen. en je publieke register mogelijk uitschakelen zo kan jij bepalen wie er op die pagina komen en wie niet.DaWit schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:44:
Op verzoek van een moderator een herhaling van deze vraag:
template vraagje:
Zou je een site als deze:
http://www.tatu.ru/en
ook in een joomla template na kunnen maken. Uiteraard niethetzelfde maar het gaat me om het idee.
Zou je een site als deze:
http://www.tatu.ru/en
ook in een joomla template na kunnen maken. Uiteraard niethetzelfde maar het gaat me om het idee.
zal zeker kunnen... een goed voorbeeld van een 'niet standaard' joomla design is bv Porsche Brazilie,
kijk maar
*insert signature here
Anoniem: 126306
Ik ben op zoek naar een extensie voor Joomla om via de front-end bestanden te kunnen up/downloaden. Dan gaat het me vooral om .doc & .xls & .pdf bestanden. Bestaat er zo een plugin?
Toen ik ernaar zocht, kwam ik alleen maar extensies tegen waarbij je kon uploaden vanaf de backend van Joomla, zoals bijvoorbeeld DocMan.
Toen ik ernaar zocht, kwam ik alleen maar extensies tegen waarbij je kon uploaden vanaf de backend van Joomla, zoals bijvoorbeeld DocMan.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126306 op 29-05-2007 14:36 ]
Ik wil met de search op de frontpage ook mijn SMF forum kunnen doorzoeken. Daar moet een mambot voor zijn maar met google kan ik niets vinden. Ook op de SMF site kan ik er niets over vinden. Kan iemand mij opweg helpen?
Ik ben verder ook bezig een paar duizend games te uploaden voor een gamesite in wording maar omdat het een component is (PU arcade) kan ik ook hier geen game terugvinden met de search. Maar of er voor PU arcade een search mambot is?
Ik ben verder ook bezig een paar duizend games te uploaden voor een gamesite in wording maar omdat het een component is (PU arcade) kan ik ook hier geen game terugvinden met de search. Maar of er voor PU arcade een search mambot is?
Waarom vraag je het niet aan de makers van PU arcade?
zal ik zeker doen.MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:
Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja: wat dan en dat lukte daar dan niet mee?.maarud schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:31:
hoe kan ik de font, font-size en font-colpr van 1 woord/zin in tinyMCE in Joomla aanpassen?
Wat me overigens opvalt is dat een deel van het topic meer en meer aan het ontaarden is in "het grote kleine vraagjes over mambo/joomla topic" i.p.v. een discussie over mambo. Dat je een vraag hebt is niet erg maar als een vraag geen eigen topicstart waard is dan hoort het hier eigenlijk ook niet thuis. Tuurlijk kan je hier nog steeds vragen stellen maar geef *minstens* aan wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar dan niet mee lukte. Het is hier nog steeds geen mambo/joomla helpdesk.
[ Voor 46% gewijzigd door Creepy op 30-05-2007 20:05 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het is ook nooit goed he. Als je een topic opent met een joomlavraag dan krijg je van kan dat niet in het grote Joomla topic. Als mensen een vraag stellen in het Joomla topic dan is het weer van het is geen Joomla helpdesk. Maar als je alleen een discussie houd over Joomla opzich dan ben je snel klaar hoor.Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:00:
[...]
Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja: wat dan en dat lukte daar dan niet mee?.
Wat me overigens opvalt is dat een deel van het topic meer en meer aan het ontaarden is in "het grote kleine vraagjes over mambo/joomla topic" i.p.v. een discussie over mambo. Dat je een vraag hebt is niet erg maar als een vraag geen eigen topicstart waard is dan hoort het hier eigenlijk ook niet thuis. Tuurlijk kan je hier nog steeds vragen stellen maar geef *minstens* aan wat je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar dan niet mee lukte. Het is hier nog steeds geen mambo/joomla helpdesk.
Ik vind het wel nuttig dat er vragen gesteld worden over specifieke functies en toepassingen over Joomla in een speciaal topic daarover. Ik volg het topic ook met interesse.
Maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.

Ik heb al op dat css geklikt (krijg je een apart venster waar je bovenstaande dingen kon aanpassen) maar dan paste hij dat op de hele zin aan, of hele tekst. Ik zou dat graag per woord alleen willen...Creepy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:00:
[...]
Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja: wat dan en dat lukte daar dan niet mee?.
[ Voor 38% gewijzigd door maarud op 30-05-2007 22:05 ]
Artwido schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:19:
Ik vind het wel nuttig dat er vragen gesteld worden over specifieke functies en toepassingen over Joomla in een speciaal topic daarover. Ik volg het topic ook met interesse.
Maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.
offtopic:
Het kan zeker nuttig zijn, maar alleen een vraag dumpen is gewoon niet genoeg voor op GoT. We verwachten hier eigen inzet, ook in grote topics. Als je domweg een vraag wilt stellen en daar direct een antwoord op wil hebben zonder zelf moeite te hoeven doen dan zijn daar andere fora voor. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan zou ik willen voorstellen dat je de registratievoorwaarden (waarmee je akkoord bent gegaan) nog eens doorleest.
Discussie hierover kan in Feedback op moderatie binnen de Devschuur, en niet hier.
Het kan zeker nuttig zijn, maar alleen een vraag dumpen is gewoon niet genoeg voor op GoT. We verwachten hier eigen inzet, ook in grote topics. Als je domweg een vraag wilt stellen en daar direct een antwoord op wil hebben zonder zelf moeite te hoeven doen dan zijn daar andere fora voor. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan zou ik willen voorstellen dat je de registratievoorwaarden (waarmee je akkoord bent gegaan) nog eens doorleest.
Discussie hierover kan in Feedback op moderatie binnen de Devschuur, en niet hier.
[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 30-05-2007 22:28 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
je moet de knop 'edit html' hebben. Makkelijkste is om het stukje wat je wilt aanpassen te selecteren, bold maken, en dan te editten. Ipv de bold-tags maak je dan een <span style="heel veel zooi">bold tekst</span> dingmaarud schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:31:
hoe kan ik de font, font-size en font-colpr van 1 woord/zin in tinyMCE in Joomla aanpassen?
Anoniem: 207902
Volgens pagina 138 van http://help.joomla.org/im...%200%201_10%2021%2006.pdf
Zou ik een random header moeten kunnen instellen.
De module staat aan en de headers zijn .jpg's. Ik heb de volgende mappen al geprobeerd als path op te geven
joomla/templates/template/images/
templates/template/images/
template/images/
images/
Joomla laat echter maar 1 header zien.. ?
Mijn header wijzigt echter niet..
De module staat aan en de headers zijn .jpg's. Ik heb de volgende mappen al geprobeerd als path op te geven
template/images/
images/
Heb je bij components/banners/banner manager de banners wel op published gezet?Anoniem: 207902 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:27:
Volgens pagina 138 van http://help.joomla.org/im...%200%201_10%2021%2006.pdf
template/images/
images/
Artwido schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:41:
Ik ben bezig een paar duizend games te uploaden voor een gamesite in wording maar omdat het een component is (PU arcade) kan ik ook hier geen game terugvinden met de search. Maar of er voor PU arcade een search mambot is?
Dat heb ik dus gedaan.MBV schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:
En er was dus geen mambot voor maar ze vonden het een goede feature requests en zijn direct aan de slag gegaan en nu is er een mambot voor.
Zie hier
Anoniem: 91375
Zijn er mensen die ervaring hebben met zOOmCat voor Joomla?
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 05-06-2007 03:01 ]
Weet iemand een gratis module om zo'n mooie frontpage-'gallery' neer te zetten (zoals bijv. Toms Hardware Guide, Gamespot en Gamershell heeft?)
hier is er eentje, maar deze is helaas niet gratis.
Bestaat er een gratis variant?
hier is er eentje, maar deze is helaas niet gratis.
Bestaat er een gratis variant?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bestaat er ook eeen handige plugin om plaatjes aan de rechterkant van de tekst te hebben? De ingebouwde zut van die wysiwyg editor lijnt ze niet goed uit en die andere (tabblad images) laat geen enkele afbeelding zien...
Ik heb al wat gezocht maar dat waren payware plugins, of een mosimage-iets maar die doet het ook niet...
Ik heb al wat gezocht maar dat waren payware plugins, of een mosimage-iets maar die doet het ook niet...
[ Voor 23% gewijzigd door maarud op 09-06-2007 15:12 ]
Als je plaatjes consequent verkeerd worden uitgelijnd, kan je overwegen om dat met CSS te corrigeren. Je zou plaatjes een klasse mee kunnen geven waarmee je ze een float geeft (niet vergeten een clear onderaan je pagina te zetten).
Anoniem: 191654
Ik zit sinds een paar dagen met een vervelend probleem. Het aanmaken van items in het mainmenu gaat prima, tot een zeker aantal items. Na het overschrijden van dit aantal, 'breekt' de pagina als het ware, waarop ik de mainmenu-items kan bewerken en/of toevoegen. Het levert een erg onduidelijke pagina op, of zelfs een compleet lege pagina.
Mijn kennis van Joomla is wel dusdanig dat ik weet dat het goed ingesteld is, we hebben het zojuist ook geprobeerd met een schone installatie van Joomla, maar dat mocht niet baten.
Waar kan dit verder aan liggen? Joomla heeft toch geen beperking qua menuitems in het mainmenu?
Mijn kennis van Joomla is wel dusdanig dat ik weet dat het goed ingesteld is, we hebben het zojuist ook geprobeerd met een schone installatie van Joomla, maar dat mocht niet baten.
Waar kan dit verder aan liggen? Joomla heeft toch geen beperking qua menuitems in het mainmenu?
heb je probleem nou in de backend of aan de voorkant. Als het in de voorkant zit kan er een fout in je template zitten. Probeer dan even een standaard template van joomla
Het zit niet in de frontend, maar in de backend dus!Johnny Goodbye schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:40:
heb je probleem nou in de backend of aan de voorkant. Als het in de voorkant zit kan er een fout in je template zitten. Probeer dan even een standaard template van joomla
probeer eens een andere menu-module, zoals mod_exmenu. Misschien werkt het dan wel 
Om hoeveel items gaat het trouwens?
[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 11-06-2007 14:06 ]
Het gaat op dit moment om 28 items, maar ik denk dat het bij de hosting zit. Als ik de limiet van menuitems ophalen op 15 zet, haalt hij ze wel op...MBV schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:06:
Duid dit op een memory probleem bij de hosting of niet?
neuh, memoryproblemen geven een heel duidelijke foutmelding. Zet anders voor de zekerheid error_reporting(E_ALL); ergens neer, voor het geval je host error_reporting uit heeft staan. Bijvoorbeeld bovenin configuration.php
Het is nu een tijdje niet meer voorgekomen, ik weet niet waar het aan ligt en/of waardoor het opgelost is.
Anyway, ik zit weer met een nieuw vraagstukje, waar ik niks tot weinig over kan vinden op het wereld wijde web, namelijk linken naar content ín andere content. Kan dit alleen maar met de URL of is er een mogelijkheid, waardoor ik als het ware naar een ander content-item kan linken, door het id van dat item op te geven o.i.d.?
Dit zou enorm schelen, omdat je dan niet al je links na hoeft te lopen als er toevallig een artikel van id verandert...
Anyway, ik zit weer met een nieuw vraagstukje, waar ik niks tot weinig over kan vinden op het wereld wijde web, namelijk linken naar content ín andere content. Kan dit alleen maar met de URL of is er een mogelijkheid, waardoor ik als het ware naar een ander content-item kan linken, door het id van dat item op te geven o.i.d.?
Dit zou enorm schelen, omdat je dan niet al je links na hoeft te lopen als er toevallig een artikel van id verandert...
Ik heb DocMan op een site staan, maar het lukt me niet om een lijst met gecathegoriseerde files te tonen via menu, de tutorials gaan alleen over uploaden etc. en dat lukt allemaal prima. Als ik een component in het menu aanmaak dan krijg ik een rare foutmelding.Anoniem: 126306 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:35:
Ik ben op zoek naar een extensie voor Joomla om via de front-end bestanden te kunnen up/downloaden. Dan gaat het me vooral om .doc & .xls & .pdf bestanden. Bestaat er zo een plugin?
Fatal error: Cannot redeclare themeConfig::$details_homepage in /serverroot/components/com_docman/themes/default/themeConfig.php on line 36
wel een oplossing gevonden: http://forum.mamboserver.com/showthread.php?p=327078 maar ja ik kan er niet bij vanuit hier
[update]
Het is gelukt, gelukkig even een speciale verbinding (ongefilterd, dus gewoon ssh mogelijkheid) gebruikt. Wat me niet mooi lukt is om files mooi in categorieen te verdelen.
[ Voor 15% gewijzigd door jopiek op 12-06-2007 16:55 ]
Cogito Ergo Credo
Mijn volgende puntje, wat ook lastig tot niet te vinden is op het internet, gaat over contentitems en de path-navigatie.
Is het mogelijk om vanuit een artikel naar een ander artikel te linken, maar dan wel zo, dat de path-navigatie zich ook aanpast aan de pagina. Stel je de volgende situatie voor:
Eén contentitem met als titel 'Klanten'. Naar dat item staat een directe link in het mainmenu. Als ik er op klik komt het item tevoorschijn en krijg ik als path-navigatie dit; "Home >> Klanten". Dit is natuurlijk goed.
Nu staan er in het het item 'Klanten' allemaal links naar de specifieke klanten, die een eigen contentitem hebben. Ik noem een zijstraat, 'ABN Amro'. Nu klik ik op ABN Amro en ik kom op het contentitem van ABN Amro uit, maar mijn path-navigatie gaat terug naar alleen maar 'Home'. 
Hoe zorg ik er voor dat het bij díé pagina's ook blijft staan, zodat het word; 'Home >> Klanten >> ABN Amro'? Kan ik de contentitems als het ware aan elkaar koppelen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Is het mogelijk om vanuit een artikel naar een ander artikel te linken, maar dan wel zo, dat de path-navigatie zich ook aanpast aan de pagina. Stel je de volgende situatie voor:
Eén contentitem met als titel 'Klanten'. Naar dat item staat een directe link in het mainmenu. Als ik er op klik komt het item tevoorschijn en krijg ik als path-navigatie dit; "Home >> Klanten". Dit is natuurlijk goed.
Hoe zorg ik er voor dat het bij díé pagina's ook blijft staan, zodat het word; 'Home >> Klanten >> ABN Amro'? Kan ik de contentitems als het ware aan elkaar koppelen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Om mijn verhaaltje hierboven nog even te verduidelijken;

Ik wil dus dat bij dit content-item de path-navigatie blijft staan zoals hij is, maar dan zonder dat er een submenu-item voor aangemaakt moet worden...
Kan dat überhaupt wel op een manier?

Ik wil dus dat bij dit content-item de path-navigatie blijft staan zoals hij is, maar dan zonder dat er een submenu-item voor aangemaakt moet worden...
Morgen ga ik mijn domein inrichten met joomla. maar zit met een probleem..
Momenteel draait er joomla op mijn apache pc met een windows xp versie.
De domein draait op linux.
Okay maar nu het probleem.
Ik wil niet alles overnieuw gaan schrijven dus wil ik een backup maken van joomla, mijn vraag is hoe ga ik dit doen ??
Joomlacloner geeft een fout aan zoals :
dus heb ik joomlapack gedownload en heb hier een .tar bestand van gekregen en gedownload, maar terug plaatsen kan ik niet echt vinden...
Wat ik morgen dus wil gaan doen is hetvolgende ;
Alvast bedankt.
Momenteel draait er joomla op mijn apache pc met een windows xp versie.
De domein draait op linux.
Okay maar nu het probleem.
Ik wil niet alles overnieuw gaan schrijven dus wil ik een backup maken van joomla, mijn vraag is hoe ga ik dit doen ??
Joomlacloner geeft een fout aan zoals :
code:
1
| Site error: the file E:\apache2triad\htdocs\joomla\administrator\components\com_cloner\admin.cloner.php requires the ionCube PHP Loader ioncube_loader_win_5.1.dll to be installed by the site administrator. |
dus heb ik joomlapack gedownload en heb hier een .tar bestand van gekregen en gedownload, maar terug plaatsen kan ik niet echt vinden...
Wat ik morgen dus wil gaan doen is hetvolgende ;
- Joomla installeren op domein.
- En dan ben ik de weg kwijt.
Alvast bedankt.
Het is nu niet dat zoeken op 'joomla backup' geen resultaten oplevert. Stond daar echt niks bruikbaars tussen? Ook op de site van joomla zelf niks te vinden? Hoe een backup te maken van Joomla is echt wel te vinden hoor.
Ook hier in dit grote topic verwachten we enige eigen inzet van je.
Ook hier in dit grote topic verwachten we enige eigen inzet van je.
[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 16-06-2007 09:43 ]
Kan ik dus gewoon hetvolgende doen ??Anoniem: 207902 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:15:
Template kopieren en een sql backup maken?
- Bestanden van joomla die op de pc staan kopieren naar domein.
- joomla.sql en smf.sql plaatsen in de phpmyadmin van de domein.
- en de configuration.php aanpassen.
en dan moet de site weer draaien ??
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 16-06-2007 10:07 ]
die joomlacloner maakt kennelijk de fout dat hij de configuration.php niet aanpast.
Ik zou gewoon kopieren, en sql importeren.
Joomla.sql en smf.sql zijn exports uit je joomla-database? Dat lijkt me dan wel voldoende. Schrijfrechten: alles geen schrijfrechten geven. Vervolgens ga je naar administrator, daar zit ergens zo'n system-check-achtig ding. Die vertelt je welke mappen schrijfrechten nodig hebben.
Ik zou gewoon kopieren, en sql importeren.
Joomla.sql en smf.sql zijn exports uit je joomla-database? Dat lijkt me dan wel voldoende. Schrijfrechten: alles geen schrijfrechten geven. Vervolgens ga je naar administrator, daar zit ergens zo'n system-check-achtig ding. Die vertelt je welke mappen schrijfrechten nodig hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 16-06-2007 10:17 ]
Calvijn: Creepy in "[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) ..." 
Lees: zoiets doorlezen en even beantwoorden voordat je weer vragen gaat stellen die je vrij simpel zelf kan opzoeken zou fijn zijn. Het is hier geen helpdesk.

Lees: zoiets doorlezen en even beantwoorden voordat je weer vragen gaat stellen die je vrij simpel zelf kan opzoeken zou fijn zijn. Het is hier geen helpdesk.
ben nu net een back-up aan het terug plaatsen maar nu is er nog een probleem..
de backup van joomla wordt niet gepakt i.v.m een fout , kan dat komen door een andere versie van phpmyadmin ??
Ik gebruik zelf 2.7.0-pl2 en die erop staat is een 2.6.3-pl1
hij geeft deze fout ;
OPGELOST.
via het progje : ebackup heb ik joomla kunnen backuppen en terug te plaatsen.
de backup van joomla wordt niet gepakt i.v.m een fout , kan dat komen door een andere versie van phpmyadmin ??
Ik gebruik zelf 2.7.0-pl2 en die erop staat is een 2.6.3-pl1
hij geeft deze fout ;
code:
1
| #1064 - You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1' at line 19 |
OPGELOST.
via het progje : ebackup heb ik joomla kunnen backuppen en terug te plaatsen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 16-06-2007 22:28 ]
Dat komt door je versie MySQL, niet door je versie PhpMySql. Je kan bij het exporteren een compatibility-optie geven, die moet je laten matchen met de serverversie waar het heen gaat. In het ergste geval haal je die dingen waar hij over zeurt weg, en stel je dat met de hand achteraf in. Tip: je kan apart de structuur en de data exporteren, dat is dan wel zo handig
Nu is bijna alles klaar heb, heb ik nog 1 klein probleempje.
Ik wil graag dat het adres www.mijndomein.nl blijft, zonder dat er acher ( bijvoorbeeld : index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=8 dit komt te staan. )
Hoe los ik dit op ?
Ik wil graag dat het adres www.mijndomein.nl blijft, zonder dat er acher ( bijvoorbeeld : index.php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=8 dit komt te staan. )
Hoe los ik dit op ?
in www.mijndomein.nl/index.html een frameset neerzetten, die index.php in een frame gooit. Dat heeft wat nadelen, o.a. dat google je weleens wat minder goed zou kunnen indexeren en dat mensen niet kunnen bookmarken.
Waarom probeer je de SEO-optie van Joomla niet? Dan ziet het eruit zoals www.mpv-center.nl, lijkt mij ook best te doen
Waarom probeer je de SEO-optie van Joomla niet? Dan ziet het eruit zoals www.mpv-center.nl, lijkt mij ook best te doen
Ok.. that does it. Ik blijf niet vragen of je nu eens wat meer info kunt geven en zelf eens wat moeite wilt doen. Deze is tot nader bericht dicht.
[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS
[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS
[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 04-02-2008 12:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier