Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Anoniem: 77537
Ja, dit was niet zozeer een foutmelding maar meer een warning. Is nu opgelost. Als je de patch weer download kan je hem opnieuw installeren. Overigens is het verstandig om het error level in Joomla op none te zetten (via Global configuration settings).timow schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:55:
Bij de patch krijg ik dit soort foutmeldingen:
code:
1 Undefined variable: mosConfig_MetaDesc in c:\program files\easyphp1-8\www\components\com_content\content.php on line 205
Ik heb dus de re-do files gebruikt. Meer mensen met dit probleem? en een oplossing?
Succes
Richard
(joomlatwork)
Anoniem: 77537
De keuze is aan jou. Inderdaad geeft de opensef component 301 door aan Google (= dat een pagina definitief een andere URL heeft). Op zich niet erg. Op de lange termijn heeft het als voordeel dat je strategische keywords phrases in de URL voorkomen. Dit kan een positieve invloed op je rankings hebben.DukeN schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:33:
De opensef gebruik ik ook niet. Die heeft problemen bij diversen componeten op mijn website. Ook is het zo dat google dan weer de hele site opnieuw kan indexeren omdat de URLS veranderd zijn.
Met deze patch: http://www.joomlatwork.co...mla/sef_patch_joomla.html
is het waarschijnlijk opgelost. Het ziet er tot nu toe goed uit. Nog even afwachten wat google ermee doet
Daarnaast: de free SEF patch van ons past een aantal core files van Joomla aan omzodoende betere HTML titels en META tags te generen. Ook zijn de default settings zoals META tag generator Joomla weggehaald. Dit is iets wat je echt dient te overwegen omdat er tegenwoordig bots Google afstruinen op Joomla sites. Op deze manier is het makkelijker om Joomla sites te achter halen als het in de META tags al duidelijk wordt gemaakt.
Sinds kort hebben we de SEF extended patch uitgebracht. Deze kost op zich 8 Euro maar hiermee krijg je volledige controle over de META settings en o.a. over de Google settings. Zo kan je voorkomen dat de pagina vanuit de cache van Google te bekijken zijn of voorkomen dat je plaatjes via Google images search gezocht kunnen worden. Daarnaast kan je een aantal custom META tags toevoegen. Tevens heb je voor de content items invloed op Modified-date and expires date in de HTTP header en als META refresh. In onze ogen is dit gewoon een must als je SEO wilt toepassen op je website.
Overigens zijn we benaderd vanuit het core team om een aantal zaken op te pakken t.a.v. SEO en de PHP Development studio en deze te integreren in de 1.5 release. Hierover zijn we nog in gesprek. M.a.w. onze verwachting is dat een aantal van deze zaken in de toekomstige releases van Joomla worden opgenomen.
Groet,
Richard
Anoniem: 3747
http://www.designyourgoogle.com
Ditto voor www.dutchjoomlers.nl......Bertus-nl schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:06:
Het ziet er naar uit dat http://dutchmambo.nl/ gehackt is..
Ik denk dat die moslim groep een joomla fout heeft ontdekt want de site van geert wilders was ook al gedefaced en die draait op joomla.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Anoniem: 3747
zal zo s op joomla forums kijken.
edit:
wat gevonden van vandaag,
http://forum.joomla.org/index.php/topic,77648.0.html
some facts about Turkish hackers.
they are mostly small kids. read this thread in smf forum.
hacker's name KuCuK.HaCKeR he is 13 yaers old.!!!
http://www.simplemachines...y/index.php?topic=87598.0
This kids do not have computers at home.
In Turkey we have internet cafes.. it means you pay one dollar for an hour to get online
there are 20 or more computers in this cafes.
if you think that you've got hackers IP, that IP belongs to internet cafe not to hackers.
joomlashack was ook al gehackedif you need to report hack and abuse try this e mail. ipg@turktelekom.com.tr
bitching about turkish hackers don't do any good
I urge everybody to report to this e mail.
we are sending hundreds of e mails from Turkish joomla suport site
more people reports it, they take it serious and do something about it
do not forget to attach log files
the shack was hacked cos of the lazy developer that implemented it. Ive seen this kid do this before on other sites. All that happened was that the admin rights were stil defaulted as a login. its normal pattern with noobey doobey developers.
[ Voor 87% gewijzigd door Verderf op 19-07-2006 17:26 ]
http://www.security.nl/article/13977/1
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Kom er dus net achter dat compleetfm.nl ook joomla draait..
Anoniem: 121555
Wat gaat er mis?
probeer het anders eens op deze manier:Anoniem: 121555 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:21:
Ik ben een beetje aan het spelen met Joomla en stuit op het volgende: ik heb wat templates geïnstalleerd via de install optie in de Joomla admin backend, maar nu wilde ik bijvoorbeeld ergens een andere background. Wil ik dus uploaden er ftp, krijg ik in m'n ftp-programma (FileZilla) de foutmelding 'permission denied'. Bestanden deleten per ftp krijgt dezelfde foutmelding, terwijl templates deleten via de backend van Joomla wel goed gaat.
Wat gaat er mis?
-template extracten op je pc
-background aanpassen
-template verwijderen uit joomla,
-aangepaste template installeren
works for me
Als je Joomla templates installed via de backend dan gebruikt Joomla hier een soort Joomla user voor. Als jij inlogt met filezilla werk je onder een andere user. Die mag dan niet die folders verwijderen.Anoniem: 121555 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:21:
Ik ben een beetje aan het spelen met Joomla en stuit op het volgende: ik heb wat templates geïnstalleerd via de install optie in de Joomla admin backend, maar nu wilde ik bijvoorbeeld ergens een andere background. Wil ik dus uploaden er ftp, krijg ik in m'n ftp-programma (FileZilla) de foutmelding 'permission denied'. Bestanden deleten per ftp krijgt dezelfde foutmelding, terwijl templates deleten via de backend van Joomla wel goed gaat.
Wat gaat er mis?
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Anoniem: 20400
Gallery 2.5.1 RC1
configuration file is : Writable
stylesheet files are : Writable
FTP configuration file is : Writable
Als ik wil gaan uploaden via het drag and drop applet... dan gaat ie netjes alles uploaden maar aan het einde van de rits waar hij dus eigelijk ze zou moeten toevoegen zegt hij dat er geen gallery is geselect... die uiteraard wel is geselect....
Melding: Processing images from list... > >No gallery specified, please select one from the list
Alle vlaggetje van Joomla 1.0.10 Zijn groen..
alle configs zijn writebel... ik snap er dus helemaal niks van.
Wie weet hoe je dit probleem kan overwinnnen...
als jullie meer info willen dan kan dan... omschrijf dan even duidelijk wat je wilt weten dan paste ik die gegevens erbij.
tnx in advance
Update: enkele foto toevoegen wil ook niet resulteerd in deze errror:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 903090 bytes) in /domains/woestehoevetexel.nl/public_html/www/components/com_zoom/lib/iptc/JPEG.php on line 830
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 20400 op 28-07-2006 06:48 ]
Geen soort Joomla user, maar de webserver zelf (in mijn geval Apache) is de user dan. Oplossing: installeer joomlaxplorer en speel daar wat mee. Werkt geweldigseamus21 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:11:
[...]
Als je Joomla templates installed via de backend dan gebruikt Joomla hier een soort Joomla user voor. Als jij inlogt met filezilla werk je onder een andere user. Die mag dan niet die folders verwijderen.
Mijn vraag: ik heb een (bijna) volledig nederlandstalige frontend nu, maar de data van de berichten zijn nog steeds engelstalig (monday 23 july enz.). Hoe krijg ik de data in het nederlands? Is dat een serverinstelling oid?
Agree to disagree... | Sort that one out!
Mijn thuis servertje werkt eventjes niet, maar er staat volgens mij iets van een "Locale" in de Global Config. en die is en_GB en daardoor krijg je engelse datums. Dus als je die vervangt door nl_NL krijg je ze in het Nederlands. zie ook PHP: setlocaleAdagio schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:11:
[...]
Geen soort Joomla user, maar de webserver zelf (in mijn geval Apache) is de user dan. Oplossing: installeer joomlaxplorer en speel daar wat mee. Werkt geweldig
Mijn vraag: ik heb een (bijna) volledig nederlandstalige frontend nu, maar de data van de berichten zijn nog steeds engelstalig (monday 23 july enz.). Hoe krijg ik de data in het nederlands? Is dat een serverinstelling oid?
En nu gelijk mijn vraag
Zijn er nog meer handleidingen van Joomla want de "Administrator 1.x guide" is een beetje kaal. Erg leuk dat je een Section Table hebt en weet ik wat. Maar wat is een Section Table.
==
hoi
Anoniem: 141957
Ik ben redelijk nieuw in dit gebeuren. Ik heb eerst zelf een website geklust met Joomla, op mijn eigen pc met een local server. Nu wil ik hem inline zetten en joomla installeren, maar het wil niet helemaal. Volgens mij heb ik een server met goede versie van mysql en php, maar ik krijg de volgende melding als ik naar mijn website surf:
Warning: main(../includes/version.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/shanghai/domains/shanghai2006.nl/public_html/installation/index.php on line 18
Fatal error: main(): Failed opening required '../includes/version.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/shanghai/domains/shanghai2006.nl/public_html/installation/index.php on line 18
Wat is hier aan de hand? hoe zorg ik ervoor dat ik de installatie pagina te zien krijg?
Hoe bedoel je dat precies?Eusebius schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:14:
Iemand enig idee hoe je voor de categorienaam / auteursnaam / datum een icoontje kunt krijgen a la t.net? Dus niet in de tekst! Maar volledig automagisch.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik zie net dat ik wat roep en het niet klopt ...
Sommige blogs / sites hebben voor elke categorie een ander icoontje. Bv fok: nu staat er eentje http://frontpage.fok.nl/nieuws/67035 met een icoon 'domme crimineel'. Zoiets wil ik ook. BIj elk bericht in de categorie ICT moet er een ICt icoon bij komen te staan.
==
hoi
klinkt idd wel interesant, mocht je wat vinden laat het dan ff eten hierEusebius schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:39:
[...]
Ik zie net dat ik wat roep en het niet klopt ...![]()
Sommige blogs / sites hebben voor elke categorie een ander icoontje. Bv fok: nu staat er eentje http://frontpage.fok.nl/nieuws/67035 met een icoon 'domme crimineel'. Zoiets wil ik ook. BIj elk bericht in de categorie ICT moet er een ICt icoon bij komen te staan.
==
hoi
Bedankt, ik had verwacht dat het niet zo moeilijk zou zijn, maar dit lag wel erg voor de hand. Bedankt iigNeOTheMaTriXM schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:34:
[...]
Mijn thuis servertje werkt eventjes niet, maar er staat volgens mij iets van een "Locale" in de Global Config. en die is en_GB en daardoor krijg je engelse datums. Dus als je die vervangt door nl_NL krijg je ze in het Nederlands. zie ook PHP: setlocale
En nu gelijk mijn vraag![]()
Zijn er nog meer handleidingen van Joomla want de "Administrator 1.x guide" is een beetje kaal. Erg leuk dat je een Section Table hebt en weet ik wat. Maar wat is een Section Table.. Ik wil dus gewoon iets wat de globale termen uitlegt. En hoe alle componenten aan elkaar gekoppeld zijn.
Een antwoord op jouw vraag: http://forum.joomla.org/index.php/topic,5503.0.html heeft mij erg geholpen om wat inzicht te krijgen in verschillen tussen Modules, Sections, Categories enzovoort. Daarnaast moet je gewoon eens een dagje bikkelen in de backend en overal vinkjes aan en uit zetten en teksten aanpassen, op een gegeven moment komt het inzicht vanzelf
Anoniem: 141957
==
hoi
Wat is nu de beste manier om de code zelf aan te passen? Direct in de code van het component Content? Of is er een manier om een soort van uitbreiding op een component te maken waardoor ik dit eventueel op een andere installatie ook direct kan gebruiken?
-
Het bouwen van een component schijnt vrij simpel te zijn en daarmee ben je ook veel flexibeler en kun je anderen er ook nog gelukkig mee maken.
Maar weet je zeker dat zoiets niet al bestaat? Heb je al bij de bestaande bronnen gekeken?
==
hoi
-
forge.joomla.org
forum.joomla.org > zeer actieve gebruikersgroep. Grote kans dat jij niet de eerste bent met jouw vraag / probleem (oftewel: sorry, je bent niet uniek
==
hoi
Maar als ik naar de module manager ga, en dan een nieuw item aanmaak krijg ik er een border omheen die in de template verwerkt zit.
Dat had ik ook zeker niet gedacht hoor
[ Voor 63% gewijzigd door SysRq op 09-08-2006 16:27 ]
-
==
hoi
Anoniem: 177970
Het zit zo mijn pagina (intranetsite) die ik moet bewerken is opgedeeld in diverse kolommen en blokken. In een van die blok zou er een soort van "Article in the picture" moeten komen. Men zou deze prominente article ergens moeten kunnen aangeven in de backend.
Iemand een idee/module/compontent ? Zelf had ik gedacht aan iets statics, maar ik vermoed dat de klant hier niet tevreden mee zal zijn en die effectief in zijn newsarticles ook een "hot newsitem" (ofzoiets) zal willen aangeven.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 177970 op 09-08-2006 17:05 ]
Maar is dit een idee: het aanmaken van een aparte sectie / cat, bv cat "SpotlightArtikel". Hier plaats je content (bv "lees nu $artikel!!! blablabla"). Je zorgt ervoor dat je een nieuwsflashmodule laadt, die deze sectie / cat uitleest. Evt random, evt vast. Je moet er dus voor zorgen dat in één van die blokken de nieuwsflash module wordt geladen.
==
hoi
ik wil:
enerzijds op de frontpage nieuwsberichtjes (nieuwste bovenaan)
anderzijds daarboven nog eens een heel kort vast berichtje.
hoe doe ik dat? Tijd van die andere in de verre toekomst zetten?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Het werkt inmiddels weer inderdaad
#StopBurningStuff
Als je een beetje aan wil passen, zou je de newsflash (Of andere module) gewoon kunnen kopieeren, en dan de naam van de module aanpassen, dan kan je hem 2 keer gebruiken. Kan gewoon via het menu: Admin > Site Modules, module selecteren, Copy, en klaar.Hurricane schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:53:
Misschien voor je nieuwsberichten gewoon de news module gebruiken zoals die origineel is bij een kale installatie en voor de tekst daarboven de newsflash module met maar 1 entry.? Is misschien een kromme oplossing maar het werkt wel. Kan je natuurlijk je newsflash niet meer gebruiken voor andere dingen.
Dan hou je de normale module over voor het doel waar hij voor is, en de kopie voor slechts één bericht
Eerst en vooral merk ik net dat men site er heel anders uitziet in IE dan in Firefox waarin ik hem telkens heb gecheckt. Erg vervelend, maar met wat prutswerk in mijn CSS file moet dat uiteindelijk wel goed komen hoop ik.
Nu zag ik echter nog iets veel vreemder, bij de administratie is de top menu gewoon niet zichtbaar in IE
Plaatje:
Verder zou ik ook graag men site slechts beperkt toegankelijk willen maken, dus een "onder constructie" boodschap als index behouden terwijl de toekomstige staff zich al kan registreren, de boel gewoon worden, content plaatsen, vanalles uittesten... dit allemaal al in de definitieve database.
Op de joomla forums werd mij aangeraden om een aparte folder aan te maken en alles daarnaar te verhuizen, dit klinkt echter nogal gevaarlijk... moet je dan niet nog instellingen aanpassen? Kan je daarna alles eenvoudig terugplaatsen zonder verlies van gegevens?
En dan nog een puntje waar ik nog naar op zoek ben, is een mogelijkheid om staff (authors, editors, ...) enkel rechten te geven voor bepaalde secties of categorieën. Dit zit al zeker niet standaard in Joomla werd mij verteld, hebben er hier al mensen ervaring mee?
Edit: vermits ik nu toch bezig ben... is er een nederlandstalige versie van Community Builder voor de laatste joomla versie (1.0.10) ?
[ Voor 4% gewijzigd door Sfinx- op 13-08-2006 15:56 ]
-
Ben mij nu sinds een tijdje aan het verdiepen In joomla.
Prachtig...
Het enige wat ik nu wil... (ik wil nogal wat)
Is een programma/tool/util om zelf mijn eigen templates te maken.
(ja die zijn er wel... notepad ofzo
Ik ben op dat hele gebied nog a-technisch.
Ik weet wat css, xhtml, php inhoud.
Maar is er geen wysiwyg editor..... lekker makkelijk als een malloot templates maken?
Ik heb volgens mij elke faq wel doorgespit, maar bij geen een vind ik echt iets wat een antwoord bied.
Het meeste is over het bouwen op basis van bestaande template, of puur in"?html? of i.d.
Iemand een goeie tip voor mij, hoe te beginnen.... of evt. welk programma heirvoor te gebruiken?
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Lees deze link eens door, daarmee moet je een aardig eind komen.
-
http://www.joomlapolis.com/component/option,com_docman/task,doc_details/gid,66/Sfinx- schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:15:
Edit: vermits ik nu toch bezig ben... is er een nederlandstalige versie van Community Builder voor de laatste joomla versie (1.0.10) ?
[ Voor 64% gewijzigd door Verderf op 15-08-2006 10:39 ]
Dat komt omdat IE minder strikt de regels voor CSS zoals opgesteld door W3C volgt.Eerst en vooral merk ik net dat men site er heel anders uitziet in IE dan in Firefox waarin ik hem telkens heb gecheckt.
Het komt op jou aan om een stylesheet te creeeren dat onder beide goed werkt.
Ook het volgende kan ook bijdragen aan een andere uiterlijk in de 2 genoemde browsers:
1
2
3
4
5
6
7
8
| //File: <template>/index.php /* Breaks layout in IE6 by forcing quirksmode // needed to seperate the ISO number from the language file constant _ISO $iso = explode( '=', _ISO ); // xml prolog echo '<?xml version="1.0" encoding="'. $iso[1] .'"?' .'>'; */ |
Misschien kan je vertellen wat je hebt gedaan voordat het er zo uitzag.Nu zag ik echter nog iets veel vreemder, bij de administratie is de top menu gewoon niet zichtbaar in IE
Geknutseld aan de stylesheets of modules voor de back-end?
Een standaard install ziet er iig niet zo uit.
Je zal alleen de paden van je configuratie hoeven aan te passen (configuration.php). Je verliest geen gegevens.moet je dan niet nog instellingen aanpassen? Kan je daarna alles eenvoudig terugplaatsen zonder verlies van gegevens?
Misschien is dit iets voor je:En dan nog een puntje waar ik nog naar op zoek ben, is een mogelijkheid om staff (authors, editors, ...) enkel rechten te geven voor bepaalde secties of categorieën. Dit zit al zeker niet standaard in Joomla werd mij verteld, hebben er hier al mensen ervaring mee?
http://extensions.joomla....ts/cat_id,1782/Itemid,35/
Ze zijn wel van plan in een toekomstige versie een beter userrights systeem in te bouwen.
De statistics module die standaard in Joomla zit heb ik de php code in een tabel gezet. Dit heb ik gedaan omdat ik iets meer ruimte boven het woordje Members wilde hebben en wat meer ruimte aan de linkerkant.
Maar op een of andere manier zet hij Visitors buiten de tabel, terwijl de gehele code in de tabel staat.
Bij de andere modules ging dit prima, maar alleen bij deze niet, wat vergeet ik?

De code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
| <table width="95%" border="0" align="center"> <tr> <td><?php /** * @version $Id: mod_stats.php 85 2005-09-15 23:12:03Z eddieajau $ * @package Joomla * @copyright Copyright (C) 2005 Open Source Matters. All rights reserved. * @license http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html GNU/GPL, see LICENSE.php * Joomla! is free software. This version may have been modified pursuant * to the GNU General Public License, and as distributed it includes or * is derivative of works licensed under the GNU General Public License or * other free or open source software licenses. * See COPYRIGHT.php for copyright notices and details. */ // no direct access defined( '_VALID_MOS' ) or die( 'Restricted access' ); global $mosConfig_offset, $mosConfig_caching, $mosConfig_enable_stats; global $mosConfig_gzip; $serverinfo = $params->get( 'serverinfo' ); $siteinfo = $params->get( 'siteinfo' ); $content = ''; if ($serverinfo) { echo "<strong>OS:</strong> " . substr(php_uname(),0,7) . "<br />\n"; echo "<strong>PHP:</strong> " .phpversion() . "<br />\n"; echo "<strong>MySQL:</strong> " .$database->getVersion() . "<br />\n"; echo "<strong>"._TIME_STAT.": </strong> " .date("H:i",time()+($mosConfig_offset*60*60)) . "<br />\n"; $c = $mosConfig_caching ? 'Enabled':'Disabled'; echo "<strong>Caching:</strong> " . $c . "<br />\n"; $z = $mosConfig_gzip ? 'Enabled':'Disabled'; echo "<strong>GZIP:</strong> " . $z . "<br />\n"; } if ($siteinfo) { $query="SELECT COUNT( id ) AS count_users" . "\n FROM #__users" ; $database->setQuery($query); echo "<strong>"._MEMBERS_STAT.":</strong> " .$database->loadResult() . "<br />\n"; $query="SELECT COUNT( id ) AS count_items" . "\n FROM #__content" ; $database->setQuery($query); echo "<strong>"._NEWS_STAT.":</strong> ".$database->loadResult() . "<br />\n"; $query="SELECT COUNT( id ) AS count_links" . "\n FROM #__weblinks" . "\n WHERE published = 1" ; $database->setQuery($query); echo "<strong>"._LINKS_STAT.":</strong> ".$database->loadResult() . "<br />\n"; } if ($mosConfig_enable_stats) { $counter = $params->get( 'counter' ); $increase = $params->get( 'increase' ); if ($counter) { $query = "SELECT SUM( hits ) AS count" . "\n FROM #__stats_agents" . "\n WHERE type = 1" ; $database->setQuery( $query ); $hits = $database->loadResult(); $hits = $hits + $increase; if ($hits == NULL) { $content .= "<strong>" . _VISITORS . ":</strong> 0\n"; } else { $content .= "<strong>" . _VISITORS . ":</strong> " . $hits . "\n"; } } } ?></td> </tr> </table> |
De juiste html daarvoor gebruiken? geen <br> maar <li>?Game-Freak schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:01:
Even een klein vraagje...
De statistics module die standaard in Joomla zit heb ik de php code in een tabel gezet. Dit heb ik gedaan omdat ik iets meer ruimte boven het woordje Members wilde hebben en wat meer ruimte aan de linkerkant.
Maar op een of andere manier zet hij Visitors buiten de tabel, terwijl de gehele code in de tabel staat.
Bij de andere modules ging dit prima, maar alleen bij deze niet, wat vergeet ik?
[afbeelding]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
iemand die dit werkend heeft. ik wil dit ook gaan implementeren maar heb nu 800+ gebruikers geregisteerd staan..
Van het kastje naar de muur lopen...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Heb je een linkje naar je site? De CB site vind ik niet zo overzichtelijk en ik ben wel eens benieuwd naar een voorbeeld.Hurricane schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:30:
Ik heb hier Joomla + CB + Simpleboard draaien naar tevredenheid met voor de overzetting zo'n 150 gebruikers, nu zitten we op 40 gebruikers. (Clubje is omgezet naar een echte vereniging met betaalde leden)
Waar ik CB (oid) voor wil gebruiken, is voor een studentenhuis & bestuur, waarbij leden hun eigen pages kunnen aanmaken & beheren.
==
hoi
Even een screenshotje van hoe alles er voorlopig uitziet:

Met dat de ruimte voor de eigenlijke content slechts ongeveer 600 pixels breed is, ziet een component zoals Gallery 2 er echter niet uit, dus zou ik liefst Zoom Media Gallery gebruiken. Nu merk ik dat als ik deze component probeer uit te testen via de frontpage terwijl de site offline staat, ik telkens uitgelogd wordt en de inlog-pagina krijg. Iemand met ervaring die weet waarom? Als ik de site online zet werkt hij perfect, ik heb er echter nog wel wat werk aan alvorens ik hem permanent online zet...
Ik zou ook graag de DB Admin installeren, zodat ik eenvoudig mijn database kan backuppen. Nu krijg ik echter bij het installeren de volgende boodschap:
Nu staat er echter nergens in index2.php die code of iets wat er ook maar in de verte op trekt. Waar moet ik deze code toevoegen?To enable the script completely, add this code to your administrator/index2.php file:
// check for database backup
if (($option == "com_dbadmin") && ($task == "doBackup")) {
$OutDest = mosGetParam( $_REQUEST, "OutDest", '' );
if ($OutDest == "remote") {
include_once ("components/com_dbadmin/admin.dbadmin.php");
exit();
}
}
Add the code after this:
// timeout old sessions
$past = time()-1800;
$database->setQuery( "DELETE FROM #__session WHERE time < '$past'" );
$database->query();

Ik heb meerdere joomla installaties draaien, maar heb sinds kort een probleempje.
De WYSIWYC editor is niet meer te zien/gebruiken.
Ik heb op internet reeds gezocht naar een oplossing, helaas zonder resultaat.
Kan het zijn dat het te maken heeft met een update van 1.0.8 naar 1.0.10?
Of mischien met bepaalde rechten op de server?
Ik hoor graag jullie reacties en/of suggesties
Staat veel over op de joomla forums. Ik heb momenteel weer de oude basis editor in gebruik voor even. Ik weetniet of er al een oplossing is.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik gok er even op dat het een hobby project is en dat je daarom zo redeneert, als je site inderdaad niet compatible is met IE6 verlies je dus al pak hem beet 80% van je bezoekers met als gevolg een stapel mailtjes dat de site niet werkt. Het lijkt me toch de moeite om het css probleem op te lossen, ik zie in je ontwerp niks wereldschokkends dat niet in IE6 zou kunnen werken.Sfinx- schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:45:
Onze site begint nu eindelijk wat te vlotten, ik heb besloten om geen rekening te houden met Internet Explorer 6 compatibiliteit - ik kreeg de CSS maar niet in orde, moeten de mensen maar IE 7 beta gebruiken of een alternatieve browser met degelijke CSS ondersteuning.
Ok... wordt dus wachten op een nieuwe update of fix.Jazzper schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:26:
heeft te maken met de laatste update naar 1.0.10 (en ook al bij 1.0.9)
Staat veel over op de joomla forums. Ik heb momenteel weer de oude basis editor in gebruik voor even. Ik weetniet of er al een oplossing is.
Over welke standaard editor heb jij het trouwens?
Ik ben nu met tags de text aan het aanpassen....
Ik ga in de tussentijd nog wel even diep in de joomla forums graven.
Suggesties altijd welkom
AVB
Joomla beginneling!
Nee, het is wel degelijk geen hobby project, maar bedoeld voor een vrij breed publiek (grof geschat zo'n 200-300 gebruikers). Laat ons zeggen dat ik het voorlopig opgegeven heb om de CSS in orde te krijgen voor IE. Als je iets van CSS weet en denkt me te kunnen helpen, kijk even hier. Probleem is dat ik in tijdsnood zit want deze site zou zo rap mogelijk online moeten gaan, liefst met het begin van het nieuwe (scouts)jaar, en er is nog heel wat werk aan de eigenlijke content.Elvis56 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:37:
[...]
Ik gok er even op dat het een hobby project is en dat je daarom zo redeneert, als je site inderdaad niet compatible is met IE6 verlies je dus al pak hem beet 80% van je bezoekers met als gevolg een stapel mailtjes dat de site niet werkt. Het lijkt me toch de moeite om het css probleem op te lossen, ik zie in je ontwerp niks wereldschokkends dat niet in IE6 zou kunnen werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Sfinx- op 21-08-2006 15:52 ]
Van de homepage:
"IE7 is a JavaScript library to make IE behave like a standards-compliant browser. It fixes many CSS issues and makes transparent PNG work correctly under IE5 and IE6 "
meer informatie en download op http://dean.edwards.name/IE7/
Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.
* Ik zoek voor eindgebruikers een manier om foto's te uploaden, die automatisch geresized worden en vervolgens in een bericht gebruikt kunnen worden. Nu moeten foto's eerst zelf verkleind worden, daarna via de backend mediamanager geupload worden, het adres moet ge-c/p'd worden en tot slot in het bericht verwerkt worden. Dit moet handiger kunnen, met name het resizen...
* Ik zoek een manier om rss-feeds van alle categories te krijgen. Nu heeft alleen de frontpage een feed, maar ik wil graag ook feeds van alle categorieën. Niet mogelijk met de huidige installatie?
Ik heb op een site joomla 1.0.10 draaien met 2 rss-feeds van de KvK. Eerst werkte deze wel, vandaag toevallig nog eens gekeken en er kwam geen nieuws meer op te staan. Rss-feed van tweakers.net ingevuld en die gaf wel weer nieuws. Hierna op een andere site van mij een rss-feed van de KvK ingevuld en daar kreeg ik het nieuws wel weer te zien. Op de 1e site de rss-feeds compleet verwijderd, opnieuw aangemaakt maar nog komt er geen nieuws te staan. Iemand enig idee hoe dit kan?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ze hebben een componetne voor Joomla die smf intergreert enze hebben aardig wat modules hiervoor. Tevens bieden ze een plugin aan voor CB
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Probeer dan eens de standaard template te kopiëren in de template die je hebt geprobeerd te installeren. (via FTP) Dit moet werken. Heb dit ook met regelmaat gedaan met de gewone templates
Verwijder de in houd van de template map die je geïnstalleerd hebt en kopieer daar de inhoud van je default map in
[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 26-08-2006 18:16 ]
Ff een update. Vandaag heb ik nog een dagje vrij en ben ik met bovenstaand concept aan het stoeien gegaan. Tjonge, wat een ellende ... Mysql moest weer opnieuw geinstalleerd worden, deed moeilijk, moet weer helemaal in de code komen etc etc ... Maar goed, dit is wat ik wil bereiken, maar ben er nog niet helemaal (is screen van zandbak op lokale PC):Eusebius schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

In components\content.html.php kun je het gedrag van hoe je tekst verschijnt veranderen. Ik heb de "last updated" boven de tekst gezet, haakjes weggehaald en in de language file "on" toegevoegd. Nu ben ik aan het klooien met de tabellen om het plaatje goed te krijgen. Is nu nog een statisch plaatje, maar het moet een dynamisch plaatje worden (in dit geval: een plaatje wat bij 'latest news' hoort)(als iemand de code hiervoor wil kloppen ... graag
Het vervelende is dat alles met tables werkt. Ik zit maar te zoeken en te rekenen waar een cel ophoudt, start en hoeveel spans er zijn
==
hoi
Anoniem: 187431
seamus21 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:11:
[...]
Als je Joomla templates installed via de backend dan gebruikt Joomla hier een soort Joomla user voor. Als jij inlogt met filezilla werk je onder een andere user. Die mag dan niet die folders verwijderen.
Heeft met file ownership te maken. Zie ook http://forum.joomla.org/index.php/topic,90175.0.html (is een post van mij - ik zit met ditzelfde probleem!) en zoek eens verder op dat forum op 'file ownership' en de safe_mode patch die wordt aangeraden.
==
hoi
Klik op mijn huisje om het in werking te zien. Natuurlijk ook verkrijgbaar zonder foto van mij
==
hoi
Joomla explorer instaleren, kun je gewoon vanuit het backend van Joomla files verwijderen en daarna weer uploaden met als gevolg dat ze gewoon onder je eigen user staan.Anoniem: 187431 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:05:
Ok maar hoe zorg ik er dan voor dat dit probleem word opgelost?
[...]
Anoniem: 183809
1
| margin:auto |
1
2
3
4
5
6
7
| body { height: 100%; background: #000 url(../images/tz_body_bg.png); padding: 0; margin: 0; text-align:center; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
| div.frame { height: 100%; width: 900px; padding: 0; margin:0 auto; text-align:left; } |
1
2
3
4
5
6
| #pagewidth{ width:800px; min-width: 500px; margin-left:auto; margin-right:auto; } |
Heeft iemand nog een idee?

Het gaat er dus niet om dat de tekst in het midden komt (dat gebeurt bij een aantal van bovenstaande oplossingen), maar dat het hele template in het midden van het scherm komt...
Stuur je hosting provider een email of bel ze en verzoek ze om de owner ship weer op jouw naam te zetten in plaats van apache. heb dit ook meerdere malen gehad.Eusebius schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:30:
Wordt pas in 1.5 opgelost.
Heeft met file ownership te maken. Zie ook http://forum.joomla.org/index.php/topic,90175.0.html (is een post van mij - ik zit met ditzelfde probleem!) en zoek eens verder op dat forum op 'file ownership' en de safe_mode patch die wordt aangeraden.
body {
height: 100%;
background: #000 url(../images/body_bg.png);
padding: 0;
margin: 0;
text-align:center;
}
Margin: auto; (dit werkte alleen voor firefox het bovenste werkt dus ook met IE)
Pas dit aan in je Template.
\templates\jouwtemplate\css\template_css.css
[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 04-09-2006 18:56 ]
Het werkt nietSuperdaantje schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:54:
voor het centreren zou dit moeten werken
body {
height: 100%;
background: #000 url(../images/body_bg.png);
padding: 0;
margin: 0;
text-align:center;
}
Margin: auto; (dit werkte alleen voor firefox het bovenste werkt dus ook met IE)
Pas dit aan in je Template.
\templates\jouwtemplate\css\template_css.css
Anders neem ik wel een ander template
http://ikzoekmuzikanten.nl/main/Superdaantje schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:22:
wat is de link van je site ?
Ik heb het zelfde gedaan met me eigen template heir werkt het perfect
Er is nog helemaal niets aan gedaan hoor

ik probeer met een Firefox plugin je Css te bekijken en te bewerken maar dit wil niet echt werken. de site duurd te lang voor hij laadt
Lokaal doet hij het wel maar als ik hem aan pas op jouw site de css file doet hij het niet
Wat je ook zou kunnen doen in de index.php van je template:
<div class="frame">
Vervangen door:
<div class="frame" align="center">
[ Voor 124% gewijzigd door Daan_ op 04-09-2006 20:28 ]
Volgens mij krijg ik dan last met het functioneren vd site (hoster doet er verder niet moeilijk over)Superdaantje schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:50:
[...]
Stuur je hosting provider een email of bel ze en verzoek ze om de owner ship weer op jouw naam te zetten in plaats van apache. heb dit ook meerdere malen gehad.
==
hoi
Dit kun je ook zelf via SSH. Als je geen SSH toegang hebt moet je zoeken op phpfilemanager, uploaden naar een met (.htaccess) beveiligd directory en je kunt die ownership bug simpel oplossen.Superdaantje schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:50:
[...]
Stuur je hosting provider een email of bel ze en verzoek ze om de owner ship weer op jouw naam te zetten in plaats van apache. heb dit ook meerdere malen gehad.
Gadver er staat allemaal style code in je output..... das niet de bedoeling en volgens mij staan er een aantal style factoren hardcoded in je index.php van je template file. Sloop dat er eerst eens uit en doe dan,Anoniem: 183809 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:29:
[...]
http://ikzoekmuzikanten.nl/main/
Er is nog helemaal niets aan gedaan hoor
1
| body {marging:0 auto;} |
Maar ga eerst die template file eens opschonen want dat ziet er uit als een zooitje.
Je gaat toch geen hardcoded style info aanbrengen in je template file als deze OOK ingeladen kan worden door middel van een css die toch al ingeladen word om vervolgens in je cache te belanden. Zo houd je je index file schoon en is alles aan te passen via de CSS wat uiteindelijk weer veel makkelijker werktSuperdaantje schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:42:
Wat je ook zou kunnen doen in de index.php van je template:
<div class="frame">
Vervangen door:
<div class="frame" align="center">
Gewoon helemaal die template files opschonen en stylen door middel van de CSS. Als je het jezelf nog een klein beetje moeilijker wil maken gebruik je alleenj div's ipv tabellen en zorg je meteen dat alle modules van hun tabellen ontdaan worden.
Nee hoor, alles blijft prima werken. Als ik een component oid geinstaleerd heb is het eerste wat ik doe de files naar mijn lokale pc ftp'en in de exacte lokale copy van mijn site, daarna delete ik ze in het joomla backend met joomla explorer en FTP ik ze weer terug en ga ik daarna aanpassen en dingen als W3C validatie e.d bijwerken.Eusebius schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:00:
[...]
Volgens mij krijg ik dan last met het functioneren vd site (hoster doet er verder niet moeilijk over)
[ Voor 55% gewijzigd door R2D2 op 05-09-2006 03:33 ]
hier voor zul je iets anders moeten doen. Zoals ik al eerder heb gepost.
Er zijn meerdere wegen die naar ROme leiden
Hier lijkt iemand hetzelfde probleem te hebben.
Iemand een idee?
P.S. Apache error-logs geven ook niks.
edit:
opgelost. Bij de eigenschappen van de sectie was de directory ingesteld op dagboek ipv dagboek en alle sub's.
[ Voor 7% gewijzigd door Sosabowski op 12-09-2006 13:24 ]
Als ik een afbeelding toevoeg aan een content item gaat dit goed, maar zodra ik op edit image klik wordt de url leeg.
-
ik heb al verscheidene websites over joomla bezocht maar nog steeds geen extensie gevonden.
Kent iemand zo'n extensie?
Je zult dus extra velden moeten toevoegen aan de usersregistratie. Daarvoor zijn wel extensies in omloop. Maar hoe je die visueel in een schaal kunt krijgen ... geen idee. Kijk eens of je niet met een externe applicatie kunt werken en die kunt ombouwen en geschikt maken voor Joomla. Het hoeft niet gelijk een extensie te zijn, maar een applicatie die de gegevens uit de db haalt. En dan met wrapper het organigram laten zien.
==
hoi
Ik zit spijtig genoeg wel nog met het marge/padding-probleem in IE, krijg ik maar niet weg.
En nog iets vervelend - tot nu toe geen antwoord van het JACL development team - namelijk m'n speciale access levels verschijnen niet in Joomlaboard, enkel de standaard publisher/editor/enz.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
(bron, laatste alinea)... Once Joomla! 1.0.12 is finished the 1.0 code base will be put in “security mode” which means we will not making any more releases in the 1.0.x series unless a high level security issue is discovered. If all goes as intended, 1.0.12 will be the last version of the 1.0 series.
Dat betekent dat we binnenkort de 1.0.12 kunnen verwachten. Deze heeft heel wat bugfixes tov de 1.0.11 (45 vd 90 zijn al opgelost).
Gek eigenlijk, ik heb nooit last van bugs op mijn site. Of zouden ze met bugs ook veiligheidslekken bedoelen?
==
hoi
Maar af en toe ook andere bugs waar niet iedereen last van heeft
Zo had ik bijv "last" van http://forum.joomla.org/index.php/topic,90039.0.html #0, echte last van #1 en van #3.
Vooral #3 was lastig, kon geen statische pagina's meer bewerken.
Maar op andere sites waar ik ook Joomla draai, had ik nergens last van.
Maar 45/90, dat is al heel wat

Anoniem: 14767
Deze link verwijst naar index.php?option=com_content&task=new§ionid=1&Itemid=0
Hiermee kun je content toevoegen aan joomla, maar met deze standaard link kun je dus alleen maar kiezen voor de aangegeven categories ( bij een clean install is dit news (sectionid=1) ) varander ik dit in sectionid=2 .... dan kan ik alleen kiezen voor newsflash....
Ik wil dus uit meerdere categories kunnen kiezen bij het submitten van 'news'....
Tevens zou het leuk zijn als het mogelijk is om de weblink categories gelijk te trekken met de content categories...nu moet ik als ik een nieuwe categorie aanmaak ook een nieuwe categorie aanmaken onder weblinks ...
ik heb dit niet kunnen vinden en heb al heel wat zoekopdrachten ingetyped op google, diverse joomla sites etc...het zal ongetwijfeld aan mijn zoek kunsten liggen, maar als iemand me een schopje in de juiste richting kan geven ben ik eeuwig dankbaar...
een joomla newbie
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 18-09-2006 22:13 ]
Wat je wel zou kunnen doen, is een commerciele extensie aanschaffen die met tags werkt. Het hele idee van cat &sec wordt dan overboord gegooid. Content geef je dan tags mee. Dat is wat je zoekt, denk ik.
Deze bedoel ik
[ Voor 17% gewijzigd door Eusebius op 18-09-2006 21:38 ]
==
hoi
Dit topic is gesloten.
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier